(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 دی 1389- شماره 19831

ته سيگار منزل مسكوني را به آتش كشيد
تشكيل ستاد ويژه نظارت بر هدفمندسازي يارانه ها در گلوگاه هاي حساس كشور
دستگيري اعضاي باند وارد كننده سلاح هاي جنگي و مشروبات الكلي به تهران
طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه زلزله 6 بار شرق كرمان را تكان داد
تا پايان سال اولين سري اتوبوس هاي دوكابين داخلي وارد تهران مي شود
دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه: هفت نفر از سوداگران مواد مخدر به دار مجازات آويخته شدند
نخستين جشنواره سراسري تهران بدون دخانيات در جنوب غرب پايتخت
مهلت ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك تا پايان دي
خروج انفرادي زائران عتبات ممنوع شد
بهمن ريگي در زندان زاهدان اعدام شد
حوادث كوتاه از كشور
كشف بزرگترين محموله موادمخدر در خوزستان
ميزان وام تحصيلي دانشجويان 50 تا 70 هزار تومان در ماه
انتصاب در محيط زيست
آسمان امروز شاهد خورشيدگرفتگي است
مرگ كارگر 18 ساله بر اثر گودبرداري غيراصولي



ته سيگار منزل مسكوني را به آتش كشيد

ته سيگار روشن يك واحد مسكوني را به آتش كشيد و خسارت مالي فراواني برجاي گذاشت.
در پي تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشانان ديروز، آتش نشانان ايستگاه شش را به سمت محل حادثه در بزرگراه صدر، خيابان قلندري شمالي اعزام كرد.
محمود افتخاري فرمانده آتش نشانان اعزامي كه در محل حضور داشت، گفت: در محل شعله و دود زيادي مشاهده مي شد كه از طبقه دوم يك واحد مسكوني دو طبقه به خيابان زبانه مي كشيد.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ پس از قطع برق و گاز ساختمان، به دستگاه تنفسي مجهز شدند و شعله هاي آتش را كه در قسمت اطاق خواب و پذيرايي در حال پيشروي بود به وسيله لوله هاي آبدهي خاموش كردند.
افتخاري گفت: آتش نشانان توانستند با عمليات سريع خود از سرايت شعله به واحدهاي مجاور جلوگيري كنند.

 



وعيدي اعلام كرد
تشكيل ستاد ويژه نظارت بر هدفمندسازي يارانه ها در گلوگاه هاي حساس كشور

سازمان بازرسي كل كشور ستاد ويژه اي را براي نظارت دقيق و جدي تر بر گلوگاه هاي حساس طرح هدفمندسازي يارانه ها ايجادكرده است.
جواد وعيدي كه رياست اين ستاد را برعهده دارد صبح ديروز در جمع مديران و كارشناسان سازمان بازرسي كل كشور گفت: در اين ستاد 9 اداره كل عملياتي از معاونت هاي مختلف سازمان بازرسي كل كشور حضور دارند و نقاط مهم و گلوگاه هاي حساس طرح هدفمندسازي يارانه ها را نظارت و رصد مي كنند.
وعيدي كه در عين حال معاونت نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور را برعهده دارد قانون هدفمندسازي يارانه ها را تصميم نظام دانست و گفت: بر خود وظيفه مي دانيم كه با تمام بضاعت و قدرت به اجراي هرچه بهتر و قويتر اين قانون كمك كنيم.
رئيس ستاد نظارت بر طرح هدفمندي يارانه هاي سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به فرازهايي از فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت اتخاذ طراحي و تدابير لازم در مواجهه با كيد دشمنان افزود: در شرايط كنوني، اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها يكي از روش هاي مايوس كردن دشمنان و خنثي سازي تحريم هاي آنان است.
وعيدي در ادامه، نتايج اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را برشمرد و گفت: رونق اقتصادي، واقعي سازي قيمت ها، اصلاح الگوي مصرف، ارتقاي سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد از نتايج اجراي اين قانون مهم است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: در يك اقتصاد غيرواقعي كه مبنايش قيمت هاي غيرواقعي، نرخ هاي دستوري و رانت اقتصادي دولتي است همه چيز شفاف نيست. اين در حالي است كه شفاف سازي مبناي اصلي سيستم هاي سالم و كارآمد است.
وي گفت: اگر با اين رويكرد به بحث هدفمندي يارانه ها نگاه شود، اجراي موفق اين قانون ارتقاي كارآمدي نظام را در پي دارد.
وعيدي با برشمردن مواد و تبصره هايي از قانون هدفمندسازي يارانه ها اظهار داشت: وظيفه ما در سازمان بازرسي كل كشور، نظارت بر اجراي صحيح قانون و حسن جريان امور است.
معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: اعتقاد راسخ داريم كه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، تصميم نظام است و اگر خوب و موفق اجرا شود موجب خنثي سازي توطئه هاي دشمنان و تقويت نظام مي شود.
وي همراهي افكار عمومي و مردم را در اجراي اين قانون مثبت ارزيابي كرد و گفت: دشمنان نظام، اگرچه نتوانستند در بسياري از موقعيت هاي ديگر، بين مردم و نظام فاصله ايجاد كنند، حداقل به اين اميد بودند كه در اجراي اين قانون بين مردم و نظام فاصله بيندازند.
وعيدي در پايان بر حمايت و همكاري در اجراي هدفمندي يارانه ها تاكيد كرد و اظهار داشت: اجراي موفق اين قانون به سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد كمك مي كند و وظيفه ما نظارت و كمك به اجراي اين قانون است.

