(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 آذر 1389- شماره 19808

دو ماراتن معاون رئيس جمهور و خبرنگاران در كيش
با دستور رهبرمعظم انقلاب مصوبات رهبري به قم ابلاغ شد
ايران در كيهان
در استان البرز آثار ادبي دفاع مقدس به زبان هاي عربي و انگليسي ترجمه مي شود
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين:
تخصيص 100درصدي اعتبارات به دستگاه هايي كه به صورت مشترك كار مي كنند
دعوت همگاني ميراث فرهنگي ماسوله از مردم منطقه بناهاي قديمي را با مصالح محلي بازسازي كنيد
مصرف برق خانگي در چهارمحال و بختياري كاهش يافت
كلنگ بيست و هفتمين شهرك صنعتي مازندران به زمين زده شد
احداث ميدان بزرگ فرهنگي شهردر يزد
با حضور معاون وزير بهداشت: سايت دوم راديوتراپي مركز مهديه همدان افتتاح شد
اسكان 300 خانوار عشاير در كانون هاي عشايري هرمزگان
دوهزار دانش آموز گنبدي در حال آموزش قرآن هستند
افتتاح يازدهمين مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شاهرود
احداث شهرك چاقوسازان در استان زنجان



دو ماراتن معاون رئيس جمهور و خبرنگاران در كيش

طبق يك عادت، تقريبا برگزاري هيچ مراسم يا نمايشگاهي بدون حاشيه نيست، از جمله اين حاشيه ها كه ارزش نگارش و توجه دارد، شتاب و عجله معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و همچنين دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، براي بازديد از تمامي غرفه ها در فضايي به وسعت 2000 مترمربع بود. آقاي بقايي كه به علت برخورداري از مسئوليت هاي متعدد و متنوع! وقت كافي نداشت كه با صبر و حوصله از همه غرفه ها بازديد كند توفيق اجباري يار شد كه با خبرنگاران و عكاس در يك دو ماراتن شركت كند.
دويدن به دنبال سوژه براي خبرنگاران موضوع تازه و عجيبي نبود اما تلاش مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش كه هرچه مي دويد به رئيس خود نمي رسيد! و براي چند دقيقه اي حاضرين را شاد و خندان كرد قابل توجه بود.
دقايقي بعد خبر رسيد كه آقاي بقايي از نمايشگاه خارج شدند! وي موفق شد در كمتر از 25 دقيقه 80 درصد از غرفه هاي نمايشگاه را بازديد كند- البته بخوانيد از مقابل غرفه ها عبور كند- و اصطلاحاً در نمايشگاه حضور پرباري داشته باشد! در اين ميان فرصت را غنيمت شمرده به يك نكته اشاره مي كنيم، از آنجا كه بالاترين شخصيت كشور يعني رهبر معظم انقلاب كه علي رغم مسئوليت هاي سنگين و حساس بيش از ساير مديران و مسئولان كشور در وقت و زمان نيازمند توجه و حساسيت مي باشد اما هرگاه مي خواهند از يك نمايشگاه بازديد كنند بيش از 3 الي 4 ساعت زمان صرف مي كنند و با دقت و حوصله پاي درددل ها و مشكلات غرفه داران مي نشينند و از ظرافت ها، خلاقيت ها و نوآوري هاي موجود در نمايشگاه آشنا مي شوند، اما متأسفانه مديران مياني براي بازديد از يك نمايشگاه صرفا به حضور اكتفا مي كنند و در اين حضور خود خبري از توجه، دقت، توصيه، راهكار، راهبرد، بررسي، نظريه و... به چشم نمي خورد و اين خود جاي بسي تأسف است كه چند صدنفر با اشتياق تلاش مي كنند تا نمايشگاهي برگزار شود و هزينه اي نيز جهت برقراري نمايشگاه و امنيت محل صرف انرژي و... از بيت المال هدر مي رود اما بجاي تحليل و بررسي عملكرد نمايشگاه تنها به يك حضور بدون دقت و توجه اكتفا مي شود.
كيش- خبرنگار كيهان

 



