(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27  آبان 1389- شماره 19792

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عبور قدرتمندانه از فتنه 88 حيات جديد ملت ايران
ثمره هاشمي: احمدي نژاد در سفر به بيروت طرح اتحاد ايران عراق، لبنان، تركيه و سوريه را مطرح كرد
دعاي روح بخش عرفه فضاي ايران را ملكوتي كرد
آيت الله مصباح يزدي : جوانان ما گاهي از سياستمداران جلوترند
سراج: تكاپوي اخير مجمع روحانيون ، براي رهايي از محكمه افكار عمومي است
چشم به راه سپيده
محمد جواد لاريجاني: اختلاف ايران و غرب درباره حقوق بشر مبنايي است
لحظه شماري شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در پارس جنوبي
تشييع پيكر شهيد نيروي انتظامي در كوهسرخ
در ميان بدرقه مردم اصفهان درهاي جديد حرم اميرالمومنين(ع) به نجف اشرف منتقل شد
فرمانده نيروي انتظامي كشور: سكوت در برابر فتنه موجب انحراف مي شود
رئيس سازمان توسعه تجارت: تحريم ها تاثيري در تجارت بين المللي ايران نداشته است
آيت الله مكارم شيرازي: شبكه ماهواره اي نهج البلاغه راه اندازي شود
رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي: جرم جاسوسي 2 تبعه آلماني محرز است
عضو مجلس خبرگان رهبري: مردم در انتظار محاكمه سران فتنه هستند
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور مردم اصفهان تاكيد فرمودند
عبور قدرتمندانه از فتنه 88 حيات جديد ملت ايران

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند ملت ايران با عبور از فتنه 88 وارد مرحله جديدي از حيات خود شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ايمان و پايبندي به ارزشهاي الهي را رمز موفقيت هاي ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: در پرتو استحكام اين پايبندي مبارك، ملت ايران در همه عرصه ها، پيشتاز و پيروز خواهد بود و دشمن همچنان ناكام و نوميد خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد سعيد قربان به ملت مؤمن و ايثارگر ايران و همه مسلمانان جهان، درك حكمت عيد قربان را، راهگشاي عرصه هاي مختلف زندگي «فردي و ملي» دانستند و افزودند: ايثار عظيم حضرت ابراهيم(ع) و قدرداني بزرگ الهي از آن پيامبر حق، نماد اين حقيقت حكمت آميز است كه پيمودن راه تعالي و پيشرفت و عروج، بدون گذشت و ايثار امكان پذير نيست.
ايشان، فلسفه امتحانهاي مستمر الهي را، دستيابي افراد و ملتها به مرحله جديدي از رشد و تعالي خواندند و خاطرنشان كردند: هر فرد و ملتي كه از وادي امتحان و «محنت و شدت» عبور كند، به فضل الهي يك گام به مقصد متعالي خود نزديكتر مي شود.
عبور سرافرازانه ملت ايران از فتنه 88، مصداق مشخصي بود كه رهبر انقلاب اسلامي در بحث فلسفه امتحانات الهي به آن اشاره كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين زمينه خاطرنشان كردند: معناي توفيق ملت ايران در عبور از اين فتنه، در آشكار شدن قدرت اين ملت خلاصه نمي شود بلكه معناي اصلي عبور قدرتمندانه مردم از امتحان و محنت سال گذشته، اين است كه ملت ايران، با تكيه بر ايمان، بصيرت، موقع شناسي، درك ضروريات زمان و انجام دادن اقدامات لازم، به مرحله جديدي از حيات خود رسيد، و براي رسيدن به مقصود نهايي، توان تازه اي يافت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، حماسه ايثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 1361، مصداق ديگري از سرافرازي در امتحانات الهي برشمردند و افزودند: در آن روز عظيم، مردم اصفهان همزمان با تشييع 370 شهيد، هزاران نفر ديگر از جوانان رشيد خود را راهي جبهه ها كردند و نماد برجسته اي از ايثار و سرافرازي آفريدند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حضور مردم مؤمن، انقلابي و با فرهنگ اصفهان را در قضاياي مختلف «قبل از انقلاب، دوران انقلاب، جنگ تحميلي و عرصه هاي مختلف رشد و پيشرفت كشور»، تجلي روح ايمان و ايثار و جهاد مردم اين استان دانستند و خاطرنشان كردند: تأمل و تفكر در اين افتخارات، باعث درك هويت و استعداد دروني مردم اصفهان مي شود و راه استمرار پيشرفت و پيشتازي و عزت اين مردم را آشكار، مي سازد. رهبر انقلاب اسلامي، جهاد را در مفهوم گسترده آن، باعث «رشد و طراوت و اميد يك ملت» برشمردند و افزودند: جهاد يعني «حضور و حركت توأم با وظيفه شناسي و مبارزه مستمر با موانع رشد و پيشرفت»، اين حضور گاه با ايثار جان و مال همراه مي شود و گاه با شركت در ميدانهاي مختلف اجتماعي و سياسي و حتي حضور درعرصه هاي فكري و عقلي معنا مي يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به ناكاميهاي پي درپي دشمن، مبارزه با ملت ايثارگر وجهادگر ايران را ناممكن دانستند و تأكيد كردند: جبهه دشمنان «اسلام و انقلاب و ايران» با جنگ و تهديد نظامي حريف اين مردم نشد و اكنون نيز كساني كه با «تحريم» به فكر به زانو درآوردن اين ملت هستند، آب در هاون مي كوبند. رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد شكاف ميان ملت، فاصله انداختن ميان مردم و مسئولان و ايجاد سوء ظن و بگومگو بر سر مسائل هيچ و پوچ را، روزنه اميد دشمن دانستند و افزودند: همه بايد مراقب اين حركات دشمنان باشند. ايشان با انتقاد شديد از افرادي كه در گوشه و كنار، با منفي بافي و «ايجاد بدبيني و يأس و تفرقه»، نظام اسلامي را به مسائل دلخواه بيگانگان متهم مي كنند افزودند: اينها در واقع به نيابت از دشمنان ملت عمل مي كنند و درصددند ناكامي تبليغاتي صهيونيستها و آمريكايي ها را جبران كنند اما ملت مي داند كه اينگونه اقدامات يك خيانت واضح است.
حضرت آيت الله خامنه اي ترويج فساد اخلاقي و مواد مخدر را، ابزاري در خدمت اهداف سياسي دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بويژه جوانان رابه مراقبت در اين زمينه فراخواندند.
رهبر انقلاب اسلامي، اصفهان را مركز علم دين و علوم گوناگون برشمردند و با اشاره به حوزه علميه خوب و دانشگاههاي معتبر اين شهر افزودند: اصفهان در مقطعي مركز نورافشاني علمي در كشور و در دنياي اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان اين خطه، دستيابي به اين جايگاه را، افق فعاليتهاي خود قرار دهند.
درابتداي اين ديدار آيت الله طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان، به نقش افتخارآفرين مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و پس از آن اشاره كرد و گفت: 25 آبان سال 61 يادآور روز تاريخي در پيشتازي مردم اصفهان در عرصه جهاد و ايثار است به همين دليل چنين روزي در تاريخ اصفهان به عنوان «روز حماسه ايثار اصفهان» نامگذاري شده است.
آيت الله طباطبايي نژاد افزود: مردم اصفهان همچنان در عرصه هاي مختلف دفاع از اسلام و انقلاب مانند انتخابات و پيشرفت هاي علمي و سازندگي حضوري كاملاً فعال و هوشيارانه دارند.

