(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25  آبان 1389- شماره 19791

رفع معارضان علت اصلي طولاني شدن پروژه بزرگراه شهيد زين الدين
مبارزه با دانه درشت هابا اجراي قانون پولشويي
كارت پايان خدمت يا معافيت شرط ثبت نام در مراكز بين المللي دانشگاه پيام نور
برق تخت جمشيد قطع شد
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: پليس ايميل و پيامك هاي هشداري به مردم ارسال نكرده است
رشد 20 درصدي پيوند كليه در كشور
آموزش وپرورش پنج شنبه 27 آبان مدارس كشور را تعطيل كرد
خانواده هاي نمونه كشور معرفي مي شوند
تونل 1370متري «رخ»9 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداري رسيد
معافيت 240فرزند ذكور زنان سرپرست خانوار
حذف تاكسي هاي غيرفعال از ليست ورود به طرح ترافيك
سرشماري 30هزار پرنده مهاجر در زيستگاه هاي چابهار
رويدادهاي خارجي
به مناسبت اعياد قربان و غديرموتورسيكلت هاي توقيفي ترخيص مي شوند
سرقت ميلياردي با انگيزه تامين مواد مخدر
ماجراي مفقود شدن مجسمه هاي هلند



رئيس شوراي شهر تهران خبر داد
رفع معارضان علت اصلي طولاني شدن پروژه بزرگراه شهيد زين الدين

رئيس شوراي شهر تهران گفت: علت اصلي طولاني شدن پروژه بزرگراه شهيد زين الدين رفع معارضان بوده است.
مهدي چمران افزود: پروژه بزرگراه شهيد زين الدين كه حد فاصل امام علي(ع) تاپل آزمايش قرار دارد تا مهرماه سال 90 به اتمام مي رسد.
وي با بيان اين كه اين پروژه به سرعت در حال انجام است، افزود: موضوع معارض ها از جمله مشكلاتي است كه اين پروژه با آن روبروست.
چمران دليل اصلي طولاني شدن پروژه بزرگراه شهيد زين الدين را رفع معارض ها عنوان و خاطرنشان كرد: از جمله مشكلات معارضان اين پروژه بحث «باغ جعفري» بود كه در حال حاضر اين مشكل برطرف شده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر مشكل ساخت و ساز خاصي در روند تكميل اين پروژه وجود ندارد، به طوري كه در رابطه با لوله هاي گاز كه در مسير پروژه هستند، مشكل برطرف شده و در مورد لوله هاي آب نيز توافقاتي صورت گرفته است.
به گزارش ايسنا، چمران با بيان اينكه اين پروژه تاكنون 130 ميليارد تومان هزينه عمراني داشته است ادامه داد: پروژه بزرگراه شهيد زين الدين 63 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
همچنين به گزارش ايرنا رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با همكاري دولت همزمان با گشايش تسهيلات LC در كشور، شاهد ورود واگن هاي جديد در ناوگان مترو خواهيم بود.
چمران افزود: رئيس جمهور اعلام كرده است كه دولت بايد سهم خود را به طور مشخص و تفكيك شده از حساب شهرداري، در بحث تسهيلات LC (تامين منابع مالي) بپردازد.

 



دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام كرد
مبارزه با دانه درشت هابا اجراي قانون پولشويي

