(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 آذر 1389- شماره 19796

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقبالي گرم در يك هواي سرد
رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم زنجان : ذخيره حاصل از صرفه جويي انرژي به حساب مردم ريخته مي شود
درپوش قلب رآكتور نيروگاه بوشهر گذاشته شد
خاطرات خواندني آيت الله انصاري شيرازي از امام و رهبري
حاجي بابايي پس از ديدار با مراجع قم:
برنامه هاي آموزشي كشور در راستاي مهندسي فرهنگي رهبر معظم انقلاب تنظيم و اجرا خواهد شد
تشكيل كميته سهام عدالت در سازمان خصوصي سازي
از سوي سازمان وظيفه عمومي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زيرديپلم اعلام شد
به دليل شباهت با مقبره سربازان بعث مقبره قيصر امين پور تغيير چهره مي دهد
كشف شيوه تبديل خرماي نارس به رسيده و طعم دار
در مراسم اجلاس بين المللي غدير «تيجاني» شهروند افتخاري جهرم شد
قدرداني آيت الله صافي گلپايگاني از تاجر حامي حجاب در فرانسه
مديركل ترانزيت سازمان بنادر كشور: تمام چابهار منطقه آزاد اعلام شد
معاون پارلماني رئيس جمهور: مخالفت با هدفمند كردن يارانه ها با اغراض سياسي است
اخبار ادبي و هنري



استقبالي گرم در يك هواي سرد

زنجان-خبرنگار كيهان:
¤رئيس جمهور در هفتادونهمين سفر استاني ساعت 40/9 ديروز صبح وارد فرودگاه زنجان شد.
¤دكتر احمدي نژاد در بدو ورود به فرودگاه زنجان مورد استقبال نماينده ولي فقيه در استان، استاندار و ديگر مسئولان محلي قرارگرفت.
دكتر احمدي نژاد در آغاز اين سفر در فرودگاه زنجان مردم زنجان را مردمي ولايت مدار و علوي عنوان و افزود: ديار زنجان ديار شور و شعور حسيني است و مردم زنجان پيوسته پايبند به امامت و ولايت بوده و با شجاعت و ايثار در شكل گيري تاريخ ملت ايران و هويت امروزي اين ملت نقش بسيار مهمي را ايفا كرده اند.
- اهالي روستاهاي اطراف فرودگاه زنجان براي استقبال از رئيس جمهور به محل فرودگاه آمده بودند و با ذبح قرباني در مسير از وي استقبال كردند.
- رئيس جمهور در سخنراني كوتاهي در بين اهالي اين روستاها به احساسات آنان پاسخ داده و قول داد نماينده ويژه خود را جهت بررسي مسايل منطقه بين روستائيان اعزام كند كه مورد استقبال گسترده اهالي قرارگرفت.
- تشكيل ستادهاي 30گانه در زنجان و حضور مردم براي بيان مشكلاتشان از حركات جالب اين دوره از سفر است.
- تاكيد دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان مبني بر همكاري مديران ستادهاي 30گانه با اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران از حركت هاي خوب استاندار در اين دوره است.
- تعداد زيادي از مردم براي دادن نامه و بيان مشكلات از روز دوشنبه در محل استانداري حاضر و نامه هاي خود را به مكانهاي مخصوصي كه براي اين منظور در نظر گرفته شده بود مي دادند.
- مردم زنجان از ساعت ها قبل در محل سخنراني و مسيرهاي استقبال حاضر شده بودند كه حضور جوانان و بانوان در بين استقبال كنندگان بسيار چشم گير بود.
- اتومبيل حامل رئيس جمهور بارها به خاطر ازدحام استقبال كنندگان در مسير متوقف شد.
- رئيس جمهور مسير 20 كيلومتري استقبال را به علت ازدحام بيش از حد مردم در 5/2 ساعت طي كرد و بارها اتومبيل حامل رئيس جمهور متوقف و وي به احساسات مردم پاسخ گفت.
-همزمان با حضور رئيس جمهور در زنجان تعدادي از وزيران نيز با اختيار تام به شهرهاي استان سفر و به مشكلات مردم رسيدگي خواهند كرد. بنابر اعلام مسئولان تصميم اين وزيران به عنوان مصوبه در دولت مطرح خواهد شد.
- همزمان با اين سفر ده ها پروژه افتتاح و يا كلنگ زني خواهد شد.

 



رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم زنجان : ذخيره حاصل از صرفه جويي انرژي به حساب مردم ريخته مي شود

