(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 دی 1389- شماره 19835

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روايت سرلشكر باقري از انهدام ضدانقلاب در عمق 150 كيلومتري عراق توسط شهيد كاظمي
الهام : بسياري از خواص مواضع خاتمي و موسوي را مي شناسند اما سكوت مي كنند
بروجردي: وضعيت امنيتي خوزستان بهتراز قبل شده است
جانشين دفتر نظامي رهبر انقلاب درگذشت
جزئيات شرايط ثبت نام مشمولان در دوره هاي فراگير پيام نور
رئيس طائفه ارامنه ارتدكس لبنان و منطقه:
مسيحيان در هيچ جاي منطقه به اندازه ايران از احترام برخوردار نيستند
استقبال گسترده فيلمسازان ايران و جهان از بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر
تكذيب ملاقات با خاتمي
آيت الله جوادي آملي: شهيد شهرياري با دست پر وارد قيامت مي شود
آيت الله خاتمي: هماهنگي جريان اصولگرا با روحانيت امري مبارك و ستودني است
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:قطع روابط با انگليس هيچ تأثير منفي در اقتصاد ايران نخواهد گذاشت



روايت سرلشكر باقري از انهدام ضدانقلاب در عمق 150 كيلومتري عراق توسط شهيد كاظمي

معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به عمليات سپاه در عمق 150 كيلومتري خاك عراق عليه ضد انقلاب در سال 75، گفت: اين اقدام جسورانه شهيد كاظمي مانند آبي بر آتش ضدانقلاب در منطقه غرب بود.
به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري، معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح درخصوص ويژگي ها و خصوصيات شهداي عرفه سپاه با تاكيد بر اينكه قطعاً تك تك اين شهدا ستارگان درخشاني در تاريخ انقلاب اسلامي بودند، گفت: البته شايد به دليل تلالو خورشيد بزرگي مانند احمد كاظمي، قدري وجهه نوراني اين عزيزان كمتر ديده شده باشد.
باقري با اشاره به سابقه آشنايي خود با تعدادي از اين شهداي بزرگوار گفت: واقعيت اين است كه اين عزيزان همگي جزء نخبگان، بزرگان و مهمترين عناصر و فداكاران ملت ايران بودند.
وي به ذكر خاطره اي از اقدامات شهيد حاج احمد كاظمي به عنوان فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران در مقطع زماني سال هاي 74 تا 75 پرداخت و گفت: يك حادثه مهم در اين مقطع زماني رخ داد كه نقطه تلاقي تمامي اين شهيدان عزيز به خصوص احمد كاظمي، سعيد مهتدي، نبي الله شاهمرادي (حنيف) و شهيد آذين پور بود كه آن تهاجم مردانه به مركزيت ضدانقلاب در شمال عراق و انجام عمليات عليه حزب منحله دموكرات و كومله و ديگر گروهك هاي تروريستي بود كه در آن زمان در اوج عمليات در داخل ايران قرار داشتند.
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: هر چند در آن مقطع، سال ها از دفاع مقدس مي گذشت، اما ما همچنان در آن منطقه به دليل حضور گروهك هاي ضد انقلاب تلفات مي داديم. اما شهيد كاظمي بعد از انجام مطالعات فراوان، دوستان خود را در قرارگاه حمزه جمع كرد و سردار شهيد سعيد مهتدي مسئول عمليات، سردار شهيد حنيف معاون اطلاعات، سردار شهيد آذين پور مشاور و سردار شهيد يزداني در اين عمليات مسئول توپخانه بودند.
باقري با بيان اينكه اين جمع فكور، آشنا به منطقه، مومن، مخلص و ايثارگر تا مدتي در اين منطقه كار اطلاعاتي و طرح ريزي عملياتي كردند، افزود: اين عزيزان به اين نتيجه رسيدند كه بايد استراتژي خود را در منطقه عوض كرده و وارد فاز تهاجمي شوند.
وي ادامه داد: اين طرح در حالي پي ريزي شد كه آمريكايي ها شمال عراق را در كنترل خود داشتند و جنگنده هاي اف16 آنها بلاانقطاع در دسته هاي 6 فروندي در بالاي سر اين منطقه پرواز مي كردند به طوري كه مي شد صداي آنها را شنيد و يا بر روي رادار مشاهده كرد و يا اگر فاصله شان كم بود، آنها را با چشم ديد.
اين فرمانده عاليرتبه نظامي گفت: ضدانقلاب در اين منطقه با كمين هاي خود، مشكلات زيادي را بوجود آورد و در عين حال مركزيت خود را در شمال عراق قرار داده بودند اما با طرح ريزي كه از سوي سرداران شهيد سپاه صورت گرفت، مركزيت آنها در عمق 150 كيلومتري خاك عراق مورد تهاجم قرار گرفت كه كاري بسيار جسورانه، با ريسك بالا اما تمام كننده بود.
باقري با تاكيد بر اينكه اين كار بزرگ به دست اين سرداران شهيد و رزمندگان دلاور سپاه صورت گرفت، يادآور شد: شهيد احمد كاظمي 200 دستگاه خودرو اعم از كاميون، وانت، جيپ، توپكش، توپخانه و كاتيوشا را به صورت يك ستون بزرگ وارد خاك عراق كرد، ادامه داد: خود سردار كاظمي، سليماني، حنيف و آذين پور بالاي ارتفاعات عراق نقطه ديده باني گذاشتند و اين يعني آنكه اين فرماندهان تا عمق منطقه دشمن پيش رفته، بالاي سر پايگاه دشمن نشسته و شروع به هدايت آتش و فرماندهي كردند.
وي تصريح كرد: آتشي كه اين عزيزان بر سر دشمن ضدانقلاب ريختند آنقدر سنگين بود كه آنها در خلال يك روز چندين بار پيام تسليم دادند اما حاج احمد مي گفت اينها فريبكارند و ما بايد به كار خود ادامه دهيم.
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح يادآور شد: بعد از اجراي آتش و اتمام عمليات، سپاهيان اسلام با همان ستون از منطقه ديگري در شمال عراق خارج شدند به طوري كه خون از بيني حتي يك نفر از رزمندگان ما نريخت.
باقري خاطر نشان كرد: نتيجه اين عمليات آن شد كه ضد انقلاب به گروه هاي مسلط معارض در شمال عراق (طالباني) تعهد داد كه ديگر در خاك ايران عملياتي نظامي نخواهند كرد.

