(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 آذر 1389- شماره 19805

حديث دشت عشق
آغاز هفته پاياني نيم فصل اول استقلال از پاس ، صدرجدول مي خواهد
اخبار كوتاه از فوتبال
شرايط سرمربي تيم ملي كاراته براي ادامه همكاري دست دلالان از تيم ملي كوتاه شود
تصميمات مهم بنا در خصوص كشتي گيران فرنگي سوريان در وزن خود ماند ، علي اكبري به 96كيلوگرم بازگشت
يوفا رئالي ها را نقره داغ كرد مورينيو و همدستانش محروم و جريمه شدند
ورزشكاران جانباز و معلول با رئيس جمهور ديدار مي كنند
نيمكت نشيني حدادي درروز پـيروزي ممفيس
16 آذر؛ قرعه كشي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
اخبار فوتبال جهان
نقره واليبال در بازيهاي آسيايي با ارزش است اما...
شايستگي كسب مدال طلا را داشتيم
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «ابوالفضل فرمانيان»
دل كندي و رهسپار افلاك شدي
ابوالفضل در تاريخ 1/3/1343 در آران متولد شد و بعد از يك سال و نيم براي سكونت به همراه خانواده به كاشان هجرت كرد. دوران قيام مردم ايران عليه رژيم پهلوي با اين كه او نوجواني بيش نبود، در تظاهرات و راه پيمايي هاي عليه رژيم پهلوي شركت مي كرد كه در يكي از درگيري ها از ناحيه دهان مجروح شد.با پيروزي انقلاب اسلامي، جهت كمك به روستاييان وارد جهاد سازندگي كاشان شد و مدت سه سال در اين نهاد مشغول خدمت بود. سال 1361 به عضويت سپاه پاسداران كاشان درآمد. در اولين مأموريت به منطقه كردستان اعزام شد كه در طول بيش از سه ماه خدمت، مأموريت هاي سختي را انجام داد كه در يكي از اين مأموريت ها از يك جمع نوزده نفره آنها حدود دوازه نفرشان به شهادت رسيدند. بعد از آن در سپاه آران و بيدگل مشغول خدمت شد.
ابوالفضل در اسفندسال 1362 ازدواج كرد. چهارماه بعد يعني تيرماه سال 1363 زندگي مشترك را آغاز كرد ولي دو ماه بعد (شهريور 1363) مجدداً به جبهه جنگ اعزام شد. در طول اين مأموريت دوبار به مرخصي آمد. وي سرانجام در 22/12/1363 در جزيره مجنون (عمليات بدر) به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته پاياني نيم فصل اول استقلال از پاس ، صدرجدول مي خواهد

سرويس ورزشي-
هفته هفدهم رقابتهاي ليگ برتر در شرايطي از روز جمعه آغاز مي شود كه استقلال قصد دارد با كسب سه امتياز بازي با پاس مجدداً در صدر جدول رده بندي قرار گيرد.
هفته پاياني نيم فصل اول ليگ برتر دهم در حالي برگزار مي شود كه تيم هاي ذوب آهن و استقلال با پيروزي هاي خود در هفته قبل تا حدودي خود را ازديگر مدعيان درصدر جدول جدا كردند. ضمن اين كه سايپا نيز با توجه به دو بازي عقب افتاده اي كه دارد، مي تواند در كورس قهرماني نيم فصل با اين دو تيم رقابت كند.
فولادخوزستان- شهرداري تبريز
شاگردان مجيد جلالي در ادامه روند نبردن هاي خود در هفته شانزدهم در زمين پاس متوقف شدند تا همچنان در رده دهم جدول باقي بمانند. فولاد با پيروزي دراين بازي مي تواند خود را در ميان 7 تيم نخست جدول قرار دهد اما در آن سوي ميدان شهرداري تبريز با پيروزي شيرين و پرگلي كه مقابل استيل آذين به دست آورد، انگيزه هاي زيادي دارد كه در اين ديدار نيز با دست پر از ميدان خارج شود.
شاگردان حميد درخشان با وجود شكست سنگين از تراكتورسازي درجام حذفي و حذف از اين رقابتها در بازي بعدي خود در ليگ برتر عملكرد بسيار خوبي داشتند و حال اميدوارند كه در پايان نيم فصل خود را به خوبي از تيم هاي قعرجدول جدا كنند.
صباي قم- ملوان انزلي
صبا كه نسبت به ساير تيم ها يك بازي كمتر را برگزار كرده است، با مربي جديد خود عبدالله ويسي تاكنون نتايج مناسبي را كسب نكرده و از رده هشتم كه در دوره مربيگري محمود ياوري در آن رتبه قرارداشت، به جايگاه يازدهم تنزل پيدا كرده است و در اين هفته ها نيز موفق نشده تا يك پيروزي را كسب كند.
اما ملوان كه در هفته گذشته علي رغم انجام يك بازي خوب در خانه مغلوب استقلال شد، نمي خواهد امتيازات اين بازي را به راحتي از دست بدهد چرا كه آخرين پيروزي آنها به هفته چهاردهم بازمي گردد.
استقلال تهران- پاس همدان
آبي پوشان تهران در چند بازي اخير به ارائه بازي نه چندان زيبا متهم شده اند. با اين حال آنها همه امتيازهاي اين بازي هاي اخيرشان را ازآن خود كردند.
شاگردان پرويز مظلومي براي آن كه خيال هواداران خود را از جايگاهشان در پايان نيم فصل اول راحت كرده باشند، نيازي مبرم به كسب سه امتياز بازي برابر پاس همدان دارند.
اگرچه استقلالي ها بازي قبلي خود را در خانه ملوان با پيروزي پشت سرگذاشتند اما اين بازي يك اتفاق بد هم براي آنها داشت و آن مصدوميت ميلاد ميداوودي بود كه به احتمال فراوان تا دوماه نمي تواند در ميدان حضور پيداكند.
درمقابل پاس همدان قرار دارد كه علي رغم اين كه از هفته نهم نتوانست درهيچ ديداري پيروز باشد اما كماكان به رده هاي انتهاي جدول سقوط نكرده و به لطف امتيازهاي فراواني كه در چند هفته ابتداي فصل گرفت اكنون در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد.
اصغر مديرروستا درپي آن است كه دراين بازي حساس بهترين نتيجه خود و تيمش را درنيم فصل اول با خلق يك شگفتي در آزادي رقم بزند.
ساير ديدارهاي هفته هفدهم روز شنبه 13 آذر برگزار مي شود كه در اين ديدارها نفت تهران، ميزبان شاهين بوشهر است. راه آهن در كرمان به مصاف مس مي رود. تراكتورسازي در تبريز پذيراي صنعت نفت آبادان است. سپاهان در اصفهان ميزبان سايپا خواهد بود. استيل آذين و ذوب آهن در يك بازي حساس در تهران با هم رودررو مي شوند و پيروزي نيز در قزوين ميهمان پيكان است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استيل آذين به دنبال خاكپور
علي پروين گفت: از محمد خاكپور مي خواهيم كه مربي گري استيل آذين را قبول كند و بازيكناني چون مهدي مهدوي كيا و علي كريمي هم به او كمك كنند. پروين در پاسخ به اين سوال كه پس ازاستعفاي عابدزاده، پيرواني و شاهرودي، چه كسي هدايت تيم را بر عهده خواهد داشت، گفت: شنيده ام كه محمد خاكپور به ايران برگشته است. عصر امروز (ديروز) با او تلفني صحبت خواهم كرد و از وي مي خواهم تا مربي گري استيل آذين را قبول كند و در كنارش مهدي مهدوي كيا و علي كريمي هم به او كمك كنند به هر حال آنهايي كه قبلا مربي شدند، از همين جا شروع كردند. اين در حالي است كه محمد خاكپور كاپيتان سال هاي پيش تيم ملي فوتبال ديروزعنوان كرد: سال هاست كه رابطه اي با فوتبال ايران ندارم و خبرهايش را نيز پيگيري نمي كنم. از پيشنهاد استيل آذين هم چيزي نشنيده ام و هنوز با من تماسي گرفته نشده است. اگر هم چنين اظهارنظري از سوي علي پروين صورت گرفته، نظر لطف او بوده است. بايد منتظر ماند و ديد كه چه اتفاقي خواهد افتاد.
محمد خاكپور در بخش ديگري از صحبت هاي خود عنوان كرد: سالهاست از فوتبال ايران دورم.احساس مي كنم، هم اكنون نيازمندان به فوتبال، در فوتبال ايران هستند نه آنهايي كه فوتبال ايران به آنها نياز دارد. تقريبا در فوتبال ايران آنهايي كه بايد، كنار رفته اند و كار نمي كنند. در نتيجه همين اتفاق هم در 10 سال گذشته فوتبال ايران سير نزولي داشته است.
جام ملت هاي اكو برگزار مي شود
معاون فرهنگي سازمان ملي جوانان گفت: راه اندازي مركز مطالعات جوانان اكو و برگزاري بازيهاي ورزشي كشورهاي عضو (جام ملت هاي اكو) كه يك المپيك ورزشي ميان كشورهاي عضو اكو است از جمله مصوبات مهم اين اجلاس بود. پرويز كرمي در حاشيه برگزاري نخستين اجلاس وزراي جوانان كشورهاي عضو اكو افزود: رئيس جمهور در اين ديدار به معاونان امور جوانان و ورزش خود تاكيد كرد كه در اسرع وقت برنامه ريزي هاي لازم براي برگزاري جام ملتهاي اكو را انجام داده تا هرچه زودتر شاهد برگزاري نخستين دوره بازيهاي ورزشي كشورهاي عضو اكو باشيم.
دوري چند ماهه ميداودي از فوتبال واقعيت ندارد
نوروزي پزشك استقلال تهران دوري چند ماهه ميداودي را شايعه خواند و در اين باره اظهار داشت: متاسفانه هر كسي از روي ظن و گمان خود پيش بيني كرده كه ميداودي 5، 6 ماه از ميادين دور است. در صورتي كه در اين باره هنوز هيچ چيز مشخص نيست و تا زماني كه ورم پاي ميلاد نخوابد، هيچ نظري نمي توان در خصوص مدت زمان دوري او از فوتبال داد.نوروزي ادامه داد: نظر نهايي در خصوص ميداودي را چهارشنبه هفته آينده اعلام خواهيم كرد.

