(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 آذر 1389- شماره 19807

جاي خالي يادمان ناجي فداكار دريا در بابلسر
تدوين آثار و زندگي 3 علامه شهير استان آذربايجان شرقي
اختصاص 530 ميليون ريال براي تكميل ساختمان كانون مساجد هرمزگان
كوتاه از هفته بسيج
پخش اذان در اصفهان عمومي مي شود
در قزوين متقاضيان مسكن مهر تا پايان سال بعد صاحب خانه مي شوند
استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداد
تعداد اعضاي كتابخانه هاي استان اصفهان 2 برابر شد
معاون مشاوران جوان نهاد رياست جمهوري: يزد در زمينه مشاوران جوان پيشرو همه استان هاست
91 درصد مردم خوزستان باسواد هستند
فرماندار ورامين: جمعيت موتلفه اسلامي امتحان خود را خوب پس داد
بازرسي از مراكز عرضه «فست فود» در اصفهان
مسئولان براي احداث خانه مطبوعات مازندران تلاش كنند
معاون عمراني استانداري: مسير رودخانه قم ساماندهي مي شود



جاي خالي يادمان ناجي فداكار دريا در بابلسر

خبر از خودگذشتگي ناجي فداكار دريا مرحوم «مهدي يوسف زاده» كه به تنهايي زندگي سه نفر را از امواج پرتلاطم دريا نجات داد و هنگامي كه براي نجات نفر چهارم دل به دريا زد به علت خستگي ديگر توان بازگشت از دل دريا را نداشت و اين بار خود براي هميشه به دريا پيوست، را در روزنامه كيهان خوانديد.
از آن تاريخ تاكنون عليرغم دستور استانداري به ويژه معاونت سياسي امنيتي استانداري مازندران به فرمانداري بابلسر مبني بر رسيدگي به خانواده آن مرحوم، متأسفانه كوچكترين اقدامي براي جذب خواهر اين جوان فداكار كه شايد بتواند در ميان سختي روزگار عصاي والدين پير و رنجور يوسف زاده باشد، صورت نگرفت و هيچ نهاد و سازماني نيز گامي براي حل مشكلات خانواده اين جوان فداكار برنداشت.
هر چند آنچه پيشنهاد مي شود در مقايسه با آنچه گفته شد، خنده دار به نظر مي رسد اما اميد است فداكاري، غيرت، تعصب، جوانمردي و... را با نصب نمادي از مرحوم يوسف زاده نسل به نسل به فرزندان دلاور بابلسري انتقال دهيم. بنابراين پيشنهاد مي شود به پاس فداكاري اين جوان محجوب اولا همچون يك قهرمان از خانواده مرحوم يوسف زاده كه به سه نفر زندگي بخشيد تقدير شود و مشكل مالي آنان حل شود و ثانيا با نامگذاري خيابان، ميدان يا نصب تنديس ياد اين جوان فداكار را گرامي بداريم.
ساري- خبرنگار كيهان

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خبر داد
تدوين آثار و زندگي 3 علامه شهير استان آذربايجان شرقي

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت تدوين آثار و داستان زندگي 3 علامه شهير استان از اولويت هاي كاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
علي داننده در دهمين جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور با تاكيد بر تربيت نيروي انساني مورد نياز در عرصه كارهاي فرهنگي گفت: توليد فيلم با تمام ويژگي هاي استاني كه بتوانيم از تمام ظرفيت هاي موجود براي توليد فيلم كوتاه، بلند و فيلم هاي خانواده استفاده كنيم به عنوان يك كار زيربنايي جزو برنامه هاي اصلي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مي باشد و استقبال خوبي نيز از آن شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از ارايه فراخوان نمايشنامه نويسي به مناسبت هفته بسيج در استان خبر داد و گفت: بحث تامين نيروي انساني در حوزه نمايش و تئاتر يكي از دغدغه هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مي باشد و در نظر داريم به متن كتاب ها كه خود يك نوع نمايش است به همه آثار نمره و امتياز دهيم تا استان ما به عنوان يكي از استان هاي توليد متن نمايش باشد.
وي از اجرا و برگزاري 504 برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح استان خبر داد و گفت: تدوين آثار و داستان زندگي سه علامه شهير استان از برنامه هاي در نظر گرفته شده در استان مي باشد.
وي همچنين از ترويج بحث داستان نويسي به عنوان يكي از اولويت هاي كاري در استان خبر داد و گفت: با ارايه تسهيلات مورد نياز از آثار و چاپ ديوان اشخاص حمايت خواهيم كرد.
لازم به يادآوري است از ميان تمامي علمايي كه متعلق به شهر عالم پرور تبريز مي باشند 3 تن به نامهاي علامه جعفري، علامه طباطبايي و علامه اميني از شهرت بيشتري برخوردار مي باشند.

