(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 آبان 1389- شماره 19777

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تغيير خط آتش دشمن ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
صابون (گفت و شنود)
گزارش ويژه يونايتدپرس از واشنگتن ايران توهم ابرقدرتي آمريكا را در هم شكست
شكوه پرده جادويي -يادداشت ميهمان
معاون رئيس جمهور: فتنه دشمنان به پايان نرسيده است
من خودم آخر بي ديني ام اما نبايد احساسات مذهبي مردم را برانگيخت (خبر ويژه)
اين زبان بسته چه گناهي دارد كه اصلاح طلبان عقده ها را سر او خالي مي كنند؟! (خبر ويژه)
منتظري در مذاكرات منافقين با رئيس استخبارات صدام چه مي كرد؟! (خبر ويژه)
محبوبيت 81 درصدي ايران در قلمرو دولت خودگردان فلسطين (خبر ويژه)



تغيير خط آتش دشمن ! (يادداشت روز)

فردا هفدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريهاي سراسر كشور پايان مي پذيرد. اين اتفاق فرهنگي يكي از مناسب ترين فرصت هايي است كه طي آن مطبوعات كشور مي توانند با مخاطبين خود برخورد چهره به چهره داشته و بازتاب عملكرد يكساله خود را به نوعي محك بزنند. هم اكنون از 3930 نشريه و روزنامه اي كه مجوز فعاليت دارند، 3134 نشريه در حال انتشار است، كه به نظر مي رسد آمار قابل توجهي باشد.
در جهان امروز زندگي بدون رسانه امري غيرممكن مي نمايد چرا كه يكي از ابزارهاي مهم و كارساز در عرصه «فرهنگ سازي» رسانه ها بوده و از آنجا كه فرهنگ جزو ضروريات انكارناپذير زندگي بشري است، لذا زندگي، آن هم بدون رسانه به نظر نمي رسد امكان پذير باشد.
زماني كه مطبوعات به عنوان اولين رسانه ارتباط جمعي پا به عرصه وجود گذاشتند از اينترنت و ماهواره و ساير رسانه هاي ارتباطي خبري نبود. با اين وجود، امروز عليرغم تمام ابزارهاي پيشرفته ارتباطات جمعي، نشريات و روزنامه ها همچنان جايگاه خود را به عنوان يك رسانه تعيين كننده و نقش آفرين در توسعه فرهنگي جوامع امروزي حفظ كرده اند.
در توسعه فرهنگي بايد بتوان راهبردهاي لازم براي كشف و شكوفايي عناصر تاثيرگذار در فرهنگ جامعه را مورد شناسايي و تقويت قرار داد. مطبوعات، به ويژه روزنامه ها به طور حتم يكي از سودمندترين، فراوان ترين و در عين حال ارزان ترين ابزار براي ارتقاي سطح آگاهي جامعه و توسعه فرهنگ به شمار مي آيند. تمامي پديده هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي نيازمند يك بستر فرهنگي مناسب هستند. به عنوان مثال اين روزها كه اقتصاد كشورمان در شرف يك جراحي بزرگ بوده و طرح هدفمندي يارانه ها قرار است تا چندي ديگر عملياتي شود، قطعا پيش از هر چيز نيازمند مولفه هاي فرهنگي براي اجراي اين طرح است. مطبوعات و رسانه ها در ايجاد بستر مناسب و مورد نياز نقش كليدي دارند و اين مهم بر كسي پوشيده نيست.
«فرهنگ» و «رسانه» با هم ارتباطي دوسويه دارند. رسانه ها خود زاييده فرهنگ اند و از سوي ديگر تاثير بسزايي در شكل بخشي به مولفه هاي فرهنگي جامعه ايفا مي كنند. به همين دليل مطبوعات و ساير رسانه ها مي توانند نقش تعيين كننده اي در گسترش، اشاعه، مبادله و حتي هجوم فرهنگي داشته و زمينه هاي رشد و بالندگي و يا سقوط فرهنگي جامعه را مهيا نمايند.
در ميان وسايل ارتباط جمعي، مطبوعات جايگاه ويژه اي دارند، چرا كه به لحاظ ماندگاري، در دسترس بودن، تنوع مطالب و محتواي ارائه شده و همين طور ارزان بودن، به عنوان مخاطب، تمام گروهها و طبقات مختلف جامعه را شامل شده و در نتيجه سطح وسيعي از اجتماع را دربر گرفته و بر افكار عمومي تاثير مي گذارند. اعتماد و اطمينان مردم نيز به مطبوعات در بسياري از موارد بيشتر از ساير رسانه هاست كه حاصل اين ارتباط دوسويه، شكل گيري و تنوير افكار عمومي است و يقينا تاثير بسياري بر فرهنگ عمومي جامعه دارد.
انقلاب اسلامي، انقلابي براي «اصلاح فرهنگ» بود. فرهنگ همواره دغدغه انقلاب و مردم بوده و آنان تنها راه برون رفت از نابساماني ها را در گرو توسعه فرهنگ كشور مي دانند.
طي سالهاي اخير هشدارهاي مكرر رهبر معظم انقلاب در عرصه تهاجم و شبيخون فرهنگي و جنگ نرم عليه آرمانهاي بلند انقلاب و نظام اسلامي و نقش كليدي كه مطبوعات در اين بين برعهده دارند، بارها در جامعه منتشر شده است، اما متاسفانه هنوز برنامه جامعي براي توسعه فرهنگي به عنوان يك هدف تعريف شده، مدون نشده و اگر برنامه اي در اين راستا صورت مي گيرد بيشتر يك «اتفاق» آن هم مقطعي و به شكلي تزييني است.
چندين سال گذشته و هنوز نقشه جامع فرهنگي كشور از آب و گل درنيامده است. با وجود اذعان همه مسئولان فرهنگي و رسانه اي كشور به اهميت نقش و كاركرد مطبوعات و رسانه ها، متاسفانه درباره ارائه نقشه جامع رسانه اي كشور مرتب امروز و فردا مي شود.
در اين ميان نيز نبايد از شيطنت هايي كه برخي مطبوعات عليه نظام و فعاليت هاي دولت اصولگرا مي كنند، به راحتي عبور كرد. شايد امروز اطلاق «پايگاه دشمن» به برخي از سايتهاي معاند با نظام و انقلاب كه متاسفانه بعضا نام و رنگ و لعاب فريبنده هم دارند، دقيق تر باشد. امروز بيش از 6 هزار سايت اينترنتي عليه مباني انقلاب و اركان نظام در حال شايعه سازي و سمپاشي هستند، آيا نبايد طي سالهاي اخير به سامان رساندن و تدوين نظام جامع رسانه اي كشور به عنوان يكي از اولويت هاي فوري و ضروري براي متوليان امر شناخته مي شد؟!
در عرصه مطبوعات هم همين طور. اگر امروز برخي از نشريات و روزنامه هايي كه وابستگي آنان به جريان فتنه و اصلاح طلبان فتنه جو اظهرمن الشمس است، قدري سكوت كرده و لب به دندان گزيده اند، به معناي آن نيست كه ديگر پايگاه دشمن نيستند. پايگاه دشمن گاه شرايط را مهيا مي بيند و با تمام قوا به جنگ با حق برمي خيزد و گاه ترجيح مي دهد خط آتش و حمله را به پايگاهي ديگر بسپارد. همان اتفاقي كه امروز در فضاي سايبر ايجاد شده و برخي سايت ها، سنگرهاي كمين دشمن شده اند.
چرا بايد در فضايي كه قانون و يا نظارتي بر ايجاد اين قبيل سايت ها وجود ندارد، آنها يك شبه و قارچ گونه سر از لاك دشمني با انقلاب و مردم برآورند و سم مهلك بي اعتمادي به نظام را به بخشي از بدنه جامعه تزريق كنند. آنگاه عده اي رصد كنند و هيئتي نظارت و بعد بخواهند سايت متخلف را فيلتر كنند و بهانه اي بشود براي آنها كه بر طبل سانسور و عدم آزادي بيان و... بكوبند؟! مضافا اينكه تعطيلي و يا فيلتر سايت هاي معاند اگرچه يكي از راه كارهاي منطقي و پذيرفته شده در تمامي كشورهاست ولي، معلوم نيست از اين طريق بتوان اثر سمي كه به جامعه وارد كرده اند را به طور كامل از بين برد. فيلترينگ لازم است اما خاصيت بازدارندگي دارد و گاه نوشداروي پس از مرگ سهراب مي شود! پيش از اينها بايد قانوني مدون باشد و نظارتي موثر و مستمر كه بصورت فعاليتي پيشگيرانه اساسا اجازه و امكان ظهور و بروز به معاندين ندهد.
