(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 آذر 1389- شماره 19796

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طرح ترافيك جانبازان را زمينگير كرده است !
لاريجاني : نظر رهبر انقلاب درباره تنظيم قوا براي مجلس واجب الاطاعه است
سردار نقدي: بسيج ، پيشقراول جهاد نرم عليه دشمنان است
همتايي عيد غدير و شب قدر
معاون اول قوه قضاييه: مهدي هاشمي به محض بازگشت دستگير و روانه زندان خواهد شد
نماينده مجلس: طرح سوال از رئيس جمهور، همنوايي با آهنگ دشمن است
ديدار 110هزار بسيجي با فرمانده كل قوا در روز عيد غدير
رحيم صفوي: كساني كه در روز عاشوراي 88 هتاكي كردند امروز سرنگون شده اند
يكي از جانبازان فتنه 88: محاكمه سران فتنه مرهمي بر زخم هاي ملت ايران است
آخوندزاده: ايران در مورد سهم از درياي خزر روي هيچ عددي صحبت نمي كند
برنده جايزه صلح نوبل: آمريكا صلاحيت رسيدگي به برنامه هسته اي ايران را ندارد
جنايت جديد سران منافقين در پادگان اشرف
تسهيلات ويژه سازمان اوقاف براي صدور سند موقوفاتي كه اسنادشان باطل شده است



طرح ترافيك جانبازان را زمينگير كرده است !

ناهماهنگي ميان نهادهاي عضو شوراي عالي ترافيك و عدم توجه به اقشار داراي وضعيت ويژه از جمله جانبازان و معلولان اين اقشار را زمينگير كرده است.
استفاده كور از دوربين هاي كنترل طرح ترافيك و عدم پيش بيني وضعيت جانبازان و معلولان در اين طرح آنان را با مشكلات عديده اي روبرو كرده است كه اگر تمهيدي انديشيده نشود باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذيري به آنان خواهد شد.
مسئول امور ايثارگران راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه خود از جانبازان دردآشنا و ويلچرنشين است مي گويد؛ دست اندركاران ترافيك تهران، خصوصاً سازمان ها و نهادهاي عضو شوراي عالي ترافيك بايد قبل از عملياتي كردن استفاده از دوربين ها تمام جوانب آن را در نظر مي گرفتند. او مي گفت روزانه تعداد زيادي از جانبازان و معلولان به ما مراجعه مي كنند و درباره ارسال جريمه هاي ميليوني ورود به محدود طرح ترافيك شكوه مي كنند. حرف آنان اين است كه با وجود داشتن آرم معلولان يا آرم هايي كه بنياد شهيد به همين منظور براي جانبازان ناچار به تردد در اين محدوده صادر كرده جريمه مي شوند.
«محمود غياثي» مي گويد همسر يكي از آزادگان جانباز كه وضعيت جسماني نامناسبي دارد آمده بود و از استيصال نمي دانست چكار بايد بكند، مي گفت بايد هر روز شوهرم را براي دارو و درمان به مناطق مختلف شهر ببرم ولي هر روز عكس ها و جريمه ها داخل خانه مان انداخته مي شود و دردي بر دردهايمان مي افزايد. غياثي مي گويد ما هر چه نامه مي زنيم و تلاش مي كنيم كسي حرفمان را نمي خواند و موقع تصميم گيري دراين باره هم با ما كه مسئول امور ايثارگران هستيم و خودمان ويلچرنشينيم و مشكلات جانبازان و معلولان را مي دانيم مشورت نكردند و حالا هم كسي پاسخگو نيست چرا كه نهادها و سازمان هاي عضو شوراي عالي ترافيك متعددند و هيچكدام به تنهايي قادر به حل مشكل نيستند، مگر اينكه مسئله را جدي بگيرند و خود شورا تشكيل جلسه دهند.
گفته مي شود شهرداري درباره دوربين هاي كنترل محدوده طرح ترافيك مسئوليت مستقيم دارد ولي متاسفانه حتي آرم هاي مخصوص بنياد شهيد و آرم طرح ويلچر معلولان را هم به رسميت نشناخته است. گويا بنياد شهيد اين موضوع را پيگيري كرده ولي تاكنون به جايي نرسيده است.
اين مشكل فشار روحي زيادي به جانبازان دردمند و صبور وارد مي آورد و فعلا تا چاره اساسي انديشيده شود بايد جريمه هايي كه براساس تصاوير دوربين هاي مذكور به در خانه هاي جانبازان و معلولان فرستاده مي شود حذف گردد.
جانباز 70 درصد

 



