(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 دی 1389- شماره 19826

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راست بگو، نهان مكن ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شانس (گفت و شنود)
احمدي نژاد : امنيت و آباداني كشورهاي منطقه دستاورد همكاري با همسايگان است
تعدادي از عوامل حادثه تروريستي چابهار دستگير شدند
آيت الله مهدوي كني: سران فتنه از بصيرت ملت ايران غافل بودند
پالس تازه مهره جورج سوروس براي آمريكا و انگليس (خبر ويژه)
سابقه تحريم ها نا اميدكننده است اما آمريكا گزينه ديگري ندارد (خبر ويژه)
پيشمرگ درازگوش تروا اپوزيسيون را دست انداخت (خبر ويژه)
ايران نفوذ آمريكا در آفريقا را به چالش گرفته است (خبر ويژه)
چرا تروريست سابقه دار را براي چهارمين بار آزاد نكرديد؟! (خبر ويژه)



راست بگو، نهان مكن ! (يادداشت روز)

1- مهرماه سال 1376 بود و 2 ماه قبل از برپايي كنفرانس سران كشورهاي اسلامي كه قرار بود آذرماه همان سال و براي اولين بار در تهران برگزار شود. آقاي دكترحسن روحاني دبير وقت شوراي عالي امنيت ملي از مسئولان رسانه هاي كشور دعوت كرده بود تا درباره اهميت كنفرانس سران و نقشي كه رسانه ها مي توانند در انعكاس اخبار اجلاس و مسائل پيراموني آن داشته باشند، رايزني و تبادل نظر كند. آن روزها در روزنامه كيهان سلسله گزارش هاي مستندي با موضوع «ثروت هاي بادآورده» را به دست چاپ مي سپرديم و پرونده هاي متعددي از غارتگري بيت المال كه حاصل تلاش ميداني خبرنگارانمان بود را براي اطلاع مردم و پي گيري مسئولان مي گشوديم. در نشست آن روز شوراي عالي امنيت ملي، آقاي غلامحسين كرباسچي، شهردار وقت تهران كه مديرمسئول روزنامه تازه تاسيس همشهري نيز بود، خطاب به آقاي دكتر روحاني، رئيس جلسه گفت: پيشنهاد مي كنم روزنامه كيهان در اين فاصله 2ماهه تا برگزاري اجلاس سران، گزارش هاي خود درباره دله دزدي ها- دقيقاً با همين تعبير- را متوقف كند كه باعث آبروريزي نشود! آقاي روحاني كه قصد داشت مذاكرات جلسه را جمع بندي كند نظر نگارنده را جويا شد كه به ايشان گفته شد؛ پيشنهاد بنده آن است به جاي توقف سلسله گزارش ثروت هاي بادآورده در كيهان، از «دله دزدها» بخواهيد براي حفظ آبروي كشور، لااقل دراين دو ماه باقيمانده تا اجلاس سران، از دله دزدي دست بردارند و غارت بيت المال را دستكم براي همين دو ماه متوقف كنند! و توضيح داده شد چرا بايد به جاي نهيب بر غارتگران بيت المال، روزنامه كيهان را كه نسبت به اين غارتگري ها هشدار مي دهد، سرزنش كرد؟!
2- يادداشت روز چهارشنبه- 1/10/89- كيهان با عنوان «حركت از پله دوم» اشاره اي گذرا و مستند به هويت منافقانه عوامل و سران فتنه داشت و با برشمردن نمونه هاي غيرقابل انكاري از دشمني ها و كينه توزي هاي آنان نسبت به اسلام و انقلاب و امام(ره)، از برخي مراجع عظام تقليد درخواست شده بود در ملاقات با خانواده و نزديكان عوامل بازداشت شده فتنه كه مطابق شواهد موجود از سوي ستادهاي بيروني فتنه و دنباله هاي داخلي آنها برنامه ريزي و هماهنگ مي شود، مراقب شگرد «حركت از پله دوم» باشند و چنانچه قصد شنيدن سخنان و يا نظرات اين خانواده ها را دارند، نظر و موضع خويش درباره حرمت شكني فتنه گران عليه انقلاب و اسلام-و حتي رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع)- را نيز مطرح بفرمايند تا خداي نخواسته، از اينگونه ملاقات ها به عنوان حربه و ترفندي براي مخدوش كردن ساحت ارزشمند مراجع عظام سوءاستفاده نشود، كه متاسفانه شده است.
يادداشت مورد اشاره كيهان خيلي زودتر از آنچه انتظار مي رفت، به هدف اصابت كرد و سران و عوامل فتنه در داخل و خارج بدون كمترين اشاره به اسناد ارائه شده در آن يادداشت كه در وطن فروشي و خيانت آنان ترديدي باقي نمي گذاشت، به گونه اي- مثل هميشه- ناشيانه، تلاش كردند يادداشت كيهان را اهانت به مراجع عظام معرفي كنند!! و توضيح ندادند چرا از اطلاع رساني مستند كيهان- كه وظيفه مطبوعات است- آنهم به مراجع عظام- كه از اصلي ترين حلقه هاي برجسته نظام هستند- اينگونه برآشفته و خشمگين شده اند! بديهي است كه كيهان به پيروي از فرمول ماندگاري كه امام راحل(ره) ارائه فرموده اند، از خشم و عصبانيت سران فتنه و حاميان بيروني آنها به وجد مي آيد و خداي مهربان را شاكر است كه دشمنان اسلام و انقلاب و امام(ره) و سرسپردگان بي چون و چراي مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را به خشم آورده است.
3- اكنون به گزاره هاي زير توجه كنيد؛
