(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 آذر 1389- شماره 19810

حاجي بابايي: افزايش روزهاي سال تحصيلي تنها ويژه مدارس تعطيل شده است
قطورترين پرونده قضايي در دادسراي تهران 17 كارتن مدرك و 25 هزار مالباخته
ثبت نام از فرهنگيان واجدشرايط براي دريافت وام 30 ميليوني
حاجي زيارت قبول
پرداخت يارانه بليت اتوبوس و مترو تا پايان آذر
موافقت شوراي شهر با نامگذاري ميداني به نام دانشمندان شهيد
مناطق آلوده تهران آبپاشي شد
اختلاس 140 ميليون توماني كارمند بانك از حساب مشتريان
اين تصادف، راننده و كشته نداشت!
عمل جراحي جانبازان مبتلا به تشنج در ايران انجام مي شود
اختلاس چند صد ميليوني مديرعامل يك تعاوني مسكن
محور خرم آباد - بروجرد امروز مسدود است
رويدادهاي خارجي
روباتي كه روزنامه مي خواند
نورافشاني بزرگترين درخت شناور كريسمس
درخت هاي پلاستيكي كريسمس آلوده تر از خودروها



حاجي بابايي: افزايش روزهاي سال تحصيلي تنها ويژه مدارس تعطيل شده است

وزير آموزش و پرورش گفت: افزايش روزهاي سال تحصيلي تنها ويژه مدارس در مناطقي است كه در روزهاي گذشته به خاطر آلودگي هوا تعطيل شده است.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با برنا گفت: بايد ساعت آموزشي تعطيل در مدارس پايتخت محاسبه شود تا در صورتي كه برآوردها نشان دهنده اين باشد كه اين كاهش زماني براي دانش آموزان مشكل ايجاد كرده است يا خواهد كرد كلاس هاي جبراني برگزار شود.
وزير آموزش و پرورش در ادامه تصريح كرد: هنوز تعداد روزهايي كه با توجه به كاهش مدت زمان آموزش به دانش آموزان در روزهاي تعطيل قرار است به سال تحصيلي افزوده شود مشخص نيست اما تعطيلاتي كه به دليل آلودگي هوا داشتيم به طور قطع جبران خواهد شد.
وي با بيان اين كه كلاس هاي جبراني تنها براي مدارس مناطقي كه بر اثر آلودگي هوا تعطيل شده اند، برگزار مي شود در خاتمه خاطرنشان كرد: البته اشاره به اين نكته هم ضرورت دارد كه تنها در مناطقي كه طي روزهاي گذشته به خاطر آلودگي هوا تعطيل اعلام شده است كلاس هاي جبراني برگزار مي شود.

 



