(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 آبان 1389- شماره 19781

هشدار هواشناسي درباره بارش شديد باران
ر ئيس كميته امداد: دانشجويان تحت پوشش وام تحصيلي مي گيرند
سازمان ملي جوانان: 14 سكه اي ها ثبت نام كنند
اهداي اعضاي مادر شهيد اسماعيلي به 4 بيمار نيازمند
رويدادهاي خارجي
قاليباف : نمي توانم جلوي ساخت و سازهاي دره اوين را بگيرم
دستگيري عوامل اصلي تيراندازي در بندرعباس
پزشكان وظيفه در پزشكي قانوني به كار گرفته مي شوند
هشدار رئيس سازمان وظيفه عمومي در مورد به كارگيري مشمولان
اتصال راه آهن قشم به شبكه ريلي
افزايش 42 درصدي كشف جرايم مختلف
رئيس جامعه معلولان ايران: شوراي عالي معلولان با قول مساعد رئيس جمهور تشكيل مي شود
سيم كشي غيراصولي دو باب مغازه را به آتش كشيد
مانور بزرگ تعزيرات حكومتي
برخورد با كمپ هاي ترك اعتياد غيراستاندارد
حوادث كوتاه از كشور



هشدار هواشناسي درباره بارش شديد باران

سازمان هواشناسي كشور با صدور اطلاعيه اي نسبت به بارش شديد باران در برخي استانها هشدار داد.
اين سازمان بارش شديد باران و آبگرفتگي معابر را در چهارمحال و بختياري، نيمه شمالي خوزستان و غرب اصفهان پيش بيني كرد.
در اخطاريه شماره 28 تأكيد شده است، بارش شديد باران همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش شديد باد در استانهاي ذكر شده، طي ساعات ظهر و بعدازظهر سبب آبگرفتگي معابر عمومي مي شود.
همچنين پيش بيني شده بارش برف امروز در ارتفاعات چهارمحال و بختياري و شمال لرستان سبب اختلال تردد در جاده هاي اين مناطق شود.
ركورد باران در تهران
به گفته مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور، بارشهاي اخير باران در تهران طي 10 سال اخير بالاترين ركورد را داشته است.
پرويز رضازاده به فارس گفت: در روزهاي اخير تهران بيشترين بارش را در آبعلي با 46 ميلي متر داشته درحالي كه طي 10 سال اخير بالاترين بارش تهران 20ميلي متر ثبت شده است.
وي افزود: همچنين در اين چند روز در اقدسيه 37 ميلي متر، مهرآباد 5/24 ميلي متر، فيروزكوه 31 ميلي متر، فرودگاه امام خميني(ره) 14ميلي متر، مركز شهر تهران 5/39ميلي متر، شميران 4/37ميلي متر، دماوند 35ميلي متر و شرق تهران 5/28 ميلي متر، باران باريده است.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور بيشترين بارش باران در سطح كشور را كياشهر استان گيلان اعلام كرد و افزود: ميزان بارشها در اين منطقه به 82ميلي متر رسيد.
گفتني است، شهر سراب نيز طي 48 ساعت گذشته با 7 درجه زير صفر سردترين منطقه كشور بوده است.

 



ر ئيس كميته امداد: دانشجويان تحت پوشش وام تحصيلي مي گيرند

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از قرارگيري يكصدهزار دانشجوي تحت پوشش مراقبت هاي كميته امداد خبر داد و گفت: اين نهاد براساس رشته تحصيلي افراد تحت پوشش به آنها وام دانشجويي اعطا مي كند.
حسين انواري افزود: حدود يكصد هزار دانشجو تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و همچنين حدود يك هزار نخبه در صحنه هاي مختلف تحت پوشش مراقبت هاي ويژه اين كميته قرار دارند.
وي از كمك به دانشجويان تحت پوشش در زمينه امكانات تحصيلي از طريق اعطاي وام خبر داد و گفت: بخشي از وام ها از محل اعتبارات كميته امداد امام خميني(ره) و بقيه از ساير منابع تامين مي شوند.
انواري با بيان اينكه ميزان اين وام ها بستگي به رشته تحصيلي آنها دارد به مهر گفت: كمك خيرين را نيز در تامين اعتبار لازم براي وام دانشجويان تحت پوشش مي طلبيم.
ميزان وام ها براساس اعتبارات كميته امداد متفاوت است و نمي توانيم كل نيازهاي دانشجويان تحت پوشش را پاسخ دهيم.انواري خاطرنشان كرد: در حال حاضر خانواده اي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) نيست كه يك فرزند دانشگاهي نداشته باشد. سبد هزينه خانوار خانواده هاي تحت پوشش تاكنون مواد غذايي بوده اما اكنون به سبد هزينه خانوار يك بسته هزينه دانشجويي نيز اضافه شده است.

