(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آذر 1389- شماره 19815

رهبر الحوثي ها همكاري مقامات يمن با القاعده را فاش كرد
نيروهاي امنيتي عراق 45 تروريست را در كربلا بازداشت كردند
چها رسوي پنج قاره
تظاهرات گسترده مخالفان مبارك عليه تقلب در انتخابات پارلماني مصر
اعلام نتايج اوليه انتخابات پارلماني در كوزوو
اتحاديه آفريقا عضويت ساحل عاج را به حال تعليق درآورد
هشدار حزب الله به شهروندان لبنان مراقب شنود موساد باشيد
حمله تروريستي به اتوبوس حامل دانش آموزان در پيشاور
استراتژي جديد اوباما در جنگ افغانستان پس فردا اعلام مي شود
مخالفت شديد حماس با پيشنهاد باراك براي تقسيم قدس
كره شمالي نسبت به وقوع جنگ هسته اي در منطقه هشدار داد
اعتراض هاي خياباني دانش آموزان و دانشجويان 100دانشگاه و مدرسه در انگليس



رهبر الحوثي ها همكاري مقامات يمن با القاعده را فاش كرد

رهبر الحوثي ها، استفاده دولت صنعا از اعضاي القاعده براي شكنجه زندانيان شيعه را فاش كرد.
به نوشته روزنامه «القدس العربي»، عبدالملك الحوثي رهبر شيعيان يمن با صدور بيانيه اي اعلام كرد، گروهي از زندانيان سياسي در صنعا (پايتخت) توسط اعضاي القاعده شكنجه شده اند.
در اين بيانيه با اشاره به همكاري القاعده با مسئولان يمني و هماهنگي آنها براي سركوب شيعيان خاطرنشان شده است:«محمد عبدالله الكبير» يكي از زندانيان كه قرباني اين توطئه شده است، آن قدر زير مشت و لگد شكنجه قرار گرفت كه به حالت بيهوشي افتاد.
در بيانيه رهبر الحوثي ها آمده است: دو دست «محمد القاضي» يكي ديگر از زندانيان زير اين شكنجه ها شكسته و شرايط زندگي زندانيان جنگ اخير بين الحوثي ها و دولت يمن بسيار مصيبت بار است.

 



نيروهاي امنيتي عراق 45 تروريست را در كربلا بازداشت كردند

نيروهاي امنيتي عراق 45 تروريست مسلح را قبل از انجام عمليات عليه سوگواران حسيني(ع) در كربلا دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عثمان الغانمي»، فرمانده عمليات كربلا، طي يك نشست خبري گفت: نيروهاي امنيتي عراق طي يك عمليات موفق، 45 عضو گروهك «القاعده» و حزب تروريستي موسوم به «العوده» را در كربلا دستگير كردند. العوده نام جديد حزب منحل شده «بعث» عراق است. وي افزود كه برخي از اين تروريست ها به شاخه «عزت الدوري»(از دستياران صدام معدوم) و بعضي نيز به گروه «يونس الاحمد»، از سران رژيم بعث سابق وابسته هستند.وي افزود: بيش از 28هزار نيروي امنيتي از ارتش، پليس و دستگاه اطلاعاتي مسئوليت تامين امنيت زائران امام حسين(ع) در روز عاشورا را برعهده دارند، علاوه بر آن هلي كوپترهاي ارتش عراق، نيروهاي امنيتي را پشتيباني خواهند كرد.

 



چها رسوي پنج قاره

مذاكرات بيهوده
عمر و موسي دبير كل اتحاديه عرب اعلام كرد كه مذاكرات سازش ديگر مفهومي ندارد و ادامه آن پوششي براي تداوم اشغالگري رژيم صهيونيستي است. وي افزود، دولت آمريكا نتوانست شهرك سازي را متوقف كند و هر توجيه ديگري براي اين مسئله به هيچ وجه پذيرفتني نيست.
800 هزار معلول در افغانستان
وزير كار و امور اجتماعي افغانستان اعلام كرد كه در جريان جنگ هاي 30 ساله افغانستان 800 هزار شهروند افغاني معلول شده اند.
وي افزود، اغلب اين افراد در دفاع از وطن عضو يا اعضاي خود را از دست داده اند اما دولت هيچ توجهي به زندگي آنان ندارد.
100هزار دانش آموز رواني
وزارت بهداشت و درمان رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه نزديك به 100 هزار دانش آموز رژيم صهيونيستي دچار اختلالات روحي و رواني هستند اين دانش آموزان در شرايط بسيار بد رواني به سر مي برند.
نخست وزير شرم آور
تزيبي ليوني وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي به شدت از سياست هاي بنيامين نتانياهو انتقاد كرد. وي تاكيد كرد، اقدامات نتانياهو به عنوان نخست وزير يك دولت عبري شرم آور است و بايد هر چه سريع تر استعفا دهد.