 



دستگيري اعضاي باند وارد كننده سلاح هاي جنگي و مشروبات الكلي به تهران

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از كشف 25 قبضه سلاح جنگي و 13 هزار بطري مشروبات الكلي در پايتخت خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ عليرضا محرابي با اعلام خبر فوق افزود: ماموران پليس اطلاعات در پي دريافت گزارشي مبني بر ورود سلاح هاي جنگي از شهرهاي بوكان و مهاباد به تهران، رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي با بيان اينكه ماموران پليس حدود دو ماه كار اطلاعاتي را در رابطه با اين پرونده انجام دادند، افزود: با انجام كار اطلاعاتي، يكي از نيروهاي پليس به اين باند قاچاق اسلحه نفوذ كرد و پس از آن ماموران با اخذ مجوزهاي قضايي در دو مرحله اعضاي اين باند را در يك خانه مجردي دستگير كردند.
به گفته رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، در اين عمليات 25 قبضه سلاح جنگي كشف شد و هشت متهم آن متشكل از هفت مرد و يك زن دستگير شدند، اين در حالي است كه ماموران پليس سه دستگاه خودرو را هم در اين رابطه توقيف كردند.
وي با بيان اينكه اعضاي اين باند به صورت خانوادگي اقدام به ورود اسلحه هاي جنگي مي كردند، افزود: متهم زن دستگير شده به همراه همسرش در اين باند فعاليت داشته است.
محرابي در ادامه در رابطه با كشفيات مشروبات الكلي در هفته گذشته در تهران هم، اظهار كرد: ماموران پليس امنيت تهران بزرگ از ورود محموله مشروبات الكلي به پايتخت از غرب كشور مطلع شدند كه با شناسايي اعضاي اين باند دستگيري اين افراد را در دستور كار خود قرار دادند.
وي خاطرنشان كرد: بيش از 13 هزار بطري مشروبات الكلي و سه دستگاه خودرو در رابطه با اين پرونده توقيف و پنج تن در اين رابطه دستگير شدند.به گفته رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ در اين عمليات متهمان قصد درگيري با پليس را داشتند كه با هوشياري پليس اين افراد در اقدام خود ناكام ماندند.

 



طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه زلزله 6 بار شرق كرمان را تكان داد

طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه شرق كرمان 6 بار لرزيد كه بزرگترين اين زلزله ها به شدت 3/4 ريشتر در ريگان روي داد.
وقوع زمين لرزه هاي شرق كرمان همچنان ادامه دارد اما نكته قابل توجه در زمين لرزه هاي روز يكشنبه و صبح دوشنبه مناطق زلزله زده كرمان، افزايش شدت و تغيير كانون زمين لرزه ها بود به طوري كه اكثر زمين لرزه ها در منطقه محمدآباد ريگان رخ داد و در اين ميان زمين لرزه هاي حسين آباد فهرج نيز ادامه داشت.
به گزارش خبرگزاري مهر در اين كانون زمين لرزه اي جديد شرق كرمان، طي اين مدت چهار زمين لرزه بالاي سه ريشتر روي داد و در حسين آباد فهرج نيز دو زمين لرزه سه ريشتري رخ داد.
طبق نظر كارشناسان زمين شناسي كرمان، گسلهاي شرق كرمان از جمله گسل فهرج همچنان فعال هستند و بروز 120 پس لرزه در اين منطقه بيانگر اين واقعيت است.
همچنين به نظر مي رسد تداوم اين زمين لرزه ها بر گسلهاي اطراف نيز تأثيرگذار بود و طي 24 ساعت گذشته گسل محمدآباد را نيز فعال كرده است.
بروز اين زمين لرزه ها در حالي در كرمان ادامه دارد كه سه هزار خانوار ريگان، فهرج و برخي شهرستانهاي بم به دليل زمين لرزه 5/6 ريشتري فهرج همچنان با مشكل اسكان مواجه هستند و در خانه هاي نيمه ويران زندگي مي كنند و بسياري از دانش آموزان نيز حاضر به استقرار در كلاسهاي درس فرسوده و خسارت ديده زمين لرزه نيستند و در فضاي باز تحصيل مي كنند.
توزيع چادر و كانكس از نيازهاي فوري مردم منطقه است كه هنوز در اين باره اقدامي صورت نگرفته است.

