(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 آبان 1389- شماره 19781

حديث دشت عشق
آغاز هفته چهاردهم ليگ برتر در غياب سپاهان استقلال و پيروزي به نفت رسيدند
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست سنگين اينتر، توقف بارسلونا
دعوت از سليمي و رستمي به مسابقات وزنه برداري جايزه بزرگ چين
در آستانه بازي هاي آسيايي واكسن، دوچرخه سواران را بيمار كرد!
برطرف شدن يكي از ابهامات با دعوت از ميرزايي به تيم ملي كشتي آزاد
اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال 15 آبان اعلام مي شود



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «حاج جواد خداكرم»
مهر شهادت با بوسه پيامبر بر پيشاني اش خورد

به يكي از دوستانش گفته بود: «من خواب پدر و برادر شهيدم را ديده ام. گفتند: جايمان خيلي خوب است وتو نيز به زودي نزد ما مي آيي» او با صراحت بيان كرد: «من شهيد مي شوم.»...
سردار «شهيد حاج جواد حاجي خداكرم» در سال 1334 در يكي از محله هاي جنوب تهران درخانواده اي مذهبي و متدين ديده به جهان گشود.
دوران جواني تحت تأثير برادر بزرگ خود، پاسدار شهيد حاج ابراهيم حاجي خداكرم قرار گرفت و مبارزات سياسي خود را آغاز كرد. وي اعلاميه هاي امام و رساله ايشان را تهيه و در بين مردم پخش مي كرد. اين دو برادر خدمت به نظام پهلوي را حرام مي دانستند و هيچ كدام حاضر به انجام خدمت سربازي نشدند. در سال هاي 56 و 57 هر دو از برپاكنندگان تظاهرات و راهپيمايي ها در شهر تهران بودند و تمام تلاش خود را براي رفع نيازهاي مردم به كار مي بستند، به گونه اي كه وقتي شركت نفت در اعتصاب بود، آن ها به شهر قزوين رفتند و با آوردن ذغال و پخش آن از مشكلات مردم كاستند.شهيد «حاج جواد حاجي خداكرم» با ورود حضرت امام به كشور به عضويت كميته انقلاب اسلامي درآمد. پس از شروع فعاليت در محله 17شهريور كميته هايي را در مسجد حضرت علي(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تشكيل داد. با شروع توطئه كردستان از سوي استكبار جهاني، در سال57 به فرمان حضرت امام به آن منطقه عزيمت نمود و در كنار شهيد دكتر چمران حماسه ها آفريد.
پس از شروع جنگ تحميلي، در سال 1359 در بيمارستان قلب بستري بود، در آن حال متوجه شد كه برادرش به همراه برادران كميته، گرداني به نام «ميثم» تشكيل داده و قصد رفتن به جبهه ها را دارند، وي شبانه بيمارستان را ترك كرد و همراه آن ها به جبهه رفت. با شروع عمليات آزادسازي خرمشهر، برادرش حاج ابراهيم خداكرم به شهادت رسيد. وي پيكر مطهر برادر را به تهران آورد و پس از مراسم خاكسپاري به جبهه هاي جنگ بازگشت و فرماندهي گردان ميثم را به عهده گرفت. شهيد حاج جواد حاجي خداكرم در كنار فعاليت هاي خود در طول هشت سال دفاع مقدس، مسئوليت هاي زيادي را به عهده داشت. فرماندهي منطقه انتظامي شهرستان قم تا سال 1374، جانشين ناحيه سيستان و بلوچستان در سال 1374، فرماندهي ناحيه انتظامي استان سيستان و بلوچستان از سال 1375 تا سال 1376، از جمله مسئوليت هاي مهمي بود كه شهيد خداكرم برعهده داشت. روح بلند و مسئوليت پذير حاج جواد حاجي خداكرم او را بر آن داشت تا در طول خدمت خود يكي از مناطق محروم و پرالتهاب را برگزيند و با تمام ايمان و تجربه اش به رويارويي با قاچاقچيان و اشرار بپردازد و به توفيقاتي چشمگير دست يابد. وي در منطقه «شيلر» شهرستان زابل حضور يافت و مسئول پاك سازي منطقه شد. به طول انجاميدن عمليات تا دير وقت موجب شد كه وي نيمه شب و در آبان 76 مطابق با نيمه ماه رجب ميهمان ملكوت اعلي شد و لبيك گويان در صحراي بلوچستان به كاروان شهداي كربلا پيوست. يك هفته قبل از شهادت براي شركت در يك سمينار به تهران آمد. با وجود خستگي ناشي از كار و شركت در جلسه، حال عجيبي داشت. به همه دوستان و اقوام سرزد و از همه حلاليت طلبيد.
به يكي از دوستانش گفته بود: «من خواب پدر و برادر شهيدم را ديده ام.
گفتند: جايمان خيلي خوب است و تو نيز به زودي نزد ما مي آيي» او با صراحت بيان كرد: «من شهيد مي شوم.» موقعي كه مي خواست به زهدان برگردد از مادرش خداحافظي كرد و پاي او را بوسيد و از او حلاليت طلبيد. وقتي به زاهدان رسيد، دخترش خواب شهادت پدرش را ديد و تلفني براي او تعريف كرد. او گفت: «مبارك است» وقتي جنازه من را تشييع مي كنند، مي گويند اين گل پرپر از كجا آمده؟ شما بگوييد: «از سفر سيستان و بلوچستان آمده.» شهيد حاج خداكرم خوابي را كه ديده بود. براي همسرش تعريف كرد كه پيامبر اسلام(ص) پيشاني او را بوسيده است.

