(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 دی 1389- شماره 19827

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روز خدا (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
لال (گفت و شنود)
آيت الله مصباح يزدي: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند كه سرسپرده بيگانگان باشند
خاتمي شريك فتنه است و نمي تواند به نظام بازگردد
داود اوغلو: تركيه در موضوع ايران سكوت نخواهد كرد
بي بي سي لانه ديوانه هاي ديوارنويس شده (خبر ويژه)
خاتمي شرط مي گذارد ما هم دور هم آي مي خنديم ها! (خبر ويژه)
كجا هم آخور شده ايم فقط دممان به هم گره خورده است! (خبر ويژه)
درازگوش تروا براي هفت پشت مان بس بود دچار نوع خاصي از افسردگي شده ايم (خبر ويژه)
اوباما با اين همه بدبختي كجا از پس ايران برمي آيد؟ (خبر ويژه)



روز خدا (يادداشت روز)

1- امروز سالروز حماسه 9 دي است. روزي كه مردم خداجو و آرمان خواه ايران با تكيه بر ولايتمداري و در پاسداشت ارزشهاي اسلامي و انقلابي با حضوري بي نظير در صحنه دفاع از نظام حاضر شدند و بساط فتنه 88 را برچيدند. 9 دي نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران شد و به تمامي اجانب و جيره خواران آنان فهماند كه با مقدسات و اعتقادات اين مردم نمي توان بازي كرد. مردان و زنان ايران اسلامي با حضور آگاهانه و هوشيارانه خود، زيباترين تجلي بصيرت ديني را به نمايش گذاشتند و حماسه اي جاويد آفريدند.
9 دي روز مجاهدت بود. روز تهذيب روح ملت از زنگاره هاي شبهه و انگاره هاي فتنه گراني كه در سايه تلاش دشمنان و بدانديشان، سعي مي كردند بين مردم و نظام فاصله انداخته و آنان را از آرمانهاي امام و انقلاب دور سازند. 9 دي روز كشف و شهود ملت ايران بود؛ در مقابل كساني كه خود را متعلق به انقلاب و فرزند آن معرفي مي كردند و صدالبته دانسته و عامدانه تيشه كين و حقد خود را به ريشه هاي استوار آن مي كوبيدند و از سوي ديگر فرياد وا مظلوما در مقابل مردم سر مي دادند. 9 دي روز تبلي السرائر انقلاب بود. روزي كه پرده ها فرو افتاد، غبار فتنه خوابيد و فتنه گران رسواتر از هميشه به كنج تنهايي و بي هويتي خويش خزيدند.
رهبر معظم انقلاب حضور عظيم و تعيين كننده ملت مومن، با بصيرت و غيرتمند ايران را در راهپيمايي سراسري 9دي، تجلي دست قدرت خدا و حركتي ماندگار در تاريخ انقلاب خوانده و تاكيد مي كنند: «سلطه گران و جريانهاي ضددين كه امروز در شرايط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار مي دهند، همان كساني هستند كه سالها زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرايي كرده بودند و مردم نيز با درك همين شاخص و حقيقت، حضور تعيين كننده خود را در حفظ نظام و انقلاب بار ديگر ثابت كردند.»
بعد از آن كه مردم به عمق توطئه دشمنان خارجي و فتنه گران داخلي و سران فتنه جوي آنان پي بردند، براي حفظ دين، كشور و ارزش هاي انقلاب، لازم ديدند كه گسترده و پرتوان به صحنه بيايند. مردم بارها ثابت كرده اند كه با درايت و بصيرت، در خط اسلام و انقلاب، امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب حركت كرده و در شرايط حساس و دشوار بهترين موضع را گرفته و دست به انتخابي صحيح مي زنند. 9 دي 88 «احساس مسئوليت» حرف اول را مي زد. مردم ديدند كه حضور جانانه تنها راه اعلام وفاداري به انقلاب و رهبري و شكست كينه جويان و فتنه انگيزان است. آمدند و حماسه اي بزرگ خلق كردند.
حوادث تلخ 88 عبرت آموزي هاي زيادي براي همه داشت. هرچند در روزهاي نخست، حوادث آنچنان پيچيده نمي نمود، اما خيلي طول نكشيد كه در سايه بصيرت نافذ رهبرحكيم و فرزانه انقلاب، پرده ها از توطئه اي هدفمند و برنامه ريزي شده كنار زده شد. فتنه گري ها چيزي فراتر از يك اعتراض بود. هدف اصلي نظام، ارزش هاي اسلامي و ثقل انقلاب يعني ولايت فقيه بود.
قدري به روزهاي حادثه برگرديم. اتفاقات بعد از انتخابات در حالي شكل مي گرفت كه عناصر خودفروخته و عده اي هم از سر بي خبري و بي بصيرتي، دشمن را در هدف شوم خود كمك مي كردند. برخي مواضع عجولانه خواص و يا سكوت مهلكي كه هيچ توجيهي براي آن نمي توان يافت، خواه ناخواه قطعات پازل و نقشه دشمن را به مرور كامل مي كرد.
آنان كه دشمن بودند با نقشه اي از پيش طراحي شده با تمام قوا توسط ايادي فتنه نقشه هاي خود را دنبال مي كردند. عده اي نيز خواسته يا ناخواسته در دام دسيسه دشمن افتاده، برخي با شك و شبهه روزگار را سپري مي كردند و گروهي نيز در ميانه غبارآلودگي و مجهول بودن مرز حق و باطل، مات و مبهوت بودند. اگر هوشمندي و هوشياري رهبري انقلاب نبود و بصيرت دلسوزان انقلاب 9 دي را رقم نمي زد، چه بسا بساط فتنه و فتنه گري ها به اين زودي ها جمع نمي شد.
اما حوادث دردناك عاشوراي 88 و اهانت به ساحت قدسي حضرت سيدالشهدا(ع) آخرين حلقه عمليات ميداني فتنه گران بود. مردم مسلمان و عاشورايي ايران كه جسارت به عزيزترين مقدسات خود را شاهد بودند، به خشم آمده و به فاصله چند روز پس از اين واقعه، با شور حسيني در دفاع از انقلاب و نظام و رهبري به پاخاستند.
2-انقلاب اسلامي، انقلابي عاشورايي و مبتني بر ارزشهاي اسلامي و دغدغه هاي اخلاقي است. انقلاب خميني(ره) برگرفته از همان مطالبات و با پيروي از قيام حضرت اباعبدالله(ع) آغاز و به پيروزي رسيد. حماسه حضور 50 ميليوني مردم در راهپيمايي 9 دي 88، بار ديگر خاستگاه عاشورايي و ماهيت معنوي انقلاب را يادآور شد. مردم با همان شور حسيني كه در ميدان جنگ عليه دشمن كافر مي جنگيدند، به ميدان دفاع از نظام و انقلاب آمدند و كيد و فتنه دشمنان را به خودشان بازگرداندند.
رهبر معظم انقلاب 9 دي را حاصل هوشياري مردم و درك آنان از شرايط برشمرده و تاكيد مي كنند: «اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت، سجده شكر به جا آورده شود، باز هم كم است.»
مردم به درستي اطاعت از ولي امر خود را اطاعت از رسول خدا(ص) و ائمه(ع) و تضعيف اين ركن ركين را تضعيف ولايت معصومين(ع) مي دانند. نوك پيكان فتنه 88 بدون ترديد بيش از هر چيز و هركسي به سمت «ولي فقيه» نشانه رفته بود.
پاره كردن و آتش زدن تمثال حضرت امام(ره) و شعارهايي كه با صراحت، تنفر آنان را از ولايت فقيه علني مي كرد، به خوبي نشان مي داد كه در پس فتنه گريها، دشمن دنبال زدن عمود خيمه انقلاب است. 9 دي نشان داد پندارها و اوهام باطل فتنه گران كه تصور مي كردند رهبري انقلاب از پشتوانه مردمي برخوردار نيست، خيال خامي بيش نبوده و سربازان ولايت در دفاع از «ولي» خود كوچكترين ترديدي را جايز نمي دانند.
3- غبار فتنه فرو نشست اما فتنه فتنه گران تمام نشده است. اين روزها كه دولت دست به جراحي بزرگ اقتصاد كشور زده و قانون هدفمندي يارانه ها را اجرا مي كند، كار عمده سايت ها و روزنامه هاي وابسته به سران فتنه، سمپاشي عليه دولت، ناكارآمد جلوه دادن دستگاه اجرايي كشور و ايجاد هراس و شكاف بين مردم و حاكميت است.
امروز هر كاري كه بتواند به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها لطمه بزند، مطلوب و مورد طمع دشمن است. آنان باجوسازي ها و ايجاد جنگ رواني طي ماههاي گذشته تلاش كردند تا دولت را ضعيف جلوه داده و با القاي نگراني بي حد وحصر و تورم 60درصدي و...اجراي قانون هدفمندي را به محاق ببرند. هرچند از عزم دولت اصولگرا و اقتدار آن براي عملياتي كردن اين قانون خبر داشتند و تصور مي كردند مي توانند بار ديگر پروژه اعتراضات خياباني را كليد بزنند، ولي همراهي و همدلي مردم با دولتمردان در اجراي قانون هدفمندي، همه تيرهاي آنان را به سنگ جهالتشان برگرداند.