 



تا پايان سال اولين سري اتوبوس هاي دوكابين داخلي وارد تهران مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك با بيان اينكه روزانه بيش از يك ميليون و 800 هزار جابه جايي در شهر تهران توسط اتوبوس هاي تندرو صورت مي گيرد گفت: تا پايان سال اولين سري اتوبوس هاي دوكابين داخلي وارد تهران مي شوند.
به گزارش مهر، مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: از آنجا كه هنوز سهميه هاي تحويلي به ما اتوبوسهاي تك كابين و كم ظرفيت هستند موضوع خريد و توليد اتوبوس هاي دوكابين در داخل كشور از اولويت هاي كاري و مورد تأكيد ما است.
وي ادامه داد: قراردادهايي را براي ساخت داخلي اتوبوس هاي دوكابين منعقد كرده ايم كه بر اين اساس پيش بيني مي شود تا پايان سال اولين سري اتوبوس هاي دوكابين با كيفيت در كشور توليد و وارد ناوگان شود.
معاون شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه در سال 90، نياز كامل خطوط تندرو به اتوبوسهاي دوكابين و در صورت ضرورت اتوبوس هاي سه كابين تأمين شود.
تشكري خاطرنشان كرد: با افزايش و ورود اتوبوس هاي دوكابين جديد مي توانيم با سرعت توسعه خطوط بي آرتي در تهران را دنبال كنيم تا دسترسي به شبكه خطوط اتوبوسهاي تندرو براي تمام شهروندان در هر نقطه از شهر به راحتي ميسر شود.

 



دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه: هفت نفر از سوداگران مواد مخدر به دار مجازات آويخته شدند

هفت نفر از قاچاقچيان مواد مخدر كه بر اساس راي دادگاه به اعدام محكوم شده بودند، صبح روز دوشنبه در زندان مركزي كرمانشاه به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش ايرنا، اين افراد در زمينه تهيه و توزيع هروئين و كراك فعاليت داشتند. دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه قبل از اجراي احكام اين هفت نفر، در جمع خبرنگاران، گفت: اين افراد در جرايم ارتكابي خود از پنج كيلوگرم هرويين تا 100 كيلوگرم كراك را تهيه و توزيع كرده اند در حالي كه براساس نص صريح قانون، هرگونه تهيه و توزيع بيش از 30 گرم هروئين حكم اعدام دارد.
«مجتبي ملكي» افزود: بعضي از اين افراد داراي سوابق حمل و توزيع مواد مخدر بوده و تاكنون چند بار مورد رافت اسلامي قرار گرفته بودند، متاسفانه دوباره مرتكب همين جرايم شده اند.
وي گفت: براي اين افراد تقاضاي عفو شده بود كه به تاييد نرسيد و احكام آنها پس از تاييد دادستان كل كشور، توسط واحد اجراي احكام كرمانشاه، اجرا شد. وي افزود: برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر بدون هيچ اغماضي با قدرت ادامه خواهد يافت.

