(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25  آبان 1389- شماره 19791

بحرين 30 فروند موشك پيشرفته از پنتاگون خريداري مي كند
جبهه عمل اسلامي اردن : مجلس كنوني نماينده واقعي مردم نيست
ساركوزي 2!
در تازه ترين جنايت صهيونيست ها باغ هاي زيتون را در نابلس به آتش كشيدند
دولت جديد فرانسه با كاهش 15 عضو كابينه آغاز به كار كرد
اعضاي كاروان آزادي در دانشگاه امير كبير:
يك و نيم ساعت در برابر صهيونيست ها با «چوب جارو» مقاومت كرديم
راهپيمايي مسيحيان در استكهلم عليه حمله تروريست ها به كليساي بغداد
حمله موشكي طالبان به پايگاه آمريكا در شرق افغانستان
حزب الله : مقاومت لبنان منتظر حماقت اسرائيل است
استقرار 64 هزار نيروي امنيتي براي تامين امنيت زائران كربلا و نجف
عربستان و هند رزمايش مشترك برگزار مي كنند
عمليات تروريستي در حومه پيشاور
اوباما حضور نظاميان در افغانستان را 3 سال ديگر افزايش داد
بوش : بندر بن سلطان مرا به جنگ عراق تشويق كرد



بحرين 30 فروند موشك پيشرفته از پنتاگون خريداري مي كند

وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) از فروش 30 موشك پيشرفته زمين به زمين به بحرين در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه انگليسي زبان گلف نيوز، پنتاگون اعلام كرد كه بحرين با خريد موشك هاي زمين به زمين به ارزش بيش از 25 ميليون دلار درصدد تقويت بنيه دفاعي است.به گفته آژانس همكاري امنيت دفاعي آمريكا كه تحت نظارت وزارت دفاع اين كشور بر فروش تسليحات نظامي خارجي نظارت دارد، دولت بحرين درصدر خريد 30 فروند موشك از نوع «تي باك» است.برپايه اين گزارش، درخواست بحرين براي خريد اين موشك هاي تاكتيكي به اطلاع كنگره آمريكا رسيده است.به گفته صاحبنظران منطقه، با توجه به قرار گرفتن بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا در بحرين و سودآور بودن اين معامله تسليحاتي 70 ميليون دلاري به نظر نمي رسد كه نمايندگان كنگره مخالفتي از خود نشان دهند.

 



جبهه عمل اسلامي اردن : مجلس كنوني نماينده واقعي مردم نيست

جبهه عمل اسلامي دولت اردن را به تقلب در انتخابات پارلماني متهم كرد و اين مجلس را غيرقانوني خواند.
«حمزه منصور» دبير كل جبهه عمل اسلامي اردن كه شاخه سياسي اخوان المسلمين اين كشور است، ضمن اشاره به تقلبات گسترده در انتخابات اخير، مجلس كنوني را نماينده واقعي مردم ندانست.
منصور برخي از تقلبات انتخاباتي در جريان انتخابات مجلس اردن را يادآورد شد و گفت: تقلبات گسترده اي در انتخابات اخير صورت گرفت كه از جمله آن، اينكه بسياري از برگه هاي راي دهندگان بدون ذكر حوزه انتخاباتي بود، اما با وجود اين به آنها اجازه راي داده شد.
وي اضافه كرد: برخي از راي ها از استاني به استان ديگري برده شد و راي گيري از مردگان و افرادي كه وجود خارجي نداشتند، از ديگر تقلبات انتخاباتي بود.

 



ساركوزي 2!

