(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 آبان 1389- شماره 19777

كوتاه از ورزش شهرستانها
لوح زرين خدمت فاخر بر سينه تاريخ
ايران در كيهان
براي اولين بار در كشور صورت گرفت آغاز طرح دوركاري در يزد
آغاز احداث 110 مدرسه از سوي خير اردبيلي
استاندار زنجان: با حذف دلالان ظرفيت هاي كشاورزي استان ارتقا خواهد يافت
با 240 ميليارد ريال پايانه بين المللي فرودگاه تبريز احداث مي شود
دستگاه قضايي قشم با متجاوزان به حقوق مردم برخورد مي كند
استاندار گيلان : خدمات مورد نياز بيماران در يك بيمارستان ارائه مي شود
تحويل 14هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان در خراسان جنوبي



كوتاه از ورزش شهرستانها

سالن چندمنظوره دامغان
دامغان- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي عمليات اجرايي سالن چندمنظوره ورزشي كارگران شهرستان دامغان آغاز شد. اين سالن ورزشي چندمنظوره در زميني به مساحت يك هزار و پانصدمترمربع احداث مي شود و 10ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سالن ورزشي چندمنظوره دامغان اختصاص يافته است.
بازگشت قهرمانان زرين شهر
زرين شهر- خبرنگار كيهان: قهرمانان زرين شهري مسابقات جهاني تكواندو در ميان استقبال مردم به زرين شهر بازگشتند. مهناز مرداني قهرمان مسابقات پومسه تكواندو جهان در رده سني بالاي 35 سال براي اولين بار در تاريخ ورزش كشور موفق شد مدال طلاي اين رشته را در قسمت بانوان براي كشور ايران كسب كند. مهسا مرداني نيز در رده سني 19 تا 30 سال دو مدال نقره انفرادي و تيمي مسابقات را به گردن آويخت.
مسابقات قوي ترين مردان سيلك در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: دومين دوره مسابقات قوي ترين مردان سيلك دسته منهاي 105كيلوگرم با شركت 30نفر قهرمان در پيست اسكيت سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان آغاز شد.
مسابقات فوتسال جام كلانتري هاي اصفهان
اصفهان- خبرنگار ورزشي كيهان: مسابقات فوتسال جام كلانتري هاي اصفهان با معرفي تيم هاي برتر به كار خود پايان داد.«سرهنگ محمود مرداني» معاون تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: به مناسبت گراميداشت هفته نيروي انتظامي يك دوره مسابقات فوتسال بين كلانتري هاي سطح شهرستان اصفهان برگزار شد.سرهنگ مرداني گفت: در پايان اين رقابت ها تيم كلانتري 34 به عنوان قهرماني دست يافت و تيم كلانتري 14 و 18 به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
دوصحرانوردي در خرمدره
خرمدره- خبرنگار كيهان: يكدوره مسابقه دو صحرانوردي توسط اداره تربيت بدني خرمدره و هيئت دووميداني با همكاري نيروي انتظامي به مناسبت هفته نيروي انتظامي در شهرستان خرمدره از خيابان اميركبير تا مزار شهدا برگزار شد كه در پايان به نفرات برتر جوايزي اهدا و در ضمن مراسم گلباران شهدا توسط نيروي انتظامي به اجرا درآمد.
مسابقات ووشو قهرماني كشور
¤ مسابقات ووشو قهرماني كشور در شهرستان قزوين با شركت بيش از 400نفر ورزشكار از سراسر كشور برگزار گرديد كه تيم ووشو شهرستان خرم دره با 14نفر شركت كننده و به مربيگري منصور نوروزي با كسب 7مدال طلا 2 مدال نقره و 1برنز توانستند افتخار ديگري براي شهرستان خرم دره بيافرينند.
تساوي هاكي شهرداري اراك در ليگ كشور
اراك- خبرنگار كيهان: ديدار دور رفت مرحله نهايي مسابقات هاكي سوپر ليگ كشور بين تيم هاي شهرداري اراك و سايپاي سمنان با نتيجه مساوي چهار به چهار به پايان رسيد.