 



تظاهرات گسترده مخالفان مبارك عليه تقلب در انتخابات پارلماني مصر

هزاران نفر از مخالفان رژيم مبارك در اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات پارلماني در برابر ساختمان دادگستري قاهره دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات گسترده كه به دعوت جنبش «الكفايه» در قاهره برگزار شد، احزاب و گروه هاي مخالف رژيم مبارك حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جماعت اخوان المسلمين، جنبش ملي تغيير، جبهه ناصري، احزاب الوفد و الكرامه و جنبش ششم آوريل در اعتراض به آنچه تقلب مقامات مصري در انتخابات پارلماني اخير به نفع حزب ملي حاكم ناميدند با سر دادن شعار باطل، باطل، خواستار ابطال نتايج انتخابات مجلس الشعب شدند.
تظاهركنندگان همچنين شعارهايي نظير، «انتخابات ابطال بايد گردد، پارلمان غيرقانوني منحل بايد گردد»، «انقلاب تا پيروزي»، استبداد محكوم است، مخالفت خود را با پيروزي حزب حاكم در انتخابات اخير اعلام كردند.
تظاهركنندگان خشمگين كه در ميان تدابير شديد امنيتي پليس ضد شورش در مقابل دادگستري مصر تجمع كرده بودند، از قوه قضائيه اين كشور ابطال نتايج انتخابات را خواستار شدند.
گزارش بي بي سي حاكي است، تظاهركنندگان كه كنترل آنها از دست پليس و نيروهاي امنيتي در برخي از مناطق شهر قاهره خارج شده بود، با نيروهاي ضدشورش كه مجهز به خودروهاي آبپاش بودند، درگير شدند.
معترضان مصري كه رژيم مبارك را مسئول عقب ماندگي مصر در سال هاي اخير مي دانند شعارهايي بر ضد مبارك و فرزندش سر دادند و سقوط دولت را خواستار شدند.
به گزارش ايرنا، در جريان اين تظاهرات نيروهاي امنيتي به شدت از نزديك مراقب اوضاع بودند و در مواردي، درگيري هاي كوچك بين دو طرف روي داد.
اين تظاهرات همزمان با راهپيمايي گروهي از جوانان در زير پل «اكتبر» به سوي خيابان «26 ژوئيه» در مركز قاهره برگزار شد و پليس و نيروهاي امنيتي كه برخي از آنها با لباس شخصي حضور داشتند، مانع از پيوستن آنها به هزاران معترض در مقابل وزارت دادگستري شدند.
براساس اين گزارش ها، در تظاهرات معترضان مصري در قاهره، علاوه بر مخالفان رژيم مبارك، تعدادي از نمايندگان پيشين طرفدار حزب حاكم كه در انتخابات راي نياورده بودند، نيز شركت داشتند و با سر دادن شعار باطل باطل، نتيجه انتخابات را نادرست دانستند.
دولت مصر نيز كه از برگزاري تظاهرات مخالفان بي خبر نبود، نيروهاي امنيتي و پليس را همانند يك كمربند مستحكم در مقابل ساختمان دادگستري مستقر و از نزديك شدن مخالفان دولت به آن جلوگيري كردند.
اين در حالي بود كه تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي كه لباس هاي شخصي بر تن داشتند، اقدام به بازداشت و ضرب و شتم مخالفان دولت در نقاطي از پايتخت مصر كردند.
اين در حالي است كه «حسني مبارك» رئيس جمهور مصر روز گذشته در ديدار با نمايندگان حزب حاكم، برگزاري انتخابات مجلس الشعب را شفاف و قانوني عنوان كرد و پيروزي حزبش را ناشي از اعتماد مردم به آن دانست!
حسني مبارك درباره انتقادات داخلي و خارجي مبني بر تقلب گسترده در انتخابات پارلماني و پيروزي حزب ملي دموكرات (حزب حاكم) اظهار داشت: براي من به عنوان رئيس حزب بسيار خوشحال كننده است، اما من به عنوان رئيس جمهور مصر دوست داشتم كه بقيه احزاب نيز نتايج بهتري به دست آورند.
مبارك به وقوع برخي كارشكني ها و تخلفات در روند انتخابات از جمله برخي رفتارهاي منفي و اعمال خشونت ها اذعان داشت، اما بر قانوني بودن و شفافيت آن تاكيد كرد.حسني مبارك در اين گردهمايي حزبي، براساس اختيارات خود به عنوان رئيس جمهور 10 نماينده مجلس الشعب را براي مدت پنج سال منصوب كرد.
اين در حالي است كه گروه هاي مخالف رژيم مبارك، از سخنان وي به شدت انتقاد كردند و در اين راستا «ايمن نور» رهبر حزب «الغد» در سخناني تند يادآور شد: چنين اظهاراتي دال بر آن است كه حسني مبارك از واقعيت كنوني كشور مطلع نيست.
جرج اسحاق يكي ديگر از رهبران جنبش ملي تغيير نيز گفت: اظهارات مبارك به خاطر بي اطلاعي وي از كل روند و وقايع انتخابات بود.
«صبحي صالح» عضو سابق پارلمان مصر نيز تاكيد كرد: دولت و حزب حاكم در تلاش هستند كه به مجلس الشعب (پارلمان جديد) مشروعيت ببخشند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه پارلمان جديد مصر با حضور نمايندگان كه 95درصد آنها را اعضاي حزب حاكم تشكيل مي دهند، روز دوشنبه به طور رسمي آغاز به كار كرد.

