(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 دی 1389- شماره 19831

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جلسه اضطراري فراكسيون اقليت در واكنش به خبر كيهان
اشكنازي : سپر دفاع موشكي اسرائيل در مقابل شليك انبوه موشك هاي بالستيك ايران ناتوان است
سخنگوي قوه قضائيه: برخورد با مجرمان خطرناك اولويت شماره يك دستگاه قضايي است
سرويس مخفي رژيم صهيونيستي عامل شهادت دانشمند هسته اي ايران بود
شهيدگمنامي كه بعداز 27سال مزار خود را نشان داد
تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر
نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار در تهران و 200 شهر و روستا
به همت تشكل هاي دانشجويي دادگاه نمادين مهدي هاشمي برگزار مي شود
ابراهيمي: حكم مهدي هاشمي غيابي صادر مي شود



جلسه اضطراري فراكسيون اقليت در واكنش به خبر كيهان

سرويس سياسي-
در پي ديدار اخير فراكسيون اقليت با خاتمي و درج خبري در اين باره در روزنامه كيهان با عنوان «نمايندگان ديداركننده با خاتمي چه كساني بودند؟» فراكسيون مذكور روز يكشنبه با تشكيل جلسه اي اضطراري به اين خبر واكنش نشان دادند.به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست فوق برخي از اعضاي فراكسيون اقليت به شدت از انتشار اسامي ديداركنندگان با خاتمي ابراز نگراني كرده و خواستار رازداري تمامي اعضا در اين خصوص شدند.
ترس اين افراد از انتشار اسامي شان بيشتر از جهت واكنش هاي مردمي در حوزه هاي انتخابيه به حاميان سران فتنه است. اقليتي ها معتقدند در صورت افشاي جزئيات ديدار فوق آنها به شدت در شهرهايشان دچار مشكل شده و در انتخابات آتي مجلس نيز كرسي پارلمان را از دست خواهند داد.
بر همين اساس داريوش قنبري نماينده ايلام و سخنگوي فراكسيون اقليت در گفت وگويي تلويحاً به ترس و وحشت اقليتي ها از انتشار جزئيات ديدارشان با خاتمي اذعان كرد.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد بدون آنكه اسامي حاضران در ديدار با خاتمي را اعلام كند اظهار داشت: اعضاي فراكسيون در جلسه روز يكشنبه مباحثي را در مورد برخي انتقادات كه از طرف گروه ها در خصوص ديدار فراكسيون اقليت با خاتمي صورت گرفت مطرح كرده و تعجب خود را از اين مسأله ابراز داشتند.
قنبري سپس براي كاستن از ميزان انتقادهاي مردمي به توجيه و تفسير اظهارات خاتمي پرداخت و مدعي شد: سخناني كه آقاي خاتمي در ديدار با فراكسيون اقليت مجلس بيان كرد در راستاي قانون اساسي بود و حرفي خلاف قانون از سوي وي مطرح نشد.
اين درحالي است كه خاتمي در ديدار مذكور ضمن حمايت مجدد از اغتشاشگران فتنه 88 به تعيين شرط و شروط براي نظام اسلامي پرداخت.
خاطرنشان مي شود در خبري كه روز يكشنبه در كيهان درج شد تعدادي از اعضاي فراكسيون اقليت اساساً حضور خود در ديدار با خاتمي را منكر شدند اما برخي افراد همچون طاهرخاني (نماينده تاكستان)، محمد مهدي شهرياري (بجنورد) و نصرالله ترابي (شهركرد) از پاسخ صريح در اين باره طفره رفتند.
همچنين ساير اعضاي اقليت نظير محمدرضا تابش (اردكان)، قنبري (ايلام)، سيد حسين هاشمي (ميانه)، پيمان فروزش (زاهدان)، كواكبيان (سمنان)، علي اكبر اولياء (يزد)، سيروس سازدار (مرند و جلفا)، محسني (بندپي)، مويد حسيني صدر (خوي)، اقبال محمدي (مريوان)، محمد مهدي پورفاطمي (دشتستان)، عليرضا محجوب (تهران)، قدرت عليخاني (قزوين)، امين شعباني(سنندج)، عبدالله كعبي(آبادان)، محسن نريمان (بابل) و عبدالجبار كرمي (سنندج) پاسخگوي تلفن هايشان نبودند.
كيهان در روزهاي آتي جزئيات ديگري از ديدار فراكسيون اقليت با خاتمي منتشر مي سازد.

 



اشكنازي : سپر دفاع موشكي اسرائيل در مقابل شليك انبوه موشك هاي بالستيك ايران ناتوان است

