(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 آذر 1389- شماره 19795

توقيف 19 شركت پارك بان غيرمجاز
مدير راه اندازي مدارس هوشمند: مدارس كشور تا سال 96 هوشمند مي شوند
قاليباف در همايش بسيجيان شهرداري: حضور بسيج در همه صحنه ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است
بارش برف در آمريكا
آغاز بارش هاي پراكنده در سواحل شمالي
طرح توانمندسازي تحصيلي و رفتاري دانش آموزان سوم راهنمايي و اول متوسطه اجرا مي شود
ربايش و شكنجه پدر يكي از قضات مربوط به پرونده اغتشاشگران فتنه
حضور 130 هزار مدرسه در مانور سراسري زلزله و ايمني
ستاندارد سازي 400 كمپ ترك اعتياد در استان تهران
ثبت نام نيمه آذرآزمون اسفندماه
احداث 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان
حوادث كوتاه از كشور
دادستان عمومي و انقلاب اهواز: مدير شركت مفيد تحت تعقيب و ممنوع الخروج شد
به علت خطر شيوع آنفلوآنزا حجاج وليمه دادن را يك هفته به تأخير بيندازند
تعطيلي نشريه چلچراغ و تذكر به روزنامه فرهنگ آشتي
انتصابات جديد در آموزش وپرورش



رئيس پليس راهور تهران بزرگ خبر داد
توقيف 19 شركت پارك بان غيرمجاز

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: 19 شركت غيرمجاز كه از مردم پول هاي بسيار كلاني مي گرفتند شناسايي و پلمپ شدند.
سردار حسين رحيمي افزود: با آغاز فعاليت پاركبان ها در تهران برخي از شركت ها اقدام به فعاليت غيرمجاز در اين خصوص كرده و بعضا از مردم پول هاي بسيار كلاني مي گرفتند.
وي با اشاره به ارائه آموزشهاي لازم به پارك بانها گفت: آموزش پارك بان ها، نظارت بر عملكرد آنها و متحد الشكل كردن فرم پوشش آن از جمله اقداماتي است كه در دستور كار پليس و شهرداري قرار گرفته است.
رئيس پليس راهور افزود: قوانيني كه پارك بانان بايد در زمينه ترافيكي و مسائل حفاظتي رعايت كنند در آموزش هاي قبل از آغاز فعاليت به آنان ارائه مي شود.
رحيمي ادامه داد: با اجراي مرحله جديد فعاليت پارك بانها و سازماندهي آنان از اين پس هر 30 پارك بان تحت نظارت يك افسر راهور قرار گرفته و كارت شناسايي ويژه به آنان داده مي شود و همچنين تنها افسر ناظر حق جريمه كردن خودروهاي متخلف را دارد.
رحيمي با اشاره به كنترل محدوده طرح ترافيك گفت: در طول يك ماه فعاليت دوربين هاي ثبت تخلفات در محدوده طرح ترافيك، بيش از يك ميليون نفر از افراد متخلف كه به محدوده طرح ترافيك وارد مي شدند متوقف شدند.
رئيس پليس راهور گفت: 130 خودرويي كه در طول اين مدت بيشترين تردد غيرمجاز را در محدوده طرح ترافيك داشتند شناسايي و تاكنون 30 خودرو توقيف شده است كه مابقي آنان نيز در آينده نزديك توقيف مي شوند.
وي تصريح كرد: تعدادي از راننده ها زماني كه برگه جريمه به درب منزلشان ارسال شد ديگر به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك نشدند اما اين 130 خودرو علاوه بر دريافت تذكر همچنان به تخلفات خود و تردد غيرمجاز در محدوده طرح ترافيك ادامه دادند.

 



