(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 آذر 1389- شماره 19810

اعتراف نخست وزير انگليس به ناامن بودن افغانستان براي نيروهاي ناتو
پليس عراق طرح تروريست ها براي حمله به زائران كربلا را خنثي كرد
تخريب مجسمه لنين در منطقه پوشكين
تدابير امنيتي ويژه ماه محرم در سراسر پاكستان
مدعي «كرملين»!
زد وخورد جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در قدس اشغالي
سيدحسن نصرالله : حماسه امام حسين(ع) را تكرار مي كنيم
اعتراض هاي سراسري مردم مصرعليه تقلب در انتخابات پارلماني
درگيري جوانان با پليس يونان در خيابان هاي آتن
تظاهرات عليه سياست هاي اتمي مركل در 50 شهر آلمان
تمديد مقررات حكومت نظامي در ساحل عاج به دنبال افزايش ناآرامي ها
كره جنوبي در آب هاي شبه جزيره دژهاي نظامي احداث مي كند
چها رسوي پنج قاره



اعتراف نخست وزير انگليس به ناامن بودن افغانستان براي نيروهاي ناتو

نخست وزير انگليس كه به طور سرزده وارد افغانستان شد به ناآرام بودن و شكننده بودن شرايط امنيتي در اين كشور اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «ديويد كامرون» كه دوشنبه به طور سرزده و مخفيانه وارد افغانستان شده است تا با نيروهاي نظامي انگليسي ديدار كند، طي سخناني در ولايت جنوبي هلمند اعتراف كرد: با گذشت 9 سال نبرد نظاميان خارجي در افغانستان، شرايط امنيتي در اين كشور، همچنان شكننده است. كامرون با «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان نيز در كابل ديدار و گفت وگو كرد.
حدود 9000 نيروي نظامي انگليسي در افغانستان حضور دارند. واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، «رابرت گيتس»، وزير دفاع آمريكا، ديروز به طور سرزده وارد افغانستان شد.

 



پليس عراق طرح تروريست ها براي حمله به زائران كربلا را خنثي كرد

يك مقام امنيتي عراق اعلام كرد، نيروهاي دولتي 21 تروريست را كه قصد هدف قرار دادن زائران كربلا را داشتند، دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نيروهاي امنيتي و نظاميان وابسته به دولت عراق ديروز طي عمليات هماهنگ، 21 تروريست را كه قصد حمله به زائران كربلا را داشتند، دستگير كردند. پنج تن از دستگيرشدگان وابسته به گروه «نقشبنديه»، همين تعداد وابسته به القاعده و 11 تن ديگر نيز از اعضاي گروه تروريستي «العوده» بودند. به اعتقاد كارشناسان و براساس اسناد منتشر شده، عربستان سعودي بزرگترين حامي مالي و تسليحاتي تروريست هاي فعال در عراق است. سعودي ها از قدرت گرفتن شيعيان عراق آن هم در قالب يك نظام دموكراتيك، هراس دارند. خبر ديگر اينكه «سمير اسماعيل قهرمان»، يك مقام ارشد «العامريه» به دست افراد مسلح ترور شد.

 



تخريب مجسمه لنين در منطقه پوشكين

افراد ناشناس مجسمه «ولاديمير لنين» در حومه شهر «سن پترزبورگ» روسيه را با انفجار بمب، تخريب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، افراد ناشناس مجسمه رهبر انقلاب بلشويكي سال 1917 روسيه را با انفجار بمب، دو نيم كردند. اين مجسمه در منطقه «پوشكين» شهر «سن پترزبورگ» نصب شده بود. در پي اين انفجار، مسئولان محلي نيمه بالاي مجسمه مذكور را روي نيمه ديگر آن قرار دادند. اين دومين اقدام عليه بقايا و نمادهاي كمونيستي روسيه طي دو سال اخير است. انفجار فوق دوشنبه شب رخ داد و شيشه و پنجره هاي شماري از منازل نزديك را نيز شكست. اما به كسي آسيبي نرسيد. تعداد زيادي از مجسمه هاي لنين در شهرهاي روسيه وجود دارد. هنوز بخشي از مردم روسيه لنين را در ذهن خود به عنوان حامي افراد فقير و كارگر مي دانند.

