(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  آبان 1389- شماره 19788

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هشدار خطيب جمعه تهران برخورد جدي با گرانفروشان لازمه اجراي هدفمندي يارانه هاست
امام جمعه قم: استقبال از رؤساي جمهور ايران و آمريكا نشان داد چه كسي محبوب و چه كسي منفور است
جشن خانه دار شدن همه ايرانيان تا پايان دولت دهم
معاون رئيس جمهور: دولت با هر نوع كارشكني در قانون هدفمندي يارانه ها برخورد مي كند
افتتاح بزرگترين تونل شرق كشور
وزير دفاع از ساخت سامانه پدافندي با برد بلند خبر داد
دهمين سالگرد شهادت ادواردو آنيلي در اصفهان برگزار مي شود
مدير كانون پرورش فكري همدان: دارا و سارا از اول آذرماه مهمان كودكان مي شوند
دكتر حداد عادل: آثار باباافضل كاشاني حاكي از عمق انديشه اوست
انتقاد امام جمعه و نماينده وزير دفاع از روند رسيدگي به زلزله زدگان دورود
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران:
كساني كه آمريكايي ها از آنها تعريف مي كنند خط امامي نيستند
با حضور آيت الله امامي كاشاني پيكر آيت الله سيداسدالله خراساني در كاشان تشييع شد
كنگره بزرگداشت 8 هزار شهيد استان همدان پايان يافت
اخبار ادبي و هنري



هشدار خطيب جمعه تهران برخورد جدي با گرانفروشان لازمه اجراي هدفمندي يارانه هاست

امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم، گفت: سفر رهبر انقلاب از نقاط برجسته تاريخ انقلاب اسلامي است و آثار و بركات بسياري بيش از آنچه تصور مي شد، براي حوزه هاي علميه و روحانيون در پي داشت.
به گزارش فارس وي با تقدير از مردم، مراجع عظام تقليد، روحانيون و طلاب در استقبال باشكوه از مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: سفر رهبر انقلاب به قم از نظر سياسي نيز آثار و بركات بسياري داشت و مدت ها بود عده اي زمزمه هايي مبني بر اين داشتند كه رهبري كاركرد گذشته خود را ندارد و ديگر مردم به نظام اسلامي علاقه اي ندارند و مراجع تقليد نسبت به رهبري مسئله داشته و خوشبين نيستند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: عده اي سعي در شبهه افكني بين مردم داشتند و بيگانگان از سخنان آنان سوءاستفاده مي كردند و اعلام مي داشتند كه حوزه علميه با نظام اسلامي فاصله و موضع گرفته است.
آيت الله جنتي تاكيد كرد:عقيده بيگانگان اين بود كه انقلاب اسلامي پشتوانه خود يعني حوزه علميه را از دست داده اما سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال پرشور و بي نظير مردم، مراجع تقليد و روحانيون و طلاب از رهبري نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كرد.
وي با بيان اينكه با ياري خداوند با كمترين هزينه تمامي توطئه هاي پرهزينه دشمنان خنثي مي شود، به بحث هدفمند كردن يارانه ها اشاره كردو گفت: دولت و مجلس شوراي اسلامي براي اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه ها، تصميماتي گرفته اند تا اين طرح عظيم اقتصادي در كشور عملي شود.
دبير شوراي نگهبان گفت: طرح هدفمند كردن يارانه ها به معني حذف يارانه ها نيست، بلكه هدفمندي يارانه است تا سرمايه داران نتوانند حداكثر بهره را از يارانه هاي اعطايي ببرند و فقرا هم به نحو احسن از يارانه استفاده كنند.
آيت الله جنتي تاكيد كرد: دولت در خط مقدم هدفمندسازي يارانه هاست و همه بايد به دولت در خصوص اجراي اين طرح كمك كنند و رسانه ها به خصوص صداوسيما بايد نسبت به اجراي اين طرح بزرگ فرهنگ سازي كنند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنان خود متذكر شد: دولت همانطور كه به بحث اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها مي پردازد، بايد با گرانفروشي هاي بيجا نيز برخورد كند و سازمان تعزيرات حكومتي موظف است با گرانفروشان برخورد جدي داشته باشد.
وي در ادامه با گراميداشت 13آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني خاطرنشان كرد: جوانان كشور ما اعم از دانشجويان، دانش آموزان حضور پرشوري در مراسم گراميداشت 13آبان داشتند.
آيت الله جنتي افزود: سال گذشته عده اي سعي داشتند در گراميداشت 13آبان تفرقه افكني كنند كه با شكست مواجه شدند و ديديم كه امسال مردم و جوانان كشورمان به خوبي در اين مراسم حضور داشته و شعار مرگ بر آمريكا را در سراسر ايران اسلامي فراگير كردند. وي با بيان اينكه حضور جوانان در تمامي صحنه هاي انقلاب اسلامي فتنه ها و به خصوص فتنه 88 را با شكست مواجه كرد، تصريح كرد: جوانان كشور ما با بصيرت لازم گول نخورده و با رهنمودهاي حكيمانه ولي فقيه خود، به اين اقدام دست زدند اما بايد توجه داشت دشمنان و فتنه گران بيكار ننشسته اند و آتش زير خاكسترند و ما بايد بيدار باشيم و با هوشياري و بصيرت به مقابله با آنان بپردازيم.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود به انتقاد از مرخصي هاي بي مورد به فتنه گراني كه در زندان هستند، اشاره و تصريح كرد: مشاهده مي كنيم مرخصي هاي بي موردي به زندانيان فتنه گر داده مي شود و تصور مي شود با گرفتن وثيقه 100ميليوني از آنها مشكل حل مي شود اما جمعي از آنها از اين فرصت استفاده كرده و از كشور خارج مي شوند و برخي ديگر كه در داخل كشور حضور دارند، جلساتي تشكيل مي دهند و دوباره دست به توطئه افكني مي زنند.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه مرخصي به اينگونه زندانيان صحيح نيست و مانند فرصت دادن به سارقان است تا دوباره به سرقت هاي خود ادامه دهند، افزود: اين درست نيست كه زندانياني كه در فتنه عليه نظام اسلامي نقش داشتند و محكوم شده اند، مرخصي بگيرند و به اقدامات فتنه انگيزانه خود ادامه دهند.
وي بر همين اساس متذكر شد كه بايد برخورد با افرادي كه هنوز دستگير نشده اند، جدي گرفته شود و اگر چنين افرادي به كشور بازگشتند، بايد سريعا دستگير شوند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: «كساني بودند كه فسادهاي مختلفي داشته و متاسفانه دستگاههاي اطلاعاتي نمي توانستند در گذشته اقداماتي را عليه آنان انجام دهند اما اكنون امنيت از اينگونه افراد گرفته شده است و مي توان با آنها برخورد كرد.»
آيت الله جنتي در ادامه تاكيد كرد: عده اي اعتقاد دارند هنگامي كه اينگونه افراد خواستند به كشور بازگردند، در ابتدا به ساكن نبايد در فرودگاه دستگير شوند چون هتك احترام به آنان مي شود و به زندان اوين هم نبايد بروند بلكه بايد خانه اي با امكانات رفاهي كامل به آنان داده شود و در آنجا با محدوديت هايي نگهداري شوند.
دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: خواسته سوم اين عده اين است كه پرونده اين افراد به دستگاههاي اطلاعاتي و سپاه پاسداران داده نشده تا برخوردهاي لازم با آنان انجام شود؛ چون آنها امكاناتي دارند كه دستگاه قضايي ندارد و خواسته ديگر آنها اين است كه قاضي عادل از نظر آنها كه يا فتنه انگيزان را تبرئه مي كند يا مجازات جزيي براي آنها درنظر مي گيرد، آنها را محاكمه كند و الا قاضي از نظر آنان ظالم مي شود.
وي ادامه داد: اين نگاه در اين شرايط نوعي بي عدالتي است؛ يا بايد وارد ميدان نشويم و يا اينكه اگر قرار است وارد ميدان شويم، بايد با عدالت برخورد كنيم و معناي عدالت هم عدم تبعيض است.
آيت الله جنتي گفت: دنيا اكنون آمريكا را محكوم مي كند و حتي كشور روسيه نيز به اين اقدام دست زده است؛ چون جنايت هاي بسياري انجام مي دهد و جرم آنان بي عدالتي است و حالا كه ما از بي عدالتي آمريكا سخن مي گوييم، بايد نهايت عدالت را در كشورمان برقرار كنيم.
خطيب نمازجمعه امروز تهران در بخش ديگري از سخنان خود به طرح نظارت بر امور نمايندگان پرداخت و گفت: دستگاه نظارت كشور، وظيفه نظارت دارد و يكي از بخش هايي كه بايد مورد نظارت باشد مجلس شوراي اسلامي است.
وي افزود: عده اي با مستندات به من اعلام كردند كه برخي در مجلس وزيري را فرا مي خوانند تا از وي چيزي طلب كنند و هنگامي كه اين وزير به آنها پاسخ منفي مي دهد، وي را تهديد به استيضاح مي كنند كه بايد گفت مجلسي كه به خصوص اكنون بي وقفه در تصويب برنامه پنجم توسعه خدمت مي كند، نبايد چند نفر در آن نهاد حضور پيدا كرده و اجر و خدمات نمايندگان ملت را مخدوش كنند.
آيت الله جنتي در ادامه سخنان خود به تحولات عراق هم اشاره و تاكيد كرد: كشور عراق پس از 8 ماه جنگ و درگيري و ترور و انفجارهاي مختلف با بصيرت و هوشياري مردم اين كشور و به كوري چشم آمريكا و صهيونيست ها و پادوهاي آنها، نوري المالكي به عنوان نخست وزير عراق انتخاب شد كه اين امر جاي خوشبختي است.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از خطبه نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به روز عرفه و اعمال اين روز اظهار داشت: دعاي عرفه يكي از بهترين دعاها و دعاي عشق است و بوي عشقي كه از اين دعا به مشام مي رسد، كمتر از دعاهاي ديگر به مشام مي رسد.
وي با بيان اينكه اين دعا را بايد با توجه خواند و به معاني آن بايد توجه شود، افزود: اين دعا بايد از دل و جان خوانده شود؛ نه از زبان.
آيت الله جنتي برگزاري جلسات قرائت دعاي عرفه پس از انقلاب اسلامي را با شكوه خواند و خاطرنشان كرد: دعاي عرفه را بايد با اشك خواند.
امام جمعه تهران با بيان اينكه امام حسين(ع) در پايان دعاي عرفه مي فرمايند خدايا حاجتي از تو دارم كه اگر آن را به من بدهي و هيچ چيز ديگري ندهي ضرر نمي كنم و اگر اين حاجت را ندهي و حاجت هاي ديگر را به من بدهي فرقي به حالم نمي كند، گفت: امام حسين(ع) در دعاي عرفه از خدا مي خواهد تا ايشان را از عذاب آتش آزاد كند.

