(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 مهر 1389- شماره 19768

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شنود جلسه سران كفر با سران فتنه
تركيه: ناتو حق ندارد ايران را تهديد تلقي كند
خزاعي در نشست عمومي شوراي امنيت:
بايد به نقش مهم و قدرتمند ايران در حفظ صلح و ثبات منطقه توجه شود
برنامه ريزي دشمن براي ترويج فساد سازمان يافته اقتصادي در كشور
جليلي در ديدار با مالكي: توسعه روابط راهبردي دو كشور ايران و عراق امنيت منطقه را تضمين مي كند
ايران در منطقه حرف آخر را مي زند
فرمانده نيروي انتظامي: هدفمندي يارانه ها مشكلات امنيتي را كاهش مي دهد
با حكم رئيس جمهور حميد فاضلي سرپرست سازمان فضايي ايران شد
بنياد ملي دموكراسي آمريكا پوششي براي فعاليت هاي «سيا» است
جزايري: تبعيت كوركورانه ساركوزي از آمريكا و اسرائيل باعث بحران در فرانسه شده است
هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي- هنري امام رضا(ع) پايان يافت
فارين پاليسي: آمريكا فرصت مذاكره با ايران را از دست ندهد



شنود جلسه سران كفر با سران فتنه

تالار ابومازن بنياد باران تا ساعاتي ديگر ميزبان نشستي با حضور سران كفر و سران فتنه در مورد مسائل روز مي باشد. خبرگزاري چيزنا مشروح اين نشست را پيش بيني و تقديم مي كند:
اوباما: اون از لبنان، اين هم از قم. يه باركي بريم گم شيم ديگه! هيچ معلوم هست شما در ايران چه غلطي مي كنيد؟ كم پول خرج شما كرديم؟ كم از شكم مردم آمريكا زديم، داديم به سبزها؟
هيلاري: با اين پولي كه خرج اين بي بخارها كرده بوديم، مي توانستيم 2 تا قاره را با كودتاي مخملي سوت كنيم هوا. جناب مهندس! با شما هستم ها!
مهندس:...
كوهنورد: اين شوهر من حال مصاحبه ندارد؛ هيلاري جان! الان چيز جنبش سبز روي دوش من است. هر چي سؤال داري از خود من بپرس. من و اون يكي عجوزه؛ شيرين شيرينا2 تايي مي خواهيم يك تكان اساسي بدهيم جنبش را.
ممد تمدن: من آمار اين تكان را دارم؛ در چارچوب قانون اساسي است.
شيخ بي سواد: كلاً به شما كه عرض مي كنم؛ حضور مردم لبنان را زياد جدي نگيريد. جمهوري اسلامي يك عده را با اتوبوس از ايران برده بود بيروت.
اوباما: سند هم داري؟
شيخ بي سواد:بله كه سند دارم! همين كه لبناني ها به احمدي نژاد، فارسي مي گفتند؛ خوش آمديد!!
هيلاري: خنگ خدا! خودت مي گويي لبناني! يك لبناني نمي تواند فارسي صحبت كردن را ياد بگيرد؟!
كوهنورد: چون بيروت، عروس خاورميانه است، پس لبناني ها به مهندس داشتند خوش آمد مي گفتند!!
شيخ بي سواد: مهم اين است كه جمهوري اسلامي يك عده را با اتوبوس از تهران به لبنان برد. كلاً به شما كه عرض مي كنم؛ مهندس هم قبلاً اين را گفته بود.
ساركوزي: ما در پاريس با بحران سوخت روبرو هستيم، آن وقت معلوم نيست جمهوري اسلامي اين همه سوخت را از كجا مي آورد؟ ظاهراً در قم هم يك عده را از لبنان آورده بودند!
شيخ بي سواد: البته عده اي هم مال تهران بودند؛ از تهران رفته بودند قم. سندش هست!
اوباما: ولي شما مي گفتي؛ 9 دي در آن راهپيمايي كه دهان همه ما مسواك شد، عده اي را از قم به تهران آورده بودند كه؟! بالاخره ما نفهميديم كدام شهر طرفدار جمهوري اسلامي است، كدام شهر نيست.
شيخ بي سواد: كلاً به شماكه عرض كنم؛ ...
كوهنورد: ميان كلامت شكر، حالا از قم به تهران و از تهران به قم و كلاً بزرگراه تهران- قم را مي شود تحمل كرد؛ از تهران به لبنان و از لبنان به قم بدجوري روي مخ است!
هيلاري: غلط نكنم اتوبوس هاي جمهوري اسلامي طي الارض مي كنند كه همچين در تمام محورهاي خاورميانه فعال است.
ساركوزي: جمهوري اسلامي كلاً در حمل و نقل جاده اي يك مقدار پيچيده و خلاف بيانيه حقوق بشر عمل مي كند. حكماً بهتر است طي الارض را هم به موارد تحريمي ايران اضافه كنيم.
اوباما: تو مراقب حكومت خودت باش كه سقوط نكند.
هيلاري: مرتيكه فقط به فكر هوس بازيه!
ممد تمدن: حالا شما هم همچين نفرماييد؛ نيكلا فقط يك مقدار دارد زياده روي مي كند! من كه به گمانم تظاهرات كننده هاي پاريس را از الجزاير به فرانسه آورده بودند!
كوهنورد: اين چه وضعي است؟ هيچ كس در شهر خودش بند نمي شود. با اين وضعيت من رهبري جنبش را قبول نمي كنم؛ گفته باشم!
هيلاري: ايش!
شيخ بي سواد: من اخيراً نامه اي به رئيس جمهور شيلي نوشتم اما بي معرفت جوابم را نداد! فكر كنم رئيس جمهور شيلي را از آرژانتين آورده باشند! سند هم دارم!
ممد تمدن: همين كه اين يارو اسمش خوب بودها؛ رئيس جمهور شيلي را مي گويم. همين كه قصد شومي(!) درباره ات نداشته، بايد ممنون باشي از روزگار!
اوباما: غلط نكنم اين شيخ بي سواد نفوذي جمهوري اسلامي است! هر غلطي مي كند به ضرر ما تمام مي شود. آخر يكي نيست بگويد؛ تو را چه به معدن چيان شيلي؟
شيخ بي سواد: كلاً به شما كه عرض مي كنم؛ چو عضوي به درد آورد روزگار...، چو عضوي به درد آورد روزگار...، چي بود؟... چو عضوي به درد آورد روزگار... اصلاً به شما كه عرض مي كنم؛ ولش كن. تف بر تو اي روزگار!
«آرمليا- خبرنگار چيزنا»

