(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 آذر 1389- شماره 19805

محدوديت هاي تردد آخر هفته
پرونده شهلا جاهد براي هميشه بسته شد
با استفاده از 7 فروند بالگرد صورت گرفت كنترل آتش در جنگل هاي گلستان
حتي الامكان از منزل خارج نشويد
ساعت درسي و حجم كتاب هاي مقطع راهنمايي كاهش مي يابد
اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي
براثر انفجار يك شيء 3 دانش آموز مريواني كشته و زخمي شدند
رويدادهاي خارجي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي: خودروهاي دولتي دودزا بدون استثنا متوقف مي شوند
زن تنها قرباني طلاهايش شد
عامل شهادت ماموران انتظامي اصفهان به دام افتاد
سيل جنوب هند را فرا گرفت
52 ايثارگر پژوهشگر تقدير شدند
تداوم تعطيلي و اجراي طرح زوج و فرد در كلان شهر اصفهان
پايان موفقيت آميز نخستين عمل جراحي مغز و اعصاب در ساوه
سرعت ايدز در ايتاليا: هر دو ساعت يكنفر



پليس راه كشور اعلام كرد
 محدوديت هاي تردد آخر هفته

معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور از محدوديت هاي تردد در روزهاي پاياني هفته خبر داد و گفت: در حال حاضر ترافيك در تمامي محورهاي مواصلاتي كشور آرام و روان است.
سرهنگ پرويز سياح البرزي با اشاره به محدوديتهاي تردد در كشور افزود: تردد موتورسيكلتها از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه، تا ساعت 24 روز جمعه 12 آذرماه از محورهاي كرج، چالوس، هراز، فيروزكوه، قزوين- رشت، ساوه-همدان، تهران-سمنان- مشهد و بالعكس ممنوع است.
وي ادامه داد: همچنين تردد انواع تريلر و كاميون از محورهاي كرج-چالوس، هراز ، دماوند، ساوه- همدان و زاهدان- زابل از صبح ديروز ممنوع شده است.
معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور اظهار كرد: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 تا 24 روز جمعه از كرج به مرزن آباد ممنوع بوده و از ساعت 15 الي 24 از مرزن آباد به سمت كرج يكطرفه است.
وي به مهر گفت: در حال حاضر ترافيك در محورهاي مواصلاتي كشور آرام و روان بوده و حجم ترددها نسبت به تعطيلات گذشته كمتر است.

 



بعد از 8 سال كش و قوس و بررسي هاي مجدد در قوه قضائيه
پرونده شهلا جاهد براي هميشه بسته شد

