(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 دی 1389- شماره 19827

كوتاه اقتصادي
مديرعامل اتحاديه امكان: افزايش قيمت كالاهاي مصرفي تعاوني ها غيرقانوني است
وزير اقتصاد: پرداخت يارانه به مردم سال به سال افزايش پيدا مي كند
تسهيلات جديد گمرك ايران اعلام شد
پيگيري تخلفات شركت مخابرات از طريق قوه قضائيه
مشعل واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان روشن شد
با بالا رفتن قيمت جهاني طلابهاي سكه در بازار افزايش يافت
بهسازي 400 هزار واحد مسكن روستايي تا پايان سال
عرضه باقيمانده سهام پست بانك غيرقانوني است
ميد: 2011 سال اقتصاد ايران است
كاهش قيمت نان صنعتي و خدمات متفرقه آب
پس از راستي آزمايي سامانه رفاهي براي ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار فعال مي شود



كوتاه اقتصادي

¤ معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (سازمان رگولاتوري) از نظارت مستمر و پايدار اين سازمان بر عملكرد اپراتورهاي تلفن همراه و صاحبان پروانه حوزه ارتباطات خبر داد.
¤ مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران اعلام كرد: در زمان حاضر سالانه حدود يك هزار قطعه از تجهيزات مورد نياز صنعت مس در داخل ساخته مي شود.به گزارش ايميدرو، اردشير سعدمحمدي گفت: با اين وجود بايد به سمتي حركت كنيم كه بيش از 80درصد تجهيزات مورد نياز پروژه هاي صنعت مس از داخل تامين مي شود. وي همچنين گفت: با اجراي طرح هاي جديد صنعت مس، ظرفيت توليد ابتدا به 450 هزار تن و سپس به 700 هزار تن مس كاتدي افزايش مي يابد.
¤ معاون وزير نيرو درباره اشتراك هاي مسكوني كه داراي تعرفه عمومي هستند، گفت: براي اين مجتمع ها قرار شده است كه تا 30 كيلووات هزينه ديماند (بهاي قدرت) كه پيشتر در قبوض برق لحاظ مي شد حذف شده و از اين به بعد براي اين واحدها هزينه ديماند در تعرفه هاي جديد دريافت نمي شود.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 6640، 6641، 6646، 6648، 6649، 6695 الي 6697، 2206 الي 2209، 2234 الي 2237، 2211 الي 2214، 7770 الي 7774، 7729، 7786 الي 7788 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ معاون وزير نفت گفت: با تكميل و بهره برداري از طرح هاي نيمه تمام بنزين سازي و بهينه سازي پالايشگاهها، 38 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين كشور افزوده مي شود.
¤ سهم شركتهاي ايراني در توسعه ميدان مشترك پارس جنوبي از 30درصد در آغاز طرحهاي توسعه اين ميدان به بيش از 65 درصد افزايش يافته است.
¤ وزارت صنايع و معادن با صدور اطلاعيه اعلام كرد: سامانه پاسخگويي 09612 فقط جهت پاسخگويي صنعتگران و معدنكاران راه اندازي شده است.
¤ معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام در پاسخ به گلايه برخي توليدكنندگان به بالا بودن هزينه حمل و نقل گفت: توليدكنندگان مشكلات مرتبط با حمل و نقل حوزه كاري خود را به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اعلام كنند.
¤ مديركل دفتر كشورهاي آسيا و اقيانوسيه معاونت امور بين الملل وزارت نفت، از اعلام آمادگي هند براي سرمايه گذاري در صنايع گاز، پتروشيمي و پالايشگاهي كشور خبر داد و گفت: هند مشاركت و سرمايه گذاري در ميدان هاي نفتي و گازي جديد را بررسي مي كند.
¤ معاون درآمد و امور مشتركان شركت آب و فاضلاب استان تهران از نصب و جداسازي كنتورهاي آب در مدت 48 ساعت خبر داد.سيدرسول باقري افزود: مشتركان مي توانند با مراجعه حضوري و يا تماس تلفني با شركت هاي آب و فاضلاب درخواست خود را ارائه كنند.
¤ ميزان صادرات برق ايران به كشورهاي همسايه از ابتداي سال جاري تاكنون و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 12/6درصد افزايش يافته است. بنابر آمار دريافتي از وزارت نيرو از ابتداي سال جاري تاكنون حدود چهار هزار و918 گيگاوات ساعت برق به كشورهاي همسايه صادر شده است.