 



اعلام نتايج اوليه انتخابات پارلماني در كوزوو

سرويس خارجي-
براساس نتايج نظرسنجي انجام شده پس از برگزاري انتخابات، حزب «دموكراتيك» كوزوو با كسب 31 درصد آرا، حزب «جامعه دموكراتيك» را شكست خواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «شين هوا»، براساس نتايج به دست آمده از نظرسنجي نهاد غيردولتي و مستقل «گاني بوبي» كه روز يكشنبه و در ارتباط با تعيين برنده نهايي انتخابات پارلماني در كوزوو برگزار شد، «هاشم تاچي» نخست وزير سابق كوزوو از حزب دموكرات، از شانس بيشتري براي پيروزي در اين انتخابات پارلماني برخوردار است.
براساس نتايج اين نظرسنجي ها كه حدود 2200 نفر در آن شركت داشتند، حزب «دموكراتيك» كوزوو با 31 درصد آرا، حزب «جامعه دموكراتيك» كوزوو را شكست داد. درصد خطاي اين نظرسنجي ها 5/2 درصد اعلام شده است.
علاوه بر اين، «حجرالدين كوگي» معاون رئيس جمهور كوزوو نيز اعلام كرد كه حزب دموكرات با اختلال 10 درصدي بر حزب جامعه دموكراتيك در انتخابات پيروز خواهد شد.
به هر صورت، حزب تاچي با همين درصد از آرا نيز نخواهد توانست موفق به تشكيل دولت شود و نيازمند ائتلاف با احزاب ديگر است. «عيسي مصطفي» رهبر حزب جامعه دموكراتيك نيز گفته است در صورت شكست، با حزب دموكراتيك ائتلاف نخواهد كرد. از ديگر سو، احزاب كوچكي چون «تعيين سرنوشت» نيز قصد ائتلاف با تاچي را ندارند. اين است كه احتمال مي رود كوزوو در اولين تجربه انتخابات پارلماني خود با يك بحران مواجه شود.
به نظر مي رسد درصد راي دهندگان در انتخابات پارلماني «كوزوو» و به تناسب آن انتظارات مردم از دولت جديد اين كشور نيز بالا باشد. اين انتخابات در شرايطي برگزار شد كه درصد بيكاري در كشور بالا است به طوري كه تقريباً نيمي از افراد واجد شرايط در اين كشور بيكار هستند.
اولين چالش جدي دولت جديد كوزوو نيز گفت وگو و مذاكره با صربستان است زيرا قسمت شمالي كوزوو از اختيار مقامات «پريشتينا» پايتخت كوزوو خارج است و به اين ترتيب مذاكره با صربستان بايد در اولويت كارهاي دولت جديد باشد.