 



شرايط سرمربي تيم ملي كاراته براي ادامه همكاري دست دلالان از تيم ملي كوتاه شود

سرمربي تيم ملي كاراته كشورمان گفت: به مسئولان فدراسيون اعلام كرده ام درصورتي كه دست دلالان از تيم ملي كوتاه شود حاضر به ادامه همكاري هستم.
مسعود رهنما اظهار داشت: رقابتهاي كاراته بازيهاي آسيايي درسطح فني بسيار خوبي برگزار شد و برخي كشورها نيز رشد قابل توجه اي را به نمايش گذاشتند و اين پيشرفت به وضوح قابل لمس بود. مربيان ايراني تيم هاي هنگ كنگ، كره جنوبي و ماكائو مي توانند به اين موضوع اذعان كنند كه سطح بازيهاي آسيايي را نمي توان با دوره قبل مقايسه كرد. كاراته آسيا درحال نزديك شدن به اروپاست.
وي ادامه داد: قبل از اعزام، به سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون قول كسب دو مدال طلا را داده بودم و دو مدال ديگر را بدون احتساب رنگ پيش بيني كرده بودم كه دو مدال طلا را بدست آورديم و يكي را نيز داوران از ما گرفتند و يك كاراته كا هم از جدول مسابقات حذف شد. جاسم ويشگاهي بعد از گذر از يك دوران افول و دوري از ميدان مسابقه با قدرت به ميدان بازگشت. عالي كار كرد و مدال طلا گرفت. پورشيب نيز روندروبه رشد خود در ماه هاي اخير را ادامه داد و طلا گرفت ولي مهديزاده اسير ناداوري شد.محمدقاسمي هم خوب نبود و حذف شد. قاسمي در تست هاي آمادگي جسماني هم ضعيف ترين عضو تيم بود.
وي در مورد اينكه چرا كاراته كاي را با اين شرايط به گوانگجو برديد گفت: اين موضوع برمي گردد به مسابقات انتخابي، دراين وزن سعيد حسني پور چون خواهرزاده من بود با نفوذ داوران درانتخابي دوم برخلاف انتخابي اول نتيجه را به قاسمي واگذار كرد تا به تيم تحميل شود و من نيز براي جلوگيري از حرف و حديث اين موضوع را قبول كردم ولي به فدراسيون اعلام كردم كه با سه كاراته كا به چين مي روم.
سرمربي تيم ملي همچنين درجواب اين سؤال كه همين قاسمي سال گذشته قهرمان آسيا شده بود گفت: اين را مي دانم ولي هر ورزشكار و قهرماني يك دوران افت هم دارد.قاسمي هماني نبود كه در رقابتهاي سال گذشته قهرماني آسيا موفق به كسب مدال طلا شده بود.
رهنما درمورد تحميل شدن پورشيب به كادر فني گفت:به هيچ عنوان چنين نيست، پورشيب بارها و بارها درانتخابي ها شركت كرد، برعكس برخي ها مي خواستند او در تيم نباشد و شخص مورد نظر خود را به تيم تحميل كنند ولي من زير بارنرفتم.
وي درجواب اين سوال برخي منتقدان كه مربيان تيم ملي به لحاظ همطراز با ملي پوشان نبودند گفت: سابقه و كارنامه من دركاراته ايران مشخص است. عضو تيم ملي بوده ام، تحصيلات دانشگاهي دارم و مربي سازنده هم هستم. در زماني هم كه سرمربي تيم ملي در رده هاي سني مختلف بوده ام نسبت به دوره قبلي همان مسابقات نتيجه بهتري كسب كرده ام، قاسمي، مهديزاده و پورشيب درتيم هاي رده پايين بوده اند و تنها دراين مورد جاسم مي تواند اظهارنظر كند. متاسفانه برخي كه تمام درآمد و داراي خود را از دلالي دركاراته دارند و از فدراسيون حقوق دريافت مي كنند اينگونه بي پروا و غيرمنطقي انتقاد مي كنند. آنها كه انتقاد مي كنند چيزي درچنته ندارند و مي خواهند شكست هاي قبلي خود را توجيه كنند، به فدراسيون اعلام كرده ام در صورتي كه دست دلالان از تيم ملي كوتاه شود و محيطي امن فراهم شود حاضر به ادامه همكاري هستم.
تيم ملي كاراته با چهاركاراته كا راهي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي شد و توسط جاسم ويشگاهي و ذبيح الله پورشيب موفق به كسب دو مدال طلا شد.