«تقليد از مراجع كار ميمون است»! «روحانيت، قشري گرا و انحصارطلب است»! «روحانيت به جاي عاقل پروري، عوام پروري و مقلدپروري مي كند»! «اصلي ترين مانع دموكراسي در كشور ما، آن است كه در ايران هنوز خدا نمرده است»! «امامان معصوم هم قابل نقد هستند»! «نه فقط به پيامبر و امامان، بلكه مي توان به خود خدا هم اعتراض كرد و او را ]نستجيربالله[ فتنه گر ناميد»!«قرآن قابل نقد عقلي و تجربي است»! «اطاعت از پيامبر در مسائل اجتماعي لازم نيست»! «فرهنگ شهادت خشونت آفرين است»! «جواناني كه به مسجد مي روند از نظر ساختار فكري و رواني ضعيف هستند»! «هيئت هاي مذهبي منشأ خشونت اند و بسيجي ها اعضاي تشكيل دهنده اين هسته ها مي باشند»! «مظاهر ديني، چون حجاب و حياي زنان، نماد عقب افتادگي است»! و.....
تمامي اين گزاره ها و صدها نمونه ديگر كه اشاره به آن در اين مختصر نمي گنجد، بدون كمترين دخل و تصرف از مصاحبه ها، سخنراني ها و روزنامه ها و نشريات مدعيان اصلاحات، يعني عوامل اصلي فتنه 88 استخراج شده و به صورت مكتوب موجود است.
خودتان قضاوت بفرمائيد؛ آيا اين جماعت كه حريم اسلام و پيامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) را به صورت آشكار و بي پرده شكسته اند، مي توانند به مرجعيت و ساحت مقدس و واجب الاحترام مراجع عظام كمترين اعتقادي داشته باشند؟! چنانچه پاسخ اين سؤال منفي است - كه منفي است- پرسش بعدي آن است كه اگر سران فتنه با پوشاندن چهره واقعي خود و بهره گيري از خانواده ها و نزديكان برخي از عوامل زنداني فتنه قصد مظلوم نمايي و ارائه گزارش هاي غلط به معدودي از مراجع عظام را داشته باشند، آيا اطلاع رساني درباره هويت آنها- و نه خانواده هاي آنان- و هشدار نسبت به سوءاستفاده مديريت بيروني فتنه از اينگونه ملاقات ها، وظيفه و رسالت يك رسانه نيست؟! و آيا نبايد به دو يا سه مرجع عالي مقام خبر داد كه چنانچه در اين ملاقات ها، نسبت به هويت فتنه گران اعلام برائت نكنند دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها از اين ملاقات كه با نيت خيرخواهانه و خداپسندانه صورت گرفته است سوءاستفاده كرده و در تبليغات خود از آن به نشانه- نستجيربالله- همراهي با فتنه گران و اعتقادات سخيف و غيراسلامي آنان، ياد مي كنند؟!
4- گفتني است و خنده دار نيز هست كه آقاي محمد خاتمي در ديدار با جمعي از همفكران و همراهان خود در فتنه 88، ضمن تلاش ناشيانه براي پوشاندن خيانت هاي خود- كه در ستون اخبار ويژه امروز كيهان به آن اشاره شده است- درباره اهانت به مراجع نيز، ابراز نگراني كرده است! و توضيح نداده كه مگر ايشان و دوستان فتنه گرشان «تقليد از مراجع را كار ميمون»! نمي دانستند؟! و مگر خدا و پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را هم قابل انتقاد نمي دانستند؟! و آيا آنچه در بند سوم اين نوشته آمده است، نظرات مكتوب و مضبوط ياران آقاي خاتمي در جبهه اصلاحات و در جريان فتنه 88 نبوده است؟! حالا چه شده كه آقاي خاتمي آن عقايد انحرافي و خيانت هاي آشكار به اسلام و انقلاب و امام(ره) را موجه و نشانه دموكراسي مي داند ولي اطلاع رساني خيرخواهانه كيهان به دو مرجع گرانقدر درباره هويت واقعي سران فتنه و عوامل وابسته آن را قابل اعتراض تلقي مي كند؟!
جناب خاتمي! مگر شما نبوديد كه حداقل دو ملاقات محرمانه و پنهان با جرج سوروس، سرمايه دار معروف صهيونيست و يكي از اصلي ترين مديران كودتاهاي مخملي داشتيد؟ آيا فراموش كرده ايد در حالي كه جهان اسلام از كاريكاتورهاي اهانت آميز نسبت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) به خشم آمده بود، جنابعالي با آقاي «راسموسن» دبيركل ناتو و كسي كه آشكارا از آن كاريكاتورهاي موهن حمايت كرده بود، ملاقات فرموده و دست وي را در مقابل دوربين هاي تلويزيوني به نشانه دوستي فشرديد؟ شما نبوديد كه نسخه ديكته شده جرج سوروس، جين شارپ و ريچارد رورتي براي كودتاهاي مخملي را همراه با ساير دوستان فتنه گرتان بي كم و كاست به اجرا گذاشتيد؟! آيا حضرتعالي در جريان فتنه 88 با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها، پژاك و... آشكارا ائتلاف نكرده بوديد؟! آيا شما و دوستان همفكرتان نبوديد كه نتانياهو با عنوان «سرمايه بزرگ اسرائيل در داخل ايران»! از شما ياد مي كرد و شيمون پرز به لقب «كساني كه به نمايندگي از اسرائيل با جمهوري اسلامي ايران مي جنگند»! مفتخرتان كرده بود. در عاشوراي 88 در كنار اهانت كنندگان به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع) به حمايت ايستاديد، همراه با ديگر سران فتنه در روز مبارزه با استكبار جهاني به نفع آمريكا شعار داديد، روز قدس به دفاع از اسرائيل گلو پاره كرديد، مسجد آتش زديد، بسيجي به قتل رسانديد و....
و بالاخره سران فتنه بايد مطمئن باشند مردم هوشياري كه 9 دي را آفريدند آنهايي را كه در «بدر» به روي قرآن شمشير كشيدند به خوبي مي شناسند و اجازه نمي دهند در «صفين» ديگري به نفاق، قرآن بر نيزه كنند و....