 



اتحاديه آفريقا عضويت ساحل عاج را به حال تعليق درآورد

اتحاديه آفريقا، عضويت ساحل عاج را پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري به حالت تعليق درآورد.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه فرانسوي «لوفيگارو»، سخنگوي اتحاديه آفريقا، روز يكشنبه با انتقاد از رئيس جمهور فعلي ساحل عاج از تعليق كامل عضويت اين كشور خبر داد و گفت:اين تصميم پس از پايان مأموريت امبكي به ساحل عاج و گفت وگو با «حسن واتارا» (نامزد پيروز) و گباگبو (رئيس جمهور كنوني) از سوي اتحاديه آفريقا اتخاذ شده است.
از سوي ديگر، حسن «واتارا» در واكنش به پيشنهاد گباگبو براي گفت وگو در مورد نتايج انتخابات رياست جمهوري در ساحل عاج اظهار داشت: در صورتي كه لوران گباگبو وي را به رسميت نشناسد حاضر به مذاكره نخواهد شد.
گباگبو كه در عرصه بين المللي به شدت منزوي شده است، هفته گذشته مخالفان خود را به بحث و مذاكره فراخواند، اما مخالفان وي با اين ادعا كه گباگبو از لحاظ قانوني ديگر رئيس جمهور نيست، دعوت به مذاكره را رد كردند.
«پاتريك آشي» سخنگوي مخالفان به خبرگزاري فرانسه گفت: وقتي گباگبو ديگر رئيس جمهور نيست، ما با چه عنواني بايد با او مذاكره كنيم، اما اگر حاضر به كناره گيري از قدرت و واگذاري آن به «واتارا» شود، ما حاضر به گفت وگو با او خواهيم شد.
اين در حالي است كه دور دوم انتخابات رياست جمهوري ساحل عاج كه در 28 نوامبر (7آذر) برگزار شد، اين كشور را در معرض جنگ داخلي و بحران عميق سياسي قرار داده است.گباگبو از سال 2000 تاكنون قدرت را در ساحل عاج به عهده دارد و پس از اعلام پيروزي رقيبش در دور دوم انتخابات حاضر به كناره گيري از مسند رياست جمهوري نشد.

 