 



ثمره هاشمي: احمدي نژاد در سفر به بيروت طرح اتحاد ايران عراق، لبنان، تركيه و سوريه را مطرح كرد

مشاور ارشد رئيس جمهور در سخناني از طرح اتحاد ايران، عراق، لبنان، تركيه و سوريه به ابتكار دكتر احمدي نژاد در سفر به لبنان خبر داد.
به گزارش فارس، مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور بعدازظهر دوشنبه 24 آبان ماه با حضور در نشست «ناگفته هايي از سفر رئيس جمهور به لبنان» كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: داستان سفر رئيس جمهور به لبنان و قضاياي آن علامت و نشانه اي از يك روند است كه در كشور لبنان تجلي پيدا كرد.
دستيار ارشد رئيس جمهور به ويژگي هاي استقبال مردم لبنان از احمدي نژاد اشاره و تصريح كرد: مردم لبنان در استقبال از رئيس جمهور در تمامي صحنه ها شاداب و خوشحال بودند و با شعف و اشتياق و با هيجان به استقبال از احمدي نژاد آمدند.
وي در ادامه تصريح كرد: مردم لبنان با تنوعات فكري و اعتقادي در مراسم استقبال از رئيس جمهور حضور داشتند و هنگامي كه رئيس جمهور از فرودگاه بيروت تا كاخ رياست جمهوري لبنان در حركت بود، از 3 منطقه شيعه نشين، مسيحي نشين و گروه هاي ديگر عبور كرد و در هر سه منطقه استقبال عظيمي از احمدي نژاد شد.
سفر احمدي نژاد براي لبناني ها از پيروزي در جنگ 33 روزه مهم تر بود
دستيار ارشد رئيس جمهور تصريح كرد: تيم خبرنگاري 10 روز پس از سفر احمدي نژاد در اين منطقه حضور داشت و مصاحبه هايي با مردم بنت جبيل تهيه كرد كه به اتفاق اعلام داشتند سفر احمدي نژاد به لبنان از پيروزي لبنان در جنگ 33 روزه براي ما مهم تر بود.
به گزارش فارس، در ادامه اين نشست جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي برگزار شد و ثمره هاشمي در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد تاثيرات بين المللي سفر احمدي نژاد به لبنان چه بوده است، گفت: مشاهده كرديم كه بلافاصله پس از سخنراني رئيس جمهور كشورمان در لبنان آمريكا موضع گيري كرد و ملت لبنان را مسخره كرد، پيش از سفر احمدي نژاد به لبنان برخي از گروه هاي لبناني درخصوص اين سفر مواضعي داشتند اما در آخرين جلسه اي كه رئيس جمهور كشورمان با گروه هاي سياسي لبنان برگزار كرد، اين گروه ها به اتفاق اعلام داشتند كه حضور احمدي نژاد در لبنان موجب آرامش و ثبات شد.
ثمره هاشمي در پاسخ به سوالي مبني بر پرواز جنگنده هاي اسرائيل در هنگام سخنراني احمدي نژاد در لبنان و وجود مستندات مربوط به احتمال ترور در اين كشور خاطر نشان كرد: برخي شايعات وجود داشت كه رئيس جمهور كشورمان قصد دارند در حمايت از مردم فلسطين سنگي را به سمت مناطق اشغالي توسط رئيس رژيم صهيونيستي پرتاب كنند كه اين امر را از همان ابتدا تكذيب كرده و قراري بر اين اقدام نبود.
احمدي نژاد معتقد است كه دولت آينده در ايران از دولت فعلي فعال تر خواهد بود
مشاور رئيس جمهور در ادامه تصريح كرد: احمدي نژاد ايده اي دارد كه قابل دفاع است و وي اعلام مي كند كه دولت آينده در ايران از دولت فعلي فعال تر خواهد بود. چون سطح انديشه، ايمان و وفاداري مردم به انقلاب اسلامي بالا مي رود و وقتي مطالبات مردم مبني بر پاكي، ايمان و ايستادگي مقابل ظلم و جور برپا باشد، خداوند به مردم كمك خواهد كرد پس دولت بعدي برتر و بهتر خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه در آينده شاهد انسجام و وحدت بيشتري در كشور خواهيم بود، اظهار داشت: در سفر به لبنان مطرح شد كه طرح اتحاد ميان ايران، عراق، لبنان، سوريه و تركيه تشكيل شود كه اين امر با استقبال خوب سياسيون مواجه شد.
ثمره هاشمي در پاسخ به سوال دانشجويي گفت: مشخص است كه اپوزيسيون با اين گونه سفرها مخالفت مي كند اما بايد منصف باشند، گاهي مخالفت ها از روي عناد و بي منطقي است اما اين عده بايد منصف باشند، چرا از رئيس جمهوري كه اين گونه از وي استقبال مي شود مخالفت و ناراحتي به عمل مي آيد. ما همه در يك كشتي نشسته ايم و خوبي ها براي همه و بدي ها براي همه ما است و اين ناسپاسي است نعمات خود را ناديده بگيريم.
نمايندگان ملت ايران روي حقوق خودشان با كسي مذاكره نمي كنند
دستيار ارشد رئيس جمهور در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد به نظر شما نتيجه مذاكره 1+5 در ايران در 14 آذرماه چه خواهد بود، گفت: شايد اين زمان خوبي براي مذاكره باشد چون كشورهاي غربي متوجه شده اند كه تحريم ها و تهديدها عليه ايران اثري ندارد و كارساز نيست و وقت آن رسيده است كه به گفت وگو بنشينند و به شروط رئيس جمهور ايران توجه داشته باشند. رئيس جمهور 3 شرط دارد از جمله اينكه آيا كشورهاي غربي هنوز از داشتن بمب هاي اتمي رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند يا خير؟ دومين شرط اين است كه با خلع سلاح كشورهاي داراي سلاح هسته اي چه نسبتي داريد؟ سومين شرط نيز اين است كه مذاكرات شما با ايران بر اساس دوستي يا دشمني است؟