مردم نيز بايد با هوشمندي و درايت مبالغ دريافتي يارانه ها و مصرف خود را مديريت كنند تا بتوانند از نظام اقتصاد يارانه اي به سلامت عبور كرده و بستر لازم را براي تحقق عدالت اقتصادي فراهم نمايند.
4- از نامه نگاري ها، صدور بيانيه و ساير اظهارات برخي از سران فتنه برمي آيد كه قصد دارند با ظاهرفريبي، بازگشت خود را به آغوش نظام اعلام نمايند. مهمترين هدف پروژه جديد، علم كردن دوباره اردوگاه اصلاح طلبان و بازسازي مجدد آنان است. سال آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در پيش داريم. به نظر مي رسد كه آقاي خاتمي با ابراز برائت از ديگر سران فتنه و به عنوان كسي كه روزگاري خود را رهبر اصلاح طلبان قلمداد مي كرد، بار ديگر با نگاه به انتخابات آتي مجلس، سوداي تجديد حيات سياسي خود و دوستانش را در سر مي پروراند.
آقاي خاتمي بايد قبل از هر چيز پاسخگوي نقش آفريني خود در ماجراي فتنه 88 بوده و درباره نسبت خويش با سرخط هاي خارجي جريان فتنه در پيشگاه ملت توضيح بدهد.
مسئوليت خونهاي بي گناهاني كه به زمين ريخته شد و خسارتهاي مادي و معنوي بي شماري كه به كشور و نظام وارد آمد، بدون ترديد بر گردن سران فتنه است. آقاي خاتمي يا هر كدام ديگر از آنان، پيش از هر چيز بايد درپيشگاه عدالت و مردم پاسخگوي اين موارد باشند.
5- رهبر معظم انقلاب 9 دي را يوم الله خواندند. راه انقلاب، راه خدايي و برگرفته از عاشورا و نهضت معصومين(ع) است. راهي است كه- انشاءالله- به ظهور حضرت حجت(عج) ختم خواهد شد. اين راه با دسيسه و سنگ پراني كسي مسدود نمي شود. چراغ پرفروغ انقلاب اسلامي با اين باد هاي مسموم خاموش نخواهد شد. انقلاب باقي خواهد ماند تا به انقلاب جهاني منجي عالم(عج) پيوند بخورد، تا روزي كه مظلومان و مستضعفان جهان بر تارك رفيع شرف و كرامت انساني بنشينند.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از مصوبه كميسيون امنيت مجلس مبني بر قطع رابطه با كشور انگليس حمايت مي كنيم. اي كاش تحصيل آقازاده ها را نيز در اين كشور ممنوع اعلام مي كردند.
0032---0919
¤ قطع رابطه با روباه پير استعمار خبيث خواست همه انسان هاي مؤمن است. پس در اين كار نبايد ترديد كرد.
3799---0912
¤ خيلي از مؤسسات قرض الحسنه در فعاليت هاي خود احكام شرعي را رعايت نمي كنند و حتي مرتكب رباخواري نيز مي شوند. از مسئولين بانك مركزي مي خواهيم اگر نمي توانند جلوي فعاليت اقتصادي آنها را بگيرند حداقل اجازه ندهند نام ائمه معصومين(ع) را روي مؤسسه و دكان خود بگذارند.
عليمرداني
¤ روزنامه ها از قول مسئولين ذيربط نوشتند كه سود سهام همه ايثارگران پرداخت شده ولي از سهام بنده كه جانبازم خبري نيست.
8165---0912
¤ بالاخره آموزشياران ديپلم با سابقه بيش از دوازده سال چه وقت استخدام مي شوند؟
لطفعلي صفري
¤ مجتمع فرهنگي كاخ شمس در كرج از چند سال قبل به بهانه تعميرات تعطيل شد. اخيراً نيز شايع شده كه خانواده شمس به ايران آمده و قصد دارند اين كاخ را تصاحب كنند. درخواستم از مطبوعات اين است كه در اين رابطه گزارش تهيه و حقيقت موضوع را براي مردم روشن كنند.
قربان پور
¤ از اعضاء محترم شوراي شهر تهران بخواهيد در خصوص تعيين تعداد بليت اتوبوس هاي پرسرعت داخل شهر تهران براي مسيرهاي كوتاه تصميم بگيرند و آن را اعلام نمايند.
0485---0935
¤ جوان معلول و داراي مدرك كارشناسي قرآني، 26 ساله و بيكار هستم. از دولت محترم درخواست مي كنم نسبت به جذب 3 درصد معلولين اقدام و مشكل امثال بنده را مرتفع نمايند.
8324---0915
¤ در شهرستان طارم استان زنجان كه گاز طبيعي ندارد 20% خانوارها از شوفاژ و سوخت گازوئيل استفاده مي كنند كه قيمت 2 هزار ليتر آن 700 هزار تومان است كه با مصرف حداقل 5 هزار ليتر در سال با هزينه حمل و نقل به دو ميليون براي يك خانواده تمام مي شود. لذا از مسئولين دولتي و ستاد هدفمند كردن يارانه ها و سوخت كشور مي خواهم فكري اساسي براي گازوئيل مصرفي كه حكم گاز طبيعي را براي ما دارد بنماييد.
1650---0912
¤ پيشنهاد مي كنم 25 بهمن سالروز صدور حكم تاريخي امام خميني(ره) در مورد سلمان رشدي مرتد به عنوان روز افشاي توطئه هاي ناتوي فرهنگي نامگذاري شود.
علي اديب از قم
¤ قيمت گازوئيل براي بخش كشاورزي هر ليتر 150تومان اعلام شده اما شركت نفت 350 تومان مطالبه مي كند. خواهش مي كنم مسئولين رسيدگي كنند.
7614---0912
¤ اگر امكان دارد مطالب ستون «گفت و شنود» را به صورت كتاب منتشر كنيد.
1395---0917
¤ اختصاص نصف صفحه روزنامه به ورزش كشور منطقي و زيبنده كيهان نيست. درخواست داريم حجم مطالب ورزش روزنامه را افزايش بدهيد.
1639---0918
¤ از كيهان بخاطر مصاحبه با دكتر موسي نجفي كه بسيار عالي بود متشكرم.
5387---0912
¤ از آنجا كه در اكثر مساجد روزنامه كيهان در داخل تابلو اعلانات براي استفاده بيشتر نمازگزاران نصب مي شود پيشنهاد مي شود مطالب صفحه دوم روزنامه را به صفحه ديگر منتقل بكنيد.
0572---0913
¤ خود و همسرم با مدرك كارشناسي ادبيات و روانشناسي پس از فارغ التحصيلي و ازدواج بيكاريم از وزراي محترم رفاه و كار درخواست مي كنيم فكري براي ما نمايند.
8105---0912
¤ فالگيرها، رمال ها و افراد دعانويس آزاد گذاشته شده اند بطوري كه به راحتي وارد حريم خصوصي خانواده ها مي شوند و زندگي آنان را متلاشي مي كنند. از شما مي خواهيم كه در روزنامه در اين مورد به مردم آگاهي بدهيد.
5271---0913
¤ روستاي مجير از توابع اهواز با داشتن 40 خانوار جمعيت از آب لوله كشي محروم است. در ضمن جاده روستا خاكي بوده و پر از چاله و چوله است. چشمانمان به همت مسئولين دوخته شده كه براي اين روستا كاري بكنند.
8806---0916
¤ چند ماه است كه تعداد 6 خانواده از خرمشهر به روستاي عريض واقع در جاده شلمچه برگشته اند ولي از برق خبري نيست. معمولا به روستاها امكانات مي رسانند كه خانواده هاي كوچ كرده به شهر براي برگشت تشويق بشوند. پس چرا در اين روستا اين امكانات وجود ندارد.
4525---0916
¤ برخي اراذل و اوباش در شهر گلستان جاده ساوه هر كاري بخواهند در روز روشن با قمه كشي انجام مي دهند و كسي نيز معترض آنان نمي گردد. چرا ناجا رسيدگي نمي كند.
2678---0919
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 29/8/89 تحت عنوان «نبود كنتور برق و نوسان ولتاژ» محدوده كوي فرهنگيان واقع در بلوار فرحزادي به آگاهي مي رساند: براساس قرارداد تامين برق، هزينه طرح هاي نيرورساني و احداث شبكه جديد به عهده متقاضي مي باشد كه در ارتباط با مشكل اهالي محترم كوي فرهنگيان به دليل عدم پرداخت به موقع هزينه اجراي طرح نيرورساني از سوي تعاوني مسكن فرهنگيان، احداث شبكه برق رساني تاكنون با تاخير مواجه شده است.
لذا به منظور تسريع در رفع مشكل و رفاه اهالي محترم، پروژه كوي فرهنگيان در دو فاز تعريف شده، كه فاز نخست آن در اوايل ديماه سال جاري برقدار و فاز دوم آن پس از پرداخت به موقع هزينه هاي مربوط توسط تعاوني مسكن فرهنگيان حداكثر تا پايان سال اجرايي خواهد شد.»
بقيه در صفحه 9

