(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 آبان 1389- شماره 19777

طي مراسمي با حضور سردار رحيمي موتورسيكلت سواران ميثاق نامه امضا كردند
براي نخستين بار طرح امنيت محله محور در تهران انجام شد
درهاي مترو باز نشد مسافران به مبدأ بازگشتند !
اختصاص 29 ميليارد تومان براي ساخت 927 سالن ورزشي
هواشناسي: برف و سرما در راه است
با حكم وزير بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران منحل شد
بهره برداري كامل از خط 4مترو تا سال آينده
اعضاي بيمار مرگ مغزي در كاشان جان 3 بيمار را نجات داد
خريد و فروش تجهيزات نظامي با جعل عنوان بسيج
رويدادهاي خارجي
كارگر شهرداري 100 ميليون تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند
نام نوزاد خود را در سايت ثبت احوال انتخاب كنيد
كشف فرهنگ 7000 ساله در كجور مازندران
ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك ازماه آينده
كودك 6ساله آمريكايي محاكمه مي شود
تركيه زير آب رفت



طي مراسمي با حضور سردار رحيمي موتورسيكلت سواران ميثاق نامه امضا كردند

سرويس اجتماعي
براي نخستين بار بيش از 500 نفر از موتورسيكلت سواران تهراني صبح ديروز با پليس راهور تهران ميثاق نظم بستند.
سردار حسين رحيمي در اين مراسم گفت: حجم قابل توجه تصادفات با آمار 23 درصد فوتي و 49 درصد جرحي مربوط به موتورسواران است كه يا خودشان و يا اطرافيانشان را در اين حادثه درگير مي كنند و بيشترين ميزان نقص عضو را در بين موتورسواران شاهد هستيم.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ همچنين خاطرنشان كرد: از امروز روزانه حداقل 400 موتورسوار براي آموزش و توجيه اعمال قانون به دفاتر راهنمايي و رانندگي مراجعه مي كنند و آموزش هاي لازم را فرامي گيرند.
وي تصريح كرد: موتورسواران حاضر در اين آموزش ها افرادي هستند كه در روزهاي گذشته به دليل اعمال نكردن قوانين، موتورسيكلت آنها با گرفتن يك مدرك گواهينامه متوقف شده، اما به جاي پاركينگ به دفاتر راهنمايي و رانندگي منتقل شده است تا در زمان پس گرفتن گواهينامه خود آموزش هاي لازم را اخذ كنند.
سردار رحيمي در حاشيه اين مراسم از مكانيزه شدن طرح زوج و فرد تا پايان سال جاري خبر داد و تأكيد كرد: كساني كه در اين بخش مقررات را رعايت نكنند، جريمه خواهند شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص رانندگان خودروهايي كه پلاك خود را مخدوش مي كنند، تصريح كرد: در تمامي مبادي ورودي طرح ترافيك گروه هايي از پليس به صورت محسوس و نامحسوس مستقر شده اند كه در دو هفته گذشته به خصوص در آغاز كنترل وضعيت مطلوبي وجود نداشت و شايد روزانه بيش از 300 تا 400 خودرو با پلاك مخدوش برخورد مي شد ولي اواخر هفته گذشته اين مورد به كمتر از 5 درصد رسيد و به شدت با كساني كه پلاك را باز مي كنند و پشت شيشه مي گذارند، برخورد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين سوگندنامه موتورسواران يادآور شدند كه كلاه ايمني را حافظ جان خود مي دانند، بدون گواهينامه رانندگي نمي كنند، با موتورسيكلت خود حركات نمايشي انجام نمي دهند و هرگز وارد پياده رو نمي شوند.
همچنين آنها تعهد كردند سرنشين اضافه و بار حجيم و غيرمتعارف حمل نمي كنند و همه مقررات را رعايت كرده چون مي دانند، خانواده اي چشم انتظارشان است.