 



الهام : بسياري از خواص مواضع خاتمي و موسوي را مي شناسند اما سكوت مي كنند

رئيس مركز تحقيقات شوراي نگهبان گفت: نگراني ما از انحرافاتي است كه در تحليل برخي خواص رخ داده است، عمده خواص ما مواضع خاتمي و موسوي را كه مي شناختند و مي دانند اما سكوت كردند.
به گزارش فارس ، غلامحسين الهام در همايش بصيرت كه به مناسبت دهه بصيرت در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاكريم كه ملت ايران در 9 دي برائت خود را از دشمنان پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع) كه در روز عاشوراي سال 88 جسارت كردند، اعلام كرد.
وي با بيان اينكه قم در فتنه هاي بعد از انقلاب و به ويژه در مقابله با فتنه 88 كارنامه درخشاني دارد، بيان داشت: خوشبختانه ملت ايران با يك حركت هوشيارانه و بسيار موفق فتنه 88 را خاموش كردند.
مشاور رئيس جمهور ادامه داد: ما و شما چند نفري را به عنوان سران فتنه مي شناسيم كه زندگي غير عادي دارند و در انزوا و انزجار ملت به سر مي برند كه اين بزرگ ترين تنبيه براي آنهاست ولي اين افراد با همه اين سختي ها هنوز توبه نكرده اند.
وي با بيان اينكه مديران اين جريان فكري نيز همين وضعيت را دارند، خاطرنشان كرد: هيچ كس ترديد ندارد كه اگر اين جريان راي حداكثري را مي آوردند، منتظر حكم تنفيذ مقام معظم رهبري نمي نشستند و كودتاي خود را آغاز مي كردند، براي ما روشن است كه آنها قصد براندازي نظام را داشتند.
الهام با بيان اينكه برخي از افراد اتاق فكر فتنه، در تلويزيون صحبت هايي كردند ولي ما در آنها بازگشتي را نمي بينيم، يادآور شد: برخي از اين افراد اين صحبت ها را براي عبور از يك بحران لازم مي دانستند، اين جريان مي داند كه ديگر از مهره هاي سوخته نبايد استفاده كرد.
وي ادامه داد: فتنه روي نكته اي ورود مي كند كه به ظاهر حق است و تا مردم بدانند كه قضيه چيست فتنه كارش تمام مي شود، تكيه گاه فتنه برخي اوقات اشخاص هستند و برخي اوقات افكار هستند، ما بايد ببينيم كه فتنه خلق مسلمان كه ابتداي انقلاب رخ داد تكيه گاهش چه كسي بوده است، همين كه جرياني به طيفي تكيه مي كند و آنها از او جدا نمي شوند يعني آن جريان را حمايت مي كند.
رئيس مركز تحقيقات شوراي نگهبان گفت: در زمان آيت الله طالقاني و رسوايي كه براي منافقان به در آن زمان رقم خورد آنها تكيه گاه خود را روي بني صدر استوار كردند و قائله 14 اسفند رقم خورد، بعد از رسوايي اين فتنه، فتنه هاي اطراف بيت آيت الله منتظري رقم خورد و دستگاه قضايي از پس اين فتنه بر نيامد و امام خميني (ره) آن را مديريت كرد.
وي با بيان اينكه امام بارها از آقاي منتظري خواست كه از فتنه گران تبري بجويد ولي او اينكار را نكرد، اظهار داشت: اين فتنه كه خون بسياري از افراد را به زمين ريخت تكيه گاهش شخصيتي بود، اين جريان بيت آيت الله منتظري را تبديل به خانه منافقان كرد.
الهام با بيان اينكه بعد از اين فتنه جريان نهضت آزادي اتفاق افتاد، بيان داشت: فتنه 78، فتنه بعدي بود كه رخ داد و ريشه در دولت آقاي خاتمي داشت، البته زماني كه مردم در 23 تير ماه همه مسائل را فهميدند، آقاي خاتمي در همدان سعي كرد تا گناه را به گردن آقاي مصباح بيندازد و گفت آنهايي مقصر هستند كه خشونت را تئوريزه مي كنند و گناه را بر گردن كساني انداختند كه سعي مي كردند تا مرزبندي اعتقادي را روشن كنند.
وي اضافه كرد: در فتنه 88 نيز چند روز قبل از انتخابات آقاي هاشمي نامه اي به رهبري مي نويسد و اعلام مي كند كه آتش زير خاكستري وجود دارد و زبانه مي كشد و خيابان ها را اشغال خواهد كرد، اين موضوع از يك طراحي خبر مي دهد.
مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه اين تهديدات براي عدول از برخي اصول رخ داد، يادآور شد: نگراني ما از انحرافاتي است كه در تحليل برخي خواص رخ داده است، عمده خواص ما مواضع خاتمي و موسوي را كه مي شناختند و مي دانند كه نقش محوري را آقاي هاشمي ايفا مي كند و زماني كه فائزه هاشمي گفت كه رهبر معظم انقلاب با وجود پدر من و آقاي خاتمي كاري نمي كردند و در زمان احمدي نژاد است كه ايشان رهبري مي كنند، آنها سكوت كردند.
وي با بيان اينكه فتنه گران بعد از انتخابات از هاشمي خط گرفتند كه به سراغ مراجع تقليد بروند، تصريح كرد: آنها تصور مي كردند كه مراجع تقليد در اين بازي شركت خواهند كرد و بازي مشروطه يك بار ديگر تكرار خواهد شد، غافل از اينكه شهر قم و مرجعيت پيشگام مقابله با فتنه است.