با دستور رهبرمعظم انقلاب مصوبات رهبري به قم ابلاغ شد

قم -خبرنگار كيهان :
استاندار قم از ابلاغ رسمي مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم با دستور رهبرمعظم انقلاب خبر داد.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور اظهارداشت: يكي از دستاوردهاي سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان قم، تشكيل جلسه هيئت محترم دولت و تصويب مصوبات ارزشمند براي رشد و توسعه هرچه بيشتر اين استان بود.
وي افزود: مجموع مصوبات پس از بررسي و جمع بندي نهايي و تعيين محل تامين اعتبارات درچهار جلد، طي نامه اي توسط معاون اول رئيس جمهور خدمت مقام معظم رهبري ارسال شده و ايشان در پاسخ ضمن تشكر از دولت، خواستار پيگيري جدي مصوبات شدند.
استاندار قم خاطرنشان كرد: ستاد پيگيري مصوبات سفر ولي امر مسلمين به استان قم در معاونت برنامه ريزي استانداري قم تشكيل شده و تقسيم اعتبارات در سه سال و تفكيك دستگاهي و بخشي آن انجام گرفته است.
وي با بيان اينكه در مجموع، 321 مصوبه با اعتباري بالغ بر14هزارو 315 ميليارد ريال درجلسه هيئت دولت در قم به تصويب رسيده است، تصريح كرد: يك هزار و 859 ميليارد ريال از اين اعتبارات در قالب تسهيلات ابلاغ شده است.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور به تشريح ميزان اعتبارات دربخش هاي مختلف پرداخت و گفت: بيش از 4هزار و 282 ميليارد ريال در بخش مسكن و عمران شهري و روستايي درقالب 16 مصوبه به تصويب رسيده است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: 26 درصد اعتبارات نيز كه بيش از 3 هزار و 760 ميليارد ريال است در قالب 7 مصوبه در بخش حمل و نقل به تصويب رسيده است.
استاندار قم بخش فرهنگ، هنر، گردشگري و آموزش را با 19 مصوبه و يك هزار و 972 ميليارد ريال اعتبار در مرتبه بعدي دانست و گفت: در بخش آب نيزبيش از يك هزار و 217 ميليارد اعتبار يعني 5/8 درصد اعتبارات درقالب4 مصوبه به تصويب رسيده است.
وي اظهارداشت: 5 درصد اعتبارات هم در بخش رفاه و تامين اجتماعي با 699 ميليارد ريال اعتبار و 12 مصوبه به تصويب رسيده است.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور گفت: بخش هاي انرژي، كشاورزي و بازرگاني و تعاون هم به ترتيب با 5/4، چهار وسه درصد از اعتبارات در رتبه هاي بعدي ميزان اعتبارات قرارگرفته اند.
وي از مطالعه و فراهم آمدن زمينه هاي اجراي برخي از پروژه ها پيش از ابلاغ رسمي اعتبارات سفر مقام معظم رهبري خبر داد و گفت: با پيگيري مستمر مسئولان اجرايي، اعتبارات اختصاص يافته بايد به خوبي جذب شده و براساس برنامه زمان بندي شده اجرايي شود.
استاندار قم درپايان افزود: از مديران و مسئولان استان انتظار مي رود كه با عزم جدي و با همت و تلاش مضاعف از فرصت بي نظير به دست آمده براي جهش در پيشرفت و آباداني قم نهايت بهره را ببرند.

 