هشدار حزب الله به شهروندان لبنان مراقب شنود موساد باشيد

حزب الله لبنان درباره خطرات امنيتي تلفن همراه به شهروندان لبناني هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در پي نفوذ وسيع رژيم صهيونيستي به خطوط شبكه مخابرات لبنان، حزب الله اقدام به تبليغات گسترده اي در راستاي آگاهي دادن به مردم درباره خطر امنيتي، اجتماعي و اقتصادي تلفن همراه كرد.
اين تبليغات كه با همكاري وسيع شبكه هاي تلويزيوني، راديو و رسانه هاي خبري لبنان صورت گرفته است تحت شعار «تلفن همراه دشمن توست» انجام شده است.
حزب الله از شهروندان لبناني خواسته است كه از رد و بدل كردن اطلاعات شخصي در تلفن هاي همراه خودداري و در صورت بروز هرگونه اختلالات مشكوك مخابرات لبنان را با خبر سازند.
در جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان در سال 2006 ميلادي اين رژيم به شبكه خطوط زميني مخابرات لبنان نفوذ كرده بود و با برقراري تماس با شهروندان لبناني آنها را به ترك منازل با هدف بمباران منطقه وادار مي كرد.
همچنين رژيم صهيونيستي پس از شكست مفتضحانه در جنگ 33 روزه اقدام به جاسوسي در شبكه هاي ارتباطي و مخابرات اين كشور كرد كه با افشاگري هاي حزب الله توطئه هاي اين رژيم برملا شد.
سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله اخيراً از دستاورد بزرگ نيروهاي مقاومت در كشف شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي در شبكه مخابرات خبر داد و آن را دستاوردي بزرگ خواند.
در همين رابطه شيخ «نبيل قاووق» مسئول حزب الله در جنوب لبنان با اشاره به تلاش هاي فتنه انگيزانه آمريكا در لبنان تأكيد كرد كه حزب الله هرگز اجازه نخواهد داد كه آمريكا با به خطر انداختن استقلال لبنان و دستاوردهاي مقاومت موفق به كسب دستاوردهاي سياسي براي خود شود.شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله نيز تصريح كرد كه آمريكا حتي حاضر نيست به صورت ظاهري اسناد و تصاوير هوايي مربوط به زمان ترور حريري را به دادگاه بدهد چون مي ترسد واقعيت ترور برملا شود.
وي دادگاه حريري را توطئه اي واقعي عليه لبنان دانست و تأكيد كرد كه بايد در برابر اين توطئه مقابله كرد، آخرين چيزي كه آمريكايي ها از دادگاه حريري به دنبال آن هستند، كشف حقيقت و واقعيت ترور حريري است، چرا كه آنها خود قاتلان را مي شناسند و خودشان آنها را مخفي كرده و خود براي اجراي اين جنايت برنامه ر يزي كرده اند.
معاون دبير كل حزب الله تأكيد كرد: لبنان تنها كشوري است كه همكاري سازنده اي با دادگاه بين المللي داشته است در حالي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي از ارائه هرگونه همكاري در اين زمينه خودداري كرده اند؛ آمريكا حتي حاضر به همكاري ظاهري نيز نشده است زيرا احتمال مي دهد كه اين نوع همكاري به ضرر اسرائيل تمام شود.
به گزارش خبرگزاري مهر وي افزود: هدف دادگاه حقيقت يابي نيست و بايد براي كشف حقيقت به دنبال راهي ديگر رفت زيرا روند تحقيقات نه به موضوع دخالت اسرائيل اشاره اي دارد و نه شاهدان دروغين و حاميان آنها را مورد توجه قرار مي دهد تا زماني كه كابينه با جسارت تمام برخورد نكند حقيقتي در كار نخواهد بود.
شيخ نعيم قاسم اظهار داشت برخي حكم احتمالي را مقدس مي دانند و ارجاع پرونده شاهدان دروغين دادگاه حريري به شوراي دادگستري را عامل تأخير اين حكم مي دانند، اما كليد كشف حقيقت در نزد شاهدان دروغين است.
وي تصريح كرد: حكم احتمالي هم اكنون حكمي توطئه آميز و منحرف است و اساسي ندارد ما نگراني از اين بابت نداريم.
گفتني است روزنامه لبناني اللواء پيش بيني كرد كه پيش نويس كيفر خواست دادگاه حريري ظرف دو روز آينده ارائه شود.
اين روزنامه افزود، «دانيل بلمار» دادستان دادگاه بين المللي حريري پيش نويس كيفر خواست را ظرف روزهاي آينده ارائه خواهد كرد.

 



حمله تروريستي به اتوبوس حامل دانش آموزان در پيشاور

تروريست هاي فعال در شمال غرب پاكستان يك اتوبوس حامل دانش آموزان را منفجر كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس، پليس اعلام كرد، اين انفجار ديروز در مجاورت اتوبوس حامل دانش آموزان در پيشاور رخ داد و جان راننده اتوبوس و يك دانش آموز را گرفت و دست كم دو دانش آموز ديگر را زخمي كرد. به گفته پليس، اتوبوس زماني هدف انفجار قرار گرفته بود كه در بيرون ا ز مدرسه متوقف بود. پيشاور يكي از اهداف آسان طالبان محلي پاكستان واقع در شمال غرب اين كشور است و طي دو سال اخير انفجارهاي خونيني را تجربه كرده است.
تا عصر ديروز هيچ گروهي مسئوليت انفجار فوق را برعهده نگرفته است. با اين حال، همه انگشت اتهام ها به سمت طالبان محلي است. شبه نظاميان اين گروه تاكنون جان غيرنظاميان زيادي را با انفجار بمب گرفته اند.

