(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 دی 1389- شماره 19827

حديث دشت عشق
آغاز هيجان در گرگان
ليگ بسكتبال خيلي زود به شهرآورد رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران
ليگ كشتي فرنگي كماكان معلق در هوا
بنا : كاري با ليگ ندارم ، دخالت هم نمي كنم
ادعاي جالب توجه رئيس فدراسيون فوتبال
كفاشيان : درجام ملت ها هم نتيجه نگيريم استعفا نمي كنم
پيروزي با 7 گل
تيم ملي ، ارتش قطر را گلباران كرد
استعفايي ديگر در فدراسيون شنا
آقايان به جاي 8 نفر، 14 نفر را به كانادا اعزام كردند
كرمي از انگيزهايش در لندن مي گويد: المپيك يك مدال طلا به من بدهكار است



حديث دشت عشق

به ياد جانباز شهيد «سيدناصر طباطبايي»
وصل است نهايت طريق نياز

جانباز شهيد «سيدناصر طباطبايي» فرزند سيدميرزا اول فروردين 1346 در محله اباذر خوراسگان متولد شد.
در دوران دفاع مقدس براي دفاع از تماميت ايران اسلامي جسم وجان خويش را در طبق اخلاص نهاد و در سال 1360 با اينكه 16 سال بيشتر نداشت با رزمندگان امام زمان (عج) در جبهه ها همدوش شد.
چندين عمليات مختلف حضور او را در اين عرصه رقم زد و او پس از هر عمليات مصمم تر از هميشه در خط مقدم و عمليات هاي مختلفي از جمله رمضان، محرم و والفجرهاي 1 و 2 حضور يافت تا اينكه سرانجام، سال 1362 در عمليات والفجر 4 و در منطقه مريوان (پنجوين عراق) بر اثر اصابت تركش خمپاره، ارمغاني را در سر خود به خانه آورد كه 27 سال با او همراه بود.
رفيق ديرين او در اين سال ها درد و رنج 70 درصد جانبازي و خاطراتي از دوستانش و همرزمانش بود كه در مقابل ديدگانش پرگشوده رفته بودند و او تنهاي تنها مانده بود و دلگير از اينكه اي كاش او هم رفته بود. خانواده اش مي گويند: سيدناصر در اين مدت طولاني چه در سه سال اخير كه زمين گير شده و ديگر توان حركت و سخن گفتن نداشت و چه در آن سالها كه مي توانست، هرگز از وضعيت خود گله نكرد و همواره سعي مي كرد در حد امكان كمترين مزاحمت را براي خانواده و ديگران فراهم كند.
اين جانباز فداكار سرانجام در 21/8/89 به جمع ياران شهيدش پيوست.

 