 



مديرعامل اتحاديه امكان: افزايش قيمت كالاهاي مصرفي تعاوني ها غيرقانوني است

مديرعامل اتحاديه مركزي تعاونيهاي مصرف كارگران گفت: مجريان هدفمندي يارانه ها هيچ گونه افزايش قيمت كالاهاي مصرفي را از ابتداي مهر ماه تاييد نمي كنند و مطابق تكاليف قانوني در صورت مشاهده چنين رويكردي مراتب را به ستاد نظارت و پيگيري گزارش خواهد داد.
حسن رسولي اظهار داشت: تشكل ها و اتحاديه هاي تعاوني در راستاي عمل به تعهدات حمايتي خود از دولت خدمتگزار در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، با همه توان در عرصه حضور دارند.
وي با اشاره به اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در بدو اجرا همراه با رشد 30 تا 40درصدي عرضه كالاهاي مصرفي بود، ادامه داد: شايد بتوان دليل اين امر را برداشت هاي ناصحيح اجتماعي از چگونگي و نحوه اجراي قانون و جو رواني ايجاد شده عنوان كرد.
وي افزود: خوشبختانه تمهيدات منتهي به تامين و عرضه كالاهاي مصرفي و نيز كنترل و نظارت بر بازار توسط دستگاه ها سبب شد زمينه براي مشاركت واقعي و عيني بخش توزيعي تعاون و اصناف در اجراي اين پروژه فراهم شود.
مديرعامل اتحاديه مركزي تعاونيهاي مصرف كارگران «امكان» گفت: مشاركت بخش تعاون و بخش بازرگاني در تامين و عرضه كالاهاي مصرفي مورد نياز خانوارها با استفاده از ظرفيت هاي فروشگاهي سبب شد در ادامه اين روند از حجم تقاضاهاي غيرمتعارف كاسته شده و بازار به ثبات نسبي برسد.
وي با اشاره به اينكه حدود شش ميليون نفر تحت پوشش اتحاديه تعاونيهاي مصرف كارگران هستند، افزود: در خصوص قيمت كالاهاي مصرفي، متوليان اجرايي قانون هدفمندي يارانه ها هيچ گونه افزايش قيمت كالاهاي مصرفي از ابتداي مهرماه را تاييد نمي كنند و مطابق تكاليف قانوني در صورت مشاهده چنين رويكردي مراتب را به ستاد نظارت و پيگيري گزارش خواهد شد.

 



