(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 آذر 1389- شماره 19809

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آژاكسي هاي 16 آذر!
تشكيل شعب ويژه براي برخورد با اخلالگران در هدفمندي يارانه ها
عشق خونين كربلا (1)
سردار جاهد ، يك دستگاه آپارتمان به خانواده شهيد گلدوي اهداء كرد
ارزيابي رسانه هاي خارجي از خودكفايي كشور در توليد كيك زرد ايران با دست پر به ژنو آمد
رسول كاظم نژاد يادش بخير
ساندي تلگراف: ترور دانشمندان ايران كار موساد بود
يك عضو مرتبط با ستاد موسوي و گروهك نفاق دستگير شد



آژاكسي هاي 16 آذر!

عبدالحسين معتمدي
طيفي از جريان هاي سياسي ورشكسته در آستانه 16 آذر روز دانشجو به دست و پا افتادند كه از اين نمد كلاهي براي خود ببافند. شبكه رسانه اي عنكبوت هم طبق معمول وارد اين بازي شدند و با انتشار بيانيه هاي مجعول- به نام دانشجو و دانشگاهي و جنبش دانشجويي- كوشيدند توهمي از فتنه سال گذشته را بازسازي كنند. از جرس حلقه لندن و راديو فردا و صداي آمريكا و شبكه بي بي سي بگيريد تا «كلمه» موسوي و سحام نيوز كروبي و ديگر حلقه هاي اين زنجير به هم بافته. خرجي هم ندارد كه بيانيه اي را از لس آنجلس و واشنگتن يا لندن و پاريس و بروكسل و برلين سر هم كني و پاي آن بنويسي انجمن اسلامي دانشگاه فلان، ادوار تحكيم، شوراي تهران دفتر تحكيم و... ايرادي هم ندارد. بالاخره جادوي فضاي مجازي است و هزار جور چشم بندي و شعبده بازي. توپ را از دهان خوردن و از جيب پشتي در آوردن! سيگار را در كلاه خود گذاشتن و از بيخ گوش تماشاگر هاج و واج درآوردن! سلمنا! پذيرفتيم اين شب نامه ها از خارج نرسيده و از آن همان تشكيلاتي است كه زماني سعيد حجاريان رو در رو به آنها گفت «جنبش دانشجويي حرف مفت است. شماها زياد دويده ايد و درگير شده ايد. حالا لازم است مدتي برويد كار فكري بكنيد». سلمنا! پذيرفتيم مونتاژ داخل است. باز هم اين جنبش داد مي زند تقلبي است. مي فرماييد چرا؟ بيانيه يك هفته پيش موسوي را بالا و پايين كنيد؟ بعد هم سري به صحبت هاي كروبي بزنيد. آنگاه بيانيه «جمعي از استادان» و «شوراي تهران دفتر تحكيم» و «ادوار تحكيم» و «انجمن دانشگاه X و Y» و... را مرور كنيد. بيانيه به مناسبت 16 آذر است اما دريغ از يك خط يادآوري مناسبت اصلي اين روز كه به جنبش دانشجويي هويت ضد استكباري و ضد استبدادي داد. و دريغ از يك كلمه يادآوري جنايت آمريكا- حامي اصلي و امروزي جبهه اپوزيسيون و فتنه سبز و منافقين جديد- در 16 آذر .1332
آن 3 دانشجو كمتر از 4 ماه بعد از كودتاي آمريكايي- انگليسي 28 مرداد (عمليات آژاكس) به چيزي معترض بودند؟ جز به سفر نيكسون معاون رئيس جمهور وقت آمريكا و جز به كودتاي مشترك CIA و MI6؟! چرا نبايد در مناسبت 16آذر، حتي يك خط هم به موضوع مناسبت اشاره كرد؟ چرا كوچك ترين برائت و انزجاري نسبت به طراحان عمليات آژاكس 1 و آژاكس2 (فتنه سال 88) در اين جماعت ديده نمي شود؟ دانشگاهي و دانشجوي ما با مشاهده اين دم خروس، چگونه قسم حضرت عباس را باور كند؟
اما چه مي توان كرد؟ چاقو را «دسته» آن چاقو كرده است، پس چگونه مي تواند بر گردد و دسته خود را ببرد؟! محال است. اگر شتر از سوراخ سوزن گذشت، اينها هم سرسوزني انتقاد و اعتراض متوجه آمريكا و انگليس و اسرائيل خواهند كرد. قصه جنبش دانشجويي بيدار با اين جماعت، قصه آب و روغن است كه هرگز با هم نمي آميزند. جنبش دانشجويي ايران خط مقدم مبارزه با استكبار و مستبدان تحت الحمايه آن است. و مگر نه اينكه مستكبران روزگار، جماعت فتنه گر را براي جنگ با «جمهوريت» و «اسلاميت»- جمهوري اسلامي- به ميدان خوانده بودند؟

 



محسني اژه اي در پاسخ به كيهان اعلام كرد
تشكيل شعب ويژه براي برخورد با اخلالگران در هدفمندي يارانه ها