حكم اعدام شهلا جاهد سرانجام بعد از 8 سال كش و قوس در قوه قضائيه سحرگاه ديروز در محوطه زندان اوين و با حضور اولياي دم به ا جرا گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري اين حكم پس از تاييد ديوان عالي كشور و بااستيذان از رئيس قوه قضائيه ساعت 5 صبح ديروز (چهارشنبه) در حضور قاضي عصمت الله جابري داديار اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران پس از طي تشريفات قانوني توسط اولياي دم لاله سحرخيزان (مقتول) اجرا شد.
شهلا جاهد در آخرين لحظات به گريه و خواهش افتاد
عبدالصمد خرمشاهي وكيل شهلا جاهد ديروز بعد از اجراي حكم اعدام در جمع خبرنگاران به روحيات شهلا جاهد در آخرين لحظات عمرش اشاره كرد و گفت: وي در آخرين لحظات وقتي از گذشت اولياي دم نااميد شده بود گريه كرد و با التماس و خواهش خواست كه او را نكشند.
به گفته اين وكيل، مسئولان قضايي حاضر در محوطه زندان اوين تلاش زيادي براي كسب رضايت اولياي دم كردند اما اين تلاش ها بي نتيجه ماند و فرزند لاله سحرخيزان(مقتول) چهار پايه را از زير پاي شهلا جاهد كشيد و قاتل جان داد.
روند پيگيري پرونده
شهلا جاهد در يك نگاه
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، خديجه جاهد در سال 1381 با 37 ضربه چاقو، زني به نام فاطمه(لاله) سحرخيزان را به قتل رسانده بود.
متهمه در تحقيقات اوليه منكر ارتكاب قتل شده، اما در تحقيقات بعدي اعتراف كرد كه به دليل علاقه مندي به شوهر مقتوله كه از بازيكنان سرشناس سابق فوتبال مي باشد، وارد منزل مقتوله شده و در درگيري با وي، او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده است.
در پي اعترافات صريح متهم، وي در حضور قاضي، صحنه جنايت را بازسازي و جزييات قتل را تشريح كرده است. قاضي شعبه 1154 دادگاه عمومي جزايي تهران، پس از انجام تحقيقات مقدماتي و تشكيل جلسات رسيدگي كه با حضور وكيل تعييني متهم صورت گرفته، در دادنامه شماره 413 مورخ 28 خردادماه 1383 با توجه به درخواست اولياي دم قاتل را به قصاص نفس محكوم كرده است.
اعتراض جاهد به راي صادره در دادنامه شماره 2223 مورخ 29 آذرماه 1383 صادره از شعبه 26 ديوان عالي كشور رد شده است و متعاقبا راي صادره در دادنامه شماره 1256 مورخ دوم ارديبهشت 1384 صادره از شعبه 15 تشخيص ديوان عالي كشور، خالي از ايراد تشخيص داده شده است.
مجددا با درخواست اعمال ماده دو قانون وظايف و اختيارات رئيس قوه قضائيه، پرونده در شعبه هفتم تشخيص ديوان عالي كشور مورد بررسي مجدد قرار گرفته است و قضات اين شعبه، در دادنامه شماره 2477 مورخ ششم شهريورماه 1385 هيچگونه ايراد براساس حكم وارد ندانسته و قرار رد درخواست صادر كرده اند.
همچنين درخواست وكيل محكوم، بر اعاده دادرسي، طي دادنامه مورخ 19 اسفندماه 1387 صادره از شعبه 1147 دادگاه عمومي كيفري تهران مردود شناخته شده و شعبه 20 ديوان عالي كشور نيز در دادنامه شماره 124 مورخ 30 ارديبهشت 1388 به اتفاق آراء، راي سابق را به قوت قانوني خود باقي دانست.
با ارسال پرونده به اجراي احكام، اولياي دم شامل والدين و دو فرزند پسر مقتول، درخواست اجراي قصاص كرده اند. با عدم حصول مصالحه، از رئيس قوه قضائيه، استيذان جهت اجراي قصاص نفس به عمل آمد و حكم قصاص درخصوص خديجه جاهد، بامداد روز چهارشنبه در محوطه زندان اوين به مورد اجرا گذاشته شد.

 



با استفاده از 7 فروند بالگرد صورت گرفت كنترل آتش در جنگل هاي گلستان

معاون عمراني استاندار گلستان گفت: آتش مناطق جنگلي گلستان با استفاده از هفت فروند بالگرد در كنترل ماموران اطفاي حريق است.
عبدالرضا دادبود در گفت وگو با فارس در گرگان اظهار داشت: مناطقي از جنگل هاي منطقه علي آباد كتول و جعفرآباد كه آتش سوزي در آن رخ داده بود تحت مديريت و كنترل ماموران اطفاي حريق است.
وي افزود: تا ساعات آينده آتش سوزي باقي مانده در يك يا دو نقطه به طور كامل اطفاي حريق مي شود.
معاون عمراني استاندار گلستان با اشاره به شرايط آب و هوايي و رطوبت هوا كه در برخي مناطق استان به زير 10درصد رسيده، خاطرنشان كرد: اين رطوبت در گلستان بي سابقه بوده با توجه به پيش بيني و امكان وقوع آتش سوزي هاي مجدد، نيروهاي گسترده اي به همراه امكانات ويژه اي در اين مناطق حضور دارند تا در صورت وقوع آتش سوزي بلافاصله در محل حضور پيدا كنند.
دادبود خاطرنشان كرد: بيش از يك هزار نفر در مناطق مختلف جنگلي براي اطفاي حريق حضور داشتند.
وي ادامه داد: در حال حاضر هفت فروند بالگرد در استان حضور دارند كه چهار فروند آن كار انتقال آب و آبپاشي به آتش را انجام داده و سه فروند ديگر نيز كار انتقال نيروها و امكانات به مناطق صعب العبور را به عهده داشتند.
معاون عمراني استاندار گلستان گفت: برنامه پايش جنگل و نظارت و كنترل مناطق آتش گرفته براي جلوگيري از بروز مجدد آتش در دستور كار قرار گرفته است.
گفتني است تاكنون آتش سوزي پنج نقطه از جنگل هاي گلستان واقع در راميان و مينودشت مهار شد و تلاش براي كنترل آتش سوزي ديگر مناطق همچنان ادامه دارد.