 



تركيه: ناتو حق ندارد ايران را تهديد تلقي كند

سرويس سياسي-
تركيه طرح ناتو در زمينه نصب سپر دفاع موشكي در كشورش را نپذيرفت و تأكيد كرد ناتو نبايد اين اقدام را تمهيدي دفاعي عليه ايران قلمداد كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، به دنبال طرح مباحثي در زمينه استقرار سيستم دفاع موشكي ناتو در تركيه، ادعاي ناتو اين است كه هدف از نصب سيستم سپر موشكي در تركيه، دفاع در برابر ايران و حملات موشكي احتمالي از جانب كشورهاي شرور است. اين درحالي است كه اكثر كارشناسان معتقدند ترس از روسيه موجب شده است تا ناتو در پي نصب اين سيستم دفاع موشكي با هزينه هنگفت باشد.
با اين حال تركيه كه در ماه هاي اخير روابط خود با ايران و سوريه را تقويت كرده است، ضمن مخالفت با اين طرح تأكيد كرد؛ در صورتي كه ناتو جمهوري اسلامي ايران را يك تهديد اعلام مي كند، ايران ممكن است اين سيستم دفاعي را حركتي خصمانه از سوي تركيه قلمداد كند.
در همين راستا يك مقام وزارت خارجه تركيه هم به رويترز گفت: هفته گذشته در زمينه نصب سپر دفاع موشكي، مذاكراتي در بروكسل انجام گرفت و قرار است نتيجه نهايي در نشست ليسبون گرفته شود، در همين چارچوب ما مايل نيستيم كشورهايي مثل ايران، سوريه و روسيه به عنوان تهديد اعلام شوند.
احمد داوود اوغلو، وزيرخارجه تركيه نيز در اين باره خاطرنشان كرد كه ما هيچ تهديدي از جانب كشورهاي همسايه مان احساس نمي كنيم و فكر نمي كنيم كه همسايه هاي ما، تهديد براي ناتو به حساب آيند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم در اين زمينه نوشت: بر اساس گزارش هاي تركيه، اين كشور براي اولين بار پس از جنگ سرد، سرگرم بررسي حذف نام ايران، عراق و روسيه از فهرست كشورهاي تهديدكننده خود است. اين امر چنانچه داوود اوغلو هم آن را مطرح كرد مستقيماً بر سياست خارجي اين كشور اثر مي گذارد. وي گفت: تركيه قصد دارد از هرگونه مشكلي با همسايگانش فاصله بگيرد.
اين روزنامه اضافه كرد: تركيه علاوه بر حمايت نكردن از قطعنامه سازمان ملل عليه ايران، از پذيرفتن سيستم دفاع موشكي آمريكا در خاك خود نيز خودداري كرده است. در رابطه با عدم پايبندي تركيه به تحريم ها نيز خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: منابع رسمي آمريكا روز دوشنبه اعلام كردند يك مسئول بلندپايه وزارت خزانه داري آمريكا قرار است براي مذاكره در خصوص شيوه هاي منزوي كردن بيشتر ايران از نظام مالي بين المللي، اين هفته به تركيه سفر كند.
وزارت خزانه داري آمريكا در بيانيه اي اعلام كرد: استوارت لوي، معاون وزير خزانه داري اين كشور و مسئول اطلاعات مالي، قرار است بعد از ديداري از آذربايجان عازم تركيه شود.
خبرگزاري فرانسه اضافه كرد: آمريكا در تلاش است كشورهاي جهان به ويژه متحدان خود را براي دست كشيدن از هر نوع رابطه تجاري با ايران به منظور خشكاندن منابع مالي ايران متقاعد كند تركيه يكي از اعضاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي ناتو به قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه ايران در ماه ژوئن رأي منفي داد تركيه به كمك خط لوله اي كه شمال ايران را به آنكارا پايتخت تركيه متصل مي كند روزانه بين پانزده تا هجده ميليون مترمكعب گاز از ايران وارد مي كند.