 



امام جمعه قم: استقبال از رؤساي جمهور ايران و آمريكا نشان داد چه كسي محبوب و چه كسي منفور است

امام جمعه قم گفت: مقايسه سفر رئيس جمهور آمريكا به برخي كشورهاي اسلامي با سفر رئيس جمهور ما به كشور لبنان نشان مي دهد كه چه كساني در جهان محبوب و چه كساني منفور هستند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحمد سعيدي» در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» خاطرنشان كرد: مردم كشور اندونزي دنبال تدارك يك تظاهرات بزرگ ضد آمريكايي بودند ولي دولت اين كشور به دليل حفظ منافع خود اجازه چنين كاري را به مردم نداد، مردم ابتدا اعلام كرده بودند كه با كفش به استقبال اوباما خواهند رفت.
سعيدي اظهار داشت: اگر سفر رئيس جمهور آمريكا به برخي كشورهاي اسلامي را با سفر رئيس جمهور ما به كشور لبنان كه از همه اديان و مذاهب در آن حضور دارند مقايسه كنيم نشان مي دهد كه چه كساني در جهان محبوب و چه كساني منفور هستند.
خطيب جمعه قم ادامه داد: رئيس جمهور آمريكا در اين سفر اعتراف كرد كه قدرت جديدي در منطقه در حال شكل گيري است؛ ولي وي نام دو كشور غيرمسلمان را بر زبان آورده است ولي ما اعلام مي كنيم كانون آن قدرتي كه در جهان در حال شكل گيري است، جمهوري اسلامي ايران است.
سعيدي همچنين گفت: سياست هاي غلط آمريكا در حمايت از رژيم صهيونيستي باعث كاهش قدرت و افزايش منفوريت اين كشور شده است به گونه اي كه در جلساتي كه در خود آمريكا با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود مردم رئيس جمهور را «هو» مي كنند ولي در جمهوري اسلامي مردم چگونه از مسئولان استقبال مي كنند؟
وي همچنين سياست هاي آمريكا و انگليس را در عراق شكست خورده دانست و گفت: آنها با وجود كارشكني و انفجارهايي كه براي ناامني در اين كشور انجام داده اند ولي دولتي در عراق سركار آمد كه خواست جمهوري اسلامي ايران است.
سعيدي از مردم و احزاب عراقي خواست با وحدت و اتحاد براي رفع مشكلات اين كشور تلاش كنند.
وي با انتقاد از سياست هاي دولت انگليس گفت: ريشه فتنه سال 88 در انگليس بود چرا كه برخي فتنه گران به آنجا فرار كرده اند.
امام جمعه موقت قم در بخش ديگري از سخنان خود از مردم خواست دولت را در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ياري دهند و در زمان اجراي آن با صبر و حوصله با دولتمردان همكاري كنند.
سعيدي همچنين با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب در زمينه تهذيب نفس از همه مردم خصوصاً روحانيون خواست كه در اين زمينه تلاش كنند.
امام جمعه موقت قم همچنين با تبريك عيد سعيد قربان از مردم دعوت كرد توصيه آيت الله جوادي آملي در مورد قرباني در اين روز را نصب العين خود قرار دهند.
گفتني است حضرت آيت الله جوادي آملي در مورد احياء سنت ارزشمند قرباني در عيد سعيد قربان توصيه كرد: قرباني كردن در اين روز از اهميت بسياري برخوردار است و بايد اين سنت مهم در جامعه احيا شود.

 



