(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 آذر 1389- شماره 19807

اردوغان پيشنهاد نتانياهو براي عادي سازي روابط را نپذيرفت
عمرالبشير : نتيجه همه پرسي درجنوب سودان را مي پذيرم
اعتراض مسيحيان عراق به لغو حكم اعدام طارق عزيز
جهاد اسلامي مقاومت فلسطين : جنايت صهيونيست ها را بي پاسخ نمي گذاريم
منفور مثل اسرائيل!
بحران اروپا به اسپانيا رسيدلغو پروازها و اعلام وضعيت فوق العاده
حسنين هيكل: آمريكا رو به زوال است سران عرب فاصله بگيرند
اعتراف اوباما در پايگاه بگرام روزهاي سختي پيش رو داريم
حزب الله از كشف يك شبكه جاسوسي ديگر موساد در لبنان خبر داد
مذاكرات ساركوزي در هند براي انعقاد قراردادهاي نظامي و هسته اي
شوراي قانون اساسي ساحل عاج رئيس جمهور فعلي را برنده انتخابات اعلام كرد
چها رسوي پنج قا ره
پرونده
13 شهيد و 87 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق



اردوغان پيشنهاد نتانياهو براي عادي سازي روابط را نپذيرفت

نخست وزير تركيه دعوت نخست وزير رژيم صهيونيستي براي عادي سازي روابط با اين رژيم را نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي تركيه، رجب طيب اردوغان در جمع خبرنگاران به تشريح موضع گيري تركيه در برابر رژيم صهيونيستي پرداخت و گفت، تا زماني كه اين رژيم به درخواست هاي ما جامه عمل نپوشاند روابط ما عادي نخواهد شد.
وي افزود، درخواست هاي ما از تل آويو كاملا مشخص است يكي عذرخواهي و ديگري دادن غرامت به آسيب ديدگان حادثه حمله به كشتي مرمره آبي و تا زماني كه اين درخواست ها تحقق نيابد روابط مانند سابق نخواهد بود.گفتني است بنيامين نتانياهو در تماس تلفني با اردوغان از وي خواسته بود تا روابط دو طرف مانند سابق ادامه يابد كه نخست وزير تركيه اين پيشنهاد را نپذيرفته است.

 



عمرالبشير : نتيجه همه پرسي درجنوب سودان را مي پذيرم

رئيس جمهور سودان، بر پذيرش نتيجه همه پرسي در جنوب اين كشور از سوي كشورش تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان به نقل از شبكه خبري الجزيره، عمرحسن البشير رئيس جمهور سودان اظهار داشت: بايد به نتيجه همه پرسي جنوب (سودان) حتي اگر جدايي باشد، احترام بگذاريم.
رئيس جمهور سودان كه در جلسه مشورتي حزب كنگره ملي حاكم سخن مي گفت، با اشاره به اينكه انتظار مي رود جنوب سودان، گزينه جدايي را در همه پرسي انتخاب كند، از مردم كشورش خواست، به طور واقع بينانه با نتايج احتمالي همه پرسي در جنوب برخورد كنند، حتي اگر نتيجه همه پرسي، جدايي از شمال باشد.
البشير متذكر شد: نتيجه همه پرسي آينده، هرچه كه باشد ما بايد به انتخاب مردم جنوب سودان حتي اگر جدايي باشد، احترام بگذاريم.

 



اعتراض مسيحيان عراق به لغو حكم اعدام طارق عزيز

مسيحيان عراق خواستار اعدام «طارق عزيز» به خاطر ارتكاب جنايت در دوران ديكتاتوري «صدام» شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «يونادم كتا» به نمايندگي از جامعه مسيحيان عراق اعلام كرد، مسيحي ها بر ضرورت اعدام «طارق عزيز» تاكيد دارند. وي گفت: ما همه درخواست دولت هاي عربي در مورد لغو حكم اعدام طارق عزيز را رد مي كنيم و اين امر را يك مسئله داخلي عراق مي دانيم.
يونادم كتا تصريح كرد: ما هيچ رابطه اي با طارق عزيز نداريم. او يك شهروند عراقي است كه مانند ساير عناصر رژيم سابق عراق، محاكمه شده است و اگر اين درخواست ها ]عفو طارق عزيز[ با انگيزه هاي بشردوستانه صورت مي گيرد، چرا تنها بايد شامل حال عزيز شود و ساير محكومان و متهمان وابسته به رژيم ديكتاتوري عراق نبايد از آن بهره مند شوند. هيچ تفاوتي ميان اين متهمان و محكومان وجود ندارد.
وي افزود: قوه قضائيه عراق مستقل است، اما كسي كه خواستار لغو حكم اعدام عزيز است بايد بداند كه در امور داخلي عراق دخالت مي كند و ما چنين درخواست هايي را رد مي كنيم.
طارق عزيز 74 ساله جنايات زيادي را عليه ملت هاي عراق و ايران مرتكب شده است. در پي اعمال نفوذ آمريكايي ها و كشورهاي عربي، وي از اعدام شدن رهايي يافت و به 10 سال حبس محكوم شده است.