مدير راه اندازي مدارس هوشمند: مدارس كشور تا سال 96 هوشمند مي شوند

موسس اولين مدرسه هوشمند در كشور از هوشمند شدن كليه مدارس كشور تا هفت سال ديگر خبر داد.
پيمان سلطاني با اشاره به افتتاح شعبات جديد مدارس هوشمند با ساختار تمام الكترونيك و فناوري اطلاعات در حوزه آموزشي مدارس كشور گفت؛ تا سال 96 طرح هوشمند كردن مدارس كه اولين بار در كشور مالزي به اجرا درآمده است در ايران نيز به طور كامل به اجرا درخواهد آمد.
وي افزود: هم اكنون اين طرح در مدارس مقطع ابتدايي و چندين مدرسه مقطع دبيرستان در حال اجراست و طي تفاهمنامه اي طرح اتصال 50 هزار مدرسه به شبكه رشد نيز در قالب طرح مدارس هوشمند كليد خورده است.
هفته گذشته شعبات جديد نخستين مدرسه هوشمند با ساختار الكترونيكي افتتاح شد و هم اكنون به غير از مدارس مقطع ابتدايي دختران و پسران در تهران، نمايندگي اين مدارس در شهرهاي آمل، كرمان و ساري آغاز به كار كرده است.
300 ميليون تومان هزينه ايجاد يك مدرسه هوشمند
سلطاني با اشاره به نگاه مثبت دولت به هوشمندسازي مدارس حمايت هاي معنوي وزارتخانه هاي مرتبط از اين طرح خاطرنشان كرد: هزينه راه اندازي هر مدرسه 300 ميليون تومان است و شهريه هر دانش آموز براي استفاده از مدارس هوشمند در تهران حدود يك ميليون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنين ظرفيت هر واحد درسي حدود 100 نفر است و كلاس هاي مدارس هوشمند نيز حدود 20 نفر ظرفيت دارد.
وي با بيان اينكه در صورت حمايت دولت، مدارس هوشمند در مقاطع راهنمايي و دبيرستان و حتي دانشگاه پياده سازي مي شود، ادامه داد: به والدين دانش آموزان مقطع ابتدايي قول داده شده است كه اين دانش آموزان در مقاطع ديگر تحصيلي نيز از اين سيستم الكترونيكي بهره ببرند.
در مدارس هوشمند تمامي فعاليت هاي دانش آموزان از زمان ورود تا خروج ثبت مي شود و تمامي كلاسها مجهز به تخته هوشمند و كامپيوترهاي مولتي مديا با قابليت اتصال به ديتا پروژكتور هستند. همچنين نرم افزار جامع مدارس هوشمند اين امكان را به دانش آموزان مي دهد كه به تمامي جلسات ذخيره شده در كلاس براي شبكه و از طريق اينترنت در منازل خود دسترسي داشته باشند و برنامه آموزش كلاس خود را با يك روز تاخير در منزل مشاهده كنند.

 



قاليباف در همايش بسيجيان شهرداري: حضور بسيج در همه صحنه ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است

شهردار تهران با بيان اينكه بسيجيان پيرو مكتب اهل بيت و پيمان بسته غدير هستند، گفت: بسيجيان بايد بدانند كه بسيجي از مردم، با مردم و براي مردم است.
محمدباقر قاليباف صبح ديروز همزمان با آغاز هفته بسيج در صبحگاه مشترك بسيجيان شهرداري تهران كه با حضور سردار همداني فرمانده سپاه محمدرسول الله برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته بسيج با عيد غدير خم اظهار داشت: عيد غدير يك نقطه تلاقي بين كاروان رسالت با طلايه داران ولايت بود و از اين جهت تقارن هفته بسيج با عيد غدير گرامي است.
وي با بيان اينكه فرهنگ بسيج ريشه در فرهنگ قرآني دارد، افزود: امروز كه به عنوان بسيجي گردهم آمده ايم احساس نكنيم كه بسيج متعلق به من و شماست، بسيج متعلق به همه تاريخ است. فرهنگ بسيجي از رويش هاي مكتب اسلام بوده و در فضاي نبوت و ولايت رشد يافته است.
دكتر قاليباف با اشاره به كلام رهبر معظم انقلاب كه فرمودند «اگر بسيجي در ميانه ميدان نباشد، ارزشها حفظ نمي شود» گفت: بسيج تبلور تشكل يافته جامعه اسلامي ماست و براي دفاع از ارزش ها گام برمي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه بسيج بايد با اقتدار و گمنامي در صحنه باشد چرا كه گمنامي و مظلوميت از خصلت هاي بسيجي و نهفته در اين فرهنگ است، بيان كرد: حضور بسيج در همه صحنه ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است، اگر بسيجي در ميدان نباشد استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي در خطر خواهد بود و بسيج بايد براي حفظ اين ارزشها همواره در وسط ميدان باشد.
قاليباف گفت: امروز دشمنان ما به دنبال دشمني كردن با بسيج هستند و ما وظيفه سنگيني در اين رابطه داريم كه با هوشياري از بسيج حمايت كنيم و مراقب باشيم كه خطايي از ما سر نزند.
وي افزود: بايد گذشت، نجابت، صداقت، صفا، صميميت، شجاعت و شهامت در بسيج وجود داشته باشد و اينها از جمله شاخص هاي مهم بسيج است.
شهردار تهران حفاظت از اسلام، ولايت، تحقق آرمانهاي امام و شهدا و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب را از جمله وظايف بسيجيان عنوان كرد و گفت: بسيج در جنگ به درستي و با افتخار درخشيد و امروز نيز بسيج با بصيرت، تلاش مضاعف و كار بايد به پيش برود و البته از دشمن شناسي با هوشمندي، عقلانيت و تدبير نيز نبايد غافل شود.
سردار همداني: خروج از چتر ولايت هر فردي را گمراه مي كند
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در اين همايش با بيان اينكه انقلاب اسلامي با بسيج مردمي به پيروزي رسيد، يادآور شد: بسيج در دهه اول انقلاب كارنامه درخشاني را به جاي گذاشت و در دهه دوم نيز جاي پاي بسيج در جاي جاي اين كشور در عرصه سازندگي ديده مي شود.
سردار همداني گفت: هر فردي از زير چتر ولايت و زير سايه امام خارج شود، گمراه مي شود.
صراط مستقيم تنها يك راه است و اگر مي خواهيم بسيج در دهه چهارم انقلاب نيز كارنامه خوبي دريافت كند، نبايد از اين شاخه خارج شوند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با تقدير از فعاليت هاي شهرداري تهران اظهار داشت: مديران عالي و كارمندان و كاركنان شهرداري از همان تفكر و انديشه بسيجي و مديريت دفاع مقدس استفاده مي كنند.
گفتني است در پايان اين همايش لوح تقدير فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) به قاليباف شهردار تهران اهدا شد.