جشن خانه دار شدن همه ايرانيان تا پايان دولت دهم

قزوين- خبرنگار كيهان:
هفتاد و هشتمين سفر استاني رئيس جمهور و هيئت دولت به استان قزوين با 200 مصوبه جديد براي رشد و توسعه استان، به كار خود پايان داد.
معاون اول رئيس جمهور چهارشنبه شب در پايان جلسه هيئت دولت در استان قزوين كه در سالن باغستان برگزار شد، طي نشست خبري با توضيح اهم مصوبات جلسه هيئت دولت به استان قزوين اظهار داشت: سومين سفر هيئت دولت به استان قزوين در شرايطي انجام شد كه استقبال مردم استان از رئيس جمهور محبوب به مراتب چشم گيرتر، وسيعتر، عظيم تر و بزرگتر از سفر اول و دوم رئيس جمهور بود.
محمدرضا رحيمي توضيح داد: در دور نخست سفر رئيس جمهور از 184 مصوبه در قالب 706 پروژه به ارزش 5 هزار و 560 ميليارد ريال، 88 درصد مصوبات سفر اتمام شده است. همچنين در سفر دوم از 259 مصوبه كه در قالب 600 پروژه و به ارزش 6 هزار و 762 ميليارد ريال به تصويب رسيد نيز 76 درصد پروژه ها اقدام شده و يا در دست اقدام است كه بررسي اين مصوبات نشان مي دهد درصد بالايي از مصوبات سفر احمدي نژاد محقق شده و اين مصوبات پيشرفت خوبي داشته و مابقي نيز در دست اقدام است.
وي اعلام كرد: در دور سوم سفر رئيس جمهور نيز دولت 200 مصوبه داشته كه اين مصوبات در قالب سرمايه گذاري و اشتغال، زيربنايي و مسكن، انرژي، صنعت و كشاورزي، آموزش، بهداشت و... و فرهنگ و هنر به تصويب رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: در بخش فرهنگي مقرر شده بود كه 102 ميليارد تومان براي استان قزوين در نظر گرفته شود كه با توجه به ديدگاه و نظر رئيس جمهور در كارگروه فرهنگي اين رقم به 150 ميليارد تومان افزايش يافت، اين رقم با اختيار رئيس جمهور افزايش يافته و علاوه بر مبلغي كه به صورت سالانه توسط مجلس تصويب و توسط دولت تخصيص مي يابد در واقع اين رقم براي ارتقاي فرهنگ عمومي، توسعه كمي و كيفي فعاليت ها با تاكيد بر معيارها و ارزش هاي اسلامي همچنين توسعه فعاليت هاي ديني و فرهنگي و تقويت فعاليت فرهنگي بانوان، ترويج فرهنگ پايداري، تكميل و تجهيز و توسعه زيرساخت هاي ورزشي و حمايت از ورزش حرفه اي همگاني، افزايش نشاط، شادابي در ميان جوانان و نوجوانان و براي توسعه فعاليت هاي ديني و توسعه و تجهيز مراكز قرآني و علوم ديني اختصاص يافته است.
معاون اول رئيس جمهور عنوان داشت: 53 ميليارد ريال براي فعاليت هاي قرآني و فعاليت هنري و مرمت و احياي بناهاي تاريخي طي سال 90-89 70 ميليارد ريال براي تكميل مجتمع توانبخشي جانبازان، ساماندهي گلزار شهدا و 5 مزار شهدا، تامين اعتبار براي زيرساخت هاي گردشگري با اولويت روستاهاي كامان، زرشك، آبگرم گله كنبد و ...، تجهيز 20 خانه فرهنگ ديجيتال، تكميل طرح جامع گردشگري استان، برگزاري همايش تمدن 7 هزار ساله، احداث ميدان چوگان و سالن ورزش باستاني و تكميل استخر سرپوشيده آبيك از جمله اين مصوبات است.
وي توضيح داد: در حوزه سرمايه گذاري و اشتغال استان قزوين يكي از استان هاي مهم و صنعتي كشور است و سرمايه گذاري انجام شده در اين استان و اشتغال حاصله مطلوب بوده در نتيجه ما برنامه ايجاد يك ميليون و 100 هزار شغل را داريم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: البته قزوين تعهد 20 هزار شغل را كرده بود كه در حال حاضر از اين رقم گذشته و با اشتغال ايجاد شده در مسكن مهر، ميزان اشتغال از 45 هزار نيز گذشته و اميدواريم تا پايان سال نرخ بيكاري در استان قزوين به يك عدد تك رقمي برسد در واقع اين شرايط در قزوين به نسبت استان هاي ديگر يك نقطه ممتاز است.
رحيمي اظهار داشت: در همين راستا 592 ميليارد ريال به شركت هاي تعاوني، فراگير و تسهيلات سرمايه در گردش، تسهيلات بلند مدت يارانه دار با اولويت فارغ التحصيلان و بانوان، 300 ميليارد ريال توسط بخش گردشگري غيردولتي، اختصاص 100 ميليارد ريال براي متقاضيان طي سال 89 و 90، اختصاص 300 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي طرح هاي خودكفايي و خوداشتغالي طي سال 89 و 90، تامين اعتبار 300 ميليارد ريالي براي خريد واحدهاي مسكوني نيازمندان، اختصاص 93 ميليارد ريال براي كمك به مسائل قشر آسيب پذير استان و مركز توانبخشي طي سال 89 و 90 و... از ديگر مصوبات اين سفر استاني رئيس جمهور است.
وي افزود: با توجه به پيشرفت هاي پروژه مسكن مهر خانواده هاي بدون مسكن كه فاقد مسكن هستند در پايان دولت دهم همگي خانه دار شده و در پايان فعاليت دولت جشن سراسري خانه دار شدن آنها برگزار مي شود.
معاون اول رئيس جمهور گفت: از ديگر مصوبات تخفيف 44 ميليارد ريال براي خريد 2 هزار جهيزيه و لوازم منزل، اختصاص يكصد ميليارد ريال از طريق صندوق مهر امام رضا(ع) طي سال 89 و 90 كه اين رقم خارج از سهم جاري صندوق است، اختصاص 3 ميليارد ريال براي مجتمع فرهنگي كارگران قزوين، استمهال يكساله وام باغداران قزوين كه به دليل حوادث غيرمترقبه از پرداخت اقساط وام درمانده اند، اختصاص 50 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي احداث زيرساخت شهرك دانشگاهي آبيك، احداث مركز آموزش و فن و حرفه اي خواهران، اختصاص 623 ميليارد ريال براي پروژه هاي مربوط به حوادث، عمران شهري، كمك به شهرداري ها و بهسازي بلوار شهداي استان، مطالعه راه آهن قزوين، قم، اختصاص 200 ميليارد ريال براي احداث قطار بين شهري شهر جديد هشتگرد و محمديه، اختصاص 200 ميليارد ريال براي كارگاههاي كوچك صنايع تبديلي، اختصاص يكصد ميليارد ريال جهت احداث مجتمع هاي آبرساني روستايي، اختصاص 300 ميليارد ريال اعتبار ملي به منظور اصلاح باغات انگور استان، اختصاص 54 ميليارد ريال براي انجام آبخيزداري، تأمين تسهيلات يارانه اي براي جايگزين كردن 2 هزار و 400 دستگاه ماشين آلات كشاورزي طي برنامه پنج ساله و اختصاص 55 ميليارد ريال براي راههاي روستاي الموت تا آخر سال 91 از ديگر مصوبات است.
وي توضيح داد: تأمين آب كشاورزي دشت قزوين يكي ديگر از مسائل پيگيري شده در اين سفر است چرا كه دشت قزوين يكي از دشت هاي بي نظير ايران است و اگر آب كافي به اين دشت برسد مي توانيم توليدات را به رقم قابل قبولي برسانيم به طوري كه علاوه بر تأمين مايحتاج استان نيازهاي كشور را نيز از اين طريق تأمين كنيم. محمدرضا رحيمي گفت: همچنين موضوع احداث راه آهن از قزوين يكي از محورهاي كليدي است، چرا كه قزوين در نقطه شاهراه ارتباطي قرار گرفته و ما مي توانيم از طريق راه آهن سالانه 5 ميليون تن كالا را جابجا كنيم و از طريق ساخت راه آهن اتصال پاكستان به تركيه و خليج فارس به درياي خزر محقق شود و حتي با اين راه آهن چين به تركيه متصل مي شود و اتصال ما از شمال و از طريق آذربايجان به اروپا محقق مي شود.
