(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 آذر 1389- شماره 19810

حديث دشت عشق
از مارادونا براي سرمربيگري تيم ملي برنامه مي گيريم
كفاشيان: ايران مي تواند ميزبان جام جهاني فوتبال شود
اخبار كوتاه از فوتبال
دستيابي به رتبه دومي آسيا سخت است ولي محال نيست
داورزني: كسي نمي تواند موفقيت گوانگجو را به نام خود ثبت كند
حريفان استقلال، پيروزي، سپاهان و ذوب آهن در آسيا مشخص شدند
كار سخت پيروزي در گروه سوم
قوي ترين وزنه بردار جهان به طلاي المپيك مي انديشد
سليمي: جانشين رضازاده بودن به من انگيزه مي دهد
وعده خسروي وفا پيش از آغاز بازي هاي پاراآسيايي
گوانگجو: حداقل 60 مدال كسب مي كنيم
سرمربي تيم ملي هندبال از ايران رفت
 ماجك: بازگشتم به نظر كميته ملي المپيك بستگي دارد



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «داود ساعدي»
در خط خطر عشق به داد تو رسيد
پاسدار شهيد داود ساعدي در سال 42 در تبريز چشم به جهان گشود. پس از پشت سر گذاشتن دوران تكميلي تحصيلات از ابتدائي تا دبيرستان به عضويت رسمي سپاه پاسداران درآمد. همراه با تحصيل در فعاليت هاي ورزشي خصوصا رشته كاراته شركت داشت و در اين راه توانسته بود به كمربند زردكيو 9 نيز دست يابد. از جمله خصوصيات اخلاقي بارزش گرفتن روزه قبل از دوازده سالگي و خواندن نماز قبل از افطار بود كه هرگز ترك نكرد، قرآن كوچكي داشت كه هميشه همراهش بود.
او خودش مربي قرآن بود. در زمان جنگ در منطقه سوسنگرد بيسيم چي بود و در همين راه بود كه در تاريخ 26 مهرماه سال 60 با اصابت گلوله به سجده گاهش لباس رزم را با خون خويش گلگون ساخت.

 



از مارادونا براي سرمربيگري تيم ملي برنامه مي گيريم
كفاشيان: ايران مي تواند ميزبان جام جهاني فوتبال شود