 



در هرمزگان صورت گرفت
اختصاص 530 ميليون ريال براي تكميل ساختمان كانون مساجد هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد هرمزگان از اختصاص 530 ميليون ريال براي تكميل ساختمان كانون هاي فرهنگي هنري اين استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد پهلواني گفت: 530 ميليون ريال از محل اعتبارات ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور براي تكميل ساختمان هاي نيمه تمام 14 كانون واريز شد.
وي افزود: از ابتداي تابستان سال جاري اعضاي فعال كانون هاي جهادي در 14 منطقه كمتر برخوردار استان، كار ساخت و تكميل ساختمان 14 كانون فرهنگي هنري مساجد را برعهده گرفتند.
مسئولان دبيرخانه كانون هاي مساجد هرمزگان اظهار داشت: از مجموع 14 پروژه، هم اكنون ساختمان كانون هاي فرهنگي هنري علمدار شهر فين، شهيد عمراني شهرستان ميناب، شيخ مفيد شهرستان رودان و آيت الله خامنه اي بخش جغين آماده بهره برداري هستند. وي تصريح كرد: اين طرح در صورت مساعدت و همكاري مسئولان به ويژه مديران استاني تا راه اندازي كانون هاي فرهنگي هنري در تمام مساجد استان ادامه خواهد داشت.

 