 



سازمان ملي جوانان: 14 سكه اي ها ثبت نام كنند

سرويس اجتماعي-
زوج هايي كه با مهريه اي به ميزان14 سكه و كمتر زندگي مشترك خود را آغاز كرده اند، با تكميل فرم و ثبت نام، در اين طرح شركت كنند.
معاون فرهنگي و آموزشي سازمان ملي جوانان از شركت پنج هزار نفر در طرح زوج هاي آسماني خبر داد و افزود: زوج هايي كه با مهريه اي به ميزان 14 سكه و كمتر، زندگي مشترك خود را آغاز كرده اند، مي توانند، با مراجعه به آدرس اينترنتي WWW14SEKEIR و تكميل فرم ثبت نام، در اين طرح شركت و از خدمات فرهنگي، آموزشي و امكانات ويژه درنظر گرفته شده براي آنان استفاده كنند.
وي با بيان اينكه اين طرح، توسط ستاد گراميداشت هفته ازدواج پيگيري مي شود، تصريح كرد: با اجراي طرح زوج هاي آسماني، سعي شده است تا به كمك جوانان و با همكاري دستگاه هاي مختلف دولتي و مردمي در زمينه مهريه، يك كار فرهنگي، اطلاع رساني و بررسي مطالعاتي انجام شود.
وي اضافه كرد: اين طرح با كمك سازمان ملي جوانان و شبكه فعالان ازدواج طراحي و به مرحله اجرا درآمده است و زوج هايي كه بين سالهاي 9137 تا 9138 ازدواج كرده و مشمول اين طرح هستند، مي توانند جهت ثبت نام مراجعه كنند.
وي خاطرنشان ساخت: براي تشويق زوج هاي شركت كننده در اين طرح هدايايي نيز درنظر گرفته شده است كه از آن جمله مي توان به سفر زيارتي مشهد مقدس براي 3 هزار زوج آسماني اشاره كرد.

 



اهداي اعضاي مادر شهيد اسماعيلي به 4 بيمار نيازمند

اهداي اعضاي «گل اندازم مهر پرور»، مادر گرانقدر شهيد «حسن اسماعيلي» به چهار بيمار نيازمند جان دوباره بخشيد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، اين مادر شهيد در حادثه تصادف دچار مرگ مغزي شد و خانواده اش در اقدامي خداپسندانه با اهداي اعضاي وي، جان چهار بيمار را نجات دادند.
گفتني است، با اعلام مرگ مغزي اين مادر 65 ساله، خانواده وي كه در شرايط سخت روحي بودند، با ايثار و گذشت، رضايت خود را براي عمل انساني پيوند عضو اعلام كرده و پيكر پاك اين مادر شهيد از بيمارستان شيروان به بيمارستان امام رضا(ع) در مشهد منتقل شد.
كليه هاي اين مادر شهيد به مرد 35 ساله اي از شهرستان بردسكن و مرد 30ساله اي از مشهد پيوند زده شد و قرنيه هايش نيز براي انجام عمل پيوند به بيمارستان خاتم الانبيا مشهد ارسال گرديد.