لاريجاني : نظر رهبر انقلاب درباره تنظيم قوا براي مجلس واجب الاطاعه است

لاريجاني تاكيد كرد نظر رهبر معظم انقلاب درباره تنظيم قوا براي مجلس واجب الاطاعه است.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام روح الله حسينيان رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز در تذكري خطاب به رئيس مجلس اظهار داشت: روز دوشنبه مباحثي در مجلس مطرح شد كه شبهاتي براي بسيجيان و متدينين پيش آورد.
وي گفت: طبق اصل 110 قانون اساسي يكي از وظايف مقام معظم رهبري حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه است و شكي در اين مسئله نيست.
حسينيان يادآور شد: اختلاف برداشت ها از قانون اساسي و قانون برنامه و بودجه، اختلافاتي بين دو قوه مجريه و مقننه بوجود آورده كه رئيس جمهور در پي آن نامه اي به رهبر انقلاب نوشت و خواستار رفع اختلاف شد. رهبر معظم انقلاب هم براساس ولايت شرعي كه دارند بررسي موضوع را به شوراي نگهبان واگذار كردند. شوراي نگهبان هم هيئتي را تشكيل داد و مسئله را بررسي كرد و نظر نهايي خود را خدمت مقام معظم رهبري ارسال كرد تا ايشان آن چيزي كه طبق مصلحت اداره كشور مي بينند به قوه مجريه و مقننه ابلاغ كنند.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس ادامه داد: برخي صحبت هايي كه دوشنبه در مجلس درباره سخنان سخنگوي شوراي نگهبان شد اين شبهه را بوجود آورد كه برخي از نمايندگان مجلس در صدد فضاسازي و زمينه سازي و به اصطلاح در مقام فشار هستند. من مي خواهم از طرف مجلس اعلام كنم كه نمايندگان مجلس تابع نظر مقام معظم رهبري هستند و منتظرند كه رهبري هرگونه نظري راجع به قوه مجريه و رابطه آن با قوه مقننه اعلام كنند اطاعت كنند.
حسينيان در پايان گفت: كساني كه با نظر بنده موافق هستند صلواتي بفرستند كه دشمن هم انشاءالله نااميد شود و خيال نكند بين قوا اختلاف است.
نمايندگان هم پس از اظهارات حسينيان يكصدا صلوات فرستادند.
لاريجاني پس از اين اظهارات حسينيان گفت: البته سخناني كه دوشنبه مطرح شد در همين طريق بود. همانطور كه آقاي حسينيان گفت بحث اين بود كه اگر تنظيم قوا بايد انجام شود اين از شئونات رهبري است و در كميته اي هم كه تشكيل شده بود جمع بندي صورت نگرفت بلكه صرفا نمايندگان مجلس نظرات خاص خود را دادند كه آن را به صورت مكتوب ارائه كردند.
رئيس مجلس گفت: اشكال از آنجا پيش آمد كه سخنگوي شوراي نگهبان نظر اين شورا را به عنوان نظرات كارگروه مطرح كرد، اما شوراي نگهبان و آقاي جنتي مي توانند نظر خود را به مقام معظم رهبري بدهند و مقام معظم رهبري هم هر رهنمودي بدهند واجب الاطاعه هستند و در اين هيچ ترديدي نيست.
ساماندهي مناطق حاشيه نشين شهرها
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي جزئيات لايحه برنامه پنجم توسعه دولت را موظف به ساماندهي مناطق حاشيه نشين شهرها كردند.
براساس مصوبه مجلسي ها، دولت موظف شد به منظور ارتقاي شرايط محيطي پايدار و فراگير و بهره مندي ساكنان مناطق حاشيه نشين از حقوق شهروندي و پيش نگري و پيشگيري از ايجاد سكونت گاه هاي غيرمجاز اقداماتي را انجام دهد. طبق اين مصوبه سامان بخشي مناطق حاشيه نشين تعيين شده توسط شورايعالي شهرسازي و معماري ايران از طريق تدوين و اجراي ساز و كارهاي حقوقي و مالي و فرهنگي و توانمندسازي ساكنان بافت هاي واقع در داخل محدوده هاي شهري و ايجاد شهرك هاي اقماري براي اسكان جمعيت مهاجر از جمله اين اقدامات است.
براساس مصوبه مجلسي ها، همچنين دولت موظف شده است وضع مقررات بازدارنده و اعلام ممنوعيت ارائه كليه خدمات زيربنايي به ساخت وسازهاي غيررسمي خارج از محدوده شهرها و روستاها و تخريب آنها با همكاري قوه قضائيه را در دستور كار خود قرار دهد.
احياي بافت هاي فرسوده
همچنين با تصويب نمايندگان مجلس، وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري ها موظف شدند كه با اعمال سياست هاي تشويقي و در چارچوب قانون حمايت از احياي بافت هاي فرسوده از اقدامات بخش غيردولتي براي احيا و بازسازي بافت هاي فرسوده در قالب بودجه مصوب حمايت كنند.
نمايندگان مجلس ضمن بررسي ماده 154 لايحه برنامه پنجم، شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران را مكلف كردند كه نسبت به احصاي مناطق ويژه نيازمند بهسازي و نوسازي در بافت هاي فرسوده و دسته بندي طرح هاي واقع در اين مناطق با اولويت اقدام كند.
اولويت هاي ذكر شده در اين ماده طرح هايي است كه به دليل وجود منافع عمومي اجراي به موقع آنها ضروري است اين طرح ها مشمول برنامه هاي عمومي و عمراني دولت، موضوع لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك مصوبه 1358 شوراي انقلاب مي باشد كه تمام يا بخشي از منابع مورد نياز آن مي تواند از طريق بخش هاي غيردولتي تامين شود.
مجلس همچنين وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري ها را موظف كرد كه هر سال در طول برنامه حداقل 10درصد از بافت هاي فرسوده شهري را احيا و بازسازي كند و تسهيلات و بودجه مورد نياز همه ساله با پيشنهاد وزارت مسكن و شهرسازي در بودجه عمومي پيش بيني و در اختيار وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري ها يا مجريان طرح هاي نوسازي با معرفي شهرداري قرار خواهد گرفت.
شرايط صدور پروانه ساختمان
مجلس شوراي اسلامي همچنين مقرر كرد صدور پروانه هرگونه ساختمان، منوط به ارائه موافقت اصولي بيمه كيفيت ساختمان احداثي باشد كه در صورت ورود هرگونه خسارت در طي 10 سال شركت هاي بيمه مكلفند خسارت هاي وارده را ظرف سه ماه جبران نمايند.
براساس اين مصوبه متخلفان از مقررات ملي ساختمان از جمله طراح، ناظر، مجري و مالك براساس آيين نامه اي كه به تصويب هيات وزيران مي رسد علاوه بر رفع نقص و جبران خسارت، محكوم به پرداخت جريمه مي شوند.
هم چنين در اين مصوبه مقرر شده است كه كليه مجريان دولتي موظفند مسئوليت حرفه اي خود و در صورت نياز مسئوليت ساير عوامل مرتبط در طراحي، محاسبه و نظارت ساختمان هاي تحت پوشش خود اعم از شهري و روستايي را نزد يكي از شركت هاي داراي صلاحيت بيمه نمايند.

 