به گزارش پايگاه اينترنتي «ايران هسته اي» يك سند تازه منتشر شده از سفارت امريكا در تل آويو نشان مي دهد كه اسرائيل نگران ضعف شديد سپر دفاع موشكي اش در مقابل توان تهاجمي ايران و محور مقاومت است.
بر مبناي يك سند متعلق به وزارت خارجه امريكا كه ويكي ليكس به تازگي آن را منتشر كرده، ژنرال گابي اشكنازي رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل
(Lt-Gen Gabi Ashkenazi)
در 15 نوامبر 2009 به يك هيئت امريكايي گفته است كه اسرائيل براي مقابله با شليك انبوه موشك هاي شهاب 3 از سوي ايران، تنها 12-10 دقيقه وقت خواهد داشت. اين سند را روزنامه نروژي «آفتن پستن» (Aftenposten) منتشر كرده است. اشكنازي تخمين زده است كه ايران 300 فروند از اين موشك ها را در اختيار داشته باشد. رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل به هيئتي از كنگره آمريكا به سرپرستي آيك اسكلتون، گفته است: «تهديد حمله هاي موشكي به اسرائيل از هر زمان ديگري جدي تر است. به خاطر همين است كه اسرائيل چنين تمركزي بر روي دفاع در مقابل حمله موشكي دارد». اشكنازي، شمار موشك هاي حزب الله را نيز 40 هزار فروند برآورد كرده است كه به گفته وي «بسياري از آنها مي تواند به عمق خاك اسرائيل نفوذ كند». بنا به گزارش خبرگزاري كويت در روز دوشنبه 13 دي 1389، وي همچنين افزوده است: «سامانه ضد موشكي رژيم صهيونيستي از توانايي پوشش دادن همه نقاط فلسطين اشغالي برخوردار نيست بنابراين تهديد حمله موشكي بسيار جدي تر از هميشه است». فرمانده ارتش اسرائيل همچنين گفته است كه در صورت وقوع جنگ، حزب الله لبنان مي تواند ظرف يك روز، بين 400 تا 500 موشك و راكت به سوي اسرائيل پرتاب كند. اشكنازي ادامه داده است: «من ارتش اسرائيل را براي يك جنگ گسترده آماده مي كنم؛ چراكه در اين صورت ساده تر است كه آن را به يك عمليات كوچك تر تبديل كرد تا اينكه راه برعكس را رفت». پيش از اين هم عاموس يادلين، رئيس بخش اطلاعات ارتش اسرائيل (امان) گفته بود كه در جنگ آينده شهرهاي اسرائيل هدف قرار خواهد گرفت. يادلين دو ماه پيش جاي خود را به آويو كوخاوي داد.
پايگاه اينترنتي بخش فارسي وزارت خارجه اسرائيل (همدمي) در تحليل اين اظهارات نوشت: «به گفته آگاهان، اگر سند ويكي ليكس معتبر باشد، اين نخستين بار است كه يك مقام ارتشي اسرائيل ارزيابي خود را در مورد تعداد موشك هاي حكومت ايران بيان مي كند. در عين حال، آگاهان نظامي در اورشليم مي گويند در يك سالي كه از زمان ارائه اين ارزيابي مي گذرد، بي ترديد جمهوري اسلامي بر شمار موشك هاي توليد شده افزوده است». همدمي اضافه كرده است كه اسرائيل اين تهديد را جدي گرفته و در حال برنامه ريزي براي تخليه سريع شهروندان خود در مقابل هرگونه حمله نظامي است: «بنا به برنامه هاي جديد دولت، بودجه دفاع غير نظامي 100 ميليون دلار ديگر افزايش مي يابد تا براي تخليه فوري يك جمعيت 400 هزار نفري در صورت وقوع زلزله و يا هر مصيبت ديگر هزينه شود».
يك نكته جالب توجه در اين سند اين است كه اشكنازي به صراحت مي گويد اين بار اگر به اسرائيل حمله شود، اين رژيم به غير نظاميان هم حمله خواهد كرد. همدمي در گزارش 3 ژانويه خود نوشته است: «ژنرال اشكنازي در اين ديدار گفت: اگر حزب الله و حماس و ديگران، اسرائيل را به جنگ ديگري بكشانند، اين بار ارتش اسرائيل همه محدوديت هائي را كه در مورد نقاط پرجمعيت در جنگ هاي گذشته براي خود قائل شده بود، در نظر نخواهد گرفت»! اين در حالي است كه اسرائيل پيش از اين هم هيچ ابايي از حمله به غير نظاميان از جمله بيماران بيمارستان ها و كودكان نداشته است. در جريان حمله نيروهاي اسرائيلي به نوار غزه در سال 2008 نزديك به 1400 نفر كه بيشتر آنها غيرنظامي بودند، كشته شدند.
اسرائيل با كمك آمريكا يك سپر دفاع موشكي چند لايه را در آسمان سرزمين هاي اشغالي توسعه داده است كه اظهارات اشكنازي نشان مي دهد هيچ اطميناني به كارايي آن نيست. بويژه، اين سپر در مقابل شليك انبوه موشك هاي بالستيك دچار ضعف هاي جدي است. اين در حالي است كه ايران دقيقا تمركز خود را بر توان شليك انبوه موشك هاي بالستيك قرار داده است به طوري كه سردار سرتيپ حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در 19 تير 1387 و در تشريح نتايج و دستاوردهاي رزمايش پيامبر اعظم گفته بود كه ايران در حال تمرين توان «شليك انبوه موشك» است.ايران هسته اي به زودي گزارشي ويژه از سيستم دفاع موشكي اسرائيل منتشر خواهد كرد.