همايش دوچرخه سواري در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته تربيت بدني همايش دوچرخه سواري در بناب برگزار شد.در اين همايش كه با شعار آسمان آبي شهر سالم و به همت تربيت بدني بناب برگزار گرديد دوچرخه سواران پس از طي مسير تعيين شده با تجمع در ورزشگاه شهيد بهشتي شعار «بناب شهر دوچرخه» سردادند. فرماندار، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين نيز در جمع دوچرخه سواران حضور داشتند.
المپياد ورزشي هنرستان شهيد «سياوش ناصري»
گنبد كاووس: خبرنگار كيهان: دومين دوره المپياد ورزشي هنرستان صنعتي شهيد «سياوش ناصري» گنبد كاووس در 6 رشته فوتسال، واليبال، دووميداني، تنيس روي ميز، شطرنج و بدمينتون طي مراسمي آغاز شد. مراسم افتتاحيه اين المپياد ورزشي با حضور پرسنل اداري و آموزشي اين هنرستان، كارشناسان تربيت بدني و تيم هاي شركت كننده و نيز داوران اين رويداد ورزشي در محل اين هنرستان برگزار شد.
طومار روساي هيئتهاي ورزشي بخش اوز
اوز- خبرنگار كيهان: روساي هياتهاي ورزشي بخش اوز- لارستان طي نامه اي اعلام داشتند كه تربيت بدني بخش اوز از 2ماه پيش تاكنون فاقد مسئول است. 15 تن از روساي هياتهاي ورزشي با تنظيم طوماري اعلام داشتند: بخش اوز داراي امكانات و فضاهاي ورزشي مناسب در جنوب استان مي باشد. و اين در حالي است كه از 2ماه پيش تاكنون فاقد مسئول تربيت بدني است.
ركوردشكني دوندگان كاشاني
كاشان- خبرنگار كيهان: تيم دووميداني دونفره معلولين بانوان كاشان ضمن شكستن ركورد كشور در پرتاب وزنه به 2مقام قهرماني و 2 مقام نايب قهرماني رسيد.
معاون مديركل و رئيس اداره تربيت بدني شهرستان كاشان گفت: سومين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني معلولين بانوان كشور كه به مدت 3روز در مشهد برگزار شد، با درخشش دونفر از ورزشكاران دووميداني كاشان به پايان رسيد. حسين حيدريان افزود: در اين دوره از رقابت ها «مهسا هدايي يزدلي» در2رشته پرتاب وزنه و پرتاب نيزه در رده سني جوانان ضمن شكستن ركورد كشور به دو مقام قهرماني رسيد.
كوهنوردي بسيجيان خراسان رضوي
نيشابور- خبرنگار كيهان: همزمان با ميلاد هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت ثامن الحجج، شهرستان نيشابور ميزبان 500كوهنورد بسيجي از سراسر استان خراسان رضوي در ارتفاعات ديزباد بود.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج نيشابور در اين باره گفت: به منظور آشنايي بسيجيان با زندگي در شرايط سخت و همچنين آشنايي و شناسايي قلل مرتفع استان خراسان رضوي بسيجيان از سازمانهاي بسيج جامعه پزشكي، طلاب، عشايري، كارمندان، ورزشي، دانشجويي، اساتيد و همچنين جمعي از بسيجيان ناحيه هاي مقاومت سراسر استان به مدت دو روز قله 3000متري قوچگرد درديزباد را فتح كردند.
جشنواره جهاني سنگ نوردي در كرمانشاه برگزار شد
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: نخستين جشنواره جهاني سنگ نوردي با حضور سنگ نوردان ايراني و اروپايي در منطقه توريستي و تاريخي بيستون برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، رئيس فدراسيون كوه نوردي كشور، استاندار كرمانشاه و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
در اين جشنواره كوه نوردان حرفه اي جهان براي صعود به ارتفاعات كوه بيستون با يكديگر به رقابت پرداختند.
گفتني است در رقابت هاي جهاني سنگ نوردي در كرمانشاه 70 كوه نورد از ايران و 25 كوه نورد از كشورهاي ايتاليا، فرانسه، اسلوني و سوئيس حضور داشتند.

 



