(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 آبان 1389- شماره 19781

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار صميمي دانش آموزان و دانشجويان: فتنه 88 را جوانان مهاركردند
احمدي نژاد در جمع پرشور مردم خراسان شمالي:
كساني كه در اجراي هدفمندي يارانه ها اخلال كنند به مردم معرفي مي شوند
حاشيه هاي سفر رئيس جمهور به خراسان شمالي
چشم به راه سپيده
اصلاح مجدد اساسنامه دانشگاه آزاد نهايي شد
درخشش دانشجوي زنجاني در مسابقات تكنوپل روسيه
به ياد 8000 شهيد زنگ حماسه در مدارس استان همدان نواخته شد
اخبار ادبي و هنري
قائم مقام وزير بازرگاني: 22 قلم كالاي اساسي بيش از نياز مردم ذخيره شده است
مديركل پست خوزستان: تمبر شهيد بهنام محمدي امروز رونمايي مي شود
با حضور 7 كشور خارجي 3 نمايشگاه بزرگ بين المللي در تبريز افتتاح شد



رهبر معظم انقلاب در ديدار صميمي دانش آموزان و دانشجويان: فتنه 88 را جوانان مهاركردند

رهبر معظم انقلاب اسلامي همت جوانان را مهم ترين عامل خنثي كننده فتنه 88 دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان، 13 آبان را نماد طمع ورزي آمريكا، وابستگي رژيم طاغوت، ايستادگي ايمان متكي به بصيرت، پيشقراولي نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي دانستند و تأكيد كردند: امروز، ملت ايران، مصمم تر و قوي تر از هر زمان در حال حركت به سمت اهداف بلند و قله هاي سعادت است و در صف مقدم اين حركت عظيم، جوانان قرار دارند.
در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز، برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي، 13 آبان را نمادي بسيار مهم و داراي معاني و حقايق فراوان خواندند و افزودند: يكي از مناسبت هاي 13 آبان مربوط به سخنراني امام خميني(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصويب قانون ظالمانه مصونيت قضايي اتباع آمريكايي در مجلس آن زمان و سپس دستگيري و تبعيد امام(ره) بود كه در واقع امام بزرگوار با فرياد حق طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ايران دفاع كردند.
ايشان اين حادثه را نماد طمع ورزي آمريكا و روح تعدي استكبار نسبت به ملت ها از جمله ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: اين موضوع همواره بايد در حافظه تاريخي ملت ايران به ويژه جوانان باقي بماند كه آمريكا هيچ گاه به دنبال روابط عادي با كشورها نيست، بلكه خواهان روابطي از نوع ارباب- رعيتي و غارت منافع ملت ها است و اگر در مقابل او ايستادگي نشوند، تا لگدمال كردن شرف يك ملت نيز پيشروي خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري سخنان به ظاهر دوستانه رؤساي جمهور آمريكا در دوره هاي مختلف، افزودند: اگر چه اين سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدني در زير دستكش مخملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ايمان همراه با بصيرت را دومين حقيقت 13 آبان دانستند و تأكيد كردند: فرياد امام خميني(ره) در سال 1343، پاكيزه ترين فريادها و برخاسته از احساس ديني و عرق مسلماني، و متكي بر حمايت عمومي مردم بود كه نتيجه آن چهارده سال بعد در پيروزي انقلاب اسلامي آشكار شد.
ايشان با اشاره به اقدام مزدوران رژيم طاغوت در كشتار دانش آموزان در 13آبان 1357، افزودند: با توجه به اين واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در ميدان و پيشگامي آن در صحنه است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيش قدمي دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشي از احساس تعهد، روحيه انقلابي و بصيرت آنان دانستند و خاطرنشان كردند: امروز نيز دانش آموزان از پيش قدم ترين قشرها هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با يادآوري اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان سال 1358، افزودند: اين اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي در مقابله هيمنه آمريكاست، زيرا تسخير لانه جاسوسي قدرت آمريكا را كه در آن زمان، بسيار پرهيمنه بود، متزلزل كرد و آمريكا را به زانو درآورد.
ايشان معاني و حقايق نهفته در مناسبت هاي 13آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان كردند: با تأمل در اين حقايق مي توان متوجه شد كه آن جمعيت محدودي كه در 13 آبان سال گذشته، در خيابان هاي تهران بر ضد اين مناسبت شعار دادند، در واقع بدنبال زنده كردن هيمنه آمريكا، پنهان كردن سلطه طلبي آن و زير سؤال بردن حركت عظيم ملت ايران در مقابل ظلم بزرگ آمريكا بودند كه البته شكست خوردند.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موكد جوانان به افزايش بصيرت و تأمل در وقايع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در ميدان هاي سياسي، اقتصادي، علمي و فناوري حضوري پرنشاط، تأثيرگذار و همراه با بصيرت دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي، شكست فتنه سال 88 را نمونه بارزي از حضور تأثيرگذار و هوشمندانه جوانان ارزيابي و تاكيد كردند: فتنه سال گذشته كه فتنه بزرگي بود و سال ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكي در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پيشگامانه جوانان در صحنه، شكست خورد.
ايشان با تأكيد بر اين كه صحنه گردانان اصلي فتنه سال 88 در طراحي پيچيده خود، به دنبال تسخير ايران بودند، افزودند: در اين ميان، عوامل فتنه كه اكثر آنها ندانسته وارد اين ماجرا شده بودند، بدون آنكه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلي حركت مي كردند و اين موضوع نيازمند تحليل هاي دقيق روان شناختي است كه چگونه عده اي، ندانسته به دشمن كمك كردند. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم حفظ هوشياري و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان كردند: امروز ملت ايران، قوي تر از هر زمان ديگر است و در مقابل، دشمنان او،ضعيف تر و منفورتر از هر زماني هستند اما هيچ گاه نبايد از كيد و طراحي دشمن غافل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيشرفت هاي برجسته علمي، فناوري، سياسي و عمران و آباداني در كشور، و حركت شتابان ملت ايران به سمت قله هاي كمال، افزودند: امروز سراسر كشور، كارگاه بزرگ كار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ايران با تكيه بر نيروي انساني غني و با استعداد، و مديران دلسوز و كارآمد، در بسياري از عرصه ها به خوداتكايي رسيده است.
ايشان تأكيد كردند: جوانان به عنوان موتور اين حركت عظيم، در كنار تجربه و كارآزمودگي مديران، زمينه ساز افتخارات روزافزون براي كشور هستند.