آقا از سفر قم برگشته اند، اما هنوز حال و هوا و طعم شيرين استقبال بي نظير و حضور چشمگير مردم اين ديار و عاشقان انقلاب و رهبري در روح و كام دل ملت ايران تازه است. مردم خود بهترين پاسخ را به سمپاشي پايگاههاي دشمن مي دهند.
مردم بارها و بارها وفاداري و جانبازي خود را براي تحقق آرمانهاي امام و رهبري و اهداف والاي نظام و انقلاب نشان داده اند، اما بدانيم اين، نه باعث كوتاهي دشمن از دسيسه هاي نو و طرحهاي جديد مي شود و نه رافع مسئوليت متوليان فرهنگي كشور در اين باره مي گردد.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در قم، مسير بازگشت افراد لجوج دچار لغزش شده در حوادث بعد از انتخابات سال 88 را مشخص كرد، اميد است كه گمراه شدگان به صراط مستقيم انقلاب هدايت بشوند.
4841---0912
¤مرحوم آيت ا مشكيني در معرفي آيت ا مصباح گفته اند آقاي مصباح از آن وجودهاي پربركتي است كه بايد ميليون ها نفر در حوزه تحصيل كنند تا در هر عصر يك يا چند نفر مثل ايشان حاصل شود. فلذا بايد قدر مقام علمي و اخلاقي آقاي مصباح را بيش از اين بدانيم.
5384---0935
¤خانم رهنورد گفته است پس از انقلاب زير فشار سانسور نتوانسته نوشته هايش را منتشر كند. خوب گفته اند آدم دروغگو كم حافظه است. اما ما مردم يادمان هست كه ايشان سالها مسئوليت انتشار نشريه راه زينب از مجموعه نشريات موسسه اطلاعات را به عهده داشته چگونه صحبت از سانسور انتشارنوشته هايش مي كند.
0032--2091
¤چرا مدعيان حقوق بشر كه همواره نظام اسلامي را متهم به زير پا گذاشتن اين حقوق مي كنند، در برابر سركوب گسترده مردم معترض كشور فرانسه سكوت كرده اند. اين سكوت نشان مي دهد كه آن ها نوكر استعمار و استكبار هستند.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤بديهي است كه با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، عده اي سودجوي اقتصادي به احتكار دست بزنند. به همين دليل از دولت محترم انتظار مي رود به طور جدي با اين مسئله مقابله نمايد.
سليمان بلغار
¤براي جلوگيري از التهاب بازار و عواقب ديگر تقاضا داريم مبلغ و پرداخت پاداش و عيدي كارمندان و كاركنان از رسانه هاي گروهي اعلام نشود.
1831---3091
¤ جا دارد صدا و سيماي جمهوري اسلامي كشورمان در مورد سرگذشت زندگي حضرت موسي (ع) سريالي به سبك سريال موفق حضرت يوسف(ع) بسازد و مردم جهان را از ياوه گويي هاي صهيونيست ها و تحريف تاريخ انبياء الهي توسط صهيونيسم جهاني آگاه سازد بي شك چنين سريالي مورد استقبال جهانيان قرار خواهد گرفت.
3623---6093
¤از آنجا كه چندين بار توفيق سفر زيارتي حج نصيبم شده با اطلاع كامل عرض مي كنم در كاروان هاي ايراني درخصوص خدمات غذايي اسراف بسيار زيادي صورت مي گيرد. سن افرادي كه در كاروان ها حضور دارند مختلف است و مصرف غذاي آنها يكسان نيست فلذا بايد تدبيري انديشيده شود كه اسراف صورت نگيرد.
2735---2091
¤خودروي جانبازان به رغم برخورداري از آرم طرح ترافيك هنوز هم از سوي دوربين هاي راهنمايي و رانندگي جريمه مي شوند. علت هم اين است كه شماره اين خودروها وارد سايت مربوطه نشده است. لطفا رسيدگي شود.
شفيعي
¤برخلاف دستور رئيس جمهور و تاكيد وزير آموزش و پرورش، مناطق اين اداره، امسال هم مربيان پيش دبستاني را به صورت شركتي به كار گرفته اند. همچنين اين مناطق هم به طور سليقه اي حقوق مربيان را تعيين مي كنند و هيچ قانون و قاعده اي بر آن حاكم نيست.
رضا جهاني از تهران
¤بنده از همان مرحله اول ارائه شماره حساب به سامانه اينترنتي هدفمندسازي يارانه ها شماره خود را ارائه مي دادم، اما هر بار پاسخ مي آمد كه امكان پذير نيست. امروز هم كه ديگر سايت اعلام مي كند مهلت تمام شده است. متاسفانه تلفن هاي اين سامانه نيز به هيچ وجه پاسخگو نيستند. از مسئولان خواهشمند است راهنمايي نمايند كه افرادي چون بنده براي ثبت نام بايد چه كنيم؟
قزاقي
¤ كارگران ساختماني معمولا سه، چهار ماه از سال را بيكار هستند و اين موجب فشار اقتصادي مضاعف بر آن هاست. از مسئولان خواهشمند است فكري به حال بيمه بيكاري موقت اين گروه از كارگران نمايند.
يك كارگر
¤ دانشجويان نخبه و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از هيچ گونه مزيت و امتيازي بهره مند نيستند. اين مسئله زمينه ساز خروج برخي از اين استعدادها از كشور است. از وزارت بهداشت تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
عبادي
¤ با گذشت بيش از يك ماه از آغاز سال تحصيلي، مدارس ابتدايي دانش آموزان استثنايي در تهران هنوز فاقد معلم هستند. لطفا رسيدگي شود.
شجاعي از تهران
¤ بن نقدي بازنشسته ها همواره هر شش ماه يك بار عرضه مي شد. اما اين بار با اين كه بيش از 7 ماه گذشته، هنوز داده نشده است. از مسئولان خواهشمند است با توجه به مشكلات معيشتي موجود، هرچه سريع تر اقدام به عرضه اين بن نمايند.
حسين احمدي
¤ حقوق ماهيانه نيروهاي قرارداد كار معين در آموزش و پرورش به موقع پرداخت نمي شود و هر ماه با چند روز تاخير داده مي شود. از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
يك فرهنگي از آذربايجان شرقي
¤ چند ده هزار مشاور مدارس كشور از يك ماه قبل منتظر امضاء و ابلاغ بخشنامه كاهش ساعت كارشان در طول هفته هستند. چرا مقامات عالي وزارت آموزش و پرورش بويژه شخص وزير در اين رابطه اقدام نمي كنند.
2014---3091
¤ بالاخره اين قضيه عدم قطع تلفن ها تا اندازه مبلغ وديعه به كجا انجاميد. شاهديم كه در چند مورد با عدم پرداخت پول قبض خطوط قطع شده اند.
5048---5093
¤ يك آزمايشگاه علمي بسيار مجهز و مفيد در فرهنگسراي بهمن وجود دارد كه هم دانش آموزان و هم معلمان رضايت بسياري از آن دارند. اما مديريت فرهنگسرا قصد تعطيل نمودن اين آزمايشگاه و تبديل آن به يك مركز تفريحي را دارد. از مسئولان امر خواهشمند است مانع اين كار شوند.
يك پيام
¤ روستاي پرويران سفلي واقع در منطقه فريدن استان اصفهان به بركت جمهوري اسلامي به همه امكانات دست يافته، اما همچنان فاقد مسجد است. از مسئولان محترم استان اصفهان تقاضاي رسيدگي به اين مشكل مي شود.
يك هموطن از روستاي پرويران سفلي
¤ وضعيت ظاهري مزار شهداي گمنام در پارك سرخه شهر سمنان به هيچ وجه در شان شهدا ، آن هم شهداي گمنام نيست. بنده كه زائر امام رضا(ع) بودم و از اين شهر عبور كردم با مشاهده اين وضع ناراحت شدم. اميدوارم مردم سمنان پيگير موضوع باشند.
2401---3109
¤ با افتتاح 05 كيلومتر از جاده جديد رفت آبادان - ماهشهر از بسياري از حوادث و تصادفات خسارت بار جاني و مالي جلوگيري شد كه از اين طريق از دولت و دولتمردان دلسوز و پرتلاش تشكر مي كنيم.
5405---6109