 



بروجردي: وضعيت امنيتي خوزستان بهتراز قبل شده است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: با توسعه بازارچه هاي مرزي و گسترش اعزام زائران، امنيت مرزها بيش از پيش افزايش مي يابد و اكنون بستر مناسب براي تحقق اين امر در مرزهاي خوزستان فراهم است.
به گزارش ايسنا ، علاءالدين بروجردي در پايان سفر هياتي از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به خوزستان، در نشستي خبري اظهار كرد: بازديدهاي استاني به عنوان وظيفه اي مجلسي و كميسيوني از زمان مجلس گذشته آغاز شد و اين روند در مجلس هشتم نيز ادامه دارد. با حضور در خوزستان و شركت در جلسه شوراي تامين اين استان در جريان مسايل مختلف سياسي، امنيتي، اطلاعاتي و مرزي خوزستان قرار گرفتيم.
وي افزود: اكنون وضعيت امنيتي خوزستان در مقايسه با زمان سفر چهار سال گذشته كميسيون امنيت ملي به اين استان بسيار بهتر شده است و اين مساله نشان مي دهد كه مجموعه سياست هاي دولت در سفرهاي استاني به خوزستان و مجموعه اقدامات عملي كه بر مبناي اين مصوبات انجام شده تاثير گذار بوده است.
برجرودي تصريح كرد: كشور ايران در منطقه اي بحراني قرار گرفته كه از سويي با افغانستان و از سوي ديگر با عراق هم مرز است و شاهد حضور نيروهاي بيگانه در پايگاه هاي مختلفي در منطقه هستيم، با وجود همه اين شرايط وضعيت جمهوري اسلامي از نظر امنيت ملي و داخلي مطلوب است.
وي خاطرنشان كرد: با وجود اين كه با چالش هاي امنيتي متعددي از سوي دشمنان انقلاب، به ويژه آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي مواجه هستيم، در كشور وضعيت امنيتي مطلوبي داريم.
رئيس كميسيون امنيت ملي اظهار كرد: اعضاي كميسيون در سفر به خوزستان به شهرهاي آبادان و خرمشهر سفر كردند و طي مراسمي پايانه جديد شلمچه به بهره برداري رسيد. در خوزستان ظرفيت هاي بسياري براي گسترش ارتباط با عراق وجود دارد و در ابعاد مختلف از جمله اعزام زائران و صادرات غيرنفتي مي توان ارتباط هاي گسترده اي را با كشور مسلمان همسايه برقرار كرد.
بروجردي گفت: استان هاي هم جوار خوزستان در آن سوي مرز از وضعيت امنيتي مطلوبي برخوردارند و به همين دليل بستر مناسبي فراهم است تا در آينده شاهد گسترش تردد زائران از مرزهاي خوزستان باشيم.

