(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 دی 1389- شماره 19827

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
براي حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي نهم دي 1388
اقدام عاجل سازمان هاي بين المللي براي روشن شدن وضعيت عليرضا عسگري
دكتر ولايتي: موسوي و كروبي ناسپاسي كردند
گراميداشت حماسه 9 دي در منطقه افسريه تهران
چشم به راه سپيده
رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور مردم گيلان : گناه بزرگ فتنه گران ، اميدوار كردن دشمن است
تصويب نقشه علمي سلامت كشور در آينده اي نزديك
برگزاري چهارمين سوگواره عاشورايي در قزوين
مديركل آموزش و پرورش همدان: دانشگاه جامع فرهنگيان جايگزين مراكز تربيت معلم مي شود
رونمايي از هواپيماي بدون سرنشين دانش آموز ديري
پرداخت كامل هزينه درمان 2 دانش آموز سانحه ديده در بندرعباس
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور: دوره هاي آموزش پخت نان اجرايي مي شود
تدوين منشور فرهنگي انقلاب براساس فرمايشات رهبر انقلاب
حمايت نمايندگان فارس از مواضع آيت الله جنتي
تأكيد آيت الله صافي گلپايگاني بر انتساب مسجد مقدس جمكران به ولي عصر(عج)
اخبار ادبي و هنري



براي حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي نهم دي 1388

امروز به غير دل در اين صحرا نيست دل ريخته آنقدر كه جاي پا نيست

1
امروز به غير دل در اين صحرا نيست
دل ريخته آنقدر كه جاي پا نيست
گوييد كه عمروعاصيان حيله بس است
آييد و ببينيد علي تنها نيست
2
تكرار ظهور داور و باور بود
يا روز علي و خيبر ديگر بود
ديديم قرين، كثرت و وحدت با هم
ميليون ميليون صدا و يك حنجر بود
3
ديديد هنوز عشق لشكر دارد
ديديد كه اين قافله رهبر دارد
اي مانده نهرواني پست، هنوز
اين ملك علي، مالك اشتر دارد
4
امروز رخش آينه فرداهاست
فردا كه تحقق همه روياهاست
گفتند بريده اندامت ز علي
اين جهل مركب ابوموسي هاست
5
ديديم كه نطق جان شكاري داري
ديديم چه قدر و اقتداري داري
ديديم چو تيغ دو لبت را، گفتيم
اي پورعلي! چه ذوالفقاري داري
6
آن روز بساط خويش را برچيدند
حرمت شكنان كوردل بد ديدند
بهتر كه به لانه هاي خود برگردند
گرگان كه ز عكس شير مي ترسيدند
7
اي مي زدگان، ميكده پيري دارد
اي راهروان قافله ميري دارد
اين حيله و مكر و چنگ و دندان تا كي؟
اي روبه و گرگ، بيشه شيري دارد
علي انساني

-------------------------
غدير بود آن روز
و چقدر بي نظير بود آن روز
جلوه اي از غدير بود آن روز
پيش اين لشكر ابابيلي
ابرهه سر به زير بود آن روز
«اهل كوفه نمي شويم هرگز»
صحبت طفل و پير بود آن روز
دل نداده به عكس روباهان
نعره ها مثل شير بود آن روز
بي بصيرت بود خواصي كه
دست نفسش اسير بود آن روز
شرح آن در سخن نمي گنجد
واقعا كه غدير بود آن روز
مربوبي

-------------------------
9 دي، روز...
روز بيعت مجدد با رهبري
روز بصيرت
روز ايثار
روز عاشورائيان عليه يزيديان
روز روسياهي فتنه گران
روز رسوايي خداجويان دروغين (حرمت شكنان عاشورا)
روز تجلي عاشوراي 57
روز خروش عليه شمر و حرمله
روز به ستوه آمدن ملت از 8 ماه فتنه گري فتنه گران
روز شناخت خاندان آل سعود ايران
روز شناخت گرگهاي در لباس ميش
روز فرياد عليه منصب نشينان لندن
روز خروش كوخ نشينان عليه كاخ نشينان
روز لبنان و غزه و فلسطين
روز سم پاشي عليه موريانه هاي اركان نظام
روز بيداري و شناخت ابوزران جزايري
روز شناسايي خواص دوپهلو و چند پهلو
روز پرده برداري از چهره منافقين دوم
روز شكست نوكيسه هاي سيري ناپذير
-------------------------

سرويس سياسي -
با وجود گذشت فقط يك سال، مردم و سياسيون انقلابي در ايران چنان با حماسه 9 دي برخورد مي كنند و در گرامي داشتنش مي كوشند كه گويي يك آيين ديرين و ريشه دار است.
نهم دي ماه 1388 روزي است كه تاريخ ايران آن را هرگز از ياد نخواهد برد. مردم ايران در آن روز براي چندمين بار- و اين بار البته قاطع تر از هميشه- به دشمنان خود ثابت كردند آنها را نشناخته اند. 8 ماه فتنه در ايران امر را بر خيلي ها مشتبه كرده بود.
در خارج از ايران سرخوش بودند كه بالاخره روزگار انتقام كشي از ايران اسلامي فرا رسيده و در داخل هم ساده لوحاني طمع كرده بودند كه بايدكينه هاي بدر و احد را بيرون ريخت كه وقت، رقت است!
مردم ايران در مقابل همه اين سياه كاري ها البته شكيبا بودند و به اهل فتنه فرصت دادند تا هم آنها حقيقت وجودي خود را بيرون بريزند و هم درباره كسي قضاوت زودهنگام نكرده باشند.
فاجعه عاشوراي 88 بر اين صبر مهر پايان نهاد. مدعيان انقلاب و خط امام نشان دادند مدت هاست كار از اين حرف ها گذشته و آنكه در دل كينه اش را نهفته اند حسين بن علي(ع) است كه مردم ايران ذهن و زبان و عمل انقلابي و ولايي خود را از او سرمشق گرفته اند. در روز عاشورا تعريف فتنه درذهن مردم ايران عوض شد.
تا آن روز شايد بودند هنوز كساني كه فتنه گران را «معترضان سياسي» مي دانستند اما وقتي سركرده متوهم فتنه گران، جسارت كنندگان به حرمت عاشورا را «مردان خداجو» خواند، ديگر جايي براي مجامله نماند.
نهم دي خروش انقلابي مردم ايران بود بر سر كساني كه نام آنها به عنوان «دشمنان حسين(ع)» در اعماق سياه تاريخ ماندگار شده است.