معاون اول رئيس جمهور افزود: طرح ارتقاي دانشگاه بين المللي امام خميني و صدور مجوز ايجاد پژوهشكده فناوري هاي نوين و آينده پژوهي، طرح علوم و تحقيقات اسلامي و پارك علم و فناوري در دانشگاه امام خميني، اختصاص 20 ميليارد ريال براي مجتمع فرهنگي دانشگاه امام خميني، اختصاص 1705 ميليارد ريال براي تكميل ساختمان آموزش پيام نور آوج و شهرهاي الوند و تاكستان، تخصيص 75 ميليارد ريال براي اتمام ساخت بيمارستان آبيك تا دهه فجر سال جاري و بيمارستان تاكستان تا سال 90 و اجراي طرح دانشكده علوم در دانشگاه امام خميني و همچنين مطالعه بيمارستان 64 تختخوابي در محمديه از ديگر مصوبات اين سفر است.
رحيمي در پايان با اشاره به شاخص هاي استان و مقايسه آن با قبل از فعاليت دولت نهم بيان داشت: بررسي شاخص هاي عملكردي در استان قزوين در مقايسه با سال قبل از آغاز فعاليت دولت نهم نشان مي دهد كه طي اين مدت فضاهاي ورزشي از 26 سانتي متر به 62 سانتي متر براي هر نفر افزايش يافته كه رشد 238 درصدي را نشان مي دهد. همچنين در بخش آموزش عالي 98 درصد، تعداد دانشجويان 23 درصد، ضريب نفوذ تلفن همراه 512 درصد، تعاون 113 درصد، ارزش صادرات غير نفتي 30 درصد، مزارع تحت پوشش آبياري تحت فشار 64 درصد، صنعت 100 درصد افزايش را شاهد بوده ايم. البته در تخت هاي بيمارستاني 299 تخت اضافه شده كه رشد 26 درصد را نشان مي دهد و راههاي استان نيز طي اين مدت افزايش 134 كيلومتري بزرگراه و 147 كيلومتر راه روستايي را شاهد بوده است.
الگوي اسلامي و ايراني
تنها راه پيشرفت كشور است
رئيس جمهور در ديدار با مديران استان قزوين نيز بيان داشت: روزي كه مي خواستيم سفرهاي استاني را آغاز كنيم شايد كسي باور نمي كرد كه بتوان همه دولت را به نقطه ديگري از كشور برد و حتي برخي مي گفتند مگر مي شود كل دولت جاي ديگري حركت كند.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: حتي برخي وقتي اصرار من را مي ديدند، مي گفتند از روي هيجان است و بعد خودش مي فهمد، ولي امروز مي بينيم كه آن كار انجام شد و امروز هفتاد و هشتمين سفر دولت در استان قزوين به انجام رسيد.
وي توضيح داد: لازم است استاندار و امام جمعه فارغ از جلسات اداري بنشينند و الگوي اسلامي ايراني را تبيين كنند چرا كه اگر ذائقه ها عوض شود مصيبت هاي زيادي به دنبال آن مي آيد يعني وقتي يك غذاي بومي را حذف مي كنيم بعد مريضي هاي سنگيني به دنبال آن مي آيد از اين رو بايد به فرهنگ خودمان كه بر اعتدال در مصرف تأكيد دارد، تكيه كنيم و يا در معماري به دنبال كشيدن چند خط و ساختن يك خوابگاه نباشيم بلكه بايد خانه بسازيم.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: يكي ديگر از شعارهاي اشتباه همين سياست كنترل جمعيت است، آيا ما از همه ذخاير زمين استفاده كرده ايم، آيا از همه توان دشت قزوين استفاده مي شود، به عنوان مثال سال 1345 جمعيت ايران 34 ميليون نفر بوده است و الان جمعيت ما 75 ميليون نفر است حال آيا امروز مردم رفاه بيشتري نسبت به گذشته ندارند، ما معتقديم روزي متعلق به خداست و بايد تلاش كنيم تا اين روزي را به دست آوريم و با اتكا به خدا و توانمندي هاي خود مي توانيم به اين اهداف برسيم.
احمدي نژاد افزود: ماهيچ گاه نمي خواهيم تبديل به يك كشور اروپايي شويم در واقع نمي خواهيم با ريل آنها حركت كنيم چرا كه اگر با ريل آنها هم حركت كنيم باز هم از آنها عقب هستيم بلكه لازم است ما با ريل خود حركت كنيم و به جلو برويم و در اين زمينه استان قزوين مي تواند الگو باشد.
ساختن ايران بدون اثر گذاري
بر محيط بين المللي
شدني نيست
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار با جمعي از منتخبان و فرهيختگان استان قزوين كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد بيان داشت: در ابتدا به استاندار توصيه مي كنم اين نشستي كه امروز داشتيم را تكرار كنند و يك موضوع را وسط بگذارند و همه راجع به آن نظر دهند تا آن مطلب پخته تر و جامع تر شود.
رئيس جمهور گفت: ساختن ايران بدون اثرگذاري بر محيط بين المللي شدني نيست چرا كه اگر 100 واحد نيز تلاش كنيم تنها 10 واحد مي توانيم جلو برويم، امروز ارتباطات در دنيا اثرگذار است و ما از عالم مجرد نيستيم حتي آب و هوا نيز اثرگذار است و بخشي از تورم ها و نابساماني هاي اقتصادي كشورهايي مانند ما نيز حاصل نظم اقتصادي موجود در دنياست. ساختار دنيا را طوري تنظيم كردند كه كسي نمي تواند خارج از اين ساختار عمل كند و هر روز كه دنيا به سمت يكپارچگي حركت مي كند، اين سمت و سو در دنيا ادامه دارد در نتيجه ما بايد در مديريت جهاني مشاركت و فعاليت كنيم و مديريت صالح را در جهان حاكم كنيم.
وي ادامه داد: در اين ميان اگر افق نگاهمان بلند باشد همانطور نيز حرف زده و مديريت مي كنيم، ما بايد بزرگ شويم و البته اين بزرگي وجود دارد بلكه بايد آن را به صورت بالقوه درآوريم.
احمدي نژاد افزود: بايد نگاهمان جهاني شود و البته ايران هميشه جهاني بوده است، حتي پذيرش اسلام توسط ايران نيز از همين رو بوده و ملت اسلام حقيقت اسلام را پذيرفته و آن كرامت و آزادي اسلام را كه از زبان امير المومنين آمده پذيرفته و عاشق اسلام و تسليم اسلام شده است، از اين رو كسي ايران را فتح نكرد بلكه اسلام ايران را فتح كرد.
اعطاي نشان ملي ايثار
به 4 خانواده شهيد قزوين
رئيس جمهور در ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران استان قزوين، نشان ملي ايثار را به چهار خانواده شهيد كه بيش از يك فرزند خود را به اسلام و انقلاب تقديم كرده بودند، اهدا كرد.
به گزارش خبرنگارما از جمله اين خانواده هاي شهدا سيد «حبيب الله حاج ميري، پدر دو شهيد و يك جانباز و «نوش آفرين محمدي» مادر دو شهيد و سه جانباز بودند.
«شاه صنم چاني پاكار» مادر و همسر شهيد و «محمود آقا قازاني» پدر دو شهيد و يك جانباز از ديگر افرادي بودند كه رئيس جمهوري نشان دولتي ايثار به آنها اعطا كرد.
اختصاص بودجه
150 ميلياردتوماني
در كار گروه فرهنگ استان
دكتر احمدي نژاد چهارشنبه شب در برنامه زنده تلويزيوني شبكه استاني مركز قزوين گفت: اين مبلغ در كارگروه فرهنگ استان به تصويب رسيده و براساس آن مقرر شد اگر استان در اين زمينه نوآوري و ابتكار داشته باشد، اين مبلغ افزايش يابد.
وي، اساس ماندگاري كشورها را فرهنگ آنها دانست و خاطر نشان كرد: ملت ايران فرهنگي و انقلاب آن نيز فرهنگي است و تمام تلاشهاي ما نيز بايد منتج به فعاليتهاي فرهنگي باشد.