طبق مصوبه كميسيون ماده يك آيين نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات، تعرفه ورودي گوشي موبايل از 25 درصد به 10 درصد كاهش يافت.
حسن وفايي، دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در نخستين نشست خبري خود از به كارگيري گروه هاي تخصصي براي پيشبرد برنامه هاي قانون جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد و گفت: دولت پس از استماع گزارش ستاد مركزي، مهلت سه ماهه اي را براي تكميل پيش نويس معين كرد تا مراحل قانوني اين امر طي شده و در دستور كار قرار گيرد.
دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته مبارزه با قاچاق تنها محدود به داخل كشور مي شد تصريح كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه مورد نظر ستاد است گسترش سطح مبارزه با قاچاق كالا تا خارج از مرزهاي كشور است. براين اساس در دستور كار داريم فرازي از فرمايشات رهبرمعظم انقلاب را كه بر لزوم مبارزه با قاچاق از مبدا تاكيد دارد به منصه ظهور برسانيم.
وي از راه اندازي «كميته ديپلماسي» خبر داد و اظهار داشت: اين كميته براي دخيل كردن ساير كشورهاي همسايه براي مبارزه با قاچاق كالا و همچنين گسترش سطح مبارزه با قاچاق در خارج از مرزها راه اندازي شده كه اميدواريم بتواند مطلوب ستاد را در عرصه مبارزه تامين كند.
بحث اشراف اطلاعاتي در مبادي ورودي قاچاق از ديگر نكاتي بود كه وفايي به آن اشاره كرد و دراين باره اظهار داشت: با همكاري كميته تخصصي كه هفته آينده نخستين جلسه آن برگزار مي شود، بحث شناسايي سرشبكه باندهاي قاچاق را در دستور كار قرار مي دهيم به اين معنا كه اگر قرار است مبارزه اي صورت بگيرد با باندهاي اصلي قاچاق باشد.
وفايي در ادامه سخنان خود به مصوبه كميسيون ماده يك آئين نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات اشاره كرد و گفت: اين كميسيون پيشنهاد ستاد را مبني بر اينكه تعرفه ورودي گوشي هاي موبايل از 25 درصد به 10 درصد بازگردانده شود به تصويب رساند.
وي همچنين درباره وضعيت انحصار دخانيات سخناني را ايراد و تصريح كرد: حق انحصار در عرصه دخانيات 10 درصد بود و اين در حالي بود كه توليد مشاركتي و توليد داخل نيازهاي كشور را تامين مي كرد تا اينكه به دلايلي حق انحصار به 70 درصد افزايش پيدا كرد و توليدات داخلي و قانوني نيز با افت شديدي روبه رو شد.
دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز درباره بازگردانده شدن كالاهاي مكشوفه به بازار داخلي اظهار داشت: كالاهاي مكشوفه در صورتي كه جزو كالاهاي ممنوعه نباشد طبق قانون در اختيار سازمان اموال تمليكي قرار مي گيرد تا با توجه به قوانين موجود بتوانند از كالاها در مجاري قانوني استفاده كنند، علاوه بر آن از ابتداي شكل گيري قوانين اين امر مدنظر بود كه در قانون جامع مبارزه با قاچاق كالا اين نقيصه نيز برطرف شود تا آنچه براي مردم و كشور مضر است امحا شده و از بين برود.
پرسش يكي از خبرنگاران درباره چگونگي برخورد با دانه درشت ها بود كه دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ گفت: قدرت هاي مافيايي عقبه قدرتي ناپيداي اقتصادي دارند كه نمونه آن در بحث شهرام جزايري ديده شد.
وي با تاكيد بر اينكه همه دانه درشت ها يك تيم حقوقي فوق العاده قوي را به همراه خود دارند، ادامه داد: برخورد با اين قبيل باندها پيچيدگي خاص خودش را دارد، در بسياري از موارد قاضي پرونده مي داند كه فرد مجرم است اما توان اثبات آن را ندارد، در حال حاضر پرونده هاي عديده اي وجود دارد كه مي بينيم فردي واردات گسترده اي دارد زماني كه پيگيري مي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه او يك كپرنشين در محروم ترين نقطه كشور است از همين رو مي توان گفت دانه درشت ها بسيار دقيق كار مي كنند.
دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز يكي از راه هاي مبارزه با دانه درشت ها را اجراي قانون پولشويي برشمرد و افزود: اين قانون به مرحله تصويب رسيده اما هنوز درست اجرايي نشده است.