 



خزاعي در نشست عمومي شوراي امنيت:
بايد به نقش مهم و قدرتمند ايران در حفظ صلح و ثبات منطقه توجه شود

نماينده ايران در سازمان ملل با اشاره به استقبال باشكوه مردم لبنان از احمدي نژاد و بازتاب مثبت جهاني اين سفر بر ضرورت توجه به نقش مهم و قدرتمند ايران در حفظ صلح و ثبات منطقه تأكيد كرد.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نشست عمومي شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيرامون موضوع فلسطين و خاورميانه شركت و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران را در اين رابطه تشريح كرد.
خزاعي سخنان خود را با ارزيابي نتايج و دستاوردهاي سفر دكتر احمدي نژاد به لبنان آغاز كرد و در اين باره گفت: سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان و استقبال كم نظير مردم و دولت لبنان از ايشان، حاكي از نگاه دقيق و جامع جمهوري اسلامي ايران به لبنان و خاورميانه و نقش سازنده و مثبت ايران در اين منطقه است.
وي افزود: اين سفر و تعاملاتي از اين قبيل مي تواند تقويت ثبات و آرامش در لبنان و كل منطقه خاورميانه را به دنبال داشته باشد.
خزاعي افزود: نحوه استقبال مردم، گروه هاي سياسي و دولت لبنان از رئيس جمهور كشورمان، اجماع ملي در اين كشور در خصوص مناسبات با جمهوري اسلامي ايران را نشان داد و آنهايي كه اين سفر و نقش سازنده و وحدت آفرين جمهوري اسلامي ايران در لبنان را مانع اهداف سياسي خاص خود مي دانند، نمي توانند بر پايه نگرش هاي مغرضانه در اين رابطه اظهارنظر كنند.
سفير و نماينده دائم كشورمان تأكيد كرد: ضرورت دارد مجامع بين المللي بويژه شوراي امنيت به اين نقش مهم و قدرتمند جمهوري اسلامي ايران در منطقه توجه كرده و از آن براي حفظ صلح و ثبات منطقه و لبنان بهره مند شوند.
سفير نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل با اشاره به مصوبه كنفرانس بازنگري معاهده عدم اشاعه كه در بهار سال جاري در نيويورك برگزار شد و طي آن به تهديدات ناشي از سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي و ضرورت ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي تأكيد شد، اظهار داشت كه جامعه بين المللي بايد در اسرع وقت با اين مسئله برخورد كند تا فضاي اعتماد اعاده شود. وجود سلاح هاي هسته اي در دستان رژيمي كه سابقه تروريسم دولتي دارد و به انواع و اشكال مختلف دست به اقدامات تجاوزكارانه زده است صلح و امنيت منطقه اي و جهاني را با خطر تهديد مواجه كرده است.
وي در پايان سخنان خود مسئوليت شوراي امنيت در حفظ صلح و امنيت بين المللي را يادآور شد و تأكيد كرد: شوراي امنيت بايد به تجاوزات رژيم صهيونيستي خاتمه داده و آن رژيم را وادار كند تا سرزمين هاي اشغالي فلسطيني و نواحي اشغالي در لبنان و بلندي هاي جولان را بازپس دهد.

 



قائم مقام وزير اطلاعات خبر داد
برنامه ريزي دشمن براي ترويج فساد سازمان يافته اقتصادي در كشور

قائم مقام وزير اطلاعات از برنامه ريزي دشمن براي ترويج فساد سازمان يافته اقتصادي در كشور و اخلال در هدفمندي يارانه ها خبر داد.
به گزارش ايرنا، علوي قائم مقام وزير اطلاعات در اجلاس سراسري شوراي دستگاه هاي نظارتي كشور كه در سالن اجتماعات غدير سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد، اظهار كرد: بحث هدفمندي يارانه ها مسأله مهمي است كه دشمن به آن خيلي توجه دارد و براي آن برنامه ر يزي كرده است.
وي همچنين فساد سازمان يافته را نوع ديگري از فساد دانست كه دشمن از طريق آن در صدد ضربه زدن به نظام اسلامي است.
قائم مقام وزير اطلاعات اضافه كرد: براساس گزارش هاي موجود، دشمن برنامه حساب شده اي را براي اخلال اقتصادي تدارك ديده است، به طوري كه برخي شركت ها و مجموعه ها موظف شدند در اين زمينه برنامه ر يزي كنند و كساني را براي فساد سازمان يافته بفرستند.
وي هشدار داد كه اين شيوه مي تواند حربه اي براي دشمن جهت اخلال اقتصادي و بحراني كردن اقتصاد كشور باشد.
علوي در ادامه با اشاره به جايگاه ممتاز سياسي، نظامي، امنيتي، علمي و فرهنگي ايران در منطقه و جهان، لزوم توجه به رفع مشكلات اقتصادي را خاطرنشان كرد و گفت: دشمن پس از نااميدي از عرصه هاي ديگر موضوع اصلي را اقتصاد قرار داده است.
قائم مقام وزير اطلاعات در بخش ديگري از اظهارات خود، عزم وزارت اطلاعات براي برخورد با كساني كه از تسهيلات بانكي سوءاستفاده مي كنند را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در دو سال اخير پس از دستور اكيد رئيس جمهوري به وزارت اطلاعات در خصوص مقابله با سوء استفاده از تسهيلات بانكي، اين وزارتخانه با تقويت تعامل با بانك مركزي و وزارت دارايي اقداماتي را براي پيشگيري از فساد و شناسايي و برخورد با سوءاستفاده كنندگان انجام داده است.
وي تأكيد كرد آنچه كه مهم است اصلاح زيرساخت ها و اصلاح مكانيزم گردش مالي كشور است.

