(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 دی 1389- شماره 19827

واژگوني اتوبوس حامل دانشجويان قزوين 7 مجروح داشت
به زودي در 5 استان كشور معتادان به اردوگاه هاي كار اجباري فرستاده مي شوند
فرمانده نيروي انتظامي: يك سوم موادمخدر وارد شده به كشور كشف مي شود
بارش برف و باران در دامنه هاي البرز از فردا
حوادث كوتاه از كشور
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر:نرخ كرايه اتوبوس هاي بخش خصوصي افزايش مي يابد
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ : خودروهاي توقيفي اقليت هاي مذهبي ترخيص مي شود
به مناسبت يوم الله نهم دي زنگ «بصيرت» امروز در مدارس كشور نواخته مي شود
افزايش حضور پليس در محلات و ادارات
جريمه 25 ميليون توماني تعزيرات حكومتي لرستان براي كارخانه توليد لبنيات
مشاور وزير بهداشت: روزانه بيش از 370 نفر بر اثر بيماري هاي قلبي مي ميرند
سانحه در اتوبان حكيم
با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها؛ يارانه حمايتي بيماران رواني افزايش يافت
سرقت مسلحانه در دامداري نكا
كلاهبرداري 79 ميليون توماني زوج آملي
انتصاب در وزارت علوم



واژگوني اتوبوس حامل دانشجويان قزوين 7 مجروح داشت

واژگوني اتوبوس حامل دانشجويان قزويني، هفت مجروح داشت كه به بيمارستان منتقل شدند كه در حال حاضر سه نفر بستري بوده و بقيه مجروحان مرخص شده اند.
مسئول مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي قزوين در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است كه برخي رسانه ها از زخمي شدن 23 دانشجو خبر دادند كه صحت ندارد.
سروان دانيال صمدي زاده اظهار كرد: اين اتوبوس با 33 مسافر روز دوشنبه در مسير جاده آلومتك به بلوار «ابوترابي» قزوين واژگون شد.
وي تصريح كرد: كارشناس پليس علت سانحه را عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از رعايت نكردن سرعت مطمئنه در تقاطع ذكر كرده است.

 