به تصوير بالا خوب نگاه كنيد! آيا اين چهره را مي شناسيد؟ حتما الان جواب مي دهيد: معلوم است ديگر، «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه است! اما، خطا! اين جناب اسمش «محمد» است و 52 سال دارد. يك شهروند فرانسوي كه تبارش در خبرها ذكر نشده، اما او كسي است كه در مسابقه سالانه «بهترين شباهت» به بزرگان دنيا در شبكه تلويزيوني كانال يك فرانسه شركت كرده و برنده هم شده است! «محمد» كه اتفاقا همان قد و قواره جناب رئيس جمهور را هم دارد، مي گويد كه اصلا دنبال اين نبوده كه شبيه «ساركوزي» باشد، اما خوب، خود به خود اين طوري شده و كاري از دستش ساخته نيست! و توضيح مي دهد كه از همان زماني كه «ساركوزي» وزير كشور بوده، مردم در كوچه و خيابان به او سلام مي كردند و از اين شباهت حيرت زده مي شدند. و حالا، او انقدر محبوب شده كه حتي «ضدساركوزي»ها هم با او دست مي دهند و مي خواهند عكسي يادگاري در كنارش بگيرند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



در تازه ترين جنايت صهيونيست ها باغ هاي زيتون را در نابلس به آتش كشيدند

صهيونيست ها در ادامه تخريب و سوزاندن مزارع و زمين هاي كشاورزي فلسطينيان، باغ هاي زيتون در نابلس را آتش زدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، صهيونيست ها براي چندمين بار پس از سرقت محصولات باغ ها و مزارع فلسطينيان اقدام به تخريب و آتش زدن باغ هاي زيتون و مزارع كشاورزي آنان در منطقه نابلس كردند.
در پي اين تجاوز، ساكنان اين منطقه با متجاوزين درگير و آنان را به عقب راندند، فلسطيني ها از مجامع بين المللي خواستند جلو اقدامات تجاوزكارانه صهيونيست ها را بگيرند.
اين در حالي است كه نزديك به 100 فلسطيني ساكن بيت المقدس به همراه شماري از فعالان صلح بين المللي در اعتراض به اخراج خانواده هاي فلسطيني ساكن منطقه شيخ جراح دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان تصميم دادگاه عالي اسرائيل براي اجازه دادن به شهرك نشينان براي مصادره منازل فلسطيني ها در بيت المقدس را به شدت محكوم كردند.
از سوي ديگر، طرح رژيم صهيونيستي براي آوارگي 120 هزار فلسطيني از قدس اشغالي با واكنش هاي زيادي همراه بود.
رئيس بخش بيت المقدس در تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد، قصد رژيم صهيونيستي براي آغاز تخريب 20 هزار خانه فلسطيني در شهرك هاي مختلف قدس اشغالي و به ويژه شهرك سلوان در چارچوب سياست هاي توسعه طلبانه و تجاوزكارانه اين رژيم براي يهودي سازي قدس صورت مي گيرد.جبهه مردمي براي آزادي فلسطين نيز اعلام كرد كه توافق امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تعليق سه ماهه شهرك سازي، مشروعيت بخشي به شهرك سازي و الحاق قدس اشغالي به اين رژيم و اجحاف در حق فلسطينيان است.
همچنين تشكيلات خودگردان فلسطين پيشنهاد آمريكا، مبني بر ارائه مشوق ها به رژيم صهيونيستي براي ترغيب اين رژيم به توقف شهرك سازي در كرانه باختري را رد كرد.
در همين رابطه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از اسرائيل و تشكيلات خودگردان خواست هرچه سريع تر به پاي ميز مذاكرات سازش باز گردند.
اين در حالي است كه پيشنهاد توقف 90 روزه شهرك سازي از سوي آمريكا طي روزهاي اخير به رژيم صهيونيستي داده شده است.
اوباما در بازگشت از آسيا در جمع خبرنگاران گفت كه اميدوار است مقام هاي اسرائيلي و محمودعباس مذاكرات را به زودي آغاز كنند.
از سوي ديگر، پايگاه صهيونيستي دبكا اعلام كرد كه اخيرا نشست پنج جانبه محرمانه اي در امان پايتخت اردن برگزار شده است كه هدف آن نجات مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي است.
در اين نشست تشكيلات خودگردان فلسطيني، رژيم صهيونيستي، عربستان، آمريكا و نيز طرف اروپايي حضور داشتند.
نتانياهو در اين نشست موافقت كرده كه در مقابل امضاي مسالمت آميز توافقنامه سازش با تشكيلات خودگردان امتيازات متعددي به طرف فلسطيني واگذار كند.
ساير رويدادها
¤ يك مسئول امنيتي رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه جنبش حماس موشك هاي با برد 80 كيلومتر در اختيار دارد كه مي تواند تل آويو را هدف قرار دهد.
¤ يك روزنامه ايرلندي از پرونده سنگين صهيونيست ها در قاچاق اعضاي بدن در كشورهاي مختلف پرده برداشت.
¤ وزير اوقاف و امور مذهبي دولت منتخب حماس از تصويب طرح رژيم صهيونيستي براي ساخت كنيسه اي بزرگ در مركز شهر قدس خبر داد.
¤ رژيم صهيونيستي با انتقال 8000 اتيوپيايي به سرزمين هاي اشغالي موافقت كرد.
¤ نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي با يورش به شهرهاي مختلف كرانه باختري رود اردن 11 شهروند فلسطيني را ربودند.