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پي درج شكوائيه يك شهروند مبني بر تخريب رستوران در محور شوشتر- اهواز و عدم پرداخت خسارت از سوي راه و ترابري استان در ستون كيهان و خوانندگان مورخ 13/6/89 «به اطلاع مي رساند به دنبال تخريب رستوران در محور شوشتر- اهواز دادنامه اي در شعبه اول دادگاه حقوقي شهرستان شوشتر بدون توجه به دفاعيات اداره كل راه و ترابري استان خوزستان راي مبني بر محكوميت و پرداخت خسارت صادر گرديده و آن اداره كل در مهلت قانوني نسبت به راي صادره اعتراض نموده و پرونده مذكور در حال حاضر در شعبه 9 دادگاه تجديدنظر دادگاه استان در حال رسيدگي مي باشد و تاكنون راي قطعي صادر نشده است. در پايان به اطلاع مي رساند اخبار و اطلاعات حوزه وزارت راه و ترابري و سازمان هاي متبوع از طريق سايت wwwmrtir قابل دسترسي بوده و همچنين هموطنان گرامي مي توانند انتقادات و پيشنهادات خود را در خصوص طرح ها و عملكرد وزارت راه و ترابري مطرح و با شماره پيامك 07073000 و يا با شماره هاي 09048224 و 82244091 واحد ارتباط مردمي روابط عمومي جهت رسيدگي و پاسخگويي ارسال نمايند.»
¤ واريز يارانه اگر به حساب هر نفر پرداخت مي شد خيلي بهتر بود و خداي ناكرده در آينده با مشكل اختلاف بين سرپرست خانواده و بچه ها پيش نمي آمد و يارانه افراد زير 81 سال به حساب آنها واريز و تا سن قانوني مسدود گردد.
علي صفدري
¤ از شهرداري و پليس راهنمايي و رانندگي درخواست مي شود خيابان ساسان در منطقه يك ناحيه 2 را يا يك طرفه نماييد يا پارك خودرو در دو طرف خيابان را ممنوع كنيد يا حداقل يك طرف خيابان پارك نمايند تا از بار ترافيك آن كاسته شود.
هادي راد
¤ از مسئولين و دست اندركاران سهام عدالت درخواست مي شودافرادي كه تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) روستاي كياسه رحيم آباد رودسر گيلان هنوز سهام عدالت نگرفته اند نسبت به پرداخت آن به اهالي روستاي مذكور اقدام نمايند.
بابايي
¤ دبير آموزش و پرورش هستم كه مدرك كارشناسي ارشد خود را بعد از نظام هماهنگ به آموزش و پرورش تحويل داده ام ولي متاسفانه همترازي به ما تعلق نمي گيرد و حقوق ما از ليسانس ها كم تر است وقتي مي پرسيم علت عدم اجرا را به دستور رئيس جمهور موكول مي كنند كه بايد ايشان دستور اجراي آن را بدهند. از ايشان عاجزانه درخواست رسيدگي داريم.
5877-0912
¤ براي جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه دو پيشنهاد دارم پيشنهاد اول اينكه آب را از سرشاخه هاي رود ارس در منطقه به اين درياچه هدايت كنند. دوم امكاناتي فراهم بشود كه جمعيت ساكن در اطراف درياچه براي سكونت به نقاط ديگر استان منتقل بشوند.
ايراني
¤ روستاهاي اطراف شهرستان آبگرم از توابع قزوين كه هنوز فاقد لوله كشي گاز مي باشند مدتي است كه با كمبود كپسول هاي گاز هم مواجه شده اند. از مسئولان ذيربط تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
داوودي
¤ از مسئولين تقاضا مي كنم كه خيابان باغ تاريخي فين در شهر كاشان را درست كنند. 03 سال از پيروزي انقلاب مي گذرد اما كار مناسبي در اين خيابان صورت نگرفته است به طوري كه موجب ترافيك هاي شديدي به ويژه در ايام سال نو مي شود.
يك شهروند
¤ ضمن تشكر از دولت محترم به خاطر الكترونيكي كردن دولت تقاضا مي كنم كه اين طرح را به تمامي نهادها و ارگان ها تعميم دهند. مثلا الكترونيكي كردن كارهاي اداري راهنمايي و رانندگي به ويژه مراحل ثبت نام و امتحان آئين نامه رانندگي از كارهاي شايسته اي است كه از تلف شدن وقت مراجعين جلوگيري مي كند.
يك شهروند
¤ از عوامل توليد سريال مختارنامه كه به خوبي به نمايش حق و باطل مي پردازد نهايت تشكر را دارم.
سليمان بلغار
¤ بخش خبري 03/02 با اين كه داراي نقاط مثبت و تحسين آميز فراواني است، اما يك نقطه ضعف هم دارد. هميشه اخبار مربوط به رهبر انقلاب در اولويت دوم وسوم خبرهاي اين بخش قرار دارد. اميد است كه اين ضعف برطرف شود.
يك هموطن
¤ چند سال است كه در پي سند مالكيت منزل خودم هستم. اما به دليل عدم تصويب قانون ثبت و اسناد در كميسيون قضايي مجلس، به هدف خودم نرسيده ام. لطفا رسيدگي شود.
يك جانباز
¤ يك سال است كه براي رسيدگي به دو قطعه زمين تحت مالكيت خود به شهرداري منطقه يك رفت و آمد مي كنم. اما اين شهرداري مرتب اقدام به نامه نگاري هاي تكراري و بي نتيجه مي كند. چرابروكراسي، در ادارات ما اصلاح نمي شود؟
سميعي
¤ با توجه به چاپ گزارش درباره زنگ ورزش در مدارس، خواستم اطلاع دهم كه كلاس فرزند بنده با گذشت يك ماه از آغاز سال تحصيلي هنوز معلم ورزش ندارد. لطفا رسيدگي شود.
پازوكي
¤ در جايگاه گازرساني ميدان صنعت كه ما بين شهرهاي جديد و قديم هشتگرد قرار دارند هميشه دو پمپ گاز خاموش است. لطفا رسيدگي شود.
شمس آبادي از هشتگرد
¤ وضعيت حجاب در دانشگاه پيام نور بد است و مسئولان آن نيز اقدامي نمي كنند. لطفا رسيدگي شود.
احمد طاهري
¤ از مسئولان وزارت آموزش عالي درخواست مي شود واحدهاي آموزشي شهرستان ايوانكي افزايش داده شوند.
كريمي
¤ جانباز شيميايي مستمري دائمي بنيادشهيد هستم به علت مشكل مالي شهرداري مبلغ يك ميليون تومان وام برايم در نظر گرفت كه براي دريافت آن بانك ضامن مي خواهد به هركسي رو مي زنم نمي پذيرند با وجودي كه نامه كسر از حقوق هم مي توانم از بنياد بگيرم ولي اصرار بانك بر داشتن ضامن است. از مسئولين امر درخواست مي شود تسهيلاتي فراهم نمايند تا امثال ما بتوانيم راحت تر به وامهاي حداقلي برسيم.
جانباز 53% بابايي
¤ پدرم در سازمان پسماند شهرداري تهران شاغل بود كه با خودروي داراي نقص فني در تاريخ 52/6/72 كه من 5 ساله بوده ام تصادف و منجر به فوت مي شود دادگاه نيز به علت نقص فني خودرو شهرداري را محكوم به پرداخت ديه مي كند. با توجه به قوانين موجود، سازمان پسماند موظف به بكارگيري فرزند مرحوم مي باشند ولي طي 3-2 سال اخير هرچه دوندگي كردم راه به جايي نبردم از شما مي خواهم مطلب فوق چاپ شود تا شايد باب فرجي بر ما گشوده شود.
0673---0935
¤ چرا مسئولين اتوبوسراني مشهد به راي و نظر مردم هيچ اعتنايي نمي كنند؟
5039---0915
¤ از مسئولين كيهان خواهش مي كنم درباره استخدام نيروهاي شركتي گزارشي تهيه كنيد تا بعضي از مسئولين بدانند چگونه در خيلي از جاها ابتدايي ترين حقوق كارگران ضايع مي شود.
2884---0916
¤ از آقاي رويانيان سوال شود چرا سهميه گازسوز كردن خودروهاي ايثارگران را حذف كردند؟
0685---0915
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود نسبت به آسفالت روستاي تركمن ده اقدام نمايد.
4473---0912
¤ مسئولين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور قول مساعد داده اند كه اشياء قديمي گنجينه جوبجي شهرستان رامهرمز را پس از ترميم برگردانند. از رسانه هاي گروهي بويژه مطبوعات انتظار داريم پيگير موضوع باشند.
8865---0916
¤ ما تعدادي از كارگران ذوب آهن اصفهان هستيم كه در پي دستور دولت مبني بر لغو قراردادهاي نيرو خدمتي كار خويش را از دست داده ايم. در حال حاضر هر كدام با داشتن چند سر عائله و چندين سال سابقه خانه نشين شده ايم. مقصر كيست؟
