(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 دی 1389- شماره 19831

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرز حقوق و سياست (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شلوار (گفت و شنود)
سخنگوي قوه قضائيه: برخورد با مجرمان خطرناك اولويت شماره يك دستگاه قضايي است
لايحه بودجه 90 تا 10 روز ديگر تقديم مجلس مي شود
گزارش فشرده 80 سال خيانت BBC به ملت ايران (خبر ويژه)
تغيير فاز كجا بود؟ سردرگم شده ايم (خبر ويژه)
اپوزيسيون براي جمهوري اسلامي حكم زنگ تفريح را پيدا كرده است (خبر ويژه)
فقط نظر كيهان نيست همه خاتمي را ستون پنجم مي دانند (خبر ويژه)



مرز حقوق و سياست (يادداشت روز)

اين نوشته در پي جانبداري از كسي يا گروهي يا يك سليقه خاص سياسي نيست و تنها مي كوشد با اشاره به يك معضل بوجود آمده- بخصوص در سطح رسانه ها و اصحاب مطبوعات- حقايق و دقايق موضوع و حواشي آن را واكاوي نمايد.
علت بوجود آمدن اين معضل نگاه يكسويه و تحليل يكطرفه از موضوعي است كه در صحنه سياسي كشور به وقوع مي پيوندد.
اين معضل آميخته شدن مسايل حقوقي و سياسي است كه گاهي با دسيسه و لطايف الحيل جريان هاي مرموز و انحرافي تبعات عجيب و غريبي پيدا مي كند تا جايي كه بعضاً در موارد نادر و محدودي علاوه بر بازتاب گسترده رسانه اي و نفوذ به لايه افكارعمومي مقامات و شخصيت هاي دلسوز نظام را روبروي يكديگر قرار مي دهد.
متاسفانه حتي در بعضي از موارد بدون آنكه موضوع روشن شود اين نتيجه را به دنبال خواهد داشت كه افكار عمومي احساس كنند مثلاً دو قوه از كشور روبروي يكديگر قدعلم كرده اند!
در اين ميان نيز برخي رسانه ها به عمد و از سر منفعتي كه موجوديت آنها در گرو آن است و برخي ديگر ناخواسته و از سر تجاهل و عدم تشخيص موضوع، مستمراً و كراراً از سويي خط شبهه براي مردم را و از سوي ديگر القاء اصطكاك و درگيري مقامات و نهادها را به سطوح مختلف افكار عمومي پمپاژ مي كنند.
نهايتاً آنچه در صحنه داخلي سياسي و عرصه رسانه اي مشاهده مي شود يك بلبشو و آشفتگي است كه بخاطر درهم ريختگي و عدم تفكيك مسايل حقوقي از سياسي رخ نموده است.
البته در پهنه سياست خارجي و در بسياري از موضوعات كه دشمنان نشان دار نظام قصد دارند از مسايل حقوقي به عنوان اهرمي براي نيل به مقاصد شوم سياسي شان استفاده كنند مسئله پيچيده نيست چرا كه مردم با بصيرت ايران اسلامي سال هاست كه به اين حربه نخ نما شده دشمنان پي برده اند و هر بار كه جريان سلطه و استكبار به بهانه حقوق بشر سناريويي عليه جمهوري اسلامي به صحنه آورده با هوشياري افكارعمومي دست آنها رو شده و نقاب حقوق بشري از چهره پليدشان به زير كشيده شده است.
بنابراين قطع نظر از سوء استفاده دشمنان از مسائل حقوقي در مقولات سياسي، پيرامون لزوم تفكيك مباحث حقوقي از سياسي و همچنين رويكرد قواي سه گانه در مواجهه با معضل مخلوط كردن مسايل حقوقي و سياسي با يكديگر ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1- هنگامي كه در موضوعات مختلفي كه بار حقوقي و سياسي دارد مسايل تفكيك نشود بي شك با عمق واقعيت فاصله گرفته ايم. اگر با عينك سياسي مسئله حقوقي تفسير و تبيين شود ظرايف حقوقي ذبح مي شوند و خروجي با حقيقت و واقعيت فاصله خواهد داشت. از سوي ديگر اگر بدون فهم مسايل سياسي- و نه سياسي كاري و حزب بازي- تنها بر پايه قواعد حقوقي ماجرا مورد واكاوي قرار بگيرد ناقص بودن موضوع باعث مي شود حكم حقوقي با عدالت بيگانه باشد.
بنابراين در پرونده هايي كه بار سياسي و حقوقي دارد مي بايست علاوه بر اين كه موضوعات از يكديگر جدا شود پيوندي صحيح ميان مصالح نظام و اقتضائات كشور و اجراي قانون برقرار كرد به گونه اي كه نه مصالح نظام لطمه ببيند و نه قانون گريزان و مجرمان حاشيه امني پيدا نمايند.
تأكيد مي شود كه تفكيك مسايل حقوقي و سياسي از سويي و از سوي ديگر پيوند صحيح برقرار كردن ميان جميع مصالح نظام و در عين حال برخورد قضايي با هر كسي كه جرمي انجام داده است منافاتي ندارد. در همين جا بايد در خصوص مجازات سران فتنه گفت؛ اگر تنها برپايه قواعد حقوقي بالفور آنها در همان روزهاي اوليه پس از انتخابات دستگير مي شدند شايد امروز در زندان نفرت عمومي آحاد ملت بصير ايران اسلامي گرفتار نبودند.
اين مجازات بدون ترديد از مجازات مصطلح حقوقي براي سران فتنه كه دچار مرگ سياسي شده اند بسيار شديدتر است و امروز گذر زمان و فاصله گرفتن از حوادث پس از انتخابات خود بهترين گواه بر اين ادعا است. البته اين بدان معنا نيست كه سران فتنه از دار مجازات جرايم و جناياتي كه مرتكب شده اند رهايي داشته باشند، بلكه مجازات آنان به جرم وطن فروشي و خيانت، ضرورتي اجتناب ناپذير است.