سخنگوي دستگاه قضايي از تشكيل شعبات ويژه براي برخورد با متخلفان و اخلالگران هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
در پنجمين نشست خبري حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي با خبرنگاران، خبرنگار كيهان با اشاره به اعلام دولت مبني بر اينكه از طريق بازرسي وزارت بازرگاني و سازمان تعزيرات حكومتي با متخلفان و اخلالگران قانون هدفمند كردن يارانه ها برخورد خواهد كرد از سخنگوي دستگاه قضايي پرسيد قوه قضائيه در اين زمينه چه تدابيري انديشيده و آيا مكانيزم مشخصي در اين زمينه تعريف شده است كه اژه اي پاسخ داد: همانطور كه اشاره كرديد بخش عمده اين قضيه با وزارت بازرگاني و تعزيرات حكومتي است اما قوه قضائيه اعلام آمادگي كرده و كميسيون هاي مشتركي با دولت در اين زمينه تشكيل شده است. وي با بيان اينكه به همه دادستان ها يادآوري شده است دراين باره با دولت همكاري لازم داشته باشند ادامه داد: شعبات ويژه اي هم در نظر گرفته شده و هر چند همه شهرستان ها و استان ها به شعب ويژه برخورد با متخلفان از قانون هدفمند كردن يارانه ها مجهز نيستند اما مقدمات اين كار فراهم شده است.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: در صورتي كه افرادي در اجراي اين قانون خللي پيش بياورند حتماً در شعبات ويژه به پرونده آنها رسيدگي شده و بايد پاسخگوي تخلفات خود باشند.
دستگاه قضايي
مدعي مهدي هاشمي است
محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري در باره دلايل اينكه دادستاني در مورد عدم انتشار دادگاه روزنامه ايران اطلاعيه صادر كرد، گفت: الان دستگاه قضايي مدعي مهدي هاشمي است. همانطور كه در جلسات قبل گفتم او احضار شد و چون در موعد مقرر نيامد و عذر موجهي براي دستگاه قضايي اثبات نشده، به محض ورود به ايران تعقيب مي شود و به پرونده او رسيدگي خواهد شد.
محسني اژه اي با بيان اينكه همه بايد ملتزم به قانون باشيم و در اين صورت همه نفع خواهيم برد گفت: در بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات آمده است افترا به مقامات و افراد چه حقيقي و حقوقي مطرح شده و اين موضوع جزو ممنوعيت قانون مطبوعات است.
وي با اشاره به بند 11 همين ماده اظهار داشت: قانون اجازه نمي دهد مدير نشريه هر چيزي را كه خلاف است منتشر كند. ماده 30 و تبصره ماده 31 قانون مطبوعات نيز مي گويد اگر نشريه اي از او شكايت شده و دادگاه در حال تحقيق است آن نشريه تا پايان رسيدگي حق ندارد مطلبي را درخصوص آن موضوع درج كند.
محسني اژه اي تاكيد كرد: دادستان تهران تشخيص داد اين مطالب كه تحت عنوان دفاع مطرح شده خود متضمن توهين وافترا به افراد ديگري است كه اين دفاعيات ساعت 11 روي خروجي سايت ها رفته بود و جرايد مختلف آن را برداشته بودند كه براي جلوگيري از بروز برخي جرايم به عنوان دفاع به تعدادي از روزنامه ها از جمله خود روزنامه ايران تذكر داده شد كه اين نوع مطلب حذف شود.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: قانون از دفاع حمايت مي كند اما اگر قرار است ضمن دفاع نشر اكاذيب، شايعه يا توهين صورت گيرد قانون جلوگيري مي كند.
پيگيري ترورها
سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره نتيجه پيگيري ترور شهيد علي محمدي در سال گذشته و ترور اخير شهيد شهرياري گفت: متاسفانه عاملان مستقيم ترور شهيدان علي محمدي و شهرياري دستگير نشدند اما كساني كه از ناحيه سرويس هاي بيگانه در جهت ترور و اقدامات تروريستي دستورات و ابزاري داشتند و در اين زمينه آموزش هايي ديده بودند توسط سيستم اطلاعاتي شناسايي و دستگير شدند.
محسني اژه اي ادامه داد: اين متهمان نسبت به موضوع اقرار كرده اند، پرونده آنها در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد. ما اين پرونده و پرونده هاي ديگري حتي اگر در حد سرنخ باشد حتما پيگيري مي كنيم. روابط بين الملل قوه قضاييه و دادستاني كل نيز اين مسائل را در دستور كار خود قرار داده اند.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه رياست قوه قضاييه عنوان كرده بود آژانس بين المللي انرژي اتمي در ترور دانشمندان هسته اي مقصرند، گفت: بر اساس قوانين موجود اگر يك دستگاه خارجي و يك سازمان بين المللي پا را فراتر از قوانين خود بگذارد و اقدام به كسب اطلاعات اضافه كند و سپس آن اطلاعات را در اختيار افراد ديگر! قرار دهد اين كار تخلف است و اگر مشخص شود در پرونده ترور دانشمندان آژانس اطلاعاتي داده و به واسطه حضور بازرسان خود اين اطلاعات را كسب كرده مشخصا آژانس مقصر است.
فتنه گران پرونده شان را سنگين تر نكنند
