(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 مهر 1389- شماره 19768

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روزي كه در تاريخ ماندگار شد
يك مقام سوري در ديدار لاريجاني: سوريه همواره در كنار مقاومت اسلامي خواهد بود
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي:
سفر رهبر انقلاب به قم زمينه پويايي بيشتر حوزه هاي علميه را فراهم مي كند
حاشيه هاي روز باشكوه شهر قم آب زدند راه را...
تشييع پيكر شهيد در مشهدالرضا
رئيس دانشگاه پيام نور كشور: ظرفيت امروز دانشگاه هاي ايران بيشتر از تقاضاي ورود به آنهاست
14 خدمه كشتي غرق شده پاناما به كشورهايشان بازگشتند
رئيس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در اصفهان:
رواديد سفر به برخي كشورهاي دوست و همسايه لغو مي شود
مردمي كردن امنيت مهمترين رويكرد سپاه در سيستان و بلوچستان است
وزير علوم، تحقيقات و فناوري: اساسنامه دانشگاه هاي غيرانتفاعي بازنگري مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بخش بين الملل جشنواره امام رضا(ع) مديون رئيس جمهور است
معرفي نفرات برتر جشنواره سفرنامه نويسي رضوي در تبريز
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي: خواص سقوط كرده در مفهوم ولايت فقيه ترديد داشتند
اخبار ادبي و هنري