رئيس جمهوري با بيان اينكه كشور ايران در طول تاريخ بارها مورد هجوم دشمنان و بيگانگان قرار گرفته است، اظهار داشت: اما تاريخ ايران اسلامي سرشار از فرهنگ غني است كه اين امر موجب ماندگاري ملت ايران شده است.
احمدي نژاد ادامه داد: وجه شاخص ايران اسلامي، فرهنگ است كه بايد حفظ شود زيرا اگر اين امر اتفاق نيفتد، تنها پيشرفتهاي مادي ما را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.
وي خاطر نشان ساخت: فناوريهاي نوين تنها زماني مفيد است كه در خدمت فرهنگ قرار گيرند و اگر قرار است قدرتي در كشور شكل بگيرد، زيربناي آن بايد كار فرهنگي و انديشه انساني باشد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: عناصر فرهنگي كشور بايد بيش از پيش شناخته، معرفي و نهادينه شود و در ترويج آن بايد تمامي مسئولان و مردم همت كنند.
وي از تحصيل 90 هزار دانشجو در استان قزوين به عنوان ظرفيت علمي كشور ياد كرد و گفت: هم اكنون اشتغال جوانان در دانشگاهها متناسب با نياز بازار نيست و در برخي رشته ها بيش از نياز جامعه دانشجو جذب شده است. احمدي نژاد افزود: جمهوري اسلامي ايران نيازمند كار و تلاش است و شرافت شغلها بايد حفظ شود.
وي اضافه كرد: در كشور به اندازه كافي كار براي اشتغال جوانان وجود دارد اما جوانان برخي از كارها را نمي پسندند كه اين مقدار نيرو از بيرون از كشور تامين مي شود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران از استان قزوين به عنوان يكي از مراكز اصلي صنعتي كشور ياد و اظهار كرد: در استان قزوين سه هزار و 600 واحد توليدي و صنعتي وجود دارد كه يكهزار و 800 كارخانه پيش از دولت نهم و يكهزار و 800 كارخانه بعد از دولت نهم احداث شده است.
احمدي نژاد درخصوص واحدهاي صنعتي بحراني استان قزوين گفت: مجموع بنگاههاي داراي مشكل و بحراني نيز بسيار اندك است كه بايد مديريت آنها اصلاح شود تا اگر قرار است دولت در اين زمينه كمكي به آنها كند، مشكل آنها برطرف شود.
وي درخصوص طرحهاي نيمه تمام صنعتي نيز گفت: منابع و اعتبارات لازم از طريق بانكها تصويب شده و از اين نظر مشكلي وجود ندارد كه بايد مدارك لازم از سوي واحدهاي توليدي و صنعتي براي دريافت تسهيلات به بانكها ارائه شود.
رئيس جمهوري همچنين درخصوص طرح مسكن مهر گفت: اين طرح برنامه جامعي است كه تا قبل از پايان دولت دهم به نقطه مطلوب خود از نظر تامين مسكن خواهيم رسيد.
احمدي نژاد اظهار داشت: بين سالهاي 86 تا 92 به علت قرار گرفتن جوانان در سن ازدواج منحني تقاضاي مسكن اوج خواهد گرفت اما با تدابير پيش بيني شده مشكلي وجود نخواهد داشت.
وي تاكيد كرد: در برنامه چهارم توسعه، احداث 880 هزار واحد مسكوني براي جوانان پيش بيني شده بود اما در عمل، يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني احداث خواهد شد.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود از ايجاد يك ميليون و يكصد هزار شغل با حمايت دولت در كشور خبر داد و گفت: پيش بيني مي كنيم 300 هزار شغل ديگر توسط بخش غيردولتي ايجاد و تا پايان دولت دهم كشور در زمينه بيكاري به نرخ مطلوبي برسد. وي همچنين از افزايش تسهيلات ازدواج از 40 ميليون ريال به 50 ميليون ريال خبر داد و يادآور شد: اين طرح تا 15 روز آينده عملياتي خواهد شد.
اهداي قديمي ترين و كوچكترين ساز چنگ جهان به رئيس جمهور
اولين ساز فرش جهان كه توسط هنرمند قزويني طراحي و ساخته شده است، روز پنجشنبه در مراسمي با حضور رئيس جمهور رونمايي شد.
بنابراين گزارش رونمايي اين ساز كه توسط سيف الله شكري از هنرمندان قزويني ساخته شده است، در ديدار رئيس جمهوري با جمعي از منتخبين و فرهيختگان، انجام شد.
اين ساز اولين ساز عمودي- افقي جهان است كه به طور همزمان 10نوازنده مي توانند با آن بنوازند.
هنرمندان سازنده اين ساز فرش، پس از رونمايي آن، يك قطعه موسيقي زيبا را با اين ساز اجرا كردند كه با تحسين رئيس جمهور و حاضران در جلسه همراه شد.
همچنين در اين آيين نمونه بازسازي شده قديمي ترين ساز چنگ با قدمت شش هزار ساله نيز توسط اين هنرمندان به رئيس جمهوري اهدا شد.
پروژه هاي افتتاح شده
با حضور وزيران در استان
همزمان با سومين دور از سفر هيئت دولت به استان قزوين، اعضاي هيئت دولت با سفر به شهرهاي مختلف استان چندين پروژه را افتتاح كردند.
¤ با حضور رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري تصفيه خانه شهرك صنعتي كاسپين به بهره برداري رسيد.
مدير دفتر محيط زيست سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در مراسم بهره برداري از تصفيه خانه شهرك صنعتي كاسپين بيان داشت: با افتتاح اين تصفيه خانه آمار تصفيه خانه هاي بهره بردار در سطح شهرك هاي صنعتي كشور به 108 تصفيه خانه رسيده است كه در حال حاضر 70 درصد واحدهاي شهرك هاي صنعتي داراي تصفيه خانه فاضلاب است.
¤ همچنين با حضور صادق خليليان وزير جهادكشاورزي، كانال 5/7 كيلومتري تغذيه مصنوعي در شهرستان تاكستان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در سومين سفر هيئت دولت به استان قزوين، با حضور محمد نجار وزير كشور، پل ولايت با اعتباري افزون بر 40 ميليارد ريال در بلوار آيت الله خامنه اي به بهره برداري رسيد.
¤ همچنين با حضور محمد عباسي وزير تعاون، پروژه 300 واحدي تعاوني مسكن تربيت بدني قزوين كه شامل دو برج 18 طبقه اي بود به بهره برداري رسيد.
اختصاص 10ميليارد ريال اعتبار به بخش ورزش قزوين از ديگر گام هاي موثر دولت در راستاي رشد و توسعه استان قزوين به شمار مي رود. در همين راستا سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني گفت: سه ميليارد و 500ميليون ريال اين مبلغ براي تجهيز سالن هاي ورزشي هزينه مي شود و باقيمانده آن به هيئت ها و ورزش بانوان استان اختصاص مي يابد.
¤ رفع مشكل از 3 واحد كارگري استان قزوين از جمله خبرهاي برجسته وزير صنايع و معادن در سفر به استان قزوين بود. علي اكبر محرابيان پيرامون مشكل اين 3 واحد كارگري افزود: اصل مشكل اين واحدها به نحوه واگذاري آنها در سال 84 و 85 برمي گردد كه با تلاش دولت اين مشكلات برطرف شده است.
¤ تصويب چارت تشكيلاتي بيمارستان 220 تختخوابي از گام هاي مهم دولت در حوزه بهداشت و درمان در استان قزوين در اين سفر به شمار مي رود. در همين رابطه دكتر مرضيه وحيددستجردي اظهار داشت: با تصويب چارت تشكيلاتي بيمارستان 220تختخوابي و انجام روند استخدامي در هفته هاي آتي و جذب نيروي متخصص و فني، مشكل نيروي انساني اين بيمارستان مرتفع مي شود.