كوتاه از هفته بسيج

بسيج سبب پايداري نظام
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: «غلامعلي سوسرايي» فرماندار شهرستان گنبدكاووس در همايش «بسيج، عفاف و سلامت اجتماعي» كه با همكاري قرارگاه بسيج سازندگي سپاه و مركز بهداشت گنبدكاووس برگزار شده بود، گفت: ترويج فرهنگ عفاف در جامعه سبب ارتقاي سلامت اجتماعي افراد جامعه مي شود.
وي همچنين با اشاره به نقش بسيج در عرصه هاي مختلف كشور و ضرورت توسعه فرهنگ بسيجي در لايه هاي مختلف اجتماعي افزود: حضور به موقع و هوشيارانه بسيج سبب پايداري نظام جمهوري اسلامي شده است.
يادواره شهداي چناران
چناران- خبرنگار كيهان: يادواره 75 شهيد دهستان رادكان از توابع بخش مركزي شهرستان چناران روز گذشته با حضور خانواده معظم شهداء، جمعي از همرزمان و مسئولين اجرايي در حسينيه رادكان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي در اين مراسم گفت: شهيدان براي اسلام، انقلاب، مكتب و سربلندي اسلام و ايران عظمتي آفريدند كه در تاريخ بي سابقه بوده و سالها آثار و بركت آن را در جهان شاهد خواهيم بود.
گفتني است اين يادواره براي بزرگداشت شهداي رادكان و 14 روستاي منطقه كه هر كدام يك تا 8 شهيد تقديم انقلاب كرده بودند برگزار شد.
همايش حقوقدانان بسيجي لرستان
خرم آباد- خبرنگار كيهان: رئيس كل دادگستري استان لرستان در نخستين همايش حقوقدانان بسيجي لرستان در خرم آباد به مناسبت هفته بسيج به تبيين جنگ نرم و نقش بسيج در مقابله با آن پرداخت. به گزارش روابط عمومي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) دكتر ذبيح الله خدائيان ضمن تبريك تقارن مبارك دهه ولايت و هفته بسيج از ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان ستون خيمه و ناخداي كشتي انقلاب كه تداوم بخش ولايت ائمه اطهار در عصر غيبت است، نام برد و افزود: بسيجيان سربازان گرانقدر رهبري و دژ مستحكم كشور و نظام هستند.
تمام توان بسيج
كرج- خبرنگار كيهان: سردار بهرام حسيني مطلق فرمانده سپاه حضرت سيدالشهداء(ع) استان تهران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشريح برنامه هاي اين ستاد در هفته بسيج اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بسيج با تمام توان در مقابل ايادي استكبار جهان ايستاده و توطئه هاي آنها را خنثي مي كند.
يادواره شهداي طبس
طبس- خبرنگار كيهان: همزمان با برگزاري مراسم سالگرد هفته بسيج دومين يادواره شهداي پايگاه مقاومت بسيج امام خميني(ره) طبس با عنوان يادواره فدائيان ولايت به منظور نكوداشت ياد و خاطره شهداي روستاهاي شيرآباد و همت آباد از بخش مركزي طبس برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي كه خود از رزمندگان و آزادگان 8 سال دفاع مقدس مي باشد به ايراد سخنراني پرداخت.
گردهمايي بزرگ بسيجيان فيروزآباد
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: گردهمايي بزرگ بسيجيان فيروزآباد بمناسبت گرامي داشت هفته بسيج با حضور بسيجيان اقشار مختلف در مصلاي نمازجمعه فيروزآباد برگزار شد.
حجت الاسلام سيدعزيزاله هاشم زاده امام جمعه فيروزآباد در اين مراسم گفت: بسيج كلمه طيبه اي است كه خود را صاحب انقلاب مي داند و با آگاهي كامل از راهي كه انتخاب كرده وارد ميدان شده و با همين اراده و آگاهي و بصيرت از نظام اسلامي دفاع مي كنند.
