(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 دی 1389- شماره 19831

ايجاد دست انداز در مسير حركتي مديران جوان يزدي
رئيس سازمان جهاد كشاورزي همدان: يارانه هاي كشاورزي با جهت گيري جديد ادامه مي يابد
آينه كاري مسجد صفوي حرم مطهر امام كاظم(ع) توسط نيشابوري ها
ايران در كيهان
عمليات اجراي طرح هاي عمراني فرودگاه گرگان آغاز شد
جانشين استاندار: 8500 شغل در ايلام ايجاد شد
كسب رتبه نخست توليد و صادرات خرما توسط خوزستان
تعيين قيمت نان در استان زنجان
راه اندازي يونيت دندانپزشكي سيار در مدارس كاشان
سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي هواپيمائي آسمان در سال آينده
پرداخت 20ميليارد تومان تسهيلات به صنايع كوچك قزوين
انتصابات جديد در شهرستان ها
توزيع كوپن نفت سفيد و گازمايع در روستاها
افتتاح هشتمين نمايشگاه بزرگ كتاب هرمزگان
مديركل كار و امور اجتماعي استان البرز: بايد از ظرفيت منطقه ويژه اقتصادي پيام استفاده مطلوب كرد



ايجاد دست انداز در مسير حركتي مديران جوان يزدي

محمدرضا حايري زاده- خبرنگار كيهان در يزد
حركت استان يزد به سمت استفاده از نيروي جوان و پرانرژي در راس برخي دستگاه هاي اجرايي، نتايج مثبت و ارزشمندي را به همراه داشته و توجه به نيروهاي جوان بومي ثمره درخشان تري را به ثبت رسانده است.
نيروهاي جوان بدليل طراوت و جواني وخوشفكري و پرانرژي بودن داراي ايده ها و تفكرات جديد و زيبايي نيز هستند كه اجراي برخي طرح هاي آنان در دستگاه هاي مربوطه تحسين برانگيز بوده است.
در اين ميان ارتباط تنگاتنگ با رسانه ها و تعامل خوب آن ها با خبرنگاران را نيز بايد به فال نيك گرفت. اما در اين ميان مديران جوان در استان يزد با مشكلات فراواني روبرو شدند، مشكلاتي كه تا حدودي باعث دلسردي در كار و دوري از رسانه ها شده است.
برخي از مديران و افراد كه بايد مديريت جديد و تلاش اين مديران جوان را الگو قرار دهند و خود را با همت بيشتر و تلاش مضاعف به پاي آنها برسانند. متاسفانه تحمل اين شكوفايي و رشد و صرف انرژي را ندارند و به جاي همدلي و همراهي به نوعي چوب لاي چرخ حركتي اين مديران جوان مي گذارند و دست اندازهايي در مقابل مسير آن ها ايجاد مي كنند.
اين مديران جوان معتقدند كه آن ها تنها در حيطه كاري خود در حال فعاليتند و دخالتي در امور ديگران ندارند، اما برخي تحمل مطرح شدن مديران جوان را ندارند و توقع دارند كه تلاش ها و زحمات و برنامه هاي آنها به نام ديگري در جامعه توسط رسانه ها مطرح شود.
نكته ديگر آنكه علي رغم اينكه ارتباط با رسانه ها و رسانه اي شدن با هدف اطلاع رساني درست و به هنگام بخشي از مسئوليت مديران به شمار مي رود، اما امروز شاهديم مديراني كه ارتباط خوبي با خبرنگاران برقرار كرده مورد انواع حملات و طومارها قرار مي گيرد.
اين گفته بيانگر اين واقعيت است كه برخي معدود از مديران استان يزد تاب و تحمل رشد و شكوفايي و مطرح شدن ديگر مديران را در خود نمي بينند و سعي مي كنند به جاي حركت رو به بالاي خود، آن مدير بويژه اگر جوان باشد را به سمت پايين حركت دهند و در او دلسردي، ناميدي و بي تفاوتي حاكم سازند.
اين نكته را نبايد فراموش كرد كه مديران جوان به دليل كم تجربگي قطعا خطاهايي ممكن است در كارشان بوجود آيد، اما جنب و جوش، تحرك، نوآوري، فعاليت شبانه روزي و پويايي و... در وجود آنها به خوبي مشهود است، به طوريكه معاونت برنامه ريزي استاندار در مراسمي ضمن تقدير از تلاش هاي يك مديرجوان گفت: برخي افراد ديرهنگام شناسايي مي شوند و اين بيانگر اين واقعيت است كه خطاهاي جزئي در مقابل خدمات ارزشمند قابل محاسبه نيست.
توجه به اين امر مهم و اساسي كه بايد مديران ارشد استان پشتوانه محكمي براي مديران جوان و موفق باشند را بايد بيشتر مورد توجه قرار داد و در مقابل نيز وظيفه ايجاب مي كند كه به مديران كم كاري كه در مقابل مديران پركار ايستادگي كرده و تحمل موفقيت آنها را ندارند تذكرات جدي و اساسي داد.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي همدان: يارانه هاي كشاورزي با جهت گيري جديد ادامه مي يابد

