(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 آذر 1389- شماره 19808

آلودگي هوا فردا با وزش بادكاهش مي يابد
حل مشكل ترافيك تهران با اجراي سراسري طرح زوج و فرد
رفع آلودگي هواي تهران همياري شهروندان را مي طلبد
به علت آلودگي هوا ورزش صبحگاهي مدارس در فضاي آزاد برگزار نمي شود
4هزار آرم طرح ترافيك ميان ايثارگران توزيع مي شود
در گيلان افسر نيروي انتظامي4 كيلو طلا را به صاحبش برگرداند
برگزاري دادگاه شكايت مهدي هاشمي از كاوه اشتهاردي
كشف 13تن انواع مواد مخدر
داوطلبان فاقد مدرك پيش دانشگاهي حق ثبت نام در كنكور را ندارند
جانشين فرمانده ناجا: پليس در برخورد با مردم بايد جوانب ادب و اقتدار را رعايت كند
پنج كشته و مجروح در اثر برخورد كاميون با پژو 405
راديو قرآن
يك ميليون نفر قرباني تغييرات آب و هوا در سال 2030
تعداد تلفات برف و كولاك اروپا به 85 تن رسيد
كولاك صدها پرواز شيكاگو را لغو كرد
سيلاب هزاران آلبانيايي را فراري داد



آلودگي هوا فردا با وزش بادكاهش مي يابد

يك كارشناس سازمان هواشناسي از وزش باد در تهران خبر داد.
فريبا گودرزي گفت: انتظار مي رود با ورود يك موج از سمت شمال غرب كشور در روز سه شنبه از پايداري هوا و غلظت آلاينده هاي جوي به تدريج كاسته شود.
وي افزود: در دو روز آينده جو كشور همچنان پايدار است از اين رو در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت غلظت آلاينده هاي جوي بالا بوده و آسمان اين شهرها غبارآلود پيش بيني مي شود.
كارشناس هواشناسي آسمان تهران را در دو روز آينده غبارآلود پيش بيني كرد و گفت: حداكثر دما به 20 درجه و حداقل دما به 8 درجه سانتي گراد مي رسد.
به گزارش ايلنا، گفتني است با وزش باد لايه هاي جو جابه جا شده و هوا از وضعيت سكون خارج مي شود به اين ترتيب از ميزان غلظت آلاينده ها در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت به ويژه تهران، كاسته مي شود.
سازمان هواشناسي
رادار مي خرد
رئيس سازمان هواشناسي از خريد 2 دستگاه رادار خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، بهرام فنايي گفت: اين رادارها به زودي وارد كشور مي شوند.
وي با بيان اين كه يكي از رادارها براي پوشش شرق درياي خزر در استان گيلان به كار گرفته مي شود، افزود: رادار ديگر نيز با توجه به مشكلات ناشي از بحران خشكسالي در استان فارس نصب خواهد شد.
فنايي گفت: رادارهاي هواشناسي ذرات ريز هوا و قطرات باران داخل ابرها را مشخص مي كنند.
وي با بيان اين كه تجهيز ايستگاه هاي هواشناسي جاده اي از طرح هاي مهم در دست اجراست، اظهار داشت: 56 ايستگاه در دست تاسيس سال آينده تكميل مي شوند.

 



رئيس پليس راهور تهران بزرگ خبر داد
حل مشكل ترافيك تهران با اجراي سراسري طرح زوج و فرد

