(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 بهمن 1389- شماره 19847

عشق به مردم شرط پذيرش مديريت هاي اجتماعي
به گفته مديركل تربيت بدني استان: بزرگ ترين درياچه مصنوعي خاورميانه در قزوين احداث مي شود
كوتاه از ورزش شهرستان ها
دستيابي به بيوتكنيك پرورش خيارهاي دريايي در هرمزگان
پس از تاييد دولت طرح 56 هزار ميليارد ريالي كاهش آلودگي هواي تبريز اجرا مي شود
جاي خالي جايگاه هاي سي.ان.جي در برازجان
رشته كارشناسي ارشد شيمي دارويي در دانشگاه صنعتي شيراز
صادرات محصول سالم خوزستان به بازارهاي اروپا و حاشيه خليج فارس
عرضه مستقيم اما غيربهداشتي
ممنوعيت تردد موتور سيكلت هاي فاقد پلاك جديد در اصفهان
استاندار زنجان: تشكيل ستاد بازي هاي آسيايي 2014 الگويي براي ساير استانهاست
برپايي نمايشگاه دائمي آبزيان كشور در استان البرز
نخستين مجتمع ورزشي محله اي اهواز به بهره برداري رسيد
مدير تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح كشور:امكانات ورزشي نيروهاي مسلح خوزستان ايده آل است
برتري بابلسر درمسابقات روباتيك مازندران
امام جمعه نيشابور: بايد فضاي مناسب جهت ورزش بانوان پيش بيني شود



عشق به مردم شرط پذيرش مديريت هاي اجتماعي

ابراز علاقه و عشق به هم نوع از جمله ويژگي هاي برجسته و ممتازي است كه زينت خدمتگزاري و مديريت بر جامعه به شمار مي رود. اين ويژگي در مديريت هاي اجتماعي كه از مراودات اجتماعي بالايي برخوردار هستند و ميزان ارباب رجوع به لحاظ آماري از رشد بالايي برخوردار هستند بيش از هر نوع جايگاه خدمتي و مديريتي به چشم مي خورد.
وجود عشق به مردم علاوه بر اينكه باعث مي شود مشقت و سختي هاي دوران خدمت برجسته به نظر نرسد همچنين باعث مي شود هر نوع كمبود و كاستي نيز از سوي مردم و مراجعه كنندگان قابل هضم و پذيرش باشد. بنابراين براي برخورداري از يك رابطه بسيار مناسب و دوستانه ميان مديران، كارمندان و مردم كه به عنوان مراجعه كننده به دستگاه هاي خصوصي و دولتي مراجعه مي كنند، توجه به شخصيت افراد، تلاش براي حل مشكل آنها از كليه موارد قانوني و خوش اخلاقي بسيار موثر است.
اما از آنجا كه انقلاب اسلامي در پرتو فداكاري محرومان و افراد مستضعف شكل گرفت و همان طور كه امام خميني اشاره كردند، محرومان ولي نعمت هاي ما هستند، توجه به انسان هاي محروم، ضعيف و خالي از پشتوانه هاي مادي در حكومت و جامعه اسلامي بيش از ساير اقشار جامعه ضروري به نظر مي رسد. از نگاهي ديگر افرادي كه در ميادين خدمتگزاري از هيچ كوششي به محرومان دريغ نكرده اند و در راه پيشرفت مردم و كشور فداكاري كرده اند پس از گذر سال ها همچون گوهري درخشان در تاريخ نورافشاني مي كنند.
و به قول شهيد بهشتي مدير اسلامي عاشقانه كار مي كند نه حسابگرانه و در راه اين عشق تنها به تكليف عمل مي كند. حضرت علي (عليه السلام) در فرمايش گوهر باري به مالك اشتر در اين باره مي فرمايند: «دل خويش را سرشار از محبت مردم و مهر به آنان و لطف به ايشان كن.»
آمل- خبرنگار كيهان

 



به گفته مديركل تربيت بدني استان: بزرگ ترين درياچه مصنوعي خاورميانه در قزوين احداث مي شود