 



استراتژي جديد اوباما در جنگ افغانستان پس فردا اعلام مي شود

سرويس خارجي-
رئيس جمهوري آمريكا در شرايط ابهام آميز و تحت فشار جاري، استراتژي جديد خود در افغانستان را اعلام مي كند.
در شرايطي كه نيروهاي اشغالگر افغانستان هر روز تلفات سنگيني را تحمل مي كنند و فرماندهان نظامي آمريكايي مستقر در افغانستان از روزهاي سخت در آينده سخن مي گويند، «باراك اوباما» روز پنجشنبه (پس فردا) استراتژي جديد خود را در افغانستان اعلام مي كند. در ارتباط با محتواي استراتژي جديد در اجلاس سه هفته قبل ناتو در ليسبون اشاراتي شده بود مبني بر اينكه، حضور آمريكايي ها و ناتو در افغانستان تا سال 2014 ادامه مي يابد.رئيس جمهور آمريكا استراتژي قبلي خود را مثل يك بندباز حرفه اي طوري تنظيم كرده بود كه نه توده هاي مخالف جنگ رنجيده خاطر شوند و نه فرماندهان نظامي آمريكايي مستقر در افغانستان مايوس گردند. طبق استراتژي قبلي قرار شده بود 30 هزار نظامي تازه نفس به افغانستان بروند و در عوض، همه نيروهاي آمريكايي تا تابستان آينده از افغانستان خارج شوند.
به گزارش رويتر، يك مقام بلندپايه آمريكايي كه نامش ذكر نشد، خبر فوق را داد. به گفته اين مقام، تغييرات عمده اي در استراتژي فعلي، نسبت به قبلي وجود ندارد.به هر حال، كارشناسان منتظرند ببينند كه اوباما اين بار چه كلكي را به ملت آمريكا خواهد زد؛ آيا سريعا اعلام مي كند كه نيروهاي آمريكايي تا سال 2014 در افغانستان مي مانند.

 



مخالفت شديد حماس با پيشنهاد باراك براي تقسيم قدس

سرويس خارجي-
جنبش حماس مخالفت شديد خود را با تقسيم قدس اعلام كرد و از تشكيلات خودگردان فلسطين خواست كه به راهكار مذاكرات بي حاصل با رژيم صهيونيستي پايان دهد.
وزير اوقاف و امور ديني دولت منتخب فلسطين در واكنش به پيشنهاد ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي براي تقسيم قدس گفت كه جنبش حماس شديداً با اين طرح مخالفت مي كند و معتقد است كه اين طرح در راستاي يهودي سازي و اشغالگري است.
وي افزود، اين پيشنهاد همان طرح بيل كلينتون رئيس جمهور اسبق آمريكا است كه فقط منافع صهيونيست را تأمين مي كند.
طالب ابوشعر تصريح كرد، هدف رژيم صهيونيستي از ارائه اين طرح به حاشيه راندن مواضع عربي و اسلامي است كه بر آزادسازي كامل سرزمين فلسطين و جلوگيري از جنايات رژيم صهيونيستي تأكيد مي كنند.
وزير اوقاف دولت فلسطين در غزه از تشكيلات خودگردان فلسطين خواست تا به مذاكرات بيهوده با رژيم صهيونيستي كه جز فراهم ساختن زمينه سياست هاي اين رژيم هدف ديگري را تعقيب نمي كند پايان دهد.
از سوي ديگر، روزنامه القدس العربي در مقاله اي به قلم عبدالباري عطوان نوشت، آمريكا و رژيم اسرائيل درصدد تجزيه كشورهاي عربي بر اساس طايفه گرايي و نژادگرايي هستند.
اين روزنامه افزود، رژيم صهيونيستي نمي خواهد در منطقه خاورميانه امنيت و ثبات برقرار باشد به همين دليل درصدد است تا در بافت اجتماعي و سياسي بيشتر كشورهاي عربي نفوذ كند.
القدس العربي تصريح كرد، نفوذ رژيم اسرائيل در عرصه امنيتي و سياسي عراق، جنوب سودان، مصر و كشورهايي كه سرمنشأ آنها رود نيل است در راستاي همين هدف صورت مي گيرد.
اين روزنامه همچنين نوشت، دولت هاي كنوني جهان عرب در حقيقت مسئول اول عمليات تجزيه كشورهاي خود به شمار مي آيند چرا كه آنان هميشه دنبال دسيسه هاي آمريكا بوده و هستند و در مقابل اين توطئه ها ايستادگي نمي كنند.در همين رابطه گروه هاي مقاومت فلسطين در نشستي كه در غزه برگزار كردند از محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان خواستند كه فريب دسيسه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را نخورد و بار ديگر در گرداب مذاكره غرق نشود. گروه هاي فلسطيني همچنين سكوت منطقه اي، غرب و بين المللي در قبال جنايات بدون توقف و مستمر صهيونيست ها را محكوم كردند و از اين كشورها خواستند مواضع بازدارنده اي در قبال اين سياست ها اتخاذ كنند.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز با انتقاد از موضع تشكيلات خودگردان فلسطين كه از سرگيري مذاكرات با طرف صهيونيستي را به توقف شهرك سازي منوط كرده است اظهار داشت كه مسئله اصلي و اساسي بايد بازگرداندن اراضي اشغالي به صاحبان اصلي شان باشد.
وي افزود، اينكه شهرك هاي صهيونيست نشين محور مذاكرات قرار بگيرند اشتباه است و بايد مسئله سرزمين اصل و اساس باشد.رئيس جمهور سوريه تصريح كرد، واشنگتن تا الان هيچ دستاورد واقعي نداشته است.