قطورترين پرونده قضايي در دادسراي تهران 17 كارتن مدرك و 25 هزار مالباخته

يكي از پيچيده ترين پرونده هاي تاريخ قضايي كشور با 25 هزار شاكي مالباخته اين روزها در دادسراي خارك در حال بررسي است.
درخصوص اين پرونده كه مربوط به شركت تعاوني مسكن كارگران برق تهران است و 10 متهم دارد 3 تيم كارشناسي از سوي مقام قضايي در دادسراي خارك در حال بررسي موضوع اختلاس در اين شركت هستند.
در اين پرونده كه گفته مي شود بايد حجمي برابر با 7 1كارتن مدارك و اسناد مورد بررسي دقيق كارشناسان قضايي قرار گيرد مديرعامل سابق، رئيس سابق هيئت مديره و بازرس سابق شركت تعاوني مسكن كارگران اداره برق تهران از جمله متهمان هستند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ماجرا از اين قرار است كه 9 هزار قطعه زمين به حدود 25 هزار نفر فروخته شده و اغلب مالباختگان هيچ سند و مدركي دال بر پرداخت پول در اختيار ندارند.
شگرد متهمان اين بوده كه كارت هايي فاقد ارزش اوراق بهادار را معامله مي كرده اند و به تدريج افرادي خارج از تعاوني نيز چنين كارت هايي را با جعل امضاي مسئولان تعاوني مورد معامله قرار داده اند.
از سوي ديگر، اين اشخاص معمولا در ازاي مبلغ اندكي كه از افراد دريافت مي كرده اند به آنان رسيد ارائه مي داده اند اما در مورد مازاد بر اين مبلغ، هيچ سند و رسيدي به مشتريان ارائه نمي شده است.
نبود قرارداد و سند در اختيار مالباختگان موجب پيچيده تر شدن روند تحقيقات شده است.
در حال حاضر سه تيم كارشناسي متشكل از كارشناسان مالي، ثبتي و جعل، با دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي خارك مشغول بررسي پرونده هستند تا نقاط ابهام را كشف و گزارش كنند.
اتهام 10 متهم بازداشت شده در اين پرونده، شركت در كلاهبرداري، جعل و انتقال مال غير است.
اين در حالي است كه با پيشرفت تحقيقات و كشف زواياي پنهان اقدامات صورت گرفته از سوي متهمان، احتمال دارد تعداد متهمان پرونده به بيش از 100 نفر برسد.
به گزارش ايسنا، براي متهمان بازداشتي، قرارهاي سنگين 50 ميليارد توماني صادر شده است و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

 



از هفته آينده آغاز مي شود
ثبت نام از فرهنگيان واجدشرايط براي دريافت وام 30 ميليوني

مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران از آغاز ارائه وام 30 ميليون توماني مسكن مهر به فرهنگيان واجدشرايط در استان تهران خبر داد.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: در جلسه اي كه با مسئولان مسكن مهر كشور و انبوه سازان داشتيم مقرر شد هشت هزار و 700 نفر از فرهنگيان ظرف يكسال آينده تحت پوشش طرح مسكن مهر قرار گيرند.مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران ادامه داد: طبق اين طرح به فرهنگيان حدود 30 ميليون تومان وام براي ساخت خانه هاي با متراژ 75 متر داده مي شود.
وي با بيان اينكه اين وام ها به صورت سهميه بندي به فرهنگيان ارائه مي شود گفت: اين طرح شامل مناطق شهريار، پاكدشت ورامين، فيروزكوه و قرچك مي شود و هم اكنون سهميه پيشوا و شهريار آماده است و فرهنگياني كه علاقه مند باشند مي توانند براي ساخت مسكن در اين دو منطقه اقدام كنند.
يزديخواه با اشاره به اينكه ثبت نام براي دريافت وام مسكن مهر از طريق سايت آموزش و پرورش شهرستانهاي تهران از هفته آينده فراهم مي شود گفت: فرهنگياني كه فرم «ج» آنها قبلا قرمز نشده باشد مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند يعني فرهنگياني كه قبلا از دولت زمين يا خانه يا وام يارانه دار مسكن دريافت نكرده باشند.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران افزود: فرهنگيان بازنشسته نيز مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
امتحانات پايان نيمسال اول دانش آموزان
به دهه دوم محرم موكول شد
سيدعلي يزديخواه همچنين در گفت وگو با فارس افزود: براي اينكه امتحانات دانش آموزان تلاقي با برنامه هاي عزاداري دهه اول محرم نداشته باشد مقرر شد كه امتحانات پايان نيمسال اول اين عزيزان در دهه دوم دي ماه برگزار شود.
وي با اشاره به تعطيلي هايي كه در روزهاي آلودگي هوا صورت گرفت گفت: اين موضوع باعث شد همكاران ما اهتمام بيشتري نسبت به تحصيل دانش آموزان داشته باشند زيرا به دليل تعطيلات، دانش آموزان دچار ضعف و عقب ماندگي از درس شده بودند.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران تاكيد كرد: گرفتن امتحانات جزئي از دانش آموزان در ايام محرم منطقي نيست ضمن اينكه امتحانات رسمي و جامع نيمسال در دهه دوم دي ماه گرفته مي شود و ارتباطي به محرم ندارد.يزديخواه در پايان خاطر نشان كرد: دانش آموزان مي توانند به همراه خانواده هاي خود با خيال راحت در مراسم محرم شركت كنند بنابراين نگراني خاصي در زمينه امتحانات براي دانش آموزان وجود نخواهد داشت.

