(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 آذر 1389- شماره 19811

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني : سارقان مسلح و متجاوزان به عنف در اسرع وقت اعدام مي شوند
260 مصوبه هيئت دولت در سومين سفر به استان مركزي
اعضاي جبهه عمل اسلامي لبنان در ديدار سفير ايران:
توانمندي هسته اي ايران باعث قوت و قدرت جهان اسلام است
پاسخ مهمان پرست به ادعاي تكراري و واهي اماراتي ها : جزاير سه گانه ايراني تا ابد متعلق به ايران هستند
توزيع هداياي رهبر انقلاب بين دانش آموزان محروم ايلامي
چشم به راه سپيده
دادستان تهران: عوامل فتنه 88 سعي دارند با اقداماتي به صحنه بازگردند
افتتاح هفتمين نمايشگاه بين المللي مسكن در مشهد
مدير سي ان جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي: جايگاه هاي سي ان جي كشور به 2500 عدد مي رسد
حجت الاسلام روانبخش در گفت وگو با فارس:
اسلام ميانه همان اسلامي است كه آمريكايي ها با نام اصلاح طلبي در ايران قصد ترويج اش را دارند
معاون وزير راه و ترابري: 9 هزار دستگاه كاميون جديد به ناوگان جاده اي كشور وارد مي شود
اخبار ادبي و هنري



آيت الله آملي لاريجاني : سارقان مسلح و متجاوزان به عنف در اسرع وقت اعدام مي شوند

رئيس دستگاه قضايي بر عزم اين دستگاه در برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي، سياسي و اجتماعي تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني با حضور در همايش «همت مضاعف، كار مضاعف، ارتقاء سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد» نظارت را جائز اهميت برشمرد و تصريح كرد: ايجاد فضاي امن در جامعه بايد براي همه دستگاه ها يك اصل باشد به ويژه براي دستگاه قضايي كه متاسفانه اعتماد نسبت به آن كمي كمرنگ شده است كه بخشي از آن تبليغات و بخشي از آن حقيقت است.
وي با تاكيد بر اين كه «امنيت و اعتماد عمومي سرمايه حكومت ها و بستر صحيح پيشرفت در كشور است» ادامه داد: داشتن قانون اساسي و قوانين خوب بخشي از كار بشمار مي رود و صرف وجود آن براي برخورد، برخورد واقعي را ايجاد نمي كند. آن چه مهم است عزم و اراده جدي مسئولان نظارتي در برخورد است.
آملي لاريجاني ادامه داد: دستگاه قضايي بايد عزم خود را براي برخورد با مفاسد اقتصادي، سياسي و اجتماعي جزم كند. مي دانيم كه عدم برخورد در بحث مفاسد اقتصادي يكي از علل عدم اعتماد مردم است.
وي گفت: روز گذشته (سه شنبه) به من خبر دادند كه در مجتمع اقتصادي حكم آقايي كه ازسال 83 براي وي تشكيل پرونده شده صادر و قطعي شده است. اين فرد از هفت بانك، 154 ميليارد تومان برخلاف مقررات گرفته و با بررسي ها مشخص شده كه خلاف كرده است. اين فرد به حبس و بازگرداندن اموال دولت محكوم شده است. وي با بيان اين كه «ما با سرمايه گذار و افراد ثروتمند مخالف نيستيم» اظهار كرد: قوه قضائيه بايد مدافع سرمايه گذاري صحيح باشد و براي آن حريم امن ايجادكند اما نه اين كه فردي از هفت بانك با روابط و ضوابطي كه داشته پول دريافت كند و به جاي مصرف در پروژه ها در جايي ديگر مصرف كند. با اين افراد بايد برخورد جدي شود. بايد توجه داشت هركسي كه محكوم مي شود مفسد اقتصادي نيست ولي اين فرد حتما مفسد اقتصادي است.
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: شبيه اين تخلف بزرگ در شركت بيمه صورت گرفته است. برخي گله كرده اند كه چرا اسم مي برم. نبايد تخلفات بزرگي در يك دستگاه دولتي اتفاق بيفتد و آب از آب تكان نخورد. در اين پرونده براي 50 نفر كيفرخواست صادر شده و ان شاءالله به سرعت رسيدگي مي شود.
جعل هاي بزرگي در آن روي داده و ما قاطعانه برخورد مي كنيم. با كساني كه پشت پرده به آن ها كمك مي كردند نيز قطعا برخورد مي كنيم.
وي با اشاره به مفاسد اجتماعي نيز تصريح كرد: هر از چند گاهي در روزنامه ها خبرهايي در اين خصوص منتشر مي شود. متهمان پرونده اي كه زني را به اطراف تهران برده و به وي تجاوز كردند دستگير شدند و بنده به دادستان تهران كه زحمات زيادي مي كشد گفتم كه به سرعت اين پرونده به نتيجه برسد و اميدواريم كه به يكماه كشيده نشود و ديوان عالي نظر خود را در اين خصوص اعلام كند. ما به كساني كه تجاوز به عنف مي كنند و فكر مي كنند اين اقدامي لحظه اي است مي گوييم كه اعدام تان قطعي است. همچنين درباره سرقت هاي مسلحانه اعدام اين افراد قطعي است. فكر نكنند كه مي توانند به راحتي از اين موضوع فرار كنند.
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش، با بيان اينكه بحث نظارت مهم بوده و در قانون اساسي به آن بسيار تاكيد شده است گفت: تشكيل شوراي دستگاه هاي نظارتي كاري بسيار عقلاني و معقول بوده است ولي اين شورا بايد در چارچوب قانون اساسي گام بردارد كه اميدواريم با نهايي شدن قانون برنامه پنجم توسعه مشكلات شوراها نيز در قانون حل شود.