 



بارش برف در آمريكا

شبكه سي ان ان از بارش سنگين برف در مناطق غربي آمريكا خبر داد. اين شبكه افزود: در حالي كه بارش سنگين برف در مناطق غربي آمريكا مشكلاتي را براي تردد مردم و خودروها در اين مناطق ايجاد كرده است اما به رونق پيست هاي اسكي در اين مناطق كمك شاياني كرده است.
براساس اين گزارش؛ بخش هواشناسي شبكه سي ان ان پيش بيني كرد بارش برف در مناطق غربي آمريكا در روزهاي آينده همچنان ادامه يابد. كارشناس بخش هواشناسي سي ان ان افزود: در روزهاي آينده بارش برف و هواي طوفاني در اكثر مناطق آمريكا در آستانه تعطيلات مشكلاتي را در بخش حمل و نقل زميني و هوايي ايجاد خواهد كرد. براساس اين گزارش؛ در برخي از مناطق ايالت كاليفرنياي آمريكا در شبانه روز گذشته حدود هشتاد سانتي متر برف باريده است.
همچنين پيش بيني ها نشان مي دهد كه دماي هوا در مناطق غربي آمريكا با كاهش بيشتري مواجه خواهد شد. كارشناس هواشناسي سي ان ان گفت در روزهاي آينده جبهه هواي سرد و برفي از مناطق غربي به سمت مناطق مركزي آمريكا حركت خواهد كرد و در نهايت در بخش شرقي آمريكا هم اين پديده جوي مشكلات زيادي براي مسافران ايجاد خواهد كرد.

 



آغاز بارش هاي پراكنده در سواحل شمالي

كارشناس سازمان هواشناسي از بارش هاي پراكنده در سواحل شمالي كشور خبر داد.
پروين رضازاده به فارس گفت: در 24 ساعت آينده در ساير مناطق جوي آرام و پايدار خواهيم داشت كه پيامد اين وضعيت در شهرهاي پرجمعيت پديده غبار است.
كارشناس سازمان هواشناسي با اشاره به اينكه اين وضعيت تا پايان هفته تداوم دارد، گفت: انتظار مي رود در 24ساعت آينده تغييرات دمايي سواحل درياي مازندران را تحت تاثير قرار دهد و موجب كاهش نسبي دما شود.
وي براي روزهاي پاياني هفته نيز افزايش نسبي دما را در تمام كشور پيش بيني كرد و گفت: آسمان تهران نيز طي اين مدت صاف و غبارآلود است و در گرمترين ساعات به 16درجه سانتيگراد و در خنك ترين ساعات به 5 درجه سانتيگراد مي رسد.