 



در مراسم تشييع پيكر 2 شهيد
 جهاد اسلامي مقاومت فلسطين : جنايت صهيونيست ها را بي پاسخ نمي گذاريم

سرويس خارجي-
گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي تاكيد كرد كه انتقام خون شهداي خود را از صهيونيست ها خواهد گرفت.
رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در مراسم تشييع پيكر دو تن از اعضاي گردان هاي قدس كه روز پنجشنبه بر اثر بمباران تانك هاي رژيم صهيونيستي در شمال نوارغزه شهيد شده بودند اعلام كردند كه گردان هاي قدس با تسليحات پيشرفته و سنگيني كه در اختيار دارد دشمن صهيونيستي را غافلگير خواهد كرد.
خالد البطش يكي از رهبران جهاد اسلامي با بيان اينكه اسرائيل براي سرپوش گذاشتن به جناياتش در غزه و كرانه باختري و همچنين كشتار فعالان حقوق بشر در ناوگان آزادي سعي مي كند عليه فلسطينيان خشونت بيشتري اعمال كند تصريح كرد، ما آمادگي رويارويي با هر جنگي در مقابل رژيم صهيونيستي را داريم ابوسلام يكي ديگر از اعضاي گردان هاي قدس اظهار داشت، انتقام خون شهدا را خواهيم گرفت و به رژيم صهيونيستي ثابت خواهيم كرد كه براي هميشه نمي تواند به زورگويي و سلطه طلبي هاي خود ادامه دهد.
سركوب تظاهرات
فلسطينيان ساكن كرانه باختري در اعتراض به ديوار حائل و ادامه شهرك سازي ها به خيابان ها ريختند و راهپيمايي هفتگي خود را برگزار كردند.
اين تظاهرات كه به صورت مسالمت آميز برگزار شده بود با دخالت نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به درگيري شديد منجر شد چرا كه صهيونيست ها سعي داشتند اين تظاهرات را با استفاده از گازهاي سمي و اشك آور، گلوله باتوم و ديگر تجهيزات سركوب كنند و به همين تظاهركنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.نظاميان صهيونيستي همچنين تظاهرات هفتگي را در مناطق بلعين، نعلين، بني صالح در رام الله، بيت لحم، الخليل و ديگر مناطق كرانه باختري سركوب كردند. از سوي ديگر، در شرايطي كه طي روزهاي اخير يهوديان افراطي به مسجدالاقصي حمله و اين مكان مقدس را مورد اهانت و تجاوز قرار دادند هزاران نمازگزار فلسطيني بي اعتنا به تدابير شديد امنيتي و تهديدهاي صهيونيست ها در روز جمعه اقدام به برگزاري نمازجمعه كردند.نظاميان صهيونيست از نخستين ساعات بامداد روز پنج شنبه درهاي ورودي مسجدالاقصي را مسدود كردند و تنها به افراد بالاي 40 سال براي اقامه نماز اجازه ورود مي دادند.
برگزاري باشكوه نمازجمعه در مسجدالاقصي در حالي است كه صدها نفر از شهروندان فلسطيني به اعتراض نمازجمعه را در چادرهاي سازمان صليب سرخ جهاني در اطراف قدس برگزار كردند. رژيم صهيونيستي در راستاي ادامه سياست هاي اين رژيم در تعقيب شخصيت هاي ديني فلسطينيان تعدادي از ائمه مساجد اراضي اشغالي را ربود.
سرويس امنيت عمومي رژيم صهيونيستي (شاباك) اخيراً سه تن از ائمه مساجد يافا، الناصره و الجليل را بازداشت كرد و اين در حالي است كه وزارت داخلي اين رژيم تعدادي از ائمه مساجد را به دليل ايراد سخنراني هاي ضد صهيونيستي بركنار كرده و اخطاريه هايي به آنها داده است.
صهيونيست ها همچنين مقبره شيخ عزالدين قسام بنيانگذار گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس را در روستاي الشيخ در نزديك حيفا آتش زدند.
رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه فاجعه عظيمي در انتظار مسجد الاقصي است و فروپاشي و تخريب مصلاي مرواني فقط به اندكي زمان نياز دارد. فرمانده تيپ قدس در مركز فرماندهي رژيم صهيونيستي اظهار داشت، فروپاشي مسجدالاقصي حتمي است و سوال اين است كه چه زماني انجام خواهد شد و چند نفر تلفات خواهد داشت.
در همين رابطه مدير موسسه توسعه قدس خواستار اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت جهان اسلام شد.
وي افزود، اقدام صهيونيست ها در بيت المقدس به مثابه جنگ و هجوم وحشيانه اي از جانب صهيونيست ها با شيوه هاي مختلف است و بايد هر چه سريع تر جهان اسلام براي مقابله با اين اقدامات وحشيانه چاره اي اتخاذ كند.
ساير رويدادها
¤ رئيس پارلمان فلسطين گفت، تشكيلات خودگردان رسماً شكست مذاكرات صلح را اعلام كند.
¤ نايب رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين بر ضرورت ادامه تلاش ها براي آزادي اسيران فلسطيني تاكيد كرد.
عباس گفت، در صورت ادامه شهرك سازي هاي اسرائيل تشكيلات خودگردان را منحل مي كند.