وزير اقتصاد: پرداخت يارانه به مردم سال به سال افزايش پيدا مي كند

وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: نقدينگي تزريق شده به جامعه از محل اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كاملا مديريت شده و باعث افزايش پايه پولي كشور و تورم نخواهد شد.
سيد شمس الدين حسيني در گفت وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: منابع تزريق شده به جامعه از محل جابه جايي وجوه صورت گرفته لذا نگراني از جهت افزايش بيش از حد نقدينگي نداريم. وزير امور اقتصاد و دارايي افزود: رشد نقدينگي طي ماه هاي پاياني سال و سال 90 همچون سال هاي گذشته خواهد بود، در عين حال تدابيري در نظر گرفته ايم كه بواسطه اين تدابير و نظارت هاي صورت گرفته اقتصاد كشور با تورم مواجه نخواهد شد.
حسيني گفت: از جمله اين تدابير تجهيز سيستم بانكي و بسيج شدن آنان براي جذب و هدايت مناسب نقدينگي تزريق شده به جامعه خواهد بود.
وزير اقتصاد در ادامه موجودي صندوق توسعه ملي را 10 ميليارد دلار عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به قيمت هاي موجود نفت پيش بيني مي كنيم اين موجودي تا پايان سال به 14 ميليارد دلار برسد.
حسيني با اشاره به تدابير در نظر گرفته شده براي حمايت از صنعت و خانوارها در جريان هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: اين تدابير در قالب پرداخت تسهيلات سال هاي بعد نيز پرقدرت تر از امسال ادامه پيدا خواهد كرد تا مردم و واحدهاي توليدي در جريان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با مشكلي مواجه نشوند.
وي افزود: يكي از دغدغه هاي اصلي ما در جريان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بخش صنعت بوده و هست به همين دليل در اين راستا چند اقدام اساسي انجام داده ايم و در آينده به مرحله اجرا خواهيم گذاشت. حسيني گفت: در قيمت گذاري منابع توليد به نفع توليدكننده عمل خواهيم كرد و قيمت ترجيحي براي آنان قائل خواهيم شد به طور مشخص سهميه عمده بنزين يارانه هاي همچنان متوجه حمل و نقل عمومي خواهد بود. وي افزود: حدود 60 ميليون ليتر نفت و گاز براي بخش توليد سهميه قائل شديم تا در اين خصوص با مشكل مواجه نشويم.
وزير اقتصاد گفت: طبق قانون منابعي به صورت يارانه سود تسهيلات وجوه اداره شده به واحدهاي صنعتي اختصاص خواهد يافت، بانك هاي عامل با توافقي كه با وزارتخانه هاي صنايع و جهاد كشاورزي كرده اند اين منابع را به واحدهاي توليدي تزريق خواهند كرد.
وي با اشاره به كمك بانك سپه به تامين و ذخيره سازي كالاهاي اساسي در جريان هدفمند كردن يارانه ها گفت: با تامين منابع مالي و تلاش بانك سپه و شركت هاي تابعه آن كالاهاي اساسي موردنياز كشور در جريان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كه از جمله دغدغه هاي اصلي دولت بود تامين و برطرف گرديد.
وي افزود: همچنين با تلاش و كمك بانك سپه بخش عمده اي از منابع و تسهيلات بخش صنعت در جريان هدفمند كردن يارانه ها تامين شد و جاي قدرداني و تشكر دارد. وزير اقتصاد در پايان با تاكيد مجدد بر اين كه مردم نگران نقدينگي و تورم نباشند گفت: افزايش نقدينگي جامعه در جريان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كاملا مديريت شده است و با توجه به تدابير در نظر گرفته شده مشكلي بوجود نخواهد آمد.

 