 



احمدي نژاد در جمع پرشور مردم خراسان شمالي:
كساني كه در اجراي هدفمندي يارانه ها اخلال كنند به مردم معرفي مي شوند

رئيس جمهور با اشاره به كساني كه بخواهند از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها سوءاستفاده كنند گفت: اگر لازم باشد نام فرد و آن كارخانه را در تلويزيون اعلام مي كنيم تا سوءاستفاده كنندگان براي هميشه پشيمان شوند.
دكتر محمود احمدي نژاد كه در جريان هفتاد و هفتمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع باشكوه مردم بجنورد در ورزشگاه تختي اين شهر سخن مي گفت، با اشاره به اين كه ممكن است فردي در رابطه با اجراي اين طرح دچار وسوسه شده و قيمت كالاهاي خود را بالا ببرد، گفت: اين فرد اولا سودي نخواهد برد و اين پول اضافي مانند ميكروبي تمام اموال او را فراخواهد گرفت و خاصيت و رحمت مال او از بين خواهد رفت.
وي اضافه كرد: ثانيا مردم ما هوشمند و هوشيار هستند و اجازه نخواهند داد كسي بتواند با شايعه و با دغل كاري از اجراي اين طرح سوءاستفاده كند. ثالثا ماموريني نيز هستند كه مچ متخلفان را گرفته و آنها را جريمه مي كنند و اگر لازم باشد نام فرد و آن كارخانه را در تلويزيون اعلام مي كنيم تا سوءاستفاده كنندگان براي هميشه پشيمان شوند.
رئيس جمهوري با بيان اين كه اتفاق خاصي در كشور نيفتاده است و تنها قرار است حق مردم به جيب خود آنها ريخته شود، تاكيد كرد: البته بعضي ها نگاه سياسي دارند و ما نيز حرفي با آنها نداريم. ملت ايران جواب افرادي را كه مي خواهند مردم در رنج بيافتند تا آنها بتوانند تبليغات كنند، را خواهد داد.
وي در اين رابطه افزود: ملت ايران با همدلي و وحدت همه طرح هاي عدالت محور از جمله طرح هدفمند كردن يارانه ها را اجرا مي كند و پشيماني را بر دل شيطان و شيطانيان باقي مي گذارد. رئيس جمهوري اسلامي ايران اجراي هدفمند كردن يارانه ها را پله اي بلند براي پيشرفت كشور دانست و تصريح كرد: گرچه شيطان عصباني است اما ملت ما همه با هم بدون هيچ مشكل و مانعي اين طرح را اجرايي مي كند.
احمدي نژاد با بيان اين كه شيطان، شيطانيان و دشمنان ملت ايران از اجراي اين قانون ناراحتند، اظهار داشت: آنها مي گويند ما قطعنامه صادر كرده و ايران را تحريم كرديم پس چگونه آنها طرح هدفمند كردن يارانه ها را اجرا مي كنند.
وي در ادامه افزود: اگر طرف هاي مذاكره با اين شرايط به پاي ميز مذاكره بنشينند مي توان به نتيجه آن اميدوار بود اما اگر بخواهند از موضع تكبر و با دغل كاري مذاكره كنند، پاسخ ملت ايران هماني است كه تاكنون بارها اعلام شده است.
رئيس جمهور در ادامه اقدامات ضد ايراني غرب در قالب صدور چهار قطعنامه شوراي امنيت را يادآور شد و گفت: پيش از صدور قطعنامه اول به آنها اعلام كرديم كه اين تصور اشتباه است كه با نوشتن روي كاغذ پاره بتوانيد اراده ملت ايران را بشكنيد و بعد پشيمان مي شويد.
وي با اشاره به بي توجهي قدرت هاي زورگو به اين توصيه اظهار داشت: ايستادگي ملت ايران موجب شكست و درماندگي آنها شد.
احمدي نژاد افزود: قطعنامه هاي دوم و سوم نيز به اصطلاح غليظ تر صادر شد تا بر ملت ايران فشار وارد كنند و ملت عقب نشيني كند اما شما ايستاديد و آنها دوباره شكست خوردند.
وي با اشاره به صدور قطعنامه چهارم شوراي امنيت عليه ايران نيز گفت: اين قطعنامه را به تصور خودشان به گونه اي نوشتند كه همه راهها را بر ملت ايران ببندند و گفتند كه ظرف مدت پنج ماه كشور فلج مي شود و آنها از موضع قدرت با ايران گفت وگو كنند و خواسته استكبار را تحميل كنند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به گذشت پنج ماه از صدور قطعنامه چهارم، موقعيت كنوني ايران در منطقه و جهان را يادآور شد و تصريح كرد: آنها با صدور اين قطعنامه يك بند به بندهايي كه به دست و پاي خود بسته بودند اضافه كردند.
وي با بيان اين كه كشورهاي زورگو امروز در انديشه رهايي از مسايل و مشكلات ناشي از قطعنامه چهارم و ادعاهاي مطرح شده در آن هستند گفت: اين قطعنامه هم نه تنها سر سوزني ملت ايران را به عقب نشيني مجبور نكرد بلكه موجب ذلت و سرخوردگي خودشان شد.
احمدي نژاد شرايط و موقعيت فعلي طرفهاي مذاكره با ايران را به فرد مسلحي تشبيه كرد كه از همه فشنگهاي خود استفاده كرده و تيري براي شليك ندارد و ادامه داد: اين در حالي است كه ايران با قدرت، اعتماد به نفس و اطمينان در طرف مقابل حضور دارد و انباري پر از تيرهاي متعدد را داراست و در اين شرايط ايستاده و به طرف ديگر مي خندد.
اين فراز از سخنان رئيس جمهوري با فرياد مرگ بر آمريكا از سوي مردم مورد تاييد و حمايت قرار گرفت.
رئيس جمهور همچنين به سفرهاي دوره اي مقامات برخي كشورهاي غربي براي مجاب كردن كشورها به پيروي از تحريم هاي ضد ايراني اشاره كرد و گفت: در همه جا به اين خواست آنها كه رابطه اقتصادي خود را با ايران قطع كنيد پاسخ منفي داده اند. وي به اين گروه از كشورها توصيه كرد كه به عظمت ملت ايران اقرار كنند و از استكبار دست برداشته و حقوق ملت ايران و ملتهاي جهان را به رسميت بشناسند و از قانون و مقررات بين المللي اطاعت كنند.
دكتر احمدي نژاد با انتقاد از قدرت هاي بزرگ به خاطر عدم درك شرايط دنيا گفت: مردم مؤمن و جوانان شجاع ايران براي شكست دادن شما نياز به جنگ و سلاح ندارند و بلكه بااخلاق، اراده، مقاومت و تدبير همه كاخهاي استكباري را روي سر شما خراب خواهند كرد.
