(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  آبان 1389- شماره 19788

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درسي از يك تجربه
جمعي از علماي قم در ديدار اعضاي شوراي واتيكان: پاپ جنايات آمريكا را تحريم كند
بازگشت نخستين گروه حجاج ايراني به كشور در 30 آبان
حمايت ايران از روند تشكيل دولت جديد عراق
قائم مقام وزارت اطلاعات: پرونده نظامي عليه ايران كاملا بسته شده است
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه: بيانيه تهران روي ميز است
مقامات قضايي كشور در كهگيلويه : براي همراهي دولت آماده ايم
اوباما توقيف دارايي هاي ايران را براي يكسال ديگر تمديد كرد
دعوت از دو مقام روس براي راه اندازي رسمي نيروگاه بوشهر
تيري ميسان: قتل ندا آقا سلطان بخشي از طراحي انقلاب هاي مخملين است
دادستان اسبق كل كشور: اسناد ارتباط سران فتنه با كشورهاي اروپايي و آمريكايي موجود است



درسي از يك تجربه

ابراهيم حاجي محمدزاده
اين روزها با توجه به تحرك افرادي خاص كه تحت عنوان ارزشمند اتحاد، اصرار بر وحدتي تعريف نشده با برخي از افراد و جريانات رفوزه شده در آزمون فتنه 88 دارند و تقارن اين تلاش سؤال برانگيز آن با مصاحبه وزير محترم اطلاعات كه از همراهي انجمن ضد بهائيت (حجتيه) با بهائيان و... در فتنه سال گذشته خبر داده است ، نگارنده اين سطور بر آن شد كه با توجه به رهنمودهاي حضرت امام و آينده نگري سياسي الهي ايشان خاطره عبرت آموزي را نقل كند.
در سالهاي اوليه انقلاب اسلامي بعلت ابعاد گوناگون و گسترده توطئه هاي شرق و غرب عليه انقلاب اسلامي و هجوم و نفوذ مزدوران آنها در اركان نوپاي جمهوري اسلامي و حوادثي نظير شهادت 72 تن در 7تير و انفجار نخست وزيري بعضي افراد موجه و كم تجربه با تحريك سران انجمن حجتيه درصدد بودند با ادعاي مذهبي بودن آنان زمينه هاي حضورشان را در پست هاي حساس فراهم آورند و بدين منظور و با اصرار فراوان جلساتي را ترتيب دادند كه افراد فوق به ظاهر خود را انقلابي و مدافع خط امام نشان دهند. نگارنده به دليل مسئوليتي كه در سپاه داشتم با اصرار فردي موجه در آن جلسه شركت كردم. پس از شنيدن ادعاهاي انقلابي نمايي سران انجمن با توجه به رهنمودهاي امام راحل به آنان پيشنهاد كردم اگر شما واقعاً اينقدر عاشق امام و انقلاب هستيد، با يك نقد آگاهانه گذشته خودتان به خصوص نسبت به بند جدايي دين از سياست كه در اساسنامه شما درج گرديده است موضع فعلي خودتان را اعلام نماييد و زمينه هاي عبرت گرفتن و توبه آگاهانه بر مبناي اسلام ناب محمدي (ص) را فراهم آوريد. آن روز سران انجمن اين قول را به صورت تلويحي دادند ولي هرگز به آن عمل نكردند. حضرت امام بعدها با پرده برداشتن از ترفندهاي انجمن نشان دادند كه چگونه اين گروه همواره نقش ويژه اي را براي استكبار جهاني بازي مي نمايد.
«... ديروز حجتيه اي ها مبارزه را وام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند. امروز انقلابي تر از انقلابيون شده اند! ولايتي هاي ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريخته اند و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته اند و عنوان ولايت برايشان جز تكسب و تعيش نبوده است، امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مي خورند...» (1)
حضرت امام در همان زمان ها خطاب به يكي از افراد موجه مدافع انجمن حجتيه هشدار مي دهند: «... حواستان را جمع كنيد كه نكند يكمرتبه متوجه شويد انجمن حجتيه ايها همه چيزتان را نابود كرده اند. من به شما آقايان علاقه مندم ولي لازم ميدانم گاهي كه مسئله اي را مي بينم تذكر دهم...» (2)
امروز پس از گذشت بيش از بيست و چند سال از هشدارها و رهنمودهاي امام(ره) باز در اخبار مي خوانيم كه وزير اطلاعات همراهي و همگامي انجمن حجتيه و بهائيان در فتنه اخير را به اطلاع مردم مي رساند. «... در حركت فتنه از انجمن حجتيه تا بهائيت و حتي مسيحيت تبشيري را مي بينيد. حتي كمونيست ها و نفاق هم فعال بودند... وزير اطلاعات در خصوص فرقه هايي چون بهائيت گفت اين موضوع، يك موضوع پيچيده اي است. به خاطر اينكه سرويس هاي اطلاعاتي عمومي چون CIA و موساد پشت سر آنهاست...» (3)
اميد است يادآوري تجربه فوق عبرت آموز كساني باشد كه تحت عنوان نام مبارك اتحاد به قيمت خود را مطرح نمودن، با فتنه اي ديگر مي خواهند فتنه هاي گذشته را بازسازي كنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 21 ص 281
(2) صحيفه امام ج21 ص 580
(3) روزنامه كيهان 17/8/1389ص 2 مصاحبه وزير اطلاعات حجت الاسلام مصلحي

 