نظري
¤ براي تفكيك كنتور آب ساختمان 4 واحدي كه در آن زندگي مي كنيم به شركت آب و فاضلاب شهرستان يزد مراجعه كردم براي هر دستگاه كنتور تفكيكي مبلغ 021 هزار تومان مطالبه مي كنند. انتظار داشتيم كه مسئولين مربوطه همراهي بيشتري مي كردند.
8133---0913
¤ با توجه به گذشت پنج سال از مصوبه دولت در سفر استاني به گيلان در خصوص احداث جاده شفت طارم زنجان از محور آب بر به ملاسرا متاسفانه از شروع عمليات اجرايي اين طرح خبري نيست از مسئولين درخواست اعلام نظر و علت عدم شروع آن را داريم.
9941---0912
¤ زيرگذر اميركبير دائم تحت كنده كاري و بازسازي است. اسراف و حيف و ميل بيت المال يك طرف، آلودگي صوتي ايجاد شده آن نيز از مردم سلب آسايش كرده است. لطفا رسيدگي شود.
خاكسار از محله شهدا
¤ از شهرداري منطقه 41 درخواست مي شود در احداث بزرگراه امام علي(ع) ميدان سرآسياب - ميدان احمديه تسريع نمايند با وجود بيش از 2 سال از گودبرداري و رها شدن خاكها در خيابان متاسفانه پياده روهاي مناسبي نيز در اين منطقه وجود ندارد شايسته است شهرداري اقدام موثري به عمل آورند.
محمدمهدي رحماني
¤ از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري شهرستان تربت جام درخواست مي شود فكري براي سينماي وحدت اين شهرستان بكنند كه نزديك 9 سال است تعطيل شد. جوانان اين شهر به سينما و گذران اقدامات فراغت نياز دارند.
جام بلوچ
¤ از شهرداري منطقه 4 اهواز تقاضا مي شود براي يكبار هم كه شده از نزديك بازديدي از وضعيت اسفبار بهداشتي و سفالت و فضاي سبز خيابانهاي فرهنگ 1 تا 5 گلستان حد فاصل اقبال و نصرت به عمل آورند.
جمعي از اهالي محل
¤ شركت واحد خط اتوبوسراني ميدان شمشيري - ميدان ولي عصر را جمع كرده است. مسافرين اين خط مجبور هستند هم با هزينه بيشتر و هم صرف وقت زياد خودشان را به مقصد برسانند. كجاي اين كار و تصميم به نفع شهروندان مي باشد.
احمدي
¤ كوچه نصر ششم واقع در باغميشه تبريز چندين سال است كه آسفالت نشده و مسئولين شهرداري منطقه 5 از اين كار طفره مي روند چرا؟
0024---0914
¤ بهتر است شهرداري به جاي جريمه هاي عوارض تحويل داده نشده به در منزل مردم، همان اصل عوارض را كه هزينه اش چندين برابر شده است اخذ نمايد تا فشار كمتري به مردم وارد شود.
نجم الدين خامسي
¤ به عنوان يك كارمند بازنشسته، ضامن وام يك شخص بودم. اما به خاطر عدم پرداخت اقساط وام از سوي ايشان، شعبه مصطفي خميني بانك تجارت با هماهنگي سازمان بازنشستگي جنوب تهران از حقوق دريافتي اين جانب ناگهان دو ميليون و 005 هزار ريال برداشت كرد اين در حالي است كه با فرد وام گيرنده هيچ برخوردي نشده است. چرا؟
علي اصغر صارمي
¤ روزهاي جمعه هر هفته در برنامه اي با عنوان سركاراليه انديشه هاي فمنيستي ترويج مي شود. با توجه به اين كه اين گونه انديشه ها باعث تخريب نهاد خانواده و افزايش فساد مي شوند، از صداوسيما خواهشمند است مانع پخش اين برنامه شوند.
مهريزي از ورامين
¤ بسياري از بانك ها از دريافت قبوض آب و برق امتناع كرده و آن را دستور بانك مركزي مي دانند. اگر چنين امري واقعيت دارد از بانك مركزي خواهشمند است رسما اعلام كند تا مردم مطلع شوند.
بهروزي
¤ وزير محترم آموزش و پرورش در شرايطي وعده ايجاد استخر براي مدارس را داده است كه برخي مدارس فاقد نظافتچي هستند. لطفا رسيدگي شود.
مسعود دلسوز از تهران
¤ با وجود اين كه سه ماه است عمليات ساخت و ساز سازمان آب و فاضلاب در محله واردكوهي شهرري تمام شده، اما هنوز آن محل ترميم نشده است. لطفا رسيدگي شود.
سليماني از شهرري
¤ از ستون اخبار ويژه روزنامه تشكر مي كنم و خواهشمند است درباره تحريم كالاهاي اسرائيلي بيشتر پي گيري و روشن گري نمائيد.
روزبهاني
¤ از وزارت راه و ترابري خواهشمند است نسبت به راه اندازي سرويس بهداشتي و نمازخانه در منطقه بوستان آباد در نزديكي تبريز در آزادراه زنجان- تبريز اقدام شود. زيرا اتوبوس هايي كه مقصدشان تبريز است هميشه براي نماز صبح به اين منطقه مي رسند، اما به دليل فقدان امكانات لازم، مسافران سرگردان مي مانند.
علي كوه از تهران
¤ صافكاري ها و نقاشي هاي واقع در خيابان مجيديه جنوبي در منطقه هشت تهران، شكل و شمايل بسيار زشتي به اين منطقه داده است. با اين كه قرار بود از دو سال پيش جمع آوري شوند، اما هنوز اقدامي نشده است.
س ب
¤ قطار تهران- خرمشهر امروز با سه ساعت تأخير به مقصد خود يعني تهران رسيد. همچنين در مسافرتي كه به اهواز داشتم، اكثر تلفن هاي عمومي كارتي خراب و غيرقابل استفاده بودند.
مظفري
¤ از كيهاني هاي محترم خواهش مي كنم اقلا شما از ما كه مدت زيادي است در شركت سايپا براي دريافت خودرو ثبت نام كرده ايم و هنوز خبري نيست دفاع كنيد و گزارشي در اين رابطه چاپ كنيد.
يك شهروند
¤ به نظر من اينكه مي گويند فرار مغزها و يا فرار نخبگان آنطور كه بزرگ جلوه مي دهند نيست. بلكه خيلي از آن ها براي تكميل يافته هاي خود به خارج از كشور مهاجرت مي كنند والا اگر در داخل لوازم و ابزار به دست آوردن علوم مهيا باشد و مسئولان ذيربط توانايي جذب اينگونه افراد را داشته باشند خواهيد ديد كه تنها كساني كه با هدف پشت كردن به وطن راهي غربت مي شوند اندكي بيش نيستند.
مجيد بيدار
¤ چند ماهي است كه لوله فاضلاب برج هاي فرمان در فرمانيه در قنات نياوران ريخته مي شود و هيچ كس هم به فكر اين نيست كه محيط زيست در اين منطقه در خطر است.
يكي از اهالي
¤ از كارمندان تأمين اجتماعي هستم و از سال 78 تاكنون هيچ افزايش حقوقي براي ما تعلق نگرفته است و كسي هم پاسخگو نيست.
عباس
¤ چرا تكليف رزمندگاني كه جانباز هستند ولي مداركشان در بمباران ها از بين رفته است را مشخص نمي كنند.
غلامي- چالوس
¤ از نيروهاي حراست نيروگاه بندرعباس به خاطر زحماتي كه در سالم سازي محيط كار كارمندان تلاش مي كنند تشكر مي كنم.
يك كارمند
¤خودروي خود را براي تعويض به اسقاط خودرو تحويل دادم. اما با گذشت چند ماه هنوز از ماشين جديد خبري نشده است. لطفا رسيدگي شود.
سعادت خالص از تهران
¤قيمت نان در مناطق مختلف شهرستان تكاب با اختلاف بسيار زيادي به فروش مي رسد. نانوايان نيز در پاسخ مي گويند به خاطر عرضه آزاد آرد است. لطفا رسيدگي شود.
فاطمه گوازي از تكاب
¤لطفا درباره جنگ رواني بيشتر بنويسيد.
روح الله صادقي از ساري
¤ سال هاي 16و 62 در دايره شهدا، اسرا و مجروحين نيروي زميني خدمت مي كردم. ولي حالا به ما كارت ايثارگري اعطا نمي شود. لطفا رسيدگي شود.
اخلاقي
¤چرا پست الكترونيك شهرداري تهران براي دريافت عوارض خودرو و خانه، با وجود افزايش 06درصدي هزينه اين عوارض، مبلغي هم به عنوان كارمزد دريافت مي كند؟
رويا مكنو
¤ چرا بانك ملي براي تحويل صورت حساب به مشتري دو هزار تومان دريافت مي كند؟ اين هزينه براساس چه قانون و معياري دريافت مي شود؟
فريده خالصي از تهران