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديركل تربيت بدني استان قزوين از ساخت بزرگ ترين درياچه مصنوعي خاورميانه در استان قزوين خبر داد.
اكبر محمودي در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان قزوين بيان داشت: درحال حاضر استان قزوين داراي 60هزار ورزشكار سازمان يافته است كه اين تعداد ورزشكار ثمره خدمات ارزشمند دولت نهم و دهم است.
وي ادامه داد: در سايه خدمات ارائه شده از سوي دولت، اماكن ورزشي به محلي امن براي خانواده ها تبديل شده است.
محمودي اعلام كرد: تربيت بدني سعي دارد از افراد متعهد در رأس هيئت هاي ورزشي استفاده كند تا خانواده ها با اطمينان خاطر بيشتري فرزندان خود را به سالن هاي ورزشي بفرستند.
مديركل تربيت بدني استان قزوين درخصوص پروژه هاي ورزشي درحال احداث استان به خصوص استاديوم 15هزار نفري گزارشي ارائه داد.
در ادامه نماينده ولي فقيه در استان قزوين ضمن ابراز خرسندي از وجود 60هزار ورزشكار سازمان يافته در استان، آن را نشانه جوان بودن جمعيت استان دانست كه اين جوانان در كنار ورزش بايد جنبه هاي معنوي آن را هم رعايت كنند.
آيت الله هادي باريك بين يادآور شد: در اماكن ورزشي در كنار پرورش جسمي ورزشكاران، بايد به پرورش روح و معنويات نيز توجه داشت تا جامعه اي سالم و پويا داشته باشيم.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