 



براي جلوگيري از عمليات تروريستي به اجرا درآمد
تدابير امنيتي ويژه ماه محرم در سراسر پاكستان

دولت پاكستان براي جلوگيري از حملات تروريستي در ايام محرم، تدابير امنيتي ويژه اي را در سراسر اين كشور به اجرا درآورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، دولت پاكستان در ايام محرم كه از ديروز آغاز شد، تدابير ويژه اي را در سراسر اين كشور به اجرا درآورد تا جلو هرگونه حمله احتمالي تروريستي عليه شيعيان عزادار گرفته شود. از جمله برنامه هاي بازدارنده عمليات تروريستي، آماده باش ارتش، منع آمد و شد در مناطق پرتنش و ايجاد پست هاي ايست و بازرسي است. براي ايجاد هماهنگي و اجراي موثر تدابير مذكور، جلسه اي با حضور فرماندهان نظامي و انتظامي و وزير كشور برگزار شد. طي 10روز محرم همچنين، تك تيراندازان برخي مناطق مستقر شده اند تا در لحظات ويژه عليه تروريست ها به كار گرفته شوند.
علاوه بر آن، در هر ايالت پاكستان كميته اي متشكل از رهبران سني، شيعه و ساير فرقه هاي مذهبي با نفوذ تشكيل شده است. دولت همچنين، جلو كساني كه سخنان تحريك كننده و تنش زا بر زبان بياورند را مي گيرد.
گروههاي افراطي ضد شيعي در پاكستان بسيار فعال هستند. به اعتقاد كارشناسان حملات تروريستي تحت مديريت سرويس هاي بيگانه صورت مي گيرد تا ميان شيعيان و اهل سنت پاكستان شكاف ايجاد گردد.
انفجار در بلوچستان پاكستان
به گزارش آسوشيتدپرس، ديروز يك تروريست حامل بمب كاروان همراه سروزير ايالت بلوچستان پاكستان را در كويته (مركز اين ايالت) هدف انفجار قرار داد. اين عمليات كه به شيوه انتحاري انجام شد، يك خودرو پليس را هدف قرار داد كه بر اثر آن، اين خودرو منهدم شد و پنج پليس به همراه چهار عابر مجروح شدند، اما خود سروزير ايالت مذكور در اين حمله، آسيبي نديد. دوشنبه نيز يك مجتمع دولتي در منطقه «مهمند» در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان هدف دو حمله انتحاري قرار گرفت كه 50 كشته و 110 مجروح برجاي گذاشت.
در اين حال، «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه، در شهر بمبئي هند اعلام كرد براي جهانيان قابل قبول نيست كه حملات تروريستي را كساني ترتيب مي دهند كه در پاكستان آموزش ديده اند. اين اظهارات ساركوزي تا عصر ديروز در پاكستان واكنشي نداشت. سران پاكستان قبلا در مقابل اظهارات اين چنيني رهبران غربي در دهلي نو و يا هر جاي ديگر، واكنش هاي تندي را از خود نشان داده بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «يوسف رضا گيلاني»، نخست وزير پاكستان كه در سفر سه روزه خود، اكنون در تركيه به سر مي برد، خواستار تقويت روابط سه جانبه ميان پاكستان، تركيه و افغانستان شد. گيلاني از افغانستان خواست تا نقش خود را براي تقويت اين روابط به خوبي ايفا كند.

 



مدعي «كرملين»!