2- عدم تفكيك مسايل حقوقي از سياسي و پيوند صحيح برقرار نكردن آندو با يكديگر اين آفت را به دنبال دارد كه بازار تحليل ها و مواضع سطحي و كم مايه رونق بگيرد و هركسي اين شايستگي را براي خود قايل شود كه پيرامون مسايلي به اظهارنظر بپردازد كه تخصصي در آن ندارد.
به عنوان مثال يك فعال سياسي بخواهد در صحنه رسانه اي ورود حقوقي به موضوعي را داشته باشد كه در اين زمينه تخصص لازم را ندارد. يا بالعكس يك فعال حقوقي بدون آن كه درك عميق سياسي از مسايل كشور داشته باشد فتنه بعد از انتخابات را تلاش دشمنان داخلي و بيروني نظام در راستاي براندازي جمهوري اسلامي نداند و آن وقت در لابلاي قوانين موضوعه به دنبال مواد قانوني مجازات براي متهمان و آشوبگران بگردد!
3- نكته ديگري كه بايد بدان اشاره كرد اين است كه گاهي مناقشات حقوقي و سياسي باعث مي شود كه مسايل اصلي در حاشيه قرار بگيرد. در اين زمينه برخي رسانه ها و مطبوعات متهم رديف اول هستند و تمام تلاششان را بكار بسته اند تا اين اتفاق اجرايي شود و البته در اين ميان برخي رسانه ها نيز حتي از سر دلسوزي بي آنكه موضوع اصلي را تشخيص بدهند در زمين نيرنگ و فريب جريان هاي معاند نظام به بازي گرفته مي شوند.
بدون ترديد مجازات مسببان و طراحان اصلي فتنه 88 كه خواسته بحق عموم مردم مؤمن و انقلابي ايران اسلامي است بايد در اولويت تمامي رسانه ها و اصحاب مطبوعات باشد و پرداختن بيش از حد به برخي مناقشاتي كه رنگ سياسي و حقوقي توأمان دارد نبايد اين خواسته اصلي را در حاشيه ببرد.
4- و بالاخره بايد اين نكته را بر نكات قبلي افزود كه مسئولان هر سه قوه بايد با تعامل صحيح و منطقي با يكديگر راه هرگونه شلوغ كاري و هياهوي مطبوعات و رسانه هاي فرصت طلب را مسدود نمايند.
اگر هم مشكلي يا معضلي وجود دارد نبايد از طريق تريبون هايي كه در اختيار آنها قرار مي گيرد پاسخ يكديگر را بدهند چرا كه منطق حكم مي نمايد در نشست هاي كاري اين مسائل احتمالي رفع شود. آنچه كه بر مشكل مي افزايد اين است كه برخي از چهره ها و خواص نيز بدون معيار قانون و مصالح عاليه نظام به طرفداري از يك قوه يا يك مقام ارشد آن قوه مي پردازند و آن وقت معركه اي به راه مي افتد كه متاسفانه فضا را غبارآلود كرده و در اين ميان مسائل اصلي در حاشيه قرار مي گيرند. قطعا در شرايطي كه به گفته وزير محترم اطلاعات دشمنان بي كار ننشسته اند و تنها براي چند سال اخير 7 ميليارد و 700 ميليون تومان با هدف چالش عليه نظام جمهوري اسلامي سرمايه گذاري كرده اند جاي تعجب و شگفتي است كه وقت باارزش مسئولان در هر سه قوه به پاره اي از مناقشات بي حاصل صرف گردد. مسئولان هر سه قوه بايد با يك تعامل ويژه درباره موضوعاتي كه حساسيت افكار عمومي را برانگيخته است پاسخي اقناعي به عموم مردم دهند. سياسيون نبايد به جواب هاي ديپلماتيك بسنده كنند و مقامات قضايي نبايد- به خصوص در پرونده هايي كه بار سياسي پيوست آن است- تنها به واژه هاي حقوقي متوسل شوند؛ مردم پاسخي قانع كننده مي خواهند.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با حكمي كه قاضي دادگاه عليه مديرمسئول روزنامه ايران بخاطر بيان حقايق در مورد مفاسد يك آقازاده صادر كرده ، ثابت شد كه ظاهرا هركس دستي در باندهاي قدرت و ثروت داشته باشد هيچ مشكلي نخواهد داشت هرچند كه حجم پرونده اتهامات او به چند هزار صفحه برسد.
عليمرداني
¤ به مسئولين قوه قضائيه بفرماييد نشان دادن اجراي عدالت به اين نيست كه با شكايت يك فرد متهم به فتنه گري يعني مهدي هاشمي فراري، مدير مسئول روزنامه ايران را به جرم بيان حقايق و ارائه اسناد و مدارك دادگاه پسند در رابطه با مفاسد اين فرد به زندان و شلاق محكوم بكنند. اگر واقعا دنبال عدالت هستند پس چرا براي اين فرد متهم فراري دادگاه تشكيل نمي دهند و حكم خدا را جاري نمي كنند. مگر نه اينكه قبلا احضار شده است. آيا وقت تشكيل دادگاه غيابي فرا نرسيده؟!
عليزاده
مسئولين قوه قضائيه در برخورد با سران فتنه آنقدر كوتاه آمدند كه اكنون يكي از عوامل اصلي فتنه براي نظام شرط و شروط تعيين مي كند.
حسيني از كرج
¤ ما مسلمانان براي پيروزي بر دشمنان بايد اقدامات موثرتري انجام بدهيم. حال كه رژيم مصر بر سر راه كاروان هاي راه افتاده براي آزادي غزه محاصره شده سنگ اندازي مي كند بزرگداشت تنها يك روز از سال بعنوان روز قدس مشكلي را حل نمي كند بلكه بايد روز قدس را پي درپي در طول سال تكرار كنيم تا به هدف خود كه آزادي اين مكان مقدس است برسيم.