 



حتي الامكان از منزل خارج نشويد

براساس اطلاعات رسيده از ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت آلاينده هاي منوكسيدكربن و ذرات معلق كمتر از 10ميكرون نسبت به گذشته افزوده شده است. همچنين بر ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از
5/2ميكرون تغييري مشاهده نشده است.
ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا همچنان در شرايط هشدار مي باشد.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني صاف و غبارآلود مي باشد. به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت تا ساعات ظهر در شرايط هشدار باقي بماند.
براساس اين گزارش اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون در شرايط هشدار عبارت است از: افزايش تشديد بيماريهاي قلبي و ريوي و مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري قلبي و افراد مسن، افزايش تعداد تلفات در عموم افراد.
از منزل خارج نشويد
به گزارش خبرگزاري ها مديركل دفتر سلامت محيط و كار با بيان اين كه وضعيت آلاينده هاي شهر تهران از نظر منوكسيدكربن و غلظت آلاينده ها و ذرات معلق در حد بسيار ناسالم قرار دارد، گفت: مردم تهران بايد در اين شرايط براي حفظ سلامت خود يكسري اقداماتي را انجام دهند كه در اين خصوص به گروههاي آسيب پذير به خصوص بيماران قلبي- تنفسي، كودكان و افراد سالخورده توصيه مي شود كه در منزل بمانند.
وي تاكيد كرد: عموم مردم لازم نيست از ماسك استفاده كنند و فقط بايد فعاليت هاي بيرون از منزل را كاهش دهند.
تاثير سوء آلودگي هوا
بر سيستم عصبي دانش آموزان
رئيس بخش تحقيقات مسمومين دانشگاه شهيد بهشتي از تاثير سوء آلودگي هوا بر روي سيستم عصبي دانش آموزان و بروز عوارض آن در آينده خبر داد.
عبدالكريم پژومند اظهار داشت: در حال حاضر آلودگي هوا، در آن حدي نيست كه منجر به مسموميت شديد دانش آموزان و روانه شدن آنها به بيمارستان شود اما آلودگي هوا به صورت بي حالي، تنگي نفس، عدم توانايي براي انجام كارهاي روزمره و در شرايط حادتر، سرفه، بي حالي و بي اشتهايي را براي دانش آموزان به وجود مي آورد.
وي گفت: ميزان مجاز گاز CO2 در افراد سالم PPM 36 است و اين ميزان در شرايط حاد به 200 تا 250 PPM مي رسد كه اين وضعيت بيشتر در نقاط پرترافيك ديده مي شود؛ مسموميت ناشي از آلودگي هوا در كودكان بيشتر اثر مي كند چرا كه كودكان به خاطر تحرك زياد نياز به اكسيژن بيشتري دارند و در چنين وضعيتي مسموميت براي آنها بيشتر اتفاق مي افتد.اين استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ادامه داد: اين روزها مدارس روزهاي پردردسري را طي مي كنند؛ از اين رو براي سلامتي دانش آموزان و تردد كمتر در خيابان ها تعطيلي مدارس پيشنهاد شد.
پژومند در پايان خاطرنشان كرد: عده اي تصور مي كنند كه آلودگي تمام شد ديگر مشكلات بعدي نيز وجود ندارد اما بايد به اين نكته توجه داشت كه آلودگي هوا خصوصا در چنين روزهايي كه شدت يافته است، در آينده اثرات مخاطره آميزي بر روي فرد مي گذارد؛ از اين رو والدين اگر علايمي نظير خس خس سينه، تنگي نفس، اختلالات عصبي و رفتارهاي غيرمنطقي را در كودكان خود ديدند حتما به پزشك مراجعه كنند.
فروش 10برابري ماسك
در تهران
با افزايش آلودگي هواي تهران، اكثر مردم براي تهيه ماسك به داروخانه ها روي آوردند.
ماسك هايي كه در داروخانه ها به مردم عرضه مي شود عبارت است از:
1- ماسك هاي N98 كه بهترين نوع ماسك و داراي فيلتر نانو است.
اين ماسك كه 4800 تومان قيمت دارد مخصوص هواي آلوده است و براي بيماران تنفسي توصيه مي شود.
2- ماسك هاي سوپاپ دار صنعتي با قيمت 4000 تومان كه بيشتر در هنگام گرد وخاك شديد مورد استفاده قرار مي گيرد و براي افرادي كه در محيط ها كار مي كنند، توصيه مي شود.
3- ماسك هاي معمولي قابل شست وشو 1500 توماني و غيرقابل شست وشوي 100توماني كه پرفروش ترين نوع ماسك ها در اين روزها است.
متاسفانه تنفس در هواي آلوده منجر به بروز مشكلاتي در فرد مي شود و نياز به مصرف دارو و بستري شدن در بيمارستان وجود دارد و در مواقعي هم كه آلاينده زياد باشد مشكلات حادتري ايجاد مي شود بنابراين استفاده از ماسك يكي از راههاي حفاظت از خود در برابر آلودگي هوا است ولي در استفاده از همين ماسك ها هم بايد نكاتي را رعايت كرد.
شهروندان بايد از ماسك هاي مناسب استفاده كنند كه بهترين نوع آن ماسك هاي N98 فيلتردار هست و بعد از چند روزي براي تعويض آن اقدام كنند. توصيه مي شود كه از اين نوع حداقل براي كودكان و افراد بيمار حتما استفاده شود. اگر هم بنا به هر دليلي مجبور هستيد در سطح شهر تردد كنيد امكان دسترسي تهراني ها به نقشه آلودگي هوا از طريق تلفن همراهشان فراهم شده است، قبل از خروج از خانه حتما سري به اين نقشه بزنيد.