 



در ايام سي امين سالگرد شهداي هويزه
جانشين دفتر نظامي رهبر انقلاب درگذشت

حاج سيدعلي علم الهدي، برادر شهيد علم الهدي در سي امين سالگرد شهداي هويزه به ديار باقي شتافت.
وي كه سالهاي جنگ تحميلي را با شركت در عمليات هاي مختلف در منطقه خوزستان سپري كرد، پس از پايان جنگ به سمت جانشيني دفتر نظامي فرماندهي كل قوا منصوب شد.
سيدعلي علم الهدي كه يادگارهاي فراواني را از ايام جنگ به همراه داشت، تا پايان عمر از بيماري ريوي رنج مي برد و بر اثر همين بيماري نيز رحلت كرد.
اين يادگار روزهاي حماسه و شهادت اولين كسي بود كه مدتها پس از شهادت برادر، پيكر او را در هويزه پيدا كرد.
به گفته خانواده اين مرحوم، قرار است پيكر اين سرباز مخلص ولايت نيز در هويزه و در كنار شهداي اين ديار به خاك سپرده شود.
گفتني است مراسم تشييع جنازه مرحوم علم الهدي، امروز صبح در شهرك شهيد محلاتي انجام خواهد شد.
همچنين تشييع ديگري نيز روز سه شنبه در اهواز و از حسينيه ثارالله اين شهر انجام مي شود.

 



توكلي اعلام كرد
جزئيات شرايط ثبت نام مشمولان در دوره هاي فراگير پيام نور

سازمان سنجش آموزش كشور جزئيات شرايط ثبت نام و تحصيل مشمولان نظام وظيفه در دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور را اعلام كرد.
حسين توكلي، معاون سازمان سنجش و آموزش دانشگاه پيام نور در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه معافيت تحصيلي به دانش پذيران دانشگاه پيام نور تعلق نمي گيرد، گفت: داوطلبان مرد علاقه مند به تحصيل در دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور نوبت بيست ودوم بايد كارت پايان خدمت يا كارت دائم و موقت داشته باشند، كارت دائم شامل عفو رهبري، كفالت يا پزشكي است.
توكلي افزود: مشمول ديپلمه اعزامي شاغل به خدمت در نيروهاي نظامي و انتظامي فاقد غيبت قبل از اعزام با ارائه گواهي اشتغال به خدمت اجازه ثبت نام در دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور را دارند، اين داوطلبان پس از قبولي در آزمون دانش پذيري، در صورت داشتن غيبت قبل از اعزام يا سپري شدن بيش از يك سال از خدمت وظيفه آنها در زمان تبديل وضعيت به دانشجويي، ترخيص نخواهند شد و ادامه تحصيل آنها برابر ضوابط دانشگاه فقط در صورت هماهنگي و موافقت يگان محل خدمت خود، به صورت تحصيل همزمان با خدمت وظيفه عمومي امكان پذير است.
وي با بيان اينكه دارندگان دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غيبت اجازه ثبت نام در دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور را دارند، گفت: اين داوطلبان بايد در موعد مقرر توسط ناجا، به خدمت وظيفه عمومي اعزام و در صورت قبولي در آزمون دانش پذيري (هنگام تبديل وضعيت به دانشجويي) به شرط نداشتن غيبت سربازي در زمان اعزام، تقاضاي ترخيص و صدور معافيت تحصيلي كنند.
توكلي تاكيد كرد: دانش آموز سال آخر دوره متوسطه روزانه و شبانه نظام قديم متوسطه و همچنين نظام جديد دوره پيش دانشگاهي در طول مدت دوره دانش پذيري در تاريخي كه توسط ناجا اعلام مي شود، بايد مبادرت به اخذ دفترچه و پس از اخذ آن نسبت به اعزام خود در موعد مقرر اقدام كنند و پس از قبولي قطعي در آزمون، در صورت داشتن شرايط تقاضاي ترخيص و معافيت تحصيلي اقدام به ثبت نام كنند.
وي ادامه داد: دارنده معافيت تحصيلي در ساير دانشگاه ها يا حوزه هاي علميه معتبر اگر قصد ادامه تحصيل در يك رشته ديگر در دانشگاه پيام نور را دارند پس از قبولي در آزمون با ارائه تصويري از همان معافيت تحصيلي و گواهي اشتغال به تحصيل از دانشگاه اوليه در هر نيمسال تحصيلي مي توانند، ادامه تحصيل دهند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور افزود: درخواست معافيت تحصيلي براي دانشجوي مشمول پذيرفته شده بعد از قبولي قطعي در آزمون دانش پذيري انجام گرفته و سنوات تحصيل وي از اين زمان (دانشجويي) محاسبه مي شود.
وي گفت: داوطلبان پذيرفته شده مشمول در صورتي كه در حين انجام خدمت در هر يك از دوره هاي دانشگاه پيام نور، به عنوان دانشجو پذيرفته شوند، با توجه به نظام آموزشي دانشگاه در صورت تمايل با موافقت يگان محل خدمت وظيفه خود مي توانند تحصيل همزمان با خدمت سربازي داشته باشند، در اين صورت مي توانند در امتحانات پايان نيمسال تحصيلي دانشگاه كه در نزديك ترين مركز يا واحد دانشگاه پيام نور برگزاري مي شود، شركت كنند.
بنابراين نيازي به ترخيص از خدمت نظام وظيفه براي دانشجو شدن ندارند.