به زودي در 5 استان كشور معتادان به اردوگاه هاي كار اجباري فرستاده مي شوند

وزير كشور از راه اندازي 5اردوگاه كار اجباري در آينده نزديك براي معتادان خبر داد.
به گزارش مصطفي محمدنجار در گردهمايي رئيسان پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: يكي از اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر تهيه نقشه جامع است كه در حال حاضر اين نقشه تدوين و بخشي از آن نيز اجرايي شده است.
وي گفت: همچنين پنج اردوگاه در منطقه چناران استان خراسان، كرمان، ايرانشهر، سيستان و بلوچستان، فشافويه تهران و اصفهان راه اندازي مي شود كه 36 هزار محكوم موادمخدر از زندان ها به اين اردوگاه ها منتقل مي شوند.
وزير كشور افزود: 60 ميليارد تومان براي اين موضوع تخصيص داده شده تا محكومان مواد مخدر در اين اردوگاه ها شرايط كار اجباري را داشته باشند و در اين مكان ها نگهداري شوند.
وي ادامه داد: شربت ترياك طبق وعده وزير بهداشت به همه استان ها ارسال مي شود.
وي افزود: معتادان پرخطر برازنده كشور نيستند و بايد اين افراد جمع آوري شوند كه در اين رابطه از 15 اردوگاهي كه براي اين افراد در نظر گرفته شده است، پنج اردوگاه در مازندران، خراسان، مركزي، فارس و تهران مكان يابي شده و راه اندازي خواهد شد كه استانداران اين موضوع را پيگيري مي كنند.
وزير كشور درباره وضعيت قاچاق مواد مخدر به جنوب شرق آسيا نيز گفت: سفير ايران در مالزي گزارشي به رئيس جمهوري داده كه اين يك آبروريزي است، بايد در فرودگاه هاي كشور سختگيري شود و در گمرك و مرزهاي كشور نيز از تجهيزات استفاده كنند.
همچنين به گزارش مهر نجار گفت: تمام مراكز ترك اعتياد غيرمجاز در صورتي كه فعاليت هاي خود را با استانداردها منطبق نكنند توسط پليس تعطيل مي شوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دستگيري چند تن از سركرده هاي جندالله گفت: متأسفانه تروريسم بلايي براي مردم ايران و منطقه شده است و توطئه گران جهاني از اين ابزار براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي كنند.
محمدنجار افزود: پشتيبان مالي اين اقدامات تروريستي مواد مخدر است كه با استفاده از آن انواع شرارت ها در سطح منطقه انجام مي شود اما ايران به مقابله جدي با اين اقدامات پرداخته و پيگيري هاي قاطع خود را ادامه مي دهد.
وي تصريح كرد: مرزهاي ايران براي كشورهاي همسايه مرزهاي امن و مطمئني است بر همين اساس طي مذاكراتي كه با وزير پاكستان داشتيم از آنان خواستيم تا مرزهاي خود را براي ايران امن كنند.
وزير كشور افزود: ايران و پاكستان روابط بسيار خوبي با يكديگر دارند اما نظام سلطه مي خواهد روابط اين دو كشور را خراب كرده و چهره دين را خراب كنند.
نجار با اشاره به حادثه تروريستي چابهار گفت: اين حادثه از سوي سه نفر در چابهار انجام شد كه يكي از آنان با بستن بمب و انفجار آن كشته شد و يك نفر ديگر در درگيري با نيروهاي اطلاعاتي كشته و نفر سوم نيز دستگير شد.
وي گفت: 8 نفر ديگر از عاملان اين حادثه تروريستي كه نقش پشتيبان داشتند دستگير و مابقي نيز به زودي دستگير مي شوند.
انهدام
89 لابراتوار خانگي شيشه
به گزارش مهر رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از انهدام 89لابراتوار خانگي توليد شيشه خبر داد و گفت: در عمليات سه شنبه شب پليس در سه استان يزد، سمنان و تهران 700كيلوگرم مرفين و 60 كيلوگرم ترياك كشف شد.
سردار حميدرضا حسين آبادي صبح ديروز در همايش سراسري پليس هاي مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول سال جاري 300تن انواع مواد مخدر در سراسر كشور كشف شده كه از اين مقدار 925كيلوگرم شامل مواد مخدر شيشه بوده است.
وي گفت: در طول اين مدت بيش از 17 هزار پرونده موادمخدر صنعتي به دادسراها ارسال شده است و همچنين 160 هزار پرونده نيز در كل كشور در رابطه با افراد دستگير شده و در زمينه حمل ترانزيت مواد مخدر تشكيل شده است.

 



فرمانده نيروي انتظامي: يك سوم موادمخدر وارد شده به كشور كشف مي شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: حدود يك سوم از كل موادمخدري كه به كشور وارد مي شود، توسط ماموران انتظامي كشف مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، اسماعيل احمدي مقدم صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان زنجان از كشف 300 تن موادمخدر در 9 ماهه سال جاري از قاچاقچيان خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته 430 تن كشف شده بود، كه نشانگر كاهش ميزان كشفيات امسال نسبت به سال گذشته است.
فرمانده نيروي انتظامي انسداد مرزها، كاهش 50 درصدي توليد موادمخدر در افغانستان و فعاليت ها و كنترل مبادي ورودي را از عوامل كاهش ورود موادمخدر به داخل كشور دانست.
وي اظهار اميدواري كرد كه در صورت تكميل طرح انسداد مرزها و اجراي قاطع قانون جديد موادمخدر در بحث ورود موادمخدر به كشور نتايج بهتري حاصل شود.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود تامين امنيت جامعه را از اهداف اصلي نيروي انتظامي خواند و افزود: اين امر با پيش بيني هاي نيروي انتظامي، اشراف به اطلاعات و تهديدات آينده ميسر است.
وي ادامه داد: در اين مسير بايد نيروي انتظامي بر كانون هاي توطئه اشراف داشته باشد و سر انگشتان و عوامل ايجاد ناامني در كشور را شناسايي كند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر آمادگي نيروي انتظامي تصريح كرد: شرايط اقتدار امنيتي جمهوري اسلامي ايران بي نظير است.
وي همچنين به روند اجراي طرح انسداد مرزها اشاره كرد و افزود: پيشرفت قابل توجهي در انسداد مرزهاي شرقي داشتيم كه با اختصاص اعتبارات مورد نياز اين طرح در آينده تكميل مي شود.
احمدي مقدم يادآور شد: مرزهاي سيستان و بلوچستان با افغانستان به طور كامل مسدود و نيمي از مرز اين استان با پاكستان مسدود شده است كه براي تكميل اين مرز نيز اقدامات لازم در دست اجرا است.
وي، به اقدامات مسئولان براي افزايش ضريب امنيتي در سطح كشور اشاره كرد و گفت: مسئولان كشور در تلاش براي خنثي سازي برنامه ريزي تروريست ها و گروهك هاي منافق در داخل كشور هستند.
وي گفت: دشمنان همواره در تلاش براي ناامن جلوه دادن كشور هستند و وظيفه نيروي انتظامي در برابر توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان حفظ هوشياري و آمادگي در تمامي بخش ها است.