 



معاون رئيس جمهور: دولت با هر نوع كارشكني در قانون هدفمندي يارانه ها برخورد مي كند

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: در حال حاضر دهك هاي پايين جامعه از 30درصد يارانه ها بهره مي برند كه با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، اين مبلغ به دو برابر افزايش خواهد يافت.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در گفت وگو با فارس به اجراي گام به گام قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و اظهار داشت: مراحل ابتدايي تحقق اين قانون به خوبي در حال پيشرفت بوده و دولت با آرامش در حال تكميل ابعاد مختلف آن است.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر دولت بزرگ ترين سرمايه خود را در راستاي اجراي اين قانون كه همانا جلب اعتماد و همراهي مردم است، به دست آورده و ملت بزرگ ايران به زودي شاهد بركات اجراي اين طرح عظيم كه حقيقتا يك جراحي اقتصادي است، خواهند بود.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: دولت دنبال آن است كه با هدفمندسازي يارانه ها سطح معيشت مردم را ارتقا داده و به مديريت مصرف انرژي در كشور سامان دهد و با توزيع عادلانه يارانه ها گام بزرگي در جهت تحقق عدالت در جامعه بردارد.
ميرتاج الديني افزود: شيوه كنوني توزيع يارانه ها موجب مي شود تا كساني كه از توان مالي بالاتري برخوردارند، از منابع ملي بيشتر استفاده كنند كه اين موضوع از يك سو موجب بروز بي عدالتي در جامعه شده و از سوي ديگر نيز مصرف بي رويه در كشور را ترويج مي كند.
وي به آثار اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و ادامه داد: با اجراي اين طرح بهره وري در جامعه افزايش يافته و با مديريت مصرف انرژي از سوي مردم شاهد كاهش 20 تا 30درصدي در مصرف انرژي خواهيم بود؛ همچنين با توجه به عزم ملي و همراهي مردم با خدمتگزاران خود، در دولت هر نوع كارشكني و شبهه انگيزي در اين طرح با شكست مواجه خواهد شد و به زودي شاهد شكوفايي اقتصادي در كشور خواهيم بود.
معاون احمدي نژاد در امور مجلس به نظارت هاي دولت بر بازار عرضه و تقاضا همگام با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: دولت تدارك كافي براي تامين كالاهاي اساسي مردم را انجام داده و با صنايع توليدي كه بدون مجوز نسبت به افزايش قيمت كالاهاي خود اقدام كرده باشند، برخورد جدي خواهد كرد.
ميرتاج الديني افزود: دولت سهم تاثير افزايش انرژي در توليدات را به خوبي محاسبه و براي آن برنامه ريزي كرده است و علاوه بر آن حداقل 2 تا 3 ماه طول خواهد كشيد تا توليداتي كه صنايع با انرژي ارزان روانه بازار كرده اند به مصرف برسد.
وي همچنين متذكر شد كه دولت قصد دارد تا با اعطاي تسهيلات به بنگاه هاي اقتصادي نسبت به نوسازي ساختار و تجهيزات آنان اقدام نموده و در جهت افزايش توليد و بهره وري و كاهش قيمت گام بردارد.
معاون پارلماني رئيس جمهور هدفمندي يارانه ها را موجب بهبود وضعيت رفاهي مردم دانست و تصريح كرد: در حال حاضر دهك هاي پايين جامعه از 30درصد يارانه هاي اعطايي دولت به كالاها بهره مي برند كه با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اين مبلغ به دو برابر يعني حدود 60درصد افزايش خواهد يافت.
حجت الاسلام ميرتاج الديني در پايان خاطرنشان كرد كه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، كليد اصلي مبارزه با تورم در دراز مدت خواهد بود و موجب افزايش قدرت خريد و سطح رفاه مردم مي شود.

 



افتتاح بزرگترين تونل شرق كشور

بزرگترين تونل شرق كشور به طول هزار و 80 متر طول و هشت و نيم متر عرض در جاده قوچان-باجگيران به بهره برداري رسيد.
به گزارش شبكه خبر با ساخت اين تونل سخت گذرترين گردنه هاي جاده باجگيران از مسير جاده حذف و فاصله قوچان به باجگيران حدود 45 دقيقه كوتاه تر شده است.
اين تونل كه عمليات ساخت آن 10 سال پيش آغاز شد، هزار و 80 متر طول و 8 و نيم متر عرض دارد و براي ساخت آن 12 ميليارد تومان هزينه شده است.
در اين مسير به علت پيچ تند مسير، ده ها دستگاه تريلي در مسير قوچان-باجگيران واژگون شده اند. جاده قوچان- باجگيران جاده اي است كه ايران را به تركمنستان متصل مي كند.
باجگيران در نقطه صفر مرزي بين ايران و تركمنستان قرار دارد.

 



وزير دفاع از ساخت سامانه پدافندي با برد بلند خبر داد

وزير دفاع با تاكيد بر اينكه سامانه پدافندي اس 300 براي ما موضوعيتي ندارد اعلام كرد: ساخت سامانه هاي پدافندي با برد بلند در دستور كار ما قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا، سرتيپ احمد وحيدي، پنجشنبه در حاشيه بازديد از پنجمين نمايشگاه بين المللي هوايي ايران در كيش با بيان اين مطلب افزود: اين فرآيند زمان خاص خود را مي برد و ما براساس زمان بندي درنظر گرفته شده كار خود را انجام مي دهيم و در موقعيتهاي مناسب براي مردم اطلاع رساني خواهيم كرد.وي تصريح كرد: طرف روسي مي بايست طبق مفاد قرارداد، سامانه دفاعي اس300 را به ايران تحويل دهد.
وزير دفاع خطاب به مقامات روسيه گفت: از اينكه شما به كشوري مشهور شويد كه يك طرفه قراردادهاي پدافند هوايي را كه كاملا دفاعي است، تحريم مي كند، پيام خوبي دربر نخواهد داشت و قطعا از اين تصميم سودي نخواهيد برد.وي گفت: در مورد قرارداد اس 300 از مجاري قانوني پيگير موضوع هستيم و روال حقوقي آن را براي تحقق مفاد قرارداد دنبال مي كنيم.پنجمين نمايشگاه بين المللي هوايي سه شنبه 18آبانماه جاري در سالن نمايشگاههاي بين المللي كيش افتتاح شد.
120شركت داخلي و خارجي آخرين دستاوردها و تجهيزات مرتبط با صنعت هوايي و هوانوردي را در فضايي به وسعت 14هزار مترمربع در كيش به نمايش گذاشتند. اين نمايشگاه ديروز به كار خود پايان داد.

 



دهمين سالگرد شهادت ادواردو آنيلي در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مراسم دهمين سالگرد شهيد تازه مسلمان «دكتر ادواردو (مهدي) آنيلي» 24 آبان ماه جاري در تالار پيامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار مي شود.
اين يادواره كه برنامه اصلي ستاد كشوري بزرگداشت شهيد ادواردو آنيلي محسوب مي شود توسط انجمن اسلامي شهيد ادواردو آنيلي و با همكاري اداره كل امور جوانان اصفهان در اين شهر برگزار مي شود.
اين مراسم با سخنراني دكتر قديري ابيانه دوست ادواردو و سفير سابق ايران در ايتاليا و مكزيك، عباس ديپالمو رهبر شيعيان ايتاليا و جمال طاهري مدير انجمن اسلامي شهيد ادواردو آنيلي همراه خواهد بود.در اين يادواره همچنين از كتاب «اين است اسلام» دكتر قديري ابيانه و نماهنگي كه توسط اعضاي انجمن اسلامي شهيد ادواردو در آمريكا به زبان انگليسي تهيه شده است، رونمايي خواهد شد.
شهيد ادواردو آنيلي تنها وارث مولتي ميلياردر ايتاليايي، سناتور جيوواني آنيلي صاحب باشگاه يوونتوس ايتاليا، كارخانجات ماشين سازي فراري و لامبورگيني بوده است كه تحت تاثير امام خميني و انقلاب اسلامي شيعه شده و در سال 2000 با توطئه صهيونيست ها به شهادت رسيد.

