(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 آذر 1389- شماره 19805

نمايشگاه كتاب هاي تقريظي دفاع مقدس در بندرعباس گشايش يافت
20 ميليارد ريال اعتبار دولت براي تكميل پروژه كمپوست رودسر
كوتاه از هفته بسيج
برگزاري دومين يادواره سرداران و 275شهيد ابركوه
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس: دشمنان به دنبال ايجاد فاصله بين جوانان با مساجد هستند
اجراي طرح مبلغان آدينه در چناران
استاندار قم خبر داد تشكيل انجمن مفاخر استان
برگزيدگان جشنواره «آواها و نغمه هاي آسمان» در استان اصفهان معرفي شدند
معاون سياسي امنيتي استاندار: بسته فرهنگي استان بر مبناي سند چشم انداز تدوين شد
در نائين اتفاق افتاد افتتاح حوزه علميه بزرگ علامه نائيني
آغاز ساخت تابلوي موزائيك سنگ عمارت شهرداري تبريز
شهردار انديمشك: پرسنل شهرداري 6 ميليارد و 800 ميليون تومان طلب دارند
ايجاد شهر جديد در دهفري فريدونكنار
بابل؛ شهري باد
بهره برداري آزمايشي از تله كابين تبريز آغاز شد



نمايشگاه كتاب هاي تقريظي دفاع مقدس در بندرعباس گشايش يافت

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
اولين نمايشگاه معرفي كتاب هاي تقريظي دفاع مقدس كشور با همكاري و همت نيروي دريايي سپاه پاسداران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در فرهنگسراي بندرعباس افتتاح شد.
در اين مراسم امام جمعه بندرعباس گفت: كتاب باعث تغيير جوامع، انسان ها و موتور متحركه تاريخ است زيرا يك انديشه وقتي بصورت مكتوب درمي آيد سندي است كه مورد بهره برداري مخاطبان در تمام دوران قرار مي گيرد.
امام جمعه بندرعباس ضمن ابراز خرسندي از برگزاري نمايشگاه كتاب دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: نكته قابل توجه و تامل عنايت رهبر معظم انقلاب به كتاب هاي دفاع مقدس است كه علاوه بر مطالعه بر حاشيه هر كدام نكات قابل توجهي را يادآور شده اند. وي افزود: اين نكته نشان از عشق عميق رهبر به مطالعه و نقش تغيير انديشه ها و آگاه سازي افراد جامعه است و پيام هاي معظم له در اين خصوص مي تواند بسيار هدايت گر باشد. آيت الله نعيم آبادي گفت: ترجمه كتب دفاع مقدس در انتشار و گسترش فرهنگ انقلاب بسيار موثر است و بسياري از مردم جهان تشنه مفاهيم انقلاب اسلامي هستند و مي توانند از اين تجربيات در رفع مشكلات و موانع خود استفاده كنند.

 



20 ميليارد ريال اعتبار دولت براي تكميل پروژه كمپوست رودسر

رحيم آباد-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستانهاي رودسر و املش در مجلس، با انتقاد از روند كند ساخت كارخانه كمپوست در رودسر، از اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار از سوي دولت در سال جاري براي تكميل پروژه خبر داد.
اسدالله عباسي در اين زمينه اظهار داشت: مسئولان خدمتگذار تلاش مي كنند اين پروژه براي افتتاح در ايام مبارك دهه فجر امسال آماده بهره برداري شود.
وي هم چنين با انتقاد از تغيير كاربري اراضي شاليزاري در محدوده جاده كمربندي كلاچاي از مسئولان محلي خواست از تمامي ظرفيتها براي جلوگيري از هرگونه ساخت وساز در اين محدوده استفاده كنند.
عباسي با اشاره به سفر اخير وزير بهداشت و درمان به شهرستان رودسر گفت: در اين سفر با تخريب درمانگاه شهر كلاچاي و نوسازي اين مركز درماني موافقت شد.
به گفته عباسي براي ساخت درمانگاه شهر رحيم آباد هم يك ميليارد ريال اعتبار تكميل اختصاص يافته است.
بنابر اظهار اين مقام مسئول در سفر مذكور هم چنين اعتبار لازم براي ساخت بيمارستان املش و نصب و راه اندازي دستگاه سي تي اسكن بيمارستان رودسر پيش بيني شد.
نماينده مردم شهرستانهاي رودسر و املش در ادامه اين گفتگو از احداث سايت نفتي خزر در رودسر خبر داد و گفت: در حال حاضر مذاكرات نهايي براي دريافت امتياز ساخت اين پروژه و پيگيري كار اجرايي آن به اتمام رسيده است كه ايجاد و راه اندازي اين سايت در رشد و شكوفايي اقتصادي منطقه و كشور تاثيرگذار خواهد بود.