 



25 و 26 بهمن برگزار مي شود
نخستين جشنواره سراسري تهران بدون دخانيات در جنوب غرب پايتخت

سرويس اجتماعي-
نخستين جشنواره سراسري تهران بدون دخانيات 25 و 26 بهمن ماه در جنوب غرب تهران برگزار مي شود.
ابراهيم مداحي دبير نخستين جشنواره سراسري تهران بدون دخانيات در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره با هدف ارتقاي سطح آگاهي شهروندان از مضرات استعمال دخانيات و فراهم آوردن فضاي سالم در شهر و محلات بر گزار مي شود. وي اظهار داشت: اين جشنواره به عنوان اولين جشنواره شهر بدون دخانيات از سوي سازمان بهداشت جهاني باهماهنگي دفتر منطقه اي مديترانه شرقي برگزار مي شود. مداحي افزود: اين جشنواره به عنوان نخستين جشنواره در دنيا معرفي شده و انجمن زندگي بدون دخانيات نيز به عنوان مشاور علمي جشنواره تعيين شده است.
دبير نخستين جشنواره سراسري شهر بدون دخانيات گفت: اين جشنواره در 10 بخش عكس، پوستر، آثار گرافيكي، نقاشي، كاريكاتور، پيامك، آثار حجمي، فيلم ، انيميشن، آثار مكتوب و .... برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند از 150 موضوع و ايده اي كه در باب دخانيات مشخص شده ، نسبت به تهيه آثار ديداري، شنيدار، مكتوب و ديجيتالي اقدام كنند.
شهردار منطقه 18 با اشاره به اينكه اين جشنواره در چهار سطح دانش آموزي ، دانشجويي، آزاد و تخصصي برگزار مي شود، خاطر نشان كرد: اميدواريم با همراهي سازمانها ودستگاه هاي ذيربط و مشاركت بيش از پيش شهروندان در اين جشنواره شاهد تحقق اهداف مد نظر گرفته شده كه همانا سلامت شهروندان به عنوان سرمايه هاي اصلي اجتماعي است، باشيم .
مداحي ايجاد فضاي بحث در جامعه و شهر، تعامل رسانه وسلامت در جهت پيدايي حلقه مفقوده در موضوع كنترل دخانيات، اطلاع رساني به جامعه به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندي و بومي سازي فرهنگ كنترل دخانيات را از جمله نتايج برگزاري اين جشنواره برشمرد.
شهردار منطقه 18 همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به جوايز ارزشمندي كه براي صاحبان آثار برتر اين جشنواره در نظر گرفته شده اشاره كرد وافزود: در اين جشنواره علاوه بر تقدير از استادان برجسته، آثار تآثير گذار وكاربردي در جهت كنترل دخانيات از جمله توزيع هزاران بسته فرهنگي ويژه دانش آموزان و عموم اقدام و جوايز ارزشمندي نيز به صاحبان سه اثر برتر در هر بخش تخصصي همراه با لوح يادبود وتنديس جشنواره اهدا خواهد شد.
گفتني است در در حاشيه برگزاري مراسم اختتاميه در 27 بهمن ماه نمايشگاهي از آثار ارسالي در پرديس سينمايي بوستان ملت برپا خواهد شد.
علاقمندان به شركت در اين جشنواره مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به شماره 30005012 پيامك بفرستند يا با تلفن 66297523 تماس بگيرند.

 



مهلت ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك تا پايان دي

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: مهلت ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك تا پايان دي سال جاري است.
به گزارش فارس وحيد نوروزي افزود: در حال حاضر ثبت نام آغاز شده و متقاضيان دريافت آرم در حال ثبت نام هستند.
وي ادامه داد: آخرين فرصت ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك پايان دي است.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: تعداد صدور آرم طرح ترافيك براي سال 90 مانند سال 89 است.

 



خروج انفرادي زائران عتبات ممنوع شد

براساس مصوبه ستاد عالي هماهنگي امور زائران به دليل مشكلات امنيتي و رفاهي در عراق قرار است از خروج زائران انفرادي و كاروانهاي زيارتي غير از كاروانهاي سازمان حج جلوگيري شود.
به گزارش مهر رئيس پليس گذرنامه با اعلام خبر فوق افزود: از ابتداي سال جاري با واگذاري اعتبار 16 ميليارد توماني از سوي دولت براي آغاز پروژه صدور گذرنامه هاي الكترونيك تجهيزات مورد نياز خريداري شد.
سرهنگ محمود صادقي ادامه داد: با نصب و راه اندازي تجهيزات مورد نياز تاكنون بيش از 20 هزار گذرنامه الكترونيكي صادر و تحويل متقاضيان شده است.
رئيس پليس گذرنامه نيروي انتظامي افزود: در آينده نزديك اين پروژه به صورت رسمي افتتاح و از اين پس گذرنامه ها به صورت الكترونيكي صادر مي شود.
وي افزود: در گذرنامه هاي قبلي افراد يك همراه داشتند اما در گذرنامه هاي الكترونيك فرد هيچ همراهي نداشته و گذرنامه تنها براي يك نفر صادر مي شود و همچنين هزينه صدور گذرنامه الكترونيك براي افراد زير 18 سال برابر مصوبه هيئت دولت 50 درصد افراد ديگر است.
سرهنگ صادقي گفت: آغاز صدور گذرنامه هاي الكترونيك در دو مرحله تست شد كه در مرحله اول در سال 88 بيش از 8 هزار گذرنامه صادر و در مرحله دوم كه از آذرماه آغاز شد بيش از 20 هزار گذرنامه صادر شده است.
وي افزود: بالا بودن درصد امنيت اين گذرنامه ها و غيرقابل جعل كردن آنان يكي از مزيت هاي گذرنامه الكترونيكي است.