 



جليلي در ديدار با مالكي: توسعه روابط راهبردي دو كشور ايران و عراق امنيت منطقه را تضمين مي كند

دبير شوراي عالي امنيت ملي ابراز اميدواري كرد كه دولت آينده عراق امنيت و رفاه حداكثري را براي مردم اين كشور به ارمغان آورد.
دكتر سعيد جليلي ديروز در ديدار با نوري المالكي نخست وزير عراق افزود: اميدواريم كه بر مبناي قانون اساسي و روند دموكراسي هر چه زودتر دولتي قوي و كارآمد براي خدمت به مردم عراق تشكيل شود.
وي با اشاره به ظرفيت هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي عراق، نقش اين كشور را در منطقه مهم و موثر ارزيابي كرد و اظهار داشت: توسعه و تعميق دوستي ها و روابط راهبردي ايران و عراق تاثير برجسته اي در امنيت و توسعه منطقه خواهد داشت.
نخست وزير عراق كه پس از سفر به سوريه و اردن از جمهوري اسلامي ايران ديدن مي كند نيز ضمن تشكر از خدمات جمهوري اسلامي ايران به مردم عراق در دوره مبارزه عليه رژيم صهيونيستي بعث و كمك به دولت و مردم عراق بعد از فروپاشي نظام ديكتاتوري صدام، گزارشي از روند سياسي عراق ارائه و تاكيد كرد مردم عراق انتظار دارند كه هر چه سريعتر دولت مطلوب آنها تشكيل شود تا اين دولت بتواند خدمت رساني به مردم را در عمق محقق كند.
مالكي همچنين ضمن اميدواري از تشكيل دولت عراق در آينده نزديك بر عزم دولت اين كشور بر گسترش روابط با تمام كشورهاي منطقه و به ويژه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد و با اشاره به نقش ويژه جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل مسائل منطقه اي، روابط ايران و عراق را روابط مبتني بر پيوندهاي پايدار و ريشه اي قلمداد كرد.

 



الحيات : سفر مالكي به تهران نشان داد
ايران در منطقه حرف آخر را مي زند

روزنامه الحيات با اشاره به سفر مالكي به تهران نوشت اين موضوع نشان مي دهد كه تهران در منطقه حرف آخر را مي زند.
پايگاه اينترنتي روزنامه الحيات در مقاله اي نوشت: پيام سفر مالكي به ايران اين است كه تهران در دو پرونده مهم منطقه يعني لبنان و عراق، حرف آخر را مي زند و تصميمش نافذ است.
اين روزنامه در توضيح اين مطلب اضافه كرد: سفر مالكي به تهران كم اهميت تر از سفر احمدي نژاد به بيروت نبود، در هر دو حالت اين سفرها پيام آشكاري را داشته است كه ايران حرف آخر را مي زند و در دو پرونده بسيار مهم منطقه تصميمش نافذ است.
در همين ارتباط اسكاي نيوز هم در گزارشي، تاكيد كرد: غرب به شدت نگران نزديكتر شدن عراق به ايران است.
استيون كارول خبرنگار اين شبكه تلويزيوني عنوان كرد: غرب به ويژه آمريكا كه روابطي پرتنش با احمدي نژاد دارند، درباره نزديكتر شدن عراق به ايران نگران اند، به علاوه كه آمريكا از نامزدي مالكي براي رهبري عراق حمايت نكرده است. براساس اين گزارش، كابوسي كه غرب از آن مي ترسد، حذف سني ها از قدرت در عراق است.
با اين همه شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي كه براي بررسي سفر مالكي با «استيو كلفس» مدير برنامه راهبرد آمريكا در بنياد نيوامريكن صحبت مي كرد، تمايل مالكي به ايران را امري طبيعي دانست. كلفس گفت: در حالي كه هم آمريكا و هم ايران در عراق نقش بازي مي كنند، بايد عادي باشد كه عراق به سمت ايران متمايل شود. فكر نمي كنم آنگونه كه بسياري مي گويند، توافق با ايران ويرانگر باشد، اما منتقداني هستند كه مالكي و شيعيان را ابزارهاي ايران براي نفوذ در اين كشور قلمداد مي كنند.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم هم عنوان كرد: ناظران معتقدند هدف مالكي از اين اقدام كسب حمايت كشورهاي همسايه از نامزدي وي براي تصدي مجدد سمت نخست وزيري است.
عبدالهادي طاهر خبرنگار اين شبكه در تهران در گزارشي گفت: مالكي در چارچوب سفر سريع منطقه اي خود در پي جلب نظر و كسب حمايت سياسي براي تصدي مجدد نخست وزيري دولت آينده اين كشور است.
روسيا اليوم ادامه داد: اين موضوع واضحي است كه ايران با مالكي روابط استثنايي داشته باشد كه منافع دو طرف در آن نهفته است و از همين رو مسئله تشكيل دولت عراق به رياست مالكي براي تهران حل شده است.

