(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آذر 1389- شماره 19815

قانون تشديد مجازات مخدرهاي صنعتي ابلاغ شد
تهران از شرايط هشدار خارج شد
محيط زيست : طرح زوج و فرد خودروها دائمي شود راهنمايي و رانندگي : از فردا لغو مي شود
پورمحمدي در جمع خبرنگاران: وظيفه ما در موضوع مترو فقط بازرسي است
دستگيري عامل 7 مورد اسيدپاشي در قزوين
نقص فني پرواز تهران ـ ياسوج را لغو كرد
با آغاز طرح زمستاني هلال احمر بيش از 40 پايگاه امدادي در مناطق مختلف مستقر مي شود
نجات معجزه آساي 6 خدمه لنج باري در آب هاي كيش
مراسم تعزيه خواني در گلزار شهداي بهشت زهرا(س)
وزير بهداشت: 23 هزار پرستار پس از آزمون رسمي مي شوند
بعد از آتش سوزي هاي سريالي در جنگل هاي گلستان آتش درجنگل هاي گيلان و مازندران شعله ور شد
شرايط نامساعد جوي خاورميانه را فرا گرفت
نصب مخازن جمع آوري پسماند در اطراف مساجد و هيئت ها
واژگوني ميني بوس حامل كاركنان پتروشيمي
جراحي قلب بدون بيهوشي كامل
غروب آفتاب رنگين كمان و ابرهاي طوفان زا



قانون تشديد مجازات مخدرهاي صنعتي ابلاغ شد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: با پيگيري هاي مستمر قانون تشديد مجازات مخدرهاي صنعتي به ويژه مخدر شيشه ابلاغ شد.
سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: ضعف قانوني مبارزه با توليد كنندگان، توزيع كنندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر در دو سال گذشته باعث خدشه دار شدن چهره نظام در مبارزه با مواد مخدر شده بود.
وي افزود: در دو سال گذشته ايران به يكي از محورهاي توليد مواد مخدر صنعتي بالاخص از نوع شيشه تبديل شده بود در حالي كه در گذشته اين ماده به سختي و با قيمت هاي گزاف در كشور يافته مي شد.
سردار حسين آبادي با اشاره به آمار كشفيات مخدر شيشه در كشور تصريح كرد: در 8 ماهه گذشته با وجود تصويب قانون تشديد مبارزه با مخدرهاي صنعتي به خاطر عدم ابلاغ، بيش از 17 هزار نفر به همراه 852 كيلو مخدر شيشه دستگير شده اند كه از لحاظ آماري شاهد رشد بسيار بالايي در اين زمينه بوده ايم.
وي همچنين گفت: افزايش قارچ گونه آشپزخانه هاي صنعتي توليد شيشه باعث شد در مدت مشابه 89 مركز توليد مخدرهاي صنعتي خانگي كشف و متلاشي شود.
وي همچنين ضعف قانون را مهمترين دليل افزايش توليد اين مخدر در كشور دانسته و گفت: در هشت ماهه گذشته بيش از 350 نفر ايراني در كشورهاي مالزي، اندونزي و تايلند به علت قاچاق شيشه دستگير شده اند كه هم اكنون در انتظار اجراي احكام سنگين در اين كشورها هستند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سفر اخير خود به تايلند به شبكه ايران گفت: بسياري از اين زندانيان با فريب قاچاقچيان حرفه اي و مافياي مواد مخدر اقدام به حمل اين نوع مواد كرده و مي گفتند: «ما فريب حرف هاي قاچاقچيان را خورده ايم چرا كه قاچاقچيان به ما گفته بودند كه مخدرهاي صنعتي و شيشه مجازات سختي نداشته و قانون به كساني كه مخدر شيشه حمل مي كنند كاري ندارد.
وي افزود: اميدواريم با ابلاغ قانون تشديد مبارزه با مخدرهاي صنعتي قاچاقچيان اين نوع مواد طعم واقعي مجازات را از دستان عدالت محور قوه قضائيه چشيده و به سزاي اعمالشان برسند.