همايش بسيج و رسانه در تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: سومين همايش بزرگ بسيج و رسانه با شركت خبرنگاران نشريات سراسري و محلي در كانون بسيج جوانان تبريز برگزار شد.
سردار علي اكبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشورا گفت: اگر ايران امروز سربلند و پرغرور ايستاده است مديون تفكر اين بسيجي هاست و با حاكميت تفكر بسيجي مي توان گره از كارها و مشكلات جامعه گشود چنانكه ما در دفاع مقدس توانستيم با استفاده از استراتژي تفكر بسيجي در مقابل استكبار جهاني تا بن دندان مسلح و مجهز ايستادگي كنيم و عاقبت استكبار را با شكست مواجه سازيم.
بازديد استاندار قم از پايگاه هاي بسيج
قم- خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور به همراه معاون برنامه ريزي خود و سردار مهدوي نژاد، فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) قم، به مناسبت هفته بسيج از برخي حوزه هاي مقاومت و پايگاه هاي بسيج در سطح شهر قم بازديد كردند.
وي در اين بازديدها در نشست صميمي با اعضاي شوراي پايگاه هاي بسيج، ضمن تبريك ايام مبارك هفته بسيج و تقارن آن با عيد غدير خم در سخناني اظهار داشت: بسيج نماد ارزش ها و فضائل در جامعه بوده و بسيجي بودن يك توفيق بسيار بزرگ و ارزشمند است.
تجليل از بسيجيان نمونه فولادشهر
فولادشهر- خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي شهرداري فولادشهر در ششمين روز از هفته بسيج با حضور جانشين فرماندهي سپاه ناحيه لنجان، شهردار و اعضاء شوراي اسلامي، فرماندهي حوزه مقاومت فولادشهر و جمعي از دلاورمردان و شيرزنان بسيجي از 85 نفر بسيجي نمونه شهر در شهرداري اين شهر تجليل به عمل آمد. در اين مراسم همچنين رضا اسماعيلي مسئول روابط عمومي شهرداري به سمت جانشين پايگاه مقاومت بسيج شهرداري فولادشهر منصوب شد.
كانون بسيج جامعه پزشكي قم
قم- خبرنگار كيهان: همزمان با آخرين روز از هفته بسيج كانون بسيج جامعه پزشكي در بيمارستان شهيد بهشتي قم راه اندازي شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، سردار مهدوي نژاد، فرمانده سپاه علي ابن ابيطالب استان در مراسم افتتاح اين كانون، هفته بسيج را بهترين فرصت براي تبيين روحيه و تفكر بسيجي عنوان كرد و گفت: ملت ايران با تكيه بر اين فرهنگ عظيم و بصيرت و هوشياري به مراقبت هاي بسياري دست يافته است.
يادواره شهداي ارسنجان
ارسنجان- خبرنگار كيهان: در مراسمي كه در سالن دانشگاه آزاد اسلامي واحد ارسنجان برگزار شد ياد و خاطره شهداي بسيج دانشجويي با اجراي برنامه هايي همچون شعرخواني، اجراي نماهنگ، خاطره گويي و سخنراني گرامي داشته شد. در پايان اين مراسم از خانواده شهداي بسيج دانشجويي با اهداي تنديس يادواره تجليل شد، همچنين از بسيجيان نخبه بسيج دانشجويي هم تقدير به عمل آمد.
جشنواره نغمه عشق
¤ در جشنواره اي كه با عنوان نغمه عشق به مناسبت هفته بسيج برگزار شد 10 گروه سرود از واحدهاي بسيج دانش آموزي در دو گروه پيشگامان و پويندگان در مقاطع راهنمايي و دبيرستان به اجراي سرود پرداختند كه در پايان در گروه پيشگامان واحدهاي بسيج دانش آموزي شهيد باكري، بنت الهدي صدر و بانو مجتهده امين و در گروه پويندگان واحدهاي بسيج دانش آموزي امام رضا(ع) و فاطميه به عنوان گروه هاي برتر انتخاب شدند.