 



منفور مثل اسرائيل!

آلماني ها بيشتر از هر اروپايي ديگر از اسرائيل نفرت دارند!
به اين ترتيب، نظرسنجي اخير «بي بي سي» به ما نشان مي دهد كه از بين همه كشورهاي اروپايي، آلمان است كه مردمش بيشتر از همه نسبت به اسرائيل و اسرائيلي ها واكنش نشان مي دهند، به طوري كه 77 درصد آلماني ها مي گويند ديدشان نسبت به اين رژيم كاملا منفي است! از بين ديگر كشورها هم، اين اماراتي ها هستند (73درصد) كه بيشتر از هركس ديگري از اسرائيل بدشان مي آيد. بعد هم، مصري ها (72درصد)، اگرچه كه رژيمشان با اسرائيلي ها رابطه خوبي هم دارد.
به هر حال، ، اين در حالي است كه در نظرسنجي سال 2004 حدود 51درصد آلماني ها از اسرائيل بدشان مي آمد و معتقد بودند كه رفتار اسرائيلي ها با فلسطيني ها مثل نازي ها است! و 68 درصد هم مي گفتند كه اسرائيل قصد نابود كردن نسل فلسطيني ها را دارد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



بحران اروپا به اسپانيا رسيدلغو پروازها و اعلام وضعيت فوق العاده

به دنبال اعتصاب گسترده كاركنان فرودگاه هاي اسپانيا، دولت اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام كرد.
به گزارش سايت خبري «تلگراف»، پس از برگزاري جلسه اضطراري دولت اسپانيا براي واگذاري مسئوليت كنترل ترافيك هوايي به ارتش، كاركنان بخش كنترل ترافيك هوايي در سرتاسر اسپانيا با دست كشيدن از كار اعلام كردند حاضر به ادامه فعاليت زير نظر وزارت دفاع نيستند.
براساس اين گزارش، در اين جلسه دولت بدون توجه به مخالفت هاي كاركنان فرودگاه ها انتقال اين مسئوليت را به تصويب رساند.
به تصويب رسيدن اين طرح و به دنبال آن شروع اعتصاب سراسري آن هم در آستانه تعطيلات پنج روزه هفته آينده، وضعيت سفرهاي هوايي و حمل ونقل در اين كشور اروپايي را كاملا مختل كرده است. بنا به اعلام مسئولان سازمان مديريت فرودگاه هاي اسپانيا، اين اعتصاب علاوه بر ايجاد اختلال گسترده در سيستم حمل ونقل هوايي، باعث سرگرداني بيش از 250 هزار مسافر نيز شده است.
از سوي ديگر، برخي گزارش ها نيز حاكي است، جرقه اين اعتصاب ها ابتدا با اعتراض كاركنان فرودگاه ها نسبت به پايين بودن حقوق و دستمزد زده شد.
بر پايه اين گزارش، دولت در واكنش به اين اعتراض ها بود كه دست به واگذاري مسئوليت كنترل ترافيك هوايي به وزارت دفاع زد كه پاسخ خود را به صورت اعتصاب كاركنان دريافت كرد.
پس از عبور اعتصاب ها از 24 ساعت، «آلفردو پيرز روبالكابا»، معاون نخست وزير اسپانيا نيز بيكار ننشست و با اعلام وضعيت فوق العاده در اين كشور هشدار داد در صورت «ادامه اعتصاب ها غيرقانوني» كاركنان دستگير و زنداني مي شوند.گفتني است، اين براي نخستين بار پس از سال 1978 است كه در اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام مي شود.