 



آغاز هفته چهاردهم ليگ برتر در غياب سپاهان استقلال و پيروزي به نفت رسيدند

هفته چهاردهم ليگ برتر امروز (پنج شنبه) با 4ديدار آغاز مي شود و جمعه با انجام 4بازي ديگر به پايان مي رسد. ضمن اين كه يك بازي از اين هفته نيز به تعويق افتاده است.
چهاردهمين هفته مسابقه هاي ليگ در حالي برگزار مي شود كه رقابت در صدر جدول بين 4تيمي كه در دو، سه سال اخير همواره مدعي قهرماني بوده اند (ذوب آهن، استقلال، پيروزي و سپاهان) به نزديكترين حد ممكن رسيده است.
در هفته سيزدهم ليگ تنها 13گل از خط دروازه ها گذشت تا اين هفته كم گل ترين هفته ليگ دهم تا اينجا لقب بگيرد. سرخابي هاي پايتخت در هفته چهاردهم در مقابل نفتي هاي ليگ قرار مي گيرند. همچنين با توجه به اين كه قرار است سه بازيكن از سپاهان اصفهان (سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني و احسان حاج صفي) تيم اميد را در بازي هاي آسيايي گوانگجو همراهي كنند، ديدار اين تيم با صباي قم به زمان ديگري موكول شده است.
حواس ذوب آهن به آسياست
صعود شاگردان ابراهيم زاده به فينال ليگ قهرمانان آسيا و خستگي ناشي از حضور در آن بازي ها باعث شد ذوب آهن در دو بازي خارج از خانه 5امتياز در مقابل پيروزي و شهرداري تبريز از دست بدهد تا فاصله اش با سه تيم تعقيب كننده به حداقل ممكن برسد و آنها بيش از پيش خطر از دست دادن صدر جدول را بيخ گوش خود احساس كنند. البته شايد اين بازي در مقابل پاسي كه به قول مديرروستا اين روزها شرايط خاصي گريبانگيرش شده و نياز به يك پيروزي دارد تا از اين وضعيت خارج شود، بتواند فعلا جايگاه ذوب آهن را در رتبه نخست تثبيت كند.
ركورد جالب توجه استقلال
آبي هاي پايتخت يازده هفته را بدون شكست پشت سرگذاشته اند و از اين نظر ركورد جالبي را تا اين هفته از ليگ دهم به نام خود ثبت كرده اند. استقلال پس از برد خفيف يك بر صفرمقابل راه آهن بايد پا به ورزشگاهي بگذارد كه ميزبانش خيلي سخت امتياز مي دهد و تاكنون فقط پيروزي موفق شده سه امتياز كامل بازي را از آنجا كسب كند. در واقع اين موضوعي است كه كاسيميرو سرمربي نفت نيز خود به آن اشاره كرده و گفته در عين اين كه خارج از خانه چندان قوي نيستند اما در آبادان به هيچ تيمي باج نمي دهند.
شاگردان دايي در اوج
شاگردان دايي كه پس از شكست در داربي به يكباره اوج گرفته اند، به نظر مي رسد حريف چندان قدرتمندي را پيش روي خود نمي بينند. پرسپوليسي ها علاوه بر دو برد شيرين مقابل ذوب آهن و استيل آذين، دروازه خود را در اين دو بازي بسته نگه داشتند تا روحيه خود را بيش از پيش بالا برده باشند و در ضمن به هيچ وجه نبود شيث رضايي را احساس نكنند.
سرخپوشان حميدرضا علي عسگر و غلامرضا رضايي را به دليل همراهي تيم اميد در تركيب خود نخواهند داشت. البته حضور اشپيتيم آرفي آماده شايد غيبت غلامرضا رضايي را هم كمرنگ كند. در آن سوي ميدان اما شاگردان حسين فركي حضور دارند كه با 8تساوي ركورددار تساوي بين تيم هاي جدول ليگ هستند.