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: مي توانيم مانند قطر ميزبان جام جهاني شويم، اين ميزباني خواسته سازمان تربيت بدني است. اگر همدل شويم و سعي و تلاش كنيم يك روز ميزبان جام جهاني فوتبال خواهيم شد. سالش را نمي دانم اما يقين داشته باشيد يكي از اهداف مهم فدراسيون فوتبال گرفتن ميزباني جام جهاني است.
علي كفاشيان در گفت وگو با خبرگزاري فارس به بيان مسائل ريز و درشت فوتبال پرداخته كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ در جلسه كميته فني، پيرواني براي ادامه كار شرايطي را تعيين كرد كه اولين آن حل اختلافش با كميته ملي المپيك بود. ما وظيفه داريم با توجه به اين اختلافات وظايف را مشخص كنيم، لذا با جلسه اي كه در اين هفته خواهيم داشت در مورد كادر فني تيم اميد تصميم گيري خواهيم كرد.
¤ مذاكراتي با تيم ملي استوني انجام داديم كه با حضور در قطر يك بازي دوستانه داشته باشيم.
¤ در سفري كه به روسيه داشتم، صحبت هاي مقدماتي انجام شد و سپس در آفريقاي جنوبي تفاهم نامه اي را به امضا رسانديم. فدراسيون فوتبال روسيه در موارد مختلف و رده هاي مختلف سني با ما ارتباط خوبي دارد. حتي قرار است تيم هاي اميد ايران و روسيه نيز با هم ديدار كنند.
¤ هدف اصلي ما بعد از جام ملت هاي آسيا اين است كه با تيم هاي بزرگ در ايران بازي كنيم و چون اين مورد از اهداف ما است به طور حتم آن را اجرا خواهيم كرد.
¤ با مسئولان كشور تركيه از قبل ديدار داشتيم و فدراسيون اين كشور نامه اي را براي هماهنگي هاي بيشتر و برگزاري ديدارهاي دوستانه به ما ارسال كرده اما فدراسيون تركيه به تازگي اقدام خاصي را در اين مورد انجام نداده و منتظر پاسخ نهايي اين كشور هستيم.
¤ نامه دريافت غرامت فدراسيون فوتبال از نيجريه تاييد شده و آن را مي گيريم. بخشي از اين غرامت هزينه لغو بليت ها و رزرو هتل ها خواهد شد. آنها روز فيفاي ما را سوزاندند و بايد اين جريمه را بدهند تا متوجه باشند اگر قولي مي دهند به آن عمل كنند. بعد از آن در مورد بازي دوستانه با اين تيم تصميم گيري خواهيم كرد.
¤مكاتباتي با مارادونا داشتيم تا به ايران بيايد اما نه براي مربيگري. ابتدا بايد وي به ايران بيايد تا در اين مورد با اين چهره سرشناس فوتبال جهان صحبت كنيم و برنامه هايش را براي نيمكت تيم ملي بخواهيم.
¤ قطر يك كشور آسيايي است و ما هم مي توانيم مانند آنها ميزبان جام جهاني بشويم. اين خواسته سازمان تربيت بدني است. اين ميزباني در اين منطقه از آسيا آغاز شده و خوش بين هستم اگر همدل شويم و سعي و تلاش كنيم يك روز ميزبان جام جهاني فوتبال خواهيم شد. سالش را نمي دانم، اما يقين داشته باشيد يكي از اهداف مهم فدراسيون فوتبال گرفتن ميزباني جام جهاني است.
¤من هم خبر دستگيري تعدادي از فوتباليست ها را شنيده ام، اما از جزئيات آن اطلاع دقيقي ندارم. اگر گزارش برسد آن را در كميته رسيدگي به تخلفات فوتبال بررسي كرده و با آنها برخورد مي شود و اگر چنانچه تداوم دار بوده باشد، آنها را مادام العمر از حضور در جامعه فوتبال محروم خواهيم كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: حريفان ما بايد از سپاهان بترسند
امير قلعه نويي پيرامون تيم هاي همگروه سپاهان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا گفت: در گروه سختي قرار داريم و تيم هاي بزرگي در گروه سپاهان هستند. اگرچه گروه پيروزي به گروه مرگ تشبيه شده اما گروه ما نيز دستكمي از گروه مرگ ندارد. وي با بيان اينكه تيم هاي حاضر در گروه اول مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بايد از نام سپاهان بترسند، تصريح كرد: تيم هاي الهلال عربستان، الجزيره امارات و الغرافه قطر بيشتر بايد از نام سپاهان بترسند زيرا تيم ما تيم كوچكي نيست و در سال جاري براي رسيدن به قهرماني به ميدان مي رود.
ابراهيم زاده: كار ما سخت تر از سال گذشته است
