(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 آبان 1389- شماره 19777

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار نقدي: جهاد علمي براي كشف حقيقت همان به زير تانك رفتن هاي زمان دفاع مقدس است
تحليل رسانه هاي عربي از نتايج سفر رهبر معظم انقلاب به قم
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قيصر امين پور پس از 3 سال صاحب آرامگاه شد
كريستين ساينس مانيتور: ايراني ها راه دور زدن تحريم ها را مي دانند
قدرداني دفتر رهبر معظم انقلاب از مردم حماسه آفرين قم
استقبال آمانو از مذاكرات ايران و 1+5
رويترز: تحريم ها مبادلات نفت و گاز ايران با اروپا را محدود نمي كند
2 ميليون تهراني از نمايشگاه گل و گياه بازديد كردند
مورالس: حمايت ايران را براي كمك به توسعه برنامه هسته اي بوليوي جلب كرده ايم
تعهد 7 هزار ميليارد ريالي خيران مدرسه ساز در كشور
به مناسبت روز دانش آموز جشنواره بادبادك ها برگزار مي شود
آغاز ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد 90 از امروز
احداث 4 مجموعه ورزشي ويژه جانبازان در پايتخت
با كاهش صيد ميگو صيادان قشم دست به دعا برداشتند
سرمايه گذاري 150 هزار ميليارد توماني در توسعه صنايع هوا فضاي كشور
با حضور معاون اول رئيس جمهور انجام شد راه اندازي كارخانه هماتيت سيرجان
اخبار ادبي و هنري
آيت الله مكارم شيرازي: مسلمانان نسبت به بدرفتاري عربستان سعودي با زوار خانه خدا شكايت كنند



سردار نقدي: جهاد علمي براي كشف حقيقت همان به زير تانك رفتن هاي زمان دفاع مقدس است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد كه امروز تلاش و جهاد علمي براي كشف حقيقت همانند به زير تانك رفتن هاي رزمندگان در زمان دفاع مقدس است.
سرتيپ پاسدار «محمدرضا نقدي» ديروز در مراسم صبحگاه پيشگامان بسيج دانشجويي كه صبح امروز شنبه در هنرستان فني پايگاه انقلاب برگزار شد، با بيان اينكه امروز با ياد شهيد فهميده هفته بسيج دانش آموزي را آغاز مي كنيم، گفت: دانش آموزان همواره پيشتازان انقلاب اسلامي بودند.
وي افزود: جوانان مظهر اخلاص، پاكي و دل نبستن به دنيا هستند و به همين دليل شجاع تر و پيشگام تر از ديگران قدم برمي دارند روزي كه امام(ره) از ملت خواست مقابل رژيم شاهنشاهي به ميدان بيايند اين دانش آموزان بودند كه پيشقدم شدند و روز 13 آبان را به نام شهداي دانش آموز ثبت كردند و در جنگ تحميلي هم به همين صورت بود.
نقدي در ادامه تصريح كرد: هفته بسيج دانش آموزي فرصت مغتنمي است كه ببينيم امروز ولايت از ما چه مي خواهد. دانش آموزان تكليف خود را در انقلاب و دفاع مقدس با نمره 20 طي كردند ولي امروز عرصه فعاليت هاي ديگري است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مقام معظم رهبري از دانش آموزان تحصيل، تهذيب و ورزش را مي خواهند، گفت: دانش آموزان بايد به جهاد علمي بپردازند تا دستمان را جلوي بيگانگان و دشمنان دراز نكنيم و تهذيب براي اينكه خودمان را شناسيم و ورزش لازم است تا توانايي انجام كارها را داشته باشيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: ما بايد در 3 حوزه اي كه مقام معظم رهبري تعيين كرده اند فعاليت و تلاش كنيم. جهاد علمي براي كشف حقيقت، امروز همان به زير تانك رفتن هاي زمان دفاع مقدس است.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي دشمن در جهت منحرف كردن جوانان بوسيله ماهواره و فيلم هاي غيراخلافي اظهار داشت: امروز ميدان ميني كه بايد پاك شود، ترويج فساد و تباهي است كه توسط مستكبرين به كشور وارد شده است.

 