 



رئيس طائفه ارامنه ارتدكس لبنان و منطقه:
مسيحيان در هيچ جاي منطقه به اندازه ايران از احترام برخوردار نيستند

رئيس طائفه ارامنه ارتدكس لبنان و منطقه از تحركات جمهوري اسلامي ايران در صحنه لبنان و تعامل متوازن ايران با همه طوائف لبناني تقدير كرد و افزود: مسيحيان در هيچ جاي منطقه خاورميانه به اندازه ايران از آزادي و احترام برخوردار نيستند.
به گزارش ايرنا، غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان ديروز با پاترياك آرام اول كشيشيان رئيس طائفه ارامنه ارتدكس لبنان و منطقه ديدار و عيد ميلاد حضرت مسيح عليه السلام را تبريك گفت.
در اين ديدار طرفين در خصوص اوضاع مسيحيان در منطقه و روابط بسيار خوب ارامنه با جمهوري اسلامي ايران و همچنين آخرين تحولات روابط ايران و لبنان گفتگو كردند.
آرام كشيشيان در اين ملاقات با اشاره به روابط تاريخي و ممتاز بين ارامنه و ايران، گفت: وضعيت مسيحيان در ايران در مقايسه با كشورهاي منطقه ، ممتاز و مثال زدني است. وي به قدرت ايمان و اراده در جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: اگر ايمان ولو به اندازه اي كوچك وجود داشته باشد، انسان قادر است هر امر سخت و دشواري را هموار سازد.
سفير جمهوري اسلامي ايران نيز به اشاره به جايگاه خوب وشايسته مسيحيان در جمهوري اسلامي ايران ، اين امر را منبعث از اصول مندرج در قانون اساسي مبتني بر معيار حق و عدالت دانست.
ركن آبادي با اشاره به توطئه هاي استكباري و صهيونيستي در ايجاد فتنه ديني بخصوص بين مسلمانان و مسيحيان در منطقه ، برضرورت هوشياري در برابر اين توطئه ها تاكيد كرد. سفير جمهوري اسلامي ايران همچنين با جورج صليبا اسقف كليساي سريان ارتودكس جبل در لبنان ديدار و اعياد مسيحي را به وي و طائفه سرياني تبريك گفت.

 



استقبال گسترده فيلمسازان ايران و جهان از بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر

گروه ادب و هنر-
بيست و نهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر با استقبال گسترده فيلمسازان و حضور پر رنگ سينما گران متعهد و هنرمنداني از سه نسل 16 تا 26 بهمن برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، تاكنون بيش از 70 فيلم جهت شركت در بخش مسابقه اين دوره از جشنواره ثبت نام كرده اند.
مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره بيست و نهم فيلم فجر روز گذشته در نشستي خبري گفت: جشنواره امسال، با حضور پيشكسوتان و سه نسل هنرمندان انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد. البته بعد از طي مراحل انتخاب آثار، آمار دقيقي از آثار شركت كننده ارائه خواهيم كرد.
وي در معرفي بخش هاي مختلف جشنواره توضيح داد: اين دوره از جشنواره در دو بخش سينماي ايران و بين الملل برگزار خواهد شد. با توجه به استقبالي كه هنرمندان آثار ويدئويي از جشنواره دارند، احتمالاً از سال آينده اين بخش، جشنواره مستقلي خواهد داشت. امسال سه بخش فيلم هاي مستند، كوتاه و انيميشن را در جشنواره نخواهيم داشت چرا كه اين سه بخش، هر كدام مستحق حمايت بيشتر و جشنواره اي مستقل هستند. همان طور كه در جشنواره فيلم كوتاه و فيلم مستند هم ديديم كه ظرفيت هاي خوبي در اين بخش داريم.
مسعود شاهي سپس به بخش تجلي اراده ملي نيز اشاره كرد و گفت: در اين بخش سازمان هاي مختلف با توجه به اهداف و برنامه هاي خود از آثار هنري به ويژه آثار سينمايي كه به ترويج و ابلاغ اهداف شان كمك كند، حمايت مي كنند تا هنرمندان را با اهداي جوايز ترغيب كنند.
دبير جشنواره فيلم فجر با بيان اين كه امسال بيش از 80 كشور در بزرگترين رويداد سينمايي ايران حضور دارند، اظهار كرد: بيش از يك هزار فيلم از بيش از 80 كشور به دبيرخانه جشنواره رسيده است. هيئت انتخاب اين بخش حدود دو ماه است كه فعال بوده است و در نهايت از اين ميان، 35 فيلم براي شركت در جشنواره و 25 فيلم براي بخش جنبي انتخاب خواهد شد.
وي افزود: همچنين قرار است آثاري از بزرگان سينماي جهان در بخش ويژه بين الملل به نمايش درآيد.
مسعود شاهي با اشاره به عملكرد موفق جشنواره در فروش اينترنتي بليت هاي سال گذشته، گفت: مخاطبان سينماي كشور مستحق اين احترام هستند و سال گذشته فروش اينترنتي به بهترين شكل برگزار شد. امسال نيز از ابتداي بهمن ماه فروش اينترنتي را آغاز خواهيم كرد.
دبير بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر در پاسخ به انتقاد خبرنگار كيهان به نمايش برخي فيلم هاي مغاير با آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي در اين جشنواره گفت: اينكه فيلم ها در شأن ايام است يا خير، بحثي است كه بايد به شكل ديگري به آن پرداخت. اداره كل نظارت و ارزشيابي بر آثار سينمايي با بررسي محتواي آثار، به فيلم ها پروانه ساخت و نمايش مي دهد و گاهي پيش مي آيد كه ضمن احترام به تهيه كنندگان، برخي آثار به اكران نمي رسند. سال گذشته نيز با نظر معاونت سينماني، برخي از آثار به صورت خصوصي و تنها براي اهالي رسانه و منتقدان به نمايش درآمد تا آن ها قضاوت كنند آثار به اكران برسد يا نرسد كه اتفاقاً نتيجه مثبتي هم داشت و همه از اين شيوه راضي بودند.
مسعود شاهي ادامه داد: امسال قطعاً نسبت به سال گذشته موفقيت هاي بيشتري نسبت به توسعه فيلم ها و كيفيت نمايش خواهيم داشت، سال گذشته نيز اين موضوع وجود داشت اما امسال گسترده تر خواهد بود.
وي افزود: جشنواره فيلم فجر يك مراسم ملي است و انتظار داريم همه نهادهايي كه در توان شان كمك به جشنواره است، از اين توان بهره بگيرند و به عنوان پيشگيري در بحث آفت هاي اجتماعي به گسترش فعاليت هاي فرهنگي خصوصاً جشنواره دامن بزنيم.
دبير بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر از عدم برگزاري اين دوره از جشنواره فيلم فجر در شهرستان ها خبر داد و گفت: امسال در سطح استان ها جشنواره را نخواهيم داشت. البته اگر استاني ظرفيت جذب بودجه داشته باشد و بتواند به جشنواره كمك كند، برنامه نمايش فيلم هاي جشنواره را خواهد داشت اما هنوز در اين زمينه برنامه ريزي خاصي نكرده ايم.
وي در پايان خبر داد: در اين جشنواره همچنين از «مهدي فقيه» بازيگر و «بيژن محتشم» گريمور تجليل خواهد شد.
حضور پررنگ فيلمسازان متعهد
يكي از ويژگي هاي برجسته بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر حضور پررنگ فيلمسازان متعهد و فيلم هاي ارزشي است. از جمله اين آثار مي توان به «سي وسه روز» به كارگرداني جمال شورجه، «گلوگاه شيطان» ساخته حميد بهمني، «اخراجي ها 3» به كارگرداني مسعود ده نمكي، «سيب و سلما» به كارگرداني حبيب الله بهمني، «شرط اول» ساخته مسعود اطيابي و... اشاره كرد.