 



رويدادهاي خارجي

سيل در مكه
بارش شديد باران در مكه مكرمه موجب جاري شدن سيل، آب گرفتگي معابر و قطع برق در اين شهر مقدس شد. به گزارش پايگاه اينترنتي «الوطن آنلاين» رعد و برق و بارش شديد باران در شهر مكه باعث كشته شدن يك شهروند عربستاني و دو پاكستاني كه در منطقه جبل «النور» بودند، شد.همچنين راه افتادن سيلاب موجب گيرافتادن 30 خودرو در خيابان «حج» و محله «الهجره» و كمربندي مكه مكرمه شد.بر پايه اين گزارش بر اثر بارش شديد باران، بسياري از خيابان هاي شهر مكه به خصوص در جنوب اين شهر دچار آبگرفتگي شديد و كندي عبور و مرور شد.البته طبق معمول مقامات عربستاني از آمادگي اين كشور براي جلوگيري از فاجعه اي همانند سيل سال گذشته كه طي آن 100 نفر كشته شدند، خبر دادند.خوشبختانه تاكنون آسيبي به حجاج ايراني و غيرايراني در اين شهر مقدس وارد نشده است.

 



قاليباف : نمي توانم جلوي ساخت و سازهاي دره اوين را بگيرم

شهردار تهران در مورد ساخت و سازهاي رود دره اوين گفت: نمي توانم جلوي توقف اين پروژه را بگيرم.
محمدباقر قاليباف ديروز در مراسم افتتاح نخستين جشنواره و نمايشگاه تخصصي حمل و نقل و ترافيك شهري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اعتراض برخي اعضاي شوراي شهر تهران درباره ساخت و سازها در دره اوين افزود: ساخت و ساز در اين منطقه غيرقانوني نيست كه بخواهم جلوي آن را بگيرم و با آن برخورد كنم.
وي تأكيد كرد: اگر اين كار را بكنم، ديوان عدالت اداري دستور مي دهد كه تخلف است و اجازه دهيد كه آنها به فعاليت خود ادامه دهند.
شهردار تهران افزود: افراد براي ساخت و سازها در اين محدوده پروانه دريافت كرده اند و به عنوان شهردار حق ندارم جلوي يك كار قانوني را بگيرم.
قاليباف با بيان اينكه ساخته شدن ساختمان در اين منطقه از شهر به صلاح نيست، تصريح كرد: به دنبال قانع كردن صاحبان زمين ها و دادن زمين معوض هستيم اما اين كار هزينه زيادي را براي شهرداري دارد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: دوستان من در شوراي شهر مي دانند كه ما هم نمي خواهيم اين ساخت و سازها انجام شود اما اين پروژه 1500 واحد دارد كه متقاعد كردن آنهازمان بر است.
شهردار تهران در ادامه با بيان اينكه ترافيك مهمترين معضل شهر و دغدغه شهروندان است، اضافه كرد: درباره ترافيك، سازمانها و نهادهاي مختلفي تصميم گيرنده هستند كه مسئله ساز است.
وي با اشاره به حضور بخش خصوصي در هوشمندسازي مديريت ترافيك اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 140 معبر ورودي و خروجي محدوده طرح ترافيك به دوربين هاي ثبت تخلفات مجهز شده است.
قاليباف توسعه و سرعت گرفتن ساخت و ساز در خطوط مترو و همچنين گسترش خطوط بي .آر.تي را از ديگر اقداماتي دانست كه مديريت شهري براي حل معضل ترافيك با جديت دنبال مي كند. شهردار تهران در خصوص آب گرفتگي معابر بر اثر بارش باران در روزهاي اخير افزود: در پي بارشهاي اخير در مجموع 11 نقطه تهران با آبگرفتگي و مشكلات جدي مواجه بود اما اين موضوع، بيشتر به دليل مسدود بودن جوي ها به دليل ريختن زباله توسط شهروندان بوده است.
قاليباف با بيان اينكه اگر طرح احداث تونل هاي جمع آوري آب هاي سطحي به 550 كيلومتر كانال برسد، وضعيت مطلوب تر مي شود، گفت: شهرداري تهران نهايت تلاش خود را مي كند كه هنگام بارش باران و برف، شهر با كمترين مشكلات مواجه شوند و ترددها به راحتي صورت گيرد.



