(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 بهمن 1389- شماره 19847

احتمال افزايش محدوده طرح ترافيك
 19 هزار نفر در تصادفات رانندگي امسال كشته شدند
مرگ 4 نفر و مسموميت 17 نفر بر اثر استنشاق گاز
معاون وزير آموزش و پرورش: آموزش شنا در مدارس غيرانتفاعي اجباري شد
قاضي تقلبي در نكا دستگير شد
رويدادهاي خارجي
حوادث كوتاه از كشور
از سال آينده طرح پزشك خانواده در شهرهاي زير 100 هزار نفر اجرا مي شود
سارقان بانك در خرم آباد دستگير شدند
در يك اتفاق كم سابقه در استان زنجان دماي هوا در شهر گرماب به 29درجه زير صفر رسيد
دانش آموز ناراضي دبيرستان را به آتش كشيد
هدفمندسازي يارانه ها قاچاق سوخت را كاهش داد
 صدور گواهي ترك اعتياد براي معتادان
هشدارهواشناسي به افزايش آلودگي هوا در شهرهاي صنعتي
آلودگي هوا چمران را راهي بيمارستان كرد
كشف 3 تن عاج ماموت



سردار رحيمي خبر داد
احتمال افزايش محدوده طرح ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ارائه طرح افزايش محدوده طرح ترافيك خبر داد و گفت: تصميم نهايي در اين زمينه به عهده شوراي عالي ترافيك است.
سردار حسين رحيمي با بيان اين خبر افزود: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تعدادي پيشنهاد براي حل معضل ترافيك به شوراي عالي ترافيك ارسال كرده كه اين پيشنهادها در شورا در حال بررسي است.
وي ادامه داد: ايجاد محدوديت ترافيكي در تهران به علت بالا بودن حجم خودروها به نسبت معابر امري ضروري است كه هرچه سريعتر بايد تصميمي اساسي در اين زمينه اتخاذ شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به مهر گفت: در حال حاضر هشت برابر گنجايش معابر در تهران خودرو داريم كه بايد چاره اي براي اين موضوع انديشيده شود.
وي ادامه داد: افزايش محدوده طرح زوج و فرد در تهران و يا اجراي طرح شناسه دار كردن خودروها از جمله راهكارهاي ارائه شده از سوي پليس راهور است.
همچنين به گزارش مهر رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت؛ بنا به پيشنهاد پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بزرگراهها و شريان هاي اصلي شهر در سطح يك و دو جزء محدوده جديد طرح زوج و فرد محسوب مي شوند.
وي ادامه داد؛ بزرگراه شهيد همت و زين الدين از شمال، بزرگراه بسيج، رودكي و شهيد باقري از شرق جزء محدوده جديد طرح زوج و فرد هستند.
رحيمي تصريح كرد: بزرگراههاي بعثت، ميدان بهمن، تندگويان تا نواب محدوده جنوبي و بزرگراههاي نواب وچمران محدوده غربي اجراي اين طرح هستند.
رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: در صورت تصويب اين محدوديت از اواخر اين هفته اجرايي مي شود.

 



با افزايش 5 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 هزار نفر در تصادفات رانندگي امسال كشته شدند

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: در 9 ماهه امسال، 19 هزار و 176 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده اند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3/5 درصد افزايش يافته است.
به گزارش سازمان پزشكي قانوني جابر قره داغي رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با بيان اين مطلب افزود: بيشترين افزايش تلفات ناشي از تصادفات در 9 ماهه امسال، مربوط به آذر است كه ميزمان تلفات ناشي از آن با افزايش 8/17 درصدي مواجه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: 3/61 درصد كشته هاي تصادفات در نه ماهه امسال مربوط به جاده هاي برون شهري، 28 درصد جاده هاي درون شهري و 9/9 درصد جاده هاي روستايي بوده است.
به گفته وي از كل فوت شدگان تصادفات نه ماهه، 9/78 درصد مرد و 1/21 درصد زن بوده اند.
استان تهران
و خراسان رضوي
در صدر آمار تصادفات
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره به مقايسه آمار استان ها در بحث تلفات رانندگي، خاطرنشان كرد: استان هاي تهران با هزار و 812 نفر و خراسان رضوي و فارس هر كدام با هزار و 546 نفر بيشترين تعداد كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي را در نه ماهه امسال به خود اختصاص داده اند.
قره داغي افزود: بيشترين افزايش در مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استان هاي لرستان با 8/32 درصد و مركزي با 6/29 درصد و بيشترين كاهش در استان هاي ايلام با 6/24 درصد و قزوين با
8/11 درصد ثبت شده است.
وي تصريح كرد: در زمان وقوع تصادفات 6/42 درصد از افراد فوت شده راننده وسيله نقليه،
1/22 درصد عابر پياده و 9/33 درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده اند.
بنابراين گزارش سن نزديك به 30 درصد كشته شدگان بين 18 تا 29 بوده است و سواري ها بالاترين آمار تلفات را در بين وسايل نقليه دارند.قره داغي افزود: در تصادفات جاده اي ضربه به سر بالاترين دليل فوت بوده و بيش از 254 هزار مصدوم در تصادفات 9 ماهه اول امسال است.

