(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 آذر 1389- شماره 19797

حديث دشت عشق
با20 طلا، 14 نقره و 25 برنز عنوان چهارمي ايران در بازي هاي آسيايي قطعي شد
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عباسعلي معيني»
چون بال به بال عشق بستي رستي
پدرش كشاورز بود و با دسترنج حلال، فرزند را نشو و نما مي داد. او را با قرآن آشنا كرد. همين توجه او به قرآن، اين بزرگ كتاب معرفت، او را به سمت و سوي معارف ديني سوق داد و وارد حوزه علميه شد. در دوران پرشكوه انقلاب اسلامي، همگام با مردم انقلابي در راهپيمايي ها شركت و با وجود سن كم در منطقه زادگاه خويش فعاليت مي كرد و بارها مورد تهديد قرار گرفت. او همزمان با درس، شب ها در فعاليت هاي بسيج شركت داشت، به پدر نيز كمك مي كرد و علاوه بر آن به فعاليت در مسجد محل براي آشنا ساختن جوانان با فرهنگ اسلامي مي پرداخت.
عباسعلي براي شركت در دفاع مقدس و اجراي فرمان امام(ره) سر از پا نمي شناخت. بار اول در جاده خرمشهر- آبادان، دو ماه با نيروهاي بعثي به مبارزه پرداخت. بار دوم به جبهه كردستان رفت و علاوه بر رزم، مردم را با فرهنگ اسلام آشنا مي كرد. مرتبه سوم به جبهه دارخوين رفت. وقتي از حمله بستان با خبر شد، در عمليات شركت كرد و رداي فاخر شهادت پوشيد.

 



با20 طلا، 14 نقره و 25 برنز عنوان چهارمي ايران در بازي هاي آسيايي قطعي شد

سرويس ورزشي-
كاروان ورزشي كشورمان با كسب 20 مدال طلا و ايستادن در رتبه چهارم جدول رده بندي به كار خود در بازي هاي آسيايي گوانگجو پايان داد.
كاروان ورزشي كشورمان كه تا روز چهارشنبه هفته گذشته 12 مدال طلا كسب كرده بود در دو روز باقيمانده از بازي ها توانست 8 مدال طلاي ديگر كسب كند تا تعداد طلا هاي ايران به عدد 20 برسد.
چهارشنبه طلايي ورزش
روز چهارشنبه ذبيح الله پورشيب كاراته كا كشورمان در وزن 84+ كيلوگرم بعد از قرعه استراحت در دور اول به ترتيب برابر نمايندگان كويت و قزاقستان به برتري رسيد و راهي مسابقه فينال شد تا براي كسب مدال مقابل ورزشكاري از اندونزي مبارزه كند. پورشيب در اين ديدار با نتيجه 7 بر 3 مقابل «عمر سياريف» به برتري رسيد و اولين مدال طلاي كاراته كشورمان را در بازيهاي آسيايي از آن خود كرد.