يك تاجر روس كه خود را از نوادگان «ايوان مخوف» معروف معرفي مي كند، مدعي شده كه در اصل صاحب واقعي كاخ «كرملين» است و بايد به او اجازه بدهند هر طور كه دلش مي خواهد به آنجا آمد و رفت كند!
«والري كوبارف» كه يك دانشمند فضايي بوده كه حالا به اين صرافت افتاده كه پول جاي ديگر است، براي ادعايش حتي به دادگاه هم شكايت كرده است! او مي گويد از خاندان «ريوريك» است كه تزار «ايوان مخوف» هم از آن بوده، و حالا هم مي خواهد بتواند به «كرملين» دسترسي داشته باشد. حالا، اگرچه دادگاه او را به خاطر كمبود مدارك تحويل نگرفته، اما «جناب نواده» مي گويد قصد دارد به ديوان عالي شكايت كند و اگر نشد، به دادگاه حقوق بشر اروپا برود! در واقع، «كوبارف» معتقد است كه امروز «كرملين» شبيه يك قلعه نظامي شده كه خيلي از قسمت هايش به روي مردم بسته است و مي گويد كه او و «بقيه» مي خواهند كه كاخ به روي نوادگان همه آنهايي كه سازندگان اصلي اش هستند، باز باشد.
بد نيست بدانيد كه، «ريوريك» كه اصل و نسب وايكينگ داشته، از قرن نهم در روسيه حكومت كرده است. و نواده اش هم كه جناب «مخوف» باشد، در سال 1547 «تزار سرتاسر روسيه» اعلام شده، اما چراغ خاندانش در اواخر قرن شانزدهم با پسرش «فيودور اول» خاموش شده است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



زد وخورد جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در قدس اشغالي

جوانان شهر اشغالي قدس در اعتراض به سياست تخريب منازل فلسطينيان با نيروهاي اسرائيلي درگير شدند كه اين درگيري به زخمي شدن تعداد زيادي از تظاهركنندگان منجر شد.
به گزارش خبرگزاري قدس، فلسطيني هاي ساكن بيت المقدس در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي به ويژه تخريب منازل فلسطيني ها و آواره كردن مردم مناطقي همچون العسيريه و شيخ جراح با نظاميان اين رژيم درگير شدند.
در اين درگيري ها شماري از جوانان فلسطيني بر اثر اصابت گلوله و استنشاق گاز خردل زخمي شدند، رژيم صهيونيستي از حضور خبرنگاران براي پوشش خبري اين جنايات جلوگيري كرد.
گفتني است شهرداري صهيونيستي شهر قدس اخيرا با پيشتيباني نيروهاي پليس و هلي كوپترهاي نظامي اين رژيم اقدام به تخريب منازل و مغازه هاي فلسطيني در قدس اشغالي كرده كه اين كار با مخالفت شديد فلسطيني ها رو به رو شده است.
آتش بس ممنوع
محمود الزهار عضو دفتر سياسي حماس تاكيد كرد كه هيچ آتش بس متقابلي ميان اين جنبش و رژيم صهيونيستي وجود ندارد و آنچه در حال حاضر وجود دارد توقف تيراندازي نيروهاي طرفين به سوي يكديگر است ولي طرف صهيونيستي مي كوشد آن را نقض كند.
وي افزود، مسلما در مقابل تجاوزات و يورش هاي هميشگي رژيم صهيونيستي كوتاه نمي آئيم و به تجاوزات صهيونيست ها پاسخ خواهيم داد.
الزهار گفت: از جهان غرب مي خواهيم تا نگاهي عادلانه به ملت ما داشته باشد و ا ز موضع خصمانه نسبت به ما دست بردارد.
خبر ديگر اينكه رژيم صهيونيستي از اصابت يك فروند موشك به شوراي منطقه اي شهرك صهيونيست نشين اشكلون (عسقلان) خبر داد.
هنوز هيچ گروه فلسطيني مسئوليت شليك اين موشك را برعهده نگرفته است ليكن راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشته است.
در همين حال، گروه هاي فلسطيني از تصميم دولت برزيل در به رسميت شناختن كشور فلسطين در چارچوب مرزهاي 1967 استقبال كردند و آن را اقدامي شجاعانه براي مقابله با سياست هاي توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي خواندند.
نيروهاي ملي فلسطين در نشستي كه روز يكشنبه در رام الله برگزار كردند اقدام برزيل در جهت مقابله با توسعه طلبي رژيم صهيونيستي و يكه تازي آمريكا در جهان و جانبداري از رژيم صهيونيستي را اقدامي شجاعانه توصيف و از آن استقبال كردند.
گفتني است به دنبال به رسميت شناختن كشور فلسطين از سوي دولت برزيل دولت آرژانتين و اروگوئه نيز فلسطين را به رسميت شناختند.
اين اقدام همچنان با استقبال گروه هاي فلسطيني و انتقاد شديد رژيم صهيونيستي مواجه شده است.
در همين رابطه فلسطيني هاي ساكن آلمان نيز از دولت آلمان و اتحاديه اروپا خواستند دست به اقدام مشابهي بزنند و كشور فلسطين در مرزهاي 1967 را به رسميت بشناسند.
ساير رويدادها
¤يك شبكه تلويزيوني آمريكا اعلام كرد كه اسرائيل به زودي بابت قتل 9 تبعه ترك در كشتي آزادي غزه از ملت و دولت تركيه عذرخواهي مي كند و غرامت قربانيان حادثه را مي پردازد.
¤اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب حماس از امير قطر براي سفر به نوار غزه دعوت به عمل آورد.
¤اتحاديه عرب خواستار تحريم جهاني جشن هاي اسرائيلي ميلاد مسيح در قدس شرقي شد.
¤يك سازمان حقوق بشري اسرائيلي عامل اصلي رنج و بيماري مردم غزه را رژيم صهيونيستي دانست.
¤در پي برگزاري كنفرانس «اردن فلسطين است» در سرزمين هاي اشغالي، دولت اردن به شدت به رژيم اسرائيل اعتراض كرد.
¤يك موسسه حقوقي رژيم صهيونيستي تائيد كرد كه صهيونيست ها كودكان فلسطيني ساكن بيت المقدس را تحت شكنجه هاي شديد قرار مي دهند.