 



مرگ 4 نفر و مسموميت 17 نفر بر اثر استنشاق گاز

مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس از مرگ 4 نفر در منطقه خان زنيان شهرستان شيراز و مصدوميت 17 نفر در شهرستان هاي سپيدان و اقليد به دليل مسموميت ناشي از استنشاق گاز منواكسيدكربن در 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس اعلام كرد: به دنبال اعلام خبر مبني بر مسموميت 4 نفر با گاز منواكسيدكربن در منطقه خان زنيان از طريق تلفن 115 بلافاصله آمبولانس به محل اعزام شد.
در اين گزارش آمده است هرچند آمبولانس در كمترين زمان ممكن به منطقه حادثه اعزام شد اما از زمان فوت اين افراد زمان زيادي گذشته بود و در نتيجه 4 نفر جان خود را از دست دادند.
در حادثه ديگري در شهرستان اقليد 7 نفر به دليل مسموميت با گاز منواكسيدكربن و استفاده از اجاق گازهاي خوارك پزي غيراستاندارد و استفاده همزمان از مواد شوينده شيميايي در آشپزخانه منزل مسموم شده بودند.
با تلاش امدادگران اورژانس مصدومان اين حادثه پس از درمان اوليه به بيمارستان انتقال داده شده و خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت.
بنا بر اعلام مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس مسموميت با گاز منواكسيدكربن در دو منطقه شيراز و منطقه دالين سپيدان نيز 10 نفر مصدوم برجاي گذاشت.
در منطقه دالين سپيدان، استفاده از زغال براي گرم كردن محل سكونت علت مسموميت ذكر شده است.
مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس به شهروندان توصيه كرده است در محيط هاي بسته از وسايل گازي غيراستاندارد و زغال براي گرم كردن محيط استفاده نشود، اورژانس فارس از همشهريان خواسته اتصالات مربوط به دودكش و ديگر بخش هاي اين گونه وسائل مرتبا چك شود.
همچنين مردم در صورت مشاهده علامت هايي همانند سرگيجه، تاري ديد، سوزش چشم، تنگي نفس به هواي آزاد بروند و با 115 تماس بگيرند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: آموزش شنا در مدارس غيرانتفاعي اجباري شد

آموزش شنا براي دانش آموزان پايه سوم ابتدايي مدارس غيردولتي طي سه سال آينده اجباري مي شود.
علي باقرزاده رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا با اشاره به طرح آموزش اجباري شنا كه از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، گفت: مدارس غيردولتي با امكانات ورزشي خوبي كه در اختيار دارند و همچنين براي پاسخگويي به تقاضاي خانواده ها ضمن اجراي برنامه هاي ورزشي، در مدارسي كه از امكانات استخر استاندارد برخوردار هستند، با نظارت مربيان متخصص، شنا آموزش داده مي شود.
وي با بيان اين كه طرح اجباري شدن شنا به عنوان يك سياست از سوي وزارت آموزش و پرورش در سال جاري مطرح و در مدارس دولتي اجرا مي شود، تصريح كرد: يكي از اولويت ها و برنامه هاي مدارس غيردولتي زمينه سازي اجباري ورزش شنا براي دانش آموزان پايه سوم همانند مدارس دولتي است.
باقرزاده عنوان كرد: با توجه به مصوبه هيئت دولت و احداث 400 استخر شنا طي سه سال آينده، مراكز غيردولتي نيز آموزش شنا را در برنامه هاي توسعه اي ورزشي خود قرار داده و اجرا خواهد كرد.