در ادامه اين نشست خبري، خبرنگاري پرسيد، برخي از كساني كه در حوادث پس از انتخابات مجرم و مقصر بودند همچنان آزادند و نه تنها اظهار ندامت نمي كنند بلكه باز هم بيانيه صادر مي كنند و به موضع رسمي قوه قضاييه بي اعتنا هستند از جمله مجاهدين انقلاب و مشاركت كه علي رغم لغو پروانه همچنان فعاليت مي كنند. قوه قضاييه چگونه مي خواهد با اينها برخورد كند كه سخنگوي قوه قضاييه پاسخ داد: اينها اشتباه مي كنند و پرونده خودشان را روز به روز سنگين تر مي كنند. شك نكنيد كه قانون سراغ شان خواهد رفت و آن موقع دير است كه از خود دفاع كنند چون تا زماني كه مسيرهايي براي جبران وجود داشت نه تنها جبران نكردند كه مسير خلاف خود را ادامه دادند.
وي افزود: در مورد حزب منحله مشاركت و سازمان مجاهدين در روزهاي اخير به دادستان گفتم از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پيگيري كنيد كه بيانيه هاي صادر شده را چه كساني مي دهند تا رسما با اين افراد كه پس از انحلال حزب شان بيانيه هايي كه حالت شب نامه دارد منتشر مي كنند برخورد قانوني صورت گيرد.
علت تاخير در پرونده
كوي دانشگاه
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر گلايه رئيس قوه قضاييه در خصوص عدم همكاري نيروهاي امنيتي در پرونده كوي اظهار كرد: اگر در چنين پرونده هايي مانند پرونده كوي دانشگاه اطلاعات دقيق و درست را از مراجع رسمي داشته باشيم به سرعت مي توانيم پرونده را به نتيجه برسانيم. درخواست مردم نيز تسريع در رسيدگي به پرونده است. از جمله پرونده هايي كه در رسيدگي به آنها تاخير شد، پرونده كوي دانشگاه بود كه اگر اطلاعاتي كه بعدا در اختيار ما قرار گرفت را زودتر در اختيارمان قرار مي دادند، اين پرونده زودتر و سريع تر به نتيجه مي رسيد.
وي يادآور شد: سيستم اطلاعاتي در مواردي كه در قانون پيش بيني شده ضابط دستگاه قضايي محسوب مي شود و در مواردي بيان مي شود كه ضابط نيستند.
پرونده نگين غرب
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري در خصوص پرونده نگين غرب با تاكيد بر اين نكته كه مردم بايد توجه داشته باشند كه در برخي از موارد اين گونه افراد قادر به انجام تعهدات خود نيستند، ادامه داد: دستگاه قضايي در طول مدت رسيدگي به اين پرونده نهايت تلاشش را كرده كه در مرحله اول مردم به پولشان برسند. همچنين در اين رابطه رئيس سابق دستگاه قضايي نيز اقدام به تشكيل جلساتي كرده بود. اخيرا نيز شكات اين پرونده نمايندگاني را معرفي كردند تا مطالباتشان را بيان كنند و در نهايت مردم به پول خود برسند. اميدواريم اين پرونده به زودي به سرانجام برسد.
نامه نگاري با بوي فتنه گري!
خبرنگاري با اشاره به اين كه 16 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات نامه اي در خصوص وضعيت زندانيان به هاشمي رفسنجاني نوشته اند، خواستار توضيحات بيشتر در اين خصوص از سخنگوي دستگاه قضايي شد كه وي پاسخ داد: بالاخره افراد براي خواسته هاي خود كه بعضي براي شانتاژ و بعضي براي تبليغات و بعضي نيز براي ادامه همان فتنه سال 88 است، اقدام به نامه نگاري مي كنند، نامه هايي از اين قبيل نيز براي قوه قضاييه مي آيد.
ورود مدعي العموم
به آلودگي هوا
محسني اژه اي درباره ورود مدعي العموم به بحث محيط زيست و به طور خاص آب و هوا اظهار كرد: در اين زمينه در زمان آيت الله دري نجف آبادي نيز اقداماتي صورت گرفت و اكنون نيز انجام مي شود. هنگامي كه گزارشي به ما مي رسد مورد بررسي قرار مي گيرد و ما از اين نكته كه چنين مسائلي تكرار نشود، دفاع مي كنيم.
وي افزود: من به دنبال علت آلودگي هوا هستم. بايد بررسي شود كه آيا مواردي از جمله ازدياد خودروها در سطح شهر علت آن است يا موارد ديگري نيز وجود دارد كه پنهان مانده است. به عنوان نمونه در شهر اراك كارخانه آلوده اي وجود داشت تاكيد ما اين بود كه آلايندگي بايد برطرف شود و گزارشي نيز در خصوص يكي از كارخانجات در جنوب تهران به دست ما رسيده است و آن را بررسي مي كنيم.
عفو عده اي از متهمان
حوادث پس از انتخابات
سخنگوي قوه قضاييه درباره آزادي 50 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات گفت: قانون گفته اگر كساني در زمان و بعد از زمان رسيدگي به اتهاماتشان ابراز ندامت و پشيماني كنند و حاضر به جبران گذشته باشند طبيعي است قانون براي آنها چه قبل از صدور حكم و چه بعد از آن تخفيف قائل مي شود.
وي ادامه داد: تعدادي از كساني كه در آشوب سال گذشته حضور داشته و محكوم شده اند همكاري و ابراز پشيماني كرده اند و بعد از اين كه دادستان صحت اظهارات آنها را احراز كرد حكم آنها تعليق شد و تعدادي ديگري هم در عيد غدير خم مشمول عفو شده و آزاد شدند.