 



دعاي روح بخش عرفه فضاي ايران را ملكوتي كرد

همزمان با روز عرفه، مراسم قرائت دعاي عرفه امام حسين(ع) در جوار بارگاه ملكوتي هشتمين امام شيعيان علي ابن موسي الرضا(ع) در مشهد، حرم مطهر فاطمه معصومه(س)، در قم و آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) در شهر ري و اقصي نقاط كشورمان برگزار شد.
به گزارش فارس از مشهد حجت الاسلام والمسلمين سيدجلال حسيني از حضور بيش از 700 نفر از زائران غير ايراني در محل دارالرحمه حرم مطهر رضوي خبر داد.
مراسم قرائت دعاي پر فيض عرفه حضرت امام حسين(ع) در كنار بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) توسط حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان برگزار شد.
در قم نيز دعاي عرفه امام حسين(ع) با حضور گسترده زائران مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
در شهر ري همزمان با نهم ذي الحجه الحرام، آيين قرائت دعاي پر رمز و راز عرفه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) برپا بود.
مجاوران حرم مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) به شوق ثواب زيارت حرم امام حسين(ع) در كربلاي معلي، به قرائت دعاي روح بخش عرفه پرداخته و با خداي خويش مناجات كردند.
همچنين دعاي پر فيض عرفه در جنب اروند رود و در يادمان شهداي والفجر 8 برگزار شد.
به گزارش ايرنا، نيايش روز عرفه و قرائت دعاي مختص به اين روز توسط تعدادي از زوار عتبات عاليات كه در مرز شلمچه حضور داشتند برپا شد كه تعداد حاضر افزون بر 05 هزار نفر اعلام شد.
در همين راستا، اين مراسم روحاني در ديگر شهرها و اماكن متبركه كشور اسلامي مان نيز برگزار شده بود.

 



آيت الله مصباح يزدي : جوانان ما گاهي از سياستمداران جلوترند

عضو مجلس خبرگان رهبري بر فهم و بصيرت جوانان كشور در درك مسايل سياسي و جلوتر بودن آنها از سياستمداران تاكيد كرد.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار كاركنان و فرماندهان نيروي دريايي سپاه پاسداران و اساتيد، طلاب و فضلاي حوزه علميه خراسان با اشاره به سفر رهبري به قم اظهار داشت: ظرايف و لطايف اين سفر، بركاتي كه از وجود مقام معظم رهبري نائل شد، نوري كه بر دل مردم قم تابيد، قوتي كه به ايمان اين مردم افزوده شد و عزت و عظمتي كه به انقلاب تزريق گرديد در تاريخ بي نظير است.
وي افزود: اگر بخواهيم مقدار عظمت، نورانيت، مهرباني، شجاعت و صلابت رهبري را درك كنيم، بايد ايشان را با شخصيت هاي تراز اول همه كشورهاي دنيا مقايسه كنيم، افرادي كه مسائل مالي و اختلاس از اموال مردم، فسادهاي اخلاقي و خانوادگي و ساير انحرافات ديگرشان به گوش جهانيان رسيده، در مقابل آنها فردي ايستاده كه يك نقطه تاريك در زندگيش يافت نمي شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: شخصيت هاي برجسته زيادي ديده ام، ولي خصوصياتي كه اين فرزند پيامبر(ص) دارد در وجود هيچ كس نديدم و عقل من براي ارزيابي زوايا و ابعاد شخصيتي ايشان كافي نيست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني، نسيم آنلاين وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: خداوند متعال، بصيرت، فهم، ايمان، نور و معرفت به جوانان و نوجوانان اين كشور عطا كرده است بطوري كه حتي برخي از آنها كه داراي ظواهر ناپسندي هستند از اين فهم و بصيرت برخوردارند و از سياستمداران جلوتر هستند تا جايي كه جوانان اين كشور چيزهايي مي فهمند كه سياستمداران متوجه نمي شوند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به موفقيت هاي اين نظام در عرصه هاي مختلف علمي، پژوهشي، صنعتي و... گفت: كمبودها و نواقصي كه در كشور وجود دارد نسبت به نعمت ها و الطافي كه خداوند متعال به اين نظام و مردم دارد، قابل مقايسه با يكديگر نيست و كمبودها آن قدر كم است كه اصلا محاسبه نمي شود؛ بنابراين بايد همواره شاكر اين نعمت ها باشيم و بهترين شكر، اعتراف به عجزاز بيان نعمت ها و شكر آنها در نزد خداوند متعال است؛ البته مطابق آيات قرآن كريم، همواره عده اي در جامعه كفران نعمت مي كنند و كساني كه شكر مي كنند كم هستند.