لوح زرين خدمت فاخر بر سينه تاريخ

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
آزاد راه خرم آباد- انديشمك زودتر از موعد مقرر از روز شنبه يكم آبان ماه 89 آزمايشي به روي تردد وسايل نقليه گشوده شد تا براساس برنامه تعيين شده امروز طي مراسم رسمي با حضور دكتر احمدي نژاد رياست جمهوري به بهره برداري برسد و مردم لرستان براي افتتاح اين پروژه با حضور رئيس جمهور لحظه شماري مي كنند چرا كه قطعا دكتر احمدي نژاد در اين سفر با دست پر به استان خواهد آمد و با توجه به لزوم جبران محروميت ها و عقب نگهداشتي هاي اين خطه اعتبارات و امكانات ويژه و كلاني را اعطا خواهد كرد و قول هاي نويدبخش در روند توسعه استان به مردم خواهد داد.
اين آزادراه در ارتباط با بنادر جنوب بويژه بندر امام خميني(ره) به مناطق مركزي، شمال و ساير نقاط كشورمان شرياني حياتي و بسيار مهم به شمار مي رود كه مزيت هاي فراوان آن در امر ترانزيت كالا، مسافر، كاهش زمان، سوخت، قربانيان حوادث جاده اي و... مثنوي هفت من كاغذ است.
اين پروژه كه از قلب صخره اي زاگرس عبور كرده است براساس اعلام كارشناسان و مسئولان وزارت راه و ترابري از شاهكارهاي عمراني و زيربنايي كشور به شمار مي رود.
دلايل متعددي اين پروژه را از ساير پروژه هاي مشابه در ديگر نقاط كشور متمايز و منحصر به فرد ساخته است كه صرف نظر از اينكه از لحاظ سوق الجيشي و استراتژيك در عرصه ملي فوق العاده حائز اهميت است و مناطق وسيعي از كشور به ويژه لرستان را در پشتيباني از مناطق و مرزهاي جنوب كشور به نحو قابل توجهي تقويت مي كند و قديمي و فرسوده بودن خط راه آهن دورود- خوزستان، عرض كم جاده قديم خرم آباد- جنوب با پيچ و گردنه هاي خطرناك و فقدان خط هوايي در اين مسير بيانگر اهميت فراوان آزاد راه خرم آباد- خوزستان است.
اين آزاد راه از نظر اقتصادي- اجتماعي- توريستي، فرهنگي و... از مهمترين قطعه هاي كريدور ترانزيت شمال- جنوب كشور است كه منطقه وسيعي از صعب العبورترين و دور افتاده ترين حوزه جغرافيايي استان را از اين ليست خارج ساخته است.
در پرتو اين آزاد راه براي نخستين بار پاي ماشين آلات، تجهيزات و امكانات راهسازي به اين منطقه كه بسياري از ساكنانش كپرنشين بودند باز شد و صداي عمران و توسعه به گوش اهالي رسيد.
در طول زمان اجراي پروژه حدود 750 ميليارد تومان هزينه گرديد كه قسمت عمده اين اعتبارات صرف رفاه و رونق اقتصادي زندگي كساني شد كه به همت مهندس هاشم زاده مجري اين پروژه مشغول به كار شده بودند و علاوه بر اين در طول حدود چهار سال و نيم زمان اجراي پروژه هزاران نفر از نيروهاي ساده و ساكن اين منطقه صعب العبور با فراگيري فنون حرفه اي به نيروهاي ماهر تبديل گرديدند.
آزاد راه خرم آباد- انديمشك علاوه بر اينكه از لحاظ توسعه و عمران، امور اقتصادي- اجتماعي- رفاهي، ترانزيتي و... يك انقلاب در دل منطقه اي صعب العبور از پيكره زاگرس بود در بعد راهسازي نيز يك شاهكار و اثر فاخر به شمار مي رود.
اين پروژه علاوه بر اينكه مسير حدود 168 كيلومتري خرم آباد- پل زال را به حدود 104 كيلومتري كاهش داده است با عبور از دل ارتفاعات صخره اي سر بله فلك كشيده زاگرس مسافتي حدود 27 كيلومتر از آن از داخل تونل هاي دوقلو و علاوه بر اين مسافتي بسيار طولاني از روي انواع پل ها عبور مي كند جلوه اي افسانه اي به اين محور پوشيده از جنگل بلوط بخشيده اند.
البته آنچه در اين ميان به عنوان عوامل اصلي موفقيت در اجراي اين پروژه نقش اساسي و تعيين كننده داشته اند. نيروي انساني مرتبط با آن مي باشد كه بايد از دكتر خدائيان رئيس كل دادگستري استان، مهندس فرخ هاشم زاده مجري پروژه و فرزندان برومند ايشان مهندس فريبرز، مهندس فرامرز و مهندس فرود هاشم زاده همراهان و همگامان پدر و مهندس رضايي مديركل راه و ترابري قدرداني كرد.
توجه به نقش دستگاه قضايي به اين دليل حائز اهميت ويژه است كه در عمل ثابت گرديد لرستان همانطوريكه در آمار و ارقام ملي قيد گرديده از امن ترين استان هاي كشور است و كاملا مهيا و مستعد سرمايه گذاري كلان مي باشد.