بعد از پورشيب نوبت به صادق گودرزي رسيد تا يك طلاي ديگر به جمع طلاهاي ايران اضافه كند. در وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد صادق گودرزي در دور اول به مصاف «فهريانسيان» از اندونزي رفت و با پيروزي برابر اين حريف به دور دوم راه يافت. گودرزي در دور دوم با كشتي گير قرقيزستان روبرو شد و وي را نيز شكست داد تا در نيمه نهايي به مصاف لي از كره جنوبي برود. گودرزي در اين ديدار نيز در دو تايم با قدرت به پيروزي رسيد و راهي فينال شد. گودرزي در مبارزه فينال به مصاف «ناگاشيما» از ژاپن رفت و در وقت اول اين كشتي گير را با نتيجه يك بر صفر شكست داد. در وقت دوم نيز گودرزي با پيروزي 3 بر صفر برابر حريف خود به مدال طلاي اين دوره از بازيها دست يافت. اين نخستين مدال طلاي تيم ملي كشتي آزاد ايران در اين دوره از بازيها بود. در دووميداني احسان حدادي پرتابگر ديسك پانزدهمين مدال طلاي كاروان ورزشي ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي را به ارمغان آورد. در ادامه چهارمين روز از رقابتهاي دووميداني بازيهاي آسيايي گوانگجو احسان حدادي و محمد صميمي به مصاف 11 پرتابگر ديسك از كشورهاي هند، ژاپن، قطر، كره جنوبي، چين تايپه، تايلند و عراق رفتند. در پايان اين مسابقه حساس و ديدني كه با حضور 80 هزار تماشاگر در استاديوم «آووتي» شهر گوانگجو برگزار شد احسان حدادي با حد نصاب 67متر و 99 سانتي متر ضمن شكستن ركورد بازيهاي آسيايي دوحه قطر كه در دست خودش بود پانزدهمين مدال طلاي كاروان ايران را از آن خود كرد. جمال ميرزايي كشتي گير وزن 84كيلوگرم كشورمان شانزدهمين طلاي كاروان ايران در بازيهاي آسيايي گوانگجو بدست آورد. در ديدار نهايي مسابقات كشتي آزاد بازي هاي آسيايي گوانگجو عصر چهارشنبه جمال ميرزايي در دو تايم متوالي برابر حريفش از كره جنوبي به پيروزي دست يافت و به مدال طلاي وزن 84 كيلوگرم دست يافت.
سه طلا در يك روز
اما روز پنجشنبه احمدرضا طالبيان، قايقران استقامتي تيم كاياك مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو را به گردن آويخت و هفدهمين مدال طلا را به كاروان ورزش ايران هديه كرد. احمدرضا طالبيان با ثبت ركورد سه دقيقه و 34 ثانيه و 25 صدم ثانيه و با فاصله زياد پيش از هشت قايقران ديگر حاضر در فينال به خط پايان رسيد و مدال طلاي رشته هزار مترمسابقات كاياك بازيهاي آسيايي را بر گردن آويخت. هجدهمين طلاي ايران را رضا يزداني در كشتي آزاد كسب كرد. رضا يزداني كشتي گير آزادكار وزن 96 كيلوگرم كشورمان در مرحله مقدماتي رقابت هاي شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي كشتي گيراني از سوريه، قزاقستان و كره جنوبي را شكست داد و راهي ديدار فينال شد. او در ديدار فينال با نتيجه 10 بر 7 «قربان قربان اف» دارنده مدال برنز رقابت هاي جهاني از ازبكستان را شكست داد و با شايستگي قهرمان آسيا شد.
نوزدهمين مدال طلاي ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو توسط سجاد مرادي در دوي 800 متر بدست آمد. مرحله فينال دوي 800 متر رقابت هاي دووميداني بازي هاي آسيايي با حضور 8 ورزشكار از كشورهاي عراق، بحرين، ژاپن، كويت، عربستان و ايران برگزار شد كه در پايان سجاد مرادي با ركورد يك دقيقه و 45 ثانيه و 45 صدم ثانيه به عنوان نفر اول از خط پايان گذشت و مدال طلاي اين ماده را از آن خود كرد.
ويشگاهي طلاي روز آخر را گرفت
نوار موفقيت هاي كاروان ورزشي ايران در روز آخر نيز پاره نشد زيرا سر گروه تيم ملي كاراته كشورمان با برتري مقابل نماينده ژاپن در ديدار فينال رقابتهاي كاراته شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي علاوه بر كسب دومين مدال طلاي اين رشته، تعداد مدال هاي طلاي كاروان ورزشي ايران در اين دوره از بازيها را به عدد 20 رساند. جاسم ويشگاهي در بازي پاياني مقابل «ريو تارو» از ژاپن قرار گرفت و با نتيجه 6 بر يك به برتري دست يافت و مدال طلا را بر گردن آويخت. اين كاراته كاي ژاپني با برتري مقابل نمايندگان فيليپين، چين تايپه و چين به فينال راه پيدا كرده بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان و فدراسيون فوتبال در ناكامي «هت تريك» كردند
تيم فوتبال اميد كشورمان با قبول شكست برابر كره جنوبي در ديدار رده بندي بازي هاي آسيايي گوانگجو گام در راه تيم هاي جوانان و نوجوانان گذاشت تا سومين شكست در كارنامه فدراسيون فوتبال ثبت شود.