تسهيلات جديد گمرك ايران اعلام شد

تسهيلات گمرك ايران در شرايط اجراي هدفمندسازي يارانه ها اعلام شد.
محمدرضا نادري معاون امور گمرك، گمرك ايران در گفت وگو با ايسنا در مورد تسهيلاتي كه گمرك كشور با اجراي هدفمندسازي يارانه ها در نظر گرفته است، عنوان كرد: با اختيارات حاصل از ماده 394 آيين نامه اجرايي قانون امور گمركي كشور، بررسي ارزش كالاهاي متعلق به سازمان ها، شركت ها و دستگاه هاي دولتي داراي رديف بودجه هر سال، به بعد از ترخيص موكول شده است.
وي ادامه داد: همچنين براي كالاهاي شركت هاي توليدي و معتبر و صادركننده هاي نمونه كشوري نيز اقدام مشابه صورت خواهد گرفت.
نادري در اين مورد توضيح داد: در نقطه اي مانند گمرك شهيد رجايي كه به طور متوسط 800 اظهارنامه در روز وجود دارد تا اين اظهارنامه ها بررسي ارزشي شوند، بالاخره يك توقفي به وجود مي آيد كه با اجراي طرح جديد ديگر شركت ها اين توقف را نخواهند داشت.
وي با بيان اين كه بيش از 86 درصد كالاهاي وارداتي كشور كالاهاي واسطه اي و سرمايه اي هستند، افزود: اظهارنامه هاي شركت هاي دولتي عمدتا دچار اختلاف ارزش نمي شوند و در كنار آن ها شركت هاي توليدي معتبر و صادركننده كشور را هم در اين فهرست قرار داده ايم.
نادري در همين مورد يادآور شد: نامه اي براي معاون وزير صنايع براي اعلام فهرست واحدهاي توليدي معتبر كه سهم واردات آن ها عمده است و همچنين معاون سازمان توسعه تجارت براي اعلام فهرست صادركننده هاي نمونه سه سال اخير و نامه اي هم براي دبيركل اتاق بازرگاني براي معرفي واحدهاي توليدي مدنظر ارسال كرده ايم كه ظرف يك هفته اين فهرست را اعلام كنند.
وي اضافه كرد: بعد از اين كه اين فهرست به ما اعلام شد، آن را به واحدهاي نظارتي درون سازماني مي دهيم كه بررسي كنند آيا اين واحدها سابقه تخلف و قاچاق دارند يا نه و آ نهايي كه سابقه هيچگونه تخلف و قاچاق ندارند، قطعا مشمول اين تسهيلات خواهند شد.
معاون گمرك كشور تصريح كرد: اين بررسي ارزشي كالاها براي اخذ حقوق و عوارض است و اگر در مرحله بازبيني اختلاف ارزش مشاهده شود، حداقل شش ماه كالاهاي آن ها در مسير قرمز قرار مي گيرند.
وي در مورد تسهيلات ديگر گمرك خاطرنشان كرد: ما براي واحدهاي توليدي هنوز ترخيص نسيه داريم كه بخشي از كالاها و واحدهايي را شامل مي شود كه تعهد مهلت مشخص و همكاري متقابل دارند و در اين مورد مشكلي ندارند.
نادري در پايان در مورد روند ترخيص كالا در گمرك با اجراي هدفمند سازي يارانه ها و اصلاح قيمت سوخت متذكر شد: آمار ترخيص ما نشان مي دهد كه هم در رويه صادرات و هم در رويه واردات رشد داشته ايم.

 



نايب رئيس اول هيئت تحقيق و تفحص مجلس
پيگيري تخلفات شركت مخابرات از طريق قوه قضائيه

نايب رئيس اول هيئت تحقيق و تفحص عملكرد شركت مخابرات گفت: هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تخلف هاي احراز شده در طرح تحقيق و تفحص از عملكرد شركت مخابرات را از طريق قوه قضائيه و ساير مراجع پيگيري مي كند.
نادر قاضي پور در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: دستگاه هاي مورد اشاره در طرح تحقيق و تفحص شامل شركت مخابرات، وزارتخانه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و امور اقتصادي و دارايي بايد جوابگوي تخلفات احراز شده باشند.
وي افزود: پس از قرائت گزارش تحقيق و تفحص در صحن علني مجلس در 30 آذرماه سال جاري، مطابق آئين نامه داخلي، هيئت رئيسه مجلس اين گزارش را براي رسيدگي به قوه قضائيه فرستاده است.
به گفته قاضي پور ، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كل كشور در زمينه رسيدگي به تخلفات مخابرات پرونده تشكيل خواهند داد.
نماينده مردم اروميه تاكيد كرد: خصوصي شدن مخابرات، مانعي براي رسيدگي به تخلفات اين شركت نيست و تمام تخلفات قابل رسيدگي و پيگيري است.
درخواست تحقيق و تفحص از شركت مخابرات با امضاي 14 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در 15 دي ماه 1387 به تصويب مجلس رسيد و اين درخواست براي رسيدگي به كميسيون صنايع و معادن ارجاع شد.
خصوصي سازي و اجراي سياست هاي كلي اصل 44 در شركت مخابرات، قراردادها، توسعه خطوط تلفن همراه، اشكال هاي ماهوي و شكلي، عملكرد اين شركت در مورد صدور پروانه براي اپراتورهاي اول، دوم و سوم و تاليا، هزينه ها و ذخاير، تعرفه ها و قيمت تمام شده، مبادلات مالي شركت هاي مخابراتي با يكديگر بدون قراردادهاي معين و عملكرد شركت پيام، در اين گزارش مورد بررسي قرار گرفته است.
يكي از مهمترين موارد مطرح شده در گزارش تحقيق و تفحص واگذاري شركت مخابرات به بخش خصوصي است. در اين گزارش تاكيد شده كه در واگذاري شركت مخابرات ايران بخشي از اشكال ها تنها مربوط به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نبوده و متوجه وزارت امور اقتصادي و دارايي و ساير دستگاه هاي ذي ربط است كه موضوع اين تحقيق و تفحص نبوده است.