آغاز هيجان در گرگان
ليگ بسكتبال خيلي زود به شهرآورد رسيد

اگرچه دومين هفته مسابقات بسكتبال ليگ برتر با شهرآورد تيم هاي تهراني آغاز مي شود، اما گرگاني ها تماشاگر جذاب ترين ديدار اين هفته خواهندبود.
اولين شهرآورد فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاههاي كشور با حضور دوتيم كاملا متفاوت از يكديگر برگزار خواهدشد. شاگردان بهزاد امامي كه چهره هايي تازه وارد دراين رقابتها هستند بايد به مصاف مهرام بروند كه قهرمان ايران و آسيا طي دوسه سال گذشته بود. قطعا نتيجه اين ديدار هماني مي شود كه اختلاف سطح ميان دو تيم مي گويد.
ديگر مدعي اين فصل از رقابتها امروز شهركرد به ميدان مي رود. اين ديدار اگرچه در خارج از اصفهان برگزار مي شود اما براي اصفهاني ها حكم يك ديدار تداركاتي به موقع براي حضور بهتر در مسابقات قهرماني باشگاههاي غرب آسيا را دارد. فرزاد كوهيان و شاگردانش پس از برگزاري اين ديدار بايد آماده سفر به سوريه براي شركت دراين رقابتها شوند.
اما پرتماشاگرترين ديدار هفته دوم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور ديداري نيست جز شهرداري گرگان و پتروشيمي بندر امام. هميشه گرگان ميزبان ديدارهايي است كه هر لحظه احتمال ايجاد تنش در آن احساس مي شود. به خصوص اين ديدار كه براي هردو تيم ميزبان و مهمان حائز اهميت است. گرگاني ها كه ليگ امسال را با پيروزي درتهران آغاز كردند بايد در خانه هم انتظارات تماشاگرانشان را برآورده كنند. پتروشيمي هم اگرچه تيم مهمان اين بازي است اما با مربي تيم قهرمان سه سال گذشته به دنبال قهرماني است. پس بايد حتي در مقابل تماشاگران گرگاني ها هم پيروز شود.
توزين الكتريك كاشان در هفته نخست به دليل غيبت شيرازي ها از انجام بازي اين هفته نخستين ديدار خود در خانه و مقابل دانشگاه آزاد برگزار مي كند. همان طور كه BA شيراز هم بايد در حضور تماشاگران خودي به مصاف كاسپين برود. ديدار دوتيم راه و ترابري و شركت ملي حفاري هم در قم برگزار خواهدشد. برنامه ديدارهاي هفته دوم رقابتهاي بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه 9/10/1389
¤ پويا تهران- مهرام تهران (ساعت 15)
¤ راه و ترابري قم- شركت ملي حفاري ايران (ساعت 16)
¤ هيئت بسكتبال شهركرد- ذوب آهن اصفهان (ساعت16)
¤ شهرداري گرگان- پتروشيمي بندرامام (ساعت 16)
¤ توزين الكتريك كاشان- دانشگاه آزاد (ساعت16)
¤BA شيراز- كاسپين قزوين (ساعت16)
جدول رده بندي دوازده تيم شركت كننده در مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور تا پيش ازديدارهاي هفته دوم به شرح زير است:
¤ مهرام تهران (2 امتياز)
¤ ذوب آهن اصفهان (2 امتياز)
¤ پتروشيمي بندر امام (2 امتياز) و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مكان بازي ايران و آنگولا امروز مشخص مي شود
كنفدراسيون فوتبال آسيا امروز در خصوص انتخاب مكان برگزاري ديدار دوستانه تيم هاي ملي ايران و آنگولا نظر نهايي خود را اعلام خواهد كرد. قرار است در نشست مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا در دوحه قطر پيرامون مكان برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي با آنگولا بحث و تصميم گيري شود. از آنجايي كه كمتر از 10 روز ديگر مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا 2011 در قطر آغاز خواهد شد، كميته برگزاركننده اين مسابقات كليه ورزشگاه هاي استاندارد قطر را در كنترل خود دارد و به همين خاطر برگزاري مسابقه در اين كشور منوط به اعلام نظر مسئولان اي اف سي است.
بازگشت قلعه نويي به كميته فني
كميته فني فدراسيون فوتبال در حالي تشكيل شد كه سرمربي سپاهان عليرغم اعلام قبلي اش مبني بر خداحافظي از كميته فني در آن شركت كرد. قلعه نويي در اين خصوص گفت: در اين جلسه صحبت هايم را مطرح كردم و سوء تفاهمات برطرف شد. حالا از تصميمم منصرف شدم و در خدمت كميته فني فدراسيون فوتبال خواهم بود.
نجات خانواده مارادونا از دست گروگانگيرها
برادر و دو خواهر ديه گو مارادونا با كمك پليس از دست آدم ربايان رهايي پيدا كردند. رائول لالو مارادونا به همراه دو خواهرش دير وقت دوشنبه در حالي كه براي ملاقات مادرشان به بيمارستاني در بوئنس آيرس رفته بودند، از سوي گرونگانگيران ربوده شدند كه برادر مارادونا موفق به فرار شد و پليس را خبر كرد. بر پايه گزارش آسوشيتدپرس، خواهران مارادونا هم اندكي بعد آزاد شدند اما پليس از جزئيات اين گرونگانگيري پرده برنداشت.
محروميت سنگين براي بازيكن عراقي تراكتورسازي
بنابر اعلام كميته انضباطي جاسم كرار كه در ديدار با پيروزي پس از اخراج از زمين مسابقه اقدام به حركات غيرورزشي، رفتار ناشايست و تحريك تماشاگران كرده بود و به دنبال آن عامل خشونت تماشاگران و خسارت به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز معرفي شده بود، به پنج جلسه محروميت و 10 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شد.