ديدار رده بندي مسابقات فوتبال شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي ظهر روز پنجشنبه هفته گذشته بين تيم هاي ايران و كره جنوبي برگزار شد كه تيم اميد كشورمان با شكست 4 بر 3 مقابل حريف خود از تكرار مدال برنز دوحه قطر بازماند. در اين ديدار كه به قضاوت «لازم خدوم» داور عراقي و در حضور 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه «تيان هي» برگزار شد، تيم كشورمان نيمه اول را با دو گل غلامرضا رضايي دقيقه 5 و حميدرضا علي عسگر در دقيقه (3+45) با برتري به پايان برد. با شروع نيمه دوم كره جنوبي بازي بهتري را به نمايش گذاشت و در دقيقه 48 توسط «كو جا چئول» به نخستين گل خود دست يافت. كريم انصاري فرد تنها يك دقيقه پس از اين گل با حركتي انفرادي و ضربه اي دقيق سومين گل ايران را ثبت كرد. كره جنوبي در 30 دقيقه پاياني با بكارگيري سه مهاجم در خط حمله تيم ما را تحت فشار قرار داد و متعاقب آن اشتباهات فاحش بازيكنان خط دفاعي تيم اميد نيز تدبير سرمربي كره جنوبي را كامل كرد تا حريف در كمتر از 10 دقيقه سه بار دروازه مهدي رحمتي را باز كند.
باقري: تابع تصميم باشگاه هستم
كريم باقري در تماسي با حبيب كاشاني بيماري مادرش را علت غيبتش در تمرينات تيم پيروزي عنوان كرد. او از كاشاني دو روز مرخصي گرفته تا با سفر به تبريز به وضعيت بيماري مادر خود رسيدگي كند. باقري پس از بازگشت از تبريز در جلسه اي با كاشاني درباره عدم حضور خود در تمرينات گفت وگو مي كند. كاپيتان سرخپوشان در اين تماس تلفني اعلام كرد تابع تصميم كاشاني و باشگاه است. باقري پس از بازي با داماش گيلان در جام حذفي در تمرينات پيروزي شركت نكرده است. خوردبين پيش از اين ناراحتي از نيمكت نشيني را علت غيبت باقري عنوان كرده بود.
اوگننوفسكي بهترين بازيكن سال آسيا شد
در حالي كه ژاپني ها بيشتر عناوين بهترين هاي فوتبال آسيا در سال 2010 را به دست آوردند، ايران تنها در بخش فوتسال عنوان بهترين بازيكن و تيم را به دست آورد. مراسم انتخاب بهترين هاي فوتبال سال 2010 آسيا در كوالالامپور برگزار شد و نمايندگان ژاپن بيشتر عناوين را به خود اختصاص دادند. فرهاد مجيدي و فرشيد طالبي كه در فهرست نامزدهاي دريافت عنوان بهترين بازيكن سال آسيا قرار داشتند، رقابت را به اوگننوفسكي، بازيكن استراليايي تيم سئونگ نام واگذار كردند. محمد طاهري به عنوان بهترين بازيكن و تيم ملي ايران به عنوان بهترين تيم فوتسال آسيا در سال 2010 انتخاب شدند.