 



ايران خواستار شد
اقدام عاجل سازمان هاي بين المللي براي روشن شدن وضعيت عليرضا عسگري

سرويس سياسي-
مقامات جمهوري اسلامي ايران نسبت به انتشار خبر شهادت عليرضا عسگري، معاون سابق وزارت دفاع كشورمان در زندان هاي رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرده و خواستار اقدام عاجل سازمان هاي بين المللي براي روشن شدن وضعيت وي شدند.
در همين رابطه علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با فارس گفت: رژيم صهيونيستي مسئول جان عليرضا عسگري است.
وي افزود: اظهارات اعلام شده توسط روزنامه هاي صهيونيستي مبني بر خودكشي نامبرده در زندان در صورت صحت به معناي شهادت نامبرده در زير شكنجه هاي وحشيانه رژيم صهيونيستي است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: با توجه به اين كه هيچ اعتمادي به اين رژيم نامشروع وجود ندارد و همانگونه كه رسانه هاي رژيم صهيونيستي در چندين نوبت خبر ربودن عسگري را از خاك تركيه تكذيب كرده بودند و اكنون حضور وي را در داخل رژيم صهيونيستي تاييد مي كنند به خبر خودكشي نيز نمي توان اعتماد كرد.
بروجردي تاكيد كرد: وزارت خارجه بايد از طريق مراجع بين المللي و دبيركل سازمان بين الملل و صليب سرخ بين المللي هر چه سريعتر استرداد وي را از رژيم صهيونيستي درخواست كند.
وي ادامه داد: مسئوليت همه عواقب ربوده شدن معاون سابق وزير دفاع كشورمان به عهده صهيونيست ها و اين اقدام آنها يك بار ديگر به جهانيان ثابت كرد كه آنها رژيم بارزترين تروريسم دولتي هستند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي هم به انتشار خبري از سوي رسانه هاي صهيونيستي مبني بر اين كه عسگري در زندان هاي اين رژيم خودكشي كرده است واكنش نشان داد و گفت: ما از طريق مجامع بين المللي وضعيت آقاي عسگري را پيگيري خواهيم كرد. اگر ادعاي رژيم صهيونيستي صحت داشته باشد، بايد جنازه او به كشورمان تحويل داده شود و اگر ادعاي اين رژيم دروغ باشد، بايد آقاي عسگري زنده به جمهوري اسلامي ايران تحويل داده شود.
كاظم جلالي افزود: به نظر من ادعاي رژيم صهيونيستي كذب است و به احتمال زياد ايشان توسط نيروهاي اشغالگر قدس به شهادت رسيده است.
در همين ارتباط محمد رئوف شيباني- معاون خاورميانه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه هم نسبت به انتشار خبر شهادت عليرضا عسگري معاون سابق وزارت دفاع كشورمان در زندان هاي رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرد.
وي افزود: اقدام رژيم صهيونيستي و همكاري آمريكا در ربودن عسگري و ادعاي اخير دستگاه تبليغاتي رژيم صهيونيستي به عنوان مصداق بارز و عيني تروريسم دولتي، صرفا مسئوليت آنها را در قبال جان و سلامت وي سنگين تر مي سازد.
شيباني اينگونه اقدامات را نشانگر خوي جنايتكارانه و غيرانساني رژيم صهيونيستي توصيف كرد و خواستار اقدام عاجل سازمان هاي بين المللي براي روشن شدن وضعيت وي شد.
زيبا احمدي همسر عليرضا عسگري هم در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه شايعه شهادت همسرش را از برخي رسانه ها شنيده است، گفت: در خبرها آمده بود كه يك نشريه رژيم صهيونيستي به اين موضوع اعتراف كرده است.
همسر عسگري خواستار اقدام سريع از سوي سازمان هاي بين المللي و حقوق بشري براي روشن شدن وضعيت عسگري شد و گفت: ما از اين نهادها مي خواهيم براي بازگرداندن عسگري تلاش كنند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر مي كند خبر شهادت عسگري صحت دارد يا خير؟ گفت: اين خبر احتمال دارد كه دروغ باشد، ولي اگر همسرم به شهادت رسيده باشد به آرزوي ديرينه خود رسيده است زيرا براي كشور و دفاع از آرمان هاي انقلاب و امام(ره) و فرمايشات رهبر معظم انقلاب به شهادت رسيده است.
گفتني است عسگري 18 آذر 85 توسط عوامل رژيم صهيونيستي و آمريكا، در تركيه ربوده شد.