دوش چه خورده اي بتا راست بگو نهان مكن
چون خمشان بي گنه روي بر آسمان مكن
باده خاص خورده اي نقل خلاص خورده اي؟
بوي شراب مي زند خربزه در دهان مكن!

حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ پس از حضور چهل ميليوني مردم در پاي صندوقهاي راي و پس از آن در عرصه جنگ نرم خاصه نهم ديماه كه موجب شكست مفتضحانه استكبار غرب و اروپاي مهاجم و روسياهي مزدوران داخلي آنها گرديد اجراي طرح هدفمندي يارانه ها نيز ادامه همان حضور با گستردگي تمام ايرانيان در همراهي براي ايراني آباد و آزاد است. و اين نه يك پيروزي اقتصادي بلكه پيروزي در همدلي و همراهي مجدد با دولت و نظامي است كه سرافرازانه پله هاي ترقي را در تمام جهات طي مي كند و اينها همه و همه مرهون حفظ دين و دينداري و ولايتمداري است كه ريشه در اعتقادات مردم ايران زمين دوانده و بايد خدا را شاكر باشيم.
محمودي
¤ به نمايندگي از طرف جمعي از جانبازان، از دولت محترم به خاطر آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تشكر مي كنم. ما نيز به سهم خود با گفت وگو با مردم و روشنگري در اين زمينه نقش خود را براي اجراي هرچه بهتر اين طرح ايفا مي كنيم.
مصطفي برج علي
¤ اگر آغاز سال نو مسيحي 2011 با بازداشت و دستگيري سران فتنه در كشور همزمان شود بطور حتم سال جديد ميلادي به كام اوباما، مركل، ساركوزي و همچنين دولتهاي كوتوله انگليس و ايتاليا و... تلخ خواهد شد.
قاجار
¤ افزايش قيمت سي ان جي فشار بسيار زيادي را به رانندگان مي آورد. از دولت محترم خواهشمند است در اين مورد تجديدنظر شود.
باني
¤ در ابتداي اجراي طرح تحول اقتصادي اقدام به ثبت نام و دريافت كد رهگيري نموديم. اما پرونده ما مفقود شد و مجبور شديم كه در آذرماه امسال دوباره ثبت نام كنيم. اما متاسفانه يارانه به ما تعلق نگرفت. از اجراكنندگان اين طرح خواهشمند است يارانه دور اول خانواده هايي كه تقصيري در عدم ثبت نام نداشتند نيز پرداخته شود.
يك شهروند
¤ وقتي مجلس تصويب مي كند كه تعداد وزارتخانه ها به 17 مورد كاهش پيدا كند پس چرا باز پيشنهاد تشكيل وزارت ورزش را مي دهد.
9520---0912
¤ چنانچه در ساعات پرورشي مدارس آموزش و پرورش به موضوعاتي مانند دشمن شناسي، جريان فتنه و نفاق جديد و... پرداخته شود تحولي عميق در نظام آموزش و پرورش كشور شكل خواهد گرفت و حاصل آن نسل پا به كار ظهور آقا امام زمان(عج) خواهد بود.
1925---0916
¤ با اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها تمام خطوط تاكسي در اهواز بين 30 تا 100درصد افزايش كرايه داده اند. پيگيري هايي كه كرديم نتيجه نداده است. از مسئولين امر مي خواهيم اجازه ندهند افراد متخلف با تخلف از قانون مردم را دلسرد كنند.
6132---0916
¤ با توجه به اينكه سه ماه از آغاز سال تحصيلي گذشته هنوز تكليف حقوق مربيان پيش دبستاني اداره آموزش و پرورش تهران مشخص نشده است. لطفا رسيدگي شود.
علي از تهران
¤ طبق مصوبه دولت و با هزينه شخصي اقدام به وارد كردن يك دستگاه خودرو كرده ام. پس از ترخيص اتومبيل متوجه شدم مهر غيرقابل انتقال به مدت 5 سال روي سند خودرو خورده است. حال مشكل مالي پيدا كرده ام. يك راه نجات جلوي پاي بنده بگذارند.
3532---0913
¤ مصرف روزانه گازوئيل براي ما گلخانه دارها دو هزار ليتر در هر هكتار است. از دولت خدمتگزار تقاضا داريم با اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها نگذارد اين صنف زمين بخورد.
2568---0917
¤ شهرستان بجستان از 6 ماه قبل تاكنون فرماندار ندارد. در نتيجه به بسياري از مشكلات شهر نيز رسيدگي نمي شود. لااقل از شهروندان اين شهر يك بار پوزش بخواهند بلكه بخشي از آلام مردم منطقه تسكين پيدا كند.
عليشاهي
¤ از بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود نسبت به اجراي مصوبه دولت مبني بر تغيير عضويت نيروهاي شركتي به قراردادي اقدام نمايد.
جمعي از نيروهاي شركتي بنياد شهيد و ايثارگران
¤ طبق مصوبه دانشگاه پيام نور افرادي كه دروس خودخوان را پاس مي نمايند بايد نصف شهريه را پرداخت نمايند ولي دانشگاه اين مصوبه را اجرا نمي كند. از وزير علوم درخواست مساعدت داريم بويژه در مورد افراد شاغل كه وقت حضور در كلاسها را ندارند.
دانشجوي پيام نور
¤ در شهرك اكباتان نان سنگك 500 تومان و 700 تومان است به 124 چندين بار زنگ زديم هيچ تأثيري نداشت. مجبور شديم از نانوايي عذرخواهي كنيم!
فاز يك سوپر 8
¤ چرا جانبازان شاغل نبايد بيمه تكميلي داشته باشند ماهانه چهارصد هزار تومان از جيبم هزينه مي كنم ولي صدهزار تومانش را بيشتر به من پرداخت نمي كنند.
محسن طاهرپور جانباز 30%
¤ چرا تحصيل در مراكز پرورش استعدادهاي درخشان فقط براي فرزندان فرهنگيان بايد رايگان باشد و اقشار مردم شهريه كامل پرداخت كنند؟
يك شهروند از نيشابور
¤ مدت 2 سال است كه جهت تعويض خودروي خود ثبت نام كرده ام. تير ماه خودروي خود را تحويل داده ام و طي سه ماه هر بانكي مي روم مي گويند دستور پرداخت نداريم! از بس به ايران خودرو شبعه بندر تركمن رفتم و برگشتم، خسته شدم. خواهش مي كنم مسئولين امر رسيدگي كنند.
صادقي
¤ وضعيت مسكن مهر در شهرستان سلماس روشن نيست ما چهار سال است كه ثبت نام كرده ايم و هيچ خبري نيست مسئولين رسيدگي كنند.
6919---0914
¤ از مسئولين بهداشت و محيط زيست مازندران تقاضا دارم كه به وضع رودخانه هاي روستاهاي مازندران كه معدن زباله ها و فاضلابهاي خانگي و دامداري ها شده رسيدگي نمايند.
6988---0936
¤ يك خانواده روستايي در شمال كشور بطور متوسط در فصل سرما دو هزار و پانصد ليتر نفت مصرف مي كند و اين يعني دو برابر پول يارانه در يك خانواده دو نفري زن و شوهر پير روستايي و از سوي ديگر كپسول 11 كيلويي گاز مايع هم شده سه هزار و چهارصد تومان و اين براي روستائيان واقعاً سنگين است.
موسوي از لاهيجان
¤ وضعيت حجاب در شهرستان اراك بسيار اسف بار است. از مسئولان فرهنگي و اجتماعي اين شهرستان خواهشمند است به اين مسئله مهم رسيدگي شود.
ايمان- اراك
¤ سامانه 124 شهرستان هشتگرد در روزهاي جمعه هيچ پاسخي نمي دهد و حتي روي پيامگير هم نيست. لطفاً رسيدگي شود.
عباسي- ساوجبلاغ
پاسخ روابط عمومي آموزش و پرورش استان خوزستان
در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه مورخه 27/9/89 با عنوان (نداشتن معلم درس بهداشت، مشاوره و حرفه و فن در مدرسه شاهد پسران آبادان) به آگاهي مي رساند: مدرسه راهنمايي سيدالشهداء آبادان از آغاز سال تحصيلي 2 مشاور با 18 ساعت فعاليت در هفته به امر خدمت مشغول مي باشند.
همچنين درس بهداشت يك كتاب مجزا نيست بلكه فصلي از درس حرفه و فن مي باشد و در آموزشگاه مورد اشاره 2 دبير حرفه و فن با 27 ساعت تدريس در هفته به امر تدريس مشغول مي باشند و از بابت كمبود دبير هيچگونه مشكلي وجود ندارد.

