(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آذر 1389- شماره 19815

حديث دشت عشق
استيل آذين با جام حذفي وداع كرد سپاهان به پيروزي رسيد، استقلال به شهرداري ياسوج
اخبار كوتاه از فوتبال
كاهش حجم آب سد زاينده رود به كمترين ميزان در سال هاي خشكسالي
تيم واليبال پيكان به جام باشگاه هاي جهان اعزام شد
اكبري: انتظار زيادي از ما نداشته باشيد
انتخاب 5 گزينه براي سرمربيگري تيم ملي فوتبال
روي خط بازي هاي پاراآسيايي- گوانگجو
آغاز همزمان مسابقات از روز شش دي ماه ليگ كشتي آزاد و فرنگي قرعه كشي شد



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «احد بكائي»
ما جوانان حزب اللهي بايد
به نداي امام زمانمان لبيك گوئيم
پدر و مادر عزيزم! شما خود مي دانيد اين كه من از شما جدا شده به سوي جبهه ها حركت كردم يك تكليفي است الهي و شرعي، پدر و مادرم! شما خوب مي دانيد كه الان زماني است كه امام عزيزمان حسين زمان نداي «هل من ناصر ينصرني» سر مي دهد و ماجوانان حزب اللهي هستيم كه بايد به نداي اماممان پاسخ دهيم. پدر و مادرم براي ما زندگي زماني ارزش دارد كه بتوانيم اسلام را به رهبري امام عزيزمان براي تمامي ملل جهان بشناسانيم.
بسيجي شهيد «احد بكائي» سال 1342 در تهران به دنيا آمد و سال 1361 در عمليات بيت المقدس (آزادسازي خرمشهر) به شهادت رسيد.

 



