(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 آذر 1389- شماره 19807

حديث دشت عشق
مس سوم ماند، سپاهان يك پله صعود كرد سومين شكست متوالي پيروزي صدرنشيني مجدد ذوب آهن
اخبار كوتاه از فوتبال
ابراهيمي: تا به امروز 152 مدال كسب كرده ايم جانباز
جنگ تحميلي پرچمدار ايران در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو
يزداني خرم: 17، 18 سال در كشتي خواهم بود
ليگ برتر واليبال از امروز آغاز مي شود پيروزي ميزبان پتروشيمي
ايران - روسيه؛ بيستم بهمن ماه در دبي
دو جودو كار ايراني در راه چين
سعيدلو: به هر 20 طلايي گوانگجو خانه مي دهيم



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «مالك زينالي»
همه مرگ را لبيك مي گويند و من شهادت را
- همه به نداي مرگ لبيك خواهند گفت ولي من به نداي شهادت
- من كه اول بسيجي نبودم، خودم اقرار مي كنم كه از دين و اسلام و امدادهاي غيبي چيزي نمي دانستم ولي حالا كه يك سرباز امام زمان(عج) شده ام، مي خواهم به اسلام خدمت كنم.
- از ملت دلير ايران ميخواهم كه نمازهاي جمعه و جماعت را فشرده برگزار كنند و امام را تنها نگذارند.
¤ بسيجي شهيد «مالك زينالي»، سال 1345 در شهرستان مياندوآب آذربايجانغربي و در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود و با عشق خدمت به اسلام و انقلاب اسلامي وارد بسيج شد. او پس از ماهها نبرد مخلصانه با مزدوران داخلي استكبار جهاني، روز پنجشنبه 22/9/1363 در كردستان خونين آن روز به شهادت رسيد و در زادگاهش روستاي شبيلو از توابع شهرستان مياندوآب به خاك سپرده شد.

 



مس سوم ماند، سپاهان يك پله صعود كرد سومين شكست متوالي پيروزي صدرنشيني مجدد ذوب آهن