مادامي كه چنين پروژه اي در طول بيش از 100 كيلومتر در منطقه اي صعب العبور، پوشيده از جنگل و در لابلاي قلل سر به فلك كشيده با وجود جمعيتي كه بسياري از آنان كپرنشين بوده اند در كمال امنيت و آرامش اجرا گرديده است بيانگر واقعيت داشتن اين اظهارات مسئولان استان است كه با خيال آسوده مي توان در هر نقطه اي از استان سرمايه گذاري كرد و مورد استقبال و احترام مردم اين سامان قرار گرفت.
همكاري خوب دستگاه قضايي استان و در رأس آن دكتر ذبيح الله خدائيان رئيس كل دادگستري استان و مجموعه تحت نظارت ايشان نعمتي گرانبهاست و مادامي كه به ياد آوريم روزهاي پردغدغه مجري گرانقدر پروژه را كه با تدابير خردمندانه و راهبردهاي راهگشاي دكتر خدائيان امنيت منطقه به نحو مطلوب برقرار شد و دل مشغولي هاي مجريان پروژه جاي خود را به آرامش خاطر داد در حقيقت جان تازه اي در كالبد دست اندركاران عمران و آباداني منطقه دميد.
ساليان متمادي است كه استان لرستان از وجود هرگونه گردنكش و عاملان و مرتكبين جرائم خشن پاكسازي شده است چرا كه با تدابير رئيس كل دادگستري استان و بواسطه شناخت كافي و احاطه كامل به حوزه جغرافيايي استان و شناسايي عناصر مسئله دار و مخل امنيت و آرامش مردم در راستاي سياست هاي قوه قضائيه كشور با عاملان هرگونه تحرك آرامش شكن در شعب ويژه برخورد قانوني قاطع شده و براساس جرائم ارتكابي يا به درك واصل شده اند و يا به حبس هاي طويل المدت محكوم گرديده و معدود نوچه هاي به جا مانده از آنان نيز از بيم گرفتار شدن به سرنوشت تلخ اسلاف خود متواري گرديده و به سوراخ سنبه هايي در خارج از استان خريده اند و از آنجا كه رياست كل دادگستري استان شناخت كامل و كافي نسبت به مناطق مختلف استان دارد و به هويت و ماهيت دارندگان سابقه و پرونده هاي شرارت واقف مي باشد و از طرفي عناصر سركش و متمرد از روحيه و مشي قاطع و بدون اغماض دستگاه قضايي استان شناخت كامل دارند خود را عاجز و ناتوان از پرداخت هرگونه حركتي كه مشمول مجازات سنگين شود مي بينند. در اين رهگذر تلاش نيروي انتظامي استان بويژه سرتيپ حسين رحيمي فرمانده سابق انتظامي لرستان سرهنگ عليزاده فرمانده فعلي اين نيرو و معاونان و جانشين وي شايسته قدرداني است.
از ديگر سو نيز نام نيك مهندس هاشم زاده كه كار سخت راهسازي را در دل قلل صخره اي و سر به فلك كشيده زاگرس با شجاعت و شهامت شروع كرد و با سرعت و شتاب تحسين برانگيز يعني حدود 6 ماه زودتر از موعد مقرر ظرف مدت 54 ماه به جاي 5 سال به بهره برداري رساند و در مدت زمان اجراي پروژه سخاوتمندانه از ارائه هرگونه خدمتي به اهالي دريغ نورزيد هرگز از يادها نخواهد رفت.
همانگونه كه در بنرهاي تبليغاتي نيز مشاهده مي شود نقش مهندس عباس رضايي مديركل راه و ترابري لرستان كه با همت والا و تلاش شبانه روزي همگام با دست اندركاران پروژه در حل مسايل و مشكلات كاري و رفع موانع سر راه، لحظه اي غفلت نورزيد شايسته قدرداني است.
مهندس رضايي كه ركورد خدمت در راهسازي را با تلاش بي وقفه در حوزه مديريت اداره كل راه و ترابري لرستان در قياس با همتايان قبلي خويش شكسته است نقش كاتاليزور در شتاب بخشيدن به روند اجراي پروژه عظيم آزادراه خرم آباد- پل زال ايفا كرده است.
بدون ترديد تاريخ توسعه و سازندگي و تاريخ اجرايي پروژه هاي بزرگ و اساسي اين مردان خستگي ناپذير و همه آناني كه متحمل تلاش در ساخت آزادراه خرم آباد- پل زال شدند و موجب گرديدند در كمال آرامش و امنيت و با شتاب سريعتر از زمان آن هم در مناطق صعب العبور و صخره اي زاگرس به ثمر رسيد و حلاوت آن كام همه ملت بزرگ را شيرين ساخت، نام شان را در سينه ثبت و ضبط خواهد كرد و به عنوان الگويي جاودانه از فرزندان رشيد ملت مسلمان ايران كه بدون اتكاء به بيگانگان حماسه اي عظيم خلق كردند به آيندگان عرضه خواهد كرد.