 



دكتر ولايتي: موسوي و كروبي ناسپاسي كردند

مشاور رهبر معظم انقلاب با تأكيد به سرنوشت تأسف بار موسوي و كروبي تصريح كرد كه اينها قدرناشناسي كردند و نتيجه ناسپاسي به نعمت جمهوري اسلامي اين بود كه نعمت هدايت از آنها سلب شد.
دكتر علي اكبر ولايتي در گفت وگو با «مهر» درخصوص حماسه بزرگ 9 دي در سال 88 تصريح كرد: حماسه 9 دي يك حماسه خودجوش بود يعني حضور كم سابقه مردم در صحنه كه در پاسخ به فتنه گران و بدخواهاني كه براي رسيدن به مقاصدشان از هيچ كار و هيچ هتك حرمتي فروگذار نكردند صورت گرفت.
وي يادآور شد: اين جريان حتي كمك بدنام ترين گروههاي ضد انقلاب وابسته به خارج را به كار گرفت از جمله جرياناتي كه پايه گذاري آن توسط عوامل استعماري بود و در سراسر تاريخ غير از خيانت به منافع ملي و هويت اسلامي ايران كار ديگري نكردند و اساساً براي همين اقدامات بوجود آمدند.
مشاور رهبر معظم انقلاب افزود: اين جريانات به همراه برخي ديگر از جريانات كه به شكل ديگري انحرافاتي داشتند در روز عاشورا كه روز ماتم عمومي جهان اسلام است دست به كاري زدند كه نفرت مردم را به دنبال داشت كه مصداق آن در فرمايش امام سجاد است كه فرمود: خدايا دشمنان ما را از احمق ها قرار بده و بايد خدا را شكر كرد كه دشمنان جمهوري اسلامي ايران از احمق ها بودند والا در روز عاشورا به مجموعه ارزش ها كه ريشه آن اعتقاداتي است كه تا عمق جان مردم نفوذ كرده تعرض نمي كردند.
ولايتي افزود: تخريب اموال عمومي، برهم زدن دسته جات عزاداري و كف زدن از جمله اقداماتي بود كه در عاشوراي 88 صورت گرفت يعني كاري كردند كه بني اميه كرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بيگانگان بعد از اينكه از عوامل خود نا اميد شدند خودشان به ميدان آمدند و مباشرتا عليه جمهوري اسلامي ايران اقدام كردند كه در اين زمينه صدور قطعنامه و تحريم ايران قابل اشاره است.
وي در خصوص سرنوشت موسوي و كروبي كه رسماً از اغتشاشگران روز عاشورا حمايت كردند تصريح كرد: سرنوشتي كه اين آقايان به آن مبتلا شدند تأسف بار است اينها در حقيقت قدرناشناسي كردند و نتيجه ناسپاسي به نعمت جمهوري اسلامي ايران اين بود كه نعمت هدايت از آنها سلب شد.

 



گراميداشت حماسه 9 دي در منطقه افسريه تهران

سالروز حماسه باشكوه نهم ديماه با حضور مردم غيور و انقلابي منطقه افسريه تهران گرامي داشته مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، مراسم بزرگداشت حماسه به يادماندني نهم ديماه با حضور خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران و نيز بسيجيان مخلص منطقه افسريه امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار مي شود.
در اين مراسم كه همزمان با ششمين يادواره شهداي اين منطقه برپا خواهد شد نماينده بسيجي مردم تهران و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي حاج محمد كوثري به ايراد سخنراني خواهد پرداخت.
در برنامه فوق همچنين از ايثارگري خانواده شهدا و جانبازان تجليل مي شود. گفتني است مسجد صاحب الزمان(عج) در خيابان بيست و هفتم افسريه واقع شده است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با شهادت جد بزرگوارت حضرت امام سجاد(ع) همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

جمعه
جمعه يعني انتظار بي كران
جمعه يعني دور شو از ديگران
جمعه يعني طالب مهدي شدن
جمعه يعني ضد بد عهدي شدن
جمعه يعني آرزوي فاطمه
جمعه يعني گريه بي واهمه
جمعه يعني مست و بي پروا شدن
جمعه يعني عاشق زهرا شدن
جمعه يعني تيغ در دست علي
جمعه يعني هستي هست علي
جمعه يعني با شهيدان ساختن
جمعه يعني برقه برانداختن
جمعه يعني با يتيمان خوب باش
جمعه يعني ساده و محبوب باش
جمعه يعني درد را درمان كني
جمعه يعني آنچه خواهي آن كني
جمعه يعني يك بهانه يك نفس
جمعه يعني شاد بيرون از قفس
جمعه يعني عيد، يعني پاك شو
همنشين انجم و افلاك شو
جمعه يعني با خودت آسوده باش
جمعه يعني آنچه او فرموده باش
سيدجلال شمس

هفت روز
خوشا آن دل كه سوزش جمعه باشد
فروغ دل فروزش جمعه باشد
بيا اي دوست تا ايام هفته
تمام هفت روزش جمعه باشد
محمدجواد محبت

تو را شروع مي كنم
شبي بلند مي شوي، شبي قيام مي كني
نگاه خالي مرا پر از پيام مي كني

اشاره مي كني و باز مي شوند قفل ها
نه حرف بند مي زني، نه فكر دام مي كني

به آسمان، بشارت طلوع تازه مي دهي
زمين بي قرار را دوباره رام مي كني

وداع مي كند دلم گلايه هاي گنگ را
تو را سلام مي دهم، مرا سلام مي كني

به «خنده هام» رنگ آبي بلوغ مي زني
نگاه عاشقانه اي به «گريه هام» مي كني

تمام مي شود كتاب انتظارهاي من
تو را شروع مي كنم، مرا تمام مي كني
مرتضي اميري اسفندقه

