(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 آذر 1389- شماره 19795

تحولات مثبت اجرايي در يزد با مديران جوان
شهردار لاهيجان در كشور نمونه شد
شهردار: دفاتر خدمات شهري در كرمانشاه بزودي راه اندازي مي شود
مديركل امور بانوان استانداري هرمزگان: علت73درصد طلاق ها عدم مهارت كلامي زوجين است
ايران در كيهان
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد:
گرفتارشدن كشتي واگن ها در طوفان تاخيري در بهره برداري مترو ايجاد نمي كند
نماينده ولي فقيه در استان ايلام: كساني كه از خط قرمز عبور كردند دم از وحدت نزنند
استفاده 40 درصد اصفهاني ها از كارت بليت الكترونيك
كاهش ابتلا به سالك در شيراز
همزمان با هفته ولايت بزرگترين كتابخانه الكترونيكي كشور در مشهد افتتاح مي شود
5 روستاي كاشان به خط قرمز بي آبي رسيدند
برگزاري مسابقات قرآني در خراسان رضوي
انتصابات
رانندگان متخلف تاكسي در اصفهان جريمه مي شوند
ورزش هاي سنتي مازندران رو به فراموشي است



تحولات مثبت اجرايي در يزد با مديران جوان

بحث تحول در مديريت ها و ورود نيروهاي جوان و پرانرژي و خوشفكر در راس دستگاه هاي اجرايي، يكي از طرحهاي نسبتاً موفق دولت نهم و دهم است كه در كنار اجرايي شدن طرح كارت سوخت و هدفمندكردن يارانه ها كه حدود 20 سال در كشور به تعويق افتاده بود، مي تواند در بالا بردن معدل كارنامه اين دولت تاثيرگذار باشد.
در دوره هاي گذشته كمتر دولتي به توانمندي، نيروهاي جوان اهميت مي داد، يا اطمينان مي كرد و بيشتر مديران در پست هاي مختلف به جاي تغيير تحول تنها جابجا مي شدند و حلقه هاي مديريتي در غالب نقاط كشور يك روال خاص، معين و ثابتي را طي مي كرد. آفت اين نوع نگاه به گردش نيروي انساني در سطح مديران عالي و مياني اين بود كه مديران به جاي شكوفايي و نوآوري و تحرك بيشتر در ادامه سال هاي خدمت، به انسانهايي بي انگيزه و كم حوصله بدل مي شدند كه نمودي از خلاقيت و ابتكار به چشم نمي خورد. اما با شروع به كار دولت نهم و دهم، توجه به حضور نسل جديد در مديريت هاي كلان اجرايي، در استان ها تقويت شد و هرچند در برخي تغييرات جواب مثبت نداد و در شروع كار مشكلاتي را به بار آورد، اما نتيجه اجرايي اين طرح بعد از حدود 6 سال با موفقيت هاي چشمگيري روبرو شد كه ما در برخي از دستگاه هاي اجرايي و فرمانداري هاي استان يزد به خوبي آن را لمس مي كنيم.
امروز استان يزد به نيروي مديريتي جوان اطمينان كرده و عرصه كار و تلاش را براي آنها بازگذاشته تا خود را بيازمايند و تجربه كنند و اين حركت زيبا، تحولات بزرگ و شگرفي را در كنار مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و دولت ايجاد كرده است، بطوريكه با مديريت اين مديران جوان و تلاش و همت مضاعف آن ها در آينده اي نه چندان دور، شكوفايي و آباداني را در مناطقي نظير تفت و منطقه محروم خاتم كه با همت روابط عمومي استانداري دوره هاي بازديد از طرح هاي شهرستاني براي خبرنگاران فراهم گرديده را شاهد خواهيم بود.
محمدرضا حايري زاده
خبرنگار كيهان در يزد

 