همدان - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: يارانه هاي بخش كشاورزي با جهت گيري جديد ادامه مي يابد.
مهندس عليرضا رنجبر ضرابي در جلسه مديران جهاد كشاورزي شهرستان هاي استان همدان افزود: يارانه بخش كشاورزي به هيچ وجه قطع نخواهد شد و با جهت گيري هاي جديد به منظور بهينه سازي مصرف انرژي، استفاده بهينه از منابع براي افزايش توليد و درآمد، اختصاص خواهد يافت و به كشاورزان بايد از اين جهت اطمينان خاطر داده شود.
وي از مديران شهرستان ها خواست تا به توجيه تشكل هاي بخش كشاورزي و توليدكنندگان درباره چگونگي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و طرح هاي مرتبط با اين قانون بپردازند.
در اين جلسه معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي همدان، گفت: 30 درصد وجوه حاصل از اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها بر اساس قانون به صورت كمك بلاعوض، يارانه سود تسهيلات يا وجوه اداره شده به واحدهاي توليدي تعلق مي گيرد.
غلامرضا شجاعي مهر افزود: اين وجوه صرف بهينه سازي مصرف انرژي واحدهاي توليدي، اصلاح ساختار فناوري واحدها جهت افزايش بهره وري و حمايت از توليدكنندگان بخش كشاورزي خواهد شد.
وي ادامه داد: حمايت دولت از بخش كشاورزي با اجراي هدفمند كردن يارانه ها در قالب دو برنامه كوتاه مدت و بلندمدت اجرا مي شود.
شجاعي مهريادآور شد: در برنامه كوتاه مدت، تمام بخش هاي كشاورزي براي حامل هاي انرژي و برق، از نرخ توجيهي برخوردار مي شوند كه در همين راستا صدور كارت اعتباري انرژي نيز در حال پيگيري است. وي خاطر نشان ساخت: در برنامه مدت نيز، 30 درصد هزينه اجراي برنامه ها به صورت يارانه، كمك بلاعوض يا تسهيلات بانكي به بهره برداران پرداخت خواهد شد.
وي تاكيد كرد: هدفمند كردن يارانه ها با تغيير جهت گيري، افزايش سود و درآمد كشاورزان را در پي دارد.

 