رئيس جمهور گفت: همه برنامه ريزي ها تنظيم و آماده شده به طوري كه تقريبا 85 تا 90درصد كار قانون هدفمندسازي يارانه ها انجام شده است.
دكتر محمود احمدي نژاد كه ديروز ظهر در جريان هفتاد ونهمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع پرشور مردم زنجان در ورزشگاه كارگران اين شهر سخن مي گفت، تاكيد كرد:
«اكنون يك «ياحسين» و «يا علي» ديگر نياز داريم تا با كمك شما مردم، پرچم غيرت ايران را بر قله هاي اقتصادي برافراشته كنيم.»
رئيس جمهور با اشاره به مبالغ يارانه هاي ريخته شده به حساب سرپرستان خانوار گفت: اين ارقام به صورت علي الحساب است، اگر با همكاري شما در مصرف انرژي صرفه جويي كنيم، به شما قول مي دهم هر مقدار كه صرفه جويي شود، همه اين مبالغ به حساب هاي مردم برگردانده شود.
وي به برخي اظهارات رسانه هاي سردمداران بيگانه اشاره كرد و گفت: آنها عنوان كردند كه «طرح هدفمندسازي يارانه ها طرح خوبي نيست و چرا دولت ايران آن را اجرايي مي كند. ما ايران را تحريم كرديم تا وضع اقتصادي مردم خراب تر شود، در حالي كه طرح يارانه ها زماني بايد اجرايي شود كه اقتصاد رو به شكوفايي باشد، پس چرا اين طرح را اجرايي مي كنيد؟»
رئيس جمهور تصريح كرد: «از زبان شما به آنها مي گويم كه اولا حركت اقتصاد و پيشرفت ملت ايران همچنان در حال شكوفايي است. همين كه شما با اين طرح مخالفت مي كنيد، همه دنيا متوجه مي شوند كه اين طرح صددرصد به نفع ملت ايران و خواست ملت ايران است.
دكتر احمدي نژاد افزود: «دشمنان ايران نمي خواهند ما پيشرفت كنيم زيرا با طرح هايي همچون قانون هدفمندسازي يارانه ها گام هاي پيشرفت صد برابر مي شود.»
وي با بيان اينكه در آينده نزديك جزئيات كامل قانون هدفمندسازي يارانه ها اعلام خواهد شد، خاطرنشان كرد: «قانون هدفمندسازي يارانه ها براي عدالت و به نفع همه ملت ايران است تا وضعيت اقتصادي همه مردم بهبود يابد، در حالي كه دشمنان و شياطين با اجراي عدالت مخالفند چرا كه عدالت با خود مهرباني و همدلي مي آورد و اين همدلي دل ها را به سمت عدالت گستر حقيقي هدايت مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها هيچ اتفاق ناپسندي در راه نيست، گفت: «همه با هم و دست در دست يكديگر كمك كنيم تا ايران را بسازيم.»
رئيس جمهور يادآور شد كه طرح هاي تحول اقتصادي ديگري بعد از قانون هدفمندسازي يارانه ها در بخش هاي ماليات، بانك و بيمه نيز اجرا خواهد شد تا اقتصاد كشور گام هاي پيشرفت و توسعه را سريع تر بردارد.
قدرت هاي استكباري قادر به متوقف كردن ايران نيستند
رئيس جمهور در ادامه صحبت هاي خود در اجتماع پرشور مردم زنجان گفت: «اگر همه قدرت هاي شيطاني تاريخ دست به دست هم دهند قادر نخواهند بود كوچكترين توقفي در مسير پرشتاب پيشرفت ايران ايجاد كنند.»
به گزارش ايرنا دكتر احمدي نژاد خطاب به سردمداران غرب گفت: «از زبان ملت ايران به شما مي گويم امروز ايران يكپارچه است و راه رسيدن به قله هاي پيشرفت هموار بوده و خواهد بود.»
وي با بيان اينكه برخي از دوستان ايران در دنيا نگران بوده و تصور مي كنند كه توطئه، طراحي ها و سنگ اندازي هاي مستكبران مي تواند مانعي در برابر حركت ملت ايران ايجاد كند، از زبان ملت ايران به آنها مي گويم نگران نباشيد چون قدرت هاي شيطاني كوچكتر از آن هستند كه بخواهند در مسير پيشرفت ملت ايران خللي ايجاد كنند.
رئيس جمهور يادآور شد: «البته آنها تلاش و برنامه ريزي خود را در اين زمينه انجام مي دهند تا در پيشرفت ايران خلل ايجاد كنند اما همت ملت ايران و مشت هاي گره كرده آنها تمام كاخ هاي توطئه را بر سر توطئه گران خراب خواهد كرد.»
احمدي نژاد با بيان اينكه همه ايران بايد آباد شود، تصريح كرد: «بايد طي چند سال آينده به نقطه اي برسيم كه حتي يك نفر فقير در ايران پيدا نشود. ضمن اينكه شاهد وجود حتي يك خانواده فاقد مسكن هم نباشيم.»
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد در كشور به نقطه اي برسيم كه حتي يك فرد پيدا نشود كه نتواند شغل شرافتمندانه مناسب خود را پيدا كند؛ و اينها در سايه همدلي و كار و تلاش و عشق به ولايت و امامت و عدالت شدني است.
تنها راه نجات بشريت
تمسك به امام است
رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر اين كه تنها راه نجات بشريت، بازگشت و تمسك به امام است اظهار داشت كه عيد غدير بايد انديشه هاي بشريت را به سمت امام هدايت كند.
وي با بيان اين كه مهم ترين هديه خداي متعال به بشريت، امامت و ولايت است گفت: «هيچ نعمتي در جامعه بشري بالاتر از نعمت ولايت در جامعه بشري نيست.»
وي افزود: «خداوند انسان را خلق كرد تا مسير رسيدن به كمال را طي كند و جامعه اي سعادتمند و سرشار از عشق و صلح و يگانگي را برپا كند.»
رئيس جمهوري با بيان اين كه خداوند از انسان خواسته كه آئين تجلي خدا در روي زمين باشد و از يكه تازي دست بردارد اظهار داشت كه همه پيامبران آمده اند كه اين حقيقت را فرياد زنند كه تنها راه سعات انسان، اتصال به حبل الله است.
وي تاكيد كرد كه سعادت و رستگاري بشر به واسطه امام و ولايت است، صراط مستقيم، مسير رسيدن به خدا و مسير تحقق آرزوهاي زيباي بشر است.
وي مشكل بشر از ابتدا تا امروز را دور شدن او از حقيقت و از انسان كامل دانست و گفت: «وقتي دل و ذهن ها از انسان كامل منحرف شود، فرصت براي حكومت ناصالحان و شيطان صفتان فراهم مي شود.»
رئيس جمهور در ادامه با طرح اين سوال وضعيت امروز دنيا را ببينيد چه كساني در دنيا حاكم هستند؟ گفت: وجود امام رحمت است، او باعث مي شود كه همه دل ها مهربان شوند، ظلم و تجاوز از ميان برود.
وي افزود: حاكمان امروز دنيا ظلم، دزدي، تجاوز و اشغالگري را قانوني كردند، براي از بين بردن كرامت ملت ها تلاش مي كنند و همه زشتي زندگي خود را مي خواهند به نام قانون بين المللي به ملت ها تحميل كنند.
وي تاكيد كرد كه تنها راه نجات بشريت تمسك و بازگشت به امام است.
مجاهدتهاي تاريخي ملت ايران در حال ثمر دادن است
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه مجاهدتهاي ملت ايران در طول تاريخ در حال ثمر دادن است گفت: انديشه امامت و ولايت و حكومت جهاني تحت سايه انسان كامل امروز در حال جهاني شدن است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دلهاي جهانيان آشكارا چرخش كرده است و ضرورت وجود و حاكميت امام و عشق به امام به سرعت در دلها و انديشه هاي جهانيان در حال انتشار است.
وي ادامه داد: دوران اهمال تاريخي بشر در حال پايان است و هزاران سال تحمل ظلم، سختي و محروميتهاي گوناگون و نچشيدن زيبايي ها و لطف و رحمت خداوند و دوران تجاوز و اشغالگري ها به پايان خواهد رسيد.
رئيس جمهور اظهار داشت: امروز قدرتهاي غاصب به سرعت در حال اضمحلال هستند و در بن بست كامل قرار گرفته اند و به حدي با مشكلات لاينحل روبرو هستند كه فكر و برنامه ريزي آنها را به هم ريخته است.
وي در ادامه به زورگويان و خودخواهان جهان توصيه كرد كه به پيام دعوت ملت ايران از آنها براي بازگشت به انسانيت و كرامت توجه كنند.
احمدي نژاد اظهار داشت: اگر آنها به اين پيام توجه كنند به نفع خودشان است اما اگر بي توجهي كنند بايد بدانند كه براساس سنت خدا، بزودي با دست قدرت ملتها از اريكه قدرت به حضيض ذلت كشيده خواهند شد.
اين فراز از سخنان رئيس جمهوري با سر داده شدن نداي تكبير از سوي مردم زنجان مورد تاييد قرار گرفت.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود به پررويي ها و گستاخي هاي قدرتها در كشورهايي نظير افغانستان و عراق اشاره كرد و گفت: امروز دوره دزدي هاي سازمان يافته از جيب ملتها پايان يافته است.
وي با اشاره به تامين كسري بودجه 600 تا يك هزار ميليارد دلاري برخي كشورها از خزانه بانك مركزي كشور خود گفت: اين رقم از دلار غيرقانوني فقط كاغذ است و هيچ ثروت و توليد و ذخاير طلايي پشتوانه آن قرار ندارد و اين كشورها يك هزار ميليارد دلار كاغذ چاپ كرده اند.
احمدي نژاد تصريح كرد: آنها با زدن نقاب، يك هزار ميليارد دلار از جيب بقيه ملتها برمي دارند و تقلب مي كنند و از اين طريق مشكلات و ضعف هاي خود را به ساير كشورها منتقل مي كنند و ثروت ملتها را به جيب خود مي آورند.
وي در تحليل علت وضعيت كنوني جهان گفت: انسانهايي كه اعتقاد به ولايت ندارند و دلشان از عشق به امام خالي است بر برخي از مراكز قدرت و ثروت مسلط شده اند و آنها براي ملتهاي جهان ارزشي قايل نيستند.
وي به دو سفر گذشته خود به استان زنجان نيز اشاره كرد و گفت: مصوبات بسيار خوبي تصويب شد كه اكنون بخش هاي زيادي از آنها اجرا شده و يا در دست اجرا است، به طوري كه از فاصله سفر اول تاكنون پيشرفت خوبي در اين استان ايجاد شده است، به گونه اي كه صادرات غيرنفتي استان زنجان افزايش خوبي داشته است. همچنين از نظر زيربنايي نيز اتفاقات و امكانات بسيار خوبي فراهم شده است.
احمدي نژاد به سفر سوم خود به استان زنجان اشاره كرد و گفت: در اين سفر تصميم هاي بسيار خوبي براي آباداني و پيشرفت اين استان در بخش هاي صنعت و اشتغال اتخاذ شده است.
رئيس جمهور از جمله اين طرح ها و برنامه ها را توسعه گردشگري استان برشمرد و افزود: استان زنجان از جمله استان هاي زيباي كشور است كه مناطق گردشگري در سطح ملي و بين المللي دارد، از اين رو براي آماده سازي اين زيرساخت هاي گردشگري 50 ميليارد تومان بودجه به جز بودجه هاي اختصاص يافته معمول در نظر گرفته شده است. در بخش فرهنگي نيز كه كارگروه فرهنگي جلسه بعدازظهر امروز به آن پرداخته مي شود، بودجه بسيار خوبي براي پنج سال آينده اختصاص خواهد يافت تا فرهنگ ناب اين استان شناسايي، بازسازي و به ملت ايران معرفي شود.
وي يادآور شد در بخش صنعت نيز علاوه بر بودجه هاي مصوب، دولت 400 ميليارد تومان بودجه ديگر نيز به بخش صنعت و معدن استان اختصاص مي دهد.

