(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 آذر 1389- شماره 19807

نادري : وزارت علوم امكان انتقال مؤسسات خود به خارج از تهران را مهيا كرد
افزايش 3/4 درصدي فوت ناشي از تصادفات رانندگي
تمامي مقاطع تحصيلي از 8 تا 23 دي برگزار مي شود
بهره برداري از ايستگاه مترو انقلاب - اكباتان تا پايان سال
حوادث كوتاه از كشور
نشت گاز، منزل مسكوني شهروند فريدونكناري را منفجر كرد
دستگيري چند فوتباليست معروف در پارتي هاي شبانه
دزدان گردنبندقاپ توسط مردم دستگير شدند
مرگ 4 عضو يك خانواده در حادثه رانندگي بزرگراه همت
دفترچه راهنماي كنكور سراسري 90 منتشر شد
شكايت وكيل مدافع خانواده شهيده حجاب از قاضي دادگاه در سدن
600 روز پياده روي در چين
فيس بوك عامل يك پنجم طلاق هاي آمريكا
به دنبال روزي
سالانه 160 هزار فرانسوي خودكشي مي كنند
درخت كريسمسي كه از مارماهي برق مي گيرد



نادري : وزارت علوم امكان انتقال مؤسسات خود به خارج از تهران را مهيا كرد

مدير كل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم از مهيا شدن امكان انتقال مؤسسات آموزش عالي آزاد تهران به شهرستان ها خبر داد.
غلامعلي نادري با بيان اينكه تاكنون مؤسسات آموزش عالي آزادي كه در تهران مستقر بودند اجازه انتقال به شهرستان ها را نداشتند گفت: مؤسسات آموزش عالي آزاد تهران مي توانند به همه شهرها به جز سه شهر اصفهان، شيراز و مشهد به خاطر پرشدن ظرفيت اين سه شهر تقاضاي انتقال خود را به وزارت علوم ارائه دهند.
مدير كل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم اظهار داشت: در صورت انتقال مؤسسات آموزش عالي آزاد به شهرستان هاي كشور اعضاي هيئت علمي آنها بايد منتقل شده يا ضمن استعفا افراد جايگزين خود را به وزارت علوم معرفي كنند.
نادري با بيان اينكه در حال حاضر 110 مؤسسه آموزش عالي آزاد مجوز اصولي دارند به فارس گفت: در حال حاضر 85 مؤسسه آموزش عالي آزاد در تهران و 50 مؤسسه در مراكز استان هاي اصفهان، شيراز و مشهد و همچنين شهرهايي چون تبريز، بوشهر و غيره فعاليت مي كنند.وي گفت: در حال حاضر حدود 300 تا 400 مؤسسه درخواست جديد ارائه كرده اند كه در صورت اجراي طرح آمايش به تعدادي از اين مؤسسات مجوز داده مي شود.محمد مهدي نژادنوري معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم هم روز جمعه در گفت وگو با ايرنا از انتقال پژوهشگاه هاي مستقر در تهران به ديگر استان ها با يك شيب ملايم و در يك بازه زماني 2 تا 5 سال آينده صورت خواهد گرفت.
وي تأكيد كرد: آن دسته از مؤسسات پژوهشي كه امكانات سخت افزاري و آزمايشگاهي چندان پيچيده اي ندارند و بيشتر به نيروي انساني، منابع كتابخانه اي و ساختمان، متكي هستند در اولويت انتقال قرار مي گيرند.
براساس مصوبه كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران و به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از سوي دولت، موظف شده است نسبت به انتقال 25 پژوهشگاه و مؤسسه تحقيقاتي و سه سازمان از تهران و ارائه گزارش تكميلي به دبيرخانه اين كارگروه اقدام كند.