احتمال اخراج مديرعامل ذوب آهن از فوتبال
مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: باشگاه ذوب آهن اصفهان به دليل شكايت به فيفا بايد هر چه زودتر عذرخواهي كند. راي فدراسيون درست است و بر اساس منطق داده شده و فيفا مرجع رسيدگي به اين شكايت نيست. من به شدت از اين اقدام ذوب آهن ناراحتم. ذوبي ها از راي فدراسيون مبني بر تكرار بازي با مس كرمان به فيفا شكايت كرده اند.روز گذشته دبير كميته انضباطي نيز از احتمال اخراج مديرعامل باشگاه ذوب آهن از فوتبال خبر داد.
حمايت كويتي ها از سعيدلو
شيخ طلال فهد الصباح رئيس فدراسيون فوتبال كويت و سهو الشماري دبير كل فدراسيون فوتبال اين كشور با ارسال نامه هاي جداگانه اي به رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال از كانديداتوري علي سعيدلو در انتخابات نايب رئيسي كنفدراسيون فوتبال آسيا حمايت كردند. پيش از اين نيز رئيس فدراسيون فوتبال قطر از سعيدلو حمايت كرده بود.
سامره به پاس همدان پيوست
سرمربي پاس همدان از جذب علي سامره بازيكن اسبق استقلال و تيم ملي خبر داد. محمود ياوري گفت: با علي سامره به توافق رسيديم و اين بازيكن طبق توافق انجام شده از روز جمعه در اردوي تيم ما حضور خواهد يافت.
پيروزي حريف ايران در خانه عربستان
تيم ملي فوتبال عراق، حريف ايران در جام ملت هاي آسيا 2011 قطر در ديداري دوستانه مقابل عربستان به پيروزي رسيد. سه شنبه شب همزمان با بازي قطر- ايران چند ديدار تداركاتي ديگر در آسيا انجام شد كه در يكي از اين بازي ها عراق، همگروه ايران در جام ملت هاي آسيا و مدافع عنوان قهرماني، در ورزشگاه محمد بن فهد شهر دمام عربستان به مصاف تيم ملي اين كشور رفت و موفق شد با نتيجه يك بر صفر اين تيم را شكست دهد.تك گل اين بازي را يونس محمود در دقيقه 25 وارد دروازه ميزبان كرد.
يزدي سرمربي جديد استقلال اهواز
داريوش يزدي كه تاكنون به عنوان مربي استقلال اهواز فعاليت مي كرد حكم سرمربيگري اش را دريافت كرد.اين اتفاق در حالي رخ داد كه استقلال اهواز به دنبال دست نشان بود اما به دليل برخي مسائل و اين كه گفته مي شود فدراسيون فوتبال مجوز مربيگري دست نشان را صادر نكرده اين موضوع به سرانجام نرسيد.
احضار به دليل صدور بيانيه
مديران عامل دو باشگاه سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شدند. دو باشگاه سپاهان و فولاد خوزستان پس از ديدار دو تيم در هفته بيستم ليگ برتر فوتبال عليه يكديگر موضع گيري هاي متعددي انجام دادند و سايت هاي دو باشگاه بيانيه هايي عليه هم منتشر كردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات كشتي انتخابي جام هاي بين المللي تختي و يادگار امام (ره) بهمن ماه سالجاري برگزار خواهد شد.
¤ با قطعي شدن حضور تيم تعاوني اعتباري اميد خراسان رضوي در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد، اين مسابقات از اين پس با شركت هفت تيم برگزار خواهد شد.
¤ هفته سوم از دور رفت رقابت هاي ليگ برتر جودوي باشگاه هاي كشور در حالي روز جمعه در بجنورد برگزار مي شود كه تيم هاي مقاومت و مهرام براي نزديك شدن به صدرنشين تلاش مي كنند.
¤ بيست و سومين دوره رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران در شرايطي از امروز آغاز مي شود كه شاهد تاخير 5 ماهه اين ديدارها نسبت به دوره هاي قبل هستيم.
¤ كاوه مهرابي رئيس كميسيون ورزشكاران و عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني بدمينتون شد.
¤ رقابت هاي قهرماني تيراندازي با كمان ايران در دو بخش زنان و مردان 20 دي ماه در تهران آغاز خواهد شد.
¤ ايران در نخستين دوره جام ولايت كاراته، 2 تيم ملي را شركت مي دهد.جام ولايت 30 بهمن و اول اسفندماه با حضور چند تيم خارجي در تهران برگزار مي شود.
¤ علي نژاد سرپرست فدراسيون ووشو گفت: هنوز زمان دقيق برگزاري مجمع انتخابات رئيس فدراسيون اعلام نشده است.
¤ ذوالقدر دبير فدراسيون تكواندو با اشاره به اينكه از مذاكره خارجي ها با مهماندوست سرمربي تيم ملي بي خبر است، گفت: قبول دارم كه دستمزد مربيان طراز اول ما با دنيا خيلي فاصله دارد.پيش از اين مهماندوست از كم بودن مبالغ دريافتي خود در تيم ملي تكواندو گلايه كرده بود.
¤ ملي پوش ايراني تيم بسكتبال ممفيس از رفتارهاي نژاد پرستانه در اين تيم انتقاد كرد. به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از پرس تي وي، رفتارهاي نژادپرستانه در باشگاه ممفيس حامد حدادي، ملي پوش ايراني بسكتبال اين باشگاه را به شدت ناراحت كرده است.اين موضوع را برادر حدادي در يك مصاحبه تلويزيوني اعلام كرده است.