 



تهران از شرايط هشدار خارج شد

شاخص كيفيت هواي تهران پس از يك ماه متوالي از شرايط هشدار خارج شد.
به گزارش ايرنا، رئيس مركز پايش هواي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: شاخص كيفيت هواي تهران در وضعيت ناسالم قرار دارد.سيد «امير فاتح وحدتي» اظهار داشت: با بارش باران غلظت آلاينده هاي هوا به ويژه ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون به شدت كاسته شده است.
وي ميانگين غلظت ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون را 116«psi» اعلام كرد و گفت: اين ميزان د رساعات اوليه صبح يكشنبه 157 «psi» بوده است.
رئيس مركز پايش هواي استان تهران پيش بيني كرد با ادامه بارش ها از ميزان آلاينده ها كاسته شود به طوري كه وضعيت هواي تهران به شرايط عادي بازگردد.
گفتني است، 5 آلاينده منوكسيدكربن، ازن، دي اكسيد گوگرد، دي اكسيد نيتروژن و ذرات معلق آلاينده هاي مهم هوا هستند كه با تغيير ميزان آلاينده هاي هوا شاخص كيفيت در شرايط پاك، سالم، ناسالم، بسيار ناسالم، هشدار، اضطرار و بحراني قرار مي گيرد.
هواشناسي:
پاي پيش بيني هايمان ايستاده ايم!
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به پيش بيني هاي اين سازمان مبني بر بارش باران در تهران تاكيد كرد: پاي پيش بيني هايي كه كرده ايم، مي ايستيم.
پرويز رضازاده به فارس گفت: هرچند ميزان بارشها كم بوده است، اما هنوز هواي تهران جاي بارش دارد و انتظار داريم حداقل تا پايان امروز آسمان ببارد.
وي بيشترين ميزان بارندگي در استان تهران را متعلق به طالقان دانست و گفت: ميزان بارشها در اين منطقه 4 ميلي متر گزارش شده است.
رضازاده با اشاره به بارش برف در آبعلي افزود: سامانه بارش امروز از تهران خارج مي شود ولي شنبه و يكشنبه هفته آينده موج ديگري آسمان تهران را تحت تاثير قرار مي دهد.

 



محيط زيست : طرح زوج و فرد خودروها دائمي شود راهنمايي و رانندگي : از فردا لغو مي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در حالي خبر از لغو طرح سراسري زوج و فرد از روز چهارشنبه در تهران خبر داد كه مدير كل اداره محيط زيست استان تهران خواستار دائمي شدن اين طرح شده است.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسكندر مؤمني در افتتاحيه طرح زمستاني پليس گفت: طرح سراسري زوج و فرد براي مقطع خاص آلودگي هوا درنظر گرفته شده بود اما بعد از اين تصميمي براي دايمي كردن آن نداريم.
سردار مؤمني تصريح كرد: ممكن است تغييراتي در محدوده طرح زوج و فرد با تصويب شوراي عالي ترافيك ايجاد شود.
در همين حال، مديركل اداره محيط زيست استان تهران با اشاره به افزايش آلودگي هوا و تردد خودروها در سطح تهران گفت: به وزارت كشور پيشنهاد داده ايم تا طرح زوج و فرد تردد خودروها در تهران «دايمي» شود.
رسول علي اشرفي پور در گفت وگو با فارس، با بيان اين كه علي رغم بارش باران و كاهش آلودگي هوا از روز گذشته همچنان محيط زيست با جديت بيشتري به وظايف خود عمل خواهد كرد، گفت: محيط زيست و كميته اضطرار به دليل جلوگيري از افزايش آلودگي هوا پيشنهاد داده است تا طرح زوج و فرد تردد خودروها در تهران هميشگي شود.
اشرفي پور متذكر شد: تصميم گيري در اين زمينه به عهده وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك است.
اشرفي پور در پاسخ به اين پرسش كه: «مصوبات كميته اضطرار همچنان ادامه دارد يا خير؟» گفت: البته با توجه به بارش باران هواي تهران كمي بهتر شده است و مصوبات كميته اضطرار تنها در زماني كه آلودگي هوا در شرايط هشدار و اضطرار قرار دارد، بايد اجرايي شود.