 



260 مصوبه هيئت دولت در سومين سفر به استان مركزي

اراك - خبرنگار كيهان:
هيئت دولت، هشتادويكمين سفر استاني خود را با تصويب 260 مصوبه در اراك پايان داد.
معاون اول رئيس جمهوري در پايان اين سفر در جمع خبرنگاران گفت: 260 مصوبه در سومين دور سفر استاني رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان مركزي در زمينه عمران و آباداني، بهداشت، و درمان، امور فرهنگي و هنري، صنعت، اشتغالزايي، كشاورزي وامور زيربنايي و كمك به محرومان و ساير بخش ها به تصويب رسيد.
محمدرضا رحيمي افزود: به منظور تحول چهره فرهنگي استان، هيئت دولت مبلغ يك هزار و 600 ميليارد ريال در قالب بودجه هزينه اي و جاري به بخش فرهنگ استان اختصاص داده است كه اين اعتبار به مدت پنج سال پرداخت مي شود.
وي گفت: در بخش فعاليت دستگاه هاي فرهنگي و هنري نيز 110 ميليارد ريال براي فعاليت هاي قرآني و فرهنگي و هنري و تجهيز متجمع هاي فرهنگي و احياي آثار و ابنيه تاريخي در سال هاي 90 و 91 اختصاص يافت.
رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود، اختصاص 170 ميليارد ريال براي ايجاد و توسعه فعاليتهاي صدا و سيماي استان مركزي در سالهاي 90 تا 92 خبر داد و افزود: هيئت دولت همچنين 215 ميليارد ريال براي فعاليتهاي مرتبط با ايثارگران شامل مراسم فرهنگي و گلزار شهدا تخصيص داد.
وي، كمك به تكميل و تجهيز پايانه گل و گياه محلات و اختصاص كمكهاي فني براي كارگاههاي قاليبافي را با هدف بهبود شرايط اشتغال در سالهاي 90 و 91 از ديگر مصوبات اين سفر اعلام كرد.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: چهار هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي تامين سرمايه در گردش طرحهاي نيمه تمام در سالهاي 89 و 90 و تخصيص 350 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي اشتغالزايي از ديگر مصوبات كليدي سفر براي استان مركزي است.
وي توضيح داد: محلات به عنوان بام گل و گياه ايران ظرفيت بالقوه اي براي اشتغالزايي دارد و به همين منظور جواناني كه ايجاد اشتغال در اين حوزه را برگزينند از دولت تسهيلات كم بهره دريافت مي كنند.
وي اضافه كرد؛ در زمينه اشتغال، امسال استانداران كشور تعهد ايجاد يك ميليون و يكصد هزار شغل را داشتند كه سهم استان مركزي از آن، 17 هزار فرصت شغلي بوده و خوشبختانه محقق شده است.
معاون اول رئيس جمهوري، اختصاص 300 ميليارد ريال به صورت وجوه اداره شده براي تعاوني هاي ملي با بهره اندك بانكي را در اشتغالزايي از ديگر مصوبات سومين سفر دولت به استان مركزي اعلام كرد.
وي اضافه كرد: در سفر هيئت دولت قرار شد تعهدات بانكها تا پايان آذرماه امسال در استان مركزي تثبيت شود.
رحيمي، اختصاص يكصد ميليارد ريال براي تقويت و توسعه تعاون و ساخت يكهزار مسكن محرومان را از ديگر مصوبات مهم اين سفر عنوان كرد.
وي با اشاره به آماده شدن مسكن مهر، پيش از تقاضا در استان مركزي گفت: در 22 بهمن سال آينده شاهد جشن مسكن مهر در اين استان خواهيم بود.
وي، تامين اعتبار سه هزار سري جهيزيه و سه هزار لوازم منزل محرومان و گازكشي خانه سه هزار محروم استان مركزي و اختصاص 135 ميليارد ريال براي فعاليتهاي كميته امداد و بهزيستي اين منطقه را از ديگر مصوبات دانست.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: 300 ميليارد ريال نيز از منابع قرض الحسنه براي سالهاي 89 و 90 به استان مركزي اختصاص داده شده و 600 ميليارد ريال نيز صرف بهسازي راههاي استان و تقاطع هاي غير همسطح مي شود.
رحيمي مطالعه انتقال خطوط راه آهن درون شهري اراك به خارج، دو خطه كردن راه اراك - قم و شازند از طريق فاينانس و تكميل راه آهن غرب كشور را از مصوبات بخش حمل ونقل ريلي اعلام كرد.
وي گفت: راه آهن غرب كشور موسوم به خط ريلي كربلا با سرعت 160 كيلومتر در ساعت طراحي شده كه پاسخگوي نياز نيست و قرار شد كه مطالعات آن براي سرعت بالاي 300 كيلومتر انجام شود.
رحيمي، اختصاص 270ميليارد ريال براي توسعه و تجهيز فرودگاه اراك و رساندن آن به شرايط استاندارد، همچنين حمايت پروازهاي مسافت دور كشور و مكه و مدينه و سوريه را از ديگر مصوبات سفر سوم دولت توصيف كرد.
وي گفت: در اين سفر همچنين 55 ميليارد ريال براي كمك به فعاليت هاي وزارت كشور در استان مركزي تخصيص يافت كه صرف بهبود فضاهاي عمران شهري مي شود.
وي اختصاص 220ميليارد ريال براي ساماندهي بافت هاي فرسوده استان در سالهاي 90 و 91 و يك ميليارد تومان براي تجهيز و تكميل مجتمع فرهنگي بيت امام خميني در خمين را از ديگر مصوبات اين سفر اعلام كرد.
رحيمي گفت: احداث 50 كارخانه در استان و ارتقاي رتبه صنعتي اين استان، اختصاص يك هزار و600 ميليارد ريال براي توسعه بخش كشاورزي و مكانيزاسيون آبياري تحت فشار و سيستم انتقال آب و عمليات آب و خاك در سالهاي 89 تا 93 را بند ديگر مصوبات دانست.
وي اعلام كرد: كشاورزاني كه اقدام به نصب سيستم آبياري نوين كنند دولت به ازاي هر هكتار 50 درصد از هزينه هاي صرف شده را تامين مي كند.
معاون اول رئيس جمهوري، اعطاي خط اعتباري سالانه يك هزار ميليارد ريال توسط بانك مركزي براي ايجاد نيروگاههاي برق در سالهاي 90 تا 93 و گازرساني به 320 روستاي استان را از ديگر مصوبات اين سفر اعلام كرد.
وي اضافه كرد: تامين تسهيلات ارزي حدود 300 ميليون يورو براي ايجاد نيروگاههاي 500 مگاواتي از محل صندوق توسعه ملي، اختصاص 200 ميليارد ريال براي زيرساختهاي شهركهاي صنعتي استان مركزي در سالهاي 89 تا 92، تكميل مطالعات آبرساني به شهرهاي محلات، نيم ور، خمين، دليجان و ساوه و روستاهاي مسير از خط انتقال دز- قمرود و شروع خط اجرايي روستاهاي مسير را بخش ديگري از مصوبات ذكر كرد.
رحيمي گفت: تكميل مطالعات انتقال آب سد كمال صالح به شهرهاي مسير تا سال 90 از ديگر مصوبات است كه البته اين طرح بزودي توسط رئيس جمهوري و يا يكي از مقامات كابينه افتتاح خواهد شد.
اين مقام عالي رتبه دولت افزود: ايجاد رديف اعتباري متمركز ملي براي اصلاح شبكه آب شهرها و آبرساني روستايي در لايحه بودجه 90، اختصاص 50 ميليارد ريال براي محيط زيست و احداث و تكميل و تجهيز 60 باب سالن ورزشي، 350 نمازخانه و كتابخانه، 15 استخر شنا و استانداردسازي 500 كلاس درس در سالهاي 90 تا 91 از ديگر مصوبات سفر سوم دولت است.
وي، با اشاره به اينكه آلودگي هواي اراك قطعي است و بالا بودن غلظت آلايندگي در روزهايي از سال سلامت مردم را تهديد مي كند گفت: دولت، كارگروهي متشكل از معاون رئيس جمهوري در محيط زيست و جمعي از وزراي مربوطه و نمايندگان مجلس را مكلف كرده كه با انجام مطالعات كاربردي براي پاك كردن هواي شهر اراك، راهكارهاي عملياتي ارائه دهند.