 



لال (گفت و شنود)

گفت: در سالگرد حماسه 9 دي ماه 88 بار ديگر گروه هاي ضد انقلاب حامي فتنه به جان هم افتاده اند.
گفتم: حيوونكي ها داغ دلشان تازه شده.
گفت: سايت بالاترين خطاب به سران فتنه نوشته است؛ چرا خودتان و ما را گول مي زنيد، روز 9 دي 88 واقعا ده ها ميليون ايراني به صحنه آمده بودند.
گفتم: سايت «فيس بوك» هم كه از سوي وزارت خارجه آمريكا به حمايت از فتنه گران اختصاص يافته بود، با نااميدي نوشته است، تنها چيزي كه برايمان باقي مانده شعار الله اكبر روي پشت بام ها و شركت در نماز جمعه هاشمي بود كه همه آنها هم به حساب جمهوري اسلامي نوشته شد.
گفت: ولي سايت وابسته به منوشه امير در دفاع از سران فتنه نوشته است؛ اگر خوب دقت مي كرديد متوجه مي شديد كه مخالفان رژيم ايران هم صداي بلندي داشته اند!
گفتم: يارو يك نوار خالي گذاشته بود و زارزار گريه مي كرد. پرسيدند واسه چي گريه مي كني؟ گفت؛ خواننده اش خيلي سوزناك مي خونه! گفتند؛ ولي اين نوار كه خاليه و يارو گفت؛ آخه خواننده اش لال بوده! گفتند پس چرا ما هيچ سوز و گدازي احساس نمي كنيم؟ و يارو گفت؛ اگه جاي من بوديد متوجه مي شديد كه كجاتون بايد بسوزه!