تحليل رسانه هاي عربي از نتايج سفر رهبر معظم انقلاب به قم

سفر 10روزه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به شهر مقدس قم و سخنراني هاي متعدد ايشان در اين شهر علاوه بر اينكه محور اصلي رسانه هاي داخلي بود، در رسانه هاي مختلف منطقه نيز بازتاب ويژه اي داشت.
به گزارش مشرق بيشتر رسانه هاي منطقه علاوه بر پوشش بيانات ايشان در نشست هاي مختلف، مقاله ها و گزارش هايي را در خصوص اين سفر منتشر كرده و بنابر اعتقاد خود به تحليل و بررسي اهداف آن پرداختند. البته مانند هميشه جريان هاي معاند نظام اسلامي ايران نيز بيكار ننشستند و سعي كردند با سمپاشي و القاي مطالب نادرست، اين سفر و اهداف آن را زير سؤال ببرند.
برخي از رسانه هاي جهت دار و معلوم الحال منطقه اي و بين المللي مانند شبكه فارسي بي بي سي و روزنامه الشرق الاوسط كه به دست محافل وهابي اداره مي شود، سعي كردند نظام ديني ايران را جداي از حكومت جمهوري اسلامي بدانند و مدعي شوند كه حوزه هاي علميه اختلافات ريشه اي و اساسي با حكومت اسلامي و دولت «محمود احمدي نژاد» دارند.
خبرگزاري رويترز با تمام شيطنت هاي رسانه اي كه در پوشش اخبار مربوط به اين سفر داشت، مجبور به اذعان به اين نكته شد كه رهبر انقلاب اسلامي ايران در اين سفر، يك موفقيت سياسي به دست آورد، اين خبرگزاري انگليسي، حضور روحانيان برجسته حوزه هاي علميه قم در كنار رهبري را نشانه اي از موفقيت ايشان در وحدت ميان روحانيت در قم دانست.
البته بيشتر رسانه هاي منطقه، ديد واقع بينانه اي نسبت به اين سفر داشته و اهدافي را براي آن اعلام كردند كه به بررسي آن مي پردازيم:
تعميق روابط قم و تهران
تعميق روابط تهران به عنوان پايتخت سياسي كشور و قم به عنوان پايتخت مذهبي و مركز تشيع در جهان اسلام از عمده ترين مسائلي بود كه رسانه هاي منطقه آن را از اهداف اساسي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي از اين سفر دانستند.
روزنامه الاخبار لبنان در مقاله اي مفصل به بررسي سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم پرداخت و اين سفر را نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران از آغاز تاكنون دانست.
«ايلي شلهوب» نويسنده مقاله يكي از اهداف ديدار مقام معظم رهبري از قم را بستن تمام دريچه ها و روزنه هاي اميد دشمنان براي ايجاد فتنه و اختلاف در كشور دانست كه مخالفان داخلي ايران روي آن حساب باز كرده بودند. وي نوشت: آيت الله خامنه اي در اين ديدار بار ديگر قم را در ميان تصميم سازان تهران قرار داد، اين در حالي است كه برخي رسانه ها و جريان ها سعي داشتند تا اينگونه وانمود كنند كه بويژه بعد از اتفاقات سال 88 در اين كشور اختلافاتي ميان حوزه علميه قم و نظام حاكم در تهران به وجود آمده است.
تير خلاص به دشمنان
داخلي و خارجي
الاخبار در مقاله خود تأكيد كرد «اين ديدار نتايج خاص خود را در عرصه هاي داخلي و بين المللي براي ايران به دنبال خواهد داشت، استقبال مردمي گسترده از ايشان در اين ديدار و حضور تمام مراجع ديني در استقبال از رهبر انقلاب اسلامي آخرين تير خلاص را به دشمنان و مخالفان نظام اسلامي چه در داخل اين كشور و چه در خارج وارد كرد.»
پايگاه خبري الجزيره نيز در قالب مصاحبه با افراد مختلف در داخل ايران اهداف و نتايج اين نشست را مورد بررسي قرار داد.
الجزيره بعد از اين مصاحبه ها نتيجه گرفت كه يكي از اهداف اين سفر پايان دادن به فعاليت هاي جريان فتنه داخلي در كشور و محاكمه سران فتنه بود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اجتماع عظيم مردم قم در مراسم استقبال از ايشان در همين راستا تأكيد كردند: پايداري و هوشياري مردم در مقابل فتنه 88 موجب واكسينه شدن كشور و مردم در مقابل ميكروب هاي سياسي و اجتماعي شد. ايشان با اشاره به اينكه برخي چهره هاي موجه نيز گاهي به اشتباه مي افتند، تأكيد كردند كه شاخص تشخيص حق چهره ها نيستند، بلكه حق را بايد از روي بصيرت شناخت.
از سوي ديگر محمدصادق الحسيني در مقاله اي در روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي نوشت: شايد حركتي كه مدتي است در ايران آغاز شده به دليل اخبار پياپي باشد كه از موفقيت رهبر انقلاب در متحد كردن اعضاي حوزه حكايت مي كند، ايشان به اين ترتيب موفق شدند كه مخالفان اسلام را كه مدت ها بود قصد جدا كردن قم از تهران را داشتند دفع نمايند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين راستا در جمع علما و فضلاي حوزه علميه قم تأكيد كردند: انزوا و بي تحركي حوزه علميه منجر به حذف تدريجي آن مي شود، روحانيت سرباز و خادم دين است و اگر منفعلانه حركت كند، قطعاً دين ضربه خواهد خورد. ايشان فرمودند: نسبت حوزه علميه با نظام اسلامي «حمايت و نصيحت» و «دفاع در كنار اصلاح» است. حوزه علميه قم مادر به وجود آورنده نظام اسلامي است و يك مادر هرگز نمي تواند به فرزند خود غافل و بي توجه باشد، عده اي مي خواهند به نام استقلال رابطه حوزه ها را با نظام قطع كنند.
صادق الحسيني ادامه داد: آنانكه از زواياي پنهان روابط تهران و قم مطلع اند، حركت اخير رهبر انقلاب را به مثابه نقطه اوجي در ديپلماسي داخلي و خارجي ايران مي دانند كه همواره در تمامي عرصه هاي داخلي و خارجي ايشان شخصاً آن را اداره كرده اند.
براساس اين مقاله براي آنانكه از اوضاع داخلي ايران مطلع اند به خوبي روشن است كه تاكتيك ها و روشهاي اتخاذ شده از سوي غرب عليه ايران از جمله سياست «چماق و هويج»، سياست شكست خورده اي است كه ثمره آن جز افزايش صلابت و قاطعيت ايران نبوده كه موجب شده رهبري ايران ضمن بسيج دو طيف ديني و ملي آنان را در ميدان مقدسي با نام «نهضت اسلامي بزرگ ايران» گردهم آورد.
برخي حتي بالاتر از اين معتقدند ارتباطي ميان دستاوردهاي داخلي ايران بويژه در سطوح ديني و حوزوي با نهضت و رشد سياسي اسلام در منطقه وجود دارد، به خصوص در رابطه با الگوي حزب الله كه هم پيمان استراتژيك تهران و دمشق است و سرانجام به اين نتيجه مي رسند كه تهران در طرح انقلابي اسلامي با تمام توان تلاش مي كند تا هسته مقاومت را در برابر طرح آمريكايي صهيونيستي «خاورميانه جديد» شكل دهد.

 



با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قيصر امين پور پس از 3 سال صاحب آرامگاه شد