 



دكتر صالحي خبر داد
درپوش قلب رآكتور نيروگاه بوشهر گذاشته شد

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان با اشاره به سفر اخيرش به بوشهر از گذاشته شدن در پوش قلب رآكتور نيروگاه بوشهر خبر داد.
دكتر علي اكبر صالحي در حاشيه دومين جشنواره جهادگران علم و فناوري در دانشگاه اميركبير با بيان اين كه نمونه مجازي سوخت 20 درصد توليد شده است گفت: نمونه اصلي سوخت 20 درصد تا شهريور ماه سال آينده توليد خواهد شد.
وي با بيان اين كه اخبار مربوط به فعاليت هاي هسته اي كشور پس از مذاكرات با گروه 1+5 اعلام خواهد شد، افزود: خوشبختانه ويروس هسته اي استاكس نت با ديوار بسته و بن بست روبرو شد و آرزو و اهدافي كه دشمنان دنبال مي كردند، محقق نشده است.
وي گفت: پس از گذشت يكسال و نيم از ورود اين ويروس اخيرا متوجه شدند كه به اهداف شان نرسيدند و ويروس با ديوار بسته مواجه شده است. بنابراين با غضب و عصبانيت اين مسئله را افشا كردند كه اين نشانگر بيدارباش و آگاهي كامل عزيزان ما در كشور است.
صالحي در پايان تصريح كرد: اگر كساني كه معتقدند اين ويروس از ديوار آتش عبور كرده است ديگر نبايد جاي نگراني براي آنها وجود داشته باشد و پرونده هسته اي ايران را بايد بسته تلقي كند اما الحمدالله كار ما در سازمان انرژي اتمي ناكامي آنان را به خوبي نشان مي دهد و گزارش هاي آژانس و گذر زمان اين مسئله را اثبات مي كند.
وي همچنين در دومين جشنواره جهادگران علم و فناوري در دانشگاه اميركبير اظهار كرد: بسيج به معني جهاد است و وقتي از بسيج سخن به ميان مي آيد بسيج به معني يك الگوست. همانگونه كه در ابتداي انقلاب و در خلال جنگ الگويي براي مقابله و ايستادن در برابر دشمن بود و همانگونه كه بسيجيان اين مرز و بوم در زمان جنگ با گذشتن از جان خود شرافتمندانه و غيرتمندانه از عظمت و استقلال كشور دفاع مي كردند امروز هم مي توانند در عرصه علم و فناوري و در جهاد علمي توانايي خود را نشان دهند.
وي در خصوص برخي كمبودهايي كه در عرصه علمي كشور وجود دارد، تصريح كرد: عدم مستندسازي علمي دستاوردها براي انتقال از نسلي به نسل ديگر جزو يكي از كمبودهاي موجود در عرصه علمي است.
صالحي خاطرنشان كرد: در اين جهاد و بسيج علمي بايد بدانيم كه در چه بستري حركت مي كنيم، بستر حركت ما در عرصه علمي بستر دين و باورهاي اخلاقي است لذا اگر يك بسيج علمي داشته باشيم بايد توجه كنيم كه دين و علم مانند دو بال يك پرنده هستند و بايد براي حركت در اين بستر علمي به هر دو بال اين پرنده توجه كنيم.
خط بطلان
بر ادعاهاي غربي ها
در همين حال، رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان ادعاي رسانه هاي غربي مبني بر توقف غني سازي در ايران را رد كرد و در اظهاراتي كنايه آميز به اين رسانه ها گفت: به آنها بگوييد كه به خودشان تبريك بگويند.
علي اكبر صالحي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به اين پرسش كه علت طرح ادعاهاي كذب در آستانه دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 چيست، آيه اي از قرآن كريم را يادآوري كرد و گفت: مومنين وقتي حرف هاي نامربوطي مي شنوند، با كرامت از آن مي گذرند.
وي خاطرنشان كرد: ايران در مسير رو به جلوي خود در موضوع هسته اي هيچ گاه به دروغ پردازي رسانه هاي غربي توجهي نخواهد كرد.
برخي رسانه هاي غربي روز دوشنبه به نقل از ديپلمات هاي غربي مدعي شدند كه بروز مشكلات فني در ايران موجب از كار افتادن هزاران دستگاه سانتريفيوژ مخصوص غني سازي اورانيوم شده و اين امر موجب توقف موقت غني سازي شده است.

 