 



آيت الله مصباح يزدي: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند كه سرسپرده بيگانگان باشند

رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) تصريح كرد كه مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بيگانگان بوده اند.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با جمعي از كارمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مسلح با اشاره به وجود آفات مشترك در جامعه گفت: همه مردم در معرض اين آفات هستند و براي دورماندن از آن به توجه و مراقبت نياز دارند. در صورت غفلت يا تغافل و سستي و تنبلي هر كسي متناسب با ويژگي هاي شخصيتي و موقعيت خودش خواهد لغزيد.
وي ريشه همه آفت ها را غفلت و داروي اصلي آن را كسب آگاهي و بصيرت دانست و گفت: هر چند دايره بصيرت بسيار وسيع است، اما آنچه كه امروز با توجه به اوضاع، اهميت بيشتري دارد، توجه به موقعيت اجتماعي جامعه در اين عصر است و حداقل بخشي از آنچه مقام معظم رهبري به عنوان كسب بصيرت بر آن تأكيد دارند مربوط به اين مسئله است.
مصباح يزدي با اشاره به اين كه گاهي قبل از ورود به فعاليت آگاهي وجود دارد، اما به تدريج اين توجه و آگاهي به فراموشي سپرده مي شود، ادامه داد: مثلاً گاهي فردي براي پيروزي انقلاب مخلصانه زحمات زيادي كشيده و به زندان رفته و حتي تحت شكنجه قرار گرفته، اما بعد از پيروزي انقلاب براي به دست آوردن پست و حفظ جايگاه دست به هر كاري از جمله توهين و گرفتن رشوه و... مي زند، گويا در حكومت طاغوت زندگي مي كند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اين كه اتفاقات رخ داده در طول 32 سال بعد از انقلاب بايد مايه عبرت باشد، ادامه داد: در فتنه سال گذشته كساني حضور داشتند كه هنوز باور آن مشكل است.
وي با هشدار اين نكته كه اين اتفاقات منحصر به گذشته نبوده و در حال حاضر و آينده نيز مي تواند اتفاق بيفتد، گفت: به طور اجمالي بايد عرض كنم اگر ديروز فردي در دولت اسلامي در دوره امام(ره) موقعيتي داشت و بعد خيانت كرد، امروز هم ممكن است كساني وارد دولت اسلامي شده و مورد توجه ديگران نيز قرار بگيرند، اما روزي خيانتي بزرگ تر از خيانت آن روز نسبت به انقلاب انجام دهند.
مصباح يزدي با تأكيد بر اين كه معيار انقلاب، همان اسلام، سيره معصومين عليهم السلام، سيره امام(ره) و سيره جانشين امام(ره) است، گفت: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آن ها از سرسپردگان بيگانگان بوده اند. همان گونه كه پس از 30 سال هنوز جريان شهادت شهيد رجايي كاملاً واضح نيست و حتي افرادي مانند مرحوم لاجوردي كه از ياران نزديك حضرت امام(ره) و از افراد با تقوا در گفتار و كردار بود، معتقد بود كه اين كار توسط يكي از اعضاي همان دولت صورت گرفته است كه هنوز هم زنده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه روز نهم دي از ايام الله بوده و بايد زنده نگاه داشته شود، گفت: هر چند مردم ما همواره هوشيار بوده و نهم دي ماه شاهد بر اين مطلب است، اما هيچ كس معصوم نيست و وظيفه تك تك ماست كه با كسب بصيرت و آگاهي لازم مراقب رفتار خود باشيم.
مصباح يزدي با تأكيد بر اين كه در سنت الهي مسامحه وجود ندارد، افزود: بايد از گذشته درس بگيريم و آن را منحصر به گذشته نبينيم تا خودمان مبتلا نشويم.
وي به عنوان مثال به مسئله رباخواري در غرب اشاره كرد و ادامه داد: ساقط شدن چند كشور اروپايي و بحران مالي غرب به خاطر رباخواري است و بايد مراقب باشيم كه با كلاه شرعي و زير پوشش اين كه يك بانك يا مؤسسه اي مالي در جامعه اسلامي است رباخواري نشود.
استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به نعمت عظيم انقلاب اسلامي شكرانه آن را شناخت دين و شناخت وظيفه و انجام هر چه بهتر وظيفه دانست و خاطرنشان كرد: عزت امروز ايران اسلامي در گرو انقلاب اسلامي است.
وي با تأكيد بر لزوم اطاعت از مقام معظم رهبري به عنوان نائب امام زمان(عج) گفت: به خدا قسم نعمتي را به عظمت نعمت وجود آيت الله خامنه اي سراغ ندارم.
مصباح يزدي افزود: ايشان در همه زمينه ها مانند جامعيت، روشن بيني، شجاعت، تدبير، صداقت، بزرگواري، بزرگ منشي، گذشت و... سرآمد هستند و اگر نمي ديديم نمي توانستيم باور كنيم كه غير از معصوم، فردي با اين صفات امكان وجود داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رهبران دنيا گفت: هر چند برتري ايشان نسبت به اقران خود ثابت است، اما به قدري اين برتري زياد است كه ميزان آن را اصلاً نمي توان ارزيابي كرد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به تدبيرهاي مقام معظم رهبري در خصوص مسئله لبنان و فلسطين، دولت هاي سابق و فتنه اخير گفت: اگر تدابير ايشان نبود، معلوم نبود امروز چه ضربه اي به اسلام و انقلاب وارد شده بود.
به گزارش ايسنا، اين مراسم روز 6 دي ماه در تالار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزار شد.