گودرزي از اصفهان
¤ ملت انقلابي ايران با همكاري يكديگر در حالي طرح هدفمندي يارانه ها و سالگرد حماسه نهم دي را جشن گرفتند كه عوامل و سران فتنه در ذلت و خفت روزافزون به سر مي برند.
سليمان بلغار
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر حضور در برنامه ديروز امروز فردا تشكر مي كنم. صحبت هاي مديرمسئول كيهان در اين برنامه حرف دل ما بود.
يك خواننده
¤ از روزنامه كيهان خواهشمند است صحبت هاي آقاي شريعتمداري در برنامه ديروز امروز فردا را به طور كامل چاپ كند. زيرا در منطقه يوسف آباد، از ساعت 12 شب به بعد برنامه هاي تلويزيون قطع مي شود و ما نتوانستيم اين سخنان را به طور كامل گوش كنيم.
حميدرضا احمدي
¤ به آقاي مشايي رئيس دفتر رياست محترم جمهوري بفرماييد در اقدامي ايراني وار و كوروش گونه، در راستاي اعمال تغييرات مثبت آفرينش به شكلي كه - نستجيربالله - سوء مديريت حضرت نوح نبي(ع) تداعي نشود، پاسخي همراه با زيباشناسي به ملكه اليزابت و آقاي گس سفير گستاخ انگلستان در ايران بدهد!
ابراهيمي
¤ اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها كه طرحي موفق مي باشد و همراهي مردم فهيم و منطقي ايران را به دنبال داشت و تنها نقطه اي كه مي تواند به آن آسيب برساند افزايش قيمت گازوئيل مي باشد به طوري كه در كوتاه مدت خود را نشان نمي دهد ولي در بلندمدت بارگيري و حمل مصالح و كالاهاي مصرفي در قيمت تأثيرگذار خواهد بود، لذا ضروري به نظر مي رسد كه دولت محترم در اين مورد مي بايست تمهيداتي لازم را در نظر بگيرد و با سياست هاي مدبرانه اين مشكل را مرتفع نمايد.
4891---0912
¤ چرا بايد قيمت هاي جديد نان در تهران نسبت به شهرستان ها بيشتر باشد. ما تهراني ها تا كي بايد در هر موردي چوب ساكن بودن در پايتخت را بخوريم؟
قيصري
¤ جاي تاريخ و فرهنگ دفاع مقدس در كتاب هاي تاريخ آموزش وپرورش در مقاطع تحصيلي مختلف خالي است. اكنون كه بسياري از فرماندهان و رزمندگان ارتش و سپاه و بسيجيان در قيد حيات هستند بايد براي رفع اين نقص چاره انديشيده شود.
غياث آبادي
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري لطف كنند دستور بدهند يك بار براي هميشه مشكل حق التدريس آموزشياران نهضت سوادآموزي حل بشود. بنويسيد زندگي با درآمد 122 هزار تومان در ماه واقعا غيرقابل تحمل شده است.
0693---0912
¤ مسئولين دولتي اعلام كردند با اجرا شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها شهريه دانشگاهها تغيير پيدا نمي كند، ولي شهريه بخش شبانه دانشكده علوم اقتصادي 100 هزار تومان افزايش يافته است. بالاخره چه كسي حرف راست مي زند و چرا هنوز جوهر متن گفته هاي مسئولين خشك نشده خلاف آن انجام مي شود.
6137---0937
¤ شركت برق منطقه 7 تهران شش ماه قبل براي تعويض كنتورهاي معمولي با ديجيتالي اقدام به دريافت مبلغ 200 هزار تومان از ساكنين منطقه كرده است ولي الان از انجام تعهد شانه خالي مي كند.
يكي از ساكنين منطقه
¤ جاده دسترسي 15 متري چهارم افسريه به بلوار هجرت چندين ماه است كه در دست احداث مي باشد و هنوز به اتمام نرسيده است. از شهرداري منطقه 14 تقاضا داريم سرعت بيشتري به اين كار بدهند.
8681---0912
¤ زير پل ري واقع در تقاطع بزرگراه شهيد محلاتي فاقد روشنايي است. از مسئولين برق منطقه بوعلي درخواست داريم رسيدگي كنند و مشكل را مرتفع نمايند.
يك شهروند تهراني
پاسخ شركت برق غرب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 1/8/89 در خصوص موضوع خاموشي معابر در بلوار نيلوفر واقع در شهرك انديشه به اطلاع مي رساند: در 3 ماه گذشته در چند نوبت كابل پايه هاي فلزي برق منطقه ملارد به سرقت رفته و باعث خاموشي بلوار فوق گرديده است كه در تاريخ 30/8/89 نسبت به رفع عيب كلي شبكه اقدام و روشنايي بطور كامل برقرار گرديد.
پاسخ شهرداري لاهيجان
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/9/89 مربوط به پيام يكي از شهروندان محترم لاهيجان در مورد كنده كاري در منطقه امير شهيد لاهيجان به آگاهي مي رساند شهرداري لاهيجان پس از درخواست شهروندان جهت كنده كاري براي انشعاب آب منازل در اسرع وقت نسبت به مرمت نوار حفاري شده اقدامات لازم را انجام مي دهد كه در مورد مذكور نيز پس از بازديدهاي بعمل آمده مشاهده شد حفاري هاي اين كوچه به موقع ترميم شده است.