 



براي نخستين بار طرح امنيت محله محور در تهران انجام شد

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از دستگيري 18تن از اراذل و اوباش و توقيف 826 دستگاه موتورسيكلت در اولين مرحله طرح امنيت محله محور در پايتخت خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا ديروز همزمان با آغاز طرح امنيت محله محور گفت: با توجه به درخواست مردم براي افزايش احساس امنيت در محلات و بعد از شش ماه اجراي طرح هاي مختلف، طرح امنيت محله محور از امروز در تهران آغاز شد.
سردار ساجدي نيا افزود: اين طرح به منظور افزايش امنيت و احساس امنيت در تمام محلات تهران به اجرا در مي آيد و محله به محله پليس در اين طرح شركت مي كند.
اين مقام پليس تهران اعلام كرد: در اجراي اين طرح برخورد با اراذل و اوباش، سرقت، خرده فروشان مواد مخدر، مزاحمان نواميس، حاملان سلاح هاي سرد، مسائل اخلاقي و... در اولويت قرار دارد.
سردار ساجدي نيا افزود: اين طرح از ساعت 9 امروز در 800 نقطه شهر تهران به اجرا درآمده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: با شناسايي صورت گرفته و اقدامات اطلاعاتي 2 هزار نقطه در تهران براي اجراي اين طرح شناسايي شده اند.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ نيز از دستگيري 18 تن از اراذل و اوباش و توقيف 826 دستگاه موتورسيكلت در اولين مرحله طرح امنيت محله محور در پايتخت خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي با اشاره به اين كه طرح امنيت محله محور از ساعت 30:8 روز شنبه آغاز شده است، افزود: مرحله اول اين طرح تا ساعت 14 ادامه دارد كه تاكنون مأموران پليس 826 دستگاه موتورسيكلت رابه دليل نداشتن مدارك، مخدوش بودن پلاك و غيره توقيف كردند.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: تا اين لحظه 69 دستگاه خودرو كه تحت تعقيب پليس بودند، از سوي مأموران توقيف، همچنين 8 دستگاه موتورسيكلت مسروقه نيز كشف شد و 54 مظنون در ارتباط با سرقت دستگير شدند.
به گفته وي مأموران پليس 18 نفر از اراذل و اوباش را در ايست و بازرسي هاي اين طرح دستگير كردند.
خانچرلي افزود: تا اين لحظه 19 نفر از حاملان سلاح سرد و يك تن كه اقدام به حمل سلاح گرم كرده بود، از سوي پليس دستگير شدند.
وي با بيان اين كه مرحله دوم طرح امنيت محله محور از ساعت 14 امروز آغاز خواهد شد، افزود: با گذشت چند ساعت از اجراي طرح امنيت محله محور مردم تهران از اجراي اين طرح استقبال كرده اند.

 



درهاي مترو باز نشد مسافران به مبدأ بازگشتند !

قطار خط يك متروي تهران ديروز به علت نقص فني، بدون توقف در هشت ايستگاه تعيين شده، در ايستگاه دروازه دولت» توقف كرد.
به گفته مسافران قطار به علت نقص فني كه داشت بدون توقف در هشت ايستگاه، سرانجام براي چند دقيقه در ايستگاه دروازه دولت توقف كرد كه اين امر موجب ناراحتي و عصباني شدن اغلب مسافران شد.
بنابه اين گزارش لكوموتيوران قطار پس از توقف در ايستگاه دروازه دولت بدون معذرت خواهي از مسافران اعلام كرد كه به علت نقص فني ايجاد شده قطار مي بايست به ايستگاه «شهرري» بازگردد و امكان بازكردن درها هم وجود ندارد.بدين ترتيب مسافران، مجبور شدند از دروازه دولت در مركز تهران، به شهرري در جنوب بروند و با قطار ديگري دوباره مسير را بازگردند!