 



پخش اذان در اصفهان عمومي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مدير امور عمومي و پشتيباني شهرداري اصفهان با بيان اينكه پخش اذان عمومي مي شود، گفت: تاكنون 50 نقطه سطح شهر به بلندگوهاي پخش اذان مجهز شده اند.
«سيدجلال هاشمي نژاد» افزود: 50 نقطه شهر اصفهان به بلندگوهاي پخش اذان مجهز شده اند و 100 نقطه ديگر نيز به زودي براي پخش اذان آماده مي شود.
وي افزود: پيرو فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص پخش اذان در شهرها، اين اقدام حسنه توسط شهرداري اصفهان اجرايي شد.
مدير امور عمومي و پشتيباني شهرداري اصفهان با بيان اين كه در اين طرح ساعات شرعي به صورت ماهواره اي انجام مي شود، اضافه كرد: با توجه به اين كه اذان يك شعار اسلامي است بنابراين لازم است به طور عمومي در شهر پخش شود.

 



استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه باسابقه، وزين و معتبر كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداده است.
اين استانداري هر روز 5 روزنامه و يك روزنامه ورزشي سراسري را از اينترنت انتخاب و آنها را دانلود كرده و توسط شبكه اتوماسيون اداري خود در اختيار معاونان، مديران، مسئولان، كارشناسان و برخي كاركنان خود در واحدهاي مختلف قرار مي دهد.
آنان اين روزنامه ها را به وسيله رايانه هايي كه روي ميزهايشان قرار گرفته انتخاب و مطالعه مي كنند اما متاسفانه استانداري، روزنامه انقلابي، پرتيراژ و معتبر كيهان را كه 68 سال قدمت دارد در رايانه هاي خود قرار نداده و عملا معاونان و مسئولان استانداري را كه به كيهان علاقه دارند از مطالعه اين روزنامه محروم كرده است.
روزنامه هايي كه در شبكه اتوماسيون اداري استانداري چهارمحال و بختياري قرار گرفته اند شامل «ايران»، «اطلاعات»، «جمهوري اسلامي»، «ايران ورزشي»، «جام جم» و «دنياي اقتصاد» هستند كه مدرك قرار ندادن روزنامه كيهان در اتوماسيون اداري استانداري چهارمحال و بختياري در دفتر سرپرستي اين روزنامه در استان موجود است.
يك منبع آگاه به خبرنگار كيهان گفت: علي اصغر عنابستاني استاندار چهارمحال و بختياري از بدو ورود خود در ارديبهشت ماه سال 89 به استان به بهانه صرفه جويي بهينه در هزينه ها خواستار قطع سهميه اشتراك تمامي روزنامه هاي استانداري شده بود اما با توجه به در پيش بودن سفر سوم رئيس جمهوري و اعضاي هيئت دولت به اين استان كه در تاريخ 27/3/89 صورت گرفت به توصيه و تاكيد آقاي... از اين تصميم موقتا صرف نظركرد. اما پس از 35 روز سرانجام دستور قطع اشتراك تمامي روزنامه هاي كثيرالانتشار از جمله كيهان را صادر و به سفر عمره مفرده عزيمت كرد.
در اين ارتباط مديركل اداري و مالي استانداري با ارسال نامه كتبي به دفتر سرپرستي روزنامه هاي كشور در استان اعلام كرد كه از تاريخ 1/5/89 از ارسال روزنامه هاي مربوط به موسسات خود به استانداري امتناع كنند.
سرپرستان و خبرنگاران همه روزنامه ها در اعتراض به اين اقدام بي سابقه و قابل تامل شخص استاندار، تصميم به عدم پوشش اخبار حوزه استانداري گرفتند و در جلسه مصاحبه 19/5/89 استاندار شركت نكردند و از شركت در چند جلسه خبري معاونان استانداري نيز امتناع نمودند.
در اين جلسه كه با حضور جمعي از خبرنگاران نشريات محلي و خبرگزاريهاي استان برگزار شده بود، استاندار اظهار داشت: دستور داده ام همه روزنامه ها را در استانداري روي سايت قرار دهند تا همه 600 كارمند استانداري بتوانند همه روزنامه هاي كشوري را هر روز مشاهده و مطالعه كنند.
اما تنها 6 روزنامه خاص در اتوماسيون استانداري قرار گرفته است و كيهان در بين آنها وجود ندارد.

 



استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه باسابقه، وزين و معتبر كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداده است.
اين استانداري هر روز 5 روزنامه و يك روزنامه ورزشي سراسري را از اينترنت انتخاب و آنها را دانلود كرده و توسط شبكه اتوماسيون اداري خود در اختيار معاونان، مديران، مسئولان، كارشناسان و برخي كاركنان خود در واحدهاي مختلف قرار مي دهد.
آنان اين روزنامه ها را به وسيله رايانه هايي كه روي ميزهايشان قرار گرفته انتخاب و مطالعه مي كنند اما متاسفانه استانداري، روزنامه انقلابي، پرتيراژ و معتبر كيهان را كه 68 سال قدمت دارد در رايانه هاي خود قرار نداده و عملا معاونان و مسئولان استانداري را كه به كيهان علاقه دارند از مطالعه اين روزنامه محروم كرده است.
روزنامه هايي كه در شبكه اتوماسيون اداري استانداري چهارمحال و بختياري قرار گرفته اند شامل «ايران»، «اطلاعات»، «جمهوري اسلامي»، «ايران ورزشي»، «جام جم» و «دنياي اقتصاد» هستند كه مدرك قرار ندادن روزنامه كيهان در اتوماسيون اداري استانداري چهارمحال و بختياري در دفتر سرپرستي اين روزنامه در استان موجود است.
يك منبع آگاه به خبرنگار كيهان گفت: علي اصغر عنابستاني استاندار چهارمحال و بختياري از بدو ورود خود در ارديبهشت ماه سال 89 به استان به بهانه صرفه جويي بهينه در هزينه ها خواستار قطع سهميه اشتراك تمامي روزنامه هاي استانداري شده بود اما با توجه به در پيش بودن سفر سوم رئيس جمهوري و اعضاي هيئت دولت به اين استان كه در تاريخ 27/3/89 صورت گرفت به توصيه و تاكيد آقاي... از اين تصميم موقتا صرف نظركرد. اما پس از 35 روز سرانجام دستور قطع اشتراك تمامي روزنامه هاي كثيرالانتشار از جمله كيهان را صادر و به سفر عمره مفرده عزيمت كرد.
در اين ارتباط مديركل اداري و مالي استانداري با ارسال نامه كتبي به دفتر سرپرستي روزنامه هاي كشور در استان اعلام كرد كه از تاريخ 1/5/89 از ارسال روزنامه هاي مربوط به موسسات خود به استانداري امتناع كنند.
سرپرستان و خبرنگاران همه روزنامه ها در اعتراض به اين اقدام بي سابقه و قابل تامل شخص استاندار، تصميم به عدم پوشش اخبار حوزه استانداري گرفتند و در جلسه مصاحبه 19/5/89 استاندار شركت نكردند و از شركت در چند جلسه خبري معاونان استانداري نيز امتناع نمودند.
در اين جلسه كه با حضور جمعي از خبرنگاران نشريات محلي و خبرگزاريهاي استان برگزار شده بود، استاندار اظهار داشت: دستور داده ام همه روزنامه ها را در استانداري روي سايت قرار دهند تا همه 600 كارمند استانداري بتوانند همه روزنامه هاي كشوري را هر روز مشاهده و مطالعه كنند.
اما تنها 6 روزنامه خاص در اتوماسيون استانداري قرار گرفته است و كيهان در بين آنها وجود ندارد.