سردار نقدي: بسيج ، پيشقراول جهاد نرم عليه دشمنان است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جلسه غيرعلني روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي، بسيج را پيشقراول جهاد نرم عليه دشمنان دانست.
سردار محمدرضا نقدي كه به مناسبت هفته بسيج در مجلس حضور يافته بود به سابقه تاريخي ظرفيت بسيج اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) اين ظرفيت اصيل را شناخت و در توطئه هاي اول انقلاب و هنگام جنگ نظريه ارتش 20 ميليوني را ارائه داد.
به گزارش فارس، وي تصريح كرد: اين موضوع به معني استفاده از ظرفيت همه ولايتي ها براي كشور و پيشروي آن است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور ادامه داد: در توطئه هاي اول انقلاب و دفاع مقدس به ياد داريد بسيج چه كرد و همچنين در سال گذشته همه ديديد كه رهبر انقلاب فرمودند اگر بسيج نبود سرنوشت جنگ چيز ديگري مي شد.
نقدي خاطرنشان كرد: امام خميني در دوم آذرماه همان سالي كه جنگ تمام شد، پيام دادند و تفكر و زندگي بسيجي را يادآور شدند و راه اندازي بسيج طلبه و دانشجو را جنبه اي از ظرفيت غيرنظامي بسيج دانستند.
وي ادامه داد: ما نتوانستيم از ظرفيت بسيج پس از جنگ بهره گيريم و هر چه از بسيج بهره گرفتيم به همان اندازه به موفقيت رسيده ايم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور در ادامه توضيحات خود تأكيد كرد: در عرصه علم و فناوري بسيجي ها همه تحريم ها را شكستند و با جهاد علمي خود فناوري هايي را كه دريغ مي شد به دست خود كسب كردند لذا پيشرفت هاي امروز كشور مديون اقدامات همين بسيجيان است.
نقدي يادآور شد: در جنگ نرم كه امروز دشمن با يأس از تهاجم نظامي به آن روي آورده است، خيال دارد كه بر ملت غلبه كند؛ اما غافل از اينكه بسيج پيشقراول جهاد نرم عليه دشمنان است.
وي با تشكر از مجلس براي تخصيص يك درصد از بودجه عمراني استاني براي احداث پايگاه هاي بسيج گفت: بسيج از جمله سرمايه هايي است كه نتايج آن ارزشمندتر از هزينه هايي است كه براي آن صرف مي شود.
نقدي با بيان اينكه در برنامه پنجم براي بسيج سهم چنداني در نظر گرفته نشده است، گفت: ولي از توجه مجلس به رزمندگان تشكر مي كنم و اميدوارم كه قانون بسيج بتواند نقش بيشتري را در برنامه پنج ساله پنجم ايفا كند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين در حاشيه حضور در صحن مجلس در جمع خبرنگاران از برگزاري اردوي فرهنگي بسيجيان در 400 شهر كشور خبر داد و گفت: يك ميليون بسيجي در 400 شهر كشور و در اردوگاه هاي فرهنگي استقرار پيدا مي كنند تا آمادگي روحي و فرهنگي خود را نشان دهند.
نقدي با بيان اينكه بسيجيان امروز در مقابل ارتشي كه 700 ميليارد دلار هزينه مي كند، با كمترين هزينه مقاومت مي كنند، گفت: امروز هزينه ما براي دفاع از كشور قابل مقايسه با هزينه دشمن نيست.
سردار نقدي با بيان اينكه بسيجيان در فتنه اخير براي دفاع از مردم و انقلاب پيشقراول بودند، تصريح كرد: بسيجيان پيچيده ترين فتنه را با كمترين هزينه خنثي كردند.

 