 



عشق خونين كربلا (1)

عشق الهي، محور قيام سالار شهيدان (ع)
تحليل قيام سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب (ع) راههاي متعددي دارد.امير مؤمنان علي بن أبيطالب (ع) به ما فرمود: خاندان عصمت و طهارت را بر بالاترين وجه قرآني تفسير كنيد و اگر خواستيد آنها را مصداق آيه اي قرار بدهيد، آنها را عالي ترين مرحله مصداقي بدانيد و اگر خواستيد در تفسير مفهومي، از آيات استمداد كنيد، برجسته ترين مفهوم و لطيف ترين مفهوم كه از گزند ماديّت و نقص و عيب منزّه است، آن را همراه ولايت تفسير كنيد:انز لوهم ب احسن مناز ل القرآن، يا ر دوهم ورود اله يم الع طاش(1)؛آيات كريمه قرآن را درباره عترت طاهرين (عليهم السّلام) تفسير كنيد.
بنابراين مفهومي كه همراه نقص مادي و مانند آن است، درباره عترت طاهرين تطبيق نكنيد؛ مصداقي كه بوي ماديت و دنيائي مي دهد، درباره اين ذوات قدسي معنا نكنيد. اگر فرمود: آيات كريمه قرآن را درباره اين خاندان بدانيد، اين يك رهنمود علمي است كه اختصاصي به تفسير ندارد. تحليل حديثي مربوط به اين خاندان اينچنين است، تحليل تاريخي مربوط به اين دودمان اينچنين است، تحليل مقتل و مبارزات سياسي اين خاندان اينچنين است و مانند آن. پس بنابراين تحليل كربلا گرچه وجوه فراواني دارد و هر كسي به اندازه خود از اين مائده و مأدبه الهي طرفي مي بندد؛ ولي وظيفه محققان آن است كه عالي ترين مرتبه را درباره نهضت كربلا تبيين كنند.
نهضت حسيني (ع)، مظهر تامّ ( عبادت الهي )
جريان ظلم ستيزي و حمايت از عدل و محرومان و مستضعفان، اينها جزء اهداف مياني است؛ همه اينها حق است، لكن جزء اهداف مياني است و قصد قربت كردن و در اين كار براي پرهيز از جهنّم مبارزه كردن، حق است و براي ورود به بهشت و نيل به درجات بهشت اين نهضت را تبيين كردن، حق است. چه اينكه همه شهداي كربلا يكسان نبوده و نيستند؛ برخي ها خوفاً م ن النّار حسين بن علي (ع) را ياري كرده اند، برخي ها شوقاً لي الجنّه و گروهي از شهداي كربلا هم حبّاً ل لّه.
امّا خود سالار شهيدان كه پرچمدار نهضت جهاني بود و هست لي يوم الق يامه، نهضت خود را از منظر عبادت مي بيند؛ يك عبادتي دارد. « عبادت » اركاني دارد، قرائاتي دارد، سجود و ركوعي دارد و مانند آن؛ گاهي هم شمشير دارد، كشتن دارد، كشته شدن دارد، اسارت دارد و مانند آن؛ گاهي هم سر دادن دارد، پيكر دادن دارد، سينه زير سم اسب دادن دارد، انگشت دادن دارد و مانند آن؛ همه اينها عبادت است. ببينيم حسين بن علي بن أبيطالب (ع) از كدام منظر، كربلا را سامان بخشي كرد و اساسنامه كربلارا با كدام يك از اين معيارها تدوين كرد !
چون طبق بيان نوراني پيغمبر (ص) كه فرمود: حسين م نّي و أنا م ن حس ين(2)؛ اين خاندان نزديك ترين افراد به وجود مبارك رسول اكرم اند و وجود مبارك رسول گرامي فاضل ترين مردم و برجسته ترين مردم را كه در كوي پروردگار، سر خضوع مي نهند و عبادت مي كنند را معرفي كرد. فرمود: فاضل ترين مردم كسي است كه عبادت او «عاشقانه » باشد، نه خائفانه و يا تاجرانه و براي رسيدن به بهشت !
عاشقان عبادت خدا، برترين انسانها
اين روايت نوراني را اوّل به عرضتان برسانيم، بعددر فرصت هائي كه پيش مي آيد به توفيق ذات أقدس له طبق اين حديث نوراني، جريان « عشق خونين كربلا » را تحليل كنيم. مرحوم كليني (رض) در جلد دوّم اصول كافي، در مبحث ايمان و كفر بابي را به عنوان باب العباد ه دارد. در باب الع باد ه چند حديث است؛ حديث سوّم اين باب آن است كه وجود مبارك امام صادق (ع)از وجود مبارك پيغمبر (ص) نقل مي كند: أفضل النّاس من عش ق الع باده فعانقها و احبّها و قلب ه و باشرها ب جسد ه و تفرّغ لها فهو لا يبال ي علي ما اصبح م ن الدّنيا علي عسر ام علي يسر(3). وجود مبارك پيغمبر طبق اين نقل فرمود: برجسته ترين مردم آن است كه به عبادت، عشق بورزد. يعني عاشق نماز و روزه وحج و زكات و صوم باشد و مانند آن.
معناي بلند » عشق » و دوري آن از امور مادي
و وجود مبارك حسين بن علي بن أبيطالب كه براي عبادت الهي به اين نهضت كربلا قيام كرد، اين را عاشقانه انجام داد. اگر عشق معنا بشود، نهضت كربلا عاشقانه خواهد بود و كساني كه راهيان راه كربلايند، عاشقانه سخن مي گويند، عاشقانه تحليل مي كنند، عاشقانه عمل مي كنند و حقيقت عشق از همه اين حرف هاي طبيعي منزّه و مبرّا است. اگر يك لفظي را بيگانه اي غارت كرده، مصادره كرده و در جاي ديگر به كار برده؛او اين كلمه را غارت كرده است، اين خلافت و ولايت را غصب كرده است. اگر خلافت را اموي و مرواني غصب كرده اند،اين باعث نمي شود كه كلمه خلافت، آن قداست خود را از دست بدهد ! و اگر حكومت را مرواني و عباسي مصادره كرده اند، باعث نمي شود كه حكومت،قداست خود را از دست بدهد !
واژه « عشق » از لطيف ترين تعبيرات روائي ماست؛ گرچه زياد استعمال نشده، امّا همان اندك موردي كه استعمال شده، جلال و شكوه كاربردي دارد كه پيغمبر فرمود: أفضل النّاس من عش ق الع باده و عانقها. با عبادت معانقه كند، گردن به گردن باشد و با آن مباشرت داشته باشد؛ هم با روحش، هم با جسمش. هم با بدن عشق بورزد نسبت به عبادت، هم با جان عشق بورزد به عبادت ! كربلا،عبادتگاه سالار شهيدان بود؛ لذا در قتلگاه، در همان آخر سجده شكر به جا مي آورد كه دارد گونه اي از عبادت را ارائه مي كند.