آتش سودا
اي كه زهجر رخت بر دل عالم غم است
هرچه بنالد دلم در غم هجرت كم است
ز آتش سوداي تو من نه فقط سوختم
شعله ي عشق تو در جان بني آدم است
خال سياهت مرا خوار و سيه روز كرد
از خم ابروي تو قامت ياران خم است
سرخي اشك من از سرخي لب هاي توست
از لب لعل تو بس فتنه كه در عالم است
نرگس مست تو را ديدم و مستم هنوز
هر كه نه مست تو شد در محن و ماتم است
جمله رقيبان به تو مشتغلند اي دريغ
روز و شب از انتظار ديده من پر نم است
گرچه دلم لايق خدمت كوي تو نيست
خادم آنم كه با خادم تو همدم است
حاصل باران عشق گر كه نداني، بدان
ز اشك نهان «خسته» را مرزع جان خرم است
حميد عابديها

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور مردم گيلان : گناه بزرگ فتنه گران ، اميدوار كردن دشمن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي بزرگترين جرم فتنه گران در سال 88 را اميدوار كردن دشمن دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم استان گيلان، همت، بصيرت، آگاهي و هوشياري مستمر را عوامل اصلي پيشرفت ملت به سمت قله هاي تعالي دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران همانگونه كه در هشت سال جنگ تحميلي با ابتكار، فداكاري، شجاعت و حضور در صحنه، بر دشمن غلبه كرد، در هشت ماه جنگ نرم هم با عنايت خداوند متعال از خود مهارتي مثال زدني نشان داد و در نهم دي سال گذشته به بركت ياد حضرت سيدالشهداء عليه السلام و با همت، بصيرت، آگاهي و هوشياري خود، بساط فتنه گران را جمع كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، جبران عقب ماندگي هاي تاريخي، و رسيدن ملت ايران به جايگاه شايسته علمي خود را نيازمند همت، عزم و اميد به آينده دانستند و افزودند: تنها راه رسيدن به قله هاي سعادت و پيشرفت، حفظ مستمر همت، عزم و اميد به آينده است، و ملت ايران در سي سال گذشته نشان داده است، توانايي پيشرفت و حركت جهشي را دارد.
ايشان با تأكيد بر اينكه شعارهاي ملت ايران جهاني و هدف او قطع كامل دست مستكبران از كشور است، خاطرنشان كردند: علت اصلي عصبانيت مستكبران از اين ملت و توطئه بر ضد آن، همين موضوع است و فتنه سال گذشته جلوه اي از توطئه دشمنان بود.
رهبر انقلاب اسلامي هدف از فتنه سال گذشته را گمراه كردن مردم با طرح شعارهاي حق ولي با محتواي باطل دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران در نهم دي سال گذشته، در حركتي كاملاً خودجوش فتنه گران را ناكام كردند و مشت محكمي بر دهان آنان زدند.
حضرت آيت الله خامنه اي حماسه نهم دي سال 88 را نشانه اي از بيداري و هوشياري مردم خواندند و افزودند: دشمنان ملت ايران و كساني كه تصور مي كنند مي توانند ميان مردم و نظام اسلامي فاصله بياندازند بايد اين پيام نهم دي را بفهمند و بدانند كه نظام متعلق به خود مردم است و نگاهبان اصلي اين نظام اسلامي، مردم هستند.
ايشان افزودند: سردمداران دولتهاي مستكبر و در راس آنها آمريكا در مقابله با نظام اسلامي شيوه هاي مختلفي همچون توطئه، اظهارات مزورانه، دشمني صريح، و شعار براي ملت، بكار مي برند كه همه اين موارد نشان مي دهد، آنها هنوز تحليل و شناخت صحيحي از ملت ايران ندارند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم حفظ همت ملت، خاطرنشان كردند: امسال كه سال همت مضاعف نامگذاري شده است، خوشبختانه نشانه هاي اين همت مضاعف در كشور ديده مي شود و مسئولان كارهاي خوبي در بخشهاي مختلف انجام مي دهند اما اين همت مضاعف بايد بصورت مستمر و در سالهاي آينده نيز وجود داشته باشد تا ملت ايران با دستيابي به قله هاي پيشرفت و كمال مادي و معنوي، دشمن را از خود مأيوس كند.
حضرت آيت الله خامنه اي تنها راه خلاص شدن از شر دشمنان را، مأيوس شدن آنها دانستند و افزودند: گناه بزرگ برخي از دست اندركاران فتنه سال گذشته، اميدوار كردن دشمن است.
ايشان با يادآوري انتخابات با عظمت سال گذشته و حضور خيره كننده مردم در اين انتخابات، خاطرنشان كردند: اين حضور عظيم مردم، مي توانست ملت ايران را در بسياري از ميدان هاي سياسي موفق كند اما فتنه گران با ايجاد فتنه و اميدوار كردن دشمن، به انقلاب اسلامي و ملت صدمه زدند.
رهبر انقلاب اسلامي فتنه سال 88 را چالشي بزرگ خواندند و افزودند: در اين چالش بزرگ، از يك طرف دشمن از فتنه گران حمايت مي كرد و حتي اسم آنها را برزبان مي آورد و از طرف ديگر ملت ايران با استحكام كامل در صحنه حضور پيدا كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: ملت ايران همانگونه كه در طول 8 سال جنگ تحميلي با ابتكار، شجاعت و فداكاري در ميدان حاضر شد و دشمن را شكست داد، در هشت ماه جنگ نرم نيز با همت، بصيرت و هوشياري در همه صحنه ها حاضر شد و حقيقتاً از خود مهارت نشان داد.
ايشان افزودند: آنچه كه اتفاق افتاد، دست قدرت الهي بود كه دلهاي مردم را به سمت خود جلب و به سوي راه صحيح هدايت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر حفظ و تقويت ارتباط با خدا در كنار افزايش همت، بصيرت و هوشياري، خاطرنشان كردند: نهم دي ماه سال گذشته يكي از موارد جلب رحمت الهي بود و مردم به بركت ياد حضرت سيدالشهدا عليه السلام به صحنه آمدند و بساط فتنه گران را برچيدند.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه مردم بويژه مسئولان و قشرهاي آگاه و هوشيار و جوانان را سنگين خواندند و تأكيد كردند: همواره بايد به لطف و هدايت الهي تكيه و تلاش شود تا به آن سرنوشت خوبي كه خداوند متعال براي ملت ايران مقدر كرده است برسيم.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي، ديني و مبارزاتي مردم گيلان، همت مردم اين خطه را نمونه بارزي از همت ملت ايران دانستند و افزودند: با وجود آنكه رژيم طاغوت، تلاش گسترده اي براي فاسد كردن عقيده مردم گيلان انجام داد، اما مردم اين سامان با همت، ايمان و عقيده خود در مقابل تلاشهاي آن رژيم ايستادند و مردم گيلان، از لحاظ دينداري، اخلاص، جهاد، و حضور در صحنه از استانهاي برجسته كشور هستند.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تجليل از شخصيت مبارز و مجاهد شهيد ميرزاكوچك خان جنگلي، در بيان سابقه درخشان مردم گيلان خاطرنشان كردند: مقابله با عوامل گروه هاي ملحد و ضددين، حضور تأثيرگذار در پيروزي انقلاب اسلامي، رشادت جوانان مؤمن و بسيجي اين استان در دوران دفاع مقدس، و نقش آفريني انديشمندان، دانشگاهيان و علماي گيلان در مقاطع مختلف از جمله سوابق ديني، انقلابي و علمي مردم اين استان است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري نقش آفريني مردم رشت در مقابله با فتنه سال گذشته، آن را نشانه ديگري از همت و بصيرت مردم گيلان دانستند و افزودند: رشت جزو معدود مناطقي بود كه يك روز زودتر از حركت خودجوش ملت، در هشتم دي سال 88 به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه گران تبديل شد.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قرباني نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت ضمن بيان بخشهايي از سوابق دلدادگي مردم گيلان به اهل بيت عليهم السلام و ترويج مكتب آن بزرگواران، و اشاره به مراجع و علماي بزرگي كه از اين منطقه برخاسته اند، گفت: مردم مؤمن گيلان همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده اند و ميرزا كوچك خان جنگلي نمونه بارز آن است، ضمن آنكه استان گيلان در طول 8 سال دفاع مقدس، هشت هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرد.