 



مشعل واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان روشن شد

با روشن شدن مشعل (flare) اصلي واحد كت كراكر جديد، شمارش معكوس براي افتتاح پروژه ملي افزايش توليد بنزين در پالايشگاه آبادان آغاز شد.
مديرعامل شركت پالايش نفت آبادان با اعلام اين خبر گفت: مشعل اصلي واحد كت كراكر طرح بنزين سازي پالايشگاه با قطر يك متر، ارتفاع 75 متر و با ظرفيت 345 تن هيدروكربن هاي گازي در ساعت با هدف افزايش ايمني دستگاه ها در زمان از سرويس خارج شدن واحد، بالا رفتن فشار تجهيزات ناشي از قطع برق و آب و رعايت مسائل محيط زيستي راه اندازي و روشن شد.
عبدالرضا مهربان تصريح كرد: پروژه بنزين سازي پالايشگاه آبادان قرار است تا 22 بهمن امسال به بهره برداري برسد.
بر پايه اين گزارش: در پروژه هاي صنعتي آخرين واحدي كه طراحي مي شود و نخستين بخشي از پروژه كه در سرويس قرار مي گيرد مشعل است.
به گزارش شانا، طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان با هدف افزايش ظرفيت توليد اين فرآورده با بيش از 90 درصد پيشرفت هم اكنون در حال اجراست. با اجراي طرح بنزين سازي در اين پالايشگاه، از هر بشكه نفت خام 15 تا 16 درصد به بنزين تبديل مي شود و به اين ترتيب ظرفيت توليد بنزين اين پالايشگاه با روزانه 6 ميليون و 500 هزار ليتر افزايش به روزانه 16 ميليون ليتر مي رسد.
با بهره برداري از اين پروژه به موازات افزايش ظرفيت توليد فرآورده هاي نفتي در پالايشگاه آبادان، كيفيت فرآورده هاي نفتي به استاندارد يورو 5 ارتقا مي يابد.
با اجراي اين طرح تا پايان امسال واحد كت كراكر (FCC) در پالايشگاه آبادان راه اندازي مي شود. اين واحد يكي از بهترين واحدهاي توليد بنزين است كه خوراك آن از برش هاي سنگين نفتي تامين و در اين واحد مواد سنگين به مواد سبك تبديل مي شود. محصول اصلي واحد كت كراكر توليد بنزين با اكتان 93 است.
واحد الكيلاسيون، ايزومريزاسيون، بازيافت اسيد سولفوريك (SARP)، تصفيه بنزين، بازيافت پروپيلن و بازيافت گوگرد (SRP)، واحد سولفوركس، تصفيه آمين و واحد تصفيه آب ترش از ديگر واحدهايي هستند كه تا پايان امسال در پالايشگاه آبادان راه اندازي مي شوند.

 