 



آموزش و پرورش اعلام كرد
اختصاص 29 ميليارد تومان براي ساخت 927 سالن ورزشي

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از اختصاص 29 ميليارد تومان از محل اعتبارات سازمان تربيت بدني براي ساخت سالن هاي ورزشي مدارس خبر داد.
مرتضي رئيسي با اعلام اين خبر افزود: 727 سالن ورزشي را در كنار مدارس آغاز كرده ايم كه از طريق اعتبارات استاني تامين مي شود.
پيش از اين وزير آموزش و پرورش از ساخت چهار هزار سالن ورزشي براي دانش آموزان طي چهار سال خبر داده بود اين در حالي است كه به گفته رئيسي يك سوم مدارس كشور دو نوبته هستند.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: در صورت تامين به موقع اعتبارات و همكاري استانداريها قطعاً مي توانيم چهار هزار سالن ورزشي راه اندازي كنيم.
رئيسي با اشاره به كمك خيرين براي مدرسه سازي در كشور گفت: از سه هزار و 300 ميليارد تومان تعهدي كه خيرين از 12 سال گذشته تاكنون داشته اند دو هزار ميليارد آن محقق شده است كه بالغ بر 65 درصد از كل تعهدات مي شود.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش افزود: در سال جاري، خيرين مدرسه ساز رقمي بالغ بر 750 ميليارد تومان تعهد كرده اند كه نسبت به سال گذشته تنها 17 ميليارد تومان رشد داشته است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اين كمك ها در قالب ساخت فضا، اهداي پول، اختصاص ملك، زمين و تجهيزات است به مهر گفت: عمده كمكهاي خيرين در دو سال گذشته بوده كه رقمي بالغ بر يك هزار و 500 ميليارد تومان است كه حدود نصف تعهدات خيرين در 12 سال گذشته مي شود.

 



هواشناسي: برف و سرما در راه است

سازمان هواشناسي پيش بيني كرد در مناطق شمالي كشور دماي هوا بين 5 تا 10 درجه كاهش يابد و در ارتفاعات نيز برف ببارد.
براساس اطلاعيه شماره 67 سازمان هواشناسي، از امروز تا پنجشنبه دماي هوا در نيمه شمالي بين 5 تا 10 درجه و در نيمه جنوبي كشور بين 4 تا 8 درجه كاهش مي يابد.
بنا به اين گزارش، سامانه سردي كه منشأ آن در شرق درياي مديترانه قرار دارد تا چهارشنبه در كشور فعال است. اين سامانه امروز استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، شمال آذربايجان شرقي و سپس در روزهاي دوشنبه و سه شنبه استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و رضوي را تحت تأثير قرار مي دهد.
اين گزارش افزود: بارش برف در مناطق مرتفع و سردسير دور از انتظار نيست.
برف در ارتفاعات شاه معلم ماسوله
با برودت نسبي هوا اولين برف پاييزي در ارتفاعات شاه معلم ماسوله به زمين نشست.
به گزارش خبرنگار ما از ماسوله ، در آخرين ساعات هفته گذشته با كاهش نسبي دماي هوا در استان گيلان بارش نخستين برف پاييزي در ارتفاعات شهر تاريخي ماسوله آغاز و ساعاتي تداوم يافت. بنابراين خبر به دليل سرماي زودرس تعدادي از دامداران منطقه نيز ناچار به كوچ به پايين دست شدند.

 



با حكم وزير بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران منحل شد

با حكم وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تمامي واحدهاي دانشگاه علوم پزشكي ايران به دانشگاههاي علوم پزشكي تهران و شهيدبهشتي واگذار شد.
مرضيه وحيد دستجردي با ابلاغ نامه اي به دكتر محمدباقر لاريجاني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران دستور داد تمامي واحدهاي آموزشي، پژوهشي و دانشجويي منتزع از دانشگاه علوم پزشكي ايران اعم از دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي، بيمارستان هاي آموزشي، واحدهاي پرديس مركزي و بين الملل و ساير واحدهاي دانشگاه كه به نحوي با مراكز آموزشي، پژوهشي و دانشجويي مرتبط هستند و نيز واحدهاي رفاهي و پشتيباني مرتبط اعم از خوابگاههاي دانشجويي و فضاهاي فوق برنامه و فرهنگي به دانشگاه علوم پزشكي تهران منتقل شوند.
مرضيه وحيددستجردي همچنين در نامه خود خطاب به لاريجاني آورده است: مجموعه تشكيلات و پست هاي سازماني مرتبط با واحدهاي اشاره شده در بالا اعم از اعضاي ارجمند هيئت هاي علمي و كارمندان آن واحدها و همچنين همه اموال و دارايي هاي منقول و غيرمنقول اعم از احصاشده متعلق و دراختيار به همراه منابع و تعهدات يكايك آنها نيز مي بايست منتقل شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين ابلاغ را در راستاي اجراي تصميمات دولت مبني بر خروج دستگاههاي اجرايي از استان تهران و درجهت تامين يكپارچگي در ارائه خدمات آموزشي و بهداشتي، درماني استان تهران و كاهش تصدي گري امور موازي اعلام كرده و به ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري اشاره كرده است.
وحيد دستجردي در نامه خود همچنين خواستار تسريع در اجراي اين ابلاغيه با تجميع واحدهاي هم نام داراي فعاليت هاي موازي و تداوم فعاليت يكايك واحدهاي ارائه خدمات تا بازنگري درساختار سازماني و تشكيلاتي مجموعه شده است.