سرويس اجتماعي -
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: با اجراي خوب و درست طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران مشخص شد كه برخلاف نظر برخي افراد مي شود با اراده جمعي مردم و مسئولان مشكل ترافيك تهران را حل كرد.
به گزارش كيهان سردارحسين رحيمي ظهر ديروز افزود: بعد از تصويب هيئت دولت ما در بيش از 400 نقطه تهران ايستگاه هاي ثابت مستقر كرديم تا طرح زوج و فرد توسط پليس در نقاط مختلف تهران به مرحله اجرا درآيد.
وي با تشكر از همكاري بي نظير مردم در اجراي سراسري طرح زوج و فرد گفت: عده اي معتقد بودند كه مشكلات جدي ترافيك تهران راه برون رفت ندارد ولي اجراي خوب و درست اين طرح نشان داد مي شود با اراده جمعي و همكاري مسئولان و دستگاه هاي مختلف مشكل چندين و چند ساله ترافيك حل شود.
رحيمي گفت: ما اگر اين طرح را در هفته گذشته اجرا نمي كرديم قطعا زودتر از اين به مرحله اضطرار مي رسيديم.
وي افزود: 80 درصد آلودگي هواي شهرها و كلان شهرهاي كشور چون تهران ناشي از خودروها است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: كاهش 40 درصدي ترافيك در شهر تهران، كاهش آلودگي هوا و نيز كاهش فشارهاي روحي، رواني و عصبي مردم از جمله مزاياي اجراي طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران است.
رحيمي افزود: برخورد بسيار خوب و مناسب مردم با ماموران راهور ناجا نشان دهنده اين واقعيت است كه مردم خواهان ادامه اجراي سراسري طرح زوج و فرد هستند.
وي گفت: هر روزي كه از آغاز اجراي اين طرح مي گذرد تعداد افرادي كه قانون را رعايت نمي كنند كاهش مي يابد.رحيمي افزود: كساني كه قانوني را رعايت نكنند در هر نقطه اي كه با پليس برخورد كنند علاوه بر توقيف خودرو 13 هزار تومان جريمه خواهند شد.
وي اظهار داشت: اجراي اين طرح تا اطلاع ثانوي و نيز تا زماني كه هيئت دولت تشخيص دهد ادامه خواهد داشت.رحيمي افزود: در مدت اجراي طرح روي 275 هزارو 946 خودرو اعمال قانون شده است.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: در اين مدت با 43 هزار و 66 خودروي ديگر نيز به علت نداشتن برگه معاينه فني برخورد شده است.
طرح زوج و فرد روزهاي تعطيل اجرا نمي شود
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: طرح زوج و فرد هر هفته از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت 30:6 تا 19 در تهران اجرا مي شود.
وي ادامه داد: طرح سراسري زوج و فرد كه به علت آلودگي و شرايط اضطرار در تهران اجرا مي شود شامل روز جمعه نمي شود.
سردار رحيمي افزود: تصميمات جديدي در كميته اضطرار براي كاهش آلودگي هوا اتخاذ شده كه پس از انجام بررسي هاي لازم از سوي وزارت كشور ابلاغ مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه ترافيكي همزمان با آغاز ماه محرم در تهران خبر داد و گفت: تكايا نبايد پياده روها و يا بخشهايي از خيابان را اشغال كنند.
سردار حسين رحيمي افزود: با آغاز ماه محرم طرح ويژه ترافيكي پليس راهور تهران با رويكرد حمايت از تكايا و هيئتهاي مذهبي اجرا مي شود.وي ادامه داد: در روزهاي تاسوعا و عاشورا نيز طرح ويژه ترافيكي پليس راهور به منظور ايجاد فضاي مناسب براي حركت دسته هاي عزاداري در نقاط مختلف تهران اجرا مي شود.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنين از شب ششم محرم پليس در تمام نقاط شهر حضور يافته و امكان تردد دسته هاي عزاداري را از مساجد و تكايا فراهم مي كند. وي گفت: داربست تكايا نبايد به نحوي نصب شود كه مسير تردد خودروها و عابران پياده را محدود و اشغال كند. ماموران در صورت مشاهده چنين مواردي اقدام به دادن تذكر براي جابه جايي محل نصب تكايا مي كنند.

 