 



صابون (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه بعد از فتنه 88 به انگليس فرار كرده و در صف پناهندگي ايستاده است حسابي به پر و پاچه مهاجراني و كديور افندي پيچيده و گفته است آنها باعث بدبختي او شده اند.
گفتم: بهاءالله مهاجراني و كديور افندي كه حيوونكي ها خودشون بدبخت تر و فلك زده تر از بقيه ضدانقلابيون فراري هستند.
گفت: به آنها گفته؛ وقتي مي بينيد كه اين جمهوري اسلامي درمقابل همه دنيا ايستاده است و آخ هم نگفته، چرا به فكر براندازي آن افتاديد كه همه ما را دربه در كنيد؟
گفتم: يك دسته 15 نفري مورچه رفته بودند حموم و چون آرزو داشتند آدم حساب شوند، تصميم گرفتند مثل آدم ها صابون به تنشون بزنند ولي هيچكدومشون از حموم بيرون نيومدند! مي دوني چرا؟! چون چسبيده بودند به صابون و مرده بودند.
 



گزارش ويژه يونايتدپرس از واشنگتن ايران توهم ابرقدرتي آمريكا را در هم شكست

سرويس سياسي-
يك خبرگزاري آمريكايي در گزارشي تحليلي با اشاره به ناكامي هاي آمريكا در حوزه سياست خارجي و اوضاع نابسامان اقتصادي و معيشتي اين كشور و در مقابل برتري و قدرت يافتن جمهوري اسلامي ايران در منطقه، اعلام كرد كه ايران به توهم قدرت جهاني آمريكا پايان داده است.
خبرگزاري يونايتدپرس در ابتداي اين گزارش به بخش هايي از مقاله مشترك «راجرالتمن» معاون وزير خزانه داري سابق آمريكا و «ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي اين كشور كه در نشريه فارين افرز- نشريه تخصصي وزارت خارجه آمريكا- اشاره مي كند و مي نويسد: مقامات آمريكايي بايد اعتياد فعلي به قرض گرفتن را مهار كنند در غير اينصورت بازارهاي جهاني سرمايه اين كار را خواهند كرد.
آنها معتقدند كه ما به دوران اقدامات سختگيرانه رياضتي و افول ناگهاني قدرت آمريكا نزديك شده ايم ولي اين پرسش مطرح است كه آمريكا چه زماني عقب خواهد نشست و مسئوليت سنگين ژئوپلتيك را بر دوش قدرت هاي منطقه اي خواهد گذاشت؟
در ادامه اين گزارش به هزينه هاي نظامي آمريكا اشاره شده و آمده است: هزينه هاي حضور نظامي آمريكا در سراسر جهان به غير از عراق و افغانستان بيش از دويست و پنجاه ميليارد دلار در سال است.
شصت و پنج سال پس از پايان جنگ جهاني دوم همچنان دويست تاسيسات نظامي آمريكا در آلمان وجود دارد.
وجود بيمارستان هاي نظامي آمريكا براي مراقبت از نظاميان زخمي شده در جنگ در عراق و افغانستان پيش از انتقال به كشور خود ضروري است.
يونايتدپرس در بخش ديگري از اين گزارش تحليلي به روند فروپاشي امپراتوري هاي انگليس و فرانسه اشاره كرده و در پايان چنين ارزيابي مي كند كه امپراتوري آمريكا هم رو به زوال و فروپاشي است.
براساس اين گزارش: جنگ جهاني دوم به پايان امپراتوري انگليس سرعت بخشيد ولي چندين دهه طول كشيد تا اين امپراتوري فرو بپاشد.
تجزيه هند و تشكيل پاكستان در سال 1947حمام خوني راه انداخت كه جان يك ميليون نفر را گرفت.
زماني كه دولت انگليس در ماه اكتبر تصميم گرفت بودجه دفاعي خود را آنقدر كاهش دهد تا ديگر نتواند همچون در سال 1982 از جزاير فالكلند در برابر يك تهاجم ديگر آرژانتين دفاع كند امپراتوري انگليس آخرين نفس هاي خود را كشيد.
در اواسط دهه پنجاه ميلادي عدن تحت كنترل انگليس بزرگترين بندر براي سوخت گيري كشتي ها در جهان بود و به كشتي ها در درياي سرخ و كانال سوئز خدمات مي داد ولي در سال 1967 انگليس با خروج از بندر عدن متحمل ضربه ديگري شد و يك سال بعد اين كشور در دوره مسئوليت دولت «هارولد ويلسون» همه تعهدات و مسئوليت هاي خود را از شرق كانال سوئز به سمت خليج فارس تا سنگاپور واگذار كرد.
ده سال بعد انگليس كنترل هنگ كنگ را به مالك اصلي اش بازگرداند.
از عمان در مدخل خليج فارس تا كويت، انگليس تا سال 1972 و با صرف هزينه سالانه چهل ميليون دلار نيروهاي صلحبان مستقر كرده بود.
دكترين «نيكسون» جاي اصل موسوم به «پكس بريتانيكا» برقراري صلح توسط انگليس را در خليج فارس گرفت و شاه ايران ژاندرام آمريكا در منطقه شد.
با اين حال شاه ايران سال 1979 سرنگون شد.
يونايتدپرس افزود: امپراتوري فرانسه پس از شانزده سال جنگ و گريز 1946تا 1954 و از اين تاريخ تا 1962، هشت سال جنگ در هندوچين همراه با توقفي شش ماهه پيش از آغاز جنگي هشت ساله ديگر در الجزاير از هم گسست.
«شارل دوگل» قهرمان فرانسه در جنگ جهاني دوم به نجات اين كشور آمد و افول فرانسه را با قرار دادن اين كشور در مسير مدرنيته دستيابي به تسليحات هسته اي و ترسيم افقي پيشرفته در خصوص آينده كنترل كرد.
در ادامه اين تحليل آمده است: آيا زمان آن رسيده است كه رهبر جديدي افول امپراتوري مدرن آمريكا را كنترل كند؟
عراق آشكارا يك توهم ژئوپلتيك پرهزينه بود كه نومحافظه كاران فكر مي كردند با حمله به آن اسرائيل را امن تر خواهند كرد. دقيقاً برعكس اين قضيه اتفاق افتاد.
پس از هفت سال جنگ و صرف يك تريليون دلار، ايران هم اكنون نفوذ بيشتري در عراق در مقايسه با آمريكا دارد.
از لحاظ رواني نوري مالكي نخست وزير عراق اين روزها بيشتر مديون تهران است تا واشنگتن.
براساس اين گزارش، نظريه پردازان مدرن غرب كه فكر مي كردند منافع اسرائيل را بهتر از ديگران درك مي كنند نفهميدند چرا كه به رغم اينكه صدام ديكتاتوري بي رحم بود ولي بهترين دفاع ما در برابر قدرت يافتن ايران بود.
يونايتدپرس در ادامه با اشاره به تهديدات آمريكا و اسرائيل عليه ايران تصريح كرده است كه وقوع جنگي ديگر در خليج فارس، به افول امپراتوري آمريكا سرعت خواهد بخشيد.
دربخش پاياني اين گزارش به اوضاع نابسامان داخلي آمريكا اشاره شده و آمده است: طرح هاي زيرساختي كه اجراي آن ها مدتهاست به تعويق افتاده و هم اكنون به شدت مورد نياز هستند بلاتكليف مانده اند.
وضعيت پل ها، جاده ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها، مدارس و بيمارستان ها همگي به عنوان كتاب جديد «اريانا هافينگتون» با نام آمريكاي جهان سوم شبيه شده اند.
طرح هاي فوري زيرساختي در آمريكا به ارزش حدود يك تريليون دلار بلاتكليف هستند.
در همين حال آمريكا درگير بيكاري است كه گريبانگير هجده ميليون نفر شده است.
اين مسئله بطور حتم مستلزم يك طرح جامع داخلي براي تجديد حياتي پيشرفته است ولي درگيري هاي سياسي فعلي در آمريكا اميد چنداني باقي نگذاشته است.
از سوي ديگر چين همچنان نفوذ جهاني خود را گسترش مي دهد بطوري كه ابررايانه جديد اين كشور با سرعت پردازش يك مميز چهار كوادريليون در ثانيه از ابر رايانه هاي آمريكايي پيشي گرفته است.