استقبال بي نظير از ولي امر مسلمين قم قيام كرد
روزي كه در تاريخ ماندگار شد

سرويس شهرستانها-
رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديروز صبح، پس از استقبال تاريخي و بي نظير مردم و بويژه جوانان شهر خون و قيام قم، در ميان انبوه جمعيتي كه از نخستين ساعات پس از اذان صبح در ميدان آستانه اين شهر حضور يافته بودند و پس از دقايقي طولاني كه شعارهاي كوبنده مردم ادامه داشت طي سخناني با اشاره به نقش تاريخي شهر قم و علما و مراجع و بزرگان آن در سير تحولات ديني و معنوي كشور به اهداف امروز دشمنان اشاره كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، قم را شهر «علم و جهاد و بصيرت» خواندند و با اشاره به شكل گيري اين شهر بر اساس حركت جهادي توأم با بصيرت افزودند: قم همچنانكه در طول تاريخ خود، پايگاه عظيم معارف اهل بيت عليهم السلام بوده است در دوران معاصر هم، به عنوان سرچشمه برترين معارف اسلامي و الهي، شرق و غرب دنياي اسلامي را از بركات «مجاهدت و بصيرت» علماي بزرگ خود بهره مند كرده است.
ايشان با يادآوري «نقش حقيقتاً ماندگار مردم قم در مقطع حساس تاريخ معاصر ايران يعني عاشوراي سال 42 و قيام 15 خرداد» افزودند: قمي ها در آن مقطع مهم، با حمايت امام خميني، نهضت روحانيت را در جامعه جاري كردند همچنانكه در سال 56 نيز با بصيرت و هوشياري، عمق توطئه پيچيده رژيم ستمشاهي را در اهانت به امام بزرگوار درك كردند و با نثار خون جوانان خود، پيشتاز گسترش نهضت اسلامي شدند و اين شهر را به خاستگاه انقلاب بزرگ اسلامي تبديل كردند.
رهبر انقلاب اسلامي، مردم قم را مردمي بااخلاص، صادق، پرصفا و برخوردار از بصيرتي مثال زدني دانستند و افزودند: اگر بيداري مردم قم نبود طرحهاي خطرناك دشمنان براي اين شهر مهم، ناكام نمي ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي شهر مقدس قم را در پرتو بيداري مردم و وجود حوزه پربركت علميه اين شهر، پايگاه بصيرت و جهاد ناميدند و خاطرنشان كردند: مردم قم قدر حوزه و روحانيت را مي دانند و در تمامي 32 سال اخير، حضور پربركت خود را در ميدانهاي دفاع از اسلام و انقلاب نشان داده اند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حضور مراجع بزرگ و پربصيرت حوزه علميه قم از زمان مرحوم آيت الله حائري تا دوران مرحوم آيت الله بروجردي و نيز مراجع بزرگ دوران اخير از جمله آيات عظام گلپايگاني، اراكي، مرعشي و بهجت افزودند: امروز هم بحمدالله مراجع بزرگ و فضلاي برجسته اي در حوزه علميه قم وجود دارند كه اين حوزه را مايه بركت و مظهر مجاهدت ساخته اند.
ايشان، شكل گيري انقلاب اسلامي از مذهبي ترين شهر كشور يعني قم و نيز رهبري امام خميني(ره) به عنوان يك فقيه و عالم عظيم الشأن را اثبات ديني بودن ماهيت و ذات انقلاب ملت ايران دانستند و افزودند: دشمنان انقلاب نيز با درك تأثير ديني بودن انقلاب ايران، همه تلاش خود را براي ضربه زدن به اين ماهيت سعادت بخش به كار گرفته اند.
حضرت آيت الله خامنه اي ضربه زدن به «دين» و «وفاداري مردم» را دو هدف اصلي زورگويان جهاني دانستند و خاطرنشان كردند: اگر عنصر دين نبود، ممكن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخي امتيازات، در مقابل دشمن كوتاه بيايند اما دين اسلام اجازه تسليم در برابر ظالم را نمي دهد و عدالت و آزادي و معنويت و پيشرفت را به همراه مي آورد، به همين علت، مسئولان نظام تاكنون در مقابل استكبار كوتاه نيامده اند و از اين به بعد نيز، به بركت دين، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد.
ايشان، با اشاره به توطئه هاي گوناگون جبهه استبداد بين الملل براي تضعيف و انكار حقايق ديني افزودند: ماجراي سلمان رشدي، برخي فيلم هاي ضد ديني غربي، كاريكاتورهاي موهن و قرآن سوزي از جمله تلاشهاي ناكام دشمنان دين اسلام است ضمن اينكه در داخل كشور هم، دنباله روهاي آنان با اشاعه بي بندوباري، اباحي گري، عرفانهاي كاذب و حركات مشابه درصدد سست كردن عقايد ديني مردم به ويژه نسل جوان هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه، اتكا و تقويت نيروهاي خود، افزايش روزافزون بصيرت و اطمينان به وعده هاي الهي را «درس بزرگ امام راحل عظيم الشأن براي ملت ايران» دانستند و خاطرنشان كردند: امام به ما آموخت كه اگر مؤمنانه ايستادگي و تدبير كنيد نصرت الهي، حتماً نصيب شما خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي، متزلزل كردن وفاداري مردم به نظام اسلامي را دومين هدف توطئه هاي دشمنان برشمردند و افزودند: علاوه بر عنصر دين، حضور و حمايت مستحكم مردم، پشتوانه ايستادگي مسئولان نظام اسلام است و دشمن نيز به همين علت وفاداري مردم را نشانه رفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي، شايعه پراكني براي مأيوس كردن مردم، ايجاد بدبيني نسبت به مسئولان به ويژه روساي قوا، بزرگنمايي ضعفهاي كشور، و ناديده گرفتن پيشرفتها و اقدامات انجام شده را از جمله روشهاي مخالفان نظام اسلامي براي ضربه زدن به اعتماد و وفاداري مردم دانستند.
ايشان تاكيد كردند: همچنانكه در 32 سال اخير همه سرمايه گذاريها، طرحها و توطئه هاي دشمنان براي ضربه به دين و متزلزل كردن وفاداري مردم به شكست قطعي منجر شده است از اين پس نيز، اين گونه برنامه ريزيها و اقدامات، هيچ نتيجه اي براي دشمنان ملت و نظام، به دنبال نخواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامي، عكس العمل سرشار از بصيرت و سريع مردم در مقابل فتنه عاشوراي سال گذشته را نمونه اي از ناكاميهاي مستمر توطئه گران خواندند و خاطرنشان كردند: اين واقعيات نشان مي دهد كه احساسات ديني مردم و معرفت و وفاداري آنان روز به روز عميق تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور 40 ميليوني ملت در انتخابات سال گذشته رياست جمهوري را رفراندومي ملي در ابراز وفاداري و اعتماد به نظام اسلامي خواندند و افزودند: دشمن عصباني، سعي كرد با فتنه گري، آثار آن حضور ملي را خنثي كند اما مردم در مقابل فتنه نيز ايستادند و دشمن بار ديگر ناكام شد.
حضرت آيت الله خامنه اي پايداري و هوشياري مردم در مقابل فتنه 88 را موجب واكسينه شدن كشور و مردم در مقابل ميكروبهاي سياسي و اجتماعي خواندند و تاكيد كردند: فتنه پس از انتخابات، برخلاف انتظار دشمن، بصيرت ملت ايران را بيشتر كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح تاكتيكهاي جبهه استكبار به ترويج «اسلام منهاي روحانيت» اشاره كردند و افزودند: آنها تاثير شگرف روحانيت را در حركات مردم و بيداري ملت درك كرده اند به همين علت به دنبال ترويج اسلام منهاي روحانيت هستند كه بايد هوشيارانه با اين جهتگيري دشمنان مقابله كرد.
ايشان ترويج جدايي دين از سياست و «اسلام منهاي سياست» را از ديگر تاكتيكهاي استكبار خواندند و افزودند: نقشه راه و طرح كلي دشمن براي مقابله با نظام اسلامي، مي تواند براي ما نيز يك نقشه راه ترسيم كند به گونه اي كه هر مسئله اي كه آماج حملات آنهاست بايد مورد تاكيد و تكيه ما قرار گيرد.
ايشان همچنين با اشاره به تشديد تحريمهاي ايران افزودند: ملت و كشور ايران از اولين سالهاي انقلاب مورد تحريم بوده اند و راه مقابله با آن را بلدند به همين علت، تحريمهاي اخير نيز كه با هدف تشديد فشار بر روي مردم و جدا كردن آنها از نظام اسلامي طراحي شده بود، همچنانكه مسئولان و مردم مي گفتند و عملا نيز ثابت شد نتوانست اثر قابل توجهي بر زندگي مردم بر جاي بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه تاكيد كردند ملتي كه دهه 60 را با آن دشواريها و كمبودها تحمل كرده است، امروز در پرتو پيشرفتهاي عظيم، به آينده خود اميد و اعتماد بيشتري دارد و به همين علت در مقابله با توطئه گران مي ايستد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود چند نكته اساسي را به عنوان ضروريات رفتار مردم و مسئولان مورد تاكيد قرار دادند. وحدت كلمه ملي اولين نكته اي بود كه ايشان در اين بحث مطرح كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: خواص و عوام بايد وحدت ملي را كاملا جدي بگيرند البته صرف حرف زدن از وحدت كافي نيست چرا كه وحدت ملي شاخص هايي دارد كه بايد به آن پايبند بود.
همبستگي روزافزون «مردم و خواص» با قواي سه گانه به ويژه قوه مجريه دومين نكته مورد تاكيد رهبري نظام بود.
تقويت ايمان ديني، تامين نيازهاي فكري جوانان و پاسخهاي به روز به شبهات و سوالات آنان، نكته اساسي ديگري بود كه حضرت آيت الله خامنه اي روحانيت و حوزه هاي علميه را به آن توصيه موكد كردند.
تلاش روحانيان، روشنفكران و افراد آگاه براي معرفي «درست و شايسته روحانيت»، تلاش جوانان براي افزايش بصيرت و دشمن شناسي، ضرورت شتاب بيشتر حركت خوب علمي كشور و اهتمام به رفع عوامل نارضايتي و حل مشكلات مردم از ديگر نكات اساسي سخنان رهبر انقلاب اسلامي بود.
ايشان در موضوع حل مشكلات مردم به مشكلات معيشتي، بيكاري، سامانه هاي اداري - منصوبان دستگاهها بخصوص منصوبان سطوح بالاي دستگاهها و ضرورت هم افزايي و هماهنگي سازمانها اشاره كردند وافزودند: دستگاههايي مانند شهرداريها و نيروي انتظامي كه ارتباط مستقيمي با مردم دارند مي توانند با اقدامات خود مشكلات مردم را حل و يا برعكس نارضايتي ايجاد كنند بنابراين بايد كاملا به عملكرد خود، دقت و توجه داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان افزودند: نگاه بين المللي به قم ويژه است علاوه بر اينكه رفت و آمد به شهر قم از كشورهاي گوناگون وجود دارد، كساني هم كه به دلايلي و ملاحظاتي رفت و آمد نمي كنند نسبت به اين شهر حساسيت داشته و نگاه ويژه اي دارند و حوادث اين شهر را دنبال مي كنند و همين اجتماع عظيم امروز شما مورد توجه قرار مي گيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيان اينكه بزرگترين حوزه علميه علوم اسلامي در دنياي اسلام در قم واقع است، اظهار داشتند: قم قطب زيارتي و معنوي است، حرم حضرت معصومه، اين بارگاه باشكوه، مسجد جمكران و حرم امامزاده هاي گوناگون در اين شهر قرار دارد.
ايشان ادامه دادند: هر يك از اين امامزاده هايي كه در خيابان هاي قم مدفون هستند اگر در هر شهري بودند مركز و محور آن شهر قرار مي گرفتند. بنابراين همه اين موارد ظرفيت هاي ملي و بين المللي اين شهر مقدس به شمار مي رود.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند: به دليل اينكه قم از دوران طاغوت مغضوب دستگاه حكومت آن زمان بود عقب افتادگي هاي متراكمي دارد كه بايد مسئولان با جديت و به سرعت آنها را برطرف كنند.
ايشان يادآور شدند: البته در طول سالهاي بعد از انقلاب كارهاي بسياري انجام شده و از سال 79 به بعد، كه اين شهر تبديل به استان شده بود، اعتبارات بيشتري اختصاص داده شده است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان فرمودند: براساس گزارش ها از سال 84 اقدامات خوبي براي پيشرفت اين شهر انجام شده اما بايد كارها تكميل شود تا شهر قم هم از لحاظ نيازهاي مردم و هم سيماي شهري آنچنان كه شايسته مردم است، باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به مشكل شهر قم در خصوص آب اظهار داشتند: از چند سال پيش اين مسأله به صورت جدي پيگيري شده و بخش مهمي از كار انجام شده كه لازم است از دست اندركاران تقدير كنيم. اما از مسئولان اين كار مي خواهيم كه آبي را كه از راه دور و سرچشمه هاي دز به اين شهر منتقل مي شود، هر چه زودتر به قم برسانند زيرا نياز اساسي مردم است.
ايشان با بيان اينكه قرار است از تهران به منطقه مسيله و كشاورزي قم آب منتقل شود، تصريح كردند: صنايع دستي قم نيز به ويژه فرش نامدار اين شهر بايد مورد حمايت و تأييد قرار گيرد و در اين سفر تأكيدات لازم را به مسئولان در مورد مسايل ضروري قم خواهيم كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص معماري شهر قم نيز افزودند: بايد در شهرسازي قم، معماري اسلامي و نماد انقلاب مورد توجه قرار گيرد چرا كه قم شهر اسلام و انقلاب است.
ايشان تأكيد كردند: اگر مسئولان در اين شهر بر سر موضعي اختلاف دارند نبايد اجازه دهند كه اين اختلاف با زندگي مردم تماس پيدا كرده و آنان را دچار مشكل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان با تصريح بر اينكه همه بايد دست به دست هم دهند، فرمودند: مسئولان دولتي بايد با همكاري و هم افزايي به مردم خدمت كنند و مردم هم با پشتيباني از آنها با چنين حضور عظيم كه همواره نشان داده اند، بتوانند كاري را كه در اين برهه از زمان در اين كشور انجام شده به سرانجام برسانند.