رفع آلودگي هواي تهران همياري شهروندان را مي طلبد

بر اساس اطلاعات رسيده صبح ديروز از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت آلاينده منوكسيدكربن و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته و بر ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از ده ميكرون افزوده شده است. به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «هشدار» است.
به گزارش خبرگزاريها ايستگاه آزادي به لحاظ آلاينده منوكسيدكربن در شرايط «اضطرار» قرار دارد.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني صاف و غبارآلود است كه به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت تا ساعات ظهر در شرايط «هشدار» باقي بماند.
اطلاعات رسيده حاكيست شاخص كيفيت هواي تهران صبح يكشنبه به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در تمامي ايستگاه هاي مورد سنجش به جز پارك شكوفه در شرايط «هشدار» قرار دارد همچنين ميزان آلاينده منوكسيدكربن در ايستگاه پونك، دروس، شهرداري منطقه 10، ميدان فتح، پارك رازي، پارك سلامت و پرديسان در شرايط «هشدار» است.
اطلاعات رسيده نشان مي دهد به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ده ميكرون نيز ايستگاه هاي استانداري، ميدان فتح و آزادي در شرايط «هشدار» هستند.
وضعيت بحراني هواي تهران
يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به وضعيت هشدار در هواي پايتخت، گفت: با كمال تأسف بايد گفت كه وضعيت هواي تهران به بحران رسيده و مي توان گفت كه ضررهاي ناشي از آن به تشديد بيماري هاي قلبي، عروقي و ريوي، ايجاد بيماري هاي جديد، مرگ و مير و ضررهاي مالي به نظام سلامت خواهد انجاميد.
انوشيروان محسني بندپي اظهار كرد: مطمئناً تعطيل كردن ادارات و ممانعت از تردد خودروها تأثير مثبتي در آلودگي دارد. چرا كه گفته مي شود 80 درصد آلودگي به وسايل نقليه مربوط است و جلوگيري از تردد هر وسيله نقليه مي تواند سهم مؤثري در كاهش آلودگي هوا داشته باشد. اما موضوع اين است كه اين اقدام چاره كار و راه حل موضوع نيست.
اين نماينده مجلس هشتم، اضافه كرد: اجرا نكردن كمربند سبز در تهران از سوي شهرداري و اعطاي مجوز به ساخت و سازهاي بي رويه و تبديل باغات پهن برگ به بتون و سازه همه و همه در آلودگي شهر نقش مؤثري دارد تا جايي كه با كمال تأسف بايد گفت كه وضعيت هواي تهران به بحران رسيده است و تنها گردش هوا و باد و باران مي تواند باعث جابجايي اين آلودگي حبس شده در شهر شود.
رفع آلودگي هواي تهران
به ياري شهروندان
دكتر رهامي عضو هيئت علمي دانشگاه و كارشناس محيط زيست گفت: با توجه به بحران بي سابقه پايداري هوا و عدم بارندگي در يك ماهه اخير، شهر تهران نيازمند همياري شهروندان در برون رفت از اين معضل است.
وي گفت: مهمترين منابع آلودگي هواي شهر تهران آلاينده هاي متحرك بوده كه به انواع موتورسيكلت، خودروهاي شخصي، كاميون ها، ميني بوس و اتوبوس هاي گازوييل سوز تقسيم مي شوند.
دكتر رهامي تصريح كرد: رانندگان بايد توجه داشته باشند كه در يك مسير با رانندگي مناسب تا هفت برابر مي توانند كمتر آلودگي توليد كرده و اين در صورتي است كه خودروي آنها تنظيم بوده و از شتاب و عجله در حركت خودداري نمايند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: دولت بايد توجه ويژه اي به توليد سوخت استاندارد داشته و سعي كند تا در صورت امكان كيفيت بنزين و گازوييل را به استاندارد يورو 3 نزديك نمايد چرا كه هم اكنون گازوييل توليد شده در ايران داراي بيش از چهار هزار PPM گوگرد است در حالي كه سطح استاندارد گازوييل در جهان 15PPM گوگرد است.عضو هيئت علمي دانشگاه، كارخانه هاي اطراف تهران را يكي ديگر از منابع آلودگي تهران ذكر كرده و افزود: با توجه به توليد گازهاي گلخانه اي توسط كارخانه ها، دولت بايد هرچه سريع تر اقدام به جابجايي آنها كند، هر چند كه اين مسئله به زودي امكان پذير بوده و نيازمند برنامه ريزي ميان مدت است.

 



به علت آلودگي هوا ورزش صبحگاهي مدارس در فضاي آزاد برگزار نمي شود

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به وضعيت آلودگي هوا، ورزش صبحگاهي در مدارس تهران برگزار نمي شود.
علي فرهادي افزود: با توجه به اينكه در حال حاضر هواي تهران در شرايط هشدار قرار دارد، دانش آموزان ورزش صبحگاهي ندارند.
وي با بيان اينكه زنگ ورزش دانش آموزان نيز در فضاي بسته برگزار مي شود، گفت: در فضاي آلوده هرچه ميزان دم و بازدم بيشتر باشد، ضربان قلب بالا مي رود و ميزان ورود آلاينده ها به بدن بيشتر مي شود به همين دليل توصيه كرديم كه دانش آموزان ورزش نكنند يا به ورزش هاي سنگين بدني نپردازند.
فرهادي به دانش آموزان توصيه كرد كه در اين روزها لبنيات بيشتري مصرف كنند و بيان كرد: در اين روزها كه هوا آلوده است، پزشكان توصيه مي كنند كه دانش آموزان بيشتر از سبزيجات و ميوه تازه استفاده كنند.

 



4هزار آرم طرح ترافيك ميان ايثارگران توزيع مي شود

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران از توزيع 4هزار آرم طرح ترافيك ميان ايثارگران خبر داد.
به گزارش فارس، محسن انصاري در خصوص رفع مشكل طرح ترافيك ايثارگران اظهار داشت: براساس موافقت هايي كه به تازگي با شوراي عالي ترافيك در خصوص مجوز محدوده ترافيك ويژه ايثارگران صورت گرفته است، 4هزار برچسب طرح ترافيك به ايثارگران تحويل داده مي شود.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، تعداد برچسب هاي مجوز محدوده ترافيك توزيع شده را كمتر از نياز جامعه ايثارگري دانست و خاطرنشان كرد: ايثارگراني كه از محدوديت جسمي بيشتري برخوردارند، در اولويت تحويل برچسب محدوده ترافيك قرار دارند و در تلاش هستيم بتوانيم سهميه بيشتري دريافت كنيم.
گفتني است، در سيستم جديد دوربين هاي مداربسته سازمان حمل و نقل و ترافيك شهري، آرم هايي كه از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران با طرح ويلچر صادر شده بود، شناسايي نمي شد كه به همين دليل جريمه هاي سنگيني بر آنان تحميل شده بود.