همتايي عيد غدير و شب قدر

در عبارت من كنت مولاه سخن از وصايت نيست، سخن از علم نيست؛ سخن از ولايت است و مديريت. با دو تا « اليوم » اين آيه بدرقه شده است: اليوم اكملت لكم د ينكم و اتممت عل يكم ن عمت ي، چرا؟ چون دين بدون مسئول، بدون مجري، بدون سرپرست، بدون حاكم ، نوشته اي روي ورق است، قرآن بدون مبيّن، بدون مجري، بدون حاكم، بدون والي يك سلسله علومي است نوشته روي اوراق؛ اينكه مشكل جامعه را حل نمي كند ! اينكه باعث يأس كفّار و دشمنان نيست ! اين اسلامي كه مجري دارد، مبيّن دارد، والي دارد، مولا دارد، اولي ب النّاس دارد؛ اين دين خدا پسند، ديني است كه در ولايت باشد. اين: رضيت لكم السلام د يناً (1)، يعني ( دين خدا پسند ). پس معلوم مي شود صرف قرآن، خدا پسند نيست، قرآن مع الع تر ه خدا پسند است. آنكه گفت: حسبنا ك تاب الله(2)، دين خدا پسند ندارد ! چون رضيت لكم السلام د يناً. اين اسلامي كه با ولايت كامل و تمام شده است. چون كامل شد، تامّ شد؛ اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن دين كم.
مشكل ( اجرايي ) كفّار با مكتب اسلام
كفّار با قرآن كريم مشكلات علمي نداشتند! كفّار مشكلات اجرائي داشتند با قرآن كريم. آنها حق برايشان روشن بود، معجزه برايشان روشن بود. وجود مبارك حضرت امير (ع) در پايان خطبه قاصعه مي فرمايد: من در خدمت پيامبر بودم، بزرگان قريش آمدند، گفتند: اگر معجزه اي بياوري، ما ايمان مي آوريم. حضرت فرمود: چه كنم؟ عرض كردند: اگر اين درختي كه آنجاست به دستور تو دو نيم بشود؛ نيمي بيايد، نيمي بماند؛ ما ايمان مي آوريم. حضرت امير فرمود: من ديدم به دستور پيامبر اين درخت دو نيم شد؛ نيمي ماند، نيمي آمد؛ باز اينها ايمان نياوردند ! عرض كردند: اگر اين نيم جلوتر بيايد و آن نيم قبلي هم از جا كنده بشود، بيايد به تو نزديك بشود؛ ما ايمان مي آوريم. حضرت اين كار را كرد، ولي ايمان نياوردند ! باز عرض كردند: اگر اين درخت دو نيم شده متّصل بشود، به حالت اوّل در آيد، به سر جاي خودش بر گردد، در همان مغرس خودش فرو برود، ما ايمان مي آوريم؛ همين كار را هم حضرت كرد، ولي ايمان نياوردند.
اينها يك معجزاتي نيست كه ناسخ التّواريخ يا بيهقي نقل كرده باشد! اين را علي بن أبيطالب در خطبه قاصعه در نهج البلاغه به صورت شفاف بيان كرده، قدم به قدمش را توضيح داد. فرمود: اين معجزه است. اين معجزات را اينها ديدند و ايمان نياوردند ! پس مشكل علمي ندارند، مشكل اعتقادي و اخلاقي و حقوقي ندارند؛ مشكل ولايت و حكومت و تدبير و سياست دارند. با آمدن كسي كه جاي پيغمبر را مي تواند به خوبي پر كند، كفّار نا اميد مي شوند: اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن دين كم.
وقتي انقلاب بود، اينها فكر مي كردند شورش كور است؛ وقتي شاه از بين رفت، ديگري چون جاي او را پر نمي كند، باز همين آمريكا و همان اسرائيل و همان شوروي سابق حضور پيدا مي كنند. ديدند نشد؛ يك كسي آمد ! بعد از رحلت امام خيال كردند مردم واقفي مي شوند در ولايت فقيه، ديدند نشد ! نه مردم در ولايت فقيه واقفيه شدند، نه با رحلت امام مشكلي پيش آمد. آنكه كشور را حفظ مي كند ولايت است، مديريت است.
بازگشت به محوريت اجرائي معصومين (ع)
وظيفه ما در عيد سعيد غدير
بنابراين محور اصلي روز غدير « ولايت » است، نه مسأله وصايت و عالم غيب بودن و امثال ذلك ! اين در اين روز پر بركت نازل شده است و ما را گفتند: در اين روز غدير كه عيد اكبر ماست، عيد الله الأكبر است؛ وقتي به يكديگر رسيديد، عقد اخوّت بخوانيد كه نموداري از اتحاد ملّي و انسجام اسلامي است و بگوئيد: الحمد ل لّه الّذ ي جعلني م ن المتمسّ كين ب و لايه عليّ بن أبيطال ب و الائمه الهداه المهديّين(3). اينها مجريان حدود الهي اند، اينها كساني اند كه قرآن را به خوبي مي فهمند، به خوبي عمل مي كنند، به خوبي اجراء مي كنند.
در پايان خطبه قاصعه وجود مبارك حضرت امير تقريباً 10 فضيلت براي خودش ذكر مي كند. فرمود: من جزء كساني ام كه سيمايشان سيماي صديقيّن است،به ما نقد نمي چسبد؛ نه نقد حق، نه نقد باطل! امّا نقد حق به ما نمي چسبد، چون ما كار باطلي نداريم. نقد باطل به ما نمي چسبد، ما همه اينها را تحمّل مي كنيم:نّي لمن قوم لا تأخذه ف ي الله لومه لائ م، سيماهم س يما الصّ ديقين و كلامهم كلام الابرار(4). اينها عمّار اللّ يل اند، منار النّهارند(5)، اسد ب النّهارند، رهبان ب اللّ يل اند(6)؛ شب اهل نماز شبند، روز سلحشور ميدان نبردند؛ من جزء اين قومم كه كلام آنها كلام صديقين است.
همتايي عيد غدير و شب قدر، محصول همتايي قرآن و عترت
بنابراين مسأله عيد غدير كه براي ما يك مسأله رسمي و عيد اكبر ماست، براي آن است كه قرآن يك مجري پيدا كرده؛ دين يك ضامن و يك والي و يك مولا پيدا كرده:النّب يّ اولي ب المؤم نين م ن انفس ه م و وجود مبارك پيامبر هم فرمود: هر كسي من مولاي اويم، وجود مبارك علي بن أبيطالب مولاي اوست؛ اين را هم بر اساس:يا أيّها الرّسول بلّ غ ما انز ل ل يك فرمود. نه اينكه خودش فرموده باشد.از اين بيان روشن مي شود كه « عيد غدير» همتاي ( شب قدر ) است. در شب قدر قرآن آمد، در روز عيد غدير ولايت آمد؛ اگر ك تاب الله و عترت لن يفتر قا هستند، دو حقيقت هماهنگ هستند، چيزي در قرآن نيست كه ولي نداشته باشد، چيزي ولي ندارد كه قرآن فاقد آن باشد و لا ا فترقا؛ پس همان حقيقت نّا انزلناه ف ي ليله القدر(7) در يا أيّها الرّسول بلّ غ ما انز ل ل يك م ن ربّ ك آمده است.
بنابراين همانطوري كه بوسيدن و بوئيدن قرآن جزء مراحل ابتدائي عبادت است؛ خواندن قرآن و بحث قرآن و تفسير قرآن جزء عبادات است، عمل به قرآن جزء وظائف است؛ درباره ولايت و بررسي امامت و شيوه امامت و اصول امامت نيز همين مساله صدق مي كند!
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت عيد سعيد غدير خم در جمع طلاب، فضلاء، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ دفتر مقام معظّم رهبري ـ دي 1386
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مائده/ 3 (2) بحار الأنوار/ 30/ 541
(3) اقبال الأعمال/ 464 ـ فصل ف يما نذكره م ن فضل صوم يوم الغدير
(4و5) نهج البلاغه/ خ 192 ( قاصعه )
(6) الكافي/ 2/ 232 (7) قدر/ 1
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود.

 



معاون اول قوه قضاييه: مهدي هاشمي به محض بازگشت دستگير و روانه زندان خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي از صدور حكم جلب مهدي هاشمي رفسنجاني خبر داد و تصريح كرد كه او دستگير و روانه زندان خواهد شد.
معاون اول قوه قضائيه در حاشيه همايش فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج و ائمه جماعت مساجد در گفت وگو با خبرنگاران تاكيد كرد:
در دستگاه قضايي هيچ امتيازي به افراد به خاطر موقعيت اجتماعي و سياسي و نوع انتسابشان وجود ندارد.
وي ادامه داد: به خاطر اينكه كسي فرزند شخصي است يا در واقع كسي منتسب به جريان يا جايي است، به هيچ عنوان دستگاه قضايي بنا به اغماض و كوتاه آمدن ندارد.
رئيسي خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي دستگاهي مبتني بر قانون و عدالت است و آنچه وظيفه خود مي داند با جديت تمام دنبال مي كند و مردم بايد در اين رابطه در جريان قرار بگيرند و تاكنون سعي شده در خصوص برخوردهايي كه در دستگاه قضايي صورت گرفته است، اطلاع رساني مناسبي شود.
وي ادامه داد: بحث هايي كه در روزهاي اخير در بعضي مطبوعات و رسانه ها مطرح مي شود يا برخي گفته ها مبني بر امتياز دادن دستگاه قضايي، صحت ندارد.
به گزارش ايسنا، معاون اول قوه قضائيه در خصوص پرونده مهدي هاشمي گفت: حكم جلب مهدي هاشمي صادر شده و وي دستگير و روانه زندان خواهد شد، بنابراين پرونده او مانند بقيه پرونده هاي ديگر، عادلانه رسيدگي خواهد شد. در دستگاه قضايي، قضات عادل كم نيستند و توسط قاضي عادلي كه از طرف دستگاه قضايي تعيين شود، به پرونده مهدي هاشمي رسيدگي مي شود.
وي در خصوص نامه بدون امضاي مهدي هاشمي تصريح كرد: او تفاوتي با ديگر متهمان از نظر دستگاه قضايي ندارد و چون از نظر دستگاه قضايي در معرض اتهام قرار دارد اتهام او مانند تمامي افراد در معرض اتهام، رسيدگي خواهد شد.
رئيسي همچنين عنوان كرد: هدفمند كردن يارانه ها تحولي بزرگ در اقتصاد كشور ماست و همكاري همه لايه هاي اجتماعي و قواي سه گانه و دستگاه هاي مربوط و نيز رسانه ها را مي طلبد بنابراين همه بايد كاري بكنند كه اين تحول بزرگ اقتصادي مانند تمامي موفقيت هايي كه تاكنون نظام ما داشته است، موفق شود.
وي ادامه داد: قانون هدفمند كردن يارانه ها را مجلس تصويب كرده و دولت در ميدان اجرا قرار گرفته است و دستگاه قضايي هرگونه كمكي را كه بتواند، به مجموعه اجرايي ارائه مي كند.
معاون اول قوه قضائيه رمز موفقيت هدفمند كردن يارانه ها را در تبيين و روشنگري رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها نقش موثري در روشنگري جامعه و مردم دارند بنابراين چون مردم بهترين همكار در اين ميدان هستند، اگر به مردم آگاهي داده شود و موضوع براي آن ها كاملا روشن شود مي توانيم با نيروي مردم كه ياران و همكاران در اجراي اين تحول بزرگ هستند، به موفقيت برسيم.