 



دولت جديد فرانسه با كاهش 15 عضو كابينه آغاز به كار كرد

كاخ اليزه روز گذشته در حالي به طور رسمي تشكيل دولت جديد فرانسه را اعلام كرد كه تعداد اعضاي كابينه اين كشور از 37 نفر به 22 نفر كاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري ها، در كابينه جديد فرانسه چهره هاي جديدي همچون «آلن ژوپه» نخست وزير سابق و «ميشله آليو ماري» وزير سابق دادگستري ديده مي شوند.
آلن ژوپه به جاي «هرو مورن» در سمت وزير دفاع فعاليت مي كند و «آليو ماري» به جاي «برنار كوشنر» وزير خارجه جديد فرانسه شد.
وزيران خارجه، كار، ورزش و وزير امور سياست هاي شهري از دولت كنار رفتند. وزيران اقتصاد و بودجه نيز در سمت هاي خود ابقا شدند.
در ترميم كابينه فرانسه در كل 16 وزير مجبور شدند كه از سمت هايشان كناره گيري كنند و جاي خود را به افراد جديد بدهند.
خبرگزاري شين هوا در گزارشي در مورد اعلام كابينه جديد فرانسه نوشت، پس از چهار ماه گمانه زني، سرانجام كابينه جديد فرانسه تشكيل شد و فرانسوا فيون، نخست وزير، بار ديگر در سمت خود ابقا شد. بلافاصله پس از اعلام رسمي كابينه فرانسه، اكثر منتقدان ضمن رد اين كابينه از آن به عنوان تغييرات بي فايده در دولت ساركوزي كه پيشتر اعلام كرده بود به دنبال اصلاحات چشمگير است، ياد كردند.اين خبرگزاري اضافه كرد، كابينه جديد شامل 22 وزير (از جمله 11 زن) و هشت عضو ديگر است كه از نظر تعداد اعضا، از كابينه قبلي كمتر است. اين گمانه زني مطرح است كه ساركوزي به دنبال يك كابينه با اعضاي كوچك تر با هدف صرفه جويي در هزينه هاي دولتي بوده است.
چپ گرايان و سياستمداران ميانه رو در فرانسه از ترميم كابينه دولت ساركوزي به دليل فقدان تغييرات چشمگير انتقاد كردند و معتقد هستند كه ترميم كابينه انتظارات را در مورد ايجاد تغييرات گسترده در دولت ساركوزي برآورده نكرده است.
«بونوئا آمون» سخنگوي حزب چپ گراي سوسياليست، در اين زمينه گفت، بار ديگر فرانسوي ها با انتصاب مجدد يك نخست وزير ناكام توسط يك رئيس جمهور ناكام مواجه هستند.
وي گفت كه ترميم كابينه نشان داد ائتلاف راست ميانه در فرانسه هيچ جايگزيني براي حل و فصل مشكلات اين كشور در اختيار ندارد.