جمعي از علماي قم در ديدار اعضاي شوراي واتيكان: پاپ جنايات آمريكا را تحريم كند

آيت الله جوادي آملي با انتقاد از جنايات نيروهاي ناتو و آمريكا در منطقه خاورميانه، از پاپ خواست كه ظلم ها و جنايات آمريكا را تحريم كند.
آيت الله جوادي آملي روز پنجشنبه در ديدار رئيس و اعضاي شوراي واتيكان كه براي شركت در نشست گفت وگوي اديان در تهران، به كشورمان سفر كرده اند، خطاب به حاضران اظهار داشت: شرق ايران را نگاه كنيد، افغانستان و پاكستان هر روز كشتار است؛ غرب ايران را بنگريد، هر روز ترور و كشتار در عراق جريان دارد؛ خاورميانه را كه دور مي زنيد هر روز آدم كشي است.
وي با انتقاد از حضور نيروهاي ناتو و آمريكا در منطقه خاورميانه و ناامن كردن اين منطقه گفت: اين آمريكا از آن طرف دنيا در خاورميانه چه مي كند؟ توقع ما از شخصيت هاي علمي مسيحي، به خصوص از جناب پاپ اعظم آن است كه زبانش را باز كند و اين ظلم ها را تحريم كند؛ اين آتش سوزي ها و آتش بياري هاي خاورميانه را مهار كند و قرآن را مثل انجيل و تورات مقدس بداند و آن كار ننگين آتش زدن قرآن كريم را محكوم كند.
آيت الله جوادي آملي به سفر 21سال گذشته خود به واتيكان اشاره كرد و افزود: من 21سال قبل مسافرت كوتاهي به واتيكان داشتم و جناب پاپ قبلي زنده بود و در اولين برخوردم با ايشان، وصيت نامه الهي سياسي امام خميني(ره) را به ايشان ارائه كردم.
وي گفت: الان اگر شما خدمت پاپ فعلي رسيديد مراتب احترام ما را به ايشان ابلاغ كنيد و توجه كنيد به وصيت نامه الهي سياسي امام خميني(ره) كه من 21 سال پيش به ايشان دادم.
آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر نكاتي در مورد عدم جدايي علم و دين اظهار داشت: آسيب جامعه در اثر آن است كه عده اي خيال مي كنند علم غير از دين است و دين با علم كاري ندارد، مثلا مي گويند زمين شناسي، نجوم و ستاره شناسي كه ديني و غيرديني ندارد، يا مي گويند يك مؤمن و يك ملحد هر دو مي توانند رياضي دان، دين شناس، فيزيكدان و پزشك باشند. اين مغالطه از اينجا پيدا شد كه اينها دين را مثله كردند و اعضا و جوارح دين را بريدند و آن را ناشناخته معرفي كردند.
اين مفسر عاليقدر خاطرنشان كرد: تمام اختلافات بين صاحبان دين و پرچمداران علم مادي اين است كه آنها علم را غارت و مصادره و حق را تكه تكه كردند، به گونه اي كه كسي حق را نمي شناسد.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه علم شرح و تفسير معلوم است، خطاب به دانشمندان مسيحي اظهار داشت: شما دانشمندان مسيحي واتيكان كه انجيل را تفسير مي كنيد آيا كار شما ديني است يا نه؟ كار شما ديني است، چون شما گفتار خدا را شرح مي كنيد و مي گوئيد خدا چنين گفت، و آن دانشمند زمين شناس هم مي گويد خدا چنين كرد. چطور شما ديني شديد اما او ديني نيست.
وي با بيان اينكه ما دانشگاه و دانشي غيرديني نداريم تصريح كرد:اين غارتگران همان طوري كه فلسطين و غزه را غارت كردند، كل نظام را غارت كردند. «كسي زمين را آفريد، براي چي آفريد» را كنار گذاشتند و لاشه دانش را به دانشگاهها دادند. لاشه دانش، ديني نيست، بنابراين اگر ما بخواهيم علم راستين داشته باشيم غير از ديني نخواهد بود.
جوادي آملي تاكيد كرد: اگر اين مكتب به دانشگاههاي ما راه پيدا كند دانش ديني مي شود و وقتي دانش ديني شد، دانشگاه اسلامي مي شود و وقتي اين طور شد جامعه ديني مي شود.
استكبار به دنبال اختلاف افكني در ميان اديان است
آيت الله مكارم شيرازي نيز در ديدار جداگانه اي با اعضاي شوراي واتيكان به اسلام ستيزي در بين برخي اروپاييان و آمريكاييان اشاره كرد و گفت: ما منشأ اسلام ستيزي را مي دانيم چيست، عمل افراطي يك عده قليلي از وهابيون سبب بدبيني مردمان اروپا و آمريكا به اسلام شده است.
استاد حوزه علميه با بيان اينكه مسلمانان به شدت با اين گروه افراطي مبارزه مي كنند، اظهار كرد: ما معتقديم آنها آبروي اسلام را در دنيا بر باد مي دهند و علاوه بر آن به صلح جهاني لطمه مي زنند با اين وجود نبايد تفكر يك اقليت افراطي سبب نتيجه گيري اسلام ستيزي در غرب شود.
وي در ادامه با بيان اينكه دنياي امروز از سكولاريزم و مادي گرايي خسته شده است، بيان داشت: امروز جهان تمايل فراواني به اديان و مذاهب پيدا كرده است و ما بايد از اين فرصت استفاده كرده و مسائل مشتركي كه بين اديان وجود دارد را در دنيا تبليغ كنيم.
اين مرجع تقليد با اشاره به سياستهاي غلط آمريكا و ديگر كشورهاي استكباري گفت: متاسفانه برخي سياسيون بي ميل نيستند كه بين مذاهب اختلاف افكنده و از اين طريق به منافع خود برسند.
وي ادامه داد: كار به جايي رسيده كه ساختن يك مناره مسجد در سوئيس تبديل به يك مسئله مهم شده و در پارلمان رفته و تصويب كردند كه اين مناره نباشد و حتي كار به جايي رسيده كه اگر يك زن در برخي از كشورهاي اروپايي حجاب داشته باشد نگاه ديگري به او مي كنند.
سياست ما عين ديانت ماست
آيت الله يزدي هم در ديدار با هيئت عالي رتبه واتيكان اظهار داشت: در اسلام، دين و سياست يك مكتب است و اين وجه تمايز اسلام با ديگر اديان است يعني غير از خداپرستي، عبادت و تربيت روح و نفس، توجه به زندگي روزانه مردم دنيا و اشتغال را يك اصل ديني و وظيفه ديني و اجتماعي مي دانيم.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين جمله شهيد مدرس كه سياست ما عين ديانت ماست، اظهار داشت: سياست به عنوان لازمه زندگي اجتماعي اگر از مكاتب الهي سرچشمه نگيرد انحرافات فراواني به همراه دارد.
وي بيان داشت: توجه به مسجد، كليسا و كنيسه به زندگي اجتماعي مردم و اوضاع روز يك ضرورت است.
آيت الله يزدي با تاكيد بر اينكه يكي از پايه هاي انقلاب ايران همين مسئله است، اظهار داشت: مديران كشور ما در همه سطوح بايد داراي دو شرط اصلي ايمان و اعتقاد اسلام و آشنايي به امور اداري و سياسي باشند.
وي تصريح كرد: مجلس خبرگان رهبري مهم ترين مجلس در نظام سياسي ايران است و شرط اوليه اعضاي آن اين است كه اسلام شناس و آشنا به اداره امور كشور باشند.
رئيس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري به وظايف اين مجلس نيز اشاره كرد و افزود: انتخاب رهبر و مراقبت از روش موجود به صورت مستمر و دائم، دو وظيفه اصلي اين نهاد است.