استيل آذين با جام حذفي وداع كرد سپاهان به پيروزي رسيد، استقلال به شهرداري ياسوج

سرويس ورزشي-
مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران با پيروزي تيم هاي سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، شهرداري ياسوج وملوان انزلي پيگيري شد.
در ادامه رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور عصر ديروز چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد. در اولين ديدار تيم شهرداري ياسوج با پيروزي برابر كاوه تهران حريف استقلال در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي شد. در اين ديدار كه از ساعت 14 در ورزشگاه تختي ياسوج برگزار شد تيم ميزبان با نتيجه يك بر صفر به پيروزي رسيد.
محمد خان احمدي در دقيقه 83 تك گل ميزبان را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند تا شاگردان زرينچه از رقابتهاي جام حذفي وداع كنند.
شهرداري ياسوج با پيروزي در اين ديدار حريف استقلال در مرحله يك چهارم نهايي شد.
در اصفهان تيم سپاهان با نتيجه پرگل چهار بر صفر تيم راه آهن را درهم كوبيد تا شاگردان قلعه نويي در مرحله بعد حريف تيم پيروزي شوند. تيم راه آهن كه چهار روز پيش در رقابتهاي ليگ توانسته بود با نفرات اصلي خود تيم سپاهان را در اصفهان با تساوي دو بر دو متوقف كند در اين ديدار به 5 بازيكن اصلي خود استراحت داده بود و بيشتر از نفرات ذخيره خود در ميدان استفاده كرد.
براي سپاهان در اين بازي خانگي هادي عقيلي(2)، اميد ابراهيمي(31)، ابراهيم توره (64) و غلامرضا عنايتي (2+90) گلزني كردند و زمينه صعود تيمشان را به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي فراهم آوردند.
تيم بحران زده استيل آذين هم كه عليرغم پيروزي اخيرش در ليگ مقابل فولاد همچنان در بحران به سر مي برد با قبول شكست برابر اين تيم در فاصله چند روز وداعي زودهنگام و تلخ با جام حذفي داشت.
شاگردان جلالي در بازي ديروز با 2 گل شاگردان محمد خاكپور را شكست دادند و جواز صعود به مرحله نيمه نهايي جام حذفي را بدست آوردند.
براي فولاد خوزستان در اين بازي رضا نوروزي (78) و آرش افشين (90) گلزني كردند. فولاد در مرحله نيمه نهايي جام حذفي به ديدار برنده مسابقه پيروزي- سپاهان اصفهان مي رود.
در آخرين ديدار ديروزتيم فوتبال تراكتورسازي در ضربات پنالتي مغلوب ملوان انزلي شد.در اين بازي كه در ورزشگاه يادگار امام برگزار شدتيم ملوان دست به كار بزرگي زد وموفق شد تيم ميزبان را در حضور هواداران پر شورش از پيش روي بردارد.
اين مسابقه در پايان 90 دقيقه بدون گل به پايان رسيد تا كار به وقت اضافه كشيده شود. در وقت اضافي نيز دو تيم نتوانستند دروازه هم را باز كنند تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود. در ضربات پنالتي اين تيم ملوان بندرانزلي بود كه روي درخشش علي حسني صفت با نتيجه 5 بر 4 به پيروزي رسيد و جواز صعود به مرحله نيمه نهايي را بدست آورد.
براي تيم ملوان پژمان نوري، عليرضا رمضاني، محمد رستمي، هادي تاميني و سهيل رحماني پنالتي زدند و براي تيم تراكتورسازي محمد نصرتي، تيموريان، پيمنتا، محمد ابراهيمي و مجتبي ترشيز ضربات پنالتي را زدند كه ترشيز پنالتي خود را از دست داد. ملوان براي شناخت حريف خود در مرحله نيمه نهايي بايد منتظر برنده ديدار شهرداري ياسوج و استقلال باشد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مرگ بازيكن 21 ساله نيجريه اي در زمين فوتبال
بازيكن 21 ساله نيجريه اي در زمين فوتبال جان باخت
اوگالا بازيكن 21 ساله تيم فوتبال بويز اوشنز يكي از تيم هاي ليگ فوتبال نيجريه هنگام بازي دچار حمله قلبي شد و پيش از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. سخنگوي باشگاه با تأييد خبر درگذشت اين بازيكن جوان گفت: در دقيقه 39 بازي اوگالا دچار حمله قلبي شد و بلافاصله عازم بيمارستان شد اما پس از رسيدن به بيمارستان پزشكان مرگ وي را تاييد كردند.
اين خبر در حالي به بازيكنان رسيد كه آنها در حال شادي از بدست آوردن پيروزي خانگي برابر تومادوس بودند چرا كه 4 سال بود كه مقابل اين تيم به پيروزي نرسيده بودند.
ممنوع الفعاليت شدن فوتبالي هاي دستگير شده
عضو هيئت رسيدگي به تخلفات حرفه اي تاكيد كرد: بازيكنان حاضر در پارتي شبانه تا اطلاع ثانوي از هرگونه فعاليت مرتبط با فوتبال محروم هستند ولي هنوز رأي قطعي اين بازيكنان صادر نشده است.
عزيزالله محمدي ضمن بيان اين مطلب افزود: براي اعلام رأي فوتبالي در خصوص اين پرونده منتظر اعلام نظر مراجع قضايي در اين زمينه هستيم و پس از آن رأي هيئت رسيدگي از طريق كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام خواهد شد.
محمدي در خصوص رأي احتمالي فوتباليست هاي حاضر در پارتي شبانه به اين نكته بسنده كرد كه در صورت اثبات جرم از سوي مراجع قضايي و انتظامي با توجه به نوع تخلف و خدشه دار شدن چهره فوتبال جرائم سنگيني در انتظار متخلفان خواهد بود تا ديگر شاهد تكرار اينگونه حوادث در فوتبال كشور نباشيم و بازيكنان و چهره هاي فوتبالي بيش از اين مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
مخالفت با استعفاي كنگاني و ابقاي موقت استيلي
نشست اضطراري هيئت مؤسسان باشگاه شاهين بوشهر يكشنبه شب با ابقاي مديرعامل اين باشگاه و موافقت با ادامه همكاري حميد استيلي به پايان رسيد. در اين نشست كه در غياب كنگاني و حدود دو ساعت به طول انجاميد، در حالي با ادامه همكاري با حميد استيلي سرمربي بركنار شده اين تيم موافقت شد كه اين مربي به همراه حشمت مهاجراني مديرفني پيشين شاهين يكشنبه شب به تهران بازگشتند. البته همكاري مجدد با حميد استيلي موقت خواهد بود و نتايج وي در ديدارهاي شاهين برابر پيكان قزوين و پاس همدان در هفته هاي پيش از تعطيلي 40 روزه ليگ برتر وضعيت ادامه همكاري طرفين را مشخص مي كند. اين در حالي است كه از يك طرف استيلي شرط خود را مبني بر بازگشت موافقت كنگاني اعلام كرده و از طرف ديگر برخي منابع از مذاكره مديران ارشد اين باشگاه با غلامحسين پيرواني خبر داده اند.
تركيب جديد اعضاي كميته داوران فدراسيون فوتبال
از سوي مسعود عنايت رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال، اعضاي جديد اين كميته به هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال پيشنهاد شد. مسعود عنايت، رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: منوچهر نظري، فريده شجاعي، علي خسروي و حسين نجاتي در بخش هاي چيدمان، بانوان، نظارت و آموزش داوري به هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال و علي كفاشيان معرفي شدند و قرار است هيئت رئيسه فدراسيون درباره اعضاي پيشنهادي به تصميم گيري و اعلام نظر بپردازد. پيش از اين غلامحسين بهروان، منوچهر نظري، حسين خوشخوان و رقيه حضرتي اعضاي كميته داوران را تشكيل مي دادند.
پيروزي پرگل بارسلونا و رئال مادريد
تيم فوتبال بارسلونا در هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال لاليگا اسپانيا مقابل رئال سوسيه داد به يك پيروزي پرگل دست پيدا كرد.
بارسا يكشنبه شب در حالي كه ميزبان سوسيه داد بود با 5 گل اين تيم را درهم كوبيد. براي بارسا در اين ديدار، داويد ويا (9)، آندرس اينيستا(33)، ليونل مسي (47 و 87)، بويان كركيچ (90) گل هاي صدرنشين رقابت هاي لاليگا را به ثمر رساندند. تيم رئال مادريد هم در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته با نتيجه 3 بر يك در زمين رئال زاراگوزا به پيروزي رسيد. مسوت اوزيل (15)، كريستيانو رونالدو (44) و آنخل دي ماريا (47) گل هاي رئال مادريد را وارد دروازه تيم ميزبان كردند و تك گل زاراگوزا را فرناندز در دقيقه 54 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. جدول رده بندي: 1- بارسلونا 40 امتياز 2- رئال مادريد 38 امتياز 3- ويارئال 30 امتياز و...
استعفاي مدير ورزشگاه آزادي پذيرفته شد
مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي استعفاي مدير مجموعه ورزشي آزادي را پذيرفت و بزودي جانشين او را معرفي خواهد كرد.حسن ضيا آذري، مدير مجموعه ورزشي آزادي تهران پس از نزديك به هشت سال فعاليت در اين سمت بنابه دلايلي كه هنوز رسما اعلام نشده از سمت خود كناره گيري كرده است.با پذيرش استعفاي اين مدير از سوي علي تركاشوند، مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي بزودي مدير جديد مجموعه ورزشي آزادي معرفي خواهد شد.