 



ليگ كشتي فرنگي كماكان معلق در هوا
بنا : كاري با ليگ ندارم ، دخالت هم نمي كنم

هفته اول ليگ برتر كشتي آزاد در حالي برگزار شد كه فرنگي كاران هنوز از برگزاري يا لغو ليگ اين رشته خبر ندارند!
تا چند روز ديگر هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد كشورمان آغاز مي شود؛ اين در حالي است كه ليگ كشتي فرنگي كماكان معلق در هوا است و اهالي اين رشته نمي دانند كه تكليفشان چيست.
البته در همان ابتداي كار هم تعداد كم تيم ها حكايت از نيم بند بودن مسابقات داشت؛ كه حالا با انصراف تيم «آنزان ايذه» تعداد تيم هاي شركت كننده به حد نصاب لازم نرسيده و بازگشت تيم ايذه يا جايگزيني «فولاد اكسين» تنها راهي است كه مي تواند فرنگي كاران را نسبت به آغاز ليگ و دريافت مبالغ قراردادشان كه چندان هم چشمگير نيست، اميدوار كند.
دلايل مخالفت بنا با ليگ
اما نظرات سرمربي تيم ملي نيز در خصوص ليگ كشتي فرنگي خواندني است. محمدبنا گفت: سال ها به اين متهم شده ام كه مخالف ليگ بوده ام اما مگر با سه تيم مي شود ليگ خوبي داشت. در اين شرايط كدام تيم دنبال كشتي گير جوان مي رود تا به آن ها ميدان دهد. وقتي سه تيم باشد، همه دنبال تعدادي كشتي گير ملي پوش و شاخص مي روند و نفرات محدودي از اين ليگ نفع مالي خواهند برد. هيچ كس دنبال كشتي گيران دوم يا سوم نمي رود تا آن ها هم جذب ليگ شوند.
وي ادامه داد: ليگ به من مربوط نيست و خودش مسئول دارد. من نه با ليگ كاري دارم و نه دخالت مي كنم. وظيفه من تيم ملي است كه از 25 دي اردوهايم را برگزار مي كنم. با كشتي گيران ملي پوش كه شرايط وزني مناسبي ندارند هم صحبت كرده ام و گفته ام تا جايي كه امكان دارد يا در يك وزن بالاتر در ليگ كشتي بگيرند و يا اين كه تعدادي محدود كشتي بگيرند.