 



شلوار (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس وابسته به ماسون هاي لندن نوشته است؛ «رخدادهاي اين روزها نشان مي دهد كه برخي محافل در پي حذف خاتمي از عرصه سياسي كشور هستند.»
گفتم: سايت وزارت خارجه اسرائيل هم دو روز قبل با نگراني و عصبانيت، همين موضوع را بدون كم و كاست اعلام كرده و خروش ده ها ميليوني مردم عليه سران فتنه را «تصميم برخي محافل خاص»! ناميده بود.
گفت: يعني هنوز نفهميده اند كه توده هاي عظيم مردم از مدت ها قبل خاتمي و موسوي را به جرم آنهمه وطن فروشي و جنايت، نه فقط از صحنه سياسي كشور حذف كرده اند بلكه در انتظار محاكمه و مجازات آنها هستند؟
گفتم: اسرائيلي ها كه مي دانند چي شده ولي دارند به سران فتنه و بهاءالله مهاجراني و كديور افندي و ساير اجق وجق هايي كه استخدام كرده اند، دلداري مي دهند.
گفت: حيوونكي ها چي فكر مي كردند، چي شد؟! چه وعده ها بهشون داده بودند و...
گفتم: يارو به مامانش گفت؛ مامان جون! توي يك جيب شلوارم، دويست هزار تومن پول نقده و توي اون جيب شلوارم، چند تا چك پوله، مامانش داد زد گفت؛ فلان فلان شده، مرده شورتو ببرن! شلوار بابات رو پوشيدي!

 