 



معتمدي خبر داد
كارت پايان خدمت يا معافيت شرط ثبت نام در مراكز بين المللي دانشگاه پيام نور

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور شرط لازم براي ثبت نام در مراكز بين المللي اين دانشگاه را داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت اعلام كرد.
عبدالله معتمدي، معاون آموزشي دانشگاه پيام نور در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر افزود: دانشگاه پيام نور در راستاي دستيابي به اهداف آموزش عالي و به منظور گسترش دانش و توسعه تحصيلات تكميلي و براي ارتقاء سطح علمي- فرهنگي داوطلبان از بين متقاضيان ايراني مقيم داخل و خارج از كشور و غير ايرانيان فارسي زبان با سوابق علمي، پژوهشي، فرهنگي و مصاحبه علمي در قالب رشته هاي مصوب شوراي گسترش آموزش عالي براي مراكز بين المللي كيش و عسلويه در نيمسال دوم سال تحصيلي جاري دانشجو مي پذيرد.
وي گفت: دارندگان مدرك كارشناسي مراكز ضمن خدمت فرهنگيان يا معادل مجاز به ثبت نام و شركت در اين آزمون نيستند مگر اينكه در آزمون جامع دارندگان مدرك كارشناسي سال هاي 84، 85 يا 86 شركت و حد نصاب نمره لازم را كسب كرده باشند.
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور اظهار داشت: محدوديتي براي انتخاب رشته وجود نداشته و داوطلبان مي توانند در هر يك از رشته هاي مورد علاقه خود شركت كنند.
وي با تأكيد بر اينكه متقاضيان بايد هيچ گونه منعي از لحاظ خدمت نظام وظيفه عمومي نداشته باشند، گفت: ظرفيت پذيرش در هر رشته 30 نفر خواهد بود كه 20 نفر به صورت آموزش محور (بدون پايان نامه) و 10 نفر به صورت آموزشي- پژوهشي پذيرفته مي شوند ضمن اينكه اولويت پذيرش 30 درصد از ظرفيت تمام رشته مركزها با داوطلبان غير ايراني است.
وي گفت: داوطلبان بايد تا 6 آذر ماه با مراجعه به سايت دانشگاه پيام نور به نشاني wwwpnuacir نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

 



برق تخت جمشيد قطع شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
برق مجموعه تاريخي تخت جمشيد به عنوان بزرگترين مجموعه تاريخي كشور به علت بدهي قطع شد و اين مجموعه چند روزي است بدون داشتن برق پذيراي بازديدكنندگان است.
اين در حالي است كه در اين مجموعه موزه آثار تاريخي باارزش وجود داد كه مجهز به دوربين هاي مداربسته است و به علت قطع برق سيستم هاي حفاظتي اين مجموعه از كار افتاده است.
همچنين آثار بسيار باارزشي در محوطه اين مجموعه وجود دارد كه با توجه به اين كه شب ها در تاريكي مطلق به سر مي برد احتمال دست درازي به آن وجود دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس مشكل قطع برق مجموعه تخت جمشيد را تعويق در ابلاغ بودجه جاري عنوان كرد و گفت: دستور داده ام اگر در اين زمينه بدهي وجود دارد پرداخت شود و چنانچه مشكل فني نيز وجود دارد رفع شود.
«محمدرضا برزگر» با بيان اين كه از ميزان دقيق بدهي به اداره برق اطلاعي ندارم افزود: براي جلوگيري از بروز مشكلات امنيتي و حفاظتي با ماموران تخت جمشيد هماهنگي كامل صورت گرفته و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.

 



رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: پليس ايميل و پيامك هاي هشداري به مردم ارسال نكرده است

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ارسال ايميل و پيامك هاي هشداري به مردم از سوي پليس آگاهي را تكذيب كرد و گفت: شناسايي منتشر كنندگان اين ايميل ها در دستور كار پليس قرار دارد.
سرهنگ عباسعلي محمديان با رد ارسال ايميلهاي هشدار دهنده از سوي پليس آگاهي افزود: پليس آگاهي تاكنون هيچ گونه ايميل يا پيامك هشدار دهنده براي مردم تهران ارسال نكرده است.
وي درباره شيوه سرقت مطرح شده در ايميل هاي ارسالي بنام «پليس آگاهي» گفت: اين شيوه يكي از قديمي ترين شيوه هاي سرقت بوده است كه با نام «تخم مرغ زني» معروف است.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره اين گونه شيوه سرقت گفت: سارقان پس از شناسايي حامل مقادير زيادي پول و اجناس گرانقيمت از طريق زاغ زني، با پرتاب تخم مرغ به لباس يا شيشه اتومبيل وي، ذهن مالباخته را درگير مي كنند.
به گزارش خبرگزاريها محمديان افزود: هنگامي كه مالباخته اقدام به تميز كردن لباس يا شيشه اتومبيل خود مي كند، سارقان در اقدامي غافلگيرانه اموال و پولهاي فرد را با تهديد سلاح به سرقت مي برند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از وقوع روزانه 400 سرقت خرد در تهران خبر داد و گفت: مهمترين دليل وقوع چنين سرقت هايي پيچيده نبودن سيستمهاي امنيتي خودروهاي توليدي است.