 



تعداد اعضاي كتابخانه هاي استان اصفهان 2 برابر شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان گفت: در يك سال گذشته در سطح اين استان تعداد اعضاي كتابخانه ها دوبرابر شده است.
غلامرضا ياوري در مراسم تجليل از كتابداران آران و بيدگل در تالار انديشه اين شهر اظهار داشت: اين شهرستان در زمينه تعداد اعضاء تعداد مراجعان، امانت كتاب و بسياري شاخص هاي ديگر در استان رتبه هاي نخست را كسب كرده است.
وي، همچنين از اضافه شدن 2 هزار كتاب صوتي به هر يك از كتابخانه هاي عمومي شهرستان آران و بيدگل در سال جاري خبر داد و يادآور شد: اين اقدام زمينه را براي استفاده روشندلان از كتاب فراهم مي كند.
سرپرست اداره كتابخانه هاي عمومي كاشان نيز گفت: بيشترين گروه مطالعه كنندگان كتاب در اين شهرستان دختران مقطع تحصيلي متوسطه هستند

 



91 درصد مردم خوزستان باسواد هستند

دزفول- خبرنگار كيهان:
مدير نهضت سوادآموزي خوزستان ميزان باسوادي در اين استان را 91 درصد عنوان كرد.
ابوالقاسم مفتخر در اين مورد گفت: اين نرخ باسوادي افراد 10 تا 49 سال را شامل مي شود و دامنه فعاليت هاي نهضت سوادآموزي نيز مربوط به همين سنين است.
وي در ادامه به فعاليت بيش از 3 هزار و 700 آموزشيار نهضت سوادآموزي در اين استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش خوزستان در سال 89، تعداد 381 آموزشيار با مدرك كارشناسي و 9 آموزشيار ديگر با مدرك كارشناسي ارشد را به صورت رسمي استخدام كرده است و افرادي كه پس از سال 82 به فعاليت در نهضت مشغول شده اند، براساس برنامه پنجم توسعه كشور، به تدريج جذب خواهند شد.

 



91 درصد مردم خوزستان باسواد هستند

دزفول- خبرنگار كيهان:
مدير نهضت سوادآموزي خوزستان ميزان باسوادي در اين استان را 91 درصد عنوان كرد.
ابوالقاسم مفتخر در اين مورد گفت: اين نرخ باسوادي افراد 10 تا 49 سال را شامل مي شود و دامنه فعاليت هاي نهضت سوادآموزي نيز مربوط به همين سنين است.
وي در ادامه به فعاليت بيش از 3 هزار و 700 آموزشيار نهضت سوادآموزي در اين استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش خوزستان در سال 89، تعداد 381 آموزشيار با مدرك كارشناسي و 9 آموزشيار ديگر با مدرك كارشناسي ارشد را به صورت رسمي استخدام كرده است و افرادي كه پس از سال 82 به فعاليت در نهضت مشغول شده اند، براساس برنامه پنجم توسعه كشور، به تدريج جذب خواهند شد.