 



ايران در كيهان

دوره هاي آموزشي زندان ها و پادگان ها در اهواز
اهواز- خبرنگار كيهان : سرپرست مركز آموزش فني و حرفه اي شماره دو اهواز از افزايش 4 حرفه جديد به دوره هاي آموزشي دو بخش زندانها و پادگانها خبر داد. غلامرضا افتخاري نسب با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اجراي بهينه دوره هاي آموزشي مورد نياز زندان ها و پادگان ها در اهواز جلسات مشتركي با مسئولين مربوطه برگزار شد. وي افزود: مسئولين زندان و پادگان از روند اجراي آموزش ابراز رضايت كرده و خواستار تداوم اين فعاليتها شدند. وي در ادامه اظهار داشت: در اين نشست توافق شد دوره هاي آموزش معرقكاري روي چوب، آشپزي، خبازي و بهياري به دوره هاي قبلي افزوده شود كه علاوه بر 8 حرفه قبلي 12 حرفه در اين دو بخش اجرا شوند.
بهره برداري از مجتمع قنوات قم
قم- خبرنگار كيهان: همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به قم مجتمع قنوات به بهره برداري رسيد. مجتمع قنوات وابسته به اداره تبليغات اسلامي اين شهر با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم و امام جمعه بخش مركزي به بهره برداري رسيد.
تعويض كنتورهاي فرسوده در انديمشك
اهواز- خبرنگار كيهان: مدير امور آب و فاضلاب انديمشك گفت: بيش از 2هزار كنتور فرسوده مشتركين آب منازل اين شهرستان تعويض شد. حسين زيدي با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد كنتور طي سه ماه گذشته تعويض و مشكل بسياري از شهروندان در اين خصوص مرتفع شد. وي با اشاره به اينكه شهرستان انديمشك داراي بيش از 10هزار كنتور فرسوده آب است كه بايد تعويض شوند افزود: يكي از مشكلات مهم مشتركين فرسودگي كنتورهاي نصب شده در منازل و يا ادارات مي باشد كه بعضاً ناخوانا بودن اعداد و ارقام، شكستگيها و يا ساير اشكالات فني موجب تشديد مراجعه شهروندان به اين امور شده است.
تسريع در مقاوم سازي در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان : مهندس براتي مديركل ستاد بحران استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تسهيلات مناسبي براي احياء بافت فرسوده در نظر گرفته شده است كه اميدواريم شهروندان، از اين طرح استقبال نمايند لذا بايد روند احياي اين مناطق تسريع يابد.وي با اشاره به اين كه شهرداري ها بايد نسبت به بازگشايي معابر در محدوده بافت فرسوده براي ترغيب شهروندان جهت بازسازي منازل خود اقدام نمايند، افزود: عدم توجه به بافت فرسوده خطرات فراواني را براي سلامت شهروندان به همراه دارد. وي ادامه داد: توجه به بافت هاي فرسوده يكي از نيازهاي اصلي شهرهاي استان است و در اين زمينه بايد فرهنگ سازي شود.
اولين يادواره شهداي روستاي كاشان
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: امام جمعه مانه و سملقان در اين مراسم معنوي گفت: هرچه از سالهاي شهادت جواناني كه هشت سال جنگ تحميلي را اداره كردند مي گذرد ارزش معنوي، رشادت و شجاعت شهيدان عزيز در جامعه اسلامي بيشتر نمايان مي شود. حجت الاسلام جواد طاهري خانواده هاي شهدا و جانبازان را صبورترين انسانهاي نظام اسلامي دانست و گفت: همه مسئولان دستگاههاي اجرايي، فرهنگي تلاش نمايند تا فرهنگ شهادت و اهداف شهدا كه همان پيروي از ولايت فقيه بود بيش از گذشته در جامعه زنده و پويا باشد.
مسكن مهر در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: تاكنون 16570 نفر از تسهيلات مسكن مهر در شهرستان اصفهان استفاده كرده اند.«مظفر حاجيان» فرماندار اصفهان با بيان اين مطلب در جلسه شوراي مسكن مهر شهرستان افزود: از اين تعداد بالغ بر 3هزار نفر بصورت واحدهاي تك ساز و افزون بر 12هزار نفر نيز بصورت انبوه ساز از تسهيلات ويژه مسكن مهر بهره مند شده اند.