 



رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي خبر داد
رشد 20 درصدي پيوند كليه در كشور

رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي كشور از رشد 20 درصدي آمار پيوند كليه در ايران خبر داد.
مصطفي قاسمي صبح ديروز در دومين روز هفته حمايت از بيماران كليوي (20 تا 23 آبان) گفت: خوشبختانه با توجه به پيشرفت هاي چشمگير علمي، پزشكي و توانمندي هاي جامعه پزشكي كشور در سال 88، بيشتر از 2100 نفر از بيماران دياليزي كشور در مراكز داخل كشور تحت عمل جراحي پيوند كليه قرار گرفتند كه اين آمار، ايران را در ميان 10 كشور برتر دنيا در زمينه پيوند كليه قرار داده است.
رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي كشور با بيان اينكه آمار پيوند كليه سال گذشته نسبت به سال 87 حدود 20 درصد افزايش داشته است تصريح كرد: پزشكان و متخصصين ايراني كليه امروز از نام آورترين پزشكان دنيا هستند چرا كه طي سالهاي اخير سخت ترين و پيچيده ترين درمان هاي بيماران كليوي به ويژه عمل جراحي مختلف از سوي متخصصين ايراني صورت گرفته كه در دنيا خيره كننده بوده است.
وي در ادامه افزود: در شش ماهه نخست امسال نيز حدود 800 نفر از بيماران دياليزي كشور تحت عمل جراحي پيوند كليه قرار گرفته اند كه بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته انتظار مي رود اين آمار در پايان سال به بيش از 2100 نفر برسد.

 



آموزش وپرورش پنج شنبه 27 آبان مدارس كشور را تعطيل كرد

وزارت آموزش و پرورش به منظور بهره گيري بيشتر دانش آموزان از لحظات معنوي عيد سعيد قربان پنج شنبه 27 آبان ماه را تعطيل اعلام كرد.
حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه مراسم چهارمين جشنواره كتاب سال دانش آموزي با اعلام اين خبر هدف از اين تعطيلي را بهره گيري دانش آموزان از آيين ها و فرصت ها در ايام عيد بزرگ قربان دانست.
وي در عين حال در خصوص تعطيلي ادارات آموزش و پرورش هم گفت: تعطيلي ادارات، تابع مصوبه هيئت دولت در رابطه با تعطيلي و عدم تعطيلي ادارات در روز پنج شنبه خواهد بود اما تعطيلي مدارس قطعي است.

 



خانواده هاي نمونه كشور معرفي مي شوند

رئيس مركز امور زنان و خانواده گفت: در همايش روز ملي خانواده در آذرماه جاري خانواده هاي نمونه ايراني معرفي و تجليل مي شوند.
مريم مجتهدزاده بااعلام اين خبر افزود: هدف از برگزاري همايش روز ملي خانواده را معرفي بهترين الگو براي خانواده متعالي بيان كرد و گفت: سالهاي زندگي مشترك، كسب مقام در مسابقات قرآني، تعداد فرزندان، سطح سواد اعضاء، فعاليت هاي عام المنفعه، ثبت اختراعات و پژوهش ها، كسب مقام هاي علمي و فرهنگي و كسب رتبه در آزمون سراسري، شاخص هاي تعيين خانواده نمونه است.