 



شكوه پرده جادويي -يادداشت ميهمان

حسين صفارهرندي
زياده از سه هزار سال پيش، آن هنگام كه پيشوايي بني اسرائيل به سليمان، فرزند داود نبي رسيد، مردمان به آزموني پيچيده و دشوار مبتلا شدند. ابليس، سپاه خويش را فرا خواند و با ماموريت فريب خلق به سرزميني گسيل داشت كه فرمانروايش اين پيامبر خدا بود.
در اين زمان، شياطين جنّ از هر زمان ديگر به آدميان نزديكتر شدند و به كار وسوسه و اغواي بني اسرائيل همت گماردند. جماعتي كه به خاطر منافع دنيوي، از پيش، دل در گرو شيطان داشتند، در كانون فتنه واقع شدند. جمعي ديگر از سر جهل و بي بصيرتي، به تسخير ترفندهاي نوادگان ابليس درآمدند و بر قوم خويش شوريدند. اما گروهي كه به سلاح تقوا و اطاعت از ولي خدا مجهز بودند و شياطين را به ساحت وجودشان راهي نبود، به فرمان پيشواي خود، راه كارزار با فتنه جنيان در پيش گرفتند و در اين مسير دشوار، رنج بسيار و مصائب بي شمار را به جان خريدند.
آخرالامر با سركوب فتنه، سليمان و پيروانش، مزد پايمردي و توكل برخداي خويش رادريافت كردند. شيطان، در برابر مجاهدان راه خدا، تاب نياورد و شكست را پذيرا شد و جن زدگان و وسوسه شدگان، دل هاي خود را از ولايت ابليس، تهي كردند و به فرمان و محبت ولي خدا درآمدند و اين گونه ملك سليمان پيامبر، در ديار پيامبران استقرار يافت.
اين روزها پرده جادويي(سينما) پذيراي فيلمي است كه در آن، بخشي از زندگي پرماجراي جناب سليمان نبي(ع) به تصوير درآمده است.
تقدير الهي، چنان بود كه ساخت اين فيلم عظيم، در سال هاي آغازين دولت نهم، كليد بخورد و به مدد حق، در واپسين سال عمر اين دولت، در حالي كه قريب شش ماه به انتخابات سال 88 باقي مانده بود، كار فيلمبرداري، تدوين و بخش اعظم مراحل ساخت، به انتها رسيد و پس از طي مراحل جزئي باقي مانده، همچون موسيقي فيلم و... هنوز هفته ها با انتخابات فاصله داشتيم كه فيلم ملك سليمان در اكران ويژه، بر پرده سينما فرهنگ درخشيد.
توضيح اخير، از آن رو مورد تاكيد قرار گرفت كه پاسخي باشد به شبهه و پرسشي مقدر در ذهن افراد بي خبر از اين ماجرا و تذكاري به آنان كه غفلتا چشم بر واقعيات بسته اند؛ همانان كه به دروغ وانمود مي كنند، اين فيلم، متاثر از حوادث و قضاياي فتنه پس از انتخابات، ساخته و پرداخته شده است.
اما حقيقت آن است كه فيلم ملك سليمان، سرگذشت فتنه در هميشه تاريخ است و آتش فتنه هم هماره با حضور و ميانداري شيطان در متن جامعه برافروخته مي شود. اين فيلم داستان زندگي يكي از فرستادگان خداست و روح حاكم بر اين داستان، همان است كه از قرآن كريم و روايات معصومين(ع) استنباط شده است. لذا اگر هنرمند برجسته و متعهد ما جناب شهريار بحراني، بيست سال پيش هم، قصد ساختن اين فيلم را مي كرد، فرآورده آن زمان نيز چندان تفاوتي با نسخه امروز نداشت، چرا كه فيلم مبتني بر قصه انبياء، داستان راستان است و با خيال بافي هاي معمول در رمان ها، فاصله بسيار دارد.
اگر ماجراهاي فيلمي كه داستان سه هزار سال پيش را بازگو مي كند و كارگردانش، سال ها قبل از قضاياي فتنه 88 فيلمنامه آن را نوشته و ماه ها قبل از خرداد سال گذشته، آن را به تصوير كشيده است، شباهت بسيار با حوادث سال پيش پيدا كرده، رمز و راز آن را بايد در حقيقتي جست كه از قضا، راه گم كردگان و تجديدنظرطلبان انقلاب از آن غافل بوده اند و آن اين واقعيت است كه خاستگاه فتنه، دل هاي ما آدميان است و ما همانها هستيم كه در ضميرمان، استعداد قبول حق و روي كردن به باطل را توأمان داريم. هرگاه به شيطان، ميدان دهيم، به عملگي از سوي او، تنور فتنه را گرم مي كنيم و آن زمان كه به خداوند رحمان پناه بريم، بر آتش فتنه، خاك مي پاشيم و آب سرد مي افشانيم.
فيلم زيباي ملك سليمان، حديث نفس ما آدميان است، نفس امّاره، نفس لوّامه و نفس مطمئنّه. سران فتنه، دل سپردگان به شيطانند و دائم در حال توطئه و ترديدافكني در دل توده مردم. اينان، اسباب حضور شياطين جن را در جامعه فراهم و نفس امّاره خلق را به جنبش درمي آورند تا آنجا كه از ميان ياران نزديك سليمان نيز، كساني به بند ابليس، گرفتار مي آيند. اما سليمان، كه خود، به جايگاه شريف نفس مطمئنّه راه يافته است، ياران خويش را از گذرگاه هاي سخت فتنه و كمين گاه هاي شيطان عبور مي دهد و آن دسته از قوم او كه اسير وسوسه جنيان شده و در فتنه گرفتار آمده اند، نيز به مدد تقوا و اطاعت از راهبر و مقتداي خويش، بر نفس سركش، نهيب مي زنند و با توبه، راه حق پيشه مي كنند.
تماشاي اين فيلم ملكوتي كه جلوه هاي بصري بي نظير در تاريخ سينماي ايران را به تصوير كشيده و شكوه سينما را به نمايش گذارده است، براي همه، به ويژه مشتاقان فيلم هاي فاخر، فرصتي مغتنم به شمار مي آيد اما فراتر از آن، فيلم ملك سليمان، به مثابه كلاس درسي است كه دريچه هاي تازه اي را براي شناخت خود، جهان هستي و روابط حاكم بر آن، پيش روي آدمي مي گشايد، او را بصيرت مي افزايد و كليد راهگشا و راهنماي عمل در دستش مي نهد.
و اما مقصود اصلي اين نوشتار:
اكنون، همه دستگاه هايي كه ماموريت ارتقاي فرهنگ ديني و فرهنگ اخلاقي و اجتماعي را بر دوش دارند، همه شخصيت ها و جايگاه هاي محترمي كه براي رشد معنوي مردم، خود را مسئول مي شناسند، همه آنهاكه بر سقوط ارزش هاي الهي و انساني؛ حاصل نفوذ وسوسه هاي شيطاني در دل مردم، بيمناكند، همه دولتمردان، همه عالمان دين، همه روشنفكران حوزه و دانشگاه، رسانه ها، همه امامان جمعه و واعظان اندرزگو و بالاخره همه آنها كه مسئوليت آموزش و پرورش، فرهنگ عمومي و رشد ايمان و اخلاق جامعه بر عهده شان است، مخاطب اين پيشنهاد نهايي اند، كه؛ براي بيشتر ديده شدن اين فيلم شكوهمند و اثرگذار، احساس وظيفه كنند. آيا نبايد وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با هماهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ترتيبي اتخاذ كنند كه دسترسي اهالي مدرسه و دانشگاه به سينماهاي نمايش دهنده فيلم ملك سليمان، پرحجم تر، ارزان تر و آسان تر شود؟
آيا ائمه جمعه و سخنرانان مذهبي در كنار هشدارهاي گاه و بيگاه و انذارهاي مكرر درباره آسيب ها و خطرات ناشي از هجوم فرهنگي شياطين، نبايد بشارت توليد اين اثر ناب فرهنگ ديني و اخلاقي را به جامعه بدهند و در كساني كه تاكنون پايشان به سينما باز نشده، براي تماشاي اين فيلم ارزشمند و پاك، ايجاد انگيزه كنند؟
و آيا همه آنها كه بر اثرپذيري جامعه از فتنه هايي كه تا ظهور حضرت صاحب(عج)، هر روز پيچيدگي بيشتري پيدا مي كند، نگرانند، براي دامن زدن به يك شور ملي در استقبال از اين اثر سينمايي عظيم ضد فتنه، نبايد قدمي بردارند؟
والسلام

 



معاون رئيس جمهور: فتنه دشمنان به پايان نرسيده است

كرج-خبرنگار كيهان:
مردم ما آگاه باشند كه فتنه دشمنان به پايان نرسيده و نظام استكبار هر روز به دنبال طراحي برنامه هاي جديد است.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در كنگره شهيد فهميده و 36 هزار شهيد دانش آموز در محل تالار شهيدان «نژاد فلاح» با بيان اين مطلب افزود: نظام استكبار از 15 سال پيش طراحي فتنه اي را عليه كشور آغاز كرد و در اين راستا سعي كرد تا با ورود در تمام بخش ها بويژه ورود به تفكر ليبرالي در عرصه اقتصاد كشور به اين انقلاب ضربه وارد كند اما با هوشياري مردم و رهبر عزيز تمام توطئه ها خنثي شد.
لطف الله فروزنده گفت: فتنه دشمنان هنوز به پايان نرسيده است همه ما به ويژه دانش آموزان بايد با بصيرت كافي از اين توطئه ها آگاه باشند و تمام تلاش خود را در راستاي تحقق سند چشم انداز كشور معطوف كنند.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي در اوج قدرت پله هاي موفقيت را طي مي كند اظهار داشت اكنون ايران در 10 رشته علمي جهان در رتبه هشتم قرار دارد و جوانان ايراني در تمام عرصه ها سرآمد هستند. معاون توسعه مديريت و سرمايه منابع انساني رئيس جمهور تاكيد كرد: امروز جبهه اصلي سنگرعلم آموزي است و همه بايد در راستاي تحقق برنامه پنجم توسعه و رسيدن به جايگاه نخست در بين كشورهاي منطقه تلاش كنيم.