 



سازمان پزشكي قانوني خبر داد
افزايش 3/4 درصدي فوت ناشي از تصادفات رانندگي

معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور از رشد 3/4 درصدي مرگ ناشي از حوادث رانندگي در كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، دكتر عبدالرزاق برزگر با اشاره به رشد 3/4 درصدي معاينات اجساد در نيمه اول امسال گفت: با توجه به افزايش مرگ ناشي از حوادث رانندگي در شش ماهه امسال، معاينات اجساد بطور كلي 3/4 درصد رشد داشته كه قطعاً رشد فوتي هاي ناشي از حوادث رانندگي در بالا رفتن اين آمار موثر بوده است.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان در ادامه از رشد 8/8 درصدي بررسي پرونده ها در كميسيون هاي پزشكي قانوني خبر داد و گفت: در نيمه نخست سال جاري 7 هزار و 251پرونده در كميسيون هاي پزشكي بررسي و به نتيجه رسيد كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8/8 درصد افزايش يافته است.
برزگر با بيان اينكه در شش ماهه اول سال جاري، يك ميليون و 34 هزار و 979 مورد معاينه باليني در مراكز پزشكي قانوني انجام شد گفت: اين در حالي است كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل 901 هزار و 423مورد بوده است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته در سال جاري معاينات مصدومان ناشي از نزاع به ميزان 13درصد و معاينات مصدومان ناشي از تصادفات 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

 



به خاطر تعطيلات ناشي از آلودگي هوا امتحانات
 تمامي مقاطع تحصيلي از 8 تا 23 دي برگزار مي شود

قائم مقام رئيس سازمان آموزش و پرورش تاكيد كرد: امتحانات دانش آموزان در تمامي مقاطع تحصيلي از 8 تا 23 دي ماه و به صورت داخلي برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، اكبر حامدي با اشاره به تعطيلات اخير مدارس شهر تهران به دليل آلودگي هوا گفت: دانش آموزان شهر تهران نه تنها از برنامه درسي عقب نيستند بلكه از برنامه ريزي صورت گرفته در اين رابطه جلوتر هم هستند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه از يك ماه گذشته كلاس هاي تقويتي دانش آموزان در مدارس آغاز شده است چنانچه دانش آموزي احساس كند از درسي عقب مانده است مي تواند در اين كلاس ها حضور يابد.
وي تاكيد كرد: امتحانات دانش آموزان سوم دبيرستان در ترم اول تحصيلي كاملا داخلي خواهد بود و امتحانات كليه مقاطع تحصيلي نيز ضمن اينكه داخلي خواهد بود از هشتم دي ماه آغاز و 23 همين ماه پايان خواهد يافت.
حاجي بابايي:
احتمال افزايش
2 هفته به سال تحصيلي
در همين حال وزير آموزش و پرورش ديروز گفت: در صورتي كه روند آلودگي هوا همچنان ادامه يابد احتمال اضافه كردن حداكثر 2 هفته به سال تحصيلي بالا خواهد رفت.
حاجي بابايي تصريح كرد: تصميم گيري در اين خصوص صورت نگرفته است و منتظريم تا ببينيم وضعيت جوي در روزهاي آينده دستخوش تغييرات خواهد شد يا نه.

 