برنامه ديدارهاي هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنج شنبه- 13/8/89
¤ ملوان بندرانزلي- فولاد خوزستان (ساعت 15)
¤ تراكتورسازي تبريز- پيكان قزوين (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان - پاس همدان (ساعت 15)
¤ صنعت نفت آبادان - استقلال تهران (ساعت 30:15)
جمعه- 14/8/89
¤ راه آهن شهرري- استيل آذين تهران (ساعت 15)
¤ سايپاي البرز- مس كرمان (ساعت 15)
¤ شاهين بوشهر- شهرداري تبريز (ساعت 16)
¤ پيروزي - نفت تهران (ساعت30:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دوستي مهر و محمدي ابقا شدند
در نشست كميته فني فدراسيون فوتبال تصميم گرفته شد كه علي دوستي مهر و اكبر محمدي با وجود ناكامي هاي تيم هاي جوانان و نوجوانان در رقابت هاي قهرماني آسيا به كارشان ادامه دهند.اگرچه شكست هاي تيم هاي نوجوانان و جوانان در رقابت هاي قهرماني آسيا انتقادهاي بسياري را به وجود آورد و پيش بيني مي شد تغييراتي در كادر فني اين دو تيم و بويژه تيم نوجوانان ايجاد شود اما در جلسه ديروز كميته فني فدراسيون فوتبال، تصميم گرفته شد كه دوستي مهر و اكبر محمدي به كارشان در تيم هاي جوانان و نوجوانان ادامه دهند.البته قرار است با افزوده شدن مديران فني به اين دو تيم، كادر فني اين آنها تقويت شود .پس از جلسه كميته فني فدراسيون فوتبال، علي كفاشيان در خصوص اين تصميم گفت: البته اين تضميني براي تداوم حضورشان نيست و اگر فرد قوي تري را پيدا كنيم، قطعا از آن ها استفاده خواهيم كرد. ضمن اين كه معتقدم كادر فني اين تيم ها بايد با گماردن مديران فني تقويت شوند.
بازي خداحافظي براي كريم باقري
علي دايي در نشست خبري ديروز باشگاه پيروزي با اشاره به برگزاري يك بازي خداحافظي براي كريم باقري گفت: در پي اين هستيم كه به غير از بازي هاي تورنمنت آنتاليا (11تا 18 دي )، يك بازي بزرگ براي خداحافظي كريم باقري برگزار كنيم تا از زحمات اين مرد بزرگ تقدير كرده باشيم. ضمن اينكه در تلاش هستيم اين بازي در تاريخ فوتبال ايران بي سابقه باشد و همانند آن وجود نداشته باشد. به احتمال قوي اين ديدار اواخر دي ماه در ورزشگاه آزادي با دعوت از يكي از تيم هاي بزرگ جهان برگزار خوهد شد.
رضايي سه جلسه از همراهي پيروزي محروم شد
بنابر اعلام كميته انضباطي شيث رضايي به دليل رفتار زننده و تحريك هواداران درشهرآورد شصت و نهم تيم هاي استقلال و پيروزي به سه جلسه محروميت تعليقي و 5 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.كميته انضباطي يادآور شد با توجه به كنارگذاشتن شيث رضايي از سوي كادر فني تيم پيروزي محروميت وي تعليقي خواهد بود و در صورت تكرار تخلف اين بازيكن در مسابقاتي كه وي تيمش را در ليگ برتر همراهي كند، محروميت هاي گذشته وي نيز لحاظ خواهد شد.