 



فرمانده نيروي انتظامي: هدفمندي يارانه ها مشكلات امنيتي را كاهش مي دهد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها بحث امنيتي نداشته بلكه مي تواند مشكلات امنيتي را كاهش دهد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه اولين اجلاس فرماندهان مرزباني كشورهاي عضو اكو افزود: توزيع عادلانه درآمدهاي كشور به امنيت كشور كمك مي كند و در اين زمينه بين دولت و ناجا هيچ ناهماهنگي وجود ندارد.
فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: هفته گذشته جلسه اي را با رئيس جمهوري داشتيم و اطلاعاتي را كه در حد كار ما بود در اين جلسه توسط رئيس سازمان هدفمند كردن يارانه ها به ما ارائه شد، البته تمام ابعاد اين طرح به ما مربوط نيست. وي تصريح كرد: دغدغه پليس اين است كه در اجراي اين طرح مانند سهميه بندي بنزين غافلگير نشود، هر چند در سهميه بندي بنزين هم در آغاز طرح مشكلاتي بوجود آمد كه به سرعت اين مشكلات برطرف شد.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه نيروي انتظامي در حد كارهاي خود اطلاعات مربوط از طرح را در اختيار دارد، افزود: در اين طرح هيچ نوع زواياي پنهاني نمانده و آمادگي لازم براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها وجود دارد.
وي درباره انتشار خبري در برخي از سايت ها مبني بر ارسال نامه اي از سوي فرمانده ناجا به رئيس جمهور گفت: چنين نامه اي از سوي پليس به رئيس جمهوري داده نشده است.
احمدي مقدم افزود: يكي از سايت ها اين موضوع را اعلام كرده بود كه ما هم صحت آن را جويا شديم، البته پليس نامه هاي زيادي را به رئيس جمهوري داده است.
احمدي مقدم در رابطه با تأخير در واگذاري اعتبارات مرزي هم اظهار كرد: دولت مشكلات متعدد ديگري دارد كه مهمترين آن اجراي هدفمند كردن يارانه ها است كه پليس اين موضوع را تأييد و از آن حمايت مي كند، در نتيجه با توجه به اين شرايط ممكن است واگذاري اعتبارات مرزي تأخير داشته باشد، اما كل موضوع مرزها زير سؤال نمي رود.
وي خاطرنشان كرد: البته در زمينه هاي فن آوري، قراردادهاي خوبي را براي مرزها منعقد كرده ايم، به طوري كه استفاده از شبكه مخابرات فيبر نوري، استفاده از رادار، دوربين هاي حرارتي و... از جمله طرح هايي است كه در مرزهاي كشور اجرا خواهد شد و بدين ترتيب تا پايان برنامه پنجم توسعه مرزهاي امن را خواهيم داشت.
به گزارش ايسنا فرمانده نيروي انتظامي در اولين اجلاس فرماندهان مرزباني كشورهاي عضو اكو نيز گفت: توانسته ايم ميزان ورود مواد مخدر به ايران را كاهش دهيم به طوري كه در 5 سال گذشته سهم ترانزيت مواد مخدر از طريق ايران 61 درصد بوده كه اين سهم در سال گذشته 30 درصد كاهش يافته است.

 



با حكم رئيس جمهور حميد فاضلي سرپرست سازمان فضايي ايران شد

رئيس جمهور طي حكمي حميد فاضلي را به سمت سرپرست سازمان فضايي ايران منصوب كرد.
در متن حكم رئيس جمهوري خطاب به فاضلي آمده است: «در اجراي تصويب نامه مورخ
7/7/1389شوراي عالي اداري و با توجه به انتزاع سازمان فضايي ايران از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و الحاق آن به نهاد رياست جمهوري و با عنايت به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالي به موجب اين حكم به عنوان سرپرست سازمان فضايي ايران منصوب مي شويد.
توفيق شما را در ارتقاي علمي كشور در عرصه فضايي و كسب دستاوردهاي جديد از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.»
به گزارش مهر، شوراي عالي اداري هفتم مهر ماه جاري بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور براي ارتقاي فعاليت هاي فضايي و حضور فعال و منسجم در عرصه رقابت هاي فضايي با اضافه شدن سازمان فضايي ايران به زيرمجموعه نهاد رياست جمهوري موافقت كرد. اين سازمان پيش ازاين زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بود.
رياست سازمان فضايي ايران را محمدعلي فرقاني از شروع به كار دولت دهم و طي يك سال و نيم اخير عهده دار بود. پيش از فرقاني نيز رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات- رئيس سازمان فضايي ايران بود.