وي خطاب به اين گروه از كشورها ادامه داد: روزي بود كه اگر مي خواستيد موضوعي را به ايران تحميل كنيد وحقوق ملت را تعطيل نماييد لازم بود همه ملت قيام كند اما ايران امروز در شرايطي است كه براي شكست و ذليل شدن شما فقط جوانان بجنوردي و خراسان شمالي كفايت مي كنند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: تمام انديشه ها و اراده ها در ايران به هم پيوسته است و تا ساختن كامل ايران و رساندن كشور به قله هاي جهاني متوقف نخواهد شد.
وي با اشاره به اين كه ايران صدها سال مركز علم، تمدن، فرهنگ الهي و انساني و صدور صنعت و فناوري بوده است گفت: به لطف خدا و همت مردم بزودي دوباره ايران به مركز صدور علم، اخلاق، ايمان و فناوري تبديل خواهد شد.
ملت ايران به موشك هاي ديگران نياز ندارد
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه برخي از طرفهاي مذاكره به گونه اي سخن مي گويند كه انگار ملت ايران به آنها نيازمند است و بايد دست مذاكره به سوي آنها دراز كند و از اين رو اقدام به تعيين شرط مي كنند تاكيد كرد: ملت ايران به شما نيازي ندارد و هرچه در مسير توسعه و پيشرفت لازم باشد با همتهاي الهي و دستهاي پربركت خواهد ساخت.
وي در ادامه بدون آن كه نامي از كشور روسيه و عدم اجراي توافق نامه خريد سامانه دفاعي اس300 ببرد اظهار داشت: افرادي تحت تاثير شيطان فكر كردند كه اگر برخي قراردادهاي دفاعي با ايران را به صورت يك طرفه و غيرقانوني ملغي كنند به ملت ايران آسيب وارد خواهد شد و از اين طريق مي توانند ما را به دشمنان بفروشند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اعتبار قرارداد دفاعي مذكور گفت: اين قرارداد بايد اجرا شود و اگر به تعهد خود عمل نكنند ملت ايران حقوق خود و خسارت و جرايم وارده را از آنها مطالبه خواهد كرد.
وي اين تصور را كه با لغو فروش چند موشك، ايران در برابر مستكبران و آمريكا كوتاه خواهد آمد افزود: ملت ايران براي دفاع از خود به موشكهاي ديگران نياز ندارد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: جوانان و مردم ايران با وحدت و انسجام قدرتي را خلق مي كنند كه شما را در كاخ هاي خودتان منكوب خواهد كرد و بعضي از اين كشورها آنقدر فريب شيطان را خورده اند كه متوجه وضعيت كنوني نيستند.
وي با اشاره به همكاري آمريكا و شوروي به عنوان دو ابرقدرت وقت در زمان جنگ تحميلي و همراهي اروپا و برخي كشورهاي عربي (در خصوص تحميل جنگ به ايران) گفت: ملت ايران درسي به آنها داد كه تا ابد فراموش نخواهند كرد.
رئيس جمهور با اشاره به وضعيت و شرايط دروني برخي كشورهاي غربي به آنها توصيه كرد كه به اوضاع كشور خود رسيدگي كنند و بهترين راه را يعني احترام به ملتها را برگزينند.
هدفمندسازي يارانه
كاري در جهت اجراي عدالت
رئيس جمهوري با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها نيز گفت: هدفمند كردن يارانه ها كاري در جهت عدالت است و به اين معناست كه حق هر كسي در جيب خودش قرار مي گيرد.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: همه كساني كه در سالهاي گذشته و در چرخش هاي اقتصادي تحت فشار قرار گرفته اند و فرصتها را از دست داده اند، حقشان در جيب خودشان ريخته مي شود.
وي با بيان اينكه مردم روستاهاي دورافتاده كه هنوز دسترسي به امكانات كشور را ندارند با اجراي اين طرح مديريت حقشان را در اختيار مي گيرند، گفت: عدالت كامل زماني محقق خواهد شد كه آحاد مردم قيام كنند و همه بايستيم و مقاومت كنيم كه گوشه اي از اين مساله در رابطه با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه هاست.
رئيس جمهور هدفمند كردن يارانه ها را طرحي زيبا، مردمي و عدالت محور توصيف كرده و گفت: در هر جايي كه كاري براساس عدالت صورت مي گيرد، شيطان ناراحت مي شود زيرا عدالت فاصله و كينه ها را از بين مي برد.
وي تاكيد كرد مهم ترين مشكل امروز دنيا اين است كه محبت را فراموش كرده اند و اين فراموشي را به ديگران تحميل مي كنند.
وي اظهار داشت زماني كه محبت از ميان رود كينه جاي آن را مي گيرد و امنيت و صلح و برادري جاي خود را به فقر و فاصله طبقاتي مي دهد.
احمدي نژاد افزود: امروز عده اي مي خواهند در دنيا دشمني را ترويج كنند، انسانها را مخالف و رقيب يكديگر قرار دهند، فكر مي كنند كه اگر سرزمين ديگران را اشغال كنند به امنيت مي رسند در حالي كه بايد بدانند اين تفكر نقطه مقابل اراده الهي و آموزه هاي انبياي الهي و اهل بيت است كه مطمئنا شكست خواهد خورد.
وي با تاكيد بر اين كه شرط رسيدن به رحمت خدا، لطف به ديگران است اظهار داشت كه امروز در گوشه و كنار دنيا افرادي هستند كه تنها به فكر پر كردن جيب هاي خود هستند و در اين ميان به موضوع ديگري فكر نمي كنند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: كساني كه كينه و عداوت و دشمني را در دنيا ترويج مي كنند محال است كه در دايره لطف خدا قرار گيرند.
رئيس جمهور اظهار داشت: امروز سرمايه داراني در دنيا وجود دارند كه منتظر فرصت هستند تا اتفاقي رخ دهد و آنان از رنج مردم جيب هايشان را پر كنند، حتي كارشان به جايي رسيده كه ميكروب ها را در آزمايشگاه ها پرورش مي دهند و منتشر مي كنند تا بيماري در دنيا به وجود آيد و آنان بتوانند داروهايشان را به فروش برسانند.
وي با بيان اين كه وحدت و همدلي رمز موفقيت ملت ايران است گفت: هر چه اين همدلي و محبت بيشتر شود، اقتدار ملت ايران بالاتر رفته و پيشرفت ما هر چه سريعتر مي شود.
