(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25  آبان 1389- شماره 19791

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زمين دشمن از منظر اصولگرايي (يادداشت روز)
متكي در نشست خبري مشترك با زلمي رسول:
روابط تجاري ايران و افغانستان از مرز يك ميليارد دلار گذشته است
حركت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
افزايش 100 درصدي واردات آمريكا از ايران
جوگير شديم از جنبش سبز جز روح سرگردان نمانده (خبر ويژه)
وقتي بالاترين جوش آورد و كروبي را عمرسعد خواند (خبر ويژه)
اختصاص 4 ميليارد دلار ديگر براي تقويت زرادخانه هسته اي پنتاگون (خبر ويژه)
لس آنجلس تايمز: در افغانستان ما مي جنگيم دوستي و شراكت اقتصاديش براي ايران است (خبر ويژه)
85 سطر چاخان و پاخان براي مصاحبه اي كه اصلا انجام نشده بود! (خبر ويژه)
با اين قرتي بازي ها كه مخاطب جور نمي شود (خبر ويژه)



زمين دشمن از منظر اصولگرايي (يادداشت روز)

«عمل» و «تعامل» اصولگرايانه موضوع اين نوشتار است. حتي اگر اهميت روزگار معاصر و حساسيت شرايط- حاصل جمع فرصت ها و تهديدها- هم نبود، تعمق بر سر اين عمل و تعامل ضرورت داشت چه رسد به اينكه شرايط حساس روزگار ما اين ضرورت را دو چندان مي كند. اگر از توفيقات بي سابقه و فرصت هاي كم نظيري كه در عرصه داخلي و بين المللي به دست آمده بگذريم، تشديد عداوت دشمناني كه دوره اي از شكست هاي پياپي و مالامال از نگراني و هراس را سپري مي كنند، واقعيتي انكارناپذير است. همچنين فتنه سال گذشته كه به بركت بيداري ملت موقعيت شناس و استواري رهبر فرزانه انقلاب منكوب شد، مسلم كرد دشمن به ضعف افتاده، صرفا زماني مي تواند ضربت و زخمي مؤثر بزند كه راهي به درون نخبگان و حلقه هاي صاحب نفوذ پيدا كند.
فتنه، «تشخيص»ها و «محاسبات» را هدف قرار مي دهد چرا كه باطل را با حق آميخته و نقش و لعابي از حق بر باطل محض زده است. فتنه در ذات خود «خيال» انگيز است و فتنه گران نقطه عزيمت را توهم پراكني قرار داده اند. اين خيال و توهم- كه نقطه پرگار آن عجب و تكبر افراد «مختال» است- ابتدا به جان مسببان فتنه كه تصور مي كنند كارگردان صحنه هستند اما در واقع مديريت مي شوند مي افتد و سپس مانند ويروس در ميان ديگراني كه نتوانسته اند مرز حق و باطل را پيدا كنند گسترش مي يابد. اين گسترش تا بدانجا مي رسد كه حتي كساني از جبهه حق به «خيال» اينكه آتش فتنه را مهار كنند و مسببان «آلوده» فتنه را سر عقل آورند و به جانب جبهه حق برگردانند، خود در گرداب فتنه مي افتند. اين حلقه (حلقه سوم) هم ناخواسته و از سر لغزش- و بعضا به خاطر ضعف محاسبه يا آغشتگي برخي اطرافيان به فتنه- خود هيزم فتنه مي شوند يا دست كم اسباب دشوارتر شدن «تشخيص» را فراهم مي سازند.
مقتضاي طبيعي فضاي فتنه كه تشخيص در آن دشوار مي شود، حيرت و سرگرداني گروهي است كه سرانجام از سوي دشمنان و فتنه گران يارگيري مي شوند و يأس و نااميدي و انفعال و ريزش گروهي ديگر، و خشم، غيرت و انزجار گروه سومي كه به حق تاب ندارند «آتش افروزي»، «هيزم كشي»، «سرگرداني»، «فريب خوردگي به اسم مصلحت»، «سكوت يا مواضع چند پهلو» و «ميل به جانب فتنه گران» را از سوي «طيف»هاي آلوده به پروژه فتنه ببينند. بدين ترتيب، مقتضاي ديگر فضاي فتنه رخ مي كند؛ بگومگو و مجادله و دلخوري و انشقاق و تفرقه و پراكندگي و انفعال و يأس، كه همگي «محور»هاي اصلي هجوم دشمن در جنگ نرم است. حتي اگر جبهه استكبار هم نبود، وقوع فتنه بر مدار «پيروي از هوا» و «بدعت در دين» ابعادي مهيب پيدا مي كرد چه رسد به اينكه دشمن خارجي نيز با شناسايي آسيب زدگي و خلل پذيري طيفي از خواص، بالش-جنگ- نرم را هم زير سر آنها گذاشته باشد. عمل اصولگرايانه و تعامل اصولگرايان در فضايي با اين مختصات يعني چه؟
پيامبر اعظم(ص) فرمود «استقيموا و نعمّا ان استقمتم. استقامت كنيد و چه نيكوست كه استقامت داشته باشيد». و اميرمؤمنان(ع) كه درياي جاذبه و الفت و صبر و حلم و وحدت خواهي بود، وقتي شعار «وحدت و الفت و جماعت» را از كسي با مختصات معاويه شنيد، دست رد به سينه او زد و فرمود «ديروز ميان ما و شما جدايي انداخت اينكه ما ايمان آورديم و شما كفر ورزيديد. و امروز ميان ما و شما جدايي مي اندازد اينكه ما بر صراط حق استقامت مي كنيم و شما به انحنا و انحراف و كجي فتنه مي گرويد». طبعا اصولگرايان نمي توانند از اولياي دين ديندارتر و مصلحت انديش تر باشند و با وجود مشاهده 8 ماه فتنه گري عداوت آميز- دست در دست دشمنان- باز هم از لزوم احيا و بازگشت فتنه گران به صحنه سخن بگويند. جاذبه بي دافعه، عين مداهنه و مصانعه اي است كه در روايات به عنوان مانع اقامه امر پروردگار نكوهش شده است. مگر مي شود به سوي آنها كه با آشوب و اردوكشي خياباني به معارضه با اسلاميت و جمهوريت نظام و ولايت فقيه و رهبري برخاستند و كوچك ترين ندامتي هم ابراز نكردند اندك ميلي پيدا كرد؟ يا در «جذب» چنان افراط كرد كه از جبهه انقلاب فاصله گرفت و به جاي نجات غريق، خود با او به زير آب رفت و غرق شد؟!
اما از اين واقعيت كه بگذريم به نظر مي رسد مرور چند نكته ديگر ضرورت دارد. يكي از آن نكات نوع تعامل ميان اصولگرايان است، به ويژه تعامل و گفت وگو ميان آنها كه صاحب منصبند و ديگراني كه از موضع اصولگرايي نقد و انتقاد مي كنند. آنها كه صاحب منصبند- رئيس جمهور و دولتمردان و منسوبان، رئيس مجلس و نمايندگان، صاحبان مناصب قضايي، اعضاي مجمع تشخيص، شهردار و...- بايد ضمن نصب العين داشتن هميشگي خدمتگزاري، عدالت خواهي، مبارزه با فساد و تبعيض و فقر، ولايت پذيري، همدلي و استكبارستيزي، از موضع يا عملي كه متضمن «اتهام» يا «ابهام» باشد بپرهيزند. اگر هر يك از اين صاحب منصبان يا اطرافيان و منسوبان خاص آنها در نزديكي به مواضع تهمت بي پروايي كنند يا به جاي مواضع صريح در مقابل مسببان و مباشران فتنه و مفسدان سياسي و فرهنگي و اقتصادي، موضع دوپهلو و چند پهلو پيشه سازند، در واقع سلاح جنگ نرم دشمن را خشاب گذاري كرده و به سوي هدف- اراده و روحيه، اميد و ايمان، و وحدت و همدلي و الفت ملت و اصحاب انقلاب- شليك كرده اند. متأسفانه بعضا چنين خطاهايي به واسطه كجروي برخي منسوبان و مشاوران، در مجلس، دولت، دستگاه قضايي، مجمع تشخيص، شهرداري و... رخ مي دهد كه خود دميدن در آتش فسرده فتنه است. بالاخره نمي شود كه اسم انقلابي و اصولگرا و پيرو رهبري را يدك كشيد اما روش و رويكردي سازشكارانه و اباحي داشت. غفلت و زاويه گرفتن از اصول، به ويژه از صاحب منصبان-ولو اندك- نمي تواند پذيرفتني باشد. اگر اين برادران از اعتراض و انتقادهاي رايج- اعم از انتقادهاي به جا يا تند- مي رنجند و اذيت مي شوند، خوب است خود و اطرافيان و زيردستان را از موضع اتهام يا ابهام بپايند. «قوا انفسكم و اهليكم».