 



حاجي زيارت قبول

يك زائر ايراني شهرستاني در مراسم حج امسال بنابر وظيفه ديني اش برادر بيمار ديني خود را كه از كشور اندونزي به مكه آمده است به بيمارستان منتقل مي كند.

 



يك مقام مسئول در سازمان شهرداري هاي كشور خبر داد
پرداخت يارانه بليت اتوبوس و مترو تا پايان آذر

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري هاي كشور گفت: تا پايان آذر 100 ميليارد تومان به عنوان يارانه بليت اتوبوس و مترو به شهرداري هاي كشور پرداخت مي شود.
حميدرضا صارمي با اعلام پرداخت 100 ميليارد تومان در مرحله نخست پرداخت يارانه هاي بليت اتوبوس و مترو به شهرداري ها افزود: اين مبلغ براي يارانه حمل ونقل همگاني به 27 هزار اتوبوس، 10 هزار ميني بوس و متروهاي تهران و كرج پرداخت مي شود.
وي در خصوص بسته هاي حمايتي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: براساس قانون هدفمندسازي يارانه ها و ماده 2 آئين نامه اجرايي آن، وزارت كشور بسته هاي حمايتي را براي حمايت از شهرداري ها و دهياري ها و حمل ونقل درون شهري در نظر گرفته است.
صارمي در خصوص بسته هاي حمايتي حمل ونقل درون شهري گفت: در اين قالب اعتباراتي به رانندگان درون شهري اعم از تاكسي، آژانس، ميني بوس و اتوبوس ها اختصاص مي يابد و افزايش هاي قيمتي كه بر اثر هدفمندسازي يارانه ها صورت گرفته، پرداخت مي شود.
به گزارش فارس معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري هاي كشور گفت: با توجه به اينكه فعاليت شهرداري ها عمدتا خدمت رساني است مقرر شد هزينه هاي ناشي از افزايش قيمت ها را وزارت كشور به شهرداري ها پرداخت كند.

 