افشارزاده: تيم اميد در مقدماتي المپيك هم موفق نخواهد شد
بهرام افشار زاده دبير كل كميته ملي المپيك عملكرد تيم ملي فوتبال را مناسب ندانست و اظهار كرد: انتظار ما بيش از اين بود. ما انتظار داشتيم فوتبال حداقل يكي از سه مدال را به دست آورد اما در دقيقه هاي آخر مدال برنز را از دست داديم. بايد دليل اين موضوع را ارزيابي كرد. اگر فوتبال به اين صورت عمل كند ما حتي در مقدماتي المپيك هم موفق نخواهيم بود. البته فدراسيون فوتبال تمام نيروي خود را به كار گرفت. بعضي از فدراسيون ها از انجام سفرهاي برون مرزي و خستگي حاصل از آن نتيجه نگرفتند، در صورتي كه فوتبال به دليل انجام ندادن ديدارهاي تداركاتي و نداشتن انسجام تيمي نتيجه نگرفت.
هوار ملامحمد و عمادرضابه شاهين بوشهر پيوستند
محمد عماد رضا و هوار ملامحمد به تيم فوتبال شاهين بوشهر پيوستند. عماد رضا كه در آستانه پيوستن به پيروزي قرار داشت، در نهايت به شاهين بوشهر رفت. هوار ملا محمد ديگر بازيكن عراقي كه سابقه بازي در پيروزي را دارد نيز به شاهين پيوست. عماد رضا كه با باشگاه الزمالك مصر قرارداد دارد، هنوز قراردادي را با باشگاه شاهين امضا نكرده اما به مديران اين باشگاه قول داده كه به اين تيم خواهد پيوست. عمادرضا در سال هاي گذشته سابقه عدم تعهد به توافقاتش را داشته است. حميدرضا كنگاني مديرعامل باشگاه شاهين خبر پيوستن اين دو بازيكن را به شاهين تأييد كرد.
از سال 2013 بازي يك شانزدهم رفت و برگشت برگزار مي شود
حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي كه در سومين و آخرين نشست سال جاري رؤساي باشگاه هاي حرفه اي فوتبال آسيا در كوالالامپور مالزي شركت كرده بود، گفت: از سال 2013 بازي يك شانزدهم ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.
حذف ذوب آهن از جام حذفي
تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان نايب قهرمان آسيا با شكست برابر شهرداري ياسوج از دور رقابت هاي جام حذفي كنار رفت. از مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر پنجشنبه تيم هاي ذوب آهن اصفهان و شهرداري ياسوج در ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر به مصاف هم رفتند كه تيم شهرداري ياسوج با برتري يك بر صفر مقابل ميزبان خود بزرگترين شگفتي جام حذفي را رقم زد.
كفاشيان: تيم اميد خوب كار كرد!
علي كفاشيان معتقد است كه تيم اميد آينده روشني دارد، به شرط آن كه تمرين- هاي تداركاتي و فني مناسبي داشته باشد. رئيس فدراسيون فوتبال درباره شكست تيم اميد از كره جنوبي در ديدار رده بندي بازي هاي آسيايي اظهار كرد: بازيكنان ايران دقت نكردند و بازي برده را باختند. ما طي 5، 6 دقيقه آخر دو گل خورديم. البته در فوتبال پيش مي آيد. ورزش هميشه همين گونه بوده است. در همين بازي ها و در ثانيه هاي آخر در رشته هندبال گل زديم و به فينال رسيديم. كفاشيان اظهار كرد: تيم ايران مقابل ژاپن و كره خوب كار كرد اما اين دو تيم در زمين از نظر بعد فني از ما قوي تر بودند. در حالي كه بچه هاي ما از لحاظ بعد جسماني چيزي از آن ها كم نداشتند.
كفاشيان درباره وضعيت غلامحسين پيرواني نيز گفت: من امشب (ديشب) راهي تهران مي شوم و در مورد اين موضوع در تهران جلسه گذاشته و آنجا تصميم گيري مي كنيم.

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

مصدوميت هادي سپهرزاد
عضو تيم ملي ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي در ماده هفتگانه، به دليل مصدوميت ادامه مسابقات را از دست داد. هادي سپهرزاد كه در مسابقات هفتگانه رقابت هاي دووميداني شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي شركت كرده است، صبح چهارشنبه دچار مصدوميت شد و ادامه رقابت ها را از دست داد.