سرويس ورزشي -
هفته هفدهم رقابت هاي ليگ برتر با شكست پيروزي، برتري پرگل سپاهان و بازگشت ذوب آهن به صدر جدول رده بندي به پايان رسيد.
روز دوم از هفته هفدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با تساوي دو - دو تيم هاي نفت تهران و شاهين بوشهر آغاز شد. منصور تنهايي و مهدي طارمي در دقايق 4 و 85 براي شاهين و محمدحسين مهرآزما و عليرضا عزتي كرامت در دقايق 27 و 63 براي نفت تهران گلزني كردند.
در قزوين تيم هاي پيكان و پيروزي تهران به قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه شهيد رجايي قزوين به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان حميد عليدوستي برابر سرخپوشان به پيروزي 3 بر صفر دست يافتند. پيروزي كه در دو ديدار گذشته اش برابر مس كرمان و سپاهان نيز شكست خورده و تا رده چهارم سقوط كرده بود، در اين ديدار و خصوصا در نيمه اول فوتبال بي برنامه اي را ارائه كرد و دو بار دروازه اش را به روي پيكاني ها باز شده ديد. در نيمه اول ابتدا عليرضا عباسفر در دقيقه 15 دروازه رحمان احمدي را گشود و در دقيقه 27 ميثم رضاپور بازهم دروازه شاگردان علي دايي را باز كرد. پيروزي در نيمه دوم حملات زيادي را روي دروازه ميزبان قزويني پي ريزي كرد و صاحب موقعيت هايي نيز شد اما مدافعان و دروازه بان پيكان در يك روز خوب اجازه باز شدن دروازه شان را ندادند. در دقايق پاياني بازهم توپ و ميدان در اختيار پيروزي بود اما در دقيقه 90 جهانگير عسگري روي اشتباه رحمان احمدي گل سوم پيكان را به ثمر رساند. اين سومين باخت پيروزي درسه هفته اخير بود.
در تهران تيم ذوب آهن با پيروزي مقابل استيل آذين به صدر جدول بازگشت. در اين ديدار شاگردان منصور ابراهيم زاده ابتدا توسط مهدي رجب زاده به گل رسيدند. در شرايطي كه بازيكنان استيل آذين در نيمه دوم تلاش داشتند نتيجه بازي را تغيير دهند در دقيقه 74 محمدرضا خلعتبري گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.
در كرمان ديدار تيم هاي مس و راه آهن شهرري به سود مس به پايان رسيد. لوسيانو ادينهو، مهاجم برزيلي كه در اين مسابقه يكصدمين بازي خود را در ليگ برتر براي مس انجام مي داد 2 بار در دقايق 5 و 52 گلزني كرد.ادينهو با اين دو گل زده شانزده گله شد و فاصله خود را با ديگر مهاجمان ليگ بيشتر كرد. مرفاوي سرمربي مس نيز در پايان بازي به شدت از سوي كرماني ها تشويق شد.
در تبريز تيم تراكتورسازي با نتيجه 3 بر يك مقابل نفت آبادان به پيروزي رسيد. درحالي كه بازي دو تيم در نيمه اول بدون رد و بدل شدن گل به پايان رسيد در نيمه دوم تراكتورسازي توانست توسط علي عليزاده در دقيقه 57 و گل به خودي فرهاد آل خميس در دقيقه 72 صاحب دو گل شود. در ادامه روح الله عرب موفق شد در دقيقه 84 براي نفت يكي از گل هاي خورده را جبران كند اما اين پايان كار نبود و شاگردان فراز كمالوند در دقيقه 90 توسط محمد ابراهيمي به گل سوم رسيدند.
در اصفهان تيم سپاهان با نتيجه اي پرگل سايپا را شكست داد. تيم هاي سپاهان و سايپا در حضور 2 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند كه اين مسابقه با پيروزي 4 بر يك سپاهان به پايان رسيد. ابراهيم توره در دقايق 43، 44 و 75 براي سپاهان هت تريك كرد و محرم نويدكيا در دقيقه 69 ديگر گل شاگردان قلعه نويي را به ثمر رساند. تك گل بي اثر سايپا نيز در دقيقه 92 توسط سجاد شهباززاده به ثمر رسيد.سپاهان با اين پيروزي نشان داد به روزهاي اوج خود بازگشته است. شاگردان قلعه نويي هفته گذشته هم با همين نتيجه پيروزي را شكست داده بودند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال در ليگ برتر 500 امتيازي شد
در پايان نيم فصل اول ليگ دهم تيم استقلال تهران اولين تيمي شد كه از مرز 500 امتياز در ليگ برتر عبور كرد. آبي هاي پايتخت در هفته هفدهم مقابل پاس پيروز شدند و با اين 3 امتياز مجموع امتيازات خود در تاريخ ليگ برتر را به 501 رساندند. استقلال اين ميزان امتياز را در 287 بازي بدست آورده است كه ميانگين 74/1 امتياز در هر بازي آمار قابل قبولي براي تيم مدعي چون استقلال محسوب مي شود.