 



رئيس سازمان حج و زيارت ايران خبر داد
بازگشت نخستين گروه حجاج ايراني به كشور در 30 آبان

محمدرضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مكه مكرمه
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: نخستين گروه حجاج ايراني 30آبان به كشور باز مي گردند.
علي ليالي در گفت وگو با خبرنگاران در مكه مكرمه با بيان اين مطلب افزود: آخرين پرواز حجاج ايراني از عربستان به كشور نيز 18آذر برابر با چهارم ماه محرم و از فرودگاه جده انجام مي شود. البته زمان بازگشت زائران بيت الله الحرام را به مديران كاروانها اطلاع داده ايم. وي تصريح كرد: ميانگين اقامت حجاج ايراني در سرزمين وحي 27روز است.
ليالي با اشاره به سفر پيرزن ايراني از فرودگاه مشهد به عربستان بدون گذرنامه قانوني گفت: اين پيرزن كه اهل قوچان است توانسته بود به همراه كاروان اتباع افغانستان مقيم ايران بدون گذرنامه معتبر به عربستان سفر كند كه مقامات امنيتي سعودي متوجه اين موضوع شده و او را به ايران برگرداندند.
وي گفت: اين مسئله از سوي مقامات مربوطه ايران تحت رسيدگي است و خاطي شناسايي و تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.
ليالي گفت: شخص خاطي براي عبور اين پيرزن از ايران مبلغ 5 ميليون ريال دريافت كرده بود.
رئيس سازمان حج و زيارت ايران با اشاره به مشكل تردد زائران ايراني از هتل به مسجدالحرام گفت: اين مسئله مربوط به ساير زائران ديگر كشورها نيز مي شود و براي سهولت در تردد زائران مقرر شده است كه به هر زائر 50 ريال سعودي داده شود تا در ايام پرترافيك ايام تشرف كه اتوبوسهاي ايراني فعال نيستند به جاي استفاده از اتوبوسها از تاكسي و يا وسايل نقليه ديگر استفاده كنند. وي از پايان عمليات موفقيت آميز انتقال 103هزار زائر ايراني به عربستان سعودي خبر داد و گفت كه در مجموع ميانگين تاخير پروازها در سال جاري 32دقيقه بوده است و اين در حالي است كه اين ميزان در سالهاي گذشته يك ساعت و40 دقيقه بود.
¤ همايش تقريب مذاهب اسلامي با حضور نمايندگان و انديشمندان مذاهب اسلامي در سالن اجتماعات بعثه رهبر معظم انقلاب در مكه مكرمه برگزار شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين همايش با اشاره به طرح مسئله تقريب مذاهب اسلامي در جوامع اسلامي افزود: در لزوم تقريب مذاهب اتفاق نظر وجود دارد و انديشمندان اين موضوع را از زواياي مختلف مورد بحث قرار داده اند. حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر گفت: تفرقه جوامع اسلامي را بر لب پرتگاه قرار مي دهد و ملل اسلامي با توجه به مشتركات فراوان فرهنگي و عقيدتي بايد تحجر و افراطي گري گروهي را كنار گذاشته و در جهان تاثيرگذار باشند.
وي رمز موفقيت جهان اسلام را نهادينه شدن تقريب مذاهب اسلامي دانست و گفت: تقريب به معناي فراموش كردن عقايد و باورهاي اساسي نيست بلكه به معناي تكيه بر مشتركات است و اگر مسلمانان بر اين مشتركات تكيه كنند با توجه به جمعيت فراوان و داشتن منابع خدادادي وسيع مي توانند در جهان تاثيرگذار باشند.
قاضي عسكر ايستادگي در مقابل متحجران و افراطيون و جاهلان را يكي از بزرگترين رسالتهاي علماي اسلام دانست و گفت: متاسفانه در جوامع اسلامي جهل و خرافه حاكم است كه اين امر هيچ ارتباطي با اسلام و قرآن ندارد.
در ادامه همايش شيخ علي جابر نماينده حزب الله لبنان، حاج محمود احمدخلف جواد نماينده بعثه عراق، شكور اوز بداغ نماينده بعثه تركيه، محمدعبداللطيف الخطيب نماينده بعثه مصر و نمايندگان بعثه پاكستان و نيجريه سخن گفتند.
¤ نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در همايش قدس كه در بعثه رهبر معظم انقلاب در مكه مكرمه برگزار شده بود گفت: پيروزي فلسطينيان در پاي ميز مذاكره به دست نخواهد آمد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در اين همايش كه جمع كثيري از مسلمانان كشورهاي مختلف حضور داشتند افزود: حركتهاي ملي گرايانه رمز پيروزي فلسطيني ها نيست بلكه با مقاومت و مبارزه مي توان گام هاي پيروزي را يكي پس از ديگري به دست آورد. وي گفت: با آغاز انتفاضه و ورود به عرصه مبارزه، عزت و افتخار براي فلسطيني ها به دست آمد و با مقاومت 33روزه در لبنان و 22روزه در غزه پيروزي حاصل شد.
سرپرست حجاج ايراني مسئله فلسطين را مهم ترين مسائل جهان اسلام دانست و اظهار داشت: صهيونيست ها نقشه از نيل تا فرات را طراحي كرده بودند اما ظهور انقلاب اسلامي و مقاومت اسلامي فلسطين اين اجازه را به آنان نداد و نقشه آنان را نقش بر آب كرد.
قاضي عسكر افزود: اتحاد كشورهاي اسلامي مي تواند دشمنان بويژه آمريكا را شكست پذير كرده زيرا دشمنان امت اسلامي در برابر اراده ملتها آسيب پذير و شكننده هستند و در اين راه نبايد فرصت ها را از دست داد و اگر كوتاهي كنيم دشمن جلو آمده و ما را به عقب خواهد راند.
در اين همايش محمد النور پژوهشگر سوداني، محمد ماكاشينا معاون اتحاديه روزنامه نگاران آفريقا، شيخ خالد ملا از بعثه عراق، ابوابراهيم از مقاومت غزه و نماينده مقاومت لبنان بر وحدت امت اسلامي جهان به منظور پيروزي فلسطينيان بر غاصبان صهيونيست تاكيد كردند.
¤ 2 زائر مبتلا به بيماري آنفلوآنزاي خوكي در عربستان شناسايي شدند.
به گزارش عرب نيوز و به نقل از وزارت بهداشت عربستان يك زن 26ساله اروپايي و يك زن 57 ساله آسيايي از جمله اين دو بيمار هستند.
اين دو بيمار نخستين موارد از بيماري آنفلوآنزاي خوكي هستند كه امسال در عربستان شناسايي شده اند. يكي از اين دو زن تحت درمان قرار گرفته و از بيمارستان مرخص شده است و ديگري نيز هم اكنون تحت درمان قرار دارد و در شرايط مطلوبي به سر مي برد. اين بيماران ويروس آنفلوآنزا را در كشور خود دريافت كرده اند. همچنين يك زن مبتلا به وبا در عربستان شناسايي شده است. اين زن 41 ساله و آفريقايي است. اين زن مورد مداوا قرار گرفته است.
¤ تعدادي از مسلمانان ايالت ويرجيناي آمريكا كه قصد سفر به عربستان سعودي براي حضور در مراسم حج امسال را داشتند از اين سفر باز نگه داشته شدند.
پليس آمريكا به بهانه بررسي بيشتر مدارك اين افراد آنها را از اين سفر بازداشت و سفر آنها را لغو كرد. امسال 12هزار زائر مسلمان آمريكايي از ايالت هاي مختلف اين كشور براي حضور در مراسم حج امسال راهي عربستان شدند.
¤ مراسم دعاي كميل اين هفته مكه مكرمه با نداي جان سوز زنان و مردان زائر ايراني در بعثه رهبر معظم انقلاب و با قرائت حجت الاسلام صالحي خوانساري برگزار شد.
در اين مراسم حاضران با زمزمه هاي عاشقانه و راز و نياز با خدا عزت و عظمت اسلام و مسلمين را از خداوند متعال طلب كرده و براي شفاي بيماران و جانبازان دعا كردند.