 



تكذيب ملاقات با خاتمي

در پي درج خبري مبني بر ملاقات عده اي از نمايندگان اقليتي با محمد خاتمي، مويد حسيني صدر نماينده خوي و چايپاره با ارسال توضيحاتي به روزنامه هرگونه ملاقات يا جلسه با خاتمي را تكذيب كرد.
متن اين نامه بدين شرح است:
برادر محترم جناب آقاي شريعتمداري
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام و تحيت، از طريق شب نامه هايي كه در سطح گسترده در شهرستان خوي منتشر شده است، مطلع شدم در مورخه 14/10/89 در صفحه سياسي روزنامه كيهان مطلبي درخصوص جلسه ملاقات با آقاي خاتمي منتشر شده و اسم اينجانب نيز ذكر شده است. لازم است چند نكته را به اطلاع برسانم:
1- من در انتخابات به عنوان اصولگراي مستقل شركت كردم و با حمايت اصولگرايان مواجه شدم و از اول دوره نمايندگي تاكنون عضو فراكسيون اصولگرايان هستم. در جريان تبليغات انتخاباتي بخشي از طيف رقيب در سايت ها نوشته بودند من مشاركتي هستم كه در آن زمان تكذيب شد و من وقتم را براي پي گيري موضوع در دادگاه تلف نكردم چون فكر مي كردم تهمت زنندگان متوجه اشتباه خود شده اند.
2- از زمان، مكان، تركيب شركت كنندگان و مفاد جلسه نمايندگان اقليت با آقاي خاتمي اطلاع ندارم و هيچ وقت (نه امروز به عنوان نماينده و نه قبل از نمايندگي) با آقاي خاتمي جلسه يا ملاقات نداشته ام.
3- به بداخلاقي سياسي و متشنج كردن فضا اعتقادي ندارم و مطمئنم خواست دشمن بخصوص آمريكا، انگليس و برخي كشورهاي عربي ايجاد ناآرامي و تشنج در ايران است و مي خواهند هركسي را به نحوي مشغول و درگير اين قضيه بنمايند و مانع از ترقي كشور شوند و از سرعت رشد كشور عزيزمان بكاهند.
4- هر كسي در انتخابات شركت مي كند بايد به قانون اساسي (علاوه بر ساير شرايط مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي) اعتقاد قلبي و عملي داشته باشد. در قانون اساسي جايگاه رفيع رهبري كاملاً مصّرح شده است و هر كسي در اعتقادش به رهبري تزلزل دارد بايد از فعاليت هاي سياسي و مسئوليت هاي اداري و اجرايي و... كناره گيري نمايد. جرياناتي كه در مقابل رهبري - خواسته يا ناخواسته- قرار مي گيرند از نظر اينجانب مورد تاييد نيستند.
5- من تاكنون 9بار در مجلس هشتم نطق داشته ام كه موضع رسمي نماينده تلقي مي شود اميدوارم به همكاران خود در روزنامه بفرماييد آنها را به دقت مطالعه كنند و بعداً در مورد اينجانب مطلبي بنويسند!!
در نهايت، درخواست دارم دستور فرماييد عين مطالب فوق الذكر در همان صفحه چاپ شود هر چند كه جبران مافات شايد نتوان كرد. همچنين به همكاران خود تذكر دهيد در چاپ اخبار صداقت و امانت داري را رعايت كنند و اعتماد مردم را به روزنامه ها و رسانه ها سلب نكنند.
با آرزوي توفيق الهي
دكترمويد حسيني صدر
نماينده مجلس شوراي اسلامي
كيهان: هرچند كيهان توضيحات آقاي حسيني صدر را مبني بر اينكه مشاركتي نبوده و با عنصري چون خاتمي ملاقات نداشته است به فال نيك مي گيريم اما خاطر نشان مي شود كه در خبر كيهان مورخ 14 دي 89 تنها نوشته شده است كه وي براي پاسخ به پي گيري خبرنگار در دسترس نبوده و هيچ گونه خبر قطعي درباره ملاقات وي با خاتمي منتشر نشده است.

 