با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ساختمان آرامگاه قيصر امين پور در شهرستان گتوند پس از 3 سال به بهره برداري رسيد.
به گزارش مهر مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در خصوص افتتاح اين آرامگاه گفت: «اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان كه وظيفه اش تجليل از مفاخر و چهره هاي برجسته استان است، اقدام به ساخت آرامگاه هنري و ارزشي مزار مرحوم دكتر قيصر امين پور كرد كه با توجه به سبك معماري و هنري كه در اين طرح توسط طراحان برجسته كشور طراحي شده از آثار بسيار فاخر و ماندگار در دهه اخير در نظام جمهوري اسلامي است.»
سپهر افزود: «اين آرامگاه با صرف هزينه بيش از 500 ميليون تومان در مدت دو سال ساخته شد كه جمعه هفتم آبان ماه جاري مصادف با سومين سالگرد درگذشت مرحوم دكتر قيصر امين پور با حضور دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و استاندار خوزستان افتتاح شد.»
وي اظهار داشت: «كار كاشيكاري اين مقبره كه توسط هنرمندان اصفهاني طراحي شده و خطوط خوشنويسي شده از شعرهاي شاعر كه با متريال برنجي طراحي شده اند، روي مقبره نصب شده است.»
سپهر اضافه كرد: «همچنين لوستر داخلي مقبره براساس شعرهاي قيصر امين پور طراحي و ساخته شده ضمن اين كه در نظر داريم متناسب با طرح مقبره، اطراف آن را با طراحي ديواري، محصور كنيم تا اگر زمين هاي حاشيه را در اختيارمان قرار دادند فرهنگسراي قيصر امين پور را در كنار مقبره او بنا كنيم.»
به گفته مديركل ارشاد خوزستان، اين فرهنگسرا شامل كتابخانه و سالن اجتماعات خواهد بود.
همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به خوزستان سفر كرده است عصر جمعه در آئين كلنگ زني مجتمع فرهنگي علامه شيخ جعفر شوشتري، وجود روحيه پرنشاط كنوني در جامعه را مرهون ايستادگي دلاورمردان دوران دفاع مقدس و مردم خوزستان در جنگ تحميلي دانست و گفت: امروز وظيفه ماست كه در خدمت مردم با تقواي اين خطه باشيم و مجاهدت هاي آنان را ارج بنهيم.
دكتر سيدمحمد حسيني در سخناني ضمن تجليل از مجاهدت هاي مردم خوزستان در طول دوران دفاع مقدس، تاكيد كرد: ايران كه به عنوان يك نظام و كشور الهام بخش در جهان مطرح شده از هر جهت بايد قوي و قدرتمند باشد و هر تازه واردي را تحت تاثير اين شكوه و عظمت قرار دهد و براي تحقق اين امر بايد تلاش كرد.
گفتني است زنده ياد دكتر «قيصر امين پور» از برجسته ترين شاعران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، متولد دوم ارديبهشت 1338 دزفول بود. او تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پايان برد سپس به تهران آمد و دكتراي خود را در سال 1376 در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران اخذ كرد. وي فعاليت هنري خود را از حوزه انديشه و هنر اسلامي در سال 1358 آغاز كرد.
مرحوم امين پور در سال 1367 سردبير مجله سروش نوجوان شد و از همين سال در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران به تدريس اشتغال داشت و سال 1382 نيز به عنوان عضو فرهنگستان ادب و زبان فارسي انتخاب شد.
مجموعه اشعار تنفس صبح، ظهر روز دهم، آينه هاي ناگهان، دستور زبان عشق، گزيده اشعار و چند اثر ديگر از آثار قلم تاثيرگذار قيصر امين پور است.

 



كريستين ساينس مانيتور: ايراني ها راه دور زدن تحريم ها را مي دانند

سرويس سياسي-
يك روزنامه آمريكايي با اشاره به بي تاثير بودن تحريم ها بر ايران تاكيد كرد كه تجار ايراني راه دور زدن اين تحريم ها را به خوبي مي دانند.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور در گزارشي آورده است كه تحريم هاي آمريكا عليه ايران، تجار اين كشور را به سمت راه هاي دور زدن اين تحريم ها سوق داده است و آنها را به اين باور رسانده كه صنايع آمريكا از اين تحريم ها، بيشتر از ايرانيان زيان مي بيند.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: يكي از مسيرهاي عمده تجارت ايران از دبي است به طوري كه حجم مبادلات تجاري با تهران در 5 سال گذشته از اين مسير سه برابر شده است.
بنابراين گزارش، در طول سال هاي اخير، ايرانيان راههايي را براي به دست آوردن مايحتاج خود يافته اند. با اين حال دور جديد تحريم ها باعث شد اقداماتي كه پيشتر عليه ايران صورت مي گرفت تشديد شود. كريستين ساينس مانيتور اضافه كرد: در اين شرايط، امارات متحده عربي كه همراه با آمريكا و اروپا، با ايران نيز روابط خوبي دارد، در راضي نگهداشتن هر دو طرف كار دشواري را پيش روي دارد.
بر اساس اين گزارش، روزانه بين 50 تا 60 كشتي در اسكله هاي مختلف دير الكريك در امارات مشغول بارگيري هستند و چند خدمه ايراني نيز در اين ميان بارگيري محموله ها را بررسي و تاييد مي كنند. پس از بارگيري نيز اين كشتي ها براي عزيمت به بندرعباس در ايران، بايد تاييديه گمرك امارات را بگيرند، به همين منظور آمريكا بارها به مسئولان گمرك دولتي امارات درخواست گفت وگو داده كه آنها اين درخواست ها را رد كرده اند. اين روزنامه آمريكايي تاكيد كرد:ايرانيان راهي براي تامين نيازهاي عمده خود مي يابند و اگر آمريكايي ها فكر مي كنند كه اين تحريم ها مشكل ساز است، بايد ارتش خود را به امارات اعزام كنند تا به اشتباه خود پي ببرند. مرتضي معصوم زاده، عضو ايراني شوراي تجاري ايرانيان در دبي مي گويد: اين مردم آمريكا هستند كه زيان مي كنند زيرا آمريكايي ها هستند كه تجارت در بازار بزرگ ايران را از دست مي دهند. در واقع تحريم هاي آمريكا هيچ تاثيري بر ايرانيان نخواهد گذاشت.