 



يك مقام سوري در ديدار لاريجاني: سوريه همواره در كنار مقاومت اسلامي خواهد بود

معاون دبير كل حزب بعث سوريه تأكيد كرد اين كشور همواره در كنار مقاومت اسلامي خواهد بود.
عبدالله احمد معاون دبير كل حزب بعث سوريه در ديدار با علي لاريجاني با تأكيد بر اهميت تقويت و تحكيم روابط راهبردي دو كشور گفت: تحكيم مناسبات دوستانه با ايران در همه زمينه ها از اصول سياست خارجي سوريه است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مقاومت را عامل ايجاد صلح و ثبات پايدار در منطقه دانست و خاطرنشان كرد: نيروي مقاومت عنصر اصلي دفاع از حقوق ملت فلسطين در منطقه است.
او تصريح كرد: سوريه همواره در كنار مقاومت اسلامي بوده و خواهد بود و مقاومت يك نيروي اصلي در تحولات منطقه است.
لاريجاني هم در اين ديدار تصريح كرد مذاكرات سازش يك فريبكاري است كه هيچگاه اصالت نداشته است و هر زمان كه قدرتهاي بزرگ در پي تثبيت شرايط به نفع رژيم اشغالگر قدس بودند سخن از مذاكرات صلح سر دادند.
وي در ادامه با بيان اينكه ايران و سوريه نقش پل پايداري و مقاومت در منطقه را دارند اظهار داشت: بايد تلاش كرد از همه ظرفيتها وتوانمنديها در اين زمينه استفاده كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به رشد بيداري اسلامي در ميان ملتهاي مسلمان و نگراني قدرتهاي استكباري از اين روند گفت: استقامت و پايداري ايران و سوريه نقش اساسي در تغيير شرايط به نفع جبهه مقاومت و پايداري در منطقه داشت.
وي ابراز اطمينان كرد: آينده از آن مقاومت اسلامي در منطقه خواهد بود.

 



نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي:
سفر رهبر انقلاب به قم زمينه پويايي بيشتر حوزه هاي علميه را فراهم مي كند

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: سفر مقام معظم رهبري به قم تحولات عظيمي را در تحقق آرمان هاي انقلاب به دنبال دارد.
سيدشهاب الدين صدر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس در خصوص سفر مقام معظم رهبري به قم، اظهار داشت: سفرهاي مقام معظم رهبري هميشه با دستاوردها و بركات زيادي براي مردم آن مناطق همراه بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه سفر مقام معظم رهبري به قم تحولات عظيمي را در تحقق آرمان هاي انقلاب به دنبال دارد، تصريح كرد: حوزه علميه قم كه مركز حوزه هاي علميه در كشور و جهان تشيع است داراي جايگاهي ويژه بوده و حضور مراجع عظام و تقليد در آن، شهر قم را به يك پايگاه حساس ديني وعلمي تبديل كرده است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري همواره نقش حساس حوزه و اساتيد آن را از واجبات نظام دانسته اند، متذكر شد: اين سفر مي تواند زمينه شكوفايي، تحرك و پويايي حوزه ها را بيش از گذشته فراهم كند.
وي در ادامه مهمترين دستاورد سفر مقام معظم رهبري به قم را نزديكي علما و مراجع با ايشان عنوان كرد و گفت: دشمنان تلاش مي كنند روابط بين رهبري با علما و مراجع را خدشه دار عنوان كنند اما اين سفر به بهترين شكل توطئه آنها را خنثي خواهد كرد.
صدر در خاتمه سفر رهبر انقلاب به قم را موجب نشان دادن اتحاد و يكپارچگي نظام مقدس جمهوري اسلامي به مردم دنيا دانست و خاطرنشان كرد: اين سفر در حل مشكلات استان قم و مردم اين شهر بسيار موثر خواهد بود.