شهردار لاهيجان در كشور نمونه شد

رشت- خبرنگار كيهان:
شهردار لاهيجان به عنوان شهردار نمونه كشور در زمينه استقبال از مسافران نوروزي انتخاب شد.
در اين راستا و براساس نامه معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري هاي كشور به قائم مقام سازمان شهرداري ها و دهياري ها در مورد معرفي شهرداران برتر در زمينه استقبال از مسافران نوروزي، 14 شهر برتر در اين رابطه انتخاب شدند كه مهندس عليرضا گنجه خسروي شهردار لاهيجان در بين افراد برگزيده بود.
شهرداران نمونه كشور در همايش شهرداران مراكز استان ها و كلان شهرها كه با حضور وزير كشور در تهران برگزار شده بود، مورد تجليل قرار گرفتند كه از استان گيلان، تنها شهردار لاهيجان در بين شهرداران نمونه كشور حضور داشت.

 



شهردار: دفاتر خدمات شهري در كرمانشاه بزودي راه اندازي مي شود

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
به منظور جلوگيري از سفرهاي زائد درون شهري و همچنين رضايت مندي شهروندان به زودي دفاتر خدمات شهري در كرمانشاه راه اندازي مي شود.
شهردار كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: براساس اصل 44 قانون اساسي دستگاههاي اداري و اجرايي بخش زيادي از امورات خود را كه حالت تصدي گري است، به بخش خصوصي واگذار مي كند كه در اين راستا شهرداري ها هم موظف هستند اموراتي مانند صدور پروانه ساختماني و غيره را به دفاتر خدمات شهري واگذار نمايند.
منوچهر فخري از آموزش شهروندان از طريق فناوري اطلاعات خبر داد و گفت: طي دستورالعمل وزارت كشور در سال آينده 200هزار شهروند كرمانشاهي آموزش فناوري اطلاعات مي بينند.
وي افزود: اين طرح طي 30 ماه اجرا خواهد شد و هزينه اين طرح بالغ بر47 ميليارد تومان است كه توسط وزارت كشور اين اعتبار تامين شده است.
شهردار كرمانشاه گروههاي هدف اين طرح را آموزش و پرورش، هلال احمر، دانشگاهها و گروههاي آزاد عنوان كرد و اظهار داشت: در اين طرح سرفصل هايي همچون آموزش زبان، رايانه، نرم افزار و سخت افزار، اينترنت، بانكداري اينترنتي و كارآفريني آموزش داده مي شود.

 



مديركل امور بانوان استانداري هرمزگان: علت73درصد طلاق ها عدم مهارت كلامي زوجين است

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
مديركل امور بانوان استانداري هرمزگان گفت: طبق تحقيقات و پژوهش هايي كه در دادگاه خانواده سه استان بزرگ طي سال 85 تا 86 صورت گرفته 73 درصد علت طلاق ها در كشور عدم مهارت كلامي زوجين به ثبت رسيده است.
شهره معظم گودرزي رتبه هرمزگان را در امر ازدواج مناسب ذكر كرد و افزود: از هر 12 ازدواج در استان يك مورد به طلاق مي انجامد كه اين مورد هم بايد ريشه يابي و بررسي شود.
وي با بيان اين مثال كه زن و مرد پس از ازدواج بايد مانندآب و قند درهم حل شوند تصريح كرد: در بسياري خانواده هاي ايران اصل زوجيت تفهيم نشده و به همين دليل مشكلاتي فراروي آنان قرار مي گيرد كه لازمه حل آن آموزش هاي ديني است.
مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان با تاكيد بر ضرورت آموزش هاي ديني گفت: هر چند در طول دوران جمهوري اسلامي آموزش هاي ديني فراواني در مدارس به وسيله كتاب هاي ديني و بينش اسلامي انجام گرفته اما اين آموزش هاي ديني در خانواده به تربيت ديني تبديل نشده است.
گودرزي با اشاره به سوره رم قرآن كريم، ازدواج را مايه آرامش خانواده خواند و گفت:در خانواده ديني وظيفه زن ايجاد آرامش همراه با متانت و وقار و غباررويي قلب خود و همسر است و مسئوليت و تامين معاش بر عهده مرد نهاده شده است.