قهرماني تيم تنيس روي ميز دانشگاه بابل
بابل-خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني تنيس روي ميز منطقه 8 كشور با حضور شش تيم از جمله دانشگاه مازندران، گيلان، گرگان، ساري، گنبد و دانشگاه صنعتي نوشيروان بابل در دانشگاه مازندران برگزار شد. كه دانشگاه صنعتي نوشيروان بابل بعد از سه مرحله بازي با رقباي خود توانست سكوي قهرماني اين دوره از مسابقات را از آن خود كند.
مسابقات سه گانه قهرماني اصفهان
شهرضا-خبرنگار كيهان: در مسابقات سه گانه قهرماني جوانان و بزرگسالان استان اصفهان كه به ميزباني شهرستان اصفهان با شركت 25 تيم از شهرستانهاي، نجف آباد، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، سميرم، گلپايگان و اصفهان برگزار گرديد و در پايان مسابقات در رده بزرگسالان تيم هاي گلپايگان، صحرگاهان شهرضا و دهاقان بترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب نمودند.
صعود عاشورائيان خرم آباد
سرويس شهرستانها: سرهنگ هاشمي مسئول سازمان ورزش سپاه حضرت ابوالفضل گفت: حدود 400 نفر از پاسداران و بسيجيان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با صعود به ارتفاعات سفيد كوه خرم آباد تحت عنوان صعود عاشورائيان، آمادگي خود را براي دفاع از ارزشهاي والاي انقلاب اسلامي و مقابله با توطئه هاي دشمنان نظام نشان دادند.
طرح ملي شنا در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مراسم افتتاحيه طرح ملي شنا، ويژه دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم دبستان در گنبدكاووس برگزار شد. در اين مراسم كه در محل سالن استخر شناي مجموعه ورزشي «خانه ورزش» شهر گنبدكاووس برگزار شد، نخستين گروه از دانش آموزان پسر اين شهر فراگيري و آموزش شنا را آغاز كردند.
پياده روي در اسفراين
اسفراين-خبرنگار كيهان: ازسوي ستاد برگزاري مراسم 9 دي ماه و به همت تربيت بدني شهرستان اسفراين يك برنامه پياده روي عمومي در اسفراين برگزار شد.
در اين مراسم پياده روي فرماندار و جمعي از مسئولين و اقشار مختلف مردم اسفراين مسافت 2 كيلومتري ميدان 9 دي تا پارك ملت را با پاي پياده طي نمودند.
لزوم توجه ويژه به ورزش هشترود
هشترود-خبرنگار كيهان: علي نجاري فرماندار هشترود در مراسم اجراي طرح سباح ويژه دانش آموزان سوم ابتدايي منطقه هشترود گفت: با توجه به اين كه در هشترود جوانان به ورزش علاقه مند هستند و حتي در مواقعي هم جزء قهرمانان كشوري محسوب مي شوند متاسفانه به ورزش قهرماني اين منطقه توجه زيادي نمي شود و بايد به ورزش قهرماني اين منطقه توجه بيشتري شود.
اولين قهرماني نونهالان مسجد سليمان
مسجد سليمان-خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان، تيم كشتي رده نونهالان نفت مسجد سليمان بعنوان نماينده شايسته اين شهر موفق شد در مسابقات كشتي قهرماني استان براي نخستين بار قهرمان شود.
كشتي گيران اين تيم توانستند در اين مسابقات كه به صورت رفت و برگشت و در شهرهاي انديمشك و اهواز برگزار شد حريفان قدرتمند خود را از پيش روي بردارند.
تجليل از مدال آوران گوانگجو در مازندان
ساري-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور مسئولان استاني، از مدال آوران بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي گوانگجو چين، در استان مازندران تجليل شد.
سيدعلي اكبر طاهايي، استاندار مازندران در اين مراسم با اعلام اينكه ورزش مازندران و قهرماني هاي آنان هميشه جلوتر از امكانات بوده است تصريح كرد: سرانه ورزش روستايي در مازندران از سرانه ورزشي شهرها در استان فراتر رفته است.
قهرماني كبدي سوسنگرد در خوزستان
شوش-خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني كبدي استان خوزستان با حضور تيم هاي كبدي شهرستان هاي سوسنگرد، مسجد سليمان، شوش، دزفول، انديمشك، اهواز و ماهشهر در سالن حجاب شهرستان شوش برگزار شد.
اين مسابقات با قهرماني تيم كبدي شهرستان سوسنگرد به كار خود پايان داد. تيم كبدي مسجدسليمان به مقام دومي رسيد و تيم كبدي شهرستان شوش ميزبان مسابقات به مقام سومي بسنده كرد.
پياده روي خانوادگي در شوش
شوش-خبرنگار كيهان: به همت هيئت ورزش همگاني و با همكاري اداره تربيت بدني، همايش پياده روي خانوادگي در شهرستان شوش به مسافت 3 كيلومتر از پارك ميراث فرهنگي تا حرم مطهر دانيال(ع) برگزار و پس از اتمام همايش به قيد قرعه به 30 نفر جوايزي اهدا شد.
شايان ذكر است در اين همايش حدود 1000 نفر شركت داشتند.
مسابقات ورزشي نهضت سوادآموزي خراسان رضوي
نيشابور-خبرنگا ركيهان: مسابقات واليبال و تنيس روي ميز كاركنان خواهر اداره كل نهضت سوادآموزي خراسان رضوي به ميزباني نيشابور، پايان يافت. مسابقات واليبال در مجموعه ورزشي شهرداري و تنيس روي ميز در سالن ورزشي ايثارگران با حضور 7 شهرستان برگزار شد. بنابر اين گزارش در رشته تنيس روي ميز مقام اول را فاطمه فتح آبادي از نيشابور، و در رشته واليبال مقام اول را يكي از آموزشياران تربت حيدريه كسب كردند.
المپياد روستايي و عشايري استان اصفهان
رئيس اداره تربيت بدني شهرستان نائين گفت: مرحله نهايي دومين المپياد روستايي و عشايري استان اصفهان در رشته واليبال آقايان با شركت تيمهاي نائين، كاشان، نجف آباد و شهرضا در سالن ورزشي آزادگان مجموعه ورزشي تختي شهرستان نائين برگزار شد. خداكرم پورمهدي گفت: در پايان تيمهاي نائين، شهرضا و كاشان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم اين مسابقات را كسب نمودند.
راه اندازي پيست اسكي
چناران- خبرنگاركيهان: پيست اسكي دولت آباد در ارتفاعات شيرباد بينالود به طور آزمايشي افتتاح شد.
اين پيست در مساحتي بالغ بر 5هكتار با سرمايه گذاري 10 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي در روستاي دولت آباد چناران احداث شده است.
برتري كاراته كاران چناران
¤ در مسابقات كاراته قهرمان قهرمانان كشور در رشته كاراته سبك كيوكوشين كه درتهران برگزارشد ورزشكاران چناران موفق به كسب سه مدال نقره و يك برنز شدند. دراين مسابقات كه قهرمانان كشور و بين المللي حضور داشتند تيم خراسان رضوي پس از تيم تهران به مقام دوم دست يافت. دراين مسابقات علي فرزين، حامد خدمتگزار و بهزاد خضري به مدال نقره و رضا عيدي به مدال برنز دست يافتند.
برگزاري اردوي جودوكاران
¤ يك دوره اردوي مشترك جودوي بانوان بين ورزشكاران شهر ستان چناران و ورزشكاران نيشابور برگزارشد.
در اين اردوي يك روزه 30 نفر از جودوكاران دو شهرستان در يك مسابقه دوستانه شركت كردند.
توقف ساخت مجموعه ورزشي
كاشان- خبرنگاركيهان: براي تكميل دومجموعه ورزشي آقايان و بانوان شهرستان آران و بيدگل به 2 ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار نياز است.
ابوالفضل فردنژاد، رئيس اداره تربيت بدني آران و بيدگل با بيان اين مطلب افزود: درحال حاضر مجموعه ورزشي بانوان از 95 درصد پيشرفت فيزيكي و مجموعه ورزشي آقايان از 65 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است اما به دليل نبود اعتبارات، عمليات عمراني آنها تعطيل شده است.
وي گفت: براي تكميل مجموعه ورزشي ويژه مردان به يك ميلياردو 500 ميليون ريال اعتبار نياز است.
به گفته وي، مجموعه ورزشي بانوان نيز طبق برنامه ريزي زمان بندي شده مقرر بود در دهه فجر امسال به بهره برداري برسد ولي به دليل آماده نبودن سيستم گرمايشي و سرمايشي و نياز به 700 ميليون ريال اعتبار، سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
افتتاح 3 پروژه ورزشي و آموزشي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: سه پروژه ورزشي و آموزشي در شهرستان مينودشت به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها با صرف اعتباري بالغ بر سه و نيم ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
اين پروژه ها شامل سالن ورزشي در روستاي القجر با اعتباري بالغ بر 140 ميليون تومان، آموزشگاه شبانه روزي دخترانه روستاي قلمي با اعتباري بالغ بر 40 ميليون تومان و همچنين مدرسه 5كلاسه روستاي دورجن با اعتباري بالغ بر 30 ميليون تومان است.