 



اعضاي كاروان آزادي در دانشگاه امير كبير:
يك و نيم ساعت در برابر صهيونيست ها با «چوب جارو» مقاومت كرديم

سه تن از سرنشينان «كشتي آزادي غزه» روز گذشته با حضور در دانشگاه امير كبير به تشريح جزئيات سفر خود و نيز درگيري با نظاميان صهيونيست پرداختند.
به گزارش خبرنگار ما، « مراد آكينان » ، « صالحه آكينان » و «سميه آرتكين » از سرنشينان كشتي مرمره معروف به كشتي آزادي غزه كه خردادماه سال جاري از تركيه عازم غزه شده بود، روز گذشته در جمع دانشجويان دانشگاه امير كبير حضور يافتند.
مراد آكينان در اين ديدار صميمي با دانشجويان گفت: «ما در اين سفر حامل كمك هايي مانند غذا، لباس، مواد دارويي و شير خشك براي اهالي غزه بوديم، اما وقتي به 50 مايلي ساحل غزه رسيديم، نظاميان صهيونيست از طريق قايق ها و بالگردهاي نظامي خود را روي عرشه كشتي ما رسانده و 69 نفر از زنان و مردان ما را كشته يا زخمي كردند».
آكينان اضافه كرد: در طول سفر، مسلمان هاي حاضر در كشتي نماز جماعت برگزار مي كردند.
هنگام نماز صبح بود كه متوجه شديم بالگردهاي صهيونيستي بر فراز كشتي ما قرار دارند و با پرتاب نارنجك هاي صوتي از ما مي خواهد تسليم شويم. اما ما چون عهد كرده بوديم هداياي خود را به مردم مظلوم غزه برسانيم تصميم به مقاومت گرفتيم.
وي ادامه داد: صهيونيست ها به سرعت روي عرشه كشتي پياده شدند و در اولين قدم سه تن از همراهان ما را شهيد كردند.
آنها حتي به يك خبرنگار كه قصد عكس گرفتن از جناياتشان را داشت رحم نكرده و با شليك مستقيم گلوله به پيشاني اش وي را شهيد كردند.
به گفته آكينان، سرنشينان كشتي وقتي تصميم به مقاومت مي گيرند، سلاحي جز چوب جاروهايي كه در كشتي بود، نمي يابند و با همين چوب ها به سمت صهيونيست ها حمله مي برند: «براي ما چيزي كه بسيار جالب بود ترس و وحشت كماندوهاي صهيونيست بود. ما توانستيم با همين چوب ها سه تن از آنان را اسير كنيم. در حالي كه مي توانستيم از اسلحه اين سه تن استفاده كرده و همه كماندوها را بكشيم، اما اين ار را نكرديم و سلاح ها را به دريا انداختيم تا صهيونيست ها نتوانند از ماجرا سوء استفاده كنند.
ما براي كشتن كسي نرفته بوديم، ما مي خواستيم به مردم غزه كمك كنيم تا زنده بمانند».
آكينان در ادامه به برخورد انساني ساكنان كشتي با زخمي شده هاي صهيونيست اشاره كرد و گفت: «ما مسلمان هستيم و به همين دليل چون ديديم سه كماندوي صهيونيست زخمي شده اند، از پزشك همراهمان خواستيم آنها را مداوا كند، اما صهيونيست ها همچنان به هركسي مي رسيدند او را كشته يا زخمي مي كردند».
آكينان از مقاومت يك و نيم ساعته سرنشينان كشتي خبر داد و گفت: «ما با دست خالي در برابر صهيونيست ها يك و نيم ساعت مقاومت كرديم اما چون ديديم عرشه كشتي پر از خون شده است تصميم به تسليم گرفتيم، اما صهيونيست ها كه كاملا وحشت زده بودند، دو ساعت طول كشيد كه بيايند و سرنشينان را به اسارت بگيرند».وي درباره تصميم صهيونيست ها براي قتل عام سرنشينان كشتي سخن گفت و در تببين علت عملي نشدن اين تصميم يادآور شد: «ما فرستنده هاي راديويي همراه خود داشتيم كه لحظه به لحظه وضعيت ماجراهاي رخ داده را به 60 مركز خبري دنيا مخابره مي كرديم. صهيونيست ها اين مكالمات را شنود مي كردند و شايد علت عملي نشدن تصميم واقعي آنها همين امر باشد».