 



قدرداني دفتر رهبر معظم انقلاب از مردم حماسه آفرين قم

دفتر رهبر معظم انقلاب در پايان سفر ده روزه ايشان به شهر مقدس قم با قدرداني عميق از همه قشرهاي مردم مؤمن، بصير، خونگرم و حماسه آفرين اين شهر و تشكر صميمانه از مراجع عظام، علماي اعلام، فضلاي گرانقدر و طلاب فهيم و بصير، ابراز اميدواري كرد رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي در ديدارهاي مختلف اين سفر، طليعه فصلي جديد در تاريخ سراسر افتخار قم قرار گيرد.
متن اطلاعيه دفتر رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اليوم يئس الذين كفرو من دينكم
قم، «پرچمدار نهضت اسلامي، طلايه دار انقلاب و يار هميشگي و نستوه اسلام و امام»، در استقبالي تاريخي از رهبر حكيم انقلاب، يكپارچه قيام كرد تا اين حقيقت ناب بار ديگر، چشم جهانيان را خيره كند كه: قم «مركز، خاستگاه و تكيه گاه جاودانه» انقلاب اسلامي بوده و خواهد بود.
صحنه هاي پرشكوه و حقيقتاً وصف ناپذير استقبال قشرهاي مختلف مردم با اخلاص، پرصفا و بيدار شهر جهاد و اجتهاد از حضرت آيت الله خامنه اي و ابراز مهر و محبت «مراجع معظم، علماي گرانقدر، اساتيد و فضلاي معزز»، اين حقيقت دلنشين را در اذهان دوست و دشمن زنده كرد كه پيوند از هم ناگسستني ملت و ولايت فقيه زيربناي عزت و عظمت روزافزوني است كه پروردگار حكيم به بركت «ايمان، بصيرت، و استقامت ملي»، نصيب ايران عزيز ساخته است.
واقعياتي كه در روزهاي اخير در شهر مقدس قم به عنوان عظيم ترين پايگاه معارف اهل بيت(ع)، متجلي شد نشان داد كه توطئه هاي گوناگون دشمنان اسلام و ايران براي «جدايي مردم از انقلاب و جدايي دين از سياست» راه به جايي نبرده است و شور و اشتياق دفاع از اسلام و انقلاب به عنوان مهمترين يادگار امام خميني، همچنان در اعماق دلهاي ملت شعله ور است.
دفتر مقام معظم رهبري با سپاس بي پايان به درگاه احديت، تشكر صميمانه و عميق ايشان را از مراجع عظام، علماي اعلام، طلاب عزيز و همه قشرهاي مردم خونگرم، انقلابي و بصير قم اعلام مي دارد و از پروردگار كريم، عزت و عظمت روزافزون قم و اعتلاي بيشتر حوزه مبارك و تاريخ ساز اين شهر مقدس را مسئلت مي نمايد.
اميد است به فضل الهي، رهنمودهاي مختلفي كه رهبر انقلاب در ديدار با علما و اساتيد، مسئولان حوزه جليل القدر علميه قم، دانشجويان و جوانان، طلاب، بسيجيان، خانواده هاي شهدا و جانبازان و ديگر ديدارها ارائه كردند طليعه فصلي جديد در تاريخ سراسر افتخار قم قرار گيرد.
دفتر مقام معظم رهبري
هشتم مهر ماه 1389

 



شبكه تلويزيوني روسيااليوم گزارش داد
استقبال آمانو از مذاكرات ايران و 1+5

شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گزارش داد كه آمانو بااستقبال از مذاكرات آتي ايران و 1+5، هيچ عاملي را مانع از سرگيري اين گفت وگوها ندانست.
به گزارش روسيا اليوم، سفر «يوكيا آمانو» مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به مسكو و مذاكراتش با مقامات روسيه در حالي انجام شد كه هر دو طرف، يعني ايران و كشورهاي 1+5 در خصوص از سرگيري مذاكرات اعلام آمادگي كرده اند.
بنابراين گزارش، گفت وگوي آمانو با مقامات روسيه، از آن رو حائز اهميت است كه اين كشور درمقايسه با ديگر كشورهاي غربي روابط نزديكتري با تهران دارد.
براساس اين گزارش، آمانو در اين رابطه خاطرنشان كرد: من از آغاز مجدد مذاكرات و گفت وگوها با ايران بسيار استقبال مي كنم. لازم است گفتگوهاي جدي بين ايران و گروه 1+5 انجام شود. درباره نقش روسيه هم در اين گفت وگو بايد بگويم كه اين كشور نقش بسيار مهمي را به عهده دارد.
گزارشگر اين شبكه در ادامه افزود كه احمدي نژاد اعلام كرده در صورت تحقق 4 شرط، تهران آماده از سرگيري مذاكرات باغرب است و آمانو هم اين شروط را مانعي در برابر از سرگيري مذاكرات ندانست.
آمانو تأكيد كرد: مسئله مهم، از سرگيري مذاكرات است زيرا از طريق مذاكره مي توان درباره هر چيزي گفت وگو كرد. مسأله در اعتمادسازي بين جامعه بين المللي و ايران است و گفت وگو سبب اعتمادسازي مي شود كه اين مهمترين مسئله است.

 



رويترز: تحريم ها مبادلات نفت و گاز ايران با اروپا را محدود نمي كند

رويترز گزارش داد كه اتحاديه اروپا واردات نفت و گاز از ايران و صادرات اين محصولات به اين كشور را از تحريم هاي يك جانبه خود مستثني كرد.
رويترز طي گزارشي از مفاد تحريم هاي يك جانبه اتحاديه اروپا عليه ايران اعلام كرد اين تحريم ها ماده مهمي را كه اتحاديه اروپا به آن نياز دارد مستثني كرده است.
براساس اين گزارش تحريم هاي جديد كه اواخر هفته گذشته و پس از گذشت سه ماه از تصويب اوليه در اتحاديه اروپا جنبه قانوني يافتند واردات و صادرات نفت و گاز از ايران و به ايران را در برنمي گيرند.
ايران پنجمين تامين كننده نفت مورد نياز اتحاديه اروپاست و در حدود 8درصد نفت خام صادراتي به اروپا توسط ايران تامين مي شود.
در اين گزارش تصريح نشده است منظور از صادرات نفت و گاز به ايران چيست و آيا صادرات فرآورده هاي نفتي از جمله بنزين به ايران نيز براساس آن قانوني است يا نه؟
ايران طي ماه هاي اخير با استفاده از طرح ابتكاري توليد بنزين در پتروشيمي ها ثابت كرده است در اين بخش هيچ تاثيري از تحريم ها نخواهد پذيرفت.
براساس اين تحريمها سرمايه گذاري در پروژه هاي نفت و گاز ايران ممنوع خواهد شد و مبادلات مالي بيش از 40 هزار يورو با ايران نيز بايد با دستور و نظارت مقامهاي دولتي باشد.