 



شانس (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- به سران فتنه دلداري داده و خطاب به آنها نوشته است، اگرچه شكست خورديم ولي مي توانيم به عنوان يك گروه «چپ مدرن»! به فعاليت خود ادامه بدهيم!
گفتم: قماربازي كه همه چيزش را باخته، اگر نگويد «به درك» از غصه مي تركد.
گفت: همين سايت پيشنهاد كرده كه بايد «پول ملي» ايجاد كنيم تا هزينه حركتمان را تامين كرده باشيم!
گفتم: موش توي سوراخ نمي رفت، جارو هم به دمش بسته بود.
گفت: نوشته است ما يك جريان مستقل هستيم!
گفتم: حيوونكي ها بد جوري به هذيان گويي افتاده اند.
گفت: چه عرض كنم؟! جوان هم نيستند كه بشود گفت آرزو بر جوانان عيب نيست! تازه اگر دستشان هم به جايي بند مي شد، باز هم مثل حالا فلك زده بودند!
گفتم: قاطري كه زير بار سنگين نفس نفس مي زد، چشمش به يك اسب افتاد و پيش خودش گفت؛ بخشكي شانس! كاش من هم به تحصيلاتم ادامه داده بودم!

 



در ديدار وزراي انرژي افغانستان و تاجيكستان
احمدي نژاد : امنيت و آباداني كشورهاي منطقه دستاورد همكاري با همسايگان است

رئيس جمهور كشورمان در ديدار با وزراي انرژي افغانستان و تاجيكستان تاكيد كرد كه به ميزاني كه ارتباطات سه كشور گسترش مي يابد آسيب پذيري مان كاهش خواهد يافت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار وزراي انرژي و آب افغانستان و تاجيكستان با قدرداني از همكاري و هماهنگي هاي مثبت و سازنده وزراي سه كشور در جهت خدمت به مردم اظهار داشت: امروز سه كشور در فضايي برادرانه و متعهدانه به دنبال خدمت به ملت ها و كشورهاي خود برآمده اند و بي ترديد اين همكاري ها موجب پيشرفت، رفاه و امنيت سه ملت است.
وي تصريح كرد: سه كشور علاوه بر تقويت روابط تاريخي، فرهنگي و اعتقادي بايد در حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي و زيربنايي نيز همكاري هاي خود را به نفع ملت هاي خود تقويت كنند تا روابط برادرانه و مستحكم سه كشور هرچه بيشتر تثبيت و ماندگار شود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه سه كشور در زمينه هاي گوناگون فرصت هاي فراواني براي ارتقاي سطح همكاري دارند، اظهار داشت: هر سه كشور از امكانات و توانمندي هاي ويژه اي برخوردارند كه اگر در كنار هم قرار بگيرد، موجبات پيشرفت هر سه كشور را فراهم خواهد كرد.
احمدي نژاد تقويت وحدت، همدلي و گسترش همكاري هاي ايران، افغانستان و تاجيكستان را موجب آباداني و پيشرفت سه كشور دانست و گفت: به ميزاني كه ارتباطات سه كشور گسترش مي يابد به همان نسبت مقتدر و پيشرفته شده و آسيب پذيري مان كاهش خواهد يافت.
وي افزايش همكاري در زمينه آب و انرژي را از اهميت ويژه اي در روابط و مناسبات سه كشور دانست و گفت: ايران آمادگي دارد امكانات و تجربيات خود را در زمينه شيوه استفاده از آب در اختيار افغانستان و تاجيكستان قرار دهد و بي ترديد برنامه ريزي دقيق و تنظيم مناسب تفاهمات، آسايش و رفاه سه ملت را فراهم خواهد آورد.
در اين ديدار محمد اسماعيل خان وزير انرژي و آب افغانستان پيشرفت هاي ايران را در بخش هاي مختلف، افتخار امت اسلامي دانست و گفت: اينكه ايران تجربيات خود را كه با هزينه هاي سنگيني به دست آورده به آساني در اختيار كشورهاي نيازمند قرار مي دهد اقدام ارزشمندي است كه بايد همه ملت ها و كشورها از آن الگو گرفته و قدر آن را بدانند.
شيرعلي گل، وزير انرژي و صنايع تاجيكستان نيز در اين ديدار با اشاره به همكاري هاي مناسب تهران و دوشنبه گفت: مردم تاجيكستان هيچ گاه حمايت هاي ايران را فراموش نخواهند كرد.
 