 



قائم مقام وزير بهداشت خبر داد
تصويب نقشه علمي سلامت كشور در آينده اي نزديك

ساري - خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزير بهداشت و رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از تصويب نقشه علمي سلامت كشور در آينده اي نزديك در شوراي انقلاب فرهنگي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران دكتر محمدمهدي ناصحي در همايش تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي مازندران با تاكيد بر عملي كردن جهاد علمي مورد نظر مقام معظم رهبري بيان داشت: نقشه علمي دانشگاه ها هميشه مورد تاكيد و نظر مقام معظم رهبري بوده است.
قائم مقام وزير بهداشت از تصويب نقشه علمي سلامت كشور در آينده اي نزديك در شوراي انقلاب فرهنگي خبر داد و خاطرنشان كرد: پس از ابلاغ اين نقشه علمي مكلف به اجرا هستيم.
وي با اعلام اينكه براساس افق 1404 بايد در اجرايي كردن نقشه علمي سلامت كشور جزء كشورهاي نخست منطقه خاورميانه باشيم، اضافه كرد: وزارت بهداشت تفاهمنامه هايي را به اين منظور به امضا رسانده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران سهم استان در پژوهش را دو درصد اعلام كرد و اضافه كرد: در پنج سال نخست افق 1404، 20 هزار مقاله بايد توليد شود كه سهم مازندران 400 مقاله است.
دكتر ناصحي از جذب 20 هزار پژوهشگر و پشتيبان پژوهش در مجموعه وزارت بهداشت براساس اين افق خبر داد و اظهار داشت: سهم مازندران از اين تعداد 160 پژوهشگر است.

 



برگزاري چهارمين سوگواره عاشورايي در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين از برگزاري چهارمين سوگواره عاشورايي در 11 و 12 دي ماه جاري در قزوين خبر داد.
«طيب ملك پور» در نشست خبري بيان داشت: چهارمين سوگواره عاشورايي 11 و 12 دي ماه جاري با عنوان «نيايش در كربلا» برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين برنامه با حضور استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كرمان، تهران، همدان، يزد، گلستان، كرمانشاه، زنجان، فارس، گيلان، مركزي، كردستان، قم، چهارمحال و بختياري، لرستان، قزوين، كهگيلويه و بويراحمد و مازندران برگزار مي شود.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين اضافه كرد: داستان، قطعه ادبي، شعر، قصه، كارگاه ادبي، نمايش، سرود، سخنراني و قرائت زيارت عاشورا بخش هاي مختلف سوگواره عاشورايي است كه از استان هاي مختلف در اين بخش ها شركت مي كنند.
وي با اشاره به برنامه هاي جانبي سوگواره عاشورايي افزود: در حاشيه اين برنامه گروه ويژه نمايش از كرمانشاه اجراي برنامه دارند و برنامه ويژه اي در حسينيه آقاجمال همراه با سخنراني شخصيت هاي معروف برگزار مي شود.
ملك پور اعلام كرد: نمايشگاه عفاف و حجاب، خوشنويسي، عكس، كلاژ و خياطي از برنامه هاي حاشيه اي سوگواره عاشورايي است.