ايران در كيهان

توديع و معارفه رئيس دادگستري عجب شير
مراغه- خبرنگاركيهان: رييس كل دادگستري آذربايجان شرقي گفت اعتماد مردم به دستگاه قضايي باعث امنيت در كشور مي شود حجت الاسلام مالك اژدر شريفي در آيين توديع و معارفه رييس جديد دادگستري عجب شير افزود براي ارتقاي سطح كيفي كار در دستگاه قضايي مديران و قضات بايد تقواي الهي پيشه كرده و با انديشه الهي كار خدمت رساني به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.
مرمت آثار باستاني مراغه
¤ رئيس اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري مراغه گفت 14اثر تاريخي اين شهرستان درحال مرمت و بازسازي از سوي كارشناسان اين اداره است. عليرضا پاشايي در گفت وگو با خبرنگار ما افزود اين آثار شامل مساجد تاريخي سفيد (آق مسجد) و طاق و حمام هاي حاجي غفار، خواجه نصير و كليساي هوانس و حسينيه حاجي غفار است وي اضافه كرد طرح ترميم و ايجاد پوشش براي معبد تاريخي مهر ارايه و عمليات اجرايي آن تا مهرماه سال آينده اتمام و به بهره برداري مي رسد.
گردهمايي دانشجويان شاهد و ايثارگر بندرانزلي
هشتپر تالش- خبرنگاركيهان: گردهمايي دانشجويان شاهد و ايثارگر شهرستان هاي بندرانزلي و رضوانشهر به منظور تجليل از دانشجويان ممتاز و جديدالتحصيل از سوي بنياد شهيد انزلي و دانشگاههاي شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين سيدداوود موسوي امام جمعه بندرانزلي در اين مراسم گفت: در حيات نظام جمهوري اسلامي دوران جنگ به عنوان طلايي ترين دوراني است كه رزمندگان و شهيدان در آن جاودانه شدند.
همايش مبلغين اعزامي در قم
اهواز- خبرنگاركيهان: اولين همايش مبلغين اعزامي از قم به استان خوزستان با حضور مديركل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان در شهر قم برگزار شد.
اين همايش با هدف تقويت زمينه هاي فرهنگي و تبليغي براي روحانيون اعزامي از حوزه علميه قم به خوزستان و به پيشواز اعزام دوباره مبلغين به منظور ايام سوگواري سالار شهيدان در ماه محرم برگزار شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان، در اين همايش با اشاره به مهم ترين محورهايي كه روحانيون بايد در سفرهاي تبلغيي خود مدنظر داشته باشند؛ گفت: باتوجه به هدف قيام حسيني كه مبارزه با مستكبران و تأسيس جامعه اسلامي بوده است رسالت روحانيون و مبلغين براي تعميق بصيرت ديني و افشاي دست پليد توطئه گران از اهميت خاصي برخوردار است.
نشست خبري اصحاب رسانه با بسيج
گچساران- خبرنگاركيهان: حجت الاسلام كشاورز مسئول نمايندگي حوزه ولي فقيه در سپاه ناحيه گچساران در نشست خبري مسئولين ناحيه مقاومت بسيج شهرستان با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به نقش رسانه ها در تبيين افكار عمومي و پاسخگويي به سؤالات و شبهات مردم گفت: گاهي در اذهان عمومي جامعه سؤالات و مطالبي مطرح مي شود كه پرداختن و پاسخگويي به آنها لازم و ضروري است كه رسانه ها زمان پرداختن و پاسخگويي به آنها را سرعت مي بخشند.
ازدواج دانشجويي در اصفهان
خوانسار- خبرنگاركيهان: اولين جشن ازدواج دانشجويي در دانشگاه هاي پيام نور غرب استان اصفهان به ميزباني شهرستان خوانسار برگزار شد.
اين جشن در راستاي سيزدهمين جشن دانشجويي كشور و از طرف نهاد رهبري در دانشگاهها برگزار شد و بيش از 130 زوج دانشجو از شهرهاي گلپايگان، خوانسار، داران، بوئين مياندشت و فريدونشهر در آن حضور يافتند.
جشن دانشجويي خوانسار ميزبان 45 زوج دانشجو از گلپايگان، 22زوج از بوئين مياندشت، 34زوج از خوانسار، سه زوج از داران و 26 زوج از فريدونشهر بود.
اولين گردهمايي مداحان زواره اي
زواره- خبرنگار كيهان: اولين گردهمايي مداحان اهل بيت(ع) و شاعران، ائمه جماعات و مسئولين هيئت هاي مذهبي زواره با همكاري هيئت رزمندگان اسلام حوزه مقاومت شهيد صدوقي زواره برگزار شد.
در اين گردهمايي بر هر چه باشكوه تر برگزار شدن مراسم مذهبي و جلوگيري از تحريفات عاشورا تأكيد شد.
كارگاه آموزشي پرورش گاو و بيماري هاي دام
¤ مسئول اداره ترويج مديريت جهاد كشاورزي شهرستان اردستان گفت: كارگاه آموزشي پرورش گاو و گوساله شيري و كارگاه آموزشي بيماري هاي مشترك انسان و دام در روستاي اميران از توابع بخش زواره برگزار شد. وي افزود: در اين كارگاه بيش از 45 نفر از كارشناسان امور دام، شركت هاي خدمات فني مشاوره اي و دامداران و گاوداران شهرستان حضور داشتند.
جوان چناراني كتابخوان برتر استان
چناران- خبرنگار كيهان: همزمان با هجدهمين هفته كتاب شهرستان چناران حميد رحماني عضو كتابخانه عمومي باقرالعلوم شهرستان چناران به عنوان كتابخوان برتر استان برگزيده شد. به گزارش خبرنگار ما راه اندازي كتابخانه شخصي در محل كارگاه خياطي خود براي در اختيار قرار دادن كتاب به صورت رايگان در بين علاقه مندان، خلاصه نويسي كتاب جادوي فكر و سخنراني هاي حضرت حجت الاسلام والمسلمين مرحوم حاج آقاي كافي در قطع جيبي از جمله دلايل انتخاب وي به عنوان كتابخوان نمونه استاني بوده است.
بزرگ ترين شهربازي كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: شهردار كاشان از بهره برداري و افتتاح مرحله اول بزرگ ترين و پيشرفته ترين شهربازي اين شهر خبر داد. سعيد مدرس زاده با اشاره به نصب مدرن ترين وسايل بازي براي كودكان در اين شهر بازي توسط سرمايه گذار خصوصي گفت: بخش خصوصي براي خريد و تجهيز شهر بازي به اين وسايل بازي 3 ميليارد ريال هزينه كرده است.
همايش درختان بومي گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: موسي الرضا صفري مسئول فضاي سبز شهرداري گفت: نخستين همايش پاييزي درختان بومي گرگان با توجه به نقش منابع طبيعي در توسعه پايدار و با معرفي جاذبه هاي اكوتوريستي منطقه و جذب گردشگر با بهره وري از شيوه هاي نوين علمي، ايجاد بستر مناسب و فرهنگ استفاده صحيح از منابع طبيعي و فضاي سبز شهري، معرفي تنوع ژنتيكي گونه هاي گياهي شاخص و منحصر به فرد منطقه و همكاري و هماهنگي مراكز قانوني در جهت حفظ درختان و بهره وري از نتايج پژوهش هاي علمي در دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي در زمينه منابع طبيعي و فضاي سبز شهري برگزار مي شود.