طرف ديگر، منتقدان هستند، آنها كه از سر غيرت و بصيرت- نه از سر بهانه گيري و عقده گشايي- نقد و اعتراض مي كنند. انتقاد اصولگرايانه از جنس ترميم و جراحي حاذقانه است نه قصابي و سلاخي. قصاب و جراح هر دو مي برند و مي شكافند، يكي براي جان گرفتن و ديگري براي جان دادن. يكي در نهايت شدت و ديگري در اوج رأفت. قصاب سر را مي برد و از تن، جان مي ستاند اما- به عنوان مثال- متخصص چشم، اگر قرار است آب مرواريد را زايل كند تا چشم دوباره و بدون رنج ببيند، چشم را از كاسه بيرون نمي كشد يا سر بيمار را قصابي نمي كند! متأسفانه بسيار اتفاق مي افتد كه انتقادهاي برخاسته از اصولگرايي، اصولگرايانه گفته نمي شود و به جاي علاج و الفت، اسباب رنج و فاصله هاي بيشتر مي شود. اگر از صاحبان «منصب» يا «نفوذ» و «وجاهت» و «شهرت» توقع اين است كه به ويژه در فضاي فتنه، مطلقاً از موضع تهمت و ابهام پرهيز كنند و صراحت و شفافيت پيشه سازند، از ديگر اصولگرايان و منتقدان هم به رسم اصولگرايي بايد توقع داشت كه حلم و سعه صدر و «صبر»- و لو خار در چشم و استخوان در گلو- و «احتساب» (پاي خدا نوشتن) را به عنوان «اقتضا» و «فضيلت» اصولگرايي و «شكر نعمت بصيرت» (ايمان بيشتر) پيشه و شعار خود سازند.
لازمه بصيرت در فتنه، شكيبايي و دريادلي در عين روشنگري و مجاهدت است. و شرط ايمان قوي تر، گرفتن دست ضعيف تر با مهر و عطوفت است نه با لجاجت و تعصب و تكبر. شايد اين آخري گمشده خيلي از ماها باشد. و مگر مي شود صف آرايي و هجمه دشمنان را ديد و با دوستان اصولگرا- ولو خطاكار و دچار سوءتفاهم و سوءمحاسبه- گلاويز شد؟! جاي آن خون دل خوردني كه سخت تر از خون دادن و جانبازي است، همين جاست. و صد البته كه اين صبر و سعه صدر و خوش بيني، به مفهوم خوش خيالي و خوش باوري و خواب زدگي و نديدن عرصه نيست. صاحب عنوان ها يا صاحب منصباني كه به درستي در معرض نقد و اعتراض اصولگرايان قرار مي گيرند يا گاه از اعتراض نسبت به آنها اغماض مي شود، در صورت اصرار بر خطا يا خداي ناكرده خيانت- چندان كه برخي فتنه گران سابقاً انقلابي، منافقانه مرتكب آن شدند- اين فرمايش هشدارآميز پيامبر اعظم(ص) را نصب العين و آويزه گوش داشته باشند؛ «از فراست مؤمن بپرهيزيد كه او به نور خداوندي مي نگرد» و آيه قرآن را كه «بگو عمل كنيد كه خدا و رسول او و مؤمنان، عمل شما را مي بينند.»
تا پيروي هواي نفس و بدعت در دين هست، فتنه هم امكان بازسازي دارد. فرسايش نيروها در تنش ها و حاشيه ها و بگو مگوها، معبر گشودن براي فتنه گران است. وحدت، هيچ بديلي ندارد و اين مهم جز با كاستن از فاصله ها و پيشه كردن الفت و رحمت و صميميت و صداقت- پرهيز از تاكتيك هاي مذموم رايج در سياست سكولار- و «جاذبه و دافعه بر محور ولايت» به دست نمي آيد. دشمن با همراهي فتنه گران، انواع نزاع هاي دروني را طراحي كرده و به آن دامن مي زند. جنگ متقابل دولت و مجلس عليه هم، جنگ اكثريت مجلس عليه اكثريت مجلس، جنگ دولت عليه دولت، اصولگرايان عليه اصولگرايان، روحانيت عليه روحانيت و... اين همه يعني تلاش براي گسيختن جبهه بزرگي كه با عزم و همت و ايمان خويش، مستكبران را در جهان به خاك مذلت نشانده است. آنها همزمان مي كوشند جبهه از هم پاشيده فتنه را گردهم آورند و حتي از جبهه اصولگرايان يارگيري كنند. چنان كه در فتنه سال گذشته در «خيال» برخي دوستان اصولگرا دميدند و تا ماه ها آنان را به بازي گرفتند. جنگ نرم با شدت- ولو با هزيمت دشمن- در جريان است.
و سرانجام، بايد آيه 83 سوره محمد(ص) را هميشه متذكر شد كه «اگر سرپيچي كنيد و رويگردان شويد، خداوند گروهي را جايگزين شما مي كند كه مانند شما نباشند». مگر جماعت زيانكار و «مختال»- خيال زدگان متكبر - كه مسبب فتنه سال گذشته شدند، سرنوشت شوم خود را پيش بيني مي كردند؟ خود را وا نپاييدند و با توهم خود مهم پنداري و استغنا، صيد شيطان شدند. بايد به خداوند پناه برد و مدام از دل و جان عرض كرد «واجعلني ممن تنتصر به لدينك و لاتستبدل بي غيري». به قول جناب لسان الغيب حافظ:
در ره منزل ليلي كه خطرهاست در آن
شرط اول قدم آن است كه مجنون باشي
نقطه عشق نمودم به تو هان سهو مكن
ورنه چون بنگري از دايره بيرون باشي
روز عرفه باز آمده است، با هزار جلوه رحمت الهي. خوب است ما هم از سر تذلل و تضرع با حضرت سيدالساجدين(ع) همنوا شويم و عرض كنيم «خدايا تو در هر روزگاري دين خويش را با امامي كه او را به عنوان نشان هدايت برپا داشتي تأييد فرمودي... خدايا او را به جانب دوستانت نرم كن و بر دشمنانت مسلط ساز و رأفت و رحمت و دلسوزي و مهرباني او را ارزاني ما كن... خداوندا مرا با مهلت دادن و استدراج غافلگير مكن و از خواب غافلان و ناهشياري اسرافكاران و خواب زدگي خوارشدگان بيدارساز... و از اعماق و غوطه هاي فتنه نجاتم ده و از تنگناهاي آشوب و بلا بيرون آر و ميان من و دشمني كه گمراهم كند و هوايي كه به هلاكت اندازد، حائل شو... و مرا مانند كسي كه از چشم مراعات و عنايت تو افتاده و خواري شامل او شده، دور نينداز بلكه دستم را از سقوط مانند بي دينان بگير... مرا به حيات طيبه زنده بدار... و از شماتت دشمنان و پيش آمدن بلا و خواري و گرفتاري پناهم ده... و آن هنگام كه گمراهي (فتنه) و گرفتاري گروهي را اراده كردي، مرا با پناه آوردن به خودت نجات بخش... و مرا در وادي طغيان، سرگشته رها مكن و غوطه ور در غفلت خود تا دم مرگ وامگذار. و مرا مايه پند و عبرت ديگران و مايه فتنه و گمراهي هركس كه بر من مي نگرد قرار نده. و با من در حلقه اي كه با آنان مكر مي كني، مكر نكن و ديگري را- در اقامه حق- جايگزين من نفرما و نام مرا از فهرست نيكان تغيير نده... و خنكاي عفو و شيريني رحمت و آسايش خود را بر من بچشان... و مرا مشتاق ملاقات خويش ساز... و كينه مؤمنان را از سينه من بيرون كن و دل مرا با فروتنان و خاشعان مهربان ساز و با من چنان باش كه با صالحاني...». (دعاي 74 صحيفه سجاديه)
محمد ايماني