 



رئيس پليس آگاهي استان مركزي خبر داد
اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي در يكي از شهرهاي استان مركزي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، احد احمدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پي اخبار ارسالي از جانب منابع خبري مبني بر اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي توسط فردي با هويت معلوم، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي گفت: با تشكيل پرونده، رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت كه مشخص شد شخصي با هويت معلوم و مالك كارخانه فرآورده هاي لبني در يكي از شهرستان هاي استان، اقدام به اخذ تسهيلات ميلياردي از يكي از بانك هاي شهر اراك كرده و به دليل بازپرداخت نكردن تسهيلات متواري شده است.
احمدي خاطرنشان كرد: طي هماهنگي با مقام قضايي و اخذ دستورات لازم پرونده تسهيلاتي وام گيرنده در شعبه موصوف از طريق مراتب و بازرسي بانك در زمينه نحوه و چگونگي پرداخت تسهيلات، مورد بررسي قرار گرفت كه مشخص شد متهم در سال 84 طي قراردادي كه با بانك به منظور توليد ظروف يك بار مصرف منعقد كرده، 11ميليارد و 396 ميليون ريال تسهيلات اخذ كرده است.
وي افزود: در بررسي پرونده تسهيلاتي متهم همچنين مشخص شد تمام اسناد و مدارك ارائه شده از طرف وي جعلي است و هيچ ماشين آلاتي در راستاي راه اندازي پروژه مورد نظر خريداري نشده و با تغيير كاربري آن به كارخانه توليد و بسته بندي فرآورده هاي لبني مسئوليت آن را به پسر و باجناقش سپرده و متواري است.
احمدي گفت: متهم پس از چهار ماه كار اطلاعاتي و به كارگيري شگردهاي پليس سرانجام در تهران، خيابان وليعصر دستگير و به آگاهي انتقال شده كه در تحقيقات انجام شده به اخذ تسهيلات با مدارك جعلي اعتراف كرد. رئيس پليس آگاهي ادامه داد: در ادامه بازجويي از متهم مشخص شد وي مبلغ يك ميليارد تومان از يكي ديگر از بانك ها و مبلغ 50 ميليون تومان نيز از يكي از موسسات مالي و اعتباري تسهيلات اخذ كرده و از پرداخت اقساط خودداري كرده است كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 