 



در استان البرز آثار ادبي دفاع مقدس به زبان هاي عربي و انگليسي ترجمه مي شود

سرويس شهرستان ها:
با تشكيل گروه مترجمان در معاونت ادبيات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز آثار ادبي حوزه جنگ به زبان انگليسي و عربي ترجمه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز، سرهنگ پاسدار غلامحسين رنجكش با تاكيد بر اهميت معرفي دفاع مظلومانه مردم ايران اسلامي به مردم جهان گفت: شناخت مردم جهان از دفاع مقدس و ايثارگري ها و رشادت هاي رزمندگان اسلام به واسطه تبليغات ضدايراني و حجم وسيع اخبار مغرضانه رسانه هاي بيگانه بسيار محدود است.
وي افزود: با ترجمه كتابهاي داستان، رمان، خاطره و شعر در حوزه ادبيات پايداري و مقاومت برآنيم تا با معرفي جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به شكل غيرمستقيم فرهنگ تجاوزكارانه و سلطه جويانه استكبار جهاني را معرفي كنيم.
سرهنگ رنجكش در پايان از مترجمان زبان هاي روسي و چيني خواست به منظور ترويج ارزش هاي دفاع مقدس در سطح جهان با اين اداره كل همكاري كنند.

 



معاون برنامه ريزي استاندار قزوين:
تخصيص 100درصدي اعتبارات به دستگاه هايي كه به صورت مشترك كار مي كنند

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري قزوين از تخصيص 100درصدي و افزايش اعتبارات به دستگاه هايي خبر داد كه به صورت مشترك پروژه هاي مختلف را به مرحله اجرا در مي آورند.
«اصغر حمزه اي» در جلسه كار گروه اقتصادي استان قزوين با بيان اينكه اين امر باعث خواهد شد تا در هزينه ها صرفه جويي شده و همچنين كيفيت اجراي پروژه ها افزايش يابد، افزود: اين آمادگي و ظرفيت در استان قزوين وجود دارد كه موافقت نامه هاي مشترك في مابين دستگاه هاي اجرايي تنظيم شوند.
وي در ادامه به سومين سفر هيئت دولت به استان قزوين اشاره كرد و اظهار داشت: دستاورد اين سند بيش از 203 مصوبه بوده كه براي توسعه عمران و آباداني و تقويت زيرساخت هاي استان به تصويب رسيد.
حمزه اي با بيان اينكه اين مصوبات به زودي براي اجرا به استان ابلاغ خواهد شد افزود: پس از ابلاغ اين مصوبات لازم است همه دستگاه ها نسبت به اجرايي كردن آنها تلاش كنند.
در ادامه اين جلسه اولويت هاي كاري استان در بخش كشاورزي كه ابتداي سال توسط استاندار به دستگاه هاي زيربط ابلاغ شده بود مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين در اين جلسه مقرر شد در دي ماه امسال همايش اقتصاد كشاورزي استان با مشاركت دستگاه هاي مربوطه برگزار شود.