 



مديركل آموزش و پرورش همدان: دانشگاه جامع فرهنگيان جايگزين مراكز تربيت معلم مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش همدان، گفت: دانشگاه جامع فرهنگيان جايگزين مراكز تربيت معلم مي شود.
عباس حسني محتشم در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان همدان، افزود: دانشگاه هاي جامع فرهنگيان با هدف تأمين نيروي انساني براي همه دوره هاي تحصيلي ايجاد مي شوند و داوطلبان با مدرك ديپلم مي توانند وارد اين دانشگاه شده و تا مقطع دكترا به تحصيل ادامه بدهند.
وي ادامه داد: اين دانشگاه براي سال تحصيلي آينده دانشجو مي پذيرد.
حسني محتشم به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و تأثير آن بر آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: مهمترين تأثير اين طرح بر آموزش و پرورش از بابت افزايش قيمت حامل هاي انرژي است كه از اين لحاظ نيز دغدغه اي نداريم چرا كه سرانه قابل توجه جبراني واريز شده تا مدارس با مشكلي مواجه نشوند.

 



به مناسبت هفته پژوهش انجام شد
رونمايي از هواپيماي بدون سرنشين دانش آموز ديري

در مراسمي با حضور مسئولان و پژوهشگران شهرستان دير از هواپيماي بدون سرنشين دانش آموز نوجوان ديري رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، رئيس اداره آموزش و پرورش دير شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدير از مخترع نوجوان و پژوهشگر شهرستان دير اظهار داشت: اين هواپيماي بدون سرنشين كه توسط دانش آموز اين شهرستان، محمد دهقان ساخته شده قابليت هاي ارزنده اي دارد و نشان دهنده استعدادهاي بي نظير در اين شهرستان است.
اين مخترع ديري گفت: اين هواپيماي بدون سرنشين، قابليت عكسبرداري، فيلمبرداري و شناسايي از مناطق مختلف را داراست و با مهارت تمام و زيبايي خاصي ساخته شده است.
محمد دهقان اضافه كرد: اين هواپيما قابليت كنترل از راه دور با برد بيش از 5 كيلومتر را نيز داراست.
شامگاه سه شنبه در مراسمي با حضور مسئولان و مردم از پژوهشگران برتر فرهنگي شهرستان دير تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم پس از اهداي جوائز به پژوهشگران قطب سه(3)، به دانش آموزان ديري كه حائز رتبه زير 500 در كنكور سراسري 89 شده بودند نيز يك دستگاه لپ تاپ اهدا شد.

 



مديركل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد
پرداخت كامل هزينه درمان 2 دانش آموز سانحه ديده در بندرعباس

مديركل آموزش و پرورش هرمزگان از پرداخت كامل هزينه درمان دو دانش آموز دچار سانحه برق گرفتگي شده طي بارندگي اخير در بندرعباس خبر داد.
احمد آخوندي روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: اداره كل آموزش و پرورش ضمن پيگيري دقيق روند درمان دو دانش آموز كه بر اثر پاره شدن سيم هاي برق دچار برق گرفتگي شده و به يزد اعزام شدند، هزينه كامل درمان آنان را نيز پرداخت خواهد كرد.
وي با اعلام اين خبر افزود: اين دو دانش آموز سال دوم هنرستان شهيد تندگويان بندرعباس و به نام هاي «همايون صبوران» و «حميدرضا سالاري» نام دارند كه دوشنبه اين هفته به دنبال وقوع حادثه برق گرفتگي در مسير مدرسه، به بيمارستان يزد اعزام شده اند.
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان تصريح كرد: در اين حادثه دو دانش آموز ديگر نيز دچار آسيب ديدگي شدند كه پس از اعزام به بيمارستان شهيد محمدي مورد معالجه و از بيمارستان مرخص شدند.
به گفته آخوندي، اداره كل آموزش و پرورش استان با توجه به حساسيت موضوع دلايل وقوع اين حادثه را به جد در دستور كار دارد و اقدامات لازم در اين مورد به عمل خواهد آمد.
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان تاكيد كرد: اين اطمينان را به شهروندان عزيز خواهيم داد كه آموزش و پرورش استان قطعا وقوع اين حادثه ناگوار را تا حصول نتيجه پيگيري خواهد كرد.
يادآور مي شود در نخستين دقايق بارندگي روز دوشنبه هفته جاري در بندرعباس بر اثر اتصال سيم تيرهاي برق و پاره شدن آنها، اين دانش آموزان دچار برق گرفتگي و سوختگي شده و پس از حضور نيروهاي امدادي و آتش نشاني، توسط اورژانس 115 به بخش سوختگي بيمارستان شهيد محمدي منتقل شدند.

 



رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور: دوره هاي آموزش پخت نان اجرايي مي شود

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: دوره هاي آموزش پخت نان طي يك برنامه زمان بندي براي تمام نانوايان در كشور اجرايي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، عبدالرسول پورعباس صبح ديروز در جمع مديران كل و روساي ادارات فني و حرفه اي كشور در تبريز بر ضرورت اجرايي شدن آموزش هاي فني و حرفه اي در امور حرفه اي تاكيد كرد.
وي با بيان اين كه دوره هاي مهارتي از كارداني تا كارشناسي ارشد و خبره برگزار مي شود، تصريح كرد: ارتقاي آموزش هاي فني و حرفه اي تا سطح خبره كه برابر با دوره دكترا در دانشگاه است مورد توجه قرار مي گيرد.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي افزود: آموزش هاي پايه فني از محيط دانشگاه اجرايي مي شود، سپس دانشجو مدتي از زمان تحصيل را در محيط كار خواهد گذراند به نحوي كه فرد پس از فارغ التحصيلي منشأ توليد كار و كارآفرين باشد. وي گفت: دوره هاي آموزش پخت نان طي يك برنامه زمان بندي براي تمام نانوايان كشور اجرايي مي شود و در حال حاضر هشت استان به عنوان استان هاي پايلوت انتخاب شده و دوره هاي آموزشي در اين استان ها برگزار مي شود كه آذربايجان شرقي يكي از اين استان هاست.
پورعباس يادآور شد: در مورد مشاغل ديگر هم اين دوره ها برگزار مي شود كه صرفه جويي و ارتقا بهره وري را به دنبال خواهد داشت.