 



ايران در كيهان

مجتمع هاي آموزشي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: سحرخيز معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع مديران و معاونان آموزشي مجتمع هاي آموزشي و پرورشي روستايي استان اصفهان؛ ضمن تقدير از تلاش و زحمات مديران مجتمع گفت مجتمع هاي آموزشي و پرورشي با اين نگاه شكل گرفت تا فرصتي براي آموزش و پرورش جهت حركت به سوي عدالت آموزشي و كاستن از نابرابري و كم كردن فاصله بين مدارس شهري و روستايي داشته باشد.
نوسازي شبكه آب شهرك طالقاني
اهواز- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: 34 كيلومتر از شبكه توزيع آب شرب شهرك طالقاني ماهشهر اصلاح و نوسازي شد. محسن پويا با بيان اينكه شهرك طالقاني يكي از شهركهاي اقماري است كه حدود 5 هزار مشترك آب دارد و از دايره مستقل در بخش آب و واگذاري انشعاب برخوردار است، تصريح كرد: هم اكنون در شبانه روز بيش از 9 هزار مترمكعب آب شرب سالم و بهداشتي در اين شهرك توزيع مي شود.
جلسه شوراي اداري چناران
چناران- خبرنگار كيهان: در جلسه اخير شوراي اداري شهرستان چناران دكتر محمد دهقان نماينده مردم چناران در مجلس شوراي اسلامي به ترويج فرهنگ ساده زيستي در اوايل انقلاب اشاره كرد و گفت: از آنجا كه اين موضوع خوب نهادينه نشده بود بتدريج فرهنگ تجملات جاي آنرا گرفت فرهنگي كه بسيار خطرناك هم هست و متأسفانه به فرهنگ عمومي تبديل شده است، البته صداوسيما و خيلي ها هم خواسته يا ناخواسته كمك كرده اند بگونه اي كه بسياري مشكلات روحي و رواني و درگيريها و بلندپروازيها و كلاه برداري ها نشان مي دهد خيلي از مردم فرهنگ قناعت را فراموش كرده اند و سعي مي كنند يك شبه پولدار شوند.
كشت مكانيزه گندم در خاش
خاش- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت: براي اولين بار ده ها هكتار از اراضي منطقه گوهر كوه شهرستان خاش بصورت كاملا مكانيزه با دستگاه تمام اتوماتيك خاك ورز مركب به زير كشت گندم رفت. مهندس امان الله طوقي افزود: كار كشت گندم در سطح 8500 هكتار از اراضي شهرستان با دستگاه فوق صورت مي گيرد كه هم هزينه كارگر و كار تراكتور را كاهش داده هم در راندمان آبياري مؤثر است.
افتتاح يك مجموعه رفاهي آموزشي در آران و بيدگل
كاشان- خبرنگار كيهان: مجموعه رفاهي آموزشي زنده ياد «حاج محمدرضا ابريشم چي» با حضور مديركل نوسازي و تجهيزات و نيز معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعي از مسئولان شهرستان آران و بيدگل افتتاح شد.
اين مجموعه با 3 هزار و 300 مترمربع زيربنا در زميني به مساحت 2 هزار و 900 مترمربع در 4 طبقه و با هزينه 11 ميليارد ريال احداث شده كه از اين ميزان 10 ميليارد ريال توسط خيرين و مابقي از طريق اداره كل نوسازي مدارس استان اصفهان تأمين شده است.
همايش فرهنگ عزاداري در نطنز