قاليباف خبر داد
بهره برداري از ايستگاه مترو انقلاب - اكباتان تا پايان سال

شهردار تهران گفت: خط 4 متروي تهران از ايستگاه انقلاب تا اكباتان تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.
محمدباقر قاليباف ديروز در مراسم افتتاح 111 پروژه عمراني، اجتماعي منطقه 11 شهرداري تهران با توضيح در مورد به كارگيري دستگاه هاي تي.بي.ام در حفاري تونل هاي مترو افزود: در حال حاضر چهار دستگاه حفاري تونل تي بي ام در كشور وجود دارد كه در دو سال اخير وارد كشور شده است.
وي با بيان اينكه اين دستگاه ها روزانه 15 تا 20 متر حفاري مي كنند، اظهار داشت: وجود اين دستگاه ها انجام حفاري را با سهولت روبرو كرده به طوري كه بعد از حفاري مي توان كار ريل گذاري را انجام داد.
شهرداري تهران با بيان اينكه اولويت انجام بسياري از كارها را در جنوب تهران قرار داده است، خاطرنشان كرد: تا پايان سال شاهد بهره برداري از ايستگاه انقلاب تا اكباتان در خط 4 مترو هستيم.
وي با حضور د رجمع خبرنگاران درباره ميزان افزايش عوارض ساخت و ساز بعد از اجراي طرح هدفمندي يارانه اظهار داشت: سياست هاي شهرداري و شوراي شهر تهران اين است، در صورتي كه افزايشي بر ميزان عوارض ساخت و ساز وجود داشته باشد براساس ميزان تورم اعلامي از بانك مركزي باشد؛ ولي به طور قطع در اين زمينه كاهش قيمتي نخواهيم داشت.
قاليباف ادامه داد: اما درباره بافت هاي فرسوده و افرادي كه در اين واحدها ساكن هستند در هر شرايطي عوارضي دريافت نخواهد شد.
وي درباره اقدامات شهرداري در زمينه آسيب هاي اجتماعي اظهار داشت: شهرداري در اين زمينه كمپ هاي متعددي را براي خانم ها و آقايان به طور مجزا در نظر گرفته و اقدامات لازم با همكاري نيروي انتظامي انجام مي شود.
شهردار تهران افزود: با نزديك شدن فصل زمستان مانند سال هاي گذشته براي بي خانمان ها نيز فضايي در نظر گرفته شده است.
وي در پايان از ورود واگن هاي جديد به مترو خبر داد و به فارس گفت: دولت هيچ كمكي براي خريد اين واگن ها نكرده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 456 كيلوگرم مواد مخدر
زاهدان- خبرنگار كيهان: فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: مأموران مرزباني هنگ زابل در نقطه صفر مرزي به تعدادي از افرادي كه قصد ورود به كشور را داشتند مظنون و دستور ايست دادند. اما مظنونان با رها كردن كوله بارهايشان به آنسوي مرزها فرار كردند.
سرتيپ پاسدار غلام نبي كوهكن افزود: مأموران در بازرسي از كوله بارها 406 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند. همچنين مأموران هنگ مرزباني سراوان موفق شدند 50 كيلوگرم حشيش را كه زير رمل و ماسه بادي در نوار مرزي دفن شده بود كشف كنند.
6 كشته و زخمي در واژگوني پرايد
كاشان- خبرنگار كيهان: در اثر واژگوني يكدستگاه پرايد در محور كاشان- دليجان يك دختر 22 ساله جان باخت و 4 نفر ديگر از سرنشينان آن به همراه يك دختر بچه مجروح شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند.
كشف كلت كمري از زوج قاچاقچي
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي استان گفت: مأموران نيروي انتظامي شهر اصفهان در بازرسي از منزل يك زوج جوان كه اقدام به توزيع مواد مخدر بين جوانان اين شهر كرده بودند، موفق شدند يك قبضه كلت كمري، 20 عدد تير جنگي، دو دستگاه بيسيم، 18 عدد لوله پايپ مخصوص مواد مخدر (شيشه) و 7 بسته پلاستيكي كوچك مواد مخدر را كشف و ضبط كنند.
تصادف 4 نفر را به كام مرگ فرستاد
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه پژو 405 در محور كوار- فيروزآباد 4 نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر ديگر مجروح شدند. به گفته فرمانده پليس راه فيروزآباد علت اين تصادف انحراف به چپ كاميون و تخطي از سرعت مطمئنه بوده است.

 