 



تصميمات مهم بنا در خصوص كشتي گيران فرنگي سوريان در وزن خود ماند ، علي اكبري به 96كيلوگرم بازگشت

حميد سوريان دارنده پنج مدال طلاي جهان تا المپيك 2012 لندن در وزن 55كيلوگرم كشتي مي گيرد.
بعد از شكست حميد سوريان در بازيهاي آسيايي گوانگجو و عدم دستيابي وي به مدال اين بازيها اخباري در مورد حضور وي در يك وزن بالاتر به گوش مي رسيد.
با توجه به برگزاري جلسه بين سوريان و بنا در گوانگجو قرار شده است سوريان پس از چند روز استراحت تمرينات اختصاصي اش را از سر بگيرد تا خود را براي ميادين مهم آينده از جمله رقابتهاي جهاني سال آينده در استانبول تركيه كه گزينشي المپيك لندن محسوب مي شود، آماده كند.
با توجه به تصميم صورت گرفته حميد سوريان تا المپيك 2012 لندن در وزن 55كيلوگرم باقي مانده و پس از آن به يك وزن بالاتر مي رود. يكي از دلايل ناكامي سوريان در گوانگجو وزن كم كردنهاي زياد وي در دو رقابت جهاني و بازيهاي آسيايي عنوان شده است و به همين دليل موضوع تغيير وزن نابغه كشتي فرنگي جهان مطرح شده بود.
بازگشت علي اكبري به وزن 96
اما خبر ديگر از كشتي اينكه امير علي اكبري دارنده مدال طلاي جهان پس از ناكامي در كسب مدال سنگين وزن رقابتهاي كشتي فرنگي بازيهاي آسيايي گوانگجو به وزن سابق خود بازگشت.
علي اكبري فرنگي كار وزن 96 كيلوگرم كشورمان كه در رقابتهاي جهاني مسكو با كسب يك مدال طلا خود را به عنوان يك مدعي به دنياي كشتي مطرح كرد، با توجه به نياز تيم ملي كشتي فرنگي در بازيهاي آسيايي گوانگجو به يك وزن بالاتر رفت.
با تصميم محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي امير علي اكبري تا المپيك 2012 لندن همچنان در وزن 96كيلوگرم باقي مي ماند و بايد در اين وزن شاهد نبرد ديدني وي و بابك قرباني دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي گوانگجو براي انتخاب ملي پوش ايران در رقابتهاي جهاني سال 2011 در استانبول و پس از آن المپيك 2012 لندن بود.

 



يوفا رئالي ها را نقره داغ كرد مورينيو و همدستانش محروم و جريمه شدند

خوزه مورينيو و باشگاه رئال مادريد به دليل اينكه دو بازيكن اين تيم در ديدار با آژاكس درچارچوب رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا از روي عمد كارت زرد دوم راگرفتند، جريمه شدند.
سرخيو راموس وژابي آلونسو در ديدار با آژاكس درتاريخ 23 نوامبر درمرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با سفارش مورينيو، سرمربي رئال مادريد،كارت زرد دوم را دريافت كردند تا از بازي اخراج شوند تا براي مرحله حذفي رقابت ها اخطار نداشته باشند. يرزي دودك و ايكر كاسياس پيغام مورينيو را به دو بازيكن ميانه زمين رسانده اند.
كميته انضباطي اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا، مورينيو را به همين دليل از نشستن از دو بازي بر روي نيمكت اين تيم محروم كرد ضمن اينكه 40هزار يورو هم اين مربي را جريمه كرد.
برپايه گزارش رويترز، باشگاه رئال مادريد هم به همين دليل 120هزار يورو جريمه شد ضمن اينكه دودك (5 هزار يورو)، كاسياس (10هزار يورو) و آلونسو و راموس هر كدام 20هزار يورو جريمه شدند.

 



ورزشكاران جانباز و معلول با رئيس جمهور ديدار مي كنند

عصر امروز محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان با ورزشكاران جانباز و معلول اعزامي به مسابقات پاراآسيايي گوانگجو ديدار خواهد كرد.
158 ورزشكار جانباز و معلول كشورمان كه تحت عنوان كاروان ورزشي محرم به رقابت هاي پارا آسيايي گوانگجو اعزام خواهند شد،امروز بعد از ظهر با رئيس جمهوري كشورمان ديدار خواهند كرد.همچنين آخرين نشست هماهنگي با مربيان وسرپرستان تيم هاي اعزامي به مسابقات پاراآسيايي گوانگجو ديروز در محل فدراسيون جانبازان و معلولين برگزار شد.
گفتني است رقابت هاي پاراآسيايي گوانگجو از تاريخ 21 آذر به مدت يك هفته برگزار و 28 آذر به پايان خواهد رسيد.

 



نيمكت نشيني حدادي درروز پـيروزي ممفيس

بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس درروز پيروزي اين تيم اجازه حضور درفهرست ممفيس را پيدا كرد.
تيم بسكتبال ممفيس درهجدهمين ديدارخود در ليگ بسكتبال NBA صبح ديروز به مصاف لس آنجلس ليكرز رفت و توانست درپايان با نتيجه 98بر 96 به برتري دست يابد.
حامد حدادي، بازيكن ايراني تيم ممفيس پس از درگيري روز پنج شنبه هفته گذشته با زني به نام گلناز در آپارتماني واقع در ماديسون توسط پليس دستگير، اما وي تبرئه شد و توانست اجازه حضور در تمرينات تيم را پيدا كند، حدادي در ديدار برابر لس آنجلس روي نيمكت نشست.