 



كره شمالي نسبت به وقوع جنگ هسته اي در منطقه هشدار داد

همزمان با آغاز رزمايش جديد كره جنوبي «پيونگ يانگ» از احتمال وقوع جنگ هسته اي در شبه جزيره كره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز همزمان با آغاز دور تازه رزمايش نظامي كره جنوبي كه قرار است تا روز جمعه ادامه يابد، «پيونگ يانگ» هشدار داد ماجراجوئي هاي سئول- واشنگتن مي تواند موجب بروز جنگ اتمي در منطقه شود. بر اساس اين گزارش ديروز كره جنوبي در 27 نقطه از خاك خود رزمايش پنج روزه اي را با هدف ارعاب كره شمالي آغاز كرد.
از سوي ديگر، مدير سابق اطلاعات ملي آمريكا نيز هماهنگ با مقامات رسمي آمريكا در جهت دامن زدن به تنش هاي به وجود آمده در شبه جزيره كره ابراز عقيده كرد. به گزارش «ترند نيوز»، «دنيس بلر» در گفت وگو با شبكه خبري «سي ان ان» گفت: كره جنوبي بدون حمله به كره شمالي نمي تواند در شبه جزيره باقي بماند! وي در ادامه با بهره برداري از خواسته برخي از مردم و مسئولان كره جنوبي مبني بر حمله به كره شمالي شرط ادامه موجوديت كره جنوبي در منطقه را حمله نظامي به كره شمالي عنوان كرد!
اظهارات تحريك برانگيز مدير سابق اطلاعات ملي آمريكا در حالي مطرح مي شود كه بسياري از كشورها خواستار حل شدن مناقشات اين منطقه از طريق گفت وگو شده اند. تدارك رزمايش هاي متنوع و متعدد از سوي آمريكا، كره جنوبي و ژاپن، تنها پاسخي است كه تاكنون به اين نگراني ها داده شده است. گفتني است چين و روسيه از جمله كشورهايي هستند كه تاكنون به انحاي مختلف مخالفت خود با برگزاري اين رزمايش ها را اعلام كرده اند.
يادآور مي شود دور جديد فشارهاي نظامي و سياسي به كره شمالي به بهانه درگيري هاي 23 نوامبر سال جاري صورت مي گيرد كه طي آن كره جنوبي متحمل خسارات نسبتاً زيادي شد. پس از پايان اين درگيري چند ساعته، درحالي كه هر يك از دو كره ديگري را متهم به شليك نخستين گلوله مي كرد، آمريكا و متحدانش كره شمالي را متهم كردند. اتهامي كه بارها از سوي پيونگ يانگ رد شده است.