 



پورمحمدي در جمع خبرنگاران: وظيفه ما در موضوع مترو فقط بازرسي است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تأكيد كرد: در موضوع مترو فقط به وظيفه بازرسي عمل مي كنيم.
مصطفي پورمحمدي ديروز در حاشيه همايش ملي نظارت همگاني در جمع خبرنگاران به معرفي چند دستگاه موفق درزمينه سلامت اداري، مالي و مبارزه با فساد اداري اشاره كرد و گفت: وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت نفت و شهرداري تهران به دليل گردش مالي زياد از اهميت و تأثيرگذاري بيشتري برخوردار بودند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه اين مجموعه ها به خصوص شهرداري تهران در بحث خدمات الكترونيك، سالم سازي خدمات، سالم سازي خدمات شهري و عمليات مالي، اقدامات خوبي انجام داده است، گفت: اميدواريم اين اقدامات تداوم پيدا كند.
پورمحمدي در پاسخ به اين پرسش كه قانون استفاده يك ميليارد دلاري متروي تهران از صندوق ارزي از سال 87 دو بار تكرار و اجرا نشده است، گفت: مجلس بايد اين موضوع را پيگيري كند چرا كه مجلس وظيفه نظارت جدي دارد.
پورمحمدي ادامه داد: اصل 8 قانون اساسي به اصل نظارت همگاني مردم بر مسئولان و مسئولان بر مردم تأكيد مي كند و در اين اصل به صورت مشخص و در ساير بخش هاي قوانين به طور صريح و گسترده به موضوع نظارت پرداخته شده است اما متأسفانه علي رغم اين گستردگي در تأكيد در قوانين آن طور كه بايد به اين موضوع پرداخته نشده است.
وي گفت: يكي از دلايل اجرايي نشدن نظارت همگاني فروگذاري اين موضوع و كم شمردن آن است اگر مي خواهيم تحول در سلامت اداري- مالي ايجاد كنيم بايد به سمت نظارت همگاني برويم اگر به اين سمت حركت كنيم پيشرفت، توسعه، عدالت همراه آن مبارزه با فساد رخ مي دهد.
به گفته رئيس سازمان بازرسي كل كشور، براي نظارت و مشاركت مردم بايد انگيزه هاي لازم نيز وجود داشته باشد و مردم براي اين همراهي تشويق شوند.

 



دستگيري عامل 7 مورد اسيدپاشي در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
فردي كه اقدام به پاشيدن مايع اسيدي به 7 شهروند قزويني كرده بود با تلاش پليس آگاهي دستگير شد.
بنا به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان قزوين، رئيس پليس آگاهي استان با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامي استان قزوين فردي را كه اقدام به پاشيدن مايع اسيدي به مردم مي كرد دستگير كردند.
سرهنگ سليمان اميري اظهار داشت: به دنبال 7 مورد گزارش پاشيدن مايعي شبيه اسيد با قدرت آسيب كم به 3 زن و 4 مرد در شهر قزوين ماموران انتظامي استان با اجراي اقدامات گسترده اطلاعاتي و پليسي دو روز قبل اين فرد را در حالي كه سوار بر يك دوچرخه بوده دستگير كردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از محل زندگي وي تعدادي ظروف حاوي مايعات اسيدي كشف شده است.
سرهنگ اميري افزود: متهم 45 ساله از اهالي قزوين بوده و مايع مورد استفاده توسط وي محلولي با حالت اسيدي ضعيف مي باشد كه آسيب جدي به افراد مورد حمله وارد نكرده است.
رئيس پليس آگاهي قزوين اظهار داشت: متهم در تحقيقات و بازجويي پليس در خصوص انگيزه ارتكاب جرم مطالب غيرقابل قبولي بيان داشته بنابر اين تحقيقات پليسي براي تكميل پرونده همچنان ادامه دارد.

 



نقص فني پرواز تهران ـ ياسوج را لغو كرد

هواپيمايي كه قرار بود ديروز از مبدا تهران به مقصد ياسوج پرواز كند، پس از پرواز دچار نقص فني شد و به تهران بازگشت.
به گزارش «تابناك» اين هواپيما كه از مدل ATR و متعلق به شركت هواپيمايي آسمان بود، پس از مسافرگيري و پرواز از فرودگاه مهرآباد پس از اندكي پرواز دچار نقص فني شد و خلبان براي حفظ جان مسافران و جلوگيري از بروز حادثه به تهران بازگشت.بنابراين گزارش، پس از بررسي هاي اوليه كارشناسان، با توجه به اينكه اين نقص پيش آمده فعلا قابل برطرف كردن نبود، مسافران ياسوج نتوانستند به مقصد خود برسند.