 



واكنش فعالان سياسي به فرصت طلبي خاتمي
خاتمي شريك فتنه است و نمي تواند به نظام بازگردد

در پي سخنان اخير محمد خاتمي در ديدار با جمعي از همراهان و همفكران خود در فتنه 88، فعالان سياسي با تأكيد بر اينكه مواضع خاتمي از زمان راه اندازي فتنه تاكنون تغييري نكرده است، بازگشت وي را به صحنه سياسي منوط به مرزبندي با دشمنان انقلاب دانستند.
در همين زمينه، عليرضا زاكاني نماينده تهران و عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در واكنش به تكاپوي خاتمي براي بازگشت به عرصه سياسي كشور، اظهار داشت: آقاي خاتمي ابتدا بايد موضع خود را در خصوص اغتشاشات سال گذشته و سران فتنه به طور شفاف اعلام كند و بعد انتظار داشته باشد مردم صداي او را بشنوند.
وي بازگشت خاتمي به فضاي سياسي كشور را مشروط به مرزبندي وي با دشمنان انقلاب دانست و افزود: اگر خاتمي انتظار دارد مردم صداي او را بشنوند، بايد قانون شكني هاي سال گذشته را محكوم و به طور صريح و شفاف از سران فتنه اعلام برائت كند؛ در غير اين صورت مردم رفتار و تكاپوي وي را براي بازگشت به نظام فرصت طلبي تلقي خواهند كرد.
محمد نبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي نيز درباره مواضع خاتمي در فتنه سال گذشته و ديدار اخير فراكسيون اقليت مجلس با وي اظهار داشت: من در مورد اقليت هاي مجلس معتقدم كه يك نقطه ضعف عمده دارند و آن اينكه در خصوص فتنه سال 88 يك مرزبندي روشن و رسمي ميان خود و سران فتنه اعلام نكردند.
حبيبي در مورد خاتمي هم خاطرنشان كرد: با فرض اينكه همه كارهاي قبل فردي نادرست بوده است، اگر مطمئن شديم به مرحله برگشت و توبه رسيده است نبايد درها را به روي او بست؛ كه حربن يزيد رياحي بالاترين نمونه آن است كه تا مرحله جهنم پيش برفت؛ اما در برگشت او بايد صدق مبين و روشني نمايان باشد؛ لذا آقاي خاتمي بايد بداند اگر واقعاً قصد دارد درون نظام اسلامي بوده و رقابت درون نظام را پي مي گيرد و همراه اصل نظام ولايت فقيه است، بايد خيلي صريح اعلام كند كساني كه ادعاي تقلب در انتخابات كردند، ادعاي آنها نادرست است.
وي همچنين سؤال كرد كه خاتمي چرا در مورد برخي كارهاي ساختارشكنانه و غيرقانوني دوستان خود موسوي و كروبي- كه اگر ضدانقلاب مي خواست اين كارها را انجام دهد هرگز موفق نمي شد- موضع صريحي اتخاذ نكرد.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه خاتمي هميشه در موضع گيري ها دو پهلو سخن مي گويد، ادامه داد: در سياست و در جايي كه به سرنوشت اسلام، نظام، قانون اساسي و ولايت فقيه مربوط است، نمي شود دوپهلو حرف زد و دوپهلو عمل كرد؛ لذا خاتمي مي تواند بگويد مشي اصولگرايان را اصلاً قبول ندارد كه به ما برنمي خورد و مي تواند بگويد حتي دولت را به عنوان فعال اجرايي قبول ندارد، اما بالاخره در مورد ادعاي شيطاني تقلب در انتخابات چرا او تا به حال ساكت بوده است.
همچنين به گزارش فارس، حميد رسايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به فتنه سال گذشته و نقش كروبي، موسوي و خاتمي در اين جريان تأكيد كرد: جهت گيري خاتمي همانند سال گذشته بوده و هيچ تغييري نكرده است، لذا چنانچه وي بخواهد صداقت خود را در خصوص حمايت يا عدم حمايت از نظام اسلامي نشان دهد بايد نسبت به كارهايي كه در دوره وي انجام شده و مقدمه كودتاي سال گذشته بوده است، پاسخگو باشد.
رسايي با تأكيد بر اينكه خاتمي با فراكسيون اقليت از لحاظ روش و بينش تفاوت ندارد، يادآور شد: همه آنها در چند موضوع ترديد دارند كه در اين خصوص مي توان به موضوع ولايت فقيه، عدم اداره كشور با نگاه امام راحل و اعتقاد به اتمام دوره حضرت امام(ره) اشاره كرد، در حالي كه آنها ادعا مي كنند بايد دم از خط امام (ره) زد و شيوه متفاوتي را در پيش گرفت.
غلامعلي حدادعادل نيز در پاسخ به اين سؤال كه نخبگان سياسي، خاتمي را يكي از سران فتنه مي دانند كه براي بازگشت به عرصه سياسي كشور تلاش مي كند، شما تلاش هاي او براي بازگشت به صحنه سياست را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ پاسخ داد: بايد صبر كنيم ببينيم كه آينده چه پاسخي در اين باره مي دهد و ملت چه تصميمي مي گيرند.
گفتني است؛ خاتمي در ديدار با شماري از اقليت هاي مجلس بدون آنكه درباره اتهام فتنه گري خود و فتنه گراني كه در سال گذشته دست به آشوب و اغتشاش زدند توضيح دهد مدعي شد كه كف خواست اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات آتي، آزادي زندانيان و ايجاد فضاي آزاد براي همه احزاب و گروه ها است.

 



داود اوغلو: تركيه در موضوع ايران سكوت نخواهد كرد

وزير خارجه تركيه گفت آنكارا در مورد تحولات منطقه به ويژه موضوع برنامه هسته اي ايران هرگز سكوت نخواهد كرد.
به گزارش ايرنا، «داود اوغلو» اين مطلب را سه شنبه شب در گفت وگوي اختصاصي با برنامه سياسي «بررسي همه جانبه» شبكه يك تلويزيون دولتي تركيه عنوان كرد.
وي در پاسخ به سوال مجري برنامه، مبني بر توجه تركيه به برنامه هسته اي صلح آميز ايران افزود: هيچ كس نبايد انتظار داشته باشد كه تركيه درباره موضوع ايران سكوت كند.
وزير امور خارجه تركيه گفت: تحولات چند سال گذشته در منطقه نشان داده است كه تركيه در بحران هاي منطقه اي همواره بيشترين هزينه ها را پرداخته و به اين دليل در مورد ايران نيز آنكارا حق دارد اظهارنظر كند.
«داود اوغلو» با تصريح اينكه تلاش هاي دوجانبه و چند جانبه تركيه در مورد برنامه هسته اي ايران بايد به عنوان يك موضوع عادي تلقي شود، اضافه كرد: اين واقعيت براي همه مسلم است كه تركيه در اين مورد سياستي اصولي دنبال مي كند و در اين خصوص توپ دوباره به تركيه برمي گردد.
وي تاكيد كرد كه تركيه حاضر نيست هزينه تحولات منطقه را بپردازد و به اين دليل نظاره گر تحولات منطقه نخواهد بود.
وزير امور خارجه تركيه در پاسخ به سوالي در مورد مناسبات تركيه با رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل بايد اشتباهات گذشته خود را ترك كند. وي با تاكيد بر اينكه تركيه خواسته هاي خود براي بهبود مناسبات با رژيم صهيونيستي را به طور واضح عنوان كرده است، اضافه كرد: تركيه براي تامين صلح و ثبات در منطقه مي كوشد و نزديك شدن اسرائيل به اين ديدگاه تركيه به نفع تل آويو خواهد بود.