 



سراج: تكاپوي اخير مجمع روحانيون ، براي رهايي از محكمه افكار عمومي است

يك كارشناس مسائل سياسي تلاش جديد مجمع روحانيون را، براي رهايي از محكمه افكار عمومي دانست.
رضا سراج كارشناس مسائل سياسي در گفت وگو با فارس با اشاره به استفاده ابزاري برخي از حاميان فتنه و برخي از ساده انديشان از «منشور برادري» امام(ره)، اظهار داشت: وحدت براي هر كشوري يك امر حياتي است كه حفظ آن از تهديدات جلوگيري كرده و موجب بقاي نظام حاكم بر كشور مي شود.
وي افزود: مهمترين نوع وحدت، وحدت ملي است كه ميان مردم و حاكميت شكل مي گيرد و حضرت امام خميني(ره) از آن به عنوان وحدت كلمه ياد مي كردند.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه آنچه اخيرابرخي از اعضا مجمع روحانيون تحت عنوان منشور برادري ياد مي كنند، در واقع نوعي رياكاري سياسي است، گفت: اين رياكاري سياسي انسان را به ياد تاريخ صدر اسلام و جنگ صفين مي اندازد؛ زماني كه سپاهيان اميرالمؤمنين(ع) در حال پيشرفت به سمت لشكريان فتنه گر بودند، دشمن رياكار، قرآن را بر سر نيزه كرده و رو به جلو فرار كردند تا از شكست حتمي نجات يابند.
سراج ادامه داد: مجمع روحانيون در شرايط امروز با مطرح كردن رياكارانه منشور برادري و استفاده ابزاري از اين كلام امام خميني(ره) فرار به جلو را در دستور كار خود قرار داده تا از محكمه افكار عمومي و مردم رها شود.
وي با اشاره به هويت كساني كه در حال حاضر اجراي منشور برادري را در دستور كار قرار داده اند، اظهار داشت: كساني از منشور برادري دم مي زنند كه اختلاف افكني را از فروع به اصول كشاندند و اختلافات را زيربنايي كردند و باعث تزلزل در نظام شدند كه اوج آن در فتنه 88 بود.
سراج گفت: مجمع روحانيون به همراه سازمان منحله مجاهدين و حزب غيرقانوني مشاركت با القاي تقلب در انتخابات دروغي بسيار بزرگ به مردم گفتند و با اين دروغ قدرت ملي حاصل از مشاركت 40 ميليوني را مقداري زائل كرده و به دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران ضربه زدند.
سراج تاكيد كرد: كساني كه حاميان فتنه گران بودند و با سكوت معنادار خود آتش فتنه را شعله ور كردند، چطور مي توانند امروز دم از منشور برادري بزنند.
وي با اشاره به اينكه منشور برادري در زماني كارگشا است كه اختلاف زيربنايي و اصولي نشده، گفت: اين افراد با سكوت خود در برابر توهين به امام(ره) و اصل ولايت فقيه در جريان فتنه، نشان دادند اختلافات آنها با نظام و اركان مسلم آن كاملا زيربنايي و اصولي است و توسل امروز آنها به منشور برادري يك رياكاري آشكار سياسي و بر نيزه كردن اين پيام ارزشمند امام(ره) است.
وي افزود: برخي افراد ساده لوح كه نام اصولگرايي را هم يدك مي كشند و حتي بعضا سوابق طولاني هم دارند، شايد ندانسته با بازي در سناريوي طراحي شده اين جريان، مردم را دچار اشتباه و غفلت كنند.
اين كارشناس مسائل سياسي در پايان گفت: مطرح كردن منشور برادري تاكتيك جديد فتنه گران و حاميان آنها براي رسيدن به اهداف خود است، لذا بايد با روشنگري ماهيت و تبعات اين مكر و رياكاري سياسي را براي مردم روشن كرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
اي مولاي غايب از نظر! در آستانه اين آدينه نيز، دل نوشته هاي ديگري از عاشقان چشم به راهت را كه فقط اندكي از بسيارهاست، زمزمه مي كنيم.

چرا نيامدي!
از عشق تو گفتيم و نمك گير شديم
تا ساحل چشمان تو تكثير شديم
گفتند غروب جمعه خواهي آمد
آنقدر نيآمدي كه ما پير شديم

نگاه خيس
يك روز جمعه

كسي آرام مي آيد

نگاهش خيس عرفان است

قدمهايش پر از معنا

دلش از جنس باران است

كسي فانوس بر دستش

مثال نور مي آيد

اميد قلب ما روزي مثال نور مي آيد

گنجشك پريده
در كوي تو معروفم و از كوي تو محروم
گرگ دهن آلوده يوسف ندريده

بس در طلبت كوشش بي فايده كرديم
چون طفل دوان در پي گنجشك پريده

عطر جمعه ها
بوي عطر يار دارد جمعه ها
وعده ديدار دارد جمعه ها
جمعه ها دل ياد دلبر مي كند
نغمه يابن الحسن سر مي كند

قبله نما
صبحي گره از زمانه وا خواهد شد
راز شب تار برملا خواهد شد
در راه، عزيزي ست كه با آمدنش
هر قطب نما قبله نما خواهد شد!

بازمي گردد
ما معتقديم عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم كسي تبر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آيه نور
سوگند به زخمهاي سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر مي گردد
مهدي به ميان شيعه برمي گردد

صلوات
بر چهره پر زنور مهدي صلوات
بر جان و دل صبور مهدي صلوات
تا امر فرج شود مهيا بفرست
بهر فرج و ظهور مهدي صلوات

كاش مي شد...
كاش مي شد اشك را تهديد كرد
مدت لبخند را تمديد كرد
كاش مي شد در ميان لحظه ها
لحظه ديدار را نزديك كرد

سؤالي ساده دارم از حضورت
من آيا زنده ام وقت ظهورت؟
اگر كه آمدي من رفته بودم
اسير سال و ماه و هفته بودم
دعايم كن دوباره جان بگيرم
بيايم در ركاب تو بميرم

 