 



ادعاي جالب توجه رئيس فدراسيون فوتبال
كفاشيان : درجام ملت ها هم نتيجه نگيريم استعفا نمي كنم

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به صحبت هايي كه درمورد رفتنش از فدراسيون فوتبال مطرح شده ، گفت: اينها شايعاتي است كه هرچند وقت يكبار مطرح مي شود اما من اهل استعفا نيستم و حتي اگر تيم ملي درجام ملت ها ناكام باشد !
علي كفاشيان درپايان نشست كميته فني فدراسيون فوتبال درمورد اينكه در صورت ناكامي تيم ملي از سمت اش استعفا مي دهد، گفت:هيچ استعفايي دركار نيست و ما در صورت اينكه تيم ملي خداي ناكرده در قطر ناكام شود، با قدرت به كارمان ادامه مي دهيم. فدراسيون فوتبال ساختار اجرايي دارد كه براساس آن كارها را پيش مي برد دراين مدت هم تلاش زياد و سرمايه گذاري خوبي در تيم هاي پايه صورت گرفت كه قطعا براي آينده فوتبال مفيد خواهد بود. ضمن اينكه چهارمي تيم اميد در آسيا ناكامي نبود.
رئيس فدراسيون فوتبال همچنين خاطرنشان كرد: من اميدوارم تيم بزرگسالان دراين دوره نتايج خوبي را كسب كند و با تلاش و جديتي كه به كار بسته اند آنها بسيار مصمم اند كه در اين دوره به موفقيت دست يابند البته اين تيم توانمندي دارد كه جزو چهار تيم برتر آسيا قراربگيرد.كفاشيان همچنين تاكيد كرد: ما پس از جام ملتها در صورت كسب هر نتيجه اي برنامه ريزي چهارساله مان را آغاز مي كنيم و نتايج گذشته كه تيم هاي مختلف ملي به دست آوردند براي ما مانند يك تجربه است و از آنها براي موفقيت هاي بعدي استفاده مي كنيم.

 



پيروزي با 7 گل
تيم ملي ، ارتش قطر را گلباران كرد

تيم ملي فوتبال ايران پس از تساوي صفر - صفر برابر قطر اين بار با نتيجه 7 بر صفر تيم ارتش اين كشور را از پيش رو برداشت.
تيم ملي فوتبال ايران كه براي كسب آمادگي جهت حضور در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در قطر اردو زده است، در دومين ديدار دوستانه خود با تركيبي جوان تر نسبت به بازي گذشته برابر تيم ملي قطر به مصاف تيم ارتش اين كشور رفت و توانست با نتيجه 7 بر صفر اين تيم را از پيش رو بردارد. كريم انصاري فر (سه گل)، ايمان مبعلي (دو گل)، غلامرضا رضايي و محمد غلامي گل هاي ايران را به ثمر رساندند. نيمه اول اين بازي با نتيجه 5 بر صفر به سود ايران به پايان رسيد. گردان، حيدري، منتظري، طالبي، رحيمي، محمد نوري، كياني، مبعلي، رضايي، نوروزي و انصاري فر در نيمه نخست در تركيب ايران قرار داشتند و در نيمه دوم حقيقي جايگزين گردان شد، خلعتبري به جاي نوروزي وارد زمين شد، نصرتي جاي حيدري را گرفت، محمد غلامي به جاي رضايي به زمين آمد و پژمان نوري هم جاي كياني را گرفت. پيش از گل هفتم ايران، داور يك پنالتي براي تيم ارتش قطر گرفت كه عليرضا حقيقي اين ضربه پنالتي را دفع كرد. بازي بعدي ايران 12 دي با آنگولا خواهد بود.
تيم ملي فوتبال كشورمان در نخسيتن بازي سه شنبه شب با تساوي صفر - صفر برابر تيم ملي قطر متوقف شده بود.