منصور ابراهيم زاده در خصوص قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا و قرار گرفتن در گروه سوم در كنار تيم هاي الشباب عربستان، الامارات امارات و الريان قطر اظهار داشت: پيش از قرعه كشي اعلام كرده بودم در هر گروهي كه قرار بگيريم دشوار خواهد بود. وي با بيان اينكه ما نايب قهرمان دوره گذشته هستيم ادامه داد: تمام تيم ها نسبت به تيم ما شناخت دارند و اين موضوع كار را براي ما سخت مي كند. كار براي ما دشوار تر از سال گذشته است چون تيم ها با ذهنيت قرار گرفتن برابر نايب قهرمان دوره گذشته برابر ما قرار مي گيرند.
مظلومي: گروه استقلال آسان نيست
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: براي موفقيت در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بايد تا دندان مسلح شويم.پرويز مظلومي اظهار داشت: بر خلاف آنچه كه گفته مي شود گروه ما چندان آسان هم نيست، چرا كه النصر و پاختاكور تيم هاي خوبي هستند و به نظرم از جمع ساير تيم هايي كه در پلي آف حضور دارند السد قطر به اين گروه اضافه مي شود. مظلومي در خصوص ميزان شناختش از حريفان استقلال در آسيا خاطر نشان كرد: شناخت ما محدود به بازي هاي گذشته حريفانمان است. تيم هاي آسيايي خود را از همه نظر مجهز و آماده كرده اند و به همين دليل بايد با ديدن فيلم بازي هاي آنها دايره شناختمان را وسيع تر كنيم.
عبدي: با آمادگي كامل به مصاف حريفان مي رويم
حسين عبدي مربي تيم پيروزي پس از همگروهي تيمش با بنيادكار ازبكستان، الاتحاد عربستان و الوحده امارات عنوان كرد: تيم هاي بسيار خوب و پر قدرتي در گروه ما كه گروه سختي است قرار گرفته اند. دو تيم ديگر در شرايط بسيار بهتري نسبت به نماينده امارات هستند و ما شك نداريم هر 3 رقيب ما مي آيند تا به مرحله بالاتر صعود كنند. وي افزود: بايد قبول كنيم كه با اين قرعه برخورد كرده ايم. شرايط حال حاضر پيروزي در بازي هاي آينده تكرار نمي شود. اتفاقات اخير و شكست هايي كه داشتيم به زودي مي گذرد و ما با آمادگي كامل به ديدار 3 رقيب خود خواهيم رفت
مدافع استقلال سه هفته دور از ميادين
اميرحسين صادقي مدافع تيم فوتبال استقلال به دليل مصدوميت قادر به همراهي تيمش در 20 روز آينده نيست. اميرحسين صادقي مدافع مياني تيم فوتبال استقلال در نيمه اول بازي برابر پاس همدان دچار مصدوميت شد، اما به درخواست پرويز مظلومي سرمربي اين تيم در نيمه دوم هم به ميدان رفت و در حالي كه همسترينگ پاي وي پاره شده بود تا انتهاي مسابقه در ميدان حضور داشت.
قرارداد هوار ثبت نشد
در شرايطي كه مسئولان باشگاه استقلال قصد داشتند در آخرين روز نقل و انتقالات نيم فصل قرارداد هوارمحمد را ثبت كنند اين امر صورت نپذيرفت. تلاش مسئولان تيم فوتبال استقلال براي ثبت قراداد هوارمحمد در روز دوشنبه بي فايده بود و مسئولان هيأت فوتبال از ثبت قرارداد اين بازيكن به علت ناقص بودند مدارك خودداري كردند. استقلاليها از مسئولان هيأت فوتبال يكروز فرصت گرفته اند تا مدارك را تكميل و قرارداد هوارمحمد را ثبت كنند.
دينورزاده سرمربي جديد داماش
سرمربي سابق تيم هاي برق شيراز و نفت تهران به عنوان سرمربي جديد داماش گيلان انتخاب شد. مهدي دينورزاده امروز با حكم امير عابديني تا پايان فصل جاري به عنوان سومين سرمربي فصل داماش گيلان انتخاب شد. دينورزاده فصل قبل نتايج مطلوبي را همراه با نفت تهران در ليگ دسته اول كسب كرد، اما به دليل آنچه كه وارد كردن شوك به تيم عنوان شده بود، از كار بركنار شد.
قطبي در يك تيم ژاپني
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان كه از مدتها قبل اعلام كرده است بعد از رقابت هاي جام ملت هاي آسيا از اين تيم جدا خواهد شد، پس از پايان همكاري اش با فوتبال ايران هدايت يك تيم باشگاهي در رقابتهاي ليگ برتر باشگاه هاي ژاپن را برعهده مي گيرد. افشين قطبي با يك باشگاه ژاپني حاضر در جي ليگ به توافق رسيده تا هدايت اين تيم را در فصل 2011 فوتبال ژاپن برعهده گيرد. با توجه به اينكه ليگ ژاپن از بهار سال آينده آغاز مي شود، افشين قطبي مي تواند پس از فراغت از همكاري با تيم ملي فوتبال ايران مراحل آماده سازي تيم ژاپني را برعهده گيرد.