 



سخنگوي قوه قضائيه: برخورد با مجرمان خطرناك اولويت شماره يك دستگاه قضايي است

بقيه از صفحه 2
اگرچه ما نيز بايد تلاش كنيم تا از چيزي كه ممكن است مورد سوءاستفاده قرار گيرد احتراز شود.
كروبي آماده هم نباشد
محاكمه مي شود
سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه اظهارات دادستان تهران در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران را شبيه يك بيانيه سياسي دانست، تصريح كرد: اين كه يك مقام قضايي بايد در جايگاه قضا از موضع قانوني صحبت كند، حرف درستي است و اگر كسي در جايگاه قضايي خود، در چارچوب قوانين سخن نگويد مي توان به او انتقاد كرد، اما بايد به اين نكته توجه داشت كه افراد داراي شئون مختلفي هستند؛ مانند اين كه بنده هم در موضع سخنگو قرار دارم، هم دادستان كل كشور هستم و هم ممكن است در جايي منبر بروم و سخنراني كنم. البته جدا كردن اين شئون از يكديگر كار ساده اي نيست و مردم هم اين شان را جدا نمي كنند. در هر صورت اصل اين مطلب كه يك مقام قضايي بايد در چارچوب قانون سخن بگويد حرف بجايي است.
وي در ادامه با اشاره به سخنراني دادستان تهران درباره محاكمه سران فتنه اظهار كرد: من در اين نمازجمعه شركت داشتم. البته بعد از سخنراني دادستان محترم رسيدم و بعد هم سخنراني ايشان را نخواندم اما مطالبي شنيدم. آقاي دولت آبادي نگفتند كه به زودي محاكمه صورت خواهد گرفت. به طور كلي بايد گفت افرادي كه متهم هستند به هر تقدير بايد پرونده شان مورد رسيدگي قرار گيرد به خصوص كساني كه به نظام ظلم بزرگي كردند و به دشمن اميد دادند. محاكمه سران فتنه اقتضائاتي دارد كه هر وقت زمينه هاي آن فراهم شد، صورت خواهد گرفت.
يكي از خبرنگاران به اعلام آمادگي كروبي جهت حضور در دادگاه براي محاكمه اشاره كرد كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: محاكمه آمادگي نمي خواهد و اگر هم آماده نباشد در صورت فراهم بودن اقتضائات محاكمه خواهد شد.
سخنگوي قوه قضائيه در خصوص رسيدن نامه اي به فراكسيون زنان مبني بر درخواست محاكمه زهرا رهنورد اظهار بي اطلاعي كرد.
دستگاه قضايي
با عناوين جلو نمي رود
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي در مورد برخورد با اتاق فكر سران فتنه تصريح كرد: جرمي كه واقع مي شود و يا اتهامي كه به كسي منتسب است گاه مشهود است و گاه غيرمشهود. اگر جرمي مشهود باشد، نيروي انتظامي مي تواند طبق وظيفه خود و حتي دستور قضايي اقدامات قانوني را صورت دهد و پس از دستگيري فرد او را در اختيار قوه قضاييه بگذارد. اما اگر جرم مشهود نبود، در صورتي كه گزارش ارايه شده باشد، دادستان اقدام به تعقيب مي كند و اگر نيازي بود براي انجام تحقيقات پرونده را به نيروي انتظامي يا دستگاه هاي امنيتي ارجاع مي دهد. حال اگر مطلبي پنهاني بود و از هيچ طريقي به دادستان اعلام نشد، طبعا اين دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي هستند كه اگر گزارشي داشته باشند و در صورتي كه به مستندات قابل استنادي رسيده باشند، موضوع را به دستگاه قضايي اعلام مي كنند و پرونده مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قوه قضاييه خاتمي را جزو سران فتنه مي داند يا خير و اگر جزو سران فتنه است چرا در محاكمه او تعلل مي كند؟ اظهار كرد: قوه قضاييه به اتهام افراد رسيدگي مي كند و با اين عناوين جلو نمي رود. اين اتهامات بايد از طرف مراجع رسمي ذيصلاح و يا خود مدعي العموم اعلام شود و دستگاه قضايي نيز بر اساس اتهامات قانوني بررسي ها را صورت خواهد داد.
نقد اشكال ندارد؛ اما حكم قاضي را كم ارزش نكنيم
خبرنگاري درباره حكم صادره عليه اشتهاردي با توجه به اظهارات دادستان پرسيد كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: اگر چنانچه ما نقدي حقوقي و حتي سياسي داشته باشيم اشكالي ندارد اما خواهشم اين است كه ما حكم قاضي را كم ارزش نكنيم؛ چراكه اين به نفع جامعه و حتي خود آن فرد نيست.
وي افزود: البته من نمي خواهم با اين مثال قضاوت را تنزل بدهم ولي در يك بازي فوتبال مي بينيم كه يك داور حرف آخر را مي زند حتي اگر اشتباه كرده باشد. ما اولا همه موظفيم از قوه قضائيه حمايت كنيم همان طور كه در مورد قوه مجريه و مقننه همين طور است.
وي ادامه داد: اولا حكم حبس و شلاق ايشان تعليقي است و ثانيا حكم از سوي طرفين، وكلاي آن ها و دادستان قابل اعتراض است و در مواردي اتفاق مي افتاد كه حتي دادستان حكم را متناسب نمي داند و اعتراض مي كند؛ بنابراين قاضي مستندات ارائه شده را بنا به اين دليل كه در هيچ محكمه اي ثابت نشده غيرقابل قبول دانسته و من هم الان در مقام تائيد يا رد آن راي نيستم اما بر فرض كه حكمي صحيح هم نباشد نبايد قاضي و دستگاه قضا را تضعيف كرد.
خبرنگاري پرسيد: من از وزير خارجه وقت سوالي در مورد باغ قلهك كه در دست انگليس است پرسيدم كه ايشان گفتند پرونده اش در قوه قضائيه است.
محسني اژه اي در پاسخ گفت: من الان نسبت به اين قضيه حضور ذهن ندارم كه آيا اصلا چنين پرونده اي مطرح شده يا نه. ولي قطعا پيگيري خواهد شد.
نظر هيات منصفه
الزام آور نيست