 



دستيابي به بيوتكنيك پرورش خيارهاي دريايي در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس پژوهشكده اكولوژي خليج فارس گفت: دستيابي به بيوتكنيك تكثير و پرورش خيارهاي دريايي براي اولين بار در ايران در ايستگاه تحقيقات نرمتنان خليج فارس محقق شد.
مرتضوي افزود: باتوجه به سياست هاي مؤسسه تحقيقات شيلات ايران در ترويج آبزي پروري، مطالعه و پژوهش هاي گسترده اي بر روي گونه هاي خيار دريايي موجود در منطقه از سال 1388 آغاز شد كه حاصل اين فعاليت ها منجر به تكثير گونه هولوتوريا لوكوسپيلوتا در سال 88 بود و كارشناسان ايستگاه تحقيقات نرمتنان بندر لنگه در سال جاري موفق به تكثير و پرورش تنها گونه تجاري و با ارزش خليج فارس با نام علمي هولوتوريا اسكبرا شدند.
وي با بيان اينكه تاكنون اين بيوتكنيك تنها در انحصار تعداد محدودي از كشورهاي دنيا است ادامه داد: خيار دريايي از ابعاد مختلف داراي اهميت است كه بعد تغذيه اي آن به دليل داشتن پروتئين بالا و چربي كمتر نسبت به ساير غذاهاي دريايي داراي بازار بسيار مناسبي در كشورهاي جنوب شرق آسيا است.
وي ابراز داشت: خيار دريايي از نظر دارويي برخي از اشكال سرطان را درمان مي كند و به عنوان ماده ضدباكتريايي و ضدقارچي محسوب مي شود كه در درمان بسياري از بيماريهاي مثل بيماريهاي كليوي، پوستي، آرتروز و درد مفاصل استفاده مي شود.به گفته وي، محتويات بدن خيار دريايي سبب درمان بيماري صرع و ترشحات خيار دريايي داراي ويتامين E با آنتي اكسيدان است كه در لوازم بهداشتي آرايشي بسيار استفاده مي شود.
وي بيان داشت: خيار دريايي از نظر پرورش بصورت توام با ساير آبزيان مي توان با صدف پرورش داد و علاوه بر آن محصولات تازه خشك شده و فرآوري شده خيار دريايي در دنيا از قيمت بالايي برخوردار است.
شايان ذكر است: اين گونه جزو با ارزش ترين گونه هاي تجاري دنيا است و اهميت بازسازي ذخاير خليج فارس منجر به اشتغال زايي، سودآوري و ارزآوري بالا و بازار بسيار مناسب خيار دريايي و عملي شدن اين طرح مي شود.