 



پايگاه اينترنتي ولترنت فاش كرد
بنياد ملي دموكراسي آمريكا پوششي براي فعاليت هاي «سيا» است

سرويس سياسي-
پايگاه اينترنتي «ولترنت» طي گزارشي فاش كرد بنياد ملي دموكراسي آمريكا به عنوان ويتريني قانوني براي فعاليت هاي غيرقانوني سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) عمل مي كند.
در اين گزارش كه به قلم «تيري ميسان» به تحرير درآمده، تصريح شده است: كرملين در سال 2006 ميلادي با فعاليت هاي فزاينده انجمن هاي خارجي در روسيه مخالفت كرد و افزود برخي از اين انجمن ها در طرحي مخفي براي بي ثباتي كشور مشاركت دارند كه بنياد ملي دموكراسي آمريكا سازماندهي اين فعاليت ها را برعهده دارد.
در ادامه اين گزارش به نقش بنياد ملي دموكراسي براي ايجاد آشوب و بلوا در كشورهاي هدف اشاره شده و آمده است: دولت آمريكا مي گويد كنگره مي تواند به بنياد ملي دموكراسي كمك كند و اين سازمان نيز به نوبه خود و در كمال استقلال مي تواند بطور مستقيم يا غيرمستقيم به انجمن هاي احزاب سياسي و يا اتحاديه هاي كارگري در سراسر جهان كمك كند. اين سازمانهاي موسوم به غيردولتي مي توانند به فعاليتهاي سياسي در اين كشورها بپردازند در حالي كه سفارت خانه ها بدون نقض حاكميت اين كشورها نمي توانند دست به اين اقدامات بزنند.
بنابراين سؤال اساسي اينجاست كه بنياد ملي دموكراسي و شبكه سازمانهاي غيردولتي كه تحت حمايت مالي اين بنياد هستند آيا واقعا طرحهاي ابتكاري جامعه مدني هستند كه كرملين بصورتي ناعادلانه به سركوب آن مي پردازد يا پوششي براي فعاليتهاي سرويس هاي مخفي آمريكايي كه آزادانه در كشورهاي ديگر مداخله مي كنند؟
براي پاسخ دادن به اين پرسش بايد به ريشه ها و عملكرد بنياد ملي دموكراسي آمريكا پرداخت اما پيش از هر چيز بايد طرح رسمي آمريكا براي صدور دموكراسي را تعريف كرد.
براندازي دولتها كاملا مشروع است!
آمريكايي ها عقيده دارند كشورشان يك دموكراسي نمونه است و آنها وظيفه اي مسيحايي دارند تا آن را در سراسر جهان ترويج دهند. آنها اساس اين فعاليت خود را بر تغيير رژيم هاي مخالفشان در كشورهاي جهان قرار دارند.
با چنين برداشتي آمريكا سياست خارجي دولت خود را فعاليتي امپرياليستي قلمداد نمي كند و عقيده دارد براندازي هر دولتي كه با اين الگو سازگار نيست كاملا مشروع است. بنابراين آمريكايي ها مطمئن هستند كه براساس اين ماموريت آنها مي توانند با اعمال زور دموكراسي را در كشورهايي كه به اشغال خود درآورده اند برقرار كنند.
در آمريكا دموكراسي نيست
اين در حالي است كه در جريان انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال دو هزار ميلادي كه به انتخاب جرج بوش منتهي شد هيچ نشاني از روند دموكراتيك در انتخاب رئيس جمهور مشاهده نشد. بنابراين وقتي در خود آمريكا دموكراسي وجود ندارد معلوم نيست آمريكايي ها چگونه مي خواهند آن را صادر كنند. اين تناقض طي سي سال گذشته در فعاليتهاي بنياد ملي دموكراسي آمريكا و بي ثبات كردن بسياري از كشورها مشهود بوده است.
جرج بوش طي سخنراني خود در بيستم ژانويه سال 2004 به صراحت اعلام كرد كه قصد دارد بودجه بنياد ملي دموكراسي را تا دو برابر افزايش دهد و تاكيد كرد كه وظيفه جديدش بر ارتقا و افزايش انتخابات آزاد جريان آزاد اطلاعات آزادي مطبوعات و آزادي اتحاديه هاي كارگري در خاورميانه متمركز خواهد بود. بوش با چنين سخناني مي خواهد بگويد آمريكا بايد عمليات نظامي خود را در منطقه كامل كند و همزمان نيز مداخله خود در امور داخلي كشورهاي هدف را افزايش دهد.
ارتباط تنگاتنگ با سيا
تيري ميسان در ادامه گزارش خود از بنياد ملي دموكراسي آورده است: اين بنياد ارتباط تنگاتنگي با سيا دارد و اغلب افراد مشهوري كه در فعاليتهاي مخفي سيا مشاركت داشته اند عضو شوراي اجرايي و يا هيئت مديره بنياد ملي دموكراسي آمريكا نيز بوده اند. از جمله اين افراد مي توان به «اوتو رايش جان نگروپونته»، «هنري سينسنروس» و «اليوت آبرامز» اشاره كرد.
به بيان ساده تر بنياد ملي دموكراسي آمريكا استمرار فعاليتهاي سري سيا است. در حقيقت به همين دليل است كه انگليس و استراليا نيز در توافقنامه اي كه روابط بين سرويس هاي سري نظامي آنها را تعيين مي كند خود را در فعاليتهاي بنياد ملي دموكراسي شريك كرده اند.
اين بنياد چگونه براندازي مي كند؟
در ادامه گزارش فوق به چگونگي براندازي دولت هاي قانوني، مخالف آمريكا توسط بنياد مذكور اشاره شده و آمده است:
بنياد ملي دموكراسي تعيين مي كند كه كدام كشورها مي بايست به عنوان هدف عمليات هاي سازمان سيا انتخاب شوند. سپس ماموران اين سازمان در قالب هياتي با حمايت مالي و با استفاده از شركاي اجتماعي خود در جهت براندازي دولتهاي هدف تلاش خواهند كرد و پس از آن نيز افرادي كه به منافع آمريكا وابسته باشند به قدرت خواهند رسيد.
اين بنياد براي مبارزه با كمونيسم بوجود آمد و دقيقا پس از فروپاشي اتحاديه شوروي بود كه بنياد ملي دموكراسي وضعيت بهتري پيدا كرد. اما بنياد ملي دموكراسي با تظاهر به تلاش براي ارتقاي دموكراسي در حقيقت كشورهاي هدف را تحت كنترل و اطاعت خود درمي آورد و منافع اين كشورها را نيز به منافع طبقه حاكم آمريكا تغيير مي دهد.
در پايان گزارش فوق با بيان اينكه چهار سازمان ديگر زيرنظر بنياد ملي دموكراسي كار مي كنند آمده است: بطور رسمي بودجه بنياد ملي دموكراسي تنها به 50 ميليون دلار افزايش يافته است اما اين در حالي است كه تامين كنندگان مالي و اعانه دهندگان خارجي اين هيئت سالانه چند صد ميليون دلار به اين سازمان كمك مي كنند.
مهمترين اين تامين كنندگان مالي عبارتند از وزارت خارجه آمريكا، وزارت خزانه داري آمريكا و سازمان سيا كه بطور محتاطانه كمك هاي خود را به بنياد ملي دموكراسي ارائه مي كند.