 



بي بي سي لانه ديوانه هاي ديوارنويس شده (خبر ويژه)

يك همكار نشريات زنجيره اي مقاله آشفته سايت بي بي سي انگليسي مبني بر بي اعتقادي مردم ايران به دين و مرجعيت را «نوعي ديوارنويسي از سر بغض و كينه» توصيف كرد.
در پي انتشار مقاله اكبر گنجي (منكر مهدويت) در شبكه بي بي سي، «فريد-م» به واكنش عليه اين اقدام گنجي پرداخت و نوشت: بي بي سي به آقاي گنجي عنوان پژوهشگر مي دهد و از قول وي ادعا مي كند ميان ايرانيان و مرجعيت جدايي افتاده است، بي آنكه زحمتي براي اطلاعات و آمار و كدهاي تاريخي بكشد. اين مقاله بيشتر به يك شب نامه و بيانيه سياسي احزاب چپگراي دهه 30 مي ماند. گنجي سعي مي كند ضديت خود با مرجعيت را با تمسك به هر گزاره اي درست يا غلط به نمايش بگذارد... بي مبناترين بخش مقاله آنجاست كه وي براي رد اعتقاد ايرانيان به سنت، با يك آمار جمعيتي كه 70 درصد جمعيت ايرانيان زير 35 سال هستند، نتيجه گيري مي كند كه اكثريت 70 درصدي ايرانيان به باورهاي سنتي معتقد نيستند. او نمي گويد، برچه اساسي آناني كه سن شان زير 35 سال است، اينگونه اند؟ آيا او اصلاً اجراي مناسك توسط جوانان را نديده است؟! آيا خودش وقتي در ايران بود، فقط در محافل غير مذهبي جوانان حضور مي يافته كه همه را اين طور مي بيند؟ و سؤالاتي از اين جنس كه در پي هم تكرار مي شود. او به گونه اي از سنت ياد مي كند كه گويي وفاداري به آن نوعي ناسزا است و افراد تحصيل كرده به آداب شريعت عمل نمي كنند! نويسنده كه خود ادعايي متفاوت با حقيقت مطرح كرده است، به راحتي و بدون اندكي تأمل از مخالفان نظرش مي خواهد كه براي ادعاي خود دليل بياورند. نوشته آنچنان در تخيل غوطه ور شده كه گويي نويسنده آن خود را «گاليله» فرض كرده است و نظري بزرگ را كشف كرده و ديگران نمي فهمند. او تنها به رد وفاداري ايرانيان به سنت بسنده نمي كند و جامعه ايران را مسلماناني فرض مي كند كه «براي دين شعائري، مناسكي و فقهي فقيهان اهميت چنداني قائل نيستند»! او در پي اين ادعا نمي گويد بر چه اساسي به اين گزاره رسيده است؟ كدام پيمايش و نظرسنجي مبناي ادعايش است؟ و چگونه مي توان مسلمان بود، اما به «هيچ مطلق» معتقد بود؟
نويسنده مي افزايد: گزاره هاي نوشته گنجي در بي بي سي آنچنان با بغض و كينه نوشته شده است كه جز در رقباي متعصب برخي اديان ديگر نسبت به اسلام ديده نمي شود، حواشي و استثنائات را جاي متن دين مي گذارد تا وجهه رحماني اسلام ديده نشود و تمامي رفتار و كردار مرجعيت را با رنگي سياه نقاشي كند؛ بدون پاسخ به اين سؤال كه چگونه و برچه اساسي معتقد به اين ادعاست؟! اين شائبه در ذهن شكل مي گيرد كه شايد اقامت در ايالات متحده آمريكا و نشست و برخاست با دوستان جديدش، او را اينگونه كرده است؟! اين سير و سلوك چگونه رخ داده است؟ مقاله گنجي را مي توان نوعي ديوارنويسي محض ارزيابي كرد.
يادآور مي شود شبكه بي بي سي با سياستگذاري MI6 پروژه مشتركي را با همراهي فتنه گران به اجرا گذاشت تا مرجعيت را در تقابل با انقلاب و نظام قرار دهد اما پس از شكست فتنه و دست رد مراجع به سينه فتنه گران و سرانجام نمايش پررنگ همدلي و محبت ميان مراجع و رهبر معظم انقلاب در سفر تاريخي معظم له به قم سبب شد تا اين بار بي بي سي انگليسي وارد فاز ديگري شده و ادعا كند مردم ايران اساساً از دين رويگردان شده و به همين دليل هم توجهي به مرجعيت ندارند!
اراجيف گنجي عليه مرجعيت- به سفارش بي بي سي- در حالي است كه وي پيش از اين همپاي BBC بارها از كساني چون منتظري و صانعي تعريف و تمجيد كرده است!

 



خاتمي شرط مي گذارد ما هم دور هم آي مي خنديم ها! (خبر ويژه)