موافقت شوراي شهر با نامگذاري ميداني به نام دانشمندان شهيد

سرويس اجتماعي -
شوراي شهر تهران با طرح 2فوريتي نامگذاري معبري در تهران به نام دانشمندان شهيد موافقت كرد.
به گزارش كيهان سخنگوي شوراي شهر تهران در جلسه 336 شورا طي سخناني با محكوم كردن ترور دانشمند هسته اي كشورمان گفت: دشمنان با اين اقدام سعي در نااميد كردن مردم مسلمان ايران دارند.
خسرو دانشجو با اشاره به سالگرد ترور مسعود عليمحمدي و نيز شهادت دكتر شهرياري در هفته گذشته افزود: پيشنهاد مي شود ميدان يا معبري در تهران به نام اين اساتيد شهيد نامگذاري شود.
اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه علني روز سه شنبه با تصويب طرح 2 فوريتي نامگذاري معبري در تهران به نام دانشمندان شهيد موافقت كرد.
بازنگري در برنامه
كاهش آلودگي هواي تهران
رئيس شوراي شهر تهران گفت: مقرر شده است كه كميته محيط زيست شوراي شهر طرحي با عنوان «بازنگري برنامه كاهش آلودگي هواي تهران» را متناسب با فضاي كنوني تهيه كند تا شوراي شهر بتواند پيشنهاداتي در اين زمينه به دولت ارائه دهد.
مهدي چمران در جلسه 336 شوراي شهر تهران افزود: با اين آلودگي هوا در شهر تهران مردم گرفتار مرگ تدريجي شده اند.
وي گفت: هميشه براي حضور در كميته اضطرار آلودگي هوا از نمايندگان شوراي شهر تهران دعوت مي شد اما امسال بدون دعوت از شوراي شهر تصميم گيري ها انجام شده است و ما هنوز هم تغييري در شرايط آلودگي هواي تهران نديده ايم.
نائب رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين زمينه گفت: همواره در مورد اجراي طرح كاهش آلودگي هوا در حال دروغ گفتن به مردم هستيم.حسن بيادي افزود: در مورد كاهش آلودگي هوا حرفي براي گفتن به مردم نداريم.
وي با بيان اينكه وضعيت آلودگي هوا در دهمين سال اجراي طرح كاهش آلودگي هواي تهران بدتر از سال اول اجراي آن است گفت: آغاز اين طرح مربوط به 10 سال گذشته است اما آمار و ارقام مربوط به آلودگي هوا در دهمين سال اين طرح نشان مي دهد كه وضعيت آلودگي هوا فاجعه بارتر از اولين سال اجراي طرح است.
بيادي گفت: از دادستان كل كشور مي خواهيم تا به عنوان مدعي العموم وارد ماجرا شود و علت اصلي آلودگي هوا و در خطر بودن سلامت مردم را پيگيري كند.
وي افزود: در حال حاضر به جاي پيشگيري از معضل آلودگي هوا مشغول پسگيري هستيم آنچه در اين روزها مطرح مي شود تنها تعاريفي از آلودگي هوا است.
نائب رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه مسئولان پاسخگو نيستند گفت: اين در حالي است كه هزينه پاسخگو نبودن براي مسئولان امر نيز بسيار پايين شده است.
درخواست كمك سازمان زندان ها از شوراي شهر
به گزارش ايسنا سخنگوي شوراي شهر تهران پس از اتمام جلسه گفت: سازمان زندان ها به دليل متناسب نبودن فضاي موجود بازداشتگاه ها با تعداد زندانيان از شهرداري درخواست كمك كرده است.خسرو دانشجو افزود: سازمان زندان ها گزارش چند صفحه اي رادر مورد بيماران مبتلا به ايدز و چگونگي غربالگري آنها و نيز گزارشي در مورد وضعيت امكانات بهداشتي زندان ها ارائه كرده و در نهايت با اعلام اينكه فضاي موجود بازداشتگاه ها با تعداد زندانيان متناسب نيست، درخواست كمك شهرداري براي اعتبار و زمين داشته است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آمار دقيقي در مورد تعداد زندانيان در اين گزارش ذكر شده است يا نه؟ گفت: حضور ذهن ندارم، اما اين گزارش محرمانه نيست و امكان دسترسي به آن وجود دارد.

 