تعدادي از عوامل حادثه تروريستي چابهار دستگير شدند

وزير كشور با اعلام خبر دستگيري برخي عناصر حادثه تروريستي چابهار تاكيد كرد كه مسببان اين حادثه دلخراش را به سزاي اعمالشان خواهيم رساند.
به گزارش فارس محمد مصطفي نجار در حاشيه مراسم گراميداشت هفته ثبت احوال كه ديروز در تالار وزارت كشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخصوص دستگيري جانشين عبدالمالك ريگي، اطلاعاتي در سايت هاي مختلف منتشر شده است؛ بنده در اين خصوص از رحمان ملك وزير كشور پاكستان سوالاتي پرسيدم كه وي اطلاعات منتشر شده را تأييد نكرد و قرار است پاكستان اطلاعات جديدي را به ايران ارائه دهد.
وي با بيان اينكه برخي از تروريست ها در خاك پاكستان رفت و آمد مي كنند كه توسط موساد و سيا تجهيز مي شوند، افزود: ايران از دولت پاكستان درخواست كرده است تا اين افراد را به سرعت تحويل دهد و اجازه ندهد كه در خاك كشور پاكستان فعاليت كنند كه اميدواريم دولت پاكستان به وعده خود عمل كرده و اين افراد را به ايران تحويل دهد.
نجار با بيان اينكه برخي از عناصر حادثه تروريستي چابهار دستگير شده اند، ادامه داد: مسببان اين حادثه دلخراش را به سزاي اعمالشان خواهيم رساند و بقيه آنها نيز به زودي دستگير خواهند شد.
وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اينكه طرح زوج و فرد در شوراي عالي ترافيك در حال بررسي است، بيان كرد: نرخ كرايه هاي تاكسي و آژانس در حمل و نقل برون شهري، افزايش ناچيزي داشته است و درخصوص اتوبوس و مترو نيز تاكنون افزايش قيمتي نداشته ايم.
وزير كشور درخصوص اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها گفت: همه اصناف و مردم در اجراي اين طرح بزرگ اقتصادي همراهي و همكاري كرده اند و تاكنون اين قانون به خوبي اجرا شده است.

 



آيت الله مهدوي كني: سران فتنه از بصيرت ملت ايران غافل بودند

دبيركل جامعه روحانيت مبارز با اشاره به انزواي سياسي و اجتماعي فتنه گران خاطرنشان كرد كه سران فتنه از بصيرت ملت ايران غافل بودند.
آيت الله «محمدرضا مهدوي كني» در آستانه سالگشت حماسه 9 دي در گفت وگو با مشرق گفت: ملت بيدار و انقلابي ايران پس از گذشت 30 سال از انقلاب شكوهمند خود در روز عاشوراي حسيني سال 88 با حادثه غيرمنتظره اي روبرو شد و ناگهان مشاهده كرد كه گروهي به بهانه تقلب در انتخابات رياست جمهوري با شعارهاي ضدانقلابي و ضدعاشورايي به صحنه آمدند و با توهين به مقدسات و رفتار و گفتار نابهنجار، عاشوراي حسيني را به سخره گرفته و عملا اثبات كردند كه مسئله انتخابات بهانه اي بيش نبوده و اينها با اساس انقلاب و دستاوردهاي آن مخالفند.
نماينده مردم تهران در ملجس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اقدامات اينان در اين روز بزرگ قلوب تمام شيعيان و عزاداران حسيني را جريحه دار كرد و معلوم شد كه علت اصلي اين جار و جنجال، موضوع انتخابات نيست و هدف اصلي براندازي و مقابله با نظام و رهبري است.
رئيس دانشگاه امام صادق افزود: از اين رو ملت با يك احساس ديني و ملي، يكپارچه به ميدان آمد و با حركتي خودجوش در سراسر كشور و بلكه در خارج ايران عكس العمل نشان داد. عزاداران حسيني كه در روز عاشورا براي امام حسين عليه السلام و حادثه عاشورا عزاداري مي كردند و با مشاهده اين جريان ضدعاشورايي با تمام وجود و حتي با فرزندان خردسال خود به صحنه آمدند و اثبات كردند كه در پاي اسلام و عاشورا از هيچگونه فداكاري دريغ نداشتند و تا پاي جان ايستادند.
اين استاد اخلاق در ادامه با اشاره به رفتار فتنه گران گفت: اما آشوبگران و فتنه جويان از اين نكته غفلت داشتند كه ملت بصير ايران به مقدسات ديني و ملي خود پايبندند و آن را فداي حوادث مقطعي و سياسي و گروهي نمي كنند. از اين رو همه آمدند. حتي آنان كه به نامزد رقيب راي داده يا متمايل بودند احساس خطر كردند و به ملت پيوستند و راي واقعي خود را با تظاهرات ميليوني و عمومي ابراز داشتند.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني همچنين درباره ويژگي ها و ابعاد حماسه 9 دي گفت: در اين روز مردم وفاداري خود را به اسلام و قانون اساسي و نظام اسلامي اعلام داشته و با رهبري معظم انقلاب تجديد بيعت كردند و مشت محكمي به دهان بدخواهان زدند ولي با كمال تاسف سران فتنه به خود نيامدند و از حركات آشوبگران اعلام برائت نكردند و خدا را فراموش كردند و در بيانيه اي آنها را مردمان خداجو ناميدند(!) و از اين نكته غفلت كرد ند كه تشويق و تحريك مردم در روز عاشورا عليه نظام اسلامي و رهبري نتيجه اي جز خذلان و شكست نخواهد داشت و تبعات آن قطعا دامنگير آنها خواهد شد و ملت آنها را به عنوان شريك جرم بلكه علت آن شناخته و نام آنها در تاريخ انقلاب به عنوان حرمت شكنان عاشورا ثبت خواهد شد.

 



پالس تازه مهره جورج سوروس براي آمريكا و انگليس (خبر ويژه)