 



نماينده مجلس: طرح سوال از رئيس جمهور، همنوايي با آهنگ دشمن است

نماينده مردم بهشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح سوال از رئيس جمهور همنوايي با آهنگ دشمن است.
احمد علي مقيمي كه در برخي سايت ها از وي به عنوان نماينده امضاكننده طرح سوال از رئيس جمهور نام برده شده بود در گفت وگو با فارس ضمن تكذيب اين مساله گفت: كساني كه امروز طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح مي كنند دچار زكام سياسي شده اند.
مقيمي با تاكيد بر اين كه طرح سوال از رئيس جمهور را نديده و امضا نكرده است، تاكيد كرد: كساني كه طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح مي كنند هيچ علمي به الفباي سياست ندارند زيرا آنها حتي شرايط كشور را هم درك نمي كنند.
اين نماينده مجلس طرح سوال از رئيس جمهور را انحراف از مسير خدمت به مردم توصيف كرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامي آهنگ اختلاف در ايران را مي نوازند و برخي ها ملودي آن را اجرا مي كنند و لذا تاكيد مي كنم كه طرح سوال از رئيس جمهور آهنگ دشمن است و مجلس اين ملودي را نمي نوازد.
وي در پاسخ به اين سوال كه طراح، طرح سوال از رئيس جمهور مدعي شده كه بيش از 40 نماينده با او همراه هستند، گفت: اين آقايي كه طرح سوال از رئيس جمهور را دنبال مي كند اگر در گفته خود صادق است اسامي همراهانش را منتشر كند تا مشخص شود كه تنها خودش امضا كرده است.
كاظم جلالي هم تكذيب كرد
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس نيز در پاسخ به اين سوال كه در برخي از سايت ها ادعا شده كه «جنابعالي نامه سوال از رئيس جمهور را امضا كرده ايد آيا اين موضوع صحيح است يا خير؟» پاسخ داد: خير، من نامه سوال از رئيس جمهور را امضا نكردم؛ متن نامه را هم نديدم و چنين نامه اي را هم امضا نكردم، آوردن اسم بنده در اين نامه بي تقوايي سياسي محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه نمي دانم چرا اسم بنده در اين نامه مطرح شده در حالي كه اصلا چنين نامه اي را نديده ام، خاطرنشان كرد: شرايط فعلي فضايي نيست كه بتوان بحث سوال از رئيس جمهور را مطرح كرد؛ چرا كه در حال حاضر به همدلي و وفاق نياز داريم و مردم نيز از مسئولان مطالبه كار، تلاش و جديت را دارند؛ بنابراين مسئولان بايد اين مسير را طي كنند.

 



ديدار 110هزار بسيجي با فرمانده كل قوا در روز عيد غدير

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از اجتماع 110 هزار بسيجي استان تهران در روز عيدغدير براي تجديد بيعت و ديدار با فرماندهي معظم كل قوا خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري با اشاره به تلاقي هفته بسيج با دهه امامت و ولايت و عيدسعيد غدير گفت: در سراسر كشور يك ميليون بسيجي به نمايندگي از ده ها ميليون بسيجي به طور نمادين با مقام عظماي ولايت تجديد بيعت خواهند كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: بسيجيان ولايتمدار در اين اجتماع بزرگ، حماسه غدير و پيام آن را براي ملت ايران و مسلمانان زنده مي كنند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: بسيج نيرويي منحصر به فرد است كه مي تواند متناسب با هر شرايط و زمان، وضعيت خاصي پيدا كند و به كمك نظام و كشور بشتابد.
وي با اشاره به دورانديشي حضرت امام راحل(ره) در فرمان تشكيل بسيج مستضعفين گفت: امروز دشمن در جنگ نرم بر ضد جمهوري اسلامي ايران اهدافشان تضعيف روحيه مقاومت و پايداري، القاي روحيه يأس و نااميدي و اسلام ستيزي است.
فرمانده كل سپاه همچنين، ايران هراسي و شيعه هراسي، پايمال كردن روحيه ايثار و شهادت طلبي، سلب اعتماد مردم از نظام و مسئولان، ترويج سكولاريسم و ارزش هاي غربي و مقابله با فرهنگ ديني و مذهبي را از ديگر اهداف جنگ نرم دشمن اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: حوادث و رخدادهاي فراروي انقلاب و حركت ملت ايران در سه دهه اخير و نقش آفريني هاي سرنوشت ساز و تاريخي بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس و مقابله با توطئه ها و فتنه آفريني هاي دشمنان، آينده نگري و افق ديد بلند امام راحل(ره) و تدبير حكيمانه ايشان در تشكيل بسيج را نشان مي دهد.
سرلشكر جعفري، بسيج را مردمي ترين نهاد معرفي و با اشاره به مصاديقي از كاركردهاي بسيج در عمران و سازندگي و توسعه كشور و رفع نيازهاي مردم افزود: امروز مردم با مشاهده نقش بسيجيان در اجراي طرح هاي بزرگ ملي مانند راه سازي، سدسازي، تونل سازي، گازرساني، آبرساني و كمك هاي امدادي در هنگام بروز حوادث و بلاياي طبيعي، حضور موثر و خادمانه بسيج و بسيجيان را در زندگي خود حس مي كنند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تحولات ساختاري اخير بسيج گفت: اين تغييرات در سازمان بسيج با هدف ترويج و نهادينه كردن نگاه حكيمانه رهبر معظم انقلاب به اين نهاد و توسعه نقش پذيري بسيجيان در عرصه هاي متنوع است.
سرلشكر جعفري گفت: بسيج قدرت نرم انقلاب و نظام و سرمايه عظيم ملت ايران در مواجهه با جنگ نرم است.