 



سيدحسن نصرالله : حماسه امام حسين(ع) را تكرار مي كنيم

دبير كل حزب الله لبنان در پيامي به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم تأكيد كرد، حماسه عاشوراي حسيني را تكرار خواهيم كرد.
سيدحسن نصرالله در مراسم عزاداري ماه محرم كه از سوي حزب الله در بيروت برگزار شده بود اظهار داشت، از واقعه كربلا براي ساختن آخرت خود بهره مي گيريم و پيروزي كه امام حسين(ع) و يارانش به دست آوردند را تكرار خواهيم كرد.
در اين مراسم كه در مجتمع سيدالشهدا واقع در ضاحيه جنوبي برگزار شده بود و از طريق ويدئوكنفرانس سخنان دبير كل حزب الله پخش مي شد، سيدحسن نصرالله تصريح كرد، شرايط كنوني لبنان بسيار حساس و شبيه شرايط و امتحان هاي زمان امام حسين(ع) است و ما به شناخت اراده، عزم، معرفت و آمادگي حسيني نياز داريم.
دبير كل حزب الله لبنان از مسلمانان خواست از اين مناسبت حداكثر بهره را ببرند و در زندگي روزانه خود از تفكر حسيني در قلب و روح خود استفاده كنند.
از سوي ديگر، شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله لبنان گفت، آمريكا عامل بي ثباتي در لبنان است.
وي افزود، آمريكا به سبب حمايت از اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي عامل فتنه ها و بي ثباتي لبنان است.
شيخ نعيم قاسم تصريح كرد، آمريكا هيچگاه در راستاي عدالت گام برنداشته مگر زماني كه منافع دست پرورده اش اسرائيل ايجاب كند.
وي اظهار داشت: برخي اشغالگران اسرائيلي و طرح هاي آن را تنها مشكل موجود در لبنان و منطقه مي دانند در حالي كه آمريكا مسبب مشكلات بي شمار سياسي، اقتصادي، فتنه ها، تهديدات و بي ثباتي است، زيرا همواره زمينه را براي جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم منطقه فراهم كرده است.معاون حزب الله بيان داشت: ما نگران طرح هاي آنها نيستيم، اما مصلحت لبنان براي ما اهميت دارد و خواستار تعقل در امور هستيم، زيرا ما با يكديگر در يك كشور زندگي مي كنيم و بايد به گونه اي رفتار كنيم كه در خدمت طرح هاي ديگران نباشيم.