يكي از فتنه گران مرتبط با محافل بيگانه كه به خاطر رافت نظام اسلامي هنوز مورد مجازات قرار نگرفته، مي گويد براي حضور در انتخابات آتي، بايد كف خواسته هاي ما تامين شود!
اين مطلب را خاتمي در ديدار شماري از اعضاي اقليت مجلس عنوان كرد. وي در اين جلسه تيمي كه گفته مي شود با بهانه تراشي و عدم حضور برخي اعضاي فراكسيون اقليت انجام شد، خاتمي گفت: بايد تامين حقوق مردم تضمين و سازوكاري براي انتخابات تدوين شود كه كمترين محدوديت براي آزادي راي مردم و بيشترين فضا براي تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود.
وي همچنين گفت: كف خواست اصلاح طلبان در گذشته و امروز، آزادي بازداشت شدگان و ايجاد فضاي آزاد براي همه احزاب، پايبندي همگان به خصوص مسئولان به قانون اساسي و اجراي همه جانبه آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسي ]؟![ و فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد است.
اين متهم فتنه گري سال گذشته همچنين گفته است: تا انتخابات مجلس زمان بسياري مانده، اگر اين شرايط محقق شد تصميم مي گيريم كه چگونه عمل كنيم. اما با توجه به روندي كه هم اينك حاكم است به نظر مي رسد شرايط در آينده سخت تر و راهها بسته تر و محدوديت ها گسترده تر خواهد شد.
خاتمي همچنين با تظاهر به نگراني نسبت به مراجع مدعي شده است: حد اهانت از اشخاص به مرجعيت رسيده و هيچ كس مقابل اهانت كنندگان نمي ايستد.
وي افزود:ما مي گوئيم چرا به نام امام و از سوي كساني كه هيچ مناسبتي با امام و خط امام نداشته اند از امام چهره زشت ترسيم مي شود؟ چرا كساني كه از سينه چاكان نظام و انقلاب و امام بودند به ضديت با انقلاب و نظام متهم شده اما كساني كه هيچ علاقه اي و ربطي به امام و انقلاب نداشته اند مدعي خط امام(ره) مي شوند. مي گوئيم نظام خوب است ولي روش ها و سياست ها قابل نقد و اصلاح هستند.
خاتمي آنگاه درباره جنايت هاي تروريستي چند ماه اخير گفت: يك جريان فاسد كه دستش آلوده به خون فرزندان پاك اين كشور است و بدترين امواج تروريستي را بوجود آورده و در دامن بزرگترين دشمن اين كشور جاي گرفته و حتي از سوي آمريكا و غرب هم به عنوان گروه تروريست شناخته شده است دوباره مورد حمايت قرار گرفته تا فعال شود. دولت ها و شخصيت هاي سياسي مختلفي به حمايت از آنان برخاسته اند تا از ليست تروريست ها خارج شوند و فعاليت گسترده داشته باشند.
يادآور مي شود خاتمي غير از همه خيانت هايي كه به ويژه در 2سال اخير در همراهي با جريان برانداز مرتكب شده ديدارهاي محرمانه اي هم با جورج سوروس، راسموسن (دبيركل ضد اسلامي ناتو) و ملك عبدالله شاه سعودي (ارديبهشت 88 يك ماه پيش از انتخابات) داشت. او در جريان تدارك افراطيون مدعي اصلاحات براي اغتشاش و آشوب، خود را خرج جريان برانداز كرد و برخلاف تظاهر به مخالفت با آمريكا و انگليس و گروهك هاي تروريست (از ريگي تا منافقين و پژاك و تندر)، بارها مورد ستايش سران رژيم ها و گروهك هاي ياد شده قرار گرفت همچنان كه سران قبلي و فعلي آمريكا بارها و به طور صريح از اصلاح طلبان به عنوان اميد و سرمايه خود در ايران ياد كردند. حتي سران رژيم صهيونيستي هم از فتنه سبز- كه خاتمي بخشي از آن بود به عنوان سرمايه بزرگ اسرائيل و كساني كه به نيابت از اين رژيم با جمهوري اسلامي مي جنگند - ياد كرد.
با اين اوصاف خاتمي بهتر از هركس مي داند كه چه خيانت هايي در حق ملت و نظام مرتكب شده و مستوجب چه مجازاتي است، بنابراين لفاظي هايي نظير شرط گذاشتن براي انتخابات صرفا تلاشي بي حاصل براي ايجاد حاشيه امنيت و فرار از مواخذه و مجازات ارزيابي مي شود و معلوم است جماعتي اين چنين كه بر عليه جمهوريت و اسلاميت نظام شوريدند و تا مرز محاربه و فساد في الارض پيش رفتند، ديگر جايي در انتخابات و رقابت سياسي سالم جمهوري اسلامي نداشته باشند.
خاتمي به همراه ديگر فتنه گران مدعي اصلاحات نه تنها در انتخابات اخير بر عليه راي مردم و قانون اساسي و جمهوريت شورش كردند بلكه دشمني آنها با انتخابات و دموكراسي مسبوق به سابقه است همچنان كه در انتخابات مجلس هفتم (سال 1382) وي به همراه كروبي و استانداران و برخي وزرا و نمايندگان مجلس- و با تهديد به استعفا و تحصن- تمام تلاش خود را كردند كه از نظام و ملت باج بگيرند و حتي گستاخانه اعلام كردند كه نمي توانند انتخابات برگزار كنند. همان زمان رهبر فرزانه انقلاب با قاطعيت اعلام كردند كه انتخابات مجلس حتي يك روز هم به تاخير نخواهد افتاد و همين طور هم شد و فتنه آن سال اوباش سياسي درهم شكسته شد.
گفته مي شود اگرچه تحركاتي نظير ملاقات اخير شماري از اعضاي اقليت مجلس با خاتمي و سخنان وي ارزش و اعتبار سياسي ندارد اما به اين دليل اين تحركات انجام مي شود تا به طرف هاي خارجي حامي اصلاح طلبان كه نسبت به طيف مذكور ابراز نااميدي مي كنند، چنين القا شود كه آنها چون حرف مي زنند و لاف درمي كنند، بنابراين هنوز منشأ اثر در ايران هستند و نبايد از سوي طرف خارجي به حال خود رها شوند!
در آخرين سال مجلس ششم كه به نظر مي رسيد افراطيون اين مجلس به بن بست رسيده اند، رئيس يكي از كميسيون هاي مجلس پس از سفر به بلژيك و بازگشت به ايران در حلقه حزب متبوع خود گفته بود طرف اروپايي براي توجيه حمايت هاي مالي و سياسي در كشورهاي خويش، از ما توقع دارد كه به تحركات راديكال تر و سخنراني و بيانيه هاي بيشتر بپردازيم!
اين نكته هم شايان ذكر است كه خاتمي در 8 ماهه تشديد فتنه و به ويژه در مقاطع تاريخي روز قدس، 13آبان، 16آذر و عاشوراي سال 88 با وجود آشكار شدن ماهيت فتنه گران- سردادن شعارهاي صهيونيستي و آمريكايي، حذف اسلام از جمهوري اسلامي، اهانت و هتاكي به امام خميني و ولايت فقيه و نهايتا شكستن حرمت حضرت سيدالشهدا(ع)- اصرار داشت در كنار فتنه گران و آشوب طلبان بايستد. البته پس از آشكار شدن مرگ فتنه در حماسه 9 دي و 22بهمن، خاتمي در برخي محافل مدعي شده كه موسوي و كروبي همه سرمايه اصلاح طلبان را به باد داده و نظام را بدگمان كرده اند بنابراين بايد فاز تازه اي را براي تظاهر به جدايي از جريان سبز و احياي جريان نقابدار اصلاح طلبان آغاز كرد.