 



قاليباف در مراسم افتتاح پل شهيدان خبر داد
بهره برداري كامل از خط 4مترو تا سال آينده

شهردار تهران گفت: ادامه خط 4 مترو از ميدان انقلاب تا شهرك اكباتان ارديبهشت سال آينده افتتاح خواهد شد.
محمدباقر قاليباف در مراسم بهره برداري از پل شهيدان (ادامه بزرگراه يادگار امام) افزود: ادامه خط چهار مترو كه از خيابان آزادي مي گذرد، ايستگاه هاي آن ساخته شده است و در حال ريل گذاري آن هستيم.
وي گفت: در سال هاي گذشته، سالانه دو و نيم كيلومتر مترو در تهران ساخته مي شد، اما هم اكنون به 15 كيلومتر رسيده ايم.
شهردار تهران افزود: با احداث مترو و اجراي ديگر فعاليت هاي عمراني، اجتماعي و فرهنگي و همچنين نوسازي بافت فرسوده سعي مي كنيم تا زيرساختها را در مناطق 9 و 10 تغيير دهيم و شاهد رشد و شكوفايي در اين مناطق باشيم.
قاليباف همچنين با اشاره به ساخت پل شهيدان در ادامه بزرگراه يادگار امام گفت: طراحي اين پل يا دوربرگردان در نوع خودش كم نظير است و شايد نخستين بار دور برگردان با اين كيفيت ساخته شده است.
وي با عذرخواهي از مردم منطقه به ويژه ساكنان طرح ادامه بزرگراه يادگار امام گفت: به هر صورت عمليات احداث اين طرح هاي بزرگراهي، مشكلاتي را براي ساكنان به وجود مي آورد كه ما از زحمتي كه براي شهروندان ايجاد كرده است، عذرخواهي مي كنيم.
شهردار تهران افزود: اميدواريم ادامه طرح بزرگراه يادگار امام از آزادي تا خيابان امام خميني، تا پايان سال به اتمام برسد.
قاليباف گفت: هزينه ساخت اين قبيل طرح ها به جاي اينكه متوجه طرح باشد، بيشتر براي تملك املاك و رفع معارض صرف مي شود، طوري كه در برخي از طرح ها، هزينه رفع معارض 15 برابر اجراي طرح است.
شهردار تهران همچنين از بهره برداري پل جواديه طي چند روز آينده خبر داد و گفت: عمليات اجرايي احداث پل جواديه به پايان رسيده و منتظر تكميل فضاي سبز و برخي خرده كاري ها در اين پروژه بوديم كه خوشبختانه پروژه قابل افتتاح است.
وي افزود: فعاليت عمراني تونل صدر-نيايش نيز آغاز شده و با توجه به اينكه اين پروژه سرمايه گذار و اعتبار خارجي دارد، ال سي هاي آن گشايش يافته است و منتظر هستيم تا هفته آينده اعتبارات واريز شود تا بتوانيم تابلوي زمان بندي را نصب و بطور رسمي عمليات اجرايي را آغاز كنيم.
قاليباف تاكيد كرد: اين مهم تا قبل از 20 آبان محقق مي شود و اين پروژه عمراني مهم نيز به مرحله اجرا درمي آيد.
وي درباره تاثير طرح هدفمند كردن يارانه ها در نرخ كرايه حمل و نقل عمومي گفت: در حمل و نقل عمومي يعني اتوبوسراني و مترو امسال، قطعاً تغييري در كرايه ها نخواهيم داشت اما در تاكسي تغيير نرخ كرايه ها بستگي به نرخ بنزين و سياست هاي بعدي دولت دارد كه اگر در اين بخش نيز يارانه ها مورد نياز تامين و پرداخت شود، اين امكان وجود دارد كه نرخ كرايه تاكسي ها تغييري نكند.