رحيمي اضافه كرد: سازمان محيط زيست در اين سفر همچنين مكلف شده طرحهاي ارتقاي شرايط محيط زيستي استان را تدوين كند.
وي به تخصيص 50 ميليارد تومان بودجه براي تكميل و تجهيز بيمارستانهاي استان از جمله ولي عصر و آيت الله خوانساري اشاره كرد و گفت: انتقال تيم فوتبال صنعت نفت ايران به اراك، احداث 17 خانه بهداشت، ايجاد دانشكده علوم پزشكي در خمين، تخصيص 750 ميليارد ريال براي توسعه بخش قضايي و دادگستري، اختصاص 140ميليارد ريال براي مقابله با تهديدات نرم از ديگر مصوبات اين سفر بود.
اهداي نشان ايثار
به خانواده شهدا
رئيس جمهوري در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان مركزي به 3 تن از اعضاي خانواده شهداي استان نشان ايثار اهدا كرد.
احمدي نژاد در اين مراسم به پيام هاي مختلف اعطاي نشان ايثار به خانواده شهدا اشاره كرد و گفت: پيام اين اقدام، نشان دادن قدرشناسي يك ملت بزرگ از بهترين مردمان خود است زيرا هرچه داريم از بركت وجود ايثارگران و خانواده هاي شهدا و آزادگان است.
وي ديگر پيام اهداي نشان ايثار را تاكيد بر اينكه «راه عزت و سرافرازي ملت ايران در ايثارگري است» عنوان كرد و گفت: اگر قرار است پيروزيها ادامه يابد و استقلال و عظمت ملت ايران و فرهنگ و مكتب الهي حاكم بر اين سرزمين شود، راه و مسير، همين ايثارگري است.
ارائه تسهيلات
به روستاييان شازند
رئيس دفتر امور مناطق محروم كشور از ارائه تسهيلات 10 ميليون ريالي به ساكنان 35 روستاي شهرستان شازند كه داراي حمام خزينه اي هستند خبر داد و افزود: هدف دولت در سفرهاي استاني و تشكيل جلسه در استانها توجه بيشتر به نقاط محروم و كمترتوسعه يافته است كه منشا آثار و خيرات فراوان بويژه در مناطق روستايي خواهد شد. جليل بشارتي همچنين از 9 پروژه عمراني شازند بهره برداري كرد.
تغيير نام استان مركزي
رئيس جمهوري در جلسه هيئت دولت در اراك بر انتخاب نام مناسب براي استان مركزي تأكيد كرد و با پيشنهاد كردن نام «آفتاب» براي استان مركزي، گفت: عنوان مركزي هيچ نسبتي با هويت و پيشينه اين استان ندارد و بايد نام مناسب و شايسته اي انتخاب شود كه معرف هويت و فرهنگ مردم استان باشد.
احمدي نژاد گفت: با توجه به افزايش درآمدهاي استان، مسئولان بايد تدابيري اتخاذ كنند كه بخش قابل توجهي از اين درآمدها براي توسعه استان استفاده شود.
وي همچنين با اشاره به افزايش 5/2 برابري سرانه فضاهاي ورزشي استان بر لزوم انتقال تيم فوتبال ليگ برتر به استان مركزي تاكيد كرد و گفت: ورزش استان نيازمند ايجاد تحرك و جهش است و مسئولان ورزشي با واگذاري تيم فوتبال به استان مي توانند حركت موثري در ارتقاي ورزش استان ايجاد كنند.
وي ضرورت معرفي شخصيت هاي اثرگذار و تاريخ ساز استان مركزي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: متاسفانه تاكنون در اين زمينه كوتاهي شده است اما ضرورت دارد تا بخشي از بودجه اي كه در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر به استان مركزي اختصاص يافته است براي معرفي ابعاد مختلف شخصيت بزرگان استان به ايران و جهان استفاده شود.
انتقال شهرك سينمايي تهران به زرنديه
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست با اصحاب هنر، فرهنگ، ادب و كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مركزي در فرهنگسراي آئينه اراك گفت: در نشست كارگروه فرهنگ و هنر هيئت دولت در استان مركزي تصميم بر آن شد كه شهرك سينمايي تهران به شهرستان زرنديه استان منتقل شود و در اين خصوص نيز 500 هكتار زمين در نظر گرفته شده است.
سيدمحمد حسيني، از كمبود كانونهاي فرهنگي هنري مساجد در كشور نيز انتقاد كرد و گفت: هم اينك تنها در 12درصد مساجد كشور كانونهاي فرهنگي هنري تأسيس شده كه در برنامه پنجم بايد به 25درصد افزايش يابد.
وي افزود: در نشست كارگروه فرهنگي هنري هيئت دولت علاوه بر تصميمات مذكور، تخصيص اعتبار سالانه 320 ميليارد ريال براي پنج سال ويژه استان مركزي تصويب شد كه 40 درصد آن صرف بخش عمراني خواهد شد.
وي گفت: همچنين در اين نشست، دولت نسبت به ساخت و بهره برداري تالار مركزي اراك در طول مدت دو سال آينده مصمم است و براي ساخت كتابخانه مركزي در اراك و پنج شهرستان ديگر استان نيز تصميم گيري شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اظهار تاسف از فعال بودن تنها دو سينما از 8 سينما در استان مركزي افزود: مبلمان شهري اراك بايد زيبا و آراسته شود.
وي از اصحاب هنر براي انتخاب نام مناسب براي استان مركزي دعوت به همكاري كرد و با تاكيد بر ضرورت برگزاري همايش ملي و بين المللي در استان مركزي با رويكرد به تجليل شخصيت هاي برجسته اين منطقه، از ايجاد بنياد بين المللي امام خميني در استان مركزي خبر داد و افزود: با تأسيس اين نهاد، جشنواره هايي همانند جشنواره امام رضا«ع» درباره شخصيت امام خميني برگزار مي شود.
اتخاذ تدابير براي
حفاظت از جان دانشمندان
وزير كشور در حاشيه بهره برداري از ساختمان دامپزشكي اراك در گفت وگو با ايرنا گفت: دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي برخي عوامل ترور اخير دانشمندان ايراني را دستگير كرده اند و رد پاي سرويس هاي امنيتي آمريكا و رژيم غاصب اسرائيل در اين جنايت آشكار است.
مصطفي محمدنجار گفت: وزارت كشور به دنبال شناسايي و دستگيري تمامي عوامل دست اندركار اين ترورها است و در جلسات شوراي عالي امنيت كشور نيز تدابير و تصميمات لازم براي حفاظت جان دانشمندان و برخورد با عناصر جاسوسي گرفته شده است.
وي درباره هدفمند كردن يارانه ها گفت: در شهرداريها همزمان با طرح هدفمند كردن يارانه ها، افزايش قيمتي نداريم و حمايت يارانه اي از حمل ونقل و ماشين آلات انجام خواهد شد.
وي افزود: افزايش نرخ در حمل و نقل شهري به شكل ناچيزي محاسبه شده و شيوه نامه نظارتي در اين خصوص به فرمانداران ابلاغ شده است.
وزير كشور درباره رفع آلودگي هوا گفت: سلامت مردم در اولويت برنامه-هاي دولت است و دولت موارد مذكور را در سطح كلان شهرهاي آلاينده در دستور كار دارد و 30 توصيه ايمني را نيز ابلاغ كرده و در كنار آن، بحث بارور كردن ابرها نيز مطرح شده است.
در سفر سوم دولت، 9 طرح عمراني و توسعه اي در اراك با اعتبار 186 ميليارد تومان با حضور وزير كشور مورد بهره برداري قرار گرفت و گازرساني به 20 روستاي اراك انجام شد.