 



در پي تأمين اعتبار لازم در چهارمحال و بختياري
تونل 1370متري «رخ»9 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداري رسيد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
حفاري تونل 1370 متري «رخ» در چهارمحال و بختياري، 9 ماه زودتر از موعد مقرر به پايان رسيد.
مدير كل راه و ترابري استان در بازديد از روند اجرايي اين پروژه اظهار داشت: ميزان متوسط حفر تونل در كشور 5/3 تا 5 متر است و ميزان حفر در اين تونل 6 متر در روز بوده است.
علي عليخاني افزود: با بهره برداري از اين تونل، ميزان تصادف هاي محور شهركرد- اصفهان به ميزان 90 درصد كاهش خواهد يافت.
وي گفت: تاكنون 35 ميليارد ريال براي احداث تونل دوم «رخ» هزينه شده است و 120 ميليارد ريال ديگر براي تكميل اين پروژه لازم است.
عليخاني تصريح كرد: در صورت تأمين اعتبار لازم، پروژه دوم نيز مانند پروژه اول، 9 ماه زودتر از برنامه زمان بندي به بهره برداري خواهد رسيد.

 



كميته امداد امام خميني( ره) اعلام كرد
معافيت 240فرزند ذكور زنان سرپرست خانوار

مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان تهران از معافيت 024 نفر ازفرزندان ذكور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازي طي شش ماه امسال خبر داد.
محمد فاضلي افزود: زنان سرپرست خانواري كه داراي حداقل دو فرزند ذكور هستند، مي توانند از معافيت يكي از فرزندان ذكور خود بهره مند شوند.
به گفته وي، با عنايت مقام معظم رهبري، تنها زنان سرپرست خانواري كه تحت پوشش كميته امداد هستند، مي توانند از اين مزيت برخوردار شوند.

 



مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني خبر داد
حذف تاكسي هاي غيرفعال از ليست ورود به طرح ترافيك

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از نظارت پست هاي ويژه و بازرسي غيرمحسوس بر عملكرد تاكسي ها همزمان با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها خبر داد.
مهندس فضل الله اسلامي گفت: همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش تمايل به استفاده از وسايل نقليه عمومي، براي آن كه تاكسي ها با تمام ظرفيت به شهروندان خدمات رساني كنند و تاكسي غيرفعالي نداشته باشيم، گشت هاي ويژه اي توسط تاكسيراني و شركت هاي خصوصي بر عملكرد تاكسي ها نظارت خواهند كرد و همچنين بازرسان غيرمحسوسي در تمام مناطق عملكرد تاكسي ها را تحت نظارت خواهند داشت.
وي افزود: همچنين براي جلوگيري از خواب و غيرفعال بودن تاكسي ها با پاركينگ هاي عمومي و پاركينگ ادارات هماهنگي هايي را صورت داده ايم كه از پارك بلند مدت تاكسي ها ممانعت كنند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني گفت: تاكسي هاي غيرفعال در هيئت انضباطي بايد پاسخگو باشند.
به گزارش ايسنا وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه محدوده طرح ترافيك به صورت كاملا مكانيزه كنترل مي شود پس از شناسايي تاكسي هاي غيرفعال مكاتبات لازم صورت خواهد گرفت تا پلاك اين خودروها از ليست خودروهاي مجاز ورود به محدوده طرح ترافيك حذف شود و ديگر تاكسي هاي غيرفعال نتوانند در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.

 



سرشماري 30هزار پرنده مهاجر در زيستگاه هاي چابهار

رئيس اداره حفاظت محيط زيست چابهار از سرشماري 30هزار قطعه انواع پرنده مهاجر كه براي زمستان گذراني از مناطق سردسير وارد اين بندر شده اند، خبر داد.
به گزارش ايرنا، «اشرف علي حسيني» روز يكشنبه گفت: اين پرندگان از گونه هاي آبزي، كنار آبزي و شكاري هستند كه 12 هزار قطعه آن از نوع «باكلان» است.
وي اظهارداشت: 18هزار پرنده ديگر از قبيل باز شكاري، اردك، كاكايي، سليم، پليكان و پرستوي دريايي هستند.
حسيني گفت: 15 پايگاه كارسرشماري پرندگان مهاجر را در شهرستان چابهار به عهده دارند.
رئيس اداره محيط زيست چابهار اظهار داشت: با سرد شدن هوا مهاجرت پرندگان به آب هاي گرم ساحلي درياي عمان در بندر چابهار طي روزهاي اخير افزايش يافته است.حسيني گفت: پرندگان مهاجر از سيبري، تالاب انزلي و درياچه اروميه به چابهار مهاجرت كرده اند و تا اواخر اسفند ماه در اين بندر خواهند بود.وي افزود: هواي مطلوب و دسترسي به غذاي فراوان عامل اصلي مهاجرت پرندگان به بندرچابهار براي زمستان گذراني است.