محمد جواد لاريجاني: اختلاف ايران و غرب درباره حقوق بشر مبنايي است

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، اختلاف ايران و غرب پيرامون حقوق بشر را مبنايي خواند و تاكيد كرد كه تسليم ساختارهاي نظري غرب نمي شويم.
دكتر محمد جواد لاريجاني كه براي شركت در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد با اشاره به اينكه غربي ها امسال پيش نويس قطعنامه اي را بر ضد كشورمان تهيه كرده اند كه قرار است در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل متحد به راي گذاشته شود درباره اين پيش نويس تاكيد كرد: اين پيش نويس پيشنهادي، متني كاملا غيرحرفه اي و شامل مجموعه اي از دروغ هاي بسيار شنيع و اتهاماتي است كه در بهترين حالت غيرقابل راستي آزمائي است.
دبير ستاد حقو ق بشر كشورمان افزود: اين سازماندهي كاملا سياسي را كه هدفي به غير از تهاجم به نهادهاي حقوق بشري كشورمان ندارد، دولت آمريكا سازماندهي كرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، وي گفت: تصويب چنين قطعنامه هاي سياسي آنهم درباره مسائل حقوقي، براي سازمان ملل متحد لكه ننگ بزرگي است كه در آينده معلوم خواهد شد چه بلائي بر سر اين سازمان آورده اند.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان افزود: آنطور كه شنيده ايم، متاسفانه قطعنامه سياسي امسال تهاجم هاي شنيعي نيز درباره نقش اسلام و قوانين اسلامي دارد، در حاليكه ما افتخار مي كنيم كه مي خواهيم اسلام را نه تنها در قوانين جزائي بلكه در همه امور زندگي خودمان پياده كنيم.
لاريجاني همچنين گفت: اين پيش نويس قطعنامه آمريكا و غرب شامل برخي دخالت هاي آشكار در امور داخلي كشورمان است كه حمايتي غيرقانوني و رسوا شده از جريان فتنه دارد.
محمدجواد لاريجاني همچنين به تناقض گويي هاي غرب بر ضد دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران از موازين خود در دفاع از نظام اسلامي، به تمام معنا و در تمام شئون، يك قدم هم عقب نشيني نمي كند.
لاريجاني گفت: آنها مي خواهند اسلام را از دريچه سنگسار به دنيا معرفي كنند، سنگسار بخشي از يكي از قوانين مجازات اسلامي و از حدود اسلام است و با قانون سنگسار، كسي نمي تواند اسلام را بفهمد، بلكه تبيين واقعي اسلام نشان مي دهد كه اين دين مبين، يكي از بزرگترين تمدن هاي بشري را ايجاد كرده است.
مشاور بين الملل رئيس قوه قضائيه افزود: حال سوال اين است كه ما چرا بايد تسليم اين ساختارهاي نظري غرب شويم، دعواي ما و غرب بر سر حقوق بشر دقيقا در همين جاست، ما نمي خواهيم فرهنگ تحميلي داشته باشيم، ما خود فرهنگ داريم، اساس فكري و نظام مدني داريم، قانون داريم و كاملا هم موجه است.
پاسخ هاي لاريجاني
به ادعاهاي زكريا
همچنين دبير ستاد حقوق بشر ايران در گفت وگو با فريد زكريا مجري برنامه جي.پي.اس شبكه تلويزيوني «سي ان ان» ادعاهاي غرب در ارتباط با بحراني بودن وضعيت حقوق بشر را بي اساس خواند و ريشه اين ادعا را در ناتواني كشورهاي غربي در پذيرش يك ايران قوي دانست.
در پاسخ به يكي از سوالات زكريا در ارتباط با مجازات خانم سكينه آشتياني گفت: «در آمريكا مورد مشابهي مانند خانم آشتياني وجود داشت و به رغم اينكه اين خانم آمريكايي از بهره هوشي پاييني برخوردار بود حكم اعدام درباره او به اجرا درآمد اما در مورد همين مورد مشابه در ايران غربي ها موجي از حملات عليه جمهوري اسلامي را پديد آورده اند.»
لاريجاني در ادامه، ادعاي مجري شبكه سي ان ان مبني بر اينكه مخالفان جمهوري اسلامي مي گويند مجازات سنگسار در ايران رايج است را رد كرد و گفت: سنگسار در ايران مجازات نادري است كه صرفا در شرايط بسيار خاص كه شخص مرتكب حادترين شكل جرم شده باشد صادر مي شود و صدور چنين حكمي به هيچ وجه رايج نيست.
مشاور امور بين الملل رياست قوه قضائيه در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا آمار اعدام ها در ايران بالاست گفت: «بالا بودن آمار اعدام ها در ايران صرفا به اين دليل است كه جمهوري اسلامي در خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر است، چرا كه بيش از 70 درصد از اعدامي هاي كشور ما را قاچاقچيان موادمخدري تشكيل مي دهند كه اساسا مقصد اصلي محموله هاي آنها كشورهاي غربي است.»
لاريجاني در ادامه گفت: اين هم يكي ديگر از بي انصافي ها و تحريف هايي است كه رسانه هاي غربي در حق ايران انجام مي دهند و تلاش هاي جمهوري اسلامي براي ايستادگي در برابر سوداگران بين المللي را ناديده مي انگارند. ما به راحتي مي توانيم قوانين كشورمان را به گونه اي تغيير دهيم كه قاچاقچيان بدون درگير شدن با نيروهاي امنيتي ما محموله هاي خود را به كشورهاي غربي برسانند كه در اين صورت هم هزينه هاي جاني و مالي كشور ما كم خواهد شد و هم آمار اعدامي هاي ما به شدت كاهش خواهد يافت.
لاريجاني در پاسخ به سوالات زكريا، با تاكيد بر اينكه غربي ها نگران الگو قرار گرفتن مدل دموكراسي مبتني بر عقلانيت اسلامي ايران در ساير كشورهاي منطقه هستند، تصريح كرد: «آمريكا به دنبال دموكراسي نيست آنها خواهان كشورهايي هستند كه در آن ليبراليسم حاكم باشد اما قدرت در اختيار يك ديكتاتور گوش به فرمان آنها باشد.»
وي همچنين تصريح كرد: غربي ها گاهي براي زير گرفته شدن يك حيوان خانگي در خيابان شيون و ماتم راه مي اندازند اما چشم بر كشتار مردم بي گناه توسط دولت هايشان يا همپيمانانشان مي بندند.
لاريجاني در پاسخ به سوالي ديگر درباره انتخابات سال گذشته در ايران با تاكيد بر اينكه اختلاف نظر در مسائل سياسي و اعتراض به نتيجه انتخابات نمي تواند معياري براي تصميم گيري و قضاوت باشد انتخابات رياست جمهوري سال گذشته را كاملا سالم توصيف كرد و گفت: متاسفانه كشورهاي غربي و خصوصا آقاي اوباما درباره اين اعتراضات كه در فرآيندهاي سياسي بسيار طبيعي و مرسوم است و اساسا نشانه اي بر وجود دموكراسي است، موضع گيري بسيار اشتباهي كردند.
وي در پاسخ به سوال ديگر زكريا كه خواسته بود به صراحت درباره موضوع هسته اي ايران سخن بگويد و اينكه آيا ايران در پي دست يابي به سلاح اتمي است يا نه؟ گفت: «سلاح اتمي چيزي به توانمندي هاي ايران نمي افزايد و ما به دنبال دست يابي به انرژي پاك هستيم و اين انرژي را يا بايد از كشورهاي بزرگ بخريم، يا گزينه سوآپ را انتخاب كنيم و يا خودمان آن را از طريق غني سازي به دست آوريم.»
گروه نم پيش نويس قطعنامه عليه ايران رامحكوم كرد
از سوي ديگر؛ نماينده دايم مصر در سازمان ملل و رئيس گروه نم، ارايه پيش نويس قطعنامه عليه ايران را توسط كشورهاي غربي در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل محكوم كرد.
ماجد عبدالعزيز در پايان نشست اعضاي گروه نم در سازمان ملل كه با حضور دكتر جواد لاريجاني تشكيل شده بود، با تاكيد بر اينكه هيچ رفتاري نبايد شوراي حقوق بشر را كه مرجع اصلي رسيدگي به مسائل حقوق بشري است زير سوال ببرد اين رفتار كشورهاي غربي را غيرديپلماتيك و خارج از عرف و رويه هاي مرسوم در سازمان ملل دانست.
رئيس گروه غيرمتعهدها به نمايندگي از كليه كشورهاي عضو نم، اين اقدام را محكوم و تاكيد كرد كه كليه اعضا به طور قطع روز پنجشنبه اعتراض خود را به ارائه اين پيش نويس اعلام و بيانيه اي را نيز در اعتراض به آن صادر خواهند كرد.
نماينده دائم مصر در سازمان ملل همچنين با بيان اينكه اقدامات يك جانبه اي از اين دست كه كشورها را از حق تصميم گيري براي سيستم سياسي يا قضايي خود باز مي دارد، بسيار آزاردهنده است تاكيد كرد: ما قاطعانه و به طور مستحكم چنين رفتارهايي را كه نقض منشور سازمان ملل و قوانين بين المللي است رد مي كنيم و معتقديم از آنجا كه ايران مشاركت بسيار قابل توجه و مثبتي در بررسي دوره اي جهاني (يوپي آر) داشت، ارائه اين قطعنامه در مجمع عمومي اقدامي بسيار نادرست است.
ماجد عبدالعزيز در ادامه با اشاره به سخنراني دكتر جواد لاريجاني در جمع اعضاي جنبش عدم تعهد كه در آن به تشريح سيستم قضايي و وضعيت حقوق بشري كشورمان پرداخته بود، آن را تاثيرگذار خواند و گفت: دكتر لاريجاني به خوبي نشان داد كه مسائل مطرح شده در رسانه هاي غربي در خصوص ايران چندان منصفانه نيست و اكنون اعضاي گروه غيرمتعهدها نگاه دقيق تري نسبت به وضعيت موجود در ايران دارند.