 



دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد
تدوين منشور فرهنگي انقلاب براساس فرمايشات رهبر انقلاب

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: منشور فرهنگي انقلاب اسلامي شامل 15 هزار صفحه و در قالب 20 جلد از فرمايشهاي رهبر معظم انقلاب در حال تدوين است.
به گزارش ايرنا، «محمدرضا مخبردزفولي» شامگاه سه شنبه در ديدار با استاندار اصفهان افزود: تدوين منشور فرهنگي انقلاب، پشتوانه مهم براي طرح عظيم مهندسي فرهنگي است.
وي ادامه داد: موضوع مهندسي فرهنگي با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب از پنج سال پيش در دستور كار قرار گرفت و اكنون اين طرح با اجزايي مانند تحليل وضعيت فرهنگ كشور در مراحل تصويب در شوراي تخصصي است.
مخبردزفولي گفت: موضوع نقشه جامع علمي كشور كه مراحل نهايي تصويب را طي مي كند به عنوان يك سند بالادستي از افتخارات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه با تاكيد و حمايت رهبر معظم انقلاب اين موفقيت بزرگ حاصل شد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد پيوست فرهنگي افزود: بحث پيوست فرهنگي با رويكرد اسلامي و با همكاري حوزه هاي علميه در حوزه هايي مانند مسكن، بهداشت و درمان، مخابرات، فن آوري اطلاعات و بخش هاي مختلف آماده و در حال طي مراحل تصويب است.
وي اظهار داشت: رشد شگفت انگيز سه دهه اخير كشور در حوزه توليد علم و دانش و نهادسازي، حكايت از آن دارد كه امام خميني و رهبر معظم انقلاب در نگاهي دورانديش و خردمندانه با ايجاد و حمايت از شوراي عالي انقلاب فرهنگي پايه گذار اصلي اين رشد بوده اند.
وي گفت: در استان هاي مختلف ظرفيت هاي فرهنگي زيادي وجود دارد و درصدد همكاري با استانداران و مسئولان مربوطه براي ايجاد فضاي همفكري و تبادل افكار در اين بخش هستيم.
مخبردزفولي افزود: همچنين درصدد ايجاد كارگروههاي مختلف در حوزه اجتماعي، فرهنگي و ديني هستيم كه به مسائل مربوط در اين بخش ها رسيدگي كنيم.

 



حمايت نمايندگان فارس از مواضع آيت الله جنتي

شيراز-خبرنگار كيهان:
نمايندگان استان فارس در مجلس شوراي اسلامي از مواضع آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران حمايت كردند.
نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي از مواضع آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه و تذكر به رئيس جمهور درباره انتصاب برخي مديران استاني تشكر كردند.
در اين نامه كه به امضاي 12 نفر و با عنوان «نمايندگان مردم مظلوم فارس در مجلس شوراي اسلامي» رسيده آمده است كه فرمايشات جنابعالي بيان دردهاي مردم محبوب و شريف و بزرگان محترم فارس است. ما هشدار جنابعالي را نه در مخالفت بلكه در همراهي واقعي با دولت و درك صحيح و به موقع از مسائل فارس و نظام مي دانيم و انتظار داريم رئيس جمهور با فراست اجازه ندهند بيش از اين ظلم و ناروا به مردم فارس تحميل شود.
گفتني است كه آيت الله جنتي در آخرين خطبه جمعه تهران به رئيس جمهور درباره برخي مسائل مديريتي تذكر داده بود.

 



تأكيد آيت الله صافي گلپايگاني بر انتساب مسجد مقدس جمكران به ولي عصر(عج)

سرويس شهرستانها-
يكي از مراجع عظام قم به استفتائي در مورد مسجد مقدس جمكران و روايت هاي وارده پيرامون احداث اين مسجد پاسخ دادند.
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني در پاسخ به اين استفتا اظهار داشت: مسجد مقدس جمكران از مساجد و مقامات مشرفه به عنايات حضرت بقيه الله ارواح العالمين له الفداء است. هم از جهت اصل بنا كه برحسب نقل بزرگان حديث از كتاب تاريخ قم و قبول اعاظم علماء و اعتماد آنها بر آن، به امر حضرت بنا شده و از آن زمان تا حال، حلفاً عن سلف آن را پذيرفته و شرف حضور و نماز و عبادت در آن را مغتنم شمرده اند.
در ادامه پاسخ اين مرجع تقليد به استفتاي مذكور آمده است: مغتنم شمرده شدن شأن مسجد مقدس جمكران هم از جهت معجزات باهره اي كه در آن به واسطه توسلات به آن حضرت وقوع يافته و تشرف بعضي كه اجمالاً معلوم و مسلم است و مثل تواتر معنوي است و بالجمله فضيلت و موقعيت و انتساب آن به حضرت ثابت است چنانكه در بعضي مناطق ديگر نيز اماكن و مقامات مقدسه وجود دارد كه همه به عنوان مقام و ناحيه مقدسه عنوان مي شوند.
آيت الله صافي گلپايگاني در تشريح روايت هاي وارده پيرامون مسجد مقدس جمكران گفت: علاوه بر سرداب اشرف و اقدس سامره كه حتي بعضي خلفاء بني عباس مثل الناصر لدين الله به آن معتقد بوده و معجزات بزرگ در آن ديده شده است، مقام معروف ديگر، مقام حضرت مهدي عليه السلام در وادي السلام است كه در كشف الاستار معجزه باهره اي را كه شك در وقوع آن نيست نقل مي نمايد و همچنين مقام آن حضرت در حله نيز از اين مقامات و مشاهده مقدسه است.