رئيس پليس آگاهي استان مركزي خبر داد
اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي در يكي از شهرهاي استان مركزي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، احد احمدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پي اخبار ارسالي از جانب منابع خبري مبني بر اخذ وام هاي ميلياردي بانكي با اسناد جعلي توسط فردي با هويت معلوم، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي گفت: با تشكيل پرونده، رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت كه مشخص شد شخصي با هويت معلوم و مالك كارخانه فرآورده هاي لبني در يكي از شهرستان هاي استان، اقدام به اخذ تسهيلات ميلياردي از يكي از بانك هاي شهر اراك كرده و به دليل بازپرداخت نكردن تسهيلات متواري شده است.
احمدي خاطرنشان كرد: طي هماهنگي با مقام قضايي و اخذ دستورات لازم پرونده تسهيلاتي وام گيرنده در شعبه موصوف از طريق مراتب و بازرسي بانك در زمينه نحوه و چگونگي پرداخت تسهيلات، مورد بررسي قرار گرفت كه مشخص شد متهم در سال 84 طي قراردادي كه با بانك به منظور توليد ظروف يك بار مصرف منعقد كرده، 11ميليارد و 396 ميليون ريال تسهيلات اخذ كرده است.
وي افزود: در بررسي پرونده تسهيلاتي متهم همچنين مشخص شد تمام اسناد و مدارك ارائه شده از طرف وي جعلي است و هيچ ماشين آلاتي در راستاي راه اندازي پروژه مورد نظر خريداري نشده و با تغيير كاربري آن به كارخانه توليد و بسته بندي فرآورده هاي لبني مسئوليت آن را به پسر و باجناقش سپرده و متواري است.
احمدي گفت: متهم پس از چهار ماه كار اطلاعاتي و به كارگيري شگردهاي پليس سرانجام در تهران، خيابان وليعصر دستگير و به آگاهي انتقال شده كه در تحقيقات انجام شده به اخذ تسهيلات با مدارك جعلي اعتراف كرد. رئيس پليس آگاهي ادامه داد: در ادامه بازجويي از متهم مشخص شد وي مبلغ يك ميليارد تومان از يكي ديگر از بانك ها و مبلغ 50 ميليون تومان نيز از يكي از موسسات مالي و اعتباري تسهيلات اخذ كرده و از پرداخت اقساط خودداري كرده است كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 



رويدادهاي خارجي

بناي حيدرپاشا در آتش سوخت

بدنبال بروز آتش سوزي مهيب در استانبول، يكي از بناهاي تاريخي اين شهر موسوم به حيدرپاشا در آتش سوخت. بنابر گزارشات رسيده شدت آتش سوزي به حدي بوده كه صدمات جبران ناپذيري به اين بناي زيباي قديمي وارد آورده است.

 