 



متكي در نشست خبري مشترك با زلمي رسول:
روابط تجاري ايران و افغانستان از مرز يك ميليارد دلار گذشته است

رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان اعلام كرد كه روابط تجاري ايران و افغانستان از مرز يك ميليارد دلار گذشته است.
منوچهر متكي - رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان - كه صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتي مشترك با همتايش از كشور افغانستان سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: تشكيل كميته مشترك تجاري، نهايي كردن موافقت نامه تعرفه ترجيحي، همكاري از طريق مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، تشكيل شركت هاي مشترك سرمايه گذاري و توسعه همكاري هاي گمركي سرفصل هاي مهم حوزه تجارت بين دو كشور بود.
او ادامه داد: روابط تجاري دو كشور از مرز يك ميليارد دلار گذشته است و ظرفيت هاي بيش تري بين دو كشور وجود دارد.
وي از تشكيل كارگروه حمل ونقل ميان دو كشور خبر داد و افزود: در خلال ارتباطات جاده اي در چند سال گذشته ايجاد راه آهن كه در گام نخست پروژه مهم خواف - هرات در دستور كار است كه سه قطعه از چهار قطعه اين پروژه توسط ايران ساخته شده است و اتصال آن به هرات امكان هاي گسترده تري را براي شبكه ريلي جاده ابريشم و مناسبات ميان دو كشور فراهم مي كند.
متكي تاكيد كرد: در همكاري چند جانبه اي ميان ايران، افغانستان و تاجيكستان پروژه بزرگ تري را دنبال مي كنيم و آن ارتباط راه آهن چين از طريق قرقيزستان، تاجيكستان، افغانستان و ايران است كه از ايران در دو شاخه يكي به سوي جنوب و ديگري به سوي غرب يعني تركيه و اروپا امتداد مي يابد كه انقلابي حمل ونقلي در مناسبات منطقه اي خواهد بود.
وزير امور خارجه اضافه كرد: تشكيل جلسه كميسران مرزي دو كشور هر دو ماه يك بار، كنترل بيش تر و دقيق تر مرز در مبارزه با قاچاق و موادمخدر و تشكيل كميته مشترك كنسولي از مواردي بود كه در كميته مرزي و كنسولي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وي اظهار كرد: براي اين كه توافقات انجام شده نظارت، ارزيابي و پيگيري جدي شود، رئيسان دو كميسيون مشترك توافق كردند كميته مشترك پيگيري را به رياست مديران كل اقتصادي وزارت خارجه هاي دو كشور تشكيل دهيم و اين كميته هاي پيگيري، هر شش ماه يك بار در پايتخت هاي دو كشور پيشرفت عملياتي اجرايي در هر زمينه را مورد بررسي قرار دهند و اگر مشكلاتي وجود داشته باشد را بررسي و حل وفصل كنند و اگر لازم شد با دخالت وزيران و حتي در مباحث مهم با گزارش به رئيسان جمهور دو كشور نسبت به برداشتن هرگونه مانعي در راه حل توافقات، اقدام كنند.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان تاكيد كرد: امروز هم جمهوري اسلامي صادقانه ترين و صميمانه ترين موضع را در دفاع و حمايت از ثبات و آرامش در افغانستان دارد. دو انتخابات بسيار مهمي كه در كم تر از يك سال اخير در اين كشور برگزار شد زمينه ها را براي اين كه افغانستان گام هاي بيش تري را در جهت ثبات و آرامش بردارد نشان مي دهد و ما از آن حمايت كرديم و اميدواريم افغانستان روزهاي خوب و شيرين و حركت در مسير پيشرفت را طي كند. مردم و دولت ايران همواره در كنار مردم و دولت افغانستان خواهند بود.
او ادامه داد: موضوع ديگر شيوه هاي مبارزه با افراط گرايي و تروريسم است. بايد در نتيجه اين شيوه ها دقت كرد آيا اتخاذ يك شيوه در مبارزه با ناامني ما را به نتايج نامطلوب رساند يا خير؟ در اين جا مي خواهم بپرسم كه يك سياست ويژه به كار گرفته شده در سال 2001 يا 2002 در فلان منطقه از جهان پس از گذشت هشت يا 10 سال آيا موجب شده است كه آن منطقه امن تر شود و يا اين كه آن ناامني ادامه دارد؟ بايد گفت با فرض وجود اراده سياسي براي مبارزه با ناامني و تروريسم، شيوه هاي اتخاذ شده هم بايد درست باشد. معتقديم شيوه هاي به كار گرفته شده در منطقه ما براي مبارزه با تروريسم شيوه هاي درستي نبوده است.
سوء تفاهمات با نيجريه
مرتفع شده است
متكي همچنين در ادامه در پاسخ به پرسشي در مورد علت سفرش به نيجريه گفت: سفر به نيجريه، سفر كوتاه كاري بود در ادامه سفري كه به غرب آفريقا و كشورهاي بوركينافاسو، غنا و بنين داشته ايم. در اين سفر كوتاه با وزير امورخارجه اين كشور درباره روابط ميان دو كشور گفت وگو كرديم.
روابط ايران و نيجريه از اهميت بالايي برخوردار است؛ توافقاتي در اين سفر انجام شد كه وزير امور خارجه نيجريه در آينده نزديك به تهران سفر خواهد كرد. مقدمات برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور فراهم شده و در آينده نزديك اين نشست برگزار خواهد شد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان ادامه داد: سفير جديد ايران به نيجريه اعزام خواهد شد و اين فرصت هاي جديدتري را براي همكاري ميان دو كشور فراهم مي كند. در عين حال شركت خصوصي اي كه اقدام به كار تجاري در فروش سلاح هاي معمولي و متعارف دفاعي به يكي ديگر از كشورهاي غرب آفريقا كرده بود مسير انتقال اين محموله از طريق نيجريه بوده است كه در آن جا ترديدهايي براي مقامات ذي ربط ايجاد شده بود. با توجه به شرايط ويژه اي كه در نيجريه وجود داشت كه هم زماني با مراسم سالگرد استقلال اين كشور بود و مقاماتي از كشورهاي مختلف در آن جا حضور داشتند، فرستاده ويژه رئيس جمهور ما نيز در آن مراسم حضور داشت كه در آن جا برخي اقدامات تروريستي صورت گرفت.
متكي توضيح داد: ما اين اقدامات را محكوم كرديم و برخي از دشمنان روابط بين ايران و نيجريه اين القائات را كرده بودند كه شايد اين محموله در ارتباط با نيجريه است كه خوشبختانه براي مسئولان و مقامات نيجريه تقريبا مشخص شد كه ارتباطي به ايران نداشته است و بنابراين افرادي كه در بخش سفارت و از ديپلمات هاي ما هستند مشخص بوده و آنان كارشان را در حوزه روابط دو كشور انجام مي دهند. شهروند ايراني نيز كه به عنوان نماينده آن شركت خصوصي ماه ها بود كه در نيجريه حضور داشت توضيحات لازم را به مقامات ذي ربط نيجريه ارائه داد و سوءتفاهم ايجاد شده مرتفع شده است.
گفتني است سومين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان با حضور منوچهر متكي و زلمي رسول از روز يكشنبه در محل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امورخارجه آغاز به كار كرد و يادداشت تفاهم اين نشست پيش از ظهر دوشنبه به امضاي وزراي خارجه دو كشور رسيد.