 



رويدادهاي خارجي
شفاي حاجي كر و لال در مكه مكرمه

يك حاجي سوماليايي با ديدن كعبه و خوردن آب زمزم پس از 20 سال كرولال بودن شفا يافت.
به گزارش خبرگزاري ها به گفته شاهدان عيني كه مقامات عربستان سخنان آنها را رسماً به ثبت رسانده اند، حاج علي بن عبدالرحمن شريف در نتيجه معجزه الهي، پس از 20 سال كر و لال بودن، هنگامي كه خانه خدا را رويت و دور آن طواف كرد و از آب زمزم نوشيد، شنوايي و قدرت كلام خدا را دوباره بدست آورد.
اين حاجي سوماليايي به روزنامه الوطن عربستان گفت: كه 20 سال پيش به دليل جنگ هاي داخلي در سومالي هدف يك تركش در ناحيه سر قرار گرفت و بر اثر آن قدرت شنوايي و تكلم خود را از دست داد.
گرچه به گفته حاج علي، خانواده اش او را براي مداوا به انگلستان اعزام كردند و سال ها به دوا و درمان وي اقدام كردند، اما حتي حاذق ترين پزشكان نيز بازيابي قدرت تكلم و شنوايي وي را محال دانستند.
اين حاجي سوماليايي كه ساكن انگلستان و داراي چهار فرزند است، داراي كارت هويت به عنوان يك فرد كر و لال است كه در موسم حج نيز آن را به همراه آورده بود.حاج علي عبدالرحمن شريف در مورد اين معجزه الهي مي گويد: بعد از فراغت از طواف خانه خدا و باز كردن احرام به گوشه جنوبي بيت الله الحرام پناه بردم و بعد از اينكه آبي به سر و صورتم زدم هنگام خروج، ناگهان صداي اذان را كه صبح زيبايي را نويد مي داد شنيدم، اين خبر به سرعت در ميان همراهان من به خصوص در بعثه پيچيد و باعث تعجب و شگفتي آنها شد.از سوي ديگر «حاج عبدالصمد محمد» مدير بعثه زائران نيز گفت: من ناگهان با حاج علي مواجه شدم كه داشت سخن مي گفت، درحالي كه قبل از آن كر و لال بود و هرچه را كه مي خواست با نوشتن از ديگران تقاضا مي كرد.
در همين حال، دكتر «محمد غزالي»، متخصص گوش و حلق و بيني در بيمارستان ملك فيصل در مكه مكرمه در مورد رخ دادن اين معجزه الهي گفت: در چنين حالاتي ممكن است پس از اينكه فردي به كر و لالي دچار شد پس از شش ماه دوباره قدرت تكلم و شنوايي خود را بدست آورد ولي در مورد حاج علي، خداوند رحمان خود چاره جو و گشايش در سلامتي اش كرد.اين پزشك عربستاني گفت: از نظر پزشكي محال است يك بيمار كر و لال پس از سال ها بتواند دوباره تكلم و شنوايي خود را بدست آورد، مگر اينكه معجزه اي رخ بدهد.
وي گفت: خود من مدتي دچار ضعف بينايي بودم به طوري كه بدون زدن عينك قادر به خواندن و نوشتن نبودم، اما پس از نوشيدن آب زمزم و زيارت بيت الله الحرام، توانستم عينك خود را به راحتي كنار بگذارم.