احمدي رباط پاره كرد
سعيد احمدي كشتي گير وزن 60 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران كه روز سه شنبه در ديدار رده بندي برابر حريفي از چين بازنده شد و به مدال نرسيد، با رباط پاره مبارزه اش را به انتها رساند.
تقوي نقره گرفت
كشتي گير وزن 66 كيلوگرم كشورمان با شكست برابر حريفي از ژاپن به مدال نقره بازيهاي آسيايي دست يافت.
در اين مبارزه مهدي تقوي وقت اول را با نتيجه يك بر صفر به كشتي گير ژاپني واگذار كرد. در وقت دوم كشتي گير كشورمان بازهم برابر اين ژاپني شكست خورد و به مدال نقره دست يافت.
حسيني به مدال برنز مدال بوكس رسيد
نماينده بوكس ايران در وزن 91+كيلوگرم با شكست مقابل حريف قزاقستاني از راهيابي به ديدار نهايي بازي هاي آسيايي گوانگجو بازماند و به مدال برنز بسنده كرد. روح الله حسيني در ديدار نيمه نهايي وزن 91+كيلوگرم در ديدار با ايوان ديچكو از قزاقستان، طي سه راند با نتيجه 6 بر 4 شكست خورد و مدال برنز گرفت. وي پيش از اين وايس ميرخان از پاكستان را برده بود.
شيرجه روهاي ايران در تخته يك متر هفتم و نهم شدند
مجتبي ولي پور و قائم ميرابيان در شيرجه تخته يك متر مردان با كسب عناوين هفتم و نهم به كار خود در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي پايان دادند. ولي پور امروز در شيرجه تخته يك نفر با 25/345 امتياز هفتم شد و ميرابيان با 90/318 در جايگاه نهم ايستاد.
ابراهيمي به فينال رسيد
در ادامه چهارمين روز از رقابت هاي دووميداني بازيهاي آسيايي ليلا ابراهيمي در گروه اول دوي 800 متر زنان به مصاف نمايندگان كشورهاي قزاقستان، ويتنام، هند، ژاپن و يمن رفت و در رده پنجم ايستاد. وي با زمان دو دقيقه و 13 ثانيه و34صدم ثانيه ركورد اين ماده را كه متعلق به خودش بود شكست اما موفق به حضور در مرحله فينال نشد.
ناكامي عسگري در دوي 110 متر
در آخرين مسابقه از چهارمين روز رقابت هاي دووميداني بازيهاي آسيايي روح الله عسگري در فنيال دوي 110متر با مانع مردان به مصاف نمايندگاني از كشورهاي چين، كره جنوبي، ژاپن، تايلند و عربستان رفت. عسگري در اين مسابقه نتوانست به خط پايان برسد.
مدال برنز براي ستارپور
محمد ستارپور در وزن 75كيلوگرم رقابت هاي بوكس بازي هاي آسيايي گوانگجو با نتيجه 10 بر 7 مقابل ويجندر سينگ از هندوستان شكست خورد و به مدال برنز رسيد. ستارپور تا پيش از حضور در اين مرحله نمايندگاني از پاكستان و عراق را شكست داده بود.
مظاهري هم به مدال برنز رسيد
علي مظاهري در وزن 91كيلوگرم با شكست مقابل محمد قسون سوري به مدال برنز رقابت هاي بوكس شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دست پيدا كرد. مظاهري كه پيش از اين ديدار موفق به شكست عبدالايف ازبكستان شده بود در اين ديدار با نتيجه 2 بر يك مقابل قسون تن به شكست داد تا به عنوان سومين بوكسور كشورمان باشد كه در اين بازي ها مدال برنز مي گيرد.