 



حاشيه هاي روز باشكوه شهر قم آب زدند راه را...

رهبر معظم انقلاب ديروز صبح در ميان استقبال كم نظير مردم ولايتمدار قم وارد پايتخت علمي جهان تشيع شد. استقبال عظيم مردم شريف قم داراي حاشيه هايي بود كه برخي از آنها را مرور مي كنيم.
¤ مردم قم از چندين ساعت قبل از ورود رهبر فرزانه انقلاب به اين شهر با حضور در مسير استقبال و پخش گل و شيريني براي ديدار آقا لحظه شماري مي كردند.
¤ قبل از ورود رهبر معظم انقلاب به قم همايش بزرگ موتورسواران قم با عنوان ميثاق با ولايت، بيعت با رهبري برگزار شد.
دانشجويان دانشگاه هاي مختلف قم كه اقدام به پوشيدن لباس هاي متحدالشكل كرده بودند نيز از ديگر گروه هايي بودند كه در ميان جمعيت پرشور استقبال كننده حضور داشتند.
¤ هزاران شهروند كاشاني نيز صبح ديروز در يك اقدام خودجوش با استفاده از اتوبوس و خودروهاي شخصي خود را به قم رسانده بودند تا با ولي امر خود بيعتي دوباره كنند.
¤ خانواده هاي معظم شهدا در حالي كه عكس هايي از عزيزانشان و تمثال رهبر فرزانه انقلاب در دست داشتند در ميان انبوه جمعيت استقبال كننده ديده مي شدند.
¤ جواني كه عكسي از يك شهيد در دست داشت، گفت: او را دوست دارم گويي مي خواهم به استقبال پدرم بروم «با پدرم مي روم» اشاره مي كند به عكس پدرش كه در دست دارد و مي گويد امروز خوشحالم چون سر بر آستان ولايت مي گذارم.
¤ ده ها قرباني براي سلامتي رهبر معظم انقلاب در مسير استقبال ذبح شد.
¤ شعارهاي «خامنه اي كوثر است - دشمن او ابتر است»، «خامنه اي خميني ديگر است - ولايتش ولايت حيدر است»، «عشق فقط عشق علي - رهبر فقط سيدعلي»، «اي رهبر آزاده - آماده ايم آماده ايم»، «هم رهبري هم مرجعي خامنه اي خامنه اي»، «صل علي محمد - نايب مهدي آمد» و «صل علي محمد - نور خميني آمد»، در مسير استقبال از رهبر معظم انقلاب به گوش مي رسيد.
¤ جمعيت عظيم و كم نظير استقبال كننده به گونه اي بود كه ماشين حامل رهبر انقلاب بارها همچون نگين در ميان مردم، متوقف شد و مسير 5 كيلومتري حركت رهبر انقلاب تا ميدان آستانه، حدود 5/1 ساعت طول كشيد.
¤ حضور جوانان غيرتمند استان، قم جلوه ديگري به اين مراسم داده بود كه با سربندهاي «لبيك يا خامنه اي» و در دست داشتن پرچم هاي جمهوري اسلامي و تصاوير رهبر معظم انقلاب اسلامي اشك شوق از ديدگانشان جاري است و با شعارهاي «ما همه سرباز توايم خامنه اي گوش به فرمان توايم خامنه اي»، جلوه اي از اطاعت پذيري خود را به نمايش گذاشتند.
¤ حضور طلاب غير ايراني مقيم قم كه از كشورهاي مختلف در اين شهر سكونت دارند در مراسم استقبال از ولي امر مسلمين جهان در حالي كه تصاويري از معظم له را حمل مي كردند بسيار مشهود بود.
¤ جوانان و مردم قم، دوشنبه شب خيابان 19 دي را كه به عنوان مسير استقبال رهبر معظم انقلاب تعيين شده بود آب و جارو كرده بودند.
¤ در حالي كه ساعت 8 صبح به عنوان ساعت آغاز مراسم استقبال اعلام شده بود، جمعيت استقبال كننده از نخستين ساعت هاي طلوع آفتاب در خيابان 19 دي و ميدان آستانه حضور پيدا كردند.
¤ ميدان آستانه كه محل سخنراني رهبر معظم انقلاب بود، از چند ساعت پيش از رسيدن رهبر انقلاب به اين ميدان كاملا پر شده بود.
¤ جمع كثيري از مردم ولايتمدار قم كه بعد از شركت در مراسم استقبال، امكان حضور در ميدان آستانه و شنيدن سخنان رهبر معظم انقلاب را نيافته بودند، بلافاصله بعد از مراسم استقبال، براي استفاده از سخنان رهبر انقلاب از طريق صدا و سيما خود را به خانه رساندند.
¤ گروهي از جوانان قمي با وسايل نقليه و يا پاي پياده براي استقبال از رهبر معظم انقلاب، خود را به عوارضي و ابتداي آزادراه تهران - قم رسانده بودند.
¤ بعد از ورود رهبرمعظم انقلاب به مسير استقبال، جمعيت حاضر با سر دادن شعارها و به اهتزاز درآوردن پرچم ها نسبت به ولي فقيه خود ابراز احساسات كردند.
¤ رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در ميدان آستانه به استقبال گرم مردم كه موجب طولاني شدن زمان استقبال از ايشان شده بود، اشاره كردند.
¤ حضرت آيت الله خامنه اي پيش از حضور در ميدان آستانه و ميان مردم، در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مورد استقبال شماري از مراجع تقليد، علما و فضلاي حوزه علميه قم قرار گرفت.
¤ آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، علي لاريجاني، سرلشگر فيروزآبادي، آيت الله سيداحمد خاتمي، آيت الله نمازي، آيت الله مقتدايي، آيت الله شاه آبادي، نمايندگان بيوت مراجع تقليد، اعضاي مجلس خبرگان رهبري، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اعضاي شوراي عالي حوزه و امامان جمعه قم و بخش هاي مختلف اين استان، مسئولان دفتر تبليغات اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي و ديگر نهادهاي فرهنگي تبليغي از جمله شخصيت هاي حاضر در اين مراسم بودند.
¤ آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه: آيت الله خامنه اي مرجعي بزرگ و رهبري فرهيخته هستند كه توانسته اند نظام جمهوري اسلامي را همانند حضرت امام هدايت كنند.
¤ حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن رباني، رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم: سفر رهبر معظم انقلاب به قم منشاء تحولات تاريخي و عظيمي خواهد بود. و درعرصه بين المللي بسياري از چشم ها به اين سفر دوخته شده است.
¤ آيت الله نوري همداني پيش از استقبال گفت: اگر دوستان و مسئولان امنيتي اجازه دهند براي استقبال از رهبر عزيز انقلاب شخصا به عوارضي قم مي روم.
¤ آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز استقبال پرشور و باشكوه مردم و حوزويان از رهبر فرزانه انقلاب را پاسخ محكمي به تبليغات و جنگ رواني دشمن دانست.
¤ آيت الله علوي گرگاني از مراجع تقليد گفت: حضور ما در استقبال از رهبر معظم انقلاب در واقع دفاع از حريم ولايت است.
¤ رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران استان قم: طرح ارسال نامه اي با يك ميليون سلام به محضر مبارك رهبر معظم حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي در استان قم اجرا مي شود.
¤ عبدالسعيد حقيقي فرماندار قم گفت: هيئتي از سوي رهبر معظم انقلاب به منظور سركشي و رسيدگي به مشكلات بخش هاي تابعه قم اعزام خواهد شد.
ديدار رهبرانقلاب با علما و اساتيد عالي حوزه
رهبر انقلاب پس از استقبال باشكوه مردم قم با حضور در حرم كريمه اهل بيت (ع) به اقامه نماز و زيارت پرداختند و از تك تك علما و اساتيد عالي حوزه تفقد كردند.
به گزارش رسا جمعي از علما، اساتيد سطح عالي و مسئولان كشوري و استاني براي استقبال و خيرمقدم از ساعت 8 صبح در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه(س) حاضر شدند. اين حضور به علت استقبال باشكوه و كم نظير مردم قم از رهبرانقلاب بيش از 2 ساعت به طول انجاميد طوري كه در ساعت 15:10 حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني پشت بلندگو قرار گرفته و ضمن خيرمقدم به حاضران، اعلام كردند به علت ازدحام عجيب جمعيت، رهبرمعظم انقلاب با تاخير به حرم مطهر وارد خواهند شد. زيرا خودروي حامل معظم له در اثر ازدحام جمعيت در مسير، به ويژه در چهار راه بازار، از حركت باز ايستاده است.
¤ عقربه ساعت ديجيتالي حرم از يازده گذشته است كه چشمان حاضران به جمال نوراني حضرت آيت الله خامنه اي منور مي شود، رهبرمعظم انقلاب تك تك علماي حاضر را مورد تفقد قرار داده و احوال پرسي كردند. حضرت آقا پس از ديدار با حاضران، در كنار آيت الله رضا استادي و آيت الله سيدجعفر كريمي نشستند تا خير مقدم آيت الله اميني را استماع كنند. چند تن از خادمان حرم، به پذيرايي از حاضران پرداختند و حضرت آقا هم مشغول نوشيدن چاي هستند.
¤ آيت الله ابراهيم اميني به نمايندگي از علما و مسئولان، پس از خيرمقدم، درباره توسعه شهر مقدس قم و فرهنگ جامعه ايران اسلامي و نيز ديدگاه بزرگان دراين باره سخنان كوتاهي ايراد كرد.
¤ وي در ادامه، موفقيت حوزه علميه قم در داخل و خارج را در گرو تحول ارزيابي و در پايان عنوان كرد: با همياري مراجع تقليد و علما، اين تحول بزرگ در برنامه ريزي حوزه علميه انجام خواهد شد.
«بسم الله الرحمن الرحيم. خيلي متشكريم از آقايان محترم كه زحمت كشيديد و در اين جلسه شركت كرديد... اميدواريم خدا از مردم بپذيرد و قبول كند. از ما هم همين طور.» حضرت آقا چند جمله كوتاه عنوان كردند و براي پاسخ به ابراز احساسات و ايراد بيانات به سمت جايگاه در ميدان آستانه، حركت كردند.