( حبّ و عشق )، مدار دين الهي
بايد عنايت كرد كه « عشق » آن محبت كامل است؛ اساس دين بر مدار محبت است. گرچه اين محبت مظاهري دارد و اگر كسي از محبت عمداً محروم شده است، به سوء اختيار خودش است؛ لكن بالاترين مرحله دوستي را ( عشق ) مي گويند. براي تبيين اين مرحله كه اساس دين بر مدار محبت هست، اين مقاطع را عنايت بفرمائيد: مسلمانها قبله اي دارند و مطافي دارند كه شهره جهاني است به نام كعبه. معمار كعبه، مهندس كعبه، بنيانگذار كعبه، حضرت ابراهيم خليل (ع) است كه به دستور ذات أقدس له خالصانه او و فرزندش اين بنا را استوار كرده اند و خداوند او را به عنوان دوست انتخاب كرده است. نه تنها حضرت ابراهيم،خليل خدا بود، بلكه خدا او را به عنوان خليل اتخاذ كرده است: و اتّخذ الله ا براهيم خليلاً (4). پس با خلّت و دوستي، قبله و مطاف مسلمانها سامان پذيرفت؛ زيرا خليل خدا معمار و مهندس اين بنا بود.
سلسله انبياي ابراهيمي (عليهم السّلام) حافظ اين خلّت بودند؛ تا نوبت رسيد به محبت حبيب خدا، حضرت ختمي نبوت وجود مبارك پيغمبر (ص) كه او شده « حبيب خدا ». پس سر سلسله انبياي ابراهيمي با وصف خلّت شروع به كار كرد و در ساقه سلسله انبياي ابراهيمي با وصف محبت پايان پذيرفت از نظر نبوّت و چون وجود مبارك حضرت ختمي نبوّت،آخرين پيامبر بود، براي اينكه لي يوم القيام ه حافظان وحي و پرچمداران الهام بمانند و حقائق قرآن را حفظ كنند و تبيين كنند، اهل بيت عصمت و طهارت كه همگي معصوم بودند، جانشينان به حق رسول گرامي اند و اجر رسالت، مودّت آنان قرار داده شده است (5)
بنابراين عناصر محوري اي كه از خلّت ابراهيم خليل شروع شد، به محبت پيغمبر رسيد، به مودّت علي و اولاد علي (ع) ختم شد؛ نشان آن است كه آغاز و انجام دين ابراهيمي، صدر و ساقه نبوّت و ولايت،همانا محبت است؛ خلّت است و محبّت است و مودّت و اساس دين اين است و اگر احياناً گفته شد: هل الدّين لا الحبّ (6)،براساس اين اصل است.
رحمت خداوند، پيشواي غضب او
اگر امام سجاد (ع) فرمود: يامن تسعي رحمته امام غضب ه(7)، معنايش اين است كه مهندسي عالم را رحمت به عهده دارد و غضب در جائي قرار مي گيرد كه رحمت دستور بدهد و همانطوري كه معناي سبقت رحمته غضبه(8) اين نيست كه رحمت خدا بيش از غضب خداست، بلكه معنايش اين است: رحمت خدا پيش از غضب خداست؛ چون سابق است، نه زائد. درست است كه رحمت چندين برابر غضب است، درست است كه درهاي بهشت بيش از درهاي جهنّم است؛ درست است كه جهنّم پر شدني است: لاملأنّ جهنّم م ن الج نّه و النّاس اجمعين(9)؛ ولي بهشت پر شدني نيست، چون وس ع السّموات و الأرض(10) و مانند آن؛ بهشت به اين آساني ها پر نمي شود. به هر تقدير درست است كه رحمت بيش از غضب است، امّا معناي اين حديث نوراني و آن دعاي نوراني اين نيست كه رحمت خدا بيش از غضب خداست؛ بلكه معنايش اين است: رحمت خدا پيش از غضب خداست ! رحمت امام است و غضب مأموم؛ و هر مأمومي پيرو امامت امام است.هر جا غضب بخواهد محقق بشود، رحمت بايد دستور بدهد.
پس فرمانروا و راهنما و رهبر قافله اسماي حسناي الهي، همانا رحمت است و اگر اينچنين بود؛ مودّت، خلّت، محبت امام سائر دستورات ديني است. اگر رحمت،امام غضب است، خلّت و محبت و مودّت هم امام سائر برخوردهاي اسلامي اند. اگر دستورهائي هست؛ اوّل از منظر خلّت و محبت و مودّت بايد ديده بشود، بعد انجام بشود.
عشق الهي، محور قيام سالار شهيدان (ع)
سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب (ع) هم از منظر خلّت و محبت و مودّت،كربلا را سامان داده است. او به عنوان دوست له، به عنوان دوست وحي و الهام، به عنوان دوست قرآن و عترت، به عنوان دوست مقام والاي خلافت و ولايت و مانند آن دست به نهضت جهاني كربلا زد. گرچه نجات از دوزخ و رسيدن به بهشت، بهره همه شهداي كربلاست، ولي منظر اوّلي و اساسي سالار شهيدان،عشق به مبارزه عليه ظلم و بيدادگري بود. با اين نهضت هر گونه كفر و الحادي را برداشت و هر گونه ظلمي را بر طرف كرد؛ ولي عاشقانه و خليلانه و محبّانه و با و داد انجام داد.
بنابراين طبق اين حديث نوراني كه پيغمبر فرمود: أفضل النّاس من عش ق الع باد ه و حسين هم از پيغمبر است،پس وجود مبارك آن حضرت برنامه كربلا را عاشقانه تدوين كرد و عاشقانه تبيين كرد و عاشقانه تحليل كرد و عاشقانه تفسير كرد و عاشقانه اجراء كرد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي)
در برنامه تلويزيوني ( عشق خونين كربلا ) قم ـ آذر و دي 1388
ـــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ خ 87 ـ( ع تره النّب ي ) (2) كشف الغمّه/ 2/ 6
(3) الكافي/ 2/ 83 (4) نساء/ 125 (5) شوري/ 23
(6) الكافي/ 8/ 80 (7) الصحيفه السّجاديه (ع)/ دعاي 16
(8) اقبال الأعمال/ 363 ـ فصل ف يما نذكره م ن ادعيه يوم عرفه ...
(9) هود/ 119 (10) آل عمران/ 133
خوان حكمت دردهه اول محرم هر روز منتشر مي شود.