حذف دوكاراته كا ايراني
دو عضو تيم ملي كاراته ايران با شكست برابر رقباي خود از گردونه مسابقات كاراته بازي هاي آسيايي گوانگجو حذف شدند. امير مهدي زاده عضو تيم ملي كاراته كشورمان در وزن 60-كيلوگرم به دليل نتايجي كه در ماه هاي اخير كسب كرده بود، يكي از اميدهاي ايران براي كسب مدال طلا در بازي هاي آسيايي گوانگجو به شمار مي رفت اما در اين پيكارها با كسب يك پيروزي و تحمل دو شكست از گردونه مسابقات كنار رفت. همچنين در بخش بانوان و در وزن 68+كيلوگرم حميده عباسعلي به نماينده قزاقستان كه يك سر و گردن از خودش كوتاه تر بود باخت و به دليل حذف نماينده قزاقستان در مبارزه بعدي، نماينده كشورمان از جدول كنار رفت.
ناصري نقره گرفت
شاهو ناصري، عضو تيم ملي قايقراني كشورمان مدال نقره مسابقات كانوي بازي هاي آسيايي گوانگجو را از آن خود كرد. قايقران كانو كشورمان با ركورد سه دقيقه و 53 ثانيه و 23صدم ثانيه پس از ورزشكار ازبكستاني عنوان دوم ماده كانوي 1000متر مسابقات قايقراني بازي هاي آسيايي گوانگجو را كسب كرد.
مدال برنز براي كاياك سواران
تيم كاياك چهار نفره كشورمان در فينال ماده 1000 متر به مدال برنز دست يافت. احمدرضا طالبيان، حسن سنكايي، فرزين اسدي و امين بداغي تركيب تيم كاياك چهار نفره كشورمان در فينال رقابت هاي ماده 1000 متر را تشكيل مي دادند. اين تيم با ثبت ركورد 2 دقيقه و 58 ثانيه و 84 صدم ثانيه در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست يافت.
چالاكي بيست و دومين برنز را به ارمغان آورد
فاطمه چالاكي كه با تحمل شكست در ديدار برابر حريفي از ژاپن به گروه بازنده هاي مسابقات كاراته بازي هاي آسيايي گوانگجو در وزن 55-كيلوگرم بانوان رفته بود، براي كسب مدال برنز با حريفي از فيليپين با نام «مارنا پابيلوره» مبارزه كرد. چالاكي در اين مبارزه نزديك و فشرده با نتيجه يك بر صفر به پيروزي رسيد و مدال برنز مسابقات كاراته بازي هاي آسيايي را به گردن آويخت.
مقام سومي براي تيم كبدي بانوان
تيم ملي كبدي بانوان ايران با باخت مقابل هند بيست و سومين نشان برنز كاروان كشورمان در بازي هاي آسيايي گوانگجو را از آن خود كرد. در چارچوب مرحله نيمه نهايي رقابت هاي كبدي بازي هاي آسيايي تيم ملي بانوان كشورمان به مصاف تيم هند قهرمان قاره آسيا رفت و با نتيجه نزديك 23 بر 22 مقابل اين تيم شكست خورد.
عنوان هشتمي براي طوسي
مريم طوسي دونده سرعتي ايران در فينال دوي 200متر بازي هاي آسيايي گوانگجو به مقام هشتم بسنده كرد. مرحله فينال دوي 200متر زنان بازي هاي آسيايي با حضور دوندگاني از كشورهاي ايران، ژاپن، ازبكستان، ويتنام، هند، چين و لبنان برگزار شد.
قهرماني تيم كشتي آزاد و فرنگي
در پايان رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي بازي هاي آسيايي گوانگجو تيم هاي ملي كشتي ايران به مقام قهرماني هر دو رشته دست يافتند. در رقابت هاي كشتي فرنگي شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي كه طي روزهاي 30 آبان ماه تا 2 آذرماه در سالن «هواگونگ» برگزار شد، تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با كسب چهار مدال طلا و يك مدال برنز ضمن برجاي گذاشتن ركوردي تازه براي اولين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي در اين رقابت ها قهرمان شد. در رقابت هاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي گوانگجو نيز كه در روزهاي 2 تا 4 آذرماه برگزار شد، تيم ملي ايران با كسب سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز بار ديگر قهرمان آسيا شد.