 



جزايري: تبعيت كوركورانه ساركوزي از آمريكا و اسرائيل باعث بحران در فرانسه شده است

فساد اخلاقي رئيس جمهوري فرانسه و ناكارآمدي دولت وي به حدي است كه مردم اين كشور چاره اي جز سرنگون كردن دولت ساركوزي ندارند.
سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اعلام اين مطلب افزود: تبعيت كوركورانه ساركوزي از دستورات دولت اوباما و لابي صهيونيستي مشكلات جدي براي فرانسوي ها به وجود آورده و جامعه فرانسه را از گذشته اي كه به آن افتخار مي كرد، سال ها دور كرده است.
جزايري خاطرنشان كرد: مشكلات فرهنگي، اقتصادي، سياسي و امنيتي فرانسه هر روز كه مي گذرد بيشتر مي شود و دولت ساركوزي توان مهار اين سقوط و سراشيبي را ندارد و يكي از راه هاي كند كردن اين حركت، ساقط كردن ساركوزي است.
وي افزود: مردم فرانسه و به خصوص دانشگاهيان و نخبگان اجازه ندهند آوازه فرانسه با دلال بازي هاي امثال ساركوزي بيش از اين تخريب شود.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: دولت فرانسه تاب تحمل در برابر گسترش اعتصابات و تظاهرات را ندارد چنانچه بر ابعاد اين تحركات مردمي افزوده شود ساركوزي چاره اي جز دست زدن به خشونت بيشتر و يا ترك قدرت ندارد. سردار جزايري در پايان گفت: فرانسه بايد خود را از دست آمريكا نجات بدهد.

 



هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي- هنري امام رضا(ع) پايان يافت