 



در گيلان افسر نيروي انتظامي4 كيلو طلا را به صاحبش برگرداند

رشت- خبرنگار كيهان:
افسر فرماندهي انتظامي گيلان 4 كيلوگرم طلاي مكشوفه را به صاحبش برگرداند.
سرهنگ كمال حيدرزاده رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان گيلان در اين باره گفت: اين ميزان طلاجات توسط سرگرد علي خانجاني جمعي پليس امنيت عمومي گيلان به صاحبش مسترد شد.
به گفته وي صاحب طلاها به قصد خريد طلا و انجام معامله عازم تهران بود كه در اثناي اين سفر با سرهنگ خانجاني آشنا شد.
وي افزود: پس از خداحافظي آنها از يكديگر در تهران طلافروش متوجه جا ماندن كيف حاوي طلا در خودرو سرگرد شد.
سرهنگ حيدرزاده گفت: از آنجا كه اين دو نفر شماره تلفن همديگر را قبلا دريافت كرده بودند طلافروش نااميد با اين افسر تماس گرفت و موضوع را با وي در ميان گذاشت.
وي ادامه داد: اين افسر نيروي انتظامي پس از تماس مالباخته با مشاهده ساك در خودرو خود خبر وجود اين محموله را به طلافروش داد كه موجب شادي بيش از حد وي شد. وي افزود: سرگرد خانجاني از پذيرفتن هديه مالباخته خودداري كرد.

 



مديرمسئول روزنامه ايران مجرم شناخته نشد
برگزاري دادگاه شكايت مهدي هاشمي از كاوه اشتهاردي

دادگاه روزنامه ايران به مدير مسئولي كاوه اشتهاردي ديروز در شرايطي برگزار شد كه مهدي هاشمي رفسنجاني شاكي به رغم درخواست موكد دادستاني تهران مبني بر بازگشت به ايران براي اداي توضيحات به برخي اتهامات وارده متواري است و همچنان از بازگشت به ايران خودداري مي كند.
جلسه رسيدگي به اتهام «كاوه اشتهاردي» مدير مسئول روزنامه ايران، صبح روز يك شنبه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيئت قضايي و هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها براساس كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، سازمان تبليغات اسلامي و مهدي هاشمي دو شاكي اين پرونده بودند كه سازمان تبليغات اسلامي از شكايت اعلام گذشت كرد.
در جلسه ديروز دادگاه «كاوه اشتهاردي» مدير مسئول روزنامه ايران و «محمود عليزاده طباطبايي» وكيل مدافع مهدي هاشمي حضور داشتند كه پس از طرح شكايت شاكي و ارائه دفاعيات متهم، ختم جلسه رسيدگي اعلام و هيئت منصفه مطبوعات براي اعلام نظر وارد شور شد كه متهم در پايان به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد.

 