 



قاضي تقلبي در نكا دستگير شد

رئيس دادگستري شهرستان نكا در استان مازندران از دستگيري يك قاضي تقلبي در اين شهر خبر داد.
به گزارش ايسنا، محمدتقي ربيعي گفت: فردي به هويت «ع.ق» با حضور در شهرهاي مجاور از جمله شهرستان نكاء خود را قاضي دادسرا معرفي كرده و با ورود به پرونده هاي مواد مخدر به بهانه اينكه به لحاظ همكار بودن با قضات دادگستري مي تواند محكوم عليه را آزاد يا تخفيف مجازات بگيرد پول هاي هنگفتي از متهمان و خانواده هاي آنها اخذ مي كرده است.
رئيس دادگستري نكا افزود: اين فرد پس از يك ماه متواري شدن دستگير شد كه در اين مورد تعدادي مدارك جعلي نيز از نامبرده كشف و بعد از مراحل قانوني روانه زندان شد.

 



رويدادهاي خارجي

نمازخانه شيعيان پلمب شد

تصوير فوق مربوط به نمازخانه شيعيان است كه توسط نيروهاي امنيتي سعودي پلمب شده است.
اخبار رسيده از عربستان حاكي است، يك جوان شيعه اين سالن را براي تبديل به نمازخانه اجاره كرده بود كه دو هفته قبل بازداشت شد.
به گزارش شيعه آنلاين، «جاسم محمد البراهيم» شهروند شيعه عربستاني است كه دو هفته قبل به اتهام اجاره يك سالن در شهر «الخبر» و تبديل آن به نمازخانه براي برپايي نمازجماعت توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و به محل نامعلومي انتقال داده شد.
در همين حال يك منبع آگاه به «الراصد» گفت: نيروهاي امنيتي به «جاسم محمد البراهيم» ابلاغ كرده بودند كه به دليل زير پا گذاشتن قانون منع برگزاري نماز جماعت، به دو هفته حبس محكوم شده است.بنا به اين گزارش امام جماعت اين نمازخانه حجت الاسلام والمسلمين سيد «محمدباقر الناصر» روحاني سرشناس شيعيان شهر «الخبر» بوده است. وي نيز تاكنون بارها و بارها توسط نيروهاي امنيتي به اتهام برپايي نماز جماعت بازداشت شده و مسجدي كه در آن نماز مي خواند پلمب شده است. او مدتي به همراه نمازگزاران در خيابان نماز جماعت مي خواند.

 