بررسي عملكرد تيم اميد در نشست كميته فني
نشست كميته فني فدراسيون فوتبال فردا (دوشنبه) برگزار خواهد شد. موضوعات اين نشست بررسي و عملكرد تيم ملي اميد در بازي هايي آسيايي گوانگجو است.
بازگشت كاكا به تمرينات رئال
مهاجم برزيلي تيم فوتبال رئال مادريد با سپري كردن مراحل فيزيوتراپي و آب درماني پس از هشت ماه دوري به تمرين بازگشت. كاكا همراه هم تيمي هاي خود جمعه در والدبباس، زمين تمرين تيم رئال مادريد، حضور پيدا كرد و زير نظر كادر فني و پزشكان معتمد باشگاه به تمرين سبك پرداخت. با توجه به سردي هوا، پزشكان نگران كار خود هستند. بيم آن مي رود زانوي كاكا پس از دو عمل جراحي و طي شدن مراحل فوق حرفه اي فيزيوتراپي، بار ديگر دچار آسيب ديدگي شود.
ماندگار شدن طالب لو در استقلال
دروازه بان استقلال پس از جلسه با مسئولان باشگاه تصميم به ماندن در اين تيم گرفت. وحيد طالب لو پيش از حضور در تمرين ديروز استقلال با حضور در باشگاه با علي فتح الله زاده سرپرست باشگاه جلسه اي در خصوص ماندن يا جدايي اش از استقلال برگزار كرد و در نهايت تصميم به ماندن در جمع آبي پوشان گرفت. طالب لو، عنوان كرد: پس از جلسه اي كه با فتح الله زاده داشتم تصميم گرفتم در استقلال بمانم. از تمام تيم هايي هم كه براي به خدمت گرفتن من اقدام كرده بودند تشكر مي كنم.
شاخص هاي ليگ از ديدگاه رئيس سازمان ليگ
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر برگزاري منظم مسابقات، رقابت فشرده در بالا و پايين جدول، استقبال نسبي تماشاگران، قطعي شدن چهار سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا و غير عمدي بودن اشتباهات داوري را از شاخص هاي نيم فصل اول ليگ برتر برشمرد.
پيروزي ، ماليات قطبي را پرداخت نمي كند
مدير حقوقي باشگاه پيروزي گفت: در نامه اي كه از سازمان تربيت بدني دريافت كرديم تأييد شد كه پرداخت ماليات قطبي به ما ربطي ندارد. مصطفي شكري در خصوص اظهارات افشين قطبي در خصوص پرداخت مالياتش از سوي باشگاه پيروزي عنوان كرد: باز هم تأكيد داريم كه پرداخت ماليات قطبي هيچ ارتباطي به ما ندارد. در جلسه كميته انضباطي نيز اين موضوع را بارها مطرح كرديم اما قطبي جديدا لايحه اي نوشته كه با توجه به دلايلش باز هم معتقد است ما بايد ماليات او را پرداخت كنيم. وي خاطرنشان كرد: سازمان تربيت بدني از بخش حقوقي خود نامه اي به ما ارسال و تأكيد كرده كه پرداخت ماليات افشين قطبي هيچ ربطي به باشگاه پيروزي ندارد. باتوجه به اين دستور ما قطعا طبق قانون كار مي كنيم و هنوز هم معتقديم ايشان بايد مالياتشان را خودشان پرداخت كنند.
بازيكن فوتسال ضربه مغزي شد
سجاد بندي سعدي، بازيكن تيم فوتسال صنايع گيتي پسند اصفهان در بازي روز جمعه اين تيم در برابر لبنيات ارژن شيراز پس از ضربه مغزي، راهي بيمارستان شد. در دقايق ابتدايي مسابقه، بندي سعدي و دروازه بان تيم ارژن براي تصاحب توپ در يك نبرد هوايي از ناحيه سر به هم برخورد كردند كه سر بازيكن گيتي پسند در هنگام فرود آمدن بار ديگر به صورت شديد به زمين برخورد كرد. اين برخوردها باعث شد سجاد بندي سعدي دچار عارضه
ضربه مغزي شود.
سونامي در پاس همدان
به دنبال شكست تيم فوتبال پاس همدان مقابل استقلال تهران، كريم ملاحي، مديرعامل باشگاه پاس و مجتبي پيمبري، سرپرست تيم فوتبال اين باشگاه رسما از سمت خود كناره گيري كردند.گفته مي شود اصغر مديرروستا نيز ظرف روزهاي آينده از پاس كناره گيري مي كند. طبق خبرهاي رسيده از همدان برهاني نژاد مديرعامل سابق مس كرمان به همراه لوكا بوناچيچ، مديرعامل و سرمربي جديد پاس همدان خواهند بود.
كنار گذاشتن نام كعبي از ليست استيل آذين
بازيكن تيم فوتبال استيل آذين بنا به دلايلي كه مسئولان اين باشگاه از اظهار نظر در مورد آن خودداري مي كنند، از فهرست نفرات اين تيم براي ديدار با ذوب آهن اصفهان خارج شد. حسين كعبي در حاليكه نه مصدوم است و طبق اعلام سازمان ليگ با محروميت مواجه نشده است، از حضور در ديدار اين تيم برابر ذوب آهن محروم شد تا شايعه اختلاف اين بازيكن با علي پروين رئيس سازمان فوتبال استيل آذين قوت پيدا كند.