 



راهپيمايي مسيحيان در استكهلم عليه حمله تروريست ها به كليساي بغداد

صدها نفر از مسيحيان عراقي در استكهلم براي محكوميت اقدامات تروريستي و آتش زدن كليساي آشوريان در اين كشور تظاهرات كردند.
از سوي مسيحيان عراقي روز گذشته شهر استكهلم سوئد شاهد برگزاري تظاهرات نسبتا گسترده اي از سوي مسيحيان عراقي در محكوميت حملات تروريستي به شهروندان و كليساهاي اين اقليت مذهبي در عراق بود. تظاهركنندگان هنگام تظاهرات عكس هاي شماري از قربانيان مسيحي را كه در 31 نوامبر سال جاري طي يك عمليات تروريستي از سوي القاعده كشته شدند در دست داشتند. در اين حادثه 53 نفر در كليساي «سيده النجاه » كشته شدند.
گفتني است، يك روز قبل ا ز برگزاري اين تظاهرات نيز مسيحيان ساكن شهر پاريس فرانسه، در حمايت از قربانيان عراقي راهپيمايي مشابهي برپا كردند.يادآور مي شود شمار مسيحيان در عراق پس از اشغال اين كشور توسط آمريكا و متحدانش از 008 هزار نفر به 005 هزار نفر كاهش پيدا كرده است.

 



حمله موشكي طالبان به پايگاه آمريكا در شرق افغانستان

حمله موشكي شبه نظاميان طالبان، پايگاه نظاميان آمريكايي را در شرق افغانستان به آتش كشيد.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، شبه نظاميان طالبان ديروز انبار مهمات پايگاه نظاميان آمريكايي را در ولايت «كنر» هدف حملات موشكي خود قرار دادند. اين آتش سوزي از ساعات نخستين ديروز تا مدت ها ادامه داشت و به قسمت هاي ديگر پايگاه سرايت كرد.
خبرگزاري فرانسه اعلام كرد، اين حمله و آتش سوزي به انهدام شش خودرو زرهي آمريكايي ها انجاميد و دود ناشي از آن، از فاصله چند كيلومتري قابل مشاهده بود. در طول آتش سوزي، صداي پي در پي انفجار از داخل پايگاه نيز شنيده مي شد. منابع آمريكايي در مورد تعداد تلفات خود در اين پايگاه سكوت كرده اند.
طالبان مسئوليت اين حمله را به عهده گرفت.
ديروز در ولايت شمالي قندوز نيز ميان نيروهاي دولتي كابل و شبه نظاميان طالبان درگيري رخ داد، كه به مرگ 9 نيروي امنيتي افغان و هفت شبه نظامي انجاميد.
درگيري زماني آغاز شد كه شورشيان به نيروهاي دولتي محافظ يك ايستگاه دكل مخابراتي در منطقه حمله كردند.
طي ناآرامي هاي روز يكشنبه نيز هفت نظامي ناتو در شرق افغانستان به هلاكت رسيدند. با مرگ اين هفت نفر، 643 نظامي ناتو از ابتداي سال جاري ميلادي (10 دي) تاكنون در افغانستان كشته شده اند.
واكنش واشنگتن
به اظهارات كرزاي
در پي اظهارات «حامد كرزاي» مبني بر اينكه نيروهاي آمريكايي بايد حجم عمليات خود را در افغانستان كاهش دهند، برخي اعضاي كنگره و «ديويد پترائوس»، فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان، به اين اظهارات واكنش نشان دادند.
سناتور «ليندسي گراهام»، گفت كه از اين اظهارات كرزاي شوكه شده است.
پترائوس نيز گفت، اظهارات كرزاي وي را دلسرد كرده است.