 



سازمان هواشناسي اعلام كرد
بارش برف و باران در دامنه هاي البرز از فردا

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: بارش برف و باران از اواسط روز جمعه در دامنه هاي البرز پيش بيني مي شود.
پرويز رضازاده گفت: بررسي نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد كه طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه، دماي هوا در سواحل درياي خزر و استان اردبيل بين 4 تا 8 درجه افزايش مي يابد كه در استان اردبيل با وزش باد همراه است.
وي در ادامه افزود: پيش بيني مي شود كه در روزهاي جمعه و شنبه دماي هوا تا همين ميزان در اين مناطق كاهش يابد. همچنين از اواسط روز جمعه و طي شنبه در سواحل درياي خزر بارش باران و در دامنه هاي شمالي البرز بارش برف پيش بيني مي شود. شايان ذكر است كه روز شنبه در گيلان و غرب مازندران بارش از شدت بيشتري برخوردار است.
مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور ادامه داد: يك سامانه بارشي از اواخر روز پنج شنبه به مرزهاي غربي كشور نزديك مي شود و طي روزهاي جمعه و شنبه در نيمه غربي كشور فعال است. براين اساس در روزهاي جمعه و شنبه در برخي نقاط استان هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سپس در استانهاي واقع در دامنه زاگرس مركزي و جنوب كوه هاي البرز بارش باران و در مناطق سردسير بارش برف، وزش باد و كاهش دما پيش بيني مي شود.
رضازاده گفت: بارش در استانهاي خوزستان، ايلام، لرستان، غرب كرمانشاه، غرب كردستان و جنوب آذربايجان غربي طي روز جمعه از شدت بيشتري برخوردار است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري جوان ضارب
زنجان- خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي ابهر از دستگيري ضارب جوان 18ساله در اين شهرستان به دنبال يك مورد درگيري در آلونك مزارع شناط ابهر خبر داد.
محمد اكبري كنعان افزود: ماموران با حضور در محل جواني را مشاهده كردند كه از چند قسمت بدن با چاقو زخمي شده و فرد ديگري در حال فرار است.وي اضافه كرد: متهم كه به اخطار ايست پليس توجه نكرده بود با شليك يك گلوله هوايي دستگير شد.
كشف سيگار غيرمجاز
بوشهر- خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان جم، از كشف بيش از 17هزار سيگار غيرمجاز در بازرسي از واحدهاي صنفي اين شهرستان توسط پليس خبر داد.
خدام تصريح كرد: اين سيگارها به همراه تعدادي پاكت تنباكو از 30 واحد صنفي به دست آمده است.
پلمب 3 دفتر خدمات مسافرتي
قم- خبرنگاركيهان: 3 دفتر خدمات مسافرتي غيرمجاز در استان قم پلمب شد.اين دفاتر به دليل فروش غيرمجاز بليط اتوبوس و شكايت زائران و مسافران پلمب شد.
سارقان چك در دام پليس
آوج- خبرنگاركيهان: 2 سارق به اسامي ع-ع و ح-ص كه قصد داشتند يك فقره چك مسروقه از شهريار را به مبلغ 12ميليون و 740 هزار ريال در آوج به فروش برسانند توسط نيروي انتظامي دستگير شدند.