 



تشييع پيكر شهيد در مشهدالرضا

سرويس شهرستان ها:
پيكر پاك جانباز 70 درصد محسن جعفرزاده از يادگاران هشت سال دفاع مقدس صبح روز دوشنبه بر دوش مردم شهيد پرور مشهد مقدس تشييع شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي پيكر پاك شهيد محسن جعفرزاده ساعت 30/9 صبح روز دوشنبه 26 مهر ماه از مقابل مسجد ملاحيدر واقع در خيابان خسروي نو به سمت حرم مطهر رضوي تشييع و پس از آن در قطعه شهداي بهشت رضا(ع) مشهد مقدس به خاك سپرده شد.
شايان ذكر است، شهيد محسن جعفرزاده كه از طريق بسيج عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شده بود در بهمن سال 62 در منطقه عملياتي مهران از ناحيه دو پا، دو دست، گلو و سينه مجروح و دچار موج گرفتگي شده بود.

 



رئيس دانشگاه پيام نور كشور: ظرفيت امروز دانشگاه هاي ايران بيشتر از تقاضاي ورود به آنهاست

گناباد- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه پيام نور كشور گفت: هم اكنون ظرفيت دانشگاه هاي ايران بيشتر از داوطلبان ورود به آنهاست.
دكتر حسين زياري در مراسم بهره برداري و كلنگ زني چند طرح فرهنگي، خدماتي و ورزشي در دانشگاه پيام نور شهرستان گناباد با بيان اين مطلب افزود: دانشگاههاي كشور توان جذب سالانه يك ميليون و300 هزار دانشجو را دارند. اما شركت كنندگان در كنكورهاي ورودي يك ميليون و250 هزار نفر است.
وي با بيان اينكه قبل از انقلاب جمعيت كشور 36ميليون نفر بود اظهار داشت: در آن زمان 180هزار دانشجو در دانشگاههاي كشور مشغول تحصيل بودند اما اكنون كه جمعيت كشور بيش از 70 ميليون نفر است 3 ميليون و700 هزار نفر در دانشگاههاي ايران مشغول تحصيل هستند.
رئيس دانشگاه پيام نور كشور تصريح كرد: 30درصد دانشجوهاي كشور در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.
دكتر زياري در اين مراسم، مجتمع فرهنگي، نمازخانه، سالن غذاخوري دانشگاه پيام نور شهرستان گناباد را افتتاح كرد. همچنين كلنگ آغاز عمليات احداث ساختمان سالن ورزشي اين دانشگاه را به زمين زد.