آينه كاري مسجد صفوي حرم مطهر امام كاظم(ع) توسط نيشابوري ها

نيشابور- خبرنگاركيهان:
آئينه كاري مسجد صفوي متصل به حرم مطهر امام كاظم(ع) توسط مردم نيشابور انجام مي شود.
معاون استاندار و فرماندار نيشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: دو ماه قبل يك هيات ايراني به كشور عراق سفري داشت كه با توليت حرمين كاظمين(ع) مذاكرات و رايزني هايي در خصوص بازسازي حرم مطهر صورت گرفت.
سيدجلال هاشمي گفت: متعاقب اين تعهد نشستي با حضور معاونت ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور در نيشابور برگزار و پس از كار كارشناسي تفاهم نامه اي در اين باره نهايي شد.
هاشمي اظهار داشت: تعهد نهايي ما هشت ميليارد ريال است كه در گام نخست و براساس توافق هاي صورت گرفته با اعضاي ستاد مركز، قرار است پنج ميليارد ريال از مردم نيشابور جمع آوري و جهت آئينه كاري اين مسجد هزينه شود.
وي افزود: مردم ولايتمدار شهرستان نيشابور تا امروز با ساخت و ارسال 13باب سقاخانه به صحن حرم مطهر اميرالمؤمنين(ع) و اهداي 900 خشت طلاي گنبد حرم مطهر امام موسي كاظم(ع) در بازسازي عتبات عاليات مشاركت داشته اند.
معاون استاندار و فرماندار نيشابور با قدرداني از مشاركت گسترده مردم نيشابور در بازسازي عتبات عاليات يادآور شد: پروژه هاي در دست اجرا در شهرهاي نجف، كربلا، كاظمين و سامرا با هنرنمايي هنرمندان ايراني عملياتي شده و از طرح هاي اصيل اسلامي ايراني برگرفته كه از شرايط بسيار خوبي برخوردار است.

 



ايران در كيهان

صادرات كيوي به تاجيكستان

تنكابن-خبرنگار كيهان: مهندس اسحاق عطائي مدير جهاد كشاورزي تنكابن گفت: 20 تن كيوي از تنكابن به كشور تاجيكستان صادر شد. وي ميزان سطح زير كشت محصول كيوي در شهرستان را 2500 هكتار دانست و يادآور شد طي سال جاري 60 هزار تن كيوي از باغات تنكابن توليد شده است.

بهره برداري از تلويزيون شهري در خوراسگان

خوراسگان-خبرنگار كيهان: بهره برداري از اولين تلويزيون شهري خوراسگان به همت شهرداري خوراسگان و با همكاري بخش خصوصي در خوراسگان صورت گرفت.
اين تلويزيون در محل چهار راه همدانيان و با هدف اطلاع رساني امور شهري و تبليغات تجاري راه اندازي شده است.

احداث 5 مركز مطالعه در شاهرود

شاهرود-خبرنگار كيهان: در پي انعقاد تفاهم نامه بين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري شاهرود و به منظور ايجاد فضايي جهت مطالعه علاقمندان و دسترسي آسان شهروندان به كتاب و ترويج فرهنگ كتابخواني مقرر شد كه تعداد 5 مركز مطالعه شهري در نقاط مختلف سطح شهر شاهرود احداث و تجهيز گردد. ساخت اين 5 مركز به عهده شهرداري و تجهيز آنها شامل كتاب و اقلام فرهنگي به عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شاهرود است.

كاهش ابتلابه مالاريا در هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار هرمزگان از كاهش 35درصدي بيماري مالاريا در استان به نسبت ده ماهه سال گذشته خبر داد. محمد حسن پرآور دركارگروه سلامت و امنيت غذايي استان ضمن تشكر از تلاش هاي دانشگاه علوم پزشكي در اين راستا اظهار داشت: 72درصد بيماران مالاريا در استان را اتباع بيگانه افاغنه و پاكستاني تشكيل مي دهند.

نمايشگاه كتاب استان هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان: عباس اميني طي بازديد از هشتمين نمايشگاه كتاب استان هرمزگان گفت: با توجه به اهتمامي كه در برگزاري هر ساله نمايشگاه كتاب در استان ايجاد شده، خوشبختانه اين رويداد به مهمترين اتفاق فرهنگي استان تبديل شده است. فرماندار بندرعباس استقبال مردم از نمايشگاه را قابل تحسين دانست و افزود: خوشبختانه برگزاري نمايشگاه هاي كتاب در طول سال هاي اخير با رشد كمي و كيفي مناسبي برگزار شده است و توانسته پاسخگوي نياز مخاطبان و علاقه مندان به كتاب باشد.