 



اعتراض هاي سراسري مردم مصرعليه تقلب در انتخابات پارلماني

اعتراض مردم مصر به تقلب انتخاباتي حزب حاكم كه به پيروزي طرفداران رژيم مبارك منجر شد، همچنان ادامه دارد.
به گزارش منابع خبري، در پي اعلام نتايج غيررسمي دور دوم انتخابات كه از پيروزي كامل حزب حاكم حكايت مي كند، بسياري از استان هاي مصر دستخوش ناآرامي شده است.
اين خشونت ها كه با شليك گلوله، حمله به موسسات دولتي و درگيري با پليس و نيروهاي امنيتي همراه بود، تعدادي مجروح نيز برجاي گذاشت.
به نوشته روزنامه «المصريون» به نقل از منابع امنيتي، در اعتراضات مردم استان سينا در «شهر شيخ زويد» يك مامور پليس به ضرب شليك گلوله افراد ناشناس زخمي و دو خودروي پليس نيز به آتش كشيده شد.مردم خمشگين شهر شيخ زويد كه از تقلب هاي گسترده در دور دوم انتخابات خشمگين شده بودند، اقدام به تيراندازي هوايي به مدت يك ساعت در مقابل حوزه انتخابيه اين شهر كردند.در روستاي «خربه» در حوزه سوم راي گيري در استان سينا نيز، طرفداران و مخالفان حزب حاكم با چوب و چماق و سلاح سرد به جان هم افتادند و اقدام به آتش زدن لاستيك و پرتاب سنگ به سمت نيروهاي پليس كردند.
در استان «مرسي مطروح» نيز مردم خشمگين با تجمع در مقابل حوزه راي گيري اقدام به پرتاب سنگ و بمب هاي آتش زا به سوي پليس و نيروهاي امنيتي كردند.
تظاهركنندگان كه از نتيجه اعلام شده انتخابات از سوي مقام هاي مصري به خشم آمده بودند، به محلات تجاري، بانك ها، موسسات دولتي يورش برده و پس از تخريب آنها، چندين خودرو را به آتش كشيدند.در استان «دمياط» نيز ساكنان روستاي «شرمساح» اقدام به تظاهرات اعتراض آميز كرده و جاده اصلي آن را بستند.
برپايه اين گزارش در درگيري ديگري بين طرفداران كانديد پيروز حزب حاكم و مردم خشمگين در روستاي «ميت خولي» 28 نفر زخمي شدند.
در استان «كفر سغد» طرفداران نامزد شكست خورده با بستن جاده ها و آتش زدن لاستيك، اعتراض خود را به تقلب و حاكميت حزب الوطني بر مجلس الشعب اعلام كردند.
از سوي ديگر، در پي اعلام بروز تقلب گسترده در دور اول و دوم انتخابات پارلماني مصر، ناظران مستقل ضمن ابراز ترديد نسبت به مشروعيت پارلمان آينده اين كشور، بر لزوم لغو نتايج انتخابات و برگزاري جديد آن تاكيد كردند.
پيش از اين نيز ديوان عالي اداري مصر، دور اول انتخابات پارلماني اين كشور را به دليل تقلب هاي گسترده و رعايت نشدن موازين قانوني فاقد اعتبار و باطل اعلام كرده بود، اما دولت به اين درخواست تاكنون توجهي نشان نداده است. آخرين آمارها از نتايج انتخابات پارلماني مصر در دور دوم حكايت از كسب 440 كرسي توسط حزب حاكم (الوطني)، 45 كرسي توسط مستقل ها، شش كرسي براي حزب الوفد(مخالف دولت) و پنج كرسي براي حزب موافق دولت (التجمع) دارد.