 



14 خدمه كشتي غرق شده پاناما به كشورهايشان بازگشتند

كيش- خبرنگاركيهان:
14 خدمه كشتي پانامايي كه دراطراف جزيره لاوان غرق شده بودند پس از نجات و انتقال به جزيره كيش به كشورشان بازگشتند.
به گزارش خبرنگاركيهان يك كشتي پانامايي كه از شيخ نشين شارجه مصالح ساختماني به كشور عراق حمل مي كرد، در 28مايلي جزيره كيش و اطراف جزيره لاوان به علت ورود آب به يكي از مخازنش غرق شد.
براساس اين گزارش يك فروند نفت كش متعلق به شركت ملي فلات قاره ايران پس از اطلاع يافتن از اين حادثه به كمك كشتي پانامايي شتافت و 14نفر از خدمه اين شناور را كه درحال غرق شدن بودند از مرگ حتمي نجات داد.
خدمه كشتي پانامايي اتباع هند، پاكستان و عراق هستند كه پس از انتقال به جزيره كيش تحت مراقبت هاي پزشكي قرارگرفتند و پس از بهبودي حالشان از طريق فرودگاه كيش به كشورهايشان اعزام شدند.

 



رئيس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در اصفهان:
رواديد سفر به برخي كشورهاي دوست و همسايه لغو مي شود

مسئول نمايندگي دفتر وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: وزارت خارجه برنامه هايي براي لغو رواديد با برخي از كشورهاي دوست و همسايه را در دستور كار خود قرار داده است.
حسن نوريان ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ما با برخي از كشورهاي دوست و همسايه براي دارندگان گذرنامه هاي سياسي و خدمات و همچنين افراد عادي قراردادهايي به منظور لغو رواديد امضا كرده ايم.
نوريان در ادامه افزود: براي مثال قراردادي با كشور سوريه داريم كه براي مدت 90 روز افراد مي توانند به صورت مكرر بدون دريافت رواديد به اين كشور سفر كنند.
رئيس دفتر وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: افراد عادي كه بخواهند به كشور مالزي سفر كنند مي توانند بدون دريافت رواديد براي مدت دو هفته به اين كشور سفر كنند.
نوريان در خصوص لغو رواديد در مورد كشور ونزوئلا نيز به خبرگزاري فارس گفت: تجار مي توانند بدون دريافت رواديد به اين كشور مسافرت كنند.
وي همچنين ادامه داد: قراردادهايي نيز با تركيه، آذربايجان و اندونزي بسته شده كه افراد براي سفر به اندونزي به مدت يك هفته مي توانند به اين كشور سفر كنند و يا با پرداخت وجهي مي توانند براي مدت يك ماه اين مدت را مورد تمديد قرار دهند.
رئيس دفتر وزارت امور خارجه در استان اصفهان در پايان تصريح كرد: وزارت امور خارجه با توجه به ملاحظاتي كه با كشورهاي دوست و همسايه دارد، چنين قراردادهايي را به امضا مي رساند.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
مردمي كردن امنيت مهمترين رويكرد سپاه در سيستان و بلوچستان است

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مردمي كردن امنيت مهمترين رويكرد سپاه در استان سيستان و بلوچستان است.
سرتيپ پاسدار «محمد پاكپور» در شهر مرزي پيشين در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، محروميت زدايي و ايجاد امنيت پايدار را از ديگر اهداف سپاه پاسداران در سيستان و بلوچستان عنوان كرد.
وي با اشاره به اقدامات موثر و ارزنده سرلشكر شهيد شوشتري در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار توفيقات زيادي در زمينه مردمي كردن امنيت و محروميت زدايي در اين منطقه داشته است.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: برنامه ها و اهداف سرلشكر شهيد شوشتري در زمينه ايجاد امنيت، خدمت به محرومان و تامين زيرساخت هاي مختلف در سيستان و بلوچستان امروزه توسط همرزمانش با پشتكار هر چه تمامتر پيگيري مي شود.
وي ادامه داد: دشمنان نظام اسلامي كه از برنامه هاي شهيد شوشتري در تحكيم و گسترش وحدت و برقراري امنيت پايدار در منطقه به وحشت افتاده بودند با اجير كردن مزدوران خود و انجام عمليات تروريستي و به شهادت رساندن «شوشتري» درصدد جلوگيري از اين اقدام برآمدند.
پاكپور افزود: اما در هم آميختگي خون شهيد شوشتري و محمدزاده با خون سران طوايف بلوچ و مردم بيگناه اهل سنت موجب استحكام وحدت در سيستان و بلوچستان و نااميدي دشمنان در منطقه شد.

 