 



حسنين هيكل: آمريكا رو به زوال است سران عرب فاصله بگيرند

نويسنده معروف مصري خواستار فاصله گرفتن سران عرب از آمريكا به عنوان قدرت در حال افول شد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، «محمد حسنين هيكل» نويسنده معروف مصر با انتقاد از برخي سران عرب اظهار داشت: درگيري ها در جهان همچنان باقي است، اما شيوه ها تغيير كرده و تغيير شيوه ها تنها به قدرت نظامي خلاصه نمي شود، بلكه جهان امروز بدون مرز، حاكميت و قانون است.
وي خطاب به سران عرب كه به حمايت هاي آمريكا متكي هستند گفت: بايد بدانيد قدرت آمريكا رو به كاهش است و بدهي هاي آمريكا بيش از درآمد ساليانه اش است، در حالي كه قدرت چين و كشورهايي مانند برزيل رو به افزايش است. اين نويسنده مصري متذكر شد: اميد زيادي نمي توان به باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا داشت، چرا كه وي خارج از متن آمريكا و يك رئيس جمهور ساختگي است و تجربه كمي در سياست دارد.
هيكل يادآور شد: اعراب اگر بخواهند به طور كلي به آمريكا تكيه كنند، سخت در اشتباهند، همچنانكه، بايد به دور از چين و روسيه اشتباهات خود را تصحيح كنند.
وي جهان امروز را جهان قدرت دانست و گفت: آنهايي كه قدرت اقتصادي، علمي و تكنولوژي و برنامه هاي هسته اي دارند، حرف خود را به ديگران تحميل مي كنند.

 



اعتراف اوباما در پايگاه بگرام روزهاي سختي پيش رو داريم

رئيس جمهور آمريكا به طور سرزده وارد شمال افغانستان شد و در ديدار با نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام اعتراف كرد كه روزهاي سختي در پيش است.
به گزارش خبرگزاري ها، «باراك اوباما» براي اينكه هدف حملات موشكي طالبان قرار نگيرد و همچنين، باعث اعتراضات ضدآمريكايي در خيابان هاي كابل نشود، جمعه به طور سرزده وارد پايگاه هوايي بگرام در شمال افغانستان شد و از رفتن به كابل صرفنظر كرد. اوباما در اين سفر تنها چهار ساعت در بگرام حضور داشت و طي اين مدت نيز با فرماندهان آمريكايي و سربازان ديدار داشت. رئيس جمهوري آمريكا در جمع سربازان طي سخناني، اعتراف كرد كه آمريكا روزهاي سختي را در افغانستان پيش روي دارد. با اين حال وي مدعي شد كه نظاميان آمريكايي در جنگ عليه طالبان پيروز مي شوند. وي در جمع 4000 نظامي آمريكايي براي اينكه به آنها روحيه بدهد گفت: «شما در حال دستيابي به اهدافتان هستيد. شما در ماموريت خود موفق خواهيد شد.» از سال 2001 تاكنون، بيش از 1400 نظامي آمريكايي در افغانستان كشته شدند. اوباما خطاب به سربازان گفت: نيازي نيست به شما بگويم كه اين جنگ، يك جنگ سخت است.
«كارل ايكنبري» سفير آمريكا در افغانستان و ژنرال «ديويد پترائوس»، فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان نيز در بگرام با اوباما ديدار و گفت وگو كردند. اما مذاكره اوباما با «حامد كرزاي»، رئيس جمهوري افغانستان، به مدت 15 دقيقه و آن هم از طريق تلفني انجام شد.
رئيس جمهوري آمريكا سپس افغانستان را ترك كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در توصيف سفر اوباما نوشت: «باراك اوباما»، رئيس جمهوري آمريكا، جمعه به طور اعلام نشده و سرزده وارد افغانستان خطرناك شد.
ساير رويدادها
¤طبق محاسبات انجام شده، وزارت دفاع آمريكا هر ثانيه 20 هزار دلار براي جنگ در افغانستان و ساير مناطق جهان هزينه مي كند.
¤يك نظامي ناتو ديروز بر اثر انفجار بمب در شرق افغانستان كشته شد.