 



درگيري جوانان با پليس يونان در خيابان هاي آتن

هزاران نفر از جوانان يونان در اعتراض به جنايات پليس اين كشور و سكوت دولت تظاهرات كردند.
همزمان با دومين سالگرد قتل يك نوجوان 15 ساله به دست پليس يونان، هزاران نفر از جوانان شهر «آتن» از دوشنبه شب به خيابان ها ريخته و عليه جنايت پليس و سكوت معني دار دولت تظاهرات كردند.
براساس گزارش هاي رسيده، جوانان، دانشجويان و دانش آموزان يوناني به همراه مردم عادي با سنگ و بطري به مقابله با پليس تا دندان مسلح رفته و ساختمان پارلمان را نيز سنگباران كردند.
دستگيري دست كم 200 تن از تظاهر كنندگان به همراه مجروحيت شماري از جوانان، از جمله نتايج حملات نيروهاي ضد شورش به اين تجمعات عنوان شده است كه بنابر گزارش يورو نيوز، به سرعت در حال سرايت به ديگر شهرهاي اين كشور است.
آخرين گزارش ها حاكي است، نيروي پليس يونان در حال حاضر براي جلوگيري از گسترش موج ناآرامي ها به سرتاسر يونان، بسياري از جاده هاي منتهي به پايتخت را بسته و در عمل اين شهر را به محاصره كامل خود درآورده است. اين گزارش مي افزايد، هزاران جوان و دانشجوي معترض كه در حال حركت به سوي آتن بودند، پس از مواجهه با پليس، با سنگ و چوب به فروشگاه ها، ايستگاه هاي اتوبوس، سطل هاي زباله، بانك ها و ساختمان هاي تجاري و دولتي حمله ور شده و اقدام به آتش زدن آنها و شكستن شيشه ها كردند. استفاده از بمب هاي دست ساز و صوتي يكي ديگر از روش هاي جوانان يوناني براي مقابله با پليس ضد شورش بود. پليس يونان از كشف و ضبط مقادير زيادي سلاح و مواد انفجاري از برخي تظاهركنندگان خبر داده است. گفتني است در دسامبر سال 2008 و در جريان اعتراض هاي گروه هاي چپ گرا عليه دولت، پسر نوجواني با نام «الكساندرو گريگور پولو» به ضرب گلوله پليس يونان از پاي درآمد. اين امر باعث شروع يكي از شديدترين بحران هاي امنيتي طي چند دهه اخير در يونان شده است.

 



تظاهرات عليه سياست هاي اتمي مركل در 50 شهر آلمان

مخالفان سياست هاي هسته اي دولت «آنگلا مركل»، 50 شهر آلمان را صحنه تظاهرات ضددولتي كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان، معترضان به برنامه هاي اتمي «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه با برگزاري تظاهرات در 50 شهر اين كشور، مخالفت خود را با برنامه انتقال زباله هاي اتمي به «لوبمين» - شهري در شمال شرقي آلمان- اعلام كردند.
براساس اين گزارش، تشعشعات راديو اكتيو ناشي از اين نقل و انتقال، دليل مخالفت هزاران معترض آلماني با اين اقدام است كه طي ماه هاي گذشته نسبت به اين اقدام برلين اعتراض كرده اند.
قرار است شنبه آينده نيز تجمعي اعتراض آميز با حضور 3000 نفر در شهر «گرايفزوالد» در شمال شرقي آلمان برگزار شود. پيش از اين نيز معترضان به طرح انتقال زباله هاي اتمي به شمال آلمان ضمن مسدود كردن مسير حركت قطار حامل مواد ياد شده، خواستار توقف انتقال اين مواد به «گورلبن» واقع در ايالت ساكسوني شده بودند. دولت آلمان چندي پيش با ادامه فعاليت 17 نيروگاه اتمي در اين كشور موافقت كرد كه مطابق آن، هفت نيروگاه اتمي كه در سال 1980 ساخته شده و بايد از رده خارج شوند، تا 12 سال آينده همچنان به فعاليت خود ادامه خواهند داد، 10 نيروگاه ديگر نيز مي توانند تا 14 سال همچنان فعال باشند.