 



پس از تاييد دولت طرح 56 هزار ميليارد ريالي كاهش آلودگي هواي تبريز اجرا مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
برنامه كاهش آلودگي هواي تبريز، درصورت تاييد نهايي و تامين اعتبار در دولت، اجرا مي شود و براي آن 56 هزار ميليارد ريال، درنظر گرفته شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: برنامه مزبور درشوراي برنامه ريزي و توسعه استان تصويب شده است.
«بيوك رئيسي» افزود: اين طرح 17ماده و 33 پروژه دارد.
به گفته وي، ايجاد و تكميل شبكه مترو، احداث شبكه آزادراه جنوب شهر و ساخت كمربندغربي و دوكمربند حلقوي ميان شهر، اجراي طرح محدوده ترافيك، خروج خودروهاي فرسوده و افزايش خودروهاي گازسوز، جنگل كاري 2هزار هكتاري حاشيه جنوبي اتوبان كسايي و پارك2 هزار هكتاري كوهستان، احداث مسير مونوريل، افزايش فرهنگ زيست محيطي جامعه و احداث پايانه هاي برون شهري، از محورهاي اصلي برنامه كاهش آلودگي هواي تبريز است.
وي با اشاره مجدد به اين كه براي اجراي برنامه مزبور بالغ بر 56 هزار ميليارد ريال برآوردشده افزود: اعتبارات فوق از محل بودجه عمومي، درآمد شهرداري و تسهيلات و يارانه تسهيلات دولتي، تامين خواهدشد و اولويت اجرايي پروژه هاي برنامه، براساس تاثيرگذاري آنها بر كاهش آلودگي هواست.

 



جاي خالي جايگاه هاي سي.ان.جي در برازجان

درحاليكه چندسالي است شهرهاي مختلف استان بوشهر از نعمت سي.ان.جي برخوردارند، اما برازجان به عنوان بزرگترين شهرستان استان پس از گذشت چندسال از وجود جايگاههاي عرضه سي.ان.جي همچنان محروم است.
ماه هاست كه مي گويند قرار است 3 دستگاه سي.ان.جي در اين شهر راه اندازي شود اما تاكنون غير از حرف چيز ديگري درعمل ظاهر نشده است، اين درحالي است كه شهروندان برازجاني در اثر استفاده غيراستاندارد از سيلندرهاي گاز دچار خسارات مادي زيادي شده اند.
لذا مسئولان محترم استان و شهرستان براي رفاه حال شهروندان و جلوگيري از بروز خسارات و حوادث احتمالي نسبت به راه اندازي جايگاه هاي عرضه سي.ان.جي اقدام كنند. با توجه به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و مشكل تهيه بنزين تسريع در اجراي طرح هاي سي.ان.جي بيش از گذشته دراين شهرستان ضروري به نظر مي رسد.
خبرنگاركيهان در برازجان

 



براي نخستين بار در كشور راه اندازي شد
رشته كارشناسي ارشد شيمي دارويي در دانشگاه صنعتي شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور رشته شيمي دارويي در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه صنعتي شيراز راه اندازي مي شود.
«محمدجواد دهقاني» معاون آموزشي پژوهشي دانشگاه صنعتي شيراز با اعلام اين خبر گفت: اين رشته در اين دانشگاه طراحي شده و با ايجاد آن مي توانيم گامي مؤثر در راستاي افزايش توليد علم بين رشته اي در كشور برداريم.
وي اظهار داشت: اين رشته تركيبي از رشته شيمي و علوم دارويي است كه گامي موثر در راستاي تربيت متخصصان سنتز دارو در استان فارس خواهد بود.
وي اضافه كرد: كارشناسي ارشد شيمي دارويي كه از گرايشهاي رشته شيمي است مهر ماه سال 90 در دانشگاه صنعتي شيراز ايجاد شده و فعاليت هاي تحقيقي در اين زمينه در فارس افزايش خواهد يافت.
وي گفت: ايجاد اين رشته دانشگاهي به فعال شدن صنايع دارويي و انتقال آن به سمت استان فارس كمك مؤثري خواهد كرد و زمينه رشد اقتصادي استان را فراهم مي كند.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان خبرداد
صادرات محصول سالم خوزستان به بازارهاي اروپا و حاشيه خليج فارس