 



اعضاي بيمار مرگ مغزي در كاشان جان 3 بيمار را نجات داد

كاشان - خبرنگار كيهان
اعضاي يك بيمار مرگ مغزي در شهرستان كاشان سه بيمار را از مرگ نجات داد و زندگي دوباره بخشيد.
عباس قديمي فيني 54 ساله هفته گذشته بر اثر تصادف با موتورسيكلت دچار مرگ مغزي شده بود.
با تاييد مرگ مغزي آن مرحوم و پس از رضايت خانواده وي، كبد و 2 كليه وي در تهران به سه بيمار نيازمند اهدا شد.

 



خريد و فروش تجهيزات نظامي با جعل عنوان بسيج

ماموران كلانتري 128تهران نو فردي كه با جعل عنوان بسيج اقدام به خريد و فروش تجهيزات نظامي مي كرد را دستگير كردند.
ماموران كلانتري 128تهران نو در پي كسب خبري مبني بر جعل مدارك در خيابان شورا وارد عمل شدند.
در بررسي به عمل آمده مشخص شد، فردي به نام (م) با استفاده از جعل عنوان بسيج و سپاه اقدام به خريد و فروش تجهيزات نظامي مي كند.
در گزارش سايت پليس آمده است كه در بازرسي بدني از متهم يك دستگاه بي سيم، يك رشته دستبند و تعدادي عكس و تصوير شناسنامه براي تهيه كارتهاي حمل سلاح و دستبند كشف و ضبط شد.
متهم ضمن تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.

 



رويدادهاي خارجي

9 ميليون گرسنه در افغان
براساس اعلام آمارهاي رسمي در افغانستان 9ميليون نفر از شهروندان اين كشور در «فقر شديد» بسر مي برند.
به گزارش خبرگزاري پژواك افغانستان، «سليم قندوزي» معاون وزير كشاورزي، آبياري و دام افغانستان در نشستي كه به مناسبت روز جهاني غذا برگزار شده بود، گفت: دو سال قبل تعداد فقرا در افغانستان 5 ميليون نفر بوده، اما اكنون اين تعداد به 9 ميليون نفر افزايش پيدا كرده است.
وي گفت، كابل افرادي را كه غذاي كافي ندارند و از تامين نيازهاي اساسي روزانه ناتوانند بعنوان افرادي شديدا فقير تلقي مي كند.
مقام هاي دولتي همچنين عنوان مي كنند كه تعداد فقرا در طول سال متفاوت است، اما معمولا در زمستان رو به افزايش مي گذارد.
متخصصين بر اين باورند كه سيل هاي اخير در پاكستان اوضاع و شرايط اقتصادي در افغانستان را كه بسياري از مواد غذايي را وارد مي كند بدتر كرده است.
افزايش بهاي توليدات غذايي همچون برنج، روغن هاي غذايي و گوشت بر بسياري از افغان ها كه در زمره فقيرترين افراد در جهان هستند فشار وارد مي كند.

 



كارگر شهرداري 100 ميليون تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند

شهردار منطقه 5 در مراسمي از كارگر فضاي سبز اين منطقه كه يك ميليارد ريال پول و اسناد مالكيت گمشده را به صاحبش بازگرداند، تجليل كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سعيد طلوعي در حاشيه مراسم تجليل از صادق گودرزي قهرمان كشتي جهان، با اهداي لوح تقدير از اقدام خداپسندانه و امانت داري «رجبعلي پوراحد» كارگر فضاي سبز كه حين انجام وظيفه مبلغ يك ميليارد ريال چك مسافرتي و اسناد ارزشمند را پس از پيدا كردن به صاحب اصلي اش بازگردانده بود، تجليل كرد.
وي افزود: مقابله با نفس اماره و كسب روزي حلال توفيقي ارزشمند و پيروزي بزرگ است و بيانگر لطف خداوند است كه همه انسان ها از آن برخوردار نيستند.