 



تمديد مقررات حكومت نظامي در ساحل عاج به دنبال افزايش ناآرامي ها

دولت ساحل عاج پس از كشته شدن 20 نفر در خشونت هاي انتخابات رياست جمهوري مقررات حكومت نظامي را تمديد كرد.
به گزارش ايرنا، شبكه خبري «تي اف وان» فرانسه، سازمان عفو بين المللي در بيانيه اي اعلام كرد: از زمان برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري در ساحل عاج دستكم 20 نفر در جريان حوادث خشونت بار به وقوع پيوسته در اين كشور جان خود را از دست داده اند.
بر همين اساس، سازمان عفو بين الملل از نيروهاي امنيتي ساحل عاج خواست تا حفاظت بيشتري از جان شهروندان اين كشور كه 20 نفر از آنها در جريان خشونت هاي اخير به ضرب گلوله كشته شده اند، به عمل آورند.
اين سازمان از جامعه بين الملل به خصوص شوراي صلح و امنيت اتحاديه آفريقا و جامعه اقتصادي غرب آفريقا، خواسته است، تدابيري براي جلوگيري از افزايش خشونت ها، اتخاذ كنند.
دور دوم انتخابات رياست جمهوري ساحل عاج در 28 نوامبر گذشته برگزار شد تا اتحاد به اين كشور كه پس از جنگ داخلي به دو بخش تقسيم شده بود، بازگردد، اما گباگبو (رئيس جمهور فعلي) و «حسن وتارا» (نامزد شكست خورده) هر دو خود را پيروز انتخابات اعلام كرده اند.
در همين حال سازمان ملل 460 نفر از افراد خود را كه مسئوليت هاي كليدي ندارند را به زودي از ساحل عاج خارج خواهد كرد در حالي كه همچنان ده هزار نيروي صلح بان، پليس و نيروهاي غيرنظامي اين سازمان همچنان در اين كشور حضور دارند.
از سوي ديگر، مخالفان رئيس جمهور فعلي براي سومين روز پياپي با پليس و نيروهاي امنيتي در ابيجان پايتخت ساحل عاج درگير شدند و خواستار گردن نهادن گباگبو به نتيجه انتخابات و كناره گيري وي به نفع «حسن وتارا» براي جلوگيري از بحران سياسي شدند.
لوران گباگبو رئيس جمهور فعلي ساحل عاج پس از اداي سوگند در روز يكشنبه به ارتش و نيروهاي نظامي دستور بستن مرزها و سركوب مخالفان دولت را صادر كرد.
اين در حالي است كه از يك هفته پيش تاكنون مقررات منع عبور و مرور شبانه در پايتخت اين كشور به اجرا درآمده است.
همچنين منابع خبري از بي نتيجه بودن سفر امبكي به ساحل عاج و ناموفق بودن رايزني هاي وي براي عادي سازي وضعيت در اين كشور در روز سه شنبه خبر دادند.
گفتني است تاكنون هيچ كشوري پيروزي مجدد رئيس جمهور خودخوانده ساحل عاج را به رسميت نشناخته و اين كشور در آستانه هرج و مرج و ناآرامي قرار گرفته است.