 



طرح توانمندسازي تحصيلي و رفتاري دانش آموزان سوم راهنمايي و اول متوسطه اجرا مي شود

دانش آموزان سوم راهنمايي و پايه اول دبيرستان تحت پوشش طرح توانمندسازي تحصيلي و رواني-رفتاري وزارت آموزش و پرورش قرار مي گيرند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين طرح كه از سوي دفتر مشاوره تربيتي معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اجرا مي شود، از بين تمام مناطق آموزشي در هر استان، مناطقي كه از فراواني مشكلات تحصيلي و رواني-رفتاري بيشتري نسبت به جمعيت دانش آموزي در پايه اول دوره متوسطه و سوم راهنمايي برخوردار هستند، تحت پوشش قرار مي گيرند.
براساس اين گزارش، مدت زمان آموزش براي دانش آموزان 12 جلسه 90 دقيقه اي است كه در ساعات غيررسمي و با ميانگين تعداد 35 دانش آموز در هر كلاس اجرا مي شود.
براساس اين گزارش، در اين طرح دانش آموزان با مهارت هاي رواني-رفتاري از جمله مهارت هاي ارتباطي، حل مساله و تصميم گيري، مهارت هاي جرات ورزي، مقابله با استرس، تفكر نقادانه و خلاق و همچنين نقش باورها و ارزش هاي ديني در تامين بهداشت روان آشنا مي شوند.
در بخش مهارت هاي تحصيلي نيز دانش آموزان مهارت هايي از جمله تمركز حواس، برنامه ريزي تحصيلي، روش هاي ايجاد انگيزه، مديريت زمان و روش هاي مطالعه را فرا مي گيرند.
اين طرح با هدف آسيب شناسي مشكلات تحصيلي دانش آموزان و برنامه ريزي در جهت حل آن، افزايش سطح سلامت رواني دانش آموزان، خانواده و كاركنان مدارس و همچنين بهبود بخشيدن به وضعيت تحصيلي و درسي دانش آموزان از طريق افزايش سطح سلامت روان در مدارس كشور اجرا مي شود.

 



ربايش و شكنجه پدر يكي از قضات مربوط به پرونده اغتشاشگران فتنه

افراد ناشناس پس از ربايش پدر يكي از مقامات قضايي مرتبط با پرونده اغتشاشگران فتنه بعد از انتخابات، از شيراز پيكر نيمه جان وي را در مقابل خانه فرزند قاضي اش رها كردند.
11 صبح روز يكشنبه سه فرد مسلح پس از مراقبت هاي قبلي از منزل پدر يكي از مقامات قضايي مرتبط با موضوع كهريزك، هنگامي كه وي قصد خروج از منزل خود را داشت او را با تهديد و ارعاب سوار خودروي جي ال ايكس بژ رنگ كرده و از محل متواري شدند.
آدم ربايان، پدر اين مقام قضايي را كه فردي 57 ساله است و محمد علي نام دارد در كف قسمت عقب اتومبيل خوابانده و تا تهران مورد شكنجه و اذيت و آزار فراوان قرار داده و پيكر نيمه جان او را در ساعت يك و 30 دقيقه بامداد در مقابل منزل فرزندش رها كردند.
بلافاصله پس از اين حادثه پليس 110 در محل حضور يافت و با تشكيل پرونده در اين خصوص اقدامات انتظامي و اطلاعاتي براي شناسايي عاملان اين حادثه در تهران و شيراز آغاز شد.
محمدعلي حيدري فرد در بازجويي هاي خود به پليس گفت: آدم ربايان از من مي خواستند كه منزل پسرم در تهران را به آنها نشان بدهم و در سؤالات خود قصد تخليه اطلاعاتي درباره پرونده هايي كه فرزندم مسئول رسيدگي به آن بوده را داشته و تلاش مي كردند محل هاي رفت و آمد و فعاليت فرزندم را به آنها معرفي كنم و هنگامي كه بر اثر شكنجه فراوان آنان را به منزل پسرم در تهران راهنمايي كردم از آنجا كه مي گفتند او مسلح است پس از مطمئن شدن از صحت نشاني مرا رها كرده و گريختند.
علي اكبر حيدري فرد داديار ويژه امنيت دادسراي تهران در جريان فتنه 88 يكي از قضات ويژه رسيدگي به پرونده اغتشاشگران بوده است.