 



دستگيري عوامل اصلي تيراندازي در بندرعباس

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي هرمزگان از شناسايي و دستگيري عوامل اصلي تيراندازي و درگيري در بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، «سعيد اميريان» شامگاه سه شنبه در نشستي در ارتباط با عمليات هاي اخير پليس اظهار داشت: در اجراي عمليات هاي سريالي پليس با هدف دستگيري اراذل و اوباش و به دنبال انجام كارهاي اطلاعاتي و استفاده از منابع خبري پليس، طي يك عمليات ضربتي در نيمه شب سه شنبه گذشته چهار نفر از افراد مخل نظم و امنيت بندرعباس به همراه 15 نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز دستگير و بازداشت شدند.
وي افزود: در بازرسي از مخفيگاه اين افراد مقداري لوازم و كالاي قاچاق و تعدادي اسلحه سرد كشف و ضبط شد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان هرمزگان ضمن تشكر از مردم شهر بندرعباس خواستار استمرار روند همكاري مردمي در باب معرفي افرادي كه مخل نظم و امنيت محلات هستند با پليس شد.

 



پزشكان وظيفه در پزشكي قانوني به كار گرفته مي شوند

معاون اداري و مالي سازمان پزشكي قانوني از به كارگيري پزشك وظيفه در اين سازمان بر اساس مجوزهاي موجود و طبق توافق صورت گرفته با رئيس قوه قضاييه خبر داد.
به گزارش كيهان، دكتر داود آبادي افزود: پزشكان علاقه مند براي گذراندن دوران سربازي در پزشكي قانوني نهايتاً بايد 45 روز قبل از اعزام اين موضوع را اعلام كنند تا نسبت به نامه نگاري با ستاد كل نيروهاي مسلح اين افراد اقدام لازم صورت گيرد.
وي در خصوص به كارگيري نيروهاي طرحي در پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: در اين خصوص هماهنگي هايي با وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي صورت گرفته و به آنها اعلام نياز شده است كه نيروهاي طرحي علاقه مند را به سازمان معرفي كنند و معمولا تعدادي از نيروهاي طرحي را در اختيار سازمان قرار مي دهند.
معاون اداري و مالي سازمان همچنين با اشاره به نيروهاي ضريب«K» افزود: اين نيروها، متخصصين در رشته هاي روانپزشكي، گوش و حلق و بيني، زنان و... هستند كه خواستار گذراندن طرح در پزشكي قانوني هستند و اگر بورسيه سازمان باشند به مراكز محل خدمت خود باز مي گردند و در غير اين صورت بر اساس اعلام نياز از سوي وزارت بهداشت نيروهايي در اختيار ما قرار مي گيرد.
به گفته وي از آنجا كه وزارت بهداشت خود با كمبود پزشك و نيروي ضريب «K» مواجه است معمولا صددرصد نياز ما در اين زمينه را پاسخ نمي دهد كه اميدواريم با تعاملات صورت گرفته اين مشكل رفع شود.
دكتر داودآبادي خاطرنشان كرد: هم اكنون درخواست 18 نيروي ضريب «k» و طرحي كه خواستار گذراندن دوره در پزشكي قانوني هستند به وزارت بهداشت ارائه شده كه پس از بررسي در كميته ويژه اين وزارتخانه نتيجه آن اعلام مي شود.
وي يادآور شد: بيشترين نياز سازمان در بخش نيروي پزشك و كارشناس است و اولويت اول ما تأمين نيرو در اين بخش است. همچنين با وجود آنكه بيشتر نيروها خواستار حضور در تهران هستند نياز عمده ما در شهرستان ها است.

 



هشدار رئيس سازمان وظيفه عمومي در مورد به كارگيري مشمولان

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: اصناف و واحدهاي اداري در صورت به كارگيري مشمولان غايب با پيگرد قانوني مواجه خواهند شد.
سرتيپ دوم پاسدار حميد صدرالسادات افزود: بكارگيري و استخدام مشمولان غايب خلاف قانون بوده و متخلفان مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي، با استناد به تبصره ماده 62 قانون خدمت وظيفه عمومي افزود: استخدام مشمولان غير غايب در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي با رعايت مقررات اين قانون از محدوديت مقرر در موارد فوق مستثني است.
صدرالسادات گفت: طبق ماده 63 قانون خدمت وظيفه عمومي، استخدام كنندگان مشمولين غايب در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي وابسته به دولت و نهادها براي هر يك از افراد اول و دوم به كسر نصف حقوق از شش ماه تا يكسال و در صورت تكرار سه مورد يا بيشتر به انفصال دايم از خدمت توسط دادگاه صالحه محكوم خواهند شد.
به گزارش ايرنا وي اضافه كرد: طبق ماده 64 قانون خدمت وظيفه عمومي، اشتغال بكار مشمولان با برگ معافيت موقت يادفترچه آماده به خدمت فقط در مدت اعتبار آنان بلامانع است.