آموزش تلقيح شتر در سمنان

سمنان-خبرنگار كيهان: دوره آموزش كشوري تلقيح مصنوعي شترهاي يك و دو كاهانه در دامغان برگزار شد.
سرپرست معاونت بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با بيان اين مطلب گفت: در اين دوره آموزشي كه در مركز علمي كاربردي رسول اكرم(ص) دامغان برگزار شد، تعداد 25 نفر از كارشناسان امور دام 15 استان كشور با روشهاي علمي تلقيح مصنوعي شتر آشنا شدند.

ساماندهي گلزار شهداي گيلان

گيلان-خبرنگار كيهان: استاندار گيلان ضمن اعلام اين خبر كه 14 ميليارد و 300 ميليون جهت ساماندهي گلزار شهدا اختصاص يافته گفت: اين استان داراي يك هزار و 211 گلزار شهدا است و اعتبارات مذكور براي بازسازي 15درصد گلزار شهداي باقيمانده گيلان تخصيص يافته است.
به گفته مهندس قهرماني چابك در حال حاضر 85درصد از مزار شهداي استان گيلان بازسازي شده و از نيمه دوم سال 88 هر هفته يك گلزار متبرك شهدا در اين استان به بهره برداري رسيده است.

مسابقه قرآني تفسير سوره ياسين در مرند

تبريز-خبرنگار كيهان: اولين مسابقه قرآني تفسير سوره مباركه «ياسين» توسط كانون فرهنگي و هنري امام جواد(ع) مرند و همكاري مركز نشر معارف قرآن و نهج البلاغه اصفهان، در مرند برگزار مي شود. مركز نشر معارف قرآن و نهج البلاغه اصفهان و ستاد برگزاري مسابقات قرآني احسن الحديث د رچند سال اخير با استفاده از تفاسير ارزشمند استاد محمدعلي انصاري پيش از 115 هزار نفر را در كشور، تحت پوشش قرار داده است.

ساخت استخر ذخيره آب كشاورزي در نائين

نائين-خبرنگار كيهان: مسئول اداره آب و خاك و امور مهندسي جهاد كشاورزي نائين از عمليات اجرايي ساخت استخر ذخيره آب كشاورزي روستاهاي آبي آباد و خارزن از توابع شهرستان نائين خبر داد.
نعمت الله جيحوني افزود: با توجه به خشكسالي هاي سالهاي اخير و كم شدن آبدهي قنوات واقع در بخش مركزي اين شهرستان و بخصوص قنات اين روستاها، احداث اين گونه استخرها ضروري بوده و به كاهش اثرات زيانبار خشكسالي و حفظ سطح زير كشت آن كمك مي كند.

توزيع شير در دبيرستانهاي مازندران

ساري-خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: براي اولين بار دانش آموزان پسر دوره متوسطه مازندران در دبيرستان شير مي نوشند.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، عبدالوحيد فياضي گفت: 460 مدرسه پسرانه دوره متوسطه با 73 هزار و 680 دانش آموز از اين طرح بهره مند مي شوند.

اولين دوره آموزش خبرنگاري در شاهرود

شاهرود-خبرنگار كيهان: موسسه خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات شهرستان شاهرود با همكاري بسيج هنرمندان اين شهرستان اولين دوره آموزش خبرنگاري را به مدت 3 روز براي فعالان رسانه اي و اعضا بسيج هنرمندان در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر برگزار كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين دوره آموزشي سرفصلهايي همچون خبرنويسي، محتواي خبر، مصاحبه و گزارش به وسيله دو تن از كارشناسان خبري تدريس شد.

پروژه هاي در دست ساخت در قزوين

قزوين-خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: در حال حاضر يك هزار و 75 پروژه عمراني در سطح استان قزوين در بخش هاي مختلف در حال اجراست. اصغر حمزه اي درهمايش فرمانداران و بخشداران بيان داشت: طي 9 ماهه نخست سال جاري 85درصد از اعتبارات استان تخصيص يافته است و با پيگيري هاي لازم اميدواريم كه همچون سنوات گذشته بتوانيم تا پايان سال مالي اين تخصيص ها را به صد در صد برسانيم.
وي ادامه داد: اتمام 100 طرح نيمه تمام توليدي مهم ترين اولويت اقتصادي استان است.