 



من خودم آخر بي ديني ام اما نبايد احساسات مذهبي مردم را برانگيخت (خبر ويژه)

يكي از كارگزاران صهيونيست و ضددين رژيم پهلوي ضمن حمايت چند باره از منافقين جديد در ايران اعلام كرد فعلا وقت شعار سكولاريسم و مخالفت با مذهب نيست.
داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي (سانسورچي ارشد) رژيم پهلوي، درباره اين كه چرا با شعار سكولاريسم براي جنبش سبز مخالف است، مي گويد: من مخالف سكولاريسم نيستم. 18 سال پيش در منشور حزب مشروطه از جدايي دين و سياست دفاع كردم، اما امروز براي نخستين بار بر همگرايي بر سر دموكراسي و حقوق بشر رسيده ايم كه سكولاريسم را هم در بر مي گيرد. سران جنبش سبز در ايران كمتر از بيروني ها به اهميت كوتاه كردن دست مذهب از حكومت آگاه نيستند ولي مبارزه براي آنان تفنن نيست و هزينه هايش به برپايي نشست ها محدود نمي شود. آنها در جامعه اي عميقا مذهبي براي دموكراسي ليبرال كار مي كنند و از برانگيختن بيهوده احساسات مذهبي مي پرهيزند. سكولاريسم آنان، هوشمندانه، بخشي از يك برنامه سياسي پردامنه است نه موتور يا پرچم آن.
داماد سرلشكر زاهدي (عامل كودتاي 28 مرداد 32) كه با نشريه ضدانقلابي تلاش مي كرد، با اين سؤال مواجه شد كه «آيا به هم رسيدن نيروهاي ظاهراً متفاوت اپوزيسيون، از چپ و راست، پادشاهي و جمهوري تا قومگرا و ناسيوناليست را نبايد يك موفقيت تلقي كرد؟». همايون در پاسخ گفت: من به نتايج آن تاكنون مي نگرم و چيز قابلي نمي بينم. هر به هم رسيدني موفقيت نيست. اگر گروهي از چپ و راست و جمهوري خواه و سلطنت طلب و ناسيوناليست به هم برسند و در سكولاريسم متوقف شوند يا دعواي رهبري جنبش داشته باشند چه جاي شادي است.
سؤال ديگر از همايون اين بود، «گذاشتن همه تخم مرغ ها در يك سبد شرط عقل نيست، آيا عاقلانه نيست با احتمال تسليم يا نابودي چهره هايي چون موسوي و كروبي و..، چيزي براي روز مبادا داشته باشيم؟ اگر مخالفان تعهد نداده اند كه تا ابد پاي اين چهره ها بنشينند، آيا تدارك بديل ديگري، به ياري آنها در مبارزه نيست؟».
اين سلطنت طلب فراري در پاسخ گفت: «اين كلمه «بديل» هم هر بار مانند كلمات «تعميق جنبش» و «هجمه» مثل صدايي ناخوش در گوش مي پيچد. درست است كه اگر موسوي و كروبي را بگيرند سخنگويان ديگري لازم است اما جايگزين ها اگر در ايران نباشند بيش از آنچه كه هستند مي توانند بكنند؟ جايگزين سازي در اين مرحله به فرض اگر به جايي هم برسد به انحراف و تكه تكه شدن جنبش كمك خواهد كرد. من اصلا بختي براي مدعيان نمي بينم.
يادآور مي شود داريوش همايون سردبير نشريه صهيونيستي آيندگان بود و بارها اعلام كرده كه وقوع انقلاب اسلامي بزرگترين كابوس زندگي 85 ساله اش بوده است.

 



اين زبان بسته چه گناهي دارد كه اصلاح طلبان عقده ها را سر او خالي مي كنند؟! (خبر ويژه)

محافل ضد انقلاب اظهارات اخير اكبر گنجي در رد «تقلب انتخاباتي» و «پيروزي موسوي» را نشانه ضعيف تر شدن موقعيت اصلاح طلبان مي دانند و متقابلاً حمله به گنجي را نشانه هراس در اين طيف ارزيابي كرده اند.
سايت ايران گلوبال با اشاره به اظهارات گنجي در رد تقلب نوشت: نه حملات برنامه ريزي شده تعدادي داراي دفتر و دستك و صاحب تريبون اصلاح طلب مقيم خارج كشور و نه سكوت منتقدين به دليل ترس از متهم شدن به ايجاد تفرقه از سوي اصلاح طلبان هيچكدام به معناي آن نيست كه نظرات آقاي گنجي مورد كنكاش بي طرفانه قرار نگيرد. آنچه كه روشن است اصلاح طلبان مهاجم به گنجي از صراحت لهجه او سخت برآشفته اند و واكنش هاي تهاجمي غيرمنطقي آنها و اخيراً نوشته غيراخلاقي آقاي ابراهيم نبوي به بهانه طنز(!) نشانگر اين واقعيت است كه اصلاح طلبان نگران خارج شدن كنترل جنبش سبز از دست خود هستند. غافل از اين نكته كه اين اتفاق يعني خارج شدن كنترل جنبش از دست اصلاح طلبان مدت هاست كه افتاده است و آنها نمي خواهند به آن اعتراف كنند. جنبش سبز زماني از دست اصلاح طلبان خارج شد كه آقاي كديور آن شعار دروغين «هم غزه هم لبنان و هم ايران» را از قول سبزها مطرح كرد.
سايت ياد شده مي نويسد: اصلاح طلبان در وضعيتي كه كنترل جنبش از دستشان خارج شده، به روش تخريب و توهين به منتقدين واقع بين- روشي كه طي يك سال و نيم گذشته بارها عليه منتقدين استفاده كرده و با عوام فريبي محض، منتقدين را دشمنان جنبش سبز معرفي كرده اند- متوسل مي شوند و اين بار هم همان روش را عليه اكبر گنجي به كار گرفته اند. آنها با وارونه جلوه دادن حقايقي كه خود نيز از آن آگاهند سعي در تخريب دارند. اما حقيقت چيست؟ گنجي چه مي گويد كه كساني اين چنين برآشفته اند؟ آنچه كه از متن گفتارهاي آقاي گنجي مي توان استنباط كرد اين است كه تمام تلاش او بر اين نكته تمركز يافته كه جنبش سبز را به جنبشي فارغ از وابستگي هاي حزبي و سازماني تبديل نمايد. او نه تنها دشمن جنبش سبز نيست بلكه در تلاش است جنبش سبز را از اين بن بست تاكتيكي كه اصلاح طلبان گرفتارش كرده اند نجات دهد. گنجي مي گويد كه آقايان موسوي و كروبي! اگر 27ميليون نفر طبق ادعايتان به شما راي داده بودند و تقلب شده، اين لشكر 27ميليون نفري كجا هستند؟ و چرا كسي پاي شما نايستاد.
از سوي ديگر سايت ضد انقلابي خودنويس با اعتراض به طنز تمسخرآميز «ا.ن» در سايت روزنت كه گنجي را به عنوان فردي «پرت» و «سم دار» توصيف كرده و كوشيده بود همه شكست هاي افراطيون مدعي اصلاح طلبي را پاي وي بنويسد، نوشت: اين نامه را به آقاي ]ن[ نوشتيم ولي پاسخي نداد. آقاي]ن[ شايد يادتان نباشد، ولي در كشاكش بستن مطبوعات، عضو كانون فيلم يكي از دانشگاه هاي تهران بودم و براي جلسه نقد و بررسي يك فيلم با شما تماس گرفتم، صداي تان پر از استرس بود و با تشكر و نگراني دعوتمان را رد كرديد و گفتيد. «اينها بماند براي بعد، فعلاً وقت اين كارها نيست». آن روزها و روزها و ماه هاي قبلش چند درصد از نگراني تان از حرف هاي آقاي گنجي بود؟ شايد آقايان گنجي و عبدي و ... آن روزها علمدار مبارزه با هاشمي بودند، ولي بقيه اصلاح طلبان چه كردند؟ انتقاد كردند يا در گوشه اي نظاره گر بودند يا هورا مي كشيدند؟ شما آن روزها چه مي كرديد؟ آن روزها كه همه نگران بودند مبادا هاشمي به مجلس بيايد و رئيس مجلس شود و اصلاحات منحرف شود! مگر نه اينكه وقتي در زمان انتخابات مجلس ششم زيبا كلام از كوبيدن آقاي هاشمي انتقاد كرد همه او را محكوم كردند؟ مگر نه اينكه اينقدر اصلاح طلبان (كه آن روزها به اصلاح طلبان دولتي و غيردولتي تقسيم شده بودند) آنقدر بد عمل كردند كه شوراي شهر دوم را در آزادترين انتخابات كل دوران جمهوري اسلامي (شوراهاي شهر سال 1381) به راحتي به اصول گرايان تقديم كردند.
نويسنده همچنين به طنزنويس فراري كه سناريوي اسب تروا را براي 22 بهمن مطرح كرده بود، يادآور شده است: «پارسال كه يادتان هست، 22بهمن را مي گويم و طرح اسب تروا، مي دانستيد كه من آن روز در ميدان آزادي بودم و گريه كردم، آن روز در پايان سخنراني آهنگران آمد و از همه خواست كه در نوحه اش فرياد بزنند يا حسين! بازهم گريه كردم كه چه كرديم كه شعارمان اينقدر آسان مصادره شد. حتماً به ياد داريد كه بعد از آن موضوع شما از همه معذرت خواهي كرديد، بعداً چه شد؟ چقدر خودتان را نقد كرديد؟ «جرس» را چقدر نقد كرديد؟ اثر حرف هاي آن روزهاي شما و جرس (و طرح اجتماع در فلكه صادقيه آقاي كروبي) بر عملكرد جنبش چقدر بود و اثر حرف هاي امروز آقاي گنجي چقدر است؟ شخصاً خيلي از حرفهاي آقاي گنجي را قبول ندارم ولي معتقدم قبل از جوالدوز زدن به ديگران، سوزن زدن به خودتان را فراموش نكنيد. اتفاقاً بد هم نيست بخشي از حرف هاي آقاي گنجي را جدي بگيريم، اينكه ماهيت جنبش سبز چيست؟
گنجي در نوشته هاي اخير خود ضمن رد ادعاي تقلب- به استناد اظهارات فعالان جبهه اصلاحات نظير بهزاد نبوي، تاج زاده، عبدي و رمضان زاده- تصريح كرده بود اين ادعا نمي تواند مبناي تعريف جنبش سبز باشد ضمن اينكه در تعريف كلاسيك، جنبش داراي رهبري و هويت و تشكيلات است كه جنبش سبز فاقد آن است.