سخنگوي قوه قضائيه: برخورد با مجرمان خطرناك اولويت شماره يك دستگاه قضايي است

سخنگوي قوه قضائيه اعلام كرد، اولويت دستگاه قضايي برخورد با جرم هايي است كه موجب ايجاد مخاطره در امنيت مردم مي شود.
حجت الاسلام محسني اژه اي در هفتمين نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه اظهار داشت: قوه قضائيه در اين دوره و مخصوصاً سال جاري به دستور رئيس قوه موظف شد بر مواردي كه جرمي موجب ايجاد مخاطره در امنيت مردم مي شود مانند اقداماتي عليه امنيت كشور، شرارت ها، قدرت نمايي با سلاح سرد و گرم در ملأ عام، كيف قاپي، زورگيري و توزيع و حمل مواد مخدر با قاطعيت و پيگيري بيشتري برخورد كندكه اين موضوع به ثمر نشست.
وي ادامه داد: در همين راستا و در همين هفته 4 نفر از كساني كه در استان سيستان و بلوچستان داراي پرونده شرارت، آدم ربايي، قتل سه گروگان، درگيري با مأموران نيروي انتظامي و همچنين تيراندازي در ملأ عام را داشته اند محاكمه شدند و حكم اين افراد محارب، شرور و مخل امنيت اجرا شد.
محسني اژه اي افزود: در قزوين هم شخصي كه چندين فرد اعم از زن و مرد را در اقدامي ناجوانمردانه و به وسيله مواد بي هوش كننده به قتل رسانده بود با همين پيگيري ها و زودتر از موارد مشابه رسيدگي و حكم آن اجرا شد.
وي با اشاره به دستگيري شرور معروف گلستان گفت: سال ها بود كه فردي در گلستان دست به شرارت مي زد و مردم از دست او خسته شده بودند. كه در نهايت با همكاريي كه با نيروهاي امنيتي انجام شد محل اختفاي اين فرد شناسايي شد اما در جريان درگيري با نيروها به هلاكت رسيد.
وي ادامه داد: مردم شهرستان ملك شاهي با ارسال نامه هاي متعددي خواستار برخورد با شروري در اين منطقه شده بودند كه اين فرد هم توسط نيروي انتظامي شناسايي و دستگير شد و يكي از اشرار منطقه ايلام هم مدتي قبل دستگير شده است.
اشد مجازات
براي حمل مواد مخدر به زندان
اژه اي اعلام كرد؛ برخورد با جرائم مربوط به مواد مخدر با جديت بيشتري اعمال خواهد شد كه اميدواريم با اين برخورد جدي آنچه به صلاح مردم است انجام شود.
وي ادامه داد: از مردم تقاضا داريم با مواردي كه برخورد مي كنند موضوع را به وسيله شماره تلفن هايي كه در اختيارشان قرار دارد مانند 129 و پست الكترونيكي كه مربوط به دادستاني كل كشور است اعلام كنند.
محسني اژه اي خاطر نشان كرد: برخورد با كساني كه مواد مخدر را به زندان ها وارد مي كردند خاص مردم بود كه در حال حاضر بر روي برخي از زندان هاي استان تهران و شهرستان هاي ديگر متمركز شده بود كه در همين رابطه افرادي را در كرج، تهران و كرمان دستگير كرديم كه احكام آنها بعد از رسيدگي اجرا خواهد شد.
وي با توصيه به خانواده زندانيان در خصوص عدم همكاري با اين افراد گفت: خانواده زندانيان، فريب كساني را نخورند كه مي خواهند به وسيله آنها در پوشش هاي مختلف مانند لباس، وسايل خوراكي و غيره مواد مخدر را به زندان بفرستند.
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: ورود مواد مخدر به زندان اشد مجازات را در پي دارد و مجازات سنگيني در انتظار اين افراد خواهد بود.
آب به آسياب دشمن نريزيد
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: بداخلاقي، توهين، افترا، نشراكاذيب و شايعه كه موجب بدبيني مردم و ايجاد يأس در جامعه مي شود و آب در آسياب دشمن است از هر كسي باشد عملي بد است مخصوصا از ناحيه كساني باشد كه تعلق به نظام دارد. كه اين موضوع بسيار بدتر است ولو از روي غفلت باشد.
محسني اژه اي با بيان اينكه قوه قضائيه مستقل ، مقتدر و صحيح العمل مطلوب همه است، گفت: در قوه قضائيه تفاوتي بين افراد در اجراي قانون وجود ندارد.
وي با تأكيد بر اينكه زماني قوه قضائيه مستقل و مقتدر خواهد بود كه صحيح العمل باشد، گفت: امر قضا امري خطير و دشوار است و تا انسان وارد اين امر نشود سختي آن را متوجه نمي شود با اين وجود فشار سنگيني به قضات به خاطر حجم كار و نوع كار وارد مي شود كه نيازمند اين است همه به قوه قضائيه كمك كنيم.
هدفمندي يارانه ها
خوب پيش مي رود
محسني اژه اي با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: در اين زمينه بايد خدا قوت جدي و دست مريزادي به دولت محترم بگويم كه در طول اين مدت با تلاش و مجاهدت فراوان توانست بسيار خوب اين قانون را پيش ببرد و انشاء الله هم در آينده همين گونه باشد.
محسني اژه اي ادامه داد: از مردم هم تشكر مي كنم كه هميشه كارساز بوده اند و در اجراي اين قانون هم همكاري مفيدي داشتند.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه از ساير قوا نيز به دليل همكاري و همراهي با دولت تشكر مي كند، افزود: اميدوارم تلاش و تدبير بيشتري صورت گيرد تا در اجراي اين قانون مردم به خصوص قشر ضعيف آسيبي نبينند.
تبليغات رسانه هاي خارجي دروغين و غرض آلود است
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا نشستي با حضور رسانه هاي خارجي درباره سكينه محمدي آشتياني برگزار شد و رسانه هاي داخلي ناديده گرفته شدند در حالي كه رسانه هاي خارجي عليه قوه قضاييه و نظام جنجال بپا كرده اند؟ اظهار كرد: اولا دستگاه قضايي از كسي براي برگزاري چنين نشستي دعوت نمي كند، بلكه معمولا رسانه ها متقاضي مي شوند و ما با انجام محاسباتي ضمن مشورت با برخي دستگاه ها مانند وزارت ارشاد يا وزارت امور خارجه تقاضاي آن ها را مورد بررسي قرار مي دهيم؛ لذا درخواستي از طرف آن ها مطرح شده و ما پذيرفته ايم. در اين قبيل موارد اگر درخواست رسانه هاي خارجي پذيرفته شود، مانعي هم براي حضور رسانه هاي داخلي نيست اما ما درخواست نمي كنيم كه رسانه ها حضور پيدا كنند.
سخنگوي دستگاه قضايي گفت: متاسفانه امروز دشمن با ابزار تبليغاتي و سرمايه سنگين عليه نظام كار مي كند و در اين پرونده نيز نه تنها عليه دستگاه قضايي بلكه عليه نظام ما و تمام قوانين ما برخلاف حق و مروت تبليغات كرده اند. ما بايد تلاش كنيم كه براي افكار عمومي خود توضيح دهيم اما به هر حال بخشي از رسانه ها در اختيار دشمن قرار دارد. بحمدالله مردم ما به خوبي متوجهند كه تبليغات رسانه هاي خارجي دروغين و غرض آلود است. البته نه اين كه تبليغات شان بي تاثير باشد اما در حدي نيست كه مدنظر آن ها قرار دارد. زيرا دشمن به قدري در جهان مفتضح است كه تبليغاتش تاثير قابل توجهي ندارد.
بقيه در صفحه 14
 