 



رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر:نرخ كرايه اتوبوس هاي بخش خصوصي افزايش مي يابد

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در صورت تصويب نهايي در صحن شوراي شهر نرخ كرايه اتوبوس هاي بخش خصوصي 25 تومان افزايش مي يابد.
حمزه شكيب درباره افزايش نرخ حمل و نقل عمومي در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، اظهار داشت: آنچه در كميسيون عمران شورا جمع بندي شد و 5 عضو اين كميسيون به آن راي دادند افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها و اتوبوس هاي بخش خصوصي بود.
وي ادامه داد: همه ملاحظات براي تعيين اين نرخ ها درنظر گرفته شده و فكر مي كنم با ورود اين مصوبه به صحن علني شورا، ساير اعضا نيز آن را بپذيرند.
به گزارش فارس شكيب خاطرنشان كرد: مبناي تعيين اين نرخ هزينه هايي است كه ناشي ازهدفمندي يارانه ها و افزايش نرخ سوخت به راننده هاست؛ به طور كلي شرايط جزيي و كلي را در تعيين اين نرخ ها درنظر گرفته ايم.
افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي خصوصي در حالي است كه خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران در جلسه سه شنبه شوراي شهر گفته بود: در جلسه اي كه با اعضاي ستاد سوخت در شوراي شهر داشتيم پيش بيني شده است كه نرخ كرايه اتوبوس هاي خصوصي افزايش نيابد.
گزارش ايسنا نيز حاكي است جعفر تشكري هاشمي معاون ترافيك شهردار تهران در مورد افزايش نرخ هاي تاكسي و اتوبوس هاي ريالي و بليتي و همچنين مترو در سال آينده گفت: موضوع تغيير نرخ براي سال جديد مسئله اي جداگانه است كه بايد پس از تعيين نرخ هاي فعلي در مورد آنها تصميم گيري شود.

 



رئيس پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ : خودروهاي توقيفي اقليت هاي مذهبي ترخيص مي شود

رئيس پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ از ترخيص خودروها و موتور سيكلت هاي توقيف شده متعلق به اقليت هاي مذهبي به مناسبت فرا رسيدن ميلاد حضرت مسيح(ع) خبر داد.
حسين رحيمي در گفت وگو با فارس گفت: به مناسبت فرا رسيدن ميلاد حضرت مسيح (ع) تمامي صاحبان خودرو و موتورسيكلت كه اقليت مذهبي هستند و خودرو آنها توقيف شده است مي توانند با مراجعه به ستاد ترخيص ، خودرو و موتورسيكلت خود را ترخيص كنند.
وي تاكيد كرد : بر اين اساس تمامي اين افراد از امروز(ديروز) چهارشنبه 8 دي مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم به مراكز ستاد ترخيص براي ترخيص خودرو و موتورسيكلت خود اقدام كنند .
سردار رحيمي افزود: اين بخشودگي به مناسبت ميلاد حضرت مسيح وصرفا براي اقليت هاي مذهبي در نظر گرفته شده است.

 



به مناسبت يوم الله نهم دي زنگ «بصيرت» امروز در مدارس كشور نواخته مي شود

همزمان با يوم الله نهم دي ماه، زنگ بصيرت امروز پنج شنبه در مدارس سراسر كشور به صدا در خواهد آمد.
به گزارش ايسنا، با توجه به نامگذاري يوم الله نهم دي ماه به نام روز «بصيرت و ميثاق امت با ولايت» از سوي دبيرخانه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، زنگ بصيرت در روز پنج شنبه، نهم دي ماه در مدارس سراسر كشور نواخته خواهد شد.
شايان ذكر است؛ اين مراسم به صورت نمادين در يكي از مدارس شهر تهران با حضور مقامات و مسئولان بلندپايه وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

 



رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي خبر داد
افزايش حضور پليس در محلات و ادارات

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي در استان اصفهان، افزايش حضور مأموران كلانتري ها در محلات و اجراي طرح هاي متعدد پيشگيرانه را به عنوان سياست هاي كلي پليس در سال 90 اعلام كرد.
سرتيپ بهرام نوروزي اظهار داشت: سال آينده حضور مأموران كلانتري ها در مدارس، مساجد، صنوف، ادارات و محلات افزايش پيدا خواهد كرد.
وي همچنين تداوم آموزش هاي تخصصي براي كاركنان را سياست كلي پليس پيشگيري نيروي انتظامي در سال آينده برشمرد و افزود: با ارتقاي سطح علمي كاركنان سعي خواهيم كرد تا رضايتمندي مردم از برخورد پليس را افزايش دهيم.
رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: به منظور ارتقاي احساس امنيت در بين مردم با هماهنگي پليس هاي تخصصي، طرح هاي پيشگيرانه متعددي تحت عنوان مبارزه با سرقت، برخورد با اراذل و اوباش، دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و... به اجرا گذاشته مي شود.
وي از انجام توافق با مسئولان قضايي كشور براي كنترل مجرمان سابقه دار خبر داد. رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي با بيان اينكه با پيشگيري اجتماعي مي توان 50 درصد از مشكلات جامعه را حل كرد، افزود: در حال حاضر يك پنجم پرونده هايي كه در كلانتري ها تشكيل مي شود با تلاش كارشناسان مشاوره و مددكاري كلانتري ها به صلاح و سازش تبديل شده و از ارسال آنها به دادگاه خودداري مي شود.