 



كاهش حجم آب سد زاينده رود به كمترين ميزان در سال هاي خشكسالي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مدير عامل آب منطقه اي استان اصفهان ميزان حجم آب پشت زاينده رود را 237 ميليون متر مكعب اعلام كرد و يادآور شد: از اين حجم آب 40 درصد رسوبات است كه حجم آب پشت سد زاينده رود به كمترين ميزان ممكن در طي سال هاي خشكسالي رسيده است.
«محمد علي طرفه» در گفت وگو با كيهان بر لزوم صرفه جويي بهينه در مصرف آب تأكيد كرد و افزود: در حال حاضر خروجي سد زاينده رود 16 متر مكعب در ثانيه و ورودي آب 11 متر مكعب در ثانيه است.
وي با اعلام اينكه ميزان بارندگي در حوزه زاينده رود 80 درصد متوسط بارندگي كاهش داشته است، اضافه كرد: در خشكسالي سال هاي 80 -79 ميزان حجم آب پشت سد زاينده رود به 290 ميليون متر مكعب رسيد اما متأسفانه امسال اين ميزان به كمترين سطح ممكن در سال هاي خشكسالي رسيده است.
به گزارش خبرنگار ما، خشكسالي حاكم بر استان اصفهان و فقر منابع آبي در سطح شهر و روستاها موجب شده است تا 90 درصد از روستاهاي برخي از شهرهاي شرق كلان شهر اصفهان با نبود يا كمبود آب مواجه شوند.
عدم بارش نزولات آسماني موجب كاهش سطح آب هاي زيرزميني و خشكيده شدن چشمه ها و قنات ها شده است و مكان هاي تأمين آب در شهرها و روستاهاي داراي شبكه، نياز آبي خود را براي گذر از بحران خشكسالي از طريق آبرساني سيار تأمين مي كنند.