 



قائم مقام منطقه ويژه انرژي پارس خبر داد
لحظه شماري شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در پارس جنوبي

قائم مقام منطقه ويژه انرژي پارس گفت: هيئت هاي خارجي متعددي در انتظار ورود در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس هستند.
به گزارش ايرنا از بوشهر سيد پيروز موسوي افزود: تحولات امروزه صنعت نفت در تمام حوزه ها به دليل برخورداري از نيروي انساني متعهد و دلسوز با توانمندي هاي برجسته در تمام حوزه هاي اكتشاف، استخراج، توليد، فرآورش، بهره برداري و صادرات است.
وي اضافه كرد: كساني كه سال ها ما را پاي قراردادهاي بزرگ نگه مي داشتند امروز بيرون از اين ميدان و كارزار هستند و براي ورود به حوزه عظيم سرمايه گذاري وزارت نفت لحظه شماري مي كنند.
موسوي بيان كرد: به طور قطع اين همه افتخار و تحول به دليل برخورداري از توامندي برجسته و چشمگيري است كه نيروي انساني متعهد و دلسوز در مجموعه بدنه صنعت نفت، بدون اتكا به شركت هاي خارجي، براي تحقق اهداف بلند نظام جمهوري اسلامي در صنعت نفت تلاش كرده اند.

 



تشييع پيكر شهيد نيروي انتظامي در كوهسرخ

پيكر پاك شهيد استوار يكم علي طاهري از پرسنل نيروي انتظامي در بخش كوهسرخ كاشمر تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد شهيد طاهري هفته پيش در درگيري با اشرار مسلح در نقطه مرزي تايباد به شهادت رسيد.
پيكر پاك شهيد طاهري براي تدفين به زادگاهش روستاي تجرود از توابع بخش مركزي كاشمر منتقل شد.
در مراسم تشييع پيكر اين شهيد سرافراز، فرماندهان نيروي انتظامي كاشمر، خليل آباد و بردسكن، فرماندار و جمعي از مسئولان كاشمر و جمعي از همرزمان وي حضور داشتند.
از شهيد استوار يكم طاهري كه هنگام شهادت 30 سال داشت، يك فرزند دختر و يك پسر به جاي مانده است.