 



حركت (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلاب خطاب به موسوي و كروبي و خاتمي نوشته است؛ چرا در خانه نشسته ايد و فقط اطلاعيه و بيانيه صادر مي كنيد؟
گفتم: پس چه كنند؟!
گفت: اين سايت نوشته است؛ بايد حركتي از خودشان نشان بدهند و اگر قرار بود فقط بيانيه صادر كنند كه به جنبش(!) و كشاندن هواداران به خيابان نيازي نبود.
گفتم: حيوونكي ها چي فكر مي كردند، چي شد؟!
گفت: همين سايت از سران فتنه پرسيده است؛ آيا مي توانيد گزارشي از اقدامات يكسال گذشته خود ارائه بدهيد؟ اصلا چرا رژيم شما را دستگير نمي كند؟!
گفتم: تعدادي شيره اي در زيرزمين خانه اي مشغول شيره كشي بودند، ناگهان پليس وارد شد و فرياد زد؛ بي حركت! يكي از شيره اي ها با تعجب به پليس نگاه كرد و گفت؛ كو حركت؟!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حضرت امام خميني(ره)- نستجيربالله- كي منشور برادري با عوامل آمريكا و اسرائيل را توصيه كردند كه حال بعضي از عوامل فتنه بعد از ناكامي از توطئه هاي خود صحبت از منشور برادري مي كنند. عوامل فتنه در ايام فتنه به خوبي مشخص كردند كه با چه كساني و كشورهايي برادرند.
6580---0912
¤ امروز سران فتنه به دنبال پوست اندازي اند، دم از وحدت ملي و پرهيز از افراط گري مي زنند و مي خواهند با عوض كردن اسم ، چهره خود را عوض كنند اما زهي خيال باطل.
8209---0918
¤ به آقاي انصاري و ساير دوستانش در مجمع روحانيون بفرماييد كه نمي توان با فتنه گران، در شرايطي كه مجرم هستند و به جرم آنها رسيدگي نشده، منشور برادري خواند. چرا كه فتنه اي كه با همدستي آنها و دشمنان خارجي اين كشور برپا شد خسارات فراواني به وجود آورد و باعث ريخته شدن خون تعدادي از هموطنانمان شد. پس ابتدا بايد تاوان جرم خود را بدهند.
فيروزنيا
¤ انگليس در پي ايجاد جبهه هاي جديد تفرقه در جهان اسلام است. نمي توان در مقابل اين تحركات منفعل ماند و كاري نكرد.
يك هموطن
¤ اگر سفارت آمريكا در ايران، لانه جاسوسي بود، سفارت انگليس در تهران نيز از گذشته تاكنون لانه فتنه بوده است.
تلنده از رشت
¤ آيا پس از استفاده نام مجعول خليج عربي در بازيهاي آسيايي و مشاهده آن توسط ميليونها بيننده با يك عذرخواهي دولت چين مشكل حل شده و تاثير منفي آن در اذهان مردم دنيا پاك مي شود؟ اميدوارم با اقدامات حساب شده مديران نظام ريشه هاي اين اقدامات كه با هدايت صهيونيستها انجام مي شود خشكيده شود.
2202---0910
¤ لازم است با توجه به در پيش بودن اولين سالگرد يوم الله 9 دي 88 كه گسترده ترين و حماسي ترين تظاهرات بعد از انقلاب در دفاع از ارزشها بود با تشكيل اتاق فكر نهايت استفاده براي پيشبرد ارزشها به عمل آيد.
4730---0936
¤ جانباز 55 درصد قطع عضو هستم. قبلا وقتي براي درمان به تهران اعزام مي شديم بنياد شهيد هزينه هاي اسكان، حمل و نقل و غذا را پرداخت مي كرد ولي در مصوبه جديد مجلس تمام اين موارد حذف شده است!
6421---0917
¤ از اسفندماه 88 تاكنون منتظر هستيم مسئولين طرح جايگزيني اتومبيل هاي فرسوده ژيان را شروع كنند. با اينكه مبلغ خريد آن از 5/1ميليون تومان به 750 هزار تومان كاهش پيدا كرد ولي از اجراي طرح خبري نشد. چرا؟
4222---0912
¤ كلمات ركيكي كه در سريال «خوش نشين ها» بين بازيگران رد و بدل مي شود بدآموزي هاي زيادي دارد. مسئولين امر در اين مورد بايد پاسخگو باشند.
0642---0936
¤ پيشنهاد مي شود جزئيات تشريف فرمايي رهبر انقلاب به قم و متن كامل سخنان ايشان در قالب يك كتابچه و سي دي تهيه و در تيراژ وسيع منتشر شود.
سليمان بلغار
¤سريال همچون سرو كه از شبكه دوم سيما پخش مي شود، واقعيت هاي دفاع مقدس را در قالب طنز تحريف كرده است و ارزشهاي آن را زير سؤال مي برد. اكنون كه رزمندگان در جامعه حضور دارند اين گونه مسائل جنگ تحريف مي شود، واي به روزي كه رزمندگان حضور نداشته باشند.
امين آبادي از تهران
¤ چرا با گذشت بيش از دو ماه از خريد چاي از كشاورزان توسط وزارت كشاورزي پول آن پرداخت نشده است؟
يوسف شاه نظري از رحيم آباد رودسر
¤ از مسئولان محترم وزارت بهداشت تقاضا مي كنم كه در خصوص رفع آلودگي هوا چاره اي بينديشند و بايد در نظر داشت كه هر چه زمان مي گذرد سن سكته افراد ناشي از اين آلودگي در حال كاهش است.
بيژن غفاري ساروي- تهران
¤ اگر سازمان حج بتواند با تجميع امور حجاج تعدادي از عوامل اجرايي هر كدام از كاروانها را حذف كند هرساله نوبت چندين هزار نفر مردمي كه در انتظار سفر حج هستند جلو مي افتد و به آرزوي خود مي رسند.
0142---0913
¤ هنوز طرح هدفمندي اجرا نشده شوراي شهر اروميه نرخ تاكسي را افزايش داده! چرا دولت برخورد نمي كند؟
7694---0914
¤ به مسئولين محترم پليس راهور بفرماييد مگر ترافيك تهران كم است كه خودروهاي پلاك شهرستان در تهران به انواع كارهاي خدماتي مشغولند و كنترلي هم روي آنها وجود ندارد.
4761---0912
¤ از مسئولان شركت واحد تقاضا مي كنيم تدابيري بينديشند تا ما بازنشسته ها و سالمندان همانطور كه تاكنون از اتوبوس هاي بليتي به صورت رايگان استفاده مي كرديم از خدمات اتوبوس هاي پولي هم بتوانيم استفاده كنيم.
خانم سهيلا گزاني- تهران
¤ 8 ماه است كه محله «باروت كوبي» در شهر ري را گودبرداري كرده اند تا يك آب نما احداث كنند اما هنوز هيچ خبري نشده كه هيچ بلكه گرد و خاك ناشي از اين گودبرداري اهالي را عاصي كرده است. لطفا رسيدگي كنيد.
يكي از اهالي
¤ اتوبوسهاي برقي امام حسين(ع)- راه آهن هم دير مي آيند و هم معمولا در ساعات شلوغ در مبدا پر مي شوند و مسافرين بين مسير در مضيقه قرار مي گيرند. مديران مسئول شركت واحد با افزايش ناوگان به رفع مشكل مبادرت ورزند.
9093---0912
¤ پل جواديه كه در تاريخ 22/8/89 افتتاح شد به هيچ وجه آن بهره برداري كه تبليغ مي شود را ندارد چرا كه ورودي و خروجي ها با يكديگر همخواني ندارد.اهالي محله جواديه هم كه به دنبال باز شدن گره ترافيك بودند با افتتاح پل بر گره ترافيكشان افزوده شد و كساني كه به مسير راه آهن در ترددند بايد مسير طولاني تري را سپري كنند و پشت چراغ قرمز توقف نمايند و پس از دوربرگردان به راه آهن برسند.
حميدي
¤ شهرستان قائم شهر با جمعيت سيصدهزار نفري از داشتن حتي يك سالن سينما محروم است و مردم براي ديدن فيلم «ملك سليمان» مجبورند به سينماهاي ساري يا بابل بروند. لطفا مسئولين فرهنگ و ارشاد اسلامي فكري اساسي نمايند.
6535---0936
¤ جاده رامهرمز به باغملك در خوزستان عبوري از ورودي زرد و ميداوود نياز مبرم به تعريض دارد. با توجه به تردد فعلي با سال احداث جاده كه بيش از دو هزار برابر شده خطرات جاني و مالي بسياري را براي مردم ايجاد نموده است.
9570---0916
¤ جاده تكاب به سقز چند سالي است كه خاكي مانده و هنوز آسفالت نشده است. از مسئولان وزارت راه و ترابري درخواست رسيدگي به اين موضوع را داريم.
خانم فاطمه جوازي- تكاب
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب تهران
در پاسخ به مطلب مندرج به تاريخ 16/8/89، به شماره 19785 در خصوص «اخذ 10ميليون تومان براي طرح پيش فروش فاضلاب» به آگاهي مي رساند:
« با پيگيري هاي به عمل آمده مشخص شد كه هزينه هاي حق انشعاب فاضلاب آپارتمان ها براساس تعداد واحدها، منطقه شهرداري و تعرفه هاي ابلاغي محاسبه مي شود و همچنين افزايش يا كاهش تعداد واحدهاي موجود در هر كوچه تاثيري در نحوه محاسبه هزينه هاي ذكر شده ندارد.
لازم به ذكر است هزينه حق انشعاب فاضلاب هر واحد مسكوني در شهر تهران هيچگاه بالغ بر 10ميليون تومان نمي شود»