 



منتظري در مذاكرات منافقين با رئيس استخبارات صدام چه مي كرد؟! (خبر ويژه)

سركرده گروهك تروريستي منافقين، جريان منتظري در ايران را نزديك ترين جريان سياسي به گروه متبوع خود مي دانست.
رجوي در آخرين ماه هاي سال 2000 ميلادي (3 سال قبل از سقوط صدام) ديداري با سران حزب بعث و از جمله طاهر جليل حبوش رئيس استخبارات عراق داشت. به گزارش بولتن نيوز به نقل از كتاب «منافقين خلق»، حبوش در اين ملاقات از رجوي مي پرسد غير از دو جناح درگير در ايران، كدام يك از جريان ها به گروه شما نزديك است.
سركرده منافقين در پاسخ مي گويد: منتظري! اگر الان وقت بود برايتان شرح مي دادم. وقتي ما روحيه و فضاي اجتماعي را عوض كرديم ]!![ منتظري وارد شد و جنايت هايي كه در حق ما در 12 سال پيش شده بود را فاش كرد.
براساس اين گزارش، رجوي 17 خرداد سال 65 به ملاقات برخي مقامات بعثي نظير عدنان خيرالله (وزير دفاع) رفت و هفته بعد با صدام ديدار كرد. او به صدام تعبير «سيدالرئيس» را به كار مي برد. در بيانيه وزارت خارجه وقت عراق آمده است؛ «مجاهدين در برابر وسوسه به رسميت شناخته شدن و استقبال رسمي نتوانستند مقاومت كنند و با آغوشي باز به خدمت صدام رسيدند.»
بدين ترتيب منافقين رسماً به ستون پنجم حزب بعثي عراق بدل شدند، كار عمده اين ستون عبارت بود از: جمع آوري اخبار و اطلاعات از محورهاي مرزي درون كشور، شرح و بسط نقشه هاي جغرافيايي، ايجاد بمب گذاري در داخل كشور، همكاري مجدانه جاسوسي با استخبارات عراق، كشف كلمات رمز و شنود بي سيم رزمندگان ايران و ترور. منافقين در سال 67 با عمليات رسواي فروغ جاويدان (مرصاد) گور دسته جمعي بسياري از اعضاي خود را كندند همچنان كه سقوط صدام در سال 1382 به منزله تشديد آشفتگي و آوارگي منافقين بود.
آنچه در اين ميان عبرت آموز است جانبداري منتظري از گروهكي به تمام معنا «مزدور»، «جنايتكار» و «خائن» بود. وابستگان گروهك منافقين در جريان آشوب سال گذشته نيز نقش آفريني كرده و با طيف هاي راديكال اصلاح طلبان هماهنگ شدند. برخي از عناصر گروهكي در بحبوحه آشوب ها و همزمان با روزه خواري در روز قدس، شعار مي دادند «مجتهد واقعي، منتظري، صانعي»!

 



محبوبيت 81 درصدي ايران در قلمرو دولت خودگردان فلسطين (خبر ويژه)

7/81 درصد مردم فلسطين در كرانه باختري رود اردن (مقر تشكيلات خودگردان)، جمهوري اسلامي را بهترين متحد و حامي سياسي فلسطين مي دانند و تنها 2/3 درصد آنها از آمريكا به عنوان متحد ياد مي كنند.
اين آمار، نتيجه نظرسنجي «تحقيقات و گفتگوي تمدن هاي فلسطين» وابسته به تشكيلات خودگردان است كه توسط بنگاه خبري آمريكايي- صهيونيستي زيپر فاش شده است.
به گزارش خبرگزاري قدس، 73 درصد نظرسنجي شدگان در كرانه باختري رود اردن خواستار آنند كه قوانين شريعت اسلام بر حكومت فلسطين حاكم شود. تنها 9/22 درصد هم مايلند جامعه اي به سبك غربي در فلسطين ايجاد شود. 62 درصد شهروندان هم معتقد به رشوه و فساد در تشكيلات خودگردان بوده اند. 3/54 درصد مشخصاً خواستار دگرگوني حكومت سكولار بر حكومت اسلامي شده اند.
طراحان اين نظرسنجي در اقدامي موذيانه پرسشي را نيز درباره مسأله هسته اي ايران در اين پيمايش گنجانده اند و از اين جوانان پرسيده اند نظرشان راجع به «تجهيز ايران به بمب اتمي چيست» كه 59 درصد جوانان فلسطيني گفته اند كه خواستار تجهيز ايران به سلاح هسته اي هستند.
بنگاه خبري آمريكايي- صهيونيستي زيپر (weaselzippers) كه نتايج اين نظرسنجي را فاش كرده در تحليلي نااميدانه مي نويسد: اين نتايج نشان دهنده آن است حكومت خودگردان محمود عباس «به وعده هاي خود براي تربيت جامعه فلسطيني براي همزيستي مسالمت آميز با اسرائيل عمل نكرده است» و اينكه «قرارداد صلح ناپخته اسلو در واقع موجب افزايش تعداد مسلمانان تندرو در ميان جوانان عرب فلسطيني شده است.
در همين حال روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال گزارش داد اسرائيل از بابت كاهش شمار مهاجران يهودي به فلسطين اشغالي به شدت نگران است و آن را چيزي شبيه كابوس مي داند. روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از «ناتان شارانسكي» رئيس آژانس بين المللي يهودي نوشت: با وجود تمامي تلاش هاي صورت گرفته 94 درصد از يهوديان كه قادر به تعيين آزادانه سرنوشت خود هستند، قصدي براي مهاجرت به فلسطين اشغالي ندارند و تنها 6 درصد مايل به اين كار هستند.
به گفته رئيس اين آژانس كه خود از تبار جمهوري هاي استقلال يافته شوروي سابق است، بزرگترين كابوس براي يهوديان كاهش روزافزون شمار مهاجران است، اين در حالي است كه در نقطه مقابل شاهد افزايش چشمگير جمعيت فلسطينيان (در مناطق اشغالي سال 1948) هستيم و اين مسئله به معناي آن است كه شمارش معكوس پيشي گرفتن جمعيت فلسطينيان از صهيونيستها آغاز شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14