 



حزب الله : مقاومت لبنان منتظر حماقت اسرائيل است

سرويس خارجي -
حزب الله لبنان با تاكيد بر آمادگي اين حزب براي رويارويي با هرگونه حمله رژيم صهيونيستي اظهار داشت، مقاومت منتظر حماقت اسرائيل است.
محمد رعد رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان از آمادگي حزب الله براي مقابله با هرگونه حمله رژيم صهيونيستي و پايبندي بر راه مقاومت تا آخرين لحظه خبر داد.
وي افزود، افتخار مقاومت ايستادگي در مقابل اشغالگران و شكست آنها است و در مقابل اين دفاع مقدس، افراد مقاومت انتظار دارند كه ديگران عليه حزب الله هماهنگ نشوند.
رعد تاكيد كرده ما به كساني كه از پشت به ما خنجر مي زنند هشدار مي دهيم چرا كه مي توانيم پاسخي بدتر و دردناك تر به آنها بدهيم.
رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان همچنين گفت، اگر تمام دنيا را به ما بدهند از راه مقاومت خارج نخواهيم شد، برخي مي خواهند از طريق ارعاب و تبليغات ما را از ادامه اين راه منصرف كنند اما هرگز از اين راه خارج نخواهيم شد.
رعد تصريح كرد، دشمنان مي خواهند لبنان ناتوان و ضعيف باشد و راحت تر در دستان مستكبران قرار گيرد، اما مقاومت مي خواهد لبنان كشوري قدرتمند و با عزت باشد كه بتواند از حاكميت خود دفاع كند و تحت سلطه ديگران نباشد.
از سوي ديگر شيخ نبيل قاووق، رئيس شوراي اجرايي حزب الله لبنان نيز طي مراسمي اظهار داشت: دشمنان مقاومت امروز در بن بست قرار دارند چرا كه مي بينند اهداف مورد نظرشان در باره حكم فرضي دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري، نخست وزير اسبق لبنان قبل از صدور آن از بين رفته است.
به گزارش ايرنا وي افزود: مقاومت امروز بيشتر از هر زمان ديگري از تاييد ملت برخوردار است. و ملت سياست هاي آمريكا را منبع شر و فتنه در لبنان به حساب مي آورد.
قاووق همچنين تاكيد كرد: سفرهاي مسئولان آمريكايي به لبنان در راستاي كشف حقيقت نيست بلكه تنها در راستاي منافع اسرائيل و برانگيختن فتنه و تحريك عليه مقاومت است.
وي تصريح كرد، پايان دادن به شكاف داخلي در لبنان يك راه بيشتر ندارد و آن از طريق بررسي پرونده شاهدان دروغين دادگاه ترور حريري است كسي كه خواهان كشف حقيقت است نمي تواند از شاهدان دروغين حمايت كند.
تغييرات در حزب الله لبنان
حزب الله لبنان پس از گذشت 13 سال اخير دست به تغييراتي در برخي پست هاي سازماني خود زد و در مهم ترين تغيير صورت گرفته شيخ نبيل قاووق مسئول حزب الله در جنوب لبنان را به عنوان معاون سيدهاشم صفي الدين رئيس شوراي اجرايي حزب الله برگزيد.
براساس اين تغييرات سيداحمد صفي الدين مسئول حزب الله در بيروت به عنوان مسئول جديد حزب الله در جنوب تعيين شد.
همچنين سيدحسين فضل الله معروف به مناركه قبلا جانشين مسئول حزب الله در بيروت بود به سمت مسئول اين حزب در بيروت تعيين شده است.
اين تغييرات در حالي صورت گرفت كه سايت اينترنتي دبكا كه همواره به انتشار اخبار دروغ همسو با سياست هاي رژيم صهيونيستي مشغول است به اشتباه اعلام كرد كه سيداحمد صفي الدين به عنوان مسئول جديد حزب الله در لبنان انتخاب شده است.

 