نرخ بالاي اجراي تعهدات اشتغالزايي درهمدان
همدان - خبرنگاركيهان: فرماندار همدان گفت: 7/99 درصد تعهدات اشتغالزايي درشهرستان همدان اجرايي شده است. حسن قهرماني مطلق درجلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري همدان افزود: درسال جاري تعهد اشتغال زايي شهرستان همدان كه معادل 8/33 درصد سهم اشتغالي زايي استان است، 9811 نفر بوده است كه با تلاش مضاعف دستگاههاي اجرايي تاكنون موفق به اشتغال زايي براي 9788 نفر شده ايم.
درخشش بابلي ها دركنفرانس ديناميك غيرخطي
بابل - خبرنگاركيهان: معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل اظهار داشت: 20مقاله پژوهشگران در كنفرانس كشور چين رتبه ممتاز را كسب كرد.
دكتر داود دوميري گنجي معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي بابل در جمع خبرنگاران گفت: دركنفرانس ديناميك غيرخطي كه هر چهارسال يكبار دركشور چين برگزار مي شود تيم اعزامي اين دانشگاه 20 مقاله ارائه كرد كه در ژورنالهاي برتر دنيا به چاپ رسيده است.
راه اندازي مركز رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور
قشم- خبرنگار كيهان : مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور در فرودگاه بين المللي قشم همزمان با 13فرودگاه بين المللي كشور با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازي شد.
علي نقوي، مديرعامل فرودگاه بين المللي قشم در اين مراسم اظهار داشت: راه اندازي اين دفتر با توجه به دستور رياست محترم جمهوري درنشست با ايرانيان خارج از كشور درنيويورك صورت گرفت و اين دفتر با همكاري شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور، وزارت راه و ترابري و سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازي شد.
اختصاص اعتبار به كانون هاي مساجد نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان :از سوي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور مبلغ پانصد ميليون ريال اعتبار به كانون هاي مساجد نيشابور به عنوان منطقه ويژه اختصاص يافت.حجت الاسلام هادي حسين آبادي مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: از آنجا كه دركل كشور دو شهرستان نيشابور و كاشان بعنوان مناطق ويژه از سوي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، بعلت فعاليت و كثرت، شناخته شده است به همين دليل مبلغ پانصد ميليون ريال طي سال 89 به كانون هاي مساجد شهرستان نيشابور و فيروزه اختصاص يافته است.
برداشت خرمالو دركاشان
كاشان -خبرنگاركيهان: رئيس اداره توليدات بهبود گياهي جهادكشاورزي كاشان از آغاز برداشت محصول خرمالو از باغات اين شهرستان خبر داد.سيد مصطفي قمصري گفت: مجموع سطح زير كشت محصول خرمالو اين شهرستان درشهرهاي نياسر، برزك و منطقه فين 11 هكتار است. وي با اشاره به برداشت توسط 20تني اين محصول درهر هكتار افزود: درسال جاري با توجه به شرايط نامساعد آب و هوايي اين ميزان به 10 تن درهر هكتار كاهش يافته است.
ذبح دام هاي واردتي زنده دربناب
بناب - خبرنگاركيهان: به گفته رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بناب، درپي صدور مجوز حمل بهداشتي واردات دام زنده حدود 11500 راس گوسفند از كشور ارمنستان وارد و دركشتارگاه صنعتي دام سهند كشتار گرديده است. دكتر مهدي حامي با اشاره به اينكه اين تعداد دام جهت تنظيم قيمت گوشت قرمز در ماه هاي مرداد، شهريور و مهرماه سال جاري تحت نظارت دامپزشكي وارد كشور گرديده است افزود: مردم درخريد اين دام هاي وارداتي اطمينان خاطر داشته باشند چرا كه در نهايت سلامت و رعايت بهداشت كامل تحت نظارت بازرسان گوشت مستقر دركشتارگاه وارد چرخه مصرف مي گردند.