نمايندگان شيرجه ايران دهم و دوازدهم شدند.
شيرجه روهاي ايراني در فينال ماده پرش از تخته سه متر مسابقات شيرجه بازي هاي آسيايي گوانگجو به عناوين هاي بهتر از دهمي و دوازدهمي نرسيدند. عصر پنجشنبه و در رقابت هاي فينال شيرجه از تخته فنر 3متر بازي آسيايي گوانگجو قائم ميرابيان و شهباز شهنازي به ترتيب با كسب 329 و 281 امتياز عناوين دهم و دوازدهم اين ماده را به خود اختصاص دادند.
ملكي پور برنز گرفت
عضو تيم ملي كاراته بانوان ايران با پيروزي برابر حريفي از اندونزي به مدال برنز بازيهاي آسيايي دست يافت. سميرا ملكي پور كه به عنوان جانشين پگاه زنگنه مسابقاتش را در رقابتهاي كاراته آغاز كرده بود، پس از شكست برابر نماينده ژاپن براي كسب مدال برنز در گروه بازنده ها مبارزاتش را ادامه داد.
معتمدي پنجم شد
عضو تيم ملي قايقراني ايران عنوان پنجم رقابتهاي كاياك تك نفره 500 متر بانوان را به خود اختصاص داد. در ادامه رقابتهاي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي صبح امروز جمعه رقابتهاي كاياك تك نفره 500 متر بانوان برگزار شد كه آرزو معتمدي در مصاف با ساير قايقرانان به مدالي دست نيافت و عنوان پنجم را به خود اختصاص داد. در اين بخش قايقراني از چين عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.
عنوان هشتم براي تيم كاياك دو نفره
در روز پاياني رقابتهاي قايقراني شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي صبح جمعه در چند ماده پيگيري شد كه در كانوي 200متر مردان شاهو ناصر از ايران با زمان 42 ثانيه و 180 هزارم ثانيه به عنوان پنجم اين دوره از بازيها دست يافت. چيني ها و نماينده قزاقستان عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در رقابتهاي كاياك دو نفره 200متر مردان تيم دو نفره ايران متشكل از اروند درويش و عليرضا علي محمدي با ثبت زمان 36 ثانيه و 382 هزار ثانيه به عنواني بهتر از هشتم دست پيدا نكرد. در اين بخش قايقراناني از ژاپن، ازبكستان و چين مدالهاي طلا، نقره و برنز را از آن خود كردند.
عنوان ششمي كاياك براي تيم ايران
تيم دو نفره قايقراني ايران به عنوان ششم رقابتهاي كاياك دست پيدا كرد. در روز پاياني رقابتهاي قايقراني شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي صبح ديروز جمعه تيم دو نفره بانوان ايران با 8 شركت كننده ديگر در كاياك 500 متر به رقابت پرداختند كه موفق به كسب مدال نشدند.
عنوان سومي تيم ملي كاراته
رقابتهاي كارته به مدت سه روز و با حضور 185 كاراته كا از 34 كشور برگزار شد. در اين مسابقات 13 مدال طلا، 13 نقره و 26 برنز توزيع شد كه تيم ايران دو مدال طلا توسط جاسم ويشگاهي و ذبيح الله پورشيب و دو مدال برنز توسط فاطمه چالاكي و سميرا ملكي پور كسب كرد و در جدول توزيع مدالهاي اين رشته در مكان سوم ايستاد.
كبدي مردان به مدال نقره بسنده كرد
تيم ملي كبدي ايران با شكست در ديدار نهايي برابر هند به عنوان نايب قهرماني بازيهاي آسيايي دست يافت. تيم ملي كبدي ايران كه براي نخستين بار به ديدار فينال بازيهاي آسيايي راه يافته بود در اين ديدار با نتيجه 37 بر 20 مغلوب تيم قدرتمند هند شد و به مدال نقره اين دوره از بازيها بسنده كرد.