 



حزب الله از كشف يك شبكه جاسوسي ديگر موساد در لبنان خبر داد

سرويس خارجي-
نيروهاي حزب الله عمليات جديد جاسوسي اسرائيل براي نفوذ در شبكه مخابراتي اين جنبش را كشف و خنثي كردند.
در بيانيه اي كه از سوي حزب الله لبنان صادر شده آمده است، در راستاي تلاش هاي خستگي ناپذير مقاومت اسلامي در مبارزه با فعاليت هاي جاسوسي اسرائيل، عناصر متخصص حزب الله توانستند عمليات دشمن صهيونيستي براي سيطره بر شبكه مخابراتي اين جنبش در جنوب لبنان را خنثي كنند.
اين تجهيزات جاسوسي پس از كشف از سوي حزب الله توسط رژيم صهيونيستي منفجر شد و هم اكنون تحقيقات ارتش لبنان در مورد اين حادثه آغاز شده است.
حزب الله اعلام كرد، اين تلاش جديد جاسوسي رژيم صهيونيستي در راستاي تجاوزات مداوم اين رژيم براي كنترل و سيطره بر شبكه ارتباطي و مخابراتي لبنان صورت مي گيرد كه نقض حاكميت ملي لبنان است.
حزب الله لبنان پيش از اين نيز اسناد و مدارك مستندي را در ارتباط با فعاليت هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي منتشر كرده است.
وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان در اين رابطه گفت، خنثي كردن فعاليت هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در شبكه مخابراتي حزب الله اقدامي بسيار مهم بود چرا كه بايد اين پاكسازي در تمامي سازمان ها صورت بگيرد تا لبنان از وجود جاسوسان اسرائيلي پاك شود.وي خواستار كنترل بيشتر ارتش و دولت لبنان بر فعاليت هاي سازمان ها و نهادهاي داخلي شد.
روزنامه لبناني السفير نيز در اين باره نوشت، مقاومت لبنان به يك دستاورد امنيتي بزرگ رسيده و توانسته يكي از خطرناك ترين عمليات نفوذي و جاسوسي كه دشمن از خلال آن به دنبال ضربه زدن به مقاومت بوده را كشف كند.

 



مذاكرات ساركوزي در هند براي انعقاد قراردادهاي نظامي و هسته اي

رئيس جمهور فرانسه به منظور عقد قراردادهاي نظامي و هسته اي چند ميليارد دلاري وارد «دهلي نو» شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه ديروز سفر چهار روزه خود به هند را با هدف انعقاد قراردادهاي نظامي، هسته اي و تجاري آغاز كرد. براساس اين گزارش «ساركوزي» به نمايندگي از شركت هاي فرانسوي و به دنبال بستن قراردادهاي چند ميليارد دلاري است.
سفر «ساركوزي» به دومين اقتصاد رو به رشد دنيا در حالي صورت مي گيرد كه حدود يك ماه پيش نيز «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا با هدف كاستن از اثرات بحران اقتصادي وارد اين كشور شد و قراردادهايي تجاري با اين كشور منعقد كرد.
در اين سفر يك هيئت عالي رتبه متشكل از هفت وزير، 60 مدير اجرايي، رئيسان چندين شركت هواپيماسازي و يك گروه هسته اي تحت كنترل دولت «ساركوزي» را همراهي مي كنند.
ديدار با رهبران هند و گفت وگو درباره «بحران تروريسم و اوضاع افغانستان» از ديگر برنامه هايي است كه به نوشته خبرگزاري ها «ساركوزي» در سفر چهار روزه خود به هند دارد.
خبر ديگر اينكه، ديروز همزمان با ورود ساركوزي به هند صدها نفر از مردم اين كشور عليه وي تظاهرات كردند.سايت خبري «هندوستان تايمز» در اين باره نوشت، صدها تن از مردم هندوستان همزمان با ورود «ساركوزي» در نزديك «جايتاپور»، محل ساخت نيروگاه هسته اي مشترك هند و فرانسه تجمع كرده و عليه او شعار دادند. براساس اين گزارش پليس پس از درگيري با تجمع كنندگان شماري از آنها را دستگير كرد.