 



2 ميليون تهراني از نمايشگاه گل و گياه بازديد كردند

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به استقبال شهروندان از نمايشگاه گل و گياه گفت: نزديك دو ميليون نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند.
«علي محمد مختاري» در گفت وگو با ايرنا، افزود: در سه روز نخست برگزاري اين رويداد پنج روزه، بيش از يك ميليون نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند كه در دو روز پاياني استقبال قابل وصف مردم، شمار بازديدكنندگان را به دو ميليون نفر رساند.
وي با اشاره به عرضه 500 نوع گل و گياه در اين نمايشگاه ادامه داد: عمده شهروندان بازديد كننده از اين نمايشگاه از كيفيت و فاصله 30 تا 40 درصدي قيمت ها با سطح شهر ابراز رضايت داشتند و خواهان تمديد زمان برگزاري نمايشگاه بودند.
مختاري تاكيد كرد: در اين نمايشگاه كه توليدكنندگان برتر ايراني در زمينه گل و گياه حضور داشتند، تازه هاي گل و گياه به شهروندان تهراني معرفي شد و بيش از 200 توليدكننده داخلي به رقابت در عرصه توليد پرداختند. مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران ايجاد رقابت سالم بين توليد كنندگان استانداردها و معيارهاي جهاني در جهت توسعه صادرات گل و گياه را از ديگر اهداف برگزاري نمايشگاه گل و گياه در پايتخت عنوان كرد.
وي با بيان اينكه اتحاديه ها، تعاوني ها، شركتها و سازمانهاي توليدي و صنعتي داخلي و صادركنندگان گل در اين نمايشگاه حضور داشتند، تاكيد كرد: در اين نمايشگاه برخلاف نمايشگاهي كه در بهار امسال برگزار شد، توليدكنندگان علاوه بر نمايش توليدات خود، به عرضه مستقيم گل و گياه از روز نخست برگزاري نمايشگاه پرداختند.
مختاري همچنين از برگزاري نمايشگاه گل و گياه تهران در اسفند ماه امسال خبر داد.

 



مورالس: حمايت ايران را براي كمك به توسعه برنامه هسته اي بوليوي جلب كرده ايم

رئيس جمهوري بوليوي گفت: حمايت ايران را براي توسعه برنامه هسته اي در كشورش جلب كرده است.
به گزارش آسوشيتدپرس «اوو مورالس» با اعلام اين كه برنامه هسته اي كه در دستور كار دولت بوليوي قرار دارد، صلح آميز خواهد بود و با هدف توليد انرژي پيش برده مي شود، از جلب حمايت مقام هاي تهران براي توسعه اين فعاليت هاي هسته اي خبر داد.
وي جزئيات بيشتري درباره نيروگاه هاي احتمالي اعلام نكرد.
مورالس به تازگي به تهران سفر كرده بود و از متحدان جمهوري اسلامي ايران در آمريكاي لاتين محسوب مي شود.

 



تعهد 7 هزار ميليارد ريالي خيران مدرسه ساز در كشور

رئيس جامعه خيران مدرسه ساز كشور گفت: خيران مدرسه ساز 7 هزار و 230 ميليارد ريال طي سال گذشته براي مشاركت در امر مدرسه سازي در استان هاي مختلف تعهد داده اند.
به گزارش ايرنا محمدرضا حافظي، روز شنبه در آيين افتتاح آموزشگاه 10 كلاسه در شهر ايلخچي آذربايجان شرقي، افزود: با توجه به اين حجم وسيع سرمايه گذاري، كمك هاي خيران مدرسه ساز بيش از اعتبارات دولتي در اين بخش بوده و اين مايه افتخار است.
وي، اظهار كرد: در 12 سال گذشته خيران مدرسه ساز همواره 2 برابر سرمايه گذاري هاي دولتي در امر مدرسه سازي سرمايه گذاري كرده اند.
حافظي گفت: سال گذشته دولت در امر مدرسه سازي 3 هزار و 860 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده بود.
وي افزود: در سال جاري نيز با همت دولت اين رقم به 5 هزار ميليارد ريال افزايش يافته و خيران مدرسه ساز نيز در اين زمينه افزون بر 10 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري تعهد كرده اند.
حافظي گفت: مشاركت مردم در اين امر از جايگاه بسيار رفيعي برخوردار است و ارزش معنوي و فرهنگي بسيار فراواني دارد كه اين حاصل مشاركت 600 خير مدرسه ساز در كشور بوده است.

 



به مناسبت روز دانش آموز جشنواره بادبادك ها برگزار مي شود

سازمان ورزش شهرداري تهران همزمان با 13 آبان، روز دانش آموز جشنواره بادبادك ها را با حضور دانش آموزان مدارس تهران برگزار مي كند.
سيدمحمد آقامير، رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: با همت تربيت بدني مناطق، نمايشگاه به ياد ماندني از ورزش و تفريحات سالم در پايتخت برگزار شد كه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه به درخواست مردم زمان اين نمايشگاه تا 13آبان تمديد شده است، افزود: در شهرداري تهران سابقه نداشت مدت برگزاري نمايشگاهي تمديد شود و تمديد اين جشنواره به خاطر استقبال بيش از حد مردم تهران بود.
آقامير يادآور شد: تمامي طبقات اجتماعي، سياسي و فرهنگي با سلايق مختلف در اين نمايشگاه حضور يافتند و از اين مجموعه تمجيد كردند.
وي در انتها اشاره كرد كه همزمان با 13آبان، جشنواره بادبادك ها با حضور دانش آموزان مدارس تهران در تمام مناطق برگزار مي شود.