 



حمايت ايران از روند تشكيل دولت جديد عراق

سفير كشورمان در بغداد پس از توافق گروه هاي سياسي اين كشور براي تشكيل دولت اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران از روند سياسي جديد در عراق حمايت مي كند.
«حسن دانايي فر» در گفت وگو با مهر درباره توافق روز پنجشنبه عراقي ها براي تشكيل پارلمان، تعيين رئيس جمهور و نخست وزير اين كشور گفت: اين يك كار بزرگي بود كه در عراق صورت گرفت و عراقي ها براساس اراده داخلي كار بزرگي كردند و ايران ضمن حمايت از اين روند آن را تائيد مي كند.
وي با اشاره به انتخاب اسامه نجيفي از گروه العراقيه با 227 راي از مجموع 295 راي گفت: قصي سهيل از جريان صدر نيز به عنوان معاون اول و عارف طيفور از تحالف كردستان به عنوان نايب رئيس دوم برگزيده شد. البته به عنوان راي گيري براي انتخاب رئيس جمهور تعدادي از اعضاي العراقيه جلسه پارلمان را ترك كردند اما 30 نفر از اعضاي اين فهرست كه قبلا اطلاعيه داده بودند در جلسه باقي ماندند.
وي گفت: البته در زمان راي گيري براي انتخاب رئيس جمهور اسامه نجيفي رئيس پارلمان كه جلسه را ترك كرده بود بازگشت و در نهايت براي انتخاب رئيس جمهور راي گيري به عمل آمد كه طالباني 195 و حسين الموسوي 12 راي كسب كردند و براساس قانون عراق طالباني نتوانست دو سوم آرا را به دست بياورد. لذا بلافاصله راي گيري دوم انجام شد كه اين بار طالباني به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد.
وي با اشاره به اقدام العراقيه در خروج از جلسه پارلمان تصريح كرد: با اين وجود رئيس جمهور عراق مالكي را مكلف به تشكيل كابينه كرد كه او يك ماه براي اين كار مهلت دارد.
سفير ايران در عراق تاكيد كرد: اين يك اتفاق بسيار مهم و بزرگ و تعيين كننده در عراق بود كه باعث شد بن بست سياسي 9 ماهه در عراق شكسته شود. البته برخي مشكلات و چانه زني ها هنوز باقي است، ضمن اينكه العراقيه كه جلسه را ترك كرد بايد ديد كه آيا مي تواند همچنان تقاضاهاي قبلي را داشته باشد يا نه، بر اين اساس دو سه روز آينده مي تواند اين موضوعات را شفاف تر كند.
دانايي فر اظهار داشت: به نظر ما دولت در عراق تشكيل مي شود چون مالكي به 163 يا 164 راي بيشتر براي نخست وزيري نياز ندارد در حالي كه تحالف كردستاني و شيعي كه ديشب در آرايشي در حدود 200 راي متجلي بود به راحتي مي توانند دولت را در عراق تشكيل دهند.
وي درباره انتخاب اخير اياد علاوي عنوان كرد: شورايي در عراق تعريف شده تحت عنوان شوراي سياستگذاري استراتژيك كه اين شورا اعضايي دارد شامل مسئولان امنيتي، نظامي، وزراي دفاع، كشور و فرماندهان نيروهاي مسلح و مسئولان اقتصادي كه اين شورا سياستهاي كلان عراق را تعيين مي كند و علاوي بنا است رياست اين شورا را برعهده بگيرد. البته تصميمات اين شورا بعد از راي گيري و موافقت 80درصد اعضا رسميت پيدا مي كند.
وي درخصوص انتصاب وزراي كابينه عراق گفت: با عقب نشيني العراقيه از فرآيند تشكيل پارلمان عراق هنوز زود است كه در خصوص وزرا و شنيده هايي كه مطرح شده صحبت كرد.
دانايي فر با اعلام حمايت ايران از تحولات سياسي عراق كه به تشكيل پارلمان و تعيين رئيس جمهور و نخست وزير اين كشور انجاميد، اظهار داشت: ما از همان شب گذشته در تماس هاي تلفني مراتب تبريك خود را به برخي از شخصيت هاي عراق اعلام كرديم و بناست به صورت رسمي پيامهاي تبريك صادر شود.وي عنوان كرد: پايان روندي كه 9 ماه به طول انجاميد جاي تبريك دارد و اين موضوع نشان داد پروژه عراق راه حل داخلي دارد ما همواره گفته بوديم كه تصميم گيري درخصوص دولت عراق شان داخلي اين كشور است و خودشان بايد تصميم بگيرند و نيز مخالف دخالت خارجي ها بوديم و در نهايت هم ديديم كه با يك طرح داخلي كه بارزاني بنايش را گذاشت موضوع به نتيجه رسيد در حالي كه دخالت خارجي ها مي توانست كار را پيچيده تر كند.
سفير ايران در عراق به مداخلات آمريكا در امور سياسي اين كشور اشاره كرد و گفت: اخيرا هيئت هاي زيادي در سطح معاونين وزرا، معاون رئيس جمهور به عراق سفر كرده اند. همچنين جان مك كين نيز اخيرا در راس هيئتي به اين كشور سفر كرد و اين هيئت ها خواسته هايي داشتند كه با مقامات عراقي در ميان گذاشتند اما با مقاومت مسئولان عراقي و رد خواسته هايشان مواجه شدند.
دانايي فر از هماهنگي جريانات شيعي در انتخاب نخست وزير اين كشور خبر داد كه روز گذشته يكي دو ساعت قبل از تشكيل پارلمان عراق، مجلس اعلاي انقلاب اسلامي خوشبختانه با صدور اطلاعيه اي از نخست وزيري مالكي حمايت كرده است و به اين ترتيب تمام جريانات شيعي در يك صف واحد قرار گرفتند.