 



با آغاز طرح زمستاني هلال احمر بيش از 40 پايگاه امدادي در مناطق مختلف مستقر مي شود

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران با اعلام آغاز طرح سراسري زمستانه در استان تهران گفت: بيش از 40پايگاه امدادي در مناطق مختلف استان مستقر مي شود.
احمد صادقي با اعلام آغاز اجراي طرح امداد زمستاني در استان تهران، گفت: در اين طرح 24 پايگاه ثابت امدادي در نقاط مختلف جاده هاي استان تهران مستقر مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر 24شعبه ثابت 13 شعبه سيار نيز در محورهاي مواصلاتي استان تهران به امدادرساني در جاده ها مشغول مي شوند.
به گفته مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران، 15شعبه منطقه اي نيز به صورت 24 ساعته در مناطق مختلف شهري مستقر مي شوند.
وي با بيان اينكه در طرح زمستاني سال جاري براي اولين بار از خودروهاي امداد و نجات تيپ يك و دو استفاده مي شود، گفت: در جاده هاي صعب العبور و نقاط زمستاني گشت كوهستاني مستقر مي شود.
صادقي با تاكيد بر اينكه چهار تيم امداد كوهستان در پيست هاي زمستاني، مناطق بهمن گير، مستقر مي شوند، يادآور شد: اين چهار پايگاه در ارتفاعات شمالي تهران مستقر مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه كليه خدمات ارائه شده از سوي امدادگران جمعيت هلال احمر رايگان است، اظهار كرد: امدادگران گشت كوهستان موظف هستند كه اصول ايمني را به كوهنوردان پيش از عزيمت به ارتفاعات آموزش دهند.

 



نجات معجزه آساي 6 خدمه لنج باري در آب هاي كيش

كيش -خبرنگاركيهان:
يك فروند لنج باري كه از دبي عازم بندر ديلم درجنوب كشور حركت مي كرد در12مايلي آبهاي جزيره كيش غرق شد.
براساس اين گزارش، با درخواست كمك و نجات از سوي اين لنج، گروه تجسس و درياباني سازمان بنادر و كشتيراني كيش وارد عمل شد و توانست هر 6نفر خدمه اين لنج كه براثر آب گرفتگي و امواج خروشان به اعماق دريا فرورفته بود را از مرگ حتمي نجات بدهد.

 



پنج شنبه ها برگزار مي شود
مراسم تعزيه خواني در گلزار شهداي بهشت زهرا(س)

مراسم غبارروبي مزار شهيدان به همراه روايت 8 سال حماسه و ايثار و مداحي با همكاري اداره كل ايثارگران شهرداري تهران، بنياد شهيد انقلاب اسلامي استان تهران و سازمان بهشت زهرا پنج شنبه ها در سالن دعاي ندبه « مهديه شهدا» برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان بهشت زهرا(س)، ايستگاه هاي مردمي صلواتي و مركز فرهنگي خانه شهيد، مراسم عزاداري و سوگواري آل الله (ع) در كربلاي ايران گلزار شهداي بهشت زهرا(س) هر هفته پنج شنبه ها برگزار مي شود.
دانش پژوه مدير روابط عمومي سازمان بهشت زهرا(سلام الله عليها) و مشاور فرهنگي مديرعامل با اعلام اين مطلب گفت: در دهه امر به معروف و نهي از منكر و با فرا رسيدن محرم الحرام ايام سوگواري اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام طي هماهنگي انجام شده با ايستگاههاي مردمي صلواتي و هيئات مجاور گلزار شهدا، مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) و ياران گرانقدرش در روزهاي پنج شنبه و جمعه با راه اندازي كاروان حسيني (عليه السلام) و مراسم تعزيه خواني در قطعات مطهر شهدا برگزار مي شود.
برپايه اين گزارش در كنار مراسم سوگواري هم چنين مراسم هفتگي بزرگداشت شهداي شهر تهران با همكا ري اداره كل ايثارگران شهرداري تهران، بنياد شهيد انقلاب اسلامي استان تهران و سازمان بهشت زهرا (سلام الله عليها) با مراسم روايت 8 سال حماسه و ايثار و مداحي و غبارروبي مزار شهيدان در سالن دعاي ندبه «مهديه شهدا» هر هفته پنج شنبه ها برگزار مي گردد.