احمدي نژاد گفت: امروز شيطان براي جدا كردن مردم از يكديگر بالاترين سرمايه گذاري و تلاش را انجام مي دهد، با ايجاد درگيري، خودخواهي، تكبر و وسوسه هاي شيطاني تلاش دارد كه مردم را از يكديگر جدا كند.
وي افزود: امروز شيطان شايعه اي در دنيا درست مي كند، يكباره قيمت گندم در جهان دو برابر مي شود قبل از آن به ياران خود ندا مي دهد كه قرار است قيمت بالا رود و يارانش گندم را از بازارهاي جهاني جمع مي كنند، سپس شايعه افزايش قيمت گندم را مطرح مي كنند و قيمت را بالا مي برند، اينگونه با دروغ و فريب جيب هاي خود را پر مي كنند.
رئيس جمهوري گفت: آن سرمايه داران جهاني كه با فريب و دروغ ثروتي را فراهم مي كنند بدانند اين ثروت نمي تواند براي كسي سعادت ايجاد كند و در خدمت جنگ و ناآرامي و تشويش روحي و عداوت است.
وي در اين خصوص سردمداران صهيونيستي را مثال زد و گفت: ببينيد كه امروز آنان در چه وضعي هستند آنان لحظه اي آرامش ندارند.
احمدي نژاد گفت: هر كس بخواهد به دلايل سياسي در مسير پيشرفت كشور مانع ايجاد كند، سيل ملت او را به دور خواهد انداخت. ملت ايران ملتي بزرگ، آرماني و هوشمند است كه راه خود را پيدا كرده است.
وي ضمن تشكر از كارمندان دولت در دستگاه ها و وزارتخانه هاي مختلف به آنها توصيه كرد: ما نوكر و خادم مردم هستيم و بايد موانع را از جلوي پيشرفت مردم برداريم. افتخار و عزت ما در خدمتگذاري به مردم مؤمن و افتخارآفرين ايران است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنراني خود در اجتماع پرشور مردم بجنورد با بيان اينكه ساختن ايران يك كار فرهنگي و الهام بخش است، تصريح كرد: ساختن كشور ما اميد دادن به ملت هاي مظلوم دنياست و اقتدار و پيشرفت ايران، مايه دلگرمي آنها مي شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه اميد آزادي خواهان و عدالت طلبان به ملت ايران و جوانان سلحشور اين سرزمين است، تأكيد كرد: ساختن ايران نه تنها عزت ملت را بالا مي برد بلكه با درهم شكستن سيطره اهريمني مستكبرين راه را براي برپايي عدالت هموار مي كند.
وي با اشاره به ديدارهايي كه با رؤسا و شخصيت هاي خارجي دارد و همچنين پيام هايي كه دريافت مي كند، خاطرنشان كرد: رؤسا و شخصيت هاي خارجي مي گويند به صورت روزانه اخبار ملت ايران را رصد مي كنند زيرا تحولات ايران براي آنها مهم است. چشم اميد آنها به حركت و پيشرفت ملت ايران و اقتدار آن است.
احمدي نژاد با بيان اينكه دو صف مستكبرين و دنياطلبان به همراه صف عدالت طلبان و آزادي خواهان در دنيا وجود دارد، گفت: ملت ايران در محوريت صف دوم مي درخشد و امروز بايد ايران را با فرهنگ ناب اسلامي و تلاش و فداكاري ايراني بسازيم.
رئيس جمهوري با بيان اينكه بيگانگان اگر يك ريال به ما كمك كنند صد ريال در عوض آن مطالبه مي كنند، خاطرنشان كرد: اگر آنها سرسوزني به ما كمك كنند عزت و استقلال ما را مي خواهند.
وي با بيان اينكه قطار پيشرفت ايران بر روي ريل درست در حال حركت است، اظهار داشت: هر ايراني يك لكوموتيو و يك موتور است كه بايد به سرعت آن افزوده شود.
وزيران در خراسان شمالي
¤همزمان با سفر سوم هيات دولت به خراسان شمالي، بهره برداري از سه هزار و 985 واحد مسكن مهر روز چهارشنبه طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير مسكن و شهرسازي در اين استان آغاز شد.
¤رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: همزمان با سومين سفر هيات دولت به اين استان بهره برداري از سه طرح كشاورزي روز چهارشنبه با حضور وزير جهاد كشاورزي آغاز شد.
¤سالن ورزش كارگران راه و ترابري استان خراسان شمالي با حضور وزير راه و ترابري به بهره داري رسيد. براي ساخت اين سالن ورزشي 2 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
¤وزير راه و ترابري گفت: هم اكنون 10 هزار و 800 پروژه راهسازي از محل اعتبارات ملي و استاني در كشور در دست اجرا قرار دارد. «حميد بهبهاني» سه شنبه شب در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي در بجنورد اظهار داشت: براي تكميل پروژه هاي مزبور بيش از 110 هزار ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است. وي افزود: اين در حالي است كه اعتبار اين وزارتخانه در سال جاري در بخش اعتبارات ملي و استاني سه هزار و 800 ميليارد تومان است.
¤عمليات ساخت راه آهن «جوين-اسفراين-بجنورد» ديروز با حضور وزير بهداشت و شماري از مسئولان محلي استان خراسان شمالي آغاز شد. اعتبار ساخت راه آهن جوين-اسفراين-بجنورد به طول 100 كيلومتر بيش از 100 ميليارد ريال برآورد شده كه امسال براي اجراي آن 7 ميليارد ريال اختصاص يافته است.
¤به گزارش خبرنگار كيهان از بجنورد، استاندار خراسان شمالي گفت: در سفر هيئت دولت به استان 64 پروژه عمراني به بهره برداري مي رسد. ابوطالب تنخفت افزود: 220 طرح نيز در بخش هاي مختلف براي تصويب به هيئت دولت پيشنهاد مي شود.
¤به گزارش خبرنگار كيهان از اسفراين، فرماندار شهرستان گفت: همزمان با سفر هيئت دولت به استان 17 طرح عمراني، فرهنگي و كشاورزي در اسفراين اجرايي خواهد شد.
¤گزارش خبرنگار كيهان از مانه و سملقان نيز حاكيست پروژه چهار بانده كردن مسير مانه- سملقان-آزاد شهر باحضور وزير راه و ترابري كلنگ زني شد و يك كارخانه نخ ريسي نيز با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد تومان افتتاح و راه اندازي شد.