لايحه بودجه 90 تا 10 روز ديگر تقديم مجلس مي شود

يك مقام آگاه در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: لايحه بودجه 1390 بين 10 تا 12 روز آينده از طرف دولت به مجلس ارائه مي شود.
گرچه بنا به گفته ثروتي عضو كميسيون برنامه و بودجه دولت مكلف است، هر سال تا 15 آذر ماه لايحه بودجه سال آينده را تقديم مجلس كند، اما در تمامي سالهاي گذشته لايحه بودجه زماني ارائه مي شد كه نمايندگان فرصت كافي براي رسيدگي به مواد لايحه تقديمي دولت ندارند.
در اين رابطه با وجود تماس هاي مكرر و پياپي با معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور خبر دقيقي از آخرين وضعيت لايحه بودجه 1390 به دست نيامد و فقط يكي از مسئولان اين معاونت كه درخواست كرد نام وي برده نشود، گفت نمايندگان دستگاه هاي اجرايي دولتي در حال رايزني با معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي هستند كه پيش بيني سقف درآمدها يا هزينه هاي اين دستگاه ها در لايحه بودجه مشخص شود.
وي افزود: لايحه بودجه 90 حداكثر بين 10 تا 12 روز آينده در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي نهايي مي شود و از طرف دولت به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.
اين مقام آگاه گفت: هنوز سقف درآمدهاي لايحه بودجه 90 به طور كامل مشخص نشده است و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون بودجه جلسات متعددي با معاونت بودجه اين معاونت برگزار مي كنند.
در اين زمينه رضواني يك مقام مسئول ديگر در اين معاونت در پاسخ به اين پرسش كه در دولت در ارائه لايحه بودجه 1390 تاخير داشته گفت: امروز 12 دي ماه است، در حالي كه سال گذشته لايحه بودجه در 7 بهمن ماه به مجلس ارائه شد و اگر دولت در 15 بهمن ما نيز لايحه را تقديم مجلس كند، باز هم 45 روز فرصت كافي براي رسيدگي نمايندگان به لايحه بودجه وجود دارد.
رضواني افزود: سال گذشته كه دولت لايحه بودجه را در 7 بهمن ارائه كرد هيچ نشنيده ام كه نمايندگان نسبت به تاخير ارائه لايحه بودجه گلايه داشته باشند.
به گزارش فارس، يكي از استدلال هاي معاونت برنامه ريزي در ارائه دير هنگام ارائه بودجه 90 اين است كه چون نمايندگان مجلس هنوز تكليف قانون برنامه پنجم پيشرفت و توسعه را مشخص نكرده اند و لايحه بودجه 90 نيز نخستين لايحه بودجه از قانون برنامه پنجم است، بنابراين منتظر هستند تا تكليف لايحه قانون بودجه روشن شود. بنابراين گزارش قرار بود قانون برنامه پنجم از ابتداي سال 89 اجرا شود كه به دليل ارائه دير هنگام لايحه برنامه پنجم، قانون برنامه چهارم يك سال ديگر تمديد شد و رسيدگي به اين لايحه در سال 89 در مجلس شروع شد و هنوز بعد از ايرادهاي شوراي نگهبان بر لايحه مصوب مجلس تبديل به قانون نشده است.

 



گزارش فشرده 80 سال خيانت BBC به ملت ايران (خبر ويژه)

همكار ديرينه بي بي سي فارسي اذعان كرد اين رسانه از زمان رضاخان در خدمت دولت انگليس قرار داشته است.
معصومه طرفه از عناصر ضدانقلاب مقيم لندن كه 12سال با بي بي سي همكاري كرده، در گفت وگو با يكي از رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون به عملكرد دوگانه بي بي سي نسبت به رضاخان پرداخت و اظهار داشت: مدارك موجود نشان مي دهد خانم آن لمبتون كه در آن زمان مشاور مطبوعاتي دفتر نمايندگي بريتانيا بود، نويسنده بيشتر مطالبي بود كه از بي بي سي پخش مي شد. براساس اين مدارك، در وهله اول در تحليل هاي بي بي سي به پيشنهاد لمبتون، از رضاشاه تعريف مي شده و او را رهبر شجاعي توصيف مي كردند كه ايران را مدرن و پيشرفته كرده؛ اما وقتي كه او براي اخراج آلماني ها با بريتانيا همكاري نمي كند با او در مي افتند، شروع مي كنند از مفاسد اخلاقي او صحبت كردن و اين كه او به ديكتاتور تبديل شده و دولتش با فساد دست به گريبان است و صحبت هايي كه ما آن را در بي بي سي مي شنويم همه منفي مي شود. براساس مدارك موجود در اين دوره بسياري از گفتارها و گزارش هاي بي بي سي از طريق دفتر نمايندگي بريتانيا و از طريق وزارت خارجه بريتانيا ديكته مي شده است.
گوينده سابق بي بي سي كه در بخش اخبار بين المللي بي بي سي هم فعاليت كرده و سپس براي مدتي به راديو آزادي (وابسته به سازمان سيا) پيوست، درباره عملكرد بي بي سي فارسي در دوره نهضت ملي شدن نفت مي گويد: دولت انگليس در مورد ملي شدن صنعت نفت مجادله شديد با دولت ايران داشت و نمي خواست صنعت نفت ملي شود؛ زيرا ضررهاي اقتصادي آن متوجه بريتانيا مي شد. بنابراين شروع كرد به در افتادن با دولت ايران. در آن دوره هم با وجودي كه تعداد زيادي خبرنگارهاي بين المللي به ايران رفته بودند تلاش كردند كه اين موضوع را جا بياندازند كه ملي شدن صنعت نفت به ايران صدمه مي زند. براساس مدارك موجود، در همين زمان مطالبي را كه در واقع از وزارت خارجه به بي بي سي پيشنهاد مي شود، شخصي كه نام ندارد به عنوان خبرنگار ديپلماتيك بي بي سي مي نويسد و تحليل مي كند. تحليل ها همان تحليلي است كه وزارت خارجه مطرح مي كرده است. حتي در داخل بي بي سي هم ايراني هايي كه كار مي كردند مي گفتند كه ما تحصن مي كنيم و حاضر نيستيم برخلاف نهضت نفت بنويسيم؛ اما اين گزارشها از راههاي ديگر و استوديوهاي ديگري فرستاده مي شد. اينها مسائلي است كه بسياري از بريتانيايي ها هم راجع به آن نوشته اند و بسياري از افراد هم كه خودشان در بي بي سي كار مي كرده اند، تاييد كرده اند.
طرفه اضافه مي كند: يك شب پيش از آنكه موضوع ملي شدن صنعت نفت در مجلس ايران به راي گذاشته شود، بي بي سي گزارشي پخش مي كند كه در آن به شدت از ملي شدن نفت انتقاد مي كند و اين كه اين موضوع چه ضررهايي براي مردم ايران خواهد داشت و چگونه ايران را منزوي خواهد كرد]![ دولت انگليس آنچه در توان داشت انجام داد تا ايران را متقاعد كند. اين گزارش در واقع حرف هايي بود كه دولت به بي بي سي پيشنهاد كرده بود تا در گزارشها و تحليل هاي خود جا دهد. مدارك وزارت خارجه به روشني اين موضوع را نشان مي دهد. موارد ديگري هم هست كه وقتي شرايط بين ايران و بريتانيا بحراني مي شود در آن شرايط سفارت انگليس در تهران كنترل مي كرده كه چه اخباري پخش بشود و چه چيزهايي گفته شود. در واقع دولت خط مي داده كه چه گفته شود و چيزهايي كه قرار بوده گفته شود از صافي دولت مي گذشته است.
وي درباره انتشار اخبار وقوع انقلاب اسلامي در بي بي سي اذعان كرد: واقعيت اين بود كه مخالفان شاه به صحنه آمده بودند و انقلابي كه در ايران رخ مي داد، از نظر ژورناليستي جالب بود. حتي 80درصد كاركنان بي بي سي هم مخالف رژيم شاه شده بودند. اما صحيح نيست نام مخالفان انقلاب در بي بي سي را ببرم. ]![
طرفه در عين حال تاكيد كرده است: تحليل ها حتي تا يك ماه مانده به پيروزي انقلاب نشان مي دهد دولت انگليس طرفدار شاه است. دولت انگليس آن زمان معتقد بود شاه بهترين گزينه و بهترين دوست لندن در منطقه است.
وي با اشاره به باز شدن پاي خبرنگاران بي بي سي به ايران از دوران سازندگي و سپس اصلاحات گفت: كم كم از دوران هاشمي اجازه داده شد افرادي از بي بي سي به ايران بروند و با بعضي از مقام هاي نسبتا بلندپايه مصاحبه كنند.
خبرنگار سابق بي بي سي مي گويد: بسياري از مديران بي بي سي با مقام هاي وزارت خارجه بريتانيا ديدارهايي دارند. طبق آنچه كه در وب سايت بي بي سي هم نوشته شده است، بي بي سي استراتژي بين المللي بريتانيا را درك مي كند. اين در واقع به اين معنا است كه بي بي سي كاري نمي كند كه اين استراتژي را مخدوش كند.
وي اضافه كرد: بريتانيا كشوري است كه براي رسانه ها پول خرج مي كند و دلش مي خواهد در جهان نفوذ داشته باشد. مي توانيم هم بگوييم دولت انگليس با دولت فعلي ايران در افتاده و تلويزيون فارسي بي بي سي را به وجود آورده اما اين تئوري توطئه است]![