دعوت ازكمك داور ايراني به جام باشگاه هاي جهان
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از دعوت كمك داور ايراني براي قضاوت در رقابتهاي جام باشگاه هاي جهان خبر داد. مسعود عنايت با اعلام اين خبر افزود: محمدرضا ابوالفضلي از سوي كميته داوران رقابتهاي جام باشگاه هاي جهان به عنوان تيم كمك داور ذخيره به اين رقابتها دعوت شده و او قرار است كمك اول داور استراليايي باشد.عنايت در پايان گفت : كميته داوران رقابتهاي جام ملتهاي آسيا به ما اعلام كرد كه محسن تركي از ليست داوران اضافه بر سازمان به ليست داوران ذخيره درجام ملتهاي آسيا منتقل شده و اگر داوري در تست آمادگي بدني رد شود تركي به جاي او در جام ملتها قضاوت خواهد كرد
كاهش قيمت بليت ها به پنج و سه هزار تومان
در حالي كه سازمان ليگ برتر از ابتداي فصل جاري قيمت بليت هاي ورزشگاه آزادي را افزايش داد و با وجود اعتراض تماشاگران حاضر به كاهش قيمت ها نشد، با تهديد رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر قطع بودجه فدراسيون فوتبال، هيئت رئيسه ليگ تصميم به كاهش قيمت بليت ها گرفت.
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر ضمن تاييد اين خبر افزود: در نظر داريم تا قيمت بليت ها را كاهش دهيم و مابه التفاوت اين كاهش قيمت از سوي سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال جبران شود.از ابتداي ليگ دهم قيمت بليت جايگاه ويژه ورزشگاه 8 هزار تومان و ساير نقاط طبقه اول 4 هزار تومان و قيمت بليت ها براي طبقه دوم ورزشگاه آزادي 2 هزار تومان بود. به دنبال اظهارنظر علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر قطع بودجه فدراسيون فوتبال در صورت كاهش نيافتن قيمت بليت هاي ورزشگاه آزادي، هيئت رئيسه سازمان ليگ تصميم دارد اين قيمت ها را بشكند. براين اساس قرار است بليت هاي 8 هزار توماني به 5 هزار تومان، قيمت بليت هاي 4 هزار توماني به 3 هزار تومان كاهش يابند و بليت هاي 2 هزار توماني بدون تغيير بماند.
تيم اميد عازم گوانگجو چين شد
تيم فوتبال اميد كشورمان بامداد ديروز چهارشنبه با 20 بازيكن از طريق دبي عازم شهر گوانگجو چين شد و با وجود برخي نگراني هاي كادر فني براي مشكلات خروجي بازيكنان تمام نفرات حاضر در اردو اين تيم را در سفر به چين همراهي كردند.
استعفاي دسته جمعي در باشگاه برق شيراز
يك عضو هيئت مديره باشگاه برق شيراز از استعفاي دسته جمعي اعضاي هيئت مديره اين باشگاه خبر داد. محمد امين شرقي از بيان علت اين استعفا خودداري كرد و گفت: قبل از بازي با پيام مخابرات شيراز استعفاي خود را به باشگاه تقديم كرده بوديم اما به دلايلي آن را رسانه اي نكرديم كه در نهايت تصميم بر اين شد امروز اين مسئله را به رسانه ها اعلام كنيم.