نشت گاز، منزل مسكوني شهروند فريدونكناري را منفجر كرد

فريدونكنار-خبرنگار كيهان:
مسئول واحد آتش نشاني فريدونكنار از انفجار يك منزل مسكوني به دليل نشت گاز در اين شهرستان خبر داد.
سيدحسن صيادي كناري در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: 14 مورد آتش نشاني و عمليات امداد نجات در آبان سال جاري توسط ماموران آتش نشاني شهرستان فريدونكنار انجام شد.
به گفته اين مقام مسئول 8مورد از موارد ذكر شده مربوط به حريق منزل مسكوني بوده كه با همت و هوشياري ماموران آتش نشان و مردم فريدونكنار در كوتاه ترين زمان ممكن حريق مهار شده است.
صيادي يادآور شد: همچنين سه مورد تصادف سنگين به علت سرعت زياد، يك مورد آتش سوزي به علت نقص فني اتومبيل و دو مورد آتش سوزي نيز در ميدان زباله شهر اتفاق افتاده است.
وي بيان داشت: همزمان با سرد شدن هوا آتش سوزي در سطح ميدان زباله شهرستان فريدونكنار به صورت محسوس و قابل توجهي كاهش يافته است.
صيادي عنوان كرد: متاسفانه به علت رعايت نكردن نكات ايمني يك باب منزل مسكوني نيز به علت نشت گاز منفجر شد كه باعث زخمي شدن سه نفر مستاجر خانه و وارد كردن خسارت سنگيني به منزل مذكور شد.
وي افزود: سطح همكاري مردم شهرستان فريدونكنار در مواقع حادثه و البته در مباحث پيشگيرانه با آتش نشانان فريدونكنار گسترش مطلوبي يافته است. صيادي يادآور شد: سرعت و صحت عمل محور فعاليت هاي ماموران آتش نشان فريدونكنار است و در همين راستا تكميل ادوات و تجهيزات آتش نشاني شهرستان در راستاي افزايش سرعت و روند عمليات هاي امداد و نجات بسيار حائز اهميت است.

 



مركز اطلاع رساني ناجا خبر داد
دستگيري چند فوتباليست معروف در پارتي هاي شبانه

در پي متلاشي شدن چند پارتي شبانه در شمال تهران چند تن از ورزشكاران معروف توسط پليس دستگير شدند.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با تاييد اين خبر اعلام كرد: طي 48 ساعت گذشته حدود چهار پارتي در شمال تهران توسط پليس تهران بزرگ شناسايي و متلاشي شد كه در هر پارتي حدود 50 نفر دستگير شدند.
بنابراين گزارش در بين افراد دستگير شده، دو تا سه نفر از فوتباليست هاي معروف نيز هستند اين درحاليست كه چندين دختر و پسر معلوم الحال هم در بين دستگيرشدگان وجود دارند.
همچنين ماموران پليس در اين پارتي ها تعدادي سي دي هاي مستهجن، فيلم و عكس مستهجن و مشروبات الكلي به همراه آلات و ادوات لهو و لعب را كشف و ضبط كردند و تحقيقات بيشتر در رابطه با اين موضوع همچنان ادامه دارد.

 