گروه ادب و هنر-
همزمان با شب ولادت امام هشتم، جشنواره بين المللي فرهنگي- هنري امام رضا(ع) پس از 10 روز برگزاري همزمان در 30 استان و 31 كشور جهان به هشتمين دوره خود پايان داد.
مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور معاون اول رئيس جمهور، امام جمعه مشهد مقدس، رئيس صدا و سيما، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از هنرمندان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيماي مشهد برگزار شد.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در اين مراسم گفت: گام هاي اول را در جشنواره امام رضا(ع) برداشته ايم تا فرهنگ رضوي را به جامعه بشري معرفي كنيم.
او پيام جشنواره امام رضا(ع) را دعوت جهان به مكارم اخلاق رضوي دانست و افزود: معتقديم يكي از دلايل بحران هويت در جوامع بشري دورافتادگي بشر از واسطه فيض است كه بازگشت بشر به اخلاق رضوي و واسطه فيض خواهد توانست معادلات ناعادلانه را از بين ببرد.
وي در پايان تصريح نمود: هر سال 500 ميليون تومان به بودجه جشنواره امام رضا(ع) اضافه خواهد شد كه اين هديه ويژه رئيس جمهور به اين جشنواره است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره فرهنگي - هنري امام رضا(ع) گفت: برگزاري باشكوه اين جشنواره در بخش بين المللي مديون تاكيدات و تلاش هاي رئيس جمهور است.
سيدمحمد حسيني اظهار داشت: جشنواره فرهنگي- هنري امام رضا(ع) به بركت وجود اين امام همام امسال در چهار قاره دنيا برگزار شد و دامنه برگزاري اين جشنواره 32كشور جهان را در برگرفت؛ در حال حاضر در مراسم اختتاميه 21 برگزيده هنري از 14 كشور جهان شركت دارند.
وي ادامه داد: از آنجا كه سالانه حدود 20 تا 25ميليون زائر در مشهد مقدس حضور مي يابند، در سفر سوم دولت به خراسان رضوي سهم اعتباراتي كه براي كارهاي فرهنگي اين استان اختصاص يافت 2 هزار ميليارد ريال بود، اين در حالي است كه بودجه كارهاي فرهنگي هر استان 500 ميليارد ريال است.
استاندار خراسان رضوي نيز در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: ويژگي جشنواره فرهنگي- هنري امام رضا(ع) اين است كه يك فرهنگ ديني را به نمايش مي گذارد و سبب تقويت فرهنگ و معرفت زيارت مي شود.
محمود صلاحي افزود: اين جشنواره در بيش از 30 كشور جهان نيز برگزار شد و مشتاقان فراواني از اقصي نقاط دنيا عشق و ارادت خود به هشتمين پيشواي شيعيان جهان را نشان دادند.
وي با اشاره به اينكه ويژگي جشنواره امام رضا(ع) اين است كه يك فرهنگ ديني را به نمايش مي گذارد و سبب تقويت فرهنگ و معرفت زيارت مي شود اظهار داشت: اشاعه و گسترش فرهنگ رضوي اعتقادي است كه همگان بايد در ترويج آن تلاش كنند و اين تنها يك وظيفه اداري و اجباري نيست.
دبير اين جشنواره و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز گفت: هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي- هنري امام رضا(ع) در حالي به آخرين ميعادگاه خود رسيده است كه اين حركت عظيم فرهنگي در عرصه ملي و بين المللي سالي پر از تلاش و تكاپو را پشت سر گذاشته است.
سيدجواد جعفري تصريح نمود: برنامه ريزي براي هشتمين جشنواره از مراسم اختتاميه هفتمين دوره جشنواره و با هدف اجرايي كردن رهنمودات رئيس جمهور مبني بر گسترش و استمرار فعاليت ها در همه ايام آغاز گرديد و تجلي آن را مي توان در رشد عناوين و تلاش براي ارتقاي كيفيت فعاليت ها ملاحظه كرد.
در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره امام رضا(ع) از خادمان فرهنگ رضوي به اين شرح تقدير شد: محمود فرشچيان نقاش مينياتور معاصر، سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، «محمدجواد غفورزاده» (شفق) شاعر معاصر، آيت الله شيخ محمد واعظ زاده خراساني، آيت الله علي اكبر مسعودي خميني، رسول صدرعاملي تهيه كننده و كارگردان. در اين مراسم همچنين سه فعال فرهنگ رضوي از ايران و سه فعال فرهنگ رضوي خارجي تقدير شدند.

 



فارين پاليسي: آمريكا فرصت مذاكره با ايران را از دست ندهد

يك مجله آمريكايي در گزارشي با اشاره دور آتي مذاكرات ميان ايران و گروه1+5 به مقامات كاخ سفيد توصيه كرد، فرصت مذاكره با ايران را از دست ندهيد.
به گزارش مهر، مجله فارين پاليسي مطلب خود را با اعلام آمادگي ايران براي آغاز مذاكرات با گروه 1+5 كه هفته گذشته توسط «منوچهر متكي» وزير امورخارجه جمهوري اسلامي مطرح شد آغاز كرده و نوشت: اعلام آمادگي براي آغاز مذاكرات با 1+5 در اواخر اكتبر يا اوايل نوامبر با واكنش هاي مختلفي از سوي آمريكا و كشورهاي اروپايي مواجه شد. در اين ميان آمريكا عنوان كرد كه ايران براي مذاكرات تاريخ دقيق تعيين كند.
اين مجله در ادامه با پرداختن به توافقنامه تهران براي تبادل سوخت كه در ماه مي (اواخر ارديبهشت) درتهران ميان ايران، برزيل و تركيه به امضا رسيد اشاره كرده و نوشت: هدف ايران از انجام مذاكره با 1+5 كسب حمايت براي توافقنامه تهران است.
فارين پاليسي در ادامه افزود: دولت اوباما نيز بايد از اين فرصت استفاده كند، به بيان ديگر، پيش از هرگونه اقدام نظامي عليه ايران و پيش از دستيابي اين كشور به فناوري بيشتر در بعد هسته اي، مذاكره با ايران در اين باره منطقي ترين گزينه بوده و مي تواند موجب اعتمادسازي ميان طرفين شود.
اين مجله در ادامه به موضع تركيه در اين باره اشاره كرده و مي نويسد: در هفته گذشته، گروهي از نمايندگان تركيه به واشنگتن سفر كردند تا درباره روابط آنكارا و ايران، رژيم صهيونيستي و مسائلي ديگر با دولت اوباما به بحث و تبادل نظر بپردازند. گفته مي شود نمايندگان اعزامي از تركيه خواستار آغاز مذاكره با ايران از سوي غرب شده اند.
در بخش ديگري اين مطلب به نزديكي تركيه به ايران اشاره شده و آمده است: نگاهي به مناسبات آنكارا- تهران نشان مي دهد تركيه مناسبات موجود در ايران را بهتر از غرب مي شناسد و از همين رو كشورهاي 1+5 مي توانند از آنكارا در اين زمينه استفاده كنند.
به نوشته فارين پاليسي، تركيه معتقد است آغاز گفت وگو با توافقنامه تهران مي تواند در مراحل بعد به موضوعات ديگري كه مدنظر غرب است منتهي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14