مناطق آلوده تهران آبپاشي شد

دبير كميته اضطرار آلودگي هواي تهران از آبپاشي برخي نقاط آلوده پايتخت در صبح روز سه شنبه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها علي اشرفي پور گفت: محدوده خيابانهاي آزادي تا يافت آباد و آزادي-انقلاب، شهيد مطهري و طالقاني و مناطق مركزي شهر توسط 5 فروند هواپيماي شركت هواپيمايي خدمات وزارت جهاد كشاورزي آبپاشي شدند.
وي با اشاره به ادامه عمليات آبپاشي مناطق مختلف تهران افزود: هواپيماهاي آبپاش تا ارتفاع 100متر به زمين نزديك شدند تا ذرات معلق آلاينده را كه بيشترين رنجش را براي تهراني ها داشته اند، زمينگير كنند.
دبير كميته اضطرار آلودگي هواي تهران اضافه كرد: در مرحله دوم مناطقي در مركز، غرب و جنوب غرب تهران آبپاشي مي شوند همچنين آبپاشي شرق تهران نيز در دستور كار است كه با ورود 5 هواپيماي ديگر، تمامي مناطق آلوده آبپاشي خواهند شد.
اشرفي پور با تاكيد بر اينكه هر هواپيما 8 نوبت در روز پرواز مي كند، اظهار داشت: ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در روزهاي متوالي آلودگي در صدر ميانگين جدول PSI بوده اند و هواپيماها به شكل اسپري آب را در مناطق مختلف مي پاشند تا ذرات معلق از هوا گرفته شود.
وي اظهار داشت: اگر اين عمليات در حجم قابل توجهي انجام شود وضعيت هواي پايتخت بهبود مي يابد. با اين وجود كميته آلودگي هواي تهران از منتقدان اين طرح هستند و آن را مطابق استانداردهاي علمي و اقتصادي نمي دانند.
شاخص كيفيت هوا
در موقعيت نيمه هشدار
عليرغم آغاز عمليات آب پاشي در تهران ميزان آلاينده هاي هواي پايتخت باز هم افزايش يافت و شاخص كيفيت هوا به «نيمه شرايط هشدار» رسيد.
مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران در اطلاعيه روز سه شنبه خود اعلام كرد: بر ميزان غلظت كليه آلاينده ها به غير از منوكسيد كربن افزوده شده، همچنين در ميزان غلظت آلاينده ازن تغييري ملاحظه نمي شود. بدين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط «هشدار» است.
از سازمان هواشناسي كشور نيز خبر مي رسد كه آسمان پايتخت امروز صاف و غبارآلود است كه بدين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط «هشدار» باقي بماند.
اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا نشان مي دهد غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در تمام ايستگاه هاي مورد سنجش در شرايط «هشدار» بوده و در ايستگاه هاي پارك رازي، پارك سلامت، پارك قائم و فرمانداري شهرري در «آستانه ورود به اضطرار» است.همچنين غلظت آلاينده منوكسيد كربن نيز در ايستگاه شهرداري منطقه 10، آزادي و امام خميني(ره) در شرايط «هشدار» است.
به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن نيز اقدسيه، شهرداري منطقه4، شهرداري منطقه 10، شهرداري منطقه 11، شهرداري منطقه 16، شهرداري منطقه 19، ميدان فتح، آزادي، امام خميني(ره)، پارك ترافيك پونك، پارك رازي، پارك سلامت، پاسداران، پرديسان، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه علم و صنعت، سوهانك و فرمانداري شهرري در شرايط «هشدار» قرار دارند.
همچنين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز در دروس، شهرداري منطقه 16، ميدان فتح و آزادي در شرايط «هشدار» است.سازمان هواشناسي كشور نيز از افزايش ابر و بارش پراكنده باران در استانهاي شمال غربي كشور خبر داد.بنابر اين گزارش امروز از پايداري هوا و غلظت آلاينده هاي جوي در نيمه شمالي كشور كمي كاسته مي شود.
اين سازمان همچنين اعلام كرد: روز شنبه يك سامانه بارشي از غرب وارد كشور مي شود.

 



اختلاس 140 ميليون توماني كارمند بانك از حساب مشتريان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كارمند يكي از بانك ها در شاهين شهر اصفهان كه از حساب مشتريان 140 ميليون تومان اختلاس كرده بود توسط پليس اين شهرستان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه كارمند بانكي در يكي از مناطق اين شهرستان با چاپ اوراق و اسناد جعلي از حساب مشتريان اختلاس كرده است موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: با انجام تحقيقات لازم و پس از كسب اطمينان از درستي موضوع، هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي براي دستگيري اين كارمند انجام شد.
خدادوست اضافه كرد: كارمند مذكور به اتهام اختلاس دستگير و پس از انتقال به پليس آگاهي اين فرماندهي به اختلاس 140 ميليون تومان از حساب مشتريان اقرار كرد.
وي با بيان اينكه تاكنون كليه مالباختگان شناسايي شده اند، گفت: متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



اين تصادف، راننده و كشته نداشت!