استقرار 64 هزار نيروي امنيتي براي تامين امنيت زائران كربلا و نجف

64 هزار نيروي امنيتي و پليس عراق براي حفظ امنيت زائران روز عيد قربان كربلا و نجف، در اين دو شهر مقدس مستقر شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «آمال الدين الهر»، استاندار كربلا به خبرنگار اين خبرگزاري گفت، 30 هزار نيروي امنيتي و پليس براي حفظ امنيت براي زائران روز عيد قربان در كربلا مستقر شده اند. استاندار كربلا افزود: در طرح امنيتي كربلا، زنان زائر نيز توسط نيروهاي پليس زن بازرسي مي شوند. وي تاكيد كرد: اوضاع امنيتي كربلا با تلاش شبانه روزي نيروهاي پليس آرام است و مشكل امنيتي وجود ندارد. پليس كربلا نيز اعلام كرد، صدها مركز ايست و بازرسي در مناطق مختلف اين شهر مستقر شده اند. «علي الغريري» فرمانده پليس كربلا گفت: ما بيش از 400 مركز ايست و بازرسي و گشت زني در كربلا مستقر كرده ايم و اين اقدام در راستاي طرح امنيتي براي عيد قربان صورت گرفته است.
وي گفت: اين تدابير نحوه تعامل پليس با موارد و شرايط اضطراري را آسان مي كند.
فرمانده پليس كربلا از شهروندان عراقي و زائران خواست تا هرگونه مورد مشكوك را گزارش دهند و خاطرنشان كرد كه نقش آنها كم اهميت تر از نقش نيروهاي پليس نخواهد بود.
«عبدالكريم مصطفي»، رئيس پليس شهر نجف نيز اعلام كرد: نشست هاي هماهنگي با حضور استاندار نجف و روساي ادارات وابسته به اين استان و فرماندهان امنيتي اين شهر برگزار شد.
وي همچنين پيش بيني كرد كه بيش از يك ميليون زائر وارد عتبات عاليات (كربلا و نجف) شوند. به گزارش ايسنا، فرمانده پليس نجف همچنين از استقرار بيش ا ز 34 هزار نيروي امنيتي براي حفظ امنيت مراسم عيد قربان خبر داد.
اين در حالي است كه خبرگزاري «براثا» پيش از اين اعلام كرد: نيروهاي امنيتي عراق موفق به كشف يك بسته مواد منفجره در چند متري مرقد امام حسين(ع) در كربلا شدند و آن را خنثي كردند.
بر پايه اين گزارش، در خيابان امام علي(ع) كه مملو از كاسبان خرده فروش است، چندين بسته مواد منفجره شناسايي و توسط گروه خنثي سازي بمب، آن را خنثي كردند.
انفجار و ناآرامي
به گزارش خبرگزاري فرانسه، انفجار دو خودرو بمب گذاري شده در يك مجتمع مسكوني متعلق به زندانبانان «موصل»، پنج شهيد و 28 مجروح در ميان نگهبانان زندان و غيرنظاميان بر جاي گذاشت. در ميان قربانيان اين حادثه، يك افسر فرمانده زندانبانان نيز ديده مي شود. موصل در 370 كيلومتري شمال بغداد قرار دارد و مجتمع مذكور نيز 20 كيلومتري شمال غرب موصل واقع است.
شهر «قائم» واقع در 350 كيلومتري غرب بغداد هم شاهد انفجار دو بمب بود كه دو شهيد و پنج مجروح برجاي گذاشت. انفجار دو بمب ديگر نيز از بغداد گزارش شد، كه شهادت يك تن و جراحت هفت نفر ديگر را در پي داشت.
دستگيري 33 تروريست در استان تكريت توسط نيروهاي عراقي و افتتاح كنسولگري مصر در كردستان عراق، از ديگر خبرهاي ديروز عراق بود.

 



عربستان و هند رزمايش مشترك برگزار مي كنند

منابع خبري از برگزاري مانور نظامي عربستان و هند در ماه مارس خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف (وابسته به عربستان)، براي نخستين بار در روابط دو كشور، نيروهاي زميني هند در خاك عربستان مانور برگزار مي كنند.
همچنين قرار است يك آكادمي نظامي براي آموزش نيروهاي دفاعي عربستان از سوي هند در رياض تاسيس شود. ايلاف به نقل از منابع مطلع اعلام كرد كه «راجيو مائور» رئيس دفتر دستگاه امنيتي هند، طي يك سفر محرمانه با مقام هاي آل سعود در مورد همكاري و تبادل نظر در زمينه مبارزه با تروريسم بحث و تبادل نظر كرد.
اين در حالي است كه تبادل اطلاعات امنيتي بين عربستان و هند از مدت ها پيش تاكنون شاهد پيشرفت هاي فراواني بوده است و هند بسياري از افراد درخواست شده از سوي عربستان را در مرزهاي خود با پاكستان بازداشت و به مقام هاي آل سعود تحويل داده است.
فوريه سال جاري نخست وزير هند در سفري تاريخي به عربستان برخي قراردادهاي تجاري و نظامي و امنيتي را با مقامات آل سعود به امضا رساند.