 



وزير بهداشت: 23 هزار پرستار پس از آزمون رسمي مي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به ابلاغ مجوز استخدام نيرو براي اجراي قانون ارتقاي بهره وري از سوي معاونت انساني رياست جمهوري، گفت: 23 هزار پرستار پس از آزمون رسمي مي شوند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: طبق قانون «ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت» ساعت كار پرستاران به 44 ساعت در هفته تقليل مي يابد. به اين ترتيب بر اساس سنوات و نوع كار پرستاران، حداكثر تا 8 ساعت در هفته از ساعات كاري آنها كسر مي شود.
وزير بهداشت ادامه داد: همچنين بر اساس قانون «ارتقاي بهره وري» كار در روزهاي تعطيل و ساعات كاري نامتعارف 5/1برابر محاسبه خواهد شد. بنابراين با اجراي اين قانون پرستاران سرحال تر شده و با روحيه بهتري به ارايه خدمات مي پردازند.
دستجردي ابلاغ مجوز استخدام پرستاران را اقدامي بي همتا در طول تاريخ پرستاري عنوان كرد و افزود: استخدام 23هزار پرستار سالانه 230ميليارد تومان بار مالي براي دولت به دنبال دارد. از آنجا كه اين موضوع بايد در برنامه پنجم توسعه ديده مي شد، مقداري اين روند به طول انجاميد.

 



بعد از آتش سوزي هاي سريالي در جنگل هاي گلستان آتش در جنگل هاي گيلان و مازندران شعله ور شد

سرويس شهرستانها-
چند هكتار از اراضي جنگلي ساري و سوادكوه در استان مازندران و منطقه درفك در استان گيلان طعمه حريق شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از ساري، بر اثر ايجاد حريق در جنگلهاي شهرستان ساري و سوادكوه، 5 هكتار از اراضي جنگلي اين شهرستانها در آتش سوخت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،بر اثر اين آتش سوزي يك هكتار از اراضي جنگلي اين شهرستان و 4 هكتار از اراضي جنگلي شهرستان سوادكوه نيز طعمه حريق شد.
گفتني است، علت حادثه و ميزان خسارات وارده توسط كارشناسان در دست بررسي است.
آتش سوزي مجدد
در منطقه درفك گيلان
وزش باد گرم موسمي موجب آتش سوزي مجدد در منطقه درفك استان گيلان شد.
به گزارش خبرنگار ما و به نقل از مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان آتش سوزي در عرصه ها و جنگلهاي منطقه درفك شهرستان رودبار از شنبه شب در منطقه مذكور آغاز شد كه هم چنان ادامه دارد.
مهندس رحمت الله رحماني اضافه كرد: در عين حال پس از وقوع آتش سوزي كه بدنبال وزش باد گرم روز قبل در سطح استان گيلان و منطقه آغاز شد كه بلافاصله يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي استان و ساير مامورين حفاظتي در منطقه حاضر و مشغول به اطفاي حريق شدند.
بنابر اظهار اين مقام مسئول به دليل صعب العبور بودن منطقه مهار آتش سوزي با مشكلاتي مواجه است و در عين حال هنوز ميزان عرصه حريق و خسارات وارده از آن مشخص نيست.
گفتني اينكه در هفته گذشته نيز 5 هكتار از جنگلها و عرصه هاي طبيعي در تي تي سراي منطقه درفك رودبار دچار آتش سوزي شده بود كه پس از 4 روز تلاش شبانه روزي اكيپهاي حفاظتي و عملياتي اداره كل منابع طبيعي گيلان و ساير نيروهاي امدادي اين آتش مهار شد.
گزارش خبرنگار ما به نقل از كارشناس اداره كل هواشناسي گيلان نيز حاكي است سرعت وزش باد گرم در اين استان بويژه مناطق غربي گيلان كه از اوايل صبح روز دوشنبه آغاز شده در حال حاضر به 64 كيلومتر در ساعت رسيده كه همچنان ادامه دارد.
وي افزود: بر اثر وزش باد گرم در سطح استان گيلان دماي هواي اين استان طي روزهاي شنبه و يكشنبه با 9 الي 11 درجه افزايش نسبت به روز جمعه به بالاترين درجه در چند روز اخير رسيده كه در اين ميان شهرستان لاهيجان گرم ترين نقطه است.