 



آغاز ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد 90 از امروز

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با تشريح جزئيات نحوه ثبت نام در كنكور كارشناسي ارشد سال 1390 گفت: ثبت نام كليه متقاضيان شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي از طريق اينترنت و از روز يكشنبه 9 آبان ماه آغاز مي شود و تا ساعت 24 روز يكشنبه 16 آبان ماه پايان مي پذيرد.
ابراهيم خدايي با بيان اينكه ثبت نام براي شركت در آزمون ارشد سال 1390 به دو روش امكانپذير است، گفت: در روش اول متقاضي ثبت نام بايد با مراجعه به سايت سازمان به نشاني wwwsanjeshorg دفترچه راهنماي ثبت نام را به همراه اطلاعات مورد نياز جهت ثبت نام دريافت كند.
معاون سازمان سنجش افزود: با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام در اين روش به صورت اينترنتي انجام مي شود، داوطلبان لازم است به وسيله كارت هاي عضو شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ 510 هزار ريال به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون يك كد رشته امتحاني، نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي با اشاره به روش دوم ثبت نام در آزمون گفت: در اين روش داوطلب با مراجعه به باجه هاي پستي نسبت به خريد كارت اعتباري داراي رمز عبور به منظور ورود به سيستم نرم افزاري ثبت نام اينترنتي، به مبلغ 510 هزار ريال و دريافت يك جلد دفترچه راهنماي ثبت نام در آزمون كه براي توزيع آن 7 هزار ريال توسط پست از داوطلب دريافت مي شود، اقدام كنند.
خدايي اظهار داشت: ثبت نام براي شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 0139 تنها از طريق ثبت نام الكترونيكي (اينترنتي) انجام مي شود لذا داوطلبان بايد براي ثبت نام به سايت سازمان سنجش مراجعه كنند.
معاون سازمان سنجش گفت: داوطلباني كه علاوه بر رشته انتخابي يا امتحاني اصلي علاقه مند به انتخاب يكي از 76 كد رشته امتحاني ديگر به عنوان رشته امتحاني دوم هستند ضرورت دارد كه كد رشته امتحاني دوم را نيز در مربع بند مربوط در تقاضانامه درج كنند.
وي افزود: اين دسته از داوطلبان بايد براي رشته امتحاني دوم يك كارت اعتباري ديگر داراي رمز عبور به منظور ورود به سيستم نرم افزاري ثبت نام اينترنتي، به مبلغ 510 هزار ريال علاوه بر كارت اعتباري اول خريداري كنند. لازم به ذكر است در صورت خريد كارت اعتباري براي آزمون دوم (شناور)، 7 هزار ريال ديگر نيز بابت هزينه توزيع، توسط پست دريافت خواهد شد.
خدايي گفت: داوطلباني كه متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون كد رشته هاي امتحاني اصلي و شناور هستند و علاقمند به شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 43 هزار ريال ديگر نيز از طريق روش اول و يا دوم، براي اعلام علاقمندي اقدام كنند.

 



احداث 4 مجموعه ورزشي ويژه جانبازان در پايتخت

شهردار تهران از احداث چهار مجموعه ورزشي ويژه جانبازان در پايتخت خبر داد.
محمدباقر قاليباف در ديدار روز گذشته خود با جمعي از جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: هم اكنون يكي از مراكز با 97 درصد پيشرفت فيزيكي در خيابان فدائيان اسلام و مابقي در مناطق 20 و 15 آماده بهره برداري است كه تا دهه فجر گشايش مي يابد.
وي گفت: اين مجموعه ها مدرن ترين مجموعه هاي ورزشي خاص جانبازان است و خانواده ايثارگران و جانبازان نيز مي توانند از امكانات آن استفاده كنند.
قاليباف همچنين از احداث پارك ويژه جانبازان در كنار اين مجموعه در زميني به مساحت سه هكتار خبر داد.
شهردار با تاكيد بر حفظ فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: هم اكنون شهرداري مجموعه باغ موزه دفاع مقدس را كه از هر جهت براي حفظ ارزشهاي دفاع مقدس يك پروژه فراملي محسوب مي شود، آماده بهره برداري دارد.
به گزارش خبرگزاري شهر قاليباف احداث فرهنگسراي پايداري و برگزاري يادواره هاي شهدا را از ديگر اقدامات شهرداري در زمينه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برشمرد و مناسب سازي معابر را براي جانبازان از ديگر دغدغه هاي شهرداري دانست.
گفتني است در اين مراسم جمعي از جانبازان مشكلات خود را با شهردار تهران در ميان گذاشتند.

 



با كاهش صيد ميگو صيادان قشم دست به دعا برداشتند

قشم - خبرنگار كيهان:
كاهش بي سابقه صيد ميگو در آب هاي خليج هميشه فارس باعث نگراني صيادان قشمي شد به طوري كه آنان دست به دعا بلند كردند.
يكي از صيادان به خبرنگار ما گفت: در سال 89 صيد صيادهاي قشمي 60 درصد كاهش داشته كه اين كاهش صيد در چند دهه اخير بي سابقه بوده و همين امر نگراني هايي را در پي داشته و باعث شده صدها صياد به زيارتگاه شاه شهيد بروند و دست به دعا بلند كنند.
«عبدل بشارتي» كه از صيادان پيشكسوت قشم است علت كاهش صيد را نباريدن باران دانست و افزود؛ يكي از مهمترين عامل افزايش ميگو در منطقه بارش باران است كه متاسفانه در دو سال گذشته بارندگي خوبي نداشته ايم، و ديگر عامل كاهش ميگو، صيد بي رويه و غيرقانوني و در تمام فصول سال اين آبزي توسط صيادان بدون مجوز بوده كه همين عامل باعث شده كه در فصل صيد و در صيدگاهها هيچ ميگويي يافت نشود.
بشارتي اظهار داشت؛ صيد ميگو و ماهي با تورهاي نامرئي و مخرب كه توسط شيلات غيرقانوني اعلام شده موجب شده تا ميگوهاي بسيار ريز و ميگوها و ماهي هاي در حال تخم ريزي به دام صيادان بدون مجوز و قاچاقچي بيفتند و همين امر باعث شده تا در فصل صيد، صيدي يافت نشود. وي با اشاره به تعداد صيد در لنج صيادي خود در 45 روز صيد ميگو در سال 88 گفت: در سال گذشته بيش از ده تن ميگو صيد كرديم ولي در سال جاري با توجه به اينكه 7 روز از صيد باقي نمانده كمتر از 4 تن ميگو صيد كرده ايم كه آمار خوبي نيست.
وي تصريح كرد: منطقه صيد ماهي و ميگو توسط حراست شيلات كنترل مي شود ولي صيدگاه اين آبزيان بسيار وسيع است و همين وسعت باعث شده تا نظارت ها در مناطق مختلف كمتر شود و مهمتر از همه شغل اكثر مردم منطقه خليج فارس صيادي است و همين امر باعث شده قاچاق آبزيان زياد شود.