فرمانده انتظامي استان تهران و البرز خبر داد
كشف 13تن انواع مواد مخدر

كرج- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز در گفت وگو با خبرنگاران از انهدام 67 باند قاچاق مواد مخدر و كشف بيش از 13تن و 408 كيلوگرم انواع مواد مخدر و دستگيري 16هزار و555 متهم در اين رابطه خبر داد.
«سرتيپ عليرضا اكبرشاهي» گفت: طي دو هفته اخير با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي، نزديك به 2 تن انواع مواد مخدر از نوع ترياك، كراك و حشيش كشف و در اين رابطه 5 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر متلاشي شد.
وي افزود: با دستگيري 16نفر از اعضاي اين 5 باند كه در عمليات هاي جداگانه منهدم شدند، محموله هاي سنگين مواد مخدر شامل يك هزار و785 كيلو ترياك، 639كيلو كراك، نزديك به 114كيلو حشيش به همراه 65 ميليون تومان وجه نقد كشف و 14دستگاه خودروي سبك و سنگين نيز توقيف شد.
اكبرشاهي با اشاره به اينكه اعضاي اين باندها محموله هاي مواد مخدر را از استانهاي شرقي و جنوبي به استان تهران منتقل مي كردند گفت: طي عمليات هاي اطلاعاتي، همگي آنها در محورهاي مواصلاتي ورودي به استان شناسايي و تحت كنترل ماموران قرار گرفتند و در عمليات هاي موفقيت آميز پليس منهدم شدند.
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز در ادامه تشريح كشفيات مواد مخدر توسط ماموران انتظامي تصريح كرد: مجموع كشفيات مواد مخدر از ابتداي سال جاري در طي 8 ماهه امسال بيش از 13تن و 408 كيلوگرم بوده كه در اين راستا 67 باند متلاشي و 16هزار و555 متهم دستگير شده اند كه از اين تعداد يك هزار و341 قاچاقچي، 11هزار و709 توزيع كننده و 3 هزار و26 نفر نگهدارنده بودند و در اين رابطه 20قبضه سلاح و 103 دستگاه خودرو و موتورسيكلت توقيف شده است.
وي در ادامه از انهدام 5 باند بزرگ قاچاق مشروبات الكلي در دو هفته اخير خبر داد و گفت: با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي اعضاي اين باند شناسايي و تحت كنترل قرار گرفتند.
در ادامه پيگيري ها مشخص شد اعضاي اين باند قصد انتقال يك محموله بزرگ مشروبات الكلي از مرزهاي غربي كشور به استان تهران را دارند كه خودروي آنها در كرج شناسايي و در يك عمليات ضربتي از سوي ماموران متوقف شد و در حالي كه متهمان قصد فرار داشتند با هوشياري ماموران و شليك يك تير هوايي، دستگير و به همراه محموله مشروبات الكلي به مقر پليس منتقل شدند.
وي اظهار داشت: بعد از كشف اين محموله بزرگ و دستگيري متهمان آن، طي تحقيقات اطلاعاتي 4 باند ديگر كه با يكديگر در ارتباط بودند به ترتيب با انجام اقدامات اطلاعاتي شناسايي و همگي آنها در عملياتهاي موفقيت آميز متلاشي شدند كه با متلاشي شدن اين 5 باند، 5 محموله بزرگ مشروبات الكلي كشف و ضبط، 12متهم شامل 8 نفر مرد و 4 نفر زن دستگير و 4 دستگاه خودرو نيز متوقف شد.
اكبرشاهي در ادامه گفت: در پي دستگيري تعدادي از سرشاخه هاي شركت هرمي پالينور، تحقيقات پليسي گسترده اي از متهمان انجام شد و سرانجام با كارهاي وسيع اطلاعاتي محل سكونت سرشاخه اصلي در سعادت آباد تهران مورد شناسايي قرار گرفت و در يك عمليات ضربتي وي در منزلش دستگير شد.
وي تصريح كرد: در بازرسي از محل مورد نظر، تعداد زيادي كتابهاي آموزشي و كاتالوگ هاي عضوگيري كشف و ضبط شد.

 



داوطلبان فاقد مدرك پيش دانشگاهي حق ثبت نام در كنكور را ندارند

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام كنكور 1390 از روز سه شنبه 16 آذرماه خبر داد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام كنكور 90 از روز سه شنبه 16 آذرماه آغاز مي شود و تا 28 آذرماه ادامه دارد.
وي با بيان اين كه داوطلبان مي توانند از امروز كارت اعتباري ثبت نام را از طريق سايت سازمان سنجش به صورت اينترنتي خريداري كنند، گفت: دارندگان مدرك كارداني دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و دارندگان مدرك كارداني پيوسته آموزشكده هاي فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش و همچنين داوطلباني كه حداكثر تا 31 شهريورماه 90 در مقطع كارداني فارغ التحصيل مي شوند، حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري 90 را دارند.
به گزارش فارس معاون سازمان سنجش آموزش كشور اظهار داشت: دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي يا مدرك كارداني هستند حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1390 را ندارند و در صورت شركت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.
6 راه براي خريد كارت اعتباري كنكور سراسري
معاون سازمان سنجش از شش طريق براي پرداخت هزينه ثبت نام و خريد كارت اعتباري آزمون كنكور سراسري امسال خبر داد.
دكتر حسين توكلي گفت: دفاتر پستي از سه شنبه، 16 آذرماه نسبت به فروش كارت هاي اعتباري اقدام مي كنند و خريد كارت اعتباري از طريق روش هاي اينترنتي، تلفني و دستگاه هاي كارت خوان از يكشنبه، 14 آذرماه امكان پذير است.
وي با اشاره به پرداخت اينترنتي هزينه ثبت نام از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور گفت: در اين روش داوطلبان مي توانند با استفاده از هر يك از كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه رمز پرداختي اينترنتي آن را قبلا از طريق بانك صادركننده دريافت كرده اند و مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg نسبت به خريد كارت اعتباري اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش افزود: داوطلبان متقاضي آزمون سراسري از سه شنبه، 61 آذرماه با مراجعه به هر يك از دفاتر پستي مي توانند نسبت به خريد كارت يا كارت هاي اعتباري ثبت نام و همچنين دريافت دفترچه راهنماي شركت در آزمون اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش با بيان اين كه داوطلبان مي توانند از طريق پايانه هاي فروش (دستگاه هاي كارت خوان) شركت آسان پرداخت پرشين نيز براي ثبت نام در آزمون سراسري اقدام كنند، افزود: در اين روش داوطلبان با مراجعه به نزديكترين پذيرنده دستگاه كارت خوان (POS) در محل سكونت خود مي توانند به صورت نقدي يا با استفاده از كارت هاي عضو شتاب، كارت اعتباري ثبت نام را خريداري كنند. توكلي با بيان اين كه خريد كارت اعتباري ثبت نام در آزمون سراسري از طريق دستگاههاي كارت خوان (پايانه هاي فروشگاهي) بانك پارسيان از ديگر روش هاي ثبت نام در اين آزمون است، گفت: در اين روش داوطلبان با مراجعه به فروشگاه هاي معرفي شده از طرف بانك پارسيان، از طريق دستگاه هاي كارت خوان منتخب پارسيان و به وسيله كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب مي توانند به خريد كارت هاي اعتباري آزمون سراسري اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان از طريق دستگاه هاي كارت خوان (پايانه هاي فروشگاهي) بانك سامان نيز مي توانند كارت اعتباري آزمون سراسري را خريداري كنند.
به گزارش شبكه خبر دانشجو، توكلي گفت: از ديگر راه هاي خريد كارت اعتباري آزمون سراسري خريد از طريق تلفن همراه است كه داوطلبان از اين طريق مي توانند نسبت به ثبت نام در آزمون سراسري اقدام كنند.