 



كره جنوبي در آب هاي شبه جزيره دژهاي نظامي احداث مي كند

سئول از تاسيس چندين دژ نظامي در پنج جزيره نزديك مناطق مرزي دو كره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «لي ميونگ باك»، رئيس جمهور كره جنوبي ديروز از تصميم اين كشور براي تاسيس چندين دژ نظامي در حداقل پنج جزيره شبه جزيره كره براي آنچه «مقابله با اقدامات تحريك آميز پيونگ يانگ» ناميد خبر داد. وي «تسهيل در امر زندگي ساكنان منطقه» را به عنوان يكي ديگر از اهداف سئول از تاسيس چنين دژهايي عنوان كرد.
به گفته اين مقام بلندپايه كره جنوبي، كره شمالي نيز نزديك مرز آبي بين دو كشور اقدام به ساخت چنين دژهايي كرده است.
از سوي ديگر، خبر مي رسد، وزيران خارجه سه كشور آمريكا، كره جنوبي و ژاپن در نشست واشنگتن آغاز از سرگيري مذاكرات شش جانبه درباره برنامه هسته اي كره شمالي را مشروط به توقف آنچه «اقدامات جنگ طلبانه پيونگ يانگ» ناميدند، كردند.
پيش از اين پكن با دعوت از سران اين كشورها خواستار از سرگيري مذاكرات شش جانبه با هدف كاستن از تنش هاي اخير شبه جزيره كره شده بود، درخواستي كه به تعداد دفعات مطرح شدن از سوي واشنگتن و متحدانش رد شد. گفتني است دوم آذرماه سال جاري (23 نوامبر) به دنبال وقوع درگيري هاي سنگين چند ساعته بين دو كره و حمايت هاي همه جانبه آمريكا از كره جنوبي، تنش ها در منطقه به اوج خود رسيد، برگزاري رزمايش هاي گوناگون دريايي، زميني و هوايي در منطقه از سوي كره جنوبي، ژاپن و آمريكا- كه برخي از آنها همچنان در جريان است- واكنشي بود كه به اعتقاد تحليلگران بيش از هر چيز شبه جزيره كره را در آستانه جنگي تمام عيار قرار داده است.
آمريكا و متحدانش همزمان با ادعاي تلاش براي برقراري آرامش در منطقه، اقدام به برگزاري چنين رزمايش هايي مي كنند.
رزمايش هايي كه بارها با مخالفت هاي بين المللي و بي توجهي واشنگتن به اين مخالفت ها روبرو شده است.

 



چها رسوي پنج قاره

تقويت سيستم دفاع موشكي
مقام هاي امارات اعلام كردند كه به دنبال تقويت سيستم دفاع موشكي خود هستند.
اين مقامات مي خواهند سيستم دفاع موشكي خود را با همكاري كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس تقويت كنند. شش كشور عربي حاشيه خليج فارس تاكنون ميلياردها دلار براي دفاع موشكي خود هزينه كرده اند.
عضويت در ارتش اسرائيل
روزنامه الاهرام مصر فاش كرد كه در حال حاضر 10 هزار داوطلب آرژانتيني در ارتش اسرائيل عضويت دارند.
اين روزنامه مصري افزود، آرژانتيني هاي داوطلب در ارتش اسرائيل تحت پوشش هاي سياسي به كشورشان بازمي گردند و وارد وزارتخانه و ايالت هاي مختلف شده و حتي مناصب و پست هاي فرماندهي را در دولت به دست مي گيرند.
آزمايش داروهاي غيرمجاز بر اسراي فلسطيني
ارتش رژيم صهيونيستي از اسيران فلسطيني به عنوان نمونه هاي زنده آزمايشگاهي استفاده مي كند و هر سال بيش از 5000 مورد آزمايش بر روي آنها انجام مي دهد.نازي ها اولين گروهي بودند كه از اسيران به عنوان نمونه هاي آزمايشگاهي استفاده مي كردند و شباهت هاي زيادي بين آنان با رژيم صهيونيستي وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14