 



اعضاي جبهه عمل اسلامي لبنان در ديدار سفير ايران:
توانمندي هسته اي ايران باعث قوت و قدرت جهان اسلام است

اعضاي جبهه عمل اسلامي لبنان در ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران، توانمندي هسته اي كشورمان را باعث قوت و قدرت جهان اسلام دانستند.
اعضاي جبهه عمل اسلامي لبنان روز سه شنبه با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت ضمن محكوم كردن ترور استاد شهرياري و تسليت شهادت اين دانشمند هسته اي، مراتب همبستگي خود با جمهوري اسلامي ايران و محبت و وفاداري خود به مقام معظم رهبري را اعلام كردند.
در ديدار اعضاي جبهه عمل اسلامي با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران، شيخ عبدالناصر جبري مسئول هماهنگ كننده اين جبهه بر عهد راسخ جبهه عمل اسلامي با مقاومت اسلامي لبنان و سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان كه رهبري اين مقاومت را برعهده دارد، تأكيد كرد و مقاومت را عامل وحدت در دنياي اسلام دانست.
اعضاي جبهه عمل اسلامي، توانمندي هسته اي جمهوري اسلامي ايران را باعث قوت و قدرت جهان اسلام دانستند و با اعلام حمايت از برنامه هسته اي ايران، نقش حكيمانه مقامات جمهوري اسلامي ايران در مديريت اين پرونده را مورد تمجيد قرار دادند.
سفير جمهوري اسلامي ايران با تقدير از تلاش ها و اقدامات جبهه عمل اسلامي در صحنه لبنان، بر ضرورت بهره گيري از فضاي مثبت پيش آمده با سفر محمود احمدي نژاد به لبنان و همچنين سفر اخير سعد حريري نخست وزير لبنان به ايران تأكيد كرد.