 



قائم مقام وزارت اطلاعات: پرونده نظامي عليه ايران كاملا بسته شده است

مجيد علوي با اشاره به اعلام وزير دفاع رژيم صهيونيستي مبني بر عدم برنامه نظامي عليه ايران تصريح كرد كه پرونده نظامي عليه كشورمان كاملا بسته شده است.
قائم مقام وزارت اطلاعات در جلسه چهارشنبه شب گذشته شوراي اداري مازندران كه به منظور توديع و معارفه مديركل جديد اطلاعات اين استان برگزار شد با برشمردن قابليت هاي نظامي كشورمان گفت: امروز به لطف الطاف خفيه جنگ، قدرت نظامي جمهوري اسلامي ايران نه تنها برترين قدرت خاورميانه است بلكه يكي از ابرقدرت هاي دنيا است كه دشمنان قدرت تعرض به آن را ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران داراي قدرتي است كه هيچ نظامي توان رويارويي با نظام ما را ندارد.
علوي خاطرنشان كرد: مدرسه جنگ را نيز ايرانيان فداكار دچار تحول كردند كه براي دشمنان ما غيرقابل پيش بيني است.
وي با بيان اين كه وزير دفاع رژيم صهيونيستي در آخرين اظهارنظر خود اعلام كرده است كه هيچ برنامه نظامي عليه ايران ندارد، گفت: پرونده نظامي عليه ايران كاملا بسته شده است.
وي طرفداري از مظلوم را از رويكردهاي ايران اسلامي برشمرد و گفت: در سفر رئيس جمهور به لبنان گوشه اي از اين واقعيت به دنيا گزارش شده است.
وي افزود: اگر رئيس جمهور ما به عنوان نماينده نظام اسلامي به هر كشوري پا بگذارد، استقبال خوبي از آن مي شود كه اين نشانه قدرت سياسي ايران در منطقه است.
علوي، استقبال مردم قم از مقام معظم رهبري را نشانه مركزيت ولايت فقيه در توده هاي مردم دانست و اظهار داشت: براساس آخرين نظرسنجي بيش از 80 درصد از مردم كشور به نظام ولايت فقيه عشق مي ورزند.
وي با تاكيد بر اين كه ايران در عرصه امنيتي نيز وضعيت ارزشمندي دارد، گفت: همه دنيا به اقتدار امنيتي ايران اعتراف دارند به طوري كه معتقدند جمهوري اسلامي ايران قدرتمندترين سيستم امنيتي در دفاع از استقلال خود را دارد.
قائم مقام وزير اطلاعات مهمترين ترفند و بزرگترين توطئه طول سال هاي انقلاب را حوادث سال 88 برشمرد كه به دليل هوشياري دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي خنثي شد.