وي در پاسخ به سوالي درباره استعفاي يكي از اعضاي هيات منصفه و جايگاه قانوني هيات منصفه در زمينه اظهارنظر در مورد متهمان مطبوعاتي، تصريح كرد: در قانون اساسي تاكيد شده كه به جرايم مطبوعاتي بايد به صورت علني و با حضور هيات منصفه رسيدگي شود. قانون مطبوعات نيز اصلاحاتي داشته كه بر اساس ماده 43 اين قانون هيات منصفه بايد پس از اتمام رسيدگي به پرونده بلافاصله وارد شور شود و نظر خود را ارايه كند. هيات منصفه دو مطلب را بايد مطرح كند؛ اول اين كه از نظر آن ها به عنوان نمايندگان اقشار مختلف جامعه، متهم مرتكب جرم شده است يا خير و ثانيا اگر بزهكار است آيا استحقاق تخفيف را دارد يا خير.
وي افزود: پس از اعلام نظر هيات منصفه، قاضي بايد طبق مقررات راي بدهد. حال سوال اين است كه آيا قاضي بايد الزاما براي صدور راي از نظر هيات منصفه تبعيت كند يا خير؟ طبق قانون مطبوعات پاسخ به اين سوال منفي است و قاضي بايد خود به صدور حكم بپردازد.
محسني اژه اي با اشاره به تصويب قانون مطبوعات در مجلس شوراي اسلامي گفت: زماني كه اين موضوع در مجلس تصويب شد، قانونگذار پيش بيني كرد كه اگر نظر هيات منصفه مبني بر عدم بزهكاري متهم است، قاضي نيز بايد او را تبرئه كند، اما شوراي نگهبان اين موضوع را خلاف شرع دانست و آن را رد كرد.
وي با اشاره به ماده 43 قانون مطبوعات و تبصره يك و 2 اين ماده خاطرنشان كرد: برخي مي گويند در تبصره 2 بيان شده در صورتي كه تصميم هيات منصفه بر بزهكاري متهم باشد، دادگاه مي تواند راي بر برائت صادر كند اما صورت عكس اين موضوع در قانون تصريح نشده است. در هر صورت اين قانون در حال حاضر جاري است و نظر هيات منصفه نيز يك نظر مشورتي به شمار مي آيد. نبايد بگوييم كه نظر هيات منصفه بي فايده است؛ چراكه نظر اين هيات در تصميم گيري قاضي بسيار موثر است اما طبق قانون و شرع نهايتا صدور حكم با قاضي است.
وي افزود: استعفاي اعضاي هيات منصفه نيز در اختيار خود آن هاست.
متهم پرونده قاچاق سوخت فراري نيست
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر رسيدگي به پرونده يكي از بزرگترين محموله هاي قاچاق سوخت گفت: اين فرد محكوم شده و حكمش نيز توسط دادگاه صادر شده است. قبل از محاكمه وي نيز مطرح شده بود كه او فراري است اما اين فرد با قرار وثيقه آزاد بود و در موعد دادگاه نيز حاضر شد.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه نمي دانم حكم درباره او قطعي است يا به تجديد نظر رفته است نمي توانم توضيح بيشتري ارائه دهم.
محسني اژه اي گفت: اينكه حكم صادره براي اين فرد متناسب با جرمش است يا خير بايد به قوانين بازگرديم.
وي اظهار داشت: برخي از قوانين كشور مدت ها است اصلاح نشده اند و براساس آن مجازات ها نيز كارآمد و به روز نيستند. تنقيح قوانين در اين زمينه راهگشاست.
محسني اژه اي گفت: قانون سه اختيار مهم براي قاضي در نظر گرفته و قاضي مي تواند بر اساس آن براي متهم پرونده در هنگام صدور حكم تعليق، تعيين مجازات به صورت حداقل و حداكثر در نظر بگيرد.
همچنين وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه دادگاه متهمي كه تحت تعقيب و فراري است برگزار نمي شود اما به شكايت او از روزنامه ايران رسيدگي مي شود، گفت: قبلا در مورد اين دو موضوع توضيح دادم، متهم نامبرده تحت تعقيب است و احضار شده و اقدامات بعدي در مورد او در حال پيگيري است.
متهمان حوادث عاشوراي 88 محاكمه شدند
خبرنگاري در رابطه با محاكمه نشدن متهمان حوادث عاشوراي سال 88 پرسيد كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: افرادي بودند كه هم دستگير شدند، هم محاكمه شدند و هم حكم شان اجرا شد و الان هم در حال تحمل كيفر هستند بعضي ها هم به لحاظ اظهار ندامت زندان هايش تعليق شد و بعضي ها با سيستم اطلاعاتي همكاري كردند و بخشيده شدند.
وي ادامه داد: يكي دو مورد هم داشتيم كه محكوم شدند ولي به لحاظ وضعيت جسمي شان و نظر پزشك نمي توانستند در زندان باشند و در بيرون از زندان تحمل كيفر مي كنند.
تا زماني كه حكم صادر نشده اسم افراد را نمي بريم
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال كه اگر دادگاه آقاي رحيمي را بخواهد آيا ايشان بايد استعفاء دهد يا خير؟ گفت: ما از لحاظ قانوني محذوريت داريم تا زماني كه حكم صادر نشده اسم افراد را نبريم؛ لذا خواهش ما اين است كه هم ما و هم شما اين امر را رعايت كنيم. در جلسه قبل هم من اسم نبردم ولي معلوم بود كه در رابطه با چه كسي صحبت مي كنم.
مجازات ها بايد متناسب
با جرم و بازدارنده شوند
محسني اژه اي با تاكيد بر لزوم اصلاح برخي قوانين، يادآور شد: برخي قوانين يك دهه يا دو دهه پيش به تصويب رسيده كه در حال حاضر جزاي نقدي تعيين شده در آن مبلغ ناچيزي است و جنبه مجازات ندارد. به عنوان مثال در يك جرمي جزاي نقدي حداقل پنج هزار تومان وجود دارد كه قاضي نيز با در نظر گرفتن تخفيف همين ميزان را نيز كاهش مي دهد. بر اين باورم كه بايد اين موارد اصلاح شوند. البته معاونت حقوقي قوه قضاييه، مجلس و دولت نيز در حال تنقيح قوانين هستند. يكي از مواردي كه در اين امر بايد مورد توجه قرار گيرد همين موضوع مجازات هاست كه بايد پيگيري شود تا ان شاءالله مجازات ها متناسب با جرم و بازدارنده شوند.