 



تيم واليبال پيكان به جام باشگاه هاي جهان اعزام شد اكبري: انتظار زيادي از ما نداشته باشيد

سرمربي تيم واليبال پيكان گفت: جام باشگاه هاي جهان كلاس اول واليبال دنياست و تمام تلاش خود را دراين مسابقات مي كنيم اما، بايد در حد بضاعت خودمان از اين تيم توقع داشته باشيم.
پيمان اكبري اظهار كرد: سطح مسابقات جام باشگاه هاي جهان خيلي بالاست و هشت تيم برتر جهان در آن حضور دارند. تمام تيم ها متشكل از بهترين بازيكن هاي جهان هستند.
سرمربي پيكان با اشاره به حريفانش در گروه اول بازي ها افزود: تنها تيم حاضر در اين مسابقات هستيم كه بازيكن خارجي در تركيب نداريم. تيم اسكرا لهستان علاوه بر در اختيار داشتن 9 بازيكن ملي پوش و سه كاپيتان از تيم هاي فرانسه، اسپانيا و چك را نيز به طور قرضي در اختيار دارد. الاهلي مصر نيز ديگر حريف ما در گروه است كه 10 بازيكن ملي پوش و دو ستاره از كانادا و قاره آفريقا را به خدمت گرفته است. تيم العربي قطر هم كه به سبب ميزباني در اين مسابقات شركت كرده تنها يك بازيكن قطري الاصل دارد و ساير نفرات اين تيم از بهترين بازيكنان منطقه و جهان هستند.
گفتني است تيم واليبال پيكان ديشب براي حضور در مسابقات جام باشگاه هاي جهان به دوحه قطر پرواز كرد. اين مسابقات در دو گروه طي يك هفته برگزار مي شود كه نماينده ايران در گروه اول با تيم هاي الاهلي مصر، العربي قطر و اسكرا لهستان بازي خواهد كرد. در ديگر گروه اين بازي ها نيز تيم هاي ترنيتنو ايتاليا (قهرمان دوره گذشته)، ديناموسكو روسيه، بوليوار آرژانتين و پائول سيچل آمريكا حضور دارند.
مسابقات جام باشگاه هاي جهان از روز 24 آذر آغاز مي شود و تيم واليبال پيكان يك روز بعد از شروع مسابقات مقابل تيم اسكرا لهستان قرار مي گيرد.
برنامه بازي هاي پيكان به شرح زير است:
¤ 25 آذر: ساعت 12 پيكان ايران- اسكرا لهستان
¤ 26 آذر:ساعت 10 پيكان ايران- الاهلي مصر
¤ 28 آذر:ساعت 19 پيكان ايران- العربي قطر

 



انتخاب 5 گزينه براي سرمربيگري تيم ملي فوتبال

سرپرست كميته بين الملل فدراسيون فوتبال با درخواست از رسانه ها براي فرصت دادن به فدراسيون براي بررسي صحيح و با دقت نامزدهاي سرمربيگري تيم ملي گفت: گزينه هاي ما براي سرمربيگري تيم ملي به 5-4 نفر رسيده و اين احتمال وجود دارد كه پيش از آغاز جام ملت هاي آسيا سرمربي بعدي مشخص شود.
عباس ترابيان در ادامه با اشاره به اينكه تنها چيزي كه تقريباً مشخص شده و رفته رفته نهايي مي شود اين است كه سرمربي تيم ملي خارجي است افزود: باتوجه به اين كه تيم ملي 9 فوريه با روسيه بازيدارد بايد سرمربي را انتخاب كنيم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سرمربي تيم ملي قطعاً خارجي است و آيا احتمال دارد پيش از جام ملت ها سرمربي مشخص شود؟ گفت: نمي شود گفت كه قطعاً سرمربي خارجي است، در فدراسيون ممكن است هر اتفاقي بيفتد اما اين احتمال وجود دارد كه پيش از جام ملت ها سرمربي بعدي تيم ملي معرفي شود.
ترابيان درباره صحبت هاي اريكسون كه گفته هيچ علاقه اي به حضور در ايران ندارد گفت: ما با اريكسون هيچ صحبتي نداشتيم اما با ايجنت او صحبت كرديم تا براي حضور در كميته فني به ايران بيايد. همان موقع كپي گذرنامه اريكسون را هم دريافت كرديم و حتي ويزاي او هم آماده شد، اگر لازم باشد كه ثابت كنيم راست گفته ايم و مذاكراتي را با مدير برنامه هاي اريكسون انجام داده ايم كپي گذرنامه و ويزاي او را رسانه اي خواهيم كرد.