 



رويدادهاي خارجي
شرايط نامساعد جوي خاورميانه را فرا گرفت

موج عظيم باران، برف و طوفان دريايي اغلب كشورهاي خاورميانه از جمله تركيه، لبنان، سوريه و مصر را فرا گرفت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه الجزيره، موج طوفان و بارش هاي سهمگين جنوب منطقه شام و اردن را نيز درنورديد، به طوري كه طوفان شديد زندگي عادي در بندر عقبه يكي از مراكز مهم تجاري اين كشور را مختل كرده است.
شبكه الجزيره با بيان اينكه امروز قدس اشغالي علاوه بر اشغالگران با اوضاع بد آب و هوا نيز دست به گريبان بود، اعلام كرد كه طوفان شن و بادهاي شديد شهر بيت المقدس و كرانه باختري را نيز فراگرفت.
همچنين طوفان دريايي سواحل نوارغزه را نيز درنورديد و تعدادي از قايق هاي ماهي گيري را در اين منطقه از بين برد.
الجزيره در گزارش خبري از وضعيت بد جوي در خاورميانه تأكيد كرد كه وضعيت جوي كنوني منجر به خسارات مادي و جاني شديدي در كشورهاي منطقه شده است.
از دو روز پيش موجي از باران هاي سيل آسا و طوفان كشورهاي حاشيه درياي مديترانه را فراگرفته است.بر اساس گزارش هاي رسيده بارش شديد برف و تگرگ در تركيه جاده آنكارا- استانبول را مسدود كرد.
بنا به گزارش هاي رسيده بارش برف و تگرگ سوريه را فرا گرفته است به طوري كه ركورد ميزان بارش باران در اين كشور شكسته شد.
همچنين بارش باران منجر به آب گرفتگي و بسته شدن معابر در شهر دمشق و ترافيك در مناطق پر رفت و آمد اين شهر شد و اغلب مردم امروز دير به محل كار خود رسيدند.
اين در حالي است كه بنا بر گزارش هاي قبلي كشاورزان سوريه سال كم باراني را سپري كرده بودند كه به عقيده كارشناسان بارش هاي شديد اخير مي تواند به بخش كشاورزي اين كشور زيان وارد كند.
الجزيره در گزارش خبري از وضعيت بد جوي در خاورميانه تأكيد كرد كه وضعيت جوي كنوني منجر به خسارات مادي و جاني شديدي در كشورهاي منطقه از جمله مصر، سوريه، لبنان، فلسطين اشغالي و تركيه شده است. از دو روز پيش موجي از باران هاي سيل آسا و طوفان كشورهاي حاشيه درياي مديترانه را فرا گرفته است.

 



نصب مخازن جمع آوري پسماند در اطراف مساجد و هيئت ها

مساجد و هيئت هاي جنوب شرق تهران به مناسبت ماه محرم به 540 مخزن جمع آوري پسماند خشك تجهيز شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، روزبهاني رئيس اداره بازيافت منطقه گفت: 90 مخزن 1100 ليتري، 150 مخزن 240 ليتري و 300 مخزن 120 ليتري در اطراف مساجد و هيئت ها نصب شده است و همچنين خودروهاي جمع آوري پسماند خشك نيز براساس برنامه زمان بندي اعلام شده در محل مستقر شدند تا با جمع آوري بهينه پسماند هاي توليدي رضايت شهروندان منطقه را تامين كنند.
وي با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ بازيافت در بين شهروندان خاطر نشان كرد: آموزشگران مجرب و متخصص بازيافت با تدوين محتواي آموزشي مسئولان تكايا را با نحوه صحيح تفكيك پسماند از مبداء و خطرات ناشي از استفاده از ظروف يكبار مصرف پلاستيكي آشنا كرده و راهكارهاي صحيح نظير استفاده از ظروف يكبار مصرف گياهي را به آنان اطلاع رساني نمودند.
روزبهاني با اشاره به برپايي غرفه بازيافت منطقه در نمايشگاه عطر سيب كه با هدف تجهيز مساجد، حسينيه ها و تكايا در فرهنگسراي خاوران برگزار شد، گفت: در اين غرفه ضمن اطلاع رساني به مراجعه كنندگان، 2تن كيسه مخصوص جمع آوري پسماند تر و 3 تن كيسه آبي براي جمع آوري پسماند خشك و 10 هزار نسخه بروشور آموزشي بين مساجد و هيئت ها توزيع شد.
وي خاطر نشان كرد:در صورت درخواست مساجد و حسينيه ها كيسه آبي و مخزن به آنان تحويل مي شود.