 



هفته نامه پرتغالي فاش كرد؛
سرويس مخفي رژيم صهيونيستي عامل شهادت دانشمند هسته اي ايران بود

يك هفته نامه چاپ كشور پرتغال در شماره اخير خود، با انتشار مقاله اي به قلم سيمرمن خبرنگار اين هفته نامه در شهر بيت المقدس فاش ساخت سرويس مخفي رژيم صهيونيستي، دكتر مجيد شهرياري دانشمند هسته اي كشورمان را به شهادت رسانده است.
خبرنگار اين هفته نامه پرتغالي در مقاله خود نوشته است: سرويس مخفي رژيم صهيونيستي بار ديگر مسئولين برنامه هسته اي ايران را مورد هدف قرار داد. روساي سرويس مخفي رژيم صهيونيستي در مقر آن در شهر جليله در شمال تل آويو گردهم آمده و اظهار داشتند كه اين آخرين عمليات فعلي موساد مي باشد.
وي در اين مقاله نوشته است: روساي سرويس مخفي رژيم صهيونيستي در مورد قتل دانشمند مهم ايراني -مجيد شهرياري- كه اخيرا در تهران رخ داد، صحبت كردند. به نظر مي رسد كه اين ترور بخش ديگري از عمليات هاي موساد بوده است. در همين حال فيزيكدان ديگري به نام فريدون عباسي نيز در يك عمليات مشابه زخمي شد.
سيمرمن در ادامه اين مقاله نوشته است: گوردون توماس متخصص انگليسي كه اخيرا كتابي در مورد سرويس هاي رژيم صهيونيستي نوشته طي گفت و گو با روزنامه انگليسي ساندي تلگراف افشا كرده است كه تل آويو مسئول اين عمليات جديد بوده و هدف آن به تعويق انداختن برنامه هسته اي ايران بوده است.
وي تاكيد كرده است: فرماندهي كه مامورين موساد در خصوص آن صحبت مي كردند، همان مير داگلان است كه بزودي هشتمين سالگرد فرماندهي خود بر سازمان موساد را جشن گرفته و بازنشسته خواهد شد.
در مقاله اين هفته نامه پرتغالي آمده است: بنا بر اظهارات گوردون توماس، تمامي حملات سالهاي اخير عليه شخصيت هايي كه در رابطه با پروژه هسته اي ايران فعال بوده اند توسط واحد كيدون(Kidon) صورت گرفته است.
براساس اين گزارش روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز افشا كرده است كه اين واحد متشكل از 38 مامور مي باشد كه 5 نفر از آنان زن هستند. پايگاه آنان واقع در صحراي نقب بوده و همگي 20 تا 30 سال سن دارند. اين افراد زبان هاي مختلفي از جمله فارسي صحبت مي كنند و به طور متداول با هويت هاي جعلي به ايران وارد و از آن خارج مي شوند.
هفته نامه اكسپرسو پرتغال با بيان اينكه برنامه ريزي دو عمليات اخير در دفتر فرمانده سازمان مير داگان انجام شد، نوشته است: مجيد شهرياري دانشمند ايراني يك هفته قبل از اين عمليات به كره شمالي سفر كرده بود. وي در پرواز برگشت به ايران توسط يكي از مامورين موساد شناسايي و پس از آن قدم به قدم تحت تعقيب قرار گرفت.
براساس گزارش اين هفته نامه ميرداگان در اين جلسه اظهار داشت: ما دشمن كساني هستيم كه مي خواهند ما را ويران كنند. در برنامه ريزي اين حملات، متخصصين و كارشناسان امور ايران و متخصصان تسليحات و روانشناسان حضور دارند. اين جلسه در عين حال مراسم توديع فرماندهي كيدون نيز بوده است.
اين هفته نامه پرتغالي با نوشتن شرحي از نحوه به شهادت رسيدن و ترور دكتر مجيد شهرياري نوشته است: در روز عمليات در تهران، مردي موتور سوار در كنار خودرو دانشمند هسته اي توقف و بمبي را به خودروي وي كه در نزديكي خانه اش بود، متصل كرد. سي ثانيه بعد اتومبيل منفجر و مجيد شهرياري دانشمند ايراني كشته شد. تقريبا در همان زمان، در محل ديگري از شهر، مردي موتور سوار مشابه همان اقدام را با اتومبيل يك دانشمند ايراني ديگر به نام فريدون عباسي انجام داد. بمب به اتومبيل نصب و منفجر شد ولي اين فيزيكدان فقط مجروح شد.
سيمرمن در اين مقاله خاطرنشان كرده است: گوردون توماس با جزييات كامل صجشني را كه در شمال تل آويو برگزار شد، توصيف كرده است. اين جشن در ساختمان موساد كه كاملا ضد انفجار بوده و در عمس هاي ماهواره اي گوگل نيز ديده نمي شود، برگزار شد.
اين هفته نامه پرتغالي از قول منابع موساد نوشته است: ما هيچ راه آلترناتيو ديگري نداريم. بايد هر آنچه مي توانيم انجام داده تا محمود احمدي نژاد نتواند با بمب هاي هسته اي تمام دنيا و به ويژه جامعه صهيونيستي را تهديد نمايد.
گفتني است تامير پادرو جانشين مير داگان خواهد شد كه در سال هاي اخير معاون وي بوده و مبارزه با برنامه اتمي ايران را از اولويت هاي اصلي خود مي داند.