نطنز- خبرنگار كيهان: همايش آموزشي «فرهنگ عزاداري» توسط اداره تبليغات اسلامي نطنز با حضور مسئولين هيئات مذهبي، روحانيون و تعدادي از مسئولين اجرايي در مصلاي اين شهر برگزار گرديد.
در آغاز اين همايش حجت الاسلام مردان رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان نطنز ضمن تشكر از فعاليتهاي هيئات مذهبي در مناسبتهاي مختلف سال اظهار داشت: نشست هيئات مذهبي در واقع ايجاد فضايي جهت بهره گيري از تجارب ارزنده هيئات در حوزه فرهنگ عزاداري است.
علي آباد كتول قطب توليد ماهيان سردابي
گرگان- خبرنگاركيهان: علي اكبر پاسندي مديركل شيلات گلستان گفت: علي آباد كتول با توليد بيش از 60درصد ماهيان سردآبي در استان به عنوان قطب توليد قزل آلا در استان است.
پاسندي ميزان توليد ماهيان سردآبي علي آباد كتول را در سال 1388 بالغ بر 190 تن ذكر كرد و گفت: علي آباد كتول كه در شرق استان قرار دارد با داشتن 11مزرعه پرورش قزل آلا بيش از 60 درصد توليدات ماهيان سردابي را در استان به خود اختصاص داده است.
تصويب اساسنامه بنياد فرهنگي شهريار
تبريز- خبرنگاركيهان: شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي، اساسنامه بنياد فرهنگي استاد شهريار را تصويب كرد.
آيت الله «محسن مجتهد شبستري» نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در جلسه تصويب اين اساسنامه گفت: جايگاه شعر و ادب شهريار در فرهنگ كشور، شايسته و ماندگار است و بايد توجه داشت كه سراينده علي اي هماي رحمت، محب اهل بيت عصمت و طهارت بود.
گاز در روستاهاي يزد
يزد- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت گاز استان يزد گفت: بهره برداري از پروژه گازرساني به سه روستا در شهرستان مهريز آغاز شد.
عليرضا پيله ور افزود: در ادامه گازرساني به روستاهاي مصوب سفر هيئت دولت به يزد، مردم روستاهاي حسين آباد، باغ دهوك و ميرك آباد با صرف اعتباري در حدود 4ميليارد ريال از نعمت گاز بهره مند شدند.
پيشرفت تقاطع غيرهمسطح چهارراه مهديه يزد
¤ سيدعلي اكبر مير وكيلي اظهار داشت: پروژه تقاطع غير همسطح چهارراه مهديه يزد از بزرگ ترين طرح هاي تقاطع هاي غيرهمسطح شهر يزد است و روند اجراي آن با سرعت بسيار خوبي پيش مي رود. وي با تقدير و قدرداني از دست اندركاران اجراي اين طرح بيان داشت: اين طرح هم اكنون از برنامه زمان بندي خود 60 تا 70روز جلوتر است و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري آماده بهره برداري باشد. ميروكيلي خاطرنشان كرد: براساس قرارداد با پيمانكار، اين طرح بايد در ارديبهشت ماه سال 90تحويل شود اما پيش بيني مي شود با ادامه همين روند، مهمانان نوروزي بتوانند از اين تقاطع استفاده كنند.
همايش تحكيم بنيان خانواده در تبريز
تبريز- خبرنگار شهرك صنعتي: همزمان با سالروز ازدواج اميرالمؤمنين علي ابن ابيطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) همايش تحكيم بنيان خانواده در سالن شهداي عاشورا با حضور خانواده هاي بسيجي برگزار شد.