 



رحيم صفوي: كساني كه در روز عاشوراي 88 هتاكي كردند امروز سرنگون شده اند

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: بسيج 20 ميليوني قدرت بزرگ بازدارنده براي همه دشمني هاست.
به گزارش فارس سردار سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در همايش پرچمداران بصيرت كه در سالن شهيد رجايي قزوين برگزار شد، اظهار داشت: صدور فرمان امام براي تشكيل ارتش 20 ميليوني بسيج مستضعفين در پنجم آذرماه سال 58 صورت گرفت، زماني كه خبري از جنگ تحميلي نبود.
وي ادامه داد: قلب نوراني امام خميني(ره) با نور الهي روشن شده بود، ايشان مشكلات آينده انقلاب و جمهوري اسلامي را ديده و حتي براي زمينه سازي بيداري ملت هاي اسلامي جهان و الگو گرفتن از جمهوري اسلامي براي ديگر ملت ها برنامه داشتند و اين فرمان را صادر كردند.
بسيج بايد با قدرت نرم به جنگ با فرهنگ مهاجم دشمن رود
وي در ادامه خاطرنشان كرد: بسيج بايد به قدرت نرم برسد و با قدرت نرم به جنگ با فرهنگ مهاجم شامل رسانه هاي بيگانه و شبكه هاي جنگ رواني دشمن رود. رحيم صفوي تصريح كرد: رسالت بسيج مردم ياري و مردم داري است، خدمت به مردم جزو بزرگ ترين ارزش هاي بسيج است، شركت در اردوهاي طرح هجرت گامي در اين راستاست كه سازمان بسيج سازندگي هر سال چند ميليون نفر را در روز بسيج به شهرهاي محروم مي برد و حضور اقشار مختلف بسيج بسيار تاثيرگذار در اين اردوهاست.
وي اضافه كرد: در اين اردوها انسان ساخته مي شود و بسيجيان مي بينند كه ايران فقط قزوين و تهران نيست. ما هنوز محروماني داريم كه از حداقل زندگي برخوردار نيستند.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اعلام كرد: كادرسازي و تقويت مديران كارآمد رسالت ديگري است كه امروز به عهده بسيج است، اداره كشوري بزرگ با اين ميزان جمعيت و منابع طبيعي با توجه به دشمناني كه دارد و مديريت لايه هاي مختلف كار سختي است و ما بايد مديران كارآمد، مردمي و متعهد با روحيه بسيجي تربيت كنيم.
وي افزود: اگر مديران انديشه و اعتقاد بسيجي داشته باشند بسياري از مشكلات حل مي شود و البته در كنار داشتن ايمان و اعتقاد، يك مدير كارآمد نيز بايد باشد. رحيم صفوي بيان داشت؛ ما معتقد هستيم كه بسيج ظرفيت صدور مكتب جهاد، مقاومت و انتظار را به ملت هاي اسلامي دارد و مكتب جهادي يعني اگر 200 ميليون عرب به جهاد اعتقاد داشتند هرگز فلسطين 60 سال در چنگال چكمه پوشان كافر و صهيونيستي نبود.
وي يادآور شد: دشمنان مي گويند بايد مفاهيم عاشورا و انتظار را از ما بگيرند و اينكه در تهران روز عاشورا حرمت شكني كردند، ساده انگاشته نشود، هيچ كس جرأت نمي كند به امام حسين اهانت كند و هركس اهانت كند سرنگون مي شود.
مكتب انتظار مكتب به قدرت رسيدن اسلام در مقياس جهاني است و انشاءالله تا آخر به عهد و پيماني كه با خداوند، امام، شهيدان و رهبري بسته ايم، صادقانه و خالصانه وفادار باقي بمانيم.

 



يكي از جانبازان فتنه 88: محاكمه سران فتنه مرهمي بر زخم هاي ملت ايران است

يكي از جانبازان فتنه 88 محاكمه سران فتنه و عوامل آنها به عنوان دشمنان آشكار و منافقان داخلي را مرهمي بر زخم هاي بزرگ بر دل ملت ايران دانست.
مهدي ناصري در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: پس از انتخابات رياست جمهوري در سال گذشته سران فتنه براي رسيدن به قدرت به بهانه هاي مختلف افراد بي بصيرت را دعوت به اغتشاش و ايجاد ناامني در برخي نقاط كشور كردند.
وي ادامه داد: در حملات اغتشاشگران و عاملان منافقين خون رهگذران، جوانان و افراد بي گناهي نيز به زمين ريخته شد كه بنده نيز بر اثر اصابت گلوله به ناحيه پا مجروح شدم و از موسوي و كروبي كه مقصران اصلي ايجاد ناامني در جامعه بودند، شكايت كردم.
اين جانباز فتنه 88 با بيان اينكه سران فتنه هيچ جايگاهي در نظام ندارند، گفت: خوشبختانه مردم كشور ما مردمي آگاه و بابصيرت هستند و پس از روز عاشورا به هويت حقيقي سران فتنه پي بردند.
وي خاطرنشان كرد: سران فتنه با كارهايي كه انجام دادند، حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي را در مجامع بين المللي خدشه دار كردند و با توجه به اينكه ملت براي نظام و نظام براي ملت است، سران فتنه از دامن ملت طرد شدند.
ناصري بيان داشت: در حال حاضر سران فتنه به همراه افرادي بي بصيرت، منشور برادري حضرت امام خميني(ره) را مطرح مي كنند تا به نوعي وارد نظام شوند ولي اين كار آنها بيهوده است.
وي اضافه كرد: سران فتنه بايد در رابطه با مسائلي كه سال گذشته ايجاد كردند، معذرت خواهي رسمي كنند و در جهت جبران اين مسائل در سطح بين المللي و داخلي قدم بردارند.
وي اضافه كرد: سرانه فتنه بايد تقاص كارهاي خود را پس بدهند و به خون هايي كه ريخته شده، آسيب هاي وارده به اموال عمومي و خسارات معنوي كه به نظام وارد كردند، پاسخ بدهند.
وي اضافه كرد: خواست ما اين است كه سران فتنه هرچه زودتر محاكمه شوند، اما با توجه به تدابير نظام اين محاكمه به تاخير افتاده است ولي سران فتنه در توهمات خود از اين مصلحت به عنوان يك نقطه ضعف براي نظام ياد كرده و از آن سوءاستفاده مي كنند.