با بالا رفتن قيمت جهاني طلابهاي سكه در بازار افزايش يافت

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از تغييرات لحظه اي قيمت هاي جهاني طلا در آخرين روز سال 2010 و گران شدن طلا در اين روز خبر داد و گفت: ديروز هر قطعه سكه بهار آزادي طرح جديد 357 هزار و 500 و طرح قديم 385 هزار تومان فروخته شد.
محمد كشتي آراي در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه قيمت انواع قطعه سكه بهار آزادي و طلا در بازار، ديروز از نوسانات زيادي برخوردار بوده است، در خصوص آخرين و جديدترين قيمت هاي بازار، اظهار داشت: بايد قيمت هاي طلا را هر ساعت كنترل و نرخ هاي جديد را اعلام كرد چرا كه بازارهاي جهاني نوسانات زيادي دارند.وي اضافه كرد: هر قطعه سكه بهار آزادي طرح قديم 385 هزار تومان، سكه طرح جديد 357 هزار و 500 تومان، نيم سكه 179 هزار تومان و ربع سكه 90 هزار و 500 تومان اعلام و فروخته شده است.
به گفته رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر، هر گرم طلاي 18 عيار در بازارهاي داخلي 36 هزار و 450 تومان اعلام شده است.
كشتي آراي در ادامه با اشاره به افزايش 13 دلاري قيمت جهاني طلا، گفت: در آخرين روز سال 2010 هر اونس طلا در بازارهاي جهاني 1404 دلار برآورد شده است.اين گزارش حاكي است: قيمت هر مثقال طلاي 17 عيار 157 هزار و 400 تومان، هر مثقال طلاي 18 عيار 167 هزار و 450 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار 36 هزار و 340 تومان است.براساس گزارش هاي رسمي، هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 07/0 درصد افزايش نسبت به 24 ساعت گذشته با قيمت 20/1406 دلار فروخته مي شود.

 



بهسازي 400 هزار واحد مسكن روستايي تا پايان سال

معاون بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن با بيان اينكه در سال جاري 400 هزار واحد مسكوني بهسازي مي شود گفت: مالكان اين 400 هزار واحد مسكوني تا پايان سال جاري براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي مي شوند.
عزيزالله مهديان در گفت وگوبا خبرگزاري فارس افزود: به دليل وجود محدوديت اعتباري از سال 1373 تا 1384 سالانه تنها حدود 12 هزار واحد مسكوني روستايي بازسازي شده و اين در حالي است كه از ابتداي سال 84 اين روند سرعت گرفت و سالانه حدود 200 هزار واحد مسكوني بهسازي و احداث شده اند.
مهديان خاطرنشان كرد: قرار است هر 400 هزار واحد مسكوني را تا پايان سال جاري براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي كنيم و اگر اين امر محقق شود تا پايان سال جاري واحدهاي بازسازي شده به يك ميليون و 400 هزار واحد مسكوني مي رسد.
معاون بازسازي مسكن روستايي بنياد مسكن ادامه داد: براي ساخت و ارائه تسهيلات اعتباري معادل 11 هزار و 100 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه تاكنون بيش از هفت هزار و 500 ميليارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته و بيش از يك ميليون و 54 هزار واحد مسكوني موفق به عقد قرارداد با بانك ها شده اند.
به گفته وي، 990 هزار واحد مسكوني از مرحله فوندانسيون گذشته و ساخت 788 هزار واحد مسكوني به پايان رسيده است.
مهديان ادامه داد: در حال حاضر حدود 6 هزار و 53 ميليارد تومان تسهيلات به مردم پرداخت شده است كه با احتساب آورده مردم حدود 9 هزار ميليارد تومان در اين حوزه سرمايه گذاري صورت گرفته است.

 