 



دعوت همگاني ميراث فرهنگي ماسوله از مردم منطقه بناهاي قديمي را با مصالح محلي بازسازي كنيد

ماسوله- خبرنگاركيهان:
صاحبان خانه هاي قديمي در ماسوله از مشاركت ميراث فرهنگي درمرمت و بازسازي بناهاي خود برخوردار مي شوند.
ميراث فرهنگي ماسوله در يك دعوت همگاني از مردم اين منطقه و ماسوله اي هاي ساكن نقاط مختلف كشور كه داراي واحدهاي مسكوني به سبك قديمي و سنتي در اين شهر هستند خواست با ارائه اسناد مربوطه با مشاركت اين سازمان، بناهاي قديمي خود را با مصالح محلي مرمت، بازسازي، حفظ و احيا كنند.
ترميم اماكن مخروبه و بناهاي شهروندان از ديگر اهداف اجراي طرح مذكور است.
اهالي شهر تاريخي ماسوله هم ازمديران ميراث فرهنگي شهر و استان گيلان خواستند نسبت به مرمت ديوارهاي قديمي بناهاي آنها اقدام و همكاري كند.

 



مصرف برق خانگي در چهارمحال و بختياري كاهش يافت

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مصرف برق خانگي در چهارمحال و بختياري نسبت به سال گذشته 5/3 درصد كاهش پيدا كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق چهار محال و بختياري با اعلام كاهش مصرف برق خانگي در اين استان گفت: 195 هزار مشترك برق خانگي در شش ماهه اول سال گذشته، نزديك به 200 ميليون كيلو وات ساعت برق مصرف كردند كه متوسط مصرف هر مشترك، 171 كيلو وات ساعت بود.
رحمت الله حماميان اضافه كرد: اين در حالي است كه مصرف برق 204 هزار مشترك برق خانگي در پايان 6 ماهه اول امسال بيش از 202 ميليون كيلو وات ساعت رسيد و متوسط مصرف اين مشتركان، 165 كيلو وات ساعت بود.
وي با اشاره به توزيع بيش از يك ميليون و 500 هزار شعله لامپ كم مصرف به منظور مديريت مصرف برق، صرفه جويي و استفاده صحيح از انرژي برق گفت: به طور متوسط، به ازاي هر مشترك در استان، 6 لامپ كم مصرف توزيع شده كه در سطح كشور بي نظير است و طي برآوردهاي انجام شده، 6 كيلو وات ساعت در مصرف برق صرفه جويي شده است.

 



كلنگ بيست و هفتمين شهرك صنعتي مازندران به زمين زده شد

ساري- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون اول رئيس جمهور و برخي مسئولان محلي و استاني كلنگ احداث بيست و هفتمين شهرك صنعتي مازندران به زمين زده شد.
كلنگ احداث بيست و هفتمين شهرك صنعتي مازندران با حضور معاون اول رئيس جمهور، معاون برنامه ريزي استانداري، نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي، مديرعامل شركت سايپا و گروهي از مردم منطقه مياندرود ساري، تحت عنوان شهرك صنعتي شماره3 ساري (اختصاصي سايپا) به زمين زده شد.
به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي مازندران: محمدرضا رحيمي ضمن تقدير و تشكر از استقبال پرشور مردم مازندران از رياست محترم جمهوري، با اشاره به پيشرفت هاي خوبي كه با استقرار صنايع در شهركهاي صنعتي صورت گرفته گفت: احداث اين شهرك نويدبخش روزهاي خوب و روشني براي مردم شريف مياندرود مي باشد طوري كه با ايجاد اشتغال بالغ بر 2000 نفر مشكل عمده بيكاري اين منطقه مرتفع خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان كرد: اميدواريم با انجام سريع مقدمات كار در مدت دو سال شاهد افتتاح و بهره برداري كامل اين طرح باشيم و بتوانيم از پتانسيل منطقه در جهت رسيدن به اهداف والاي نظام كمال بهره را ببريم.