 



عمليات تروريستي در حومه پيشاور

انفجارهاي تروريستي در شمال غرب پاكستان، دو كشته و 12 مجروح برجاي گذاشت و به يك مسجد خسارت وارد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، تروريست هاي عضو طالبان يك بمب قوي را ديروز مقابل منزل يك رهبر قبيله اي در منطقه «ادزيا» منفجر كردند. اين انفجار باعث تخريب كامل منزل مذكور و خسارت جدي به مسجدي شد كه در مجاورت منزل قرار داشت. تعداد قربانيان اين انفجار، دو تن و مجروحان نيز سه نفر اعلام شد. ادزيا در حومه پيشاور قرار دارد. عوامل طالبان تاكنون صدها رهبر قبيله در شمال غرب پاكستان را به اتهام همكاري با دولت، ترور كردند.
بمب ديگري نيز ديروز در منطقه «شكاي» واقع در شمال غرب پاكستان منفجر شد.
اين انفجار هم 9 مجروح برجاي گذاشت.

 



اوباما حضور نظاميان در افغانستان را 3 سال ديگر افزايش داد

رئيس جمهور آمريكا با پشت كردن به وعده اي كه سال گذشته به مردم كشورش داده بود، حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان را سه سال ديگر افزايش داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «باراك اوباما» كه سال قبل وعده داده بود تا تابستان سال 2011 (تابستان آينده) همه نظاميان آمريكايي را از افغانستان خارج مي كند، اكنون صحبت از خروج نيروها تا سال 2014 مي كند. طرح جديد اوباما، كه «نيويورك تايمز» آن را گزارش كرد، در اجلاس هفته آينده ناتو در ليسبون (پايتخت پرتغال) مطرح خواهد شد.دولت آمريكا اعلام كرد اين طرح، جمع بندي همه نقطه نظرات مقامات نظامي و غيرنظامي دولت اوباماست كه از ابتداي روي كار آمدن وي مطرح بوده است. براساس اين طرح، طي 18 تا 24 ماه آينده فرماندهي امنيت ولايت هاي مختلف افغانستان به نيروهاي دولت كابل واگذار مي شود، و تا پايان سال 2012 كار انتقال قدرت به ولايت ها به اتمام خواهد رسيد.اوباما سال گذشته اعلام كرده بود كه براساس استراتژي وي، 30 هزار نظامي جديد به افغانستان اعزام مي كند. اما در همان حال، اين وعده را نيز به مردم آمريكا داده بود كه همه نظاميان آمريكايي را تابستان 2011 از افغانستان خارج كند.

 



بوش : بندر بن سلطان مرا به جنگ عراق تشويق كرد

رئيس جمهور سابق آمريكا و مسئول آغاز جنگ عليه عراق و جنايت در اين كشور، به افشاي نقش سران برخي از دولت هاي عربي از جمله عربستان در آغاز جنگ عليه عراق پرداخت.
به گزارش فارس به نقل از مجله آمريكايي «فارين پاليسي »، «جرج بوش » رئيس جمهور سابق آمريكا در راستاي تبرئه خود در جنايت هاي صورت گرفته در عراق تلاش مي كند تا نقش برخي دولتهاي عربي در اين جنگ را فاش كند. در همين راستا وي چندي پيش اعلام كرد كه قاهره، خبر برخورداري رژيم صدام از سلاح هاي بيولوژيك را به واشنگتن گزارش داده است. بر اساس اين گزارش، بوش در اظهاراتي جديد اعلام كرد كه شاهزاده «بندر بن سلطان» كه سفير عربستان در آمريكا بود و طي 20 سال مرد شماره يك رياض در واشنگتن بشمار مي آمد او را براي آغاز جنگ عراق ترغيب كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14