 



در 9 ماه اول سال 2010 صورت گرفت
افزايش 100 درصدي واردات آمريكا از ايران

سرويس سياسي-
علي رغم تحريم يك جانبه واشنگتن عليه تهران، واردات آمريكا از ايران در 9 ماه اول سال 2010 ميلادي 100 درصد افزايش داشته است.
به گزارش شبكه خبري پرس، تي، وي به نقل از دفتر آمار تجارت خارجي آمريكا، اين كشور از ژانويه تا سپتامبر سال 2010 معادل 7/92 ميليون دلار از ايران كالا وارد كرده است.
اين در حالي است كه ميزان واردات آمريكا از ايران در همين بازه زماني در سال قبل (2009) حدود نصف اين مقدار و برابر با 1/45 ميليون دلار بوده است.
براساس گزارش دفتر آمار تجارت خارجي آمريكا، آمريكا در نه ماهه اول سال 2010 معادل 4/158 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده است كه نشان مي دهد كالاي صادراتي اين كشور به ايران نسبت به 7/215 ميليون دلار در اين بازه زماني در سال 2009، كاهش داشته است.
در اين گزارش به جزئيات كالاهاي صادراتي و وارداتي ميان دو كشور اشاره اي نشده است، اما عمده اقلام صادراتي ايران به آمريكا شامل فرش، خاويار و پسته مي شود.
اين آمار نشان مي دهد آمريكا با وجود اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران و تلاش براي همراه كردن ديگر كشورها با آن، خود در اين سياست چندان موفق نبوده است.
در همين حال، با وجودي كه چند ماه قبل تحريم هاي طراحي شده آمريكا عليه ايران در شوراي امنيت تصويب شد، تازه ترين آمار از افزايش صادرات نفتي ايران حكايت دارد.
برپايه اطلاعات منتشر شده، ايران در هفت ماه اول سال 1389 شمسي معادل 4/17 ميليارد دلار نفت صادر كرده است.
به گفته اردشير محمدي، رئيس گمرك ايران صادرات نفت كشور در مقايسه با همين بازه زماني در سال 1388، معادل 26 درصد رشد داشته است.
وي همچنين افزود كه ميزان صادرات غير نفتي ايران در هفت ماه اول سال 1389 معادل 7/14 ميليارد دلار بوده است كه نسبت به همين مدت در سال 1388 برابر با 31 درصد رشد نشان مي دهد.
اين مقام ايراني همچنين از رشد 50 درصدي صادرات پتروشيمي اين كشور در 7 ماه اول سال 1389 خبر داد و گفت: ايران در اين مدت 5 ميليارد و 646 ميليون دلار محصول پتروشيمي به خارج از كشور صادر كرده است.
مبادلات مالي
ايران و جنوب آسيا به مرز 10 ميليارد دلار رسيد
از سوي ديگر، با وجود سياست تحريم آمريكا عليه كشورمان، مبادلات مالي ايران با 8 كشور جنوب آسيا در 10 ماه نخست 2010 با رشد 46 درصدي مواجه شد و به 7/9 ميليارد دلار رسيد.
به گزارش فارس به نقل از سايت اتحاديه پاياپاي آسيايي، حجم كل مبادلات مالي 9 كشور عضو اين اتحاديه در 10 ماه نخست 2010 با 41 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 31 ميليارد دلار رسيد.
پس از هند، ايران بيشترين حجم مبادله مالي با اعضاي اين اتحاديه را داشته است. مبادلات مالي هند با اعضاء در اين مدت به 8/13 ميليارد دلار رسيد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است. مبادلات مالي ايران نيز با افزايش 46 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/9 ميليارد دلار گزارش شده است.
در حالي مبادلات مالي ايران با جنوب آسيا افزايش 46 درصدي داشته است كه دولت آمريكا فشارهاي زيادي را به بانك ها و مؤسسات مالي جهان وارد آورده است تا مبادلات خود باايران را متوقف كنند.
براساس اين گزارش ايران در 10 ماه نخست 2010 جايگاه نخست را به عنوان بزرگترين اعتبار دهنده در منطقه بدست آورده است.
اعتبارات پرداختي توسط ايران در اين مدت با 41 درصد افزايش نسبت به سال قبل به 1/9 ميليارد دلار رسيد.
حجم اعتبارات پرداختي توسط هند در اين مدت نيز با افزايش 44 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 56/5 ميليارد دلار رسيد.
ميزان اعتبارات دريافتي توسط ايران در اين مدت نيز با 191 درصد رشد نسبت به سال قبل به 565 ميليون دلار رسيد. هند با دريافت 2/8 ميليارد دلار بزرگترين دريافت كننده اعتبار در اتحاديه پاياپاي آسيايي طي اين مدت شناخته شده است.
ميزان اعتبارات دريافتي در اين مدت توسط ساير كشورها به اين شرح است: بنگلادش 2/3 ميليارد دلار، بوتان 25 هزار دلار، نپال 2/11 ميليون دلار، پاكستان 49/1 ميليارد دلار، سري لانكا 9/1 ميليارد دلار، ميانمار 8/1 ميليون دلار و مالديو 5/9 ميليون دلار.
ميزان اعتبارات پرداخت شده توسط هر كشور نيز به اين شرح است: بنگلادش 129 ميليون دلار، بوتان 18 ميليون دلار، ميانمار 6/4 ميليون دلار، نپال 45 ميليون دلار، پاكستان 461 ميليون دلار، سري لانكا 141 ميليون دلار و مالديو 5 هزار دلار.
اتحاديه پاياپاي آسيايي حجم مبادلات ايران با اين كشورها در ما ه سپتامبر (شهريور) را نيز بالغ بر يك ميليارد و 9 ميليون دلار اعلام كرده است. اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 ميليون دلار كاهش داشته است. در سپتامبر سال 2009 حجم مبادلات ايران با اين كشورها يك ميليارد و 40 ميليون دلار اعلام شده بود.
براساس اين گزارش در اكتبر 2010 رقمي بالغ بر 959 ميليون و 338 هزار دلار اعتبار از سوي ايران به جنوب آسيا پرداخت شده است. اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/4 درصد كاهش داشته است.