 



در ميان بدرقه مردم اصفهان درهاي جديد حرم اميرالمومنين(ع) به نجف اشرف منتقل شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
درهاي جديد حرم اميرالمومنين علي(ع) در ميان بدرقه گرم مردم ولايي و متدين اصفهان به نجف اشرف منتقل شد.
درهاي حرم مطهر امام علي(ع) كه به همت مردم ولايي و هنرمندان چيره دست اصفهان در اين شهر ساخته شده بود طي آيين ويژه اي به نجف اشرف منتقل تا در رواق جديدالاحداث حضرت زهرا(س) در حرم مطهر اميرالمومنين علي(ع) نصب شود.
محمدحسين ايران پور مسئول كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات اصفهان درخصوص ساخت درهاي حرم مطهر حضرت علي ابن ابي طالب(ع) گفت: هر در به ابعاد 3*3 متر است كه در حدود 600 گرم طلاي 999 عيار در هر در استفاده شده است، همچنين براي ساخت درها از چوب ساج استفاده شده است. وزن هر در حدود 1200 كيلوگرم و تعداد قطعات هر در 80 قطعه است، 30 قطعه براي چهارچوب، 30قطعه براي گل و بوته با مضاميني از زيارت جامعه كبيره و 20 قطعه گل و بوته اسليمي براي گلدان هاي پايين در ها را شامل مي شود كه 70 كيلوگرم مس و 75كيلوگرم برنج نيز در اين درها به كار رفته است.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: سكوت در برابر فتنه موجب انحراف مي شود

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: سكوت در برابر فتنه موجب انحراف در جامعه مي شود.
به گزارش ايرنا سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» سه شنبه در صبحگاه مشترك نيروهاي انتظامي خراسان رضوي در مشهد افزود: برخي اشخاص در مقابل فتنه بعد از انتخابات سال گذشته سكوت كردند كه اگر معاندان به كشورمان حمله مي كردند در ميدان مقابله حاضر مي شدند.
وي گفت: گاهي بايد در مقابل فتنه سكوت كرد ولي در بعضي زمان ها سكوت در اين ارتباط به هيچ عنوان جايز نيست و موجب كوچك جلوه دادن حق و بزرگ جلوه دادن ناحق مي شود.
احمدي مقدم اظهار داشت: در فتنه، حق و باطل با هم آميخته مي شود و امتحان پيچيده و سختي است كه بايد تلاش كرد در مقابله با آن سرفراز بيرون آمد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همه مأموران انتظامي در مسير امتحان قرار دارند و اگر عمل ما آگاهانه و براي رضاي خدا و مخلصانه باشد داراي ثواب بسيار بزرگي است.

 



رئيس سازمان توسعه تجارت: تحريم ها تاثيري در تجارت بين المللي ايران نداشته است

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: تحريم غربي ها در روند تجارت بين المللي جمهوري اسلامي ايران تأثيرگذار نبوده و نيست.
به گزارش ايرنا،«بابك افقهي» در مراسم تقدير از صادركنندگان نمونه استان خراسان رضوي در مشهد افزود: صادركنندگان كشور اين تحريم را به فرصت تبديل كرده اند، چنانكه رشد 31درصدي صادرات غيرنفتي ايران نمود عيني اين امر است.
وي اظهار داشت: طي 7 ماه گذشته 14ميليارد و 600ميليون دلار صادرات غيرنفتي داشته ايم و در بخش خدمات فني مهندسي و ارزش قراردادهاي اين حوزه با يك ميليارد و 400 ميليون دلار صادرات، رشد 75 درصدي را نسبت به سال قبل از آن داشتيم.
افقهي گفت: در بخش پروژه ها نيز 57 ميليون دلار تجارت خارجي داشته ايم كه بدون احتساب ميعانات رشدي 16ميليارد و 500 ميليون دلاري را شاهد هستيم.
معاون وزير بازرگاني ادامه داد: در بسياري از كشورها حتي كشورهاي اروپايي تجارت از علايق سياسي تبعيت نكرده و رشد 14درصدي تجارت با اتحاديه اروپا شاهد اين امر است.
وي گفت: دولت هاي نهم و دهم در بحث توسعه صادرات اهتمام جدي داشته چنانكه در ابتداي دولت نهم صادرات غيرنفتي 11ميليارد دلار بود اما اين رقم تا پايان سال 88 به 21ميليارد دلار رسيده است.

 



آيت الله مكارم شيرازي: شبكه ماهواره اي نهج البلاغه راه اندازي شود

يكي از مراجع تقليد قم پيشنهاد كرد، براي بيرون آوردن كتاب باارزش نهج البلاغه از مهجوريت، شبكه هاي ماهواره اي تاسيس شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم و به نقل از واحد خبر دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي، اين مرجع تقليد در ديدار رئيس، اعضا و دانش پژوهان «بنياد بين المللي نهج البلاغه» گفت: نهج البلاغه همچون اميرمومنان در مظلوميت واقع شده است و تفاسيري كه در مورد اين كتاب به رشته تحرير درآمده است، محدوديت دارد. بنابراين ما وظيفه داريم آن را از مهجوريت بيرون آوريم.
استاد حوزه علميه قم برگزاري دوره هاي آموزشي در مدارس و افزودن اين كتاب ارزشمند به عنوان منبع درسي را ضروري خواند و گفت: اگر مي خواهيم اين كتاب گران بها از مهجوريت بيرون بيايد بايد از طريق تاسيس شبكه هاي ماهواره اي و ترجمه آن به زبان هاي زنده و فعاليت در فضاي مجازي بيشتر تلاش كنيم.
وي تصريح كرد: بايد بخشي از نهج البلاغه با دقت و ظرافت به عنوان كتاب درسي در دانشگاه ها انتخاب شود تا جوانان ما با اين كتاب گوهربار بيش از پيش آشنا شوند.
آيت الله مكارم شيرازي خواستار برگزاري مسابقات علمي و كتاب خواني با موضوع نهج البلاغه شد و اظهار داشت: هيچ كتابي مفيدتر و ارزشمندتر از نهج البلاغه سراغ نداريم. اگر اين كتاب به درستي معرفي شود خود دليل محكمي بر امامت و ولايت خواهد بود و ما را از بسياري از ادله غني خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه برخي از اهل تسنن با نهج البلاغه آشنا نيستند خواستار توسعه فعاليت هاي بنياد بين المللي نهج البلاغه در مراكز سني نشين شد و تصريح كرد: شما بايد اقدامات فعاليت هاي خود را در مراكز اهل تسنن گسترده تر كنيد تا آنها نيز با اين كتاب بيشتر آشنا شوند.
وي همچنين برگزاري همايش و سمينارهاي علمي نهج البلاغه را در سراسر جهان ضروري خواند و افزود: بايد سمينارهايي در قاهره، بيروت و دمشق و ساير كشورها حتي لندن و پاريس برگزار كنيم تا با حضور انديشمندان و فرهيختگان جهان ابعاد مختلف نهج البلاغه به جهانيان معرفي شود.