 



با تقدير ويژه از «كيهان» و با مساعدت فرمانده كل سپاه پاسداران
سردار جاهد ، يك دستگاه آپارتمان به خانواده شهيد گلدوي اهداء كرد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
سردار عليرضا عظيمي جاهد، فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان گفت: به پاس ايثارگري هاي بزرگ شهيد «محمد گلدوي» اين شهيد بزرگ استان كه از خانواده اي مستضعف و محروم بود و همچنين با توجه به اينكه پس از شهادت اين مجاهد ارزشمند، همسر ايشان با داشتن 2 فرزند خردسال در منزلي كوچك مستأجر بودند، با برنامه ر يزي فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آستانه ماه محرم كليد يك دستگاه آپارتمان 90 متري را در يكي از مناطق خوب شهر زاهدان تقديم خانواده اين شهيد والامقام كرديم.
فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان ضمن اعلام اين خبر در يك نشست مطبوعاتي، با تقدير ويژه از نقش «روزنامه كيهان» براي پاسداشت شهداي بسيجي مبارزه با فتنه سبز و زمينه سازي اين اقدام افزود: در كار خداپسندانه اهداء اين منزل مسكوني به خانواده شهيد گلدوي بسياري از بزرگان شركت داشته اند. لازم است از جناب آقاي حسين شريعتمداري، مدير مسئول انقلابي روزنامه كيهان سپاسگزاري كنم كه همواره مروج فرهنگ ايثار و شهادت بوده اند و توجه ويژه اي به پوشش اخبار شهداء مبارزه با گروهك تروريستي «عبدالمالك ريگي» دادند. همچنين بر خود لازم مي بينم كه از برادر بزرگوارمان آقاي فضلي نژاد، نويسنده روزنامه كيهان تقدير كنم كه جايزه ويژه جنگ نرم خود را كه در هفدهمين جشنواره بين المللي مطبوعات گرفتند به شهيد گلدوي تقديم كردند.
سردار جاهد ادامه داد: الحمدلله مجموعه اقدامات روزنامه كيهان، زمينه ساز تقدير ويژه از خانواده شهيد محمد گلدوي شد. شهيد گلدوي با نثار جان خود از انفجار سنگيني كه قرار بود در مسجد جامع زاهدان اتفاق بيافتد جلوگيري كرد. ايشان وقتي متوجه شد كه عامل انتحاري قصد ورود به مسجد را دارد، مردانه جلوي آن تروريست ايستاد و با بغل كردن عامل انتحاري او را به بيرون مسجد كشيد و جان 150 نفر را نجات داد.
وي اظهار داشت: با هماهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يك واحد آپارتمان از محل اعتبارات بنياد مسكن سپاه براي خانواده اين شهيد عزيز خريداري و به آنان تحويل شد.
فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان در خاتمه تأكيد كرد: البته اين هديه، فقط يك كار كوچك براي خانواده اين شهيد بزرگوار است و ما بايد در قبال همه شهدا و بزرگان چنين خدمات ارزنده اي داشته باشيم. زمينه سازي رسانه هاي انقلابي و اصحاب قلم در ستايش از شهداء قطعاً ما را در چنين اقداماتي ياري مي رساند.

 



ارزيابي رسانه هاي خارجي از خودكفايي كشور در توليد كيك زرد ايران با دست پر به ژنو آمد

رسانه هاي خارجي با اشاره به برگزاري دور جديدي از مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 در ژنو اعلام كردند كه تهران با اعلام خودكفايي در توليد كيك زرد با دست پر وارد اين مذاكرات شد.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در اين باره نوشت: ايران با فراوري موفقيت آميز سنگ معدن اورانيوم در داخل راهي براي دور زدن تحريم هاي سازمان ملل در اين زمينه پيدا كرد.
شبكه خبري فرانس 24 نيز اعلام كرد: خودكفايي ايران در همه بخش هاي هسته اي معادله را در مذاكرات هسته اي بر هم زده است.
اين شبكه در ادامه گزارش خود به نقل از علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد: اين كشور اكنون در همه بخش هاي برنامه هسته اي اش خودكفا شده است اين اظهار نظر رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در واقع مي تواند معادله را در مذاكراتي كه غربي ها با ايران آغاز كرده اند برهم بزند.
فرانس بيست و چهار افزود: ايران در گذشته كيك زرد توليد نمي كرد اين پودر زرد رنگ مرحله ميان بين استخراج اورانيوم و غني سازي آن است تاكنون ايران با ذخاير قبلي اش كه در دهه هفتاد خريده بود كار مي كرد اما كارشناسان مي گويند كه اين ذخاير اكنون تمام شده است بنابراين اينكه تهران اكنون توانسته است خودش كيك زرد توليد كند با كمال شگفتي قدرت بزرگي پيدا كرده است.
شبكه تلويزيوني الجزيره در تحليلي پيرامون اين موضوع اعلام كرد: ايران با اعلام توليد كيك زرد در آستانه مذاكره با غرب به آنها فهماند كه بايد با اين كشور به عنوان يكي از دارندگان فناوري هسته اي رفتار كند.
اين شبكه ضمن اشاره به اين مطلب در گزارشي از اصفهان كه با پخش تصاويري از ورود اولين محموله كيك زرد توليد شده در بندرعباس به تأسيسات هسته اي اصفهان و مراسم استقبال از آن همراه بود، گفت: ايران معتقد است كه روز به روز به مرحله خودكفايي هسته اي نزديك مي شود.
در بخش ديگري از گزارش الجزيره با اشاره به ابعاد سياسي اعلام توليد كيك زرد در ايران آمده است و ايران در آستانه مذاكره با غرب مي خواهد بگويد به كشورهاي داراي فناوري هسته اي پيوسته است و بايد براين اساس با آن مذاكره شود ايران از اين طريق مي كوشد وضع خود را در مذاكرات بهبود ببخشد و موافقت بين المللي را با حق خود براي غني سازي به دست آورد.
روزنامه الشرق الاوسط نيز در اين باره نوشت: ايران پيش از برگزاري نشست ژنو پيش دستي كرد.