 



براي اولين بار در كشور صورت گرفت آغاز طرح دوركاري در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در كشور طرح دوركاري از سوم آبان ماه در شهر يزد آغاز شد.
مديركل بيمه خدمات درماني استان با اعلام اين خبر گفت: اجراي اين طرح ابتدا در اين اداره كل آغاز شده و 20 درصد كارمندان بويژه بانوان را شامل مي شود.
به گفته دكتر محمد دريجاني از 15 آبان ماه كارمندان علاقه مند مي توانند به صورت رسمي در مرحله اول اجراي اين طرح بخشي از امور اجرايي و اداري را در منزل خود انجام انجام دهند.مديركل بيمه خدمات درماني استان همچنين اظهار داشت: تا پايان سال تمامي شهرهاي استان يزد تحت پوشش پزشك خانواده قرار مي گيرند.
وي افزود: استان يزد به عنوان يك استان بيمارپذير تبديل شده است، به طوريكه 40 درصد بيماران استان را افراد غيربومي تشكيل مي دهند.

 



آغاز احداث 110 مدرسه از سوي خير اردبيلي

اردبيل- خبرنگار كيهان:
عمليات احداث 110 مدرسه توسط خير مدرسه ساز اردبيلي مقيم كانادا در اردبيل آغاز شد.
اكبر ايماني روشنق خير مدرسه ساز اردبيلي مقيم كانادا تعهد كرده است تعداد 110 مدرسه در سطح استان احداث و به مرحله بهره برداري برساند.
در مراسم آغاز عمليات احداث اين مدارس يوسف اكبري فرماندار اردبيل بااشاره به احداث 72 مدرسه در سطح استان توسط مرحوم حسن علي عليپور گفت: قلب تپنده فرهنگ مدرسه سازي به استان مقدس اردبيل تعلق دارد.
وي گفت: مرحوم عليپور را نه به خاطر مدرسه سازي بلكه براي حركت در مسير پاسداري از تفكر الهي و انساني مي ستائيم.
وي افزود: حركت اكبر ايماني روشنق در احداث 110 مدرسه، استمرار راه مرحوم عليپور است و با عقد اين قرارداد ايماني نشان داد كه راه عليپورها در اين منطقه ماندگار و ارزشمند است.
وي گفت: بيش از 50 درصد از مدارس استان اردبيل مقاوم سازي شده است و اين خود نويد دهنده آينده روشن آموزش و پرورش و رفع دغدغه دانش آموزان و خانواده هاي آنها مي باشد. همزمان با به زمين زده شدن كلنگ احداث 110 مدرسه نشان خيري از سوي مجمع خيرين مدرسه ساز استان اردبيل به اكبر ايماني روشنق خير مدرسه ساز اردبيلي مقيم كانادا اهداء شد.

 



استاندار زنجان: با حذف دلالان ظرفيت هاي كشاورزي استان ارتقا خواهد يافت

زنجان - خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان گفت: اين استان در صادرات محصولات كشاورزي ظرفيت هاي زيادي دارد كه با حذف دلالان اين ظرفيت ها ارتقا خواهد يافت.
دكتر محمد رئوفي نژاد در جلسه توسعه صادرات استان با اشاره به رفع موانع موجود در توسعه صادرات به صورت كاربردي و عملي، خواستار توجه جدي مسئولان ذيربط به اين موضوع شد.
وي با تاكيد بر برنامه ريزي و كنترل وضعيت ايجاد شده تصريح كرد: با توجه به اينكه استان زنجان 70 تا 80 درصد زيتون كشور را توليد مي كند اما از اين ظرفيت چيزي عايد استان نمي شود.
استاندار زنجان افزود: بايد در اين زمينه اقدامات جدي صورت گيرد چرا كه زحمت يكسال كشاورز هنگام فروش محصول به بار مي نشيند كه با حضور دلالان هم آنها بهره چنداني از تلاششان نمي برند و هم براي استان بهره اي از اين تلاش نمي ماند. وي با اشاره به بحث فرآوري و بسته بندي محصولات كشاورزي افزود: عمده محصولات صادراتي استان به صورت خام و بدون انجام اقدامات فرآوري و بسته بندي به خارج از استان و كشور صادر مي شود.
استاندار زنجان فرآوري محصولات توليدي را زمينه ساز اشتغال و درآمدزايي دانسته و گفت: با استفاده از فناوري نوين و تكنولوژي بروزمي توان ارزش افزوده محصولات كشاورزي را تا دو برابر افزايش داد و در اين ميان، نقش تعاوني هاي روستايي به منظور فروش بهتر محصولات و كم كردن نقش واسطه ها و دلالان ضروري است.