 



با حضور استاندار گلستان
عمليات اجراي طرح هاي عمراني فرودگاه گرگان آغاز شد

گرگان- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار استان گلستان و برخي از مسئولان استان كلنگ طرح هاي عمراني و توسعه اي فرودگاه زنجان به زمين زده شد.
طي مراسمي با حضور استاندار گلستان، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور و رؤساي دستگاههاي اجرايي، كلنگ طرح هاي عمراني و توسعه اي فرودگاه گرگان به زمين زده شد.
پروژه هاي پايانه خارجي و حج به همراه پاركينگ فرودگاه از جمله طرح هايي است كه كلنگ آن به زمين شده است و همچنين ساختمانهاي اداري و پليس فرودگاه گرگان از جمله طرح هايي است كه بزودي افتتاح مي شود.

 



جانشين استاندار: 8500 شغل در ايلام ايجاد شد

ايلام- خبرنگار كيهان:
جانشين استاندار ايلام در امور اشتغال و سرمايه گذاري گفت: در سال جاري 8 هزار و 500 شغل در ايلام ايجاد شده است.
«حسن مركزي» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ايجاد اين تعداد شغل در استان ايلام در حالي است كه تعهدات ايجاد اشتغال استان تا پايان سال 89 تنها 7 هزار شغل بوده است.
وي ادامه داد: اين آمار به صورت دقيق و علمي در بررسي آمارهاي تعداد بيمه شدگان تأمين اجتماعي استان ايلام به دست آمده است.
اين مسئول اضافه كرد: بخش عمده اي از اين تعداد شغل با همكاري صندوق مهر امام رضا(ع) استان ايلام ايجاد شده است.
جانشين استاندار ايلام در امور اشتغال و سرمايه گذاري تصريح كرد: ايجاد شغل پايدار در استان ايلام يكي از اولويت هاي كاري مسئولان ارشد استان ايلام است و شاخص هاي مربوط به عملكرد 7 ماه سال جاري، نشان از عزم و اراده مسئولان اين بخش براي توسعه فرصت هاي اشتغال دارد.
مركزي با بيان اينكه به دنبال مديريت صحيح بر منابع و ظرفيت هاي استان ايلام هستيم، تصريح كرد: هماهنگ سازي كارها حول محور ايجاد اشتغال پايدار از مهم ترين برنامه هاي در دست اقدام است.
اين مسئول اضافه كرد: مسئولان ارشد استان ايلام به دنبال هدايت سرمايه گذاران و قرار گرفتن آنها در مسير رشد و توسعه و ايجاد اشتغال پايدار و مولد هستند.
جانشين استاندار ايلام در امور اشتغال و سرمايه گذاري در پايان گفت: در حال حاضر به دنبال تهيه نرم افزار اطلاعات ورودي و خروجي اشتغال به صورت ماهانه براي ساماندهي هر چه بيشتر اين حوزه هستيم.

 



كسب رتبه نخست توليد و صادرات خرما توسط خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان گفت: اين استان مقام اول توليد و صادرات خرما را در كشور به خود اختصاص داد.
سيدمجيد موسوي با بيان اين مطلب عمده ترين دليل افزايش توليد و صادرات خرما را بهبود وضعيت آب و هوايي و تامين آب مورد نياز نخيلات در زمان تلقيح و تكوين دانه عنوان نمود.
وي توليد خرما را در سال جاري 165 هزار تن اعلام و بيان كرد: سالانه 50 هزار تن خرما به كشورهاي مختلف صادر مي شود.
موسوي با بيان اينكه عمده خرماي صادراتي از نوع استعمران است، خاطرنشان كرد: 46درصد محصول خرماي استان در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر توليد مي شود.
رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان با بيان اين كه ميزان برداشت خرما در هر هكتار 5/5 تن بوده است، اظهار داشت: در استان خوزستان 28 هزار هكتار نخلستان بارور و 12 هزار هكتار نخلستان غيربارور وجود دارد.