 



بهمن ريگي در زندان زاهدان اعدام شد

يكي از اشرار استان سيستان و بلوچستان به اتهام افساد في الارض در زندان زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، روابط عمومي دادگستري سيستان و بلوچستان اعلام كرد: بهمن ريگي به اتهام محاربه و تيراندازي و كشتن چهار نفر از افراد بيگناه در زاهدان و ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان و خريد و نگهداري موادمخدر به اعدام محكوم شده بود.
حكم اعدام بهمن ريگي پس از تاييد مراجع عالي قضايي صبح ديروز در زندان مركزي زاهدان اجرا شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي پژو 405
قزوين - فارس: يك دستگاه پژو 405 به دليل مشكل سيم كشي و برقي دچار حريق شد.در پي اين حادثه مالك خودرو اعلام كرد كه شكايت خود را از يكي از نمايندگان ايران خودرو طرح مي كند.
آتش سوزي در واحد توليدي
قزوين - فارس: يك شركت توليد كننده روغن تصفيه شده، دچار حريق شد.در پي اين حادثه چهار تيم آتش نشاني براي اطفاء حريق به محل اعزام شدند كه در نتيجه تلاش تيم هاي مختلف، حريق اطفا شد و خوشبختانه هيچ گونه خسارت جاني نيز به دنبال نداشت.
علت حريق در اين شركت اتصال سيم برق اعلام شده است.
انهدام 856 كيلوگرم مرغ منجمد فاسد
آباده - فارس: سرپرست شبكه دامپزشكي شهرستان آباده از كشف و معدوم سازي 856 كيلوگرم مرغ منجمد فاسد در اين شهرستان خبر داد.علي رضا فرخي ضمن بيان اينكه در راستاي تامين بهداشت عمومي وسلامت مردم با قاطعيت با موارد غيربهداشتي برخورد مي شود از مردم خواست كه به هيچ وجه از فرآورده هاي گوشتي بدون برچسب معتبر دامپزشكي استفاده نكنند.
كشف بيش از 570 دستگاه گوشي تلفن
مراغه - فارس: دو نفر قاچاقچي حرفه اي كه اقدام به جاسازي مقادير قابل توجهي انواع گوشي تلفن همراه خارجي در قسمت هاي مختلف خودروي سواري پژو پارس كرده و قصد انتقال آن به شهرستان را داشتند، با انجام عمليات كنترل نامحسوس و تورايست و بازرسي و ايجاد ترافيك مصنوعي، توسط ماموران انتظامي بازداشت شدند.
دستگيري سارقان حرفه اي كابل و تجهيزات برق
سرويس شهرستانها - به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا پس از اعلام شكايات فراواني مبني بر سرقت تجهيزات برقي در سطح استان بوشهر، كارآگاهان پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي توانستند سارقان را در حين ارتكاب سرقت كابل برق دستگير كنند.سارقان به انجام 16 فقره سرقت كابل و سيم هاي برق اعتراف كردند.

 



دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز خبر داد
كشف بزرگترين محموله موادمخدر در خوزستان