 



16 آذر؛ قرعه كشي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا

كنفدراسيون فوتبال آسيا نام تيم هاي حاضر در فصل آينده ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا را اعلام كرد.
در فصل آينده ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا 30 تيم به طور مستقيم در اين رقابت ها حضور خواهند داشت و دو تيم ديگر نيز از مرحله پلي آف (حذفي) راهي اين مسابقه ها مي شوند.در ديدارهاي منطقه غرب مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا، تيم هاي دمپو هند، السد قطر، الاتحاد سوريه و العين امارات حضور دارند.در منطقه شرق تيم هاي سيريويجايا از اندونزي و موانتونگ تايلند مقابل يكديگر قرار مي گيرند.قرعه كشي مسابقه هاي گروهي روز شانزدهم آذرماه جاري در هتل هيلتون شهر كوالالامپور مالزي برگزار مي شود.
اسامي تيم هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
¤ ايران: 1- پيروزي، 2- استقلال، 3- ذوب آهن و 4- سپاهان
¤ ژاپن: 5- ناگويا گرامپوس، 6- تيم دوم ليگ، 7- تيم سوم ليگ و 8- قهرمان جام حذفي
¤ كره جنوبي: 9- اف سي سئول، 10- سوان سامسونگ بلووينگز، 11- ججو يونايتد و 12- تيم سوم ليگ
¤ چين: 13- شاندونگ ليوننگ، 14- تيانجين تدا، 15- شانگهاي شنهوا و 16- هانگژو گرين تاون
¤ عربستان: 17- الهلال، 18- الاتحاد، 19- النصر و 20- الشباب
¤ امارات: 21- الوحده، 22- امارات، و 23- الجزيره
¤ استراليا: 24- سيدني اف سي و 25- ملبورن ويكتوري
¤ ازبكستان: 26- بنيادكار و 27- پاختاكور
¤ اندونزي: 28- آرما اندونزي
¤ قطر: 29- الغرافه و 30- الريان

 



اخبار فوتبال جهان

سرمربي ميلان: نقشه هاي زيادي در سر دارم
ماسيميليانو آلگري سرمربي تيم فوتبال ميلان درباره عملكردش درسري «A» گفت: در ميلان خوب كار كرده ام و شرايط خوبي دارم. همه چيز براي موفقيت فراهم است. بازيكنان باانگيزه و با كيفيتي در ا ختيار دارم كه مي توانم براي روزهاي سخت روي آنها حساب كنم.
آلگري ادامه داد: آمدن ابراهيموويچ به ميلان از اتفاق هاي خوبي بود كه اين فصل براي ما اتفاق افتاد. زلاتان يك رهبر فوق العاده است و به خوبي تيم را هدايت مي كند و مي تواند در لحظات دشوار به ساير بازيكنان كمك كند و به آنها روحيه بدهد. به عنوان يك مربي خوشحالم كه چنين بازيكني را در اختيار دارم. سرمربي ميلان درباره رابطه اش با رونالدينيو اظهار كرد: شايد احساس شود كه روابط ما اندكي تيره و تار شده اما موفقيت تيم براي من از هر مسئله ديگري بيشتر اهميت دارد و تلاش مي كنم براي هر بازي با توجه به شرايط حريف بهترين تركيب ممكن را به زمين بفرستم و اين تفاوت ممكن است باعث شود كه عده اي احساس كنند كه هنوز به تركيب ثابت خود دست نيافته ام كه اينگونه نيست. آلگري در پايان درباره اهدافش با ميلان گفت: نقشه هاي زيادي در سر دارم اما فعلا مي خواهم اهداف كوتاه مدت را مدنظر داشته باشم. فعلا هدف من اين است كه مي خواهم تا سال جديد تيمم را درصدر جدول سري «A» حفظ كنم.
گوارديولا دوست دارد زير نظر فرگوسن كار كند
پپ گوارديولا ترجيح مي دهد زيرنظر سرآلكس فرگوسن در منچستر يونايتد كار كند تا اينكه هدايت تيم فوتبال چلسي را برعهده بگيرد. در حالي كه رومن آبراموويچ از گوارديولا، سرمربي بارسلونا، به عنوان جايگزين كارلو آنچلوتي ياد كرده اما اين مربي علاقمند است به كادر فني من يونايتد بپيوندد و زيرنظر سرآلكس فرگوسن كار كند. قرارداد سه ساله گوارديولا در پايان اين فصل از رقابت ها با بارسلونا به پايان خواهد رسيد و يك منبع نزديك به اين مربي به «ميرر فوتبال» گفت كه او واقعا علاقمند است در اولدترافورد زيرنظر فرگوسن كار كند.
والدانو: مورينيو كاري براي تيم انجام نداد
مدير ورزشي باشگاه رئال مادريد تيمش را مستحق شكست در ال كلاسيكو دانست.
خورخه والدانو پس از شكست تحقيرآميز مقابل بارسلونا در ورزشگاه نوكمپ گفت: بارسلونا. فوق العاده بود و عملكرد بسيار خوبي داشت. بازي روان، يكنواخت و توام با اعتماد به نفس آنها از همان دقايق آغازين بازي كاملا مشخص بود. آنها در اولين فرصت گلي كه به دست آوردند دروازه ما را باز كردند. ما در مجموع مقابل تيمي شكست خورديم كه كاملاً تيم برتر ميدان بود.
مدير ورزشي رئال مادريد همچنين اظهار كرد: اين سه امتياز را از دست داديم و ديگر نبايد به آن فكر كنيم بلكه بايد تلاش كنيم در بازي هاي آينده اين نتيجه را جبران كنيم . والدانو در پايان با انتقاد از مورينيو گفت: او در بازي با بارسلونا نتوانست كار زيادي براي تيم انجام دهد و حتي يكبار هم از روي نيمكت بلند نشد.
بكهام: از انتخاب انگليس اطمينان كامل دارم
ستاره سابق فوتبال ملي انگليس در اقدامي تبليغاتي و در آستانه اجلاس امروز (پنجشنبه) فيفا براي انتخاب ميزبان جام جهاني 2018 كشور خود را شايسته ترين گزينه توصيف كر د.
ديويد بكهام عنوان كرد: از انتخاب انگليس به عنوان ميزبان جام جهاني 2018 اطمينان كامل دارم. اين حق انگليس است كه ميزباني جام جهاني را پس از سال هاي سال عهده دار شود. مردم بريتانيا مدت ها است كه براي پذيرايي از اهالي فوتبال دنيا لحظه شماري مي كنند.
بكهام در پايان بار ديگر بر شايستگي كشورش براي احراز ميزباني جام جهاني 2018 تأكيد كرد و از فيفا خواست در اين مورد منطقي رفتار كند.
راموس و كارواليو غايبان بزرگ رئال برابر والنسيا
دو مدافع كليدي تيم فوتبال رئال مادريد به دليل محروميت در بازي هفته چهاردهم برابر والنسيا غايب خواهند بود. سرخيو راموس و ريكاردو كارواليو دو مدافع رئال مادريد در بازي برابر بارسلونا به دليل دريافت كارت از داور از حضور در بازي هفته آينده محروم شدند.
راموس كارت قرمز دريافت كرد و كارواليو شمار كارت هاي زردش به عدد 5 رسيد تا بازي بعدي را از دست دهد. به اين ترتيب رئال مادريد، تيم زخم خورده و تحقير شده در هفته سيزدهم با اردويي به هم ريخته و بي روحيه در هفته چهاردهم از والنسيا، تيم تازه احيا شده و مدعي بالاي جدول پذيرايي خواهد كرد.
پويول: با رئالي ها دوست هستيم
كاپيتان تيم فوتبال بارسلونا پس از پيروزي در ال كلاسيكو گفت: انتظار شكست رئال مادريد با چنين نتيجه سنگيني را نداشتم.
كارلس پويول در پايان اين ديدار خشن و پربرخورد گفت: خيلي خوشحالم. هرگز فكر نمي كردم كه رئال مادريد را با اين نتيجه شكست دهيم. هميشه اين صحبت ها وجود داشته كه رئال مادريد بزرگ ترين و جدي ترين رقيب ما است، اما در بازي هاي اخير نشان داده ايم كه نتيجه بازي روي زمين چمن رقم مي خورد و حرف و حديث هاي قبل و بعد از بازي تأثيري در آن ندارد.
كاپيتان بارسلونا كه نماد تعصب در اين تيم كاتالاني به شمار مي رود، درباره اخراج راموس و دليل اعتراض بازيكنان بارسلونا گفت: راموس تكل بسيار بدي زد و من سريع خودم را رساندم تا از هم تيمي ام دفاع كنم. پويول درباره تنش هاي به وجود آمده در طول بازي گفت: ما دوستان زيادي در رئال مادريد داريم و در رختكن با هم دوست هستيم و مشكلي وجود ندارد. مسائلي كه در زمين رخ مي دهد مربوط به بازي است و بيرون از زمين فراموش مي شود. پويول درباره حركت زشت راموس هم گفت: «من رابطه بسيار خوبي با راموس دارم و بعد از سوت پايان حركت او را فراموش كردم. چيزهاي بسيار مهم تري دارم كه بخواهم به آن ها فكر كنم.
آرشاوين: ميزباني جام جهاني، فوتبال روسيه را متحول مي كند
ستاره تيم ملي فوتبال روسيه با حمايت از پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2018 از تأثير فوق العاده برگزاري اين رويداد معتبر بر فوتبال كشورش تأكيد كرد. آندره آرشاوين كاپيتان تيم ملي روسيه درباره پيشنهاد ميزباني روسيه براي برگزاري جام جهاني در سال 2018 گفت: من به عنوان كاپيتان وظيفه دارم از اين پيشنهاد ميزباني حمايت كنم و تمام تلاشم را انجام دهم تا كشورم بتواند اين رقابت ها را برگزار كند. آرشاوين كه به عنوان نماينده روسيه در كميته ميزباني جام جهاني 2018 انتخاب شده است ادامه داد: مسئله مهم اين است كه ميزباني تورنمنتي معتبر در حد جام جهاني تأثير بسيار زيادي بر فوتبال ما خواهد داشت و مي تواند روسيه را به سطح اول فوتبال برساند.