 



تعيين قيمت نان در استان زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
در دهمين جلسه استاني ستاد هدفمندسازي يارانه ها قيمت نان در استان زنجان تعيين شد.
دهمين جلسه ستاد هدفمندسازي يارانه ها به رياست استاندار زنجان تشكيل شد كه از مهمترين مصوبات اين جلسه، اعلام رسمي نرخ نان در استان بود. در تصميم اين ستاد به ازاي نان لواش (160 گرم) 700 ريال، نان بربري(500 گرم) 2000 ريال، نان سنگك (600 گرم) 2500 ريال و تافتان 200 گرمي 850 ريال از ساعت 16 دوم دي ماه در سراسر استان اعمال خواهد شد.
استاندار زنجان آگاهي افكار عمومي از جزئيات طرح هدفمندسازي يارانه ها را نشان دهنده دقيق بودن برنامه ريزي ها، اقدامات و مديريت اجراي طرح در سراسر كشور دانست و گفت: با انعطاف و جديتي كه در تصميمات ملي از سوي رياست جمهور وجود داشت هر كس به عدالت به سود خود رسيد.
رئوفي نژاد تغيير در قيمت اقلام و اجناس را فقط منوط به مجوز ستاد هدفمندسازي يارانه دانست و گفت: هيچ دستگاه اجرايي بدون هماهنگي با ستاد نمي تواند در قيمتها تغييري ايجاد كند.

 



راه اندازي يونيت دندانپزشكي سيار در مدارس كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور يونيت دندانپزشكي سيار با صرف هزينه 100 ميليون ريال در مدرسه دخترانه قريشي كاشان راه اندازي شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كاشان، راه اندازي اين يونيت را در مدارس حائز اهميت خواند و گفت: اگر اين طرح پيگيري شود در آينده نيازي به دندان پزشك نخواهد بود.
محمدرضا نيكبخت، بحث پركردن شيارهاي دندان را كه تخريب دندان ها را به دنبال دارد، مهم خواند و افزود: با اجراي اين طرح در مدارس شهرستان 31 هزار دانش آموز ابتدايي گروه سني 6 تا 12سال تحت پوشش قرار گرفته و در آينده به دليل داشتن دندان هاي سالم به دندانپزشك مراجعه نخواهند كرد.
وي، راه اندازي يونيت دندان پزشكي سيار در مدارس شهرستان كاشان را اولين طرح در سطح كشور خواند و اظهار داشت: به زودي يونيت دندان پزشكي سيار در مدارس شهرستان آران و بيدگل نيز راه اندازي خواهد شد.
وي خواستار مجوز رشته دندانپزشكي در دانشگاه علوم پزشكي كاشان براي پذيرش دانشجو در كنكور سال 90 شد و خاطرنشان كرد: اين دانشگاه آمادگي لازم براي ايجاد اين رشته در كاشان را دارد.

 



سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي هواپيمائي آسمان در سال آينده

شيراز- خبرنگار كيهان
مديركل هواپيمايي آسمان منطقه جنوب كشور از سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي اين شركت در سال آينده خبر داد.
«سعيدرضا نصرفرد» گفت: اين سرمايه گذاري شامل خريد و استقرار هواپيماهاي جديد و ديگر امكانات مربوطه در استان فارس خواهد بود كه منجر به برقراري مسيرهاي پروازي جديد خواهد شد.
وي اين سرمايه گذاري را در روند توسعه گردشگري و اقتصادي فارس مهم ارزيابي كرد و افزود: هواپيمايي آسمان با حداكثر توان خود در پي احياي جايگاه فارس در صنعت حمل و نقل هوايي است.
وي به پيوستن يك فروند هواپيماي فوكر 100 ديگر به ناوگان هوايي اين شركت در فارس خبر داد و اظهار داشت: 5 دستگاه هواپيماي فوكر 100 از اروپا خريداري شده كه به مرور در حال پيوستن به ناوگان هوايي شركت آسمان است و هدف از آن نوسازي خطوط هوايي و ايجاد مسيرهاي جديد هوايي است.