 



مديرعامل سازمان صنايع هوايي كشور خبر داد
سرمايه گذاري 150 هزار ميليارد توماني در توسعه صنايع هوا فضاي كشور

رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان صنايع هوايي كشور گفت: 150هزار ميليارد تومان در طول برنامه پنجم براي ايجاد و توسعه صنايع هوا فضاي كشور هزينه مي شود.
«منوچهر منطقي» در گفت وگو با مهر در قزوين اظهار داشت: اين ميزان بودجه در طول برنامه پنجم توسعه براي سرمايه گذاري در صنعت هوايي كشور در نظر گرفته شده است.
وي با بيان نقش مثبت و مؤثر صنايع هوايي در توسعه اقتصادي كشور و جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اين زمينه اظهار داشت: توسعه صنايع هوايي باعث جذب يك صد و 50 هزار نفر از فارغ التحصيلان علوم مهندسي در اين بخش خواهد شد.
مديرعامل سازمان صنايع هوايي در ادامه به ظرفيت هاي كشور در زمينه صنايع هوايي اشاره كرد و بيان داشت: ايران از نظر ساخت موتورهاي جت مخصوص هواپيماهاي بدون سرنشين، اورهال و ارتقاي هواپيما و بالگرد، حمل و نقل هوايي و بخش اويونيك ظرفيت ها و توانمندي هاي بسيار زيادي را در اختيار دارد.
وي خاطرنشان كرد: صنايع هوايي دستاوردهاي اقتصادي بالايي را در سطح ملي و بين المللي به همراه دارد كه اين دستاوردها معادل يك درصد از درآمد ملي كشور است.
منطقي افزود: در كشورهاي جهان سوم به ازاي هر يك ميليون نفر 70 فروند هواپيما و در ايران 9 هواپيما توليد مي شود كه بايد اين فاصله زياد را با همت و تلاش مضاعف جبران كنيم.
وي گفت: در ايران پتانسيل زيادي براي ساخت هواپيما وجود دارد كه بايد در يك پروسه زماني پنج ساله ساخت هواپيما را به 100 فروند برسانيم.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان صنايع هوايي ايران خاطرنشان كرد: در حال حاضر ساخت هواپيمايي 59 نفره در كشور را آغاز كرده ايم اما تصميم داريم به جاي تمركز روي هواپيماهاي بالاتر ساخت هواپيماهاي 120نفره را با سرمايه گذاري بخش خصوصي و حتي كشورهاي ديگر شروع كنيم كه در صورت نهايي شدن مذاكرات خبر آن از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد.
منطقي يادآور شد: در زمينه بالگرد، توانمندي خوبي داريم و در مرحله طراحي و ساخت و در آستانه مرحله تجاري سازي چرخبال قرار داريم.
وي گفت: دو بالگرد هشت و 14 نفره هم در طراحي ملي پيش بيني شده كه در هفت تا هشت سال آينده صاحب برند خواهيم شد كه ساخت اجزاء آن در بخش خصوصي پيش بيني شده است.
اين مسئول ورود در عرصه ساخت موتور جت را مهم دانست و اظهار داشت: توانمندي خوبي در اين زمينه در كشور داريم كه در حال حاضر موتور هواپيماهاي بدون سرنشين را در داخل كشور مي سازيم و دنبال ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين در سطح بالاتر هستيم و موتورهاي جت پايه سبك و سنگين به كمك دانشگاه، وزارت صنايع و بخش خصوصي طراحي شده كه بزودي كارش آغاز خواهد شد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور انجام شد راه اندازي كارخانه هماتيت سيرجان

معاون اول رئيس جمهور صبح شنبه به منظور افتتاح كارخانه هماتيت سيرجان وارد فرودگاه اين شهر شد.
«محمدرضا رحيمي» ازسوي استاندار كرمان، امام جمعه، نماينده مردم سيرجان و بردسير و جمعي از مسئولان در فرودگاه سيرجان مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش ايرنا، در اين سفر وزير صنايع و معادن نيز معاون اول رئيس جمهور را همراهي مي كرد.
افتتاح «كارخانه بازيابي هماتيت از باطله خشك و تر و سولفورزدايي از كنستانتره آهن» در مجتمع گل گهر سيرجان مهمترين برنامه رحيمي در اين سفر بود.
هدف از راه اندازي اين كارخانه توليد ساليانه يك ميليون تن خوراك مورد نياز كارخانه هاي گندله سازي در مجتمع سنگ آهن گل گهر سيرجان است.
براي ساخت اين كارخانه 33 ميليون يورو سرمايه گذاري ارزي و 95 ميليارد ريال سرمايه گذاري ريالي شده است.
با راه اندازي اين كارخانه براي 150 نفر به صورت مستقيم و براي 500 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي صورت مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