 



جانشين فرمانده ناجا: پليس در برخورد با مردم بايد جوانب ادب و اقتدار را رعايت كند

جانشين فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه برخورد با مجرمان بايد محكم و با اقتدار باشد، گفت: پليس در برخورد با مردم بايد جوانب ادب و اقتدار را رعايت كند.
به گزارش ايسنا سرتيپ احمدرضا رادان در همايش روساي كلانتري ها و پاسگاههاي فرماندهي انتظامي خوزستان، ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ماه محرم به اهميت توجه به ارباب رجوع در نيروي انتظامي اشاره و بر اهميت انضباط در نيروي انتظامي و بويژه كلانتريها تاكيد كرد.وي خطاب به روساي كلانتري خوزستان گفت: روساي كلانتريها، فرماندهان پاسگاهها و پرسنل تحت امر پيشاني ماموريتي نيروي انتظامي هستند و عملكرد شما ميزان سنجش رضايتمندي مردم و مسئولان از نيرو را دربر دارد و به همين دليل ضمن رعايت انضباط در برخورد با مردم جوانب ادب و اقتدار را رعايت كرده و به موقع نرم و مودبانه با مردم رفتار كنيد و در برخورد با افراد زورگير، خرابكار، مزاحمان نواميس مردم، سارقان و... با اقتدار و محكم باشيد.
رادان ادامه داد: خداوند همه ما را در همه احوال آزمايش مي كند، مردان كوفه زمان امام حسين(ع) به دليل دلبستگي به مال و مقام دنيوي از اين آزمايش الهي سرافكنده بيرون آمده و هركدام به دلايلي واهي و دنيوي به سيدالشهدا(ع) پشت يا خيانت كردند.
وي ادامه داد: در زمان امام حسين(ع) كساني كه با آن حضرت در كربلا به مقام والاي شهادت رسيدند از بهترين مردمان خدا بودند كه در سخت ترين آزمايش الهي سربلند بيرون آمدند.

 



در محور زنجان - تبريز روي داد
پنج كشته و مجروح در اثر برخورد كاميون با پژو 405

زنجان - خبرنگار كيهان:
يك دستگاه كاميون به شدت با يك دستگاه پژو 405 در محور زنجان - تبريز برخورد كه در اين حادثه چهار نفر در دم كشته و يك نفر مجروح شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، رئيس پليس راه استان زنجان با اعلام خبر فوق گفت: ماموران پليس راه زنجان روز گذشته در پي اعلام مركز فوريتهاي پليسي مبني بر وقوع يك حادثه دلخراش رانندگي در كيلومتر 15 محور «زنجان-تبريز» بلافاصله عوامل به محل حادثه اعزام تا چگونگي وقوع حادثه را بررسي كنند.
سرهنگ «رشتياني» گفت: ماموران با حضور در محل مشاهده كردند يك دستگاه كاميون كمپرسي ولوو با يك دستگاه سواري پژو 405 با چهار سرنشين به علت عدم رعايت حق تقدم به شدت برخورد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: در اين حادثه متاسفانه راننده و سه نفر از سرنشينان سواري پژو 405 در دم جان خود را از دست دادند.
رئيس پليس راه استان در ادامه افزود: در اين حادثه يك نفر از سرنشينان سواري پژو 405 نيز مجروح كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شد.
سرهنگ «رشتياني» گفت: در دو روز گذشته دو حادثه ديگر رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان به وقوع پيوست كه در اين حوادث نيز سه نفر مجروح شدند.