 



نقره واليبال در بازيهاي آسيايي با ارزش است اما...
شايستگي كسب مدال طلا را داشتيم

واليبال بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو پايان يافت و تيم ژاپن با كسب پيروزي 3 بر يك در ديدار فينال مقابل ايران به مقام قهرماني رسيد تا همچنان بهترين تيم واليبال آسيا در بازيهاي آسيايي باشد. تيم ايران در شرايطي كه هشت پيروزي پي درپي در مرحله مقدماتي و مرحله دوم پلي آف و نيمه نهايي داشت با يك شكست در فينال مدال نقره گرفت. حال آنكه تيم ايران اگر خودش را باور مي داشت، استحقاق كسب مدال طلا را داشت و مي توانست براي اولين بار تخت قهرماني را تصاحب كند. ولي اين اتفاق در آخرين مبارزه تيم ايران تحقق نيافت و بار ديگر واليبال ايران در آرزوي كسب مدال طلا سوخت، تيم كره جنوبي و تايلند به ترتيب سوم و چهارم شدند.
¤¤¤
تيم ملي واليبال ايران در بازي هاي آسيايي اكثريت ياران خودش را به خوبي انتخاب كرد. هر چند كه برخي اعتقاد به مهدي مهدوي نداشتند ولي اين پاسور به واسطه اينكه 3 سال در كنار تيم ملي بود، مي توانست با سعيد معروف (پاسور اول) خودي نشان دهد و تغيير پاسور فقط بار رويكرد به سوي اميرحسيني پاسور گذشته تيم ملي جالب توجه نشان مي داد وگرنه مهدي مهدوي در كنار سعيد معروف، بهترين انتخاب بود. اما بحث انتخاب ياران ديگر چه قدرتي و چه سرعتي به نوعي انتخاب شد كه چيزي در تيم ملي كمبود نبود. چرا كه در ميان سرعتي ها عليرضا نادي، سيدمحمد موسوي و حسام بخششي و در ميان ياران قدرتي حمزه زريني، فرهاد نظري افشار، آرش كشاورزي، آرش كمالوند، محمد محمدكاظم، محسن عندليب به صورت جدي در ميان كارشناسان مطرح بود تا حداقل يك بازيكن جوان جانشين عندليب شود. اما بحث در خصوص انتخاب ليبرو جدي تر از انتخابات ديگر تيم ملي بود چرا كه كارشناسان اعتقاد بر اين بود كه حضور در ميدان آسيايي نياز به دو بازيكن ليبرو دارد و بحث اين نبود كه مجتبي عطار باشد يا نباشد، بحث اين بود كه حضور دو ليبرو در تركيب تيم ملي مي تواند بيشتر براي تيم ملي به كار آيد. پس نياز بود كه در ميدان آسيايي از ميان ليبروهايي مثل مجتبي عطار، عبدالرضا عليزاده، احسن شيركوند، فرهاد ظريف و علي حسيني دو نفر در تركيب تيم ملي قرار داده مي شد تا در مواقع ضروري در آسيا بيشتر از اسپكر قدرتي به كار آيد.
پيروزي مقابل چين حلاوت ديگري داشت
يكي از نتايج ارزنده و بسيار جالب تيم ملي در ميدان آسيايي بازي خوب تيم ايران مقابل چين بود. كسب موفقيت ايران در مقابل چين هرچند در چند ميدان اتفاق افتاده بود اما تيم ملي در خاك كشور چين موفق به كسب پيروزي خيره كننده 3 بر صفر مقابل اين تيم پرقدرت شد. بدين ترتيب تيم ملي ايران پس از شكست 3 بر يك در بازيهاي آسيايي 1974 در تهران، اين بار انتقام خود را در خاك چين آن هم در رويداد بازيهاي آسيايي از چين گرفت. هرچند كه ايران در قهرماني آسيا در سال 2009 در تايلند و جام آسيا در سال 2008 (تايلند) و 2010 (اروميه) چندين بار چين را شكست داده بود. ولي كسب پيروزي مقابل چين در شهر گوانگجو كشور چين حلاوتي ديگر داشت.
علل شكست در فينال
بررسي علل شكست تيم ملي مقابل ژاپن در ديدار فينال موضوع جدي بحث ماست. بحثي كه همگان پاسخ آن را دنبال مي كنند.در ذيل اشاره اي كوتاه به علل شكست در بازي فينال مقابل ژاپن كرده ايم:
¤ تيم ملي قبل از رويارويي با ژاپن هشت پيروزي كسب كرد كه در ميان آن موفقيت در ميدان چين از همه قابل تحسين تر بود. اما تيم ژاپن قبل از رسيدن به فينال دو شكست مقابل هند و كره جنوبي داشت و اين دو شكست زنگ خطر را براي ژاپن به صدا درآورد تا ديگر بازنده نباشد. اما تيم ايران بسيار مغرورانه هشت پيروزي كسب كرد و زماني كه در فينال باخت كه ديگر نمي توانست آن را جبران كند.
¤ تيم ايران با راهيابي به فينال مدال نقره خود را مسجل ديد و سقف خود را براي مدال نقره بست.
¤ تيم ايران براي كسب مدال طلا به ميدان ژاپن نيامد و برخلاف تصور تيم طلايي ما در آخرين روز در اندازه نقره بود، نه طلا!
¤ ياران تيم ايران براي موفقيت تحريك نشده بودند. روحيه تيم ايران در اندازه يك تيم قهرمان نبود. در مقابل ژاپن براي پيروزي مصمم تر از ايران بود.
¤ تيم ايران به خوبي ژاپن را مي شناخت ولي در آناليز اين تيم و مهار بازيكني توانا مثل «شيميزو» ناكام بود.
¤ در تيم ايران همه بازيكنان در اندازه خودشان نبودند. مربي تيم ملي هر كاري كه مي توانست انجام داد ولي وقتي يك تيم همه در قالب خودشان نيستند، از سرمربي و كادرفني كاري ساخته نيست.
¤ تيم ملي بايد قبل از رويارويي با ژاپن مي دانست كه با يك تيم كوچك روبه رو نيست.
كسب موفقيت مقابل ژاپن روحيه اي بالا مي خواست كه تيم ايران از آن بي بهره بود.