به رغم كاهش اعتبارات پرداختي از سوي ايران در اين ماه حجم اعتبارات دريافتي ايران در اكتبر 2010 با افزايش تقريباً سه برابري نسبت به اكتبر سال قبل به 124 ميليون و 388 هزار دلار رسيد. در اكتبر سال 2009 رقمي بالغ بر 30 ميليون و 44 هزار دلار اعتبار به ايران پرداخت شده بود.

 



جوگير شديم از جنبش سبز جز روح سرگردان نمانده (خبر ويژه)

عضو فعال گروهك ملي-مذهبي هم به آن طيف از عناصر اپوزيسيون پيوست كه مي گويند شبكه هاي اجتماعي سبز وجود خارجي ندارد و جنبش سبز به خاطر جوزدگي به آخر خط رسيد.
رضا عليجاني در گفت وگو با روزنت گفت: جنبش سبز به معناي جنبش انتخاباتي كه بعد از انتخابات وارد فاز جديدي شد، پس از 8 ماه از خيابان جمع شد و به معنايي به پايان خود هم رسيده است. اما از نگاه تحول خواهي كه همواره وجود داشته و از اواخر قاجاريه آغاز شده، جنبش سبز در واقع حلقه اي از اين روند اجتماعي-تاريخي تحول خواهي است.
وي درباره اين پرسش كه «يعني شما معتقديد جنبش سبز به معناي اول به بن بست رسيده و شكست خورده؟» اظهار داشت: متاسفانه بايد گفت سير اتفاقات به گونه اي بود كه باعث شد اين انرژي بزرگ به هدر برود. در اين جريان خود بزرگ بيني و غرور كاذب وجود داشت يعني عملاً طيف سنتي جامعه را به حساب نمي آوردند.
عليجاني اضافه كرد: درباره پتانسيل جنبش، اغراق شد. متاسفانه اغراق و رمانتيسم وارد جنبش شد. بعد از حوادث روز عاشورا، مهندس سحابي، نامه اي نوشت و در آن مسايلي را مطرح كرد. متاسفانه اين نامه توسط بسياري ناشنيده ماند و تنها عده اي از معتدلين آن را مورد توجه قرار دادند. مشكل ديگري كه وجود داشت، نزديك بيني و جوزدگي بود. اين جوزدگي البته در همه تحولات تاريخي وجود داشته و دارد، اما اين وظيفه رهبران بود كه جلو آن را بگيرند. يكي ديگر از مشكلات ديگر اين بود كه هرگز به تناسب قوا توجهي نشد. متاسفانه برخي عرصه سياست را با عرصه عقل نظري اشتباه گرفته بودند. در يك جنبش، نكته مهم بحث امكانات و تناسب قواست كه متاسفانه خيلي جاها، اساساً در نظر گرفته نشده بود. فكر مي كنم مي توان نگاهي به فاصله ميان روز عاشورا و 22 بهمن انداخت و ديد كه هر فرد، چه مواضعي اتخاذ كرده و چه سخناني گفته و چه راهكاري را پيشنهاد كرده است. فكر مي كنم جواب بسياري از سوالات را مي توان از مواضعي كه در همان زمان اتخاذ شد، گرفت. ]طرح اسب تروا براي 22 بهمن و...[
وي درباره نقش سران فتنه در شكست محافل ضدانقلاب هم ضمن تحسين از كساني چون موسوي و كروبي اذعان كرد كه آنها دنباله رو گروهك ها بودند: «آنها پسيني عمل مي كردند نه پيشيني يعني بعد از اينكه كنشي از سوي مخالفان اتفاق مي افتاد، موضع مي گرفتند در حالي كه اساساً نوع كنش ها و شعارها بايد از سوي رهبران ديكته شود. آنها در واقع پيرو شده بودند و به همين دليل اساساً به طرف مقابل ]مردم متدين و نظام[ توجهي نمي شد.از طرف ديگر بحث هاي انتزاعي چون شبكه هاي اجتماعي ]ادعاي موسوي[ و حتي مطرح شدن بحث رمانتيكي چون شبكه هاي اجتماعي كه به صورت افقي با هم رابطه داشته باشند، كه اساساً نوعي طرح پوپوليستي بود و به پوپوليسم دامن مي زد، باعث شد كه واقع بيني از جريان خارج شود. من عملاً در جايي نديدم اين اتفاق بيفتد. اين شبكه ها در واقع بيش از آن كه اجتماعي باشند، مجازي بودند اين بار به جاي «خلق مقدس»، جوان سياسي مقدس به وجود آمد، بدون هيچ نقدي. اين چيزي جز پوپوليسم نبود.
عضو گروهك ملي-مذهبي همچنين موسوي و كروبي را با خاتمي اواخر روزگار اصلاحات مقايسه كرد و گفت: آقاي خاتمي در دوره دوم اساساً ديگر نقش رهبر اصلاحات را نداشت و بعد از انتخابات هم تبديل به يك چهره سياسي شد، اما نمي شد وي را رهبر اصلاح طلبان قلمداد كرد. فكر مي كنم آقايان موسوي و كروبي هم مسير مشابهي را طي مي كنند و تبديل به يك چهره سياسي خواهند شد.
عليجاني درباره عدم توجه فتنه گران به «طرف مقابل» گفت: جريان مقابل داراي پايگاه اجتماعي خاص خود است. فارغ از آنچه درباره نتيجه انتخابات گفته مي شود، به هر حال افرادي به كانديداي اصول گرايان راي دادند. عده اي از راي دهندگان، افرادي بودند كه همواره به اين جريان راي داده اند و به آن دلبستگي دارند. عده ديگري از آن ها كه راي داده اند، در واقع نوعي اعتراض طبقاتي-اجتماعي داشتند. آن ها تصور مي كردند كه با هزاردستان قدرت و ثروت مي جنگند و با اتفاقي كه در مناظره ها افتاد، اين گمان بيشتر در آن ها تقويت شد. برخي به دليل مشكلات اقتصادي رأي دادند. بخشي از آرا نيز، آراي سيال بود. آرايي كه در هر زماني، ممكن است به هر شخصي تعلق بگيرد و نمي توان آن را آراي اختصاصي دانست. مشكل اين بود كه در جنبش سبز به اين افراد توجهي نشد، راهي براي جذب آنان در نظر گرفته نشد. به اين ترتيب اعتراضات محدود شد در صورتي كه اين گروه ها جذب مي شدند و يا براي اين كار تلاش مي شد، مي شد تناسب قوا را به هم زد. اتفاقي كه نيفتاد. متاسفانه برخي تحليل ها و نقدها و سخنان- كه بعضي هم در خارج از كشور بود- باعث شد كه اساساً نگاه ها به جنبش سبز، بسيار رومانتيك و بلندپروازانه باشد. و اساساً انرژي آزاد شده، سرگردان شد.