 



رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه: بيانيه تهران روي ميز است

سرويس سياسي-
مراد مرجان با اشاره به تاكيد مقامات تركيه بر بيانيه تهران تصريح كرد كه بيانيه تهران هنوز روي ميز است.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه پنج شنبه گذشته در نشست مطبوعاتي كه در سفارت اين كشور در تهران برگزار شد گفت: ايران و تركيه با همكاري يكديگر مي توانند كارهاي زيادي را در راستاي ايجاد صلح و ثبات انجام دهند.
به گزارش فارس، وي در پاسخ به سوالي درخصوص خطوط قرمز ايران و غرب در مذاكرات هسته اي و تاثير آن بر روند مذاكرات گفت: اگر مذاكرات را از ابتدا با خطوط قرمز شروع كنيم، آن زمان حل مشكلات ممكن نخواهد بود.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه ادامه داد: مواضع ما در قبال برنامه هسته اي ايران روشن و شفاف است، تركيه مايل نيست كه هيچ كشوري در منطقه صاحب سلاح هسته اي شود و همينطور معتقديم كه تمامي كشورها مي توانند داراي انرژي صلح آميز هسته اي باشند.
وي با اشاره به حمايت تركيه از مذاكرات ايران با 1+5 و مذاكرات مشابه آن يادآور شد: شخصاً معتقدم ايجاد خطوط قرمز در مذاكرات صحيح نيست.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه در ادامه نشست مطبوعاتي خود در سفارت تركيه در پاسخ به اين سوال كه آيا تركيه هنوز پيگير بيانيه تهران است يا خير، گفت: تركيه به بيانيه تهران اهميت زيادي داده و مي دهد. پس از رأي گيري كه در شوراي امنيت انجام گرفت، تركيه اعلام كرد كه بيانيه تهران هنوز روي ميز است و امروز نيز كه رخداد سياسي خاصي صورت نگرفته هنوز بيانيه تهران را روي ميز مي دانيم.
وي افزود: مذاكرات بايد از نقطه اي آغاز شود و ما آن را واضح و شفاف به طرفين اعلام كرده ايم.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه درخصوص روابط پارلماني ايران و تركيه با اشاره به اينكه ما به اين روابط اهميت زيادي مي دهيم، اظهار داشت: مردمان منطقه بايد بيشتر با هم در ارتباط باشند و ما آرزو داريم منطقه روزي به صورت جزيره صلح درآيد.
مرجان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص اظهارات كلينتون مبني بر تعيين مكان و زمان مذاكره توسط اشتون و عدم حضور تركيه در نشست 1+5 يادآور شد: به دفعات تكرار كرده ايم كه اگر بتوانيم كمكي را به مذاكرات داشته باشيم حتماً اين كار را خواهيم كرد و فرقي نمي كند كه شكل آن چگونه باشد.
مرجان در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص ناديده گرفتن نقش برزيل و تركيه در موضوع هسته اي ايران از سوي آمريكا گفت: هدف ما اين است كه گفت وگوها آغاز و استمرار يابد. هم تركيه و هم برزيل در قبال بشريت و تاريخ مسئوليت خود را به جاي آوردند و پس از اين نيز به هيچ عنوان از مسئوليت خود چشم پوشي نمي كنند.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه در پاسخ به سوالي درخصوص احتمال كناره گيري تركيه از حمايت از برنامه هسته اي ايران در قبال دريافت امتيازي از غرب همچون روسيه يادآور شد: تركيه داراي يك سري اصول اساسي است. زماني كه ما به روند مذاكرات عمل مي كنيم انتظار هيچگونه منافعي را نداريم چرا كه ايران كشور دوست و برادر ماست و صلح و ثبات در اين كشور و رفاه و آسايش براي مردم آن براي ما بزرگترين منفعت است.
در همين حال، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين كنفرانس خبري مشترك با رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه تاكيد كرد: دولت تركيه در بيانيه تهران صداقت خود را به اثبات رساند و صداقت اين كشور براي ما ارزشمند است.
وي با اشاره به مذاكرات ايران و غرب، از تركيه كه ميزباني مذاكرات تهران با 1+5 را پذيرفته تقدير كرد.
روابط ممتاز ايران و تركيه
از سوي ديگر؛ معاون اول رئيس جمهور در ديدار با رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه، روابط دو كشور را صميمانه توصيف كرد و گفت كه روابط ايران وتركيه مي تواند در منطقه و جهان ممتاز باشد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي با اشاره به تعيين رقم 30 ميليارد دلار براي سطح تبادلات تجاري و بازرگاني دو كشور خاطر نشان كرد: ايران و تركيه بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود براي تسريع در ارتقاي همكاري ها و تحقق رقم مبادلات تجاري استفاده كنند.
همچنين وزير امور خارجه كشورمان چهارشنبه گذشته در ديدار با رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه گفت: در دوره جديد، تركيه به بازيگر موثر و عامل تاثيرگذار در منطقه تبديل و جايگاه منطقه اي آن ارتقا پيدا كرده است. ايران و تركيه به عنوان كشورهاي مهم و بزرگ داراي منطق مي توانند با همكاري يكديگر اقدامات بزرگي انجام دهند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي افزود: ايران و تركيه مي توانند پرچمدار خلع سلاح در جهان باشند تا جهاني عاري از سلاح هسته اي داشته باشيم و در دنيايي كه برخي استانداردهاي دوگانه را مي خواهند حاكم كنند با آن مقابله كنيم.
گفتني است: مراد مرجان رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس تركيه چهارشنبه گذشته با علي اكبر آقايي رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