 



نام نوزاد خود را در سايت ثبت احوال انتخاب كنيد

مديركل سجلي وپژوهشي سازمان ثبت احوال كشور گفت: شهروندان مي توانند هر مشكلي كه در خصوص نامگذاري فرزند خود دارند و يا تقاضاي اطلاعاتي را داشته باشند، به سامانه انتخاب نام به آدرسwwwSABTEAHVALIR مراجعه كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت احوال كشور، محسن اسماعيلي درباره ارائه خدمات درباه نامگذاري فرزندان گفت: در لينك فرهنگ نام و نام گزيني بيش از پنج هزار نام دختر و پسر و معاني آنها كه از منابع معتبر استخراج شده است، وجود دارد.
اسماعيلي در خصوص مركز مشاوره نام نيز اظهار كرد: والديني كه علاقمند به اسامي خاصي مانند گلها و با اسامي مركب با ائمه باشند، مي توانند وارد اين لينك شوند و با مركز مشاوره ارتباط برقرار كنند و با ارائه نشاني الكترونيكي خود منتظر پاسخ مشاوره باشند.
اسماعيلي ادامه داد: در مهر امسال مركز مشاوره نام، 751 مورد متقاضي داشته است كه مشاوران به سرعت پاسخگوي آنان بوده اند.
وي خاطرنشان كرد: در شش ماهه نخست سال 9138 هزار و 764 مورد متقاضي مشاوره نام به سايت سازمان ثبت احوال مراجعه كرده اند.

 



كشف فرهنگ 7000 ساله در كجور مازندران

مدير پايگاه پژوهشي محور تاريخي فرهنگي كجور از كشف فرهنگ 7 هزار ساله در كجور نوشهر خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران، سيدرضا موسوي ميركلا بيان داشت: آثار يافت شده از محوطه شامل يافته هايي مانند دست افزار و ابزارهاي سنگي شامل تيغه و تراشه و همچنين قطعات سفالي منقوش مربوط به دوره فرهنگي معروف به چشمه علي است كه در حاشيه دشت كجور و در امتداد شيب كوههاي شمالي دشت در ارتفاع يك هزارو500 متري از سطح آبهاي آزاد قرار گرفته است.
مدير پايگاه پژوهشي محور تاريخي فرهنگي كجور خاطرنشان كرد: علاوه بر اينكه اين دستاورد باستان شناسي از حيث موقعيت جغرافيايي جزو موارد نادر و كمياب است و از نظر مطالعات و پژوهش هاي باستان شناسي نيز با اهميت است.
كارشناس ارشد باستان شناسي افزود: دوره فرهنگي چشمه علي از لحاظ گاه نگاري و تقسيم بندي زماني، دوره مس و سنگ و حد فاصل 5 هزار و400 تا 4 هزارو700 سال قبل از ميلاد را در بر مي گيرد.
موسوي ميركلا بيان داشت: بيشتر محوطه هاي شناسايي شده مربوط به اين دوره فرهنگي در بخش شمالي فلات مركزي بوده به طوري كه گسترش آن به سمت شمال شرق ايران است.
وي گفت: كشف شواهد مربوط به اين دوره در ارتفاعات غرب مازندران افق جديدي در پژوهش هاي مربوط به دوره چشمه علي خواهد گشود.