 



ابراهيمي: تا به امروز 152 مدال كسب كرده ايم جانباز
جنگ تحميلي پرچمدار ايران در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو

دبير كميته ملي پارالمپيك گفت: سيدشهاب الدين بصام تبار جانباز جنگ تحميلي كه عضو تيم ملي تيراندازي با كمان كشورمان است به عنوان پرچمدار كاروان ورزشي ايران در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو انتخاب شد.
غلامرضا ابراهيمي اظهار داشت: كاروان ايران با نام «محرم» و با شعار «توكل، توسل، تلاش و افتخار» در بازي هاي پاراآسيايي 2010 گوانگجو شركت مي كند.
كاروان ورزش متشكل از 277 نفر در بازي هاي پاراآسيايي شركت مي كند كه 158 نفر آنها ورزشكاران هستند.
ابراهيمي به تعداد ورزشكاران زن و مرد اعزامي كشورمان به گوانگجو اشاره كرد و گفت: 34 ورزشكار زن در 7 رشته واليبال، گلبال، دووميداني، تيراندازي، تيروكمان، تنيس روي ميز و بوچيا شركت مي كنند. ورزشكاران مرد كشورمان نيز در رشته هاي قايقراني، شنا، دووميداني، فوتبال، جودو و تنيس با ويلچر با حريفان خود به رقابت مي پردازند.
وي همچنين از حضور 24 ورزشكار جانباز دوران دفاع مقدس و 43 ويلچرنشين در نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي خبر داد.
وي ادامه داد: تيم هاي شركت كننده در بازي هاي پاراآسيايي در مجموع 133 مرحله اردو داشتند. ضمن اينكه از مجموع 21 اعزام برون مرزي نيز 152 مدال شامل 59 مدال طلا نصيب ورزشكاران كشورمان شد.
دبيركل كميته ملي پارالمپيك خاطرنشان كرد: طبق اعلام رئيس سازمان تربيت بدني، پاداش ورزشكاران جانباز و معلول پيش از اعزام آنها به گوانگجو پرداخت خواهد شد. ضمن اينكه پاداش در نظر گرفته شده براي مدال آوران نيز با پاداش ورزشكاران مدال آور در بازي هاي آسيايي يكسان است.
ابراهيمي با اشاره به اينكه جايگاه چهارمي براي كاروان ورزش ايران پيش بيني شده است، اظهار داشت: از حالا حداقل 130 مدال طلا براي چيني ها كنار گذاشته شده است. كره جنوبي و ژاپن هم با كاروان پرقدرت به گوانگجو سفر مي كنند. در اين شرايط نمي توان تجزيه و تحليل دقيقي از كاروان كشورمان داشت. اميدواريم آنچه شايسته ورزش معلولان است در اين بازي بدست آيد.

 



پيام تبريك رئيس كميته ملي المپيك به رئيس فدراسيون كشتي يزداني خرم: 17، 18 سال در كشتي خواهم بود

رئيس فدراسيون كشتي حضور خود در اين فدراسيون را دائمي دانست.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي در پاسخ به اين سؤال كه تا چه زماني در كشتي خواهيد بود، گفت: سمت من دائمي است و اگر خدا عمر دهد 17-18 سال در كشتي خواهم بود.
وي همچنين به برخي انتقادات اشاره كرد و به دوربين برنامه دايره طلايي پاسخ داد: برخي ها كه از بيرون انتقاد مي كنند اطلاعي از داخل فدراسيون ندارند. در فدراسيون كارها طبقه بندي شده انجام مي شوند. خيلي چيزها محرمانه هستند و تا زماني كه اجرا نشوند آنها را نخواهيم گفت.
يزداني خرم در پاسخ به اين سؤال كه از كشتي فرنگي انتظار مدال طلاي بيشتري نسبت به آزاد داشتيد؟ گفت: بله، اين انتظار وجود داشت. در كل، كشتي نتيجه خوبي گرفت و يك سوم طلاهاي كاروان ايران را كشتي به دست آورد.
پيام تبريك علي آبادي
به يزداني خرم
اما روز گذشته رئيس كميته ملي المپيك و رئيس فدراسيون كشتي پس از ماهها ظاهرا به اختلافات خود پايان دادند زيرا رئيس كميته ملي المپيك بابت موفقيت هاي كشتي در بازي هاي آسيايي گوانگجو، براي يزداني خرم پيام تبريك فرستاد. در پيام تبريك مهندس محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك خطاب به محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي آمده است: احتراماً فرصت را مغتنم شمرده كسب موفقيت هاي كم نظير شامل 7 مدال طلا، يك مدال نقره و دو مدال برنز توسط تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در بازي هاي آسيايي گوانگجو را به جنابعالي، كليه دست اندركاران محترم و ورزشكاران عزيز آن فدراسيون تبريك و تهنيت عرض نموده و از برنامه ريزي هاي دقيق و منسجم و همراهي آن فدراسيون با كميته ملي المپيك براي حضور موفق در اين دوره از بازي ها تشكر و قدرداني مي نمايد.