 



كوتاه از هفته بسيج

«بسيج به روايت تصوير» در نيشابور
نيشابور-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج نمايشگاه عكس «بسيج به روايت تصوير» در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
در نمايشگاه عكس مستند و خبري «بسيج به روايت تصوير» آثار هنرمند عكاس بسيجي رضا داروغه كه 30 قطعه عكس رنگي در ابعاد 40*30 با موضوع حضور فراگير بسيج در مراسم مردمي، عاشورايي و راهيان نور است در معرض ديد عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
«راه ناتمام» در اسفراين
اسفراين-خبرنگار كيهان: نمايشگاه «راه ناتمام» با تلاش دانشجويان بسيجي دانشگاه پيام نور اسفراين از روز دوم آذر به مدت يك هفته در سالن اجتماعات دانشگاه با حضور رياست دانشگاه، فرماندهي سپاه پاسداران و نماينده ولي فقيه در سپاه، برگزار شد.
مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با همايش «رد پاي شيطان در فرهنگمان» آغاز شد.
نمايشگاه دست آوردهاي بسيج بناب
بناب-خبرنگار كيهان: همزمان با هفته گراميداشت بسيج طي مراسمي با حضور مسئولين، نمايشگاه عملكرد و دستاوردهاي بسيج ناحيه بناب به عنوان جهاد همه جانبه در سالن ساختمان مركزي اداره تربيت بدني گشايش يافت. در اين نمايشگاه كه از 12 غرفه تشكيل شده است بخشي از موفقيت ها و دستاوردهاي رده هاي مقاومت بسيج ناحيه بناب در زمينه هاي مختلف به نمايش گذاشته شده است.
مسابقات كشتي چناران
چناران-خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج و دهه ولايت يك دوره مسابقات كشتي با چوخه در خطه جوانمردان، دهستان رادكان چناران برگزار شد.
در اين رقابت ها 170 چوخه كار از شهرستان هاي استان هاي خراسان رضوي و شمالي در 4 وزن به رقابت پرداختند.
در پايان از سوي شوراي اسلامي و دهيار رادكان به نفرات برتر اوزان سنگين يك قطعه سكه تمام بهار، نفرات دوم سنگين وزن هركدام يك نيم سكه و به نفرات برتر اوزان ديگر دو نيم سكه بهار آزادي و نفرات دوم 2 ربع سكه بهار آزادي اهدا شد.
هفته بسيج در بادرود
بادرود-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج دو نمايشگاه به نام «بسيج؛ خودباوري و جهاد علمي» در شهرهاي نطنز و بادرود افتتاح شد.
اين نمايشگاه توسط حوزه مقاومت بسيج مالك اشتر؛ كوثر در جوار شهداي گمنام نطنز و شهيد فهميده واقع در حسينيه مركز شهر بادرود برگزار شد.
همچنين در اولين روز از هفته بسيج كه به نام «بسيج؛ قرآن و مسجد» نامگذاري شده؛ رژه موتوري در سطح شهر نطنز توسط حوزه مقاومت بسيج مالك اشتر و در شهر بادرود توسط حوزه مقاومت سيدالشهداء برگزار شد.
ميدان بسيج در كيش
كيش-خبرنگار كيهان: طي مراسم باشكوهي با حضور مسئولان محلي، فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كيش، نيروهاي انتظامي و نظامي ميدان بسيج در يكي از بلوارهاي جزيره كيش افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
شايان ذكر است در هفته بسيج برنامه هاي متنوع هنري، ورزشي، فرهنگي، برپايي نمايشگاه عكس و كتاب، عطرافشاني و غبارروبي آرامگاه پنج شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس در جزيره زيباي كيش برگزار شد.