 



آخوندزاده: ايران در مورد سهم از درياي خزر روي هيچ عددي صحبت نمي كند

نماينده ويژه رئيس جمهور در امور درياي خزر با بيان اين كه ايران اعلام آمادگي كرد كه حاضر است ظرف يك سال آينده رژيم جامع خزر را در گفت وگو با طرف ها كامل كند، خاطرنشان كرد كه ايران در مورد سهم از درياي خزر روي هيچ رقمي صحبت نمي كند.
به گزارش ايسنا، محمد مهدي آخوندزاده - معاون وزير امور خارجه -كشورمان روز سه شنبه در نشستي با حضور خبرنگاران با اشاره به توافقاتي كه در بين پنج كشور ساحلي درياي خزر در اجلاس تهران انجام شده بود، تاكيد كرد: اجلاس تهران كار بسيار مثبتي بود كه انجام شد و در آن بيانيه اي صادر شد كه مبنايي براي اقدامات مشترك كشورها در حوزه هاي مختلف بوده است كه از آن به عنوان بيانيه مادر ياد مي شود.
وي افزود: يكي از ويژگي هاي بيانيه اجلاس سران خزر در تهران اين است كه هر تصميمي در مورد اين دريا با حضور و اجماع پنج كشور حاشيه اي بايد انجام شود و تنها راه حل مسائل مربوط به درياي خزر از طريق مذاكره و گفت وگو ميان پنج كشور انجام مي شود و تاكيد دارد اين كشورهاي ساحلي خود توانايي حل و فصل مسائل را دارند. بحث دخالت نكردن كشورهاي ثالث در مسائل مربوط به اين دريا فهم مشتركي است كه بين كشورها وجود دارد.
آخوندزاده با اشاره به موارد مطرح شده در اجلاس تهران افزود: موضوع تفاهم نامه امنيتي و افزايش همكاري هاي اقتصادي مورد بررسي سران قرار گرفت كه در اين نشست پيش نويس تفاهم نامه امنيتي آماده شد و در مذاكراتي فشرده تلاش شد اين سند براي امضا نهايي شود و سرانجام اين توافق نامه امضا شد.
نماينده ويژه رئيس جمهور كشورمان در امور درياي خزر، مبارزه با تروريسم، جرايم سازمان يافته، مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر، پول شويي، تامين امنيت كشتيراني، مقابله با تجارت انسان، مقابله با صيد غيرمجاز و حق انحصاري كشورهاي ساحلي در تامين امنيت در خزر را از سرفصل هاي تفاهم نامه امنيتي كه ميان پنج كشور امضا شده است، برشمرد.
آخوندزاده تاكيد كرد: با امضاي اين موافقت نامه تمايل پنج كشور براي حل و فصل مسائلي كه ممكن است ايجاد شود نشان داده شد و رئيسان جمهور اين كشورها، اراده سياسي خود را به روشني نشان دادند.
او با بيان اين كه تكيه بيانيه باكو بر بيانيه اي است كه ميان سران پنج كشور در تهران به تصويب رسيد، افزود: از جمله مهم ترين موارد بيانيه باكو، همكاري در زمينه انرژي، حمل و نقل از طريق كريدورهاي بين المللي، تاكيد بر حفاظت از محيط زيست، همكاري در جذب سرمايه گذاري و فن آوري هاي جديد و افزايش تعاملات در حوزه هاي اقتصادي خواهد بود.
معاون وزير امور خارجه كشورمان افزود: در اجلاسي كه در مورد همكاري اقتصادي كشورها در آستاراخان برگزار شد تاكيد شد كه كشورها مسئوليت ها و تكاليف خود در مورد امور درياي خزر را جدي بگيرند و به فعاليت ها سرعت بخشند. مدودف چندين بار اصرار كرد فاصله اي كه بين اجلاس سران است كم تر شود كه مورد استقبال رئيس جمهور كشورمان نيز قرار گرفت.
او ادامه داد: ما در مورد درصد سهم از دريا روي هيچ رقمي صحبت نمي كنيم. اين كه خود را روي 20 درصد يا 40درصد منحصر كنيم درست نيست. پايه بحث ما دو موافقت نامه اي است كه در سال هاي 1921 و 1940 تعريف شده است. ما با اصل قرار دادن آن با كشورها وارد گفت وگو شديم. مبناي كار تفاهم و اجماع پنج كشور است. ما در پيش نويس كنوانسيون اين دو قرارداد را به عنوان مبناي هرگونه الزامي كه بايد انجام بگيرد براي فعال سازي حضور در خزر داريم و همواره بر آنان تاكيد مي شود.