 



پاسخ مهمان پرست به ادعاي تكراري و واهي اماراتي ها: جزاير سه گانه ايراني تا ابد متعلق به ايران هستند

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن مردود شمردن مطالب منتشر شده در بيانيه اخير رئيس كشور امارات و نشست اخير سران شوراي همكاري خليج فارس درباره جزاير سه گانه ايراني، بر تعلق ابدي اين جزاير به ايران تاكيد كرد.
رامين مهمان پرست مطالب منتشر شده در بيانيه اخير رئيس كشور امارات متحده عربي و همچنين بيانيه سي ويكمين اجلاس سران شوراي همكاري خليج فارس در ابوظبي در خصوص جزاير سه گانه ايراني را مردود شمرد. و افزود: اينگونه اظهارات و بيانيه ها هيچگونه تاثيري درتعلق و اعمال حاكميت جمهوري اسلامي ايران بر اين جزاير نداشته و تكرار اين ادعاهاي واهي كمكي به صلح و ثبات منطقه نخواهد كرد.
به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امورخارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنان آمادگي خود را براي انجام مذاكرات مثبت و سازنده با دولت امارات متحده عربي با هدف تحكيم و توسعه مناسبات فيمابين اعلام مي كند.

 



توزيع هداياي رهبر انقلاب بين دانش آموزان محروم ايلامي

ايلام-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان ايلام از توزيع هداياي رهبر معظم انقلاب بين دانش آموزان محروم شهر چوار از توابع اين استان خبر داد.
كلانتر باراني، گفت: اين هدايا بين دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي منطقه چوار توزيع شده است.
وي ادامه داد: اين هدايا شامل پوشاك، لوازم التحرير و ساير اقلام فرهنگي در اختيار هزار و 200 دانش آموز دختر و پسر نيازمند اين منطقه قرار گرفت.
باراني اضافه كرد: اين اقدام با عنايت مقام عظماي ولايت در راستاي توجه ايشان به مناطق كمتر توسعه يافته هر ساله انجام مي شود.
وي ارزش اين هدايا را حدود 400 ميليون ريال عنوان كرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آرزوي گوشه چشمي كه به ما كني، شماري از پيام هاي جمعه خيل منتظرانت را زمزمه مي كنيم.
آقا دعايم كن!
خدا كند كه مرا با خدا كني آقا
زقيد و بند معاصي جدا كني آقا
دعاي ما به در بسته مي خورد اي كاش
خودت براي ظهورت دعا كني آقا

با هم بپذير
مهديا ياران خوبت را مكن از بد جدا
روسياه و روسفيدش جان آقا درهم است

اشك مدام
مه مبارك در ابر آرميده بيا
اميد آخر دلهاي داغ ديده بيا
به طول غيبت و اشك مدام و سوز دلت
كه جان شيعه زهجران به لب رسيده بيا

طبيب دردمندان
خستگان عشق را ايام درمان خواهد آمد
غم مخور آخر طبيب دردمندان خواهد آمد

پير شديم
از هجر تو درد و داغ دلگيرم كرد
اندوه و غم زمان زمين گيرم كرد
گفتند كه جمعه مي رسي از كعبه
اين رفتن جمعه جمعه ها پيرم كرد

يار پنهان
تا كسي رخ ننمايد زكسي دل نبرد
دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود

ويرانه دل
ويرانه نه آن است كه جمشيد بنا كرد
ويرانه نه آن است كه سهراب فرو ريخت
ويرانه دل ماست كه هر جمعه به يادت
صد بار بنا گشت و دگربار فرو ريخت

لاف فلك
ماه من پرده از آن چهره زيبا بردار
تا فلك لاف نيايد كه چه ماهي دارد

بيمار تو
روزگاريست در اين كوچه گرفتار توام
باخبر باش كه در حسرت ديدار توام
گفته بودي كه طبيب دل هر بيماري
پس طبيب دل من باش كه بيمار توام

چه نويسم؟
دورم زتو اي خسته خوبان چه نويسم
من مرغ اسيرم به عزيزم چه نويسم
ترسم كه قلم شعله كشد صفحه بسوزد
با اين دل گريان به عزيزم چه نويسم

 