 



مدير كانون پرورش فكري همدان: دارا و سارا از اول آذرماه مهمان كودكان مي شوند

همدان- خبرنگاركيهان:
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان همدان به خبرنگاران گفت: دارا و سارا از اول آذرماه امسال مهمان خانه هاي كودكان ايراني مي شوند.
«پرويز ابراهيمي» در نشست خبري خود افزود: طرح «امانت عروسك هاي دارا و سارا» اعضاي كانونهاي پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور مي توانند اين عروسك ها را به مدت يك هفته نزد خود به منازل ببرند.
وي ادامه داد: شركت كنندگان در اين طرح مي توانند در مسابقات قصه گويي، دوختن لباس هاي محلي، اجراي نمايش و آشپزي دارا و سارا نيز با يكديگر رقابت كنند.
وي اعلام كرد:نسل جديد عروسك هاي دارا و سارا كه ساخت ايران است با رفع اشكالات قبلي و با كيفيت بهتر توليد شده و به بازار مي آيد.
ابراهيمي، دومين اسباب بازي مورد علاقه كودكان را پس از اسلحه، عروسك دانست و گفت: عروسك عمو نوروز نيز جديدا طراحي شده و امسال عرضه خواهد شد و نوروز آينده به توليد انبوه مي رسد.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان همدان همچنين در خصوص برپايي جشنواره يك هفته با كانون، اظهار داشت: به لحاظ تقارن جشنواره سراسري يك هفته با كانون با برگزاري جشنواره هاي تئاتر و فيلم كودك و نوجوان و سپس برپايي كنگره شهدا، اين برنامه به طور استثنا در همدان به 22 تا 29آبانماه موكول شد.
وي ادامه داد: فعاليت در بخشهاي سفال و كتابخانه هاي سيار به همدان اختصاص يافته كه برنامه هاي جشنواره مذكور نيز با تمركز بر روي اين دو بخش اجرا مي شوند.
ابراهيمي خاطرنشان ساخت: برنامه ها در 8 غرفه شامل انيميشن، كتابخانه سيار روستايي، كتابخانه پستي، ادبي، سفالگري، نمايش زنده، عرضه محصولات فرهنگي و معرفي شخصيت ها و سرزمين اجرا مي شود.
وي يادآور شد: به علت تقارن جشنواره يك هفته با كانون در همدان، با هفته كتاب، برنامه هايي نيز در اين رابطه اجرا مي شود كه برپايي كارگاه تخصصي مربيان و اعضاي كارگاههاي ادبي، ديدار با نويسندگان كودك و نوجوان و برپايي نمايشگاههاي كتاب در 27 مركز ثابت و 6 مركز سيار استان از آن جمله است.

 



دكتر حداد عادل: آثار باباافضل كاشاني حاكي از عمق انديشه اوست

كاشان - خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: آثار به جاي مانده از باباافضل مرقي كاشاني، عالم بزرگ اسلامي قرن ششم هجري، حاكي از عمق دانش فلسفي و ظرافت انديشه اوست.
دكتر غلامعلي حداد عادل با ارسال پيامي به كنگره بزرگداشت باباافضل در روستاي مرق از توابع كاشان اظهار داشت؛ دغدغه اصلي اين فيلسوف بزرگ، نفس آدمي و شناخت اساب سعادت و شقاوت انسان است.
وي در اين پيام كه توسط علي اصغر گرانمايه پور، نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي در جوار آرامگاه ايشان قرائت شد، آورده است: لقب باباافضل منسوب به وي به معناي پدر معنوي مردم است و اين عارف بزرگ «خود» را بالاترين كمال براي نفس مي دانست كه اين مايه افتخار ايرانيان و مردم كماشان و مرق است كه نزديك به 900 سال پيش بزرگ مردي چون باباافضل را در دامن خود پرورانده اند و طي قرن ها كه از وفات او مي گذرد با احداث بقعه اي ياد و نام او را ماندگار ساخته اند.اين نشست علمي با موضوع بررسي و تبيين شخصيت علمي و ديني افضل الدين محمدبن حسن بن محمد مرقي كاشاني معروف به باباافضل با ارائه 23 اثر از 70 مقاله رسيده به صورت سخنراني و پوستر برگزار شد.
معارج الكمال يا گشايش نامه، ارزنامه، جاودان نامه، جامع الحكمه، منهاج المبين يا رساله درعلم منطق، ساز و پيرايه شاهان پرمايه، ره انجام نامه، ترجمه رساله نفس ارسطو، ينبوع الحيات و رساله تفاصه از آثار علمي اين فيلسوف و حكيم ايراني نيمه دوم قرن ششم و نيمه نخست قرن هفتم و استاد خواجه نصيرالدين طوسي است.

 



انتقاد امام جمعه و نماينده وزير دفاع از روند رسيدگي به زلزله زدگان دورود

دورود - خبرنگار كيهان:
امام جمعه دورود از نحوه رسيدگي به اوضاع زلزله زدگان اين شهرستان انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين رجايي پور در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: مردم دورود، تمام زندگي خود كه تنها يك منزل مسكوني بود را از دست داده اند و حق دارند عصباني باشند.
وي با اشاره به پرخاش كردن مردم به برخي از مسئولين افزود: اگر مسئولين به جاي مردم در چنين اوضاع و احوالي گير مي افتادند، آيا آرامش خود را حفظ مي كردند؟
خطيب جمعه دورود در ادامه از بهتر شدن اوضاع در يكي دو روز اخير و حضور جدي مسئولين كشوري و استاني در ميان مردم ابراز خرسندي كرد و خواستار جديت بيشتر مقامات شد.
گفتني است تا جمعه، آذوقه،زيرانداز، پتو و وسايل گرمازا در اختيار حادثه ديدگان قرار نگرفته بود و توزيع چادر از روز گذشته آغاز شده است.
در همين رابطه، نماينده وزير دفاع پس از بازديد از مناطق زلزله زده، دستور اسكان 200 خانوار از زلزله زدگان را در منازل سازماني صنايع دفاعي زرهي بني هاشم صادر كرد.
سردار سرتيپ جواد درويش وند با عميق دانستن تخريب ها از روند رسيدگي به امور زلزله زدگان به شدت انتقاد كرد و گفت: قانع بودن مردم فهيم و شهيد پرور اين شهرستان نبايد مانع از رسيدگي به آنان شود.
وي با اشاره به گذشت پيش از 5 روز از وقوع زلزله و تداوم سرگرداني مردم وحشت زده در معابر خاطرنشان كرد: اين مسئله زيبنده نظام مقدس و مقتدر جمهوري اسلامي نيست و وزارت دفاع براي كمك رساني بيشتر به زلزله زدگان آماده است.شهرستان دورود روز شنبه 15 آبان ماه جاري بر اثر زلزله به بزرگي 9/4 ريشتر به لرزه در آمد كه بر اثر آن، حدود هفت هزار واحد مسكوني و تعدادي واحد تجاري، 48 باب مدرسه و مقداري ابنيه و تاسيسات زيربنايي دچار خسارت شدند.

 



نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران:
كساني كه آمريكايي ها از آنها تعريف مي كنند خط امامي نيستند