 



سابقه تحريم ها نا اميدكننده است اما آمريكا گزينه ديگري ندارد (خبر ويژه)


سفير پيشين آمريكا در عراق تأكيد كرد: رويكرد تحريم عليه ايران ايده بد و ناموفقي است اما آمريكا چاره اي جز اين ندارد.
كريستوفر هيل كه تا چند ماه پيش سفير آمريكا در بغداد بود، در روزنامه گلف نيوز نوشت: الگوي مذاكرات با ايران در سال 2010 بر اين ايده شكل گرفت كه تلاش هاي ديپلماتيك بر روي تحريم ها متمركز شد و اينكه چه تركيبي از آن (تحريم و مذاكره) براي وادار كردن ايران به سازش لازم است. اين رويكرد تقريباً با شكست مواجه شد و معلوم گرديد تمركز بر تحريم اقتصادي ايده بدي است اما اين رويكرد جاي خود را در سال 2011 خواهد داشت.
وي با اذعان به قدرتمندي ايران نوشت: مذاكره با ايران آسان نيست. ايران يكي از قديمي ترين كشورها در خاورميانه است. اين كشور فرهنگ غني دارد. ايران عليرغم تصوير تيره و تاري كه در منظر عمومي دارد، صاحب نوعي حس بشردوستانه نيز هست و هر كردي كه از شرحملات شيميايي صدام حسين به نواحي مرزي ايران گريخته باشد، مي تواند بر اين حس صحه بگذارد. فشار و تخريب نمي تواند با طبيعت اين كشور سازگار باشد.
«هيل» همچنين درباره تحريم ها يادآوري مي كند: تحريم ها سابقه نااميدكننده اي براي رسيدن به اهداف داشته اند. بنابراين ممكن است دست كشيدن از آن و بررسي آنچه بايد در رويكرد به ايران به عنوان طرف ناراضي مذاكرات، از نظر ديپلماتيك مورد تاييد قرار بگيرد، مفيد باشد.
وي اضافه مي كند: هر چند ممكن است تحريم ها موجب مشكلاتي براي ايران شود اما به نظر نمي رسد بتواند بن بست غرب بر سر برنامه هسته اي ايران را باز كند. آمريكا در عين حال بايد همچنان از رويكرد «تحريم و گفت وگو» استفاده كند تا فضاي بيشتري براي استراتژي ديپلماتيك نهايي ايجاد شود. اول اينكه آمريكا بايد برقراري روابط ديپلماتيك با ايران و به كار گرفتن ديپلمات ها را مدنظر قرار دهد. اين روندي آسان نخواهد بود و ممكن است با مقاومت سنگين ايران روبرو شود. اما ايراني ها با ساير اعضاي درگير در مذاكرات هسته اي، گروه پنج بعلاوه يك شامل چين، فرانسه، آلمان، روسيه و بريتانيا، ارتباط دارند و برقراري مجدد روابط تهران- واشنگتن مي تواند منجر به كوتاه كردن مسير ارتباط شود. دوم اينكه اگر يك ارتباط دوجانبه قوي بوجود آمد، نبايد جايگزين رويكرد گروه پنج بعلاوه يك شود. توانايي اين گروه براي همكاري با يكديگر در جهت حل اين بحران و ساير بحران ها، بسيار حياتي است.
وي به عنوان پيشنهاد سوم نوشت: آمريكا بايد به تلاش هاي خود براي وارد عمل شدن همسايگان ايران ادامه دهد. مشكل بزرگتر اين است كه كشورهاي همسايه بايد فكر جدي تري در خصوص ابراز نظر در خصوص اين اوضاع بكنند و بدنبال هماهنگ كردن مواضع علني و خصوصي خود باشند. ايران در حال ساخت بمب اسلامي نيست بلكه در حال ساخت يك بمب ايراني است(!) و رهبران عرب بايد آن را جدي بگيرند. ابراز نگراني ها به نحو خصوصي با تظاهر به خونسردي علني تطابق ندارند. چنين رويكردي را به سختي مي توان يك رويكرد موفقيت آميز در برابر كشوري در نظر گرفت كه جاه طلبي هاي هسته اي آن مي تواند پيامدهاي فاجعه باري براي منطقه داشته باشد.
وي همچنين درباره چين و روسيه نوشت: چيني ها و روس ها همچنان مردد هستند. آنها بايد از طريق روابط دوجانبه خود با ايران، به مسئله فوريت بخشند و حتي در قبال عدم تمايل ايران به مذاكره جدي، كمي ابراز خشم و نارضايتي كنند.
يادآور مي شود كريستوفر هيل چندي پيش تصريح كرده بود: ايران بازيگر اصلي در عراق است و بيشترين نفوذ را دارد.

 



پيشمرگ درازگوش تروا اپوزيسيون را دست انداخت (خبر ويژه)

ميرزا بنويس حلقه ماسوني لندن مدعي شد جنبش سبز، «چپ مدرن» است!
ابراهيم نبوي كه وجه طنز و نماد افلاس فتنه سبز محسوب مي شود اخيراً در مطلبي سفارشي براي سايت جرس ضمن دلداري به فتنه گران و ادعاي اينكه اگر به قدرت نرسيديم طوري نيست چرا كه ما منتقديم، مي نويسد: جنبش سبز ماهيتاً يك جنبش چپ مدرن است، در حالي كه بسياري از مختصات چپ سنتي را ندارد و در مورد اقتصاد و سياست و مسائل بين المللي به ديدگاه هاي چپ سنتي معتقد نيست اما رهبران آن به مسائلي مانند حمايت از اقشار فرودست، استقلال در برابر قدرت هاي بزرگ، استقلال فرهنگي معتقدند.
وي همچنين خواستار اتحاد همه مخالفان حكومت و «توليد پول ملي» براي تامين هزينه هاي جنبش شده است.
جرس در حالي از چپ مدرن دم مي زند كه گردانندگان آن نظير مهاجراني، كديور، سروش، بهنود و برخي عناصر فراري كارگزاران و مشاركت، مصداق كامل «سوپرراست» به شمار مي روند و فارغ از تذبذب و تساهل مطلق فكري، نانخور جبهه غرب و سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكا محسوب مي شوند.
از طرف ديگر بايد يادآور شد كه همين آقاي نبوي به همراه شماري ديگر همين چند ماه پيش در برخي كشورهاي اروپايي دوره افتاده بود تا به اسم رسانه سبز، جنبش سبز، جامعه مدني سبز و... برخي نهاده هاي اداري اين كشورها را سركيسه كنند، بنابراين قمپز پول ملي و دريافت كمك از مردم ايران هم نوعي طنز بي مزه به حساب مي آيد.
با اين اوصاف به نظر مي رسد اين دلقك سياسي كه سال گذشته مجبور شد پيشمرگ مهاجراني شود و مسئوليت خبط بزرگ پروژه درازگوش تروا را به جان بخرد، با چپ مدرن و مستقل توصيف كردن جنبش سبز، اقدام به دست انداختن آن در قالب طنز كرده است.