قشم- خبرنگار كيهان:
در سانحه اي استثنايي، دو خودرو بدون سرنشين در جزيره قشم با يكديگر برخورد كردند كه خوشبختانه در اين حادثه، تلفات جاني به جاي نماند.
راننده تريلر حامل بار سيمان گفت: پس از پارك كردن تريلر حامل 30 تن بار سيمان روبروي عامل توزيع در شهر قشم، براي اقامه نماز به مسجد رفتم و هنگامي كه به محل پارك خودرو سنگينم بازگشتم، آن را پيدا نكردم. طيب دريانورد افزود: از كارخانه سيمان قشم براي عامل توزيع سيمان بار آورده بودم كه اين حادثه به وقوع پيوست و خوشحالم از اين كه اين حادثه تلفات جاني نداشته است.
اين راننده خوش اقبال اظهار داشت: پيش از ورود به مسجد، ترمز دستي تريلر را كشيده بودم اما نمي دانم چطور با 30 تن بار از جاي خود حركت كرده است. تريلر مورد اشاره پس از حركت، با خودرو شخصي سمند متعلق به معلم يكي از مدارس منطقه تصادف كرد و با جابه جا كردن 50 متري، آن را به جدول خيابان اصلي زد و متوقف شد. نكته قابل توجه اين كه تريلر در مسير حركتش، پيش از تصادف با خودرو سمند، با يك يخچال جلو تعميرگاه برخورد كرده بود.

 



عمل جراحي جانبازان مبتلا به تشنج در ايران انجام مي شود

دبير شوراي عالي پزشكي و مسئول جذب متخصصان خارجي بنياد شهيد و امور ايثارگران از عمل جراحي جانبازان مبتلا به تشنج در ايران خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران، پيام عزيززاده گفت: اعمال جراحي بر روي جانبازان مبتلا به عارضه تشنج مقاوم به درمان، از بهمن ماه امسال توسط متخصصان داخلي در ايران امكان پذير مي شود.
وي همچنين از برگزاري كنگره جراحي مغز و اعصاب در روزهاي نوزدهم، بيستم و بيست و يكم آذرماه در بيمارستان رضوي مشهد خبر داد و افزود: اين كنگره با حضور متخصصاني از كشورهاي اروپايي، كانادايي و آمريكايي برگزار مي شود، تا ضمن معاينه و انجام عمل جراحي جانبازان مبتلا به تشنج، آموزش هاي لازم براي انجام اينگونه عمل ها به پزشكان و متخصصان ايراني داده شود.
عزيززاده با اشاره به خريد وسايل و تجهيزات مورد نياز براي انجام جراحي ها افزود: با خريداري اين تجهيزات انجام جراحي توسط متخصصان ايراني در بيمارستان خاتم الانبيا(ص) امكان پذير شده است.گفتني است، انجام هر عمل جراحي در داخل كشور 30 تا 50 ميليون تومان صرفه جويي دربردارد.

 



در لرستان روي داد
اختلاس چند صد ميليوني مديرعامل يك تعاوني مسكن

سرويس شهرستانها-
مديرعامل يك شركت تعاوني مسكن در استان لرستان كه با اقدامات متقلبانه خود صدها ميليون ريال اختلاس كرده بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ كبكي رئيس پليس آگاهي استان لرستان در بيان جزئيات اين خبر گفت: كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي آگاهي استان لرستان در پي اعلام شكايت نماينده حقوقي يكي از شركت هاي تعاوني مسكن مبني بر كسر بودجه موضوع را بصورت ويژه مورد بررسي قرار دادند.
سرهنگ كبكي تصريح كرد: كارآگاهان به همراه كارشناسان با مراجعه به شركت كليه اسناد و مدارك را به دقت مورد بررسي قرار داده و كسر موجودي تاييد شد و متعاقب آن متهم بنام (ن-ن) براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي انتقال داده شد. وي ابتدا در بازجويي ها منكر ارتكاب هرگونه جرمي بود كه با رويارويي با دلايل و مدارك مستند و علمي، ديگر راهي براي انكار بزه خود نداشته و گفت به دفعات با ثبت مبالغ واهي و غيرواقعي در فرم خلاصه روزانه و با عمليات متقلبانه موجودي را به حساب خود واريز و همچنين اعلام كرد با اين شيوه و شگرد مبلغي بيش از 100 ميليون ريال اختلاس نموده است. بااعترافات متهم پرونده تكميل و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 