 



گراميداشت شهيد حميدرضا ملاحسني با حضور مردم قدرشناس تهران
شهيدگمنامي كه بعداز 27سال مزار خود را نشان داد

مردم تهران و خانواده شهيد ملاحسني ياد و خاطره او را گرامي داشتند.
تنديس شهيد حميدرضا ملاحسني شب گذشته با حضور غلامحسين الهام، مسئولان كشوري و لشكري و خيل عظيم مردم در بوستان نهج البلاغه در جوار مزار شهداي گمنام و اين شهيد 18 ساله طي مراسمي رونمايي شد.
مراسم سالروز شهادت شهيد «حميدرضا ملاحسني» شب گذشته با حضور غلامحسين الهام؛ مشاور حقوقي رئيس جمهور، حبيب كاشاني؛ عضو شوراي شهر تهران، سردار حق طلب؛ رئيس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس و بسيج، محمدهادي ايازي معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، سرداران دفاع مقدس، همرزمان و خانواده اين شهيد، مسئولان شهرداري منطقه 2 تهران و خيل عظيم مردم در بوستان نهج البلاغه و در جوار مزار شهيد «حميدرضا ملاحسني» و 2 شهيد گمنام برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام فرازي از راويان دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا ناظر به امور ما هستند؛ ما بايد با توكل به خداوند و در ركاب ولي امر مسلمين با سلاح بصيرت پيش رويم، بصيرتي كه به وسيله آن، تشخيص درستي از تكليف و حق از حيث زمان و مكان، داشته باشيم؛ يعني با بهره بردن از تدبر و تحمل ناملايمت هاي اجتماعي و سياسي تهديدها را تبديل به فرصت كنيم. وي ادامه داد: شهدا با بصيرتي كه داشتند در تشخيص ولي و تبعيت از فرامين امام راحل درست عمل كردند لذا به بالاترين درجه دست يافتند؛ اكنون ولي امر مسلمين، رهبري اين امت را بر عهده دارند و ما بايد با انجام به تكليف و تبعيت از مقام معظم رهبري راه شهدا را ادامه دهيم.
در ادامه مراسم، مقدسي از همرزمان شهيد ملاحسني به سيره شهيد و خاطرات حضور در جبهه پرداخت و مراسم رونمايي از تنديس شرح حال شهيد «حميدرضا ملاحسني» نيز با حضور غلامحسين الهام و ديگر مسئولان برگزار شد.
شهيد «حميدرضا ملاحسني» پس از 27 سال در تاريخ 12 مهر 89 به عنوان شهيد گمنام در بوستان نهج البلاغه آرام گرفت.
شهيد حميدرضا ملاحسني در سال 1344 در خانواده اي متدين و انقلابي در تهران چشم به جهان گشود و تحت تربيت مكتب عاشورايي امام خميني (ره) رشد كرد و در سن 17 سالگي عازم مناطق عملياتي حق عليه باطل شد. وي در عمليات «والفجر 4» در حالي كه 18 سال از بهار زندگي اش مي گذشت به دست دشمن بعثي به شهادت رسيد و پيكر مطهرش مفقود شد.
بنا به اظهار تنها خواهر شهيد، مدتي قبل از تدفين شهداي گمنام در اين محل، هنگامي كه ايشان به زيارت قبور مطهر شهدا در بهشت زهرا (سلام الله عليها) رفته بودند، بر سر مزار شهيد «سيداحمد پلارك» حاضر شده و عكس برادرش را به همراه اين شهيد و چند رزمنده ديگر مشاهد مي كند و شهيد پلارك را به جده اش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) قسم مي دهند كه عنايت بفرمايند خبري از برادر مفقودش برسانند تا خانواده از چشم انتظاري درآيند. چند شب بعد از اين توسل، خواهر شهيد در رؤياي صادقه مشاهده مي كند كه شهيد حميدرضا در منطقه پونك با جمعيت زيادي در حال حركت است، وقتي علت را از ايشان جويا مي شود، مي گويد «اينها براي تشييع من آمده اند و بنده هم به اذن خداوند همه آنها را شفاعت مي كنم».
بر اين اساس و طي تحقيقات ميداني از مراجع مربوطه مشخص شد، يكي از شهداي گمنام تدفين شده در بوستان نهج البلاغه با عنوان پيك گروهان شهيد باهنر، گردان عمار، لشگر 27محمد رسول الله (صل الله عليه و آله) تحت فرماندهي شهيد والامقام محمد ابراهيم همت به همراه پدرش در جبهه شركت داشته است، در جريان عمليات «والفجر4» در منطقه كوهستاني پنجوين عراق، در تاريخ 12 آبان 62 مجروح و به همراه تني چند از همرزمان به دست نيروهاي بعثي افتاده است و طبق اعلام نيروهاي اطلاعاتي ايران، بعثي ها مجروحين را به شهادت رسانده و در شهر «سيد صادق» عراق به خاك سپرده اند.
در اوايل سال 1389 تعداد 12 شهيد معظم در عمليات عمراني توسعه شهر «سيدصادق» عراق كشف و طي مراسم با شكوهي به جمهوري اسلامي ايران تحويل داده شدند و تعداد 3 تن از اين شهداي عزيز با درخواست شهردار وقت تهران و موافقت ستاد شهداي گمنام كشور با حضور مردم تهران در تاريخ 12 مهر 89 همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در بوستان نهج البلاغه واقع در ميدان پونك به خاك سپرده شدند.
شهيد بزرگوار پس از آرميدن در اين نقطه، مجدداً طي چند مرحله در رؤياي صادقه به بستگان نسبي (برادر) و سببي (يكي از اقوام) اعلام كرد «من همان شهيد قبر وسطي بوستان نهج البلاغه هستم». به اين ترتيب صحت تعلق قبر مطهر به شهيد بزرگوار «حميدرضا ملاحسني» بر اساس تطبيق روياهاي صادقه با اسناد و شواهد موجود اثبات شد.
در روز جمعه 12 آذر 89 اين مكان مقدس به قدوم مبارك ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) متبرك و منوّر شد و معظم له در جريان كرامت و اعلام هويت شهيد قرار گرفتند.
سالروز شهادت شهيد «حميدرضا ملاحسني» مصادف با 27 محرم الحرام بوده است.