 



وقتي بالاترين جوش آورد و كروبي را عمرسعد خواند (خبر ويژه)

سايت صهيونيستي بالاترين با حمله به كروبي، وي را به عمرسعد تشبيه كرد و نوشت: شما طعم گندم ري را نمي چشيد!
علت حمله غيرمترقبه بالاترين به كروبي اين است كه كروبي اخيراً در جريان عقده گشايي عليه آيت الله جنتي و برخلاف رويه همراهي و همكاري با منافقين به طور ضمني عليه خانه هاي تيمي منافقين موضع گرفته بود. همين امر باعث شد بالاترين خطاب به كروبي بنويسد: آقاي كروبي! هنوز بانگ تهديد به دستگيري «سران فتنه» خاموش نشده بود كه شما به صحنه آمده و با نمايش حمله به جنتي، همكاري خويش در كشتار دهه شصت را يادآور شديد.
آقاي كروبي، از شما انتظار نبوده و نيست كه بهروز جاويد تهراني، نسرين ستوده، مجيد توكلي، ارژنگ داودي باشيد و يا بمانند سربه داران، فرزاد كمانگر و دگر قهرمانان تا پاي جان از حقوق ملت خويش دفاع كنيد. شما به جاي نقد گذشته خويش و عذرخواهي از پيشگاه ملت ايران، «خدمات» خويش در «دوران طلايي» را يادآوري مي كنيد. آقاي كروبي! بدانيد كه شما طعم گندم ري را نمي چشيد.
گفتني است بعد از آن كه كروبي علي رغم آنهمه مواضع خصمانه عليه امام و انقلاب فقط كمي بيشتر از 300 هزار رأي آورد، برخي از اصولگرايان سرنوشت وي را با عمرسعد مقايسه كرده بودند كه به اميد حكومت ري به جنگ امام حسين(ع) رفت و نهايتاً به گندم ري هم نرسيد.

 



اختصاص 4 ميليارد دلار ديگر براي تقويت زرادخانه هسته اي پنتاگون (خبر ويژه)

رژيم آمريكا 4 ميليارد دلار ديگر براي به روزرساني زرادخانه هاي هسته اي خود اختصاص داد.
به گزارش پرس تي وي، اين خبر را باراك اوباما در حالي اعلام كرد كه پيش از اين در جريان امضاي معاهده استارت جديد با روسيه، متعهد به كاهش تسليحات اتمي شده بود.
اين معاهده در ماه آوريل سال جاري بين روسيه و آمريكا منعقد شده است و براساس آن، دو كشور سلاح هاي كشتار جمعي خود از جمله كلاهك هاي هسته اي را طبق توافق كاهش خواهند داد.
روسيه و آمريكا در سال 1991، اندكي پس از فروپاشي شوروي سابق، به منظور كاهش تسليحات اتمي خود، معاهده كاهش تسليحات راهبردي موسوم به استارت را امضا كردند.
طبق پيمان استارت كه مهلت آن 5 دسامبر 2009 به پايان رسيد، سقف تعداد كلاهك هاي هسته اي در زرادخانه هاي آمريكا و روسيه، شش هزار كلاهك تعيين شد.
مسكو و واشنگتن در سال 2002، توافق نامه تكميلي استارت يك را براي كاهش توان تهاجمي استراتژيك امضا كردند كه كلاهك هاي هسته اي موجود در زرادخانه هاي هر كشور را به هزار و 700 تا 2هزار و 200 عدد محدود مي كرد.
مقامات روسيه و آمريكا، همچنين تابستان 2009 در ادامه كاهش و محدوديت تسليحات تهاجمي راهبردي، تفاهم نامه اي را امضا و اعلام كردند كه قصد دارند تعداد كلاهك هاي هسته اي خود را به هزار و 500 تا هزار و 675 عدد و موشك هاي حامل آن را به 500 تا يك هزار و 100 فروند كاهش دهند.