 



ايران نفوذ آمريكا در آفريقا را به چالش گرفته است (خبر ويژه)

ايران به چالشي جديد در برابر نفوذ آمريكا در قاره آفريقا تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري گلوبال پست، همزمان با چهارمين دور تحريم هاي شوراي امنيت، ايران تلاش خود را براي گسترش تجارت در آفريقا و جلب همراهي سياسي اين كشورها در سازمان ملل شدت بخشيده است.
اين پايگاه خبري مي افزايد: روابط مثبت ايران و كشورهاي آفريقايي به منظور جلب حمايت اين قاره از برنامه هسته اي اش و نيز دستيابي ايران به بازارهاي غيررقابتي اين قاره دوران رونق و شكوفايي خود را طي مي كند. ايران به دنبال بازار براي كالاهاي صنعتي خود در سطح آفريقا و اميدوار است كه رهبران آفريقايي در مجمع عمومي سازمان ملل به نفع برنامه هسته اي اين كشور راي دهند در حالي كه دولت باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا، كمك هايي را به آفريقا اعطا مي كند، احمدي نژاد مشغول سرمايه گذاري بر روي كارخانه هاي خودروسازي و تصفيه خانه هاي نفت در اين قاره، استفاده از بنادر آن، تامين مالي دانشگاه هايي كه در آن دانشجويان شيعي مشغول به تحصيل هستند و ميزباني نشست هاي منظمي با نخبگان آفريقايي در تهران است.
گلوبال پست به نقل از مئير جاودان فر تحليلگر صهيونيست مقيم تل آويو نوشت: ايران در تلاش براي ايجاد جبهه سياسي و اقتصادي منحصر به فردي در آفريقا عليه غرب است.
آلكس واينز محقق يك مركز تحقيقاتي در زمينه مسائل جهاني در لندن موسوم به موسسه سلطنتي براي امور بين المللي معتقد است: وضعيت كنوني آزموني بزرگ براي محك زدن نفوذ آمريكا در آفريقا محسوب مي شود. حتي با وجود آن كه رئيس جمهوري آمريكا داراي ريشه هاي آفريقايي است، روز به روز برتري و تفوق آمريكا در اين قاره با توجه به شرايط جديد اقتصادي جهان بغرنج تر مي شود، ايران اكنون چالشي مهم براي نفوذ آمريكا در آفريقا به حساب مي آيد.

 



چرا تروريست سابقه دار را براي چهارمين بار آزاد نكرديد؟! (خبر ويژه)

اعدام يك عضو گروهك تروريستي منافقين و يك جاسوس موساد در ايران با واكنش قابل تامل رسانه هاي ضدانقلاب مواجه شد.
روز گذشته علي صارمي عضو سابقه دار گروهك منافقين، كه تاكنون 4 بار دستگير شده و به دلايل مختلف از مجازات گريخته بود، اعدام شد. علي اكبر سيادت هم كه از سال 83 در ازاي دريافت دلار براي سرويس امنيتي موساد اسرائيل جاسوسي مي كرد، به مجازات اعدام سپرده شد.
به دنبال اعدام اين دو محارب و جاسوس، رسانه هاي ضدانقلاب نظير بي بي سي مدعي شدند جمهوري اسلامي ايران دو «زنداني سياسي»! را اعدام كرده است. اين در حالي است كه منظور از زنداني سياسي، كسي است كه صرفا به دليل عمل مجرمانه در چارچوب نقد و اعتراض سياسي بازداشت شده بود. به همين دليل عضويت در گروهك هاي تروريست و محاربه و فسادفي الارض يا جاسوسي براي بيگانگان جرم سنگيني است كه اساسا هيچ انطباقي با «جرم سياسي» ندارد و در هيچ جاي دنيا- از جمله آمريكا و اروپا هم- تروريست و جاسوس را به عنوان مجرم سياسي به شمار نمي آورند.
يادآور مي شود گروهك منافقين ضمن انتشار بيانيه اي به وابستگي ديرينه منافق اعدام شده اذعان كرد.
بنابر اطلاعات پرونده علي صارمي، وي در سال 61 به خاطر ارتباط و فعاليت در گروهك منافقين بازداشت و به 3 سال حبس محكوم مي شود كه همين مجازات به مدت 5 سال تعليق مي گردد. نامبرده مجددا در سال 68 به خاطر ادامه ارتباط با اين گروهك تروريستي دستگير و اين بار به اعدام محكوم مي شود اما مجازات وي نهايتا به 10سال حبس تقليل مي يابد. وي سال 81 به مقر منافقين در عراق عزيمت كرده و پس از ديدن آموزش هاي مختلف در پادگان نظامي اشرف به كشور مراجعت مي كند و ضمن فعاليت تبليغي در خدمت منافقين، اقدام به تشكيل جلسات تيمي و توزيع نشريه با مبالغ واريزي از سوي سران گروهك مي كند. وي همچنين در محل كار مشغول عضوگيري براي اين گروهك تروريستي بوده و همزمان فيلم ها و تصاويري را تهيه و براي پخش از سوي سيماي نفاق به خارج ارسال مي كرده است. وي در سال 84 براي سومين بار بازداشت و به 6 سال حبس محكوم شد اما نهايتا به يك سال حبس تقليل يافت! او نوبت بعدي در سال 86 به خاطر ارتكاب جرائم متعدد در ارتباط با منافقين بازداشت شد.
جاسوس اعدام شده (علي اكبر سيادت) نيز كه سال 87 و پس از 4 سال جاسوسي به هنگام فرار از كشور دستگير شد، حاضر شده بود در ازاي دريافت 60 هزار دلار، اطلاعات طبقه بندي شده را به رژيم صهيونيستي منتقل كند. او همچنين در هر ملاقات با طرف اسرائيلي 3 تا 7 هزار دلار دريافت مي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14