 



اتصال راه آهن قشم به شبكه ريلي

مديرعامل راه آهن كشور اتصال راه آهن قشم به راه آهن سراسري را مستلزم تكميل طرح پل خليج فارس دانست.
به گزارش روابط عمومي مركز امور مناطق آزاد، عبدالعلي صاحب محمدي معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در مورد اتصال خط آهن منطقه آزاد قشم به شبكه سراسري گفت: بعد از اتمام عمليات احداث پل خليج فارس، راه آهن قشم به شبكه ريلي كشور مي پيوندد.
وي افزود: طرح اتصال خط ريلي قشم به شبكه سراسري طرح پراهميتي است و عرض مناسبي از پل خليج فارس به اين خط اختصاص خواهد يافت.
صاحب محمدي با اشاره به ظرفيت هاي قانوني و طبيعي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: ظرفيت هاي قانوني اين مناطق به توسعه و پيشرفت اقتصادي آنها كمك خواهد كرد و علاوه بر آن، ظرفيت هاي طبيعي نيز نقش مهمي در اين امر ايفا مي كند.
وي در ادامه تصريح كرد: ايجاد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و توسعه آنها از جمله راهكارهاي مناسب براي طي كردن سير صعودي اقتصاد كشور است و بايد مناطقي را كه داراي ظرفيت هاي ويژه هستند شناسايي و اقدامات زيرساختي مناسب را در آنها اجرا كرد.صاحب محمدي همچنين ايجاد اشتغال، فرصت هاي تجاري و صنعتي را از جمله پيشرفت هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي برشمرد.

 



جانشين پليس آگاهي ناجا خبر داد
افزايش 42 درصدي كشف جرايم مختلف

سرويس اجتماعي-
جانشين پليس آگاهي ناجا از افزايش 42 درصدي كشف جرايم مختلف نسبت به 7 ماهه نخست سال 88 خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار مصطفي رجبي در نشست خبري كه صبح چهارشنبه برگزار شد افزود: كشف جرايم كيف قاپي نسبت به سال گذشته رشد 14 درصدي را نشان مي دهد و پليس رسيدگي به اين جرم را در شهرهاي بزرگ در اولويت اقدامات خود قرار داده است.
وي با اعلام شناسايي و دستگيري 20 باند كيف قاپي خشن در سراسر كشور افزود: 21 باند سارق خودرو نيز در سراسر كشور شناسايي و اعضاي اين باندها دستگير شده اند.
سردار رجبي همچنين به كشفيات جنايي قتل در هفت ماهه ابتداي سال جاري اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 9 درصد افزايش كشف داشته ايم.همچنين در كشف جرم آدم ربايي چهار درصد افزايش و تجاوز 10 درصد رشد داشته ايم كه سياست ما در بحث كشفيات آدم ربايي و تجاوز سقف صددرصد است.
جانشين پليس آگاهي كشور درباره نوع قتل هاي صورت گرفته در هفت ماهه ابتداي سال جاري نيز گفت: 25 درصد از قتلها با استفاده از سلاح گرم بوده كه نسبت به سال گذشته تغييري نداشته و همچنين سهم سلاح سرد در قتل ها 47 درصد بوده كه نسبت به سال گذشته 5/7 درصد رشد داشته است.
رجبي افزود: استان فارس بيشترين آمار قتل را دارد كه البته اين مورد مقطعي است و نمي توان گفت تابع برنامه ر يزي هاي قبلي بوده است.
وي گفت: سرقت هاي مسلحانه نيز نسبت به سال 88، رشد 23 درصدي را نشان مي دهد و در اين رابطه 29 باند متشكل از 80 نفر از سارقان دستگير شده اند.
رجبي افزود: اين افراد به سرقت از طلافروشي ها، افراد مختلف و اماكن اعتراف كرده اند.