 



يادمان شهداي رسانه
رسول كاظم نژاد يادش بخير

قرار بود با هم برويم، قرار نبود بي هم برويم، قرار بود با هم باشيم، قرار نبود بي هم باشيم آن روز قبل از شهادتش را مي گويم با هم قرار گذاشتيم و بعدازظهر هم قرار مجدد و زمان حضور در فرودگاه مسيرمان يكي نبود، او از رباط كريم و من از شهرك چشمه.
امانمي دانم كه چه شد، چه جرياني بود و چه اتفاقي افتاد و چه قضا و قدري در كار بود كه همراهي با او نصيبم نشد دبير سرويس به خاطر كمبود نيرو مخالف رفتن من بود.
رسول آمد، با تمام تجهيزات، دوربين، تله، لنزهاي مختلف همراه با كيف و جليقه مخصوص تا آخرين قرارهايمان را يكي كنيم.
وقتي به او گفتم من نمي توانم بيايم، عرق سرد بر صورتش نشست اما وقتي ديد حال من كمتر از او نيست. فقط يك جمله گفت و رفت.
«نارفيق! من اين ماموريت را در شرايطي قبول كرده ام كه دارم نمايشگاه عكس ويژه ورزشكاران نابينا و كم بينا را در نگارخانه بدون صاحب رها مي كنم به اين اميد كه با تو و در كنار تو راهي اين ماموريت شدم دلبستگي عجيبي به يكديگر داشتيم. اين دلبستگي را از سفر به كويته پاكستان در زمان حمله آمريكا به افغانستان و اشغال اين كشور به يادگار داشتيم.
¤¤¤
بگذريم، رسول آن شب ناراحت رفت و دلگير از من و من هم مثل او اما بي قرار، وقتي به خانه رسيدم ساعاتي در اتاق قدم زدم و دوباره با دبير سرويس تلفني گفت وگو كردم. از من اصرار ولي جواب همان بود كه در تحريريه بر آن تاكيد داشت. راست هم مي گفت نفرات سرويس در آن چند روز به خاطر مرخصي هايي كه همكاران گرفته بودند به شدت كم شده بودند و من استدلالي و پاسخي در برابر اين دليل نداشتم.
ساعتي از صبح فرداي آن روز نگذشته بود كه تلفن منزل زنگ زد، رسول بود.
مي گفت، بچه ها يكي يكي در حال پيوستن به جمع هستند و بچه هاي روابط عمومي ستاد خبري رزمايش سراغ من را مي گيرند.
باز هم اصرار كرد و گفت: اگر مي تواني بيا و مدام مي گفت: اين رزمايش را از دست نده بيا تا من هم اينجا تنها نباشم.
و پاسخ من همان بود كه شب قبل داده بودم اما ته دلم مي خواستم قيد همه چيز را بزنم و لباس هايم را بپوشم و راهي فرودگاه شوم.
اين زنگ زدن دو بار ديگر تكرار شد و در بار دوم كه نزديك ظهر بود مي گفت: هواپيما نقص فني پيدا كرده و من ترديد دارم كه بمانم تا نقص فني برطرف شود يا اينكه يك راست راهي نمايشگاهي شوم كه به قول خودش بي صاحب در فرهنگسرا به امان خدا رها شده بود.
از من مشورت مي خواست و باز هم اصرار كه اگر مي تواني بيا تا با هم برويم.
اصرار او اشكم را درآورده بود، وقتي ديد بغض ام گرفته، رهايم كرد و هيچ نگفت و حرف را عوض كرد و ادامه داد: روحاني گروه مي گويد نمازظهر را به جماعت مي خوانيم اگر تا آن موقع هواپيما قابل پرواز بود مي رويم وگرنه همگي برمي گرديم.
رسول كاظم نژاد ظهر آن روز آخرين نمازش را به جماعت خواند و با جماعتي به استقبال شهادت رفت كه همگي آن ها آن روز بوي عطر شهادت را به مشام خود چشيده بودند و لذت رفتن بر ماندن را به راحتي حس كرده بودند و حيف و هزاران حيف بر من و امثال من كه ميان ماندن و رفتن سرگردان ماندم و امروز حيران از اينكه اين چه آزمايش و امتحاني بود كه من به همين راحتي مردود شدم.
اين خاطره را براي اولين بار نقل كردم كه بگويم ديروز سالگرد شهادت رسول كاظم نژاد عكاس خبرنگار روزنامه كيهان داراي مقام دوم جشنواره عكس آكادمي ملي المپيك بود.
او در غائله 18 تير براي كشف واقعيت ماجرا و اينكه آتشي كه فتنه گران آن روز به پا كرده بودند را از دريچه لنز و دوربين خود براي ملت شريف كشورمان كه از پشت صحنه خيلي از حوادث آن روز بي اطلاع بودند، شفاف سازي كنند، به قلب حادثه شتافت تا اندك وظيفه اي را در اين راه نثار ملت خود كند.
همان روزها تيركين كينه ورزان به ظاهر اصلاح طلب به پاي رسول نشست و او جانباز شد يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.
رحيم چوخاچي زاده مقدم

 