آيت الله جوادي آملي: شهيد شهرياري با دست پر وارد قيامت مي شود

آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد كه در دنيا ناكامي هايي براي امثال شهيد شهرياري وجود داشت اما همه آنها با كاميابي هاي قيامت جبران خواهد شد.
به گزارش مهر، آيت الله عبدالله جوادي آملي در سخناني كه روز جمعه به صورت ويدئويي در مراسم چهلمين روز شهادت دكتر شهرياري، دانشمند هسته اي كشورمان پخش شد، تصريح كرد: قرآن كريم صحنه قيامت را كه ترسيم مي كند مي فرمايد ترازويي در قيامت هست كه عقايد، اخلاق و اعمال مردم را با آن ترازو مي سنجند. در هر ترازو يك وزني است و يك موزون كه آن موزون را با آن وزن هماهنگ مي كند. وي تاكيد كرد: در روايات اهل بيت(ع) آمده كه در صحنه قيامت خون شهيد را با مركب دانشمندان مي سنجند و مركب دانشمند وزين تر از خون شهيدان است ولي اگر دانشمندي براي حفظ دين خود شربت شهادت نوشيد، وزن و موزون را به همراه دارد.
مفسر بزرگ قرآن كريم با بيان اين كه اين دانشمند نظير شهيد شهرياري با يك دست وزن را و با دست ديگر موزون را به همراه مي آورد، تاكيد كرد: آنچه علمش شرح حقيقت جهان است و آثار الهي را شرح مي دهد، خلقت خدا را تشريح مي كند نه طبيعت را. او معلوم را حقيقت خدا مي داند نه طبيعت رها شده، چونان شهيد هر دو دستش پر است و با يك دست وزن را و با يك دست موزون را به همراه مي آورد.
آيت الله جوادي آملي به شعر نظامي درباره حضرت رسول(ص) اشاره كرد و اظهار داشت: دانشمندان حوزه و دانشگاه و شهيد شهرياري با يك دست گوهر دارند و با دست ديگر تيغ حافظ گوهر را. هرگز دانشمند تيغ به دست نمي گيرد كه ديگري را از پاي درآورد بلكه آنها تيغ به دست مي گيرند كه از اين حريم و گوهر پاسداري كنند.
وي ابراز داشت: اگر شهيدان چونان شهرياري، خلقت خدا را در دانشگاهها شرح مي كردند هم با وزن وزين و هم با موزون وزين وارد صحنه قيامت مي شوند.
استاد برجسته حوزه علميه با بيان اين كه ترازوي اين گونه مردان الهي وزين و سنگين است تاكيد كرد: اگر در دنيا ناكامي هايي براي آنها بود، اما هم اكنون با كاميابي هاي قيامت همراه است.
آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: دوستان شهيد شهرياري، خاندان بزرگ ايشان و شاگردان، علاقمندان و همكاران اين شهيد بزرگوار مطمئن باشند كه او هم اكنون در روح و ريحان است و اگر با دو دست پر به بارگاه الهي راه يافت، نه تنها مشكل خودش را حل مي كند بلكه مشكل ديگران را هم برطرف مي كند و از ديگران شفاعت خواهد كرد. وي گفت: شهيد شهرياري به همان دليل كه در دنيا دست عقل مردم را گرفته و دانشجويان را عالم كرد و از جهل علمي و جهالت عملي نجات داد، در قيامت هم مي تواند آنها را از هر خطري كه تهديدشان مي كند نجات دهد.
مراسم چهلمين روز شهادت دكتر شهرياري، استاد دانشكده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي عصر روز جمعه در اين دانشگاه با حضور مردم و جمعي از مقامات كشوري و لشگري برگزار شد.

 



آيت الله خاتمي: هماهنگي جريان اصولگرا با روحانيت امري مبارك و ستودني است

يك عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم، گفت: اين كه جريان اصولگرا فعاليت هاي خود را با روحانيت هماهنگ مي كند و در اين ارتباط رايزني دارد، امري مبارك و ستودني است و اميدواريم بهترين نتيجه حاصل شود.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب تصريح كرد: از اين كه گروه هاي اصولگرا راه خود را پيدا كرده اند تا بتوانند مسير موفقيت را به مانند گذشته طي كنند خوشحاليم و تنظيم فعاليت هايشان با روحانيت امري مبارك و ستودني است.
وي گفت: ما اميدواريم تمام جريان هاي ارزشي بتوانند در محور صراط مستقيم و ولايت اهداف خود را دنبال كنند.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:قطع روابط با انگليس هيچ تأثير منفي در اقتصاد ايران نخواهد گذاشت

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: قطع روابط با انگليس هيچ خللي در امور اقتصادي و سياسي ايران نخواهد گذاشت.
زهره الهيان نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه مجلس بر قطع روابط با دولت بريتانيا مصمم است، اظهار داشت: اين طرح با تأكيد نمايندگان در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به تصويب رسيده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا قطع ارتباط با انگليس مي تواند تبعات منفي اقتصادي براي ايران داشته باشد، افزود: از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز، ملت ايران از سوي كشورهاي غربي مورد تحريم بوده است؛ با توجه به آنكه ارتباط اقتصادي ايران با انگليس سودي براي ملت ايران نداشته است پس بايد گفت قطع روابط با انگليس هيچ خللي در امور اقتصادي و سياسي ايران به وجود نخواهد آورد.
رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس هيچ نگراني از تبعات اقتصادي قطع ارتباط با انگليس ندارد چرا كه قبل از اينكه اين طرح در كميسيون به تصويب برسد، تمامي جوانب آن از سوي نمايندگان مجلس ارزيابي و بررسي شده است.
الهيان در پايان گفت: ملت ايران نسبت به عملكرد دولت انگليس در دوران فتنه و دخالت در امور داخلي كشورشان معترضند و بر همين اساس مجلس تصميم گرفته است با قطع روابط با اين كشور، مسئولان دولت بريتانيا را تنبه كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14