 



حاشيه هاي سفر رئيس جمهور به خراسان شمالي

¤رئيس جمهور 30/8 دقيقه ديروز صبح وارد فرودگاه بجنورد شد و مورد استقبال نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و مقامات عالي استان قرار گرفت.
¤ مراسم استقبال مردمي از دكتر احمدي نژاد و هيئت دولت در مسير ميدان بازرگاني، ميدان شهيد، چهارراه جواديه و ورزشگاه تختي بجنورد برگزار شد.
¤ برخي از اهالي استان خراسان شمالي نيز از شهرهاي نزديك و دور استان براي ديدار با دكتر احمدي نژاد خود را به بجنورد رسانده بودند.
¤رئيس جمهور در بدو ورود به خراسان شمالي و در فرودگاه بجنورد گفت: خراسان شمالي خلاصه اي از همه خوبي هاي ملت ايران است.
¤ استقبال از دكتر احمدي نژاد از فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختي (محل سخنراني رئيس جمهور) به حدي گسترده بود كه مسير 15دقيقه اي طي شده در شرايط عادي بيش از 2ساعت طول كشيد.
¤ اتومبيل حامل رئيس جمهور بارها در ميان جمعيت استقبال كننده متوقف شد.
¤ استقبال كنندگان با نواختن سرودهاي حماسي محلي حضور احمدي نژاد را گرامي داشتند.
¤ كارگران، بازاريان، اساتيد، دانش آموزان و دانشجويان خراسان شمالي از ساعات نخستين بامداد ديروز با دست نوشته هاي خود بر روي پارچه هاي مختلف در مقابل ميدان شهدا منتظر استقبال از رئيس جمهور بودند.
¤ اقشار مختلف مردم در مسير عبور رئيس جمهور ازدحام كرده بودند و با قرباني كردن گوسفند و سر دادن شعارهاي خوش آمدگويي به استقبال، رئيس جمهور محبوب خود آمده بودند.
¤ در ميان انبوه استقبال كنندگان، عكس هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب ديده مي شد.
¤ استقبال كنندگان با سر دادن شعارهايي آمادگي خود را براي اطاعت از فرامين رهبر فرزانه انقلاب اعلام مي كردند.
¤ ظرفيت ورزشگاه تختي (محل سخنراني) ساعت ها قبل از شروع سخنراني رئيس جمهور تكميل شده بود.
¤ يكي از اهالي تركمن منطقه مرزي راز و جرگلان بجنورد نيز كه با شماري از اهالي اين منطقه براي ديدار با رئيس جمهور به ورزشگاه تختي بجنورد آمده گفت: از سه شنبه شب خود را به بجنورد رسانده ايم تا رئيس جمهور محبوبمان را ملاقات كنيم.
¤ يك شهروند شيرواني نيز كه به اتفاق كارواني از همشهريانش براي استقبال از رئيس جمهور به بجنورد آمده با ابراز شادماني از سفر رئيس جمهور به اين استان گفت: سفرهاي هيئت دولت به استانها فصل درخشاني در كارنامه نظام جمهوري اسلامي و نيز مديريت سياسي كشور است.
¤ در ميان جمعيت استقبال كننده شمار زيادي از تركمنهاي سني مذهب خراسان شمالي ديده مي شد كه از نقاط دوردست مرزي شمال اين استان براي شنيدن سخنان رئيس جمهور محبوب، خود را به بجنورد رسانده بودند.
¤حدود 500 نفر از كسبه بجنوردي نيز با پوشيدن جليقه هاي خاص منقش به شعار حمايت از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، با رفتن به پيشواز رئيس جمهور پشتيباني خود را از اقدام دولت دهم در اجراي اين قانون عدالت محورانه اعلام داشتند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
ايها العزيز!
پر كن دوباره كيل مرا ايها العزيز
دست من و نگاه شما ايها العزيز
رو از من شكسته مگردان كه سالهاست
رو كرده ام به سمت شما ايها العزيز
جان را گرفته ام به سر دست و آمدم...
از كوره راه هاي بلا ايها العزيز
وادي به وادي آمده ام از درت مران
واكن دري به روي گدا ايها العزيز
چيزي كه از بزرگي تو كم نمي شود
اين كاسه را... فاوف لنا... ايها العزيز
ما جان و مال باختگان را رها مكن
بگذار بگذرد شب ما ايها العزيز
... دستم تهي است راه بيابان گرفته ام
محتاج يك نگاه تو يا ايها العزيز
قم- مريم سقلاطوني

شعر انتظار
مي ريزد از دل ترمان، شعر، انتظار
از سايه شناورمان، شعر، انتظار

باريد روي شانه مان برف بي كسي
ماسيد روي باورمان، شعر، انتظار

دستي ولي از آنسوي پرچين ابرها
پاشيد روي دفترمان، شعر، انتظار

اين طبع تشنه منتظر يك بهانه بود
جوشيد از سراسرمان، شعر، انتظار

جنگي عظيم بر سر هر واژه درگرفت
ابزار جنگ و سنگرمان، شعر، انتظار

اينجا همه بهانه او را گرفته اند
گلدانمان، سماورمان، شعر، انتظار

در انتظار منجي مان ايستاده ايم
در ايستگاه آخرمان، شعر، انتظار
دكتر عباس احمدي

وعده آسماني
اميد مردم يكتاپرست! مي آيي؟...
چراغ روشن ايمان به دست! مي آيي؟...
ازل سرشت به توحيد، تا ابد پيوست
به حكم آيه عهدالست، مي آيي؟
به پاي عزم، جهان درنورد و عالم گير
به رغم هر كه در انكار هست، مي آيي؟
بناي دين خدا استوار و پابرجاست
براي آنكه نبيند شكست، مي آيي؟
تو آخرين در رحمت براي انساني
خدات چونكه گشود و نبست، مي آيي؟
تو، اي كه عدل ترا جست در جهان وجود
تو، اي كه ظلم ز تيغت نرست، مي آيي؟
كرمان- محمدجواد محبت

 