با انتشار اطلاعيه اي اعلام شد
عرضه باقيمانده سهام پست بانك غيرقانوني است

پست بانك در اطلاعيه اي اعلام كرد: به جز 5 درصد كشف قيمت اوليه و 25درصد تخصيصي سهام عدالت، عرضه باقيمانده سهام پست بانك ايران در بورس غيرقانوني است.
روابط عمومي پست بانك ايران با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: اخيراً اظهارنظرهايي در مورد عرضه تدريجي باقيمانده سهام پست بانك در رسانه ها مطرح شده كه اين اظهارنظرها مغاير دستور رئيس جمهور و نامه مورخ اول دي ماه 89 دبير هيئت دولت به وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات و امور اقتصادي و دارايي است.
بنابراين اطلاعيه، نظر به توافقات و هماهنگي هاي صورت گرفته و مرقومه دبير هيئت دولت بر اين موضوع تأكيد و تصريح شد كه عرضه مابقي سهام پست بانك ايران تا سال 1393 متوقف مي گردد، لذا معلوم نيست اين اظهارنظرها با چه مستندات و مستمسك قانوني صورت مي گيرد.
اين اطلاعيه تأكيد دارد: با توجه به نقش كليدي و محوري پست بانك ايران در اجراي بهينه طرح ملي هدفمندي يارانه ها از طريق 13 هزار نقطه تماس كه عمدتاً در مناطق كم برخوردار روستايي بوده و مورد حمايت ويژه دولت نهم و دهم در اجراي عدالت اجتماعي است؛ لذا از تاريخ صدور اين اطلاعيه با توجه به حساسيت هاي زماني و همكاري هاي بسيار ارزنده تمامي هموطنان و مردم فهيم كشور در اين راستا، هرگونه اقدام خلاف رويه مورد ذكر مغاير دستور فوق بوده و تبعات حقوقي آن بر عهده كساني است كه در اين مورد اقدام و يا در رسانه ها اظهارنظر مي نمايند.اطلاعيه روابط عمومي پست بانك ايران مي افزايد: در حاليكه رئيس جمهور و مسئولان امر از همكاري خوب مردم و دستگاه هاي مختلف كشور در اجراي مرحله نهايي طرح ملي هدفمندسازي يارانه ها تقدير مي نمايند، عده اي به جاي همراهي با اين طرح بزرگ اقتصادي، در مقابل ايفاي رسالت خطير پست بانك ايران در اين زمينه با طرح مسائل حاشيه اي مانع تراشي مي نمايند و اين شائبه را در ذهن ايجاد مي كنند كه چه منافعي ممكن است در پشت اين قضيه براي آنها وجود داشته باشد.
اين اطلاعيه تصريح مي كند: مردم عزيز، مشتريان و دستگاه ها و سازمان ها براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادهاي پست بانك ايران به آدرس سايت اينترنتي wwwpostbankir مراجعه نمايند.

 



ميد: 2011 سال اقتصاد ايران است

نشريه اقتصادي ميدل ايست اكونوميك دايجست (ميد) چاپ لندن اعلام كرد: سال 2011 ميلادي ظرفيت هاي اقتصادي ايران در بخش هاي مختلف به كشورهاي جهان معرفي خواهد شد.
گزارش روابط عمومي سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران حاكي است: موسسه انتشاراتي The Business Year با مشاركت سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران براي اولين بار در جهان گزارش اقتصاد ايران
(2011 Iran Business Year ) را به زبان انگليسي منتشر خواهد كرد.
در گزارش اقتصاد ايران 2011، گفت وگوهايي با سياستگذاران و مديران بخش هاي دولتي و خصوصي نظير رئيس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس كل بانك مركزي، رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران، روساي اتاق بازرگاني، شركت هاي خصوصي و سرمايه گذاران خارجي در حوزه هاي مختلف اقتصادي انجام شده است.
گزارش اقتصاد ايران 2011 اولين و جامع ترين گزارش اقتصاد ايران است كه در آينده نزديك 87 هزار و 400 نسخه آن در 120 كشور جهان توزيع مي شود و حوزه هاي مختلف ايران از جمله ديپلماسي، اقتصاد كلان، انرژي، كشاورزي، توريسم، گردشگري، بانكداري، سرمايه گذاري خارجي، خصوصي سازي و... را به سياستمداران و مقامات پولي و بانكي كشور، شركت هاي سرمايه گذاري و بنگاه هاي اقتصادي معرفي مي كند.
توزيع جغرافيايي اين گزارش 31 درصد در اروپا، 26 درصد در آمريكاي شمالي، 21 درصد در خاورميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس، 12 درصد در آسيا، 6 درصد در آفريقا و برخي از كشورها خواهد بود.