دادستان تهران: عوامل فتنه 88 سعي دارند با اقداماتي به صحنه بازگردند

عباس جعفري دولت آبادي خطاب به مردم گفت: هوشيار باشيد زيرا عوامل فتنه 88 سعي دارند با اقداماتي به صحنه بازگردند.
دادستان تهران در نشست خبري با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: 9 دي نزديك است و مردم جواب محكم ديگري به سران فتنه و عوامل شان خواهند داد. محكوماني كه بايد از رسوايي خود گريه كنند طلبكار نظام شده اند و نامه پراكني مي كنند. آنها بايد بدانند كه مردم ما هيچ گاه اقدامات آنها را فراموش نخواهند كرد.
وي همچنين گفت: در اينجا اعلام مي كنيم در خصوص كساني از جريان فتنه كه لايحه دفاعيه خود را چاپ كرده اند، اعلام جرم كرده ايم و آنها را تحت تعقيب قرار مي دهيم. دو نفر از محكومان جريان فتنه متن لايحه خود را چاپ كرده كه آنها را تعقيب مي كنيم.
جعفري دولت آبادي در خصوص حادثه معروف به سعادت آباد(2) كه در كرج روي داده بود، با بيان اينكه اين حادثه در ديماه سال گذشته به وقوع پيوست، اظهار كرد: همسر اين خانم ادعاي ناصوابي از وي داشته كه خانم زير بار نرفته و دعوا از خانه شروع و به خيابان كشيده مي شود. اينكه برخي سايت ها پس از يك سال اين خبر را بر روي خروجي خود قرار مي دهند قصد داشتند كه فضا ايجاد كرده و پليس را تخريب كنند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر نبايد اجازه دهيم كه مردم در .خصوص يك جنايت بدون احساس تكليف عمل كنند و بايد توجه داشت كه حسن نيتي در انتشار اين فيلم در اين زمان وجود ندارد و اگر كسي فيلم يا اطلاعاتي دارد بايد اول از همه به پليس اطلاع دهد. اميدواريم كه اين پرونده به زودي رسيدگي و به نتيجه برسد.
جعفري دولت آبادي در ادامه به دستگيري چند فوتباليست و بازيگر در پارتي اشاره كرد و گفت: در هفته گذشته دو پارتي بزرگ در تهران كشف شد كه يكي از آنها مربوط به يكي از اقليت ها بود و در حقيقت باني آن از اقليت ها به شمار مي رود. ديگري نيز در شمال تهران بود كه حدود 40 نفر بودند و متاسفانه سه فوتباليست و يك بازيگر دستگير شدند، اكنون آنها با قرار مناسب آزاد شده اند.
دادستان تهران خطاب به سازمانهاي ورزشي گفت كه اجازه ندهند سيستم ورزشي كشور با نام اين گونه افراد بدنام شوند و اين امر موجب تاسف است. اين پرونده اكنون در دستگاه قضايي مطرح است و محاكمه هم خواهند شد.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با اعلام پلمب مركز فارسي وان در تهران اظهار كرد: اين اولين باري است كه در كشور جايي وجود داشته كه جريان آن به شبكه هاي ماهواره اي كمك مي كردند كه اكنون اين مركز پلمب شده است، اين محل در مركز شهر بوده است.
وي با اعلام اين كه «حدود چهار پنج نفر در اين زمينه دستگير شده اند» گفت: تجهيزات بسيار زيادي در اين محل وجود داشته است و ورود اين افراد و اين تجهيزات قابل سؤال است و ما در اين زمينه از ماموران قدرداني مي كنيم. به عنوان مثال در اين محل سريالي 570 قسمتي در حال ترجمه براي پخش بوده است.

 



افتتاح هفتمين نمايشگاه بين المللي مسكن در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
هفتمين نمايشگاه بين المللي مسكن، ساخت و ساز، انبوه سازان، مصالح ساختماني و تجهيزات جانبي خراسان رضوي عصر روز چهارشنبه در مشهد افتتاح شد.
استاندار خراسان رضوي در مراسم افتتاح اين نمايشگاه با اشاره به تناسب معماري ساختمان ها با فرهنگ كشورمان در گذشته گفت: علاوه بر زيبايي و به كار بستن فناوري هاي نوين در صنعت ساختمان، معماري آنها نيز در كشور بايد براساس تمدن غني اسلامي ايراني كشورمان طراحي شود.
محمود صلاحي تاكيد كرد: يكي از موارد مهم قضاوت گردشگران در ورود به يك كشور، بناها و ساختمان هاي آن است كه اين امر ضرورت توجه به ساخت و سازها و صنعتي شدن آن را بيشتر مي كند.
استاندار خراسان رضوي بيان داشت: با اقتصادي و بهينه شدن صنعت ساختمان، اشتغال در اين بخش نيز افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به حضور 25ميليون زائر به طور سالانه در مشهد مقدس گفت: مسئولان استان بايد نگاه ويژه اي به ساخت و ساز هتل ها و زائرسراها داشته باشند.

 



مدير سي ان جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي: جايگاه هاي سي ان جي كشور به 2500 عدد مي رسد

مدير سي ان جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي گفت: جايگاه هاي سي ان جي در كشور به 2500 جايگاه مي رسد و قرارداد احداث تمام اين جايگاه ها منعقد شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، شهرام اسدپور صبح ديروز در جلسه بررسي مشكلات جايگاه هاي CNG آذربايجان شرقي از توسعه ظرفيت CNG در كشور خبر داد.
وي با اشاره به توجه دولت به بحث CNG گفت: صنعت CNG و جايگاه هاي مربوط به آن موضوع جديدي در كشور است و در اين سيستم ابزارهاي پيشرفته اي به كار رفته كه بايد از جهات مختلف مورد توجه قرار گيرد.
مدير CNG شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي تصريح كرد: جايگاه هاي CNG در كشور به هزار و 500 جايگاه مي رسد و قرارداد احداث تمام اين جايگاه ها منعقد شده است.
وي يادآور شد: اين تعداد جايگاه تكنولوژي و صنعت جديد در كشور ايجاد خواهد كرد و زمينه اشتغال و توليد در كشور را فراهم مي كند.
مدير CNG شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي تأكيد كرد: در زمينه تأمين قطعات و خدمات پس از فروش اين جايگاه ها از شركت هاي داراي توان خدمات پس از فروش داخلي استقبال مي شود و هيچ گونه انحصاري در اين زمينه وجود ندارد.

 



حجت الاسلام روانبخش در گفت وگو با فارس:
اسلام ميانه همان اسلامي است كه آمريكايي ها با نام اصلاح طلبي در ايران قصد ترويج اش را دارند