 



با 240 ميليارد ريال پايانه بين المللي فرودگاه تبريز احداث مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
با برآورد اوليه 240 ميليارد ريال، پايانه پروازهاي خارجي فرودگاه بين المللي تبريز، ساخته مي شود.
مديركل فرودگاههاي آذربايجان شرقي گفت: عمليات احداث اين پروژه تا 2 ماه آينده، شروع خواهد شد.
به گفته «علي- رستمي» براساس مصوبه دولت 50 درصد اعتبار اين طرح را شركت فرودگاه هاي كشور، تامين مي كند.
وي اظهار داشت: پايانه بين المللي در 14هزار مترمربع احداث مي شود و فاز اول آن در 7000 مترمربع تا پايان سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي در عين حال از افتتاح كامل برج مراقبت فرودگاه بين المللي تبريز در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: اين برج پس از 4 سال به بهره برداري مي رسد و 18ميليارد ريال هزينه شده و 7ميليارد ريال نيز صرف تجهيزات و نصب امكانات مورد نياز برج مي شود.

 



دستگاه قضايي قشم با متجاوزان به حقوق مردم برخورد مي كند

قشم خبر نگار كيهان-
دادستان قشم گفت: حوزه قضايي قشم يكي از امن ترين و آرام ترين حوزه هاي قضايي كشور است و دستگاه قضايي قشم با متجاوزين به حقوق اجتماعي و عمومي با قاطعيت برخورد مي كند.
«جعفر تقي پور» افزود: در 6 ماهه اول سال 89 هيچ مورد قتلي تاكنون گزارش نشده است و فقط يك فقره تصادف منجر به فوت داشتيم كه علت تصادف هم در دست بررسي است. از سوي ديگر فرمانده نيروي انتظامي جزيره قشم با بيان اينكه اين جزيره رتبه اول را از لحاظ امنيت در كشور داراست گفت: باتوجه به هدفمند كردن يارانه ها عده اي در صدد ايجاد فتنه اقتصادي هستند يعني مي خواهند با ناامن جلوه دادن فضاي جامعه اين هدفمند كردن يارانه ها را كاري بي اساس و به ضرر جامعه و مردم معرفي كنند كه نيروي انتظامي آمادگي اين را دارد كه با فتنه گران برخورد قاطع و جدي و قانوني نمايند.

 



استاندار گيلان : خدمات مورد نياز بيماران در يك بيمارستان ارائه مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
در استان گيلان براي نخستين بار تمام خدمات و بخش هاي مورد نياز بيماران در كنار هم در يك بيمارستان به مراجعين ارائه مي شود.
استاندار گيلان در ديدار با جامعه پزشكان و پيراپزشكان عضو سازمان بسيج جامعه پزشكي استان در رشت گفت: با افتتاح و بهره برداري از بيمارستان در حال احداث 200 تختخوابي «جنرال لاكان» رشت براي اولين بار تمامي خدمات و بخش هاي مورد نياز بيماران منطقه با هم در يك بيمارستان ارائه مي شود كه وجود چنين بيمارستاني در كشور بي نظير خواهد بود.
مهندس «روح الله قهرماني چابك» با اعلام اينكه اكنون گيلان با دارا بودن دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پرستاري، مامائي و پيراپزشكي از قطب هاي مهم آموزش خدمات بهداشتي و درماني كشور بشمار مي رود، از افزايش ظرفيت بيمارستان جنرال رشت از 200 به 400 تختخواب خبر داد و گفت: دانشكده داروسازي در گيلان در آينده نزديك ايجاد مي شود و اين از برنامه هاي مهم منطقه و مسئولان است.
گفتني است در پايان اين ديدار از 65 پزشك و پيراپزشك سازمان بسيج جامعه پزشكي گيلان با اهداي جوايزي تجليل به عمل آمد.

 



تا شهريور سال آينده انجام مي شود
تحويل 14هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان جنوبي گفت: تعداد 14 هزار و 200 واحد مسكن مهر تا پايان شهريورسال 90 تحويل متقاضيان مي شود.
قهرمان رشيد در شوراي مسكن استان با اعلام مطلب فوق گفت: سهميه مسكن مهر استان براي سال 89، 14 هزار و 200 واحد بوده كه با 6 هزار واحد اضافه تر از سهميه وارد مرحله اسكلت و سقف شده است. وي اظهار داشت: اين تعداد تا پايان 6 ماهه اول سال 90 به بهره برداري خواهد رسيد.
قهرمان رشيد در ادامه افزود: سهميه مسكن مهر سال 90 نيز 15 هزار واحد است كه تا خرداد 91 تحويل داده مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد و گفت: درحال حاضر با توجه به اينكه احداث مسكن مهر در رأس امور دولت قرار دارد، اين مهم در استان خراسان جنوبي شتاب بيشتري گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14