خاطرات خواندني آيت الله انصاري شيرازي از امام و رهبري

فتنه سال گذشته ، فتنه عجيبي بود . يد الله فوق ايديهم و هو القاهر فوق عباده : خداوند متعال قاهر است و نقش آيت الله خامنه اي ، بدون تعصب ، ] در خنثي كردن اين فتنه [ انصافاً نقش بسيار خوبي بود .
آيت الله حاج شيخ «يحيي انصاري شيرازي» چهره برجسته عرفان و مبارزه در اولين گفت و گوي خود كه حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن رحيميان مدير مسئول ماهنامه «پاسدار اسلام» با وي انجام داده است ، ضمن اعلام مطلب فوق ، با اشاره به اينكه با حضرت آيت الله خامنه اي از زماني كه به درس امام خميني مي رفتند همراه بوده و بعدها با هم به زندان هم افتاده اند ، مي افزايد : چند شب قبل كه خدمت ايشان ] رهبر معظم انقلاب در سفر اخير به قم [ رسيدم، عرض كردم : شما مؤيد به تأييدات الهي هستيد و واقعاً اين طور است و حرفهايي مثل دين منهاي سياست و دين منهاي روحانيت كه برخي روشنفكرها مي زدند ، اينها را آيت الله خامنه اي بخوبي جواب فرمودند . صحبتهاي ايشان در حرم مطهر ، خيلي صحبت جامع و محققانه اي بود .
وي تأكيد كرد : ما در اين انقلاب از جانب دو گروه ، خيلي اذيت شديم كه يكي از آنها از طرف طرفداران «شهيد جاويد» ] باند مهدي هاشمي [ و ديگري ، «طرفداران» دكتر شريعتي بودند كه هر چه توانستند ، اذيتمان كردند .
آيت الله انصاري شيرازي در پاسخ به سؤالي درباره توان علمي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : بنده خدمت آيت الله خامنه اي ، نه درس خوانده ام و نه هم مباحثه اي بوديم ؛ فقط همشاگردي و رفيق بوديم . اما پسر آقاي مرواريد ، خيلي قبل از انقلاب - حدود 40 سال پيش - نقل مي كرد و مي گفت كه « رسائل » را پيش آقاي خامنه اي مي خواندم و ايشان رسائل را خيلي عالي ميگويند . البته ايشان در مشهد ، از رسائل بالاتر را هم درس ميگفت. ايشان خيلي در كارها بصير است . ] الان هم شنيده ام كه [ از ايشان خواسته اند رساله چاپ كند .
اين شاگرد برجسته امام خميني در پاسخ به سؤال ديگر حجت الاسلام و المسلمين رحيميان درباره وظيفه امروز مردم در قبال نظام ، انقلاب و خط امام و ولايت نيز تصريح كرد : خدا مي داند بنده با كسي تعارف ندارم. هنوز در منزلشان در تهران ، خدمت رهبر معظم انقلاب نرسيده ام ، لكن حقيقتاً و از صميم قلب عرض مي كنم : وظيفه مردم اين است كه دور پرچم آيت الله خامنه اي جمع شوند و به فرامين ايشان عمل كنند .
وي افزود : من - « من » گفتم، غلط كردم ؛ « بنده » - خيلي در اين روزها در تشويش هستم كه چرا آقاي وحيد به ديدن آقاي خامنه اي نيامده ؟ و اين واقعاً يك نقيصه اي شده است براي بيت ايشان .
آيت الله انصاري شيرازي در ادامه اين مصاحبه ، رابطه خود را با امام خميني « ره » ، رابطه عاشق و معشوقي كه « از اين چيزها و از مريد و مرادي گذشته بود » توصيف كرده و مي گويد : اي نفس صبا ز من / رو ! سوي مرجع زمن / گو به خميني اين سخن / روح و روان من تويي .
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه چيزي در امام يافتيد كه رابطه شما « عاشق و معشوقي» شد ، در حالي كه مي گريست اظهار داشت: دين و تقواي حقيقي . تا آخرين لحظه هم بر اين باقي ماند. وقتي درسش تمام مي شد ، تنها به منزل بر مي گشت . بنده دنبالشان مي رفتم ] تا با ايشان صحبت كنم [ . ايشان مي فرمود : « كلام و فلسفه در دو مرحله هستند و فلسفه در مرتبه بالاتري است » . وقتي كه آقا از پاريس برگشت ، در اين كوچه ماشين نمي آمد . آقا فرموده بودند مي خواهم بروم به ديدن انصاري . عرض كردم : همين كه فرموده ، من قبول دارم ؛ خودشان را به زحمت نيندازند . با اين همه ، آمد و شب اول ، ماشين در كوچه گير كرد . بعداً يك ماشين ژياني تهيه كردند . خودشان و حاج شيخ حسن صانعي و احمد آقا وآقاي اشراقي به اينجا تشريف آوردند . همسايه ما دختر كوچكي داشت . آمد در حياط ، و اول به طرف زنها رفت و احوالپرسي كرد . آقا اگر جاي ديگر 5 دقيقه مي نشست ، اينجا 9 دقيقه نشست . آقاي احمدي تهراني كه همسايه ما بود به آقا عرض كرد : مردم ايران خيلي به شما علاقه مند هستند . آقا يك كلمه فرمود : مردم به خدمتگزار خودشان علاقه مندند ] گريه امانش نمي دهد [ .
در اينجا حجت الاسلام والمسلمين رحيميان در تأييد رابطه عاشق و معشوقي اين دو مي گويد : يادم هست پس از دستگيري دوم حضرت امام ، جلسات دعاي توسل از مسجد بالاسر حضرت معصومه« سلام الله عليها» ، به منازل طلبه ها منتقل شد . حضرتعالي در آنجا صحبت مي فرموديد و صحبت شما آنچنان از جان بر مي خاست كه به جان مي نشست و يادم هست كه بعضي از دوستان طلبه ، از شدت گريه بيهوش مي شدند.
آيت الله انصاري شيرازي مي افزايد : بله ، وقتي امام از زندان برگشت و در مسجد اعظم درس شروع فرمود ، بنده في البداهه اين شورا گفتم : بنگر نشسته چون ماه، با يك جهان نباهت / مرد رشيد عرفان ، بر مسند فقاهت . وقتي هم كه او را به تركيه تبعيد كردند ، با خودم زمزمه كردم : رفتي و بردي جان ما ، اي دلبر جانان ما / باز آ كه باز آيد روان ، در پيكر بي جان ما / آن دم كه يك دم از تو فرد ، بر جانم آمد رنج و درد / باز آ و درماني نما ، اين درد بي درمان ما . اما اولي كه با آيت الله العظمي آقاي خميني « قدس سره» آشنا شدم ، زماني بود كه در ساختمان قديم مسجد محمديه درس خارج فقه مي فرمود . تقريباً در حدود هفت هشت نفر هم در درس حضور داشتند . بنده از همان اولي كه به اينجا آمدم ، به آقاي خميني ارادت پيدا كردم .
اين يار و شاگرد برجسته امام در تأييد اظهار نظر مصاحبه كننده مبني بر اينكه امام خميني در ماههاي آخر عمر شريفشان ، به خداحافظي و تسويه حسابهاي كاري با اعضاي بيت و دفترشان پرداخته بودند ، مي گويد : بله ، اينكه در وصيتنامه اش مي نويسد: من با دلي آرام و قلبي مطمئن ، به سوي جايگاه ... ] گريه مانع سخن گفتن مي شود [ همه كس نميتواند اين حرف را بزند . اين علي «ع» بود كه فرمود : « فزت و رب الكعبه » . من با اطمينان خاطر و به اميد فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص ميشوم. خيلي حرف بزرگي است.
در اينجا حجت الاسلام والمسلمين رحيميان ، خاطره اي از توجه ويژه امام خميني به آيت الله انصاري شيرازي را به وي يادآور مي شود كه مصاحبه شونده مي گويد: بله كاملاً يادم هست . اين تلويزيون را به همراه مبلغي لطف فرمودند . من كار مهمي براي ايشان نكرده بودم . راجع به بنده ، امام به دو نفر از آقايان نكته اي را فرموده بودند . يكي از آنها مرحوم آقاي طاهر شمس گلپايگاني بود . بنده شايسته اين سخن نبودم واز آن آقا شنيدم . از لطف ايشان ]امام[ شرمنده شدم .
آيت الله انصاري شيرازي با اصرار مصاحبه كننده آن نكته را چنين توضيح مي دهد : پناه مي برم به خدا . آن آقا گفته بود :« من مي ترسم اين انقلاب لطمه بخورد». امام فرموده بودند :« نترسيد . تا امثال آقاي بهجت و آقاي انصاري دعاگوي انقلاب هستند ، ] اين انقلاب [ لطمه نمي خورد» .
آيت الله انصاري شيرازي سپس درباره نويدهاي امام خميني درباره آسيب نديدن اين انقلاب و اينكه آينده را چگونه مي بينيد ، اظهار داشت : آينده را هم مثل گذشته ! چون قدرت خداوند متعال ، قدرت قاهره و لايزال است كه بر سراسر جهان حكومت مي كند و هيچ قدرتي نمي تواند با او مقابله كند . اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي كه يكي از دو ابرقدرت جهان محسوب مي شد، مثل ببر كاغذي از ميان برداشته شد و اين نشان مي دهد كه ايالات متحده آمريكا هم مي تواند به سرنوشت شوروي دچار شود . علائمي هم از زوال قدرتها ظاهر شده است ، مثل اين ناآراميهايي كه در فرانسه و انگليس و باقي جاها هست .
وي خاطر نشان كرد : در مورد اين انرژي هسته اي ، همه دنيا -غير از آمريكا و اقمارش - معتقدند كه اين نيرو ، حق مطلق ايران است. آمريكا هم كه در جنگ عراق و افغانستان درگير شده و انشاءالله كاري نمي تواند بكند . براي بنده كه روشن است كه آينده هم مثل گذشته خواهد بود انشاء الله ؛ مخصوصاً با درايت آيت الله خامنه اي . انصافاً خيلي درايت به خرج داد ؛ مخصوصاً در اين فتنه آخر ، فوق العاده درايت به خرج داد و بر اثر آن محبوبيت بسيار زيادي هم پيدا كرد .
اين عارف رباني سپس بر قطعي بودن نابودي آمريكا و اسرائيل و قدرتمند تر شدن جمهوري اسلامي به مدد رهبري هوشمندانه آقا تأكيد كرد و در ادامه به ذكر خاطراتي از مبارزات پدر بزرگش كه ني ريز را از دست بهايي ها پس گرفت و آزاد كرد و 28 نفر آنها را كشت پرداخت و گفت : مرحوم زكريا انصاري - پدر پدرم - از مبارزان زمان نهضت مشروطه بود و از طرف آخوند شيخ محمد كاظم خراساني صاحب كفايه ، حاج ميرزا حسين حاج ميرزا خليل تهراني و آشيخ عبدالله مازندراني مأمور بود كه نهضت را ادامه بدهد . مدتي داراب و ني ريز و فسا و اصطهبانات در اختيار ايشان بوده . در اين مدت كه از رئيسعلي دلواري يا ميرزا كوچك خان جنگلي نام برده مي شد ، از مرحوم زكريا انصاري نامي برده نشد .
اين استاد برجسته اخلاق قم در پاسخ به درخواست نصيحت مدير مسئول مجله پاسدار اسلام ، به فرمايشي از اميرالمؤمنين علي«ع» اشاره كرد و گفت : « براي جانهاي شما ، بهايي جز بهشت نيست ؛ پس آن را به بهايي كمتر از بهشت نفروشيد». دنيا و رياست بر دنيا - البته نه رياستي كه مثل آيت الله خميني براي خدا باشد - مثل غذايي است كه پاي دندان انسان مانده و با خلال كردن بيرون مي اندازد . وي با توصيه بر تداوم ذكر « الهي ! يا حي يا قيوم» براي تذكر و تنبه بيشتر ، در نصيحت ديگري مي افزايد : فف رّواالي الله ! بايد همه به سوي خداوند متعال فرار كنيم .« و انذر هم يوم الحسره اذقضي الامر» اين آخر عمر ، انسان خيلي حسرت مي خورد چون وقتي است كه كار از كار گذشت .