 



تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر

دانشجويان در اعتراض به كارشكني دولت مصر درباره كاروان آسيايي، در مقابل دفتر حافظ منافع مصر تجمع كردند.
در واكنش به كارشكني ها و سنگ اندازي هاي دولت مصر در مسير كاروان شكست حصر غزه و جلوگيري از تخليه كمك هاي مردم آسيا به ملت مظلوم غزه در بندر العريش، تجمع اعتراض آميز دانشجويان و مردم شهيد پرور ايران در مقابل دفتر حافظ منافع اين كشور برگزار شد.
اين تجمع به همت اتحاديه بين المللي امت واحده و جنبش عدالتخواهي ديشب در مقابل دفتر حاظ منافع مصر برگزار شد.

 



16 و 17 دي برگزار مي شود
نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار در تهران و 200 شهر و روستا

سرويس ادب و هنر-
نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار 16 و 17 دي در تهران و بيش از 200 شهر و روستاي كشور برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، نشست خبري نخستين جشنواره مردمي فيلم «عمار» با حضور دبير و برخي از دست اندركاران اين جشنواره برگزار شد.
داوود مراديان، دبير اين جشنواره گفت: در اولين دوره جشنواره فيلم عمار، آثاري كه به صورت خودجوش توليد شده اند، شركت دارند و فيلم هايي كه توسط سازمان صداوسيما يا نهادهاي دولتي توليد شده اند حضور ندارند.
وي افزود: امسال به طور خاص فيلم هاي مستند و كليپ انتخاب شده و تنها يك فيلم داستاني وجود دارد كه حضور آن هنوز قطعي نشده است.
مراديان درباره زمان و مكان برگزاري جشنواره فيلم عمار اظهار داشت: اين جشنواره روزهاي 16 و 17 دي در تالار شماره دو سينما سپيده و به طور همزمان در بيش از 200 شهر و روستاي كشور برگزار مي شود.
در سينما سپيده فيلم ها از ساعت 10 تا 20 پنجشنبه و در روز جمعه از 14 تا 20 اكران مي شود.
وي ادامه داد: مراسم اختتاميه نخستين جشنواره فيلم عمار ساعت 18 روز جمعه 17 دي در تالار اسوه برگزار مي شود و در اين مراسم دكتر حسن عباسي و جواد شمقدري سخنراني خواهند كرد.
مراديان درباره آثار اين جشنواره توضيح داد: بيراهه، ماند تا دريا دشت، شمال از شمال شرقي، خيابان شهادت، دختر لر، ايران تهران نيست، تواتر، ايران سبز، يزدان تفنگ ندارد، پايان فراموشي، ايران هراسي، به رنگ آسمان، افسران جوان و حدود 15 كليپ منتخب از بين حدود 100 كليپ نمايش داده خواهد شد.
وي اسامي داوران جشنواره را به اين شرح معرفي كرد: ابوالقاسم طالبي، حسن عباسي، وحيد جليلي، رضا برجي، سعيد قاسمي، حجت الاسلام مجتبي نظري و سه داور نخبه شهرستاني.
مراديان درباره ملاك هاي گزينش فيلم هاي اين جشنواره تصريح كرد: رعايت انصاف، معقول بودن، كيفيت هنري و برخورداري از نگاه ارزشي ملاك هاي حضور فيلم ها در اين جشنواره هستند.
وي از استمرار برگزاري جشنواره فيلم عمار در سال هاي آينده خبر داد و افزود: اگر چه دوره اول اين جشنواره درباره فتنه سال 88 است، اما تا زماني كه امپرياليست هست، فتنه هم هست. ما قصد داريم اين جشنواره را به مرور زمان تبديل به يك جشنواره ضد امپرياليستي كنيم وبه طور جدي به اين موضوع بپردازيم. سال آينده با بودجه بهتري وارد ميدان خواهيم شد و جوايز بهتري را اعطا خواهيم كرد و محدوده آن را از فيلم هاي مستند و نماهنگ به فيلم هاي سينمايي و انيميشن گسترش خواهيم داد.