 



مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد:
گرفتارشدن كشتي واگن ها در طوفان تاخيري در بهره برداري مترو ايجاد نمي كند

مشهد- خبرنگاركيهان
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد گفت: گرفتار شدن كشتي حامل واگن ها در طوفان، تاخيري در بهره برداري از قطار شهري ايجاد نمي كند.
غلامرضا رجب نژاد افزود: بروز طوفان مگي در جنوب اقيانوس هند و درياي چين ورود واگن ها را به ايران با تاخير مواجه مي كند كه اين تاخير هيچ مشكلي براي بهره برداري از قطار شهري در 22 بهمن ماه ايجاد نخواهد كرد.
وي در خصوص چگونگي تست واگن هاي قطار شهري گفت: واگن هايي كه براي قطار شهري ساخته مي شود، برغم انجام تست هاي ديناميكي و استاتيكي بايد تستي به نام تست تحمل را بگذرانند كه طي آن اين واگن ها بايد 20هزار كيلومتر بر روي خط حركت كرده تا در صورت وجود مشكل و ايراد رفع شود.
وي با بيان اينكه 2 هزاركيلومتر از اين تست 20هزاركيلومتري در كارخانه سازنده انجام شده و مابقي روي خط ريلي مشهد انجام خواهد شد، اظهار داشت: اين تست علاوه بر شناسايي نقاط ضعف واگن ها، به ايجاد آمادگي لازم براي بهره برداري از ريل ها منجر خواهد شد.
رجب نژاد با بيان اينكه احتمال موفق نشدن واگن ها در تست 18هزار كيلومتر بسيار ضعيف است، افزود: در اين تست امكان بروز يك سري ايرادات وجود دارد اما رسيدن به اين نتيجه كه واگن ها مناسب نيست، دور از انتظار است.
وي در خصوص قيمت بليط قطار شهري گفت: هنوز قيمت بليط قطار شهري مشخص نشده است اما تا اواخر آذرماه سال جاري قيمت بليط اعلام خواهد شد.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد تصريح كرد: براي شروع كار با توجه به كمبود واگن سرفاصله زماني رسيدن قطار به ايستگاه 30 دقيقه است اما با افزايش تعداد واگن ها اين مقدار كاهش و به 7/2دقيقه خواهد رسيد.

 



نماينده ولي فقيه در استان ايلام: كساني كه از خط قرمز عبور كردند دم از وحدت نزنند

ايلام-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: عده اي كه در جريان فتنه سال 88 از خطوط قرمز عبور كرده اند دم از وحدت نزنند.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي در جمع مردم ايلام در مسجد جامع اين شهر با بيان اين مطلب افزود: اين روزها، آنان دست به دامن عده اي به اصطلاح اصولگراي بي تفاوت و بي بصيرت شده اند تا پا در مياني كنند و به قول خودشان به وحدت كلمه جامه عمل بپوشانند.
امام جمعه ايلام گفت: هيچكس مخالف وحدت نيست ولي وحدت با چه كسي؟ كساني كه در برابر رهبر معظم انقلاب ايستادند و اكنون كه توسط مردم به انزواي سياسي كشيده شده اند دم از وحدت مي زنند.
وي گفت: اين روزها گروه هاي وابسته به جنبش سبز سنت غلط قومي و قبيله اي را در دانشگاه ها دامن زده اند تا دانشجويان عزيز را به جان هم بيندازند. دانشجويان متعهد مراقب باشند و اين توطئه ها را خنثي كنند.
نماينده ولي فقيه در استان ايلام در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در بخش هدفمند كردن يارانه ها بايد مواظب سياه نمايي ها باشيد كه فتنه گران 88 مي خواهند مردم را از اين طرح بزرگ نااميد كنند.

 



استفاده 40 درصد اصفهاني ها از كارت بليت الكترونيك

اصفهان - خبرنگار كيهان:
هم اكنون بيش از 40 درصد شهروندان و تمام مسافران ناوگان اتوبوسراني از كارت بليت الكترونيك استفاده مي كنند.
مديرعامل شركت اتوبوسراني اصفهان و حومه با اشاره به حذف بليت كاغذي از سيستم اتوبوسراني اظهار داشت: با همراهي مردم و گستردگي سيستم كارت بليت الكترونيك، تمام مسافران اين ناوگان از اين طرح استقبال كرده اند.
سيدعباس روحاني با بيان اينكه طرح كارت بليت هاي الكترونيكي در طي دو فاز جايگزيني و استقرار در حال اجراست، افزود: طرح جايگزيني يا حذف بليت هاي كاغذي انجام شده و يك ماه ديگر از زمان طرح استقرار كارت بليت هاي الكترونيكي در زمينه آشنايي از مردم و بازرسي و نظارت باقي مانده است.
مديرعامل شركت اتوبوسراني اصفهان و حومه اضافه كرد: در راستاي اجراي طرح استقرار، بازرسي و نظارت بر اجراي اين طرح آغاز شده است و تا يك ماه ديگر ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه مسافران مي توانند بدون برخورد فيزيكي كارت با داخل دستگاه از آنها استفاده كنند، گفت: فرهنگ سازي و آشنايي شهروندان جهت استفاده از كارت بليت هاي الكترونيكي به خوبي انجام شده و شهروندان در هنگام خريداري كارت بليت هاي الكترونيكي همانند خريد بليت كاغذي به باجه هاي فروش بليت مراجعه مي كنند و پس از پرداخت هزينه موردنظر خود اقدام به خريداري كارت مي نمايند.
روحاني افزود: كارت بليت هاي الكترونيكي شركت اتوبوسراني اصفهان و حومه، 16 قابليت كاربري دارد كه با رايج شدن رسمي آن در مرحله اول براي سوار شدن به اتوبوس و در مرحله بعد براي تاكسي، تراموا و مترو قابل استفاده است.