 



احداث ميدان بزرگ فرهنگي شهردر يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
شهردار يزد از تغيير كاربري ميدان تره بار يزد به ميدان بزرگ فرهنگي شهر خبر داد.
به گفته سيدعلي اكبر ميروكيلي درسفر سوم هيئت دولت به يزد اين طرح مصوب خواهد شد و ميدان تره بار كنوني به يكي از ميادين بزرگ فرهنگي و اجتماعي جهت خدمات رساني به مردم تبديل خواهد شد.
وي افزود: درهمين راستا يكي از بزرگترين ميادين ميوه و تره بار كشور در زميني به وسعت 500هزار مترمربع دريزد درحال ساخت است كه مي تواند درخصوص انبار ذخيره سازي نيمي از مركبات و خشكبار كشور فعاليت كند.
شهردار يزد اظهارداشت: اين ميدان ميوه و تره بار كه بصورت مشاركتي درحال احداث است 30درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه براي احداث و ساخت آن 100ميليارد تومان هزينه خواهد شد.
شهرداريزد درمراسم ديدار خبرنگاران از پروژه هاي در دست ساخت شهرداري خاطرنشان كرد در اين ميدان 11هزار مترمربع سردخانه احداث مي شود كه قدرت ذخيره سازي 1200تن انواع گوشت و مركبات و غيره را خواهد داشت و به دليل جايگاه مواصلاتي آسان، نقش مهمي در تامين نيازهاي كشور ايفا خواهد كرد.

 



با حضور معاون وزير بهداشت: سايت دوم راديوتراپي مركز مهديه همدان افتتاح شد

همدان - خبرنگاركيهان:
سايت دوم راديوتراپي مركز تشخيصي درماني مهديه همدان، با حضور معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي راه اندازي شد.
به گزارش خبرنگار ما، درمراسم افتتاح اين پروژه معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، با اشاره به فعاليت موسسه خيريه دارالايتام مهديه همدان در امور درماني، گفت: اقداماتي كه با نيت خالص توسط پايه گذاران اين موسسه درامور بهداشتي و درماني انجام مي شود نه تنها باعث احياي مراجعان بلكه موجب احياي همه نفوس عالم است.
دكتر امامي رضوي افزود: آنچه مهم به نظر مي رسد، نه تنها ايجاد زمينه براي ارايه خدمات تشخيصي درماني، بلكه روح حمايت و هدايت و كمك به محرومان و مستمندان است.
وي افزايش نقش خيران درارتقاي سلامت جامعه را بسيار مهم ارزيابي كرد و ادامه داد: درحال حاضر 5تا 7 درصد ظرفيت خدمات بهداشتي درماني كشور توسط خيران اين بخش اداره مي شود.
وي يادآور شد:ايجاد پوشش مناسب، ارايه خدمات با كيفيت بالا و رضايت مندي مراجعان، از ويژگي هاي مراكز درماني و تشخيصي خيرساز ويا تحت پوشش موسسات خيريه به شمار مي رود.

 



اسكان 300 خانوار عشاير در كانون هاي عشايري هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
مدير امور عشاير سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: در راستاي ارائه خدمات پشتيباني به عشاير ساخت سايت ويژه اسكان 300 خانوار عشايري محقق شد.
سالاري با بيان اينكه در مجموع تعداد 170 سايت اسكان عشاير در استان موجود است افزود: مطابق با برنامه چهارم توسعه بايد ساخت سايت هاي اسكان عشايري ويژه 181 خانوار انجام مي شد كه جلوتر از برنامه ساخت كانون هاي اسكان عشاير ويژه 300 خانوار عشايري تحقق يافت.
وي ادامه داد: به منظور ارائه خدمات پشتيباني به عشاير علاوه بر ساخت كانون هاي اسكان عشاير و استقرار آنها در اين سايت ها خدمات ديگري همچون آبرساني سيار و اصلاح راه هاي عشايري نيز به انجام رسيده است.
وي با اشاره به اينكه عشاير كوچ كننده به استان 17 هزار و 200 نفر هستند اظهار داشت: اكثر اين عشاير از شهرستان هايي همچون بافت، سيرجان، كرمان و بردسير به هرمزگان مهاجرت مي كنند.
به گفته وي عشاير درون كوچ استان نيز حدود يك هزار و 958 خانوارند كه در بستك، بشاگرد و حاجي آباد هستند.