رويدادهاي خارجي

بناي حيدرپاشا در آتش سوخت

بدنبال بروز آتش سوزي مهيب در استانبول، يكي از بناهاي تاريخي اين شهر موسوم به حيدرپاشا در آتش سوخت. بنابر گزارشات رسيده شدت آتش سوزي به حدي بوده كه صدمات جبران ناپذيري به اين بناي زيباي قديمي وارد آورده است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي: خودروهاي دولتي دودزا بدون استثنا متوقف مي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد، با خودروهاي دولتي دودزا همانند ديگر خودروها با جديت برخورد قانوني شده و از تردد آنان در سطح شهر جلوگيري مي شود.
سردار «حسين رحيمي» در حاشيه كارگروه نظارت بر عملكرد مراكز معاينه فني خودروهاي سبك و سنگين در جمع خبرنگاران افزود: خودروهاي دولتي و عمومي از ديگر خودروها مستثني نيستند و بايد داراي استانداردهاي زيست محيطي و تاييديه معاينه فني باشند.
رئيس پليس راهور تهران اعلام كرد: از بيستم آبان ماه تاكنون 132 هزار خودرو دودزا در تهران توقيف و اعمال قانون شده اند و طرح برخورد با خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني ادامه دارد.
وي با بيان اينكه نظارت صحيحي بر توزيع برچسب هاي مراكز معاينه فني صورت نمي گيرد، گفت: با توقيف بسياري از خودروهاي دودزا طي 10 روز گذشته متوجه شديم اين خودروها داراي برگه معاينه فني جعلي هستند.
رئيس پليس راهور تهران از شناسايي و انهدام دو باند بزرگ جعل و توزيع برچسب معاينه فني در تهران خبر داد و افزود: بايد نظارت جدي و دقيق تري بر عملكرد توزيع برچسب معاينه فني خودروها انجام شود.
رئيس پليس راهور تهران گفت: 80 درصد آلودگي هوا متعلق به خودروهاي دودزا و غيراستاندارد است كه معاينه فني خودرو هرچه بيشتر بايد مورد توجه شهروندان قرار گيرد.
رحيمي افزود: با تشكيل كارگروه بازرسي نظارت بر عملكرد مراكز معاينه فني استان تهران كه روز سه شنبه به تصويب اعضاي اين جلسه رسيد به جديت بر عملكرد مراكز معاينه فني و اقدامات آنها نظارت خواهد شد.
وي با اشاره به اجراي طرح زوج و فرد در تهران از روز دوشنبه گذشته اظهار داشت: از حجم حضور خودروها در شهر كاسته شده و عبور و مرور در معابر شهر مطلوب است بطوري كه شاهد كاهش 40 درصدي ترافيك در شهر هستيم.
وي اضافه كرد: طي روز گذشته شاهد حضور تعداد بيشماري از شهروندان در انتظار تاكسي و اتوبوس بوديم كه بايد چاره اي براي اين مهم هرچه زودتر انديشيده شود.

 



زن تنها قرباني طلاهايش شد

جزئيات قتل يك زن كه قرباني طلاهايش شده بود پس از يك ماه با دستگيري و اعترافات يك زوج معتاد برملا شد.
به گزارش تابناك اوايل آبان امسال ساكنان ساختماني در غرب تهران با پليس تماس گرفته و گفتند: وسايل يكي از همسايه ها كه زني تنها و ميانسال است از چند روز قبل در راهرو رها شده و خودش نيز به طرز مشكوكي ناپديد گرديده است. ساعتي بعد مأموران پليس با هماهنگي قضايي به خانه سهيلا- 45ساله- رفته و به محض ورود با جسد متعفن وي در يكي از اتاق ها رو به رو شدند.
با شروع تحقيقات ويژه جنايي مشخص شد مرد 30ساله اي به نام علي كه اعتياد شديد به ماده مخدر كراك دارد از مدتي قبل به خانه سهيلا رفت و آمد داشته است.
تلاش براي شناسايي مخفيگاه علي ادامه يافت تا اينكه شامگاه سه شنبه، دوم آذر، متهم در خيابان ستارخان دستگير شد اما در بازجويي ها منكر قتل شد و گفت: «سهيلا دوست همسرم بود و به همين خاطر گاهي اوقات به خانه اش مي رفتيم!» با اين وجود وي پس از دستگيري همسرش لب به اعتراف گشود و گفت: « 7سال قبل با سهيلا آشنا شدم، از آنجا كه وضع مالي خوبي داشت و من هم نياز شديد مالي براي تامين هزينه مواد مخدر داشتم نقشه سرقت از خانه اش را طراحي كردم».
وي افزود: «روز حادثه همراه همسرم به خانه اش رفته و با ريختن قرص خواب آور در شربتش او را بيهوش كرده و سرگرم جمع آوري طلاهايش شديم، اما ناگهان به هوش آمد كه مجبور شدم خفه اش كنم.» سرهنگ عباسعلي محمديان- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر متهمان بازداشت هستند و بخشي از طلاهاي مسروقه به ارزش 12ميليون تومان نيز از يك مالخر كشف شده است.