 



راديو قرآن

انهدام باند سارقان
ساوجبلاغ- خبرنگار كيهان: باند سارقان خودرو در ساوجبلاغ متلاشي شد. اعضاي اين باند با طعمه قراردادن يك زن در مسير حركت خودروهاي مدل بالا خودرو را به سرقت مي بردند. پليس با كشف خودرو مگان مسروقه، م-هـ عضو اصلي باند را شناسايي و دستگير كردند و خودرو ماكسيماي مسروقه را نيز توقيف كردند. زن همدست سارقان به نام س-ع نيز به دام پليس افتاد.
برخورد مرگبار دو خودرو
تبريز- خبرنگار كيهان: در برخورد خاور با پرايد در 5 كيلومتري عوارضي بزرگراه بستان آباد- ميانه 5 سرنشين پرايد كشته شدند.اين حادثه براثر تركيدگي لاستيك خاور اتفاق افتاد و طي آن يك خودروي اوپل نيز به اين دو خودرو برخورد كرد كه يك سرنشين آن مجروح و به بيمارستان بستان آباد انتقال يافت.سرنشينان پرايد، يك پسر 1 ساله، دو زن جوان 23 و 27 ساله و دو مرد 30 و 43 ساله بودند.
دستگيري 20 سارق
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان ايرانشهر در حين گشت زني 20 سارق را دستگير كردند.مأموران همچنين تعداد 58 دستگاه خودرو و 45 دستگاه موتورسيكلت را در طرح هاي سالم سازي محيط توقيف و مقدار هزار و 285 حلقه سي دي غيرمجاز و اقلام ضد فرهنگي كشف كردند.
كشف داروي قاچاق
تبريز- خبرنگار كيهان:پليس هشترود موفق به كشف 168 هزار قرص خارجي قاچاق كه براي توليد قرص هاي روان گردان مورد استفاده قرار مي گيرند شدند.اين محموله از يك دستگاه تريلر كه در جاده خاكي و با سرعت زياد در حال حركت بود كشف شد.
سرقت احشام
نايين- خبرنگار كيهان: 5 نفر از سارقان احشام در نايين دستگير شدند. متهمان با 3 دستگاه خودرو اقدام به سرقت 166 رأس گوسفند و گاو در شهرهاي شهرضا و سميرم كرده بودند.
همچنين 3 نفر از شكارچيان سابقه دار و حرفه اي در عباس آباد نايين دستگير شدند. شكارچيان اقدام به شكار غيرمجاز 2 راس كل و بز وحشي كرده بودند. از متهمان يك قبضه سلاح دوربين دار به همراه 5 تير فشنگ، دوربين، چاقو و لاشه 2 رأس كل و بز وحشي كشف شد.
كشف عكس مبتذل
زاهدان- خبرنگار كيهان: پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان 1820 حلقه انواع سي دي غير مجاز و تعداد 1650 عدد عكس هاي مبتذل را كشف كردند.
برخورد دوخودرو
به دنبال يك فقره تصادف حوالي سنگ شكن در محور چابهار-ايرانشهر بين دو دستگاه خودرو سواري رانندگان و شش نفر از سرنشين خودروها مجروح و جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
در اين سانحه رانندگي يكي از سرنشينان خودرو كرولا به هويت مسلم.ف بعلت شدت جراحات فوت كرد.

 