 



حاجي بابايي پس از ديدار با مراجع قم:
برنامه هاي آموزشي كشور در راستاي مهندسي فرهنگي رهبر معظم انقلاب تنظيم و اجرا خواهد شد

وزير آموزش و پرورش سفر يك روزه خود به شهر قم و ديدار با مراجع، علما و فضلاي اين شهر را بسيار مفيد، كاربردي و مهم ارزيابي كرد.
حميدرضا حاجي بابايي روز دوشنبه در گفت وگويي اعلام كرد: از اين پس برنامه ها و طرح هاي آموزشي كشور در راستاي مهندسي فرهنگي رهبر معظم انقلاب تنظيم شده و با سرعت بيشتري اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به ديدارهاي جداگانه خود با حضرات آيات سبحاني، يزدي، مقتدايي و جوادي آملي را بسيار مفيد و راهگشا و كاربردي توصيف كرد و افزود: بحمدالله امروز كليه برنامه ها به بركت سفر اخير مقام عظماي ولايت به شهر مقدس قم و سخنان و رهنمودهاي ايشان رنگ و بوي خاصي پيدا كرده است.
وي تاكيد كرد: مهمترين محورهاي مورد بحث در اين سفر، پيگيري منويات راهگشا و حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب در امر آموزش و تعليم و تربيت اسلامي بود كه با پيشنهاد آيت الله مقتدايي مصوب شد.
وي افزود: امروز همه چيز مهياي عملياتي كردن مقوله «مهندسي فرهنگي» مورد نظر مقام معظم رهبري است كه براي اجرايي كردن اين مهم نقش آفريني حوزه هاي علميه بيش از پيش برجسته تر مي شود.
آيت الله مقتدايي: حوزه بايد مطالبات رهبري را پيگيري كند
آيت الله مرتضي مقتدايي در ديدار حاجي بابايي كه به همراه هياتي از آموزش و پرورش با ايشان ملاقات داشتند خواستار تشكيل هرچه سريع تر كارگروههاي تخصصي به منظور تحقق خواسته ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش شد.
وي تاكيد كرد: اگر امروز و پس از بيانات گوهربار معظم له منشوري از سخنان ايشان تهيه شود به طور يقين ساليان سال اين مطالب راهگشاي مسائل نه تنها داخل و خارج حوزه بلكه مسائل جاري كشور خواهد بود.
مدير حوزه هاي علميه تاكيد كرد: امروز ما سخنان حكيمانه رهبر انقلاب را بطور كامل پياده و در 15محور كليدي تقسيم بندي كرده ايم كه ان شاءالله با تشكيل كميته ها و كارگروههاي تخصصي، بند بند اين محورها را كارشناسي، پياده سازي و عملياتي خواهيم كرد.
آيت الله سبحاني: لازمه تحول در آموزش و پرورش تحول در معلمين است
وزير آموزش و پرورش در ادامه اين سفر با آيت الله سبحاني يكي از مراجع تقليد هم ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله جعفر سبحاني در اين ديدار تصريح كرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد متحول شود بايد تحول در معلمان در درجه اول اهميت قرار گيرد.
استاد حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه افرادي كه براي آموزش قرآن در مدارس استفاده مي شوند بايد با روحيات دانش آموزان و معارف قرآن آشنا باشند، گفت: اگر روحاني كه در مدارس قرآني استفاده مي شود آشنا با مسائل قرآني باشد و بتواند دانش آموزان را جذب كند، اين آموزش بسيار اثرگذار خواهد بود، اما اگر روحاني نتواند با دانش آموزان به خوبي ارتباط برقرار كند اين هدف محقق نمي شود.
آيت الله جوادي آملي: تنها راه اسلامي كردن علوم است
آيت الله جوادي آملي هم تنها راه اسلامي كردن مراكز علمي به ويژه دانشگاهها و آموزش و پرورش را اسلامي كردن علوم دانست.
اين مفسر قرآن در ديدار وزير آموزش و پرورش و شوراي معاونان اين وزارتخانه تاكيد كرد: علوم فعلي مرده است، اما همين علوم در دانشگاهها و مدارس تدريس مي شود و مهم ترين كاري كه آموزش و پرورش بايد انجام دهد اين است كه اين علوم مرده را زنده كند. وي خطاب به مسئولان و دست اندركاران امر آموزش و پرورش گفت: شما بايد اين هنر را داشته باشيد كه روح را در كالبد علم مرده بدميد و علم را زنده كنيد. علم مرده، عالم مرده تربيت مي كند، از اين رو نبايد علم بي روح و سرد را تحويل دانش آموزان و دانشجويان بدهيم.