¤ در پيكار نهايي توپ اول براي ساختن پاس سرعتي به خوبي به پاسور نرسيد و سعيد معروف مثل بازي مقابل چين پاس نداد. ياران سرعتي تيم ايران مقابل ژاپن پاس خوب دريافت نكردند و ژاپن بازي ايران را عوض كرد و تيم ايران در حمله به سوي قدرتي متمايل شد و ياران قدرتي مقابل دفاع ژاپن پرامتياز نبودند و در دام دفاع ژاپن گرفتار شدند.
وقتي تيم ملي در حمله سرعتي ناكام شد، سرنوشت تيم ملي به سوي شكست هدايت شد.
¤ ياران ذخيره تيم ملي در مقابل ژاپن در اندازه ياران اصلي نبودند و ديديم كه يك تيم فقط 6 نفر نيست. بلكه ياران اين ذخيره بايد در اندازه ياران اصلي باشند كه نبودند! اما ژاپن به جز 6 بازيكن اصلي پرقدرت، ياران ذخيره قدرتمند داشت.
¤ تيم ملي ايران وقتي در ابتداي ست اول 3 بر صفر از ژاپن عقب افتاد روحيه خود را باخت و همين ضربات ژاپن، براي شكست ايران كافي بود.
¤ تيم ايران براي پيروزي مقابل ژاپن به موفقيت درست اول و دوم نياز داشت. تيم ما زماني از خواب بيدار شد كه ژاپن روحيه مضاعف داشت.
¤ براي شكست تيم هاي ژاپن، چين و كره جنوبي نياز هست كه ضربه اول را محكم زد و روحيه تيم هاي شرق آسيا بخصوص ژاپن را با قدرت نمايي خرد كرد.
¤ تيم ايران در فينال از خودباوري لازم برخوردار نبود و خود را براي طلا آماده نكرده بود. حال آن كه تيم ايران لايق ترين بود و اين تيم سزاوار كسب طلا بود چرا كه در اوج آمادگي و قدرت قرار داشت تا ولي در فينال اين تيم به شكل نامحسوسي تخليه شده بود.
¤ تيم ايران هرچند در بازي هاي مقدماتي قهرماني جهان، ژاپن را شكست داد، اما اين موفقيت در فينال بازي هاي آسيايي تكرار نشد و ديديم برخلاف ايران، تيم ژاپن در شرايط فينال موفقيت كسب كرد و براي مدال طلا آمده بود.

داورزني: اتفاق خاصي نيفتاده، با قهرماني ضعف ها ديده نمي شد

با كسب عنوان نايب قهرماني در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو، نقاط ضعف تيم ملي بيشتر نمايان شد.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ضمن بيان مطلب فوق در خصوص مسابقه نهايي بازي هاي آسيايي 2010 برابر ژاپن و شكست برابر اين تيم اظهار داشت: در 3سال و نيم گذشته تلاش زيادي براي تبديل عنوان ششمي مسابقات دوحه به قهرماني بازي هاي گوانگجو كرديم.
وي با بيان اينكه در اين دوره از مسابقات 8پيروزي و تنها يك شكست داشتيم ادامه داد: ژاپن با 7پيروزي و 2شكست توانست عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد. در بازي پاياني ژاپني ها كم اشتباه بودند و توانستند ايران را شكست دهند.
رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به اينكه همه از خودمان انتظار طلا داشتيم تأكيد كرد: نمي توان گفت كه اين انتظار بالا موجب شكست و از دست دادن مدال طلا شد. روز، روز واليبال ايران نبود كه اين نتيجه كسب شد چون بسياري از بازيكنان حتي نتوانستند 70درصد توان خود را در اين جدال به كار بگيرند.
داورزني افزود: بازيكنان ايران احساس مي كردند ژاپن را به راحتي شكست مي دهند، اما در دام تاكتيك هاي حريف گرفتار شدند. اتفاق خاصي نيفتاده و از تمام بازيكنان و كادر فني تشكر مي كنم چون تلاش بسيار خوبي از خود نشان دادند.
رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به اينكه كسب مدال نقره بازي هاي آسيايي بسيار ارزشمند است، گفت: اين شكست باعث شد از اين پس بيشتر تلاش كنيم. اگر قهرمان مي شديم شايد خيلي از ضعف ها ديده نمي شد و نمي توانستيم آنها را برطرف كنيم.
وي با بيان اينكه در تيم ملي خود به بازيكن چپ دست خوب نياز داريم گفت: در برخي از موارد بايد دقت بيشتري به خرج مي داديم، به عنوان مثال وجود بازيكن چپ دست تراز اول در هر تيمي يكي از نكات مثبت است. تمام تيم هاي مطرح دنيا از وجود چنين بازيكناني بهره مي برند مخصوصا در پست هاي اسپكر، البته در مجموعه چنين بازيكناني كم پيدا مي شوند.
داورزني دريافت هاي اول را يكي از مشكلات تيم ملي دانست و گفت: اينها مشكلاتي است كه در سايه شكست برابر ژاپن نمايان شد. بازيكنان دست به كار بزرگي زدند و در بازي هايي كه ميزبان عنوان پنجم را كسب كرد موفق شدند مدال نقره كسب كنند، اما جاي كار و رشد زياد داريم.
رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه شكست برابر ژاپن هيچ چيز از ارزش هاي ملي پوشان كم نمي كند اظهار داشت: در مجموع از عملكرد تيم راضي هستم. با توجه به اينكه قهرماني در اين مسابقات در رنكينگ جهاني هيچ تأثيري نداشت ما تنها به اين دليل دنبال مدال طلا بوديم كه كاروان ورزش كشور دست پر به ايران بازگردد. وي در خصوص تغيير و تحول در كادر فني تيم ملي گفت: اين موضوع بايد آسيب شناسي شود و سپس تصميم گيري كنيم.