سفر رهبر انقلاب به قم با قالب هاي هنري تصوير مي شود
رئيس حوزه هنري از به تصوير كشيده شدن ابعاد سفر تاريخي مقام معظم رهبري به قم در قالب هاي هنري مختلف خبر داد.
محسن مؤمني شريف به مهر گفت: بعد از انقلاب اتفاقاتي افتاده كه هنر و ادبيات در برابرشان كم آورده است. يك زماني از هنر استفاده مي شود تا يك حادثه اي از آنچه كه هست بزرگتر جلوه داده شود ولي بعد از انقلاب حوادث آنقدر بزرگ هستند كه هنر و ادبيات در بيانشان كم مي آورند. از جمله اتفاقات بزرگي كه هنر و ادبيات در بيانشان كم مي آورد سفر رهبر معظم انقلاب به قم بود كه خيلي عظيم بود و عمق اين حضور خيلي معنادار بود به طوري كه نمي توان اين عمق را اندازه گيري كرد و در سفرهاي ايشان كم نظير است. وي افزود: همكاران حوزه هنري و هنرمندان مي توانند در قالبهايي مانند سفرنامه حتي موسيقي و با بهره گيري از هنرهاي تجسمي سفر مقام معظم رهبري به قم را به تصوير بكشند.
تلاش صهيونيست ها براي ترجمه آيات شيطاني به كردي
مأموران امنيتي رژيم صهيونيستي درنظر دارند اقدام به ترجمه كتاب موهن آيات شيطاني كنند.
به گزارش سايت بسيج هنرمندان، انتشار اين كتاب به زبان هاي مختلف در روماني، باكو، آلمان و ساير كشورها خشم مسلمانان را در پي داشت اما اخيراً نيز شنيده شده است يك هيئت پنج نفره از مأموران امنيتي رژيم صهيونيستي (موساد) با هدف ترجمه كتاب موهن (آيات شيطاني) به زبان هاي كردي و عربي به اربيل عراق عزيمت كرده اند. سلمان رشدي مرتد، كتاب موهن «آيات شيطاني» را در سال 1367 و با دريافت دستمزد قابل ملاحظه اي از دولت انگليس به نگارش درآورد و طي آن به تحريف مباني طرح شده در قرآن، توهين به ساحت پيامبر اسلام(ص)، اصحاب آن حضرت و غيره پرداخت. پس از انتشار اين كتاب موهن، امام خميني(ره) طي حكمي نويسنده اين كتاب را مرتد دانست و حكم اعدام سلمان رشدي را صادر فرمود. از آن زمان تاكنون نامبرده تحت حفاظت شديد انگليس و آمريكا قرار دارد.
اعتراض زنان قرباني جنگ بوسني به آنجلينا جولي
در پي انتشار صدور دوباره مجوز ساخت فيلم جديد «آنجلينا جولي» برخي از زنان قرباني جنگ بوسني و هرزگوين، ضمن اعتراض به داستان اين فيلم اعلام كردند كه اجازه ساخت اين فيلم را نخواهند داد.
به گزارش رجانيوز، وزير فرهنگ بوسني، پيش از اين مجوز ساخت اين فيلم را لغو كرده بود ولي پس از اين كه «جولي» يك نسخه از فيلمنامه را براي او فرستاد، او بار ديگر مجوز ساخت اين فيلم را صادر كرد. «باكرا هاسكيك»، يكي از اين زنان در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: ما به آنجلينا اجازه نخواهيم داد تا به روش خود، ايجاد تعادل ميان قاتل و مقتول، ما را به تصوير بكشد، ما اجازه نمي دهيم كه درد و رنج ما به صورت غيرحقيقي تصوير شود.
آغاز چهلمين جشنواره فيلم رشد
مراسم افتتاحيه چهلمين جشنواره فيلم رشد جمعه شب در سينما فلسطين برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم از تمبر چهلمين دوره اين جشنواره رونمايي به عمل آمد و در ادامه پيام حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش خوانده شد. سخنراني حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان معاون وزير آموزش و پرورش و حميدرضا كفاش دبير جشنواره نيز از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود. در اين افتتاحيه همچنين صدري نماينده آيسسكو نيز طي گزارشي عنوان كرد: كشورهاي مختلفي خواستار استفاده از فيلم هاي جشنواره رشد شده اند.
در مراسم افتتاحيه چهلمين جشنواره فيلم رشد از برگزيدگان استاني جشنواره سي و نهم نيز تقدير به عمل آمد. پخش كليپي درباره خليج فارس، نمايش فيلمي درباره سال همت و كار مضاعف، و تقدير از معلم نمونه ايثارگر (خانم كنعاني) از ديگر بخش هاي مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم رشد بود.
بزرگداشت شهداي نوجوان در همايش همكلاسي آسماني
نخستين همايش «همكلاسي آسماني» همزمان با فرا رسيدن ايام شهادت سه نوجوان شهيد محمد حسين فهميده، بهنام محمدي و مهرداد عزيزالهي دوشنبه 10 آبان با برنامه هايي همچون اجراي تئاتر، پخش تصاويري از رشادت هاي شهيد مهرداد عزيزالهي به عنوان تخريب چي در عمليات هاي گوناگون، اجراي موسيقي حماسي و... در بوستان فرهنگسراي پايداري برگزار مي شود.




آيت الله مكارم شيرازي: مسلمانان نسبت به بدرفتاري عربستان سعودي با زوار خانه خدا شكايت كنند

يك مرجع تقليد گفت: مسلمانان دنيا بايد به مراكز جهاني براي رفتار ظالمان عربستان سعودي نسبت به پيروان اهل بيت(ع) و زوار خانه خدا شكايت كنند.
به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر آيت الله مكارم شيرازي، اين مرجع تقليد در ديدار اعضاي مجمع الغدير مشهد گفت: مشهد هميشه پرچمدار ولايت بوده و اولويت دارد در برنامه هاي غدير نيز پيشتاز باشد.
وي افزود: به مسئولان و مديراني كه برنامه هاي هفته غدير را برگزار مي كنند، يادآوري كنيد كه مباحث عقلي و منطقي را در برنامه هاي خود بگنجانند زيرا اين مسائل نه تنها مانع وحدت مسلمين نيست بلكه موجب كم شدن اختلاف مي شود و كساني كه درباره تكفير شيعه نسبت تندروي مي دهند به دليل اين است كه هنوز شيعه را به خوبي نشناخته اند.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: بايد مذهب شيعه را به صورت مستدل به افراد نشان داد و از افراط افراط گران نيز جلوگيري كرد و همچنين در برنامه ها مطالبي كه بهانه به دشمن مي دهد را مطرح نكرد.
وي گفت: امروز وهابيان ميدان دار مبارزه با شيعه شده اند زيرا پيشرفت شيعه را خطر بزرگي براي خودشان مي دانند و با پيشرفت شيعه در جهان وهابيت احساس مي كند، منزوي مي شود.
آيت الله مكارم شيرازي، تاكيد كرد: متاسفانه آنها با آمريكايي ها متحد شده اند، گويي حيات خود را در ارتباط با آنها مي دانند درحالي كه اگر سعي در اتحاد فرق اسلامي داشتند وضعشان بسيار بهتر بود، آنها امسال شبكه فارسي در تلويزيون عربستان سعودي بر ضد حجاج ايراني به راه انداخته و كتاب هاي ضد شيعي را در گستره بسيار وسيعي منتشر كرده و در اختيار زوار قرار مي دهند و برخلاف تمام موازين اخلاقي به هيچكس اجازه پاسخ نمي دهند ولي تجربه نشان داده اين كار سبب انزواي بيشتر آنها مي شود.
وي تاكيد كرد: فعاليت شيعيان براي مبارزه با دشمنان دين و مذهب كافي نيست، اگر دولت در اين خصوص معذور است گروه هاي مردمي بايد فعال تر شوند و بايد نسبت به رفتار غيراخلاقي با زائران خانه خدا به مراكز جهاني شكايت كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14