پايگاه مقاومت بسيج شهيد گلدوي
زاهدان-خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج پايگاه مقاومت بسيج شهيد محمد گلدوي با حضور جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه زاهدان و جمعي از معتمدين، ريش سفيدان و بسيجيان در منطقه چهار راه رسولي زاهدان افتتاح شد.
در مراسم افتتاح اين پايگاه مقاومت، جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه زاهدان، بسيج را يك نهاد انعطاف پذير عنوان كرد و گفت: انقلاب اسلامي با دستان خالي و با لطف پروردگار به ثمر رسيد.
رژه موتورسواران زرين شهر
زرين شهر-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج موتورسواران بسيجي در زرين شهر به اجراي برنامه پرداختند. در اين مراسم بيش از 100 موتورسوار بسيجي زرين شهري با حركت در خيابان هاي شهر و حمل پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و پلاكارتهاي مخصوص، هفته بسيج و ياد شهيدان بسيجي هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.
رژه دو هزار نيروي بسيجي در زرين شهر
زرين شهر-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج بيش از دو هزار نيروي بسيجي در زرين شهر رژه رفتند.
در اين مراسم بيش از دو هزار نيروي بسيجي زرين شهري در قالب گردان هاي الزهرا و عاشورا رژه رفتند و قدرت خود را به رخ دشمنان ايران اسلامي كشيدند و آمادگي خود را براي دفاع از آرمان هاي امام كبير اعلام كردند. نيروهاي بسيجي با طي مسير خيابان هاي امام، شريعتي و مديسه اي زرين شهر در ورزشگاه 17 شهريور گردهم آمدند.
افتتاح 6 پايگاه مقاومت بسيج در بروجرد
بروجرد-خبرنگار كيهان: در هفته بسيج 6 پايگاه مقاومت شامل 3 پايگاه مقاومت بسيج مجمع امور صنفي و 3 پايگاه مقاومت رشته هاي ورزشي فوتبال، تكواندو و كشتي در بروجرد افتتاح شد.سرهنگ سيفي فرمانده ناحيه سپاه بروجرد و جمعي از مسئولين شهر در مراسم افتتاح پايگاه هاي مقاومت حضور داشتند.
تجليل از نخبگان دهلران
دهلران-خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج طي مراسمي با حضور امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه ناحيه دهلران از نخبگان بسيجي اين شهرستان تجليل شد. حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي امام جمعه دهلران در اين مراسم طي سخناني گفت: هفته بسيج فرصت مناسبي است براي تجليل ايثار و فداكاري دلاور مردان و شيرزنان بسيجي و خدمات ارزنده آنان در همه عرصه ها كه براي ملت و انقلاب اسلامي افتخارات بزرگي به ارمغان آورده اند.
افتتاحيه نمايشگاه كتاب دفاع مقدس
بندرعباس-خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان در افتتاحيه اولين نمايشگاه معرفي كتاب هاي تقريظي دفاع مقدس گفت: بسيجي بايد اهل قلم و انتقال دهنده تفكر به جامعه باشد. حسين هاشمي تختي در جمع بسيجيان افزود: توطئه هاي بسياري بر عليه كشور و انقلاب اسلامي صورت گرفته كه هركدام از آنها مي توانست يك كشور قدرتمند را به زانو درآورد اما به لطف هدايتگري هاي رهبر انقلاب و بسيجيان هميشه در صحنه اين خطرها و تهديدها به نقاط قوت ايران تبديل شد.