دزدان گردنبندقاپ توسط مردم دستگير شدند

2 مرد جوان متهم به گردنبندقاپي از شهروندان توسط مردم در صحنه ارتكاب جرم دستگير شدند.
با حضور ماموران كلانتري در محل و در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه گردنبندقاپ، جواني 17ساله است كه پس از سرقت زنجير طلاي خانم جواني قصد فرار از محل سرقت را داشته كه توسط اهالي محل دستگير شده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 18 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه شاكي پرونده به پايگاه پنجم، وي به كارآگاهان درباره نحوه سرقت گردنبند طلايش توسط 2 موتورسوار، گفت: در حال عبور در خيابان نامدار بودم كه ناگهان سرنشينان يك دستگاه هوندا 125مشكي به من نزديك شدند و سرنشين عقب آن پس از پياده شدن از موتور به طرف من آمد و در يك لحظه دستش را به طرف گردنم انداخت و اقدام به كشيدن و پاره كردن گردنبند من كرد كه در همين زمان مرا به شدت به زمين كوبيد.
اين زن جوان درباره نحوه دستگيري سارق گردنبندقاپ نيز به كارآگاهان گفت: در حين سرقت گردنبند توسط سارق، ميان من و سارق درگيري ايجاد شد كه همين درگيري باعث جلب توجه تعدادي از عابران و اهالي خيابان نامدار شد. آنان راه را بر سارق مسلح گردنبند بسته و با كمك يكديگر او را دستگير كردند اما همدست او با استفاده از موتورسيكلت موفق به فرار از محل شد.
با آغاز تحقيقات و شناسايي تعداد ديگري از مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت و گردنبندقاپي قرار گرفته بودند، با دعوت از مالباختگان جهت حضور در پايگاه پليس آگاهي تعدادي از آنها موفق به شناسايي متهم دستگير شده شدند.
يكي از اين مالباختگان پس از شناسايي متهم دستگير شده، به كارآگاهان گفت: در ساعت 17 روز 21آبان، در حال ورود به داخل كوچه محل سكونت مان در منطقه يافت آباد بودم كه متهم دستگير شده از موتور پياده شد و به سمت من حمله كرد و دست خود را روي گلوي من گذاشت و سرم را به شدت به ديوار كوبيد، هرچه مقاومت كردم تا نگذارم گردنبندم را سرقت كند، نتوانستم حريف او بشوم و با زمين انداختن من، از محل فرار كرد كه در حين فرار، همسايه ها قصد گرفتن او را داشتند كه با درآوردن يك چاقوي نسبتا بزرگ به همسايه ها حمله ور شد و پس از آن نيز از محل فرار كرد.
متهم به هويت مرتضي 17 ساله كه پس از شناسايي توسط بيش از 12مالباخته لب به اعتراف گشوده بود، در اعترافات خود ضمن معرفي همدست خود به هويت بهمن 20ساله به دهها فقره سرقت هاي مشابه ديگر در مناطق مختلف جنوب و جنوب غرب تهران اعتراف كرد.
با شناسايي مخفي گاه ديگر متهم پرونده در جاده ساوه، سه راه آدران اين متهم نيز در حالي كه از محل مخفي گاه خود متواري شده بود، با انجام تحقيقات پليسي شناسايي و در روز 7 آذر دستگير و به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران منتقل شد و در تحقيقات انجام شده، به دهها فقره گردنبندقاپي به همراه مرتضي اعتراف و انگيزه خود را تامين هزينه خريد شيشه عنوان كرد.
به گزارش فارس سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با تحقيقات انجام شده تعدادي از افرادي كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند، شناسايي و ضمن مراجعه به پايگاه پنجم و طرح شكايت اقدام به شناسايي اين متهمان كرده اند.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت: با توجه به خشونت استفاده شده از سوي متهمان در زمان ارتكاب سرقت، تعدادي از مالباختگان مورد آسيب بدني قرار گرفته اند كه تعدادي از آنها نيز به علت شدت جراحات، مدتي را در مراكز درماني سپري كرده اند.
سرهنگ علي اكبر اسدي با دعوت از مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند، گفت: از كليه مالباختگان كه بدين شيوه مورد سرقت و گردنبندقاپي در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



مرگ 4 عضو يك خانواده در حادثه رانندگي بزرگراه همت

رئيس پليس بزرگراه هاي تهران از كشته شدن 4سرنشين يك خودرو پس از واژگوني در بزرگراه همت خبر داد.
سرهنگ گودرزي به مهر گفت: در ساعات آغازين روزگذشته يك پژو 206 زماني كه در مسير شرق به غرب درحركت بود پس از برخورد با گاردريلهاي كنار بزرگراه واژگون شده و در آتش سوخت.
وي ادامه داد: اين حادثه نزديك به پل چمران روي داد كه طي آن چهارسرنشين خودروي مذكور كه همگي از يك خانواده بودند در آتش سوخته و فوت كردند.
رئيس پليس بزرگراه تهران عنوان كرد: دراين تصادف راننده پژو 206 پس از انجام حركات مخاطره آميز نتوانسته خودرو را كنترل كند و وسيله نقليه وي پس از برخورد با گاردريلهاي كنار بزرگراه واژگون و دچار آتش سوزي مي شود.
وي به مهر گفت: متأسفانه با تمام تلاش هايي كه مأموران آتش نشاني انجام دادند چهارسرنشين خودروي مذكور (پدر، مادر و 2 فرزند) در دم جان سپردند.

 



دفترچه راهنماي كنكور سراسري 90 منتشر شد

دفترچه راهنماي آزمون سراسري سال 90 از ديروز از طريق سازمان سنجش آموزش كشور منتشر شد.
در اين دفترچه شرايط و ضوابط ثبت نام و شركت در دوره هاي روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، دوره نيمه حضوري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، دوره هاي مجازي و بين المللي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي و مراكز تربيت معلم (ويژه فرهنگيان) كنكور سراسري 90 درج شده است.
داوطلبان بايد براي دريافت اين دفترچه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg مراجعه كنند.