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گفت: انجمن توليدكنندگان محصولات سالم خوزستان صادرات محصولات سالم را به كشورهاي اروپايي و حاشيه خليج فارس آغاز كرد.
سيدمجيد موسوي با بيان اين مطلب عنوان كرد: پيرو سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي در زمينه كاهش مصرف سموم و كودهاي شيميايي و حفظ سلامت مصرف كنندگان، انجمن توليدكنندگان محصولات سالم استان تشكيل و فعاليت خود را با حضور فعالان بخش خصوصي و حمايت سازمان آغاز كرد.
وي ادامه داد: از شش سال پيش كشاورزان توليد محصول سالم را در قالب سايت هاي مدرسه در مزرعه آغاز كردند و امروز فعاليت هاي خود را در قالب انجمن توسعه داده اند.
موسوي به فعاليت هاي انجمن مذكور اشاره و بيان كرد: تعامل با سازمان نظام مهندسي كشاورزي كشور و شركت هاي بين المللي صادركننده محصولات كشاورزي از جمله فعاليتهاي شايان توجهي است كه صورت گرفته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان بيان داشت: اين شركت ها پس از بررسي و بازديد از كيفيت مزارع و توليد محصولات سالم استان با عقد قرارداد خريد حدود 20 محصول سبزي و صيفي استان كه افزون بر 32هزار تن بوده را آغاز كردند، اين ميزان محصول براي مصارف داخل كشور و صادرات به كشور بلژيك و امارات متحده عربي بازاريابي شده اند.
وي افزود: در قرارداد مذكور تمامي منافع كشاورز صرف نظر از نوسانات بازار بصورت خريد تضميني درنظر گرفته شده است.

 



عرضه مستقيم اما غيربهداشتي

عرضه مستقيم مرغ هاي محلي توسط برخي همشهريان براي جلوگيري از حضور واسطه ها و كاهش تورم كار پسنديده اي به شمار مي رود.
اما اينكه هر كس در هر نقطه از شهر بساط عرضه مستقيم را پهن كند و بدون نظارت ماموران بهداشتي و آلوده كردن فضاي شهر، تصوير ناخوشايندي را در گوشه اي از شهر به تصوير بكشد، كار جالب و زيبايي به نظر نمي رسد، مخصوصاً بابل كه يك شهر توريستي است.
علي كفايي مهر-خبرنگار كيهان در بابل

 



ممنوعيت تردد موتور سيكلت هاي فاقد پلاك جديد در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
طرح ممنوعيت تردد موتورسيكلت هاي پلاك قديم بزودي در استان اصفهان به اجرا درمي آيد.
«مصطفي صادقيان» سرپرست مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي اصفهان با بيان اين مطلب گفت: براساس اعلام پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان بزودي از تردد موتورسيكلت هاي فاقد پلاك جديد در سطح استان جلوگيري مي شود كه لازم است در اين باره مالكان موتورسيكلت هرچه زودتر براي تعويض پلاك وسيله نقليه خود اقدام كنند.
وي افزود: حضور مالك يا نماينده قانوني، ارائه اسناد مالكيت اعم از سند كمپاني، كارخانه اي و يا سندقطعي، مدارك هويتي مالك، انتقال موتور سيكلت به شهرك آزمايش، به همراه داشتن بيمه نامه معتبر، پرداختن عوارض مربوطه و پرداختن فيش بهاي پلاك از جمله مراحل ويژه براي تعويض پلاك موتور سيكلت است.

 



استاندار زنجان: تشكيل ستاد بازي هاي آسيايي 2014 الگويي براي ساير استانهاست

زنجان- خبرنگاركيهان
شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به رياست استاندار زنجان و با حضور معاونين و مديران دستگاههاي اجرايي برگزار شد.
دكتر محمد رئوفي نژاد ضمن اظهار خرسندي از اقدامات سازمان تربيت بدني در طول برنامه چهارم توسعه و پيش بيني برنامه پنجم توسعه در اين بخش اظهار داشت: استان زنجان به نسبت جمعيت خود در رشته هاي مختلف در سطح كشور و هم در بازيهاي آسيايي و پارآسيايي به جهت شركت كنندگان و مدالهاي كسب شده از جايگاه قابل توجهي برخوردار است و از اين رو به عنوان يك استراتژي، نگاه ورزش كشور به استان زنجان هست.
وي همچنين از تشكيل ستاد بازي هاي آسيايي كره جنوبي در استان خبر داد و گفت: براي اولين بار در كشور و با هدف گذاري بازي هاي آسيايي كره جنوبي 2014 ستاد راهبردي ورزش استان تشكيل شد و بنا است با زمانبندي مشخص و كار كارشناسي، هدفگذاري دقيقي براي ورزش استان در بازيهاي آسيايي 2014 كره جنوبي داشته باشيم كه با اين هدفگذاري و برنامه ريزي جايگاه ورزش استان در بخش آسيايي ارتقاء خواهد يافت.