 



تغيير فاز كجا بود؟ سردرگم شده ايم (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ادوار تحكيم گفت: وضعيت ما هم مانند وضعيت اپوزيسيون است كه در سردرگمي به سر مي برد.
سعيد- ق كه از فرانسه پناهندگي گرفته، در مصاحبه با راديو زمانه اضافه مي كند: از حوادث بعد از انتخابات حدود يك سال و نيم مي گذرد و الان ديگر اثري از مخالفان نيست. منتها شما وقتي به رسانه هاي خودمان نگاه مي كنيد اصلا به آسيب شناسي اين اتفاق نمي پردازند. رسانه هاي اپوزيسيون يك حالت ايدئولوژيك پيدا كرده اند و به هم دلداري مي دهند كه نخير هيچ اتفاقي نيفتاده و فقط «فاز» جنبش تغيير كرده است. به نظر من جريان دانشجويي اپوزيسيون هم به ركود افتاده است از جمله به دليل نداشتن افق مشخص براي آينده، نبود برنامه و راهكار. سر اين موضوع هم نه بحثي مي شود و نه توافقي وجود دارد براي همين همه مان سردرگم هستيم.

 



اپوزيسيون براي جمهوري اسلامي حكم زنگ تفريح را پيدا كرده است (خبر ويژه)

ايران به سرعت در برنامه هسته اي خود رشد مي كند و يك سال ديگر با افزايش قدرت هسته اي ايران، ديگر شاهد حمايت هاي دولتهاي غربي از جريان اپوزيسيون نخواهيم بود.
سايت ضدانقلابي و صهيونيستي ايران گلوبال تحليل مذكور را در ارزيابي وضعيت اپوزيسيون و طرح برخي پيشنهادها در اين محافل براي اميد بستن به انتخابات مجلس سال آينده عنوان كرد.
ايران گلوبال معتقد است: سير تسلسل باطل اپوزيسيون در زمينه دعوت به شركت در انتخابات و بعد شعار تقلب، غير از خريدن زمان براي رژيم فايده ديگري ندارد. نمي توان يك سال ديگر منتظر ماند. شرايط لحظه به لحظه در حال تغيير است و يك سال ديگر با گسترش بيشتر برنامه هسته اي ايران، غربي ها همين حمايت هاي فعلي را نيز از ما دريغ خواهند كرد و مجبورند در برابر ايران هسته اي بيشتر كوتاه بيايند.
اين رسانه ضدانقلاب يادآور مي شود: آنچه امروز به نام «تقابل» دولتهاي غربي با جمهوري اسلامي مطرح مي شود، يك سال بعد با توسعه فعاليت هاي هسته اي ايران تبديل به «تعامل» خواهد شد و غرب مجبور مي شود در قبال برخورد جمهوري اسلامي با اپوزيسيون سكوت كند چرا كه ايران هسته اي در منطقه اي به مراتب حسا ستر از آسياي شرقي و كره شمالي قرار دارد و قدرت بيشتري در واداشتن غرب به سكوت خواهد داشت.
ايران گلوبال در پايان نوشت: ما براي بازي اصلاح طلبان و تعارف و وصف عكس رخ يار در پياله، توسط موسوي و بازي با كلمات و «به به و چه چه گفتن» وقت نداريم. بستن مچ بند سبز و حضور در تلويزيون ها و كشيدن عكس اهرام ثلاثه و تشريح نحوه مبارزه بدون خشونت! در مواجهه با رژيم، شبيه اهداي زنگ تفريح به رژيم اسلامي ايران است. غرب نگران نيست كه آنها نگران خود هستند و راه برطرف كردن نگراني هاي خود را به خوبي مي دانند. باور كنيم كه تنها شده ايم.
فقط نظر كيهان نيست