 



برگزاري دومين يادواره سرداران و 275شهيد ابركوه

يزد-خبرنگاركيهان:
دومين يادواره سرداران و 275 شهيد شهرستان ابركوه محرم امسال برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه الغدير يزد با اعلام اين خبر گفت: عامل موفقيت شهدا همان چيزي است كه گمشده امروز ماست و اگر دست به دست هم دهيم و فضاي شهر و كشور بوي شهدا را بگيرد، بخش عظيمي از مشكلاتي كه گريبانگير جامعه ما شده است، حل خواهد شد.
محمدعلي الله دادي، راه حل بسياري از مشكلات خاص فرهنگي در جامعه را توسل جستن از شهداي گرانقدر دانست و تاكيد كرد: كار بزرگ شهدا و ادامه دادن راه آنان مي تواند ياري رسان جامعه باشد.
وي افزود: شهدا دين بزرگي بر گردن ما دارند و هدف از برگزاري اين يادواره ها نيز احياي اسلام ناب با كار مضاعف و تلاش مضاعف و به سراغ شهدا رفتن است.
الله دادي گمشده تمام جوامع را مشكل فرهنگي ذكر كرد و تلاش براي برگزاري اين كنگره ها را در راستاي رفع بسياري از مشكلات عنوان نمود.
فرمانده سپاه الغدير استان از برگزاري دومين يادواره سرداران و 275 شهيد گلگون كفن شهرستان ابركوه در دوم يا سوم محرم امسال خبر داد و افزود: تاكنون يك دوره كامل يادواره شهرستاني در شهرستان هاي 11گانه استان يزد برگزار شده است و دومين دور برگزاري اين يادواره ها نيز از شهرستان بافق آغاز شده و با برگزاري اين يادواره در شهرستان ابركوه به عنوان دومين شهرستان و يادواره هاي ديگر شهرستان ها به استقبال اجلاسيه سرداران و 4هزار و 18 شهيد استان يزد خواهيم رفت.

 



امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس: دشمنان به دنبال ايجاد فاصله بين جوانان با مساجد هستند

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اهل گنبد كاووس، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش زيادي براي ايجاد فاصله بين نسل جوان با مساجد انجام مي دهند.
آخوند «عبدالباسط نوريزاد» در همايش ائمه جماعات، هيئت امنا و فرماندهان پايگاه بسيج مساجد اين شهرستان، اظهار داشت: امروز دشمنان، مساجد را فقط براي نماز خواندن مي خواهند و براي رسيدن به اين هدف چنين القاء و تلاش مي كنند.
وي با بيان اينكه مسجد از صدر اسلام تاكنون كانون عبادت، مسائل سياسي و اجتماعي بوده و هست، افزود: امروز در مساجد بايستي بيش از پيش به اين سه مقوله مهم توجه نمايند تا دشمنان به اهداف خود نرسند.
آخوند نوريزاد همچنين بر لزوم الگوي عملي بودن امام جماعت براي جوانان در انجام فرائض و مشاركت در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي تأكيد كرد و آن را سبب استقبال بيشتر مردم و نسل جوان از مساجد و انجام فرايض دانست.
وي همچنين امر به معروف و نهي از منكر را از وظايف مهم و اساسي پايگاههاي بسيج در مساجد دانست و بر آن تأكيد كرد.
امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس در بخش ديگري از سخنان با تبريك عيد غدير خم و هفته بسيج، به وحدت و صميميت بين شيعه و سني در اين منطقه اشاره كرد و گفت: دشمنان با تبليغات و توطئه هاي گسترده خود تلاش مي كنند تا بين اين دو مذهب بزرگ اسلامي اختلاف ايجاد كنند.

 



اجراي طرح مبلغان آدينه در چناران

چناران- خبرنگاركيهان:
در راستاي گسترش فعاليتهاي فرهنگي مذهبي طرح آزمايشي مبلغان آدينه در شهرستان چناران اجرا مي شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي چناران با اعلام اين مطلب افزود: در اجراي اين طرح گروههاي تبليغي متشكل از 3 طلبه جوان از عصر روز پنجشنبه تا عصر جمعه به روستاهاي بزرگ و بدون روحاني شهرستان اعزام مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين علي بخشي هدف از اجراي طرح را گسترش فعاليتهاي فرهنگي و تبليغي در روستاهاي محروم بصورت مستمر عنوان كرده و افزود: برپايي نمازجماعت، سخنراني و برگزاري جلسات قرائت، تفسير قرآن كريم و دعا، ارتباط با گروههاي مختلف سني و جنسيتي و پاسخ به سؤالات و شبهه هاي ديني با همكاري اعضاي شوراي اسلامي و پايگاه هاي بسيج از جمله برنامه هاي اجرايي پيش بيني شده اين طرح براي گروههاي تبليغي است.