 



برپايي نمايشگاه دائمي آبزيان كشور در استان البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
نخستين نمايشگاه دائمي آبزيان كشور دركرج مركز استان البرز گشايش يافت.
شهردار كرج، عرضه مستقيم آبزيان با قيمت مناسب و استفاده بيشتر مردم از محصولات دريايي با كيفيت بالا را از اهداف برپايي اين نمايشگاه عنوان كرد و گفت: اين نمايشگاه در زميني به وسعت دو هزار مترمربع با مشاركت شهرداري و بخش خصوصي و هزينه اي بالغ بريك ميليارد و 600ميليون ريال به بهره برداري رسيده است.
علي آقازاده افزود: اكنون سرانه مصرف ماهي در دنيا سالانه 15كيلوگرم است درحاليكه در ايران اين ميزان زير 5كيلوگرم است.
اين مسئول اظهارداشت: دركنار نمايشگاه نيز كلاس هاي آموزشي طبخ آبزيان براي استفاده بيشتر شهروندان از اين ماده پروتئيني مغذي داير شده است.
آقازاده تصريح كرد: در صورت استقبال شهروندان، نمايشگاه ديگري نيز درجنوب كلانشهر كرج در آينده نزديك راه اندازي خواهد شد.

 



نخستين مجتمع ورزشي محله اي اهواز به بهره برداري رسيد

اهواز- خبرنگاركيهان:
نخستين مجتمع ورزشي محله اي اهواز در كوي رمضان به بهره برداري رسيد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري در مراسم افتتاح مجتمع محله اي «شهيد مهدي نريمي» از وظايف اصلي مديريت شهري را توسعه ورزش همگاني دانست و افزود: امروزه ديگر شهرداري يك نهاد صرفا خدماتي نيست و بايد به عنوان يك نهاد اجتماعي به همه شئونات مردم توجه داشته باشد.
موسي شاعري با بيان اينكه در همين راستا راه اندازي 14 زمين ورزشي روباز از سال گذشته در دستور كار شهرداري اهواز قرار گرفت، اظهار اميدواري كرد: بخش عمده اين مجموعه تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
به گفته وي، با همكاري اداره كل تربيت بدني در سال آينده باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري راه اندازي مي شود. همچنين استخر آزادي نيز با هماهنگي شوراي شهر اهواز زير پوشش شهرداري اهواز درمي آيد.
معاون شهرداري اهواز با اشاره به شناسنامه دار كردن زمين هاي ورزشي خاطرنشان كرد: زمين هاي محلات توسط امور ورزش شهرداري اهواز ساماندهي مي شوند.
شاعري پايين بودن سرانه ورزشي اهواز را يادآور شد و افزود: شهرداري اهواز با وجود داشتن زمين هاي ورزشي در فقر به سر مي برد كه با افتتاح14 مجموعه اين وضعيت بهتر خواهد شد.
سرپرست شهرداري اهواز نيز در اين مراسم هدف از احداث زمين هاي ورزشي محله اي را برخورداري جوانان مستعد اهواز به ويژه در مناطقي چون كوي رمضان عنوان كرد و گفت: براي بهبود شرايط اين فضا از چمن مصنوعي استفاده شده است.
محمد صفري خاطرنشان كرد: مجموعه هاي ورزشي ديگري نيز در دست احداث است كه تا پايان سال هر هفته و هر ماه يكي از اين پروژه ها به بهره برداري مي رسد.

 



مدير تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح كشور: امكانات ورزشي نيروهاي مسلح خوزستان ايده آل است