 



با وجود ناآرامي هاي خونين
شوراي قانون اساسي ساحل عاج رئيس جمهور فعلي را برنده انتخابات اعلام كرد

شوراي قانون اساسي ساحل عاج، رئيس جمهور كنوني اين كشور را در ميان اعتراض هاي انتخاباتي پيروز انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، با وجود اينكه چند روز پيش كميسيون انتخاباتي ساحل عاج «حسن وتارا» نامزد مخالفان دولت را برنده انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده بود، اما شوراي قانون اساسي اين كشور كه مسئوليت تأييد قانوني نتيجه انتخابات را برعهده دارد، «لوران گباگبو» كه دوره زمامداري اش به پايان رسيده را به عنوان پيروز انتخابات اعلام كرد.
اين در حالي است كه در پي اعلام برنده شدن گباگبو به عنوان رئيس جمهور ساحل عاج طرفداران وي با سرازير شدن به خيابان ها به جشن و پايكوبي پرداختند.گرچه دبير كل سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آمريكا بر «حسن وتارا» به عنوان رئيس جمهور برگزيده تبريك گفتند و حمايت خود را از وي اعلام كردند، اما نظاميان ساحل عاج حمايت بي چون و چراي خود را از گباگبو كه به عنوان رئيس جمهور از سال 2000 تاكنون بر مسند قدرت تكيه زده است، اعلام كردند.
ژنرال «فيليپ مانگو» رئيس ستاد نيروهاي مسلح ساحل عاج در پيامي راديو تلويزيوني اعلام كرد كه ما آماده انجام وظايف محوله از سوي رئيس جمهور هستيم.
از سوي ديگر «حسن وتارا» ضمن رد اعلام نتيجه جديد، خاطرنشان كرد كه اين موضوع مي تواند ساحل عاج را در آستانه يك جنگ داخلي قرار دهد.
گفتني است شوراي قانون اساسي ساحل عاج ادعا كرد لوران گباگبو با 7/51 درصد آرا به عنوان رئيس جمهور انتخاب شده است.

 



چها رسوي پنج قا ره

رشوه خواري ديك چني
«ديك چني» معاون اول رئيس جمهور آمريكا در دوران بوش پسر به هنگام رياست خود بر شركت هاليبرتون در نيجريه 180ميليون دلار رشوه گرفته است.
كميسارياي جرايم مالي و اقتصادي نيجريه اعلام كرد كه رئيس هاليبرتون و تمام كساني را كه در اين رشوه خواري دخالت داشتند بازداشت و محاكمه خواهد كرد.
اولين زيردريايي هسته اي هند
فرمانده نيروي دريايي هند اعلام كرد كه اولين زيردريايي هسته اي هند با نام «آي.ان.اس.اريهانت» تا دو سال آينده عملياتي خواهد شد.
بعد از راه اندازي اين زيردريايي هسته اي نيروهاي نظامي هند از توانايي لازم براي پرتاب سلاح هاي راهبردي برخوردار خواهند شد.
استفاده از سلاح شيميايي در افغانستان
روزنامه پاكستاني نيشن در گزارشي با اشاره به جنايات آمريكا در افغانستان فاش كرد كه نظاميان آمريكايي در چند سال اخير به بهانه مبارزه با طالبان در بخش هاي مختلفي از افغانستان از سلاح هاي شيميايي عليه مردم بي دفاع اين كشور استفاده كرده اند.
تولد نوزادان ناقص الخلقه در افغانستان ثمره استفاده آمريكا از اين سلاح ها بوده است.
دزدي خزانه دار آمريكايي
خزانه دار سابق حزب جمهوري خواه آمريكا به جرم دزدي به 37 ماه زندان و پرداخت 884 هزار دلار جريمه محكوم شد.
اين مقام آمريكايي در زمان جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا خزانه دار بوده است.