دبير سياسي نشريه پرتو سخن گفت: جريان فتنه با صدور بيانيه قصد دارند اربابان غربي خود را راضي نگه دارند و بگويند ما تلاشهاي خود را كرده ايم، اما اينكه مردم به حمايت از ما برنمي خيزند، تقصير ما نيست.
حجت الاسلام قاسم روانبخش سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبريك روز دانشجو اظهار داشت: سران فتنه در سال 88 شكست سنگيني را از ملت قهرمان ايران خوردند، مردم در 9 دي نهايت تلاش خود را كرده و در 22بهمن كار خود را تكميل كردند و اين حضور مردم نشان مي دهد كه آنها مسير خودشان را كاملا از جريان فتنه جدا كرده اند و تحركات مخالفان نظام در روزهاي 13آبان و ديگر ايام نشانگر اين است كه اين جريان ديگر وزن خاصي براي جامه عمل پوشانيدن به خواسته هايشان ندارند.
وي به ديگر علل تحركات مخالفان نظام در 16آذر اشاره كرد و ابراز كرد: جريان فتنه به خاطر حمايت هاي مالي و فكري غرب از سوي آنها زير فشار هستند؛ وزير اطلاعات نيز اخيرا اعلام كرد كه برخي از آنها كمك هايي را دريافت كرده اند.
دبير سياسي نشريه پرتو سخن ادامه داد: جريان فتنه كه به دليل افشاي ماهيتشان براي مردم نمي توانند كاري از پيش ببرند با صدور بيانيه و اعلاميه قصد دارند كه اربابان غربي خود را راضي نگه دارند و بگويند ما تلاش هاي خود را كرده ايم، اما اينكه مردم به حمايت از ما برنمي خيزند، تقصير ما نيست و قدرت اقنا كردن مردم از توان ما خارج است.
وي با اشاره به محتواي كتابي كه در سالهاي اخير توسط يكي از موسسات آمريكايي منتشر شده است، بيان داشت: در اين كتاب توصيه شده است با ايجاد و تقويت شبكه هاي مسلمانان ميانه رو به اسلام اصيل و ناب ضربه زده شود.
روانبخش اظهار داشت: شاخصه هاي شبكه هاي مسلمانان ميانه رو با ويژگي هاي اصلاح طلبان كاملا مطابقت دارد كه از جمله اين شباهت ها تبعيت از اعلاميه حقوق بشر، تقويت جريانات فمينيستي و مخالفت با دين و دين داري است.
وي افزود: در اين كتاب ذكر شده كه اين شبكه ها ابتدا بايد در دانشگاهها و محيط هاي روشنفكري ايجاد شوند و براي اين منظور سرمايه گذاري سنگيني بر روي دانشگاههاي كشور كرده اند و اين توصيه ها اهميت سخن رهبري خطاب به دانشجويان را منعكس مي سازد كه مي فرمايند «شما در خط قرمز هستيد و دشمن شما را هدف قرار داده است.»
دبير سياسي نشريه پرتو سخن با بيان اينكه اكثريت جامعه دانشگاهي كشور افرادي آگاه هستند، تصريح كرد: توده دانشجويان بعد از فتنه 88 مسائل برايشان روشن است.
روانبخش گفت: افراد توده اي يا سكولار كه در اوايل انقلاب دانشگاهها را سنگربندي مي كردند و به مقابله با نظام برخواسته بودند هنوز هم وجود دارند اما با تغيير ظاهر خود را دانشجوي انقلابي جلوه مي دهند اما در واقع سردمدار جريانات ماركسيستي، كمونيستي يا سكولار و... هستند.
دبير سياسي نشريه پرتو سخن تاكيد كرد: اين افراد بايد شناسايي شوند و ماهيت آنها براي دانشجويان آشكار شود و ما مي دانيم كه آرمانهاي يك دانشجو از آرمانهاي ملت جدا نيست؛ دانشجو خواهان پيشرفت و تعالي كشور است اما افرادي كه آرامش و نظم كشور را به هم مي ريزند و دست به اغتشاش و اوباشگري مي زنند، نمي توانند دانشجو باشند، بلكه دانشجونما هستند و البته بايد اين اقليت را از اكثريت دانشجويي جدا كنيم.
روانبخش در پايان به لزوم روشنگري، تبيين و تحليل مسائل براي قشر دانشجو اشاره كرد و اظهار داشت: شبهه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و... دانشجويان بايد با برگزاري كرسي هاي آزادانديشي و جلسات پرسش و پاسخ با حضور كارشناسان و اهل فن رفع شود و به دانشجويان اجازه ابراز نظرات و عقايد داده شود.

 



معاون وزير راه و ترابري: 9 هزار دستگاه كاميون جديد به ناوگان جاده اي كشور وارد مي شود

معاون وزير راه و ترابري گفت: در زمان اجراي هدفمند كردن يارانه ها و از محل پرداخت تسهيلات گمركي، كاميون هاي مناسب جاده هاي ايران به كشور وارد مي شود.
شهريار افندي زاده در حاشيه برگزاري چهارمين نمايشگاه حمل و نقل، ترانزيت و خدمات گمركي استان اصفهان در گفت-وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در صورتي كه رانندگان در مورد پرداخت تسهيلات بانكي در جريان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها شكايتي داشته باشند، مي توانند انتقادات خود را به ستاد حمل و نقل و سوخت كشور منعكس كنند.
وي با اشاره به مشكلات رانندگان در مراجعه به بانك هاو دريافت تسهيلات اين قانون بيان داشت: طي جلسه اي با حضور معاون اول رئيس جمهور مصوب شد تا اين تسهيلات با كمترين تعداد ضامن به رانندگان ارائه شود.
معاون وزير راه و ترابري افزود: خوشبختانه با هماهنگي هاي انجام شده بسته هاي حمايتي مناسبي در بخش حمل ونقل برون شهري تعريف شده و طي اجراي اين قانون جاي هيچگونه نگراني براي فعالان اين صنعت وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه مسئله نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي و ارائه تسهيلات از سوي دولت و بانك ها با همكاري وزارتخانه هاي صنايع و معادن و راه و ترابري پيگيري مي شود، گفت: در حين اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و آزادسازي قيمت سوخت موضوع پرداخت تسهيلات به حمل و نقل برون شهري شتاب بيشتري به خود گرفته است.
افندي زاده تصريح كرد: در حال حاضر ارائه تسهيلات از سوي بانك ها براي نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور با انعقاد قراردادي با آنها ميسر شده كه در همين راستا به دارندگان وسايل نقليه عمومي جاده اي تسهيلاتي براي اين منظور پرداخت شده است.
معاون وزير راه و ترابري بيان داشت: در طرحي كه براي نوسازي ناوگان حمل و نقل از طريق پرداخت تسهيلات در نظر گرفته شده است، 80 درصد قيمت كاميون به صورت تسهيلات با بازپرداخت هفت ساله و نرخ سود 14درصد ارائه مي شود.
وي اظهار داشت: براي خريد يك هزار كاميون به صورت مشاركتي از سوي بانك هاي ملي، صادرات، ملت و تجارت تسهيلاتي در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد كه در همين راستا هر كدام از اين بانك ها تاكنون براي خريد 2 هزار كاميون و علاوه بر بانك هاي مذكور بانك سپه نيز براي خريد يك هزار كاميون به صورت مشاركتي تسهيلات ارائه مي دهد كه در كل 9 هزار دستگاه را شامل مي شود.
افندي زاده بيان داشت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مسئول ثبت نام كاميون داران، انتخاب و معرفي آنها به كارخانه هاي مورد نظر سازنده است كه در تلاش هستيم نوع كاميون هايي كه به ناوگان جاده اي كشور وارد مي شود، مناسب جاده هاي ايران باشد.
وي اضافه كرد: واردات كاميون هاي خارجي با تسهيلات گمركي با همكاري ستاد مديريت حمل ونقل و سوخت كشور اجرايي مي شود كه يكي از شرط هاي انجام آن خروج ناوگان فرسوده كشور از حمل ونقل جاده اي است.