 



استاندار قم خبر داد تشكيل انجمن مفاخر استان

قم- خبرنگاركيهان:
استاندار قم از تشكيل انجمن مفاخر استان خبر داد
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان قم ضمن استماع گزارشي از وضعيت فرهنگي دانشگاه ها و پيشنهاد مسئولان ذي ربط در اين خصوص در سخناني اظهار داشت: خروجي دانشگاه هاي كشور بايد متناسب با اهداف انقلاب و نيازهاي كشور باشد.
وي با انتقاد از تدريس برخي منابع غربي به ويژه در حوزه علوم انساني در دانشگاه ها خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه بايد در اين عرصه ورود جدي داشته باشند و به تدوين كتب موردنياز براساس مباني اسلامي همت بگمارند.
استاندار قم بر حفظ ظواهر شرعي و اسلامي در محيط آموزشگاه هاي عالي به ويژه در شهر مقدس قم تأكيد كرد و گفت: بومي گزيني بايد حتي المقدور در دانشگاه ها رعايت شود تا بسياري از آسيب هاي اجتماعي كه با آن مواجه هستيم از ميان برداشته شود.
حجت الاسلام موسي پور اظهار داشت: طرح هاي فرهنگي ويژه از سوي مسئولان و صاحبنظران دانشگاهي پس از تصويب در شوراي فرهنگ عمومي تأمين اعتبار خواهند شد و بايد از سوي دست اندركاران امر با حساسيت پيگيري شوند.
وي با اشاره به ابلاغ شوراي فرهنگ عمومي كشور مبني بر تشكيل انجمن مفاخر در استان ها خاطرنشان كرد: اين مصوبه مي تواند زمينه ساز معرفي انديشمندان و مفاخر حوزوي و دانشگاهي قم در سطح ملي و بين المللي باشد.

 



برگزيدگان جشنواره «آواها و نغمه هاي آسمان» در استان اصفهان معرفي شدند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
گروه هاي تواشيح نورالانوار و نورالهدي و گروه سرود مهديه (عج) به مرحله كشوري جشنواره «آواها و نغمه هاي آسماني» راه يافتند.
معاون فرهنگي و هنري دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان گفت: گروه تواشيح نورالانوار از كانون فرهنگي و هنري سراج منير شهرستان اصفهان و گروه نورالهدي از كانون فرهنگي و هنري شيفتگان ولي عصر(عج) شهرستان نجف آباد از گروه هاي راه يافته به مرحله كشوري جشنواره «آواها و نغمه هاي آسماني» هستند.
محمد تابش افزود: گروه سرود مهديه (عج) از كانون فرهنگي و هنري مهديه شهرستان اصفهان نيز به مرحله كشوري جشنواره «آواها و نغمه هاي آسماني» راه يافته است.
وي گفت: مرحله استاني اين جشنواره در سال «همت و كار مضاعف» به همت دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان و كانون امام علي(ع)، كانون تخصصي سرود و تئاتر برگزار شد.
معاون فرهنگي و هنري دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان افزود: در مرحله استاني اين جشنواره از بين 15 گروه تواشيح و سرود شركت كننده در جشنواره، گروه هاي تواشيح نورالانوار، المهدي(عج) و نورالهدي و گروه هاي سرود شهيد آويني، امام علي(ع)، مهديه (عج)، صاحب الزمان(عج) و ميثاق با ولايت انتخاب شدند.