 



شكايت وكيل مدافع خانواده شهيده حجاب از قاضي دادگاه در سدن

وكيل خانواده مروه الشربيني خواستار به جريان انداختن مجدد پرونده وي شد.
به نوشته شبكه خبري «محيط»، «خالد ابوبكر» وكيل مدافع خانواده شهيده حجاب با ارائه دادخواستي به دادگاه شهر «در سدن» آلمان، خواستار به جريان انداختن پرونده مروه الشربيني و بازجويي از قاضي دادگاه اوليه حادثه قتل كه شاهد آن بود، شد.
وي گفت: متاسفانه دستگاه قضايي آلمان، قاضي «مگافسكي» را كه شاهد قتل مروه الشربيني در دادگاه بود، از اتهامات وارده تبرئه كرد، اما اين پايان پرونده نيست و ما خواستار بازجويي مجدد از وي از سوي دادگاه هستيم.وكيل خانواده مروه الشربيني يادآور شد: درخواست ديگر ما از دادگاه درسدن اقامه دعوي بر ضد الاكس هيكس قاتل شهيده حجاب به جرم اهانت به اسلام و تلاش براي گسترش نژادپرستي و تنفر از مسلمانان است.اين در حالي است كه شهر درسدن آلمان در ماه ژوئيه شاهد برگزاري مراسم باشكوه نخستين سالگرد شهادت مروه الشربيني شهيده حجاب بود.
گفتني است مروه الشربيني زن جوان باردار مصري در سال 2008 به دست يك جوان نژادپرست آلماني در مقابل چشمان قاضي دادگاه و ماموران آن با ضربات كارد به شهادت رسيد و شهادت وي نيز واكنش مسلمانان در نقاط مختلف جهان را در پي داشت.

 



600 روز پياده روي در چين

يك نروژي توانست پس از ماه ها پياده روي به انتهاي ديوار چين برسد و ركورد فوق العاده براي خود ثبت كند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «ان.آر.كي» اين مرد نروژي روزي به طور متوسط ده كيلومتر پياده روي كرده و در نهايت پس از 600 روز به مرز ميان چين و كره شمالي رسيده است.«رابرت لوكن» تنها كسي است كه توانسته اين مسير را به انتها برساند. «لوكن» در اين خصوص مي گويد: «احساس بسيار خوبي دارم. اينكه توانستم پس از 600 روز به انتهاي ديوار چين برسم و روياي چندين ساله خود را به واقعيت برسانم.»

 



فيس بوك عامل يك پنجم طلاق هاي آمريكا

نتايج بررسي ها نشان مي دهد كه شبكه اجتماعي اينترنتي «فيس بوك» نه تنها عاملي براي تنش در روابط خانوادگي در آمريكا است، بلكه يك پنجم طلاق ها در اين كشور به نوعي با اين شبكه مرتبط است.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، «آلن مانتل» وكيل متخصص در امور طلاق در نيويورك با اشاره به نتايج بررسي هاي اخير اظهار داشت: گوگل، فيس بوك، ماي اسپيس و توييتر اثبات خيانت شريك زندگي را آسان كرده است.مانتل كه در دانشگاه هاي آمريكا نيز تدريس مي كند، در ادامه اظهار داشت: البته اين پايگاه هاي الكترونيكي را نمي توان مسبب تغيير ميانگين طلاق ها دانست.وي افزود: خيانت همواره وجود داشته، اما اين شبكه ها و پايگاه هاي الكترونيك كشف خيانت را آسان كرده اند.خاطرنشان مي شود از ظهور شبكه هاي اجتماعي در دنياي اينترنت همچون فيس بوك يك دهه نگذشته است، اما همچنان درباره سودمندي و يا آسيب هاي آن بحث و جدل هاي فراواني وجود دارد.چندي پيش يك زن آمريكايي در ايالت فلوريدا اعتراف كرد در زماني كه در حال بازي در فيس بوك بوده از گريه هاي پسرش كلافه شده و وي را به شدت تكان مي دهد كه اين مسئله باعث مرگ وي شد.