اهواز- خبرنگاركيهان:
درحال حاضر باتوجه به راه اندازي اين پروژه ها، امكانات ورزشي نيروهاي مسلح خوزستان ارتقاء يافته و به سطح ايده آل و استانداردي رسيده است.
مدير تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح كشور در حاشيه مراسم افتتاحيه پروژه هاي ورزشي گروه 422 پل شناور اهواز در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: يكي از ضرورت هاي اشاعه فرهنگ ورزش تأمين و تجهيز امكانات ورزشي و سخت افزاري است. راه اندازي اماكن ورزشي علاوه بر اين كه افزايش توان مندي جسماني و رزمي كاركنان نيروي مسلح را درپي خواهد داشت؛ منجر به تقويت روحيه نشاط و شادابي خانواده هاي آنان نيز خواهد شد.
سرتيپ مهرعلي باران چشمه افزود: متأسفانه تا امروز امكانات ورزشي مناسبي در نيروهاي مسلح استان خوزستان وجود نداشت و به جرأت مي توان گفت كه راه اندازي پروژه هاي ورزشي گروه 422 پل شناور اهواز جهش بزرگي در اين حوزه به شمار مي آيد.
وي با بيان اين كه نيروهاي مسلح از پتانسيل و ظرفيت بسيار بالايي در بخش ورزش برخوردار هستند، اظهار اميدواري كرد كه با راه اندازي چنين پروژه هايي از استعدادهاي ورزشي نيروهاي مسلح به بهترين شكل ممكن استفاده شود. وي با اشاره به اين كه سال89 سال ورزش همگاني در نيروهاي مسلح است؛ ادامه داد: باتوجه به تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر ترويج نشاط از طريق ورزش سال89 به نام ورزش همگاني نام گذاري شد و براساس اين اصل تاكنون اقدامات قابل قبولي از سوي فرماندهان جهت ترغيب و تشويق نيروها براي شركت در برنامه هاي ورزشي صورت پذيرفته است.
گفتني است پروژه هاي ورزشي گروه مهندسي 422 پل شناور اهواز شامل سالن استخر سرپوشيده، سالن هاي ورزشي چند منظوره، زمين چمن، سالن همايشات، مهمان سرا و تالار پذيرايي مي باشد كه ظرف مدت 16ماه و با هزينه اي بالغ بر 15ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.

 



برتري بابلسر درمسابقات روباتيك مازندران

فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
مسئول پژوهشسراي فريدونكنار از كسب مقام اول تا سوم تيم هاي روباتيك شهرستان هاي بابلسر، بابل و فريدونكنار درمسابقات استاني خبرداد.
حمزه علي شيرپور در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب اظهارداشت: مسابقات روباتيك ليگ مسيرياب ويژه دانش آموزي و دانشجويي در آموزشكده پسرانه فني و حرفه اي امام صادق (ع) شهرستان بابل برگزار شده است.
شيرپور با بيان اينكه از فريدونكنار دو تيم روباتيك دراين سري از مسابقات استاني حضور داشتند تصريح كرد: دركل مسابقات بيش از 40تيم روباتيك از سراسر استان حضور داشتند كه تيم روبر كناره يك با عنوان سريع و زيرك به مقام سومي دست يافت.
شيرپور بيان داشت:رضا حبيبي، حسن پورعليجان، آرمان فروغي و عباس اكبرزاده اعضاي اين تيم بوده اند و ميثم عليزاده و عمران محمدي سرپرستان تيم فريدونكنار دراين سري از مسابقات بوده اند.

 



امام جمعه نيشابور: بايد فضاي مناسب جهت ورزش بانوان پيش بيني شود

نيشابور-خبرنگاركيهان:
شوراي فرهنگ عمومي نيشابور جهت بررسي نيازها و مشكلات فرهنگي اجتماعي بانوان و جوانان اين شهرستان تشكيل جلسه داد.
امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي نيشابور اظهارداشت: بايد درخصوص رسيدگي به مشكلات بانوان مسايل اقتصادي و فرهنگي از هم منفك گردد و به صورت جداگانه مورد بحث قرارگيرد.
آيت الله عبدالجواد غرويان دربخش ورزشي بانوان خواستار توجه ويژه مسئولين شد تا فضايي مناسب جهت ايشان پيش بيني شود كه مسقف نبوده تا بتوانند درآن از هواي مناسب و آفتاب درهنگام ورزش كردن استفاده نمايند و تاكيد كرد مسئولين نظارت خويش را بر زير مجموعه هاي خود افزايش دهند.
حجت الاسلام دكتر حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس و نماينده مردم نيشابور نيز دراين جلسه با اشاره به برنامه پنجم توسعه در خصوص نيازسنجي بانوان وجوانان گفت: يكي از دلايل طرح وزارت ورزش و جوانان همين بود كه دولت و مجلس توجه بيشتري به دو قشر جامعه داشته باشند كه در برنامه پنجم توسعه پيش بيني خوبي دراين خصوص به لحاظ ساماندهي و رسيدن به اهداف صورت گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: خيلي ازناهنجاريهاي اجتماعي ريشه در مسائل اقتصادي خانواده دارد و درشرايط اقتصادي مناسب از آسيب هاي خانواده جلوگيري مي شود كه عزم دولت و مجلس حل مشكلات معيشتي مردم است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14