 



معاون سياسي امنيتي استاندار: بسته فرهنگي استان بر مبناي سند چشم انداز تدوين شد

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: بسته فرهنگي استان بر مبناي سند چشم انداز بيست ساله كشور تدوين شده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري، هادي ابراهيمي با اشاره به اينكه خاستگاه مبنايي و معرفتي انقلاب شكوهمند اسلامي مقوله فرهنگ بوده است، گفت: برهمين اساس هدف اصلي سفر سوم دولت به استانها توجه بيش از پيش به حقوق فرهنگي مردم است.
وي توجه به حقوق فرهنگي مردم كشور را موضوعي مغفول مانده در دولت هاي پيشين دانست و اضافه كرد: دولت هاي روي كار آمده پس از دوران دفاع مقدس، بيشتر توجه خود را به حقوق فردي آحاد جامعه معطوف داشته اند كه اين مسئله موجب كم توجهي به عنصر مهم فرهنگ در كشور شده است.ابراهيمي خطاب به برخي منتقدان مكتب ايراني، گفت: مكتب ايراني اصيل هرگز بدنبال ترويج ناسيوناليسم نبوده بلكه اين مكتب تنها در گرو انديشه هاي اسلامي است كه مي تواند كشور را به سر منزل مقصود هدايت كند.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش جهت گيري سفر دولت را در قالب 9 محور و 72 فعاليت اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: بسته فرهنگي استان با انجام كار كارشناسي دقيق و با توجه به نياز مخاطب و مؤلفه هاي فرهنگي استان آماده ارائه به دولت است.
وي سهم اعتبارات فرهنگي استان را در سفر سوم 53 ميليارد تومان بيان كرد و اظهار داشت: 67 درصد اعتبارات به بخش نرم افزار و 33 درصد به سخت افزار اختصاص مي يابد.
ابراهيمي افزود: 10 درصد از اعتبارات فرهنگي استان در سفر سوم به امر ورزش و 20 درصد نيز به حوزه هاي علميه اختصاص مي يابد.

 



در نائين اتفاق افتاد افتتاح حوزه علميه بزرگ علامه نائيني

نائين- خبرنگار كيهان:
با حضور امام جمعه اصفهان و جمعي از مسئولان استان و شهرستان نائين، ساختمان حوزه علميه بزرگ علامه بزرگ نائيني افتتاح شد.
امام جمعه اصفهان در آئين افتتاح حوزه علميه بزرگ علامه نائيني اظهار داشت: در روز غدير دين اسلام كامل شد و رسميت يافت و امروز رسميت دين ما ولايت فقيه است و غدير ما امروز حمايت و دفاع از ولايت است. آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد ادامه داد: شهرستان نائين به اين دليل براي ساخت چنين حوزه علميه اي آن هم با نام ميرزاي بزرگ نائيني انتخاب شد كه اهالي اين شهرستان لياقت ساخت چنين حوزه علميه را دارند و شهرستان نائين منطقه اي روحاني خيز است و حتي روستايي دارد كه بيش از 80 روحاني تربيت كرده است و در سراسر استان چنين منطقه اي نداريم.
وي افزود: در ابتدا ساخت حوزه علميه نائين، حدود 8 ميليارد ريال برآورد شد كه در حال حاضر با اتمام كار حدود 11 ميليارد ريال براي ساخت و آماده سازي حوزه علميه ميرزاي بزرگ نائيني هزينه شده است.

 



آغاز ساخت تابلوي موزائيك سنگ عمارت شهرداري تبريز

تبريز -خبرنگاركيهان:
مراحل ساخت تابلوي نفيس موزائيك سنگ عمارت شهرداري تبريز آغاز شد.
ساخت اين تابلو، توسط «صابر- بقال اصغري» و درمدت 90 روز انجام مي شود.
از سويي ديگر چينش اولين سنگ هاي طرح تابلو، توسط «علي رضا - نوين» شهردار اين شهر، آغاز شده است.
بقال اصغري، پيش از اين تابلوهايي از تصاوير افراد طراحي كرده كه مي توان به تصوير استاد «محمدحسين شهريار»، اشاره كرد.