 



اخبار ادبي و هنري

دروغ پردازي صداي آمريكا درباره شمقدري
شبكه تلويزيوني صداي آمريكا كه از كمبود مخاطب و بي اعتباري رنج مي برد، در تازه ترين دروغ پردازي خود اعلام كرد كه جواد شمقدري از سمت معاونت سينمايي وزارت ارشاد بركنار شده است.
اين خبر در حالي منتشر شد كه هيچ منبعي براي آن ذكر نشد و هيچ مقام يا نهادي به آن نپرداخته و آن را تاييد نكرده است.
نكته جالب توجه اين است كه شمقدري نيز به خاطر بي اعتباري صداي آمريكا حاضر به تكذيب اين خبر نشده است.
امروز؛ نخستين جلسه شوراي عالي سينما
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تشكيل نخستين جلسه شوراي عالي سينما خبر داد.
سيدمحمد حسيني ديروز و در حاشيه نخستين گردهمايي كانون هاي ادبي كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور با عنوان «همايش ملي عهد قلم» گفت: امروز و با حضور رياست محترم جمهوري نخستين جلسه شوراي عالي سينما برگزار خواهد شد.
وي در گفتگو با هنر نيوز ادامه داد: اين اولين بار در كشور است كه شورايي در حوزه سينما و با حضور رياست محترم جمهوري برگزار مي شود و بديهي است كه تشكيل اين شورا مي تواند نقش بسيار موثري در فعاليت هاي اجرايي سينما داشته باشد.
حسيني ادامه داد: حمايت هاي ما از سينما حمايت هايي نرم افزاري و سخت افزاري خواهد بود چرا كه در دولت عزم و اراده جدي به حوزه هنر و فرهنگ وجود دارد.
گردهمايي نويسندگان و شاعران به مناسبت نهم دي
ويژه برنامه شعرخواني و ميزگرد «بايسته هاي ادبيات امروز انقلاب اسلامي با نگاهي به فتنه 88 و حماسه 9 دي» با حضور چهره هاي سرشناس ادبيات انقلاب عصر روز پنجشنبه نهم دي در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي شود.
در بخش ميزگرد برنامه «بايسته هاي ادبيات امروز انقلاب اسلامي» چهره هاي برجسته ادبيات انقلاب چون اميرحسين فردي، جواد محقق، علي محمد مودب، علي داودي، سيدحسين شهرستاني، محمدمهدي سيار و كاظم رستمي حضور خواهند داشت. بخش شعرخواني هم با حضور ميلاد عرفان پور، حميد درويشي، محمدحسين نعمتي و خانم طارمي برگزار مي شود.
برنامه ميزگرد «بايسته هاي ادبيات امروز انقلاب اسلامي با نگاهي به فتنه 88 و حماسه 9 دي» ساعت 30:17 فردا پنجشنبه نهم دي ماه در تالار مهر حوزه هنري آغاز خواهد شد و حضور علاقمندان در آن آزاد است.
استقبال سه هزار نفري از نمايشگاه عكس «مختارنامه»
نمايشگاه عكس مختارنامه با استقبال گسترده روبه رو شد.
اين نمايشگاه كه از چهارم دي با حضور عوامل مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» و جمعي از هنرمندان و مديران فرهنگي افتتاح شد، در پي استقبال كم نظير علاقه مندان طي چهار روز، پذيراي بالغ بر سه هزار و 200 بازديد كننده بود.
نخستين نمايشگاه عكس مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» در برگيرنده 72 قطعه عكس كوچك و بزرگ است كه تا 10 بهمن سال جاري در طبقات همكف و دوم تالار وحدت براي بازديد علاقه مندان برپا خواهد بود.
اجراي يك نمايش با موضوع حماسه نهم دي
نمايش «كليد»، با طرحي از حميد نيلي و كارگرداني محمدرضا مداحيان به مناسبت حماسه حضور نهم دي از امشب در تالار انديشه حوزه هنري روي صحنه مي رود. نمايش «كليد» كه از ساعت 30:19 به مدت 90 دقيقه اجرا مي شود داستان را در هفت صحنه روايت مي كند. اين نمايش قصه پسري را روايت مي كند كه در جنگ به شهادت رسيده و زمان پدر را از او دور كرده به طوري كه حتي پسر خود را نمي شناسد پسر امانتي به پدر مي سپارد تا آن را به مقصد برساند.
پرداخت تسهيلات بانكي به ناشران كشور
با توافقات صورت گرفته بين بانك عامل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تسهيلات بانكي در قالب وام از ماه جاري به ناشران كشور پرداخت مي شود. بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در مرحله اول بيش از 140 ناشر به بانك عامل جهت دريافت وام معرفي شده اند كه بيش از نيمي از آنها ناشران شهرستان هستند.
وي هدف از اين اقدام را فراهم آوردن امكانات لازم به منظور توسعه شبكه توزيع كتاب عنوان كرد و اضافه كرد: اين حمايت در راستاي افزايش توان مالي ناشران براي توزيع كتاب ها صورت مي گيرد.
معاون امور فرهنگي اظهار اميدواري كرد با اجرايي شدن اين طرح موجبات ارتقا سطح كيفي و كمي صنعت نشر كشور فراهم آيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14