اظهارات اخير يكي از فتنه گران مرتبط با محافل بيگانه، اگرچه با بي اعتنايي محافل اصولگرا مواجه شد اما اسباب خشم و طعنه محافل ضدانقلاب را فراهم آورد.
خاتمي در ديدار شماري از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس مدعي شده بود اصلاح طلبان مشروط به پذيرفتن چند شرط خود از سوي نظام، حاضرند در انتخابات مجلس شركت كنند! جبهه اصولگرا كه خاتمي را يكي از متهمان سرمايه باخته فتنه و آشوب سال گذشته و مستحق مجازات مي دانند، وقعي به اين شگرد فرار به جلو ننهادند اما محافل و رسانه هاي ضدانقلاب كه تاريخ مصرف وي را تمام شده مي دانند نسبت به اين اظهارات واكنش هاي جالبي را در سايت هايي چون بالاترين، خودنويس، فيس بوك و... نشان دادند.
سايت خودنويس در نوشته اي نيمه طنز- نيمه جدي نوشت: يارب اين نوگل خندان كه سپردي به منش، سه تا شرط گذاشته تا در انتخابات بعدي شركت كند اما نگفته كه خب حالا اگر اين شروط برآورده نشد اصلاح طلبان مثلا از چه لاك غلط گيري استفاده مي كنند؟ گيرم كه جمهوري اسلامي گفت اصلاح طلبان سي تا شرط ديگر هم بگذارند همه را ما برآورده مي كنيم، فقط جان مادرشان حتما در انتخابات شركت كنند (البته اگر جمهوري اسلامي هيچ شرطي هم نگذارد اين اصلاح طلب ها حتما شركت مي كنند ولي حالا!). گيرم كه ما هم رفتيم و شركت كرديم. خب آن وقت چي كار مي كنين؟
نويسنده سپس چند فرض را مطرح كرده است: 1- تبريك ميگي به نظام يا باز ما بايد بريم تو خيابون و كتك بخوريم، تو هم يك كم گريه مي كني؟ يا از ناراحتي مي روي ايتاليا با يكي ديگه ماچ و روبوسي مي كني و مصاحبه؟ يا ما دوباره يه حركت راه مي اندازيم و شما تعارف مي كنين كه رهبر جنبش كيه و از ماه نهم ميگين اصلا جنبش كه رهبر نمي خواد؟! شما چيكار مي كنين؟ اگر بلاگرها و روزنامه نگارها دستگير نشوند و فرار كنند، شما يه عده تون مي آييد خارج هر چي سايت و رسانه باشه مي دهيد دست اونها كه بقيه زر نزنند و خفه بشوند؟ يا اصلا ول كن آقاي خاتمي! ما خريم و نمي فهميم 8 سال بدون شرط همه چي دستتون بود چطوري وسط گل قالي افتضاح بار آورديد كه امروز شديد اين؟! چه بسا ما اسكليم و يادمون رفته كه هنوز كار به شرط و شروط نكشيده بود كه يه مجلس اصلاحات را نتوانستيد بالا نگه داريد؟ يا اصلا چه كاريه، دوباره سه تا شرط مي گذاري براي انتخابات بعديش و ميگي اگه اينا نشه ما شركت نمي كنيم. آي دور هم مي خنديم ها!
خودنويس لابلاي اين مطلب، خاتمي را به شكل دون كيشوت متحير و هراساني كشيده كه نشسته بر مركب چوبي و روروكي به سمت جنگ با كيهان هل داده مي شود. اين سايت ضدانقلابي همچنين در نوشته ديگري با سرزنش خاتمي نوشت: الان وقت بازار گرمي انتخابات نيست. يك كم دندان روي جگر بگذار، هر وقت زمانش رسيد خبرت مي كنيم تا اعلام موضع كني. شما لطف كنيد پيش شرط نگذاريد كه بعد هم دبه كنيد.
كاربران سايت بالاترين هم كه پس از هيجان كور سال گذشته، دوره اي از سرخوردگي و افسردگي را سپري مي كنند زير خبر اظهارات خاتمي كامنت هاي زير را بر جاي گذاشته اند، بايد مواظب باشيم با سوار واگن ضدخاتمي شدن، توي تله جديدي نيفتيم. خاتمي اصلا ديگه محلي از اعراب نداره، اما خدا را چه ديدي شايد معجزه اي شد و با كشتن خاتمي روحي در كالبد مرده جنبش سبز دميده شد... اسم اين آدم را بايد به عنوان بزدل ترين و بي وجودترين سياستمدار ! قرن در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كرد... اون دو تاي ديگه كه نمي تونن از خونه شون خارج بشن، حالا اين وسط اين سومي به فكر شركت در انتخابات بعديه! جنبشه كه ما داريم؟!...

 



كجا هم آخور شده ايم فقط دممان به هم گره خورده است! (خبر ويژه)

مدير يكي از شبكه هاي ضدانقلاب گفت «شبكه رسا» مانند ديگر رسانه هاي ضد جمهوري اسلامي از آمريكا كمك مالي دريافت كرده است.
شهرام همايون مدير شبكه تلويزيوني «كانال يك» وابسته به طيف سلطنت طلبان، اخيرا با افشاي اين كمك مالي، گفت: حنيف مزروعي از اعضاي حزب مشاركت با علي رضا نوري زاده وارد همكاري شده تا تلويزيون سبزها را راه اندازي نمايد و در اين زمينه از آمريكايي ها پول گرفت كه صداي موسوي و كروبي را در آمريكا و اروپا پخش كند.
حنيف مزروعي كه از گردانندگان سايت رسمي حزب مشاركت بوده، دو ماه پس از انتخابات سال 88 از كشور خارج شد و در بلژيك مستقر شد.
شهرام همايون همچنين درباره كمك هاي مالي خارجي افزود: دولت آمريكا تصويب كرده مبلغ 80 ميليون دلار كمك مالي خود را به شبكه هاي ماهواره اي كه فعاليت سياسي عليه جمهوري اسلامي دارند، اختصاص دهد و تاكنون مبلغي از اين كمك توسط شبكه «كانال يك» دريافت شده است.
به دنبال انتشار سخنان شهرام همايون، حنيف مزروعي با انتشار نامه اي از بلژيك، فرار خود از كشور 2 ماه پس از انتخابات سال 88 و اقامت در بلژيك را تأييد كرد اما مدعي شد شهرام همايون سلطنت طلب، «فاسق» است و درباره كمك مالي آمريكا به شبكه رسا «دروغ» مي گويد.
عضو متواري حزب مشاركت در حالي سلطنت طلب ياد شده را فاسق خوانده كه طي دهه اخير به ويژه دو سال گذشته، ارتباط گسترده اي ميان سلطنت طلبان و مدعيان اصلاح طلبي برقرار شده به نحوي كه اين دو طيف- و از جمله حنيف مزروعي- در سايت روزنت (متعلق به نوشابه اميري، هوشنگ اسدي و مسعود بهنود سلطنت طلب) و جرس و راديو زمانه فعاليت كاري مشتركي دارند! همچنين لازم به يادآوري است كه فاطمه حقيقت جو عضو فراري فراكسيون مشاركت در مجلس ششم چند ماه پيش طي سخناني در بوستون آمريكا و در جمع ضد انقلاب تاكيد كرده بود «همه ما با ديدگاه هاي مختلف دور هم جمع شديم، يكي ممكن است سلطنت طلب باشد، يكي ديگر عضو مجاهدين باشد، همه ما يك هدف داريم.»
با اين اوصاف در فاسق بودن عناصر ضد انقلاب لانه كرده در گروهك هايي چون سلطنت طلبان، منافقين و مشاركت هيچ ترديدي نيست و به همين دليل هم هيچ سؤال و تعجبي ندارد كه چرا اين جماعت هاي به ظاهر متفاوت، در فتنه سبز دورهم جمع شدند و دست به دست هم دادند و دسته جمعي سر در آخور سرويس هاي جاسوسي غربي كردند.
پيش از اين سايت خودنويس هم كه توسط نيك آهنگ كوثر (همكار فراري نشريات زنجيره اي مدعي اصلاحات) اداره مي شود، فاش كرده بود شبكه رسا از خارج كشور و توسط شبكه مخفي «پاريس- بروكسل» كه حنيف و رجب مزروعي جزو آن حلقه هستند، مديريت مي شود. به گزارش خودنويس، اين تيم هزاران يورو دريافتي را به جاي صرف در تلويزيون رسا صرف گرفتن خانه و امكانات در بروكسل كرده اند!و همچنين هر كدام ماهانه هزاران يورو از پول و بودجه اختصاص يافته براي رسا را صرف هزينه هاي شخصي مي كنند.