 



دوهزار دانش آموز گنبدي در حال آموزش قرآن هستند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
معاون پرورشي و تربيت بدني مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس، گفت: 2 هزار دانش آموز اين شهرستان در حال فراگيري قرآن در مدارس قرآني هستند.
«محمدحسين رحيمي» در حاشيه مراسم بهره برداري از 11 مدرسه قرآني كه به صورت متمركز در مجتمع آموزشي شهيد «علي آبادي» اين شهرستان برگزار شد، افزود: اين تعداد دانش آموز از سه مقطع تحصيلي و در 11 مدرسه قرآني مشغول فراگيري قرآن هستند.
وي گفت: دانش آموزان شركت كننده در مدارس قرآني، با استفاده از شيوه هاي نوين (نرم افزاري هاي قرآني، سيستم صوتي و تصويري، مراحل مختلف: روخواني، روانخواني، مفاهيم و...) قرآن را فرا مي گيرند.
رحيمي همچنين از راه اندازي 10 مدرسه قرآني ديگر با همكاري «دارالقرآن كريم» وابسته به اداره آموزش و پرورش گنبدكاووس در آينده اي نزديك خبر داد.
گفتني است، در مراسم آغاز بكار مدارس قرآني گنبدكاووس كه در شيفت مخالف مدرسه فعال خواهند بود، دانش آموزان و برخي اولياي دانش آموزان حضور داشتند.

 



افتتاح يازدهمين مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
يازدهمين مركز ثابت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان در شاهرود افتتاح شد.
اين مركز ثابت كانون پرورش فكري در شهرك بهارستان شاهرود طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولان محلي و كشوري آغاز به كار كرد.
مدير اين كانون ضمن اعلام خبر افتتاح مركز مورد اشاره گفت: اين مركز در زميني به مساحت هزار و 481مترمربع با زيربناي 507مترمربع مشتمل بر كارگاه ها و كلاس هاي مختلف ايجاد شده است.
علي اكبر فراتي اظهار داشت: اين مركز از محل مصوبه هاي سفر مقام معظم رهبري به استان سمنان و با هزينه اي معادل 3ميليارد و 140ميليون ريال احداث و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
به گفته اين مقام فرهنگي، 10هزار نفر از دانش آموزان از فعاليت هاي فرهنگي- هنري و خدماتي پنج كانون تا به حال افتتاح شده بهره خواهند برد.

 



احداث شهرك چاقوسازان در استان زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
جلسه اي با موضوع ساماندهي، حمايت و احياي صنعت چاقوسازي زنجان به رياست استاندار زنجان تشكيل شد.
دكتر رئوفي نژاد درابتدا به اهميت و برجسته بودن چاقوسازي درميان 60نوع محصول صنايع دستي استان زنجان اشاره و گفت: استان زنجان با صنعت دستي چاقوسازي عجين شده است.
استاندار زنجان عشق و علاقه فعالان صنايع دستي در زنجان را عامل اصلي فعال ماندن اين صنايع در استان دانست و در بيان برخي مشكلات اين صنعت افزود: متاسفانه بازار عمده اين محصول به لحاظ قيمت تحت تاثير كالاهاي چيني قرارگرفته است.
مقام عالي استان با تاكيد بر ارزش والاي كارها و صنايع دستي در راستاي ساماندهي، احياء مديريت و بازاريابي صنعت چاقوسازي دستور واگذاري زمين اختصاص يافته به شهرك صنايع دستي جهت ساخت اين شهرك به تعاوني چاقوسازان استان را صادر كرد. گفتني است زمين اين شهرك مدتها در دست بخش خصوصي بود ولي به جهت تاخير درساخت و ساز، سرمايه گذار بخش خصوصي خلع يد و اداره كل تعاون استان وتعاوني چاقوسازان زنجان عهده دار ساخت شهرك صنايع دستي شدند.
استاندار زنجان همچنين بر ترويج اشتغال زايي خانگي در خصوص محصولات مختلف صنايع دستي تاكيد و توجه به مديريت متمركز و اجراي غيرمتمركز را خواستار شد.
همچنين بنا به دستور دكتر رئوفي نژاد مقرر شد كميته صنايع دستي استان به رياست مهندس عباسي مديركل امور اقتصادي استانداري تشكيل شده و پيرامون صنايع دستي عمده زنجان از قبيل: چاقو، مس، فرش و مليله تصميم گيري جدي شود. استاندار زنجان اختصاص كمكهاي فني و اعتباري و تسهيلاتي از كارگروه فرهنگ و هنر هيئت دولت را به توسعه و احياي صنايع دستي زنجان وعده داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14