 



شكست سنگين اينتر، توقف بارسلونا

تيم فوتبال اينتر ميلان، مدافع عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا، در ديدار مقابل تاتنهام تن به شكست داد تا صعودش به دور بعدي اين رقابت ها در هاله اي از ابهام قراربگيرد.
اينتر سه شنبه شب در دور برگشت از مرحله مقدماتي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه «وايت هارت لين» با نتيجه 3 بر يك مقابل تاتنهام شكست خورد. رافائل فن درفارت (18)، پيتر كراچ (61) و پاوليو چنكو (89) براي تاتنهام گل زدند و تك گل اينتر را ساموئل اتوئو در دقيقه 80 وارد دروازه تيم ميزبان كرد. اينتر با اين شكست به رده دوم گروهA ، نزول كرد و در دو هفته پاياني كار دشواري براي صعود به مرحله حذفي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا در پيش دارد. درحال حاضر تيم هاي تاتنهام و اينتر 7 امتيازي هستند و تيم تاتنهام به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول قراردارد و نماينده هلند با 5 امتياز در مكان سوم ايستاده است. منچستريونايتد در ديگر ديدار برگزارشده اين رقابت ها، با پيروزي پرگل 3 بر صفر در زمين بورسا اسپور به برتري رسيد تا در يك قدمي صعود به دور بعدي اين رقابتها قراربگيرد.
براي من يونايتد در اين ديدار دارن فلچر (48)، گابريل اوبرتان (73) و تياگو مانول ببه (77) گل زدند. منچستر از دو بازي باقيمانده در گروه C تنها به يك تساوي نياز دارد تا به دور حذفي صعود كند. تيم بارسلونا هم عليرغم توقف درخانه كپنهاگن دانمارك با 8 امتياز در صدر جدول گروه چهارم قرارگرفت. دراين ديدار كه به تساوي يك بر يك انجاميد ليونل مسي زننده تنها گل بارسلونا بود.
نتايج كامل و جدول بازي هاي سه شنبه شب به اين شرح است:
گروهA:
¤ تاتنهام انگلستان 3- اينترميلان ايتاليا يك
¤ وردربرمن آلمان صفر- توئنته هلند2
گروهB
¤ نماينده رژيم اشغالگرقدس صفر- شالكه آلمان صفر
¤ بنفيكاي پرتغال4- ليون فرانسه3
گروهC
¤ بورسااسپور تركيه صفر- منچستريونايتد انگلستان3
¤ والنسياي اسپانيا 3- رنجرز اسكاتلند صفر
گروهD
¤ روبين كازان روسيه صفر- پاناتينايكوس يونان صفر
¤ كپنهاگن دانمارك 1- بارسلوناي اسپانيا1

 



دعوت از سليمي و رستمي به مسابقات وزنه برداري جايزه بزرگ چين

اتحاديه وزنه برداري چين طي دعوتنامه اي از بهداد سليمي و كيانوش رستمي خواستند تا در مسابقات جايزه بزرگ اين كشور كه زير نظر فدراسيون جهاني وزنه برداري برگزار مي شود، شركت كنند.
دعوتنامه اي كه «ماون گوانگ»، رئيس اتحاديه وزنه برداري چين، براي حسين رضازاده، سرپرست فدراسيون وزنه برداري كشورمان ارسال كرده، آمده است: «آرزومنديم رقابت هاي جايزه بزرگ بتواند فرصت جدي براي تبادل و تقسيم تجربيات و اطلاعات تمرين و مديريت وزنه برداري باشد. همكاري و پشتيباني محبت آميز شما مي تواند ما را در برگزاري مسابقات جايزه بزرگ به عنوان يك رويداد موفق ياري كند. ما منتظر خوشامدگويي به شما در استان فوجيان چين و شهر فوجو هستيم.» مسابقات جايزه بزرگ چين، با حضور 60 وزنه بردار از ميان بهترين هاي دنيا طي روزهاي 15 لغايت 17 ژانويه 2011 (25 تا 27 دي ماه سال جاري) در شهر «فوجوي» چين برگزار مي شود و نفرات برتر اوزان هشتگانه جايزه نقدي دريافت خواهند كرد.
براين اساس برنده مدال طلاي مسابقات جايزه بزرگ چين پنج هزار دلار، برنده مدال نقره سه هزار دلار و برنده مدال برنز هزار دلار جايزه نقدي دريافت خواهد كرد و وزنه برداراني كه در جريان مسابقات جايزه بزرگ ركورد مجموعه بزرگسالان جهان را ترقي دهند، پنج هزار دلار جايزه دريافت مي كنند.