 



جريمه 25 ميليون توماني تعزيرات حكومتي لرستان براي كارخانه توليد لبنيات

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
كارخانه توليد شير و فرآورده هاي لبنياتي به جرم عرضه خارج از شبكه 50 هزار و 660 كيسه شير يارانه اي به 250 ميليون ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
مدير كل تعزيرات حكومتي لرستان گفت: مدير اين واحد توليدي به دنبال افزايش قيمت شير يارانه اي از 250 تومان به 350 تومان در سال گذشته كه منجر به كاهش تقاضاي اين محصول شد، خودسرانه سهميه تعدادي از واحدهاي عرضه شير را كاهش داد و يا قطع كرد و با جمع آوري كارت عاملان توزيع با استفاده از يارانه دولتي كه بابت هر كيسه شير مبلغ 195 تومان به شركت مي پرداخت، اقدام به فروش صوري و عرضه خارج از شبكه 50 هزار و 660 كيسه شير يارانه اي كرد.
داريوش جودكي گفت: تخلف مدير اين واحد توليدي محرز است و مبلع 25 ميليون تومان جريمه وي در دادگاه تجديدنظر تعزيرات حكومتي قطعي شده است.

 



مشاور وزير بهداشت: روزانه بيش از 370 نفر بر اثر بيماري هاي قلبي مي ميرند

مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حدود 378 نفر روزانه در كشور بر اثر بيماري هاي قلبي مي ميرند.
«حسن آقاجاني» با يادآوري اينكه بيماريهاي قلبي نخستين علت مرگ و مير ايرانيان است، افزود: اين مرگ و ميرها بيشتر در سنين پايين رخ مي دهد در حاليكه با شيوه زندگي سالم كه تغذيه درست مهمترين شرط آن است، مي تواند 80درصد ا ز مرگ هاي زودرس ناشي از بيماريهاي قلبي پيشگيري كرد.
مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: تحقيقات نشان داده است، عوامل رواني اجتماعي مانند افسردگي، انزواي اجتماعي و ضعف حمايت هاي اجتماعي نقش عمده اي در ايجاد بيماري هاي قلبي ايفا مي كنند.
استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران توضيح داد: استرس هاي حاد همچون از دست دادن عزيزان و تصادفات مي توانند منجر به آغاز حمله قلبي شوند.
آقاجاني با يادآوري اينكه براي كنترل بيماريهاي قلبي ابتدا بايد عوامل خطر را شناخت به ايرنا گفت: شانس بروز بيماري هاي قلبي در سيگاري ها چهار برابر بيش از افراد غيرسيگاري است و مصرف سيگار يك عامل خطر براي مرگ ناگهاني در بيماريهاي قلبي است.

 



سانحه در اتوبان حكيم

يك موتورسيكلت سوار صبح ديروز در اتوبان حكيم تهران بر اثر بي احتياطي تصادف و به شدت مجروح شد . اين حادثه صبح ديروز در حالي رخ داد كه موتورسيكلت سوار از كلاه ايمني استفاده نكرده بود . گفتني است بر اثر اين سانحه به سرموتور سوار آسيب شديد وارد شده است .

 



با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها؛ يارانه حمايتي بيماران رواني افزايش يافت