 



كاهش ابتلا به سالك در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
سه سال قبل حدود 30 درصد از ابتلا به سالك در كشور مربوط به استان فارس بود درحالي كه اين ميزان درحال حاضر به حدود 23 درصد كاهش يافته است.
مسئول مديريت بحران استان فارس با بيان اين مطلب در همايش مقابله با بيماري هاي پوستي و سالك گفت: روند ابتلا به اين بيماري در فارس طي سه سال گذشته به لحاظ اقدامات پيشگيرانه، روندي رو به كاهش داشته است.
حميد تقي زاده اظهار داشت: فارس به لحاظ شرايط توسعه كشاورزي استاني، ميزان ابتلا به سالك بيشتري در مقايسه با ساير مناطق كشور دارد و در قالب اقدامات پيشگيرانه براي مبارزه با اين عارضه پوستي، 180 كانون در اين استان تشكيل شده است.
وي در پايان با تشريح دليل ابتلا به سالك و نحوه مقابله با آن افزود: سگ هاي ولگرد نقش مهمي در ابتلاي انسان به سالك دارند و از بين بردن اين دسته حيوانات به منظور كاهش ميزان مبتلايان به اين بيماري پوستي در دستور كار قرار گرفته است. لذا به دليل سختي كار، هماهنگي بين دستگاه هاي مختلف براي كاهش ابتلا به آن لازم و ضروري به نظر مي رسد.

 



همزمان با هفته ولايت بزرگترين كتابخانه الكترونيكي كشور در مشهد افتتاح مي شود

مشهد-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي از افتتاح سه كتابخانه در هفته ولايت از جمله بزرگ ترين كتابخانه الكترونيكي در سطح كشور از سوي آستان قدس رضوي خبر داد.
«محمدهادي زاهدي» در نشست خبري كه به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي برگزار شد، گفت: در ايام دهه ولايت علاوه بر افتتاح كتابخانه الكترونيكي، نخستين كتابخانه شبانه روزي اهل بيت(ع) ويژه آقايان در كتابخانه جامع مسجد گوهرشاد و همچنين كتابخانه تخصصي مطبوعات در ساختمان بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي نيز افتتاح خواهد شد.
وي درخصوص كتابخانه شبانه روزي تخصصي اهل بيت(ع) در كتابخانه جامع مسجد گوهرشاد اظهار داشت: در اين كتابخانه مجموع كتاب هاي 14 معصوم از پيامبراعظم(ص) تا حضرت قائم(عج) با دو منبع فارسي و عربي وجود دارد.
زاهدي تصريح كرد: با افتتاح كتابخانه الكترونيكي آستان قدس رضوي علاوه بر اعضاي اين كتابخانه، زائراني كه براي زيارت به حرم مطهر رضوي مشرف مي شوند، مي توانند از ده ها هزار ساعت صوت و تصوير و منابع الكترونيكي استفاده نمايند.
وي درخصوص كتابخانه تخصصي مطبوعات خاطر نشان كرد: اين كتابخانه با مجموع 5 هزار منبع اطلاعاتي، آثاري از دست اندركاران مطبوعات، نشريات تخصصي، پايان نامه ها نمايه ها و نشريات الكترونيكي را در خود دارد