 



عامل شهادت ماموران انتظامي اصفهان به دام افتاد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عامل شهادت ماموران انتظامي اصفهان پس از دو سال فرار سرانجام در كوههاي شرق كشور به دام افتاد.
يدالله 40ساله كه داراي سوابق و شرارت هاي متعدد است سال 85 در حال انتقال 500 كيلوگرم مواد مخدر از استان اصفهان بود كه هدف شناسايي ماموران انتظامي شهرستان نايين قرار گرفت.
وي پس از درگيري مسلحانه با ماموران، محموله را رها كرد و گريخت.
اين قاچاقچي حرفه اي موادمخدر در سال 87 نيز با همدستي يك قاچاقچي بين المللي، محموله 365 كيلوگرمي مواد مخدر را به اصفهان انتقال مي داد كه در جريان درگيري با ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر، چند تن از ماموران را شهيد و زخمي كرد.
يدالله اين شرور جاني و مسلح پس از اقدامات شرارت آميز به مناطق كوهستاني شرق كشور پناه برده بود كه پس از تحقيق و بررسي مخفيگاه وي شناسايي و در يك عمليات پليسي به دام افتاد.

 



سيل جنوب هند را فرا گرفت

150 تن بر اثر جاري شدن سيل در هند جان خود را از دست دادند.
بنا بر گزارش خبرگزاري شين هوا، بارش باران هاي سيل آسيا زندگي مردم در منطقه ساحلي جنوب هند را با اختلال مواجه كرده است. براساس اين گزارش بيش از يكصد تن نيز به سبب سيل در هند ناپديد شده اند.
گفتني است جاري شدن سيل منجر به تعطيلي تمام مدارس و دانشگاهها در مناطق تحت تاثير سيل شده است.

 



52 ايثارگر پژوهشگر تقدير شدند

در اختتاميه نخستين جشنواره ايثارگران پژوهشگر كشور از 52ايثارگر تقدير به عمل آمد.
نخستين جشنواره ايثارگران پژوهشگر كشور ديروز در تالار فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران با تقدير از پژوهشگران برتر ايثارگر به كار خود پايان داد.
هيئت داوران پس از بررسي يك هزار و 200اثر ارسالي، 52 اثر پژوهشي را شايسته تقدير خواند كه درپايان آئين اختتاميه نخستين جشنواره ايثارگران پژوهشگر از صاحبان اين آثار با اهداي لوح تقدير، تنديس جشنواره و هديه تقدير به عمل آمد.

 



به علت آلودگي هوا صورت گرفت
تداوم تعطيلي و اجراي طرح زوج و فرد در كلان شهر اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مراكز آموزشي، ادارات و شركت هاي دولتي كلان شهر اصفهان و چند شهر استان به علت آلودگي هوا سه شنبه و چهارشنبه تعطيل شد.
ستاد مديريت بحران استان اصفهان در اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت استمرار موقعيت جوي نامناسب و دوام غلظت آلاينده هاي جوي، مراكز آموزشي، ادارات و شركت هاي دولتي شهرهاي اصفهان، شاهين شهر، گرگاب، گز، سگزي و شهرستان هاي فلاورجان، مباركه، لنجان، برخوار، نجف آباد و خميني شهر سه شنبه و چهارشنبه تعطيل بود.
همچنين در اين اطلاعيه از بانك ها و مراكز خدمت رساني خواسته شده بود شعب ويژه اي را براي پاسخگويي به مردم در نظر بگيرند.
به دليل عبور آلاينده ها از مرز هشدار و اضطراري شدن آلودگي هوا، كلان شهر اصفهان و چند شهر استان از روز سه شنبه تعطيل شده است.
مدير ترافيك شهري شهرداري اصفهان نيز از اجرايي شدن طرح زوج و فرد تردد خودروها در محدوده رينگ سوم به سمت هسته مركزي شهر از عصر (چهارشنبه) به مدت يك هفته خبر داد و گفت: اطلاعات دريافتي از مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي اصفهان نشان مي دهد بر ميزان غلظت كليه آلاينده ها افزوده شده و شاخص كيفيت هواي اصفهان از نيمه شرايط هشدار فراتر رفته است.
«مهندس مسعود بنده خدا» با بيان اينكه منوكسيدكربن به شرايط اضطرار رسيده است، افزود: ستاد بحران اصفهان از عصر چهارشنبه تا پنج شنبه هفته آينده اجراي طرح زوج و فرد را مصوب و اعمال كرده است.
وي افزود: در صورت استمرار وضعيت اضطرار آلودگي هوا، طرح زوج و فرد خودروها به صورت دائمي اجرايي مي شود.
«بنده خدا» با اشاره به اين كه با اعمال اين طرح تردد خودروها در كل محدوده رينگ سوم به سمت بافت مركزي شهر به صورت زوج و فرد صورت گيرد، اضافه كرد: با اجرايي شدن اين طرح در مرحله نخست 50 درصد بار ترافيكي شهر كاسته مي شود و در صورت ادامه دار شدن طرح در مجموع 30 درصد بار ترافيكي كاهش خواهد يافت.