 



پرونده

افشاي جنايات چرچيل
رسانه هاي دهلي نو از جنايات جنگي فاش نشده انگليس عليه هند درجريان جنگ جهاني دوم پرده برداشتند.
به گزارش فارس، در كتاب تكان دهنده اي كه اخيرا با عنوان «جنگ پنهان» به چاپ رسيده، جنايت هاي هولناك دولت انگليس در زمان نخست وزيري «وينستون چرچيل» فاش شده كه تاكنون كسي از آن خبر نداشته است.
در جنگ جهاني دوم كه مردم هند با كمبود موادغذايي روبه رو بودند، انگليس مقدار زيادي موادغذايي را به طور مخفيانه از هند خارج كرده و براي مصرف سربازان انگليسي به ميادين جنگي منتقل مي كرده است.تعداد زيادي از هندي ها در همان زمان، به دليل كمبود موادغذايي جان خود را از دست دادند.
به گفته تاريخ دانان هند، در زمان چرچيل به دليل غارت هاي بي امان سربازان انگليسي، اوضاع كشور هند به گونه اي بود كه بسياري از مردم بر اثر گرسنگي دست به خودكشي مي زدند.

 



13 شهيد و 87 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق

انفجارهاي پي در پي در مناطق مركزي عراق، 13 شهيد و بيش از 87 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري رويتر، يك خودرو بمب گذاري شده ديروز در منطقه «كاظميه» شهر بغداد منفجر شد كه پنج شهيد و 18 مجروح برجاي گذاشت. منطقه «شعله» واقع در شمال بغداد نيز يك خودرو بمب گذاري شده در مجاورت يك اتوبوس منفجر شد كه حاصل اين انفجار نيز دو شهيدو 28 مجروح بود. انفجار مشابهي نيز يك بازار در منطقه «بياع» واقع در جنوب غربي بغداد، را هدف قرار داد و به شهادت شش نفر و جراحت 41 تن ديگر انجاميد.
خبرگزاري مذكور به همراه خبرگزاري فرانسه و آسوشيتدپرس مدعي شده بودند كه دست كم هشت ايراني جزو شهداي حملات مذكور در كاظميه بودند، اما حجت الاسلام «مهدي شهسواري» مدير كل بين الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت كشورمان در واكنش به اخبار مذكور گفت: در انفجار بغداد (كاظميه)، هيچ زائر ايراني كشته نشده است.
در خواست خروج نظاميان آمريكايي
صدها تن از مردم شهر حله در جنوب پايتخت عراق با اجتماع و تحصن مقابل يك پايگاه نظاميان آمريكايي، خواستار خروج اشغالگران از اين شهر شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، صدها تن از مردم شهر حله با اجتماع و تحصن مقابل يك پايگاه نظاميان آمريكايي مستقر در اين شهر، خواستار انتقال همه پايگاه آمريكايي ها به خارج از اين شهر شدند. مردم حله همچنين به كشتار ده ها تن از اهالي اين شهر طي ماه ها و سال هاي اخير به دست نيروهاي آمريكايي اعتراض كردند. در بيانيه اي كه توسط تحصن كنندگان صادر شد، آمده است؛ اشغالگران آمريكايي به بهانه هدف قراردادن افراد مسلح، منازل مسكوني و مراكز شهري را با موشك و خمپاره هدف قرار مي دهند. تظاهركنندگان وجود پايگاه هاي آمريكايي در شهر را عامل آزار اهالي دانستند.
در اين حال، به گزارش ايسنا، روزنامه دولتي «الصباح» چاپ بغداد نوشت، «نوري مالكي» از گروه هاي عراقي خواست در ارتباط با پست هاي وزارتي هر چه سريعتر به توافق دست يابند تا وي بتواند اواسط هفته اعضاي كابينه اش را به مجلس معرفي كند. اين روزنامه تعداد اعضاي كابينه را 42 نفر، شامل نخست وزير، سه معاون او و 38 وزير اعلام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14