 



واژگوني ميني بوس حامل كاركنان پتروشيمي

پنج تن از كاركنان پتروشيمي بر اثر واژگوني ميني بوس به دليل شدت جراحات وارده راهي بيمارستان شدند.
مديركل روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام خبر فوق افزود: در ساعت 34/8 صبح دوشنبه امدادگران اورژانس تهران از طريق تماس مردمي با سامانه امدادي 115 در جريان تصادفي واقع در بلوار پژوهش انتهاي اتوبان همت قرار گرفتند.
حسن عباسي ادامه داد: امدادگران با حضور در صحنه حادثه با ميني بوس واژگون شده اي روبرو شدند كه به دليل اين واژگوني پنج تن از سرنشينان آن به شدت مجروح شده بودند.
مديركل روابط عمومي اورژانس تهران با تاكيد بر اينكه اين ميني بوس سرويس كاركنان پتروشيمي بوده است، يادآور شد: پنج تن از مصدومان توسط عوامل اورژانس به بيمارستان فياض بخش منتقل شدند.

 



جراحي قلب بدون بيهوشي كامل

جراحي ويژه قلب باز در هند، با بي حسي موضعي به صورتي كه در طول جراحي، بيمار، كاملا هوشيارو بيدار بوده، با موفقيت انجام شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز، اين روش جراحي كه در بيمارستان فورتيس دربنگلور هند اجرا شده، باعث كاهش هزينه هاي بيمارستان، و همچنين كم شدن مقادير قابل پرداخت صورتحساب مربوط به جراحي براي بيماران و شركت هاي بيمه، مي شود.در ضمن، بيهوش نكردن بيمار، موجب تسريع بهبود وضعيت بيمار و كاهش دوران نقاهتش پس از عمل جراحي مي شود.در اين روش، ابتدا پزشكان با تزريق دقيق نخاعي به گردن بيمار قلبي كه قرار است روي وي عمل قلب باز انجام شود، قفسه سينه وي را به طور موضعي بي حس كرده و سپس با بريدن استخوان قفسه سينه بيمار، قلب و شش او را از كار مي اندازند، و دستگاهي ويژه، كار پمپ كردن خون به رگ هاي بدن و همچنين تنفس را براي بيمار در طول عمل جراحي انجام مي دهد.
در عين حال بيمار كاملا هشيار بوده و قادر است به تمامي سؤال هاي جراحان پاسخ دهد. از اينرو پزشكان مي توانند با سؤال كردن از بيمار، متوجه شوند كه آيا لخته هاي خون آزاد شده در طول جراحي به مغز وي رسيده است يا نه، و بدين ترتيب از صدمات مغزي به بيمار در طول جراحي قلب جلوگيري كنند.پرده اي كه زير گردن بيمار آويخته مي شود، بدين علت است كه وي صحنه دلخراش باز شدن كامل قفسه سينه خود را، به دست جراحان نبيند، اما او قادر است تمامي صداهاي دستگاه هاي پزشكي و همچنين بريده شدن اعضاي بدنش را زير چاقوي جراحي بشنود. به عنوان مثال، جراحي بر روي قلب بولمكس پريرا، كشيش مسيحي هندي، براي تعويض دريچه خراب قلب وي در بيمارستان فورتيس بنگلور، با موفقيت كامل انجام شد، در حالي كه پريرا در طول عمل جراحي كاملا بيدار و هوشيار بود.
هرچند اين روش جراحي قلب باز، مزاياي فراواني دارد، برخي از بيماران، جرأت بيدار بودن در طول جراحي روي قلب خود را ندارند، و از اينرو ترجيح مي دهند با روش سنتي، بيهوشي كامل در طول عمل، مورد جراحي قرار گيرند.

 



غروب آفتاب رنگين كمان و ابرهاي طوفان زا

يك عكاس حرفه اي موفق به گرفتن تصويري زيبا از يك پديده طبيعي شد.اين عكاس با گرفتن تصويري از منظره آسمان شرقي به هنگام غروب خورشيد در حاليكه رنگين كمان و بازي نور و سايه به اين منظره زيبايي دوچنداني بخشيده است توانست يك پديده طبيعي را براي هميشه ثبت كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14