حوادث كوتاه از كشور

عضو اصلي باند گربه هاي وحشي دستگير شد
چالوس- فارس: سارق شروري كه طي چند روز گذشته اقدام به ايجاد رعب و وحشت در بين مردم چالوس و شهرستان هاي اطراف كرده بود توسط نيروهاي انتظامي چالوس به دام انداخته شد.
با توجه به وقوع سرقت هاي خشن همراه با آزار و اذيت تيم ويژه اي در اين خصوص تشكيل شد و اين سارق شرور ظرف مدت 48 ساعت شناسايي و سپس دستگير شد.متهم عضو باند مخوف گربه هاي وحشي غرب بوده است.
يك زورگير در تهران حين ارتكاب جرم دستگير شد
تهران- فارس: ماموران گشت انتظامي يگان امداد هنگام گشت زني در ايستگاه متروي جوانمرد قصاب متوجه يك خودرو شدند كه زني از داخل آن با ايجاد سروصدا تقاضاي كمك مي كرد و قصد پرت كردن خود به بيرون را داشت.اين خودرو در تعقيب و گريزي كوتاه توسط مأموران متوقف و راننده بازداشت شد و ضمن اعتراف به 6 فقره زورگيري مشابه عنوان داشت با توجه به تنها بودن اين زن قصد زورگيري از وي را داشته است.
37 نفر از اعضاي يك شركت هرمي در اصفهان
دستگير شدند
اصفهان- ايرنا: اين افراد از اعضاي شركت گلدگيت از زيرمجموعه هاي گلدگوئيست بودند كه پس از تحقيقات گسترده اطلاعاتي و رصد مداوم فضاي مجازي شناسايي و دستگير شدند. اين افراد از 20 تا 500 ميليون ريال در اين شبكه سرمايه گذاري كرده بودند و در بين آنها كارمندي كه با فروش آپارتمان كوچك خود قصد درآمد زيادي داشته بود نيز وجود داشت.
كشف 46 تن برنج خارجي قاچاق در گلوگاه نائين
نائين- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي مستقر در ايست بازرسي شهيد شرافت حين كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه كاميون مشكوك و آنها را متوقف كردند. در بازرسي از كاميون اول 240 كيسه 10 كيلوئي و از كاميون دوم نيز 200 كيسه 10 كيلوئي جمعاً به مقدار 46 تن انواع برنج خارجي قاچاق كشف و ضبط شد.
كشف يك كيلوگرم هروئين در چناران
چناران- خبرنگار كيهان: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر توزيع هروئين توسط فردي در سطح شهرستان تيمي از دايره موادمخدر فرد متهم را مورد تعقيب قرار داده و پس از بازرسي از منزل نامبرده مقدار يك كيلوگرم هروئين فشرده كشف و او را دستگير كردند.
كشته و مجروح شدند 7 نفر در محورهاي مواصلاتي سيستان و بلوچستان
زاهدان- فارس: بر اثر واژگون شدن دو دستگاه خودرو در محورهاي مواصلاتي سيستان و بلوچستان، هفت نفر كشته و مجروح شدند.اين حوادث رانندگي در محور ايرانشهر به نيكشهر و محور روستائي رشيد آبيل از توابع شهرستان زابل رخ داده است كه در اثر آن دو دستگاه خودروي پژو و تويوتا از مسير منحرف و واژگون شدند.
چوپان سارق احشام در دماوند دستگير شد
دماوند- فارس: با تلاش مأموران انتظامي شهرستان دماوند، چوپاني كه با همدستي دو نفر از دوستان خود اقدام به سرقت 124 رأس احشام در اين شهرستان كرده بود دستگير شد.مأموران در پي گزارش سرقت در حوزه پاسگاه جابان از توابع شهرستان دماوند با انجام تحقيقات گسترده چوپان متهم را دستگير كردند كه در بازجويي هاي صورت گرفته از اين سارق به ناچار لب به اعتراف گشود.
دستگيري 7 سارق به عنف در سرخس
سرخس- خبرنگار كيهان: يك باند 4 نفره كه در بازجويي ها به 7 فقره سرقت به عنف در شهرستان سرخس و ديگر شهرها اعتراف كردند دستگير شدند.اين افراد به 6 فقره سرقت عادي هم معترف شدند.
همچنين 3 سارق به عنف ديگر نيز در اين شهرستان كه به دو سرقت به عنف اعتراف كردند نيز دستگير شدند.
كلاهبرداري از متقاضيان خودرو در قالب شركت ليزينگ
شهريار- خبرنگار كيهان: افرادي كه با تأسيس صوري شركت ليزينگ خودرو در تهران و كرج از 30 نفر متقاضي خريد خودرو كلاهبرداري كردند از سوي مأموران پليس شهرستان شهريار دستگير شدند3. مرد و 2 زن دستگير شده در اعترافات خود اذعان داشتند كه از هر مراجعه كننده سه ميليون و ششصدهزار ريال به عنوان وديعه دريافت و تاكنون با كلاهبرداري از سي نفر مبلغ شصت و چهار ميليون و ششصدهزار ريال اعتراف كردند.

 