مديركل توانبخشي و امور مراقبتي سازمان بهزيستي كشور از افزايش يارانه حمايتي دولت، ويژه بيماران رواني مزمن در كشور با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
دكتر كيوان دواتگران با اشاره به اين كه هر ساله با نظر بهزيستي، وزارت بازرگاني و وزارت اقتصاد و دارايي مبلغي به عنوان يارانه پيشنهادي به هيئت دولت ارائه مي شود، افزود: دولت نيز پس از بررسي كارشناسي در قالب مصوبه آن را به دستگاه هاي ذيربط ابلاغ مي كند.
وي با اشاره به اين كه يارانه اختصاص يافته در اين زمينه در سال 89 نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن 12 درصد افزايش داشته است، عنوان كرد: مقرر شده است كه با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، يارانه حمايتي مراكز غيردولتي نگهداري زير مجموعه بهزيستي، افزايش قابل توجهي يابد.
مديركل توانبخشي و امور مراقبتي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اين كه بر اساس منابع علمي موجود تعداد بيماران رواني مزمن در كشور بالغ بر 300 هزار نفر برآورد مي شود، بيان كرد: سازمان بهزيستي كشور تاكنون موفق به شناسايي 109 هزار و 225 بيمار رواني مزمن شده است كه از اين تعداد بالغ بر 50 هزار و 611 نفر از خدمات متنوع سازمان بهزيستي بهره مند هستند.
به گفته وي دو هزار و 123 نفر از اين تعداد از مراكز روزانه، هفت هزار و 216 نفر از مراكز شبانه روزي، شش هزار و 940 نفر از مراكز مراقبت در منزل، 607كودك از مراكز كودكان مبتلا به اختلال نافذ رشد (اوتيسم)، 693نفر از كارگاه هاي حمايت شده توليدي، 119 نفر ازخانه هاي بين راهي، 20 هزار و 891 نفر از كمك هزينه و 120 هزار و 22 از كمك موردي بهره مند مي شوند.
به گفته دواتگران، درمان و توانبخشي بيماران از طريق ارائه خدماتي همچون دارو درماني، درمان هاي روانشناختي و آموزش بيماران در خانواده هاي آن ها در مراكز روزانه ارائه مي شود.

 



سرقت مسلحانه در دامداري نكا

ساري - خبرنگار كيهان:
دادستان نكا از وقوع يك سرقت مسلحانه در نكا خبر داد.
فتح الله جعفري دادستان عمومي و انقلاب نكا گفت: يك فقره سرقت مسلحانه در يكي از دامداري هاي روستاهاي اطراف نكا رخ داده كه با توجه به تحقيقات اوليه تعداد متهمين 4 نفر بوده كه با ظاهر پوشيده و تهديد با سلاح شكاري دست و پاي مالباخته را بسته و اقدام به سرقت 35 راس از احشام همچنين يك دستگاه خودرو پرايد و پانزده ميليون ريال وجه نقد نموده اند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري مازندران وي خاطرنشان كرد: اين مرجع به محض اعلام گزارش دستورات قضايي لازم را در جهت دستگيري سارق يا سارقين صادر نموده است كه با شناسايي كامل متهمين و تكميل مراحل رسيدگي به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

 



كلاهبرداري 79 ميليون توماني زوج آملي

ساري - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان آمل استان مازندران از دستگيري زوج كلاهبرداري كه از يكي از فروشگاه هاي برنج 79ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس گفت: فردي به نام «قاسم-ك» به پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان مراجعه واظهار داشت افرادي با معرفي خود به عنوان مامور خريد يكي از نهادهاي دولتي اقدام به خريد برنج از وي كرده و با پرداخت چكي بلامحل متواري شدند.
سرهنگ محمد صادق پهلوان افزود: در پي كسب اين شكواييه ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان اقدامات پليسي را اخذ و با بكارگيري منابع اطلاعاتي موفق شدند فردي به نام «يدالله» را شناسائي و دستگير كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: متهم در تحقيقات فني و پليسي به كلاهبرداري و خريد برنج با چك هاي بلامحل اعتراف و در توضيحات خود به پليس گفت: «با همدستي همسرش به نام آزاده خود را مامور قلابي ادارات و سازمان ها معرفي و با پرداخت چك هاي قلابي 25 تن برنج از واحد صنفي مذكور خريداري و متواري شده ايم.
پهلوان همچنين اظهار داشت: همسر متهم نيز با هماهنگي مراجع قضائي دستگير و متهمان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

 



انتصاب در وزارت علوم

وزير علوم، تحقيقات و فناوري طي حكمي دكتر ارسلان قرباني قائم مقام وزير در امور بين الملل و رئيس مركز همكاري هاي علمي بين المللي اين وزارت را به مدت 2 سال به عنوان دبير ستاد تأسيس و حمايت از كرسي هاي اسلام شناسي در مؤسسات آموزش عالي و دانشگاه هاي خارج از كشور منصوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14