محور خرم آباد - بروجرد امروز مسدود است

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
محور خرم آباد - بروجرد در حد فاصل كيلومتر 35 تا 37 از سمت خرم آباد به تهران امروز هفدهم آذرماه مسدود مي شود.
مديركل راه و ترابري لرستان افزود: محور ياد شده به علت عمليات راه سازي و ريزش برداري از ساعت 12 الي 16 مسدود مي شود.
مهندس عباس رضايي گفت: محور فوق فاقد جايگزين است لذا به رانندگان توصيه مي شود به گونه اي زمان تردد در ساعات ياد شده در اين محور را تنظيم كنند كه با ترافيك مواجه نشوند.

 



رويدادهاي خارجي

خاخام هاي يهودي: آتش سوزي در جنگل ها با نسل كشي اسرائيل بي ارتباط نيست

خاخام هاي اسرائيلي آتش سوزي وسيع در جنگل هاي رژيم صهيونيستي را بلاي آسماني دانستند و مسئولان اين رژيم را مورد ملامت قرار دادند.
به نوشته روزنامه «المصري اليوم»، پس از آتش سوزي در جنگل هاي «حيفا» و عجز و ناتواني اسرائيل از مهار آن، برخي از خاخام هاي اسرائيلي آن را نوعي مجازات الهي خواندند كه خداوند به دليل نسل كشي فلسطينيان و پس دادن صحراي سينا به مصر بر اين رژيم نازل كرده است.
به نوشته «المصري اليوم» به تازگي بحث و جدل هاي فراوان فقهي در ميان خاخام هاي اسرائيلي در مورد علل آتش سوزي در «جبل الكرمل» آغاز شده است كه بسياري از آنها بر اين اعتقادند كه خداوند، آتش را در جنگل حيفا شعله ور كرده است تا به وسيله آن، حكومت اسرائيل را به خاطر جناياتي كه در حق فلسطيني ها، مرتكب شده است و همچنين اشتباهاتش در مورد تورات و بي توجهي به دستورات آن كه منجر به اقامه يك رژيم نژادپرست و غيرمذهبي شده است، مجازات كند.
اين در حالي است كه صحراي سينا به دليل حضور يهوديان در دوران باستان و ذكر آن در كتاب تورات به عنوان يك مكان مقدس مورد عبادت حضرت موسي نزد خاخام هاي اسرائيلي از اهميت دوچنداني برخوردار است.
خاخام «عوفديا يوسيف» از اين هم فراتر رفته و علت آتش سوزي را گسترش عقيده لائيك در اسرائيل دانسته است و بر اين باور است كه اعمال منافي دين يهود كه از سوي جوانان اسرائيلي در منطقه جبل الكرمل صورت گرفته در اين مجازات الهي بي تاثير نبوده است.
از سوي ديگر، خاخام هاي وابسته به جنبش «ناطوري كارتا» كه مخالف ايجاد كشوري به نام اسرائيل در جهان هستند در تفسير اين واقعه (آتش سوزي) اعلام كردند: دليل آتش سوزي، ظلمي است كه اسرائيل بر ضد فلسطينيان به كار مي برده است، كه نمونه بارز آن تهاجم به غزه در سال 2008 بوده است.
در بيانيه اين خاخام ها خاطرنشان شده است: خداوند اسرائيل را به خاطر طغيان و نسل كشي صدها فلسطيني بي گناه در غزه، نابودي درختان و تخريب خانه ها بر سر ساكنان فلسطيني آن مجازات خواهد كرد. اين جنبش خواستار باز پس دادن سرزمين هاي اشغالي به ساكنين اصلي آن و تاسيس دولت فلسطين شد.