از سال آينده طرح پزشك خانواده در شهرهاي زير 100 هزار نفر اجرا مي شود

معاون بهداشتي وزير بهداشت با اذعان به اينكه سال آينده طرح پزشك خانواده در همه شهرهاي زير 100 هزار نفر اجرا مي شود از كمبود پزشك در برخي شهرهاي كشور براي اجراي محدود اين طرح در سال جاري خبر داد.
عليرضا مصداقي نيا افزود: اجراي طرح پزشك خانواده در 17 شهر 3 استان خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد و سيستان و بلوچستان آغاز شده است و تيم هاي پزشك خانواده در اين شهرها مستقر شده اند اما هنوز نمي توانيم بگوييم در تمام اين شهرها خدمت رساني به مردم آغاز شده و مردم توسط پزشكان خانواده خود معاينه شده اند.
وي ادامه داد: بيشترين كمبود تيم هاي پزشك خانواده در اين شهرها كمبود پزشك است، زيرا براي شهرها جمعيت 2500 نفر براي هر پزشك در نظر گرفته شده است كه بايد تحت پوشش خدمات قرار گيرند و براي آنها پرونده سلامت و پرونده الكترونيك سلامت تشكيل مي شود. اما براي مثلا روانشناسان يا كارشناسان تغذيه جمعيت بيشتري تحت پوشش تعريف مي شود بنابراين به تعداد كمتري از اين افراد نياز داريم.
معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: در اين 17 شهر حدود 540 هزار نفر تحت پوشش خدمات پزشك خانواده قرار مي گيرند. مردم بايد به پزشك خانواده خود مراجعه كنند تا ويزيت شود و اينكه پزشك به صورت فعال در صورت مراجعه نكردن مردم نزد افراد بروند و حال آنها را جويا شود، نهايت و ايده آل طرح پزشك خانواده است.
وي درباره اينكه چه تعداد پزشك براي اجراي اين طرح در اين 17 شهر كمبود داريم، گفت: تعداد دقيق آن را فعلا نمي توانيم اعلام كنيم اما وضع از آنچه ابتدا تصور مي كرديم بهتر است. طرح پزشك خانواده مطابق برنامه از قبل از تعيين شده، پيش مي رود اما براي تكميل تعداد پزشكان مورد نياز برنامه فراخوان نداريم.
مصداقي نيا به ايسنا گفت: در روستاها نيز بعد از امضاي تفاهمنامه بين وزارت بهداشت و وزارت رفاه كار اجراي اين طرح بهتر از گذشته پيش مي رود و حدود 20 درصد به اعتبارات طرح پزشك خانواده در روستاها نسبت به سال گذشته اضافه شده است. حدود 22 ميليون و 200 هزار نفر در روستاها تحت پوشش اين طرح هستند و به مرور تلاش مي كنيم كمبودها و مشكلات آن حل شود.
وي اذعان كرد: در روستاها هر پزشك خانواده بايد 4 هزار نفر را تحت پوشش داشته باشد و مسلما خدمات رساني به اين تعداد براي يك پزشك مشكل است و پزشك نمي تواند به كارهاي اساسي و توجه به بهداشت محيط و سلامت جامعه تحت پوشش برسد كه تلاش مي كنيم اين مشكل را حل كنيم.

 



سارقان بانك در خرم آباد دستگير شدند

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
با هوشياري ماموران پليس سارقان يكي از شعب بانك كشاورزي در خرم آباد به دام افتادند.
سارقان هنگام دريافت وجه از عابر بانك با استفاده از كارت هاي مسروقه با هوشياري ماموران كلانتري 14 دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: به دنبال سرقت از يكي از شعب بانك كشاورزي خرم آباد و سرقت مبالغي وجه نقد و تعدادي كارت عابر بانك با هماهنگي مقام قضايي تمام عابر بانك ها توسط اكيپ ويژه اي از ماموران مجرب تحت نظر قرار گرفت.
سرهنگ كاظم عليزاده افزود: ماموران كلانتري 14 خرم آباد هنگام گشت زني به دو نفر كه در حال استفاده از خودپرداز بانك بودند مظنون شدند و آنان را دستگير كردند.
وي افزود: در بازرسي بدني از متهمان مبلغي وجه نقد و 25 قطعه كارت عابر بانك از آنان كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: متهمان اقرار كردند شب قبل از دستگيري با استفاده از گاز هوا و تخريب سقف ساختمان بانك وارد آن شده و خودپرداز را به سرقت برده اند.
سرهنگ عليزاده گفت: در منزل يكي از بستگان سارقان، يكدستگاه تلويزيون مسروقه، دستگاه پول شمار، دستگاه گاز هوا و مبلغ 90 ميليون و 600 هزار ريال وجه نقد كشف و ضبط شد.