 



درازگوش تروا براي هفت پشت مان بس بود دچار نوع خاصي از افسردگي شده ايم (خبر ويژه)

مرور مرگ تدريجي فتنه از روز قدس تا عاشورا و 22 بهمن سال 88 و از 22بهمن تا امروز موجب افسردگي و آزار روحي بقاياي گروهك ها شده است.
يكي از اين عناصر گروهكي در وبلاگ خود (موسوم به آزادي خواه) يادآور شده است: طرفداران رژيم 9 دي تجمع كردند و عليه ما شعار دادند. بعد هم كه در 22 بهمن مقابل حكومت شكست خورديم و رو به انزوا رفتيم. بعد از 22بهمن نوبت چهارشنبه سوري بود. اعتراضات ]!؟[ آن قدر پراكنده بود كه نمي شد اصلاً بهش اعتراض خياباني گفت: 3 ماه تبليغ كرديم تا سالگرد انتخابات رسيد. گفته بوديم اعتراض خياباني از ميدان امام حسين تا آزادي. اما فايده اي نداشت. ريزش ها باعث شده بود تا كسي نيايد. موسوي هم موضع دو پهلو گرفت. بعد از اين تاريخ ديگر تبليغات فايده اي نداشت و كسي براي روز قدس و 16آذر و عاشوراي 89 نيامد. از يك طرف جان ما در خطر بود و از طرف كساني تئوري غلط اسب تروا را مطرح مي كردند. طوري شد كه نهايتاً حكومت روز 22بهمن 88 را روز دفن فتنه نام گذاشتند. حالا ديگر لزوماً در 22 بهمن به خيابان آمد. بهترين كار از نظر من اينه كه امسال راهپيمايي 22 بهمن رو كلاً تحريم كنيم]!![.
يكي ديگر از اين وبلاگ نويسان(مهرنوش-ف) با طرح اين سوال كه با توجه به حوادث يك سال اخير آيا جنبش سبز وجود خارجي هم دارد مي نويسد: طي چندماه اخير بر آن بوديم تا به رسم اعتصاب زندانيان، روحي در كالبد جنبش سبز بدميم تا شايد ماجراهاي تراژيك عاشوراي 88 مجدداً شكل بگيرد. حتي موفق شده بوديم اين جمله را از يكي از بازداشتي ها بگيريم كه «جنازه ام را بر سر جمهوري اسلامي مي كوبم». طبيعتاً با يك ماجراي تراژيك و آمدن عده اي به خيابان و سر دادن شعارهاي ساختارشكنانه، درگيري با پليس هم پيش مي آمد. رسانه هاي هوادار تلاش كردند از نمد اعتصاب غذا، كلاهي درست كنند و تا مدت ها هم روي اين موضوع مانور دادند غافل از اينكه حتي اگر عده اي هم به خيابان مي آمدند فقط يك كلاه كاغذي درست مي شد و نه روشي نتيجه بخش. حتي رسانه ها پيام هاي خاتمي و موسوي در اين باره را تاكتيكي و نه اساسي فرض كردند. با اوضاع فعلي، اين سوال به ذهن مي آيد كه آيا اصلاً جنبشي وجود دارد كه عده اي به خاطر آن به زندان بروند و اعتصاب غذا كنند يا عده اي ديگر چاره را در رفتن به خارج ببينند و بعضي هم تئوري پردازي كرده و بيانيه صادر نمايند؟ آيا اين موج سازي ها اثري هم دارد و منجر به آمدن به خيابان مي شود. جواب منفي است اما نبايد فراموش كرد كه گاه ناچاريم تا مدتي تغيير روش و تاكتيك بدهيم. شايد ما در وضعيت افسردگي بعد از زايمان به سر مي بريم(!)

 



اوباما با اين همه بدبختي كجا از پس ايران برمي آيد؟ (خبر ويژه)

ايران فناوري هسته اي را حفظ خواهد كرد و حتي اگر اراده كند مي تواند بمب اتمي هم بسازد چرا كه غرب در موضع ضعف قرار گرفته است.
«بامداد خبر» پايگاه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب، در مطلبي به قلم سعيد قاسمي نژاد- عضو متواري و خارج نشين گروهك ادوار تحكيم- ضمن درج مطلب فوق تاكيد كرد: دليل اصلي پيشبرد فناوري هسته اي از سوي ايران، وضعيت بين المللي است. اينك در ايالات متحده رئيس جمهوري بر سر كار است كه دقيقا به معناي كلمه ضعيف است، با موج ضدجنگ بر سر كار آمده است، به جناح چپ حزب دموكرات تعلق دارد، گرفتار بحران عظيم مالي و اقتصادي است، در دو كشور ديگر درگير جنگ است و به شكلي بي تابانه مشتاق آن است كه به هر قيمتي شده زودتر از آن دو كشور خارج شود، گويا از اينكه رئيس جمهور آمريكاست تا حدودي شرمنده است و در دنيايي كه بي كلانتر به غرب وحشي بدل مي شود او ترجيح مي دهد هركس ماست خودش را بخورد. جمهوري اسلامي به خوبي يك چيز را مي داند، ايالات متحده در دوران رياست جمهوري اوباما در هيچ شرايطي نمي تواند با استفاده از نيروي زميني و به قصد سرنگوني جمهوري اسلامي به ايران يورش ببرد. از آن سو نويسنده با بيان اينكه مشروعيت اخلاقي آمريكا به شدت در جهان خدشه دار شده، مي نويسد: تهديد نظامي دستاورد چنداني براي آمريكا نخواهد داشت. برنامه هسته اي ايران تنها در دو حالت متوقف خواهد شد حالت اول آن است كه جمهوري اسلامي خود بخواهد اين برنامه را متوقف كند و حالت دوم اين است كه جمهوري اسلامي سرنگون شود. چنانكه مشخص است توازن قوا در عرصه داخلي و بين المللي نه انگيزه لازم براي تعطيل داوطلبانه اين برنامه را در جمهوري اسلامي ايجاد مي كند و نه فرصت لازم براي رخداد حالت دوم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14