 



روباتي كه روزنامه مي خواند

«مارژ» نسبت به سن و سال كمي كه دارد بسيار با هوش است، مي تواند غلطهاي املايي را به درستي تعيين كند و درباره رستورانها يا بانكها اطلاعات زيادي ياد بگيرد و حتي به اندازه اي با هوش است كه مي تواند روزنامه را به راحتي مطالعه كند.
به گزارش مهر، «مارژ» نام روباتي جوان و چهار چرخ است كه به زودي به جهان واقعي قدم خواهد گذاشت، روباتي كه توسط دانشمندان دانشگاه آكسفورد ساخته شده و مي تواند در جهان واقعي و در ميان انسانها مطالب مختلف را بخواند يا فرا بگيرد.
«اينگمار پوزنر» و «پل نيومن» سازندگان «مارژ» هستند كه با همكاري با محققان دانشگاه كوئينزلند اميدوارند اين روبات در آينده بتواند با استفاده از واژه ها و عبارتهايي مشابه آنچه انسانها در زندگي روزمره خود استفاده مي كنند، در جهان واقعي و در ميان انسانهاي واقعي به زندگي بپردازد.

 



نورافشاني بزرگترين درخت شناور كريسمس

نورافشاني باشكوه بزرگترين درخت شناور كريسمس در برزيل توجه بسياري را به خود جلب كرد.
حدود صدهزار نفر در اطراف مرداب «رودريگو دي فريتاس» در ريودوژانيرو جمع شدند تا مراسم نورافشاني اين درخت شناور كريسمس را تماشا كنند. شهروندان ريودوژانيرو اميدوارند اين درخت كريسمس با ارتفاع هشتاد و پنج متر به نماد صلح در اين شهر تبديل شود.
اخيرا موجي از خشونت اين شهر را دربرگرفته است. «جئورجيا اران ها» روزنامه نگار كه در اين مراسم شركت كرده بود گفت: درخت كريسمس نماد اتحاد شهر ريودوژانيرو است و روحيه كريسمس و صلح را براي شهر ما به ارمغان آورده است.وي گفت ما بسيار نيازمند اين فضا هستيم. «لوميا راموس» از كارمندان بازنشسته ساكن ريودوژانيرو هم گفت اين درخت نماد زندگي بهتر براي شهر ما و نماد صلح و اتحاد براي همه انسانيت است. درخت كريسمس ريودوژانيرو براي اولين بار در سال هزار و نهصد و نود و شش ساخته شد و يكي از جاذبه هاي گردشگري اين شهر محسوب مي شود.پيش بيني مي شود بيش از يك ميليون نفر تا پيش از ششم ژانويه و قبل از خاموش شدن چراغاني هاي اين درخت از آن ديدن كنند.

 



درخت هاي پلاستيكي كريسمس آلوده تر از خودروها

نتايج تحقيقات كنفدراسيون ملي كشاورزان ايتاليا در بررسيهاي خود نشان داد درختهاي پلاستيكي كريسمس كه از چين به اين كشور وارد مي شوند بيش از خودروها دي اكسيدكربن در اتمسفر منتشر مي كنند.
به گزارش مهر، اين كنفدراسيون با تحقيق بر روي درختهاي پلاستيكي كه به مناسبت كريسمس از چين به ايتاليا وارد شده اند دريافت كه اين درختها از مواد مختلفي از جمله آلياژهاي فلزي و پلاستيكهاي نوع «پلي و نيل كلرو» (پي.وي.سي) و «پل اتيلن ترفتالات» (پي.اي.تي) ساخته شده اند. همچنين مصرف انرژي در فرايند توليد اين درختها بسيار بالا است كه علاوه بر اين مواد بايد آلودگيهاي ديگر كارخانه، حمل و نقل و توزيع اين درختها را افزود.
برپايه اين محاسبات، براي توليد يك درخت پلاستيكي 23 كيلوگرم دي اكسيدكربن توليد مي شود كه به اين رقم بايد ميزان انتشار دي اكسيدكربن ناشي از انتقال اين درخت از چين به ايتاليا را كه حدود 9 هزار كيلومتر است اضافه كرد. اين محاسبات بدون در نظر گرفتن اين نكته مهم انجام شده است كه پلاستيك بيش از 200 سال قبل از تجزيه شدن در محيط زيست باقي مي ماند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14