 



در يك اتفاق كم سابقه در استان زنجان دماي هوا در شهر گرماب به 29درجه زير صفر رسيد
<
br>در يك اتفاق نادر و كم سابقه دماي هوا در شهر گرماب از توابع استان زنجان به 29درجه زير صفر رسيد.
به گزارش فارس از زنجان، كاهش دماي هوا در استان زنجان كه از چند روز پيش آغاز شده همچنان ادامه دارد.
دماي هوا در استان زنجان جمعه شب در بسياري از نقاط به زير 20 درجه رسيد و موجب شد تا استان به يك منطقه قطبي تبديل شود.
سرماي هوا كه در برخي نقاط استان از تحمل خارج شده موجب شده است تا مردم به روشن كردن چند وسيله گرمايشي براي گرم كردن خانه ها اقدام كنند.
مصرف گاز در استان با افزايش سرما بالا رفته است كه در اين زمينه شركت گاز از مردم خواسته است در مصرف گاز بيش از پيش صرفه جويي كنند.
كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان روز شنبه در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از روز يكشنبه به تدريج روزي دو تا سه درجه از سرماي حاكم شده در استان كاسته مي شود.
رويا شمس ادامه داد: دماي شهر زنجان طي 24 ساعت گذشته در سردترين زمان به 23درجه زير صفر رسيد كه اين سرما كم و بي سابقه است.
وي دماي شهر زنجان را در ساعت 9 صبح روز شنبه 20درجه زير صفر اعلام كرد و افزود: اين دما نسبت به روز جمعه در همين ساعت يك درجه سردتر شده است.
كارشناس اداره آمار اداره كل هواشناسي استان زنجان با اشاره به اين كه سردترين شهرستان استان در 24ساعت گذشته گرماب بوده است، اضافه كرد: دماي اين شهر در سردترين زمان 29درجه زير صفر گزارش شده است.
وي گرم ترين شهر استان زنجان را «آب بر» عنوان كرد كه دماي آن بين شش درجه بالاي صفر و چهار درجه زير صفر در نوسان بوده است.
شمس خاطرنشان كرد: براساس پيش بيني ها تا چند روز آينده بارشي در استان زنجان نخواهيم داشت.

 



دانش آموز ناراضي دبيرستان را به آتش كشيد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
يك دانش آموز به علت اختلاف با مسئولان دبيرستان، اين مركز آموزشي را كه در آن مشغول تحصيل بود به آتش كشيد و خساراتي به آن وارد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به دنبال بروز آتش سوزي در دبيرستان شهيد حمزه سپيددشت ماموران انتظامي به محل اعزام شدند كه در بررسي هاي به عمل آمده پيرامون علت آتش سوزي رئيس دبيرستان گفت به يكي از دانش آموزان مظنون است.
بر پايه اين گزارش متهم با راهنمايي رئيس دبيرستان دستگير و در تحقيقات اوليه اعتراف كرد به خاطر نارضايتي و اختلاف با مسئولان دبيرستان مبادرت به آتش سوزي در اين مركز آموزشي كرده است.
بر اثر اين آتش سوزي به ساختمان بايگاني، رايانه و تعدادي اوراق امتحاني خسارت وارد شد.

 



هدفمندسازي يارانه ها قاچاق سوخت را كاهش داد

تبريز- خبرنگار كيهان:
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز آذربايجان شرقي گفت: هدفمندسازي يارانه ها، قاچاق سوخت را كاهش داده است.
ايوب حقيقي در جلسه شوراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان جلفا افزود: اساساً وجود تفاوت فاحش در قيمت سوخت داخل و خارج از كشور، علت عمده قاچاق سوخت بود كه با به اجرا گذاشته شدن طرح هدفمندي يارانه ها كه از افتخارات دولت محسوب مي شود، تا حدودي از اين معضل كاسته شده است.وي با اشاره به سوء استفاده هاي افراد سودجو و زياده خواه در قاچاق سوخت از مبادي مرزي آذربايجان شرقي در سال هاي گذشته گفت: طبق گزارشات، در برخي موارد قاچاق سوخت به شكل شبه اسنادي و از برخي مبادي اين استان صورت مي گيرد.وي خواستار اتخاذ تدابير شايسته و قاطع براي جلوگيري از تحركات احتمالي افراد سودجو در قاچاق سوخت از مبادي رسمي جلفا شد.