 



رئيس جامعه معلولان ايران: شوراي عالي معلولان با قول مساعد رئيس جمهور تشكيل مي شود

رئيس جامعه معلولان ايران از قول مساعد رئيس جمهور براي تشكيل «شوراي عالي معلولان» خبر داد.
علي همت محمودنژاد با اشاره به ملاقات خود با رئيس جمهور افزود: در اين جلسه موضوع تشكيل شوراي عالي معلولان كه 4 سال قبل دستور تشكيل آن را داده بودند مطرح شد و دكتر احمدي نژاد براي پيگيري تشكيل اين شورا قول مساعد داد.
وي با اشاره به مستمري 32هزارتوماني معلولان خاطرنشان كرد: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، مستمري معلولان بايد به 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد، يعني مبلغي معادل 120 هزار تومان مي رسيد.
محمودنژاد ادامه داد: اين درحاليست كه اين ماده قانوني در طول برنامه چهارم محقق نشد و بر همين اساس، مذاكراتي در اين باره نيز با رئيس جمهور صورت گرفت.
وي ديگر درخواست مطرح شده در اين جلسه را اين طور تشريح كرد: از آن جا كه معلولان با مستمري حداقلي خود نمي توانند اقساط 150 هزار توماني طرح مسكن «مهر» را بپردازند، از رئيس جمهور درخواست كرديم كه موضوع مسكن مهر معلولان به صورت ويژه و جداي از طرح كلي مسكن مهر مد نظر مسئولان قرار گيرد.
به گفته محمودنژاد «بازنشستگي پيش از موعد معلولان» شاغل در بخش خصوصي از ديگر مواردي بود كه در اين جلسه مطرح شد و رئيس جمهور براي پيگيري آن نيز قول مساعد داد.
رئيس جامعه معلولان ايران با تأكيد بر اين كه رئيس جمهور از دو سال پيش تاكنون، ديداري با معلولان نداشته است، به ايسنا خاطرنشان كرد: در اين جلسه قول مساعد ديدار رئيس جمهور و معلولان در روز 12 آذرماه همزمان با «روز جهاني معلولان» براي بررسي مشكلات آن ها نيز از سوي رئيس جمهور مطرح شد.

 



سيم كشي غيراصولي دو باب مغازه را به آتش كشيد

كيش- خبرنگار كيهان:
سيم كشي غيراصولي برق يك باب مغازه سوپرماركت و يك باب مغازه عكاسي را در كيش طعمه آتش ساخت و ميليون ها ريال خسارت به بار آورد.
ساعت 4 و 30 دقيقه بامداد بود كه راننده تاكسي متوجه شد كه دود غليظي ناشي از آتش سوزي از يك باب مغازه سوپرماركت به سوي آسمان بلند است. راننده مزبور بلافاصله با نيروهاي امدادي آتش نشاني تماس گرفت و آنان را در جريان اين آتش سوزي قرار داد.
براساس اين گزارش، شعله هاي سركش آتش از سوپرماركت به مغازه همجوار آن يعني مغازه عكاسي سرايت كرد و آن را طعمه حريق ساخت.در اين آتش سوزي محصولات و كالاهاي سوپرماركت و همچنين يك دستگاه چاپ عكس ديجيتال در شعله هاي آتش سوختند و از بين رفتند.علت اين آتش سوزي، سيم كشي غيراصولي و غيراستاندارد برق در سوپرماركت عنوان شد.

 



براي مقابله با تخلفات اقتصادي برگزار مي شود
مانور بزرگ تعزيرات حكومتي

مانور بزرگ تعزيرات حكومتي به منظور مقابله فوري با تخلفات اقتصادي روز شنبه همزمان با تهران در سراسر كشور برگزار مي شود.
مانور بزرگ تعزيرات حكومتي استان تهران، روز شنبه به منظور پيشگيري از تخلفات احتمالي در زمينه اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اجرا خواهد شد.
به گفته روابط عمومي تعزيرات حكومتي استان تهران، اين مانور كه با همكاري سازمان هاي تعزيرات حكومتي و بازرگاني و با حضور رسانه هاي مختلف برگزار خواهد شد، در جهت آمادگي سازمان تعزيرات حكومتي در رسيدگي فوري به تخلفات اقتصادي است.
گفتني است، اين طرح به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

 



به دنبال اتمام مهلت 4 ماهه صورت مي گيرد
برخورد با كمپ هاي ترك اعتياد غيراستاندارد