 



رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي: جرم جاسوسي 2 تبعه آلماني محرز است

رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: جرم جاسوسي دو تبعه آلماني كه با هدف جوسازي و جاسوسي در ايران حاضر شده بودند محرز و ثابت شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت الاسلام والمسلمين مالك اژدر شريفي دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به دستگيري دو تبعه آلماني در تبريز اظهار داشت: اين دو تبعه آلماني به ادعاي توريست بودن به ايران آمده بودند ولي عملكرد آنان در ايران و خبردهي و جريان سازي در تبريز نشان مي دهد كه اين افراد براي جاسوسي آمده اند.
رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي افزود: در واقع اين دو فرد با هدف جوسازي و جاسوسي در ايران حاضر شده بودند كه با كمك و عنايت الهي شناسايي و دستگير شدند.
وي تصريح كرد: جريان دستگيري اين دو فرد با اطلاع دهي افراد ساده و عادي بوده است و مدرك جرم جاسوسي آنان در دست بوده و هدف آنان التهاب آفريني عليه جمهوري اسلامي ايران است.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: مردم در انتظار محاكمه سران فتنه هستند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مردم، بي صبرانه در انتظار محاكمه سران فتنه سال 88 هستند.
آيت الله «عبدالنبي نمازي» سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در صورت رسيدگي سريع به پرونده كوي دانشگاه و سران فتنه 78، ريشه تمام فتنه ها خشكانده مي شد و فتنه 88 هم رخ نمي داد.
وي افزود: رهبران راه اندازي هر دو فتنه بايستي سريعا محاكمه شوند تا مردم ولايتمدار ايران اسلامي بدانند هدف اصلي آنان بازگرداندن ايران به آغوش ايالات متحده آمريكا بوده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي تاكيد كرد: عوامل و سران فتنه 88 به خوبي نشان دادند كه از بدنه نظام اسلامي جدا و به آغوش دشمنان و معاندين مردم ايران اسلامي پناه بردند.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: سران و اصحاب فتنه 88 از سعه صدر نظام و رهبر معظم انقلاب سوءاستفاده كرده و تمام سعي خود را براي همگامي با استكبار جهاني به كار بستند.
عضو ارشد جامعه مدرسين قم گفت: در حال حاضر سران فتنه آزادند و به راحتي با صدور بيانيه به راه ناصواب خود ادامه مي دهند.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلمساز افسانه اي فرانسه: اسكار هيچ اهميتي ندارد
ژان لوك گدار كه به فيلمساز افسانه اي سينماي فرانسه معروف است جايزه اسكار افتخاري را رد كرد.
آكادمي حاكم بر جايزه اسكار كه به لابي صهيونيسم در آمريكا نزديك است قصد دارد با اعطاي جايزه اسكار افتخاري به فيلمساز دگرانديش فرانسه اعتبار ضداستعماري و مستقل او را كاهش دهد. اما گدار با آگاهي از اين ترفند در مراسم هيئت رئيسه آكادمي اسكار شركت نمي كند.
با وجود اين كه گدار پيش از اين نيز اعلام كرده بود حاضر به دريافت اين جايزه آمريكايي نيست، اما دست اندركاران اسكار همچنان در تلاش هستند تا اين فيلمساز موج نو را راضي به دريافت جايزه كنند، اما گدار به تازگي در گفت وگو با رسانه ها اعلام كرد كه جايزه اسكار افتخاري، هيچ اهميتي برايش ندارد.
براساس گزارش خبر آنلاين اين كارگردان 79 ساله ادامه داد: از خودم پرسيدم: آنها كدام يك از فيلم هاي من را ديده اند؟ اصلا با فيلم هاي من آشنا هستند؟ اسمش جايزه هيئت رئيسه است. يعني قرار است آرنولد شوارتزنگر به من جايزه بدهد؟
ايران به رتبه نخست انتشار كتاب در منطقه دست مي يابد
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي در همايش ملي نشر گفت: كه دست يابي به جايگاه نخست چاپ و انتشار كتاب در منطقه، يكي از اهداف بخش فرهنگي جامعه براي تحقق افق 1404 است.
سيدمحمد حسيني، با اشاره به فعاليت هاي موثر معاونت فرهنگي در كيفي سازي صنعت چاپ كشور افزود: خوشبختانه كارشناسان ايراني در عرصه هاي مختلف چاپ، ديدگاه ها و اهداف جديدي مطرح كرده و نقاط قوت و ضعف مسائل چاپ و نشر را در نظر گرفته اند.
وي با تاكيد بر برتري توان علمي ايران در مقايسه با ساير كشورها اظهار داشت: البته اين قابليت نيازمند امكانات و سرمايه براي بارور شدن است. يكي از مباحث مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گسترش جايگاه ناشران در حوزه صادرات است، لازمه تحقق اين امر حمايت از مولفان ايراني در راستاي انتشار آثار در سطح جهان است.
مدير فارابي: از تماشاي برخي فيلم ها با خانواده
خجالت مي كشم
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با ابراز تاسف از اكران بعضي فيلم ها خاطر نشان كرد: كه من به عنوان يك مسئول سينمايي حاضر نيستم بعضي از اين فيلم ها را به اتفاق خانواده ام تماشا كنم چون احساس خجالت مي كنم.
وي افزود: آيا كساني كه اين گونه فيلم ها را مي سازند واقعاً سينماگر هستند؟ اين گونه فيلم ها نبايد ساخته شود و همين افراد مردم ما را از سينما بيزار كرده اند.
ميرعلايي به برنا گفت: اگر براي ملك سليمان(ع) مخاطب جديد سينما معرفي شده، نشان از آشتي دوباره مردم با سينما دارد.
جشنواره تئاتر حقيقت فردا آغاز مي شود
نخستين جشنواره تئاتر حقيقت با اجراي نمايش هاي آئيني از فردا جمعه 28 آبان آغاز مي شود. اين جشنواره در بخش هاي صحنه اي، مجالس شبيه خواني، نمايش هاي ميداني، آئين هاي نمايشي و بخش توليد متون نمايشنامه خواني تا چهارم آذر در محوطه مجموعه تئاتر شهر، تالار محراب و محوطه برج ميدان آزادي ادامه مي يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14