 



فرماندار ورامين: جمعيت موتلفه اسلامي امتحان خود را خوب پس داد

ورامين - خبرنگار كيهان:
فرماندار ورامين گفت: جمعيت موتلفه اسلامي تاكنون امتحان خود را بخوبي پس داده است.
«محسن منصوري» در ديدار با اعضاي جمعيت موتلفه اسلامي شهرستان ورامين با بيان اين مطلب افزود: اين جمعيت با سابقه درخشان خود از خرداد 1341 تاكنون ثابت كرده كه از پيروان خط امام خميني(ره) و مطيع رهبر معظم انقلاب اسلامي است و نقش بسزايي در انقلاب دارد.
وي افزود: ما در نشست هاي ماهانه خود از نقطه نظرات جمعيت موتلفه اسلامي شهرستان ورامين استفاده خواهيم كرد.
در اين نشست رئيس جمعيت موتلفه اسلامي ورامين با اشاره به مشكلات مردم اين شهرستان گفت: از فرماندار انتظار داريم با دلسوزان و پيشكسوتان تاريخ ساز انقلاب اسلامي در منطقه مشورت داشته باشد.
در اين نشست 10 نفر از اعضاي جمعيت موتلفه اسلامي ورامين نقطه نظرات خود را در ارتباط با تقسيمات شهري، ارتقاي فرمانداري ورامين به فرمانداري ويژه استان تهران، تاسيس دانشگاه هاي ملي در منطقه و مشكلات كشاورزان مطرح كردند.

 



بازرسي از مراكز عرضه «فست فود» در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار در كشور، بازرسي متمركز و تجميعي از مراكز عرضه فست فودهاي شهر اصفهان انجام شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان، به دليل اهميت سلامت و ايمني شهروندان و ايمني شهروندان و مصرف كنندگان، در اين دوره از بازرسي ها كه براي اولين بار در استان اصفهان و بطور كلي نخستين بار بصورت متمركز در كشور انجام شد، مواد اوليه بيش از 400 واحد عرضه و فروشگاه فست فود در انواع مختلف آن توسط بازرسان استاندارد مورد بازرسي و نظارت قرارگرفت.
در اين بازرسي ها مواد اوليه فست فودها همچون سوسيس، كالباس، همبرگر، خيارشور، سس مايونز، سس گوجه، روغن و پنير پيتزا مورد بررسي قرارگرفت نتايج حاصل از آن حاكي از اين است كه تعداد 248 واحد عرضه كننده فست فود يعني 62 درصد از كليه واحدهاي بازرسي شده، از مواد اوليه استاندارد و مورد تاييد استفاده مي كردند ليكن بخش نگران كننده موضوع، تخلف 152 فروشگاه يعني 38 درصد آنها مي باشد كه هر كدام از اين واحدها از يك يا چند عدد محصول مواد اوليه غيراستاندارد استفاده مي كردند.
روابط عمومي اداره كل استاندارد استان اصفهان در ادامه با اشاره به عوارض كوتاه مدت و بعضا بيماري هايي كه در بلندمدت بر اثر مصرف مواد اوليه غيراستاندارد بروز مي كند، افزود: اين عوارض و بيماري ها به صورت جدي سلامت مصرف كنندگان بخصوص كودكان و نوجوانان را تهديد مي كند و شاهد اين مدعا شيوع بيماري هاي سخت گوارشي در كشور مي باشد كه شهروندان بايستي تا حد امكان از تهيه و صرف اين گونه مواد خودداري كنند و در صورت تمايل به استفاده نيز از استاندارد بودن اينگونه مواداطمينان حاصل كنند همچنين در صورتي كه به فروشگاه هاي محل عرضه فست فود از لحاظ ارائه مواد اوليه استاندارد اطمينان ندارند اين مواد را در شخصا تهيه و در منزل طبخ كنند.