 



اخبار ادبي و هنري

بزرگداشت پنجمين سالگرد شهادت اصحاب رسانه
پنجمين سالروز شهادت شهداي اصحاب رسانه در حادثه سقوط هواپيماي سي130 امروز پنجشنبه 18آذر برگزار مي شود.
اين مراسم با حضور خانواده هاي اين شهدا و جمعي از مسئولين، ساعت 30/13در قطعه اصحاب رسانه بهشت زهرا(س) آغاز مي شود. در اين مراسم 104كبوتر به ياد 104شهيد حادثه مذكور آزاد خواهند شد.
گفتني است، 18آذر سال 1384 يك هواپيماي حامل خبرنگاران سقوط كرد كه در اين حادثه رسول كاظم نژاد، عكاس روزنامه كيهان نيز به شهادت رسيد.
يك بازيگر: هاليوود قربانگاه جوانان است
يك بازيگر اعتراف كرد: هاليوود به قربانگاه جوانان تبديل شده كه از جوانان در صحنه هاي غيراخلاقي سوءاستفاده ابزاري مي كند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «هلن ميرن» گفت: در هاليوود از پسران 18تا 25ساله در صحنه هاي غيراخلاقي خيلي استفاده مي شود، تا آنجا كه فيلم هاي هاليوودي به قربانگاه آنها تبديل شده است.
اين بازيگر انگليسي افزود: اين وضعيت بسيار مشمئزكننده است، البته در اين ميان روي بازيگران زن نيز فشار زيادي است، ولي من مطمئنا نمي خواهم جزو اين دسته باشم.
جديدترين اثر فرشچيان رونمايي مي شود
جديدترين اثر محمود فرشچيان با عنوان «پرچمدار حق» روز يكشنبه 21آذر همزمان با ششم محرم در موزه فرشچيان سعدآباد رونمايي مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون وي، رئيس شبكه چهار سيما، هيئت امناي ساخت ضريح امام حسين(ع)، مدير و شماري از مسئولان موزه ها و واحدهاي مجموعه سعدآباد و روساي موزه آستان قدس رضوي در اين مراسم حضور خواهند داشت.
در اين اثر نفيس شمايلي از حضرت ابوالفضل العباس(ع) در ابعاد 70 در 98 با رنگ آكريليك روي مقوا به تصوير كشيده شده است. خلق اين اثر باشكوه كه يك سال و نيم به طول انجاميد در شب هفدهم آبان همزمان با سالروز فرخنده ازدواج حضرت علي مرتضي(ع) و فاطمه زهرا(س) به پايان رسيد 21 آذر رونمايي مي شود.
نمايشگاه پوسترهاي عاشورايي در موزه فلسطين
نمايشگاه پوسترهاي عاشورايي با نمايش 45 پوستر در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش يافت.
مسعود نجابتي، مصطفي گودرزي، احمد آقاقلي زاده، پژمان رحيمي زاده، محمد خزائي، كوروش پارسانژاد، نظام الدين امامي فر، صالح زنگانه و مصطفي ندرلو از جمله هنرمنداني هستند كه آثارشان در اين نمايشگاه به نمايش درآمده.
اين نمايشگاه تا 15دي ادامه دارد.
راه اندازي شبكه تلويزيوني اسلامي در مالزي
نخستين شبكه تلويزيوني اسلامي «مالزي» با هدف تبليغ دين اسلام در اين كشور راه اندازي شد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، در اين شبكه تلويزيوني كه رايگان بوده و «الحجره» نام دارد، برنامه هاي متنوعي از جمله سريال هاي تلويزيوني، كارتون هايي با مضامين اسلامي و ميزگردهاي ويژه بحث درباره مسائل روز جامعه مسلمانان مالزي به روي آنتن خواهد رفت.
«جميل خير بهاروم» وزير امور اسلامي مالزي نيز كه در مراسم راه اندازي شبكه تلويزيوني «الحجره» حضور داشت، هدف از راه اندازي اين شبكه را آموزش خانواده هاي مالزي براساس اصول دين اسلام عنوان كرد.
گفتني است، حدود 60درصد از جمعيت 28ميليون نفري مالزي مسلمان هستند.
راه اندازي سايت جشنواره شهيد غني پور
سايت جشنواره ادبي شهيد حبيب غني پور راه اندازي شد. در اين سايت بخش هايي چون مسجد جوادالائمه، شهيد غني پور، جشنواره ها و اخبار و خواندني ها ديده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14