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر از پايان مهلت 4 ماهه به كمپ هاي غيراستاندارد خبر داد.
طاها طاهري در حاشيه كنگره جوانان ايراني گفت: با كمپ هاي ترك اعتيادي كه فعاليت خود را به حد استاندارد نرسانده اند قاطعانه برخورد خواهد شد.
وي افزود: نگاه سودآوري به كمپ ها و همچنين نظارت نكردن به كمپ ها موجب شد تا كمپ هايي شكل بگيرد كه فعاليت هاي خود را خارج از استاندارد تعيين شده ستاد مبارزه با موادمخدر از سر بگيرند.
ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه هاي مسئول الزام كرده تا نسبت به وجود كمپ هاي غيراستاندارد و غيرمجاز به اين ستاد گزارش كنند تا برخورد جدي به عمل آيد.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به دستور رياست جمهوري 65 ميليارد تومان به منظور راه اندازي اردوگاه هايي براي نگهداري محكومان مواد مخدر اختصاص يافته است كه اميدواريم اين اردوگاه ها را در كمتر از يكسال آماده بهره برداري كنيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

برف در ارتفاعات كوهرنگ
شهركرد-خبرنگاركيهان: ارتفاعات شهرستان كوهرنگ سفيدپوش شد. اين شهرستان يكي از مناطق سردسير كشور است و با توجه به بارش هاي فراوان باران و برف سالانه 7/11 ميليارد مترمكعب آب از سرچشمه كوهرنگ به رودخانه هاي زاينده رود در اصفهان و كارون در استان خوزستان سرازير و آب آشاميدني و كشاورزي و صنعتي اين استانها را تامين مي كند.
تجمع كارگران نساجي مازندران
قائم شهر-خبرنگاركيهان: در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه، جمعي از كارگران نساجي مازندران (چهارشنبه) با اجتماع در مقابل فرمانداري قائم شهر خواهان استيفاي حق و حقوق خود از سوي كارفرما شدند.
كارگران نساجي مازندران كه چهارماه آذر تا اسفند پارسال به همراه عيدي و پاداش و دو ماه شهريور و مهر امسال از كارخانه طلب دارند مديران شركت برغم گذشت زمان تاكنون به وعده هاي داده شده مبني بر پرداخت مطالبات معوقه كارگران عمل نكردند.
كشف كالاهاي قاچاق
يزد-خبرنگاركيهان: ماموران آگاهي طبس طي 6 مرحله عمليات 6 دستگاه حامل كالاهاي قاچاق را توقيف كردند و در بازرسي از آنها موفق شدند 20 تن انواع برنج خارجي، 40 دستگاه گوشي تلفن همراه، 100 عدد كيف زنانه، 100 عدد انواع ادكلن خارجي، 154 جفت كفش و 3هزار و 762 ثوب انواع لباس هاي خارجي كشف و در اين رابطه 11 نفر را دستگير كنند ارزش ريالي كالاهاي كشف شده 490 ميليون ريال برآورد شده است.
متلاشي شدن باند سرقت منازل
سرويس شهرستان ها: كارآگاهان پليس آگاهي استان آذربايجان غربي باند سارقان حرفه اي سرقت منازل شهر اروميه را متلاشي كردند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا سرپرست پليس آگاهي استان آذربايجان غربي با اعلام اين خبر گفت: يكي از سارقان اين باند به 30 فقره سرقت از منازل مسكوني با همدستي دو نفر ديگر اعتراف كرده است.وي افزود: سارقان همراه با دو مالخر دستگير و با صدور قرار روانه زندان شدند.
دستگيري سارق حرفه اي وسايل داخلي خودرو
ماموران آگاهي اصفهان طي عملياتي موفق شدند يك سارق حرفه اي لوازم و وسائل داخلي خودرو را در اين شهر دستگير كنند.
به گزارش اداره اجتماعي ناجا رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر افزود: ماموران پليس در بازرسي از مخفيگاه اين سارق موفق شدند مقادير قابل توجهي از اموال مسروقه را كشف و ضبط كنند. به گفته سرهنگ حسين زاده اين سارق در تحقيقات پليس به 100 فقره سرقت اعتراف كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14