 



مسئولان براي احداث خانه مطبوعات مازندران تلاش كنند

ساري-خبرنگاركيهان:
عضو هيئت مديره خانه مطبوعات مازندران گفت: مسئولان براي خانه دار شدن خانه مطبوعات مازندران تلاش كنند.
اسفنديار زركوب درجمع خبرنگاران كه به مناسبت ارائه گزارش عملكرد خانه مطبوعات مازندران برگزار شد، گفت: دراين دوره زماني كه درعصر ارتباطات هستيم خبرنگار بايد تلاش كند تا توانمندي هاي خود را به جامعه نشان دهد.
وي افزود: خبرنگاران چشم مردم و مسئولان هستند و خود آنها بايد براي خود اهميت قائل شوند.
زركوب افزود: تمام دستگاه هاي اجرايي بايد به خانه مطبوعات وخبرنگاران كمك كنند تا با تعامل هم بتوانيم مشكلات استان ومردم را به درستي به گوش مسئولان برسانيم. عضو هيئت مديره خانه مطبوعات مازندران با بيان اينكه خبرنگاران يكي از اعضاي بزرگ درجامعه هستند و اين خبرنگاران هستند كه دستگاه هاي اجرايي را درجريان و اطلاعات روز قرار مي دهند، اظهار داشت: هنوز درجامعه و در برخي از ادارات براي اين قشر فرهنگي و زحمتكش ارزشي قائل نمي شوند.
زركوب گفت: خانه مطبوعات مازندران خانه همه خبرنگاران است اما خانه اي است كه متاسفانه هنوز مستاجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وي از مسئولان شهرداري و دستگاه هاي متولي امر خواست براي ساخت خانه مطبوعات دراستان تلاش كنند.
عضو هيئت مديره خانه مطبوعات مازندران همچنين با اشاره به برگزاري جشنواره و مسابقه مطبوعات درمازندران از همه نويسندگان، خبرنگاران و فعالان عرصه خبر استان خواست دراين جشنواره شركت كنند.
زركوب درباره شركت دراين جشنواره گفت: آثار ارسالي بايد از آثاري باشد كه از تاريخ فروردين ماه 88 تا آذر 89 در مطبوعات خبرگزاري، پايگاه هاي اينترنتي و نشريات داخلي كه داراي مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامي باشند منتشر شده باشد.

 



معاون عمراني استانداري: مسير رودخانه قم ساماندهي مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري قم از ساماندهي مسير رودخانه قم با هدف تسهيل در عبور و مرور خبر داد.
غلامزاده در جلسه شوراي ترافيك استان با موضوع بررسي طرح ساماندهي مسير رودخانه طي سخناني گفت: وضعيت فعلي مسير رودخانه بويژه در اطراف حرم مطهر زيبنده شهر قم نيست و ضرورت دارد تا اين مسير ساماندهي گردد.
وي افزود: در جلسات متعدد شوراي ترافيك مقرر شد، براي تسهيل در تردد زائرين و مجاورين حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طرح كوتاه مدتي براي ساماندهي اين مسير تهيه و اجرا گردد.
وي اظهار داشت: براساس اين طرح كه در آينده نزديك اجرايي خواهد شد باند شرقي مسير رودخانه با اجراي دو مسير تندرو و كندرو از ورودي مقابل پاركسوار جنوبي تا بعد از پل رضوي ساماندهي شده كه مسير كندرو جهت دسترسي زائرين به پاركينگ ها و مسير تندرو جهت عبور و مرور بدون توقف و پارك حاشيه اي پيش بيني شده است.
مهندس غلامزاده بيان داشت: در لاين عبوري با ايجاد چند ايستگاه اتوبوس نسبت به جابجايي مسافرين اقدام خواهد شد.
وي ادامه داد: در حاشيه باند شرقي، گنجايش پارك تعداد 500 دستگاه سواري وجود دارد كه با 4 مبدا ورودي و خروجي امكان دسترسي به اين پاركينگ ها تأمين خواهد شد.
معاون امور عمراني استانداري درخصوص باند غربي مسير رودخانه گفت: با توجه به اجراي طرح منوريل در طول اين باند و اشغال بخشي از پهناي مسير براي تردد خودروهاي كارگاهي پروژه، پارك كليه خودروها از پاركسوار شمالي تا پاركسوار جنوبي ممنوع است.
وي افزود: در اين باند مسير ويژه اي جهت تردد سريع اتوبوس هاي شركت واحد پيش بيني شده است.
مهندس غلامزاده خاطرنشان كرد: مسئوليت اجراي اين طرح با شهرداري قم است و مي بايستي از اسكان مسافرين در بستر رودخانه جلوگيري شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14