 



لس آنجلس تايمز: در افغانستان ما مي جنگيم دوستي و شراكت اقتصاديش براي ايران است (خبر ويژه)

نفوذ گسترده ايران در افغانستان سبب نگراني دولت آمريكا شده كه بايد به حضور نظامي در آن كشور پايان دهد.
روزنامه لس آنجلس تايمز با درج اين تحليل نوشت: هر روز جمعيت انبوهي به كنسولگري ايران در هرات شهر مهم افغانستان در غرب كه از ريشه هاي عميق فرهنگ فارسي برخوردار است مراجعه مي كنند. اين در حالي است كه آمريكا تازه مي خواهد يك كنسولگري مجلل در محلي كه سابقا هتل بوده برپا كند. ديپلمات ها مشغول كارند و رشد نفوذ تهران به روشني و آشكارا ادامه دارد. در آستانه پايان حضور نظامي ايالات متحده در افغانستان، ايران براي تثبيت قدرت خود در صف مقدم كشورهاي همسايه قرار گرفته است و گوشه چشمي نيز به عصر جديد در اين كشور دارد. همين مسئله سبب نگراني دولت آمريكا شده است. دولتي كه همين حالا از مداخله ايران در عراق، منطقه جنگي ديگر واشنگتن، نگران است. روزنامه آمريكايي اضافه مي كند: ديپلمات هاي غربي مي گويند ناديده گرفتن ارتباط ويژه با ايران در هرات كاري دشوار است. ايران در ساخت جاده و پارك هاي صنعتي مشاركت دارد و كالاهاي متنوعي از سوپ گرفته تا آجيل ايراني سرازير شده اند. مساجد اينجا سر برمي آورند. نفوذ ايران حتي در زيربنايي ترين امور نيز قابل مشاهده است؛ تهران براي ساخت شبكه سراسري برق هرات كمك كرده است. از ديد برخي ها، اين روابط نزديك نتيجه طبيعي قرابت زباني، فرهنگي و پيوندهاي فاميلي موجود ميان دو كشور است. به هر حال اين استان زماني بخشي از ايران بوده و نظير همسايه خود، اغلب داراي جمعيت شيعه است. اما از ديد برخي ديگر، الگوي ايراني پا به محدوده هاي وسيع تري گذاشته است.
لس آنجلس تايمز با وجود ادعاي كمك ايران به تجهيز طالبان اذعان كرد: ايران مايل به بازگشت طالبان به حاكميت نيست. اين روزنامه همچنين از قول علي خاكسار يك تاجر ايراني كه اخيرا براي سازماندهي نمايشگاه كالا و خدمات ايراني به هرات سفر كرده بود، مي نويسد: «صلح براي افغانستان به منزله صلح براي خودمان است. ما نمي خواهيم همسايه خودمان را بي ثبات كنيم. اين به ضرر ما و به ضرر تجارت ما خواهد بود.»

 



85 سطر چاخان و پاخان براي مصاحبه اي كه اصلا انجام نشده بود! (خبر ويژه)

خبرنگار كلاهبردار و فراري نشريات زنجيره اي براي امتناع مادر ندا آقاسلطان از مصاحبه، 85 سطر خبر و تحليل و قصه نوشت!!
مسيح علي نژاد كه در لندن اقامت دارد اخيرا تلاش كرد با مادر ندا آقاسلطان مصاحبه كند و از آن در فيلمي كه درباره حوادث پس از انتخابات در دست تهيه دارد و احتمالا به ماجراي ترور «ندا» هم مي پردازد، عليه جمهوري اسلامي استفاده كند اما با وجود آنكه مادر آقاسلطان از مصاحبه امتناع كرد ، خبرنگار فراري نشريات اجاره اي براي خود 85 سطر تايپي قصه و افسانه نوشت!
گفتني است ندا آقاسلطان در حادثه اي تروريستي به قتل رسيد و شاهد اصلي صحنه (آرش حجازي) به همراه نامزد ندا (كاسپين ماكان) هر دو از لندن و شبكه بي بي سي سر درآوردند. شواهد متعدد از نقش آفريني سرويس جاسوسي MI6 در اين ترور حكايت مي كند.
به دنبال اقدام شيادانه خانم علي نژاد (همكار سايت هاي جرس، روزنت و راديو زمانه) هدا آقاسلطان خواهر ندا به وي اعتراض كرد و نوشت: خانم علي نژاد؛ مامان من به هيچ عنوان روي اين مساله (فيلمي كه گفته شد يك هنرپيشه نقش ندا را بازي خواهد كرد) واكنشي نداشته و هرچه شما اصرار كرديد او گفت شما حتي اجازه نداريد بنويسيد كه مامان من سكوت كرده! چون سكوت هم نوعي واكنش هست و مامان هم نمي خواستند كه واكنش معلومي داشته باشن شما هم قول داديد كه اسمي از مادر من نياريد و حتي چيزي از سكوت ننويسيد، ولي متاسفانه شما داستان سرايي كرديد. همه جا مي گوييد كه هدا به من ايميل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ايميل من رو مي خواهيد، لطفا ما رو راحت بگذاريد، اين راه درستي براي مشهور شدن نيست!
در همين حال سايت ضدانقلابي پارس ديلي نيوز هم به اين رفتار كلاهبردارانه اعتراض كرده و مي نويسد: خانم علي نژاد! تشت رسوايي شما مدت هاست و بارهاست كه از بام افتاده است، دست از سر ايران و ايراني برداريد. دست از سر ندا و خانواده اش برداريد. نه ندا، نه مادرش، نه پدرش و نه خانواده اش هيچ كدام سبز نبودند و بارها در مصاحبه اعلام كرده اند كه «ندا سبز نبود، راي نداده بود و به دنبال راي گمگشته خودش نبود؛ دختر آزاديخواهي كه زير بار حرف زور نمي رفت و نرفت» خانم نويسنده هزارسايته و ده هزار زبانه! مبلغ كروبي و موسوي! شما هماني هستيد كه آن دروغ ها را از طرف خانواده ندا به كاسپين نامزد ندا بستيد، واقعا چه فكر كرده ايد؟ شرم نمي كنيد؟ بس است ديگر... اندازه نگه داريد!

 



با اين قرتي بازي ها كه مخاطب جور نمي شود (خبر ويژه)

شبكه تلويزيوني وابسته به جريان سبز به خاطر پخش برنامه هاي ضعيف نتوانسته مخاطبي جذب كند.
راديو فردا ضمن درج اين خبر اعلام كرد: «ضعف ساختاري» شبكه «رسا» به شدت توي ذوق مخاطبان مي زند و به فاجعه نزديك است.
طيفي از هدايت كنندگان موسوي در فتنه سال گذشته كه در ارتباط با حلقه لندن (تيم مهاجراني و كديور و سروش) فعاليت مي كنند، از چند ماه پيش شبكه موسوم به رسا را راه اندازي كردند.
اين راديو همچنين با اشاره به شبكه مشابهي كه توسط يك خواننده مبتذل خوان فراري (گوگوش) راه اندازي شده گفت: برنامه هاي اين شبكه كاملاً غيرحرفه اي است و پخش رقص و ترانه هيچ ارزش فني ندارد.
در همين حال شبكه تلويزيوني پارس كه اخيراً خواستار برگزاري تجمعي عليه صداي آمريكا شده و ادعا كرده بود «VOA تبديل به صداي جمهوري اسلامي شده »، گفت: اين اظهارات يك شنونده بود نه مجري اما مجري هم خيلي از اين واقعيت دور نيست. صداي آمريكا در مورد مسايل ايران، عملكرد بدرد بخوري ندارد، بخصوص در مورد اپوزيسيون.اگر شما به ياد داشته باشيد چندي پيش 69 نفر از نمايندگان كنگره آمريكا، معترض عملكرد صداي آمريكا شده و به شدت انتقاد كرده بودند.
با اين حال مجري تلويزيون پارس به كيهان حمله كرد و گفت: كيهان دارد زمينه سازي مي كند. مشكل آقاي شريعتمداري جاي ديگري است و مشكل از جاي ديگري آب مي خورد و حالا به آن اشاره نمي كنم اما آنچه مسلم است هميشه زمينه سازي شريعتمداري بر مبناي مطرح كردن برنامه براي اشخاص است و اينها دنباله دارد و دنباله هايش به مسائل امنيتي ختم مي شود و مطمئن باشيد اين مسئله از مسائلي است كه قطعاً در سازمان هاي امنيتي آمريكا مطرح خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14