 



به همت تشكل هاي دانشجويي دادگاه نمادين مهدي هاشمي برگزار مي شود

دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور اعلام كرد كه تشكل هاي دانشجويي پيگير برگزاري دادگاهي نمادين براي مهدي هاشمي هستند.
محمد افكانه دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور در گفت وگوبا فارس، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شواهد آشكار و همچنين اسناد و مداركي كه مسئولان امنيتي و قضايي كشورمان درباره مهدي هاشمي از آن سخن گفته اند، نقش مهدي هاشمي در تحركات پيش و پس از انتخابات رياست جمهوري دهم و به ويژه فتنه سال 88 بر همگان روشن است.
وي افزود: در اين خصوص و همانطور كه در رسانه هاي خبري نيز اخباري منتشر شد، چند تن از مقامات كشورمان به نقل از وزير اطلاعات اعلام داشتند «حجم پرونده مهدي هاشمي 36 زونكن است.»
اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: از خردادماه سال گذشته افكار عمومي و بخصوص تشكل هاي دانشجويي پيگير دستگيري و محاكمه مهدي هاشمي توسط دستگاه قضايي كشور بودند كه متاسفانه تاكنون صورت نگرفته است.
افكانه در ادامه تصريح كرد: طي دو روز گذشته نيز در نهايت ناباوري شاهد محكوميت كاوه اشتهاردي مدير مسئول روزنامه ايران توسط دستگاه قضايي كشور بوديم كه به جرم انتشار بيانيه 220 تشكل دانشجويي در خصوص مطالبه محاكمه مهدي هاشمي به حبس و شلاق محكوم شد.
دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور تاكيد كرد: با توجه به محقق نشدن دستگيري و محاكمه مهدي هاشمي تشكل هاي دانشجويي پيگير برگزاري دادگاهي نمادين براي مهدي هاشمي هستند.
افكانه افزود: در حال حاضر تشكل هاي دانشجويي در حال پيگيري هستند تا اين دادگاه نمادين با حضور جمعي از حقوقدانان دانشگاه هاي بزرگ كشور از جمله دانشگاه هاي تهران و شهيد بهشتي و با حضور دانشجويان در يكي از دانشگاه هاي بزرگ تهران برگزار شود.
تقدير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان از اشتهاردي
اعضاي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان هم به پاس روشنگري هاي «كاوه اشتهاردي» مديرمسئول روزنامه ايران در افشاي خيانت هاي سران فتنه، از وي تقدير مي كنند.
ايوب توكليان دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: جمعي از اعضاي فعال و دفاتر اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در سراسر كشور طي هفته جاري با برگزاري مراسمي از زحمات «كاوه اشتهاردي» مديرمسئول روزنامه ايران تقدير به عمل مي آورند.
وي ادامه داد: در اين جلسه از زحمات آقاي اشتهاردي در عرصه جنگ نرم و سركوب فتنه گران و همچنين به دليل روشنگري هاي سياسي وي در افشاي خيانت هاي سرانه فتنه با اهداي لوح تقديري تشكر و قدرداني مي شود.

 



ابراهيمي: حكم مهدي هاشمي غيابي صادر مي شود

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت عدم بازگشت مهدي هاشمي به كشور اتهامات وي در دادگاه غيابي بررسي خواهد شد.
حسين ابراهيمي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استراتژي جديد سران فتنه مبني بر عدم بازگشت مهدي هاشمي به كشور تاكيد كرد در صورت اثبات اتهامات وي حكم او از طرف دادگاه صالحه صادر مي شود و قوه قضائيه نيز از طريق پليس اينترپل پيگير او خواهد شد. ابراهيمي دستگيري مهدي هاشمي را طبق قوانين بين المللي امري بديهي خواند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14