 



هفته آينده برگزار مي شود
حضور 130 هزار مدرسه در مانور سراسري زلزله و ايمني

در دوازدهمين مانور سراسري «زلزله و ايمني» كه روز دوشنبه 8 آذر ماه امسال برگزار مي شود، 130 هزار مدرسه و 13 ميليون دانش آموز مقاطع مختلف شركت خواهند كرد.
به گزارش پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله، اين مراسم با نواختن زنگ زلزله به طور همزمان در مدارس سراسر كشور برگزار خواهد شد.
هدف از اجراي اين مانور، افزايش سطح آگاهي دانش آموزان در مورد زلزله و ايجاد آمادگي براي انجام واكنش هاي صحيح و سريع در برابر آن، آشنايي با زلزله و چگونگي مقابله با آن جهت ايجاد آرامش رواني و برانگيختن حس كنجكاوي دانش آموزان نسبت به پديده هاي طبيعي است.
ايجاد فرهنگ ايمني و مقاوم سازي و نيز كاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله، از ديگر اهداف دوازدهمين مانور سراسري زلزله و ايمني است.
اين مانور از سال 1375 به پيشنهاد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در مهدكودك ها و مدارس ابتدايي شهر تهران به اجرا درآمد و از سال 1378 به سراسر كشور گسترش يافت.
اين مانور سراسري به همت پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و با همكاري سازمان مديريت بحران وزارت كشور، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سيما و جمعيت هلال احمر برگزار خواهد شد و حدود 130 هزار مدرسه و 13 ميليون دانش آموز مقاطع مختلف در آن شركت خواهند كرد.

 



ساجدي نيا خبر داد
ستاندارد سازي 400 كمپ ترك اعتياد در استان تهران

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از استانداردسازي 400 كمپ ترك اعتياد در سطح استان تهران خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا گفت: پليس با رصد و پيگيري هايي كه انجام داده به اين نتيجه رسيده است كه تعدادي كمپ اعتياد بدون مجوز و با مجوز وجود دارد كه اين كمپ ها اقدام به جذب افراد معتاد مي كنند.
وي ادامه داد: تعداد اين كمپ ها 400 عدد بوده است كه از اين تعداد 200 كمپ مربوط به پيشگيري و 200 كمپ در زمينه درمان فعاليت مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه مجوزهاي كمپ هاي ترك اعتياد توسط سازمان بهزيستي داده مي شود، بيان داشت: در حوزه نظارتي ضعف هايي وجود دارد كه صلاح ديديم كه اين كمپ ها تحت آموزش قرار بگيرند. به همين منظور پليس مسئولان كمپ ها را به 3 گروه 60 و 2 گروه 70 نفره تقسيم كرد تا به مديران آموزش هايي در زمينه استانداردسازي كمپ هايشان داده شود.دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر عنوان كرد: امروز نخستين كلاس آموزشي مسئولان كمپ هاي ترك اعتياد آغاز به كار كرده است و روش صحيح و استانداردي به آنها داده شده است تا معتادان با روش يكنواخت ترك اعتياد بتوانند اعتياد خود را ترك كنند چرا كه نظارت بايد در زمينه فيزيكي، تغذيه و بهداشت باشد. همچنين بعد از اين دوره آموزشي پليس به مسئولان اين كمپ ها گواهي خواهد داد.
وي تصريح كرد: 20 درصد از طرح هاي ترك اعتياد مجوز ندارند كه پليس اين طرح ها را به استانداردسازي فرا خوانده است.
سردار ساجدي نيا به فارس گفت: پليس براي جمع آوري كمپ هاي بدون مجوز اعلام آمادگي مي كند ولي وظيفه اسكان معتادان برعهده شهرداري و بهزيستي است.