 



برنده جايزه صلح نوبل: آمريكا صلاحيت رسيدگي به برنامه هسته اي ايران را ندارد

نويسنده ايرلندي و برنده جايزه صلح نوبل در مقاله اي تأكيد كرد كه آمريكا به عنوان جنايتكار اتمي حق اعتراض به برنامه هسته اي ايران را ندارد.
به گزارش ايرنا، خانم «مايرد مگواير» كه در سال 1976 برنده جايزه صلح نوبل شد، در اين باره مي نويسد: آمريكا، ايران را به بهانه اينكه در تلاش براي دستيابي به بمب اتمي بوده و ممكن است منطقه را به آتش بكشد، تهديد كرده و از تهديدات اسرائيل عليه اين كشور حمايت مي كند كه اين در حقيقت به آتش كشيدن جهان است.
وي تصريح مي كند: هنگامي كه اوباما مي گويد او مي خواهد جهاني بدون سلاح هسته اي داشته باشد اما توجهي به سلاح هسته اي اسرائيل نمي كند، اين نوعي تناقض محسوب مي شود و اين در حالي است كه اين كشور برنامه هاي هسته اي ايران راتهديد براي جهان مي داند.
اين نويسنده ايرلندي تأكيد مي كند: منشور 1945 نورنبرگ مي گويد كه تهديد يا استفاده از سلاح هسته اي عملي جنايي است، بنابراين مقامات هر كشوري به دنبال نگهداري سلاح هسته اي بوده و يابه دنبال استفاده از آن باشند نيز به عنوان يك تهديد براي جهان محسوب مي شوند كه آمريكا با توجه به استفاده از سلاح هسته اي براي نخستين بار و احتمال استفاده مجدد از آن از مصاديق اين تهديد است.
مايرد مگواير در ادامه با اشاره به جنايت پيشگي آمريكايي ها عليه بشريت و بهانه جويي هاي آنها، خاطرنشان كرد: كشتار 250 هزار ژاپني با استفاده از بمب اتمي توسط آمريكايي ها يك جنايت مسلم جنگي است كه تاكنون فقط به نام آمريكايي ها ثبت شده است.

 



جنايت جديد سران منافقين در پادگان اشرف

با دستور مستقيم مريم رجوي مسئولان پادگان اشرف براي كنترل و انقياد اعضا هرگونه رسيدگي صنفي، بهداشتي و پزشكي را به طور غيرمستقيم منوط به همكاري و همراهي اعضا كرده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، بعد از نشست هاي اخير در پادگان اشرف و همزمان با از هم پاشيده شدن شيرازه تشكيلاتي و نافرماني اعضاء به دستور مريم رجوي هرگونه رسيدگي صنفي، بهداشتي و پزشكي به بعد از نشست هاي مفصل براي اعضاي ناراضي موكول شده و در اين ميان ناراضياني كه بايد بطور مدام تحت كنترل پزشكي بوده و يا قرص مصرف كنند هم شامل اين تحريم هاي سازمان شده اند و از تحويل قرص و الزامات پزشكي به آنان ممانعت به عمل مي آيد. و يا با دردسرهاي زياد و با تاخير تحويل آنان مي شود.
بر طبق اخبار رسيده و در همين رابطه، يكي از اعضاي سابق شوراي رهبري منافقين (همه اعضاي اين شورا را زنان تشكيل مي دهند) كه از ناراضيان و مخالف عملكرد كنوني سران فرقه است، بعد از نشست طولاني با تعدادي از زنان و فشار روحي زياد مدتي است كه در جاي نامعلومي به سر مي برد و با توجه به اينكه وي از كلسترول و فشار خون نيز رنج مي برد، به دستور مردم رجوي براي تحت فشار قرار دادن او داروهايش را به طور نامر تب در اختيارش قرار مي دهند و اسم او نيز از ليست تحويل گيرندگان داروي امداد مجاهدين حذف شده است.
رويه موجود در فرقه منافقين به دنبال بالا گرفتن موج نارضايتي از حضور در فرقه رجوي شكل گرفته و سران اين سازمان براي كنترل تاثيرات حضور خانواده هاي اعضاي اين فرقه در پشت درهاي پادگان اشرف، هر روز تمهيد جديدي را به كار مي بندند تا با كنترل بيشتر بر روي اعضا، مانع خروج آنها از پادگان اشرف و پيوستن به خانواده ها بشوند.
برپايه اين خبر به دنبال تهديدهاي چند ماه قبل رجوي مبني بر اينكه چنانچه راه حلي براي برون رفت از بحران اين فرقه انديشيده نشود، تمام اعضاي موجودي در پادگان اشرف به قتل خواهند رسيد، هفته قبل احمد رازاني از اعضاي ناراضي اين فرقه توسط سركردگان اين فرقه به قتل رسيد و به نظر مي رسد پروژه بعدي اين سازمان قتل اين عضو سابق شوراي رهبري منافقين باشد.
كانون هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) توجه جدي سازمان هاي حقوق بشري را به جنايت جديد و خزنده اين فرقه در مورد اعضاي ناراضي اين فرقه كه خواهان خروج از پادگان اشرف هستند جلب مي كند و خواهان رسيدگي به وضعيت موجود از جانب اين سازمان ها است.

 



معاون امور اوقافي سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام كرد
تسهيلات ويژه سازمان اوقاف براي صدور سند موقوفاتي كه اسنادشان باطل شده است

محمدرضا كائيني معاون امور اوقافي سازمان اوقاف و امور خيريه در يك نشست خبري برنامه هاي اين سازمان را براي موقوفات اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، وي وقف را پشتوانه برنامه هاي قرآني، ديني و آئين هاي مذهبي در كشور دانست و گفت: بسياري از موقوفات در رژيم پهلوي به تملك افراد مختلف درآمده بود كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با رهنمود حضرت امام و تصويب مجلس، از دست آنها خارج شده است.
كائيني افزود:
متأسفانه عده اي حاضر به تمكين به اين قانون نيستند كه در اين رابطه سازمان اوقاف در حال بازپس گيري اموال موقوفه است.
معاون امور اوقافي سازمان حج و زيارت گفت: سازمان اوقاف براي كساني كه در زمين هاي اوقافي اقدام به ساخت وساز كرده اند و قبلاً اسنادشان باطل شده، تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته است و همه كساني كه داراي چنين شرايطي هستند مي توانند با مراجعه به ادارات اوقاف، معرفي نامه گرفته و اسناد خود را دريافت نمايند.
وي افزود: كساني هم كه داراي زمينهاي موقوفه هستند مي توانند با مراجعه به اداره اوقاف شهرها و تنظيم قرارداد، مشكل ساخت بناي خويش را حل كنند.
كائيني با اشاره به مشكلاتي كه بعضي از مديران براي زمين هاي موقوفي ايجاد مي كنند گفت:
متأسفانه بعضي از مديران آنچنان كه شايسته است به مسائل وقف آشنا نيستند و همين امر باعث مي شود كه در بعضي از جاها به موقوفات تجاوز شود.
وي سازمان اوقاف و امور خيريه را امانتدار واقفين ناميد و گفت: ما وظيفه داريم كه در خصوص نگهداري مناسب و بهره برداري درست از موقوفات همه تلاش خود را بكار بگيريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14