 



فقط نظر كيهان نيست همه خاتمي را ستون پنجم مي دانند (خبر ويژه)

نظرات كيهان درباره خيانت خاتمي و لزوم محاكمه وي فقط نظرات حسين شريعتمداري نيست بلكه مورد حمايت دولت، سپاه و بسيج، وزارت اطلاعات، مديريت قوه قضائيه، مجلس و بخش هاي مهم اصولگرايان است.
سايت روزنت با انتشار اين مطلب به قلم علي افشاري (از عناصر فراري مرتبط با سازمان هاي ضدايراني در آمريكا)، شرط گذاري هاي اخير خاتمي براي حضور در انتخابات مجلس را مورد ترديد قرار داد و نوشت: اظهارات جعفري دولت آبادي دادستان تهران آب پاكي را روي دستان خاتمي ريخت و خيلي زود پرونده سخنان وي را در خصوص فعال شدن اصلاح طلبان در عرصه سياسي بست. وي با بياني تقريباً آشكار، شرط گذاشتن خاتمي را علامت طلبكاري دانست و به نوعي با او اتمام حجت كرد كه فرصت تاريخي براي بازگشت به نظام را از دست داده است و بايد از كارهايش دست برداشته و آماده محاكمه شود. پيش از آن هم حمله حسين شريعتمداري به اظهارات خاتمي در جمع فراكسيون اقليت، دشواري ها و به بياني ديگر بن بست هاي پيش روي بازگشت اصلاح طلبان به حاكميت را بازتاب مي داد. استراتژي خاتمي، پس از تجربه جنبش سبز و با توجه به نوع نگاه بخش مسلط قدرت مجال و بخت قابل اعتنايي براي تحقق ندارد.
روزنت اضافه مي كند: روزنامه كيهان كه خطوط كلي آن هماهنگي روشني با سياست هاي رهبري دارد، خاتمي را به ملاقات هاي پنهاني با جورج سوروس، ابراز دوستي با راسموسن دبيركل ناتو و حامي كاريكاتوريست دانماركي مورد اعتراض جهان اسلام، ائتلاف با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و پژاك در فتنه 88، مصداق سرمايه بزرگ اسرائيل در داخل ايران، گلوپاره كردن براي دفاع از اسرائيل در روز قدس، آتش زدن مسجد، قتل بسيجي ها و اجراي نسخه ديكته شده جرج سوروس، جين شارپ و ريچارد رورتي براي كودتاهاي مخملي متهم كرده است.
نويسنده اين پايگاه اينترنتي ضدانقلاب يادآور مي شود: از آنجا كه خاتمي علي رغم آشكارسازي تفاوت هايش با موسوي و كروبي، در مجموع از كليت مواضع آنها دفاع كرده است، بسيار بعيد است كه تن به خواسته محكوميت جنبش سبز بدهد و هزينه چنين كاري براي او در بدنه حامي جريان اصلاحات بسيار سنگين است و به منزله يك خودكشي سياسي است. از طرف ديگر كف خواسته نظام و اصولگرايان نيز ابراز برائت كامل و صريح از فتنه گران و به قول دادستان تهران اعلام توبه براي بازگشت به دامان نظام است و لذا امكان نقش آفريني دوباره خاتمي در درون حكومت بسيار نامحتمل است. علائم موجود نشان از اين دارد كه حاكميت تصميم به اخراج خاتمي گرفته است، فيلترينگ سايت خاتمي، محدوديت هاي بنياد باران، جلوگيري از سخنراني در دانشگاه و ممنوع الخروجي وي آشكار مي سازند كه او ديگر از حاشيه امنيت درون نظام برخوردار نيست. حاكميت كلي هزينه كرده و نمي پذيرد كه مجدداً جرياني را كه ستون پنجم دشمن مي شمارد به عرصه سياست بازگردند.
وي از سوي ديگر با به چالش كشيدن كفايت خاتمي و اصلاح طلبان براي معارضه جدي با نظام مي پرسد: عملكرد فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس هشتم چه بوده و چه تاثيري داشته است؟ آيا بود و نبود آنها تفاوت قابل ملاحظه اي در عملكرد مجلس در چارچوب خواست اصولگرايان داشته است؟ سابقه خاتمي نشان مي دهد كه وي اهل ايستادگي روي خطوط قرمز نيست و سر بزنگاه از شروطش كوتاه مي آيد. صدر و ذيل سخنان خاتمي با هم نمي خواند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14