 



براي آغاز سومين دوره پذيرش دانشجوي پزشكي اعلام شد
ثبت نام نيمه آذرآزمون اسفندماه

معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران از ثبت نام سومين دوره پذيرش دانشجوي پزشكي از ليسانس در دانشگاه علوم پزشكي تهران در نيمه آذرماه سال جاري خبر داد.
دكتر حسين كشاورز از برگزاري سومين دوره پذيرش دانشجوي پزشكي از ليسانس در دانشگاه علوم پزشكي تهران خبر داد و افزود: ثبت نام براي سومين دوره پذيرش دانشجوي پزشكي با اين شيوه از نيمه آذرماه آغاز و شرايط ثبت نام به زودي از طريق سايت روابط عمومي دانشگاه اعلام مي شود.
وي با بيان اينكه شرايط ثبت نام و شركت در اين دوره همچون سال گذشته خواهد بود و تغييري در اين زمينه نخواهيم داشت، خاطر نشان كرد: در دو دوره گذشته حدود 50 دانشجو به اين شيوه در رشته پزشكي پذيرفته شده اند كه در حال حاضر مراحل آموزش خود را در دانشگاه علوم پزشكي طي مي كنند.
وي يادآور شد: آزمون ورودي به اين دوره همچون سال گذشته از مباحث در حد علوم پايه خواهد بود و در اسفندماه برگزار مي شود.

 



احداث 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: 200 هزار واحد مسكوني ويژه معلولان و مددجويان، تا پايان فعاليت دولت دهم احداث مي شود.
به گزارش ايرنا، «احمد اسفندياري» در همايش تجليل از خيرين مسكن ساز سازمان بهزيستي در سالن اجلاس سران در تهران افزود: با اجراي اين طرح، سالانه 60 هزار واحد مسكوني براي معلولان و مددجويان با اولويت زنان سرپرست احداث مي شود.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 35 هزار واحد از كل 60 هزار واحد مسكوني در سال جاري براي تحويل به صاحبانشان مشخص شده و مابقي نيز تا پايان سال مشخص خواهد شد.
اسفندياري گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته از جمع 20 هزار واحد مسكوني 16 هزار واحد تحويل شده و تا پايان سال نيز بقيه آن به مددجويان و معلولان واگذار مي شود.
وي به توجه خاص دولت به موضوع مسكن مددجويان و معلولان سازمان بهزيستي اشاره كرد و گفت: در اين طرح يك هزار و 200 ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: با همكاري صورت گرفته با وزارت مسكن، زمين واحدهاي مسكوني و انشعابات آن رايگان است، البته 20 ميليون تومان وام با بازپرداخت 20 ساله با كارمزد 4 درصد نيز براي مددجويان و معلولان در نظر گرفته شده است.
وي گفت: بازپرداخت اين وام ها 18 ماه پس از تحويل واحدهاي مسكوني شروع مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري عاملان توزيع روغن ترمزهاي آبكي
¤ رشت- خبرنگار كيهان: اعضاي باندي كه با مخلوط كردن آب و روغن ترمز جان رانندگان و عابرين را به خطر مي انداختند توسط پليس آگاهي شهرستان رشت شناسايي و دستگير شدند.
افراد دستگير شده يك راننده كاميون به همراه شاگردش و دو تن از كاركنان شركت توليد كننده روغن ترمز هستند.
كشف 52 هزار قلم لوازم بهداشتي تقلبي
¤ اصفهان- خبرنگار كيهان: فردي كه با استفاده از برچسب هاي جعلي اقدام به فروش لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق مي كرد، توسط مأموران پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
به گفته رئيس پليس آگاهي استان اصفهان كالاهاي كشف شده تحويل اداره گمرك شده است و متهم نيز به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
قتل به خاطر ارثيه پدري
¤ اراك- خبرنگار كيهان: دو برادر به دليل اختلاف در خصوص ارثيه پدري در شهرستان ساوه با يكديگر درگير شدند و برادر كوچك تر با سلاح شكاري كه در اختيار داشت برادر بزرگتر خود راهدف قرار داد و به قتل رساند. قاتل توسط مأموران پليس دستگير شد.
گرگ ها 53 گوسفند را دريدند
خمين- ايرنا: بخشدار مركزي خمين گفت: بامداد ديروز چند قلاده گرگ باحمله به يكي از جايگاه هاي نگهداري دام در روستاي «ديفكن» از توابع خمين 53 گوسفند را كشتند و 30 رأس را مجروح كردند. علي محمد ناصرالاسلامي افزود: اين حادثه 300 ميليون ريال خسارت درپي داشت.