اصلاح مجدد اساسنامه دانشگاه آزاد نهايي شد

سرويس سياسي-
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه اخير خود بندهاي 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد را كه با اشكال رهبر معظم انقلاب مواجه شده بود اصلاح كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دكتر محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره اصلاحات فوق گفت: در جلسه سه شنبه شب، شورا، كميته منتخب شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه براي اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد تشكيل شده بود پيشنهادات خود براي اصلاح بندهاي 5 و 10 اساسنامه را به شورا ارائه كرد كه موارد پيشنهادي پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.
وي نخستين مورد اصلاحي را مربوط به وضعيت دانشگاه آزاد در ماده پنج ذكر كرد و افزود: بر اين اساس، دانشگاه آزاد مؤسسه اي غير خصوصي و غير دولتي است و اعضاي هيأت مؤسس، هيأت امنا و مديران دانشگاه هيچ گونه حق مالكيت و حق انتفاع شخصي از اموال دانشگاه را ندارند و اموال و منافع مزبور منحصراً با رعايت مفاد اين اساسنامه و مقررات حاكم و بارعايت مصلحت دانشگاه، صرف هزينه ها، پيشرفت و توسعه فعاليت هاي دانشگاه خواهد شد.
خاطرنشان مي شود در اساسنامه اي كه پيش از اين به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده بود دانشگاه آزاد مؤسسه اي عمومي و غير دولتي بود و اموال آن به عنوان اموال عمومي محسوب مي شد.
بدين ترتيب با اصلاح صورت گرفته وضعيت دانشگاه آزاد از عمومي و غير دولتي به غير خصوصي و غير دولتي تبديل شد.
مخبر دزفولي دومين مورد اصلاحي را مربوط به بند 10 دانست و گفت: تعداد افراد پيشنهادي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي عضويت در هيأت امناي دانشگاه آزاد از پنج نفر به سه نفر كاهش يافت.
تغيير مهم ديگر در اين بند از اساسنامه دانشگاه آزاد به سومين تبصره از آن مربوط مي شود كه طي آن مقرر شد «احكام اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد با امضاي رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي صادر خواهد شد.»
بنابراين گزارش، پيش از اين احكام اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد با امضاي رئيس هيأت مؤسس دانشگاه آزاد صادر مي شد.
كبگانيان: اساسنامه بزودي به دانشگاه آزاد ابلاغ مي شود
يكي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بزودي اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد براي اجرا به اين دانشگاه ابلاغ مي شود.
منصور كبگانيان در گفت وگو با مهر افزود: با توجه به اينكه رئيس قوه قضائيه و برخي ديگر از مسئولين نيز در جلسه شب چهارشنبه شورا حضور داشتند، اصلاحات جديد به تأييد رسيد و ديگر نيازي نيست كه اصلاحات به تأييد نهاد ديگري برسد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اين اصلاحات به دو دليل انجام شد يكي به اين دليل كه دانشگاه متعلق به اشخاص نيست و ديگر اينكه دولتي نيست. از اين رو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام كرد و بر اين اساس تعداد افرادي كه براي عضويت در هيئت امناي دانشگاه آزاد در نظر گرفته بود را به 3 نفر تقليل داد.
وي با ذكر دلايلي براي كم شدن تعداد افراد پيشنهادي شورا براي عضويت در هيئت امناي دانشگاه آزاد به مهر گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي رفع اين شائبه كه با وجود معرفي 5 نفر عضو هيئت امنا از طرف شورا تركيب هيئت امنا به دولتي شدن نزديك تر مي شود تعداد افراد را 3 نفر انتخاب كرد.
كبگانيان در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين 3 نفر كه از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي مشخص مي شوند از ميان افرادي هستند كه پيش از اين از سوي شورا معرفي شده بودند يا افراد جديدي خواهند بود به مهر گفت: مشخص نيست و امكان دارد از ميان همان افراد باشند و ممكن است نباشند البته افرادي مانند وزير علوم، بهداشت، رئيس جهاد دانشگاهي و رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها از اعضاي حقوقي هيئت امنا هستند و اين افراد تغيير نمي كنند.
وي اظهار داشت: براساس اصلاحات صورت گرفته 3 عضو هيئت امنايي كه از طرف هيئت مؤسس دانشگاه معرفي مي شوند نيز بايد به تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: البته شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بايد اعضايي را كه معرفي مي كند داراي رتبه علمي بالاتر از دانشياري باشند.

 



درخشش دانشجوي زنجاني در مسابقات تكنوپل روسيه

زنجان- خبرنگاركيهان:
محمدرضا شاهمرادي دانشجوي رشته مهندسي برق در زنجان با ارائه طرح «سنسور هوشمند جهت دزدگير» درمسابقات و نمايشگاه اختراعات تكنوپل روسيه 2010 حضور پيدا كرد.
اين مسابقات در كشور روسيه از 13 لغايت 20 شهريور سال جاري برگزارشد و طرح اختراعي دانشجوي مزبور موفق به كسب مدال برنز شد.
شاهمرادي تاكنون درچندين جشنواره ملي و بين المللي توانسته است ابداعات و اختراعات خود را درمعرض مسابقات معتبر بگذارد و چندين طرح وي موفق به كسب مدالهاي ملي و بين المللي شده است.
براساس اين گزارش نمايشگاه تكنوپل مسكو مدرن ترين نمايشگاه در زمينه اختراعات و فرصت هاي سرمايه گذاري و منحصر به فردترين محل جمع آوري عالمان صنعتي و مخترعان و توليدكنندگان برترين توليدات حرفه اي و صنعتي و فعالان دربخش سرمايه گذاري در پروژه هاي علمي و صنعتي كارخانجات به شمار مي آيد.

 



به ياد 8000 شهيد زنگ حماسه در مدارس استان همدان نواخته شد

همدان- خبرنگاركيهان:
به مناسبت برگزاري كنگره شهدا و به ياد 8هزار شهيد گلگون كفن و در سالروز شهادت محمدحسين فهميده، زنگ حماسه در مدارس استان همدان به صدا درآمد.
در مراسمي كه به همين مناسبت در هنرستان شهيد باهنر همدان برگزارشد، سرتيپ عبدالرضا آزادي فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) و دبير كنگره شهداي استان، گفت: حماسه بزرگي كه شهيد فهميده خلق كرد، درتاريخ ماندگار شد و تاثير شگرفي بر دوست و دشمن گذاشت.
وي با اشاره به حضور دانش آموزان در8 سال دفاع مقدس درجبهه هاي جنگ، ادامه داد: شهداي دانش آموز هم در عرصه مبارزه و نبرد و هم در عرصه هاي مختلف علمي و فرهنگي و ديني برجسته و قهرمان بودند.
وي خاطرنشان ساخت: شهيدفهميده و ديگر شهداي ما، در اوج مظلوميت، دين خود را به انقلاب اسلامي ادا كردند و امروز هم دانش آموزان ما به عنوان فهميده هاي جامعه كنوني بايد با بصيرت و آگاهي، مقابل جنگ نرم دشمن ايستادگي كرده و خود را آماده پاسخگويي به شبهات دشمن كنند.
غلامرضا گوهري قائم مقام آموزش و پرورش استان همدان نيز با اشاره به حماسه آفريني شهداي دانش آموز گفت: زنگ حماسه كشور را شهيد فهميده درطول8سال دفاع مقدس نواخته و ما بايد راه او را ادامه بدهيم. وي افزود: درحال حاضر برنامه ريزي و حركت دشمن بيشتر عليه جوانان و در قالب شبيخون فرهنگي انجام مي گيرد.
وي ادامه داد: دشمنان درصدد هستند تا با ايجاد گروهها و فرقه هاي انحرافي مختلف و مخالف با اصل دين، در ذهن مردم و به ويژه جوانان ما، ياس و نااميدي به وجود آورند.
گوهري خاطرنشان ساخت: خطر شبيخون فرهنگي از جنگ8 ساله عليه كشور كمتر نيست و لذا لازم است تا جلسات پرسش و پاسخ در پايگاههاي بسيج براي جوانان و نوجوانان برگزار شود.