 



در آستانه بازي هاي آسيايي واكسن، دوچرخه سواران را بيمار كرد!

دارنده 4 مدال دوچرخه سواري بازي هاي آسيايي گفت: در آستانه اعزام به اين مسابقات ستاد پزشكي گوانگجو با زدن واكسن ركابزنان را بيمار كرده است.
امير زرگري با اشاره به شرايط آمادگي خود براي اعزام به چين عنوان كرد: در ورزش دوچرخه سواري در رشته هاي هوازي ركاب مي زنم. زماني كه ما مدت زمان طولاني در اردو و مسابقات مختلف ركاب مي زنيم عملا بدن ضعيف مي شود و بايد مراقب باشيم كه عامل خارجي مثل بيماري باعث ضعيف تر شدن ما نشود. وي افزود: متأسفانه كار غيركارشناسي ستاد پزشكي گوانگجو باعث شده ركابزنان از يك هفته پيش به دليل زدن واكسن بيمار و ضعيف شوند به طوري كه سرمربي تيم ملي مجبور شد چند روز به ورزشكاران استراحت بدهد. زرگري تاكيد كرد: اين امري است كه همه جاي دنيا به آن اشراف دارند كه نبايد ويروس هر چند ضعيف شده وارد بدن ورزشكار در آستانه مسابقات شود؛ اما مسئولان ورزش به هيچ عنوان به اين مسائل مهم اهميتي نمي دهند و صرفا به دنبال رفع تكليف از خود هستند.

 



برطرف شدن يكي از ابهامات با دعوت از ميرزايي به تيم ملي كشتي آزاد

جمال ميرزايي به عنوان ملي پوش وزن 84 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در بازي هاي آسيايي گوانگجو معرفي شد.
كادر فني تيم ملي كشتي آزاد كشورمان اعلام كرد با توجه به برگزاري مسابقه انتخابي در وزن 84 كيلوگرم و پيروزي جمال ميرزايي بر تمامي مدعيان اين وزن و نيز بررسي هاي صورت گرفته در چند روز اخير اين كشتي گير همداني را به عنوان ملي پوش وزن پنجم تيم ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو انتخاب كرده است.
به اين ترتيب احسان لشگري ملي پوش تيم ايران در رقابتهاي جهاني مسكو عملا شانس حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو را ازدست داد.
كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان اعلام كرده است، هنوز در مورد ملي پوش وزن 55 كيلوگرم از ميان حسن رحيمي و عباس دباغي به جمع بندي نرسيده و براي اعلام ملي پوش اين وزن با توجه به مصدوميت رحيمي نياز به بررسي و زمان بيشتري دارد.
پيش از اين سعيد احمدي (60كيلوگرم)، مهدي تقوي (66كيلوگرم)، صادق گودرزي (74 كيلوگرم)، رضا يزداني (96كيلوگرم) و فردين معصومي (120كيلوگرم) به عنوان ملي پوشان آزادكار تيم ايران به منظور حضور دربازي هاي آسيايي گوانگجو معرفي شده بودند.
رقابتهاي كشتي بازي هاي آسيايي گوانگجو طي روزهاي 30 آبان ماه تا 5 آذرماه برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14