 



تشكيل كميته سهام عدالت در سازمان خصوصي سازي

رئيس سازمان خصوصي سازي از تشكيل كميته اي در سازمان خصوصي سازي به منظور بهبود مستمر در كاركردهاي سهام عدالت خبر داد.
پيمان نوري، رئيس سازمان خصوصي سازي با اعلام اين خبر گفت: نتيجه گزارش اين كميته به كميسيون اصل 44 مجلس شوراي اسلامي نيز ارايه خواهد شد.
وي اظهار داشت: در اين كميته مواردي از جمله چگونگي مالكيت سهام عدالت، چگونگي تهاتر بدهي بدهكاران سهام عدالت و افزايش سرمايه شركت هاي مشمول سهام عدالت بررسي خواهد شد.
وي با اشاره به غيرقابل داد و ستد بودن اين سهام در حال حاضر، گفت: پس از ايجاد امكان معامله و داد و ستد سهام عدالت در بازار سرمايه، بايد ميزان علاقمندي مشمولين سهام عدالت در مشاركت در طرح هاي توسعه و افزايش سرمايه اين شركت ها مشخص شود.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اظهار نگراني از خريداري برگه هاي موقت سهام عدالت به ثمن بخس توسط برخي افراد سودجو، عنوان كرد: به رغم اينكه اين برگه ها به هيچ عنوان در حال حاضر قابل انتقال و داد و ستد نيست و به انحاي مختلف به عزيزان مشمول و داراي اين سهام اطلاع رساني شده است، اما برخي از افراد سودجو به صورت وكالتي مبادرت به خريد مي كنند. وي يادآور شد: اين اقدامات براساس عدم اطلاع كافي در خصوص سهام عدالت صورت مي گيرد به طوريكه برخي از سهامداران سهام عدالت، هنوز از اطلاعات لازم و مناسب در مورد سهامي كه در اختيار دارند، برخوردار نيستند و مبادي ذيربط بايد به نحو مطلوبي علاوه بر اطلاع رساني هاي قبلي نسبت به ارتقاي سطح اطلاعات سهامداران اقدام نمايند.
وي مشمولين شناسايي و قطعي شده سهام عدالت تاكنون را بيش از 37 ميليون نفر اعلام كرد كه با تهيه بروشوري به زبان ساده در تعريف از سهام عدالت، حقوقي را در اين طرح عظيم براي سهامدارانش ايجاد خواهد كرد.
نوري ضمن تاكيد بر توسعه سرمايه گذاري، مشاركت مردم در ادامه سرمايه گذاري ها و مالكيت سهام عدالت، گفت: در اين واگذاري ها اقشاري مستحق دريافت سهام عدالت هستند و تا به امروز اين موضوع متوقف نشده است.
وي تصريح كرد: حتي ممكن است كه يك دهك ديگر نيز به مشمولين سهام عدالت اضافه شود، بنابراين در كميته مزبور خط پايان اعطاي سهام عدالت مشخص خواهد شد.
به گزارش موج، وي افزود: حساسيت هاي سازمان خصوصي سازي درخصوص سهام عدالت منجر شد تا كميته ويژه اي براي بهبود مستمر در كاركردهاي سهام عدالت در سازمان خصوصي سازي با رياست معاون واگذاري سازمان تشكيل شود.
معاون وزير دارايي در بخش ديگري از سخنان خود اعلام كرد: تا بحال با واريز 27 هزار ميليارد ريال به حساب خزانه، به 30 درصد بودجه واريز به خزانه نزديك شده ايم و اميد است در ماههاي پيش رو تا پايان سال جاري، اين درصد به ميزان قابل توجهي رشد كند.

 



از سوي سازمان وظيفه عمومي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زيرديپلم اعلام شد

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زيرديپلم را در آذرماه امسال اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي 1355 تا پايان سال 1370 كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ 18 و 19 آذرماه 1389 دريافت داشته اند براي اعزام به خدمت به مكان هاي ذيل مراجعه كنند.
براساس اين فراخوان كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن در تهران بزرگ كه زمان اعزام آن ها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا 18 آذر سال 1389 قيد شده است، در ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 20 آذرماه امسال و كليه مشمولان زيرديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا 19 آذر سال 1389 قيد شده است، در ساعت 6 صبح روز يكشنبه 21 آذرماه امسال به مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ واقع در ميدان سپاه مراجعه كرده تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
بنابراين گزارش كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب در شهرستان ها كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا 18آذر سال 1389 قيد شده است، در ساعت 7 صبح روز شنبه مورخ
20/9/1389 و كليه مشمولان زير ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا 19 آذر سال 1389 قيد شده است، در ساعت 7صبح روز يك شنبه مورخ
21/9/1389 به معاونت وظيفه عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه كرده تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
سازمان وظيفه عمومي در اين اطلاعيه از مشمولان خواست به هنگام مراجعه به رده هاي وظيفه عمومي، كليه اوراق مربوط به اعزام شامل برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و... را به همراه داشته باشند.

 



به دليل شباهت با مقبره سربازان بعث مقبره قيصر امين پور تغيير چهره مي دهد

با توجه به مشابهت بسيار زياد مقبره تازه رونمايي شده قيصر امين پور با يادمان ضد ايراني سربازان بعث عراق، مدير كل ارشاد اسلامي خوزستان از تغييرات اساسي در نماي اين مقبره خبر داد.
حجت الاسلام سيد لطف الله سپهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: شباهت هاي اين مقبره در امور ظاهري پذيرفته شده است ولي اين مقبره با مقبره سربازان بعث عراق تفاوت هايي نيز دارد كه اين تفاوت ها كم نيست.
وي با اشاره به اينكه مقبره سربازان بعث عراق نمادي ضد ايراني است، گفت: با توجه به اين نماد در عراق، اداره كل ارشاد اسلامي خوزستان در حال تهيه طرح هاي پيشنهادي خود براي اعمال تغيير در اين مقبره است كه در آينده نزديك اين امر آغاز مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به اينكه اين طرح در سال 87 و پيش از انتصاب وي در اين سمت، تهيه شده است، گفت: مجموعه استان در اجرا و طراحي اين طرح هيچ دخل و تصرفي نداشته اند و به اين منظور تغيير سريع السير اين مقبره در دستور كار قرار گرفته است.
سپهر با اشاره به هزينه هاي صرف شده براي اين مقبره افزود: براي ساخت اين مقبره بيش از 5 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است و طراح نماي اين مقبره بايد دلايل خود براي چنين طرحي را اعلام كند و در صورتي كه از طرح هاي مشابه در عراق و ساير كشورها كپي برداري كرده است بايد پاسخگوي اعمال خود باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به تغييراتي كه در اين مقبره اعمال خواهد شد، تاكيد كرد: قرار است برخي از اشعار قيصر امين پور كه درباره دفاع مقدس سروده شده است روي مقبره و يادمان وي با رنگ طلايي نوشته شود تا چهره اين مقبره تغيير كند.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: جملاتي كه مقام معظم رهبري در وصف قيصر امين پور گفته است نيز در اين يادمان نوشته مي شود.