معدني: انتظار مدال طلا بلاي جان تيم ملي واليبال شد
سرمربي تيم ملي واليبال ايران با اشاره به انتظاراتي كه از اين تيم براي كسب مدال طلاي بازيهاي آسيايي وجود داشت گفت: اين انتظارات به جا بود اما بلاي جان ما شد.
حسين معدني گفت: انتظار كسب مدال طلاي اين رقابتها باعث شده بود تا تمام فكر و ذهن بازيكنان تيم معطوف به كسب مدال طلا يا نقره باشد و به بازي فكر نكنند. آنها با اين فكر كه روي سكو مدال طلا مي گيرند يا نقره به بازي متمركز نشدند.
وي افزود: تيم ما در اين ديدار حساس اشتباهات ساده زيادي داشت كه اين ها هم در واگذاري نتيجه تيم به ژاپن بي تاثير نبود.
سرمربي تيم واليبال كشورمان خاطرنشان كرد: ما براي گيم سوم اين رقابتها تغييرات زيادي را در تركيب تيم ايجاد كرديم بي تاثير نبود اما در ادامه بازي اين تغييرات نتيجه بخش نبود و دوباره در گيم آخر بازي به دست ژاپني ها افتاد.وي در پاسخ به سؤالي كه در مورد اين تيم انتقاداتي در خصوص نبود يك ليبرو خوب مطرح مي شود گفت: من اين مسئله را قبول ندارم. اشتباه نكنيد اگر امروز در فينال بازيهاي آسيايي حضور پيدا كرديم اين به خاطر عملكرد خوب ليبرو ما در بازي با چين بود كه باعث شد تا ما در اين ديدار پيروز شده و راهمان براي صعود به فينال اين بازيها هموار شود. اگر تيم ما در اين بخش ضعف داشت چرا در آن بازي انتقاداتي مطرح نشد؟معدني تصريح كرد: من اميدوارم كه بازي امروز تجربه اي بشود براي بازيكنان ما تا بتوانند به انتظاراتي كه از آنها مي شود توجه نكنند. به فكر بازي باشند و با اين تفكرات غافلگير نشوند.

سرمربي سابق تيم ملي واليبال:تيم ملي به مربي خوب خارجي نياز دارد
سرمربي سابق تيم ملي واليبال ايران با وجود با ارزش خواندن مدال نقره بازي هاي آسيايي گفت:واليبال ما درگوانگ جو يك شكست بزرگ را در كارنامه اش ثبت كرد.
اميرحيدري با بيان اين مطلب اظهاركرد: مدال نقره با ارزش است اما با توجه به پيشرفت هايي كه دراين چند سال درواليبال صورت گرفته و امكاناتي كه داشتيم و طبق قول قهرماني كه رئيس فدراسيون داده بود. بايد طلا مي گرفتيم.
وي درادامه علت شكست تيم ملي واليبال برابر ژاپن درفينال را اين گونه ارزيابي كرد:تيم هاي دسته چندمي آسيا مثل تركمنستان و تايلند را حتي باشگاه هاي ما هم چشم بسته مي برند.
حريفان اصلي ما چين، كره جنوبي و ژاپن هستند كه البته چين هم نشان داد كه به تيم هاي درجه دوم آسيا پيوسته است؛ به گونه اي كه دركشور خودش پنجم مي شود و البته تيم ما هم با يك بازي خوب سه بر صفر اين تيم را شكست داد. رقيب اصلي ما ژاپن بود كه با توجه به اين كه دو ماه قبل اين تيم را در رقابت هاي جهاني ايتاليا شكست داديم. پيش بيني مي شد، دراين بازي ها هم آنها را شكست دهيم.وي در ادامه با بيان اين كه «شصت سال پيش هم نقره بازي هاي آسيايي را گرفته بوديم» گفت:در آن سال ها ژاپن قهرمان جهان و المپيك بود ولي الان جزو 12تيم اول دنيا هم نيست. در بازي هايي كه دراروميه برگزار شد، به داورزني گفتم كه نبايد فريب قهرماني دراين مسابقه ها را بخوريم چرا كه ژاپن و كره تيم هاي جوانان خود را وارد مسابقه ها كرده اند. واليبال ما از پتانسيل بالايي برخوردار است و بازيكنان ما در سطح بالايي بازي مي كنند اما دراين بازي ها خوب هدايت نشدند.حيدري همچنين با اشاره به اين كه «چند نفر از اعضاي كادرفني شاگرد خودم بوده اند و به آنها احترام مي گذارم«افزود: براي اولين بار است كه مي بينم كسي اولين روزهاي مربي گري اش را درتيم ملي تجربه كرده است و اين ضعف بسيار بزرگي است چون كسي كه مي خواهد، مربي يا سرمربي تيم ملي شود، بايد حداقل 10سال را درتيم هاي باشگاهي و پايه و از كمك مربي گري به تجربه اندوزي سپري كند و سلسله مراتبي را طي كند تا بتواند از عهده هدايت تيم ملي برآيد.مربي گري كارپرپيچ و خمي است و فقط چند جلسه تمرين دادن و سپس مسابقه دادن نيست.وي همچنين تاكيد كرد: طرفدار مربي ايراني هستم اما واليبال را بيشتر دوست دارم و حالا كه شرايط توسط سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك فراهم شده، وقت آن است كه فدراسيون يك مربي خوب و گران قيمت خارجي را براي تيم ملي استخدام كند تا هم به واليبال خدمت كند و هم مربيان جوان ايراني از جمله كادر فني تيم ملي دركنار او به كسب تجربه و آموزش بپردازند.