 



پرداخت 20ميليارد تومان تسهيلات به صنايع كوچك قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قزوين گفت: در چهار- پنج سال گذشته بيش از 20ميليارد تومان در استان تسهيلات به واحدهاي صنعتي كوچك پرداخت شده است.
عبدالقهار ناصحي ادامه داد: در كشور ما صنايع كوچك به واحدهايي گفته مي شود كه زير 50نفر اشتغال دارند كه اين صنايع كوچك داراي مزيت هايي هستند كه بهره وري و نوآوري بالاتر، سهم قابل توجهي از اشتغال صنعتي، قابليت بهتر تطبيق با بازار و نياز روز، اشتغال محلي و شكوفايي منطقه اي و توزيع عادلانه ثروت از جمله اين مزيت هاست.
وي اضافه كرد: 90درصد صنايع ما در كشور صنايع كوچك هستند و 50درصد اشتغال صنعتي را واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط دارند.
ناصحي با اشاره به فعاليت هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي بيان داشت: شناسايي خوشه هاي صنعتي و شبكه سازي، ايجاد مراكز خدمات فناوري كسب و كار، خدمات آموزشي، اجراي تورهاي صنعتي، ارائه تسهيلات مالي صنايع كوچك، انجام مطالعات امكان سنجي طرح هاي صنعتي و پيگيري احداث مراكز ارتقاي مهارت از جمله فعاليت هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي است.
وي در ادامه با اشاره به پرداخت تسهيلات به صنايع كوچك اعلام كرد: خوشبختانه تسهيلات مالي با نرخ پايين به صنايع كوچك با شرايط خوبي اعطا مي شود به طوريكه در چهار و پنج سال گذشته بيش از 20 ميليارد تومان در استان تسهيلات پرداخت شده است.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

ساري - خبرنگار كيهان: وزير راه و ترابري با صدور حكمي مهندس سيدعلي اسد را به سمت مديركل راه و ترابري استان مازندران منصوب كرد.
¤ رشت - خبرنگار كيهان: شوراي اسلامي شهرستان لاهيجان رضا كهاني را به عنوان شهردار اين شهر انتخاب كرد.
¤ اردستان - خبرنگار كيهان: براساس حكم وزير كشور روح الله سگلي، به سمت فرماندار شهرستان اردستان منصوب شد.
¤ گرگان - خبرنگار كيهان: استاندار گلستان حميد فرقاني را به سمت مشاور امور ايثارگران اين استانداري انتخاب كرد.
- مديرعامل شركت گاز استان گلستان طي احكام جداگانه اي «روحاني فر» را به عنوان سرپرست اداره گاز بندر گز و «ابري» را به عنوان سرپرست اداره گاز شهرستان گميشان منصوب كرد.
¤ ورامين - خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين جعفر محسن زاده به عنوان امام جمعه شهر خيرآباد ورامين منصوب شد.
- طي حكمي منصور بني عامر به سمت رياست دانشگاه علمي كاربردي ورامين منصوب شد.
- طي حكمي از سوي آموزش و پرورش ورامين حسين اردكاني به سمت رياست آموزش و پرورش شهرستان قرچك منصوب شد.
- طي حكمي از سوي مديرعامل اداره برق استان تهران محسن سهرابي گلپايگاني به رياست اداره برق قرچك انتخاب شد.
¤ كرج - خبرنگار كيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز علي رضا عسگري را به سمت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كرج انتخاب كرد.
- براساس حكم رئيس دادگستري استان البرز سيد علي اكبر حسيني منش به عنوان معاون اداري، مالي و پشتيباني دادگستري كل استان البرز انتخاب شد.
- طي حكم استاندار البرز، محمود سوداگر به عنوان رئيس روابط عمومي و امور بين الملل استانداري البرز منصوب شد.
درچه - خبرنگار كيهان: استاندار اصفهان سيدرضا مرتضوي را به عنوان فرماندار جديد شهرضا منصوب كرد.
- مديرعامل شركت گاز استان اصفهان كرامت الله بيگي را به عنوان مسئول اداره گاز شهرستان درچه تعيين كرد.