يك ميليون نفر قرباني تغييرات آب و هوا در سال 2030

يك مطالعه جديد نشان داد كه در سال 2030 يك ميليون نفر قرباني تغييرات آب و هوايي مي شوند و كشورهاي صنعتي جهان از جمله آمريكا، ژاپن و آلمان متحمل بيشترين خسارت ها براي مقابله با اين تغييرات خواهند شد.
به گزارش روزنامه نيشن، براساس مطالعات يك سازمان بشردوستانه و گزارش كشورهايي كه نسبت به تغييرات آب و هوايي آسيب پذيرتر هستند، در سال 2030 در نتيجه اين تغييرات تقريباً يك ميليون نفر زندگي خود را از دست مي دهند و تغييرات آب و هوايي 157 ميليارد دلار خسارت به كشورهاي جهان وارد مي كند.براين اساس بيشترين آمار مرگ و مير در بيش از 50 كشور فقير جهان رخ مي دهد و آمريكا متحمل بالاترين هزينه ها براي مقابله با تغييرات آب و هوايي مي شود.در اين گزارش ميزان تأثير فاكتورهايي همچون بهداشت، تغييرات آب و هوايي، از بين رفتن زيستگاه هاي انساني و استرس هاي ناشي از ركود اقتصادي بر 184 كشور جهان بررسي شد.
نتايج مطالعات نشان داد كه 54 كشور فقير جهان از جمله هند آسيب پذيرتر از ديگر كشورها در برابر تغييرات آب و هوايي هستند، اين در حالي است كه توجه چنداني به انتشار گازهاي گلخانه اي در اين كشور ها نمي شود.در اين گزارش آمده است كه تغييرات آب و هوايي خسارتي معادل بيش از 79 ميليارد دلار به كشورهاي صنعتي جهان از جمله آمريكا، ژاپن و آلمان مي زند.

 



تعداد تلفات برف و كولاك اروپا به 85 تن رسيد

اتحاديه اروپا از كشته شدن دست كم 85تن در اروپا به دليل شدت يافتن بارش برف و كولاك خبر داده و اعلام كرد كه در اكثر نقاط اين قاره سيلاب باعث بي خانمان شدن هزاران تن شده است.
براساس گزارش دپارتمان هواشناسي اتحاديه اروپا، در بالكان سيلاب بي خانماني دو هزار تن را به همراه داشته و در اروپاي مركزي هم تاكنون 85 تن جان باخته اند كه اكثرشان را بي خانمانان تشكيل مي دهند.همچنين در 24 ساعت گذشته اين رقم دو برابر شده است؛ چرا كه دماي هوا به زير 20 درجه سانتيگراد كاهش يافته است.براساس اين گزارش كه در خبرگزاري فرانسه منتشر شده، تاكنون 17 مورد از حركت قطارهاي «يورو استار» بين لندن و پاريس لغو شده و پروازهاي فرودگاههاي اصلي و بين المللي پايتخت هاي كشورهاي اروپاي شرقي هم با تأخير همراه بود يا بطور كامل لغو شدند.
همچنين بيش از دو هزار مدرسه براي چهارمين روز متوالي به دليل برودت هوا و كولاك شديد تعطيل شدند.براين اساس، دپارتمان هواشناسي اتحاديه اروپا نيز از ادامه روند بارش برف و كولاك در روزهاي آتي خبر داد و از مردم درخواست كرد تا تنها براي كارها و فعاليت هاي ضروري از منازلشان خارج شوند.

 



كولاك صدها پرواز شيكاگو را لغو كرد

دپارتمان هواپيمانوردي شيكاگو در آمريكا از لغو 325 پرواز به دليل وقوع كولاك و بارش برف سنگين خبر داد.
رئيس مركز هوانوردي «شيكاگو» در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي آمريكا، اظهار كرد: دست كم 325 پرواز در فرودگاه بين المللي «اوهير» به دليل بارش برف سنگين روز گذشته لغو شده است.
اين مقام مسئول فرودگاهي در ادامه به خبرگزاري شين هوا، خاطرنشان كرد: علاوه بر اينكه اين تعداد از پروازها لغو شد، دست كم براي پرواز در ساير فرودگاه هاي ايالتي نيز 30 دقيقه تأخير منظور شده است؛ چرا كه باند اكثر فرودگاه ها در پي بارش برف و وقوع كولاك دچار يخ زدگي شده و زمان زيادي براي پاكسازي باندها لازم است.

 



سيلاب هزاران آلبانيايي را فراري داد

جاري شدن سيلاب در آلباني بيش از 9هزار نفر از شهروندان اين كشور را از خانه هايشان فراري داد.
براساس اعلام اداره حوادث غير مترقبه آلباني، جاري شدن سيل تنها در روز شنبه به 7 هزار و 150 باب خانه در شمال اين كشورخسارتهايي جدي وارد كرده و حدود 14 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي زير آب رفته است.در منطقه «شكودرا» ارتباط چندين روستا با دنياي خارج قطع شده و ارتش و پليس با حضور يك هزار و 500 نفر در حال امدادرساني به مردمي هستند كه مجبور به ترك خانه هاي خود شدند.به نوشته اين منبع خبري، در بسياري از روستاها نيز با وجود اعلام هشدار از سوي پليس مردم همچنان در خانه هاي خود مانده اند. «بامير توپي» رئيس جمهوري آلباني نيز با دشوار خواندن شرايط از كشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) درخواست كمك كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14