ساندي تلگراف: ترور دانشمندان ايران كار موساد بود

يك هفته نامه انگليسي اذعان كرد كه ترور دو تن از دانشمندان هسته اي ايران از سوي رژيم صهيونيستي و موساد صورت گرفته است.
به گزارش مشرق، هفته نامه ساندي تلگراف در شماره اخير خود نوشت كه اسرائيل در پس پرده عمليات ترورهاي اخير در تهران و شهادت دكتر «مجيد شهرياري» استاد فيزيك دانشگاه شهيد بهشتي و از دانشمندان هسته اي ايران بود.
اين روزنامه در مقاله اي كه به قلم «گوردون توماس» نوشته شده است، با اين عنوان كه آيا اين آخرين ضربه از سوي رئيس كنوني موساد بود؟ نوشت: هفته گذشته در يكي از اتاق هاي اين مركز جشن و پايكوبي زايدالوصفي پس از اين عمليات تروريستي برپا شد.
اين روزنامه انگليسي در تشريح جلسات برنامه ريزي براي اين ترور نيز نوشت: اين عمليات در يكي از اتاق هاي نزديك به دفتر «مئير داگان» رئيس سابق موساد طرح ريزي شده و خود وي رياست اين جلسات را كه با حضور گروه كوچكي از كارشناسان، تحليلگران، اسلحه شناسان و روانشناسان صهيونيست برگزار شده بود برعهده داشت.
اين روزنامه به ساير كشورهايي كه در اين ترور دست داشته و يا هماهنگي هاي مختلف اطلاعاتي و امنيتي با آنها در اين زمينه صورت گرفته است، اشاره اي نكرد. اين در حالي است كه كارشناسان مسائل امنيتي معتقدند كه اين ترورها علاوه بر موساد، از سوي سازمان هاي جاسوسي يك يا چند كشور ديگر نيز مورد حمايت و هماهنگي قرار گرفته است و موساد به تنهايي قادر به اين اقدام نيست.

 



يك عضو مرتبط با ستاد موسوي و گروهك نفاق دستگير شد

يك عضو مرتبط با ستاد موسوي كه همكاري گسترده اي با گروهك نفاق داشته است، دستگير شد.
به گزارش فارس، اين عضو مرتبط با ستاد موسوي به دستور گروهك نفاق نام «بنيامين» را براي پوشش فعاليت هاي خود برگزيد.
بنيامين در جريان آشوب هاي پس از انتخابات نقش ساماندهي و عملياتي كردن برنامه ها از جمله راه اندازي آشوب ها و درگيري هاي خياباني را برعهده گرفت.
وي در جريان يكي از آشوب هاي خياباني در تيرماه 88 از سوي ناجا دستگير و پس از گذشت يك هفته آزاد شد.
بنيامين پس از آزادي مورد توجه يكي از عناصر اصلي گروهك نفاق در ستاد موسوي كه هم اكنون متواري مي باشد، قرار گرفت و از سوي وي به گروهك مذكور معرفي شد. سرپل گروهك نفاق در خارج كشور نيز بلافاصله با وي ارتباط برقرار كرده و پس از طي دوره هاي آموزشي ويژه از جمله كد رمز و... وي را براي برنامه هاي بعدي اين گروهك آماده كرد.
وي از سوي گروهك نفاق ماموريت هايي را برعهده گرفت و در اولين اقدام با سوءاستفاده از برخي فريب خوردگان حوادث پس از انتخابات شبكه اي مخفي را تشكيل داد و درصدد اجراي ماموريت هاي محوله از سوي اين گروهك برآمد.
چگونگي همكاري
با ستاد موسوي و منافقين
بنيامين درباره چگونگي همكاري خود با ستاد موسوي و نحوه ارتباط با گروهك نفاق فاش ساخته كه پس از آزادي از بازداشتگاه ناجا با سايت هاي نوروز و انديشه نو ارتباط برقرار كرده كه مسئولان اين سايت ها نيز وي را به سه نفر در قالب كميته اي موسوم به «كميته وكلاي حامي آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات» معرفي مي كنند.
وي در جريان اين آشنايي با يكي از آنان در دفتري واقع در خيابان طالقاني ملاقات كرده و فرد مذكور كه در ستاد موسوي نيز نقش فعالي برعهده داشته است، در ازاي دريافت اطلاعاتي كه حاصل فعاليت هاي وي در جمع آوري پنهان اطلاعات بوده است، مقادير معتنابهي پول دريافت كرده است.
بر پايه اين گزارش اين عضو ستاد موسوي پس از تست كامل و اطمينان از ميزان فعاليت و موثر بودن وي در جمع آوري اطلاعات و اقدام عملياتي زمينه آشنايي بنيامين با وحيد صالحي يكي از سرپل هاي گروهك نفاق در خارج كشور را فراهم كرده است.
وحيد صالحي نيز پس از دريافت اطلاعاتي درباره سوابق فعاليت هاي بنيامين از عضو ستاد موسوي، طي تماسي تلفني با بنيامين ابتدا خود را به عنوان مسئول «انجمن دانشجويان و متخصصان ايراني مستقر در اسكانديناوي» معرفي كرده و با ادعاي كمك خيرخواهانه به آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات از بنيامين خواسته تا با ايميل با وي در ارتباط باشد.
وحيد صالحي با دريافت اطلاعاتي از سوي بنيامين درباره فعاليت هاي وي در جريان آشوب هاي خياباني و نحوه بازداشت وي از سوي ناجا، گزارشات دريافتي از سوي وي را به صورت اغراق آميز در سايت هاي مرتبط با گروهك نفاق و فتنه گران منتشر مي كند.
بنيامين همچنين فاش ساخته كه با روشن شدن ماهيت اصلي صالحي و ارتباط او با گروهك نفاق، وي نيز به صورت رسمي وارد تشكيلات اين گروهك شده و در ازاي ارائه اطلاعات به وحيد صالحي چندين ميليون تومان از وي پول دريافت كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14