وزير علوم، تحقيقات و فناوري: اساسنامه دانشگاه هاي غيرانتفاعي بازنگري مي شود

وزير علوم، تحقيقات وفناوري از بازنگري اساسنامه دانشگاه هاي غيرانتفاعي خبر داد و افزود: به زودي اين آيين نامه ها را به استان ها ابلاغ مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، كامران دانشجو در جريان ديدار با جمعي از اساتيد محقق اردبيلي با انتقاد از برخي فرافكني ها و جوسازي ها در مورد افزايش شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي اظهار داشت: مشكل شهريه و افزايش آن نيست بلكه مشكل اساسي منفعت طلبي و سودجويي برخي از صاحبان اين دانشگاه هاست كه با شهريه دانشجو مي خواهند براي خود سرمايه اي درست كنند.
وي با يادآوري اينكه مراكز دانشگاهي غيرانتفاعي بايد قبل از تأسيس و توسعه سرمايه هاي اوليه خود را داشته باشند، تصريح كرد: متأسفانه در سال هاي گذشته بدون نظارت مجوز براي راه اندازي اين مراكز داده شده كه بسياري از آنها در حد و قواره استاندارد معمولي مراكز دانشگاهي نيز نيستند.
دانشجو افزود: برخي از اين مراكز از ماهيت و مسير اصلي خود خارج شده و با تملك مكاني نامناسب سعي دارند با وزارت علوم و پايه هاي مستحكم اين نظام پرسابقه بازي كنند كه ما اجازه چنين حركت هايي را نمي دهيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: برخي از اين مؤسسات غيرانتفاعي نيز ظرفيت و توان اداره حتي كودكستاني را نيز ندارند به طوريكه احساس مي كنند با فشارهاي سياسي مي توانند مسئله نظارت بر اين مجموعه را كمرنگ جلوه بدهند.
وي ادامه داد: من در جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز به اين مسئله معترف بودم كه بسياري از اين مراكز با گرفتن شهريه هاي غيرمعمول از مسير فعاليت كيفي آموزشي خارج شده و حتي برخي از اين دانشگاه ها با انعقاد قرارداد با رستوران هاي شهر اقدام به تبليغ سلف سرويس دانشگاه مي كنند.
دانشجو گفت: از چند ماه پيش به اين مجموعه ها اخطارهاي لازم داده شده بود تا مناسب با ظرفيت خود اقدام به پذيرش دانشجو كنند.
وي در ادامه با انتقاد شديد از اظهارنظر برخي افراد غافل داخلي و خارجي در مورد مهاجرت نخبگان و فرار مغزها خاطرنشان كرد: طرح چنين شعارهايي توهين به دانشگاه ها و ملت ايران است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري اضافه كرد: آنهايي كه دچار چنين هذيان گويي شده اند بايد بدانند ما هم اكنون 80 هزار دانشجوي خارج از كشور داريم كه 80 درصد آنها در دوره كارشناسي تحصيل مي كنند.
وي طرح شعارهايي نظير فرار مغزها و مهاجرت نخبگان را ناصواب دانست و ادامه داد: از 12 هزار بورسيه خارج از كشور تنها 400 نفر تاكنون به كشور مراجعت نكرده اند كه به ازاي هر 31 نفر يك نفر به كشورمان بازنگشته اند.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بخش بين الملل جشنواره امام رضا(ع) مديون رئيس جمهور است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برگزاري باشكوه جشنواره امام رضا(ع) در بخش بين المللي مديون تاكيدات و تلاش هاي رئيس جمهور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سيد محمدحسيني شامگاه دوشنبه در مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در محل تالار همايش هاي صدا و سيماي خراسان رضوي اظهار داشت: برگزاري با شكوه اين جشنواره در گستره بين المللي علاوه بر توجهات خاصه امام رضا(ع)، مديون تلاش هاي رئيس جمهور و تاكيدات ايشان براي بردن اين جشنواره به خارج از مرزهاي ايران اسلامي است.
وزير فرهنگ و ارشاد تصريح كرد: جا دارد در اينجا از همه دست اندركاران برگزاري اين جشنواره از جمله معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران كل اين وزارتخانه در سراسر استان ها قدرداني كنيم.
وي با بيان اين كه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) به بركت وجود اين امام همام امسال در چهار قاره دنيا برگزار شد، خاطرنشان كرد: دامنه برگزاري اين جشنواره 32 كشور جهان را در بر گرفت و در حال حاضر در مراسم اختتاميه 21 برگزيده هنري از 14 كشور جهان شركت دارند.
حسيني با اشاره به مردمي برگزار شدن جشن هاي رضوي تاكيد كرد و افزود: تمام تلاش بر اين بود تا اين برنامه ها با حضور گسترده مردم برگزار شود نه اين كه صرفا به دعوت از تعدادي هنرمندان اكتفا شود.
در اين مراسم از استاد محمود فرشچيان نقاش مينياتور معاصر، استاد شفق شاعر معاصر، امير خوراكيان معاون فرهنگي سازمان فرهنگي شهرداري تهران و دكتر محمود واعظي يكي از فرهيختگان هنر، قدرداني شد.

 



معرفي نفرات برتر جشنواره سفرنامه نويسي رضوي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
5 نفر برتر چهارمين جشنواره سفرنامه نويسي رضوي در شهرستان تبريز معرفي شدند و از آنها تمجيد شد.
«محب علي قنبري» از زنجان، «محمد رحيمي» از تبريز، «اباصلت احمدي ديزج» از تبريز، «احمدرضا قديريان» از يزد و «حسين ميرپور» از مشهد، نفرات برتر چهارمين جشنواره سفرنامه نويسي رضوي تبريز بودند.
همچنين آثار متعلق به «عاشيق غفار ابراهيمي دينور» از تبريز، «رضا ملكي» از ميانه، «فاطمه حبيب پور» از تبريز، «رويا فريدوني» از هشترود، «محمدرسول ملاحسيني» از تاكستان، «هوشنگ محمدي» از مشهد، «طاهره سيدي» از مشهد، «موسي كاظم زاده» از تبريز، «مرجان پيرهادي» از تهران، «جميله امام دوست» از مياندوآب، «وحيد طلعت» از مياندوآب، «زهرا معظمي گودرزي» از بروجرد، «راحله اسديان نجمه» از مراغه، «نعيمه كرداوغلي آذر» از تبريز، «وحيد بلندي روشن» از تبريز به عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند.
براي اين جشنواره 372 سفرنامه ارسال شده بود كه تبريز با 130 اثر بالاترين تعداد را داشت.

 



نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي: خواص سقوط كرده در مفهوم ولايت فقيه ترديد داشتند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بي ترديد خواص سقوط كرده كساني هستند كه در مفهوم ولايت فقيه ترديد داشته و ايشان را با قلب و جان فصل الخطاب نمي دانند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي در نشست سياسي بصيرت كه در مسجد اهل بيت(ع) قم برگزار شد اظهار داشت: ولايت فقيه از اركان و اصول تشيع و غيرقابل انكار بوده و گذر زمان آن را باطل نخواهد كرد و تأثيرگذاري و اهميت آن همواره قابل اثبات است.
وي با اشاره به تقسيم بندي هاي نظام هاي سياسي دنيا خاطرنشان كرد: افزايش مشاركت مردم در انتخابات همواره مدنظر رهبر انقلاب بوده و دولت نهم و دهم و طيف اصولگرايان نيز بر همين اساس و برخلاف روند گذشته با حضور حداكثري مردم راي آورد.
رسايي با اشاره به هجمه گسترده دشمنان اسلام و انقلاب به جايگاه ولايت فقيه به ويژه در جريان فتنه اخير افزود: بي ترديد خواص سقوط كرده كساني هستند كه در مفهوم ولايت فقيه ترديد داشته و ايشان را با قلب و جان فصل الخطاب نمي دانند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: ظهور حضرت ولي عصر(عج) هنگامي رخ مي دهد كه جامعه به يقين برسد كه ولايت فصل الخطاب بوده و مردم اهميتي به عده دشمنان و زر و زور و قدرت آنها نداشته باشد.
رسايي دوره حكومت ولايت فقيه را دوره ظهور صغرا دانست و گفت: مردم در نظام اسلامي با حاكميت ولي فقيه، ولايت پذيري را تمرين كرده و جامعه ولايي براي ظهور امام زمان(عج) آماده مي شود.
وي همچنين افزود: عداوت و دشمني مستكبران با جايگاه ولايت فقيه است، چون اين جايگاه معرف يك شخص نيست، بلكه تحقق بخش مجموعه اي از ويژگي هاست كه دشمنان را در رسيدن به اهداف پليد خود ناكام گذاشته است.
نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ولايت فقيه يك خار در چشم مستكبران جهاني است، اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب براي ضربه زدن به جايگاه ولايت فقيه به برخي احزاب گمراه دل خوش كرده بودند كه مردم با آگاهي و بصيرت پنبه آنها را زدند.
رسايي در پايان خاطرنشان كرد: مردم با استقبال باشكوه از رهبر معظم انقلاب اسلامي و خلق حماسه اي ديگر همچون 19دي و 9 دي، چشم فتنه را كور كرد.
وي خاطرنشان كرد: اينكه بايد همواره به حال فعلي افراد نگاه كرده و موضع گيري كنوني ايشان را ملاك قرار دهيم يك اصل عقلي و ديني است و مردم در نظام اسلامي بايد با بصيرت و هوشياري، افراد مختلف را مورد ارزيابي قرار دهند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس آموزه هاي مكتب والاي اسلام، تقوا، زهد، شجاعت و قدرت اداره جامعه از جمله ملاك هاي حاكم اسلامي و جانشين حضرت ولي عصر(عج) است.
وي تأكيد كرد: اين ويژگي هاي برجسته هنگامي كه در رهبر جامعه اسلامي تجميع مي شود، دشمن از هيچ راهي نمي تواند در نظامي اسلامي نفوذ كرده و در برابر مسلمانان عاجز و درمانده خواهد بود.