 



5 روستاي كاشان به خط قرمز بي آبي رسيدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير امور آب و فاضلاب روستايي كاشان گفت: پنج روستاي اين شهرستان با يك هزار و 800 مشترك به خط قرمز بي آبي رسيدند.
احمد منتظر اين روستاها را شامل وركان، آزران، نصرآباد جيرويه، اسحاق آباد و قهرود اعلام و تصريح كرد: با توجه به تامين نشدن آب از منطقه محلي حداقل 30 ميليارد ريال اعتبار براي تامين آب موردنياز آنها لازم است.
وي از خشك شدن كامل يك حلقه چاه و يك چشمه قنات آب به علت كمبود بارندگي در روستاي وركان اين شهرستان خبر داد و اضافه كرد: با اين اتفاق تعداد 270 مشترك در اين روستا از آبرساني محروم شده و روزانه حدود 20 تا 30 هزار ليتر آب از طريق تانكر به اين روستا آبرساني سيار مي شود.
به گفته منتظر در حال حاضر 55 درصد از روستاهاي كاشان با مشكل كمبود يا نبود آب روبه رو است كه 32 روستاي آن به صورت سيار آبرساني مي شود.
وي با اشاره به نيمه تمام ماندن 6 طرح مجتمع هاي آبرساني در حدود پنج سال، افزود: در صورتي كه اعتبار 25 ميليارد ريالي براي تكميل اين طرح ها تامين شود مشكل كمبود آب شرب 17 روستاي كاشان برطرف مي شود.

 



برگزاري مسابقات قرآني در خراسان رضوي

مشهد-خبرنگاركيهان:
بيش از 4هزار و 500 نفر از استان خراسان رضوي در مرحله شهرستاني سي وسومين دوره مسابقات قرآن شركت كرده اند كه از 21 تا 27 آبان ماه به رقابت با يكديگر پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمين «سعيد آخوندي» مسئول فرهنگي اداره اوقاف و مسئول برگزاري سي و سومين دوره مسابقات قرآن با بيان اين مطلب گفت: اين دوره از مسابقات به صورت همزمان در تمام شهرستان هاي استان خراسان رضوي برگزار شد.
وي افزود: از شهر مشهد بيش از 1500 نفر در رشته هاي ترتيل، قرائت؛ حفظ و مفاهيم تخصصي شركت كرده بودند كه از اين تعداد 40درصد را آقايان و 60 درصد را خواهران تشكيل مي دادند. آخوندي با بيان اينكه در رشته مفاهيم اين دوره از مسابقات نيز در شهر مشهد 432 نفر شركت كرده بودند، تصريح كرد: از اين تعداد 101 نفر را آقايان و 331 نفر بقيه را خانم ها تشكيل مي دادند.

 