 



دستيابي به رتبه دومي آسيا سخت است ولي محال نيست
داورزني: كسي نمي تواند موفقيت گوانگجو را به نام خود ثبت كند

رئيس فدراسيون واليبال موفقيت كاروان ايران درگوانگجو را مرهون زحمات و تلاش هاي همه كساني دانست كه به ورزش كمك مي كنند.
محمدرضا داورزني گفت: درمصاحبه هاي مختلف اعلام كردم، كسي نمي تواند موفقيت هاي گوانگجو را حاصل كار خود تلقي كند. حتي فرقي نمي كند كه افراد چه مقامي هم داشته باشند.فعاليت هاي ورزشي فرآيندهاي پـيچيده اي هستند تا تيمي به موفقيت برسد. اين فرآيند نياز به همكاري و مشاركت همه جانبه همه دستگاه ها دارد. داورزني به ترسيم جايگاه ايران در بازيهاي آسيايي دوره بعد توسط رئيس جمهور اشاره كرد و گفت:احمدي نژاد آينده را براي ايران در بازيهاي 2014 كره رقم زد وگفت كه دوم مي شويم.مي گويم كه اين نتيجه شدني است، به شرطي كه همه دستگاه ها، ارگان ها و ساختار ورزش به سمتي حركت كنند تا بستر براي ورزش آماده شود.
رئيس فدراسيون واليبال اضافه كرد: تيم بزرگسالان بايد در زمره 12تيم برتر المپيكي و جهان قرار بگيرد و در ليگ جهاني حضور جدي داشته باشد. اين مهم را حق خودمان مي دانيم. صرفا به دنبال ورود به المپيك نيستيم، بلكه مي خواهيم درميان 12تيم برتر دنيا، رده خوبي داشته باشيم. بازيكنان ما ثابت كردند هر وقت اراده وجود داشته، پيروز ميدان بوده اند. وي يادآور شد: همه كارها را براي كسب قهرماني درگوانگجو انجام داديم. 7 بازي را با نتيجه 3 بر صفر به پايان رسانديم. شكست ما برابر ژاپن نشان داد كه نبايد خيلي مغرور شويم. كسي باور نمي كرد، حميد سوريان مدال نگيرد. همه مي گفتند مدالش قطعي است. ما هم تا فينال روي طلا هيچ بحثي نداشتيم. ژاپن ما را نبرد، ما به ژاپن باختيم. ايران مي تواند در همه رشته هاي تيمي حرفي براي گفتن داشته باشد. باشگاه ها نقش موثري دارند. سايپا اخيرا كارهاي زيبايي را انجام داده، پيوند با باشگاه ها بايد عميق تر باشد. نبايد جزيره اي عمل كنيم. امكان ندارد در عرصه آسيايي و جهاني به صورت جزيره اي موفق شويم. موفقيت ورزش در گرو همكاري جدي همه نهادها با تيم ملي است.

 



حريفان استقلال، پيروزي، سپاهان و ذوب آهن در آسيا مشخص شدند
 كار سخت پيروزي در گروه سوم