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز از كشف بزرگ ترين محموله قاچاق موادمخدر تاريخ خوزستان در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، فرهاد افشارنيا ظهر روز گذشته در نشست خبري اظهار داشت: اين محموله مواد مخدر كه از نوع ترياك است، 4 تن و 171كيلوگرم وزن دارد و ارزش ريالي آن طبق قيمتي كه در بازار موجود است، 9 ميليارد تومان برآورده شده است.
وي از نيروي انتظامي به دليل كنترل شبكه حمل و قاچاق موادمخدر و از سرپرست دادسراي مجتمع قضايي مبارزه با جرايم جنايي و موادمخدر به دليل پشتيباني قضايي كه در اين پرونده نشان دادند، تقدير كرد.
افشارنيا در مورد اصلاح آيين نامه مبارزه با موادمخدر تصريح كرد: قانون سابق پاسخگوي عناوين جديد موادمخدر به ويژه مواد آزمايشگاهي و صنعتي نبود و پس از تصويب قانون جديد در مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين قانون توسط مقام معظم رهبري تاييد شد كه از امروز چهاردهم دي ماه لازم الاجرا خواهد بود و عملكرد آينده ما نيز بر اساس اين قانون است.
وي ادامه داد: آنچه در شهرستان اهواز بسيار آزاردهنده بود و موجب سلب امنيت رواني در اين شهرستان شده بود، بحث سرقت بود كه جلسات متعددي در اين مورد تشكيل شد و با تهيه طرح مشتركي از سوي ناجا و سپاه مقاومت بسيج استان و اجراي آن از اول دي ماه، نظارت ها به صورت محسوس و غيرمحسوس در سطح شهر افزايش يافته است و نتايج خوبي داشته است به طوري كه طبق آمار نيروي انتظامي، آمار جرايم در اين مدت 19 درصد كاهش داشته است.

 



وزارت علوم اعلام كرد
ميزان وام تحصيلي دانشجويان 50 تا 70 هزار تومان در ماه

ميزان وام تحصيلي در هر ماه براي دانشجويان روزانه دانشگاه هاي سراسر كشور 50 تا 70 هزار تومان اعلام شد.
به گزارش فارس، صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شرايط و ميزان وام تحصيلي در هر ماه براي دانشجويان روزانه دانشگاه هاي سراسر كشور را اعلام كرد.
بر اين اساس ميزان وام تحصيلي براي دانشجويان مجرد، ماهيانه حداكثر 500000 ريال، دانشجويان متاهل مرد كه همسرشان شاغل يا دانشجو باشد در صورت عدم دريافت حق تاهل، به هر يك از زوجين ماهيانه حداكثر 500000 ريال، دانشجويان متاهل زن، ماهيانه حداكثر 500000 ريال و دانشجويان متاهل مرد كه همسرشان دانشجو با شاغل نباشد، ماهيانه حداكثر 700000 ريال است.
براساس اين گزارش، دانشجويان متاهل مرد ماهيانه به ازاي هر فرزند 200000 ريال (حداكثر 3 فرزند) دريافت خواهند كرد و دانشجويان زن كه به علت شهادت، فوت، از كار افتادگي همسر يا متاركه، فرزندانشان را تحت تكفل دارند، با ارائه اسناد و مدارك قانوني مي توانند از حق اولاد بهره مند شوند.

 



انتصاب در محيط زيست

طي حكمي از سوي محمدي زاده، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، محمدعلي شاعري به سمت معاون محيط انساني سازمان منصوب شد.

 



آسمان امروز شاهد خورشيدگرفتگي است

آسمان كشور امروز شاهد پديده خورشيدگرفتگي بين ساعت هاي 6/11 تا 22/14 مي باشد كه در سراسر كشور قابل رؤيت است.
براساس گزارش مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، كمترين ميزان خورشيدگرفتگي در شهرهاي زاهدان با 17درصد گرفتگي و بندرعباس با 18درصد گرفتگي خواهد بود.
در بيشترين مقدار گرفت جزيي، حدود 85 درصد سطح خورشيد پوشانده خواهد شد كه از كشورهاي اسكانديناوي قابل رصد خواهد بود.
اين گرفتگي از نوع جزيي است و در تهران در ساعت 11 و 22 دقيقه آغاز مي شود و در ساعت 12 و 51 دقيقه بيشترين گرفت را شاهد خواهيم بود.

 



مرگ كارگر 18 ساله بر اثر گودبرداري غيراصولي

گودبرداري غيراصولي بار ديگر حادثه اي مرگبار رقم زد و موجب مرگ كارگري جوان در عمليات گودبرداري ساختماني در خيابان باهنر شد.
به گزارش مهر گودبرداري غيراصولي براي ساخت يك ساختمان در زميني به وسعت 500 مترمربع در خيابان شهيد باهنر تهران منجر به مرگ كارگر 18 ساله شد.
پس از ساعتها خاك برداري و سعي و تلاش جسد فرد فوت شده از زير آوار خارج و به بالا انتقال و در اختيار نيروي انتظامي قرار گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14