 



ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك ازماه آينده

رئيس مركز آرم طرح ترافيك شهرداري تهران گفت: ثبت نام براي صدور آرم هاي طرح ترافيك سالانه از آذر امسال آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين زمان آبادي افزود:براي سال آينده 102 هزار و 200 آرم طرح ترافيك صادر مي شود كه 10 درصد آن روزانه و هفتگي خواهد بود.
وي بابيان اينكه 25 درصد آرم ها براي حمايت از بيماران و جانبازان است، گفت: همچنين 25 درصد براي افراد عادي (غير سهميه اي) و 50 درصد سهميه حمل و نقل عمومي ارگان ها و نهادها خواهد بود.
رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه قيمت آرم هاي طرح ترافيك چقدر است، گفت: هنوز قيمت ها مشخص نيست و بايد شوراي عالي ترافيك قيمت گذاري كند.
به گفته زمان آبادي، آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا 15 فروردين سال 90 اعتبار دارد.

 



كودك 6ساله آمريكايي محاكمه مي شود

به گزارش بي بي سي قاضي آمريكايي اجازه داد كودك 6ساله اي كه در 4سالگي موجب مرگ پيرزني شده بود، محاكمه شود.
در اين حادثه، كودك 4ساله كه سوار بر دوچرخه بود با اين پيرزن در شهر نيويورك برخورد كرد و در اين حادثه پاي پيرزن شكست و چند ماه بعد فوت كرد.
براساس اين گزارش، جوليت بريتمان 4 ساله به همراه دوست خودسوار بر دوچرخه بودند كه ناگهان با كلر ميناج 87 ساله در يكي از خيابانهاي منهتن برخورد كرده و پيرزن مذكور در اثر سقوط بر زمين پايش شكست.در اين گزارش آمده است: اظهارات وكيل كودك در خصوص آن كه سن كودك كم است و دادگاه نمي تواند وي را محاكمه كند، از سوي قاضي آمريكايي پذيرفته نشد و قاضي اعلام كرد وكيل مدافع هيچ دليلي مبني بر اينكه كودك مذكور از هوش و يا بلوغ برخوردار نبوده، ارائه نداده است.
در پرونده كودك 6ساله آمده است وي به همراه دوست خود و مادرانشان در حال مسابقه دوچرخه سواري در يكي از پارك هاي منهتن بوده اند كه اين اتفاق افتاده است و برخورد دوچرخه با پيرزن موجب شكسته شدن لگن وي شد كه به مرگ وي بعد از سه ماه منجر شد. فرزندان متوفي بعد از فوت مادرشان عليه دو كودك در دادگاه اقامه دعوي كردند و با آنكه وكيل مدافع شناسنامه كودك را به دادگاه ارائه داده و گفته است كه كودك در زمان حادثه 4 ساله بوده، اما پل نيومن قاضي آمريكايي اين مساله را نپذيرفت و اجازه محاكمه كودك را صادر كرد.

 



تركيه زير آب رفت

در پي بارندگي شديد و جاري شدن سيل در تركيه تردد خودروها در مناطق مختلف اين كشور مختل شده و بسياري از خانه ها زير آب رفته است.
آغاز فصل سرما و كاهش دماي هوا در بيشتر بخش هاي تركيه در چند روز گذشته، بارش شديد باران و وزش طوفان هاي سهمگين را به دنبال داشته كه قطع درختان و آب گرفتگي خيابانها را موجب شده است.بارش باران و به دنبال آن جاري شدن سيل در استان كاناكاله واقع در غرب تركيه از چهارشنبه شب به بسياري از خانه ها خسارت وارد كرده و تردد خودروها را با مشكل مواجه ساخته است.بارندگي شديد در آنكارا نيز زندگي روزمره ساكنان اين شهر را مختل كرده و با بالا آمدن سطح آب در خيابانها تردد خودروها متوقف شده است.در منطقه بورسا نيز بارندگي گزارش شده است اما مسئولان اين منطقه تاكنون گزارشي را از تلفات سيل منتشر نكرده اند.بارندگي در استانبول تردد اتومبيلها و زندگي ساكنان اين شهر را مختل كرده و موجب بالا آمدن سطح ذخاير آب اين شهر شده است.به گزارش پايگاه اينترنتي اخبار العالم، كارشناسان سازمان هواشناسي تركيه پيش بيني كردند بارندگي در اين كشور در چند روز آينده نيز ادامه داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14