 



به مناسبت اعياد قربان و غديرموتورسيكلت هاي توقيفي ترخيص مي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ترخيص موتورسيكلت هاي توقيفي به مناسبت اعياد سعيد قربان و غدير در سراسر كشور خبر داد.
سردار اسكندر مومني افزود: با موافقت فرمانده نيروي انتظامي، مالكان موتورسيكلت هاي توقيفي به مناسبت اعياد قربان و غدير مي توانند از روز سه شنبه 25 آبان ماه تا ششم آذر- به مدت 12 روز- با به همراه داشتن اسناد مالكيت خود به مراكز ترخيص موتورسيكلت در استان هاي خود مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در عين حال خاطرنشان كرد: اين تسهيلات شامل موتورسيكلت هاي توقيفي داراي دستور قضايي و شاكي خصوصي نمي شود.

 



در استان گلستان صورت گرفت
سرقت ميلياردي با انگيزه تامين مواد مخدر

سرويس شهرستان ها-
با تلاش پليس آگاهي استان گلستان سارق ميلياردي كه با انگيزه تامين مواد مخدر دست به سرقت زده بود، شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با اعلام اين خبر افزود: با شكايت شخصي مبني بر اين كه منزلش به صورت ماهرانه اي مورد دستبرد قرار گرفته و مقادير زيادي طلاجات به ارزش بيش از دو ميليارد ريال به سرقت رفته است، كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان وارد عمل شدند و با بررسي جغرافياي جرم، زمان و مكان وقوع سرقت ها و شگرد سارقان و انجام كارهاي تحقيقاتي مستمر به فردي مظنون شدند. سرهنگ سلطاني گفت: در همين راستا با انجام اقدامات اطلاعاتي متهم سابقه داري به نام (مهدي -ب) در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و پس از رو به رو كردن آنها با ادله و شواهد علمي، در نهايت متهم كه راهي براي فرار از بيان حقايق نداشت به جرم خود اقرار كرد و گفت پس از چند روز كمين و در فاصله اي كه ساكنين در منزل حضور نداشته اند اقدام به سرقت از منزل كرده ام.
رئيس پليس آگاهي گلستان خاطرنشان كرد: در ادامه بازجويي هاي به عمل آمده، متهم انگيزه خود را از سرقت اعتياد به مواد مخدر از نوع كراك عنوان كرد و در بازرسي انجام شده از او طلاجات مسروقه در زيرزمين حياط منزلش كشف و ضبط شد.
وي افزود: سرانجام با بازسازي صحنه سرقت و اعتراف سارق پرونده تكميل و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.
سرهنگ سلطاني در خاتمه بار ديگر به شهروندان توصيه كرد: در هنگام ترك منزل براي مدت طولاني ضمن رعايت هشدارهاي پليسي و مجهز كردن ساختمان به وسايل ايمني، يكي از همسايگان مورد اطمينان خود را براي مراقبت از خانه در جريان بگذارند.

 



ماجراي مفقود شدن مجسمه هاي هلند

خبرهاي رسيده از هلند حاكي از آن است كه طي روزهاي گذشته تعدادي از مجسمه هاي يادبود برنزي نصب شده در معابر عمومي «نايمگن» ربوده شده اند.
شهردار شهر نايمگن هلند 10 مجسمه را به منظور پيشگيري از سرقت آنها، به طور موقت از سطح خيابان ها جمع آوري كرد.بر اساس اين گزارش، به گفته مقام هاي اين شهر، اين مجسمه ها براي استفاده از فلز برنز موجود در بدنه آنها سرقت شده است.جمع آوري مجسمه هاي برنزي پس از آن صورت گرفت كه چهار مجسمه از جنس برنز در تاريكي شب از اماكن نصب شان ناپديد شد.افزايش بهاي فلز برنز به عنوان انگيزه اصلي دزدان مجسمه ها عنوان شده است.«هنك بيرتن»، يكي از مقام هاي شهر نايمگن كه دستور جمع آوري مجسمه هاي باقي مانده را صادر كرده است مي گويد: «مردم شهر با ديدن ناپديد شدن مجسمه ها شوكه شدند. به ويژه مجسمه ماركن كه در مركز شهر قرار داشت و به نوعي با نمادي از هويت شهر همسان پنداشته مي شود.»وي افزود: «ما به زودي براي نصب مجدد مجسمه هاي جمع آوري شده اقدام خواهيم كرد اگرچه هنوز اعضاي شوراي شهر در مورد چگونگي جايگزين كردن مجسمه ها تصميمي نگرفته اند.»

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14