 



شهردار انديمشك: پرسنل شهرداري 6 ميليارد و 800 ميليون تومان طلب دارند

انديمشك- خبرنگار كيهان:
شهردار انديمشك حقوق عقب افتاده پرسنل شهرداري را 6 ميليارد و 800 ميليون تومان اعلام كرد.
مهندس فشادي در اين زمينه گفت: شهرداري را زماني تحويل گرفتم كه ميزان حقوق عقب افتاده پرسنل آن بيش از 6 ميليارد و 800 ميليون تومان بود و صورتجلسه آن نيز موجود است اما ميزان دقيقي از مطالبات پيمانكاران وجود ندارد كه در حال بررسي ميزان دقيق اين مبالغ هستيم.
شهردار انديمشك در ادامه اظهار داشت: به دليل بدهي شهرداري به سازمان بيمه، دفترچه هاي بيمه هيچ كدام از نيروهاي شهرداري تمديد نشده بود كه خوشبختانه توانستيم اين مشكل را رفع كنيم.

 



ايجاد شهر جديد در دهفري فريدونكنار

فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
سرپرست بخشداري دهفري و معاون فرماندار فريدونكنار از ايجاد شهري جديد در اين شهرستان با نام احتمالي آستانه خبر داد.
محمدعلي آزادي كناري در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: مجتمع 417 واحدي رضوان از جمله طرح هاي مهم مسكن مهر استان مازندران در روستاي ازباران بخش دهفري شهرستان فريدونكنار قراردارد كه آماده افتتاح و بهره برداري است.
آزادي افزود: از ديگر اقدامات موجود در اين بخش انتخاب پليس ساختمان براي روستاهاي بخش دهفري است كه در استان مازندران براي اولين بار اتفاق افتاد.
به گفته سرپرست بخشداري دهفري يكي ديگر از اقدامات مهم دراين بخش، استقرار اورژانس 115 با تجهيزات كامل فوريتهاي پزشكي در روستاهاي شيرمحله بوده كه هم اكنون با اقدام خوب يك خير منطقه براي ساخت ساختمان اورژانس مشكل ساختمان اورژانس 115روستايي فريدونكنار برطرف مي شود.

 



بابل؛ شهري باد

در پي رد مصوبه شوراي شهر توسط فرماندار، دو فرد به طور همزمان به عنوان شهردار در شهرداري بابل حضور پيدا مي كنند.
در پي اختلاف بين شهردار و اعضاي شوراي شهر بابل، شوراي شهر بابل با اكثريت آرا شهردار را بركنار و فرهاد عسكري را به سمت سرپرست شهرداري انتخاب كردند. در اين راستا فرماندار بابل اين مصوبه را رد و پارسا مهر را به سمت شهردار ابقا كرد. در پي اين اتفاق هر دو شهردار در محل كار حاضر و نامه ها را به ادارات ارجاع مي دهند. دكتر فلاح رئيس شوراي شهر بابل گفت: فرماندار مي تواند مورد اختلاف را به هيئت حل اختلاف استان بفرستد منتها طبق قانون نمي تواند شهردار را ابقا كند، چون طبق قانون عزل و نصب شهردار به عهده شوراي اسلامي هر شهر است.
بابل-خبرنگار كيهان

 



بهره برداري آزمايشي از تله كابين تبريز آغاز شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
بهره برداري از مرحله نخست تله كابين تبريز 8 ماه زودتر از زمان مورد نظر و طي مراسمي، آغاز شد.
مرحله اول اين طرح به طول 5/1 كيلومتر و با 6 دكل اجرا شده، و به رغم پيش بيني 17 ماه براي اجرا و اتمام آن، در 9 ماه به پايان رسيده است.
كل اين طرح طبق استانداردهاي روز اروپا اجرا شده، و راه اندازي كامل فاز اول براي عموم مردم، تا يك ماه آينده صورت مي گيرد. براي فاز نخست طرح تله كابين تبريز 80 ميليارد ريال هزينه شده است.
تله كابين تبريز، داراي ظرفيت جابه جايي هزار نفر در هر ساعت را خواهد داشت و طول افقي آن در مرحله اول هزار و 450 متر و طول شيب آن هزار و 480 متر و ميانگين تغيير ارتفاع آن 261 متر، خواهد بود.
اين پروژه با ميانگين حداقل 12 و حداكثر 24 كابين، طراحي شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14