 



دادستان عمومي و انقلاب اهواز: مدير شركت مفيد تحت تعقيب و ممنوع الخروج شد

اهواز- خبرنگاركيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اهواز، مدير شركت بازرگاني مفيد را به اتهام ايجاد اخلال در نظام اقتصادي استان خوزستان تحت تعقيب و ممنوع الخروج خواند.
فرهاد افشارنيا با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: پرونده اي براي شركت بازرگاني مفيد، فروشنده دستگاههاي توليد ليف و اسكاچ، به بازپرسي آقاي فرهادوند تشكيل شده كه اكنون اين پرونده در حال رسيدگي است.
وي با اشاره به اينكه پرونده شركت بازرگاني مفيد حداقل 100شاكي دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه متهم اين پرونده مجهول المكان است، هنوز جلب نشده اما تحت تعقيب قرار دارد.
دادستان عمومي و انقلاب اهواز تاكيد كرد: اين پرونده با سرعت در حال پيگيري است و ماموران و دستگاههايي كه بايد اين فرد را تعقيب كنند نيز مشخص شده اند و در حال انجام كار خود هستند.

 



به علت خطر شيوع آنفلوآنزا حجاج وليمه دادن را يك هفته به تأخير بيندازند

معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت گفت: با توجه به بازگشت حجاج و براي پيشگيري از شيوع آنفلوانزاي نوع A حجاج وليمه خود را يك هفته به تأخير بيندازند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، محمود نبوي، افزود: از آنجايي كه افراد مبتلا به بيماري ممكن است تا يك هفته بدون علامت باشند و بيماري را به ديگران منتقل كنند به حجاج توصيه مي شود دادن وليمه را يك هفته به تأخير بيندازند.
وي افزود: همچنين حجاج از روبوسي، دست دادن و در آغوش گرفتن تا يك هفته پرهيز كنند و ديد و بازديدها را تا يك هفته محدود كنند.به گفته نبوي، حجاج بايد در طول يك هفته حتماً استراحت كنند، تغذيه مناسب داشته باشند، مايعات فراوان بنوشند و از حضور در اماكن شلوغ و عمومي خودداري كنند.
وي توصيه كرد: حجاج حتماً در صورت عطسه و سرفه جلوي بيني خود را با دستمال بگيرند و دست ها را مكرر با آب و صابون بشويند.
معاون مركز مديريت بيماري ها خاطرنشان كرد: در صورتيكه طي هفته اول بازگشت به كشور، علائم آنفلوآنزا يعني تب، گلودرد و سرفه يا علائم سرماخوردگي در بين حجاج بروز كرد، فوراً به مراكز بهداشتي درماني يا پزشك مراجعه كنند و يادآور شوند كه اخيراً از عربستان برگشته اند.

 



تعطيلي نشريه چلچراغ و تذكر به روزنامه فرهنگ آشتي

نشري«چلچراغ » بدليل انتشار مطالب خلاف عفت عمومي و اصرار بر تخلفات، توقيف شد و روزنامه«فرهنگ آشتي » بدليل انتشار مطالب به زبان انگليسي تذكر دريافت كرد.
به گزارش روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در نخستين جلسه از دوره سيزدهم هيئت نظارت بر مطبوعات كه اول آذر ماه برگزار شد با انتشار يك ماهنامه، يك 2 ماهنامه، 15 فصلنامه و 4 دو فصلنامه موافقت شد.
در اين جلسه نشريه «چلچراغ» بدليل انتشار مطالب خلاف عفت عمومي و اصرار بر تخلفات، مشمول بند 2 و تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شد و مقرر شد به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، نشريه توقيف و مراتب جهت پيگرد قانوني به مراجع قضايي ارسال شود. روزنامه «فرهنگ آشتي» نيز به دليل انتشار مطالب به زبان انگليسي و عدم رعايت ماده 10 آيين نامه اجرايي تذكر گرفت.
روزنام «آرمان روابط عمومي» نيزبه دليل چاپ عكسي كه در آن حرمت مقامات كشور رعايت نشده است، به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات اخطار داده شد.

 



انتصابات جديد در آموزش وپرورش

طي حكمي از سوي حميدرضا حاجي بابايي، «احمد محمودزاده» به عنوان مديركل آموزش وپرورش استان اردبيل منصوب شد.
همچنين در حكم ديگري از سوي وزير آموزش وپرورش، «ژيلا فيروزي» مديركل سابق آموزش و پرورش استان اردبيل به عنوان سرپرست دبيرخانه هيئت مركزي گزينش اين وزارتخانه منصوب شد.
«محمد بنيادي» نيز به عنوان مشاور وزير در امور قرآني و رئيس دبيرخانه آموزش عمومي قرآن معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14