 



روي خط بازي هاي پاراآسيايي- گوانگجو

شروع مقتدرانه ايران با كسب 3طلا و 3برنز
كاروان ايران در صبح نخستين روز بازي هاي پاراآسيايي 2010 گوانگجو به سه نشان طلا و سه برنز دست يافت.
در آغاز نخستين روز از اولين دوره بازي هاي پاراآسيايي و در ماده 100متر آزاد شاهين ايزديار در كلاس 10S با زمان يك دقيقه و 6صدم ثانيه به عنوان قهرماني دست يافت و نخستين نشان طلاي كاروان ايران را به دست آورد. در اين ماده تايلند و مالزي مدال هاي نقره و برنز كسب كردند.
علي نيكو حسين آبادي در همين ماده و در كلاس 6S با زمان يك دقيقه و 23ثانيه و 92صدم ثانيه بر سكوي سوم رقابتها ايستاد و به نشان برنز بسنده كرد. در اين ماده شناگران مالزي و كره اول و دوم شدند.
در رشته شنا 400متر آزاد وحيد كشتكار موفق شد با زمان 5دقيقه و 12ثانيه و 17صدم ثانيه دومين نشان طلاي كاروان ايران را برگردن آويزد. در اين ماده نمايندگان تايلند و فيليپين به ترتيب دوم و سوم شدند.
اين شناگر در ماده 100متر آزاد و در كلاس 12S نيز با زمان يك دقيقه و چهار ثانيه و 82صدم ثانيه بر سكوي سوم رقابتها ايستاد و نشان برنز اين ماده را از آن خود كرد. همچنين در رشته تيراندازي سيده اعظم رضايي در ماده تفنگ بادي 10متر موفق شد با ثبت ركورد 391امتياز به نشان برنز دست پيدا كند. در اين ماده نمايندگان كشور ميزبان با ركوردهاي 397 و 394 عناوين قهرماني و نايب قهرماني را از آن خود كردند. رمضان صالح نژاد سومين مدال طلاي كاروان ايران را در بازي هاي پاراآسيايي بر گردن آويخت. وي موفق شد به عنوان قهرماني رقابت هاي تفنگ بادي 10متر مردان دست پيدا كند.
صالح نژاد در فينال رقابت هاي اين ماده با ثبت ركورد 590امتياز و در مجموع با 4 /694امتياز به عنوان قهرماني رقابت ها دست پيدا كرد.در اين ماده تيراندازاني از كره به ترتيب با امتيازهاي 7/691 و 3/687 عناوين دوم و سوم را از آن خود كردند.از آنجايي كه اين دوره از رقابتها براي اولين بار براي ورزشكاران معلول برگزار مي شود هر امتيازي كه در رشته هاي مختلف دريافت شود ركورد اين رشته ها محسوب خواهد شد.
قول سعيدلو به بازيكنان تيم فوتبال هفت نفره
رئيس سازمان تربيت بدني بعد از پيروزي تيم ملي فوتبال هفت نفره ايران مقابل ژاپن در جمع بازيكنان حاضر شد و گفت: نمايش بسيار زيبايي از خود ارائه داديد و با تسلط كامل و اتحاد در تيم به اين نتيجه خوب دست پيدا كرديد.
علي سعيدلو كه در جمع اعضاي تيم ملي صحبت مي كرد در پاسخ به تقاضاي امين الله ماني رئيس انجمن فوتبال هفت نفره كه خواهان تخصيص يك ورزشگاه مخصوص اين رشته در تهران شد، اظهار داشت: حتما اين مهم را پيگيري خواهيم كرد و با كمك مسئولين فدراسيون و كميته ملي پاراالمپيك تلاش مي كنيم در آينده نزديك انجمن فوتبال صاحب يك زمين اختصاصي شود.وي افزود: همچنين پاداش شما طبق روال بازي هاي پاراآسيايي پرداخت مي شود، ضمن اين كه به بازيكناني كه صاحب مسكن نباشند و مدال طلا كسب كنند يك باب واحد مسكوني اهدا مي شود.
تيم ملي واليبال بانوان با برد آغاز كرد
تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران كار خود را در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو با برد آغاز كرد.تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران در اولين گام صبح ديروز به مصاف مغولستان رفت و موفق شد با نتيجه 3برصفر حريف خود را شكست دهد تا نخستين پيروزي خود را در اين رقابت ها تجربه كند.ايران در سه ست با نتايج 25-10، 25-12، 25-16 حريف خود را از پيش رو برداشت.
وزنه بردار ايران پنجم شد
در رشته وزنه برداري و در رشته 48كيلوگرم صمد عباسي در حركت اول وزنه 150كيلوگرمي را بالاي سر برد، در حركت دوم نتوانست وزنه
5 /157كيلوگرم را بالاي سر ببرد و در حركت سوم نيز از بالا بردن وزنه 160كيلوگرمي بازماند و در رده پنجم قرار گرفت. در اين رشته وزنه برداران اردن، عراق و هند به ترتيب عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
¤ در ماده 100متر پروانه و در كلاس 10S رضا آذرشب پارسيداني در فينال با زمان يك دقيقه و 8ثانيه و 87صدم ثانيه در مكان چهارم قرار گرفت.
¤ بهمن شكاري نيز در ماده 400متر آزاد و در كلاس 12S با زمان 5دقيقه و 57ثانيه و 30صدم ثانيه به عنوان نفر نخست از گروه خود به مرحله بعد صعود كرد.
پيروزي قاطعانه واليبال برابر ژاپن
تيم ملي واليبال نشسته با شكست ژاپن اولين پيروزي خود را دربازي هاي پاراآسيايي گوانگجو تجربه كرد. در ادامه روز نخست از اولين دوره بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو و در رشته واليبال نشسته مردان تيم ملي ايران موفق شد با نتيجه 3 بر صفر ژاپن را مغلوب كند و نخستين پيروزي خود را در اين رقابتها بدست بياورد.ژاپن در ست هاي پياپي با امتيازهاي 25-10، 25-11، 25-13 شكست سنگيني را از ايران متحمل شد.
برتري مطلق تيم گلبال ايران در مصاف با اردن
تيم ملي گلبال ايران در اولين ديدار خود در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو با حساب 11 بر يك مقابل اردن به برتري مطلق رسيد.اين تيم امروز(سه شنبه) به مصاف پاكستان مي رود، چهار شنبه با عراق و روز پنج شنبه هم با كره جنوبي مصاف خواهد داشت.
پيروزي تيم فوتبال 7 نفره ايران مقابل ژاپن
تيم فوتبال 7 نفره ايران در نخستين ديدار خود ژاپن را از پيش رو برداشت. در ادامه روز نخست از اولين دوره بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو، تيم ملي فوتبال 7 نفره ايران با ژاپن روبرو شد و توانست با نتيجه قاطع 7 بر صفر حريف خود را از پيش رو بردارد و نخستين پيروزي خود را در اين رقابتها كسب كند.