 



توزيع كوپن نفت سفيد و گازمايع در روستاها

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون عمراني استانداري مازندران گفت: در مناطقي از استان كه گاز ندارند نفت سفيد و گاز مايع از اواخر دي ماه و به صورت كوپني توزيع مي شود.
سيدعيسي هاشمي درجلسه مديريت و ساماندهي حمل و نقل و سوخت استان با اشاره به اين كه امكانات موجود در حوزه حمل و نقل براي جابجايي 4 ميليون نفر در استان كافي است گفت: مردم مناطقي كه گاز ندارند مي توانند كوپن هاي نفت سفيد و گاز مايع را تا 15 دي ماه از شركت پخش فراورده هاي نفتي دريافت كنند.
هاشمي عنوان كرد: مي بايست با اعمال يك مكانيسم نظارتي از ايجاد دوگانگي قيمت براي مردم ممانعت كنيم.
وي خواستار اطلاع رساني بيشتر درخصوص اجراي طرح هدفمندي يارانه ها به ويژه تخصيص سهميه سوخت و نحوه مصرف آن شد.
معاون عمراني استاندار خواستار نوسازي ناوگان حمل و نقل روستايي شد و اظهارداشت: 12هزار و500 دستگاه خودروي فعال درمسيرهاي روستايي با پلاك شخصي شناسايي شدند. به زودي براي نوسازي اين ناوگان اقدام خواهدشد.
هاشمي در پايان با ذكر اين مطلب كه در بخش كشاورزي مقرر است سهميه مناسبي به ماشين آلات گازوئيل سوز اختصاص پيدا كند، بيان كرد: به زودي اين سهميه جذب و نحوه توزيع آن اعلام مي شود.

 



افتتاح هشتمين نمايشگاه بزرگ كتاب هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان
استاندار هرمزگان گفت: مديران از هر ماده، تبصره و قانوني كه مي شود براي رشد فرهنگي استان بكار برد استفاده كرده و از هيچ كوششي در اين زمينه دريغ نكنند.
حسين هاشمي در مراسم افتتاحيه هشتمين نمايشگاه بزرگ كتاب هرمزگان، ترويج فرهنگ كتاب خواني را يكي از اهداف اصلي حركت هاي فرهنگي عنوان كرد و اظهار داشت: از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان به عنوان اساس و پايه حركت هاي فرهنگي استان و برگزاركننده اصلي اين نمايشگاه تشكر مي كنم. وي اضافه كرد: انتظار دارم تمامي مديران هم گام با كارهاي عمراني در مسايل فرهنگي نيز پيشتاز بوده و به وظيفه خود عمل كنند.
هاشمي در ادامه كتاب آسماني قرآن را به عنوان بهترين كتاب و دستورالعمل براي رسيدن به بصيرت دانست و بيان داشت: معجزه رسول گرامي اسلام يعني قرآن مجيد يك معجزه مستمر است كه در تمامي ادوار مورد استفاده قرار گرفته و مي گيرد.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان البرز: بايد از ظرفيت منطقه ويژه اقتصادي پيام استفاده مطلوب كرد

كرج - خبرنگار كيهان:
شرايط بايد به گونه اي فراهم شود كه ظرفيت هاي منطقه ويژه اقتصادي پيام در راستاي كاهش مشكلات اشتغال استان البرز استفاده شود.
مديركل كار و امور اجتماعي استان البرز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: وجود منطقه ويژه اقتصادي پيام در اين استان يك ظرفيت مهم و بزرگ است كه بايد از آن استفاده مطلوب و كاملي به عمل آيد تا اين ظرفيت ها به شكل شكوفا نشده باقي نماند.
مير احد حسيني افزود: منطقه ويژه اقتصادي پيام يك مركز مهم است كه استفاده مطلوب از ظرفيت هاي آن مي تواند به رشد اقتصادي و صنعت استان البرز كمك كند و در عين حال از مشكلات اشتغال اين استان بكاهد.
حسيني در پايان تصريح كرد: البته غير از منطقه ياد شده ظرفيت هاي فراوان ديگري نيز در استان البرز وجود دارد كه استفاده مطلوب از هر يك از آنها به معناي فراهم كردن زمينه رشد و توسعه اقتصادي و صنعتي و كاهش مشكلات اشتغال است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14