 



ليگ برتر واليبال از امروز آغاز مي شود پيروزي ميزبان پتروشيمي

نخستين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر امروز (يكشنبه) برگزار مي شود.
هفته اول ليگ برتر واليبال امروز (يكشنبه) با برگزاري شش مسابقه در قالب دو گروه برگزار مي شود كه در حساس ترين رويارويي پيكان به مصاف آلومينيوم المهدي بندرعباس مي رود و پيروزي ميزبان پتروشيمي بندرامام(ره) خواهد بود.برنامه بازي هاي هفته اول به اين شرح است:
يكشنبه 14/9/89
گروه اول:
¤ سايپا: باريج اسانس كاشان
¤ نفت كرمان - ارتعاشات صنعتي ايران
¤ پيشگامان كوير يزد - بانك كشاورزي
گروه دوم:
¤ پيكان - آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ ابومسلم خراسان - بازرگاني جواهري گنبد.
¤ پيروزي تهران - پتروشيمي بندر امام خميني(ره)

 



ايران - روسيه؛ بيستم بهمن ماه در دبي

سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از رويارويي تيم ملي فوتبال كشورمان با روسيه در روز 20 بهمن ماه سال جاري خبر داد.
عباس ترابيان ضمن بيان اين مطلب افزود: تيم ملي فوتبال كشورمان در روز چهارشنبه 9 فوريه 2011 (20 بهمن ماه 1389) در شهر دوبي امارات به مصاف تيم ملي روسيه خواهد رفت.
اين بازي در روزهاي موردنظر فدراسيون بين المللي فوتبال برگزار خواهد شد و توافق براي برگزاري آن پيش از انتخاب روسيه به عنوان ميزبان جام جهاني 2018 انجام شده است.
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: با يك روز اختلاف تيم فوتبال اميد ايران نيز در دبي با تيم اميد روسيه روبه رو مي شود. توافق برگزاري اين بازي نيز انجام شده و اميدهاي فوتبال ايران نيز همپاي تيم بزرگسالان به ميدان مي روند.
ترابيان در خاتمه تصريح كرد: ما نمي خواستيم به اين زودي خبر برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي فوتبال روسيه را اعلام كنيم اما به خاطر اينكه روسها خبر را روي سايت فيفا منتشر كردند ناچار شديم، اين موضوع را در رسانه هاي ايران نيز مطرح كنيم.

 



دو جودو كار ايراني در راه چين

دو عضو تيم ملي جودو براي شركت دررقابتهاي گزينشي المپيك به مسابقات جايزه بزرگ چين اعزام مي شوند.
رقابتهاي جايزه بزرگ چين كه از سري مسابقات گزينشي المپيك محسوب مي شود طي روزهاي 26 و 27 آذر ماه برگزار خواهد شد و جودو ايران نيز با دو نماينده دراين رقابتها حضور پيدا مي كند.
برهمين اساس علي معلومات در وزن 73كيلوگرم وحامد ملك محمدي در وزن 81 كيلوگرم به مربيگري امير سرباز 22 آذر ماه راهي چين خواهند شد.

 



سكه هاي طلا اين هفته به دست مدال آوران خواهد رسيد سعيدلو: به هر 20 طلايي گوانگجو خانه مي دهيم

رئيس سازمان تربيت بدني خبر از اهداي مسكن به هر 20 ورزشكار طلايي در بازي هاي آسيايي گوانگجو داد.
در حالي كه پيش از اين عنوان شده بود تنها به ورزشكاران طلايي بازي هاي آسيايي كه متأهل هستند منزل مسكوني اهدا مي شود، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرد: علاوه بر 150 سكه طلا، به هر بيست ورزشكار طلايي در بازي هاي آسيايي خانه خواهيم داد. جايزه برندگان مدال هاي نقره و برنز نيز به ترتيب 75 و 50 سكه طلا است كه سكه هاي ورزشكاران در همين هفته به دست آنها خواهد رسيد.
سعيدلو همچنين گفت: دو جازه ويژه هم در نظر گرفته ايم كه يكي به خديجه آزادپور اولين طلايي ورزش بانوان ايران در تاريخ بازي هاي آسيايي اهدا مي شود و يكي هم به جاسم ويشگاهي خواهد رسيد. ويشگاهي بيستمين مدال طلاي كاروان را گرفت و پيش بيني هاي ما كه 20 طلا بود را محقق كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14