 



پايان موفقيت آميز نخستين عمل جراحي مغز و اعصاب در ساوه

اراك- خبرنگار كيهان:
نخستين عمل جراحي مغز و اعصاب در بيمارستان مدرس ساوه انجام شد.
حبيب الله رضايي، رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ساوه در اين مورد گفت: براي نخستين بار پزشك جراح مغز و اعصاب در بيمارستان شهيد مدرس ساوه مستقر شد و اين عمل با موفقيت صورت پذيرفت.
وي افزود: هم اكنون تجهيزات و جراحي در حد بيماران اورژانسي است كه اميدواريم در مراحل بعدي، اين بخش تكميل و مورد استفاده عموم قرار گيرد.

 



سرعت ايدز در ايتاليا: هر دو ساعت يكنفر

وزارت بهداشت و سلامت ايتاليا در گزارشي اعلام كرد كه هر دو ساعت يك نفر در اين كشور مبتلا به ويروس ايدز مي شود.
وزارت بهداشت و سلامت ايتاليا به مناسبت روز جهاني مبارزه با ايدز اعلام كرد: دو سوم از مبتلايان به ويروس ايدز در ايتاليا خارجي هاي مقيم اين كشور هستند.موارد جديد ابتلا به ويروس ايدز در ايتاليا سالانه به حدود چهار هزار نفر مي رسد و هم اكنون شمار افراد مبتلا به ويروس «اچ آي وي» مثبت 150 هزار نفر گزارش شده كه از اين تعداد 22 هزار نفر مبتلا به بيماري ايدز هستند.براساس گزارش وزارت بهداشت و سلامت ايتاليا، آگاهي هاي عمومي نسبت به خطر ايدز در ايتاليا هنوز كم است اما با اين حال شمار سالانه افراد مبتلا به ويروس ايدز نسبت به 15 سال پيش 4 هزار نفر كاهش يافته است.مؤسسه عالي بهداشت ايتاليا نيز اعلام كرد كه 60 درصد از مبتلايان به اين ويروس تنها زماني متوجه آلودگي خود مي شوند كه اين بيماري پديدار شده است.سن متوسط مبتلايان به اين ويروس در ايتاليا نيز افزايش يافته و در مردان به 39 سال و در زنان به 35 سال رسيده است80. درصد از موارد ابتلا به اين ويروس در ايتاليا از راه تماس جنسي گزارش شده است.براساس اين گزارش در سال 2009 ميلادي از هر 100 هزار ايتاليايي 5/4 مورد جديد ابتلا به ويروس «اچ اي وي» به ثبت رسيد در حالي كه از هر 100 هزار خارجي مقيم اين كشور 2/22 نفر مبتلا به اين ويروس شد.اكثر موارد ابتلا به اين ويروس در مركز و شمال ايتاليا به ثبت رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14