چهار نماينده ايران، حريفان خود را در ليگ قهرمانان آسيا در سال 2011 شناختند.
آيين قرعه كشي 32 تيم حاضر در فصل آتي ليگ قهرمانان آسيا ديروز (سه شنبه) در كوالالامپور برگزار شد كه ذوب آهن، سپاهان، پيروزي و استقلال چهار نماينده ايران حريفان خود را در مرحله گروهي رقابت ها شناختند.
براساس قرعه كشي انجام شده تيم فوتبال ذوب آهن كه فصل گذشته عنوان نايب قهرماني را به دست آورد در گروه D با تيم هاي الشباب عربستان، الريان قطر و الامارات امارات همگروه شد. سپاهان كه فصل گذشته قهرمان ليگ برتر شده بود، طبق انتظار با قرعه اي آسان تر از ديگر نمايندگان ايران روبرو شد و در گروهA در كنار تيم هاي الغرافه قطر، الجزيره امارات و الهلال عربستان جاي گرفت. پيروزي در گروه سختC با تيم هاي الاتحاد عربستان، بنيادكار ازبكستان و الوحده امارات همگروه شد.
استقلال هم با تيم هاي النصر عربستان، پاختاكور ازبكستان و تيم برنده ديدار پلي آف كه از بين تيم هاي الاتحاد سوريه، دمپوهند يا السد قطر معرفي مي شوند هم گروه شد.
در اين رقابت ها 32تيم شامل 15تيم از غرب و 15تيم از شرق آسيا حضور خواهند داشت. دو تيم ديگر پس از انجام بازي هاي پلي آف وارد اين رقابت ها خواهند شد. تيم هاي ايران، عربستان، ژاپن، كره جنوبي و چين پنج كشوري هستند كه چهار نماينده در اين رقابت ها دارند، امارات با سه نماينده، ازبكستان، قطر و استراليا با دو نماينده و اندونزي با يك نماينده در اين رقابت ها حضور خواهند داشت. تيم فوتبال سئونگنام كره جنوبي كه در فصل جاري ليگ قهرمانان با پيروزي مقابل ذوب آهن جام قهرماني را بالاي سر برد، بزرگ ترين غايب اين دوره از رقابت ها خواهد بود. سئونگنام با قرار گرفتن در رده پنجم «كي ليگ» نتوانست سهميه ليگ قهرمانان را به دست آورد. 32 تيم حاضر در اين رقابت ها در 8گروه 4تيمي كنار يكديگر قرار گرفته و به رقابت خواهند پرداخت.

 



قوي ترين وزنه بردار جهان به طلاي المپيك مي انديشد
سليمي: جانشين رضازاده بودن به من انگيزه مي دهد

قوي ترين مرد دنيا گفت:پيش از المپيك بايد سهميه المپيك را بگيرم. بعداز آن همه فكر و ذكرم كسب طلاي المپيك است.
بهداد سليمي اظهار داشت: برنامه بعدي من مسابقات قهرماني جهان است كه سال آينده در پاريس برگزار مي شود.
بايد آنجا براي كسب سهميه المپيك رقابت كنم. اميدوارم كه بتوانم در فرانسه ركوردم را تكرا كنم. بعداز مسابقات جهاني مي خواهم با ركوردهايي بهتر به مدال با ارزش طلاي المپيك لندن برسم. وي درپاسخ به اين سوال كه جانشين رضازاده بودن كار تو را سخت تر نمي كند، گفت: كارم سخت تر نمي شود بلكه انگيزه ام بالا مي رود. رضازاده چه زماني كه سرمربي تيم بود و چه حالا كه مسئول اول فدراسيون وزنه برداري است خيلي به من لطف داشته و جانشين رضازاده بودن تنها به من انگيزه مي دهد كه بهتر كار كنم.
سليمي درباره تيم ملي وزنه برداري و آينده اين رشته هم گفت: ما در بازيهاي آسيايي با ميانگين سني 23 سال شركت كرديم. تيم فوق العاده جواني بوديم. فكر مي كنم وزنه برداري ايران با جوانگرايي انجام شده آينده درخشاني خواهد داشت و ما در المپيك لندن هم مي توانيم موفق باشيم.
باقري سرمربي تيم جوانان
اما خبر ديگر از وزنه برداري اينكه كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان با نظر حسين رضازاده به عنوان سرمربي تيم وزنه برداري جوانان نيز معرفي شد. تيم وزنه برداري جوانان كشورمان پيش از اين توسط جورج زالاي هدايت مي شد كه با تصميم رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري، اين مربي مجارستاني بايد زيرنظر كوروش باقري، سرمربي جديد اين تيم فعاليت كند. باقري علاوه بر جورج زالاي از چند مربي شهرستاني هم براي حضور دراردوهاي وزنه برداري جوانان استفاده خواهد كرد كه اين مربيان از ميان تيم هاي برتر ليگ و مسابقات قهرماني جوانان كشور انتخاب مي شوند.