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مگر مي شود كسي خود را پيرو خط امام بداند و آمريكايي ها و انگليسي ها با او خوب باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمين «محمد حسن رحيميان» ظهر پنجشنبه در همايش يادواره 14 شهيد روحاني اين شهرستان با بيان اينكه يكي از مهم ترين دستاوردهاي انقلاب احياي فرهنگ شهادت است، اظهار داشت: تمام دستاوردها و موفقيت هاي فرهنگ انقلاب از پرتو شهادت است.
وي در ادامه افزود: شهيد به آن كسي اطلاق مي شود كه به اذن مقام ولايت به شهادت برسد و نمي توان آن كساني كه در ميادين ديگر كشته مي شوند را شهيد ناميد.
رحيميان گفت: امروزه جنگ بسيار گسترده تر و منسجم تر در شكلي ديگر در حال ادامه است و اين بصيرت ملت ايران است كه سبب وقوع پيروزي هاي متعدد از جمله نهم دي ماه در اين ميدان شده است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه با اشاره به سفر رهبر انقلاب به شهر قم گفت: علاقه جوانان و بويژه جوانان نسل سوم انقلاب به رهبري و ولايت روز به روز بيشتر مي شود و صحنه هايي را كه امروزه از عشق جوانان به رهبري مي بينيم شگفت آور است.
وي تصريح كرد: قدرتي كه جمهوري اسلامي در سايه ولايت دارد از هر بمب اتم و قدرتي بيشتر است و همين امر سبب نگراني استكبار است نه چيز ديگر.
رحيميان اضافه كرد: امروزه استكبار و دشمن نيز به اين نتيجه رسيده است كه شهادت و ولايت پذيري دوبال نظام است و به همين دليل مدام به دنبال قطع كردن اين دو بال است.
وي تصريح كرد: هيچ كس نبايد اين نصيحت امام را از ياد ببرد كه مي فرمودند هر گاه ديديد كه دشمن از شما تعريف مي كند بدانيد كه در اشتباهيد.
اين مسئول ادامه داد: امام خميني با استماع راديوهاي بيگانه و خواندن روزنامه هاي بين المللي، هر جا مي ديدند كه استكبار از حركتي در ايران تعريف كرده سريعاً مقابل آن موضع گيري مي كردند و همين امر نيز ريشه در نصيحت مذكور ايشان داشت.
رحيميان با اشاره به جريانات اخير كشور افزود: مگر مي شود كسي خود را پيرو خط امام بداند و آمريكايي ها و انگليسي ها با او خوب باشند. وي در پايان با بيان اينكه روحانيت در جبهه 35 وظيفه مختلف را عهده دار بودند، يادآور شد: موج روزافزون توجه جهان اسلام و حتي غير مسلمانان به اين دين خدايي ريشه در پويايي نهضت خميني دارد و نبايد فراموش كرد كه همه بايد در خدمت فرهنگ شهادت باشيم.

 



با حضور آيت الله امامي كاشاني پيكر آيت الله سيداسدالله خراساني در كاشان تشييع شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
با حضور آيت الله امامي كاشاني، آيين تشييع پيكر پاك و مطهر مرحوم آيت الله سيداسدالله خراساني در كاشان برگزار شد.
مردم عالم پرور دارالمؤمنين كاشان، روحانيان، طلاب و نمايندگان بيوت مراجع تقليد با حضور شكوهمند و بي نظير خود، پيكر آن عالم رباني و عارف صمداني را از حوزه علميه امام خميني (سلطاني) كاشان به سمت مزار فيض اين شهر با اندوه و غم فراوان تشييع كردند.
در اين مراسم آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران بر پيكر آيت الله خراساني نماز گزارد و سپس پيكر آن فقيد فرزانه در جوار آرامگاه بزرگ عارف و مفسر قرآن، ملامحسن فيض كاشاني به خاك سپرده شد.
آيت الله امامي كاشاني در آيين تشييع اين عالم بزرگوار گفت: خبر رحلت آيت الله خراساني را خدمت رهبر معظم انقلاب دادم، آيت الله خامنه اي با ابراز تاسف از رحلت اين عالم وارسته با بيان فضايل اخلاقي، مرتبه علمي و خدمات اجتماعي آيت الله خراساني(ره) از جمله تدريس آن مرحوم در حوزه و دانشگاه فرمودند: «مراتب تسليت من را به مردم شريف و بزرگوار كاشان، حوزه هاي علميه بويژه طلاب و كساني كه تربيت شده مكتب اين عالم بزرگوار بودند، همچنين بيت معظم و ارجمند ايشان ابلاغ نماييد.»
آيت الله سيداسدالله خراساني(ره) در سال 1313 در كاشان متولد شد و پس از 8 سال تحمل بيماري، شامگاه سه شنبه در بيمارستان شهيد بهشتي كاشان در سن 76 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.

 



با حضور جانشين سازمان بسيج مستضعفان كشور
كنگره بزرگداشت 8 هزار شهيد استان همدان پايان يافت

همدان- خبرنگار كيهان:
كنگره بزرگداشت سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان با برپايي پنجمين اجلاسيه، پايان يافت.
در مراسم اختتاميه و اجلاسيه پاياني كنگره كه با حضور باشكوه 6 هزار نفر از خانواده هاي شهدا، روحانيون، اقشار مختلف مردم و مهمانان خارج از استان، در سالن ورزشي انقلاب همدان برگزار شد، سرتيپ علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفان كشور، گفت: اگر عنايت خدا، رهبري پيامبرگونه حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي، پشتيباني شهدا و هوشياري ملت در ركاب رهبري نبود از اين حوادثي كه سال گذشته اتفاق افتاد و هر يك از آنها باعث انهدام حاكميت هاي سياسي فراواني شده، پيروز بيرون نمي آمديم.
سرتيپ فضلي تاكيد كرد: در فتنه عميق سال گذشته شاهد بوديم كه مردم ولايي و شهيدپرور ايران در شهرهاي مختلف و به ويژه در تهران، همانند روزهاي دفاع مقدس به خيابان ها ريخته و فرياد تبعيت از رهبري و راه شهدا را سر دادند به طوري كه كانون فتنه و فتنه گران را خاموش كردند و اميد و آرزوي آنها و هواداران بيگانه شان را به ياس و نااميدي مبدل ساختند.
در اين مراسم حجت الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، گفت: نقش بي بديل و منحصر به فرد امام خميني قلوب رزمندگان را تسخير كرد و نيرويي به آنها داد.
وي با اشاره به اينكه 84 درصد شهداي دفاع مقدس، جوانان زير 30سال بودند، افزود: امام(ره) جاذبه هاي دنيوي را از دل رزمندگان زدود كه نقش روحاني ايشان بسيار مهم و كليدي بود.
كنگره بزرگداشت سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان از 13 آبان آغاز و با برپايي اجلاسيه هاي پنج گانه كنگره كه طي پنج شب باشكوه و در فضايي معنوي برگزار شد، بيش از 30 هزار نفر از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و نيز اقشار مختلف مردم استان همدان حضور يافتند.

 



با حضور جانشين سازمان بسيج مستضعفان كشور
كنگره بزرگداشت 8 هزار شهيد استان همدان پايان يافت

همدان- خبرنگار كيهان:
كنگره بزرگداشت سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان با برپايي پنجمين اجلاسيه، پايان يافت.
در مراسم اختتاميه و اجلاسيه پاياني كنگره كه با حضور باشكوه 6 هزار نفر از خانواده هاي شهدا، روحانيون، اقشار مختلف مردم و مهمانان خارج از استان، در سالن ورزشي انقلاب همدان برگزار شد، سرتيپ علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفان كشور، گفت: اگر عنايت خدا، رهبري پيامبرگونه حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي، پشتيباني شهدا و هوشياري ملت در ركاب رهبري نبود از اين حوادثي كه سال گذشته اتفاق افتاد و هر يك از آنها باعث انهدام حاكميت هاي سياسي فراواني شده، پيروز بيرون نمي آمديم.
سرتيپ فضلي تاكيد كرد: در فتنه عميق سال گذشته شاهد بوديم كه مردم ولايي و شهيدپرور ايران در شهرهاي مختلف و به ويژه در تهران، همانند روزهاي دفاع مقدس به خيابان ها ريخته و فرياد تبعيت از رهبري و راه شهدا را سر دادند به طوري كه كانون فتنه و فتنه گران را خاموش كردند و اميد و آرزوي آنها و هواداران بيگانه شان را به ياس و نااميدي مبدل ساختند.
در اين مراسم حجت الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، گفت: نقش بي بديل و منحصر به فرد امام خميني قلوب رزمندگان را تسخير كرد و نيرويي به آنها داد.
وي با اشاره به اينكه 84 درصد شهداي دفاع مقدس، جوانان زير 30سال بودند، افزود: امام(ره) جاذبه هاي دنيوي را از دل رزمندگان زدود كه نقش روحاني ايشان بسيار مهم و كليدي بود.
كنگره بزرگداشت سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان از 13 آبان آغاز و با برپايي اجلاسيه هاي پنج گانه كنگره كه طي پنج شب باشكوه و در فضايي معنوي برگزار شد، بيش از 30 هزار نفر از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و نيز اقشار مختلف مردم استان همدان حضور يافتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14