مقامات قضايي كشور در كهگيلويه : براي همراهي دولت آماده ايم

رئيس قوه قضائيه و دادستان كشور در جريان سفر به استان كهگيلويه و بويراحمد، از جديت مبارزه با مفاسد اقتصادي و همراهي اين قوه با دولت در هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
به گزارش ايرنا، رئيس قوه قضائيه عصر پنجشنبه در نشست خبري در فرودگاه ياسوج اظهار داشت: براي جذب سرمايه گذاري بيشتر و گسترده در اين استان غني، بايد مبارزه با مفاسد اقتصادي و در گام دوم نيز همكاري و هماهنگي لازم براي مسئولان اجرايي را جهت تأمين امنيت سرمايه گذاران جدي تلقي شود.
وي پيش از اين با حضور در شوراي اداري استان كهگيلويه و بويراحمد به استقبال گسترده و عجيب مردم لبنان از رئيس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: علاقه مردم به آقاي احمدي نژاد، به خاطر دادن شعار عدالت و ارزش هاي ديني است و ضمن توصيه به همه مسئولان جهت حمايت محكم از همين ارزشها، خواستار تداوم يافتن راه تعويض گفتمان تاسيس شده توسط احمدي نژاد هستم.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تفكرات سكولاريستي برخي از اصلاح طلبان و روشنفكران اظهار داشت: آنها به دنبال كمرنگ كردن و حذف اسلام از عرصه اجتماعي مردم بودند اما تا زماني كه وجهه ديني اين نظام هست، مجالي براي حرف هاي سكولاريستي يا ليبراليستي وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جمع قضات و كاركنان دستگاه قضايي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: دستگاه قضايي بايد استقلال خود را حفظ كند اما اين كار آسان نيست چون برخي اوقات، دادن يك رأي با توجه به فشارهاي مختلف از سوي چهره ها و يا گروهها براي قاضي دشوار است اما در برخي موارد، مشكلاتي براي صدور رأي داشته ايم كه با تدابير و رهنموردهاي رهبر معظم انقلاب برطرف شده است.
لاريجاني با انتقاد از اعتبار و بودجه دستگاه قضايي كشور تاكيد كرد: بودجه دستگاه قضايي در شأن اين قوه نيست و براساس اصل 156 قانون اساسي، مفهوم تحقق عدالت در قوه قضائيه به معناي تعقيب مجرمين، اصلاح، تربيت و پيشگيري از جرم است كه تمامي اين وظايف نياز به بودجه دارد و تحقق عدالت بدون صرف هزينه امكان پذير نيست.
اعمال ماده 18 در پرونده هاي قضايي باعث اطاله دادرسي مي شد
آيت الله لاريجاني در مورد برخي از اظهارات چهره هاي حقوقي در مورد محدوديت در اعمال ماده 18 در پرونده هاي قضايي گفت: در گذشته اعمال ماده 18 سبب مي شد گاهي مواقع يك پرونده تا پنج مرتبه روي ميز قاضي قرار گيرد. در واقع اين مسئله باعث اطاله دادرسي مي شد و حسب شرع هم مشكل داشت.
وي با بيان اينكه اشكال در آراء قضات را انكار نمي كنم گفت: محدوديت در اعمال ماده 18 كاري يك روزه نبود بلكه چندين ماه توسط روساي دادگستري ها، قضات و حقوقدانان ديوان عالي كشور مورد مشورت و كارشناسي قرار گرفت تا اينكه به اين نتيجه رسيديم اعمال ماده 18 بايد در شرايط بسيار خاص و با احراز رئيس قوه قضائيه مبني بر اينكه اين حكم خلاف شرع است انجام شود.
برخي وكلا شأن عالي وكالت را مخدوش مي كنند
رئيس قوه قضائيه در مورد برخي اظهارات وكلا مبني بر غيرقانوني بودن محدوديت در اعمال ماده 18 گفت: برخي از وكلا شأن عالي وكالت را مخدوش مي كنند و گمان مي كنند وكالت مثل دلالي و واسطه گري است.
آيت الله لاريجاني اظهار داشت: چندي پيش وكيل جاهلي مقاله اي نوشته بود مبني بر اينكه محدوديت اعمال ماده 18 خلاف قانون است و اگر اين محدوديت اجرا شود مردم به قوه قضائيه اعتراض گروهي مي كنند كه خطاب به اين افراد مي گويم اين محدوديت موجب افزايش اعتبار دستگاه قضايي شده و براي هرگونه اعتراض آماده ايم.
به گزارش خبرگزاري فارس از ياسوج، دادستان كل كشور در گفت وگوي تلويزيوني با شبكه استاني نيز اظهار داشت: قوه قضائيه در بحث هدفمندسازي يارانه ها در كنار دولت خواهد بود و اگر احساس شود افرادي مي خواهند به عمد اخلالي در اين راه ايجاد و كالايي را احتكار كنند، با اخلالگران برخورد مي شود زيرا قوه قضائيه تاكيد دارد در اين زمينه با دولت هماهنگ و همراه باشد.
محسني اژه اي با اشاره به طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: اين كار بسيار مهم و تاثيرگذاري است كه توسط دولت كار كارشناسي سنگيني روي آن انجام گرفته و هر سه قوه براي اجراي هر چه بهتر آن در كنار يكديگر خواهند بود.
سخنگوي قوه قضائيه در مصاحبه با ايرنا به پرونده اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و يادآور شد: اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني تنها مربوط به اغتشاشات و حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري نيست و اتهامات مالي و غيرمالي وي را نيز دربرمي گيرد. محسني اژه اي تاكيد كرد: به محض ورود متهم به كشور، با او همانند ساير متهمان برخورد و پرونده اش در دستگاه قضايي بررسي مي شود.
اين مقام قضايي در مورد اتهام و محكوميت سكينه محمدي آشتياني به ايرنا گفت: دو مورد اتهام و محكوميت بر اين متهم وارد است كه بي شك، اتهام و محكوميت قتل ايشان (چون حق الناس است) بر ديگر اتهام وي تقدم دارد و قوه قضائيه ابتدا اين مورد را در دستور كار خود قرار داده است. وي با بيان اينكه رسيدگي پرونده ايشان هنوز مراحل قانوني خود را طي مي كند، افزود: باز هم تاكيد مي كنم اتهام مقدم بر حد اين خانم، اتهام قصاص او بوده است.

 



در تازه ترين اقدام خصمانه عليه ايران
اوباما توقيف دارايي هاي ايران را براي يكسال ديگر تمديد كرد

باراك اوباما در تناقض با سياست تغيير خود و به پيروي از روساي جمهور گذشته آمريكا، توقيف دارايي هاي ايران در اين كشور را براي يكسال ديگر تمديد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس اوباما در پيام خود به كنگره آمريكا علت تمديد توقيف دارايي هاي ايران را كه در سال 1358 با عنوان وضعيت اضطراري ملي عليه جمهوري اسلامي به تصويب رسيده بود عدم بازگشت روابط آمريكا و ايران به حالت عادي اعلام كرده است.
توقيف دارايي هاي ايران در آمريكا هر ساله با تاييد رئيس جمهور اين كشور تمديد مي شود. وضعيت اضطراري در قبال ايران در حالي از سوي باراك اوباما تمديد شده است كه وي با شعار تغيير سياست هاي بوش كوچك وارد كاخ سفيد شد و ادعا كرد خواهان برقراري روابط حسنه با جمهوري اسلامي ايران است. به رغم اين سياست اوباما در دومين سال رياست جمهوري خود تحريم هاي يك جانبه اي را عليه ايران به تصويب رساند و كشورهاي ديگر را تحت فشار قرار داد تا از اين خط پيروي كنند.
آمريكا در سال 1979 و پس از تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام در تهران روابط ديپلماتيك خود با ايران را به طور يكجانبه قطع كرد و دارائي هاي ايران در بانك هاي اين كشور را كه مبالغ هنگفتي را شامل مي شد بلوكه كرد. اگرچه بخشي از اين اموال به دنبال توافق دو كشور در الجزاير به ايران عودت داده شد اما واشنگتن هيچ گاه به طور كامل تعهدات خود در قبال ايران را اجرا نكرد.