 



اخبار ورزش ايران

دباغيان:كسب دو مدال طلا
نتيجه ضعيفي براي كاراته نيست
سرمربي پيشين تيم ملي كاراته گفت: از ميان چهار كاراته كاي اعزامي به بازيهاي آسيايي دو مدال طلا كسب شد و اين را نمي توان به عنوان يك نتيجه ضعيف به پاي كاراته نوشت.
غلامرضا دباغيان با بيان مطلب فوق افزود: كاراته ايران با هشت نماينده راهي بازيهاي آسيايي در چين شد. در بخش بانوان كه اولين تجربه خود را در ميادين رسمي پشت سر مي گذاشتند كسب دو مدال برنز قابل بود. ضمن اينكه اگر پگاه زنگنه دچار آن مشكل نمي شد بدون شك به عنوان يكي از مدعيان كسب مدال طلا مي توانست به اين مهم دست پيدا كند.وي در ادامه افزود: در بخش مردان تيم ايران چهار نماينده داشت كه موفق به كسب دو مدال آن هم از نوع طلا شد كه به هيچ عنوان نمي توان اين نتيجه را يك شكست براي كاراته ايران قلمداد كرد. همه كشورها در حال فعاليت هستند و اينطور نيست كه بگوئيم در آسيا براي ما مدال طلا را كنار گذاشته اند.
تيم ملي هاكي به روسيه رفت
تيم ملي هاكي ديروز پس از تمام شدن اردوي چك و به منظور شركت در مسابقه هاي بين المللي روسيه عازم اين كشور شد.
ملي پوشان از روز 12 آذر به مدت 3 روز در تورنمنت 10 جانبه روسيه شركت خواهند داشت. در اين تورنمنت بين المللي تيم هاي مطرح جهان از جمله اتريش، لهستان، اوكراين، كرواسي، تيم اميد جمهوري چك، كانادا، روسيه، سوئد و بلاروس حضور دارند.تيم ملي كشورمان با تيم هاي كانادا، روسيه، بلاروس و سوئد هم گروه است.
محبي:كشتي از همين امروز هم كار كند، دير است
نايب قهرمان سابق كشتي جهان گفت: اگر از همين امروز هم براي شركت در جهاني و المپيك كارمان را آغاز كنيم باز هم دير است.
محمدحسين محبي اظهار داشت: گرفتن مدال در مسابقات جهاني كار سختي است. همه تيم ها مجهز و آماده پا به ميدان مي گذارند. به همين خاطر حتي اگر از همين امروز هم كارمان را براي جهاني بعدي و المپيك آغاز كنيم باز هم دير است.
ساعي : نتايج تكواندوكاران مطابق پيش بيني هاي من شد
هادي ساعي گفت: نتايج تكواندوكاران در بازي هاي آسيايي گوانگجو مطابق پيش بيني هاي من شد.قهرمان تكواندو جهان و المپيك در خصوص نتايج تكواندوكاران ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو، اظهار كرد: همانطور كه پيش بيني كردم تكواندو ايران موفق به كسب سه مدال طلا شد و در اين دوره نتايج خوبي گرفتيم.
وي علت اصلي نتايج قابل قبول تكواندو در اين مسابقات را استفاده ورزشكاران از هوگوهاي الكترونيكي دانست.ساعي گفت: بانوان نيز خوشبختانه پيشرفت خوبي داشته اند و نتايج خوبي كسب كردند و فكر مي كنم روز به روز شاهد پيشرفت بيشتر آن ها باشيم.
آخرين اردوي تيم فوتبال 7 نفره معلولان
آخرين اردوي تيم فوتبال 7 نفره جانبازان و معلولان براي حضور در پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو از 11 آذرماه در تهران آغاز مي شود.
اين اردو به منظور آماده سازي فوتباليست هاي جانباز و معلول تا 17 آذرماه ادامه دارد. در اين اردو 12 ورزشكار اعزامي به بازي هاي پاراآسيايي 2010 گوانگجو تحت سرمربيگري حسين صالح و مربيگري مهران عسگريان تمرينات خود را دنبال مي كنند.دعوت شدگان به اين اردو عبارتند از اردشير ماهيني (بوشهر)، جاسم بخشي، مسلم اكبري، بهنام سهرابي، مهران نكوئي مجد (كرمانشاه)، احسان غلامحسين پور بوشهري (فارس)، مرتضي حيدري (تهران)، صادق حسني (گيلان)، بهمن انصاري، فرزاد مهري، هاشم رستگاري (مركزي)، سيدناصرحسيني فر (خوزستان).
نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي 2010 گوانگجو از
21 آذرماه به مدت 8 روز با حضور بيش از 3 هزار ورزشكار در 19 رشته ورزشي به ميزباني چين برگزار مي شود.
قهرماني فولاد اكسين خوزستان در كشتي فرنگي
رقابتهاي ليگ دسته اول كشتي فرنگي جام خليج فارس با قهرماني فولاد اكسين خوزستان به پايان رسيد.
در هفته پاياني اين رقابت ها تيم دانشگاه پيام نور در سالن شهداي هفتم تير تهران با نتيجه 4 بر 3 ميهمان خود صدرا سيستم قم را شكست داد و فولاداكسين خوزستان قهرمان زودهنگام اين مسابقات با همين نتيجه ميهمان خود تيم پالايش گاز ايلام را پشت سر گذاشت. اين هفته تيم برنا باطري شيراز استراحت داشت.
بر اساس اين گزارش، رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي فرنگي از 13 مهر ماه با حضور پنج تيم و به صورت دوره اي آغاز شده بود كه در پايان تيم فولاد اكسين خوزستان با كسب 8 پيروزي متوالي قهرمان شد.
برگزاري نخستين جلسه هيات اجرايي كميته ملي المپيك
بهرام افشارزاده برنامه ريزي براي المپيك 2012 لندن را
مهم ترين بحث مطرح شده در جلسه هيات اجرايي صبح كميته ملي المپيك دانست. دبيركل كميته ملي المپيك اظهار كرد: اولين جلسه ي هيات اجرايي بعد از بازي هاي آسيايي گوانگ جو و با حضور تمامي اعضاي هيات اجرايي به جز ناطق نوري كه به سفر استاني همراه با رييس جمهور رفته بود، برگزار شد. وي ادامه داد: در اين جلسه گزارش جامعي از شرايط كاروان ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي به هيات اجرايي ارائه دادم و جوانب مختلف كار مورد بررسي قرار گرفت.
افشارزاده برنامه ريزي براي المپيك 2012 لندن را يكي ديگر از مباحث مطرح شده در اين جلسه دانست و گفت: در اين جلسه مقرر شد برنامه هاي لازم براي موفقيت كاروان ايران در المپيك لندن با تاكيد بيشتر ادامه پيدا كند و دقت زيادتري در اجراي برنامه هاي تيم هاي كانديداي حضور در بازي هاي المپيك صورت گيرد. وي ادامه داد: در اين جلسه همچنين بر حمايت از تيم هايي كه بايد به مسابقه هاي كسب سهميه المپيك اعزام شوند تاكيد شد و قرار شد كه برنامه ريزي ها با دقت بيشتري ادامه پيدا كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14