 



به دنبال روزي

شهروندان فقير نيكاراگوئه براي سير كردن شكم خود و خانواده مجبورند به جمع آوري زباله و فروش آن بپردازند.
مركز دفن زباله در حومه شهر ماناگوئا يكي از مناطقي است كه هر روز گرسنگان و بيكاران زيادي را به خود جلب مي كند.

 



سالانه 160 هزار فرانسوي خودكشي مي كنند

سالانه 160 هزار نفر از شهروندان فرانسوي اقدام به خودكشي مي كنند كه از اين تعداد حدود 12 هزار نفر جان خود را از دست مي دهند.
مؤسسه ملي بهداشت و تحقيقات پزشكي فرانسه موسوم به «اينسرم» آمارهاي ارايه شده از سوي دولت فرانسه در زمينه شمار كشته شدگان بر اثر خودكشي را نادرست دانست. دولت فرانسه اين تعداد را 10 هزار نفر در سال اعلام كرده است.اين مؤسسه معتقد است كه در شرايط حاضر امكان دسترسي به آمارهاي واقعي از ميزان خودكشي فرانسويان ممكن نبوده و بايد 20 درصد به آمار دولتي در اين زمينه افزوده شود.به طور ميانگين هر ساعت 18 نفر در فرانسه اقدام به خودكشي مي كنند. كه براساس اين گزارش شمار خودكشي هاي منجر به فوت به طور ميانگين چهار نفر در هر سه ساعت است.براساس آخرين برآوردها خودكشي در ميان جوانان و زنان فرانسوي از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
اين گزارش مي افزايد: از هر چهار مورد خودكشي در فرانسه، سه مورد به مردان مربوط مي شود.آمارها حاكي از آن است كه 25 درصد از خودكشي ها در اين كشور در سنين بالاي 65 سال اتفاق مي افتد.
بنابر گزارش سازمان «بهداشت جهاني» سالانه بيش از 900 هزار نفر در جهان بر اثر خودكشي مي ميرند كه بيشترين آنان در سنين 15 تا 44 سال اقدام به خودكشي كرده اند.براساس اين آمار هر 40 ثانيه يك نفر در جهان مبادرت به خودكشي مي كند.فرانسه به دليل افزايش روزافزون خودكشي در ميان شهروندان اين كشور از سال 1999 ميلادي از اين پديده به عنوان معضل جدي ملي ياد كرده است.

 



درخت كريسمسي كه از مارماهي برق مي گيرد

مقامات يك آكواريوم در توكيوي ژاپن براي روشن كردن چراغهاي تزئيني روي درخت كريسمسي كه در سالن اصلي ساختمان قرار داده اند از برق توليد شده توسط يك مارماهي استفاده كرده اند.
به گزارش مهر، در آكواريومي در جنوب توكيو، تزئين درختهاي كريسمس از هم اكنون آغاز شده است. اما در عين اينكه اين درخت سنتي كه در لابي آكواريوم قرار گرفته از نظر ظاهر و ابعاد كاملا طبيعي به نظر مي آيد، انرژي الكتريكي كه روشنايي چراغهاي آن را تامين مي كند از منبعي كاملا غيرعادي به دست مي آيد: يك مارماهي!
اين مارماهي با هر حركتي 800 وات الكتريسيته توليد مي كنند، به اين شكل مسئولان آكواريوم با استفاده از دو الكترود و قرار دادن آن درون تانك آبي كه مارماهي درون آن قرار دارد انرژي توليد شده را جذب كرده و آن را با استفاده از كابل برق به درخت كريسمس هدايت مي كنند.
مدير اين اكواريوم فكر مي كند با استفاده از تعداد زيادي از مارماهي ها مي توانند انرژي مورد نياز درختي بزرگتر را نيز تامين كنند.
براساس گزارش ديسكاوري، با اين حال برخي معتقدند به دليل اينكه مارماهي ها به زندگي در تاريكي عادت دارند، نور ايجاد شده از درخت كريسمس مي تواند بر روي سلامت اين جانداران تاثير بگذارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14