 



وعده خسروي وفا پيش از آغاز بازي هاي پاراآسيايي
گوانگجو: حداقل 60 مدال كسب مي كنيم

رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين در آستانه بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو گفت: با اين كه تعداد ورزشكاران ما 207 نفر از ورزشكاران سالم كمتر است ولي حدس مي زنيم، دست كم 60مدال بگيريم.
محمود خسروي وفا با بيان اين مطلب اظهار كرد: در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو با 250 ورزشكار و همراه در قالب 15 تيم حاضر خواهيم شد كه از اين تعداد 40نفر را بانوان تشكيل مي دهند.
وي در ادامه با بيان اين كه نمي شود، شرايط رتبه اي كاروان ايران را پيش بيني كرد، افزود: باتوجه به اردوهاي سال88 و 133 مرحله اردو كه امسال برگزار شده است، حدس مي زنيم، دست كم 60 مدال از اين بازي ها كسب كنيم. اين درحالي است كه تعداد ورزشكاران اعزامي ما به اين دوره از رقابت ها 207 نفر از تعداد ورزشكاران سالم در بازي هاي آسيايي گوانگجو كمتر است. خسروي وفا همچنين اظهار كرد: شعار كاروان ما «توكل، توسل، تلاش و افتخار» است و كاروان مان را هم كاروان «محرم» نام گذاري كرده ايم. در اين مسابقه ها درپي آن هستيم كه موفقيت ورزشكاران سالم در بازي هاي آسيايي را كامل كنيم. افتخارآفريني ورزشكاران سالم ما باعث شد مردم به جامعه ورزش اميدوار و خوش بين شوند. بنابراين موفقيت در بازي ها وظيفه ما است.رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين با بيان اين كه حق ماست كه در آسيا چهارم يا پنجم باشيم، افزود: چون تجربه اول ما در شركت در چنين مسابقه هايي است و از حريفان شناخت مناسبي نداريم، قضاوت درباره رتبه كاروان ورزشي كشورمان سخت است اما، همت ورزشكاران ما بر اين قرار گرفته كه با كسب مدال هاي خوشرنگ، رتبه كلي ايران را در جدول توزيع مدال ها بالا ببرند.

 



سرمربي تيم ملي هندبال از ايران رفت
ماجك: بازگشتم به نظر كميته ملي المپيك بستگي دارد

سرمربي موفق هندبال ايران كه تيمش با پيروزي تاريخي مدال نقره بازي هاي آسيايي را كسب كرد، از ايران رفت.
ماجك پس از موفقيت تيم ملي هندبال ايران اظهار داشت: مهمترين هدف اين تيم بايد كسب سهميه المپيك باشد. رقابت هاي كسب سهميه المپيك سال ديگر انجام مي شود و تنها از آسيا يك تيم به المپيك مي رود و اميدوارم تيم ايران به جايگاهي برسد كه بتواند نماينده آسيا در بازي هاي المپيك باشد. اما چه حيف كه من ديگر در ايران نيستم و تنها مي توانم براي آنها آرزوي موفقيت كنم. ماجك در پاسخ به اين سؤال كه چرا قصد ترك تيم ملي ايران را دارد، گفت: از ابتدا هم گفته بودم، پس از بازي هاي آسيايي از ايران مي روم. قراردادم بر اين صورت تنظيم شده بود. مي خواهم بروم و با تيم الاهلي در بحرين كار كنم. در ماه هاي آينده نيز تيم ملي ايران چندان مسابقه پراهميتي را پيش رو ندارد. بنابراين چندان نيازي به حضور سرمربي نيست.وي درمورد اين كه آيا دوباره به ايران باز خواهد گشت يا خير، گفت: اين مسئله مشخص نيست. اين موضوع به قرارداد آينده من ارتباط دارد. شايد باز هم به ايران بازگردم. حال بايد ديد نظر فدراسيون هندبال و كميته ملي المپيك چيست تا در صورت نياز بار ديگر با ايران قرارداد ببندم. اما اكنون براساس تعهدي كه در بحرين دارم، بايد به كمك باشگاه الاهلي بروم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14