 



كاهش قيمت نان صنعتي و خدمات متفرقه آب

دبير انجمن نان صنعتي استان تهران اظهار داشت: از هفته آينده قيمت نان صنعتي در كل كشور 12 تا 18 درصد كاهش مي يابد.
محسن لزوميان در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به تفاهمنامه اي كه بين انجمن نان صنعتي و سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان امضا شده است، اظهار داشت: از هفته آينده قيمت انواع نان صنعتي در كل كشور 12 تا 18 درصد كاهش پيدا مي كند.
وي افزود: اين كاهش قيمت شامل نان هاي باگت فرانسوي، باگت معمولي، ساندويچي فرانسوي بزرگ و كوچك، بربري فانتزي و نان همبرگر مي شود.
دبير انجمن نان صنعتي استان تهران علت اين كاهش قيمت را هدفمند شدن يارانه گندم، آرد و نان و كاهش قيمت آرد اعلام كرد و گفت: جزئيات بيشتر قيمت ها هفته آينده اعلام مي شود.
لزوميان گفت: با توجه به هدفمندي يارانه گندم و آرد و نان و رقابتي شدن بازار آرد و نان انتظار مي رود تا توليدكنندگان با ارتقاي كيفيت نان به دنبال سهم بيشتر در بازار باشند.
در حال حاضر ظرفيت توليد نان صنعتي در كشور 160 تن در روز است و تا پايان سال اين ظرفيت به 700 تن در روز مي رسد.
كاهش 30 درصدي نرخ خدمات آب
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: همزمان با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، نرخ خدمات متفرقه به مشتركين 30 درصد كاهش مي يابد.
سيدمهدي ثمره هاشمي اظهار داشت: در راستاي سياست هاي دولت و با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها از تاريخ 28/9/89 نرخ جديد خدمات متفرقه (موضوع مفاد بند 64-4 آيين نامه عملياتي و شرايط عمومي تعرفه هاي آب و فاضلاب) كه شامل تغيير مكان وسايل اندازه گيري، آزمايش وسايل اندازه گيري، خدمات قطع و وصل، صدور قبض المثني، تغيير نام پروژه، جريمه تخلفات و استعلام به ميزان 30 درصد كاهش مي يابد.
وي افزود: اين خدمت به مشتركين، حركتي براي هماهنگي و همراهي با دولت و اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها و حمايت از مشتركين است.

 



پس از راستي آزمايي سامانه رفاهي براي ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار فعال مي شود

مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه ها اعلام كرد: سامانه رفاهي پس از راستي آزمايي اطلاعات اقتصادي خانوارهاي جديد ثبت شده در سامانه مركز آمار ايران، براي دريافت شماره حساب بانكي سرپرستان خانوار فعال مي شود.
بهروز مرادي در گفت وگو با ايسنا، افزود: سامانه رفاهي از زمان اتمام مهلت ثبت شماره حساب بانكي سرپرستان خانوار براي اصلاح شماره حساب هاي بانكي موقت فعال بوده و هم اكنون نيز به فعاليت خود ادامه مي دهد.
وي ادامه داد: سرپرستان خانواري كه فرم اطلاعات اقتصادي خود را در سال هاي 87 و 89 تكميل كرده و متقاضي دريافت يارانه نقدي بوده اند تا 17 مهرماه نسبت به ثبت شماره حساب بانكي خود در سامانه رفاهي اقدام كردند.
مرادي عنوان كرد: در عين حال به دليل نادرست بودن برخي از شماره حساب هاي ثبت شده، سامانه رفاهي براي اصلاح اطلاعات حساب بانكي سرپرستان خانوار همچنان فعال است.
وي تاكيد كرد: به محض اصلاح اين شماره حساب ها، يارانه نقدي به اين حساب ها واريز مي شود.مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه ها با اشاره به اين كه اطلاعات ثبت شده خانوارهاي جديد در سامانه مركز آمار از ابتداي آذرماه، بايد راستي آزمايي شود، گفت: سامانه رفاهي تا زمان اتمام راستي آزمايي اطلاعات خانوارهاي جديد، براي آن ها فعال نمي شود.
به گفته وي، به محض دريافت اطلاعات خانوارهاي جديد از مراكز آمار، سازمان هدفمند سازي يارانه ها نسبت به فعال سازي سامانه رفاهي براي اين گروه اقدام خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14