 



دعوت از دو مقام روس براي راه اندازي رسمي نيروگاه بوشهر

سفير جمهوري اسلامي ايران از دعوت مقامات كشورمان از رئيس روس اتم و وزير انرژي روسيه براي شركت در مراسم راه اندازي رسمي نيروگاه اتمي بوشهر خبر داد.
سيدمحمودرضا سجادي در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين سؤال كه براي راه اندازي نيروگاه بوشهر از چه مقاماتي براي سفر به ايران دعوت شده است بيان داشت: طرف ايراني از اشتماتكو وزير انرژي روسيه دعوت كرده است و اگر مقامات بالاتري براي سفر به ايران اظهار علاقه كنند ما استقبال مي كنيم. البته از كرينكو رئيس روس اتم نيز براي سفر به ايران جهت راه اندازي نيروگاه بوشهر تاكنون دعوت به عمل آمده است.
وي همچنين در خصوص مناسبات تهران- مسكو تصريح كرد: در آينده نزديك آقاديف وزير فرهنگ روسيه سفري به ايران خواهد داشت و همچنين لويتين وزير راه و حمل و نقل اين كشور نيز قرار است به زودي به تهران سفر كند كه اين دو سفر در طول يك ماه آينده انجام مي شود.
مبادلات فرهنگي در زمينه هاي مختلف اعم از كتاب و فيلم و... و نيز ظرفيت هاي مناسب براي حمل و نقل كالا از جمله اهداف سفر دو وزير روس به تهران اعلام شده است.

 



تيري ميسان: قتل ندا آقا سلطان بخشي از طراحي انقلاب هاي مخملين است

تيري ميسان، تحليلگر فرانسوي و نويسنده پرفروش ترين كتاب سال 2002، قتل افرادي نظير ندا آقا سلطان را بخشي از طراحي انقلاب هاي مخملين دانست.
تيري ميسان در گفت وگو با «شبكه خبر دانشجو»، با تاكيد بر اين كه انقلاب هاي مخملي تنها در چند كشور به ثمر رسيده است گفت: سياست انقلاب مخملي اين است كه مخالفين را عليه يك هدف مشترك متحد مي كند.
وي افزود: هدف اين است كه از لحظه آغاز شورش و اغتشاش بهره برداري شود تا دولت، كنار گرفته و افراد مد نظر حكومت را در دست گيرند؛ اين امر گرچه طي مدت كوتاهي رضايت مردم را در بر دارد اما چندي بعد به نارضايتي شديد مردم مي انجامد زيرا مردم متوجه مي شوند مورد بهره برداري عده اي قرار گرفته اند.
اين روزنامه نگار فرانسوي با بيان اين كه يكي از علل شكست انقلاب مخملي در ايران ارزش هاي معنوي است اظهار داشت: وجود اين ارزش هاي معنوي بسيار كمك كننده است؛ زيرا كه شايد برخي از افراد با برخي از سياست هاي احمدي نژاد مخالف باشند اما همه به اصول و ارزش هاي بنياني انقلاب پايبند هستند و اين امر در حضور گسترده مردم در 22 بهمن بسيار مبرهن است.
وي با اشاره به قتل ندا آقا سلطان در تظاهرات خياباني افزود: اين واقعه بايد اتفاق مي افتاد زيرا اين كشته شدن ها و نسبت دادن آن به دولت بخشي از طراحي هاي انقلاب مخملين است.
ميسان در ادامه تاكيد كرد: نكته قابل تامل اين است كه وقتي اين قتل ها پس از شكست انقلاب مخملين و دولت روي كار آمده مورد بررسي و تحقيق قرار گرفت مشخص شد قتل اين افراد از سوي نيروهاي مخفي آمريكا انجام شده است.

 



دادستان اسبق كل كشور: اسناد ارتباط سران فتنه با كشورهاي اروپايي و آمريكايي موجود است

آيت الله نمازي تاكيد كرد كه اسناد ارتباط سران فتنه با كشورهاي اروپايي و آمريكايي موجود است.
آيت الله عبدالنبي نمازي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و دادستان اسبق كل كشور در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دستگيري سران فتنه نزديك است و به زودي محقق خواهد شد. وي با بيان اينكه اگر ريشه فتنه 78 خشكانده شده بود، فتنه 88 هيچ گاه شكل نمي گرفت، افزود: مردم ايران به شدت منتظر دستگيري سران فتنه هستند و بدانند كه اين خواسته آنان به زودي تحقق پيدا خواهد كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري در خصوص علت تاخير اين دستگيري اظهار داشت: مسئولان قضايي تا به امروز در اين خصوص صبر كردند و به سران فتنه فرصت دادند تا شايد از كارهاي خود پشيمان شوند و اقدامات خود را جبران كنند.
وي ادامه داد: با گذشت زمان مسئولان متوجه شدند كه اين افراد نه تنها از كار خود پشيمان نشده و اقداماتشان را جبران نكردند بلكه هر روز به مركز فتنه و استكبار جهاني به ويژه دشمنان ما در آمريكا نزديك تر مي شوند.
وي با بيان اينكه سران فتنه ارتباطات مختلفي با جريان استكبار دارند و اسناد آن نيز موجود است؛ تصريح كرد: به مرور زمان و براساس مصالح ملي، اسنادي كه حاكي از ارتباطات فتنه گران با كشورهاي اروپايي و آمريكايي است منتشر مي شود و معلوم خواهد شد كه چه خيانت عظيمي در پشت پرده آشوب هاي سال گذشته وجود داشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14