 



استعفايي ديگر در فدراسيون شنا
آقايان به جاي 8 نفر، 14 نفر را به كانادا اعزام كردند

مسئول كميته شيرجه فدراسيون شنا،شيرجه و واترپلو از سمت خود استعفا كرد.
اميد حديقي كه در كارنامه خود عضويت در تيم ملي، داوري بين المللي، رئيس و دبير كميته فني شيرجه و سرمربيگري تيم ملي را دارد، از سمت خود در فدراسيون استعفا كرد.حديقي پس از استعفايش از فدراسيون شنا در مصاحبه اي اظهار داشت: دليل اصلي استعفايم اين بود كه احساس كردم نمي توانم به شيرجه كشور كمك كنم. در 6 ماه گذشته و قبل از بازي هاي آسيايي گوانگجو تداركاتي براي شيرجه داشتيم، اما فدراسيون تنها 500هزار تومان بودجه در نظر گرفت و من هم 300 هزار تومان آن را آجيل خريدم تا به ورزشكاران اعزامي بدهم و مايوهايي را تهيه كردم كه آن هم داستان خودش را داشت.مسئول مستعفي شيرجه با اشاره به عدم دريافت حقوق ورزشكاران و مربيان خود گفت: ورزشكاران و مربيان شيرجه 6 ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند و مربي خارجي ما نيز كه قرارداد 18 هزار دلاري بسته يك ريال هم دريافت نكرده و اينها مشكلاتي است كه براي ما بوجود آمده است.
وي خاطرنشان كرد: در فدراسيون تمامي تصميم ها را شخص آقاي آيت اللهي مي گيرد و هيچ نظري از ما نمي خواهد. ايشان مدعي هستند كه تيم را ارديبهشت ماه به مسابقات كانادا اعزام كرده اند. تيم اعزامي تنها 8 نفر است، اما در اين اعزام 14 نفر به كانادا رفته اند كه مشخص نيست آنها چه كساني بوده اند.شايان ذكر است پيش از حديقي نيز چند مسئول در فدراسيون شنا استعفا كرده بودند.

 



كرمي از انگيزهايش در لندن مي گويد: المپيك يك مدال طلا به من بدهكار است

سر گروه تيم ملي تكواندو گفت: المپيك يك مدال طلا به من بدهكار است و تلاش مي كنم تا در لندن كه ايستگاه آخر من است به اين خواسته خود دست پيدا كنم.
يوسف كرمي ضمن بيان مطلب فوق افزود: در جهان تكواندو به همه مدالهاي ممكن دست پيدا كرده و در طول بيش از 12 سال حضور در تيم ملي تكواندو هر هدفي را كه دنبال كرده ام به آن رسيده ام و حالا نوبت المپيك است كه طلاي آن را به ويترين افتخارات خود اضافه كنم. المپيك لندن آخرين ايستگاه من در تيم ملي تكواندو است. فرصت حضور در اين مسابقات را به هيچ عنوان از دست نخواهم داد و با اميد به خدا تلاش فراوان و ياري كادر فني با كسب مدال طلاي اين مسابقات از تيم ملي خداحافظي مي كنم. تكواندو ايران در وزن هفتم نفرات خوبي دارد كه مي توانند افتخارات بيشتري كسب كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14