 



رئيس سازمان بهزيستي خبر داد
 صدور گواهي ترك اعتياد براي معتادان

رئيس سازمان بهزيستي گفت: گواهي ترك اعتياد و يا در حال ترك اعتياد معتادان در مراكز ترك اعتياد كشور صادر مي شود.
احمد اسفندياري با استناد به قانون اصلاحيه مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادان مكلفند با مراجعه به مراكز مجاز دولتي، غيردولتي، خصوصي يا سازمانهاي مردم نهاد اقدام به ترك اعتياد كنند و در صورت داشتن گواهي تحت درمان و كاهش آسيب از تعقيب كيفري معاف مي شود.
وي افزود: بر اساس اين قانون معتاداني كه اقدام به ترك اعتياد نكنند مجرم هستند.
رئيس سازمان بهزيستي كشور اظهار داشت: تمامي مراكز ترك اعتياد تحت نظارت سازمان بهزيستي كشور موظف به صدور گواهي تحت درمان و كاهش آسيب معتادان هستند.
اسفندياري در پاسخ به اين پرسش كه هنوز تعداد زيادي از كمپهاي ترك اعتياد گواهي در حال ترك صادر نمي كنند به مهر گفت: بهزيستي سه ماه وقت داردتا اين آيين نامه را ابلاغ كند كه به زودي با ابلاغ اين آيين نامه صدور گواهي اجباري مي شود.

 



هشدارهواشناسي به افزايش آلودگي هوا در شهرهاي صنعتي

مديركل هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به افزايش آلودگي هوا تا سه شنبه درشهرهاي صنعتي كشور هشدار داد.
پرويز رضازاده گفت: طبق نقشه هاي پيش يابي به سبب سكون نسبي و افزايش پتانسيل آلودگي هوا تا سه شنبه شرايط براي انباشت آلاينده هاي جوي در شهرهاي پرجمعيت و صنعتي كشور فراهم شده است.
وي در ادامه افزود: آلودگي هوا در اين مدت در شهرهاي پرجمعيت افزايش مي يابد.
مديركل هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور همچنين به فارس گفت: احتمالا توده هاي بارش زا از سه شنبه وارد كشور مي شوند.

 



آلودگي هوا چمران را راهي بيمارستان كرد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از سه شنبه هفته گذشته تاكنون به دليل بيماري قلبي در بيمارستان شهيد چمران بستري شده است.
به گزارش فارس، مهدي چمران از روز سه شنبه در بيمارستان شهيد چمران بستري شده و ملاقات با وي در بخش سي سي يو انجام مي شود؛ چمران قبلا يك بار عمل قلبي داشته ولي دوباره تحت عمل آنژيو قرار گرفته است.
برخي اعضاي شوراي شهر آلودگي هوا را موجب بروز اين ناراحتي براي رئيس شوراي شهر تهران اعلام كردند و گفتند اين مسئله براي بسياري از شهروندان كه بيماريهاي قلبي و تنفسي دارند مشكل ساز خواهد بود.

 



كشف 3 تن عاج ماموت

ماموران پليس گمرك روسيه موفق به كشف 3 تن عاج ماموت و دستگيري قاچاقچيان در هنگام خروج اين عاج ها شدند.
به گفته رئيس پليس گمرك روسيه، دو سارق از اهالي شهر سنت پترزبورگ، در حالي كه قصد خروج 64 عاج كامل ماموت از مرز اين كشور را داشتند دستگير شدند.اگرچه تاكنون جزئيات بيشتري از نحوه دستگيري و محموله همراه قاچاقچيان منتشر نشده اما به گزارش برخي خبرگزاري ها همراه با 64 عاج كامل، 14 عاج بازسازي شده نيز ديده مي شود.به گفته پليس، اين عاج ها كه اكثراً دست نخورده بودند، در مناطق شمالي سيبري كشف شده اند. مناطقي كه به دليل تغييرات آب و هوايي در حال گرم شدن بوده و پوشش يخي آن نيز در حال ذوب شدن است.ديرينه شناسان اعلام كردند، يكي از نواحي شناخته شده در شمال سيبري «ياكوتينا» نام دارد كه هر ساله نزديك به 15 تن عاج ماموت از آن منطقه كشف مي شود.
ماموت ها گونه اي از فيل هاي پشمي بودند كه بر اثر يخبندان، 10 هزار سال پيش منقرض شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14