 



از سوي مبتكر كرماني صورت گرفت
كشف شيوه تبديل خرماي نارس به رسيده و طعم دار

مبتكر كرماني شيوه تبديل سريع خرماي نارس به رسيده و نيز طعم دار كردن خرما به مزه هاي مختلف را كشف كرد.
به گزارش ايرنا به همت يكي از پژوهشگران و محققان كشور شيوه اي ابداع كرده است تا با حفظ شرايط كاملا طبيعي و ارگانيك، خرما با طعم هاي جديد و مطابق با ذائقه مصرف كنندگان جهاني، حلاوت و شيريني منحصر به فرد خود را به علاقه مندان اهدا كند.
«سامان مرتاض» پژوهشگر كرماني در تشريح طرح ابتكاري رساندن خارك خرما و طعم دار كردن آن گفت: حاصل يك سال و نيم انديشه و 6 ماه تلاش مستمر براي جلوگيري از خسارت هاي وارده به محصول خرما و با استفاده از منابع علمي محدود پيرامون اين امر، طرح ابتكاري رساندن خارك خرما(خرماي نارس) و طعم دار كردن آن به صورت كاملا طبيعي تدوين و اجرايي شد.
وي افزود: در اين طرح خارك خرما يك هفته قبل از رسيدن از درخت جدا شده و پس از شستشو و انجام يك پروسه علمي و كارشناسي شده، ضمن رساندن و طعم دار كردن آن، ظاهر اين محصول نيز از هرگونه نازيبايي و آلودگي دور مي شود.
مرتاض اظهار داشت: تاكنون طعم طبيعي هل، دارچين، قهوه و نسكافه به خرما اضافه شده است.
اين مبتكر كرماني در پايان گفت: با اجراي اين طرح حداقل 50 درصد از هدر رفتن خرما به دليل عواملي همچون خشكيدگي آن جلوگيري مي شود.

 



در مراسم اجلاس بين المللي غدير «تيجاني» شهروند افتخاري جهرم شد

انديشمند تونسي جهان اسلام با امضاي تفاهم نامه اي، شهروند افتخاري شهرستان جهرم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، در مراسم اجلاس بين المللي غدير كه با حضور جمعي از انديشمندان جهان اسلام از 12كشور دنيا و به مدت چهار روز در اين شهرستان برگزار شد، محمد تيجاني السماوي متفكر و اسلام شناس از كشور تونس با امضاي تفاهم نامه اي، شهروند افتخاري جهرم شد.
وي در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: من با تحقيقاتي كه انجام دادم فهميدم كه جهرمي ها مردمي ثابت قدم و محب اهل بيت(ع) هستند و به همين خاطر و طي تفاهم نامه اي كه به امضاي شهردار و رئيس شوراي شهر جهرم رسيد به صورت افتخاري شهروند و هموطن مردم اين ديار شدم.
تيجاني خاطرنشان كرد: مردم اين شهر كساني هستند كه با كافران و مشركان سرسخت هستند و براي مؤمنان خشوع و تواضع نشان مي دهند.
وي بيان داشت: به سبب اينكه رهبر معظم انقلاب آيت الله خامنه اي اين شهر را دارالمؤمنين نام نهاده اند اميدوارم من نيز بتوانم يكي از مؤمنان اين شهر باشم و به همين دليل بسيار خوشحال هستم.
اين انديشمند و اسلام شناس تونسي ابراز داشت: از اينكه نشان بسيجي (چفيه) را به من اهدا كردند مسرور و شادمان هستم چرا كه من پشت سر امام خامنه اي نماز گذاردم و اين نشان را بر دوش ايشان ديدم و به آن افتخار مي كنم و آن را براي خود نگه مي دارم.
محمد التيجاني متولد كشور تونس پيش از اين در سلك وهابيت بوده است.
وي پس از شيعه شدن به واسطه تاليف ها، آثار و سخنراني هايش هزاران نفر را به دين مبين اسلام رهنمون كرد.

 



قدرداني آيت الله صافي گلپايگاني از تاجر حامي حجاب در فرانسه

يكي از مراجع تقليد طي پيامي از اقدام تاجر سرشناس فرانسوي الجزايري تبار در اعتراض منع حجاب در فرانسه تشكر كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني، در اين پيام آمده است: اقدام شما (رشيد نقار) در اختصاص مبلغي براي پرداخت جريمه اي كه متأسفانه در كشور فرانسه براي بانوان نقابدار مسلمان معين شده؛ حمايت از حريم آزادي فردي و دفاع از حرمت، كرامت و جايگاه رفيع بانوان در دين مبين اسلام است.
اين مرجع تقليد افزود: ما به اسلام و به حقوقي كه براي زنان مقرر كرده و آن ها را در ارزش هاي والاي انساني در آيات متعدد قرآن مجيد با مردان برابر قرار داده افتخار مي كنيم.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: اسلام است كه سالم ترين روابط را بين زن و مرد اعلام كرده و از مفاسد و معايبي كه امروز زن غربي در آن سقوط كرده مصونيت بخشيده است.
آيت الله صافي گلپايگاني در اين پيام تأكيد كرده است: اين حق زن است كه خود را از نظرهاي شهواني مردهاي شهوتران در اماكن عمومي بپوشاند و قانون نبايد و نمي تواند اين حق را از او سلب كند.
اين مرجع تقليد خطاب به رشيد نقار گفت: اينجانب اين موضع شرافتمندانه شما را كه حاكي از رشادت و شعور انساني و اسلامي است به شما و خواهران و برادراني كه با جنابعالي در حفظ هويت اسلامي همكاري دارند تبريك مي گويم و جلوه هاي نوراني اين گونه استقامت ها از بانوان را مي ستايم.
آيت الله صافي گلپايگاني افزود: در دنيايي كه خلاء معنويات؛ اخلاق و خودباوري انساني هر روز بيشتر مي شود؛ تعهد مسلمانان به مبادي معنوي و فضايل حقيقي بشري؛ سزاوار تحسين و آفرين است.
وي تصريح كرد: ما به اسلام و به دعوت اسلام به صلح؛ انصاف؛ عدالت؛ خير انسان ها و گريز از خشونت؛ فتنه و فساد ايمان داريم و خود را به رعايت اصول عالي تمدن و ترقي و اعلاميه هاي نجات بخش قرآن متعهد مي دانيم. از خداوند متعال عزت و سربلندي و سرافرازي بيشتر مسلمانان را در پرتو عمل به قرآن كريم مسألت دارم.

 



مديركل ترانزيت سازمان بنادر كشور: تمام چابهار منطقه آزاد اعلام شد

مديركل ترانزيت سازمان بنادر كشور گفت: تمام منطقه چابهار با حفظ مالكيت توسط سازمان بنادر، آزاد اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از چابهار، «محسن صادقي فر» عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتي در بندر شهيد كلانتري چابهار اظهار داشت: پس از پيگيري هاي مكرر و فراوان موفق شديم مصوب شوراي عالي امنيت كشور را اخذ و تمامي قوانين و مسئوليت منطقه چابهار با حفظ مالكيت به تصدي سازمان بنادر و دريانوردي درآيد و در اين زمينه سازمان كالاها هيچگونه افزايش هزينه اي نداشته است.
وي به مزاياي اين طرح كه پس از ابلاغ به زودي به اجرا درمي آيد اشاره كرد و گفت: معاف مالياتي براي سرمايه گذاران به مدت 15سال، جذب سرمايه گذار بهتر و بيشتر؛ توسعه و افزايش توان كريدور شرق كشور و توان اين بندر با داشتن تجهيزاتي از جمله جرثقيل 80هزار تني و ساير تجهيزات حمل و نقل را در پي دارد.
مديركل ترانزيت سازمان بنادر كشور در ادامه از مشاركت فعال و پوياي حداقل 30 شركت خصوصي در بارگيري و ترخيص كالا در بنادر كشور خبر داد و گفت: روزانه 130ميليون تن كالا توسط اين شركت هاي خصوصي در بنادر ايران تخليه و ترخيص مي شوند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: مخالفت با هدفمند كردن يارانه ها با اغراض سياسي است