 



آغاز همزمان مسابقات از روز شش دي ماه ليگ كشتي آزاد و فرنگي قرعه كشي شد

ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي به صورت همزمان از شش دي ماه آغاز خواهد شد.
جلسه قرعه كشي ليگ برتر آزاد و فرنگي از صبح ديروز در خانه كشتي آغاز شدكه بعد از چند ساعت گفت وگو و شرح شرايط برگزاري رقابت ها، هشت تيم در قرعه كشي ليگ آزاد شركت داده شدند.
براين اساس تيم هاي نفت تهران، ابومسلم خراسان رضوي، ذوب آهن كرمانشاه و هيات كشتي همدان در يك گروه و گاز مازندران، منتخب گلستان، شهداي جويبار و شهداي ملاير در گروه دوم قرار گرفتند.با اين حال با وجود انجام قرعه كشي ليگ برتر كشتي با هشت تيم، به تيم هاي صدراي زيرآب و نيروي زميني ارتش وعده اضافه شدن به اين مسابقات داده شد.همان طور كه روز يكشنبه عباس نمازيان سرپرست كميته ليگ خبر داده بود، تيم هاي صدراي زيرآب مازندران و نيروي زميني ارتش در قرعه كشي شركت داده نشدند.
با اين وجود فدراسيون به اين دو تيم وعده داد، احتمال اضافه شدن دو تيم به دو گروه رقابت ها وجود دارد تا ليگ برتر در دو گروه پنج تيمي به انجام رسد.
برگزاري ليگ فرنگي به صورت دوره اي
ليگ فرنگي نيز با توجه به حضور تنها چهار تيم گاز كرمانشاه، گاز اردبيل، آنزان ايذه و حفاري اهواز، به صورت دوره اي برگزار خواهد شد.
با توجه به برگزاري مسابقات قهرماني آزاد ايران در روزهاي 2 و 3 دي ماه، استارت ليگ هر دو رشته به صورت همزمان از شش دي ماه زده خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14