انتصابات

¤دهلران- خبرنگار كيهان: طي نشستي كه با حضور نماينده ولي فقيه در استان ايلام در شهرستان دهلران برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين موسوي به عنوان امام جمعه جديد اين شهر منصوب شد.
¤ بندرعباس- خبرنگاركيهان: براساس حكم وزير كشور يعقوب شمس الديني به عنوان بخشدار گافر و پارامون شهرستان بشاگرد منصوب شد.
-طي مراسمي غلامحسين زارعي به عنوان فرماندار جديد شهرستان بندرلنگه معرفي شد.
-طي مراسمي محمد فلاح كهن به عنوان فرماندار جديد شهرستان سيريك انتخاب شد.
¤ زنجان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه با حضور رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان برگزار شد محمود شعباني به عنوان سرپرست جديد دانشگاه پيام نور واحد خرمدره انتخاب شد.
¤بيرجند- خبرنگاركيهان: طي مراسمي غلامرضا نصرتي به عنوان رئيس جديد سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان خراسان جنوبي معرفي و مشغول به كار شد.
¤ساري- خبرنگاركيهان: استاندار مازندران هادي خنجري را به سمت مديركل بحران اين استان منصوب كرد.
¤ بابل- خبرنگار كيهان: طي مراسمي دكتر محمد معتمدي به سمت رياست بيمارستان آيت الله روحاني شهرستان بابل معرفي شد.
¤سمنان- خبرنگاركيهان: طي حكمي استاندار سمنان سهراب شكري نيا را به عنوان مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي اين استانداري منصوب كرد.
¤ اصفهان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي سرهنگ محمدعلي بختياري به عنوان فرمانده انتظامي شهر اصفهان معرفي شد.
¤كرج- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان بهزيستي كشور سيد قباد وزيري را به سمت سرپرست بهزيستي استان البرز تعيين كرد.
-طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش اكبر حليمي به سمت مديركل آموزش و پرورش استان البرز منصوب شد.
-طي احكامي جداگانه از سوي سرپرست استانداري البرز، مجتبي قاسمي به سمت مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري، غلامرضا نجفي سواد رودبار به سمت مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري، سيدرضا معصومي به سمت معاون مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري البرز معرفي شدند.

 



رانندگان متخلف تاكسي در اصفهان جريمه مي شوند

اصفهان - خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر اصفهان از نظارت گشت هاي ويژه و بازرسي محسوس و غيرمحسوس بر عملكرد تاكسي ها همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
«عليرضا تاجمير رياحي» اظهار داشت: همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش تمايل به استفاده از وسايل نقليه عمومي، براي آنكه تاكسي ها با تمام ظرفيت به شهروندان خدمات رساني كنند و تاكسي غيرفعالي نداشته باشيم 6 اكيپ و گشت ويژه توسط سازمان تاكسيراني بر عملكرد تاكسي ها نظارت خواهند كرد و همچنين بازرسان غيرمحسوسي در تمام مناطق عملكرد تاكسي ها را تحت نظارت خواهند داشت.
وي افزود: گزارشات مردمي نيز به عنوان گشت هاي ويژه و بازرسي سازمان تاكسيراني شهرداري به شمار مي آيد.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر اصفهان با اشاره به اينكه اقدامات گسترده اي براي شناسايي تاكسي هاي غيرفعال صورت گرفته است، اضافه كرد: متخلفان از 100 تا 300 هزار ريال براساس كدهاي تخلفات اين سازمان جريمه خواهند شد.
تاجمير رياحي گفت: پس از شناسايي تاكسي هاي غيرفعال مكاتبات لازم صورت خواهد گرفت و برخي از اين متخلفان علاوه بر اعمال قانون اين سازمان بايد در كميته انضباطي و مراجع قضايي پاسخگو باشند.

 



ورزش هاي سنتي مازندران رو به فراموشي است

ساري- خبرنگار كيهان:
فرماندار ساري گفت: ورزش هاي سنتي مازندران به واسطه بي توجهي رو به فراموشي است.
منصور علي زارعي در جلسه شوراي ورزشي بخش مركزي شهرستان ساري با بيان اينكه در ارزش هاي اسلامي و ديني ورزش داراي جايگاه خاص است گفت: سه چيز در جامعه داراي اهميت زيادي است و بزرگان به آن سفارشات فراوان كردند كه شامل ورزش، تحصيل و تذهيب است.
فرماندار ساري اظهار داشت: ورزش هاي سنتي ما برگرفته از قرآن و احاديث است و با آموزه هاي ديني و اسلامي منطبق است و نبايد به فراموشي سپرده شود. وي گفت: در ورزش انرژي موجود است كه اگر دولت و حاكميت جامعه بتوانند آن را كنترل كنند به بهترين شيوه مي توان از آن بهره برد. زارعي عنوان كرد: كارهاي فراواني در حوزه ورزش شهرستان صورت گرفته است كه عملكرد ورزش شهرستان را ماندگار كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14