بسكتبال سوم شد
تيم ملي بسكتبال ايران با پيروزي برابر تيم ملي ژاپن به عنوان سوم و مدال برنز بازيهاي آسيايي دست يافت. تيم ملي بسكتبال كشورمان كه با شكست برابر چين از رسيدن به ديدار فينال بازمانده بود، بعدازظهر جمعه براي كسب مدال برنز به مصاف تيم ملي ژاپن رفت و حريف خود را با نتيجه 74 بر 66 شكست داد.
عنوان هفتمي روايي در پرتاب نيزه
پرتابگر نيزه ايران عنوان هفتمي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو را از آن خود كرد. مهدي روايي نماينده كشورمان در اين ماده در 6 پرتاب خود به ترتيب 67 متر و 53 سانتي متر، 74 متر و 31 سانتي متر، 74 متر و 13 سانتي متر، 70 متر و 64سانتي متر، 72متر و 13سانتي متر و 72متر و 75سانتي متر به ثبت رساند.
وي با پرتاب دوم خود به ميزان 74 متر و 31 سانتيمتر و با ايستادن در مكان هفتم به كار خود در اين رقابتها پايان داد.
شطرنج به مدال نرسيد
دور نهم و نهايي رقابتهاي شطرنج بازيهاي آسيايي با برگزاري مسابقه تيم ايران با تيم هند پيگيري شد. شطرنج بازان ايران آخرين ديدار خود را در چارچوب اين رقابتها با نتيجه 5/3 بر نيم به حريف خود واگذار كردند. بدين ترتيب تيم شطرنج مردان ايران در بخش تيمي به عنوان چهارمي دست يافت. در اين بخش چين، فيليپين و هند اول تا سوم شدند. در بخش زنان هم تيم بانوان كشورمان امروز مسابقه اي نداشت اما بعد از كشورهاي چين، ازبكستان و ويتنام در رده پنجم قرار گرفت.
نيك فر در جايگاه پنجم ايستاد
ركورددار پرتاب وزنه ايران در مكان پنجم بازيهاي آسيايي گوانگجو ايستاد. نيك فر در مجموع 4 پرتاب خود را خطا كرد و در دو پرتاب دوم و سوم ركوردهاي 18 متر و 85 سانتيمتر و 19 متر و 8 سانتيمتر را ثبت كرد. نيك فر با حد نصاب سومين پرتاب خود در رده پنجم ايستاد.
واليبال به مدال نقره قانع بود
تيم ملي واليبال ايران با قبول شكست برابر ژاپن به عنوان نايب قهرماني شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي دست پيدا كرد. ديدار فينال رقابتهاي واليبال شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي عصر ديروز جمعه بين تيم هاي ايران و ژاپن برگزار شد كه طي آن ملي پوشان كشورمان با نتيجه 3 بر يك مغلوب حريف قدرتمند و كم اشتباه خود شدند. در اين ديدار ژاپني ها با ارائه بازي قابل قبول و دفاع روي تور عالي، موفق شدند تيم ملي ايران را كه روز كم فروغي را پشت سرگذاشت با اقتدار شكست دهند و به عنوان قهرماني اين دوره از بازيها دست پيدا كنند.
هندبال نقره گرفت
تيم ملي هندبال ايران براي اولين بار در تاريخ اين رشته بر سكوي نايب قهرماني بازيهاي آسيايي ايستاد. مسابقه فينال هندبال بازيهاي آسيايي در بخش مردان روز گذشته بين دو تيم ايران و كره جنوبي برگزار شد. هندباليست هاي كشورمان اين بازي را با نتيجه 28 بر 32 به كره واگذار كردند تا به مدال نقره اين بازيها بسنده كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14