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: بعضي مخالفت ها و مخالف خواني ها با طرح هدفمند كردن يارانه ها، از روي اغراض سياسي انجام مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در پنجمين همايش روحانيان استان همدان، افزود: هركس با الفباي اقتصادي آشنا باشد و واقعيت هاي اقتصادي جامعه را بداند، نمي تواند مخالف هدفمند كردن يارانه ها باشد.
وي ادامه داد: حتي برخي با داشتن گرايش هاي سياسي مقابل دولت، اين طرح و اجماع براي اجراي آن را منصفانه مي دانند.
ميرتاج الديني تاكيد كرد: دولت و رئيس جمهور اشراف، تسلط و اطمينان كافي به همه ابعاد طرح هدفمند كردن يارانه ها دارند و كمتر رئيس دولتي بوده كه تا اين حد به همه مسايل و جزئيات يك طرح اقتصادي و اجرايي مسلط باشد.
وي گفت: معمولا اجراي طرح هاي داراي ريسك به دوره دوم رياست جمهوري افراد محول مي شود تا مشكلي براي راي آوري مجدد پيش نيايد اما دكتر احمدي نژاد از دولت نهم در خصوص هدفمند كردن يارانه ها و تحول اقتصادي اقدامات خود را شروع كرد.
ميرتاج الديني جامعه را داراي آرامش و ثبات و روند عادي زندگي دانست و گفت: اين طرح از كارهاي اساسي براي اجراي عدالت اقتصادي در جامعه است چرا كه ميزان يارانه ها در حال حاضر 100ميليارد تومان برآورد مي شود اما 70درصد آن بين سه دهك بالاي جامعه و افراد برخوردار و متمكن كشور توزيع مي شود كه هدفمند كردن يارانه ها، اين بي عدالتي را از بين مي برد.

 



اخبار ادبي و هنري

شكايت ديگر از عوامل يك فيلم ضددفاع مقدس
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از توليدكنندگان فيلم «دموكراسي تو روز روشن» شكايت مي كند.
سردار سرتيپ باقرزاده در سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس سخنراني كرد و گفت: برخي در فضاي تخيلات، آثار فاقد ارزش هاي دفاع مقدس و معارف اسلامي فيلمي مانند «دموكراسي در روز روشن» توليد مي كنند.
وي افزود: اين فيلم چگونه با معارف اسلامي سازگاري دارد كه معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به آن مجوز پخش داده است.
گفتني است، پيش از اين نيز جمعي از خانواده شهدا از تهيه كننده و كارگردان فيلم «دموكراسي در روز روشن» شكايت كرده بودند.
كيهان نيز قبلاً در قالب چند مقاله و يادداشت، نسبت به توهين آميز بودن فيلم ياد شده، اعتراض كرده بود.
مجموعه آثار دو هزار و 200 شهيد هنرمند منتشر مي شود
رئيس سازمان بسيج هنرمندان از شناسايي دو هزار و 200 شهيد هنرمند خبر داد كه آثار آنها در كنگره سراسري شهداي هنرمند كه در سال 93 برگزار مي شود، به صورت مجموعه ارائه خواهد شد.
حسين قناديان در نشست خبري جشنواره تئاتر بسيج با اشاره به وقفه سه ساله در برپايي اين جشنواره گفت: ما بسيار خوشحاليم كه اين جشنواره بعد از اين وقفه در سال 89 بار ديگر كار خود را آغاز كرد و بعد از برگزاري جشنواره هاي منطقه اي و استاني هفتم آذر مرحله نهايي خود را پشت سر خواهد گذاشت. ما سعي كرديم با بيشترين توان در حوزه تئاتر فعاليت كنيم، به همين دليل بودجه يك ميليارد و 200 ميليون توماني را براي برگزاري اين جشنواره جذب كرديم.
وي درباره ديگر برنامه هاي هنري بسيج هنرمندان در حوزه دفاع مقدس گفت: در اين حوزه وظيفه ما اين است كه ديدگاه تفكر و مهارت هنري را بشناسانيم و سامان دهيم تا در گام بعدي آثار شهداي هنرمند را جمع آوري كنيم و در نهايت همه اين آثار را مستندسازي كرده و در اختيار عموم قرار دهيم.
در ادامه اين نشست حسين مسافر آستانه دبير جشنواره تئاتر بسيج گفت: جشنواره تئاتر بسيج به استمرار نمايش اين آثار اصرار دارد و اگر شرايط و امكانات فراهم شود و پشتيباني مالي نيز براي اين آثار در نظر گرفته شود ان شاءالله اجراي روي صحنه نيز خواهند داشت.
پاسخ سلحشور به انتقاد از توليد سريال حضرت موسي
فرج الله سلحشور در پاسخ به انتقاد خسرو معتضد كه ساخت سريال حضرت موسي(ع) را عملي در ترويج دين يهود و اثبات اسرائيل دانسته بود گفت: مطلبي كه آقاي معتضد گفته اند با آنچه كه در قرآن و روايات ما آمده، مخالف و در تضاد است. با اين حساب قرآن كه بيش از 300 و چند آيه درباره حضرت موسي(ع) دارد و در سوره هاي مختلف داستان حضرت موسي و قوم يهود را آورده، مروج يهود است.
وي در ادامه گفت وگو با برنا با تاكيد بر توصيه رهبر انقلاب بر ساخت اين سريال تصريح كرده است: ما به توصيه رهبر فرزانه انقلاب كه چندين بار به لزوم ساخت چنين اثري اشاره فرمودند، اين فيلم را مي سازيم. مسلماً ايشان درك والاتري از مصلحت دارند كه ساخت فيلم سلمان فارسي و ائمه اطهار(ع) ضروري تر است يا حضرت موسي(ع).
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره ساخت آثاري پيرامون زندگي ائمه(ع)، اظهار داشته است: اگر روزي جمهوري اسلامي توانست درباره امام خميني(ره) كه در عصر حاضر ظهور كرد و مردم سيره و رفتار، اخلاق و فكر و فرهنگ او را ديدند و با او زندگي كردند فيلم بسازد، قادر به ساخت آثاري درباره ائمه اطهار(ع) نيز خواهد بود.
توليد يك فيلم مستند عليه برنامه هسته اي ايران
صندوق كلاريون توليدكننده مستند جهان سوم، در جديدترين پروژه «ايران هراسي اتمي» با تلفيق دو واژه ايران و اورانيوم، مستند «ايرانيوم» را ساخته كه ايران را خطرناك ترين تهديد اتمي جهان معرفي كرده است.
به گزارش فارس، در اين مستند كه دقيقاً با هدف ايران هراسي تهيه شده، ادعا شده است: اكنون 30 سال از شروع انقلاب ايران مي گذرد و ايران در آستانه هسته اي شدن مي باشد، بر اساس بعضي تخمين ها، ايران كمتر از يك سال ديگر تا توليد يك سلاح هسته اي فاصله دارد و شايد هم كمتر، ايران به طور نامتناقض سعي در پنهان كردن نيات و پيشرفتش در برنامه هسته اي خود دارد و يك بازي محتاطانه و در عين حال تهاجمي و زيركانه را به صورت ديپلماسي فريبنده در دستور كار قرار داده است.
گفتني است، ترويج ايران هراسي، اينك يكي از محوري ترين سياستهاي كاخ سفيد است با اين هدف كه اذهان ملتها از خطر صهيونيسم، منحرف شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14