 



به دليل كاهش كمك هزينه تحصيلي صورت گرفت
اعتراض هاي خياباني دانش آموزان و دانشجويان 100دانشگاه و مدرسه در انگليس

سرويس خارجي-
دانشجويان و دانش آموزان بيش از يكصد مدرسه و دانشگاه انگليس بار ديگر در اعتراض به كاهش كمك هزينه تحصيلي اقشار كم درآمد دست به تظاهرات زدند.
دانشجويان انگليسي كه تاكنون چندين تظاهرات عظيم سراسري عليه افزايش سه برابري شهريه دانشگاه ها برگزار كرده اند، روز گذشته نيز در شمار چند ده هزار نفري به خيابان هاي لندن ريخته و عليه طرح دولت براي كاهش كمك هزينه تحصيلي افراد كم درآمد شعار دادند.
دانشجويان و دانش آموزان انگليسي در حالي براي چندمين بار پياپي به خيابان ها ريختند كه از حمايت «اتحاديه معلمان»، «جامعه معلمان و استادان دانشگاهها» و نيز مهمترين اتحاديه هاي تجاري از جمله «يونيسان» و «جي ام بي» برخوردار بودند.
دانشجويان با تجمع در مقابل سازمان بازرگاني لندن اعتراض خود را به طرح كاهش كمك هزينه ها اعلام داشتند. دولت لندن نيز كه بامداد دوشنبه تظاهركنندگان را تهديد به استفاده از ماشينهاي آب پاش كرده بود، در ميان سوز و سرما، اين تهديد خود را عملي كرد.
فعالان انگليسي معتقدند كه اين طرح به شدت به خانواده هايي كه براي تحصيل فرزندانشان به كمك نياز دارند، آسيب خواهد زد.
دانشجويان و دانش آموزان انگليسي 16 تا 19ساله، تاكنون بين 10 تا 30 پوند در هفته دريافت مي كردند كه دولت قصد دارد اين كمك هزينه تحصيلي را به شدت كاهش دهد. به نوشته روزنامه گاردين، 647 هزار نفر از اين كمك ها استفاده مي كنند كه به صورت غيرمستقيم در قالب هزينه كتاب و سرويس رفت و آمد به آنان اعطا مي شود. در برخي شهرها مانند بيرمنگام از هر پنج دانش آموز، چهار نفر مشمول اين كمك هزينه است.
«اد ميليبند» رهبر حزب كارگر اين طرح حزب حاكم محافظه كار را «يك چكش ديگر بر سر جوانان» توصيف كرد و گفت: «اين طرح نشان دهنده آن است كه دولت درك درستي از وضع معيشتي مردم عادي ندارد.» البته اين گفته ها بيشتر بازارگرمي سياسي است چرا كه يكي از علل شكست حزب كارگر در انتخابات سال جاري، ناكامي هاي اقتصادي بود.
خبر ديگر از انگليس اينكه، به دنبال اعتراضات گسترده و ضد دولتي دانشجويان انگليس طي روزهاي گذشته، دولت لندن سناريوي سركوب را با شناسايي و دستگيري افراد شاخص پي گرفته است.
به گزارش ايرنا، پليس انگليس تلاشهاي گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري دانشجويان معترضي كه روز پنجشنبه عليه سياست هاي دولت اين كشور دست به تظاهرات زدند، آغاز كرده است.
پليس متروپليتن لندن بامداد روز يكشنبه تصاوير 14 نفر از دانشجويان را منتشر كرد و از مردم و رسانه ها خواست به شناسايي هويت و محل اقامت آنان كمك كنند.
پليس لندن گفته است اين تصاوير پس از بررسي ساعتها فيلم دوربين هاي مدار بسته، توسط ماموران پليس استخراج شده است.
«ماتيو هورن» سربازرس پليس لندن كه تحقيقات درباره تظاهرات اخير دانشجويان را سرپرستي مي كند گفت، ما از مردم مي خواهيم به شناسايي اين افراد كه احتمالا در خشونت ها و بي نظمي هاي اخير دست داشته اند كمك كنند.
اين افسر ارشد پليس از اين دانشجويان كه به گفته وي قانون شكني كرده و تظاهركنندگان مسالمت آميز را نيز به خطر انداخته اند، به عنوان جنايتكار ياد كرد.
در جريان تظاهرات بزرگ عصر پنجشنبه در شهر لندن كه با حمله نيروهاي پليس ضدشورش به معترضان به خشونت كشيده شد، 55 نفر مجروح شدند و 34 نفر ديگر نيز توسط پليس بازداشت شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14