 



اخبار ادبي و هنري

يك كارگردان:
جشنواره هاي خارجي به فيلمسازان ايراني سفارش مي دهند
يك كارگردان فاش كرد كه برخي از جشنواره هاي خارجي به فيلمسازان داخلي پيشنهاد توليد فيلم مي دهند.
پرويز شيخ طادي به برنا گفت: جشنواره هاي خارجي با اهداف سياسي به دنبال فيلم هايي هستند كه در آن سال به درد جشنواره و اهدافشان بخورد.
كارگردان فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» با بيان اينكه جشنواره هاي خارجي بيشتر به فيلم هايي بها مي دهند كه كارگردانان آن ها در كشورهاي خود به عنوان اپوزيسيون مطرح هستند، اظهار كرد: بعضي از فيلمسازان مي دانند براي شركت در جشنواره هاي خارجي و كسب اعتبار بايد در فيلم، منتقد كشورشان باشند، حتي در مواردي جشنواره به فيلمساز پيشنهاد ساخت فيلم را مي دهد و مي گويد كه چگونه فيلم را بسازد.
شيخ طادي ادامه داد: حتي يك جشنواره فرانسوي به صورت واضح و شفاف به من پيشنهاد فيلمي را داد به شرطي كه در فيلم، منتقد كشورهاي منطقه و حكومت باشم و بتوانم مسائل اجتماعي را كاملاً برجسته كنم.
گفتني است چندي پيش چند فيلم ساز داخلي، با حضور در سفارت انگليس در تهران با مقامات اين سفارتخانه گفت وگوي محرمانه اي انجام دادند.
شكايت خانواده شهدا از يك فيلم موهن
هيئت خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از تهيه كننده و كارگردان يك فيلم موهن به ارزش هاي دفاع مقدس شكايت كرد.
به گزارش باشگاه خبري توانا، هيئت خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از علي عطشاني كارگردان و محمدعلي زم تهيه كننده فيلم «دموكراسي تو روز روشن» به جهت توهين هاي مكرر و مداوم به جانبازان و خانواده هاي مغزز شهدا و سرداران جنگ شكايت كرد.
هيئت خانواده شهدا و ايثارگران تقاضاي تعقيب و مجازات دست اندركاران توليد و پخش فيلم ياد شده را با شكوائيه اي به دادستان تهران خواستار شد.
اين هيئت در شكوائيه خود اظهار مي دارد: در فيلم «دموكراسي تو روز روشن» شهادت رزمندگان جنگ تحميلي، ترور، شهادت جانبازان بعد از جنگ، پاسداران سپاه، سياست هاي نظام و قوانين حاكم بر اجتماع و اعتقادات و باورهاي ديني مردم زير سوال رفته است. هيئت خانواده شهدا و ايثارگران در دادنامه مي گويد: در جاي، جاي مختلف فيلم به ايثارگري هاي رزمندگان و شهدا كه با خون خود از حيثيت و ناموس خود و ديگران دفاع كرده اند به شكل مسخره آميزي نگريسته شده است، فرماندهان جنگ ترسو و رياكار معرفي شده و نهايت كار عصاره فيلم القاء و تشكيك اذهان و اضمحلال اعتقادات و ارزش هاي ديني و ايثار و شهادت است. لذا از مقام قضايي تقاضاي تعقيب و رسيدگي مي شود.
«كيهان» قبلاً در قالب چند يادداشت، نسبت به ساخت و نمايش فيلم موهن «دموكراسي تو روز روشن» اعتراض كرده بود.
برنامه معاونت سينمايي براي رفع بي عدالتي اكران
معاون سينمايي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي گفت: اين معاونت در برابر بي عدالتي ها در حوزه اكران سكوت نمي كند، هر چند ترجيح مي دهيم كه در اين امر ورود نكنيم.
جواد شمقدري در گفت وگوبا ايرنا افزود: معاونت سينمايي وزارت ارشاد به طور حتم در مقابل ناهماهنگي ها و بي عدالتي هاي موجود در حوزه اكران عكس العمل نشان مي دهد.
وي خاطر نشان كرد: وظيفه دولت است كه با بي عدالتي ها مقابله كند و چنانچه روند كنوني اكران ادامه داشته باشد، اين حوزه را مديريت مي كنيم.
شمقدري در مورد توقف اجراي طرح جدول اكران تصريح كرد كه اولويت هاي مهمتري در سينماي ايران وجود دارد و چنانچه اين اولويت ها ساماندهي شود وضعيت اكران نيز مطلوب خواهد شد.
مدتهاست برخي از فيلم سازان از دخالت سلطه برخي تهيه كنندگان در حيطه اكران فيلم ها ناراضي اند و خواستار دخالت دولت شده اند.
معرفي كتاب هاي برتر با موضوع آمريكا و استكبارستيزي
نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به مناسبت يوم الله 13 آبان كتابهاي برتر در حوزه آمريكا و استكبارستيزي را معرفي كرد.
«نيروي دلتا» نوشته چارلي بكويث، «سفر آمريكا» نوشته جلال آل احمد، «تاريخ ناگفته و پنهان آمريكا» نوشته نصير صاحب خلق، «آمريكا بدون نقاب» نوشته سيدهاشم ميرلوحي، رمان «ريشه ها»، نوشته الكس هيلي، «روياي آمريكا» نوشته هاوارد وين، «ده سال هوم لسي آمريكا» نوشته محمود گلابدره اي، رمان «مارتين ايدن» نوشته جك لندن و «در بهشت شداد» نوشته جلال رفيع، عنوان كتابهاي برتري است كه در سطح بيش از دو هزار و 200 كتابخانه تحت پوشش نهاد كتابخانه هاي عمومي، در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 