 



اخبار ادبي و هنري

جايزه صلح فرانكفورت به نويسنده صهيونيست رسيد
جايزه صلح نمايشگاه بين المللي كتاب در شهر فرانكفورت آلمان، امسال به يك نويسنده صهيونيست اهدا شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، داويد گروسمن از حاميان رژيم اشغالگر قدس است كه در سال هاي اخير با ژست دروغين صلح طلبي، نقش يك سوپاپ اطمينان را براي جنايت پيشه گان صهيونيست بازي كرد. تا آنجا كه سايت وزارت امورخارجه آن رژيم نامشروع با لحني رياكارانه نوشت: گروسمن يكي از تلاشگران پي گير صلح نيز محسوب مي شود و در سخنراني ها و فعاليت هاي اجتماعي خود همه جا عليه جنگ سخن مي گويد و به بيان زشتي هاي آن مي پردازد.
نكته قابل توجه اين كه فرزند اين نويسنده متظاهر به صلح طلبي، از جمله مهاجمان نظامي اسرائيل به مردم غيرنظامي لبنان در جنگ 33 روزه بود كه در مقابل مقاومت اسلامي به هلاكت رسيد.
گفتني است غربي ها در سال هاي اخير براي ترميم چهره منفور و رو به زوال رژيم صهيونيستي اقدام به معرفي برخي چهره هاي به ظاهر منتقد جنگ نموده كه اعطاي جايزه صلح به داويد گروسمن به دست نمايشگاه كتاب فرانكفورت آخرين نمونه آن است.
كارگردان برجسته انگليس
حاكميت صهيونيست ها را نامشروع دانست
ميك لي، كارگردان صاحب نام انگليسي به نشانه اعتراض و نپذيرفتن مشروعت رژيم صهيونيستي، به سرزمين هاي اشغالي سفر نكرد.
به گزارش سينما پرس، كابينه رژيم صهيونيستي هفته گذشته لايحه اي را تصويب كرده است كه براساس آن هر شخصي كه به سرزمين هاي اشغالي سفر كند و قصد اقامت در آنجا را داشته باشد، بايد سوگند ياد كند كه سرزمين هاي اشغال شده توسط اين رژيم نامشروع از آن يهوديان است، به همين دليل مايك لي به نشانه اعتراض به اين قانون به سرزمين هاي اشغالي سفر نكرد.
بنا به گزارش آسوشيتدپرس، مايك لي براي حضور در يك جشنواره صهيونيستي كه در ماه آينده برگزار مي شود، قصد داشت به سرزمين هاي اشغالي سفر كند.
همچنين مايك لي طي نامه اي به مسئولان اين جشنواره بيان كرده است كه با سياست ها و جنگ هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه مخالف است و با قانون نژادپرستانه اين رژيم موافق نيست و نسبت به آن اعتراض دارد.
شمس آل احمد قدرت تكلمش را از دست داد
پس از شدت گرفتن بيماري آلزايمر شمس آل احمد، اين نويسنده قدرت تكلم خود را هم از دست داده است.
فرزند شمس آل احمد (نويسنده و برادر جلال آل احمد) در گفت وگو با فارس درباره وضعيت جسمي پدرش گفت: با توجه به اين كه بيماري آلزايمر ايشان شدت گرفته و قدرت تكلم خود را از دست داده است در منزل بستري هستند و بايد به استراحت كامل بپردازند.
وي افزود: ايشان ديگر نمي توانند راه بروند و بايد با ويلچر ايشان را حركت داد كه اين مسئله، باعث مشكلاتي براي وي شده است.
رضايت 90 درصدي از «ملك سليمان» و كارشكني مخالفان
تهيه كننده «ملك سليمان» با اعلام رضايت 90 درصدي مخاطبان اين فيلم خبر داد: كه عصبانيت حاصل از موفقيت «ملك سليمان» باعث شده عده اي دست به تخريب بيلبوردهاي اين فيلم بزنند.
مجتبي فرآورده در گفت وگو با ايسنا، از كارشكني و عصبانيت عده اي اندك خبر داد و با اظهار تعجب از رفتار اين عده گفت: من از همه اين اتفاقات، عكس و فيلم تهيه كرده ام كه به زودي همه را بر روي سايت متعلق به فيلم قرار مي دهم.
تهيه كننده «ملك سليمان» با اعتقاد بر اينكه دلايل اين عصبانيت نشان دادن مسير حركت به سمت سينماي ديني توسط اين فيلم است، ادامه داد: ناگزير همه بايد به سمت اين نوع سينمايي كه در حال شكل گيري است حركت كنند. هدف ما اين است كه به سمت سينماي ديني حركت كنيم و بناي ما بر ايجاد فضاي قرآني و ترسيم و تصوير فضاي آيات قرآن است. ممكن است يك عده از اين موضوع خوششان نيايد. به همين دليل است كه حركات بغض آلودي را در مورد بيلبوردهاي اين فيلم هم مشاهده مي كنيم.
فرآورده همچنين درباره آخرين آمار فروش اين فيلم گفت: «ملك سليمان» طي 13 روز نمايش خود، 99 ميليون تومان فروش داشته است. البته بازخوردهايي كه از تماشاگران گرفته ايم نشان مي دهد 90 درصد آن ها راضي از تالار سينما خارج شده اند كه اين موضوع براي ما از مقدار فروش فيلم مهمتر است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14