قائم مقام وزير بازرگاني: 22 قلم كالاي اساسي بيش از نياز مردم ذخيره شده است

قائم مقام وزير بازرگاني گفت: 22 قلم كالاي اساسي سبد مصرفي مواد خوراكي هر خانوار در كشور ذخيره شده تا چنانچه در دوره اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خللي در بازار ايجاد شد، به موقع بين مردم توزيع شود.
به گزارش ايرنا، «مسعود موحدي» سه شنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: در قانون هدفمند كردن يارانه ها لازم است بين توليد و مصرف، صادرات و واردات تعادل ايجاد شود.
وي افزود: در بخش ذخيره سازي كالا كه يكي از وظايف اصلي وزارت بازرگاني در قانون هدفمند كردن يارانه هاست، ذخيره هاي احتياطي كالا، متعارف با بازار در سراسر كشور تعبيه شده است تا با اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها، در ميزان عرضه و تقاضا و كاهش يا افزايش آن اتفاقي رخ دهد.
قائم مقام وزير بازرگاني گفت: ذخاير اضافي كالا در اختيار بخش خصوصي است و با تسهيلاتي كه دولت در اختيار اين بخش قرار مي دهد، با نظارت و مديريت وزارت بازرگاني در وقت لازم بين مردم توزيع خواهد شد.
وي در ادامه افزود: اكنون كالا به طور متعارف در بازار يافت مي شود و حتي ميزان آن بيش از مصرف كشور است و هيچ مشكلي در زمينه كمبود كالا وجود ندارد.
موحدي گفت: از آنجا كه ممكن است برخي از كالاها مواد اوليه واحدهاي توليدي باشند، افزون بر اين كه وزارت صنايع پيش بيني هاي لازم در اين زمينه را انجام داده است، وزارت بازرگاني نيز حمايت هاي لازم را خواهد كرد تا قيمت كالاهايي كه وارد سامانه هاي توليدي مي شود، تغييري نكند.
وي درباره نرخ ارز در مدت هدفمندي يارانه ها گفت: قيمت ارز در طول دوره هدفمندي يارانه ها تغيير نخواهد كرد و دولت بازار ارز را تحت كنترل خواهد داشت و بسياري از كارخانجات و صنايع توليدي مواد اوليه كالاهاي خود را وارد و صنايع كوچك نيز از طرق ديگر مواد اوليه خود را تأمين خواهند كرد.
موحدي اظهار داشت: هماهنگي لازم بين وزارت صنايع و معادن و بازرگاني وجود دارد تا كالاها و مواد اوليه مورد نياز خود را بتوانند با همان قيمت قبلي دريافت كنند.
وي با تأكيد بر اينكه با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، گفت: در همين راستا شبكه بازرسي و نظارت مردمي به صورت سازمان يافته با فعاليت بازرسان افتخاري تشكيل شده و با سازمان تعزيرات حكومتي نيز هماهنگي لازم صورت گرفته است تا با تخلفات احتمالي به شدت برخورد شود.

 



مديركل پست خوزستان: تمبر شهيد بهنام محمدي امروز رونمايي مي شود

اهواز-خبرنگاركيهان:
به پاس ايثارگري ها و مجاهدت هاي شهدا و جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهيد رونمايي از تمبر شهيد 13ساله خرمشهري امروز انجام مي شود.
مديركل پست خوزستان با اعلام خبر فوق افزود: رونمايي تمبر شهيد بهنام محمدي در شهرستان مسجدسليمان و با حضور مقامات استاني و كشوري امروز انجام خواهد پذيرفت.
مهران حموله افزود: در همين زمينه زندگينامه شهيد در سطح وسيع توسط اداره تجزيه و مبادلات در سطح استان خوزستان تهيه شده و توزيع خواهد شد.
وي در پايان يادآور شد: همچنين كليه مرسولات پستي ارسالي به مقاصد متفاوت كشور در طول ايام فوق ممهور به مهر شهيد خواهد شد.
گفتني است: شهيد بهنام محمدي متولد آبان ماه سال 1345 در محله كوت شيخ خرمشهر است كه از اولين روزهاي نبرد مقدس عليه مهاجمان بعثي به صفوف مبارزان جبهه حق در خرمشهر مي پيوندد و در همان سال نخستين جنگ در سن 13سالگي به شهادت مي رسد و با رشادتها و نحوه شهادتش حماسه اي ديگر همچون حماسه حسين فهميده را براي مردمان ايران اسلامي يادآور مي شود.

 



با حضور 7 كشور خارجي 3 نمايشگاه بزرگ بين المللي در تبريز افتتاح شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
با حضور هفت كشور خارجي، 3 نمايشگاه بزرگ در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز روز سه شنبه افتتاح شد.
نمايشگاه هاي افتتاح شده عبارتند از: «نمايشگاه تخصصي بالابرها و صنايع»، «چهارمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق و مخابرات ايران» به همراه «هشتمين نمايشگاه بين المللي آرايشي و بهداشتي».
در اولين نمايشگاه تخصصي بالابرها كه شامل آسانسور، پله برقي، جرثقيل، ليفت تراك و تسمه نقاله است 30 واحد از آذربايجان شرقي، تهران، فارس، البرز، اصفهان و خراسان رضوي به همراه كشورهاي آلمان، تركيه و چين حضور دارند.
در «نمايشگاه بين المللي آرايشي و بهداشتي» نيز كشورهاي فرانسه، ايتاليا، آمريكا، اسپانيا و آلمان به همراه 60 واحد ايراني از آذربايجان شرقي، تهران و منطقه آزاد چابهار حضور دارند و عطر و ادكلن، رنگ مو، لوازم برقي، داروهاي گياهي و فرآورده هاي طب سنتي، كرم هاي آرايشي و بهداشتي و در زمينه هاي پوست و مو و شوينده فعال هستند. همزمان با اين نمايشگاه، همايش و كلاس هاي آموزشي «پوست و مو» نيز برپا است.
در چهارمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق و مخابرات نيز 95 واحد داخلي از آذربايجان غربي و شرقي، تهران، سمنان، گيلان، كرمان، اصفهان، خراسان رضوي، مازندران و البرز به همراه كشورهاي تركيه، آلمان، فرانسه و چين در زمينه صنايع روشنايي، سيم و كابل، لوازم الكتريكي، اتوماسيون و ابزار دقيق، درب بازكن هاي صوتي و تصويري، تابلو برق، توليدكنندگان مقره، سيستم هاي حفاظتي و امنيتي، توليدكنندگان لامپ هاي كم مصرف و كليد و پريز، كابل هاي مخابراتي و آنتن هاي برقي، در 10 هزار مترمربع فضاي مسقف، فعال مي باشند. نمايشگاه هاي فوق تا شنبه برپا هستند.

 



اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال 15 آبان اعلام مي شود

افشين قطبي از آغاز اردوي تيم ملي فوتبال از 22 آبان خبر داد.افشين قطبي در اين خصوص گفت: بعدازظهر روز شنبه 15 آبان اسامي تيم ملي براي بازي با نيجريه اعلام خواهد شد و اردوي ما شنبه هفته بعد يعني 22 آبان آغاز خواهد شد و 26 آبان در مقابل نيجريه در ورزشگاه آزادي يك ديدار تداركاتي را خواهيم داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14